نوشته شده توسط : ذهن نو

حتی تصور عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج هم می‌تواند بسیار ترسناک و یا دور از ذهن باشد. شاید به نظرتان محال بیاید پس‌ازاینکه مدتی از ازدواجتان گذشت و درحالی‌که خود را کاملاً متعهد به همسرتان می‌دانید، عاشق فرد دیگری شوید. اما در حقیقت این موضوع دلیل بسیاری از خیانت‌ها و طلاق‌هاست. دلیل عاشق شدن بعد از ازدواج می‌تواند ناشی از بیماری‌های روانی تا ازدواج‌های از روی اجبار یا یکنواخت شدن زندگی باشد. به همین خاطر شاید خیلی هم نمی‌توان خطر آن را دور از ذهن تصور کرد. کسانی که درگیر عشق بعد از ازدواج می‌شوند معمولاً آن‌قدر احساس گناه و عذاب وجدان و یا ترس را تجربه می‌کنند که ممکن است درگیر بسیاری از بیماری‌های روحی شوند. پس اگر دچار این مشکل شده‌اید شاید بهتر باشد راجع به این شرایط از یک مشاور کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

منبع: عاشق شدن بعد از ازدواج

دلایل عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

احساسات طبیعی

قبل از هر چیز به این فکر کنید که عاشق شدن را چه چیزی معنی می‌کنید؟ اگر صرفاً در قلب‌تان از یک نفر خوش‌تان آمد، بهتر است خیلی هم خودتان را به خاطر این شرایط عذاب ندهید. بسیاری از ما به‌صورت طبیعی و در طول زندگی ممکن است از دیگران خوشمان بیاید. درواقع کار ذهن این است که انسان‌های مختلف را با هم مقایسه کند و گاهی اوقات همسر شما در این مقایسه‌ها کم می‌آورد. اما اگر ارتباط شما با طرف مقابل در حال جدی شدن است یا فکر می‌کنید نمی‌توانید آن را مدیریت کنید بهتر است کمی جدی‌تر به آن فکر کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله روانشناسی عشق را مطالعه نمایید.

ازدواج‌های از روی اجبار

ازدواج از روی اجبار یعنی یکی از شما به هر دلیلی به‌غیراز علاقه به طرف مقابل حاضر به ازدواج شده است. در این شرایط کاملاً طبیعی است که او دیر یا زود گزینه موردنظر خودش را پیدا می‌کند و نسبت به او احساساتی پیدا می‌کند. این می‌تواند یکی از بدترین پیامدهای ازدواج اجباری باشد. به همین خاطر است که معمولاً توصیه می‌شود پیش از تصمیم‌گیری قطعی برای ازدواج از یک مشاور کمک بگیرید.

یکنواخت شدن زندگی مشترک

یک زندگی مشترک موفق همیشه شادابی و نشاط خود را حفظ می‌کند. اما بسیاری از زندگی‌ها دیر یا زود درگیر یکنواختی می‌شوند. روانشناسان معتقدند که یکنواخت شدن زندگی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز خیانت است. درواقع در این شرایط دلتان برای شور و هیجان دوست داشتن و دوست داشته شدن تنگ می‌شود و به همین خاطر است که به سراغ یک رابطه جدید می‌روید.

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج و بیماری‌های روحی

بسیاری از بیماری‌های روحی مثل اختلال شخصیت مرزی، نمایشی و یا بیماری دوقطبی می‌توانند دلیلی برای عاشق شدن بعد از ازدواج باشند. در این شرایط بیمار کنترل خود را روی شرایط از دست می‌دهد؛ یا خودنمایی و به دست آوردن توجه دیگران را یک موضوع بسیار مهم در زندگی می‌داند. به همین خاطر است که این بیماران ممکن است حتی پس از ازدواج وارد رابطه‌های جدیدی شوند.

برآورده نشدن نیازها

هرکدام از ما نیازهای مختلفی داریم. از نیاز به اینکه موردتوجه و درک طرف مقابل قرار بگیریم تا نیازهای جنسی این دامنه گسترده است. وقتی احساس کنید همسر شما برای این نیازها وقت نمی‌گذارد درحالی‌که نفر سومی هست که به‌خوبی به آن‌ها توجه می‌کند طبیعتاً به سمت او گرایش پیدا می‌کنید.

ازدواج‌های بدون بینش

بسیاری از ازدواج‌ها دلیل منطقی همراه ندارند. اکثر اوقات زوجین به دلیل علاقه و وابستگی که در دوران آشنایی بینشان شکل گرفته با هم ازدواج می‌کنند. در این حالت دیر یا زود احساس می‌کنید همسرتان آن کسی که دنبالش می‌گشتید نبوده. در نتیجه احتمال بروز خطرهای مختلفی مثل خیانت، سرد شدن زندگی یا حتی طلاق بیشتر می‌شود. مثل همان اتفاقی که در ازدواج‌های از سر اجبار می‌افتد اینجا هم ممکن است شما دیر یا زود گزینه دیگری پیدا کنید و این به معنای عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج است.

بهترین راه حل برای عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

رابطه‌تان را محدود کنید

اگر خاطرتان باشد گفتیم که “مقایسه” واکنش طبیعی ذهن ماست. در این حالت احساس اینکه از یک نفر خوش‌تان آمده تقصیر شما نیست. ضمناً تنها شما نیستید که درگیر این احساس می‌شوید. بسیاری از زوجین حداقل یک‌بار در زندگی این احساس را تجربه کرده‌اند. اما اینکه رابطه شما تا چه حد پیش رفته است کاملاً به شما مربوط است. یادتان باشد هرچقدر به نفر سوم نزدیک شوید و رابطه‌تان را بیشتر کنید احساسات شما هم بیشتر می‌شوند. پس اولین قدم این است که رابطه خود را با طرف مقابل محدود کنید. سعی کنید برنامه‌های مختلف برای طول روز خود در نظر بگیرید تا ذهن‌تان درگیر فکر کردن به سایر مسائل باشد.

مشکلات را برطرف کنید

همان‌طور که گفتیم بسیاری از اوقات مشکلات زندگی مشترک هستند که باعث می‌شوند شما به سراغ فردی دیگر بروید. سعی کنید از راه صحبت کردن با همسر یا کمک گرفتن از مشاور مشکلات زندگی مشترک خود را حل کنید. مشاورین به شما کمک می‌کنند راهکارهای مختلفی را برای داشتن یک ازدواج موفق اجرا کنید و از این راه دیگر در قلب‌تان جایی برای عشق دیگران باقی نخواهد ماند.

برای ازدواج‌تان تصمیم جدی بگیرید

اگر احساس می‌کنید علاقه شما به طرف مقابل و وضعیت رابطه‌تان به شکلی است که نمی‌توانید آن را کنترل کنید، بهتر است برای ازدواج خود یک تصمیم جدی بگیرید. مشکلات بسیاری مثل خیانت در این شرایط پیش خواهد آمد و اگر از ازدواج‌تان صاحب فرزند شده‌اید این شرایط آسیب روحی بسیاری را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. به همین خاطر پیش از اینکه مشکل جدی اتفاق بیافتد بهتر است راجع به آنچه برای ادامه زندگی‌تان می‌خواهید خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید.

اهمیت مشاوره در ارتباط با عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

اگر شما یا هر یک از اطرافیان‌تان درگیر مشکل عاشق شدن بعد ازدواج شده‌اید، بهترین راه این است که از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانند برای حل این مشکل به شما کمک کنند.

سلامت روحی

بزرگ‌ترین مشکل آن‌هایی که پس از ازدواج درگیر یک رابطه دیگر می‌شوند عذاب وجدانی است که تجربه می‌کنند. آن‌ها نه می‌توانند رابطه خود را تمام کنند و نه احساس گناه رهایشان می‌کند. به‌علاوه ترس از فهمیدن همسر می‌تواند مشکلات را چند برابر کند. اولین کار روانشناسان این است که کمک می‌کنند این احساسات را کنار بگذارید و مشکلی برای سلامت روان شما پیش نخواهد آمد. البته این به معنای آن نیست که مشاورین به شما کمک می‌کنند تا با خیال راحت به همسرتان خیانت کنید؛ بلکه آن‌ها سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف به حل شدن مشکل شما کمک کنند.

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج | کمک به حل مشکلات

گاهی خودمان هم نمی‌دانیم کجای زندگی با همسرمان مشکل داریم. گاهی اوقات هم اگرچه می‌دانیم اما راهی برای برطرف کردن آن پیدا نمی‌کنیم. مشاورین می‌توانند به شما کمک کنند تا اختلافاتی که با همسرتان دارید حل کنید و رابطه خوبی با یکدیگر داشته باشید.

انتخاب بهترین راه‌حل

اگر شرایطی که در آن قرارگرفته‌اید اجازه نمی‌دهد به‌درستی تصمیم بگیرید بازهم کمک گرفتن از مشاوره یک راهکار بسیار خوب است. مشاورین راه‌های مختلف تصمیم‌گیری و حل مسئله را به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید مشکلاتتان را به‌درستی برطرف کنید. برای آشنایی با نشانه های عشق اشتباه کلیک کنید.

  • برای دریافت مشاوره در زمینه عشق و رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چرا بعضی‌ها پس از ازدواج کردن عاشق می‌شوند؟

 

نارضایتی از زندگی با همسر، بیماری‌های روحی و همین‌طور احساس اینکه دیگری می‌تواند نیازهای ما را برطرف کند از دلایل عاشق شدن پس از ازدواج است.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عاشق شدن بعد از ازدواج



:: برچسب‌ها: عاشق شدن بعد از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پورنوگرافی یکی از پدیده‌هایی است که در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از اینترنت رواج بیشتری پیدا کرده است. به‌طورکلی پورنوگرافی به معنای به تصویر کشیدن فعالیت جنسی انسان یا حیوان است و می‌تواند در قالب عکس یا فیلم ایجاد شود. گسترش استفاده از این پدیده در جامعه تا حدودی باعث معمول‌تر شدن دیدگاه‌ها در رابطه با این موضوع شده است بااین‌حال پورنوگرافی می‌تواند مشکلات بسیاری را در زمینه بهداشت روابط جنسی یا حتی سلامت روان برای فرد ایجاد کند. به همین خاطر می‌بایست نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشید و اگر شما یا فردی از اطرافیانتان دچار مشکل اعتیاد به فیلم‌ها یا تصاویر پورن شده است اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام دهید.

منبع: پورنوگرافی چیست ؟

پورنوگرافی و عادت به آن

پورنوگرافی یا به زبان فارسی هرزه‌نگاری به این معناست که تصاویر یا فیلم‌هایی از برقراری رابطه جنسی میان حیوانات یا انسان‌ها ضبط و پخش شده باشد. تماشای این فیلم‌ها معمولاً در میان نوجوانان و جوانان رواج بیشتری پیدا می‌کند و لذتی که به دنبال مشاهده آن‌ها برای فرد ایجاد می‌شود می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل تمایل به تکرار مجدد این رفتار باشد.

درست مانند هرگونه اعتیاد رفتاری دیگر پس از مدتی فرد متوجه خواهد شد که کنترل خود را بر روی رفتار موردنظر ازدست داده و به‌اجبار به دنبال انجام مجدد این رفتار خواهد بود. این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد و همین‌طور باعث کاهش بهره‌وری فرد در سایر زمینه‌ها باشد.

دلایل گرایش به پورنوگرافی

یکی از سؤالاتی که در ارتباط با این موضوع می‌بایست به آن پاسخ داد این است که علی‌رغم آسیب‌هایی که در ارتباط با پورنوگرافی مطرح می‌شود چرا این پدیده روزبه‌روز طرفداران بیشتری در میان جوانان پیدا می‌کند؟ دلایل بسیاری برای گرایش به این پدیده وجود دارد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

وجود باورهای غلط

وجود تصوراتی نظیر اینکه مشاهده فیلم‌های پورن باعث یادگیری رفتارهای جنسی مطلوب و بهبود عملکرد فرد در حین برقراری ارتباط با دیگران می‌شود یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث تمایل جوانان به پورنوگرافی خواهد شد. علاوه بر این تصور اشتباه دیگری نیز وجود دارد که معتقد است مشاهده این فیلم‌ها باعث تحریک جنسی بیشتر فرد برای برقراری رابطه جنسی می‌شود. این قبیل تصورات می‌تواند باعث افزایش میل به مشاهده این فیلم‌ها باشد.

تنهایی جنسی از دلایل گرایش به پورنوگرافی

در سال‌های اخیر فاصله زمانی نسبتاً زیادی میان سال‌های بلوغ و آمادگی جنسی تا زمان ازدواج ایجاد شده است. این مسئله در بسیاری از مواقع باعث می‌شود که فرد برای تأمین نیازهای جنسی به دنبال مشاهده فیلم‌های پورن و خود ارضایی باشد زیرا در شرایطی که فرد توانایی ازدواج و پیدا کردن شریک عاطفی و جنسی مناسب را ندارد به دنبال سایر راه‌ها برای تأمین نیازهای خود خواهد افتاد.

کسب لذت و اعتیاد رفتاری

تجربه تماشای فیلم‌ها یا تصاویر پورنوگرافی و خود ارضایی می‌تواند بار هیجانی بسیاری داشته باشد و فرد را برای کسب لذت و تجربه مجدد هیجان به تکرار این رفتارها تحریک کند. این در حالیست که تکرار مداوم این قبیل رفتارها باعث خواهد شد تا فرد دیگر لذت قبلی را به دنبال تماشای پورنوگرافی تجربه نکند یا حتی دچار مشکلاتی مانند اختلالات نعوظ یا سردمزاجی شود. اگر به هر دلیلی با این قبیل مشکلات جنسی مواجه شده‌اید بهتر است پیش از مزمن شدن آن‌ها برای درمان به یک روانشناس متخصص در زمینهٔ مسائل جنسی مراجعه نمایید.

معایب مشاهده پورنوگرافی

پورنوگرافی می‌تواند مشکلات بسیاری را در سلامت روان و روابط جنسی فرد ایجاد کند. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان‌دهنده این است که تحریک دائم منطقه پاداش در مغز به‌وسیله تماشای این فیلم‌ها می‌تواند مشکلاتی را نیز در ساختار مغز ایجاد نماید. ازجمله مهم‌ترین پیامدهای منفی مشاهده فیلم‌های پورنوگرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اعتیاد رفتاری

اعتیاد رفتاری به این معناست که فرد احساس می‌کند مجبور است دائماً رفتار خاصی را تکرار نماید. این رفتار خاص می‌تواند هر چیزی باشد؛ مهم آن است که فرد نه با قصد و انگیزه شخصی و یا به نیت دستیابی به لذت بلکه به دلیل اجبار و تنشی که از درون احساس می‌کند به سراغ انجام این رفتارها خواهد رفت. مشاهده پورنوگرافی در درازمدت نیز می‌تواند باعث بروز اعتیاد رفتاری شده و با توجه به اینکه اعتیاد به تماشای دائم این فیلم‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در بهره‌وری فرد در سایر زمینه‌ها داشته باشد می‌بایست برای درمان آن اقدام کرد.

لذت نبردن از رابطه جنسی

واقعیت این است که فیلم‌ها و تصاویر پورنوگرافی واقعیت ارتباط جنسی را منعکس نمی‌کنند و آنچه مشاهده می‌شود تصاویر اغراق‌آمیزی از رابطه جنسی است که صرفاً برای جذب مخاطب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تماشای مداوم این فیلم‌ها می‌تواند باعث شود که روابط جنسی سالم، دیگر لذت چندانی برای فرد نداشته باشد و حتی مشکلاتی مانند اختلال نعوظ یا سردمزاجی را به دنبال خواهد داشت زیرا مغز فرد پیام‌های طبیعی را برای تحریک جنسی دریافت نکرده و درنتیجه در شرایط معمول نمی‌تواند به‌خوبی عمل کند.

از دست دادن اعتمادبه‌نفس جنسی

تصاویر جنسی اغراق‌شده باعث می‌شود که مشاهده‌کنندگان این فیلم‌ها اعتمادبه‌نفس جنسی خود را تا حد زیادی از دست بدهند. این مشکل به این خاطر ایجاد می‌شود که فرد به‌صورت ناخودآگاه با شخصیت‌های فیلم‌های پورنوگرافی همانندسازی کرده و چون خود را به لحاظ جذابیت ظاهری و عملکرد جنسی مانند این افراد نمی‌داند اعتمادبه‌نفس خود را از دست خواهد داد.

یادگیری رفتارهای جنسی نامناسب

یکی از مشکلاتی که به دنبال مشاهده پورنوگرافی برای فرد ایجاد می‌شود این است که برخی عادت‌های جنسی نامناسب نظیر روابط جنسی گروهی یا رابطه مقعدی در این فیلم‌ها به‌صورت معمول و بخشی از تجربه لذت جنسی نمایش داده می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث تشویق افراد به انجام این قبیل رفتارها شده و مشکلات جدی را در مسیر ارزش‌های اخلاقی ایجاد نماید.

رهایی از اعتیاد به پورنوگرافی

بسیاری از افراد معمولاً تلاش‌های فردی را برای ترک این عادت شروع می‌کنند که در بسیاری از مواقع با شکست مواجه شده و این شکست باعث آسیب دیدن عزت‌نفس فرد خواهد شد. این در حالیست که مشاورین روانشناسی به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از اصول مشخص و علمی در این زمینه اقدام کنید تا احتمال شکست در ترک اعتیاد و یا بازگشت مجدد این رفتار کاهش پیدا کند.

از مهم‌ترین اقدامات روانشناسان می‌توان موارد زیر را بیان کرد.

  • کمک به فرد برای مشخص کردن بازه‌های زمانی که بیشتر به تماشای پورنوگرافی علاقه دارد و آگاهی از شرایط و محرک‌هایی که باعث شروع این رفتار می‌شود.
  • کمک به فرد برای کنترل وسوسه تماشای پورنوگرافی و یا اجتناب از موقعیت‌هایی که باعث تحریک بیشتر فرد می‌شود، با استفاده از تکنیک‌هایی مثل آرام‌سازی یا به تأخیر انداختن خواسته
  • تلاش برای پیدا کردن آسیب‌های روحی و مشکلاتی که علت اصلی گرایش فرد به این موضوع شده و برطرف کردن آن‌ها
  • درمان آسیب‌ها و مشکلات روحی که به دلیل اعتیاد به پورنوگرافی ایجاد شده است
  • آشنا کردن فرد با گروه‌های درمانی و انجمن‌هایی که از افراد دارای همین مشکل ایجاد شده است؛ این موضوع باعث خواهد شد تا فرد کمتر احساس شرم داشته و متوجه شود افراد زیادی با این مشکل مواجه هستند.

پورنوگرافی | آنچه خانواده‌ها باید بدانند

هنگامی‌که والدین متوجه می‌شوند فرزندشان به مشاهده پورنوگرافی می‌پردازد ممکن است نگرانی بسیاری را تجربه کنند و این موضوع حتی می‌تواند باعث بروز رفتارهای پرخاشگرانه باشد. علاوه بر این برخی خانواده‌ها نیز نگران این موضوع هستند که مبادا فرزندشان در سنین پایین با این فیلم‌ها آشنا شده و مشکلاتی را برای خود ایجاد نماید. به همین خاطر بهتر است به‌عنوان والدین به نکات زیر توجه داشته باشید.

به فرزندتان آگاهی بدهید

بهتر است با رسیدن فرزندتان به سنین بلوغ آگاهی‌های لازم را متناسب با شرایط فرهنگی و تمایلات خانوادگی در اختیار فرزندتان بگذارید. به میزانی که شما تبدیل به منبع اطلاعاتی برای فرزندتان شوید و آگاهی‌های لازم را ارائه کنید تمایل وی برای کنجکاوی در این زمینه‌ها یا دریافت اطلاعات از راه‌هایی مانند تماشای پورنوگرافی کاهش پیدا می‌کند.

پر کردن مناسب اوقات فراغت

بهتر است برای زمان‌های خالی فرزندتان برنامه‌های مناسبی تدارک ببینید. اشتغال ذهنی با مسائل مختلف ازجمله ورزش، کسب درآمد و فعالیت‌های هنری به او کمک می‌کند تا کمتر به دنبال جست‌وجوی پورنوگرافی و مسائل جنسی باشد.

کنترل شده رفتار کنید

به این مسئله توجه داشته باشید که بلوغ جنسی به‌عنوان بخشی از فرایند طبیعی رشد فرزند شما اتفاق افتاده و کنجکاوی‌های جنسی وی موضوعی طبیعی و غیرقابل‌انکار است. درنتیجه اگر متوجه شدید که فرزندتان به تماشای فیلم‌های پورنوگرافی علاقه نشان می‌دهد قاطعانه اما کنترل شده در این زمینه برخورد کنید. بدرفتاری و پرخاش بیش‌ازحد علاوه بر اینکه آسیب‌های بسیاری را در شرایط روحی فرزند شما ایجاد خواهد کرد باعث قطع رفتار نشده و تنها منجر به ادامه یافتن پنهانی آن خواهد شد.

از یک مشاور کمک بگیرید

با توجه به اینکه نوجوانی و بلوغ یکی از بحرانی‌ترین مراحل زندگی برای هر فرد است و احتمال دارد که آسیب‌های بسیاری در این مرحله از رشد برای فرد ایجاد شود بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان در این دوره و راه‌های ارتباط با وی از یک روانشناس کودک و نوجوان کمک بگیرید. به‌ویژه اگر احساس می‌کنید فرزندتان درگیر کنجکاوی‌های نگران‌کننده‌ای در ارتباط با مسائل جنسی شده، بهتر است این موضوع را با یک روانشناس در میان بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه‌جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

 

 

تماشای پورنوگرافی چه مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند؟

از دست دادن اعتمادبه‌نفس در مسائل جنسی به این خاطر که فرد احساس می‌کند به‌اندازه بازیگران این فیلم‌ها جذاب یا توانمند نیست؛ اختلالات مربوط به نعوظ و کاهش میل جنسی و همین‌طور بروز اعتیاد به تماشای این فیلم‌ها از معایب تماشای پورنوگرافی هستند.

آیا تماشای فیلم‌های پورنوگرافی می‌تواند باعث آموزش رفتارهای جنسی مناسب شود؟

با توجه به اینکه در این قبیل فیلم‌ها واقعیت رابطه جنسی نمایش داده نمی‌شود فرد نمی‌تواند با استفاده از آن‌ها برقراری یک رابطه سالم را آموزش ببیند.

درصورتی‌که فرزندم به تماشای فیلم‌های پورنوگرافی علاقه نشان می‌دهد، چه برخوردی با او داشته باشم؟

اگرچه در این شرایط شما می‌بایست قاطعانه برخورد کنید و خطرهای این رفتار را به وی تذکر بدهید اما سعی کنید تا جای ممکن رفتارتان بدون پرخاشگری باشد. سعی کنید دلایل اشتباه بودن این رفتار را برای وی بیان کرده و مشغله‌های ذهنی مناسب‌تری را جایگزین نمایید. شما می‌توانید از مشاورین خانواده نیز کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: پورنوگرافی چیست ؟



:: برچسب‌ها: پورنوگرافی چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های شایع و مسری است که از طریق رابطه جنسی انتقال می‌یابد. این بیماری توسط ویروس پاپیلومای انسانی بوجود می‌آید. این زگیل‌ها معمولا در نواحلی تناسلی به وجود می‌آیند و در صورتی که درمان نشوند، ممکن است باعث سرطان شده و به شریک جنسی نیز منتقل گردد. این عارضه می‌تواند هم در آقایان و هم در خانم‌ها رخ دهد. با آگاهی از دلایل و علائم زگیل تناسلی و کمک گرفتن از یک فرد متخصص، می‌توانید هرچه سریع‌تر آن را شناسایی کرده و چاره‌ای برای درمان بیندیشید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع : زگیل تناسلی در مردان و زنان

زگیل تناسلی بیشتر برای چه کسانی اتفاق می‌افتد؟

1-افراد زیر سی سال
2- افرادی که از بدو تولد ناقل این بیماری‌اند (مادر زادی)
3- افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
4- افرادی که با تعداد زیادی پارتنر رابطه جنسی داشته‌اند.
5-افرادی که رابطه جنسی بدون استفاده از ابزار محافظتی مانند کاندوم دارند.
6- افرادی که رابطه جنسی با فرد آلوده یا مبتلا به زگیل تناسلی دارند.

عوامل موثر در افزایش خطر ابتلا به زگیل تناسلی

_استخر عمومی
_توالت فرنگی عمومی
_استفاده از لباس زیر دیگران
_استفاده از وسایل جنسی مشترک
_نزدیکی جنسی زن با زن
_چرک کلامیدیایی و انگلی به صورت همزمان
_استفاده از تیغ مشترک
_وضعیت نامطلوب اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی

زگیل تناسلی در خانم‌ها

در خانم‌ها زگیل‌های تناسلی در اطراف و داخل واژن و مقعد و یا بر روی دهانه رحم بوجود می‌آیند که به دو صورت بسیار کوچک و یا خوشه‌های بزرگ نمایان می‌شوند. رنگ این زگیل‌ها قرمز، سفید و یا خاکستری است. گاهی ممکن است فردی مبتلا به زگیل تناسلی باشد اما هیچ علائمی از خود نشان ندهد. امکان دارد این زگیل‌ها در داخل رحم بوجود بیایند که تشخیص آن سخت و دشوار است. همچنین احتمال دارد علائم زگیل تناسلی را داشته باشید اما پس از مراجعه به دکتر و معاینه، مشخص شود که علت دیگری دارد.

اغلب این زگیل‌ها بسیار ریزند بطوریکه با چشم نمی‌توان آن‌ها را دید و در حدی که خود شخص متوجه وجود آن‌ها نمی‌شود. اما اگر زگیل‌ها باقی بمانند و رشد کنند و تعدادشان بیشتر شود، باید از آن‌ها- نمونه برداری شود و مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که در دختران باکره این زگیل‌ها بسیار ریز باشند و سیستم ایمنی بدن فرد را دچار اختلال نکند، بدون نیاز به اقدام درمانی خاص بعد از مدتی خود به خود از بین می‌روند. امکان برگشت زگیل تناسلی در خانم‌ها بسیار زیاد است و اگر درمان آن به تعویق بیفتد امکان بروز سرطان رحم و دیواره رحم وجود دارد.

زگیل تناسلی در آقایان

در آقایان زگیل‌های تناسلی در اطراف مقعد، بر روی ران یا کشاله ران، اسکروتوم، آلت تناسلی و یا پوست بیضه ظاهر می‌شود. آزمایش قطعی برای تشخیص زگیل تناسلی در آقایان وجود ندارد.

نکته: هم در خانم‌ها و هم در آقایان ممکن است که زگیل تناسلی بر روی لب‌ها، دهان، زبان و گلو شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید : بیماری های مقاربتی | راه های پیشگیری انواع بیماری های مقاربتی

علائم ابتلا به زگیل تناسلی

1-مشاهده زگیل‌های مشخص و واضح بر روی آلت تناسلی یا اطراف آن
2- آلت یا واژن شما ترشحات غیر طبیعی دارد.
3- شریک جنسی‌تان به زگیل تناسلی مشکوک یا مبتلاست.
4- در حین ادرار یا رابطه جنسی دچار سوزش یا خونریزی می‌شوید.
5- در ناحیه تناسلی خود دچار درد و خارش شوید.

در صورت رؤیت هر کدام از علائم به پزشک متخصص مراجعه نمایید. پزشک پس از پرسش چند سوال، معاینه بالینی انجام می‌دهد و در صورت نیاز، بیوپسی یا نمونه برداری از زگیل را تجویز خواهد کرد.

درمان زگیل تناسلی

برای درمان زگیل تماسلی، روش‌های متعددی وجود دارد که برخی از آ‌ن‌ها به شرح زیر هستند:

1. دارودرمانی

داروهای موضعی مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان به کوندیلوکس ( پودوفیلین و پودوفیلوکس)، ایمی کیمود (آلدرا، زیکلارا) و ورگن (سینکاتچینز) اشاره کرد. از آنجایی که این داروها می‌توانند به بافت سالم بدن آسیب بزنند، حتما باید تحت نظارت پزشک مصرف شوند.

2. جراحی

برخی از زگیل‌های تناسلی را باید با جراحی از پوست جدا کرد. پزشک ابتدا ناحیه‌ای که زگیل روی آن قرار دارد را بی‌حس کرده و سپس زگیل را برمی‌دارد. در مواردی که درمان‌های دیگر موفقیت آمیز نبوده یا دسترسی به زگیل دشوار باشد، جراحی با لیزر توصیه می‌شود.

3. الکتروتراپی

روش دیگری به نام الکتروسرجری یا الکتروکوتری وجود دارد که از جریان برق برای سوزاندن زگیل استفاده می‌شود. معمولا پزشکان از این راه برای از بین زگیل‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

4. سایر روش‌های درمانی

یکی از درمان‌های گیاهی، استفاده از عصاره گیاهی پودوفیلین است. این دارو همانند آنتی بیوتیک‌ها از تقسیمات سلولی جلوگیری مرده و تاثیر مستقیمی بر سلول‌های اپیتلیال دارد. یکی دیگر از راه‌های درمان این بیماری استفاده از نیتروژن مایع است. نیتروژن مایع به طور وسیع در کرایوتراپی یا سرما درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث مرگ سلولی، ایجاد کریستال‌های مایع در داخل سلول و آسیب به اجزای آن می‌شود. محصول پودوفیلین در درمان زگیل تناسلی موثر بوده و عوارض و احتمال عود کمتری نسبت به کرایوتراپی با نیتروژن مایع دارد. برای درمان خانگی نیز می‌توان به استفاده از سیر و چای سبز و مصرف سبزیجات و میوه جات اشاره نمود.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

بهترین راه پیشگیری از زگیل تناسلی چیست؟بهترین راه پیشگیری در رابطه با تمام بیماری‌های عفونی و و یروسی که از طریق رابطه‌های جنسی منتقل می‌شوند، آگاهی دادن به مردم و به خصوص جوانان است. با آگاهی از راه‌های انتقال و علائم اولیه، می‌توان زگیل تناسلی را کنترل کرد و جلوی رشد و پیشرفت آن را گرفت.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: زگیل تناسلی در مردان و زنان



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی در مردان و زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

فوت فتیش به معنای تمایل زیاد و بیمارگون به پا و هر چیزی که به آن ربط دارد نظیر جوراب، کفش و… می‌باشد و در گروه انحرافات جنسی قرار می‌گیرد. شخصی که درگیر این اختلال است در رابطه جنسی به صورت افراطی به پا توجه کرده و تمایل دارد بیشترین زمان خود در سکس را به لمس کردن و لیس زدن پا طرف مقابلش بپردازد به طوری که در با سایر تحریکات جنسی به اوج لذت نمی‌رسد. در صورت عدم درمان این اختلال، مشکلات بسیاری در زمینه بهداشت و سلامت برای فرد و شریک جنسی به وجود می‌آید. از طرفی ممکن است فرد مقابل خود را به خاطر بروز چنین رفتارهایی از دست بدهد چرا که افراد کمی قادر به تحمل این رفتارهای بیمارگونه هستند. در این مطلب به تحلیل و توضیح این اختلال جنسی می‌پردازیم و راهکارهایی برای درمان این مشکل در اختیار شما قرار می‌دهیم.

منبع: فوت فتیش یا فتیش پا چیست

فوت فتیش

فتیش به تنهایی به مفهوم علاقه وسواس گونه به یک شی یا اعضای بدن در حین رابطه جنسی می‌باشد و زمانی که صحبت از فوت فتیش می‌شود، منظور علاقه افراطی به پا است به طوری که تمرکز فرد مدام درگیر پاهای شریک جنسی‌اش می‌شود و بدون توجه به آن به اوج لذت جنسی نخواهند رسید. این افراد با همه قسمت‌های پا جنس مخالف خود از انگشتان گرفته تا قوزک پا تحریک شده و حتی متعلقات پا مانند کفش و جوراب نیز موجب برانگیختگی‌شان می‌شود. به همین خاطر آن‌ها در حین رابطه جنسی شروع به لیس زدن کفش‌ها و جوراب‌های طرف مقابل شان می‌کنند و از این کار لذت می‌برند.

 

آیا شدت فوت فتیش در همه افراد درگیر به یک اندازه است؟

شدت این اختلال جنسی از شخصی به شخص دیگر فرق می‌کند. در عده ای بسیار شدید است به طوری که با دیدن پاهای جنس مخالف هم تحریک می‌شوند و عده‌ای دیگر با لمس پا و در دهان گذاشتن آن برانگیخته خواهند شد. در هر دو حالت این اختلال موجب مشکلاتی برای فرد مبتلا و شریک جنسی او می‌شود و باید هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام کرد. ضمن اینکه این اختلال ربطی به جنسیت ندارد و ممکن است هم در زنان و هم در مردان بروز کند.

 

چه دلایلی موجب گرایش به فوت فتیش می شود؟

1. ایجاد حس تحقیر: عده ای در سکس تمایل دارند خود را تحقیر کنند، به همین خاطر اقدام به لیس زدن پاهای طرف مقابل شان می‌کنند.

2. لمس پا به خاطر آرامش: به دلیل قرارگیری عصب در پا، لمس و نوازشش منجر به حس خوشایند و آرامش بخشی می‌شود به همین خاطر برخی افراد مدام به لمس و نوازش پا طرف مقابل‌شان اقدام می‌کنند که این حرکت آن‌ها به مرور زمان تبدیل به عادت و حتی اختلال می‌شود.

3. علاقه به اداره رابطه جنسی: برخی از افراد تمایل دارند سکس در کنترل آن‌ها باشد به همین خاطر مرتب از طرف مقابل‌شان می‌خواهند حرکاتی را انجام دهد که در او حس مالکیت را بر می‌انگیزد که یکی از این حرکات لمس و مکیدن پا می‌باشد.

4. کودک آزاری: بسیاری از افراد مبتلا به این اختلال، در کودک مورد سواستفاده جنسی و لذت جویی از طریق پا شده‌اند.

 

چگونه می توان فوت فتیش را تشخیص داد؟

_ توجه غیرطبیعی و بیش از حد فرد به پا در حین رابطه جنسی

_ فکر کردن بیش از حد به سکس و نوازش و مکیدن دائم پا

_ کم شدن توان فرد در موقعیت‌های اجتماعی، عاطفی و…

 

چگونه می توان فوت فتیش را درمان کرد؟

1. به کمک روان درمانی و مشاوره جنسی

2. درمان و کنترل آن به کمک برخی داروها

3. درمان شناختی رفتاری

4. انجام هپنوتیزم

روش درمانی با توجه به تشخیص متخصص و با توجه به شدن اختلال در فرد مشخص می‌شود. برای شروع درمان مشاوره جنسی دریافت کنید.

 

در آخر

اختلال فتیش‌ انواع مختلفی دارد که در زنان و مردان بروز پیدا می‌کند. اما بارزترین آن فوت فتیش یا همان فتیش پا است. در واقع افراد بسیاری حین سکس ممکن است به پا طرف مقابل شان توجه کنند که این صرفا به معنا داشتن این اختلال نیست و داشتن کمی تمایل به نوازش پا امر طبیعی است ولی اگر از حد طبیعی خارج شود قطعا فرد دچار فتیش شده است و باید پیش از هر گونه آسیبی در صدد درمان آن برآید. برای درمان این اختلال ضروری است که از کمک یک روانشناس بهره‌مند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در حوزه اختلالات جنسی می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا فوت فتیش درمان قطعی دارد؟

بله با مشاوره جنسی می‌توانید ریشه این اختلال را پیدا کرده و برای درمان آن گام بردارید.

فوت فتیش در کدام جنسیت بیشتر دیده می شود؟

طبق آماهار این اختلال در مردان بیشتر از زنان است.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: فوت فتیش یا فتیش پا چیست



:: برچسب‌ها: فوت فتیش یا فتیش پا چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

چرخه پاسخ جنسی در واقع فرآیندی است که به دنبال انواع فعالیت‌های جنسی شامل رابطه جنسی، استمنا و یا انواع دیگر فعالیت‌های جنسی رخ می‌دهد. این چرخه شامل چهارمرحله میل جنسی، برانگیختگی، ارگاسم و فرونشینی است. تقریبا می‌توان گفت که این مراحل نقطه آغاز و پایان مشخصی نداشته و چرخه پاسخ جنسی به صورت یک فرآیند پیوسته اتفاق می‌افتد. دانستن چگونگی واکنش بدن در طول چرخه پاسخ جنسی، به تقویت و بهبود کیفیت رابطه و لذت جنسی کمک فراوانی خواهد کرد؛ البته گاهی یک یا چند مرحله از این چرخه به طور کامل طی نشده و باعث اختلال در چرخه عملکرد جنسی فرد می‌شود که باعث به وجود آمدن اثرات مخرب در رابطه با همسر و یا شریک جنسی خواهد شد که نیازمند ارزیابی و تشخیص علت اختلال در عملکرد جنسی است. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟

منبع: چرخه پاسخ جنسی

مراحل چرخه پاسخ جنسی

چرخه جنسی چند مرحله دارد، 4 مرحله را می‌توان تفکیک و تعریف کرد. البته برای همه این مراحل به ترتیب و یکسان رخ نمی‌دهد. با این حال می‌توان چرخه پاسخ جنسی را به طور طبیعی برای هر دو جنس در 4مرحله دسته بندی کرد. آگاهی نسبت به این مراحل کمک می‌کند تا در صورت وجود هر مشکل بتوان آن را علت یابی و رفع کرد. برای آشنایی بیشتر با رابطه جنسی کلیک کنید.

اولین مرحله میل (جرقه جنسی)

چرخه پاسخ جنسی در انسان با میل جنسی آغاز می‌شود. میل جنسی با محرک‌های فیزیکی مانند بوسیدن و نوازش، محرک‌های روانیٰ، دیداری، شنیداری و یا حتی نگاه به یک تصویر ایجاد شده و در واقع نوع محرک جنسی نقشی اساسی در طی شدن بقیه مراحل دارد؛ به نحوی که می‌تواند یک مرحله را طولانی‌تر از حد عادی کرده و یا حتی به قطع آن مرحله منجر شود. برای درک بهتر مقاله فرق میل جنسی زنان و مردان را بخوانید.

دومین مرحله در چرخه پاسخ جنسی برانگیختگی است

این مرحله، در واقع هیجان جنسی قبل از ارگاسم می‌باشد و در آن فرد به وضوح تحریک شده است. افزایش گردش خون و ضربان قلب، تنفس عمیقٰ، افزایش فشار عضلانی و ناله‌های جنسی بی‌اراده در هردو جنس از مشخصه‌های این مرحله است. نعوظ و افزایش اندازه بیضه و سفت شدن کیسه بیضه در مردان و بزرگ شدن کلیتوریس، تغییر رنگ و پرخون شدن لب‌های دستگاه تناسلی داخلی و برآمده شده نوک سینه‌ها در زنان از دیگر تغییرات اختصاصی هر جنس در این مرحله است. این مرحله می‌تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه ادامه پیدا کند.ادامه پیدا کردن این مرحله بدون پیشرفت محسوس و نرسیدن به مرحله ارگاسم، می‌تواند باعث سرخوردگی جنسی در فرد شود.

مرحله پلاتو: در برخی از تقسیم بندی‌ها در چرخه پاسخ جنسی، این مرحله را از مرحله برانگیختگی جدا می‌کنند ولی در واقع مرز مشخص و معلومی از مرحله قبل خود ندارد. افزایش بیش از پیش ضربان قلب، تنفس و فشار خونٰ، شدت گرفتن هیجان و لذت جنسی و گسترش تنش عضلانی از آلت جنسی به دیگر اعضای بدن از مشخصه‌های این مرحله است. به عبارت بهتر مرحله پلاتوٰ، همان مرحله برانگیختگی ولی با شدت بیشتر می‌باشد. برای آشنایی با نشانه های برانگیختگی جنسی برای زن و مرد کلیک کنید.

در مرحله سوم تجربه رسیدن به ارگاسم

این مرحله کوتاه‌ترین مرحله از مراحل چهارگانه چرخه پاسخ جنسی است و در حقیقت اوج لذت جنسی محسوب می‌شود. ارگاسم در مردان با لرزش شدید اول و دوم و با انزال منی همراه است و در انقباض‌های بعدی حجم مایع منی کم می‌شود ولی برای زنان، زمان ارگاسم طولانی‌تر از مردان است و با انقباض عضلات ثلث تحتانی مهبل و عضلات رحم همراه است. برخلاف غالب مردانٰ، ارگاسم در زنان می‌تواند از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد. برای آشنایی با راه های به رساندن زنان به اوج لذت مقاله ارگاسم زنان را مطالعه نمایید.

چهارمین مرحله چرخه پاسخ جنسی فرونشینی و آرامش

برگشت بدن به حالت اولیه خود را فرونشینی می‌گویند که در آن بدن از حالت هیجان خارج شدهٰ، فشار خون کاهش پیدا می‌کند و عضلات انقباض خود را از دست می‌دهند. اگر ارگاسم در مرحله قبل اتفاق نیفتاده باشدٰ، فرونشینی با سرعت کمی انجام می‌شود و حس خوشایندی برای فرد نخواهد داشت. یکی از تفاوت‌های مهم در مراحل چرخه پاسخ جنسی مردان و زنان در این مرحله رخ داده که به ٱن دوره مقاومتی گفته می‌شود. در طی این دوره که می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت به طول بینجامد، مردان تحریک ناپذیری را تجربه خواهند کرد در حالی که زنان در صورت تمایل و با ادامه فرآیند پیش نوازی می‌توانند ارگاسم را برای دفعات بیشتری تجربه نمایند.

بروز مشکل یا اختلال در چرخه پاسخ جنسی

اختلال در چرخه پاسخ جنسی یا به عبارت بهتر کژکاری جنسی بیانگر اختلال در یک یا چند مرحله از چرخه پاسخ جنسی است که می‌تواند منشا جسمی و یا روانی داشته باشد که البته اختلالی رایج بوده ولی در سنین بالاتر میزان شیوع بیشتری از آن گزارش شده است.

موارد شایع کژکاری جنسی

اختلال در احساس ذهنی لذت، بی علاقگی و یا عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی، مشکلات نعوظٰ، انزال و ارگاسم در مردان و تحریک نشدن واژینال، احساس درد در هنگام آمیزش جنسی و نرسیدن به ارگاسم از جمله کژکاری‌های جنسی رایج در بین زنان است. مراجعه به روانشناس جهت تشخیص اختلال در عملکرد جنسی و دریافت تکنیک‌ها و مشاوره‌های جنسی بهترین راهنما برای درمان مشکلات کژکاری جنسی است.

نیاز به درمان و نقش مشاور جنسی

هر چه احساس و حال شما پایین (ناراحت، آشفته، نگران، منفی و یا هرچه که اسمش را بگذارید) باشد، لذت کمتری از رابطه جنسی خود خواهید برد. یعنی بدون اینکه مشکل جسمی داشته باشید قادر به تجربه ارگاسم ویا گاه حتی برقراری رابطه نخواهید بود. این وضعیت می‌تواند برعکس هم اتفاق بیافتد، یعنی با اینکه رابطه جنسی (دخول و انزال) وجود دارد، همچنان احساس آرامش روانی ندارید (یعنی مرحله فرونشینی اتفاق نمی‌افتد). نیاز و میل جنسی شاید برای برخی به منظور بقای نسل انجام شود، اما ماهیت رابطه جنسی با همسر تاثیرات مثبت دیگری بر صمیمیت، رضایت زناشویی، تفاهم و در کل حال روحی و جسمی زن و مرد دارد. بنابراین در صورتی که دچار مشکلی در رابطه تان شده‌اید، بدون این که شرمنده ویا خجالت بکشید باید برای درمان اقدام کنید. متخصصان جنسی با بررسی رابطه شما و همسرتان می‌توانند علت و درمان عواملی که باعث اختلال در چرخه پاسخ جنسی تان شده را پیدا و رفع کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نماید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: چرخه پاسخ جنسی



:: برچسب‌ها: چرخه پاسخ جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اعتیاد به عشق به هر گونه رفتار و یا عملی گفته می‌شود که در پی آن فرد به شخص دیگری وابسته می‌گردد. می‌توان این گونه گفت که اعتیادبه‌عشق نیز همانند دیگر اعتیادها یک اجبار روانی او ست و طی آن فرد قدرت اختیار خود را از دست می‌دهد و حق انتخاب ندارد. در واقع فرد مبتلا به اعتیاد عشق از اشتباه بودن مسیری که در آن قرار دارد، مطلع می‌باشد اما حق انتخابی برای بازگشت از مسیر اشتباه را ندارد و یا خارج شدن از چنین عشق و رابطه‌ای را ناممکن می‌داند. در ادامه اطلاعات بیشتری از اعتیاد به عشق و درمان آن ارائه کرده‌ایم. خوب است بدانید که معمولا خود این افراد نسبت به این موضوع بینش ندارند بنابراین شما با خواندن این مقاله می‌توانید به آن‌ها کمک کنید و به دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر ترغیب نمایید.

منبع؛ اعتیاد به عشق

منظور از اعتیاد به عشق چیست ؟

مفهوم اعتیادبه‌عشق این است که فردی به احساس عاشق بودن اعتیاد دارد و با عناوین دیگری شامل هم‌وابسته، ولع عاطفی و عشق اجتنابی نیز شناخته می‌شود. بسیاری از کسانی که درگیر روابط عاطفی متعدد هستند، دچار اعتیادبه‌عشق می‌باشند، در حالی که ممکن است خودشان چنین احساسی نکنند. اما بد نیست بدانید که اعتیادبه‌عشق می‌تواند از اشکال بسیار مخرب اعتیاد باشد.

در واقع اعتیاد به عشق یک اختلال رفتاری است که فرد بدون اختیار تمایل دارد با کسی دیگر در یک رابطه عاطفی باشد و در صورت نبودن در رابطه عاطفی دچار محرومیت عاطفی می‌شود. به همین دلیل کسانی که دچار ابتلا به عشق هستند، سعی می‌کنند بی اختیار به رابطه عاطفی خود ادامه دهند و یا به سرعت جایگزینی را برای فرد قبلی پیدا کنند.

کسانی که دچار اعتیاد‌به‌عشق هستند، رفتارهای مختلفی از خودشان بروز می‌دهند؛ به همین دلیل از روش‌های متعددی برای بازپروری آن‌ها استفاده می‌شود.

اعتیادبه‌عشق نیز برای درمان همانند اعتیاد به الکل و یا اعتیاد به رابطه جنسی، نیازمند تشکیل جلسات گروهی و به کارگیری روش‌های درمانی است. برای درک بهتر مقاله روانشناسی عشق را بخوانید.

نشانه های اعتیاد به عشق

اعتیادبه‌عشق دارای نشانه‌های بسیاری است. در واقع کسانی که سعی دارند به صورت بیمارگونه در یک رابطه عاطفی باقی بمانند و خود را در معرض آسیب قرار دهند؛ دچار اعتیادبه‌عشق می‌شوند.

بیشتر کسانی که دچار کمبود اعتماد به نفس و نقاط ضعف شخصیتی هستند، دچار اعتیاد به عشق می‌شوند. به طوری که در دام یک رابطه عاطفی نامناسب می‌افتند و نمی‌توانند از آن خارج شوند.

بارزترین نشانه های رفتاری مبتلایان به اعتیاد عشق

  • فرد مبتلا به اعتیاد عشق، دچار وابستگی شدیدی به فرد مقابل می‌شود؛ به طوری که زندگی بدون مخاطب عاطفی برایش بی‌معنا می‌گردد. به همین دلیل سعی دارد به صورت بیمارگونه و با انجام کارهای غیرمعمول، توجه طرف مقابل را به خود جلب کند.
  • اعتیادبه‌عشق سبب می‌شود، فرد برای حفظ رابطه عاطفی خود که حتی ممکن است اشتباه باشد، دست به هر کاری بزند و اعتماد به نفس و عزت نفس خود را زیر پا بگذارد.
  • اعتیادبه‌عشق موجب ایجاد ترس از تنهایی می‌گردد. به همین دلیل افراد مبتلا برای بقای رابطه عاطفی خود اقدام به هر کاری می‌کنند و حتی اگر از رابطه خارج شوند، به سرعت وارد رابطه دیگری می‌شوند.
  • نداشتن مخاطب عاطفی برای کسانی که دارای اعتیادبه‌عشق هستند، مساوی با احساس تهی بودن و پوچی است. ممکن است همین احساس خلاء رابطه عاطفی در آن‌ها باعث بروز افسردگی گردد.
  • اعتیادبه‌عشق در برخی از افراد به دلیل فرار از مشکلات زندگی است. آن‌ها سعی می‌کنند با درگیر شدن در مشکلات زندگی طرف مقابل، مشکلات خود را فراموش کنند.
  • ممکن است کسی که اعتیاد به عشق دارد، شخص مقابل را برای زندگی و ازدواج مناسب نداند؛ اما با این حال نیز تمایل دارد رابطه خود را با او حفظ کند.
  • کسانی که دارای اعتیاد به عشق هستند، بخاطر ترس از دست دادن طرف مقابل، سعی می‌کنند مرتب او را کنترل کنند و دائما احساس ناامنی دارند.

علت اعتیاد به عشق

اغلب کسانی که دچار اعتیادبه‌عشق هستند، در دوران کودکی از محبت والدین خود محروم بوده‌اند و از سوی آن‌ها طرد شده و کودکی‌شان را در تنهایی سپری کرده‌اند. در واقع دسته‌ای از کودکان که وابستگی زیادی به والدین خود دارند اما در مقابل واکنش مناسبی را دریافت نمی‌کنند، نمی‌توانند متوجه الگوی مناسب محبت و امنیت شوند و نوعی از دلبستگی ناایمن را تجربه می‌کنند.

این دسته از کودکان وقتی بزرگ شوند، شخصیتی وابسته پیدا می‌کنند و سعی دارند با شکل دادن روابط عاطفی حتی به صورت نامطلوب، احساس تنهایی نکنند. ترس از احساس تنهایی و تمایل شدید به وابسته بودن، رفتار این دسته از افراد را کنترل می‌کند. در ادامه به برخی دیگر از علت‌های اعتیاد به عشق را بررسی کرده‌ایم.

1.نداشتن اعتماد به نفس

نداشتن اعتماد به نفس از عوامل اصلی اعتیاد به عشق است. در واقع زمانی که یک فرد به توانمندی‌ها و قابلیت‌هایش باور نداشته باشد، سعی می‌کند با کسانی که کمتر در دسترس هستند، وارد رابطه عاطفی شود.

این دسته از افراد در رابطه‌های عاطفی خود نیز به دلیل کمبود اعتماد به نفس، افرادی وابسته هستند و در تصمیم گیری‌ها نیز به او تکیه می‌کنند.

2.فقدان عزت نفس

عزت نفس به معنای این است که فرد خودش را دوست داشته باشد و برای خود ارزش قائل شود. عزت نفس پایین سبب می‌شود که فرد به مخاطب عاطفی خود وابسته شود و سعی کند برای اینکه او را در کنار خود نگه دارد، دست به هر کاری بزند.

معمولا کسانی که دچار اعتیاد به عشق هستند، عزت نفس پایینی دارند و برای خودشان ارزش و احترامی قائل نیستند. این دسته از افراد برای دوست داشته شدن به فرد دیگری وابسته می‌شوند.

3.حس رها شدگی

حس رها شدگی و طرد شدن نیز به دوران کودکی افراد برمی‌گردد. در واقع زمانی که فرد کودک است و به والدین خود نیاز دارد و از آن‌ها محبت طلب می‌کند، اما در مقابل بی توجهی دریافت می‌نماید؛ دچار احساس طردشدگی می‌شود.

کسانی که دارای احساس طرد شدن و رهاشدگی هستند، برای به دست آوردن امنیت و از بین بردن ترس خود، سعی می‌کنند در رابطه عاطفی به فرد مقابل وابسته شوند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های عشق اشتباه کلیک کنید.

پیامد اعتیاد به عشق

اعتیاد به عشق پیامدهایی را نیز به همراه دارد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را به صورت موردی آورده‌ایم:

  • از خودگذشتگی بسیار برای بودن در رابطه عاطفی
  • وسواس در کمک کردن به دیگران
  • قربانی شدن به دلیل محبت بسیار به دیگران و عدم دریافت پاسخ مناسب
  • خشمگین شدن به دلیل عدم دریافت محبت کافی از سوی مخاطب عاطفی
  • سکوت به دلیل ترس از دست دادن رابطه اشتباه
  • روی آوردن به مصرف مواد مخدر، الکل و روابط جنسی متعدد برای تسکین درد
  • تنهایی و انزوا

درمان اعتیاد به عشق

اعتیاد به عشق نیز همانند دیگر اعتیادها نیازمند این است که فرد برخی مراحل را طی کرده و پشت سر بگذارد. در ادامه مراحل ترک اعتیاد به عشق را توضیح داده‌ایم.

1. مرحله اول : پذیرش

اعتیاد به عشق از دسته اختلالات رفتاری است. اولین گام برای درمان اختلالات رفتاری این است که فرد شرایط خود را بپذیرد و بداند که دچار اعتیاد به عشق شده است. پذیرش بیماری سبب می‌شود فرد در جهت درمان گام بردارد.

2.مرحله دوم : کشف علت

پس از مرحله پذیرش، فرد باید علت اعتیادبه‌عشق را در خود پیدا کند. فهمیدن علت، درمان را راحت‌تر می‌کند. در واقع فرد باید بداند که علت وابستگی او مطابق آنچه که در این مقاله توضیح داده شد، کدام یک از عوامل عدم اعتماد به نفس، نداشتن عزت نفس، احساس رها شدگی و … می‌باشد.

3. مرحله سوم : افزایش مهارت حل مسئله

اشاره کوتاهی کردیم که یکی از دلایلی که سبب اعتیاد فرد به عشق می‌شود، این است که او قصد دارد از مشکلات زندگی خود فرار کند. در واقع کسی که از مهارت کافی برای حل مسئله برخوردار نباشد، برای فرار از آن‌ها به رابطه‌های عاطفی روی می‌آورد تا در نتیجه احساس آرامش کاذب، مشکلات خود را فراموش کند.

یادگیری مهارت‌های حل مسئله این امکان را به فرد می‌دهد تا در برابر مشکلات و ناگواری‌های زندگی مقاومت کند و برای حل آن‌ها به خودش تکیه کند. عدم برخورداری از مهارت حل مسئله، انسان را به فردی وابسته تبدیل می‌کند که برای حل مشکلات خود سعی می‌کنند بر روی توانمندی‌های فرد دیگری حساب باز کنند.

4. مرحله چهارم : دریافت مشاوره

در برخی از موارد عوامل متعددی سبب اعتیاد به عشق می‌گردد. این دسته از افراد باید برای حل مشکل خود از یک فرد آگاه در این زمینه کمک بگیرند تا با استفاده از تکنیک‌های لازم، مشکل خود را برطرف کنند.

یک روانشناس، درمانگر و یا روانکاو می‌تواند دلایل ایجاد اعتیاد به عشق در هر فردی را شناسایی کند و از روش درمانی مناسبی برای حل آن کمک بگیرد.

سخن آخر

عشق و اعتیاد به عشق دو مسئله‌ای است که باید آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. رابطه‌هایی که بر پایه عشق شکل می‌گیرند، رابطه‌های سالمی هستند که دو نفر به یکدیگر اعتماد دارند، هر دو طرف احساس آزادی و رهایی می‌کنند و رشد و پیشرفت‌شان برای هم مهم می‌باشد. تفاهم و سازگاری در رابطه‌های مبتنی بر عشق زیاد است و دو طرف در این رابطه‌ها احساس آرامش می‌کنند.

اما در رابطه‌های عاطفی که یکی از افراد دچار اعتیاد به عشق است، همواره احساس بی‌اعتمادی سبب کنترل شخص دیگر می‌شود و وابستگی‌ها موجب ایجاد محدودیت می‌گردد. در واقع افراد در این رابطه‌ها حریم خصوصی تعریف شده‌ای ندارند.

بهتر است با مقایسه این موارد و دریافت مشاوره متوجه شوید که شما در یک رابطه سالم قرار دارید و یا رابطه‌ای که ایجاد کرده‌اید، معیوب است. بهتر است با خودتان صادق باشید و علت ماندن در یک رابطه و یا رفتن به رابطه‌های پی در پی را برای خود مشخص کنید تا اگر دچار اعتیاد به عشق هستید، در جهت درمان قدم بردارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به عشق می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع؛ اعتیاد به عشق



:: برچسب‌ها: اعتیاد به عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

فرزند حاصل از ازدواج موقت با توجه به ماهیت غیر رسمی که این نوع ازدواج دارد، با چالش‌های زیادی مادر و کودک را روبه‌رو می‌کند. این کودکان معمولا ناخواسته هستند وگاه حتی از همان تولد برای اثبات هویت‌شان، مادر دچار مشکلاتی می‌شود. والدین کودکان ازدواج‌موقت به ندرت می‌توانند شرایطی به مانند سایر بچه‌ها فراهم کنند. بنابراین احتمال آسیب روانی بسیار بالایی دارند. متخصصان سلامت روان به پدر و مادرها توصیه می‌کنند، در صورت بارداری از چنین ازدواجی در قدم اول به دنبال راهی برای حفظ حقوق کودک باشند و مسائل شخصی خودشان را با کودک گره نزنند. در ادامه به قوانین گرفتن شناسنامه و جایگاه اجتماعی آن‌ها اشاره شده است. برای آشنایی بیشتر با فوائد و عوارض ازدواج موقت کلیک کنید.

منبع: فرزند ازدواج موقت

الزام ثبت فرزند در ازدواج موقت

ثبت رسمی ازدواج موقت گاه بسیار اهمیت می‌یابد؛ زیرا در صورتی که زن و مرد در این نوع ازدواج صاحب فرزندی شوند، ممکن است مشکلاتی برای زن به وجود بیاید که مهم‌ترین آن‌ها مسئله اثبات مشروعیت فرزند است. در صورتی که زن نتواند مشروعیت فرزند خود را اثبات کند، از حقوق قانونی برخوردار نخواهد شد. اما اگر ازدواج موقت در در دادگاه قابل استناد باشد، مشکلی برای دریافت حقوق قانونی کودک وجود نخواهد داشت. لازم است پدر برای فرزندش شناسنامه بگیرد اما در صورتی که پدر به هر دلیلی برای انجام این کار اقدام نکند مادر می‌تواند با ارائه حکم (امین موقت) که نشان‌دهنده‌ سرپرستی اوست، برای فرزندش شناسنامه‌ای با نام خانوادگی خود بگیرد.

اثبات نسب پدری و گرفتن شناسنامه فرزند حاصل از ازدواج موقت

ممکن است زن و مرد به دلایل گوناگونی ازدواج موقت خود را ثبت نکرده باشند و صاحب فرزند شوند. در این میان برای این که بتوانید نسب پدری فرزندتان را مشخص کنید و ثابت کنید که همسرتان پدر فرزند به دنیا آمده است، چند راه حل وجود دارد. یکی از آن‌ها این است که پدر اقرار کند که پدر فرزند به دنیا آمده است و این امر در صورتی مورد پذیرش قرار می‌گیرد که اقرار به نسب بر حسب عادت و قانون ممکن باشد و همچنین فرزندی که به نسب او اقرار شده است این موضوع را تصدیق کند مگر آنکه فرزند بسیار کوچک باشد.

دومین مورد این است که طبق قانون کودک متولد شده در صورتی متعلق به شوهر است که از تاریخ ازدواج تا زمان تولد کمتر از شش ماه و یا بیشتر از ده ماه گذشته باشد. در این شرایط نسبت پدر به فرزند به دنیا آمده قانونی و قابل اثبات خواهد بود. برخی از فرزندان بعد از تمام شدن مهلت صیغه به دنیا می‌آیند. در این شرایط می‌توان نسب پدری را ثابت کرد به شرطی که مادر ازدواج مجدد نداشته‌ باشد و از زمان جدایی تا تولد کودک کمتر از ده ماه گذشته باشد.

اثبات نسب مادری بسیار ساده‌تر است چرا که دوران بارداری و زایمان را نمی‌توان به راحتی انکار کرد. برای اثبات نسب مادری نیز راه‌هایی وجود دارد که پدر فرزند می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. یکی از آن‌ها گرفتن شناسنامه است. همچنین راه دیگر اقرار خود مادر است. بسیاری از فرزندان به دنیا آمده از ازدواج موقت ناخواسته هستند بنابراین باید خانم‌ها در این نوع ازدواج به موضوع بچه دار شدن بسیار اهمیت دهند و شرایط را در نظر بگیرند.

حقوق فرزند در ازدواج‌موقت

فرزندان حاصل از ازدواج موقت در صورتی که مشروعیتشان ثابت شود، از حقوق قانونی مانند فرزندان دیگر برخوردار هستند و تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد. اما برای اینکه از حقوق قانونی خود بهره‌مند شوند، باید والدین آن‌ها ازدواج موقت خود را به گونه‌ای قابل قبول در دادگاه اثبات کنند. نکته‌ مهم این است که نباید فرزند به دنیا آمده را به خاطر این که حاصل ازدواج موقت بوده‌است، سرزنش و تحقیر کرد. او با کودکان دیگر تفاوتی ندارد. یکی از حقوق قانونی او این است که نباید احساس کمبود مالی کند و والدین موظف‌اند امنیت مالی و جانی را برای او فراهم کنند. در مورد حضانت این کودکان نیز مانند کودکان دیگر عمل می‌شود؛ فرزند به دنیا آمده تا هفت سالگی با مادر خود و بعد از آن با پدر زندگی می‌کند.

جایگاه اجتماعی و سلامت فرزند ازدواج موقت

با وجود قانونی بودن این نوع ازدواج و مشروعیت فرزندان ازدواج‌موقت، عموم مردم دیدگاه خوبی به آن ندارند. به خصوص زمانی که پدر، فرزندانی از ازدواج رسمی‌اش داشته باشد، زندگی برای این کودکان با چالش‌ها و دردسرهای زیادی همراه خواهد بود. در واقع آسیب‌های این کودکان به مانند کودکانی است که پجدر و مادرشان چند ازدواج داشته‌اند. این مشکلات زمانی بیشتر می‌شود که کودک مجبور به مخفی کردن هویت خود از سایر خانواده باشد.

سخن آخر

تفاوت ازدواج موقت با ازدواج دائم در این است که ازدواج موقت بعد از مدت مشخص شده پایان می‌یابد، خطبه‌ محرمیت از بین می‌رود و در آن طلاق وجود ندارد. فرزندان حاصل از ازدواج موقت مانند دیگر کودکان از حقوق قانونی برخودار هستند، اما باید برای اثبات مشروعیت فرزند خود و دفاع از حقوق اساسی او در ازدواج موقت، تمامی جوانب را در نظر بگیرید و با آگاهی جلو بروید. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی از راهنمایی‌های مشاوران و متخصصان در این زمینه بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: فرزند ازدواج موقت



:: برچسب‌ها: فرزند ازدواج موقت ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شیوه‌های یافتن همسر خوب در سال‌های اخیر نسبت به گذشته تفاوت‌های بسیاری داشته است. امروزه بیشتر جوانان پیدا کردن همسر را خودش بر عهده می‌گیرند. آن ها می‌خواهند با روشی همسری مطابق معیارها و خواسته های خودشان پیدا کنند. در نتیجه روش های یافتن همسر نسبت به گذشته متحول شده. و روش های قدیمی کمتر استقبال می‌شود. برخی مشکلات مثل نداشتن اعتمادبه‌نفس یا مشکل در برقراری روابط اجتماعی نیز می‌تواند باعث شود تا فرد به سراغ راه‌های غیرمستقیم همسریابی برود. با توجه به اهمیتی که همسر و زندگی مشترک در تمامی جنبه‌های زندگی فرد دارد. باید نسبت به آن دقت و توجه کافی داشته باشید. مشاوره پیش از ازدواج راهی مناسب برای تشخیص درست یا غلط بودن انتخاب‌تان است. بهتر است پیش از تصمیم‌گیری جدی حتما مشاوره ازدواج دریافت نمایید.

منبع: یافتن همسر خوب | بهترین راه های یافتن همسری مناسب

یافتن همسر خوب

امروزه بسیاری از جوانان به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند همسری را که با معیارها و علایق آن‌ها هماهنگی دارد انتخاب کنند. به همین خاطر شیوه‌های همسریابی نسبت به روش‌های سنتی گذشته تفاوت‌های بسیاری داشته است. صرف‌نظر از اینکه شما همسر خود را با کدام یک از این روش‌ها انتخاب می‌کنید بهتر است زمانی را به ایجاد شناخت کافی اختصاص دهید. به‌خصوص در شرایطی که دختران و پسران بدون شناخت قبلی و از طریق مراکز همسریابی یا با واسطه با یکدیگر آشنا می‌شوند. باید به کمک جلسات مشاوره پیش از ازدواج از درستی انتخاب خودآگاهی پیدا کنید. با این حال در ادامه درباره انواع راه‌های همسریابی و یافتن همسر خوب صحبت خواهیم کرد.

1- ازدواج‌های سنتی

در ازدواج‌های سنتی که امروزه نیز میان بسیاری از خانواده‌ها رواج دارد معمولاً خانواده‌ها نقش اصلی را در همسریابی بر عهده دارند و این خانواده فرد است که معیارها و سلایقش را در تصمیم‌گیری دخالت می‌دهد. شاید در این شیوه یافتن همسر خوب ، دخترها و پسرها نقش کمتری داشته باشند. اما با توجه به تجربه والدین و همین‌طور پذیرشی که نسبت به عروس یا داماد انتخاب شده دارند، درصورتی‌که با شناخت کافی از شخصیت فرد همراه شود یک آینده خوب را برای زوجین رقم بزند.

2- آشنایی دختر و پسر

روابط مستقیم که دختران و پسران خود باهم آشنا شده. و بر اساس علاقه و شناخت شان از هم برای ازدواج تصمیم می‌گیرند. یافتن همسر خوب به ابن روش رو به افزایش است. در این شیوه فرد بر اساس معیارهای شخصی به انتخاب همسر موردنظرش می‌پردازد و این زندگی‌ها معمولاً باعلاقه شروع می‌شوند.

برای کسب اطلاع درباره چالش های مربوط به دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

3- از اقوام و آشنایان کمک بگیرید

اگر توانایی پیدا کردن همسر موردنظرتان را ندارید. علاوه بر خانواده از سایر اقوام و آشنایان نیز کمک بخواهید. یافتن همسر خوب از این طریق هیچ ایرادی ندارد. این گونه شما دایره جست‌وجوی خود را گسترش می‌دهید و شانس پیدا کردن همسر موردنظرتان نیز افزایش می‌یابد.

برای کسب اطلاع از سایر روش های مقاله چطور زن بگیرم را بخوانید.

4- مراکز ازدواج یا سایت‌های همسریابی

در سال‌های اخیر مراکزی با عنوان همسریابی تأسیس شده است. این شیوه جدیدترین حالت برای پیدا کردن همسر مناسب می‌باشد. در این روش هر فرد مشخصات خود و آنچه را از همسر آینده انتظار دارد بیان می‌کند و سپس بر اساس میزان تناسب مابین افراد، آن‌ها را به یکدیگر معرفی می‌کنند.

پیدا کردن همسر

اصول یافتن همسر خوب و همسریابی

صرف‌نظر از اینکه همسر موردنظر خود را با کدام روش پیدا کرده‌اید بهتر است به برخی از نکات توجه داشته باشید تا بتوانید از درستی انتخاب خود اطمینان بیشتری پیدا کرده و زندگی خود را با رضایت هرچه بیشتر شروع کنید.

الف) خودشناسی

بهتر است پیش از تلاش برای پیدا کردن همسر ، زمانی را به شناخت خود اختصاص دهید و پس از شناخت بهتر علایق و باورهای خود معیارهایی که برای انتخاب همسر در نظر دارید را نیز به‌دقت مشخص کنید. خودشناسی اولین قدم برای پیدا کردن همسر و تشکیل زندگی مشترک است.

ب) زمانی را به آشنایی اختصاص دهید

به‌ویژه اگر برای یافت همسر آینده خود از مراکز همسریابی یا واسطه‌ها کمک گرفته‌اید زمانی را برای آشنایی بیشتر پیش از ازدواج اختصاص دهید. با توجه به اینکه شما و همسر آیندتان با یکدیگر غریبه هستید و شناختی از هم ندارید بهتر است با توافق یکدیگر زمانی را برای شناخت بیشتر اختصاص دهید.

ج) منطقی تصمیم بگیرید

پس از آشنایی بیشتر با اخلاقیات و ویژگی‌های فردی که انتخاب کرده‌اید می‌بایست راجع به شروع زندگی با وی تصمیم بگیرید. در این دوران سعی کنید تا جای ممکن از تصمیم‌گیری‌های احساسی دوری کنید و با توجه به همه آنچه در این مدت از طرف مقابل دیده‌اید تصمیم نهایی را بگیرید. مشاوره پیش از ازدواج راهکاری است که می‌تواند تا حد زیادی به شما در این تصمیم‌گیری کمک کند.

اشتباهات رایج برای یافتن همسر خوب

_ فرار از تنهایی

بعضی از جوانان برای فرار از تنهایی به سراغ همسریابی و ازدواج می‌روند. اگرچه تنهایی موضوع ناراحت‌کننده‌ای است اما ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی هر فرد است که به دلایل قانع‌کننده‌تری نیاز دارد. رها شدن از تنهایی یکی از موضوعاتی است که می‌بایست در کنار سایر اهداف قرار بگیرد و نمی‌تواند به‌تنهایی تبدیل به دلیلی برای ازدواج شود.

_ اتکا به روابط مجازی در یافتن همسر خوب

استفاده از سایت‌های همسریابی و یا شبکه‌های اجتماعی برای پیدا کردن همسر و آشنایی با وی اگرچه می‌تواند کمک‌کننده باشد اما کافی نیست. بهتر است زمان‌هایی را برای دیدارهای حضوری و ارتباط عمیق‌تر اختصاص دهید. آمارها نشان می‌دهد یکی از اصلی‌ترین دلایل جدایی نبود شناخت کافی و آشنایی‌های نامناسب است.

حتما مقاله چطور شوهر پیدا کنیم را بخوانید.

_ خود را بهتر از خود واقعی شان نشان می دهند

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در زمان یاقتن همسر مرتکب می‌شوند. این است که سعی می‌کنند خود را بهتر از آنچه هستند نشان دهند. این موضوع تا حدی به این خاطر است که هیچ‌یک از ما دوست نداریم دیگران نواقص ما را ببینند. اما بهتر است برای انتخاب همسر صداقت داشته باشید زیرا درصورتی‌که فرد در آینده متوجه این شود که با او صادق نبوده‌اید احتمالاً مشکلات بیشتری در روابط میان شما ایجاد می‌شود.

_ اعتماد بی‌دلیل به‌طرف مقابل برای یافتن همسر خوب

اعتماد کامل به حرف‌های طرف مقابل یکی دیگر از اشتباهاتی است که معمولاً در یافتن همسر خوب اتفاق می‌افتد. به‌ویژه اگر همسر خود را از طریق سایت‌ها و مراکز همسریابی یافته اید. باید با تحقیق، بررسی رفتار و کمک مشاورین خانواده از صداقت وی اطمینان پیدا کنید.

_ بی‌توجهی به مشکلات روحی

برخی افراد به دلیل مشکلات روحی مانند اضطراب اجتماعی از روش‌های غیرحضوری و اینترنتی برای همسریابی استفاده می‌کنند. این موضوع در آینده باعث خواهد شد که آن‌ها در رابطه یا زندگی مشترک خود دچار شکست شوند. اگر احساس می‌کنید درزمینهٔ برقراری روابط اجتماعی نزدیک با دیگران دچار مشکل هستید بهتر است پیش از اقدام برای همسریابی از یک روانشناس برای بهبود وضعیت خود کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه یافتن همسر خوب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول درباره یافتن همسر خوب

بهترین راه برای یافتن همسر خوب چیست؟

شما ممکن است از روش‌های مختلفی با همسرتان آشنا بشوید، اما آنچه اهمیت دارد این است که زمان کافی را برای شناخت یکدیگر اختصاص دهید. متخصصان با مصاحبه و آزمون های مختلف به شما در این زمینه کمک می کنند.

آیا یافتن همسر از طریق مراکز ازدواج اشتباه است؟

خیر این شیوه از یافتن همسر می‌تواند در برخی مواقع بسیار مفید باشد اما بهتر است راجع به اعتبار مرکز و همین‌طور صداقت طرف مقابلتان اطمینان پیدا کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: یافتن همسر خوب | بهترین راه های یافتن همسری مناسب



:: برچسب‌ها: یافتن همسر خوب | بهترین راه های یافتن همسری مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پریود دردناک یا دیسمنوره، دردی است که برخی از زنان در دوران عادت ماهانه تجربه می‌کنند. شدت درد پریود در افراد از خفیف تا شدید متغیر است اما عمدتا دردهای ایجاد شده ناشی از دیسمنوره با داروهای مسکن بهبود پیدا نمی‌کنند و عملکرد روزانه فرد را دچار مشکل می‌کنند. پریود دردناک می‌تواند با درد‌ سایر اعضای بدن از جمله لگن، عضلات شکم، سر، کمر و پا همراه باشد. آشنایی با علل و علائم و همچنین راهکارهای کاهش درد می‌تواند به زنان کمک کند تا این درد را کاهش دهند و گامی موثر برای درمان آن بردارند.

منبع: پریود دردناک

پریود دردناک

هر فردی با توجه به شرایط بدنی خویش، پریود متفاوتی را نسبت به فرد دیگر تجربه می‌کند. به عنوان مثال درد، تغییرات هورمونی، تغییرات خلقی و… در هر فردی شدت و ضعف خاص خودش را دارد، اما گاهی شدت این مسئله افزایش پیدا می‌کند. پریود به طور طبیعی با درد همراه است اما در برخی موارد شدت این درد بسیار افزایش پیدا می‌کند. علائم و نشانه‌های پریود دردناک یا دیسمنوره شامل درد شدید ضربان‌دار، ملایم و یا مزمن، حالت تهوع، اسهال، سردرد و تحریک‌پذیری می‌باشد.

انواع پریود دردناک

پریود دردناک یا دیسمنوره به طور کلی در دو حالت اولیه و ثانویه رخ می‌دهد که عبارتند از:

1. دیسمنوره اولیه

دیسمنوره اولیه شامل درد در نواحی شکم و زیر شکم می‌باشد که حدودا یک الی دو روز قبل از خونریزی شروع می‌شود و دو الی چهار روز طول می‌کشد و شایع‌ترین نوع پریود دردناک است. دیسمنوره اولیه به دلیل ترشح زیاد پروستاگلاندین می‌باشد. به طور طبیعی در اکثر موارد درد ناشی از دیسمنوره اولیه با افزایش سن کمتر می‌شود و در دوران نوجوانی شیوع بیشتری دارد.

2. دیسمنوره ثانویه

شدت درد و گرفتگی عضلات در دیسمنوره ثانویه به وضوح بیشتر از دیسمنوره اولیه است. دیسمنوره ثانویه همیشه با یک مشکل پزشکی همراه است. دیسمنوره ثانویه در طول زمان بدتر می‌شود و ممکن است مدت‌ها قبل از آغاز هر دوره پریود شروع شود و بعد از پایان پریود همچنان ادامه یابد. از جمله دلایل دیسمنوره ثانویه می‌توان به اندومتریوز و فیبروئید اشاره کرد.

عوامل خطرساز پریود دردناک

علت پریود دردناک به طور کامل و دقیق مشخص نشده است، اما مواردی وجود دارد که می‌تواند سبب بروز پریود دردناک شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

-سن زیر 30 سال
-کم وزنی
-مصرف سیگار
-اختلالات روانی
-اندومتریوز
-کیست تخمدان
-پولیپ رحمی
-چسبندگی رحم
-مشکلات مرتبط با التهاب لگن
-سندروم احتقان لگنی

روش‌های تشخیص دیسمنوره

تنها روش خانگی تشخیص دیسمنوره همان توجه به شدت درد است. اگر درد زیادی را در هنگام پریود تجربه می‌کنید‌ می‌توانید احتمال دیسمنوره را در نظر بگیرید. پس از شک کردن به دیسمنوره باید به متخصص مراجعه نمایید تا آن را با قطعیت تشخیص دهد. روش‌های پزشکی برای تشخیص دیسمنوره شامل آزمایش‌های مخصوص اندام‌های لگنی است که می‌توان به سونوگرافی لگن، هیستروسکوپی، هیستروسالپینگوگرافی، لاپاراسکوپی لگن، گرفتن عکس رنگی از رحم و نمونه‌برداری از ترشحات گردن رحم اشاره کرد.

روش‌های درمان دیسمنوره

درمان پریود دردناک شامل روش‌های مختلفی نظیر جراحی، دارودرمانی و تکنیک‌های کاهش درد می‌باشد. بسته به نوع و علت دیسمنوره روش درمانی هم متفاوت خواهد بود. داروهای غیر استروییدی ضد التهابی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن که از تولید پروستاگلاندین در بدن جلوگیری می‌کنند، می‌توانند درد ناشی از دیسمنوره اولیه را کاهش دهند. استفاده از داروهای جلوگیری از بارداری هم می‌توانند درد ناشی از پریود را کاهش دهند. همچنین استفاده از دستگاه IUD می‌تواند درد ناشی از پریود را کاهش دهد زیرا باعث می‌شود تا پروستاگلاندین کمتری در بدن تولید شود.

اگر پریود دردناک به دلیل مسائلی نظیر فیبروم و اندومتریوز باشد، بهترین روش درمان جراحی است. به طوریکه می‌توان بافت در حال رشد را به وسیله عمل جراحی باز شکم و یا لاپاراسکوپی از بدن خارج کرد و به دنبال برطرف شدن این مشکل، درد ناشی از پریود هم برطرف خواهد شد. در موارد شدید‌تر عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی انجام می‌شود. از جمله سایر روش‌های درمانی می‌توان به مصرف ویتامین B1، ماساژ و طب سوزنی اشاره کرد.

روش‌های تسکین درد ناشی از پریود دردناک

هر فردی ممکن است با یکی از روش‌های زیر اثربخشی بیشتری را احساس کند. در نتیجه باید مسائل مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام روش برای شما اثربخش‌تر است.

1. تمرینات ورزشی

انجام تمرینات ورزشی مانند ورزش‌های هوازی، پیاده روی، شنا و… باعث ترشح هورمون‌هایی می‌شود که به طور مستقیم بر گیرنده‌های درد تاثیر می‌گذارند و درد را کاهش می‌دهند. همچنین ورزش کردن باعث افزایش خلق و کاهش مشکلات روانشناختی نظیر افسردگی می‌شود.

2. گرما درمانی

گرما دادن به محلی که درد می‌کند یکی از روش‌های قدیمی و سنتی کاهش و تسکین درد است. می‌توانید کیسه آب‌گرم، بطری آب گرم و… را بر روی شکم خود قرار دهید تا درد تسکین پیدا کند.

3. خواب مناسب

بهداشت خواب می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود و همین مسئله اگر رعایت شود می‌تواند درد ناشی از پریود دردناک را تسکین ببخشد.

4. ریلکسیش و کاهش استرس

مشکلات روانشناختی نظیر استرس، افسردگی، اضطراب و… می‌توانند بر ادراک درد اثر بگذارند و باعث شدت درد شوند. برطرف کردن مشکلات روانشناختی از طریق ریلکسیشن، یوگا و… می‌تواند درد را کاهش دهد. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌های کاهش درد می‌توانید به یک روانشناس مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: پریود دردناک



:: برچسب‌ها: پریود دردناک ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سرد مزاجی در رابطه زناشویی یکی از مسائلی است که می‌تواند باعث فروپاشی زندگی و حتی طلاق شود. در واقع سرد بودن و عدم علاقه به برقراری ارتباط گرم و صمیمانه با همسر پیامدهای مخربی در پی دارد و افراد را به سمت روابط فرازناشویی سوق می‌دهد. عوامل جسمی و روانی مختلفی باعث بروز سرد مزاجی در روابط می‌شود که لازم است افراد آگاهی خود را درباره این علائم بالا ببرند تا بتوانند با درمان آن کانون خانواده را گرم نگه دارند. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت. بهره بردن از مشاوره جنسی کمک می‌کند تا بتوانید مشکلات خود را کاهش داده و در نتیجه سرد مزاجی را در روابط زناشویی از بین ببرید.

منبع: سرد مزاجی در رابطه زناشویی

علل سرد مزاجی در رابطه زناشویی

سرد مزاجی ممکن است به علت‌هایی رخ دهد که در برخی موارد خود شخص نیز نسبت به آن بی اطلاع است. سرد مزاجی اگر چه به یکباره اتفاق نمی‌افتد و روند تدریجی دارد اما گاهی تا جایی پیش می‌رود که فرد نسب به همسر خود حالت تنفر پیدا کرده و هیچگونه رابطه جنسی با وی برقرار نمی‎کند. در ادامه به علل مختلف سرد مزاجی اشاره می‌کنیم.

اختلالات روانی

افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات روان شناختی است که با وجود مشکلات دنیای امروز شیوع نسبتا گسترده‌ای دارد و فرد را نسبت به زندگی دچار بی انگیزگی کرده و احساس پوچی به او دست می‌دهد. همسری که از افسردگی رنج می‌برد به طرز معمول از برقراری رابطه جنسی با همسر اجتناب می‌نماید و میل چندانی بروز نمی‌دهد. همچنین دیگر اختلالات روانی از جمله وسواس نیز باعث می‌شود که فرد به مسئله تمیزی و کثیفی وسواس داشته و خواهان رابطه در شرایط خاص باشد. این موضوع به مرور باعث سرد مزاجی می‌شود.

عزت نفس پایین

ممکن است همسر با خود چنین فکر کند که وی توانایی برقراری رابطه جنسی با کیفیت را ندارد و از طرف شریک جنسی خود مورد تایید قرار نمی‌گیرد. در واقع فرد آنقدر خود را دست کم می‌گیرد که ترجیح می‌دهد از رابطه اجتناب کند. بدانید که عزت نفس پایین نتیجه‌ای جز سردمزاجی در رابطه زناشویی ندارد.

 

مصرف دارو از علل سرد مزاجی در رابطه زناشویی

عوارض جانبی مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی می‌توانند از علل سردمزاجی در رابطه زناشویی باشند. همچنین داروهای مسکن و خواب آور نیز تمایل فرد را به رابطه کاهش داده و باعث می‌شود فرد زمان بیشتری را در خواب به سر ببرد.

سوء استفاده‌های جنسی

یکی از علل سرد مزاجی می‌تواند تجربه تجاوز در سال‌های گذشته باشد که اکنون با بخاطر آوردن آن تجربه تلخ، میل خود را نسبت به برقراری رابطه جنسی با همسر از دست می‌دهد. گاهی نیز برقراری رابطه جنسی قبلی بین زن و مرد به گونه‌ای بوده است که شریک زندگی متحمل درد زیاد شده است و اکنون نمی‌خواهد مجددا آن درد را تجربه کند.

کاهش هورمون‌های جنسی

از علل دیگر سردمزاجی در رابطه زناشویی، کاهش میزان ترشح هورمون تستوسترون و استروژن می‌باشد که موجب سردی و عدم میل جنسی در زن و مرد می‌شود. در واقع زوجین به دلایل مختلفی کاهش هورمون را تجربه می‌کنند و یکی از پیامدهای نامطلوب آن سرد مزاجی است.

خستگی بیش از حد از علل سرد مزاجی در رابطه زناشویی

به دنبال سپری کردن یک روز سخت کاری و تحمل فشارهای روانی زیاد، عدم میل به ارتباط جنسی امری طبیعی خواهد بود زیرا توانی برای فرد باقی نمانده و خستگی جسمی و روحی بر وی غالب شده است. اگر این روند ادامه یابد کم کم میل جنسی در فرد رو به افول گذاشته و آسیب‌های نامطلوبی بر رابطه زناشویی وارد خواهد شد.

عدم احساس راحتی

گاهی زن یا مرد به دلایل مختلف حین رابطه جنسی، احساس لذت کافی را ندارد. این عدم احساس لذت و خوب بودن باعث می‌شود همسر برای برقرای رابطه جنسی در دفعات بعد تمایلی نداشته باشد و سرد مزاجی در رابطه زناشویی وی اتفاق بیفتد.

تاخیر در بلوغ جنسی

این علت به ویژه در بین زن و شوهرهای جوان و کم سن و سال دیده می‌شود. بخاطر تاخیرات بلوغ جنسی ممکن است اندام تناسلی دختر و پسر به اندازه کافی رشد نکرده باشد به همین دلیل تجربه ناموفق آن‌ها از رابطه جنسی شان موجب بی میلی و سردمزاجی در رابطه زناشویی‌شان می‌گردد.

نشانه‌های سرد مزاجی در دو جنس

سردمزاجی در روابط زناشویی می‌تواند از جانب هر کدام از زوجین صورت گیرد و معمولا با علائمی که در ادامه بیان می‌شود خود را نشان می‌دهد. با این حال نشانه‌های ذکر شده باید به مدت 6 ماه مشاهده گردند تا بتوان با قطعیت گفت سرد مزاجی در روابط اتفاق افتاده است.

  • فقدان خیال پردازی‌های جنسی
  • عدم احساس لذت از رابطه جنسی
  • عدم تجربه ارگاسم
  • پیش قدم نشدن برای رابطه جنسی
  • تمایل نداشتن به رابطه جنسی
  • اضطراب و استرس هنگام برقراری رابطه

درمان‌های مناسب برای کاهش سرد مزاجی در رابطه زناشویی

با توجه به علل بروز سرد مزاجی روش‌های درمانی نیز می‌تواند متفاوت باشد. با این حال زوجین باید تلاش کنند تا با آموزش مهارت‌های ارتباطی و جنسی در کنار فرآهم کردن شرایط جسمی و روانی مناسب برای رابطه جنسی روابط گرم و پایداری را تجربه کنند. همچنین در صورتی که مشکلات جسمی و اختلالات هورمونی وجود دارد لازم است که چکاب کامل و هورمون درمانی صورت گیرد. روان درمانی و زوج درمانی نیز کمک می‌کند تا فرد در صورتی که از اختلالات روانی و مشکلاتی مانند بیزاری از همسر رنج می‌برد هرچه سریع تر درمان انجام شود.

در همین راستا مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو با داشتن مشاورانی برجسته در زمینه مسائل جنسی آماده ارائه مشاوره جنسی به شما عزیزان می‌باشد. این مرکز به شما اطمینان خواهد داد که در کمترین زمان ممکن بتوانید مشکلات خود را کاهش داده و رابطه‌ جنسی گرم و سرشار از عشق را تجربه کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا سرد مزاجی در رابطه زناشویی در فعالیت اندام‌های تناسلی اختلال ایجاد می‌کند؟

بله. سرد مزاجی در زن و مرد باعث می‌شود اندام تناسلی با اختلالاتی مواجه شود و انقباض و انبساط در حین رابطه جنسی به درستی صورت نگیرد.

آیا میزان تحصیلات در کاهش سرد مزاجی تاثیر دارد؟

معمولا افراد با سواد نسبت به حقوق خود در رابطه زناشویی آگاهی دارند و می‌دانند که وظیفه شان صرفا تامین نیازهای مالی و یا رسیدگی به امور منزل نیست. همچنین نسبت به نیازهای جنسی خود مطلع هستند و اگر به سرد مزاجی در رابطه زناشویی دچار شوند به مشاور و روانشناس مراجعه می‌کنند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: سرد مزاجی در رابطه زناشویی



:: برچسب‌ها: سرد مزاجی در رابطه زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلالات و مشکلات جنسی در زنان یکی از علل مهم نارضایتی‌های زناشویی است. این اختلالات سبب سردی روابط و گسترش طلاق می‌شود. بسیاری از خانم‌ها به دلیل شرم و حیا برای مشکلات جنسی شان به متخصص مراجعه نمی‌کنند و در عین حال از رابطه لذت نمی‌برند. چنین سیکلی در رابطه جنسی موجب پایین آمدن کیفیت رابطه زناشویی و حتی ناکامی همسرانشان نیز می‌شود. چرا که عدم ارضای خانم، به همسرشان این باور را می‌دهد که در رابطه خوب نیستند. بنابراین مشکلات جنسی خانم تنها به خودش آسیب نزده بلکه بر روی رابطه جنسی و خودانگاره همسرش نیز تاثیر منفی دارد. بنابراین حتما باید برای درمان به موقع اقدام نماید. همین الان برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: مشکلات جنسی زنان

اختلالات و مشکلات جنسی زنان

مشکلات جنسی زنان از جمله مسائل مهمی هستند که کیفیت روابط زناشویی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. طبق آمارها ریشه بسیاری از مشکلات در زندگی زوجین از عدم برقراری رابطه جنسی درست است.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از زنان از بیان مشکلات جنسی شان خجالت می‌کشند. این زنان بیان کردند که مشکلات جنسی خود را برخلاف حجب و حیایی می‌دانند که سالیان دراز به آن امر شده‌اند. پس در ارتباط با اختلالات جنسی زنان باید اول از هر چیز این دیدگاه کنار گذاشته شود. اگر زنان احساس می‌کنند با مشکلاتی رو به رو هستند حتما باید به سکس تراپیست ها مراجعه کنند. توجه داشته باشید که تشخیص بسیاری از اختلالات جنسی زنان توسط متخصصین انجام می‌شود، چرا که نشانه‌ها به راحتی قابل شناسایی نبوده و ممکن است به نظر خود خانم عادی باشد.

اختلالات و مشکلات جنسی زنان چند نوع است؟

بی میلی یا سردمزاجی در زنان

بی میلی جنسی در برهه‌های مختلف می‌تواند به سراغ زنان بیاید. به عنوان مثال برخی زنان در طول دوران بارداری دچار بی میلی جنسی می‌شوند. همچنین در زمان‌هایی که استرس و فشار به روی زنان بیشتر است، بی میلی جنسی در آنها بیشتر می‌شود. به طور کلی بی میلی جنسی از عوامل مختلف روانی و فیزیولوژیکی ناشی می‌شود. برای آشنایی با درمان و نشانه های بی میلی جنسی در زنان کلیک کنید.

اختلالات جنسی زنان | اختلال بیزاری یا تنفر جنسی

اگر بی‌میلی جنسی شدت پیدا کند به طوری که خانم به طرق مختلف از رابطه امتناع کند و حتی هیچ لذتی از رابطه نبرد، می گوییم دچار اختلال بیزاری یا تنفر جنسی شده است. همسران خانم‌هایی که دچار بیزاری جنسی شده‌اند، متوجه علت این رفتارها نمی‌شوند و ممکن است خود را مقصر بدانند. این اختلال ممکن است قبل از اولین رابطه حتی وجود داشته باشد و یا بعد از مدت‌ها از اولین رابطه با همسر ایجاد شود. در چنین شرایطی سکستراپیست علت را بررسی کرده و در صدد رفع آن خواهد بود.

مشکلات جنسی زنان | اختلال در برانگیختگی جنسی

در این اختلال خانم تمایل به برقراری رابطه جنسی دارد، اما علارغم تمام تلاش‌ها هیچ گونه تحریک و برانگیختگی به وجود نمی‌آید. مصرف برخی داروها، استرس، عدم باور به خود، تابوهای جنسی و… از علل رایج این نوع اختلال هستند.

اختلالات جنسی زنان | هراس از آلت

هراس از آلت موجب ترس و اضطراب شدید و حتی گرفتگی عضلات شکم، راه و دست در خانم می‌شود. معمولا این اختلال دراثر یک حادثه و یا همبودی محرکی مشابه ایجاد می‌شود. اگر مشکل جنسی تنها محدود به هراس از آلت باشد. در دسته انواع فوبیاها قرارگرفته و درمانگر از روش‌های درمان استرس و اضطراب استفاده خواهد کرد.

مشکلات جنسی زنان | واژینیسموس

یکی از اختلالات رایج در میان کشورهایی است که در آن رابطه جنسی برای زنان تابو بوده و جامعه تاکید زیادی بر پاک دامنی خانم‌ها دارد. در این اختلال عضلات ورودی واژن هنگام دخول دچار انقباض شدید می‌شود. این اختلال از جمله مشکلات شایع زنان در رابطه جنسی است. اختلال واژینیسموس منجر به نگرانی و پریشان حالی زیادی در زنان می شود. از جمله دیگر دلایل بروز واژینیسموس می توان به مشکلات در رابطه با همسر، ترس از بارداری یا تجربه رابطه جنسی قبلی دردناک اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با نشانه ها و درمان واژینیسموس کلیک کنید.

اختلالات جنسی زنان | آمیزش دردناک

برخی خانم ها با وجود تحریک مناسب و برانگیختگی بالا در برقراری رابطه جنسی، پس از دخول دچار درد شده و لذتی از رابطه نمی‌برند. این درد می‌تواند به دلیل مشکلات جسمانی باشد و یا به عوامل ذهنی ارتباط داشته باشد. برای بهبود ابتدا متخصصان زنان معاینات اولیه را انجام می‌دهند، در صورتی که مساله جسمانی وجود نداشت برای درمان حتما باید مشاوره جنسی دریافت شود. برای پی بردن به علل خشکی واژن و سوزش واژن هنگام نزدیکی کلیک کنید.

اختلال نرسیدن به ارگاسم

این مشکل در زنان به دو صورت اولیه و ثانویه بروز پیدا می‌کند. در حالت اولیه، زن تا به حال ارگاسم را تجربه نکرده است. در حالت ثانویه خانم قبلا ارگاسم را تجربه کرده، اما حالا در آن به مشکل می‌خورد. برخی زنان بدون رسیدن به ارگاسم نیز از رابطه جنسی لذت می‌برند و در واقع طبیعی است. اما برای برخی دیگر نرسیدن به ارگاسم مشکل بزرگی است که شریک جنسی آنها را نیز درگیر می‌کند. بنابراین اگر با وجود تمام تغییرات در حین رابطه هرگز به ارگاسم نرسیده‌اید، ممکن است جزء خانم‌هایی باشید که به طور طبیعی ارگاسم را با نشانه‌های مربوطه تجربه نمی‌کنند، اما از رابطه لذت می‌برند.

اختلالات جنسی زنان | اختلال سردرد پس از آمیزش

برخی خانم‌ها بعد از آمیزش دچار سردرد، سرگیجه و تهوع می‌شوند، این حالات می‌تواند موجب سردمزاجی و یا تنفر از رابطه شود، بنابراین حتما برای درمان و رفع آن اقدام نمایید.

اختلال ملال پس از آمیزش

برخی خانم‌ها با وجود اینکه از رابطه لذت برده‌اند و به ارگاسم رسیده‌اند، بعد از آمیزش دچار غم و اندوه شدید می‌شود و ممکن است گریه کنند. این وضعیت به احتمال زیاد به وضعیت روحی خانم ارتباط دارد و برای درمان باید به متخصصان روانشناسی برای دریافت مشاوره فردی مراجعه نماید.

کدام یک از مشکلات جنسی زنان حادتر است؟

بیزاری جنسی از همه مشکلات جنسی زنان حادتر است و درمان آن از همه سخت‌تر می‌باشد. در این اختلال فرد نه تنها تمایلی به نزدیکی ندارد، بلکه از آن بیزار و متنفر است. ممکن است خانم در کودکی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته باشد و در بزرگسالی این اختلال در او بروز پیدا کند. تجاور و کودک آزاری حتی توسط محارم، یا فرهنگ و تربیت سخت و متعصبانه در خانواده می‎‌تواند منجر به بروز این اختلال شود.

بعضی مواقع آموزش‌هایی که منجر به خشم زن نسبت به رابطه جنسی می‌شوند نیز می‌توانند علت این اختلال باشند. مثلا ممکن است یک زن مقاربت را نشانه بیچارگی، تسلیم بودن و ستم پذیری‌اش بداند. این باورها به خشم و بیزاری جنسی منجر می‌شود.

درمان اختلالات و مشکلات جنسی در زنان

سکس تراپی به درمان مشکلات جنسی در زنان کمک شایانی می‌کند. اولین قدم این است که خجالت خود را کنار بگذارید و با همسر خود درباره مشکل جنسی که درگیر آن هستید صحبت کنید. می‌توانید همراه همسر خود به یک مشاوره جنسی مراجعه کنید تا در برطرف کردن مشکل‌تان به شما کمک کند.

از جمله عواملی که منجر می شود فرد تصمیم به درمان خود نگیرد این است که او فکر می‌کند تنها اوست که به این مشکل دچار شده است. در حالی که باید بدانید تقریبا 40 درصد از زنان در زندگی خود یک یا چند نوع اختلال جنسی را تجربه کرده‌اند.

بهتر است هر چه سریع‌تر روند درمان خود را آغاز کنید. در این راستا می‌توانید از کمک روانشناس، سکس تراپیست و یا مشاوره جنسی بهره بگیرید. دارودرمانی نیز در بعضی مواقع به درمان مشکل شما کمک می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی زنان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

 

با چه روشی به درمان مشکلات جنسی بپردازیم؟

روش های مختلفی در جهت درمان این مشکلات وجود دارند. روانشناس و سکس تراپیست می تواند در بهبود مشکلات جنسی شما کمک شایانی بکند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشکلات جنسی زنان



:: برچسب‌ها: مشکلات جنسی زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

از ژل لوبریکانت جهت رفع خشکی و مرطوب شدن واژن استفاده می‌شود. در واقع به کمک این ژل می‌توانید از رابطه دردناک جلوگیری کرده و لذت جنسی بیشتری را تجربه کنید. همچنین لوبریکانت نقش روان‌کننده را در رابطه جنسی دارد و منجر به آمادگی بیشتر خانم‌ها در روابط زناشویی می‌شود. از این جهت بسیاری از افراد می‌توانند از ژل لوبریکانت استفاده کنند. این ژل انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع نیاز توسط فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا لوبریکانت عوارضی ندارد اما گاهی ممکن است فرد به استفاده از آن حساسیت داشته باشد و پس از مصرف دچار خارش، التهاب پوست، تنگی نفس و هرگونه تورم شدید شود. در ادامه به طور کامل درباره لوبریکانت، عوارض و پیامدهای آن صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

منبع: ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت چیست؟

ژل لوبریکانت یک روان‌کننده و مرطوب کننده واژن در هنگام رابطه جنسی و برای رفع خشکی است. در واقع خانم‌هایی که خشکی واژن دارند برای کاهش درد ناشی از رابطه جنسی می‌توانند از این ژل استفاده کنند. همچنین لوبریکانت به واسطه خاصیت روان‌کنندگی که دارد منجر به نرم کردن بیشتر پوست و افزایش رطوبت واژن در رابطه جنسی می‌شود که می‌تواند نقش موثری در تحریک و لذت بیشتر و نهایتاً رسیدن به ارگاسم ایفا کند.

 

بیشتر بخوانید : واژینسموس

 

عوامل موثر بر خشکی واژن و لازمه استفاده از لوبریکانت

عوامل متعددی برای خشکی واژن وجود دارد که می‌توان برای رفع آن از ژل‌های لوبریکانت استفاده کرد که این عوامل شامل موارد زیر است.

_یائسگی

_مصرف دخانیات و مواد مخدر

_عدم تحریک جنسی

_وارد کردن اشیای خارجی در واژن مانند تامپون

_مادران شیرده

_شستشوی واژن به صورت نادرست

_داروهای جلوگیری از بارداری

_کمبود آب در بدن

با این حال درست است که ژل لوبریکانت می‌تواند در اینجور مواقع کمک کننده باشد اما لازم است که با اصلاح رفتار و توجه بیشتر به سلامت جسمی و روانی خود از پایه و اساس مشکل را حل کنید.

انواع ژل لوبریکانت

ژل‌های لوبریکانت به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که شامل ژل لوبریکانت بر پایه آب، سیلیکون و روغن می‎باشد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره آنان خواهیم پرداخت.

ژل لوبریکانت بر پایه آب

این دسته از ژل‌ها کاملا طبیعی و سالم هستند و عمدتا در روابط جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمترین نکته‌ای که وجود دارد این است که لوبریکانت مبتنی بر آب قابلیت استفاده همزمان با کاندوم را دارد. به عبارتی این دسته از ژل‌ها منجر به پارگی کاندوم در روابط جنسی نخواهند شد. همچنین ویژگی دیگر آن خاصیت آنتی باکتریال بودن و ضدعفونی کنندگی است. لازم به ذکر است برای استفاده‌ و معاینات پزشکی نظیر انجام سونوگرافی و آزمایشات مقعدی می‌توان از این نوع ژل استفاده کرد.

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون

میزان غلظت و دوام این دسته از ژل‌ها بیشتر از ژل‌های مبتنی بر آب است زیرا ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون همانند یک لایه نازک بر روی سطح پوست عمل می‌کند و از این جهت به مدت زمان زیادتری برای خشک شدن نیاز دارد و حتی پاک کردن آن از سطح پوست هم مقداری دشوار و زمان‌بر می‌باشد. لوبریکانت بر پایه سیلیکون هم با کاندوم سازگار است و منجر به پارگی کاندوم نخواهد شد. اما باید توجه داشت که استفاده همزمان سایر محصولات سلیکونی با لوبریکانت بر پایه سیلیکون به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. یکی از معایب اساسی این دسته از ژل‌ها این است که خاصیت آنتی باکتریال ندارد و امکان رشد باکتری و آلودگی در آن وجود دارد.

ژل لوبریکانت بر پایه روغن

این دسته از ژل‌های لوبریکانت حاوی مقداری وازلین و ویتامین E هستند. لوبریکانت بر پایه روغن تاثیر بلند مدت و دوام بیشتری دارد اما برای برقراری رابطه جنسی مناسب نیستند زیرا مواد موجود در این ژل‌ها باعث پاره شدن کاندوم می‌شود. همچنین به دلیل غلظت بالای روغن منجر به تغییر PH واژن می‌شود. این مسئله می‌تواند عفونت‌های ادراری را در خانم‌ها زیاد کند. در مجموع ژل لوبریکانت بر پایه روغن، مناسب رابطه جنسی و شستشوی واژن نیستند.

سایر ژل‌های لوبریکانت

امروزه با ترکیب ژل‌های لوبریکانت با مواد دیگر، انواع متنوع دیگری ایجاد شده است. به عنوان مثال ژل لوبریکانت حجم دهنده، گرم کننده و تاخیری از جمله این موارد هستند.

روش استفاده از ژل لوبریکانت

برای استفاده از هر یک از انواع مختلف ژل‌های لوبریکانت محدودیت مصرفی وجود ندارد، توصیه می‌شود قبل از استفاده هر محصول، دستورالعمل راهنمای آن را مطالعه کنید. ژل‌های لوبریکانت در حالت عادی کمی خنک و سرد هستند برای این که سردی و خنکی آن را کاهش دهید می‌توانید مقداری از آن را بر روی کف دست خود بریزید و سپس آن را بر ناحیه مورد نظر مالش دهید. به یاد داشته باشید که اگر از این ژل برای رابطه جنسی استفاده می‌کنید حتما از لوبریکانت مبتنی بر آب بهره ببرید چرا که لوبریکانت مبتنی بر روغن برای برقراری رابطه جنسی مناسب نیست و لوبریکانت مبتنی بر سیلیکون خاصیت آنتی باکتریال ندارد.

 

بیشتر بخوانید : درمان واژینیسموس | بهترین روش های درمان واژینیسم

 

عوارض ژل لوبریکانت

به طور کلی ژل‌های لوبریکانت عوارض جانبی ندارند اما ممکن است برخی افراد به ماده آن حساسیت نشان دهند. اگر پس از مصرف دچار خارش، التهاب پوست، تنگی نفس و هرگونه تورم شدید بهتر است در اولین فرصت به متخصص مراجعه کنید. همچنین می توانید از مشاوره جنسی نیز استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا از ژل لوبریکانت می‌توان به عنوان تاخیری در رابطه جنسی استفاده کرد؟

ژل لوبریکانت در حالت عادی خاصیت روان‌کنندگی و رفع خشکی واژن را دارد و خاصیت تاخیری ندارد. اما ترکیب‌های مختلفی از این ژل با ماده بنزوکائین وجود دارد که امکان تاخیر و انزال دیرتر را فراهم می‌آورد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ژل لوبریکانت



:: برچسب‌ها: ژل لوبریکانت ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ریشه اعتیاد به پورنوگرافی با تماشای فیلم‌ها و صحنه‌های مبتذل جنسی در فرد شروع به شکل گیری کرده و به تدریج گسترش می‌یابد. متأسفانه در طی چند سال اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف، ساخت این گونه از فیلم‌ها و همچنین تمایل جوانان به تماشای آن‌ها به شدت روبه افزایش است. تماشای فیلم‌های پورن می‌تواند زندگی فردی و اجتماعی شخص را به شدت تحت تاثیر قرار داده و علاوه بر این، یک نوع اعتیاد اجباری را در فرد ایجاد نماید. محتوای پورنوگرافی ممکن است به شیوه‌های مختلفی مانند کتاب، مجله، اینترنت و فیلم در دسترس جوانان قرار گیرد. بیماری‌هایی همچون افسردگی، انزوای اجتماعی، از دست دادن انگیزه و کاهش انگیزه نسبت به کار کردن از جمله عوارض منفی اعتیاد به فیلم های پورنوگرافی محسوب می‌شوند. با آگاهی از عوارض مخرب این نوع اعتیاد می‌توانید گامی در جهت ترک آن بردارید.

منبع:‌ اعتیاد به پورنوگرافی

پورنوگرافی چیست؟

پورنوگرافی یک لغت یونانی بوده و و از دو کلمه «پورن » و «گرافو »تشکیل می‌شود. پورن به معنای روسپی بوده و گرافی نیز به معنای نگارش است. بنابراین لغت پورنوگرافی به معنی روسپی نگاری می‌باشد. برای پورنوگرافی تعاریف متعدی ذکر شده که مهم‌ترین تعاریف آن را می‌توان به استفاده بیش از حد از مواد پورنوگرافی اشاره نمود. امروزه با توجه به گسترش رسانه‌های صوتی و تصویری و همچنین شکوفایی و رشد این رسانه‌ها، تولید و ترویج محتوای پورنوگرافی با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

متاسفانه اعتیاد به پورنوگرافی، بیشتر افراد نوپا و جوان جامعه را مورد هدف قرار داده و زندگی آن‌ها را با چالشی گسترده روبه رو می‌کند. تحقیقات نشان داده افرادی که به محتوای پورنوگرافی اعتیاد دارند، در آینده به روابط جنسی خطرناک از جمله سادیسم (آزار جنسی دیگران)، مازوخیسم (کسب لذت در آزار دیگران)، رابطه جنسی با حیوانات و روابط جنسی گروهی روی می‌آورند. برای کسب اطلاعات در زمینه اختلالات جنسی کلیک کنید.

علل گرایش افراد به پورنوگرافی

خود ارضایی و همچنین عدم برقراری رابطه با دیگران، از مهم ترین دلایل گرایش جوانان به سوی محتوای پورنوگرافی است. بسیاری از افراد از آنجایی که در زندگی شخصی و اجتماعی خود نمی‌توانند به فانتزی‌هایشان دسترسی داشته باشند، برای تامین نیاز جنسی خود به تماشای صحنه‌ها و فیلم‌های شهوت انگیز روی می‌آورند. در واقع این گونه از افراد این فیلم‌ها را به عنوان جایگزین انتخاب کرده و به تدریج و به صورت ناخودآگاه به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. بر اساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در این زمینه، در حدود ۶ درصد از افرادی که اقدام به تماشای محتوای پورن کرده‌اند، علائم اعتیاد به پورنوگرافی مشاهده شده است.

مراحل اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پورنوگرافی به تدریج رخ می‌دهد و ۵ مرحله دارد که مواردی مانند مواجهه، اعتیاد، افزایش، حساسیت زدایی و عمل از جمله مراحل اعتیاد به پورنوگرافی هستند.

مرحله اول (مواجهه)

در این مرحله فرد برای اولین بار چنین صحنه‌هایی را مشاهده می‌کند. در واقع افرادی که در حال حاضر به فیلم‌ها و محتواهای پورن علاقه مند هستند از سنین کم اقدام به تماشای این فیلم‌ها نموده‌اند.

مرحله دوم (اعتیاد )

در این مرحله از اعتیاد، فرد در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند از دیدن چنین فیلم‌هایی چشم پوشی کندو میل شدیدی فرد را وادار به تماشا کردن این محتوا می‌کند.

مرحله سوم (افزایش)

در این مرحله بیمار کنترل خود را از دست داده و میزان اعتیاد او روز به روز افزایش پیدا می‌کند. به طوری که هر روز ساعات بیشتری را به تماشا می‌گذارند.

مرحله چهارم (حساسیت زدایی)

در این مرحله از اعتیاد به پورنوگرافی، فرد دیگر مثل گذشته با تماشای فیلم‌ها و تصاویر مستهجن تحریک نمی‌شود و سعی می‌کند میزان تماشای خود را افزایش دهد. اما در واقع فرد دیگر نمی‌تواند لذت دفعات اولیه را تجربه کند. در این مرحله فرد برای فراهم کردن نیاز خود، اقدام به استفاده از مواد پورنوگرافی می‌کند.

مرحله پنجم (مرحله عمل)

در این مرحله اعتیاد شخص به شدت افزایش یافته و دیگر تماشای پورنوگرافی نمی‌تواند او را تحریک کند. بنابراین فرد رسما به اعمال پورنوگرافیک روی می‌آورد.

عوارض منفی اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پورنوگرافی همانند اعتیاد به مواد مخدر، می‌تواند اثرات ویرانگر و پیامدهای جبران ناپذیری را برای زندگی شخصی و اجتماعی فرد به دنبال داشته باشد. به طوری که ممکن است فرد برای به دست آوردن چنین فیلم‌هایی، هزینه‌های زیادی پرداخت کرده و حتی در محل کار هم اقدام به تماشای پورنوگرافی کند. در نتیجه فرد انگیزه و علاقه خود نسبت به آینده کاری و مسئولیت‌های شغلی را از دست می‌دهد.

اگر اعتیاد این افراد درمان نشود، ممکن است تا جایی پیشرفت کند که شخص برای تامین نیاز جنسی خود، به روابط نامتعارف جنسی روی آورده و بیماری‌های مختلفی را برای خود رقم بزند. همچنین تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که استفاده از مواد پورنوگرافی می‌تواند تاثیرات سمی بر روی مغز داشته باشد. بنابراین با توجه به جنبه‌های منفی این نوع اعتیاد نمی‌توان از عوارض ویرانگر آن چشم پوشی کرد. پس بهتر است چنین شخصی هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام نماید. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

درمان اعتیاد به پورنوگرافی

افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند، می‌توانند با استفاده از تکنیک‌ها و راهکارهای مناسب از این بلای خانمان سوز رهایی یابند. در واقع ترک کردن این نوع اعتیاد به اراده قوی و رضایت خود فرد بستگی دارد. با رعایت نکات زیر می‌توانید اعتیاد خود را به تدریج ترک نمایید:

1. در وهله اول سعی کنید به یک متخصص و روانشناس مراجعه نمایید. چرا که روانشناس راهکارهای مختلفی برای مهار اضطراب، افسردگی و خشم ناشی از تماشای پورنوگرافی به شما ارائه می‌دهد.
2. عوارض منفی و مثبت پورنوگرافی را بر روی یک کاغذ یادداشت کرده و روزانه آن‌ها با خود مرور کنید.
3. بهتر است فعالیت اجتماعی خود را افزایش داده و بیشتر در جمع‌های خانوادگی و دوستانه شرکت کنید.
4. از عواملی که احساس می‌کنید شما را به سمت پورنوگرافی سوق می‌دهد، دوری کنید.
5. سعی کنید از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که مواد پورنوگرافی در آن وجود دارد بپرهیزید.
6. درمان این نوع اعتیاد با در نظر گرفتن سه اصل مهم و اساسی مانند روان درمانی، رفتار درمانی و دارودرمانی امکان پذیر است.

با دارو درمانی می‌توان میل جنسی فرد را کاهش داد و روان درمانی می‌تواند مشکلات روحی فرد، از جمله اضطراب و افسردگی را درمان کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره تلفنی جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی جنسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع:‌ اعتیاد به پورنوگرافی



:: برچسب‌ها: اعتیاد به پورنوگرافی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خارش در هر یک از قسمت‌های اعضای بدن می‌تواند رخ دهد و یکی از این قسمت‌ها واژن خانم‌ها می‌باشد. خارش واژن معمولا به صورت شایع در زنان وجود دارد و تجربه آن عذاب آور است و احساس ناراحتی برای فرد به وجود می‌آورد. گاهی خارش دلیل واضحی ندارد و به صورت گذرا و موقتی است اما در برخی موارد خارش به دلایل مختلفی نظیر عفونت، رابطه جنسی ناسالم و… اتفاق می‌افتد. خارش واژن می‌تواند ناگهانی شروع شود و پایان یابد و گاهی به طور مزمن ادامه یافته و با گذشت زمان بدتر یا بهتر شود. بنابراین تشخیص و علل ایجاد خارش در واژن برای سلامت خانم‌ها بسیار حائز اهمیت است. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت مواجهه با چنین شرایطی حتما مشاوره جنسی دریافت نمایید.

منبع: خارش واژن

خارش واژن

می‌توان گفت تمام خانم‌ها در طی دوران زندگیشان خارش‌واژن را تجربه می‌کنند. در حالت عادی خارش‌واژن، یک مسئله نگران کننده نیست اما تجربه‌ای ناخوشایند است که فرد را کمی اذیت می‌کند. خانم‌ها باید با انواع ترشحات واژن آشنایی داشته باشند تا بتوانند بهتر تشخیص دهند که آیا خارش واژنشان خطرناک است یا خیر. عوامل متعددی می‌توانند در ایجاد این مشکل نقش داشته باشند که در ادامه هر یک از این موارد توضیح داده می‌شود.

بیشتر بخوانید : نشانه های واژن سالم

 

دلایل خارش واژن

عفونت‌های قارچی

یکی از شایع‌ترین و طبیعی‌ترین عفونت‌های موثر بر خارش‌واژن، عفونت‌های قارچی می‌باشد. ضعف سیستم ایمنی بدن، عادت ماهانه، عدم رعایت بهداشت شخصی، رابطه جنسی محافظت نشده و… از جمله عوامل شایع برای ایجاد عفونت‌های قارچی هستند. یکی از راه‌های تشخیص عفونت‌های قارچی توجه به ترشحات غیر طبیعی واژن است.

خارش به دلیل بیماری‌های ناشی از رابطه جنسی

امروزه بیماری‌های مقاربتی در جامعه افزایش پیدا کرده است و با هر بار برقراری رابطه جنسی این عفونت‌ها و بیماری‌ها به راحتی بین دو جنس منتقل می‌شوند. بیماری‌هایی نظیر زگیل تناسلی (HPV)، تبخال تناسلی و یا سوزاک و سایر بیماری‌های مرتبط با دستگاه تناسلی می‌توانند باعث خارش در واژن شوند.

خارش واژن و باکتری‌ها

باکتری‌های زیادی در بدن انسان وجود دارد و دستگاه تناسلی انسان هم محل تجمع زیادی از این دست باکتری‌ها می‌باشد. وجود این باکتری‌ها در بدن انسان به صورت طبیعی است و غیر مضر و آسیب‌زا محسوب می‌شوند. اما باکتری‌های نامناسب و مضر که ممکن است از طریق رابطه جنسی، وارد کردن جسم خارجی به واژن و شستشوی نامناسب رخ دهد می‌تواند از عوامل ایجاد کننده خارش باشد.

شتسشوی نامناسب واژن

بسیاری از افراد با شیوه شستشوی صحیح واژن آشنایی ندارند. به عنوان مثال استفاده از مواد شوینده برای شستشوی داخل واژن و استفاده از مواد معطر برای خوشبو کردن واژن منجر به تغییر PH داخل واژن می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد عفونت و خارش و التهاب شود.

کاهش استروژن

کاهش تولید استروژن به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. یکی از این مسائل یائسگی می‌باشد. کاهش استروژن و به دنبال آن خشکی واژن، می‌تواند عاملی برای خارش محسوب شود.

مسائل روانشناختی

در کنار مسائل فیزیکی و جسمانی، توجه به مسائل روانشناختی از جمله استرس بسیار حائز اهمیت است. شاید عواملی مانند استرس به تنهایی نتوانند منجر به ایجاد خارش در واژن شوند اما می‌توانند میزان ادراک و شدت این خارش را افزایش دهند. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که استرس و اضطراب می‌تواند منجر به التهاب پوست در نواحی مختلفی از بدن شوند. در چنین مواقعی بهتر است با یک روانشناس متخصص در امور جنسی مشورت کنید تا بتوانید با استفاده از راهکارها و روش‌های مورد نظر تنش‌های روانی ناشی از مشکلات جنسی را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید : مشکلات جنسی

 

خارش واژن در دوران بارداری

بدن خانم‌ها در دوران بارداری تغییرات هورمونی زیادی را تجربه می‌کند. افزایش ترشحات مختلف واژن در این دوران می‌تواند عاملی برای ایجاد خارش محسوب شود. خانم‌های باردار باید توجه داشته باشند که اگر این خارش همراه با ترشحات غیر طبیعی و با بوی بد باشد حتما باید به متخصص مراجعه کنند زیرا ترشحات غیر طبیعی همراه با بوی بد نشان دهنده عفونت در واژن است.

روش‌های خودمراقبتی و روش‌های درمانی

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های مختلف و به دنبال آن خارش‌واژن، می‌توان اقدامات زیادی انجام داد.

روش‌های خودمراقبتی و پیشگیری از ایجاد عفونت

_پوشش مناسب لباس زیر (نپویشدن لباس زیر نخی و مایو برای طولانی مدت)

_شستشوی صحیح واژن (عدم استفاده از دستمال یکسان برای تمیز کردن مقعد و واژن)

_تعویض نوار بهداشتی در دوران عادت ماهانه (به طور میانگین هر هشت ساعت اینکار انجام شود)

_عدم استفاده از مواد شوینده برای شستشوی داخل واژن

_عدم استفاده از دستمال مرطوب برای شستشوی واژن

_رعایت رژیم غذایی سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدن

درمان‌های خانگی خارش واژن

به طور کلی درمان‌های خانگی و بدون نظارت پزشک معمولا توصیه نمی‌شود. بهترین کار انجام روش‌های خودمراقبتی و پیشگیری است، اما اگر در مواقعی چاره‌ای جز انجام درمان‌های خانگی ندارید می‌توانید از سرکه سیب، عسل، روغن نارگیل، روغن رزماری، روغن سیر و روغن درخت چای برای شستشو و ضدعفونی واژن استفاده کنید.

درمان‌های دارویی

توصیه ما برای رفع خارش و عفونت واژن مراجعه به متخصص و دریافت داروی مناسب است. معمولا با توجه به شدت عفونت و خارش از داروهای مختلفی استفاده می‌شود. همچنین در کنار قرص‌های خوراکی برای از بین بردن عفونت از کرم‌های واژینال و شیاف برای رفع و کاهش خارش استفاده می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا خارش واژن خطرناک است؟

نمی‌توان گفت هربار که واژن دچار خارش شده است نشان دهنده یک بیماری است. اما اگر این مسئله همراه با ترشحات غیرطبیعی و با بوی بد باشد معمولا نشان دهنده عفونت است، در چنین شرایطی بهتر است در اولین قدم به متخصص مراجعه کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خارش واژن



:: برچسب‌ها: خارش واژن ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

انواع پرده بکارت برای خانم‌ها مشخص شده که دارای ویژگی‌های خاصی هستند، در واقع پرده بکارت (hymen) غشای نازکی است که ورودی واژن را می‌پوشاند و در اکثر زنان با اولین رابطه جنسی پاره شده و یک خونریزی سطحی ایجاد می‌کند. از آن جا که در فرهنگ ما پرده بکارت به معنای باکره بودن خانم است، سوالات زیادی در ارتباط با شکل و تشخیص سالم بودن آن پیش می‌آید. توضیح درباره واژه بکارت در این مقاله نمی‌گنجد (مقاله اهمیت باکرگی زنان در ازدواج را مطالعه نمایید.)، بنابراین در ادامه تنها به تشریح انواع و اشکال آن پرداخته‌ایم. با دریافت مشاوره جنسی و یا خرید پکیج های جنسی ذهن نو می‌توانید اطلاعات لازم در این باره را کسب کنید.

منبع: انواع پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یا hymen در واقع یک غشای نازک است که ورودی واژن را می‌پوشاند و معمولا با اولین رابطه جنسی پاره شده و یک خونریزی سطحی ایجاد می‌کند. با این حال برخی زنان ممکن است به طور مادرزادی پرده بکارت نداشته باشند یا نوع پرده بکارت در آن‌ها به شکلی باشد که حتی در اولین رابطه جنسی خونریزی تجربه نکنند. از همین رو برخلاف باورهای عمومی نداشتن خونریزی در رابطه جنسی لزوما به معنای باکره نبودن خانم نیست. از نظر شکل و آناتومی بدن انواع مختلفی از پرده بکارت تاکنون مشخص شده که پرده بکارت حلقوی، ارتجاعی، حلقوی، مشبک،دو تکه و مسدود 5 فرم اصلی هستند.

آشنایی با انواع پرده بکارت

همانطور که گفتیم پرده بکارت در همه خانم ها یک شکل نیست. در واقع hymen می‌تواند از نظر آناتومیک در بانوان مختلف متفاوت باشد که در ادامه به توضیح هریک از اشکال آن پرداخته‌ایم.

1- پرده‌بکارت حلقوی

پرده حلقوی رایج‌ترین شکل پرده بکارت است که می‌توان گفت در حدود 90 تا 95درصد بانوان دیده می‌شود. بکارت حلقوی همان طور که از نامش پیداست حفره‌ای گرد یا بیضی شکل است که در ابتدایی‌ترین قسمت واژن قرار گرفته است. البته اندازه این حفره در زنان مختلف متفاوت می‌باشد. یعنی هر چه حفره کوچک باشد، لایه غشایی که در دور قرار دارد بزرگ‌تر است و هر چه حفره بزرگ‌تر باشد، لایه غشایی (همان پرده بکارت) نازک‌تر است. در اولین رابطه احتمال اینکه هیچ خونی نیاید زیاد است، مخصوصا زمانی که رابطه بدون استرس و در کمال آرامش صورت گرفته باشد.

2- پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی که نام دیگر آن پرده هلالی شکل است (ظاهر آن مانند پرده حلقوی است) خاصیت انعطاف پذیری دارد. به طوری که هنگام دخول کنار رفته و منجر به بروز خونریزی نمی‌شود. در واقع غشای انتهایی این نوع پرده ضخیم بوده و حتی گاه به دلیل عصب و مخاط موجود در آن موجب دردناک شدن رابطه جنسی می‌گردد که با انجام جراحی سرپایی پرده بکارت را از بین می‌برند، تا بیمار بتواند رابطه‌ای لذت بخش داشته باشد.

عدم آشنایی با این نوع پرده می‌تواند سوءتفاهم‌های زیادی را در رابطه زناشویی ایجاد کند. برای مثال در گذشته بسیاری از دختران به خاطر برخورداری از پرده ارتجاعی مورد تهمت قرار می‌گرفتند و گاه به جرم باکره نبودن مجازات می‌شدند. حتی اگر مجازات قانونی در پی نداشت، این موضوع تبعات ناخوشایندی را برای زنان به همراه داشت و منجر به تنش‌های جدی با همسرشان می‌شد. اما امروزه با افزایش سطح اطلاعات در جامعه این مشکلات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

3- پرده‌بکارت مشبک یا غربالی

پرده بکارت مشبک غشایی است که ورودی واژن را به طور کامل می‌پوشاند اما در سطح آن سوراخ‌های ریزی وجود دارد. از همین رو نام مشبک یا غربالی را به آن می‌دهند.

4- پرده بکارت دو تکه یا شیار دار یا تیغه ای

پرده بکارت دو تکه شباهت بسیاری با پرده حلقوی دارد و از نظر شیوع نیز بعد از پرده حلقوی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. شکل بکارت دو تکه به این صورت است که حفره‌ای گرد یا بیضی در ورودی واژن قرار دارد که یک شیار وسط آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند. از همین رو به آن پرده تیغه‌ای یا شیاردار نیز گفته می‌شود.

5- پرده بکارت مسدود

در برخی موارد ورودی واژن دختران به طور کامل بسته است و حفره‌ای برای برقراری رابطه جنسی یا خروج ترشحات و خونریزی پریودی وجود ندارد. این مساله می‌تواند منجر به تجمع خون قاعدگی پشت پرده شده و به بروز درد، عفونت و بیماری بیانجامد. در این شرایط باید برای درمان به یک متخصص مراجعه نمایید. برای درمان بکارت مسدود در جریان یک بیهوشی سطحی، انسداد پرده با عمل جراحی برداشته می‌شود.

آشنایی با انواع بکارت مصنوعی

با توجه به اینکه در بسیاری از فرهنگ‌ها برای بکارت زن و خونریزی در اولین رابطه جنسی اهمیت زیادی قائل هستند، بسیاری از دختران که به هر دلیل بکارت خود را قبل از ازدواج از دست می‌دهند، به دنبال روش‌های درمانی برای ترمیم بکارت خود می‌روند. برای مثال دوختن ناحیه ورودی واژن یا گذاشتن کپسول‌هایی که حاوی مواد قرمز رنگ هستند در درون واژن از جمله این روش‌های ترمیمی است که در اصطلاح بکارت مصنوعی ایجاد می‌کنند. باید متذکر شویم که عدم صداقت در ازدواج می‌تواند عواقب سنگینی داشته باشید، به همین منظور در چنین شرایطی حتما مشاوره ازدواج دریافت کنید.

با این حال امروزه این موضوع برای بسیاری از افراد جا افتاده است که عدم خونریزی لزوما به معنی باکره نبودن نیست؛ چراکه ممکن است پرده از ابتدا وجود نداشته باشد، از نوع ارتجاعی باشد و یا در اثر یک رویداد تصادفی نظیر برخورد یک جسم تیز به ناحیه ورودی واژن از بین برود. در مقابل خونریزی صرف نیز نمی‌تواند بکارت یک زن را ثابت نماید. برای آشنایی با اقدامات لازم در شب زفاف کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره جنسی و آمادگی برای ارتباط با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا دخول درناک می تواند نشان دهنده پرده بکارت مسدود باشد؟

 

دخول دردناک می تواند علل متفاوتی داشته باشد در بسیاری از موارد ترس شدید از رابطه جنسی کامل که در اصطلاح تخصصی به آن واژینیسموس گفته می‌شود منجر به انقباض شدید در نواحی لگن و ناحیه تناسلی می‌شود و فرایند دخول را با درد همراه می‌سازد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: انواع پرده بکارت



:: برچسب‌ها:  انواع پرده بکارت ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دستگاه تناسلی زنان ارگانی با اجزای مختلف است که هر قسمت آن وظیفه انجام کار به خصوصی را برعهده دارد. به طور کلی قسمت‌های مختلف دستگاه تناسلی زنان به دو بخش داخلی و بیرونی تقسیم می‌شود. تخمک گذاری، رشد تخمک بارور شده، فرایند قاعدگی و بارداری همگی از جمله مواردی هستند که به بخش داخلی دستگاه تناسلی زن مربوط می‌شوند. در مقابل تحریکات جنسی و دفع ادرار نیز از مهم‌ترین عملکردهای مرتبط با بخش بیرونی هستند. آشنایی با بخش‌های مختلف این دستگاه به شما کمک می‌کند تا بتوانید سلامت جسمی خود را به میزان زیادی افزایش دهید. ما در ادامه این مقاله به طور دقیق‌تری در مورد اجزای مختلف دستگاه تناسلی زنان و عملکرد آن‌ها توضیحاتی را ارائه کرده‌ایم.

منبع: آناتومی دستگاه تناسلی زنان

دستگاه تناسلی زنان و قسمت‌های مختلف آن

دستگاه تناسلی زنان به طور کلی به دو بخش داخلی و بیرونی تقسیم می‌شود. اندام‌هایی نظیر مهبل، رحم، لوله رحم و تخمدان همگی در قسمت داخلی جای دارند. در مقابل پرده بکارت، واژن، کلیتوریس، لب‌های بزرگ و کوچک همگی به بخش بیرونی اختصاص دارند. آشنایی با این قسمت‌های مختلف و وظایفی که هر کدام بر عهده دارند به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به سلامت جسم خود بیش از قبل اهمیت بدهید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با بدن زن

دستگاه تناسلی زنان | معرفی بخش‌های بیرونی

لبه بزرگ، لبه کوچک، واژن، پرده بکارت و کلیتوریس مهم ترین بخش‌های قسمت بیرونی دستگاه تناسلی زنان هستند. در ادامه به توضیح دقیق تر هر یک از این موارد پرداخته‌ایم.

لبه بزرگ واژن

لبه بزرگ واژن نوعی چروک ضخیم پوستی است که در قسمت پایینی اندام تناسلی زن قرار داشته و بافت آن از جنس چربی می‌باشد. سطوح داخلی این قسمت عاری از موهای زائد است. در واقع موهایی که از دوران بلوغ در این نواحی رشد می‌کنند همگی به سطح جانبی لبه‌ها اختصاص دارند.

لبه کوچک واژن

لبه کوچک واژن نسبت به لبه بزرگ آن بسیار نازک تر است. این قسمت نیز کاملا بی مو بوده و دارای لایه‌های بالایی و پایینی است. به طور کل لب‌های واژن بیش از هرچیز در هدایت مسیر ادرار نقش دارند چراکه پیشابراه یا همان مسیر خروج ادرار در میان لب‌های واژن قرار گرفته است.

پرده بکارت

پرده بکارت غشای نازکی است که در ورودی مهبل قرار دارد. این پرده که پشت لبه های واژن واقع شده است ضخامتی به قطر یک تا دو میلی متری دارد، اغلب از طریق رابطه جنسی پاره شده و خونریزی سطحی را ایجاد می‌کند. از همین رو در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان نماد باکرگی زن در نظر گرفته می‌شود. با این حال در بسیاری از افراد به دلایل مختلف نظیر ارتجاعی بودن پرده بکارت ممکن است با وجود باکرگی فرد هیچ گونه خونریزی را بعد از اولین رابطه جنسی تجربه نکند.

کلیتوریس

کلیتوریس ساختاری مشابه با آلت تناسلی مردانه است. با این حال کارکردی در ادرار زنان ندارد. این بخش دارای عصب‌های حسی فراوان است و همین مسئله باعث می‌شود که نقش بسیار کلیدی در تحریک جنسی زنان داشته باشد. به طوری که تحریک هم زمان کلیتوریس در زمان دخول تا حد زیادی احتمال رسیدن به ارگاسم را برای زن بیشتر می‌کند.

دستگاه تناسلی زنان | معرفی بخش‌های داخلی

در بخش‌های داخلی دستگاه تناسلی زنان نیز اندام‌های مختلفی قرار دارند که از جمله آن‌ها باید به واژن، دهانه رحم، لوله‌های فالوپی، رحم و تخمدان اشاره کرد. در ادامه به توضیح دقیق‌تر هریک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

واژن

واژن لوله‌ای عضلانی است که میان مثانه و رکتوم قرار گرفته است. این قسمت خود شامل سه بخش است که لایه مخاطی درونی، لایه میانی مرکزی و لایه فیبری درونی را در بر می‌گیرد. از جمله مهم ترین کارکردهای واژن می‌توان به ایجاد یک مجرا برای دفع خونریزی ماهیانه، مسیری برای زایمان جنین و کانالی برای برقراری رابطه جنسی اشاره کرد.

دهانه رحم

واژن زن در انتها به یک مجرای باریک تر، استوانه‌ای یا مخروطی شکل ختم می‌شود که به آن دهانه رحم می‌گویند. در معایناتی که توسط پزشک زنان انجام می‌شود نصف طول آن با استفاده از ابزارهای پزشکی قابل رویت است. از جمله مهم‌ترین کارکردهای دهانه رحم کشش و بازشدگی در دوران قاعدگی است. این امر معمولا به احساس درد و انقباض در دوران پریودی منجر می‌شود. همچنین در زمان زایمان طبیعی نیز دهانه رحم چیزی به اندازه 10 سانتی متر باز می‌گردد تا جنین بتواند راحت تر از بدن مادر خارج شود. این مسئله اغلب باعث می‌شود که پس از یک زایمان زنان در دوران قاعدگی درد کمتری را تجربه کنند چرا که در واقع دهانه رحم آن‌ها تا حدی گشاد شده و آستانه تحریک فرد افزایش پیدا کرده است.

دستگاه تناسلی زنان | رحم

رحم حفره‌ای گلابی شکل در انتهای لگن است. وظیفه اصلی این حفره نگهداری از تخمک بارور شده و کمک به گسترش آن است. هر ماه به طور طبیعی بدن زن برای پرورش جنین آماده می‌شود. زمانی که اسپرم توسط اندام تناسلی زن دریافت نمی‌شود پوشش داخلی رحم ریزش می‌کند و همین مسئله منجر به بروز خونریزی قاعدگی می‌گردد.

عضلات رحم، از جمله قوی ترین عضلات بدن زن هستند که می‌توانند در طول بارداری جنین را حفظ کرده و در طول زایمان نیز با انقباضات خود به خروج او کمک نمایند. همچنین رحم در زمان رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم نیز انقباضات منظمی را از خود نشان می‌دهد. متخصصان بر این باورند که احتمالا این انقباض‌ها در هدایت اسپرم به لوله‌های رحم نقش موثری ایفا می‌کنند.

لوله‌های رحم (لوله‌های فالوپی)

در گوشه و دو طرف رحم، لوله‌هایی قرار دارند که به آن‌ها لوله‌های رحمی یا فالوپی گفته می‌شود. این لوله‌ها در نهایت به تخمدان‌ها وصل می‌شوند. به طور ماهانه هر ماه یک تخمک از تخمدان‌ها آزاد شده و از طریق لوله‌های فالوپی به رحم می‌ریزد. این تخمک چیزی حدود 4 تا 5 روز طول می‌کشد تا به رحم برسد. اگر در این فاصله اسپرم کافی به تخمک برسد فرایند بارداری آغاز می‌شود. به این ترتیب بلاستوسیت برای ادامه بقای خود به رحم منتقل می‌گردد.

تخمدان‌ها

تخمدان‌ها مجموعه‌ای از هزاران تخمک هستند که به صورت دو غده کوچک در دو طرف رحم قرار گرفته‌اند. رباط‌هایی که به تخمدان‌ها متصل هستند از یک سو آن‌ها را به رحم و از سوی دیگر به لوله‌های فالوپی متصل می‌سازند. تخمدان‌ها پس از بلوغ تا زمان یائسگی تحت تاثیر هورمون‌های ترشح شده ازغدد هیپوفیز، هر ماه طی یک چرخه 28 روزه یک تخمک آزاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول درباره دستگاه تناسلی زنان

حاملگی خارج از رحم به چه وضعیتی گفته می‌شود؟چه عواملی باعث عفونت واژن می‌شوند؟

اگر تخمک بارور شده از لوله‌های فالوپی به سمت رحم هدایت نشود بارداری خارج از رحم اتفاق می‌افتد. این وضعیت می‌تواند سلامت مادر را به خطر بیاندازد و باید زودتر تشخیص داده شود.

چه عواملی باعث عفونت واژن می‌شوند؟

عوامل مختلفی در بروز عفونت واژن تاثیر دارند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مرطوب ماندن اندام تناسلی، استفاده از شوینده‌های نامناسب یا صابون‌های آلوده و عدم رعایت بهداشت فردی اشاره کرد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: آناتومی دستگاه تناسلی زنان



:: برچسب‌ها: آناتومی دستگاه تناسلی زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بیش فعالی جنسی چه تعریفی دارد؟ چه زمانی پرداختن به رابطه جنسی غیر نرمال و بیش از حد تلقی می شود؟ داشتن رابطه جنسی بخشی از یک زندگی سالم است با این حال اگر کسی مشغولیت ذهنی مفرطی با سکس داشته باشد، به طوری که عملکرد او را در زندگی تحت تاثیر قرار گرفته و افت پیدا کند، تشخیص بیش فعالی جنسی مطرح می‌شود. بیش فعالی‌جنسی می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داشته باشد. برای مثال دچار بودن به یک اختلال روانشناختی نظیر افسردگی دوقطبی یا مصرف مواد مخدر از جمله علل بروز این مشکل هستند. در ادامه درباره علائم، علل و روش‌های درمان بیش فعالی جنسی صحبت کرده‌ایم. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: بیش فعالی جنسی

بیش فعالی جنسی چیست؟

متخصصان تعاریف و توضیحات مختلفی برای بیش‌فعالی‌جنسی مطرح می‌کنند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصطلاح بیش فعال جنسی برای توصیف کسانی که رفتارهای جنسی “بیش از حد” یا “خارج از کنترل” دارند و در نتیجه احساس پریشانی می‌کنند، استفاده می شود. این اصطلاح رفتارهای خاصی نظیر ناتوانی در کنترل فانتزی‌های جنسی و احساس اجبار برای برقراری رابطه جنسی را شامل می‌شود.
  • از اصطلاح بیش‌فعالی‌جنسی برای توصیف کسانی که خود را مکررا در روابط جنسی متعدد و با شریک‌های جنسی گوناگون درگیر می‌کنند نیز استفاده می‌شود. افراد مبتلا به بیش‌فعالی جنسی از اینکه دائما با اشخاص مختلف رابطه جنسی برقرار می‌کنند احساس پریشانی کرده و با این حال نمی‌توانند رفتار خود را کنترل کنند.
  • اصطلاح بیش‌فعالی‌جنسی برای کسانی که با وجود پیامدهای منفی مختلف بازهم به دنبال برقراری روابط جنسی پرخطر می‌روند و نمی‌توانند امیال خود را کنترل کنند نیز به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید : تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

علائم ابتلا به بیش فعالی جنسی

افراد مبتلا به بیش‌فعالی‌جنسی دست کم به مدت 6 ماه علائم زیر را از خود بروز می دهند:

  • داشتن تخیلات جنسی شدید و مکرر یا احساس اجبار برای برقراری رابطه جنسی
  • زمانی را که فرد صرف تخیلات و فعالیت‌های جنسی می‌کند به فعالیت‌های دیگر او در زندگی صدمه می‌زند و یا با آن‌ها تداخل ایجاد می‌کند.
  • فرد تلاش‌های مکرر اما ناموفقی برای کنترل یا کاهش تخیلات و فعالیت‌های جنسی از خود نشان می‌دهد.
  • مبتلایان به بیش فعالی جنسی بدون درنظر گرفتن خطرات بالقوه جسمانی و هیجانی که روابط جنسی پرخطر می‌توانند برای آن‌ها به همراه داشته باشند، خود را درگیر این فعالیت‌ها می‌کند.
  • تعداد دفعات یا شدت تجربه تخیلات جنسی یا احساس اجبار برای پرداختن به سکس آنقدر زیاد است که باعث احساس پریشانی در بیمار می‌شود و عملکرد او را در زندگی کاهش می‌دهد.

علت دچار شدن به بیش فعالی جنسی

پژوهشگران تاکنون نتوانسته‌اند یک علت واحد و دقیق برای اعتیادبه‌سکس معرفی کنند. با این حال آن‌ها بر این باورند که این مشکل از علل و عوامل گوناگونی نشات می‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به داشتن تجربیات آسیب زا در زندگی (نظیر تجربه سوء استفاده جنسی در کودکی)، استرس، دچار بودن به یک اختلال روانی مثل افسردگی دوقطبی و مصرف مواد اشاره کرد. برای اشنایی با نشانه های سلامت جنسی کلیک کنید.

درمان بیش فعالی جنسی چگونه

برای درمان بیش‌فعالی جنسی ترکیبی از اقدامات خودیاری، روان درمانی و بعضا دارودرمانی توصیه می‌شود. هدف همه این درمان‌ها این است که بیمار بتواند امیال خود را تحت کنترل در بیاورد و در عین حال که فعالیت‌های جنسی سالم را حفظ می‌کند از درگیری در فعالیت‌های جنسی مفرط و پرخطر نیز در امان بماند. در بسیاری از موارد مبتلایان به بیش فعالی جنسی علاوه بر این مشکل به یک اختلال روانشناختی دیگر نظیر افسردگی دوقطبی نیز مبتلا هستند که نیازمند دریافت درمان‌های جداگانه است.

اقدامات خودیاری در درمان بیش فعالی جنسی

برای بهبود بیش‌فعالی جنسی رعایت توصیه‌های خودیاری زیر می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد:

  • از تکنیک‌های خودآرام سازی نظیر ریلکسیشن کمک بگیرید و مهارت مدیریت استرس را در خود بالا ببرید.
  • تلاش کنید موقعیت‌ها و شرایطی که منجر به احساس اجبار برای برقراری رابطه جنسی می‌شوند را شناسایی کنید.
  • به وضعیت سلامت روان خود اهمیت دهید. از همین رو در صورتی که دچار مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب و اعتیاد هستید هرچه زودتر برای درمان به یک متخصص مراجعه نمایید.
  • اگر از رابطه جنسی به عنوان راهی برای مقابله با احساسات منفی استفاده می‌کنید، می‌توانید جایگزین‌های سالم‌تری نظیر ورزش یا فعالیت های را امتحان نمایید.

روان درمانی برای بهبود بیش فعالی جنسی

برای درمان بیش‌فعالی جنسی رویکردهای روانشناختی مختلفی وجود دارد. این رویکردها می‌توانند در قالب جلسات فردی یا گروهی ارائه شوند. در ادامه به چند مورد از موثرترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

1- درمان شناختی رفتاری

در درمان شناختی رفتاری اساس کار بر این پایه قرار دارد که افکار ناکارآمد و تحریف شده منجر به احساسات و رفتارهای ناسالم می‌شوند. از همین رو درمانگر تلاش می‌کند تا افکار و عقاید زیر بنایی مرتبط با بیش فعالی جنسی را ارزیابی کرده و به کمک مراجع آن‌ها را با افکار سالم‌تری جایگزین کند. هم چنین برخی تکنیک‌های رفتاری نظیر فنون خودآرام سازی برای مدیریت صحیح استرس‌های محیطی به درمانجو آموزش داده می‌شوند.

2- درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT)

این درمان که شکل جدیدی از رویکرد شناختی رفتاری محسوب می‌شود، بیش از هرچیز بر پذیرش افکار، احساسات و تمایلات تاکید می‌کند. در این رویکرد مراجعین یاد می‌گیرند نسبت به انتخاب‌هایی که در زندگی دارند و مسیرهایی که طی می‌کنند تعهد داشته باشند. چرا که انتخاب‌های‌مان نشان دهنده ارزش‌هایی است که در زندگی داریم. درمانگر در این رویکرد به بیمار کمک می‌کند با شناخت ارزش‌های اصلی خود در زندگی مسیری را انتخاب نماید که آرامش روانی بالاتری را برای او به همراه می آورد.

3- روان درمانی روان پویشی

در روان درمانی روانپویشی درمانگر بیش از هرچیز تلاش می‌کند تا شما را از انگیزه‌های ناخودآگاهی که در ذهن دارید هشیار کند. در حقیقت افزایش بینش نسبت به رفتارهای ناسالم و تعارض‌های ذهنی از جمله اهداف اصلی است که در این رویکرد دنبال می‌شود.

استفاده از داروها برای درمان بیش فعالی جنسی

در برخی شرایط نظیر زمانی که فرد وسواس شدیدی با افکار جنسی دارد یا با یک اختلال روانشناختی دیگر هم دست و پنجه نرم می‌کند نیاز به دریافت داروهای روانپزشکی ضرورت می‌یابد. از جمله این داروها می‌توان به داروهای دسته ضدافسردگی و نالترکسون اشاره کرد که در کنترل افکار وسواسی موثر هستند. همچنین در مواردی که بیماران در طی اختلال افسردگی دوقطبی دچار بیش فعالی جنسی شده‌اند استفاده از داروهای تثبیت کننده خلقی نیز می‌توانند در کنترل اوضاع تا حد زیادی موثر باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

برای درمان بیش فعالی جنسی باید به چه متخصصی مراجعه کرد؟

بیش فعالی جنسی یکی از مشکلات روان شناختی است که برای درمان آن در ابتدا باید به یک روانشناس بالینی مراجعه نمایید. اگر در فرایند درمان نیاز به دریافت دارو نیز وجود داشته باشد روانشناس شما را به یک روان پزشک ارجاع خواهد داد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بیش فعالی جنسی



:: برچسب‌ها: بیش فعالی جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

زندگی مشترک بدون ازدواج در غرب با عنوان هم باشی و در کشور ما با عنوان ازدواج‌سفید شناخته می‌شود. زندگی مشترک بدون ازدواج در واقع به وضعیتی گفته می‌شود که زن و مرد تصمیم می‌گیرند با یکدیگر زیر یک سقف زندگی کنند، بدون اینکه ازدواج خود را به صورت رسمی ثبت کنند. در این نوع از ازدواج دو طرف همانند زن و شوهر با یکدیگر رابطه جنسی دارند، هر دو مسئولیت‌های مربوط به خانه و خانواده را بر عهده می‌گیرند، اما از نظر قانون و مطابق شرع و سنت کشورمان، زن و شوهر رسمی نیستند و این مساله پیامدها و آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد که در ادامه در مورد آن صحبت کرده‌ایم. برای پیشنهاد می‌شود مقاله رابطه جنسی قبل ازدواج را نیز بخوانید.

منبع: زندگی مشترک بدون ازدواج و تعهد

زندگی مشترک بدون ازدواج

زندگی مشترک بدون ازدواج با دلایل مختلفی در فرهنگ‌های غربی آغاز شد و رواج پیدا کرد و به اندازه‌ای گسترش یافت که امروزه وارد فرهنگ سنتی کشور ما نیز شده است.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

زندگی مشترک بدون ازدواج، سبکی از زندگی است که در آن دو طرف از دو جنس مخالف تصمیم می‌گیرند برخلاف عرف جامعه و بدون عقد محضری و ثبت رسمی همانند یک زن و شوهر با یکدیگر زیر سقف یک خانه زندگی کنند. از ویژگی‌های زندگی مشترک بدون ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مدیریت امور مربوط به خانه بر عهده هر دو طرف خواهد بود و هیچ کدام وظیفه یا تعهدی برای تامین مخارج زندگی و مدیریت خانه نخواهند داشت.
  • از آنجایی که ازدواج طرفین در ازدواج سفید به صورت رسمی ثبت نشده است، از نظر قانونی حقوقی نسبت به یکدیگر ندارند و از هم ارث نمی‌برند.
  • در زندگی مشترک بدون ازدواج، مرد تعهدی در قبال مهریه و یا نفقه زن ندارد و می‌تواند بدون پرداخت مهریه از او جدا شود.
  • همینطور در زندگی‌مشترک بدون‌ازدواج، زن نیز موظف به تمکین از مرد نخواهد بود.

توجه

لازم است در نظر داشته باشید که زندگی مشترک بدون ازدواج با دیگر شکل‌های ازدواج که به صورت قانونی، شرعی و عرفی زندگی مشترک محسوب می‌شود اما فقط ثبت رسمی نشده است، فرق دارد. بنابراین زندگی‌مشترک بدون‌ازدواج با ازدواج‌هایی با عناوین زیر متفاوت است:

  • ازدواج حقوق مشترک
  • نکاح معاطاتی
  • نکاح عرفی
  • اتحاد مدنی

دلایل تشکیل زندگی مشترک بدون ازدواج

کسانی که تصمیم بر تشکیل زندگی‌مشترک بدون‌ازدواج می‌گیرند، برای این انتخاب و تصمیم خود دلایلی دارند اما با این وجود نیز روانشناسان معتقدند، افرادی که دارای شخصیت‌های بی مسئولیت، تنوع طلب و ضد اجتماع هستند، معمولا تصمیم به ازدواج‌سفید می‌گیرند و تمایل دارند بر خلاف سنت و شیوه ازدواج در کشورشان عمل کنند.

علاوه بر این طی سال‌های اخیر، شرایط اقتصادی و معیشتی مردم با مشکلات فراوانی مواجه بوده است و بسیاری از دختران و پسران علیرغم داشتن قصد ازدواج، از شرایط مناسبی جهت تشکیل زندگی برخوردار نیستند، به همین دلیل تصمیم بر شروع زندگی مشترک بدون ازدواج می‌گیرند.

از مهم‌ترین عواملی که موجب گسترش زندگی‌مشترک بدون‌ازدواج در میان جوانان به خصوص جوانان ایرانی شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • گسترش روابط دختر و پسر
  • آزادی بیشتر دختران نسبت به دهه‌های گذشته
  • عدم مسئولیت پذیری جوانان
  • حس استقلال طلبی
  • حس تنوع طلبی
  • میل به تنوع جنسی
  • بالارفتن سن ازدواج
  • نداشتن امنیت شغلی
  • بیکاری و مشکلات اقتصادی
  • محک زدن رابطه و افزایش شناخت
  • افزایش آمار طلاق و ترس از تشکیل زندگی مشترک
  • گسترش نرم افزارهای ارتباط جمعی در بستر اینترنت
  • افزایش استفاده از سایت‌های غیراخلاقی
  • سنت‌ها و محدودیت‌های زیاد خانواده ها برای ازدواج
  • کم شدن اعتقادات به ارزش‌های دینی و اسلامی

آسیب های زندگی مشترک بدون ازدواج

شروع زندگی‌مشترک بدون‌ازدواج رسمی در فرهنگ ما مردود است و علاوه بر قانون، از سوی خانواده‌ها نیز پذیرفته نمی‌شود. ازدواج‌سفید با توجه به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد و به عقیده کسانی که به این سبک از ازدواج تمایل دارند، دارای فوایدی نیز هست.

اما اگر ریزبینانه‌تر به تشکیل زندگی مشترک بدون ازدواج توجه کنیم، خواهیم دید این سبک از ازدواج دارای آسیب‌های بسیاری برای دوطرف است. از دست دادن حمایت‌های خانواده، توسعه فساد و بی بند و باری در جامعه سنتی ما و همینطور خیانت از کوچک‌ترین آسیب‌های ازدواج‌سفید است.

در این نوع از روابط تعهد هیچ معنایی ندارد و ممکن است هر دو طرف اقدام به خیانت کنند و در واقع زمینه ساز بروز افسردگی و اختلالات روانی و … خواهد بود. در ادامه به مهم‌ترین آسیب‌های زندگی مشترک بدون ازدواج اشاره کرده‌ایم.

خشونت بیشتر

در ازدواج‌سفید به دلیل عدم وفادادی، معمولا رابطه‌ها نیز دوستانه‌تر شکل می‌گیرد و با یکدیگر راحت‌تر رفتار می‌کنند. مطابق آمار میزان پرخاشگری و خشونت در زندگی مشترک بدون‌ازدواج بیشتر است و افراد راحت‌تر به یکدیگر بی‌احترامی می‌کنند و حرمت‌ها را می‌شکنند.

البته لازم است اشاره کنیم که خشونت در زندگی مشترک‌بدون ازدواج اگر فیزیکی هم نباشد، بار کلامی و روانی دارد.

بارداری ناخواسته

معمولا وقتی دو نفر تصمیم می‌گیرند که یک زندگی مشترک را بدون ازدواج رسمی آغاز کنند، تصمیمی برای بچه دار شدن ندارند، چراکه به لحاظ قانونی نمی‌توانند به راحتی بچه خود را به دنیا آورند و برای او شناسنامه بگیرند.

یکی از آسیب‌های ازدواج‌سفید بارداری ناخواسته است که آسیب اصلی شامل دخترانی می‌شود که در این رابطه‌ها هستند. در واقع زنانی که تن به ازدواج‌سفید می‌دهند، فرصت مادر شدن، همسر شدن و سلامت زیستن را از خود دریغ می‌کنند.

عدم برخورداری از حق و حقوق

بسیاری از زنان با هدف اینکه اگر پس از وارد شدن در یک رابطه از طرف مقابل رضایت کافی نداشتند، می‌توانند از رابطه خارج شوند، حاضر می‌شوند ازدواج‌سفید را تجربه کنند.

اما از آسیب‌های این نوع از ازدواج این است که زنان از هیچ گونه حمایت‌های قانونی برخوردار نیستند و نمی‌توانند ادعایی برای حق و حقوق خود داشته باشند.

آسیب‌های پس از جدایی

در کشورهای خارجی گاهی دو نفر برای شناخت بیشتر یکدیگر تصمیم می‌گیرند که زیر یک سقف زندگی کنند اما در طول این مدت رابطه جنسی برقرار نمی‌کنند.

متاسفانه در کشور ما زوج‌هایی که ازدواج‌سفید می کنند، در اولین حرکت اقدام به برقراری رابطه جنسی می‌کنند و از آنجایی که معمولا مطابق آمار دوام این گونه زندگی‌ها نیز کم می‌باشد، آسیب‌های بسیاری را پس از جدایی برای هر دو نفر در پی دارد.

معمولا افراد در شروع زندگی مشترک بدون ازدواج، باور دارند قوی هستند و حتی اگر احساس خوبی از این رابطه نداشتند، می‌توانند به راحتی جدا شوند، در حالی که قضیه به همین راحتی هم نخواهد بود.

آسیب‌های جدایی از یک رابطه و زندگی مشترک بدون ازدواج می‌تواند از آسیب‌های طلاق بیشتر و پررنگ‌تر باشد چراکه فرد حتی از حمایت‌های اجتماعی نیز برخوردار نیست و حتی نمی‌تواند با خانواده و دوستان خود در مورد آن صحبت کند که تمامی این موارد زمینه ایجاد افسردگی را فراهم می‌کند.

مشکلات در زندگی زناشویی رسمی

کسی که یک ازدواج‌سفید ناموفق را تجربه کند، نمی‌تواند هیچ گاه تن به ازدواج رسمی و سنتی بدهد. حتی اگر این دسته از افراد پس از جدایی از شریک جنسی خود در ازدواج‌سفید، بخواهند ازدواج رسمی داشته باشند با مشکلات بسیاری روبه رو خواهند بود و در وهله اول نمی‌توانند مسئولیت‌های زندگی را به عنوان یک همسر بر عهده بگیرند.

سخن آخر

معمولا بزرگ‌ترین دلیل جوانان ایرانی برای تشکیل زندگی مشترک بدون ازدواج، مشکلات اقتصادی است. نبود مسئولیت هزینه‌های زندگی بر عهده مرد و همینطور عدم تعهد در قبال مهریه و نفقه در ازدواج‌سفید، باعث گرایش هر چه بیشتر آن‌ها به این سبک از ازدواج و زندگی می‌شود. اگر در این زمینه‌های شما یا شریک عاطفی تان مشکل دارید، حتما مشاوره ازدواج دریافت نمایید.

جدی نگرفتن خانواده‌ها و عدم مراجعه به روانشناس و درمانگر نیز باعث می‌شود فرد در یک سردرگمی و عدم شناخت نسبت به خود و خواسته‌هایش، تصمیمانی بر خلاف عرف و سنت جامعه‌اش بگیرد.

توصیه می‌شود اگر تصمیم بر تشکیل زندگی مشترک بدون ازدواج گرفته‌اید، ابتدا با یک مشاور و درمانگر مشورت کنید، تا زمینه بروز آسیب را برای خود کاهش دهید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی مشترک بدون ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تشکیل زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی در کشور ایران قانونی است؟

خیر، مطابق قوانین کشور تشکیل زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی مردود و جرم است و در صورتی که ثابت شود، دو نفر بدون ثبت محضری با یکدیگر رابطه داشته‌اند، در حکم زنا خواهد بود.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: زندگی مشترک بدون ازدواج و تعهد



:: برچسب‌ها: زندگی مشترک بدون ازدواج و تعهد ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کاهش میل جنسی یا سرد مزاجی مردان از جمله مشکلات رایج در زندگی زناشویی محسوب می‌شود که تاثیر قابل توجهی بر کاهش کیفیت زندگی زناشویی و رضایت از زندگی زوجین دارد. پیامد‌های سرد مزاجی در مردان در زندگی زناشویی معمولاً زمینه را برای کاهش صمیمیت بین زوجین، افسردگی و طلاق فراهم می‌کند. علت‌های جسمانی و روانی زیادی در سردمزاجی مردان نقش دارند و به مراتب روش‌ها و راهکارهایی هم برای درمان و بهبود این مسئله وجود دارد که دانستن این علل و راهکار‌های می‌تواند برای زوجین مفید و موثر باشد.

بیشتر بخوانید : مشکلات جنسی

منبع: سرد مزاجی مردان

منظور از سرد مزاجی چیست؟

سرد مزاجی اصلاحی است که به صورت عمومی در ارتباط با کاهش یا فقدان میل جنسی به کار می‌رود. برای اینکه بتوان گفت مردی سرد مزاج است، باید فاکتورهای آن را در نظر گرفت و صرفا بر اساس ادعا یا تعداد کم و زیاد رابطه جنسی نمی‌توان چنین تشخیصی داد. مهم‌ترین مسئله سن است؛ میل جنسی با میزان سن ارتباط مستقیمی دارد به طوریکه با افزایش سن، میل جنسی کاهش می‌یابد. با این حال شدت این کاهش در افراد مختلف متفاوت است. به طور میانگین اگر یک مرد در دهه 30 سالگی کمتر از 3 بار میل به رابطه جنسی داشته باشد، می‌توان سرد مزاجی را تشخیص داد.

انواع سرد مزاجی در مردان

سرد مزاجی در مردان به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند. در سرد مزاجی اولیه مرد از ابتدای زندگی یا به عبارتی به طور مادرزاد سرد مزاج بوده که این مسئله عمدتا به دلیل مسائل ژنتیکی و وراثتی است. در نوع ثانویه سرد مزاجی، مرد به دلیل اتفاقات زندگی به مرور یا ناگهانی دچار سرد مزاجی می‌شود. به طور خلاصه نوع اولیه بدون علت محیطی و یا جسمانی است و این مشکل به طور مادرزاد وجود داشته و در نوع ثانویه مرد یک دوره میل جنسی طبیعی داشته و پس از مدتی دچار مشکل شده است.

علل سرد مزاجی در مردان

سرد مزاجی یا مشکل در میل جنسی مردان به علل مختلفی روی می‌دهد. به طور کلی می‎‌توان آن را در سه دسته اختلال نعوظ، اختلالات مرتبط با انزال و اختلال در میل جنسی گروه‌بندی کرد. شایع‌ترین علل سردمزاجی مردان به شرح زیر است:

1. افزایش سن

افزایش سن با کاهش میل جنسی ارتباط مستقیم دارد، به طوریکه به صورت طبیعی با افزایش سن، میل جنسی هم کاهش پیدا می‌کند. سرد مزاجی که در اثر افزایش سن اتفاق افتاده باشد کاملا طبیعی است.

2. فقدان صمیمیت بین زوجین

بی‌میلی جنسی زن نسبت به مرد و همچنین فقدان صمیمیت بین زوجین می‌تواند از عوامل رایج سرد مزاجی مردان در رابطه باشد. اگر مرد فقط نسبت به همسر خودش سرد مزاج باشد، می‌توان علت سرد مزاجی‌اش را ناشی از این مسئله دانست.

3. افسردگی و مشکلات روانشناختی

مشکلات روانشناختی نظیر اضطراب، استرس و از همه مهم‌تر افسردگی و خلق غمگین بیشترین ارتباط را با کاهش میل جنسی و سردمزاجی مردان دارد. همچنین مسائلی نظیر احساس بی‌ارزشی و ناامیدی و عزت نفس پایین عوامل دیگری هستند که سرد مزاجی را در مردان افزایش می‌دهند.

4. سایر دلایل موثر بر سردمزاجی مردان

-مشکلات پزشکی
-مصرف مواد مخدر و اعتیاد آور
-دغدغه‌ها و چالش‌های زندگی و فشار کاری
-مشکلات پزشکی و جسمانی
-مصرف داروهای روانپزشکی
-انحرافات جنسی

پیامد‌های سرد مزاجی مردان

سرد مزاجی و کاهش میل جنسی در زندگی زناشویی می‌تواند تاثیر منفی در کاهش رضایت از زندگی هم برای مرد و هم برای زن داشته باشد. همین مسئله می‌تواند باعث ایجاد مشکلات روانشناختی نظیر افسردگی و اضطراب شود. هر چه اضطراب و افسردگی افزایش یابد، میزان سرد مزاجی در مردان هم بیشتر می‌شود. در مجموع می‌توان گفت سرد مزاجی و پیامدهای روانشناختی مرتبط با آن تاثیر متقابلی بر یکدیگر دارند.

در صورتی که زوجین دارای فرزند باشند، این فقدان صمیمیت و نداشتن رابطه عاطفی بین والدین و پیامدهای مرتبط با آن می‌تواند به طور غیر مستقیم فرزند را هم تحت تاثیر قرار دهد. در چنین شرایطی احتمال اینکه فرزند در بزرگسالی دچار مشکلات مشابهی بشود بسیار زیاد است. برای درمان سرد مزاجی و پیشگیری از مشکلات ناشی از آن، لازم است که از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده نمایید.

درمان سرد مزاجی مردان

برای درمان سردمزاجی مردان در ابتدا باید علت ایجاد این مسئله تشخیص داده شود. در بیشتر موارد مردان دچار سرد مزاجی ثانویه هستند؛ این مسئله عمدتا به دلیل مشکلات روانشناختی نظیر استرس، اضطراب، افسردگی و مشکلات اجتماعی مانند فشار کاری و… رخ می‌دهد. در شرایطی که علت سردمزاجی مردان ناشی از مشکلات ژنتیکی و وراثتی باشد، دارو درمانی خط اول درمان است و در صورت سرد مزاجی ثانویه، درمان‌های روانشناختی موثرترین روش هستند. هرچند که مطالعات نشان داده ترکیب درمان‌های دارویی و درمان‌های روانشناختی با یکدگیر بیشترین میزان اثربخشی را در درمان سردمزاجی مردان دارند.

از جمله درمان‌های رایج برای مشکلات ناشی از سرد مزاجی در مردان، می‌توان به آموزش جنسی و سکس‌تراپی اشاره کرد. بسیاری از زوجین به دلیل نداشتن اطلاعات و آگاهی صحیح دچار چنین مشکلاتی می‌شوند. در این بین نقش نقاط تحریک پذیر در بدن آقایان، انتخاب پوزیشن‌های مناسب برای برقراری رابطه جنسی و… می‌تواند نقش موثری در درمان و بهبودی سرد مزاجی مردان داشته باشد. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و متناسب با شرایط خودتان بهتر است به یک روانشناس یا سکس تراپیست مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا سرد مزاجی در مردان قابل درمان است؟

بله، امروزه با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در علم، درمان‌های دارویی و روان‌شناختی موثری برای بهبود و رفع این مسئله ایجاد شده است. اولین گام برای درمان موفق، تشخیص دقیق علت ایجاد این مشکل است. از این جهت بهتر است برای دریافت درمان و بهبود مشکل خود به یک پزشک یا روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی مراجعه نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: سرد مزاجی مردان



:: برچسب‌ها: سرد مزاجی مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رابطه ناسالم عاطفی می‌تواند حجم زیادی از انرژی روانی شما را درگیر خود کرده و مشکلات روحی بسیاری را برایتان ایحاد کند. رابطه عاطفی برای همه ما محلی است که می‌خواهیم آرامش را در آن تجربه کنیم و به عبارتی آن را منبع انرژی برای سایر چالش‌ها و برنامه‌هایی که در زندگی داریم می‌دانیم این درحالیست که روابط ناسالم نه‌تنها این نیاز شما را برآورده نمی‌کنند بلکه تبدیل به وزنه‌ای می‌شوند که انرژی‌تان را درگیر کرده و حتی مانع انجام صحیح سایر فعالیت‌ها در زندگی‌تان می‌شود. در ادامه با عواقب و ویژگی‌های رابطه ناسالم آشنا می‌شویم.

منبع: رابطه ناسالم

علل وارد شدن در رابطه ناسالم

مشکلات شخصیتی، تفاوت در اعتقادات و باورها و یا تفاوت در هدفی که از یک رابطه وجود دارد ازجمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند شما یک رابطه ناسالم را تجربه کنید. بااین‌حال به خاطر داشته باشید که روابط ناسالم نیز درصورتی‌که موردتوجه قرار بگیرند می‌توانند اصلاح شوند. برای این کار شما می‌بایست با همکاری طرف مقابل خود سعی کنید تا مشکلات را در رابطه از بین ببرید. کمک گرفتن از مشاورین نیز می‌تواند تا حد زیادی در این شرایط کمک‌کننده باشد. اما اگر به هر دلیلی امکان اصلاح رابطه وجود ندارد بهتر است برای جلوگیری از آسیب بیشتر روحی که در این رابطه متحمل می‌شوید ارتباط خود را قطع کنید.

 

بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

نشانه‌های یک رابطه ناسالم

1- نبود احساس آرامش و رضایت‌خاطر

حضور در رابطه‌ای که به نیازهای عاطفی و روحی شما پاسخ دهد، یکی از نیازهای مشترک میان همه انسان‌هاست و مهم‌ترین نشانه اینکه شما در رابطه مناسبی قرارگرفته‌اید این است که احساس آرامش و رضایت را از بودن در کنار شریک عاطفی‌تان تجربه کنید. به همین خاطر اگر احساسات منفی نظیر غم، خشم، ناامیدی یا شک و تردید را در رابطه‌تان تجربه می‌کنید می‌بایست به این موضوع به‌عنوان یک زنگ خطر مهم توجه کنید.

2- بی‌توجهی به نیازهای یکدیگر در رابطه ناسالم

در یک رابطه عاطفی مطلوب طرفین به نیازها و خواسته‌های یکدیگر توجه دارند و برای برطرف کردن آن‌ها به یکدیگر کمک می‌کنند. پس یکی از نشانه‌های روابط ناسالم بی‌توجهی طرفین به نیازهای یکدیگر است. این حالت ممکن است خیلی موقع‌ها خود را به‌صورت رابطه یک‌طرفه نشان دهد. در این شرایط صرفاً یکی از اعضا به خواسته‌های دیگری توجه داشته و برای آرامش وی تلاش می‌کند.

 

بیشتر بخوانید : دوست پسر خسیس | بهترین نحوه رفتار با پسری که خسیس است

3- نداشتن تعهد و خیانت

خیانت به این معناست که مرد یا زن آنچه را که باید صرفاً در انحصار شریک عاطفی‌اش نگه دارد با دیگران تقسیم کند. برخلاف تصور خیلی‌ از ما، خیانت تنها به رابطه جنسی محدود نمی‌شود و حتی وقت گذراندن با سایر افراد یا توجه و محبت به آن‌ها نیز می‌توانند مصادیقی از خیانت باشند. اگر طرف مقابل شما در روابط خود با دیگران آزادانه برخورد می‌کند؛ به‌ویژه در شرایطی که این ارتباطات شما را ناراحت کرده اما به خاطر ترس از دست دادن‌اش توان بازگو کردن آن را ندارید و یا اگر علی‌رغم صحبت‌هایتان او توجهی به این موضوع ندارد، بهتر است در تصمیمتان برای ادامه رابطه با این وضعیت تجدیدنظر کنید.

4- بی‌توجهی به حضور یکدیگر

وقتی دو نفر به یکدیگر علاقه دارند، ساعاتی از روزشان را به بودن در کنار یکدیگر اختصاص می‌دهند و به عبارتی در کنار تمامی مشغله‌هایی که دارند صحبت کردن یا دیدار یکدیگر را نیز در اولویت قرار می‌دهند. در مقابل این مسئله یکی از نشانه‌های روابط ناسالم این است که هردو طرف یا یکی از آن‌ها اشتیاقی به برقراری رابطه با دیگری ندارد و سایر برنامه‌های خود را به وی ترجیح می‌دهد.

5- مقاومت در برابر تغییر

اگر از شریک احساسی‌تان می‌خواهید رفتاری را به خاطر شما تغییر دهد، اما با مخالفت جدی او مواجه می‌شوید؛ بهتر است با دقت بیشتری رابطه خود را بازنگری کنید. به‌طور معمول کسانی که به یکدیگر علاقه دارند برای خواسته‌های یکدیگر ارزش قائل می‌شوند و سعی می‌کنند رفتارهایی که شریک احساسی‌شان نمی‌پسندد را کنار بگذارند.

یکی از نکاتی که می‌بایست در این زمینه به آن توجه داشته باشید نوع اخلاقیاتی است که از طرف مقابل می‌خواهید آن‌ها را تغییر دهد. به خاطر داشته باشید ویژگی‌های شخصیتی و اعتقادات هر فرد ازجمله موضوعاتی است که امکان تغییر دادن آن‌ها وجود ندارد و این شما هستید که می‌بایست شریک عاطفی‌تان را به همان شکلی که هست بپذیرید. تمایل به تغییر رفتار معمولاً زمانی مطرح می‌شود که رفتار وی در حال آسیب به کیفیت رابطه یا سلامت روحی و جسمی طرف مقابل باشد.

6- دعواهای بیش‌ازحد یا قهرهای طولانی‌مدت

هنگامی‌که بحث یا ناراحتی در رابطه پیش می‌آید، بهترین راه این است که با او صحبت کنید و سعی کنید برای مشکلات پیش‌آمده راهکاری پیدا کنید. واکنش به مشکلات پیش‌آمده با قهر و یا دعوا و درگیری ازجمله مسائلی هستند که می‌توانند کیفیت رابطه شما را تحت تأثیر قرار دهند. به همین خاطر اگر می‌خواهید سلامت رابطه خود را بررسی کنید، یکی از معیارهایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که قهر و دلخوری و یا کدورت برای طولانی‌مدت میان شما باقی می‌ماند یا خیر؟ اگر شریک احساسی‌تان به ناراحتی‌های شما توجهی ندارد و تلاشی برای رفع آن‌ها نمی‌کند بهتر است با احتیاط بیشتری رابطه خود را ادامه دهید.

7- نبود همدلی و محبت

به‌طور معمول ما از شریک عاطفی‌مان انتظار داریم که در شرایط سخت همراه و کمک‌حالمان باشد. به همین خاطر نبود حمایت و همدلی میان دو نفر را می‌توان زنگ خطری برای رابطه دانست. اگر چنین شرایطی میان شما و شریک احساسی‌تان وجود دارد، سعی کنید با صحبت کردن از این موضوع راهکاری برای آن پیدا کنید.

8- محدود کردن آزادی‌های فردی

افرادی که حضور در یک رابطه مطلوب را تجربه می‌کنند معمولاً زمانی را نیز به برنامه‌های شخصی، توجه به علاقه‌مندی‌ها و همین‌طور تلاش برای پیشرفت اختصاص می‌دهند. می‌توان گفت در یک رابطه سالم هریک از اعضا نسبت به پیشرفت دیگری حساس است و به آن علاقه نشان می‌دهد. با توجه به این موضوع از میان رفتن حریم شخصی یا ایجاد محدودیت برای یک نفر را می‌توان از نشانه‌های روابط ناسالم دانست. در این‌گونه ارتباطات یکی از طرفین سعی می‌کند فعالیت‌های مستقل دیگری را سرکوب کرده و او را وابسته به خود نگه دارد.

 

بیشتر بخوانید : حس مالکیت و حسادت در روابط

9- چسبندگی بیش‌ازحد

بسیاری از افراد تصور می‌کنند رابطه‌هایی که در آن زوجین همیشه باهم هستند بسیار عاشقانه بوده و درواقع توجه بیش‌ازحد را به معنای عشق بیش‌ازحد در نظر می‌گیرند. این درحالیست که این قبیل روابط می‌تواند زنگ خطری برای وجود اختلالاتی نظیر ترس از تنهایی و طرد شدن یا شخصیت وابسته در یکی از طرفین باشد و همچنین به‌مرور باعث خستگی زوجین از یکدیگر خواهد شد. به همین خاطر اگر چنین ویژگی در رابطه‌تان وجود داشت بهتر است با دقت بیشتری به خودتان نگاه کنید.

10- رابطه ناسالم | پنهان‌کاری

آیا تابه‌حال برای‌تان پیش آمده که کاری انجام دهید و به خاطر ترس از خشمگین شدن همسرتان (شریک عاطفی‌تان)، موضوع را از او پنهان کنید؟ یا بالعکس تابه‌حال متوجه این موضوع شده‌اید که شریک احساسی‌تان چیزی را از شما پنهان می‌کند؟ اگر پاسختان به هریک از این سؤالات مثبت است بهتر است کمی بیشتر به سلامت رابطه خود فکر کنید. در یک رابطه سالم اگرچه هریک از طرفین نظر خود را راجع به مسائل مختلف بیان می‌کند، بااین‌حال احساس امنیت و صداقت در رابطه به میزانی است که نیازی برای پنهان‌کاری یا دروغ‌گویی وجود ندارد. اگر ترس از پایان رابطه باعث می‌شود چیزی را از طرف مقابل پنهان کنید و احساس می‌کنید او شما و دلایلتان را درک نمی‌کند این موضوع می‌تواند در آینده رابطه شما را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

11- روابط مثلثی

شاید حضور شخص سوم در یک رابطه را بتوان از مهم‌ترین نشانه‌های یک رابطه نامناسب دانست. اگر شما با فردی متأهل در ارتباط هستید و یا از وجود روابط عاطفی یا جنسی دیگر او خبر دارید؛ بهتر است هرچه سریع‌تر برای این وضعیت فکری بکنید. به خاطر داشته باشید که در بسیاری از مواقع شما نمی‌توانید سایر اطرافیان شریک احساسی‌تان را به‌طور کامل از بین ببرید. چنین ارتباطی می‌تواند آسیب‌های جدی برای عزت‌نفس شما به همراه داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با آسیب ها و پیامدهای رابطه با زن شوهردار یا رابطه با مرد متاهل کلیک کنید.

12- رابطه‌های تک‌بعدی

ما معمولاً در یک رابطه به دنبال ارضا چند بعد از نیازهایمان هستیم و بی‌توجهی به هریک از آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی یا کدورت میان طرفین باشد. اما برخی مواقع نیز افراد صرفاً برای توجه به یک نیاز خاص نظیر برقراری رابطه جنسی، استفاده از مواد مخدر، تأمین نیازهای مالی و یا حتی حضور در مهمانی‌ها با یکدیگر وارد رابطه می‌شوند. اگرچه این شکل از رابطه معمولاً برای طرفین مطلوب و لذت بخش است، اما در بلندمدت باعث ایجاد مشکلات روحی بسیاری خواهد شد. به همین خاطر روانشناسان معتقدند درصورتی‌که هر موضوعی به‌غیراز علاقه و احساس متقابل تبدیل به انگیزه‌ای برای شروع رابطه باشد می‌بایست نسبت به سلامت ارتباط احساس خطر کرد.

 

بیشتر بخوانید : باج گیری عاطفی

عواقب روابط ناسالم | عاقبت ماندن در رابطه ناسالم

زمان بیش از هر چیز برای انسان ارزشمند است، بنابراین هر مرد و زنی هر چقدر با هم زمان بیشتری را گذرانده باشند، نسبت به آن رابطه تعهد بیشتری داشته و برای حفظ آن تلاش می‌کنند. روابط‌ناسالم موجب اتلاف وقت و درجا زدن شما برای مدت طولانی شده و حس بی‌ارزشی القا می‌کند. فرصت‌های ارتباط با فردی مناسب را از شما می‌گیرد، مشکلات پیچیده‌ای ایجاد می‌کند، موجب درگیری‌های خانوادگی و گاه قانونی می‌شود.

چرا در یک رابطه ناسالم می مانیم؟

اولین پارامتر برای بررسی کیفیت رابطه سنجش اندازه احساس خوشحالی است؟ پس خود شما زودتر از هر کسی می‌توانید متوجه درست یا غلط بودن رابطه‌تان بشوید. یعنی اگر این مقاله را دارید می‌خوانید و خیلی از ویژگی‌های ناسالم را در رابطه خود می‌بینید اما تلاش می‌کنید که آن‌ها را طور دیگری حتی برای خود جلوه دهید، یعنی به طور نامحسوسی ناخودآگاه شما در تلاش است که برای جلوگیری از جدایی منطق شما را قانع کند.

از دیگر بازی‌های که ذهن برای ماندن در چنین رابطه‌ای ایجاد می‌کند می‌توان به داشتن علاقه (هر چند کاذب)، ترس از تنهایی یا امید به تغییر دادن طرف مقابل، فرار از ترس‌های شخصی، پر کردن خلاهای شخصیتی، فرار از یک درد یا رنج دوران کودکی، ارضای آرزوهای ناکام مانده، انتقام از خود یا دیگری و سایر دلایلی که تنها با ارزیابی روانی می‌توان پی برد، اشاره کرد. اکثریت کسانی که در چنین روابطی قرار دارند با این سؤال مواجه می‌شوند که پس از قرار گرفتن در یک رابطه ناسالم چطور باید آسیب‌های پیش آمده را درمان کرد و یا چگونه از این همه راه اشتباهی که پیش رفتیم برگشت و طوری زندگی کنیم که بتوانیم سرمان را بالا بگیریم؟ برای تمام کردن و کات کردن رابطه کلیک کنید.

رهایی از رابطه ناسالم | ترک شریک آسیب زا

در اولین قدم سعی کنید تا با بررسی دقیق رابطه مشکلات اصلی را شناسایی کرده و پس‌ازآن با همفکری شریک احساسی‌تان برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. کمک گرفتن از مشاورین خانواده یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که می‌توانید در این شرایط از آن استفاده کنید. مشاورین با توجه به تخصص و همین‌طور تجربه‌ای که در زمینهٔ حل اختلافات میان زوجین دارند، می‌توانند تا حد زیادی در این شرایط به شما کمک کنند.

 

بیشتر بخوانید : قطع ناگهانی رابطه

در کنار تلاشی که برای بهبود اوضاع رابطه انجام می‌دهید این موضوع را به خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید بدون کمک و همکاری طرف مقابل‌تان شرایط را به‌طورکلی تغییر دهید. اگر شریک احساسی‌تان هیچ همکاری برای بهبود شرایط انجام نمی‌دهد و حتی استفاده از راهکارهای مختلف یا مشاوره خانواده نیز نتوانسته مشکلات میان شما را حل کند، بهتر است برای پایان دادن به این رابطه یک تصمیم جدی بگیرید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

اگرچه ممکن است پایان دادن به چنین رابطه‌ای برایتان دردناک باشد بااین‌حال سعی کنید تا جایی ممکن نگاه منطقی به رابطه عاطفی خود داشته باشید. باقی ماندن در چنین روابطی می‌تواند باعث بروز مشکلات روحی بسیاری برای شما شود و یا شانس تجربه یک رابطه واقعی را از شما بگیرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق و رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

نشانه‌های رابطه ناسالم چیست؟

نبود احساس رضایت و خوشحالی از حضور در رابطه، قهر و کدورت‌های طولانی‌مدت، پنهان‌کاری یا بی‌توجهی به آزادی‌های شخصی ازجمله نشانه‌های این روابط هستند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: رابطه ناسالم



:: برچسب‌ها: رابطه ناسالم ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برانگیختگی جنسی زنان و مردان اولین مرحله در برقراری رابطه جنسی است. برانگیختگی یا تحریک جنسی زنان و مردان در کنار شباهت‌ها تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارد که برای تجربه یک رابطه مطلوب باید به آن‌ها توجه داشته باشید. بی‌توجهی به این مسائل می‌تواند کیفیت رابطه جنسی و حتی رابطه عاطفی شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. گاهی اوقات نیز مشکلاتی در برانگیختگی‌جنسی رخ می‌دهد که سردمزاجی در زنان و دشواری در نعوظ برای آقایان از رایج‌ترین این مشکلات هستند. اگر با هریک از این مشکلات در رابطه جنسی درگیر شده‌اید و یا احساس می‌کنید بهتر است اطلاعات خود را راجع به برانگیختگی در شریک جنسیتان افزایش دهید با یک مشاور متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی صحبت کنید. برای آشنایی بیشتر و شناخت بدن همسر کلیک کنید.

منبع: برانگیختگی جنسی

برانگیختگی جنسی

رابطه جنسی از زمان احساس تمایل و نیاز تا رسیدن به ارگاسم و فروکش کردن میل جنسی از چهار مرحله عبور می‌کند. برانگیختگی جنسی اولین مرحله از این چرخه است که در ابتدا به‌صورت یک نیاز روانی و سپس تغییرات فیزیولوژیک بروز می‌کند. تغییر در سایز آلت تناسلی مردان و مرطوب شدن واژن در زنان آشکارترین نشانه‌های برانگیختگی‌جنسی هستند. اما برانگیختگی تنها به نخستین مرحله از رابطه جنسی محدود نمی‌شود. اگر در هر یک از بخش‌های رابطه جنسی برانگیختگی یا میل خود را از دست بدهید، رابطه جنسی ادامه پیدا نخواهد کرد. به همین خاطر اختلالات مربوط به این مسئله در رضایت جنسی بسیار تأثیرگذار هستند و باید برای درمان آن‌ها اقدام کنید. برای آشنایی با چرخه پاسخ جنسی کلیک کنید.

عوامل تأثیرگذار در برانگیختگی جنسی

محرک‌های جنسی

برانگیختگی جنسی در زنان و مردان با محرک‌های جنسی شروع می‌شود. این محرک می‌تواند یک تخیل و فانتزی جنسی و یا موضوعی در محیط اطراف باشد. بدون وجود این محرک‌ها برانگیختگی و برقراری رابطه جنسی تقریباً غیرممکن خواهد بود.

سلامت روانی و جسمانی

سلامت روانی و جسمانی یکی از مهم‌ترین شروط برقراری رابطه جنسی است. برای مثال بیماران افسرده یا کسانی که دچار دیابت هستند معمولاً در برانگیختگی‌جنسی دچار مشکل خواهند بود.

عوامل عاطفی

شرایط روحی و عوامل عاطفی به‌خصوص در زنان رابطه مستقیمی با برانگیختگی جنسی آن‌ها دارد. خشم، دلخوری یا بی‌علاقگی به شریک جنسی معمولاً باعث می‌شود که برانگیختگی‌جنسی با مشکل مواجه شود.

مراحل برانگیختگی جنسی زنان و مردان

برانگیختگی روانی و فیزیولوژیک

در این مرحله محرک‌های بیرونی یا درونی باعث ایجاد تمایل به برقراری رابطه جنسی می‌شوند. پس از برانگیختگی روانی، تغییرات جسمانی در بدن هر دو جنس شروع می‌شود که آن‌ها را برای برقراری رابطه جنسی آماده می‌کند. این تغییرات در بدن مردان شامل تغییر سایز آلت تناسلی و همین‌طور سفت شدن بیشتر بیضه‌ها می‌باشد. در خانم‌ها نیز مایع روان‌کننده‌ای از دیواره‌های واژن ترشح می‌شود و کلیتوریس بزرگ‌تر و حساس‌تر خواهد شد.

فلات یا فعالیت جنسی

در این مرحله برانگیختگی روانی و جسمی همچنان وجود دارد و رابطه جنسی برای رسیدن به احساس اوج ادامه پیدا می‌کند.

ارگاسم یا اوج لذت جنسی

ارگاسم تجربه اوج لذت در هر دو جنس می‌باشد. این تجربه در مردان با ترشح مایع منی و انزال همراه است. در این مرحله زنان و مردان هردو انقباضاتی را در عضلات کف لگن و بقیه اندام‌ها تجربه می‌کنند.

فرونشستن و آرامش

پس از تجربه اوج لذت جنسی زنان و مردان احساس آرامش را تجربه می‌کنند. تفاوت زنان و مردان در این مرحله این است که مردان با رسیدن به دوره آرامش حداقل برای چند دقیقه توانایی برقراری رابطه جنسی مجدد را از دست می‌دهند.

شباهت‌ها و تفاوت‌های برانگیختگی جنسی زنان و مردان

برانگیختگی‌جنسی در زنان و مردان شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارد. به‌طورکلی برانگیختگی در هر دو جنس با یک نیاز روانی شروع می‌شود و به دنبال آن جریان خون در اندام تناسلی افزایش پیدا می‌کند. با توجه به تفاوت ساختار اندام تناسلی در زنان و مردان افزایش جریان خون پیامدهای متفاوتی خواهد داشت. برای مثال در مردان این حالت باعث تغییر سایز آلت تناسلی می‌شود. همچنین بیضه‌ها نیز سفت‌تر شده و به آلت نزدیک‌تر می‌شوند. افزایش جریان خون در اندام تناسلی زنان بیشتر در ناحیه واژن و کلیتوریس خواهد بود. به همین دلیل در حین تحریک یا برقراری رابطه جنسی کلیتوریس بزرگ‌تر می‌شود و لمس آن می‌تواند برای زنان بسیار لذت‌بخش باشد.

یکی از تفاوت‌های مهم در برانگیختگی جنسی زنان و مردان این است که مردان پس از رسیدن به ارگاسم توانایی خود را برای ادامه رابطه جنسی از دست می‌دهند اما زنان می‌توانند پس از ارضای جنسی نیز مجدداً برانگیخته شوند و حتی در طول یک رابطه چندین بار به رضایت جنسی دست پیدا کنند. بااین‌حال رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان موضوع ساده‌ای نیست. خانم‌ها برخلاف آقایان به زمان طولانی‌تری برای تحریک جنسی نیاز دارند و عوامل عاطفی تأثیر بسیاری در برانگیختگی‌جنسی و شدت آن خواهد داشت.

اختلالات مربوط به برانگیختگی جنسی زنان و مردان

همان‌طور که گفته شد ناتوانی در ایجاد یا حفظ برانگیختگی باعث دشواری در برقراری رابطه جنسی می‌شود؛ این موضوع رابطه جنسی و عاطفی شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. به همین خاطر اگر نشانه‌های این اختلالات را در خود یا شریک جنسی‌تان می‌بینید بهتر است برای درمان از یک مشاور کمک بگیرید. مهم‌ترین اختلالات در برانگیختگی‌جنسی عبارت است از:

سردمزاجی در زنان

سردمزاجی اختلالی است که باعث می‌شود زنان از نظر روانی یا حتی جسمی تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشند. بیماری‌های روحی مانند افسردگی یا نارضایتی از رابطه جنسی می‌توانند دلایل بروز سردمزاجی باشند. گاهی اوقات نیز سردمزاجی به دلیل مشکلات عاطفی با شریک جنسی ایجاد می‌شوند. به همین خاطر بهتر است برای درمان آن‌ها حتما مشاوره جنسی دریافت کنید.

اختلال نعوظ آقایان

اختلال نعوظ مهم‌ترین مشکل در برانگیختگی جنسی آقایان است. در این حالت با وجود تمایلی که برای رابطه جنسی وجود دارد آلت تناسلی اندازه و سفتی لازم برای برقراری رابطه جنسی را پیدا نمی‌کند و یا در میانه رابطه این توانایی را از دست می‌دهد.

واژینیسموس

واژینیسموس نام یک بیماری جنسی در زنان است که باعث می‌شود برقراری رابطه جنسی برای آن‌ها بسیار دردناک و غیرممکن باشد. به همین خاطر این بیماری روی برانگیختگی‌جنسی در زنان تأثیر منفی بسیاری می‌گذارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

برانگیختگی جنسی در زنان و مردان چه تفاوت‌هایی دارد؟

برای ایجاد برانگیختگی در زنان به نسبت مردان زمان بیشتری لازم است. زنان بیشتر بر اساس احساسات عاطفی برانگیخته می‌شوند درحالی‌که مردان بیشتر از راه محرک‌های دیداری دچار برانگیختگی می‌شوند.

برای درمان بی‌میلی و ناتوانی در برانگیختگی جنسی باید چه کرد؟

بی‌میلی معمولاً به دلیل مشکلات روحی مثل افسردگی یا اختلاف در رابطه عاطفی ایجاد می‌شود و بهتر است برای درمان به یک روانشناس متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی مراجعه کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: برانگیختگی جنسی



:: برچسب‌ها: برانگیختگی جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پشیمانی بعد از طلاق یکی از احساساتی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان را درگیر خودش می‌کند. تصمیم‌گیری برای طلاق از مسائل بسیار مهمی هستند که ممکن است شما در زندگی با آن روبه‌رو شوید. به همین خاطر احتمال بسیاری دارد که از کارتان پشیمان بشوید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که طلاق را تجربه کرده‌اند پس از مدتی به این فکر می‌افتند که نکند کار اشتباهی انجام داده باشند؟ و همین موضوع می‌تواند اضطراب و نگرانی بسیاری را به همراه آورده یا شاید شما را به‌طورکلی از مسیری که می‌روید دلسرد کند. به همین خاطر بسیار مهم است که پشیمانی از طلاق، اهمیت این موضوع و راه‌های مبارزه با آن را بشناسید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که کمک‌گرفتن از یک مشاور خانواده در این شرایط می‌تواند بهترین راهکار باشد. شما می توانید از خدمات مشاوره روانشناسی مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو بهرمند شوید.

منبع: پشیمانی بعد از طلاق،‌ دلایل و راهکارهای درمانی مؤثر

پشیمانی بعد از طلاق

 

تصمیم‌های حساس معمولاً نگرانی و استرس بسیاری را به همراه دارند. ما معمولاً از این می‌ترسیم که با یک انتخاب اشتباه آینده زندگی خود را از بین برده باشیم. انتخاب رشته تحصیلی، محل زندگی، ازدواج و به‌خصوص طلاق از این دسته تصمیم‌های حساس و بزرگ هستند. دراین‌بین طلاق به دلیل اثرات و بار روانی منفی که دارد اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. این تا جایی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان پس از مدتی دچار مشکلی به نام پشیمانی بعد از طلاق می‌شوند. در این شرایط فرد با خودش فکر می‌کند که شاید کار اشتباهی کرده و طلاق بهترین تصمیمی نبوده که می‌شد گرفت. این تصور می‌تواند فشار روانی بسیاری را برای شما ایجاد کند. به همین خاطر بسیار مهم است که به آن اهمیت بدهید و یک راهکار مناسب برای حل کردن آن پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم استرس کلیک کنید.

نشانه‌های پشیمانی بعد از طلاق

از جمله مهمترین نشانه های پشیمانی بعد از طلاق می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • احساس می‌کنید به اندازه کافی برای بهبود رابطه تلاش نکرده‌اید.
  • راجع به حال و احوال و زندگی همسر سابقتان پرس‌وجو می‌کنید.
  • دلتنگ زندگی و همسر سابق خود می‌شوید.
  • احتمالاً خاطرات بد و دلایل طلاق را یادتان نمی‌آید.
  • امیدوار هستید که همسر سابقتان از شما خبر بگیرد.

اهمیت پشیمانی بعد از طلاق

چرا راجع به پشیمانی بعد از طلاق صحبت می‌کنیم؟ این مسئله به خاطر آن است که احساس شما پس از تجربه طلاق واقعاً اهمیت دارد. احساس و تصور شما از اتفاقی که افتاده می‌تواند برنامه‌هایی که شما برای ادامه زندگی دارید را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد. برای مثال ممکن است احساس پشیمانی در شما آن‌قدر رشد کند که به‌طورکلی خودتان را ببازید و احساساتی مثل افسردگی را تجربه کنید. یا شاید مثل بسیاری از خانم‌ها و آقایان دوباره به سمت زندگی‌تان برگردید درحالی‌که این یک تصمیم اشتباه باشد. پس بسیار مهم است که راجع به پشیمانی بعد از طلاق، ریشه‌های آن و راه‌های صحیح مواجه شدن با آن صحبت کنیم. همان‌طور که قبلاً گفتیم بهترین راه برای حل کردن این بحران نیز این است که از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

دلایل پشیمانی بعد از طلاق

 

اگر می‌خواهید به‌خوبی احساس پشیمانی بعد از طلاق را بررسی کنید و راه صحیحی برای مبارزه با آن پیدا کنید اولین قدم این است که بفهمید اصلاً چرا دچار این احساس شده‌اید. از جمله دلایل اصلی برای احساس پشیمانی بعد از طلاق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از روی هیجانات تصمیم گرفته‌اید

همان‌طور که همیشه گفته‌ایم هیجانات منبع محکمی برای تصمیم‌گیری‌های جدی نیستند. اگر شما هم از سر احساساتی مثل عصبانیت به این نتیجه رسیدید که باید طلاق بگیرید احتمالاً وقتی این احساسات از بین بروند از خودتان می‌پرسید چرا طلاق گرفته‌ام؟ و شاید دیگر به‌اندازه لحظه عصبانیتتان دلایل محکمی پیدا نکنید.

احساس تنهایی ناشی از پشیمانی بعد از طلاق

یکی از احساساتی که بعد از طلاق بسیاری از خانم‌ها و آقایان را درگیر خود می‌کند تنهایی است. تنهایی از نظر روان‌شناسان یکی از سخت‌ترین احساساتی است که هرکدام از ما تجربه می‌کنیم. و خطر بیماری‌هایی مثل افسردگی را به‌شدت افزایش می‌دهد. به‌علاوه به‌طورکلی تحمل تنهایی کار آسانی نیست. این موضوع باعث می‌شود خیلی وقت‌ها احساس کنید که اگر طلاق نگرفته بودید اکنون زندگی و همسرتان را داشتید.

وضعیت نامناسب زندگی

خیلی از ما فکر می‌کنیم که قرار است زندگی بعد از طلاق برایمان بهشت باشد. تصور بسیاری از خانم‌ها و آقایان این است که به‌محض خوانده شدن صیغه طلاق همه مشکلات برای همیشه حل می‌شوند. اما واقعیت این نیست. به همین خاطر بسیاری از خانم‌ها و آقایان وقتی با سختی‌های زندگی پس از طلاق آشنا می‌شوند فکر می‌کنند که کار اشتباهی انجام داده‌اند.

فشارهای اجتماعی

فشارهای اجتماعی پس از طلاق برای هر دو جنس وجود دارد. اما بیشتر خانم‌ها را درگیر خودش می‌کند. گاهی اوقات دیدگاه‌ها و قضاوت‌های منفی دیگران، کمتر شدن شانس مجدد برای ازدواج، مزاحمت‌ها و بسیاری از مسائل این‌چنینی فرد را درگیر پشیمانی بعد از طلاق می‌کنند.

نگرانی برای فرزندان

اگر شما از ازدواج خود صاحب فرزند شده‌اید نگرانی برای آنها یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که تجربه خواهید کرد. بسیاری از مواقع وقتی سایر بچه‌ها را در کنار پدر و مادرشان می‌بینید و یا هنگامی که احساس می‌کنید نمی‌توانید همه نیازهای فرزندتان را تأمین کنید احتمالاً دچار شک خواهید شد که آیا طلاق کار درستی بوده است یا خیر.

راهکارهایی برای حل پشیمانی بعد از طلاق

همان‌طور که گفتیم پشیمانی بعد از طلاق اهمیت بسیاری دارد. و شما باید بتوانید به‌خوبی این احساس را مدیریت کنید. از جمله راهکارهایی که برای این مسئله وجود دارد عبارتند از:

به خودتان بابت احساسات منفی حق بدهید

در درجه اول و قبل از هر چیز به خودتان بابت احساسات حق بدهید. همان‌طور که گفتیم شما تصمیم بسیاری بزرگی گرفته‌اید. و این کاملاً طبیعی است که حالا احساس کنید شاید اشتباه کرده باشید. به همین خاطر بدون اینکه دچار اضطراب بشوید و فکر کنید که احساساتتان خیلی جدی هستند تنها به خودتان برای عبور کردن از این شرایط فرصت بدهید.

در زمان اوج احساسات کاری انجام ندهید

گاهی اوقات آن‌قدر احساسات ما شدید می‌شوند که فکر می‌کنیم باید کاری برای آنها انجام بدهیم. مهم‌ترین کاری که در این شرایط باید انجام بدهید این است که هیچ کاری نکنید. تصمیم‌گیری را به زمانی موکول کنید که احساسات و استرس شما فروکش کرده باشند و بتوانید منطقی تصمیم بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان استرس کلیک کنید.

برای درمان پشیمانی بعد از طلاق باید گذشته را رها کنید

باید این واقعیت را بپذیرید که ازدواج شما خوب یا بد تمام شده است؛ و حالا در ابتدای شروع مسیر جدیدی هستید. اگر قرار باشد بازهم درگیر گذشته باشید نمی‌توانید در این مسیر جدید حرکت کنید. پس بهترین کار این است که گذشته را با تمام خوبی و بدی یا درست و غلط آن کنار بگذارید و به ادامه زندگی‌تان فکر کنید.

دیدگاهتان را تغییر بدهید

یکی از مهم‌ترین دلایل پشیمانی بعد از طلاق شرایط سختی است که در آن قرار می‌گیریم. این شرایط گاهی آن‌قدر به فرد فشار می‌آورد که احساس می‌کند بهترین تصمیم این است که همه چیز را به حالت قبلی خود برگرداند. برای اینکه از این مسئله دوری کنید بهترین راهکار این است که دیدگاه خود را تغییر بدهید. یادتان باشد روزهای سخت ماندنی نیستند. و شرایط شما نیز دیریازود تغییر خواهد کرد.

دلایل طلاقتان را با خود مرور کنید

یک مکانیسم دفاعی در زمان پشیمانی بعد از طلاق وجود دارد؛ این مکانیسم تمامی اتفاقات بد را سرکوب می‌کند. و در نتیجه شما یادتان نمی‌آید چرا می‌خواستید از همسرتان جدا شوید. به زبان ساده‌تر همه خاطرات تلخ از ذهن شما پاک می‌شوند. و فقط خوبی‌های همسر سابقتان را به یاد می‌آورید. در چنین شرایطی بهتر است کمی با خودتان خلوت کنید؛ و دلایلی که برای جدایی داشتید را یک بار دیگر با خودتان مرور کنید.

از یک مشاور کمک بگیرید

مشاور روانشناس در حیطه خانواده یکی از بهترین افرادی است که می‌توانید راجع به پشیمانی بعد از طلاق با او صحبت کنید. مشاور مانند اطرافیان شما را قضاوت نکرده و احساساتتان را درک می‌کند. از طرف دیگر او شرایط شما را با دقت بررسی کرده و برای تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک می‌کند. با کمک یک مشاور شما متوجه خواهید شد که از باید چه مسیری را برای زندگی‌تان شروع کنید و چطور در این مسیر پیش بروید.

برای دریافت مشاوره در تمام زمینه های روانشناسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: پشیمانی بعد از طلاق،‌ دلایل و راهکارهای درمانی مؤثر



:: برچسب‌ها: پشیمانی بعد از طلاق،‌ دلایل و راهکارهای درمانی مؤثر ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خیلی از دختران و پسران بعد از جدایی به دنبال راه های برگرداندن معشوق خود هستند و یا زن و شوهرهایی که بعد از سال‌های زندگی مشترک، عشق‌شان را فراموش کرده‌اند و حالا دنبال راهی برای گرم کردن رابطه‌شان هستند. از آنجا که قطع رابطه عاطفی، درد و تنش زیادی به همراه دارد، باید قبل از هر اقدامی برای خودتان حداقل مشخص کنید که این تلاش چه دلایلی دارد؟ آیا هیجانات و احساسات‌تان مانع از تفکر منطقی می‌شود؟ اگر هنوز در مورد درستی این برگشت و یا چگونگی انجام آن شک دارید، حتما از خدمات مشاوره رابطه کلیک کنید.

منبع: برگرداندن معشوق

راه های برگرداندن معشوق

به خودتان برسید

اگر به دنبال بهترین راه برای برگردان معشوق خود هستید خوب است بدانید بهترین راه برای برگرداندن معشقوق‌تان این است که اول از همه چیز حال و اوضاع خودتان را درست کنید. اگر حال و احوال خوبی نداشته باشید قطعا دستپاچه، آشفته و عصبی خواهید بود و نمی‌توانید خوب فکر کنید تا تصمیم درست بگیرید.

برای برگردان معشوق غریزه تان را کنار بگذارید

غریزه‌تان می‌داند که معشوق‌تان را دوست دارید و برایش هر کاری می‌کنید. به همین دلیل ممکن است شما با خودتان بگویید “او می‌داند که برایم چقدر ارزش دارد و بدون او زندگی برایم سخت می‌شود. پس اگر دلش بخواهد برمی‌گردد.”. پارتنر شما، قطعا از احساسات درونی شما خبر دارد، اما ممکن است بنا به مشکلی که برایش پیش آمده مجبور به قطع ارتباط با شما شده است. پس غریزه‌تان را کنار بگذارید و سعی کنید رابطه‌تان را احیا کنید.

صحبت کنید

از او بخواهید در یک قرار دوستانه، درباره رابطه‌تان و مشکلات آن با هم صحبت کنید تا در صورت امکان، مشکلات را رفع کنید و رابطه را مجددا شروع کنید. درباره مشکلات شخصی، تا حدودی بپرسید و از او بخواهید اگر مشکلش موضوع دیگری است با شما در میان بگذارد. اما حواس‌تان باشد زیاده روی نکنید تا احساس بدی به او منتقل نشود. برای آشنایی با روانشناسی عشق کلیک کنید.

برای برگرداندن معشوق عوامل جدایی را بشناسید

روی رابطه‌تان تمرکز کنید و فکر کنید که چه موضوعی می‌تواند رابطه‌تان را خراب کند. مسائل و مشکلات قبلی و حل نشده را مرور کنید و سعی کنید نحوه برخورد با یکدیگر در چند وقت اخیر را یادآوری کنید. این نکته به شما کمک می‌کند موانع را شناسایی کنید و با تمرکز روی آن، سعی کنید آن را حل کنید. فراموش نکنید یک اشتباه ساده، یک حرف و یا یک عمل می‌تواند باعث رنجیده شدن طرف مقابل‌تان شده و رابطه‌تان را به خطر بیاندازد.

مهارت هایتان را بالا ببرید

بسیاری از روابط، به خاطر نداشتن بعضی مهارت‌ها در طرفین، سرانجام خوبی نخواهند داشت. مهارت‌هایی که در پایین خواهیم گفت، می‌تواند بر نحوه روند رابطه و حل مسائل و مشکلات رابطه، تاثیر زیادی داشته باشد. می‌توانید با افزایش مهارت‌های زیر، تغییرات خود را به پارتنرتان نشان دهید و او را برای برگشت به رابطه ترغیب کنید:

  • مهارت‌های ارتباطی
  • جذابیت داشتن برای طرف مقابل و اطرافیان
  • نحوه برقراری ارتباط مستقیم و غیرمستقیم
  • مهارت‌های دادن بازخورد مناسب
  • مهارت‌های مطیع کردن
  • مهارت‌های بین فردی
  • اعتماد به نفس و عزت نفس

3 اشتباه برای برگرداندن معشوق

فراموش نکنید که دوری کردن از اشتباهات بعد از جدایی، خودش یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه‌های برگردان معشوق به رابطه است. تلاش کنید تا از اشتباهات زیر، دوری کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

1-خواهش کردن

اصرار و خواهش بیش از اندازه، یکی از رایج‌ترین کارهایی است که افراد بعد از قطع ارتباط انجام می‌دهند. معمولا سعی دارند با خواهش کردن، او را راضی به احیای رابطه کنند. به این نکته توجه کنید که خواهش و التماس می‌توانید شما را فردی ضعیف و ناتوان نشان دهد. قطعا هیچ انسانی از افراد ضعیف که از پس مشکلات‌شان بر نمی‌آیند خوشش نمی‌آید. در ضمن، خواهش کردن زیاد می‌تواند در معشوق‌تان حس بدی ایجاد کند و او فکر کند شما مزاحم زندگی شخصی‌اش هستید.

2- برگرداندن معشوق با تهدید کردن

تهدید کردن، کاری را پیش نمی‌برد. بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر پارتنرشان را تهدید کنند که آبرویش را خواهند برد و یا خودشان را می‌کشند، او از ترس آبرو و یا نکشتن خودم هم که شده، به رابطه برمی‌گردد. در صورتی که این تصور کاملا غلط است. شما با این جملات به او می‌فهمانید که او تصمیم درستی گرفته است و شما آدم قابل اعتمادی برای ادامه رابطه نبوده‌اید. همچنین از شما یک آدم حقیر، ضعیف و پست نشان می‌دهد که بیشتر حس تنفر و اجتناب را در او ایجاد می‌کند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های رابطه ناسالم کلیک کنید.

3- پادویی کردن

اشتباه سومی که اکثر افراد بعد از جدایی به آن مرتکب می‌شوند، سر تعظیم فرود آوردن در مقابل خواسته‌های عشق سابق‌شان است. آن‌ها حاضرند هر کاری بکنند تا عشق سابق‌شان، به رابطه برگردد و در کنار او باشد. این کار می‌تواند این اجازه را به همسر یا معشوق‌تان بدهد که شما را به بازی بگیرد، از شما سوء استفاده کند و یا شما را تحقیر کند. همچنین با این کار مسئولیت پذیری‌تان را زیر پا گذاشته‌اید و خودتان را به برده‌ای تبدیل می‌کنید که هر لحظه برای خدمت گذاری به ارباب‌اش آماده است. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله بایدها و نبایدهای دوستی دختر و پسر را بخوانید.

استفاده از تکنیک ان ال پی برای برگرداندن معشوق

یکی از تکنیک‌هایی که برای برگرداندن معشوق از آن استفاده می‌شود، تکنیک ان ال پی است. این تکنیک سه مرحله دارد که می‌توانید از آن ها کمک بگیرید.

نقاط مثبت تان را بنویسید

مرحله اول این است که بتوانید نقاط مثبت خود را لیست کنید. مواردی مثل کنار آمدن با سختی‌ها، ایستادگی و صبر، زندگی کردن، روی نیاوردن به اعتیاد، درست و خوب فکر کردن، تصمیم منطقی گرفتن و مواردی مثل این، از نقاط مثبت شما می‌تواند باشد. این موارد را به خودتان یادآوری کنید تا احساس عزت نقس بهتری داشته باشید و بتوانید آرامش خود را حفظ کرده و درست تصمیم بگیرید.

کمک کنید

احساسات خود را دسته‌بندی کنید و سعی داشته باشید که برای استفاده از آن‌ها راهی پیدا کنید. اما بهترین روش ان ال پی، کمک کردن به شخص نیازمند کمک است. مخصوصا اگر او هم دردی شبیه به ما داشته باشد. این کار شما را از درد خودتان دور می‌کند، دیدتان را باز می‌کند، تجربه‌های دیگران را خواهید فهمید و به درستی یا غلط بودن رابطه‌تان و اینکه آیا باید او را برگردانید یا نه، پی می برید.

خوب فکر کنید

سعی کنید با کمک گرفتن از کسی که تجربه دارد و یا در این حیطه، تخصص دارد بخواهید تا برای گرفتن تصمیم منطقی و درست، به شما کمک کند. نواقص، ایرادات و اشتباهات‌تان را به شما گوشزد کرده و نقاط قوت‌تان را بازگو کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: برگرداندن معشوق



:: برچسب‌ها: برگرداندن معشوق ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تاثیر منفی فیلم پورن بر نوجوان بر عملکرد تحصیلی و توانایی او در کنترل نیازجنسی قابل ملاحظه هست. نوجوانی بازه سنی است که فرزندتان برای اولین بار با نیازهای جنسی خود مواجه شده، اما راه کنترل آن‌ها را بلد نیست و به همین خاطر احتمالاً به سمت تماشای فیلم‌های پورن، خودارضایی یا بسیاری از مشکلات دیگر کشیده می‌شود. طبیعتاً وظیفه والدین این است که فرزندشان را از این خطرها دور نگه دارند اما تا آموزشی نباشد نتیجه‌ای هم نمی‌توان انتظار داشت. در ادامه ابتدا به دلایل و تاثیرات و راه‌های مناسب برای جلوگیری از این موضوع پرداخته‌ایم. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: تاثیرات منفی فیلم های پورنوگرافی بر نوجونان

دلایل تماشای پورنو گرافی در نوجوانی

پیش از هر چیز باید دید که چرا نوجوانان به تماشای فیلم‌های پورن علاقه نشان می‌دهند؟ فرزندتان در این سن برای نخستین بار با نیازهای جنسی خود مواجه می‌شود. این نیازها کاملاً واقعی هستند و نوجوان را به سمت برقراری رابطه جنسی می‌کشانند، در حالی که راهکارهای کنترل نیاز جنسی را نمی‌داند و همین‌طور در فضایی قرار گرفته که فیلم‌های پورنوگرافی به‌راحتی و از طریق اینترنت یا تلفن همراه در دسترس او قرار دارند. این مسئله در کنار کنجکاوی‌هایش به کشف جنس مخالف و رابطه جنسی باعث می‌شود تا نسبت به تماشای این فیلم‌ها علاقه پیدا کند. برای اشنایی با خصوصیات دوران نوجوانی کلیک کنید.

تأثیر تماشای فیلم پورن بر نوجوان

تماشای فیلم یا عکس‌های پورنوگرافی در هر زمان و برای هر گروه سنی می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد، اما تأثیرات آن در میان نوجوانان بیشتر خواهد بود. ازجمله تأثیراتی که این موضوع روی نوجوانان خواهد داشت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

اختلال در عملکرد جنسی

یکی از اولین تأثیرات منفی پورنوگرافی این است که با مشاهده این تصاویر احساس می‌کنید واقعیت رابطه جنسی همان چیزی است که می‌بیید. این موضوع باعث می‌شود نوجوان نسبت به خود و بدنش احساس مطلوبی نداشته باشد و در آینده نیز احتمالاً از برقراری رابطه جنسی سالم با دیگران ناتوان خواهد بود. زیرا سلول‌های عصبی مغز از ابتدا با موضوعاتی که در پورنوگرافی دیده می‌شود تحریک شده و این باعث می‌شود تا نتوانند از یک رابطه معمولی لذت ببرند. علاوه بر این نداشتن احساس رضایت از عملکرد جنسی باعث مشکلات بسیاری ازجمله سردمزاجی خواهد شد. برای آشنایی با مدیریت نیاز جنسی نوجوان کلیک کنید.

تاثیر فیلم پورن بر نوجوان | ناهنجاری‌های جنسی

صنعت پورنوگرافی معمولاً ناهنجاری‌هایی مثل رابطه‌های جنسی گروهی، سکس مقعدی یا روابط پر از خشونت را نشان می‌دهند و تماشای این محتواها برای طولانی‌مدت باعث می‌شود تا احساس کنید این روابط مشکلی ندارند. به عبارتی مشاهده این شکل از رابطه باعث می‌شود تا به داشتن چنین روابطی تشویق شوید و این می‌تواند نوجوان را در معرض ناهنجاری‌های بسیاری قرار دهد که درگیری با بیماری‌های مقاربتی یکی از پیامدهای منفی آن است.

مشکلات روحی

تحقیقات نشان می‌دهد میزان اضطراب و افسردگی در نوجوانانی که به تماشای فیلم‌های پورن علاقه دارند بیش از سایر همسالان است. این موضوع می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. برای مثال ممکن است نوجوان به دلیل باورهای اخلاقی یا مذهبی از تماشای این برنامه‌ها احساس گناه کند و یا ممکن است درگیری ذهنی با این فیلم‌ها باعث شود از رسیدگی به سایر برنامه‌های روزانه خود مثل تحصیل یا ورزش جا بمانند.

تاثیر فیلم پورن بر نوجوان | اعتیاد به پورنو گرافی

اعتیاد به پورنوگرافی یکی از جدی‌ترین آسیب‌های تماشای این فیلم‌ها است. درواقع میزان تحریک مغزی و همین‌طور لذتی که به دنبال تماشای این فیلم‌ها برای‌ نوجوان ایجاد می‌شود تأثیری مشابه استفاده از مواد مخدر دارد و باعث می‌شود تا ذهن نوجوان او را برای انجام دوباره این کار تحریک کند و این می‌تواند تا جایی پیش برود که نوجوان از بسیاری از کارهای روزانه برای تماشای فیلم‌های پورن دست بردارد.

وظایف والدین در از بین بردن تاثیر فیلم پورن بر نوجوان

اولین و مهم‌ترین چیزی که فرزندتان را به سمت تماشای فیلم‌های پورن می‌کشاند کنجکاوی است. بسیاری از والدین احساس می‌کنند نباید راجع به مسائل جنسی با فرزندشان صحبت کنند و این باعث می‌شود او به دنبال پیدا کردن پاسخ سؤال‌هایش از راه‌های دیگر باشد. به همین خاطر سعی کنید رابطه دوستانه‌ای با فرزندتان داشته باشید و اطلاعات لازم درزمینهٔ بلوغ و همین‌طور مسائل جنسی را خودتان به او بدهید.

اگر متوجه شده‌اید فرزندتان به پورنوگرافی علاقه دارد، سعی کنید تا جای ممکن از رفتارهای تند و تنبیه نوجوان خودداری کنید. در این شرایط با او دوستانه صحبت کنید و سعی کنید برای این موضوع راه‌حل دیگری پیدا کنید. به خاطر داشته باشید بدرفتاری تنها باعث خواهد شد تا فرزندتان ازاین‌پس مخفیانه به رفتارهای خود ادامه دهد.

اهمیت مشاوره

نوجوانی دوره سنی بسیار بحرانی است که با حجم زیادی از تغییرات همراه است، درحالی‌که برای آن‌ها به حد کافی آماده نیستند و این می‌تواند شرایط روحی او را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. به همین خاطر بهتر است در تربیت فرزند نوجوان خود از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. آشنایی با بلوغ و تغییرات آن و همین‌طور راهکارهای کنترل نیاز جنسی ازجمله موضوعاتی هستند که یک مشاور می‌تواند در مورد آن‌ها به فرزند شما کمک کند. علاوه بر این کمک گرفتن از مشاورین درصورتی‌که فرزندتان درگیر اعتیاد به تماشای پورنوگرافی و یا روابط جنسی زودهنگام شده می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

 

 

 

تماشای فیلم پورن چه تأثیرات منفی روی نوجوان خواهد داشت؟

افزایش احتمال ناهنجاری‌ها و کژکاری‌های جنسی، اعتیاد به فیلم‌های پورن و همین‌طور بیماری‌های روحی ازجمله پیامدهای منفی تماشای این فیلم‌ها می‌باشد.

چطور از تماشای فیلم پورن در فرزندم جلوگیری کنم؟

تا جای ممکن با تندی و پرخاشگری با فرزندتان رفتار نکنید و سعی کنید موضوعات جنسی را برای وی توضیح بدهید تا به دلیل کنجکاوی‌های جنسی به سراغ این محتواها نرود.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تاثیرات منفی فیلم های پورنوگرافی بر نوجونان



:: برچسب‌ها: تاثیرات منفی فیلم های پورنوگرافی بر نوجونان ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بی میلی جنسی یکی از رایج‌ترین اختلالات جنسی بین خانم‌هاست. بی میلی زنان در رابطه جنسی از مسائل مهمی است که مانند زود انزالی مردان روابط جنسی بین زوجین را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. مطالعات نشان داده که یک سوم زنان از اختلال بی میلی جنسی رنج می‌برند. دلایلی که سبب بروز این اختلال در زنان می‌شود مجموعه‌ای از مشکلات روانی و فیزیکی را شامل می‌شود. در نتیجه این اختلال تنها با دارو درمانی برطرف نمی‌شود. با آگاهی از دلایل بی میلی جنسی در زنان و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید این مساله را درمان کنید و کیفیت رابطه زناشویی خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منیع: بی میلی جنسی در زنان

بی میلی جنسی در زنان

بی میلی جنسی در خانم‌ها از مشکلاتی است که در صورت عدم پیگیری می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای زندگی مشترک به وجود آورد. بسیاری از قهرها و جدایی‌هایی که بین زوجین اتفاق می‌افتد به علت عدم رضایت جنسی است. زنانی که به رابطه جنسی بی‌میل باشند به مدت شش ماه مداوم به شروع رابطه جنسی تمایل نشان نمی‌دهند.

زنانی که از نظر جنسی بی‌میل هستند در 75 تا 100 درصد مواقع خیال پردازی‌های جنسی و شهوت انگیز را تجربه نکرده‌اند. این زنان با دیدن، شنیدن، لمس کردن و بوییدن تحریک نمی‌شوند.

 

علائم بی میلی جنسی در زنان

زنانی که به مسائل جنسی بی میل هستند خیال پردازی‌های جنسی و شهوانی ندارند. این زنان فعالیت جنسی را شروع نکرده و همچنین اقدامات همسر برای شروع کردن فعالیت جنسی را نمی‌پذیرند. جالب است بدانید این زنان در طول رابطه جنسی هم به اندازه کافی لذت نمی‌برند. این زنان به نشانه‌های جنسی بیرونی و درونی مانند نشانه‌های کلامی و دیداری به اندازه کافی واکنش نشان نمی‌دهند.

 

دلایل بروز بی میلی جنسی در زنان

بی میلی جنسی در زنان به عوامل مختلفی بستگی دارد. فقدان یا صدمه به هر کدام از این عوامل می‌تواند میل جنسی خانم‌ها را کاهش دهد. در واقع بهتر است بگوییم که مشکلات جنسی با یک عامل بوجود نمی‌آیند. در ادامه به بررسی دلایل فقدان میل جنسی در زنان می‌پردازیم.

1. مشکلات جنسی در آقایان

مشکلات جنسی‌ای که مردان دارند (زودانزالی، نغوظ و…) در رابطه جنسی منجر به بی‌میلی زنان برای برقراری رابطه جنسی می‌شود. مردانی که از این مشکل‌ها رنج می‌برند توانایی و مهارت لازم برای برقراری یک رابطه جنسی خوب را ندارند. این مردان نمی‌توانند همسر خود را ارضا کنند و همسرشان نمی‌تواند ارگاسم را تجربه نماید. در نتیجه این زنان دچار بی میلی جنسی می‌شوند.

2. عدم برقراری رابطه صمیمانه با همسر

یکی از دلایلی که به بی‌میلی جنسی منجر می‌شود این است که زن و شوهر با همدیگر رابطه صمیمانه ندارند. اینکه هر کدام از طرفین ضعف کلامی، چشمی و لمسی داشته باشند و یا وجود اختلافات زناشویی میان آن‌ها می‌تواند منجر به بی‌میلی جنسی در زنان شود. در چنین مواردی زن دیرتر از مرد به انزال می‌رسد و زن نمی‌تواند ارگاسم را در رابطه تجربه کند. همین سبب می‌شود که با گذر زمان نسبت به رابطه بی میل شود.

3. خودپنداره منفی از بدن خود

در بعضی از زنان نداشتن اعتماد به نفس کافی باعث می‌شود خود را در رابطه جنسی فعال نبینند. این زنان گمان می‌کنند از نظر جسمانی برای همسرشان جذاب نیستند در نتیجه نمی‌توانند آن‌ها را ارضا کنند. همین امر سبب بی میلی زنان به رابطه جنسی می‌شود.

4. سابقه بیماری‌های روانی

یکی از دلایل بی میلی زنان به رابطه جنسی می‌تواند به جنبه‌های روانی برگردد. سابقه سوءاستفاده هیجانی و جنسی می‌تواند سبب بی‌میلی زنان به رابطه جنسی شود. همچنین ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب می‌تواند منجر به بی‌میلی زنان در رابطه جنسی شود. ترس از بارداری یا شنیده شدن صدا در حین رابطه جنسی از دیگر دلایل بی‌میلی جنسی زنان است.

5. نگرش منفی به رابطه جنسی

عوامل فرهنگی مختلف موجب می‌شود که زنان نسبت به رابطه جنسی نگاه منفی داشته باشند. ممکن است آن‌ها این کار را گناه و قبیح بدانند و نیازهای جنسی خود را سرکوب کنند. همچنین ممکن است به خاطر شرم و حیا از بیان کردن تمایلات جنسی خود بپرهیزند. این نگرش منفی به رابطه جنسی باعث می‌شود فرد نگاه کردن و خیال پردازی‌های جنسی را گناه بداند. در نتیجه مغز که مهم‌ترین ارگان جنسی بدن است و در رفتار جنسی نفش پررنگی دارد، نسبت به ایجاد رابطه میل کمتری نشان می‌دهد.

6. عوامل فیزیولوژیک

از دیگر عوامل موثر در بی میلی جنسی زنان عوامل فیزیولوژیکی است. در بدن این زنان هورمون تستوسترون کمتر ترشح می‌شود. همچنین بیماری‌هایی مانند سوءتغذیه، تیروئید، دیابت، تنگی عروق و یا استفاده از قرص‌های ضدبارداری، ضد افسردگی، ضد فشار خون و شیردهی نیز می‌تواند به کم شدن میل جنسی زنان منجر شود.

 

درمان بی میلی جنسی در زنان

با توجه به دلایلی که گفته شد، معمولا بی میلی جنسی زنان می‌تواند با حل اختلافات بین زوجین بهبود یابد. در نتیجه دریافت مشاوره خانواده، حل تعارضات و اختلافات تا حد زیادی در رفع شدن بی‌میلی جنسی در زنان کمک کننده است. درمان شناختی رفتاری بر روی افکار منفی که ممکن است فرد در مورد مسائل جنسی داشته باشد، تاثیر می‌گذارد. در این درمان، افکار منفی از فرد مبتلا به بی میلی جنسی دور خواهد شد. در مواقعی که رابطه جنسی زوجین دچار مشکل می‌شود دریافت مشاوره جنسی از یک متخصص می‌تواند کمک کننده باشد. در نهایت داروهای افزایش تحریک و میل جنسی تا حدودی به زنان کمک می‌کنند تا دوباره میل جنسی خود را پیدا کنند.

 

سخن آخر

بی میلی جنسی به هردلیلی که باشد نیازمند درمان است. با آگاهی از دلیل آن می‌توان گام موثری در جهت درمان آن برداشت. نکته مهم این است که نباید خودسرانه به مصرف قرص‌های تحریک کننده اقدام کنید. درضمن نباید نسبت به درمان این اختلال اهمال بورزید. ترک یا کاهش روابط جنسی فرد را در آینده با بحران‌های جدی در رابطه زناشویی مواجه می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

چرا زنان بی میلی جنسی می گیرند؟

زنان به طور طبیعی در طول ماه با تغییرات هورمونی که برای‌شان اتفاق می‌افتد، در برخی روزها تمایل کمی به رابطه دارند. اما عوامل زیادی می توانند بر بی میلی زنان در طولانی مدت تاثیر بگذارند که نیاز به بررسی دارد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منیع: بی میلی جنسی در زنان



:: برچسب‌ها: بی میلی جنسی در زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بازی با احساسات ممکن است در روابط عاطفی و از سوی هر دو جنس انجام شود، اما مطابق آمار مردان بیشتر با احساسات زنان بازی می‌کنند. انسان‌ها در زندگی خود با افراد بسیاری در ارتباط هستند و ممکن است به برخی از آن‌ها به دلایل مختلفی وابستگی عاطفی پیدا کنند. حقیقتی انکارناپذیر این است که همیشه آدم‌ها در روابط خود صادق نیستند و قصدشان به بازی گرفتن احساسات طرف مقابل است. از آنجایی که رابطه‌‌های عاطفی، قدرت تشخیص را کم می‌کنند، طبیعی است که نتوانید راستگویی یا برعکس فریبکاری طرف مقابل‌تان را تشخیص دهید. در ادامه نشانه‌های کسی که قصد بازی با احساسات شما را دارد را آورده‌ایم. اگر در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید خود را ملامت نکنید در عوض با دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر موضوع را حل و فصل نمایید.

منبع: بازی با احساسات

بازی با احساسات به چه معناست؟

به بازی گرفتن احساسات اقدامی غیراخلاقی و غیرانسانی است و می‌تواند بسیار مخرب باشد. هم مردان و هم زنان باید در روابط عاطفی خود مراقب باشند تا احساساتشان توسط هیچ کسی به بازی گرفته نشود. تشخیص این موضوع ساده نیست و معمولا کسانی که احساسات دیگران را به بازی می‌گیرند، سعی می‌کنند در این کار بسیار ماهرانه عمل کنند.

اگر در یک رابطه عاطفی هستید، بهتر است ابتدا با تعریفی از به بازی گرفتن احساسات آشنا شوید. اگر کسی در زندگی شماست که از نظر عاطفی به او وابسته هستید و گمان می‌کنید طرف مقابل نیز احساسی مشابه شما دارد؛ ولی در واقعیت اینطور نباشد، در واقع او احساسات شما را به بازی گرفته است.

گرفتار شدن در یک عشق یک طرفه شاید تعریف مناسبی از بازی گرفتن احساسات باشد. در چنین رابطه‌های عاطفی خواسته‌های دو طرف با یکدیگر فرق دارد و کسی که با احساسات نفر دوم بازی می‌کند، در خواسته‌ها و نیت‌های خود صداقت ندارد.

نشانه های بازی با احساسات چیست؟

با وجود اینکه تشخیص به بازی گرفتن احساسات کار ساده‌ای نیست، اما با توجه به برخی نشانه‌ها و علائم می‌توان این موضوع را تشخیص داد. در ادامه سعی داریم به نشانه‌های بازی با احساسات اشاره‌ای داشته باشیم. برای آشنایی با نشانه های رابطه بی سرانجام کلیک کنید.

داشتن رفتارهای ضد و نقیض

کسانی که در یک رابطه عاطفی به دنبال بازی با احساسات طرف مقابل هستند، معمولا خواسته‌های‌شان به برطرف کردن نیازهای خودشان خلاصه می‌شود. در واقع برای آن‌ها اهمیتی ندارد که طرف مقابل از او چه می‌خواهد و فقط می‌خواهند نیازها و خواسته‌های خودشان را ارضا کنند.

این دسته از افراد دارای رفتارهای ضد و نقیض هستند و با کمی دقت در عملکرد آن‌ها می‌توان متوجه شد که قصدشان دقیقا چیست. منظور از رفتارهای ضد و نقیض این است که مهربانی و یا رفتار خوش آن‌ها فقط مختص به برخی زمان‌های به خصوص باشد.

بازی با احساسات | نداشتن صداقت در رابطه

از دیگر نشانه های بازی با احساسات نداشتن صداقت در رابطه است. منظور از نداشتن صداقت در رابطه این است که او شما را به همان اندازه که ابراز می‌کند، دوست ندارد. در واقع این افراد تظاهر به چیزهایی می‌کنند که حقیقت خلاف آن‌ها است و سعی دارند با احساسات دروغین طرف مقابل را فریب دهند.

نداشتن صداقت، دروغگویی و رفتارهای ضد و نقیض باعث می‌گردد که فرد در برخی زمان‌ها برای برقراری رابطه مشتاق بوده و در برخی زمان‌ها که خواسته‌هایش برآورده نمی‌شود، نسبت به طرف مقابل تمایلی نداشته باشد.

این دسته از افراد سعی نمی‌کنند که یک رابطه عاشقانه را گرم و پابرجا نگه دارند و فقط ترجیح می‌دهند خروجی رابطه، ارضای نیازهای آن‌ها باشد.

بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

چه زمان‌هایی در کنار شماست؟

از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌توانید متوجه شوید هدف طرف مقابل از بودن در کنار شما و برقراری رابطه عاطفی چیست، این است که توجه کنید او چه زمان‌هایی تمایل دارد در کنار شما باشد.

اگر او فقط حاضر باشد زمان‌هایی که به نفعش است و به اهداف و خواسته‌هایش می‌رسد، در کنار شما باشد اما در دیگر زمان‌ها که شما به او احتیاج دارید، شانه خالی می‌کند و به دنبال بهانه تراشی است، باید کمی بیشتر درباره بودن با او فکر کنید.

بازی با احساسات | ارزیابی احساسات و رفتارهای خود

بهتر است برای اینکه به پاسخ سوال خود پیرامون بازی با احساسات تان از سوی طرف مقابل برسید، احساسات و رفتارهای خودتان را نیز ارزیابی کنید.

به عنوان مثال می‌توانید به این فکر کنید که آیا شما از احساسی که طرف مقابل نسبت به شما دارد، اطمینان دارید یا خیر؟ آیا او با کارهایش توانسته اعتماد شما را جلب کند و یا هر بار رفتاری انجام داده که شما را ناامید کرده است؟

البته باید در نظر نیز داشته باشید که در بیشتر مواقع فرد به دلیل رابطه‌هایی که در گذشته داشته است و روابط ناسالمی که تجربه کرده، نمی‌تواند به پاسخ درستی برسد و به عبارتی همه افراد را با یک دیدگاه قضاوت می‌کند. اگر نمی‌توانید احساسات خود را در مورد طرف مقابل‌تان ارزیابی کنید و حساسیت شما بر روی این مسئله زیاد شده است، توصیه می‌شود حتما از یک مشاور و یا روانشناس کمک بگیرید تا گذشته تلخی که تجربه کرده‌اید، بر روی آینده‌تان تاثیری نداشته باشد.

عدم مطابقت بین حرف و عمل

کسانی که سعی دارند با احساسات طرف مقابل بازی کنند، حرفی را به زبان می‌آورند که طرف مقابل تمایل دارد آن‌ها را بشنود.

به همین دلیل معمولا حرف و عمل این دسته از افراد با یکدیگر مطابقت ندارد. آن‌ها در ظاهر حرفی را برای دلخوشی طرف مقابل می زنند، اما در واقعیت و در عمل رفتاری مخالف با آن را انجام می‌دهند.

متخصص ایجاد احساس گناه

معمولا کسانی که از احساسات دیگران سوء استفاده می‌کنند، سعی می‌کنند خواسته‌ها و انتظارات خود را از طرف مقابل به گونه‌ای درخواست کنند که آن‌ها نتوانند نه بگویند و آن را رد کنند.

مثلا ممکن است از طرف مقابل خواسته‌ای داشته باشند که غیر منطقی و آزار دهنده است و طرف مقابل میلی به پذیرش آن نداشته باشد. در این گونه موارد فرد سعی می‌کند تمام تلاش خود را برای ایجاد احساس گناه کند. معمولا این افراد شرایط را طوری رقم می‌زنند که فرقی نمی‌کند شما چه می‌خواهید، در هر حال این شما هستید که مقصرید.

بازی کردن نقش قربانی

بودن در یک رابطه عاطفی با شخصی که احساسات شما را به بازی گرفته است، باعث می‌شود که شما همیشه احساس گناه داشته باشید و او نیز همیشه نقش قربانی را بازی می‌کند.

کسی که با احساسات طرف مقابل بازی می‌کند، هیچ وقت مقصر نیست و حتی عامل اصلی اشتباهاتش نیز دیگران هستند.

نداشتن تعهد

معمولا کسیانی که با احساسات دیگران بازی می‌کنند، در رابطه عاطفی خود هیچ گونه تعهدی ندارند. تصمیمات دو نفره رابطه‌های عاطفی توسط این افراد هیچ وقت قطعی نمی‌شود.

کسانی که با احساسات طرف مقابل بازی می‌کنند، نمی‌دانند که از یک رابطه چه خواسته‌ای دارند و نمی‌خواهند طرف مقابل را هم از دست دهند و نه به طور کلی در رابطه با او می‌مانند.

سخن آخر

اگر در یک رابطه عاطفی و احساسی هستید که فقط احساس می‌کنید طرف مقابل از احساسات شما سوء استفاده می‌کند و آن را به بازی گرفته است، سعی کنید هر چه سریع‌تر خودتان را از رابطه و عشق یک طرفه‌ای که گرفتار شده‌اید، نجات دهید. برای مرور رابطه با چند سوال کلیک کنید.

توصیه می‌شود در رابطه‌های این چنینی با منطق تصمیم بگیرید و به آشفتگی‌های عاطفی خود پاسخ ندهید. باید با کسب آگاهی از این دسته از افراد فاصله بگیرید، چراکه با بودن در کنارشان نمی‌توانید مانع این موضوع شوید که از احساسات شما سوء استفاده نشود.

در صورتی که گرفتار رابطه‌های یک طرفه‌ای شده اید که طرف مقابل سعی در سوء استفاده احساسی از شما دارد و نمی‌توانید آگاهانه و با کنترل شرایط، اوضاع را مدیریت کنید، حتما از مشاوره با روانشناس و افراد آگاه استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازی با احساسات می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بازی با احساسات



:: برچسب‌ها: بازی با احساسات ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عقاید و باورهای بسیاری در مورد نزدیکی در دوران قاعدگی وجود دارد. بسیاری از این عقاید از باورهای مذهبی و فرهنگی نشات گرفته و برخی از آن‌ها بر آمده از یافته‌های علمی است. در این میان واقعیت چیست؟ آیا نزدیکی در دوران قاعدگی می‌تواند پیامد خطرناکی برای طرفین داشته باشد؟ امکان باروری در این شرایط تا چه حد خواهد بود؟ ما در ادامه تلاش کرده‌ایم از نگاه علمی به این سوالات پاسخ دهیم. اگر به دنبال جواب این پرسش‌ها هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در همین راستا بهره بردن از مشاوره روانشناسی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین راه‌های برقراری رابطه جنسی و ارضا شدن را در شرایط مختلف زندگی دریافت نمایید.

منبع: نزدیکی در دوران قاعدگی

آیا امکان نزدیکی در دوران قاعدگی وجود دارد؟

پس از رسیدن به بلوغ، زنان به طور ماهیانه هر بار در طی یک چرخه 28 روزه خونریزی را تجربه می‌کنند. در این دوران اکثر بانوان احساس می‌کنند که میل جنسی شان کاهش پیدا کرده است. در مقابل زنانی هم هستند که افزایش میل جنسی را گزارش می‌دهند. اما آیا داشتن سکس در طول قاعدگی امکان پذیر است؟ جواب به این سوال مثبت است. با این حال داشتن خونریزی این امر را دشوار و دردسرساز می‌کند. ما در ادامه به مشکلاتی که در طی نزدیکی در دوران پریود ایجاد می‌شود اشاره کرده‌ایم.

 

نزدیکی در دوران قاعدگی و عوارض مرتبط با آن

بیشترین چیزی که نزدیکی در زمان پریود را دردسرساز می‌کند وجود خونریزی و مسائل مرتبط با بهداشت است. به خصوص اگر در روزهای اول پریود خود باشید خون می‌تواند بدن خودتان، همسرتان و ملحفه‌ها را کثیف کرده و وجود آن روند طبیعی رابطه را به هم بریزد. همچنین داشتن خونریزی در حین سکس اغلب برای زنان بسیار اضطراب انگیز است و همین مسئله مانع از این می‌شود که آن‌ها بتوانند از برانگیختگی جنسی لذت ببرند.

علاوه بر این مهم ترین مسئله‌ای که باعث می‌شود متخصصین افراد را از داشتن رابطه جنسی در دوران پریود منع کنند امکان انتقال بیماری‌های عفونی نظیر ایدز و هپاتیت است چرا که ویروس این بیماری‌ها در خون افراد زنده می‌مانند و از همین طریق نیز به بدن سایرین منتقل می‌شوند.

 

نزدیکی در دوران قاعدگی و احتمال بارداری

یکی از سوال‌هایی که برای اکثر زوجین ایجاد می‌شود این است که آیا در این شرایط احتمال بروز بارداری وجود دارد؟ در جواب به این سوال باید گفت که امکان بارداری در زمان پریود تا حد زیادی پایین است اما نمی‌توان امکان آن را صفر در نظر گرفت چرا که چرخه بارداری هر زن می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. در اکثر زنان دوره تخمک گذاری چیزی حدود 14 روز قبل از شروع خونریزی است.

اما برخی زنان نسبت به دیگران چرخه کوتاه تری دارند و همین مسئله باعث می‌شود که در طول قاعدگی نیز امکان باردار شدن شما وجود داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که اسپرم به مدت 7 روز می‌تواند در بدن شما زنده بماند. در این شرایط اگر به جای چرخه 28 روزه، چرخه پریود 22 روزه داشته باشید بعد از پایان خونریزی تخمک آزاد می‌کنید که می‌تواند از طریق اسپرم موجود در بدنتان بارور شود.

 

نحوه نزدیکی در دوران قاعدگی

شما می‌توانید در دوران قاعدگی، به جای داشتن رابطه جنسی از طریق دخول روش‌های دیگری را برای ارضای نیازهای خود امتحان کنید. داشتن یک معاشقه طولانی و انتخاب روش‌های دیگری نظیر تحریک کلیتوریس برای زن می‌تواند در رسیدن به ارگاسم و ارضای نیاز جنسی تا حد زیادی موثر باشد. به جای اینکه به دوران پریودی به عنوان یک محدودیت نگاه کنید تلاش نمایید تا از آن به عنوان فرصتی برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی بهره ببرید و راه‌های جدیدی را برای ارضای نیازهای خود و شریکتان پیدا کنید.

 

نکاتی که هنگام رابطه جنسی در دوران پریودی باید به آن‌ها توجه کنید

برای اینکه بتوانید رابطه جنسی رضایت بخش‌تری را داشته باشید، توجه به نکات زیر ضروری است.

– با همسر خود صادق باشید. در مورد اینکه رابطه جنسی در حین پریود چه احساسی در شما ایجاد می‌کند صحبت کنید. همچنین در مورد اینکه او چقدر تمایل دارد در این شرایط با شما سکس داشته باشد نیز گفت و گو نمایید. اجازه بدهید فرد مقابل آزادانه افکار و احساساتش را در این باره با شما در میان بگذارد.

– اگر از تامپون جهت جلوگیری از خونریزی استفاده می‌کنید قبل از دخول آن را بیرون بیاورید چرا که ممکن است در جریان سکس تا حد زیادی به داخل رانده شود و بعدا برای خارج کردن آن به خدمات پزشکی نیاز پیدا کنید.

– هنگام نزدیکی در زمان پریود از همسر خود بخواهید از کاندوم استفاده کند.

– یک دستمال مرطوب در دسترس خود قرار دهید تا بتوانید به موقع خود را تمیز نمایید.

– بهتر است یک ملحفه تیره رنگ زیر خود پهن کنید تا دیدن لکه های خون در طول رابطه جنسی شما را آشفته نکند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه‌جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

 

آیا نزدیکی در زمان پریود می‌تواند فوایدی داشته باشد؟

همه چیز بستگی به نوع رابطه جنسی شما با همسرتان دارد. داشتن سکس واژینال اغلب در این دوران توصیه نمی‌شود اما اشکال دیگر رابطه جنسی و مشارکت در فعالیت‌های جسمانی عاشقانه می‌تواند فواید متعددی برای بانوان به همراه داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش دردهای شکمی، رفع تنش‌های روانی و بهبود سردردهای مربوط به دوران پریودی اشاره کرد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نزدیکی در دوران قاعدگی



:: برچسب‌ها: نزدیکی در دوران قاعدگی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان بی خوابی ناشی از افسردگی به دلیل رابطه علت و معلولی این دو عارضه بسیار اهمیت دارد.عوامل روحی و روانی مانند استرس نیز بر کیفیت خواب شبانه تاثیرگذارند. اگر فرد نتواند خوب بخوابد، علائم افسردگی او تشدید می‌شوند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منبع: درمان بی خوابی ناشی از افسردگی در زنان و مردان

نشانه های‌بی‌خوابی ناشی‌از افسردگی درزنان ومردان چیست؟

مشکل در خوابیدن، مشکل در حفظ خواب و خواب ادامه‌دار، داشتن استرس، اضطراب و افسردگی، مصرف برخی داروها، مواد مخدر و مصرف الکل، داشتن سبک زندگی نادرست و رعایت نکردن اصول بهداشتی، بیماری‌های تنفسی، عصبی، اسکلتی و عضلانی و داشتن مشکلات هورمونی؛ همگی بر کیفیت خواب تاثیرگذارند. اگر شما دچار هر کدام از این نشانه ها هستید ممکن است دچار بی خوابی ناشی از افسردگی بشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و تشخیص علائم افسردگی کلیک کنید.

 

ارتباط خواب و سلامت روان

مطالعات منتشر ده در نشریه بهداشت هاروارد، نشان می‌دهند که داشتن خواب کافی در شب موجب رشد انعطاف‌پذیری ذهنی و عاطفی می‌شوند؛ این افراد تفکراتش آنقدر منطقی شده‌ که تمام سختی‌ها و مشکلات زندگی را زودگذر و موقتی می‌داند، در برابر مشکلات فورا دچار استرس نمی‌شود، توانایی مقاومت دارند و در آرامش کامل، راه حل درست و منطقی پیدا می‌کند.

تقریبا 37 تا 40درصد بزرگسالان در کشورهای غربی به بی‌خوابی دچارند، دلایل آن اضطراب‌هایی است که از تنش‌های روحی، وقایع روزانه و یا نگرانی از آینده، ناشی می‌شود. درمان بی خوابی علائم ناشی از اضطراب، استرس و افسردگی را کاهش می‌دهد.

درمان بی خوابی ناشی از افسردگی در زنان و مردان

بی خوابی ناشی از افسردگی با روش‌های مختلفی همچون گفتار درمانی، رفتار درمانی، تغییر سبک زندگی و یا با مصرف دارو درمان می‌شود. البته گفتنی است که درمان این نوع بی‌خوابی کمی سخت و پیچیده است؛ مثلا برای فرد افسرده‌ای که آپنه انسدادی خواب دارد، نمی‌توان داروی ضدافسردگی تجویز کرد؛ زیرا این دارو آپنه انسدادی او را تشدید می‌کند و ممکن است موجب خفگی در خواب شود. ولی رفتاردرمانی از روش‌های درمانی بسیار موثر است که عوارض جانبی هم ندارد. متخصصان روانشناسی با ارزیابی بیمار و پرسش و پاسخ درباره برنامه و ساعات خواب او تشخیص می‌دهند که این اختلال نشانه افسردگی است یا خیر و بعد درمان مناسب را پیش می‌گیرند. برای دریافت مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

دارو درمانی

داروهای خواب‌آور باید با دستور پزشک مصرف شود، توجه کنید که مصرف بیش از حد توصیه شده وابستگی و اعتیاد دارد تا حدی که هرگز بدون دارو نتوانید بخوابید. از این رو داروها غالبا بیش‌تر از 2 هفته توصیه نمی‌شوند. درمانگر با بررسی علائم، شدت، سن و... دوز و نوع داروی مناسب را تجویز می‌کند، اما داروها تنها برای کاهش نشانه‌ها و عوارض بوده و برای درمان کامل استفاده از خدمات روان درمانی و مشاوره روانشناسی ضروری است.

اگر فرصت کافی برای حضور در جلسات مشاوره را ندارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

درمان های غیر دارویی بی خوابی ناشی از افسردگی در زنان و مردان

اساسی‌ترین درمان بی خوابی ناشی از افسردگی به روش غیر دارویی؛ داشتن جای خواب مناسب، مطالعه قبل از خواب، اصلاح عادت‌های غذایی نامناسب و در کل تغییر سبک زندگیست. درمان‌های غیر دارویی بهترین روش درمان‌اند و بیشترین تاثیر را دارند. در این بین درمان‌های طبیعی و خانگی هم قابل توجه اند. مصرف دمنوش‌ها در درمان کم‌خوابی و بی‌خوابی خفیف موثر است. مصرف عسل و برخی از مواد غذایی دیگر، ورزش مداوم و منظم حداقل روزی 30 دقیقه هم کمک خوبی به درمان بی خوابی ناشی از افسردگی می‌کند

درمان شناختی رفتاری

در این روش درمانی، درمانگر به بیمار آموزش می‌دهد که به چه نحو الگوهای فکری و رفتاری نادرستی که موجب افسردگی می‌شوند را اصلاح کند. به این طریق رفتار و عملکرد او تغییر می‌کنند و قادر به کنترل افکار منفی می‌شود. در نتیجه کم‌کم نشانه‌ها و بی خوابی ناشی از افسردگی اش از بین می‌روند.

روان درمانی بی خوابی ناشی از افسردگی

این روش طیف گسترده‌ای از تمرینات تنفسی، تکنیک‌های مدیتیشن، تمرکز حواس، شنیدن اصواتی خاص قبل از خوابیدن و یا در ادامه خوابیدن می‌باشد. هدف از بکارگیری این روش‌ها، افزایش کیفیت و زمان خواب است.

تغییر در سبک زندگی

اساسی‌ترین و با اهمیت‌ترین روش برای درمان بی خوابی ناشی از افسردگی تغییر در سبک زندگی است. اما چه تغییراتی لازم است؟

ورزش

ورزش بصورت مرتب، ترشح هورمون‌هایی مثل سروتونین، اندروفین و... را در بدن افزایش می‌دهد و به دنبال آن کارایی سلول‌های مغز هم افزایش می‌یابد. حتی راه رفتن به مدت نیم ساعت در روز هم تغییرات بزرگی را در حال‌تان ایجاد می‌کند.

تغذیه مناسب

غذاهایی که انرژی‌تان را بالا ببرد را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید، توصیه می‌شود ترکیبی از کربوهیدرات‌ها را در طی روز مصرف کنید.

یافتن زنجیره فکری معیوب

بهتر از هر کسی خودتان را می‌شناسید و می‌دانید چه عوامل یا تفکراتی موجب ایجاد استرس و افسردگی می‌شود. آن‌ها را پیدا کنید و سعی کنید بر آن‌ها غلبه نمایید. کاهش استرس در درمان بی خوابی ناشی از افسردگی عامل بسیار مهمی است. با 8ساعت خواب عملکرد و روحیه شما بهتر خواهد شد.

کلام آخر

هرگز برای درمان بی خوابی ناشی از افسردگی خودسرانه دارویی مصرف نکنید و در کوتاه ترین زمان به متخصص روانشناسی مراجعه نماید. هر چه زودتر برای درمان اقدام کنید، بهبودی راحت‌تر و سریع‌تر حاصل خواهد شد. برای آشنایی با انواع روش های درمان افسردگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی خوابی ناشی از افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: درمان بی خوابی ناشی از افسردگی در زنان و مردان



:: برچسب‌ها: درمان بی خوابی ناشی از افسردگی در زنان و مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

طلاق به خاطر ناتوانی مرد یا زن در برقراری رابطه جنسی از جدی‌ترین دلایل طلاق است. رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین نیازها در هر رابطه است. این نیاز تا حدی اهمیت دارد که گاهی اوقات می‌تواند ارتباط عاطفی شما را هم تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از زوجینی که رابطه جنسی مناسبی ندارند از این شرایط خسته و عصبی هستند. این وضعیت می‌تواند باعث اختلاف و ناراحتی در رابطه آن‌ها شود و حتی مشکلات بیشتری را هم به دنبال بیاورد. با همه این‌ها متأسفانه دلایل فرهنگی در کشور ما باعث می‌شود که آمار دقیقی از مشکلات جنسی وجود نداشته باشد. اما روانشناسان در اتاق درمان بارها این مشکلات را از مراجعین می‌شنوند. به همین خاطر است که اگر در رابطه جنسی با همسرتان دچار مشکل هستید باید راهی برای برطرف کردن آن پیدا کنید. بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند تمامی زندگی شما را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

منبع: طلاق به خاطر ناتوانی جنسی مرد و زن

اهمیت طلاق به خاطر ناتوانی جنسی در زندگی مشترک

مسلما نیازهای جنسی بخشی از دلیل و انگیزه ما برای ازدواج هستند که غیرقابل‌انکار است. رابطه جنسی برای رضایت از زندگی مشترک عامل بسیار مهمی است. کیفیت این رابطه می‌تواند تا حد زیادی کیفیت زندگی مشترک شما را تعیین کند. بسیاری از خیانت‌ها یا طلاق‌ها اگر به‌درستی موردبررسی قرار بگیرند خواهید دید که ردپایی از مشکلات جنسی در این میان وجود دارد. اما سؤال اینجاست که چرا رابطه جنسی تا این حد در زندگی ما تأثیرگذار است؟ بسیاری از روانشناسان معتقدند برقراری رابطه جنسی باعث از بین رفتن اضطراب‌ها و ایجاد احساس آرامش در زن و مرد می‌شود. به همین خاطر درصورتی‌که این رابطه کیفیت لازم را نداشته باشد مشکلات بسیاری را در زندگی فرد ایجاد می‌کند. برای آشنایی با سایر عوامل طلاق کلیک کنید.

گاهی اوقات ما با دلایل مختلفی مثل مشکلات جنسی، بالا رفتن سن یا هر دلیل دیگری ارتباط جنسی خود را کم می‌کنیم یا حتی آن را به صفر می‌رسانیم. این شرایط می‌تواند آثار مخرب بسیاری روی زندگی مشترک‌تان داشته باشد؛ که یکی از رایج‌ترین آن‌ها خیانت است. اما به‌غیراز خیانت این موضوع به‌تدریج زندگی عاطفی شما را هم تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. به همین خاطر بهتر است قبل از اینکه کارتان به طلاق جنسی کشیده شود برای از بین بردن مشکلات چاره‌ای پیدا کنید. یکی از بهترین راهکارها در این زمینه این است که از یک مشاور کمک بگیرید.

طلاق به خاطر ناتوانی جنسی و سایر عوامل موثر بر طلاق جنسی

اختلالات جنسی

اختلالات جنسی مهم‌ترین دلیل در بروز طلاق‌های جنسی هستند. مشکلاتی مانند سردمزاجی در زنان، اختلال نعوظ یا زودانزالی شایع‌ترین مشکلاتی هستند که باعث می‌شوند رابطه جنسی با مشکل مواجه شود. این بیماری‌ها به‌راحتی از طریق مشاوره‌های جنسی قابل‌درمان هستند. اما وقتی به درمان این شرایط توجهی نداریم می‌توانند بزرگ و بزرگ‌تر شده و مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک ایجاد کنند.

نیازهای متفاوت

گاهی اوقات این اختلالات جنسی نیستند که باعث بروز اختلاف میان زوجین می‌شوند. بلکه میزان تمایلات زوجین است که باهم تفاوت دارد. این شرایط باعث می‌شود درخواست یکی از زوجین برای برقراری رابطه از طرف دیگری رد شود. این اتفاق می‌تواند کیفیت رابطه را تحت تأثیر خود قرار دهد. یا ممکن است مشکلات دیگری مثل تحمل رابطه جنسی یا ارگاسم دروغین رخ بدهند. تمامی این شرایط زمینه را برای ایجاد مشکل در یک رابطه ایجاد می‌کنند.

مشکلات فرهنگی

واقعیت این است که رابطه جنسی همیشه تحت تاثیر فرهنگ یک منطقه قرار می‌گیرد. اینکه هدف از برقراری رابطه جنسی چه باشد؛ تا چه حد به لذت بردن زنان اهمیت داده شود؛ یا میزان اهمیت دادن به پیش‌نوازی‌های عاشقانه در هر فرهنگی متفاوت خواهد بود. بی‌توجهی به این مسائل یا داشتن اعتقادات مختلف راجع به آن باعث می‌شود رابطه جنسی شما کیفیتی که باید را نداشته باشد. برای مثال بسیاری از زنان به دلیل احساس شرم و خجالت نمی‌توانند نیازهای خود را بیان کنند و این باعث می‌شود تا در رابطه احساس لذت نکنند.

اختلاف میان زوجین

تمایل به برقراری رابطه جنسی به‌خصوص در زنان رابطه مستقیمی با نیازهای روحی آن‌ها دارد. وقتی دلخوری و ناراحتی در یک رابطه وجود داشته باشد تمایل به برقراری رابطه جنسی هم کاهش پیدا می‌کند. اگر خاطرتان باشد از این موضوع صحبت کرده بودیم که رابطه جنسی روی رابطه عاطفی زوجین اثر می‌گذارد. درواقع می‌توانیم بگوییم که این دو موضوع ارتباط متقابلی با یکدیگر دارند و ضعف در هرکدام از آن‌ها دیگری را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دانش ناکافی

گاهی اوقات طلاق جنسی و دلیل مشکلاتی که ایجاد می‌شود این است که زن و مرد اطلاعی از نیازهای جنس مخالف ندارند. بسیاری از آقایان اهمیتی برای معاشقه قبل از رابطه جنسی قائل نیستند. درحالی‌که شرایط محیطی و فضای عاطفی تأثیر بسیاری در برانگیختگی جنسی زنان دارد. مشاوره‌های پیش از ازدواج یکی از فرصت‌هایی است که شما می‌توانید اطلاعات خود را راجع به خواسته‌ها و نیازهای طرف مقابل افزایش دهید. بهتر است این فرصت را از دست ندهید و با آگاهی از ویژگی‌های یک رابطه صحیح وارد زندگی مشترک شوید.

چرا قبل از طلاق به خاطر ناتوانی جنسی مرد یا زن باید مشاوره گرفت

طلاق جنسی به معنای این است که رابطه جنسی میان طرفین تمام یا بسیار سرد شده است. این شرایط حتی گاهی اوقات دلیلی برای طلاق و جدایی زوجین از یکدیگر می‌شود. به همین خاطر بهتر است از شدت گرفتن این مشکل در زندگی مشترک خود دوری کنید. اما مسائل جنسی موضوعی نیستند که شما بتوانید راجع به آن‌ها به‌راحتی با دیگران صحبت کنید. گاهی اوقات هم اطرافیان راهکاری برای شرایط ما ندارند. یا حتی با راهنمایی‌های غلط وضعیت را از آنچه هست بدتر می‌کنند. برای آشنایی با راه‌های جلوگیری از طلاق کلیک کنید.

به همین خاطر اگر در رابطه جنسی خود دچار مشکل هستید بهتر است از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مشاورین می‌توانند راهکارهایی را برای تغییر شرایط به شما آموزش دهند. درعین‌حال اگر باید تصمیم جدی‌تری برای شرایط موجود بگیرید آن‌ها با دانش و تجربه‌ای که دارند می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره طلاق با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

طلاق جنسی یعنی چه؟

طلاق جنسی به این معنی است که رابطه جنسی میان دو نفر بسیار سرد یا به‌طور کامل تمام می‌شود.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: طلاق به خاطر ناتوانی جنسی مرد و زن



:: برچسب‌ها: طلاق به خاطر ناتوانی جنسی مرد و زن ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید عدم تفاهم جنسی با همسر به چه معناست؟ رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین ابعاد زندگی مشترک و زناشویی است که مشکل در آن می‌تواند کل زندگی و رابطه عاطفی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد. تفاهم جنسی لازمه داشتن یک رابطه جنسی سالم و لذت بخش است. برای رسیدن به تفاهم جنسی لازم است که زوجین از دلایل عدم تفاهم آگاهی داشته باشند و با انجام راهکارهای صحیح، این تفاهم را میان خود ایجاد کنند. همچنین کمک گرفتن از یک فرد متخصص نیز به شما کمک می‌کند تا کیفیت رابطه جنسی خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: عدم تفاهم جنسی با همسر

عدم تفاهم به چه معناست؟

اساس عدم تفاهم به معنای این است که دو طرف در یک مسئله واحد، دیدگاه‌های متفاوت دارند و نمی‌­توانند در مورد آن مسئله به توافق برسند. از مثال‌های ساده برای عدم تفاهم، این است که زن اصرار دارد به سر کار برود و مرد اصرار دارد که نباید این اتفاق بیفتد و دو طرف نمی­‌توانند سر این مسئله باهم به توافق برسند. عدم تفاهم در رابطه با مسائل جنسی به عنوان یکی از مهم‌ترین بحران‌های زندگی زناشویی، می‌­تواند زمینه ساز مشکلات جدی‌تر و حتی جدایی شود. اینکه زن و مرد بر سر اینکه چه زمانی، به چه تعداد، در چه موقعیت‌هایی و با چه روش‌هایی باهم رابطه داشته باشند، مسئله‌ایست که نباید به صورت غریزی و خودکار حل شده باشد و زن و مرد باید سر این مسائل با هم صحبت کرده و به توافق برسند.

بیشتر بخوانید : علت سرد شدن رابطه زناشویی

علل و علائم عدم تفاهم جنسی با همسر

نداشتن تفاهم در مسائل جنسی، یکی از شایع‌ترین و بدیهی‌ترین مشکلات زوجین در شروع زندگی است. مخصوصا در جوامعی که صحبت درباره مسائل جنسی پیش از ازدواج معمولا ناشایست دانسته می‌­شود، به این اختلافات و عدم تفاهم‌ها منجر خواهد شد. در ادامه برخی از علل عدم تفاهم جنسی را بررسی می­‌کنیم:

1. سوءتفاهم

مسائلی مانند اینکه زن به دلیلی حس کند همسرش از اندام او یا نحوه برقراری رابطه راضی نیست و با خودخوری این افکار منفی را در خود تقویت کند، باعث ایجاد سوءتفاهم می‌­شود. برعکس این اتفاق نیز ممکن است؛ جایی که مرد در خیالات خود فکر کند همسرش از او راضی نیست یا خودش مشکلی در رابطه دارد. در صورتی که ممکن است تمام این افکار اشتباه و سوءتفاهم و برداشت نادرست از رفتار همسر بوده باشد.

2. شناخت کم از همدیگر

شناخت ناکافی زن و مرد از همدیگر، مخصوصا برای زوجین تازه ازدواج کرده باعث می‌شود که آن‌ها به عدم تفاهم جنسی با همسر برسند. خجا‌لت کشیدن، نداشتن اعتماد به نفس، شرم و حیا یا هر چیزی که مانع صحبت درباره خواسته‌های جنسی شود باعث این مشکل می‌گردد.

3. اختلاف در خود رابطه جنسی

اختلاف در تعداد رابطه، مکان و زمان برقراری رابطه، خدمات جنسی ارائه شده توسط همسر و حتی حالت‌های رابطه می­‌تواند باعث اختلاف شود. ممکن است مرد از سکس دهانی لذت ببرد و زن اصلا از این مسئله خوشش نیاید، یا مثلا برقراری رابطه در ساعات خاصی از شبانه روز و یا حالت‌های خاص رابطه مورد رضایت دو طرف نباشد و در صورت عدم صحبت و توافق، می‌­تواند باعث بروز مشکل شود.

4. عدم تفاهم جنسی | فانتزی‌ها و خیالبافی‌ها درباره رابطه

تاثیرات منفی صنعت مد، سینما و پورنوگرافی، باعث ایجاد تصورات و توقعات غلط زن و مرد از رابطه جنسی و اندام ایده آل می‌­شود، در صورتی که باید بدانید دنیای واقعی کاملا با دنیای نمایش متفاوت است و توقعات خود را باید متعادل کنید.

5. اخلافات زناشویی

اختلافات در دیگر مسائل زندگی مشترک، می‌­تواند تاثیر منفی روی رابطه جنسی نیز بگذارد و باعث ایجاد اختلاف شود. خانواده یک سیستم است که تمام اجزای آن به هم متصل هستند.

6. مشکلات جسمی یا عدم تناسب اندام

یکی دیگر از مسائلی که باعث عدم تفاهم جنسی می­‌شود، بیماری‌ها و آزردگی‌های جسمی و یا اضافه وزن و کمبود وزن بیش از حد یکی از طرفین است که باعث ایجاد محدودیت‌هایی در رابطه جنسی شده و باعث اختلاف می‌­شوند.

بیشتر بخوانید : دلزدگی زناشویی

راه­ های رسیدن به تفاهم جنسی

برای رسیدن به تفاهم جنسی، اولین و مهم‌ترین کار این است که زن و مرد، مخصوصا پس از شروع زندگی تعارف را کنارگذاشته و حتما درمورد نیازهای جنسی و نظرشان در مورد روابط جنسی باهم صحبت کرده و توافق کنند. میل جنسی و شهوانی، یکی از سه ضلع مثلث عشق بوده و اهمیت آن بیشتر از چیزی است که تصور می‌­کنید. بنابراین باید بتوانید در مورد توقعات و نیازهای خود با هم صحبت کنید و اگر به مشکل خوردید از روانشناس و متخصص کمک بگیرید. برخی از راهکارهای رسیدن به تفاهم جنسی به شرح زیر می‌باشد:

1. عدم تفاهم جنسی با همسر | کم کردن توقعات جنسی

سعی کنید توقعات بیش از حدی از رابطه جنسی نداشته باشید و توانایی‌های جسمی همسرتان را درک کنید. رابطه‌های طولانی مدت، خشن و فانتزی‌های بیمارگونه را از خود دور کرده و واقعیت رابطه جنسی را درک کرده و به خواسته‌های جنسی همسرتان احترام بگذارید.

2. در نظر گرفتن شرایط روحی همسر

یکی از لازمه‌های رابطه جنسی، داشتن آمادگی ذهنی و روانی است. بنابراین برای اینکه بتوانید در مورد اختلافات خود به تفاهم برسید، لازم است که شرایطی مانند خستگی، غم، نگرانی، اضطراب‌ها و دیگر شرایط روحی همدیگر را درک کنید. بسیار مهم است که به خواسته‌های همدیگر احترام بگذارید و اجازه دهید همسرتان نه از روی ترس و اجبار، بلکه با میل خود رابطه برقرار کند.

3. عدم تفاهم جنسی | فراموش کردن گذشته پرهیجان

معمولا پس از گذشتن مدتی از ازدواج، میل جنسی زن و مرد به هم کاهش پیدا می‌­کند. اینکه مدام در گذشته‌ها و دوران نامزدی یا ماه عسل سیر کنید، کمکی به شما نمی­‌کند. باید بدانید که با گذشت زمان رابطه جنسی از حالت هیجانی خود خارج شده و بخشی از زندگی زناشویی می‌­شود.

4. شوخی‌های نامناسب و تهدید ممنوع

این مسئله بیشتر در مردان شایع است و آن‌ها به راحتی درباره اینکه همسر خود را ترک کرده و جای دیگری نیاز خود را برطرف خواهند کرد شوخیکرده یا حتی تهدید به ترک رابطه می­‌کنند. این یکی از ساده‌ترین اصول همسرداری است که مرد باید روحیات یک زن را بشناسد و بداند که این شوخ‌ ها، باعث آسیب‌های جدی به احساس و تعهد همسرتان می‌شود.

در نهایت باید بدانید که بسیاری از این مشکلات در زندگی زناشویی کاملا طبیعی است و نباید خود یا همسرتان را سرزنش کنید. اگر نتوانستید این مسائل را حل کنید، قبل از صحبت با دوست و فامیل و عمل به توصیه‌های گهگاه ناشیانه آن‌ها، با متخصصان در این زمینه صحبت نمایید و سعی کنید با دید باز و ذهنی روشن به حل این مسائل بپردازید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عدم تفاهم جنسی با همسر



:: برچسب‌ها: عدم تفاهم جنسی با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ارتباط و ازدواج با مرد متاهل بی شک یک رابطه متفاوت و چالش برانگیز است، به علاوه این شرایط همراه با مقدار زیادی تنش می‌باشد. عواملی مانند فشارهای اقتصادی، عدم آگاهی، ضعف‌های شخصیتی و… می‌توانند زمینه ساز رخ دادن چنین ازدواجی باشند. این پدیده در بین زنان مطلقه و دختران جوان شیوع بیشتری دارد. همچنین در بعضی فرهنگ‌ها که چندهمسری در آن‌ها رواج دارد، ازدواج با مرد متاهل امری رایج است. در این نوع رابطه معمولا زنان از آسیب‌های روحی روانی مصون نیستند و گاها احساسات متعددی را تجربه می‌کنند که باعث رنجش آن‌ها می‌شود. اگر قصد ادامه رابطه و یا ازدواج با یک مرد متاهل را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا ابعاد متعدد این مساله را به کمک متخصصین بررسی نمایید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع: ازدواج با مرد متاهل

دلایل ازدواج و رابطه با مرد متاهل

1. فشار اقتصادی

حتما شما هم قبلا داستان دختری که به دلیل فشار اقتصادی مجبور به ازدواج با یک مرد متاهل شد را شنیده اید. علاوه بر پدرانی که به خاطر مسائل مالی دختران خود را به ازدواج مردان متاهل و پولدار در می‌آورند زنانی که از همسر خود طلاق می گیرند و در وهله اول پشتیبان مالی و عاطفی خود را از دست می‌دهد نیز به سمت و سوی ازدواج با مرد متاهل پیش می‌روند. ارتباط و ازدواج با یک مرد متاهل می‌تواند سریع‌ترین راه پر کردن خلاهای اقتصادی باشد.

2. فقدان مهارت کنترل احساسات

مهارت کنترل احساست یکی از پایه‌ای‌ترین مهارت‌ها برای پیشبرد روابط بین فردی است. کسانی که مهارت کنترل احساسات خود را دارند در درجه اول سعی بر شناختن احساسات خود و در درجه دوم سعی در هدایت و ابراز مناسب آن دارند. و برعکس کسانی که از این مهارت محروم هستند نمی‌توانند روابط را با منطق جلو ببرند. آن‌ها چهارچوب و قواعد خاصی برای ابراز احساسات و مدیریت آن ندارند و احتمال اینکه تصمیمات‌شان بر اساس هیجان و بدون دوراندیشی باشد بیشتر است. همچنین شخصیت‌های مرزی نیز به احتمال بیشتری نوسان احساسات را تجربه می کنند. پیشنهاد می‎‌شود حتما مقاله عاشق مرد متاهل شدن را بخوانید.

3. سابقه شکست عاطفی

کسانی که شکست عاطفی و یا خیانت را تجربه می‌کنند از نظر روحی آسیب‌هایی را متحمل می‌شوند. بعضی از آن‌ها برای پر کردن این خلا سریعا وارد روابط دیگر می‌شوند. این افراد بیشتر از دیگران احتمال دارد در روابط آسیب زا قرار بگیرند. بهترین توصیه برای این افراد مشورت گرفتن از روانشناسان برای اصلاح شناختی و برطرف کردن اثرات خشم ناشی از تروما است. در واقع این افراد باید پس از یک تجربه ناگوار به خود فرصت دهند تا از فضای احساسی قالب بر شکست عاطفی خارج شوند و سپس به دور از عجله و با عقل و منطق وارد یک رابطه جدید شوند.

4. فقدان آگاهی و خودشناسی

دسته‌ای از کسانی که به ازدواج با مرد متاهل روی می‌آورند آگاهی کاملی از شرایط زندگی با چنین مردی را ندارند. این در حالی است که این نوع ازدواج بی شک با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود و افراد قبل از اینکه وارد این گونه روابط شوند باید نسبت به شرایط و محدودیت‌های این سبک آشنا باشند. دسته دیگری از افراد نیز خودشناسی و بلوغ لازم برای ازدواج را ندارند و تابع جمله هر چه پیش آید خوش آید هستند. این گونه افراد معمولا از ضعف عزت نفس نیز رنج می‌برند و توانایی جرئت ورزی برای نه گفتن به چنین ازدواجی را ندارند.

پیامدهای روانی ارتباط و ازدواج با مرد متاهل

حتما شما هم با اصطلاح مثلث عشقی آشنا هستید. روابطی که سه نفر به جای دونفر در آن حضور دارند روابط مثلثی نام دارد. در روابط مثلثی اولویت نبودن و نفر سوم بودن اتفاق می افتد. این ازدواج با معضل‌های این چنینی همراه است. هر کدام از این معضل‌ها احساسات ناخوشایندی مثل احساس گناه، احساس ابهام شدید، احساس ناامیدی و غم را به همراه دارند. در واقع اگر قصد ازدواج با مرد متاهلی را دارید باید بیش از پیش بر مدیریت احساسات خود تمرکز کنید تا تصمیمات‌تان منطقی باشد. زیرا تا زمانی که هیجانات و احساسات شدید بر شما قالب باشد نمی‌توانید تصمیمات درستی اتخاذ کنید. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله معیارهای خانواده سالم را نیز مطالعه نمایید.

نکات حائزاهمیت در ازدواج با مرد متاهل

اگر قصد ازدواج با مردی متاهل را دارید باید بیش از پیش در مهارت مدیریت و کنترل هیجان تلاش کنید. سعی کنید مهارت گفتگو خود را تقویت کنید در این نوع ازدواج نیز مهارت گفتگو و صحبت کردن در مورد احساساتی که تجربه می‌کنید عامل مهمی در بقای رابطه‌تان است. باید بدانید قرار نیست در این نوع ازدواج آسیب ببینید پس هر زمان که احساس کردید از مساله‌ای می‌رنجید آن را صادقانه با همسرتان در میان بگذارید. مهارت گوش دادن خود را ارتقا دهید، شنونده‌ای خوب قطعا درک بهتری از مسائل را تجربه می‌کند. در نهایت باید برای ازدواج با مرد متاهل تمام شرایط او را پذیرفته و بدانید ازدواجی چالش برانگیزتر از دیگران در انتظار شماست. برای آگاهی بیشتر مقاله چند همسری را بخوانید.

سخن آخر

رابطه و ازدواج با مرد متاهل چالش‌ها و شرایط خاص خود را دارد. قبل از قرار گرفتن در چنین شرایطی حتما تمام ابعاد آن را بررسی کنید و در نهایت می‌توانید از یک مشاور خانواده در این زمینه کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج با مرد متاهل



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پاره شدن پرده بکارت و نحوه تشخیص آن از جمله مسائلی است که برای بسیاری از دختران و پسران در جریان ازدواج پیش می‌آید. از آنجا که پاره شدن پرده بکارت همیشه به معنای برقراری رابطه جنسی نیست و یا همیشه بعد از اولین رابطه خونریزی رخ نمی‌دهد، بهتر است قبل از ازدواج برای آشنایی بیشتر با بدن خودتان به متخصص زنان مراجعه نمایید. با آگاهی بیشتر می‌توانید مانع از درد و خونریزی ناشی از پاره شدن پرده بکارت را به حداقل برسانید و یا حتی در همان دفعات اولیه از رابطه تان لذت نیز ببرید. در ادامه درباره نحوه پاره شدن هر نوع پرده‌بکارت صحبت کرده‌ایم. در صورت وجود هرگونه سوال در این زمینه می‌توانید مشاوره قبل از ازدواج بگیرید.

منبع: پاره شدن پرده بکارت

کدام ناحیه پرده بکارت دچار پارگی می شود؟

پرده بکارت در ورودی واژن قرار گرفته است. بافتی که متشکل از دو لایه مخاط و یک لایه فیبر در وسط آن می‌باشد. تا به حال برای پرده بکارت کاربرد خاصی مشخص نشده و صرفا در زمان اولین رابطه جنسی و دخول آلت، ممکن است پاره شود و با کمی خونریزی همراه باشد، البته در برخی موارد نیز خونریزی انجام نمی‌شود، چراکه به دلیل خاصیت فیبری این پرده، داخل آن خونرسانی انجام نمی‌شود.

به طور کلی پرده بکارت در اشکال مختلفی وجود دارد. بیشتر افراد دارای پرده بکارت هلالی شکل هستند تا امکان خروج خون قاعدگی از مهبل فراهم شود. برای آشنایی با انواع پرده بکارت کلیک کنید.

اهمیت پرده بکارت برای دختران جوان و مجرد و البته خانواده‌های آن‌ها در کشور ما بسیار زیاد است، به طوری که بایستی از سلامت آن مراقبت شود. البته ممکن است کسی حتی بدون داشتن رابطه جنسی پرده بکارت نداشته باشد و دلیل آن نیز تفاوت شکل و نوع پرده بکارت در هر کس می‌باشد و یا ممکن است که شکل نگرفته باشد.

پاره شدن انواع پرده بکارت

همانطور که اشاره کردیم پرده بکارت در زنان دارای شکل‌های مختلفی است که هر کس با توجه به نوع پرده بکارت خود در اولین رابطه جنسی درد و خونریزی متفاوتی را تجربه می‌کند.

اطلاع از اشکال و انواع مختلف پرده بکارت به خانم‌ها در شناخت بهتر بدنشان کمک می‌کند. لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که پرده بکارت صرفا با اولین رابطه جنسی و دخول از بین نمی‌رود و ممکن است در اثر برخی فعالیت‌ها همچون سوارکاری، ژیمناستیک، شنا و یا … از بین برود. برای آشنایی با نکات مربوط به شب زفاف کلیک کنید.

پرده بکارت حلقوی

تقریبا 95درصد از خانم‌ها دارای پرده بکارت حلقوی هستند. پرده بکارت حلقوی در واقع یک بافت شبیه به یک حلقه است که حفره‌ای در وسط آن قرار گرفته است که محل خروج ترشحات واژن و همینطور خون حاصل از قاعدگی می‌باشد.

پرده بکارت حلقوی نیز در دو نوع کشسانی و غیرکشسانی وجود دارد که خونریزی حاصل از پاره شدن پرده بکارت در نوع حلقوی غیر کشسانی بیشتر است.

پرده بکارت حلقوی می‌تواند دارای حلقه‌ای بیضی شکل نیز باشد و به طور کلی پرده بکارت حلقوی نیز خود دارای اشکال متفاوتی است.

پاره شدن پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی، مشابه پرده بکارت حلقوی است و تفاوت آن با پرده بکارت حلقوی این است که به دلیل داشتن قابلیت ارتجاعی در اولین رابطه جنسی و اولین دخول پاره نمی‌شود و در نتیجه پارگی رخ نداده و خونریزی ندارد.

کسانی که دارای این نوع پرده بکارت هستند، ممکن است در اولین رابطه جنسی خود گمان کنند که باکره نیستند و پرده بکارت خود را از دست داده اند که اینطور نیست.

پرده تیغه ای یا دو سوراخی (سپتیت)

این نوع از پرده بکارت را می‌توان اینطور توصیف کرد که پرده بکارت حلقوی را در نظر بگیرید، به طوری که یک تیغه عمودی این حلقه را به دو قسمت تقسیم کرده باشد. با اولین دخول این تیغه از بین رفته و احتمالا با کمی خونریزی همراه خواهد بود.

پارگی پرده غربالی یا مشبک (کریبریفرم )

پرده بکارت کریبریفرم، نوعی از پرده بکارت است که به طور کامل در ورودی واژن قرار گرفته است و دارای حفره‌های ریز و سوراخی جهت خروج ترشحات واژن و خون قاعدگی می‌باشد. این نوع پرده بکارت چندان شایع نیست، پاره شدن پرده بکارت مشبک نیز اگر با آمادگی و تحت شرایط آرام انجام شود بدون درد و با خونریزی کمی همراه خواهد بود.

پرده بسته یا مسدود

در برخی خانم‌ها از زمان کودکی پرده بکارت به طور کامل شکل نمی‌گیرد و در واقع پرده بکارت آن‌ها مسدود و کاملا بسته است. این دسته از افراد زمانی که به سن بلوغ می‌رسند و سیکل قاعدگی را تجربه می‌کنند، متوجه پرده بکارت مسدود خواهند شد، چراکه خون حاصل از قاعدگی راهی برای خروج از واژن ندارد.

این دسته از خانم‌ها در زمان اولین رابطه‌جنسی خود نیز با مشکل مواجه هستند و ممکن است به دلیل پاره نشدن پرده بکارت یک رابطه جنسی سخت و دردناک را تجربه کنند. در صورتی که پرده بکارت این دسته با دخول نیز پاره نشود بایستی با یک عمل جراحی آن را درمان کنند.

پاره شدن و یا پارگی پرده بکارت بدون دخول

پارگی پرده بکارت ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد که البته مهم‌ترین دلیل آن، داشتن رابطه جنسی و انجام عمل دخول است.

در مقاله فوق انواع مختلف پرده بکارت را بررسی کردیم، بدین معنی که در تمامی پرده‌های بکارت، رابطه جنسی با درد و خونریزی همراه نیست.

همچنین در نظر نیز داشته باشید که ممکن است پرده بکارت در یک دختر جوان به دلیل بیماری، آسیب مستقیم، خود ارضایی، ورزش های سنگین و … نیز پاره شود، در برخی افراد نیز از بدو تولد پرده بکارت وجود ندارد که توسط پزشک قابل تشخیص است.

نشانه های پارگی پرده بکارت

پرده بکارت انواع مختلفی دارد که همین باعث می‌شود پس از پارگی دختران و خانم‌ها علائم متفاوتی را مشاهده کنند. از شایع‌ترین علائم پارگی پرده بکارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، اما این علائم قطعی نخواهد بود و ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد.

  • خونریزی
  • احساس درد در واژن
  • مشاهده لکه بر روی واژن
  • مشاهده تکه هایی از پوست پاره شده در اطراف واژن
  • و …

پاره شدن پرده بکارت در اثر خودارضایی

سوالی که برخی از دختران با آن مواجه هستند این است که آیا پرده بکارت در اثر خودارضایی پاره می شود، یا خیر؟ به طور کلی عمل خود ارضایی توصیه نمی‌شود اما توجه داشته باشید که اگر این عمل در منطقه کلیتوریس و با مالش همراه باشد، آسیبی به پرده بکارت نخواهد رسید.

اما چنانچه برای خود ارضایی از یک جسم خارجی و یا انگشت استفاده کنید و داخل واژن خود فرو کنید ممکن است به پرده بکارت خود آسیب برسانید. برای اطمینان از سالم بودن پرده بکارت خود به متخصص زنان مراجعه کنید.

پاره شدن پرده بکارت در اثر جراحی زنان

این روزها جراحی‌های زیبایی بین زنان جوان باب شده است، اما همواره نگرانی‌هایی را نیز برای آنان به همراه دارد که آیا این عمل به پرده بکارت آن‌ها آسیب می‌رساند یا خیر؟

برخی عمل‌های جراحی زیبایی شامل سفید کردن واژن، لیزر کردن موها، لابیا پلاستی و … که انجام می‌شود، هیچ ارتباطی با پارگی پرده بکارت فرد ندارد.

اما چنانچه در عمل زیبایی جسم خارجی داخل واژن فرد قرار گیرد، ممکن است باعث پارگی آن شده و به آن آسیب برساند.

پارگی پرده بکارت در اثر فعالیت های ورزشی

همانطور که اشاره کردیم از عوامل پارگی پرده بکارت در خانم ها، می‌توان به انجام ورزش‌های سنگین اشاره کرد.

فعالیت‌های ورزشی شامل دوچرخه سواری، دومیدانی، شنا کردن و… ممکن است باعث پارگی پرده بکارت شود که در معاینات پزشکی قابل تشخیص است. برای آشنایی با بدن زنان کلیک کنید.

تشخیص ترمیم پارگی پرده بکارت

سوالی که برای کسانی که پارگی بکارت خود را ترمیم کرده‌اند وجود دارد این است که آیا پس از کسب بهبودی بعد از انجام ترمیم پرده بکارت، امکان تشخیص این امر وجود دارد. در پاسخ باید گفت که تشخیص ترمیم پارگی پرده بکارت به عوامل مختلفی شامل میزان آسیب دیدگی پرده بکارت و نحوه ترمیم آن وابسته است.

برخی پزشکان که دارای تجربه کم تری هستند، تنها ورودی واژن را می‌دوزند و پرده بکارت را ترمیم نمی‌کنند که خب بدیهی است قابل تشخیص است، بنابراین پزشکی که برای این امر انتخاب می‌کنید، تعیین کننده این موضوع خواهد بود.

سخنان پایانی

  • ممکن است پس از برقراری اولین رابطه جنسی، به دلیل پارگی پرده بکارت کمی درد احساس کنید که به مرور برطرف خواهد شد.
  • چنانچه خونریزی پس از پاره شدن پرده بکارت مداوم و طولانی باشد، لازم است به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید خونریزی ناشی از پارگی واژن نیست.
  • چنانچه عمل ترمیم پرده بکارت را انجام داده‌اید، لازم است پس از عمل برخی نکات را رعایت کنید تا مراحل ترمیم با سرعت بیشتری انجام شود، بنابراین از داشتن فعالیت‌های سنگین، مسافرت، رانندگی طولانی و … جلوگیری کنید.
  • همواره پارگی پرده بکارت ناشی از برقراری رابطه جنسی نیست و ممکن است در اثر عوامل دیگری باشد که توسط پزشک قابل تشخیص است.
  • در صورتی که پرده بکارت پاره شود، به خودی خود ترمیم نخواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پاره شدن پرده بکارت، می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: پاره شدن پرده بکارت



:: برچسب‌ها: پاره شدن پرده بکارت ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سکس دهانی یک نوع رابطه جنسی محسوب می‌شود که بسیاری از افراد برای ایجاد تنوع، علاقه شخصی و یا کنجکاوی آن را انجام می‌دهند. این نوع رابطه همان طور که از اسم آن پیداست، دهان، لب و زبان در آن دخالت دارند و آلت تناسلی به وسیله این اعضاء تحریک شده و فرد می‌تواند لذت جنسی را تجربه کند. بسیاری از افراد با سکس دهانی و جنبه‌های مثبت و منفی آن آشنایی ندارند. بعضی از مردم این نوع رابطه را می‌پسندند و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند رابطه جنسی دهانی مخصوص افراد روسپی بوده و انجام دادن آن بیماری‌های خطرناکی را به دنبال دارد. با آگاهی از مزایا و معایب سکس دهانی و روش صحیح انجام آن می‌توانید برای انجام یا عدم انجام این رابطه تصمیم بگیرید. ضمن اینکه مشاوره جنسی نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: رابطه جنسی دهانی و عوارض آن ( oral sex )

سکس دهانی چیست؟

به تحریک آلت تناسلی به وسیله زبان، لب و دهان سکس دهانی گفته می‌شود. در طی چند سال اخیر این نوع رابطه در بین جوانان رایج شده و بسیاری از افراد که این نوع رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند از آن به عنوان لذت بخش‌ترین رابطه جنسی یاد می‌کنند. از طرف دیگر در سکس دهانی احتمال بارداری صفر درصد است که این موضوع را می‌توان از مزایای این نوع رابطه برشمرد. اما در واقع برقراری رابطه جنسی از طریق دهان، همانند سایر رابطه‌های جنسی در کنار مزایا و لذت‌هایی که برای فرد به ارمغان می‌آورد، عوارضی را نیز به دنبال دارد.

 

عوارض و خطرات سکس دهانی

در سکس دهانی احتمال انتقال انواع بیماری‌های مقاربتی دور از انتظار نیست. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دخالت قسمت‌هایی از بدن که دچار بریدگی و زخم هستند، می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را افزایش دهد. ابتلا به انواع بیماری‌های باکتریایی در ناحیه تناسلی و دهان و همچنین بیماری‌هایی همچون STI های دهانی، تب خال ناحیه تناسلی، سوزاک و سفلیس از جمله عوارض سکس دهانی می‌باشند. لازم به ذکر است که در این نوع رابطه، لذت جنسی زمانی حاصل می‌شود که هر دو طرف رابطه از مهارت و علاقه کافی در این زمینه برخوردار بوده و با روش‌های صحیح و اصولی رابطه‌ دهانی به طور کامل آشنایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید : ارتباط صحیح با همسر

انواع بیماری های مقاربتی در سکس دهانی

بیماری‌های زیادی شرایط انتقال از طریق سکس دهانی را دارند به خصوص که اگر یک طرف رابطه، آلوده به بیماری باشد. بیماری‌های مقاربتی اغلب از راه دهان، گلو، دستگاه تناسلی و رکتوم از فردی به فردی دیگر انتقال می‌یابند. البته انتقال بیماری‌های جنسی و میزان شیوع آن‌ها به موارد متعددی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

_میزان شیوع بیماری مقاربتی و نوع آن

_روش انجام دادن رابطه جنسی

_تعداد رابطه‌هایی که به این شیوه صورت گرفته است.

_درصد شیوع بیماری در شریک جنسی

راه های انتقال بیماری در رابطه جنسی دهانی

1. ممکن است آلت تناسلی یک طرف رابطه، مبتلا به بیماری باشد که در این صورت با انجام دادن سکس دهانی، این بیماری به طرف مقابل منتقل می‌شود.

2. بسیاری از STIها در آلت تناسلی مردان وجود دارند که اگر در چنین شرایطی فرد اقدام به برقراری رابطه کند، ممکن است طرف مقابل دچار عفونت گلو و دهان شود.

3. در اثر سکس دهانی ممکن است به غیر از دهان، اندام‌های تناسلی فرد نیز دچار بیماری شود.

4. این نوع رابطه می‌تواند بیماری‌هایی همچون هپاتیت A و B را به فردی دیگر انتقال دهد.

بیشتر بخوانید : آموزش سکس

راه‌های پیشگیری بیماری های جنسی در سکس دهانی

در صورتی که رابطه جنسی دهانی به روش صحیح و اصولی و همچنین با کمک گرفتن از وسایل مراقبتی انجام شود، هیچ گونه عوارض و بیماری فرد را تهدید نمی‌کند. برای اطمینان بهتر است مردان قبل از انجام این نوع رابطه از کاندوم استفاده نمایند. البته در این زمینه استفاده از کاندوم‌های طعم دار پیشنهاد می‌شود، چرا که بر اساس نظرسنجی انجام گرفته در بین مصرف کنندگان، کاندوم‌های طعم دار و میوه‌ای می‌توانند لذت جنسی حاصل از سکس دهانی را تا حدود ۵۰ درصد افزایش دهند. همچنین برای خانم‌ها استفاده از پوشش‌های ساخته شده از جنس لاتکس و پلاستیک پیشنهاد می‌شود. این وسیله به کاندوم دهانی معروف است و می‌توان آن را برروی مقعد و واژن قرار داده و رابطه جنسی را انجام داد.

 

مزایای رابطه جنسی دهانی

تحریک شدن بسیار زیاد ناحیه تناسلی خانم‌ها به خصوص در قسمت کلیتوریس، از جمله مزایای بارز سکس دهانی برای خانم‌ها به شمار می‌رود. در واقع با تحریک شدن این قسمت از ناحیه تناسلی، فرد به ارگاسم رسیده و می‌تواند اوج لذت یک رابطه جنسی را تجربه کند. این نوع رابطه در دوران بارداری نیز قابل انجام است و بر خلاف سایر روش‌های رابطه‌ جنسی، انجام دادن آن برای مادر و جنین هیچ گونه عوارض و خطری به همراه ندارد.

در صورتی که سکس دهانی با رضایت دو طرف و همچنین رعایت تمام اصول بهداشتی انجام شود، می‌تواند حس خوشایندی را برای زن و مرد ایجاد کند و تنوع و تکراری بودن رابطه جنسی را کاهش دهد. از آنجایی که سکس دهانی، یک نوع شبیه سازی محسوب می‌شود، بنابراین مرد برای ادامه رابطه با همسر خود شوق و علاقه زیادی کسب می‌کند. همچنین زن با تحریک شدن ناحیه کلیتوریس، به ارگاسم رسیده و لذت جنسی فوق العاده بالایی را تجربه خواهد کرد. عدم احتمال بارداری نیز از دیگر مزایای این نوع رابطه محسوب می‌شود.

 

نکات بهداشتی که در سکس دهانی باید رعایت شود

  • استفاده از کاندوم‌های زبانی یا دنتال دم
  • قبل از انجام سکس دهانی بهتر است از مسواک زدن اجتناب کنید. چرا که مسواک زدن باعث ایجاد زخم‌های احتمالی شده و امکان انتقال بیماری افزایش می‌یابد.
  • شست و شوی آلت قبل از انجام سکس دهانی و استفاده از کاندوم
  • حتما از سالم بودن شریک جنسی اطمینان حاصل کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

آیا رابطه جنسی دهانی خطرناک است؟

در این نوع رابطه امکان انتقال بیماری‌ بسیار بالاست اما می‌توانید با رعایت اصول صحیح و کمک گرفتن از مشاوره جنسی این احتمال را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: رابطه جنسی دهانی و عوارض آن ( oral sex )



:: برچسب‌ها: رابطه جنسی دهانی و عوارض آن ( oral sex ) ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ختنه زنان یکی از سنت‌های اشتباهی است که متأسفانه هنوز هم در برخی مناطق رواج دارد. کسانی که این کار را انجام می‌دهند معتقدند با ختنه کردن زنان راه را بر روی بسیاری از مشکلات و انحرافات جنسی می‌بندند و تضمینی برای جامعه‌ای سالم خواهند داشت. در این روش علاوه بر آسیب جسمی، آسیب‌های روانی نیز به زنان وارد می‌شود. چرا که برای همیشه لذت جنسی را از دست داده و در احساسات‌شان دچار نقص می‌شود. این وضعیت به حدی خطرناک است که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در طول یک سال باعث مرگ حداقل یک‌میلیون زن می‌شود. با توجه به اینکه تنها راه مبارزه با این کار اطلاع رسانی است، در این مطلب راجع به ختنه زنان و پیامدهای منفی آن صحبت می‌کنیم. در صورتی که با چنین مساله‌ای مواجه شده‌اید، مشاوره جنسی دریافت نمایید.

منبع: ختنه زنان

ختنه زنان و انواع آن

ختنه کردن زنان به روشی گفته می‌شود که در آن همه یا بخشی از اندام‌های جنسی زن بریده می‌شوند. این کار برخلاف ختنه آلت تناسلی مردانه نه‌تنها مزیتی برای زنان ندارد بلکه باعث از دست دادن تمایلات جنسی و همین‌طور ابتلا به بسیاری از اختلالات جسمی و روانی می‌شود. با وجود تمام این مشکلات و همین‌طور آگاهی سازی‌هایی که سازمان‌های جهانی در سال‌های اخیر راجع به این موضوع انجام می‌دهند متأسفانه باز هم این سنت در بسیاری از کشورها و میان برخی از قبایل وجود دارد. ختنه زنان بیش‌تر در کشورهای خاورمیانه، آفریقا و آسیا انجام می‌شود. برای آشنایی با دستگاه تناسلی زنان کلیک کنید.

این کار عموماً با استفاده از تیغ، شیشه، قیچی یا بسیاری از وسایل غیراستاندارد دیگر صورت می‌گیرد؛ که می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی یا عفونت باشد. باوجوداینکه سازمان جهانی بهداشت و بسیاری از نهادهای دیگر ختنه کردن زنان را مصداقی از شکنجه و نقض حقوق زنان می‌دانند بااین‌حال شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کار در اکثر مواقع به دست خود زنان صورت می‌گیرد. و حتی بسیاری از آن‌ها طرفدار این روش هستند. زیرا معتقدند این کار باعث می‌شود که آن‌ها از گناه دور بمانند؛ و جامعه سالم‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر

انواع ختنه

با توجه به میزان آسیبی که از طریق ختنه به اندام تناسلی زن وارد می‌شود آن را به سه دسته تقسیم می‌کنند. هرچه از روش اول به سمت روش سوم حرکت می‌کنیم شدت آسیب بیشتر می‌شود. و به عبارتی می‌توان گفت پیامدهای منفی آن نیز بیشتر خواهد بود.

  • نوع اول: در این روش همه یا بخشی از کلیتوریس برداشته می‌شود.
  • نوع دوم: علاوه بر برداشتن کلیتوریس، لب‌های داخلی واژن نیز بریده می‌شوند
  • نوع سوم: نوع سوم که به روش فرعونی معروف است بیشترین میزان آسیب را به همراه دارد. در این روش علاوه بر کلیتوریس و لب‌های داخلی، لب‌های بزرگ آلت تناسلی نیز قطع می‌شوند. در این روش گاهی اوقات دهانه واژن نیز با استفاده از روش‌هایی مثل دوختن تنگ یا کاملاً بسته می‌شود.

زمان ختنه کردن زنان

با توجه به اینکه هدف از ختنه کردن زنان داشتن جامعه‌ای سالم‌تر است این کار در تمام فرهنگ‌ها تا پیش از ازدواج زنان انجام می‌شود. بااین‌حال زمان آن ممکن است متفاوت باشد. برای مثال بعضی‌ها دختران را در کودکی و حتی پیش از چهل‌روزگی ختنه می‌کنند. درحالی‌که در فرهنگ‌های دیگر ممکن است این کار پس از بالغ شدن یا حتی در زمان ازدواج اتفاق بیفتد. برای آشنایی با بدن زنان کلیک کنید.

دلایل ختنه زنان

افکار اشتباه راجع به پاک‌دامنی زنان و راه‌های رسیدن به آن را می‌توان اصلی‌ترین دلیل برای این کار دانست. کسانی که به ختنه زنان باور دارند فکر می‌کنند که وقتی زن ازنظر جنسی تحریک نشود طبیعتاً رفتارهایی مثل اغواگری یا خیانت به همسر نیز کمتر اتفاق می‌افتد.

پیامدهای ختنه زنان

خطر مرگ

با توجه به اینکه ختنه کردن معمولاً به روش‌های سنتی، با ابزار نامناسب و همین‌طور بدون بی‌حسی صورت می‌گیرد بسیاری از دختران در حین این کار یا پس‌ازآن به دلایلی مثل خونریزی و درد بیش‌ازحد یا عفونت می‌میرند.

عفونت

همان‌طور که گفتیم ختنه کردن در یک محیط و روش کاملاً غیربهداشتی صورت می‌گیرد؛ به همین خاطر عفونت‌های شدید یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که پس‌ازآن برای دختران پیش می‌آید.

مشکلات جسمانی

به‌غیراز عفونت مشکلات دیگری مثل اختلال در ادرار کردن (به دلیل آسیب‌هایی به مجرای ادرار)، ناباروری و مرده زایی، عادت‌های ماهانه دردناک و بسیاری از مشکلات دیگر ازجمله اختلالات جسمانی هستند که این دختران با آن درگیر خواهند شد.

اختلالات جنسی

همان‌طور که گفتیم هدف اصلی ختنه زنان این است که لذات جنسی در آن‌ها از بین برود. طبیعتاً دخترانی که از این کار جان سالم به در می‌برند مشکلات جنسی زیادی مثل سردمزاجی، مقاربت‌های دردناک و همین‌طور تجربه نکردن ارگاسم یا اوج لذت جنسی را برای یک عمر به همراه خواهند داشت. این شرایط می‌تواند دلیلی برای بروز بسیاری از بیماری‌های روحی ازجمله افسردگی باشد. برای جبران چنین آسیبی و داشتن رابطه جنسی با کیفیت کلیک کنید.

بیماری‌های روانی

زنانی که تجربه ختنه شدن را داشته‌اند برای همیشه خاطره این موضوع و ترس از آن را همراه خود دارند. این موضوع آن‌ها را آماده بسیاری از بیماری‌های روانی به‌خصوص اضطراب، افسردگی، استرس پس از سانحه، انواع فوبیا و …. خواهد کرد.

ختنه زنان و درمان

درمان‌های جسمانی

متأسفانه هیچ درمان قطعی و صددرصدی برای زنانی که بخشی از اندام تناسلی خود را از طریق ختنه از دست داده‌اند وجود ندارد. بااین‌حال متخصصین در تلاش هستند با انجام بعضی از روش‌های جراحی پلاستیک بخش‌های آسیب‌دیده را ترمیم کنند. اینکه این روش‌ها چقدر می‌تواند جوابگو باشد تا حد زیادی به میزان جراحت‌ها بستگی دارد.

درمان‌های روانی

همان‌طور که گفتیم ختنه زنان موضوعی نیست که تنها سلامت جسمی آن‌ها را تحت تأثیر خودش قرار بدهد. بلکه درگیر شدن با بسیاری از بیماری‌های روحی و همین‌طور مشکلات جنسی ازجمله پیامدهای منفی این سنت اشتباه هستند. به همین خاطر یکی از درمان‌هایی که باید برای زنان درگیر با این موضوع جدی گرفته شود درمان‌های روان‌شناختی هستند. ازجمله اقداماتی که روانشناسان می‌توانند انجام دهند عبارتند از:

  • شناسایی و درمان بیماری‌های روانی مثل افسردگی و اضطراب‌ها
  • کمک به زنان برای پذیرفتن این بخش از زندگی و کنار آمدن با آن
  • درمان اختلالات جنسی
  • درمان اختلافات زناشویی و مشکلاتی که به دلیل سردمزاجی این زنان ایجاد شده است
  • فرهنگ‌سازی و آموزش خانواده‌ها برای جلوگیری از رواج بیشتر این سنت

برای دریافت مشاوره جنسی تلفنی در زمینه سلامت بدن زنان می‌توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

ختنه کردن زنان یعنی چه؟

ختنه کردن زنان روشی است که در آن همه یا بخشی از اندام‌های جنسی زنان بریده می‌شود و از این طریق میل جنسی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

ختنه کردن زنان چه پیامدهایی دارد؟

خطر عفونت و بیماری‌های جسمانی در کنار مشکلاتی مثل افسردگی و اضطراب از پیامدهای ختنه کردن زنان هستند. بااین‌حال مشکل اصلی این کار از دست دادن میل جنسی و مشکلاتی است که در این زمینه برای زنان ایجاد می‌شود.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ختنه زنان



:: برچسب‌ها: ختنه زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

همجنسگرایی به معنای جهت یابی جنسی فرد است که نشان می‌دهد او برای برقراری رابطه جنسی و عاطفی به افراد هم جنس خود علاقه مند است. اصطلاح ” لزبین” به هم جنس گرایان زن و اصطلاح ” گِی” به هم جنس گرایان مرد اشاره دارد. اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث ایجاد چنین گرایشی می‌شود؟ آیا همجنسگرایی ریشه روانشناختی یا زیستی خاصی دارد؟ محققان بر این باورند که این وضعیت می‌تواند حاصل تعامل فاکتورهای مختلف زیستی و محیطی باشد. در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در این زمینه اره کرده‌ایم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: همجنسگرایی

همجنسگرایی چیست؟

اصطلاح همجنسگرایی نوع جهت مندی گرایش‌های جنسی فرد را نشان می‌دهد. در واقع هم جنس گراها تمایل دارند با افرادی از جنس موافق خود رابطه جنسی و عاطفی داشته باشند و در ارتباط با افراد جنس مخالف نمی‌توانند رضایتمندی کافی را به دست بیاورند. در اجتماع به طور خاص از هم جنس گرایان زن با عنوان ” لزبین‌ها” و از هم جنس گرایان مرد با عنوان ” گی ” نام برده می‌شود.

 

ریشه تاریخی همجنسگرایی

در طول تاریخ و در فرهنگ‌های مختلف همواره رد پایی از همجنسگرایی دیده می‌شود. این مسئله در فرهنگ‌های معدودی قابل تایید بوده و در اکثر زمان‌ها به عنوان امری نکوهیده و ناپسند مورد مجازات قرار گرفته است. در همین راستا در بسیاری از ادیان نظیر یهودیت، مسیحیت و اسلام برقراری رابطه جنسی با هم جنس را گناه تلقی می‌کنند. از همین رو در حکومت‌های دینی مسئله گرایش به هم جنس هرگز امری قابل تایید نبوده است. با این حال امروزه با پیشرفت علم و پی بردن به این موضوع که مسئله همجنسگرایی در بسیاری از موارد از مشکلاتی در هویت جنسی و یا مشکلاتی در فیزیولوژیک بدن نشات می‌گیرد، انعطاف پذیری جوامع و مذاهب در مورد این موضوع بیشتر شده و قوانین سخت گیرانه علیه آن‌ها به مرور در حال کاهش یافتن است.

 

همجنسگرایی در طی تحولات مدرن

در گذشته همجنسگرایی در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانپزشکی به عنوان یک اختلال در نظر گرفته می‌شد اما با شکل گیری جنبش‌های طرفداری از گرایش به هم جنس و تلاش‌هایی که برای کاهش فشارها از روی این افراد انجام می‌شد، امروزه این تشخیص از مجموعه اختلالات روانپزشکی حذف شده است. با این حال هنوز اختلالاتی نظیر ملال جنسیتی که می‌توانند در همجنسگرایی نقش پررنگی داشته باشند در این مجموعه قرار دارند.

در واقع امروزه در برخی کشورها اینگونه در نظر گرفته می‌شود که همجنسگرایی نشان دهنده نوعی انحراف جنسی نیست. بلکه تنها در برخی موارد می‌تواند از آشفتگی‌های فرد در یافتن هویت جنسی خود ناشی شود که در این شرایط با روان درمانی تا حد زیادی امکان بهبودی آن وجود دارد. اما در مواردی که فرد مشکلی با جنسیت فعلی خود ندارد و تنها برای برقراری رابطه جنسی به هم جنس‌های خود علاقه مند است، کمتر از درمان‌های روانشناختی استفاده می‌شود. در این شرایط کشورهایی که در آن‌ها همجنسگرایی امری قانونی است، تلاش می‌کنند وضعیت فرد را همانگونه که هست بپذیرند و به او اجازه می‌دهند با همین گرایشات زندگی خانوادگی خود را پیش ببرد.

 

نظریه های روانشناختی در مورد هم جنس‌گرایی و علل آن

در قرن نوزدهم و بیستم اکثر روانشناسان همجنسگرایی را به عنوان یک اختلال جنسی طبقه بندی می‌کردند و تئوری‌های مختلفی را نیز در مورد آن ارائه دادند. برای مثال زیگموند فروید این مسئله را ناشی از مشکل فرد در حل کردن تعارضات جنسی در دوران کودکی و ناتوانی در همانند سازی با والد جنس مخالف می‌دانست. در همان زمان نظریه پرداز دیگری به نام ریچارد فون کرافت ابینگ، هم جنس گرایی را نوعی انحراف جنسی دانست و آن را در کنار اختلالات دیگری نظیر سادیسم یا مازوخیسم جنسی قرار داد. سایر محققان عوامل اجتماعی، محیطی و فیزیولوژیکی را در شکل گیری این مسئله دخیل می‌دانستند. امروزه نیز بسیاری از متخصصین این وضعیت را حاصل تعامل عوامل زیستی و محیطی گوناگون می‌دانند.

با گذشت زمان و کاهش کلیشه‌های منفی در مورد همجنسگرایی، زمینه برای تحقیقات گسترده در مورد این مسئله فراهم شد. در این میان محققانی نظیر آلفرد کینزی رفتارهای جنسی افراد در طول سالیان مختلف زندگی را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها متوجه شدند که بسیاری از زنان و مردان در برخی مقاطع زندگی خود گرایش‌های هم جنس گرایانه را از خود نشان می‌دهند و تماس‌های جنسی با هم جنسان‌شان برقرار می‌کنند. به همین خاطر آن‌ها جهت گیری جنسی را به صورت یک طیف در نظر گرفتند. یک سر طیف علاقه مطلق به جنس مخالف و سر دیگر تمایل جنسی صرف به جنس موافق قرار دارد. افرادی که توانایی برقراری ارتباط با هردو جنس را دارند با عنوان دوجنس گرا در وسط طیف قرار می‌گیرند.

 

تفاوت همجنسگرایی و هم جنس بازی

هم جنس بازی اصطلاحی است که بیشتر به افراد دوجنس‌گرا گفته می‌شود. این افراد در حقیقت برای برقراری رابطه جنسی به جنس مخالف خود علاقه دارند. اما به دلایلی نظیر ارضای کنجکاوی یا محدودیت و عدم دسترسی به جنس مخالف در محیط‌هایی نظیر زندان به رابطه جنسی با هم جنسان خود روی می‌آورند. این در حالیست که هم جنس گرایان واقعی از درون خود میلی قوی برای ارتباط با جنس موافق احساس می‌کنند و در رابطه با سایر افراد جنس مخالف خود نمی‌توانند رضایتمندی و لذت کافی را تجربه نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی میلی جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا همجنسگرایی با ترنس بودن به یک معنی است؟

ترنس‌ها علاوه بر گرایش به هم جنس، از هویت جنسی خود به عنوان یک زن یا مرد نیز ناراضی هستند. در حالی که هم جنس گرایان لزوما دچار این مشکل نیستند و ممکن است فقط برای رابطه جنسی به افراد هم جنس خود علاقه مند باشند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: همجنسگرایی



:: برچسب‌ها: همجنسگرایی ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج موقت یا صیغه یکی از مسائل چالش برانگیز در فرهنگ و کشور ماست که موافقان و مخالفان زیادی دارد. ازدواج موقت از انواع ازدواج است که مشروعیت دارد و هرکسی به دلایل مختلف نسبت به آن تمایل پیدا می‌کنند. این نوع ازدواج را می‌توان یکی از راه‌های رفع نیازهای افراد دانست اما متأسفانه انحرافاتی که امروزه همراه آن به وجود می‌آید، باعث پیدایش مخالفان زیادی شده است. گاه زن/مرد به خاطرمسائل مالی، تعارضات و مشکلات زناشویی به سمت ازدواج موقت با شخص دیگری کشیده می‌شوند. آگاهی از علل گرایش و پیامدهایی که ازدواج موقت به همراه دارد باعث پیشگیری از آن می‌شود. برای داشتن ازدواج موفق پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره قبل از ازدواج استفاده کنید.

منبع: ازدواج موقت

ازدواج موقت چیست؟

در ازدواج موقت که با نام‌های صیغه، نکاح موقت و مُتعه نیز شناخته می‌شود، عقد ازدواج به صورت دائمی نیست و برای مدتی محدود و معین، با مهریه مشخص جاری می‌شود. این نوع ازدواج به لحاظ قانونی مشروعیت دارد و از ازدواج‌های رایج در مذهب شیعه است. در ازدواج موقت طلاق وجود ندارد و با پایان یافتن زمان مشخص شده صیغه باطل می‌شود. همچنین ممکن است مرد پیش از اتمام صیغه، زمان باقی مانده را به زن ببخشد و ازدواج را پایان دهد. این ازدواج در تمام شاخه‌های مذهبی اسلام پذیرفته نیست، اما به لحاظ مذهب شیعه مشروعیت دارد.

بیشتر بخوانید : انواع اشکال ازدواج

قواعد ازدواج موقت

لازم است مدت صیغه از قبل مشخص شود و زن می‌تواند مهر معلومی را با توافق طرفین طلب کند. با تمام شدت مدت صیغه، زوجیت از بین می‌رود اما می‌توان آن را تمدید کرد. زن و مرد در این نوع ازدواج از یکدیگر ارث نمی‌برند اما فرزندان آن‌ها به رسمیت شناخته می‌شوند و مانند کودکان دیگر از حقوق قانونی برخودار هستند؛ به شرطی که مشروعیت آن‌ها و نسب پدری آن‌ها در دادگاه ثابت شود. دخترانی که قبلا ازدواج نکرده‌اند، برای ازدواج موقت به اجازه پدر خود نیاز دارند.

 

علل گرایش به ازدواج موقت چیست؟

این نوع ازدواج راه حلی برای کسانی است که شرایط و امکان ازدواج دائم را ندارند و از طرفی به ارتباط با جنس مخالف بسیار مایل هستند. ازدواج موقت این شرایط را برای زن و مرد فراهم می‌کند تا بدون الزامات ازدواج دائم در ارتباط شرعی با یکدیگر قرار گیرند. برخی دیگر از افراد نیز برای ازدواج در سن بالا صیغه می‌کنند. صیغه فوایدی برای زن و مرد دارد، اما امروز علل گرایش و اشکال آن تغییر کرده و از هدف خود دور مانده است. بسیاری از افراد تنوع طلبی خود را با استفاده از ازدواج موقت ارضا کرده و این کار خود را با شرعی بودن این امر توجیه می‌کنند. به طور کلی علل گرایش به ازدواج موقت به شرح زیر است.

ارضای نیازهای جنسی

آمارها نشان می‌دهند برطرف کردن نیازهای جنسی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل گرایش به ازدواج موقت است. این عامل به مجردها محدود نمی‌شود؛ بلکه متأهل‌ها نیز ممکن است به خاطر عدم رضایت از زندگی زناشویی با همسر خود به روابط جنسی با دیگران و صیغه روی بیاورند.

رفع نیازهای مالی

یکی از دلایلی که زنان به ازدواج موقت یا صیغه روی می‌آورند، مشکلا مالی و یا نداشتن حامی مالی در زندگی است. هر چه زنان به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و روانی بیشتر تحت فشار و تنش باشند، امکان گرفتار شدن آن‌ها در روابط متزلزل و موقتی مانند صیغه بیشتر است.

ارضای نیازهای عاطفی

بر خلاف باور عمومی مردان متأهل تنها برای ارضای نیاز جنسی خود به ازدواج موقت و رابطه با فردی دیگر روی نمی‌آورند؛ در بسیاری از موارد مردان به دلیل تنشی که در رابطه عاطفی خود با همسرشان احساس می‌کنند و آن طور که باید نیاز عاطفیشان ارضا نمی‌شود، به ازدواج موقت روی می‌آورند. این گونه مردان ممکن است در ظاهر بیان کنند که مشکلی در رابطه با همسر خود ندارند اما تنش‌های کوچک حل نشده، نداشتن وقت کافی برای بودن در کنار همسر، وجود نوعی جنگ قدرت در خانه باعث می‌شود در روابط با دیگری به دنبال منبع عاطفی خود بگردند. برخی زنان که دیگر امیدی به ازدواج دائم ندارند، برای رهایی از تنهایی به ازدواج‌موقت روی می‌آورند.

سرپوش گذاشتن بر احساس گناه

خیانت به همسر و رابطه با دیگری خارج از چارچوب ازدواج، احساس گناه و عذاب وجدان زیادیبه همراه دارد، حتی اگر خود این مساله را در ظاهر قبول نداشته باشید؛ دچار تنش درونی و فشار روانی می‌شوید. در این شرایط کسانی که عقاید مذهبی قوی داشته‌باشند بیشتر احساس گناه می‌کنند و از آن‌جایی که این موضوع اضطراب زیادی را به همراه دارد، برای رهایی از آن به دنبال سرپوش گذاشتن بر گناه خود می‌گردند. یکی از بهترین راه‌های سرپوش گذاشتن بر گناه و مشروعیت بخشیدن به این کار، صیغه یا ازدواج موقت است.

عقیده‌ موافقان صیغه موقت

اگر از دید مثبت و مواقع به ازدواج‌موقت بنگریم، صیغه همیشه بد نیست و موافقان آن فواید زیر را مطرح کرده‌اند:

  • کاهش بی‌بند و باری در جامعه و جلوگیری از روابط آزاد
  • کمک به کسانی که امکان تشکیل زندگی مشترک را ندارد، برای ارضای نیازهای عاطفی و جنسی
  • کمک به شناخت بیشتر پیش از ازدواج دائم
  • جلوگیری از روسپی گری و تن فروشی در جامعه

در واقع تمامی فواید گفته شده اهداف مناسبی برای ازدواج موقت هستند اما همیشه فرصتی برای سوءاستفاده به وجود می‌آید و این نوع ازدواج تبدیل به راهی برای کامجویی و اهداف متعدد نامناسب می‌شود. راه حل کاهش فشارهای روانی و برطرف کردن نیازهای جوانان، آسان کردن شرایط ازدواج دائم است نه پیشنهاد ازدواج موقت به آن‌ها است.

پیامدهای ازدواج موقت

پیامدها و آسیب‌های صیغه یا نکاح موقت در بسیاری موارد از فواید آن بیشتر است و علاوه بر خود زن/مرد، جامعه را نیز متضرر می‌کند. از جمله پیامدهای این نوع ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

افزایش پدیده کودک همسری

آمارها نشان می‌دهند بیشتر ازدواج‌های موقت افراد زیر هجده سال را درگیر خود می‌کند. در این نوع ازدواج، طرفین به دلیل نداشتن درک بالغانه از رابطه جنسی یا روابط زناشویی و همچنین نداشتن آمادگی روانی و فکری دو طرف، آسیب‌های بسیاری نظیر شکست عاطفی، بارداری ناخواسته، سقط جنین و آسیب‌های روانی به خصوص برای دخترها بروز پیدا می‌کند.

فروپاشیدن بنیان خانواده و افزایش آمار خیانت

بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا از طریق صیغه، به روابط خارج از ازدواج دائم و خیانت‌های زناشویی مشروعیت ببخشند؛ همین امر منجر به از بین رفتن امنیت روانی افراد و فروپاشیدن نظام خانواده می‌شود. گاه مردان روابط متعدد و بی‌بند و باری خود را با خواندن یک عقدنامه کوتاه توجیه می‌کنند، در حالی که برای مقابله با رفتارهای آسیب‌زای آنان به سختی می‌توان کاری انجام داد.

مشکلات مرتبط با فرزندان

در ازدواج موقت اغلب یکی از طرفین یا هر دو برای ازدواج دائم و بلند مدت تمایل و آمادگی ندارند. در چنین ازدواجی بارداری ناخواسته و به دنیا آمدن فرزند ناخواسته مشکلات زیادی را با خود به همراه دارد. یکی از این مشکلات اثبات نسب پدری فرزند است که مادر را گرفتار می‌سازد. این بحران‌ها و مشکلات علاوه بر پدر و مادر خود کودک را نیز درگیر می‌کنند. نداشتن مسئولیت پذیری کافی والدین در برابر فرزند حاصل از ازدواج موقت، طرد کردن یا تفاوت گذاشتن میان او با فرزندانی که حاصل ازدواج دائمی هستند، مشکلات و آسیب‌های روانی اجتماعی زیادی را برای کودک به دنبال دارد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

ازدواج موقت برای چه کسانی است؟

این نوع ازدواج برای کسانی است که شرایط و امکان ازدواج و عقد دائمی را ندارند و به این طریق می‌خواهند نیازهای عاطفی و جنسی خود را برطرف کنند. صیغه و عقد موقت پیش از ازدواج دائم می‌تواند به شناخت بیشتر زوجین از یکدیگر کمک کند.

فرزندان ازدواج موقت چه می‌شوند؟

فرزندان این ازدواج مشروعیت دارند و از حقوق قانونی یکسانی مانند دریافت شناسنامه و امکانات مالی برخودار هستند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج موقت



:: برچسب‌ها: ازدواج موقت ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

انزال خشک حالتی از تجربه اوج لذت جنسی است که مرد، به ارگاسم می‌رسد اما خروج مایع منی رخ نمی‌دهد. به طور کلی دو حالت برای انزال وجود دارد؛ در برخی موارد مردان با فشار دادن کلاهک آلت تناسلی جلوی خروج مایع منی را می‌گیرند و در موارد دیگر ممکن است بدون هیچ‌گونه مداخله‌ای توسط خود فرد این مسئله رخ دهد. آشنایی با علل به وجود آورنده انزال خشک اهمیت بسیاری دارد زیرا اگر بدون دخالت فرد رخ دهد، می‌تواند نشان دهنده یک مشکل در پروستات یا مثانه باشد. در نتیجه با شناسایی علل و علائم انزال خشک می‌توان راهکار درمانی مناسبی هم برای رفع این مشکل در نظر گرفت. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: انزال خشک

انزال خشک چه نشانه و علائمی دارد؟

انزال خشک یا برگشت منی به داخل مثانه زمانی رخ می‌دهد که فرد به ارگاسم برسد اما انزالی را تجربه نمی‌کند. این نوع از ارگاسم می‌تواند به طور خودخواسته و توسط فرد رخ دهد، به طوریکه هنگام خروج مایع منی، فرد جلوی خروج آن را می‌گیرد. در موراد دیگر این مسئله می‌تواند نشان دهنده یک بیماری باشد. با این حال در سنین میانسالی به بعد به دلیل کاهش میل جنسی و تحریک‌پذیری ممکن است یک مسئله طبیعی باشد. انواع مختلفی از انزال وجود دارد که می‌تواند به صورت مادرزای یا اکتسابی رخ دهد و یکی از عوامل اصلی مشکل ناباروری در مردان باشد.

1. بی‌انزالی

بی‌انزالی حالتی است که فرد در هنگام ارگاسم مایع منی از بدنش خارج نمی‌شود. بی‌انزالی می‌تواند به دلیل مداخله خود فرد هم انجام شود، به عنوان مثال فرد ارضا می‌شود ولی جلوی خروج مایع منی خودش را می‌گیرد. این مسئله هم می‌تواند به دلیل عوامل جسمانی و هم روانی رخ دهد.

2. انزال پس گرد

انزال پس‌گرد حالتی از انزال است که مایع منی بجای خروج از آلت تناسلی به درون مثانه برمی‌گردد. در این وضعیت منی با ادرار مخلوط شده و همزمان با ادرار از بدن خارج می‌شود. این وضعیت بیشتر به دلیل مشکلات جسمانی رخ می‌دهد. در چنین شرایطی بهتر است به پزشک اورولوژیست مراجعه کنید.

 

علل انزال خشک در مردان

عوامل روانشناختی و جسمانی در بروز این مسئله بسیار اهمیت دارند. از جمله عواملی که بر انزال خشک موثر هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. افزایش سن

با افزایش سن، خصوصا سنین میانسالی به بعد، انزال خشک می‌تواند یک مسئله رایج باشد چراکه میل و قدرت جنسی در این سنین کاهش پیدا می‌کند. همچنین تغییرات هورمونی که در این دوران رخ می‌دهد بر وضعیت انزال تاثیرگذار هستند.

2. مصرف نوشیدنی‌های الکلی

مصرف الکل و نوشیدنی‌های مختلف الکلی می‌توانند سبب کاهش جریان فشار خون در آلت تناسلی شوند و در نتیجه به دنبال کاهش میل جنسی و توان جنسی به دلیل مصرف الکل ممکن است انزال خشک هم روی دهد.

3. آسیب‌های جسمانی

صدمه و آسیب به قسمت‌های مختلفی از بدن از جمله آسیب به مثانه، بیضه و اعصاب نخاع می‌توانند عاملی برای انزال خشک محسوب شوند. همچنین بیماری‌هایی نظیر دیابت می‌توانند بر عملکرد جنسی فرد تاثیر منفی بگذارند.

4. پروستات

پروستات از جمله علت‌های شایع مشکل انزال خشک در مردان محسوب می‌شود. به طوریکه این مسئله می‌تواند با سرطان پستان و بزرگ شدن غدد پروستات ارتباط داشته باشد.

5. انزال خشک | عوامل روانشناختی

علاوه بر مسائل جسمانی، عوامل روانشناختی هم می‌توانند بر وضعیت انزال فرد تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال می‌توان به افسردگی، اضطراب، استرس، عقاید مذهبی وسواس‌گونه، فقدان جذابیت جنسی زوجین برای یکدیگر، ترس از حاملگی و افکار و عقاید منفی اشاره کرد.

6. سایر عوامل

سایرعواملی که می‌توانند سبب انزال خشک شوند شامل، مسدود شدن کیسه‌های منی، انسداد مجرای اسپرم، ناهنجاری‌های مادرزادی مرتبط با دستگاه تناسلی، مصرف برخی داروها برای کاهش فشار خون و آسیب نخاعی هستند.

 

درمان انزال خشک

با توجه به علل ایجاد کننده این نوع انزال، روش درمانی آن هم متفاوت است. روش‌هایی مانند جراحی، دارودرمانی و در مواردی روان‌درمانی و آموزش جنسی می‌تواند باعث رفع مشکل خروج مایع منی شود. روش‌های جراحی عمدتاً شامل آسپیراسیون اسپرم از اپیدیدیم، اسپاسم اسپرم اپیدیدیم پوستی و استخراج اسپرم می‌باشد. همچنین یکی از روش‌های درمان انزال خشک، تحریک ارتعاشی و لرزشی آلت تناسلی است که حدود 60 درصد می‌تواند رفلکس انزال را بهبود بخشد. داروی ایمی پرامین که برای درمان اختلالات خلقی نظیر افسردگی استفاده می‌شود، برای درمان این مشکل نیز کاربرد دارد.

در مواردی ممکن است برخی آقایان به دلیل تعداد زیاد رابطه جنسی در یک مدت زمان مشخص دچار انزل خشک شوند که در چنین شرایطی توصیه می‌شود تا برای مدتی رابطه جنسی و انزال نداشته باشند تا بیضه بتواند دوباره مایع منی را تولید کند. همچنین برخی افراد به دلیل باورها و عقاید اشتباه خودشان جلوی خروج مایع منی را می‌گیرند تا بتوانند مانع از بارداری شوند. باید توجه داشت که این کار می‌تواند آسیب‌های زیادی را برای مرد به وجود بیاورد و یک عمل صحیح نیست.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا جلوگیری از خروج مایع منی مضر است؟

بسیاری از افراد به دلیل ترس از حاملگی ناخواسته جلوی خروج مایع منی را می‌گیرند، به طوریکه ارضا می‌شوند ولی مایع منی به داخل کیسه منی باز می‌گردد. چنین وضعیتی می‌تواند سلامت غدد پروستات را به خطر بیاندازد و در مواردی باعث آسیب رساندن به کیسه منی شود.

در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر مدتی است که در هنگام ارضا شدن مایع منی از بدنتان خارج نمی‌شود، بهتر است برای ارزیابی بیشتر و دقیق‌تر به پزشک اورولوژیست مراجعه کنید. اگر مشکلات به دلیل مسائل و آسیب‌های جسمانی نبود به یک روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی مراجعه نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: انزال خشک



:: برچسب‌ها: انزال خشک ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخی از زنان بعد از رابطه جنسی دچار حالاتی مانند خستگی، بی‌حالی و ضعف می‌شوند. به طور کلی خستگی و ضعف بعد از رابطه جنسی برای مردان طبیعی است ولی برای زنان این وضعیت ممکن است کمی غیرطبیعی به نظر برسد. این مسئله با تغییرات هورمونی و ترشح هورمون پرولاکتین بعد از رابطه جنسی ارتباط دارد. همچنین عوامل روانشناختی از جمله داشتن استرس و اضطراب در کنار افسردگی می‌تواند باعث کاهش انرژی در حین رابطه و پس از آن شود. با این حال دانستن اطلاعات بیشتر در ارتباط با ضعف زنان بعد از رابطه جنسی می‌تواند به بهبود کیفیت روابط و صمیمیت بین زوجین کمک کند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

منبع: ضعف زنان بعد رابطه جنسی

عوامل ضعف زنان بعد از رابطه جنسی

عوامل مختلفی می‌تواند در ایجاد ضعف و بی‌حالی پس از رابطه جنسی نقش داشته باشد. تعداد دفعات و مدت زمان رابطه جنسی، نوع پوزیشن جنسی، دمای محیط، وضعیت روانشناختی و… از جمله دلایلی هستند که در این مسئله تاثیر گذار می‌باشند. با این حال این مسائل در هر فردی بسته به شرایط جسمانی و روانی‌اش متفاوت است. در ادامه به علل اصلی ضعف بعد از رابطه جنسی اشاره کرده‌ایم.

1. فعالیت جنسی

فعالیت جنسی و مدت زمان رابطه می‌تواند به تنهایی عاملی برای ضعف و خستگی پس از رابطه جنسی باشد. به عنوان مثال هنگام برقراری رابطه جنسی میزان سوخت و ساز، فشار خون و ضربان قلب در بدن افزایش پیدا می‌کند و در نتیجهِ همین فعالیت، پس از اتمام رابطه جنسی بدن دچار بی حالی و ضعف می‌شود. به طور کلی هرچه این شرایط بیشتر رخ دهد ضعف و بی حالی هم بیشتر می‌شود. اما باید توجه داشت که همه افراد ممکن است این مسئله را تجربه نکنند.

2. ارگاسم و تغییرات هورمونی

به طور طبیعی ارگاسم یا ارضا شدن باعث تحلیل انرژی می‌شود. در هنگام تجربه اوج لذت جنسی، تغییراتی در بدن رخ می‌دهد که می‌تواند در ایجاد چنین شرایطی موثر باشد. ترشح هورمون پرولاکتین که بعد از ارگاسم رخ می‌دهد باعث ایجاد حس ضعف و خواب‌آلودگی می‌شود اما مدت زمان ماندگاری و تاثیر هورمون پرولاکتین کوتاه مدت بوده و بدن بعد از چند دقیقه به حالت اول برمی‌گردد.

3. ضعف زنان بعد رابطه جنسی | احساس آرامش پس از رابطه جنسی

یکی از واکنش‎های طبیعی و فیزیولوژیک انسان ایجاد احساس آرامش و رهایی از تنش پس از اتمام رابطه جنسی است. به طور طبیعی هر فردی پس از رابطه جنسی و رفع نیاز جنسی آرامش را تجربه می‌کند. طبیعی است که بعد از تجربه یک فعالیت پر تنش، بدن به آرامش نیاز دارد. برخی افراد ممکن است این احساس آرامش و راحتی را با بی حالی و ضعف اشتباه بگیرند.

4. نوع پوزیشن جنسی

انجام برخی پوزیشن‌های جنسی به انرژی و فعالیت جسمانی و جنسی زیادی نیاز دارد. در نتیجه انتخاب نوع پوزیشن به تنهایی خودش می‌تواند عاملی برای احساس ضعف و خستگی بعد از رابطه جنسی باشد.

5. ضعف زنان بعد رابطه جنسی | افسردگی

برخی افراد ممکن است به دلیل داشتن افسردگی، پس از پایان رابطه جنسی دچار احساس بی‌حالی و ضعف شوند. افسردگی علائم روانی و جسمانی مختلفی دارد که یکی از علائم جسمانی افسردگی همین احساس ضعف و بی حالی است.

راهکارهایی برای کاهش احساس ضعف بعد از رابطه جنسی

احساس ضعف و بی حالی بعد از رابطه جنسی یک امر طبیعی است و به طور خود به خود بعد از چند دقیقه این شرایط به حالت اولیه بر‌می‌گردد. با این حال روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید تا میزان ضعف بعد از رابطه جنسی را کاهش دهید.

1. تقویت عضلات بدن

ورزش کردن منظم را فراموش نکنید. هرچه بدن و عضلات آمادگی بیشتری داشته باشد انقباضات بدن و بی حالی و ضعف کمتر رخ می‌دهد با این حال اگر پس از رابطه دچار انقباض و یا سوزش شدید بهتر است مواد غذایی دارای پتاسیم را مصرف کنید.

2. تغییر پوزیشن جنسی

پوزیشن جنسی خود را تغییر دهید. برخی از پوزیشن‌های جنسی بیشتر عضلات بدن را منقبض می‌کنند، در نتیجه پس از اتمام رابطه یا تغییر پوزیشن بدن دچار گرفتگی، ضعف و بی‌حالی می‌شود.

3. تقویت جسم و روان

به طور کلی در اغلب موارد احساس ضعف و بی حالی پس از رابطه جنسی یک فرایند طبیعی و عادی است. بیشترین عوامل مربوط به ضعف و خستگی بدن مربوط به فعالیت جنسی زیاد است. در چنین شرایطی می‌توان با ورزش کردن منظم و اصلاح سبک زندگی و تغذیه سالم بدن را آماده و تقویت کرد. خوردن وعده‌های غذایی سالم مانند مصرف شیرموز، خرما، آجیل خشک و… می‌تواند سبب تقویت قوای جنسی و بدنی فرد شود. همچنین به یاد داشته باشید که علاوه بر این موضوع، مسائل روانشناختی هم می‌توانند در ضعف و بی حالی بعد از رابطه جنسی نقش داشته باشند. در چنین شرایطی بهتر است استرس و اضطراب و افسردگی خود را مدیریت کنید تا سلامت روان بهتری داشته باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا ضعف و بی‌حالی پس از رابطه جنسی نشان دهنده بیماری است؟

در اغلب موارد ضعف و بی‌حالی بعد از رابطه جنسی امری طبیعی است و نیاز به مداخله ندارد. بهتر است به خودتان کمی فرصت دهید تا پس از چند دقیقه به حالت قبل برگردید. اما اگر این مسئله زیاد طول کشید می‌توانید به یک روانشناس متخصص در زمینه مسائل جنسی مراجعه کنید، تا با ارزیابی دقیق شرایطتان بهترین راه حل برای شما را در نظر بگیرد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ضعف زنان بعد رابطه جنسی



:: برچسب‌ها: ضعف زنان بعد رابطه جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بوی بد واژن خیلی اوقات نشان دهنده نوعی مشکل است که حتما باید آن را جدی بگیرید و برای درمان اقدام کنید. علاوه بر سلامت جنسی، بوی بدواژن بر روی اعتماد به نفس و کیفیت رابطه جنسی نیز تاثیر منفی دارد. بنابراین با رعایت بهداشت و نکاتی که در این مقاله آورده‌ایم به راحتی می‌توانید این مساله را رفع کنید، اما گاهی به دلیلی رشد باکتری و عفونت‌ها نیاز به مصرف دارو وجود دارد. در ادامه معنای انواع بوی بد واژن را شرح داده‌ایم. با توجه به نشانه‌های ذکر شده‌، می‎‌توانید علت بروز بوی بد و راه های درمان آن را بیابید. در صورت وجود هر سوال با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره جنسی دریافت نمایید.

منبع: بوی بد واژن

علت بوی بد واژن چیست؟

بوی بدواژن مسلما به طور مستقیم بر روی احساس و اعتماد به نفس خانم‌هایی که با این مشکل مواجه هستند، تاثیر می‌گذارد. بعضی تغییرات در زندگی خانم‌ها، همچون بارداری، یائسگی، دوره پریود به طور طبیعی باعث تغییر بوی واژن می‌‌شود.

بنابراین برخی ترشحات و بوی‌واژن طبیعی هستند، اما مهم است که فرد بوی غیرطبیعی را تشخیص داده و با پی بردن به عوامل ایجاد بوی بد واژن آن را از بین ببرد. توصیه می‌شود برای این امر حتما به پزشک و متخصص مراجعه کنید، چراکه بوی غیرطبیعی نشان دهنده عفونت و گاها بیماری‌های خطرناک‌تری می‌باشد. پیشنهاد می شود مقاله ترشحات واژن را نیز مطالعه کنید.

بوی ماهی

همانطور که اشاره کردیم از عوامل ایجاد بوی بدواژن، عفونت است. چراکه با رشد باکتری‌های بیماری‌زا و ایجاد التهاب زمینه ایجاد بو فراهم می‌گردد.

واژینوز باکتریال از عفونت‌های شایع‌واژن در خانم‌های 15 تا 44 ساله هست. این نوع از عفونت باعث افزایش ترشحات‌واژن می‌گردد و بویی همچون بوی ماهی و زننده دارد.

واژینوز باکتریال اکثرا علائمی ندارد، اما در برخی موارد فرد دچار خارش و سوزش شده و اکثرا بوی بد واژن را تجربه کرده‌اند.

برای درمان واژینوز باکتریال اغلب استفاده از آنتی بیوتیک‌ها تجویز می‌شود و البته مهم‌تر از آن این که خانم اصول بهداشتی را رعایت کند.

توجه : از انجام دوش واژینال خودداری کنید، چراکه این کار باعث برهم خوردن اسیدیته‌واژن می‌شود و زمینه ساز عفونت است. استفاده از محصولات معطر نیز باعث کاهش و برهم خوردن اسیدیته‌واژن می‌شود.

زنانی که رابطه جنسی دهانی انجام می دهند و یا شرکای جنسی متعدی دارند، بیشتر از دیگر زنان مستعد این نوع عفونت‌ها هستند.

بوی بد واژن | بوی شیرین و مخمر

بوی بدواژن که بوی شیرین و مخمر دارد، ناشی از رشد بیش از اندازه مخمر درواژن است. در اثر پیشروی و رشد مخمر در واژن، این ناحیه بویی مشابه عسل و یا شیرینی، آب جو و یا نان دارد.

این نوع از عفونت قارچی با علائمی نیز همراه است. سوزش، خارش شدید، خشکی زیاد، قرمزی اطراف‌واژن، درد به هنگام دفع ادرار، ترشحات واژینال پنیری شکل و … که در صورتی که درمان نشود، بیشتر هم خواهد شد.

این نوع از عفونت قارچی در واژن در کسانی که بیماری زمینه‌ای همانند دیابت دارند، بسیار دردناک‌تر است، اما در صورتی که به پزشک مراجعه کنید، با مصرف آنتی بیوتیک‌‎ها به بهبودی خواهید رسید.

مواردی همچون فشار، دیابت، استفاده از قرص‌های جلوگیری از بارداری، بارداری، آنتی بیوتیک، سوزاک و کلامیدیا باعث افزایش مخمر درواژن می‌شوند.

بوی گندیدگی واژن

بسیاری از خانم‌ها با بی‌توجهی به مسائل بهداشتی‌واژن، باعث می‌شوند که این محل، جایی برای رشد انواع باکتری‌های بیماری زا باشد. یکی از مواردی که باعث ایجاد بوی بد در واژن می‌شود، رشد بسیار زیاد باکتری در این محیط مرطوب و بسته است. در واقع این باکتری‌ها هستند که باعث ایجاد بوی بد همانند بوی گندیدگی در واژن می‌شوند.

از مهم‌ترین مواردی که باعث ایجاد بوی گندیدگی در این ناحیه می‌شود، باقی ماندن طولانی مدت تامپون درواژن است. در نظر داشته باشید که اگر از تامپون به صورت اصولی استفاده نشود، باعث ایجاد سندرم شوک سمی می‌شود که بسیار خطرناک و کشنده است.

دلیل سندروم شوک سمی ماندن طولانی مدت تامپون درون‌واژن است که با علائمی همچون تب، درد و حالت تهوع همراه است. برای رفع این مشکل حتما بایستی به پزشک مراجعه کنید.

بوی بد واژن | بوی فلز واژن

زنان بسیاری در زمان پریودی ناشی از خونریزی که دارند، ازواژن خود بویی شبیه به فلز را احساس می‌کنند. خونریزی در واژن باعث تغییر در اسیدیته و بوی آن می‌شود.

بوی فلزواژن که بویی مشابه به قلع و یا سرب دارد، مشکل جدی نخواهد بود و اگر خود را با آب فراوانی شستشو دهید، برطرف خواهد شد.

بوی کپک زدگی

برخی عادات نادرست باعث ایجاد بوی کپک زدگی می‌شود. از مهم‌ترین این عادات غلط، استفاده از لباس زیر نایلونی است.

پس از گذر از یک روز با فعالیت بدنی که با عرق کردن همراه است، چنانچه لباس زیر شما نیز از جنس مرغوبی نباشد، بوی عرق در واژن سبب ایجاد بوی نامطبوعی همچون کپک زدگی می‌شود.

برای جلوگیری از ایجاد این بو، توصیه می‌شود از لباس زیر مناسب با الیاف نخی و طبیعی استفاده کنید. پس از یک فعالیت بدنی طولانی و یا ورزش دوش بگیرید و از شوینده‌های ملایم جهت شستشوی‌واژن استفاده کنید.

توجه: برای جلوگیری از بوی بد واژن بلافاصله پس از شستن خودتان، ناحیه‌واژن را خشک کنید.

بوی بد واژن | بوی شیرین واژن

یکی دیگر از عوامل موثر در بوی واژن رژیم غذایی شما است. بوی شیرین در ناحیه‌واژن نشان دهنده این است که رژیم غذای‌تان درست نیست.

به طور مثال با مصرف موادغذایی همچون مارچوبه، سیر و غذاهای تند و ادویه دار ممکن است در بوی‌واژن تغییراتی ایجاد شود.

بوی بد واژن | بوی وایتکس واژن

به دلایل مختلفی همچون بوی ادرار، گاهی خانم ازواژن خود بویی مشابه با بوی وایتکس یا آمونیاک حس می‌کند. برای رفع این بو بهتر است خود را با آب فراوان بشویید و به میزان کافی آب بنوشید، چراکه دهیدراته بودن (کم آبی) بدن در ایجاد این بو تاثیرگذار است.

بسیاری از خانم‌ها نیز پس از برقراری رابطه جنسی از واژن خود بوی وایتکس حس می‌کنند که دلیل آن اغلب روان کننده‌ها و اسپرم کش‌ها می‌باشد.

معمولا بوی واژن که مشابه بوی وایتکس است، پس از چند روز برطرف می‌شود، اما اگر بعد از گذشت این بازه زمانی این بو رفع نشد، توصیه می‌شود به یک متخصص مراجعه کنید.

چه زمانی بوی بد واژن نگران کننده است؟

بوی بد واژن همواره نشان از مشکلی در سلامتی شما دارد، بنابراین نباید به هیچ وجه به کوچکترین بویی هم بی‌توجه باشید. اما در اکثر موارد که در متن مقاله فوق بدان اشاره کردیم بوی بد واژن ناشی از عفونت بوده و قابل درمان هست.

اما توجه داشته باشید که اگر بوی بد واژن با علائمی همچون تب، درد درد شکم، کاهش وزن بدون دلیل، خستگی و افزایش ادرار همراه بود؛ بهتر است جهت معاینات بیشتر به پزشک مراجعه نمایید. چراکه ممکن است این بو نشان دهنده یک عفونت یا حتی سرطان شدید باشد.

 

بیشتر بخوانید : مشکلات جنسی

 

کاهش بوی بدِواژن با رعایت موارد زیر

  • اگر از واژن خود بوی بدی احساس می‌کنید، بهتر است خوددرمانی نکنید و برای تشخیص درست حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • مسائل و نکات بهداشتی را رعایت کنید. در زمان شستشوی خود همواره خود را از جلو به عقب بشویید تا آلودگی‌های مقعد وارد واژن نشود. برای آشنایی با نحوه صحیح شستشوی واژن کلیک کنید.
  • پس از برقراری رابطه جنسی حتما دفع ادرار انجام دهید و از شوینده‌های ملایم برای شتسشوی این محل استفاده کنید.
  • خشک کردن خود و همینطور تعویض روزانه لباس زیر نیز از ایجاد بوی بد درواژن جلوگیری می‌کند.
  • در زمان خرید لباس زیر حتما لباسی را تهیه کنید که از الیاف طبیعی باشد.
  • پس از شستشو لباس زیر، آن‌ها را با نور آفتاب خشک کنید، در غیر این صورت حتما آن‌ها را اتو کنید.
  • لباس زیرهای تنگ و چسبان را دور بیاندازید.
  • از محصولات مناسبی در زمان قاعدگی استفاده کنید. پد بهداشتی و یا تامپون خود را زود به زود عوض کنید.
  • در زمان برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید.
  • در رژیم غذایی خود پروبیوتیک‌ها را قرار دهید، چراکه این پروبیوتیک‌ها باعث حفظ باکتری‌های مفید دستگاه گوارش می‌گردد و مانع عفونت قارچی واژن است (منابع غذایی مانند ماست محلی، دوغ کفیر و سایر لبنیات غنی شده با پروبیوتیک حاوی پروبیوتیک‌ها می‌باشند).
  • در طول روز به میزان کافی آب بنوشید.
  • اگر ترشحات‌واژن شما زیاد است، از نوار بهداشتی‌های روزانه برای جلوگیری از خیس ماندن لباس زیرتان استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بوی بد واژن



:: برچسب‌ها: بوی بد واژن ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عاشق مرد متاهل شدن و ایجاد وابستگی عاطفی به مردی که زن دارد، پیامدهای متعددی را به دنبال خواهد داشت. برای زنی که عاشق مرد متاهلی شده است و همینطور پس از برقراری رابطه با او وابستگی نیز پیدا کرده، مدیریت شرایط بسیار سخت است. به همین دلیل احتمالا به بسیاری از مشکلات درونی و بیرونی دچار می‌شود و نمی‌تواند به رابطه اشتباه خود با مرد متاهل پایان دهد. یکی از بهترین راه‌ها جلوگیری از عاشق مرد متاهل شدن است، یعنی در ارتباط با جنس مخالف باید همیشه احتیاط لازم را داشته باشید تا دل به مردی متاهل نبندید. در ادامه توضیحات کامل‌تری پیرامون این موضوع آورده‌ایم. در صورتی که در چنین روابطی درگیر شده‌اید، حتما از خدمات مشاوره خیانت استفاده نمایید.

منبع: عاشق مرد متاهل شدن

عاشق مرد متاهل شدن

رابطه داشتن با مردی که متاهل است، از نظر اخلاقی و انسانی کار درست و شایسته‌ای نیست. بهتر است این رابطه از اول و با دلایل منطقی ایجاد نگردد، چراکه این رابطه‌ها با هدف خاصی دنبال نمی‌شوند.

در ارتباط با مرد متاهل همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر مرد متاهلی که با او در ارتباط هستید، در آستانه طلاق و جدایی باشد؛ ممکن است شانس مجددی به زندگی خود بدهد و نظرش را پیرامون همسرش یا شما تغییر دهد.

بنابراین این شما هستید که باید درست و عاقلانه تصمیم‌گیری کنید. چراکه دل‌بستن به مردی که زن دارد، همانند ساختن خانه‌ای بر روی آب است و ممکن است به یکباره تمام امید و آرزوهایتان به باد برود. همینطور در نهایت می‌تواند باعث لطمه خوردن عواطف و احساسات شما شود.

لازم است بدانید حتی اگر مرد متاهل به خاطر شما زندگی خود را با همسرش خراب کند تا با شما ازدواج کند، شما به عنوان فردی خانه‌ خراب‌کن شناخته می‌شوید. حتی ممکن است این مسئله باعث طرد شدن شما از سوی خانواده‌تان شود. برای آشنایی بیشتر با عواقب رابطه با مرد متاهل کلیک کنید.

دلایل عاشق شدن مرد متاهل

زنانی که دل به مردان متاهل می‌سپارند، اغلب برای اینکار خود دلایلی دارند. در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌شود زنان عاشق مردان متاهل شوند و رابطه عاطفی برقرار کنند، اشاره کرده‌ایم. پیشنهاد می‌شود مقاله تمایل به رابطه سه نفره را نیز بخوانید.

نداشتن تعهد

موضوع بسیار مهمی که خود زنان پس از رابطه با مرد متاهل به خوبی به آن واقف هستند، این است که احتمالا رابطه آن‌ها هیچگاه جدی نشود.

بسیاری از زنان در گذشته خود تجربیات تلخی را کسب کرده‌اند و از روابطی که داشته‌اند، لطمه خورده‌اند. به همین دلیل تمایل دارند در رابطه‌ای باشند که هیچ گونه تعهدی برای آن‌ها ایجاد نکند. به همین دلیل وارد رابطه عاشقانه با مردان متاهل می‌شوند. در واقع این دسته از زنان با وارد شدن در رابطه عاشقانه با مرد متاهل، به دنبال یک حامی عاطفی هستند.

ایده آل دیدن مردان متاهل

اغلب زنان به دنبال مردی هستند که نیازها و خواسته‌های آنان را درک کند و به حرف‌هایشان گوش دهد. این دسته از زنان برای این امر مردان متاهل را ایده آل می‌بینند. چراکه به هرحال مردان متاهل سال‌هایی از زندگی خود را با یک زن زندگی کرده‌اند و بهتر از افراد مجرد نسبت به خواسته‌ها و افکار زنان واقف‌اند. در واقع مردان متاهل می‌توانند معنی رفتارها و عکس‌العمل‌های زنان را بهتر متوجه شوند.

این دسته از زنان، مردان متاهل را ایده‌آل‌تر، بالغ‌تر و پخته‌تر از مردان مجرد تصور می‌کنند؛ به همین دلیل به رابطه با مرد زن‌دار تمایل دارند (حتی شاید در ناخودآگاه). بد نیست بدانید در نظر زنانی که تمایل به ارتباط با مردان متاهل دارند، مردانی که در جمع با همسر خود خوب رفتار می‌کنند، جذاب‌تر به نظر می رسند و معمولا عاشق این دسته از مردان می‌شوند.

مورد توجه قرار گرفتن از سوی مرد متاهل فریبنده تر است

زنانی که علاقه‌مند به برقراری ارتباط با مردان متاهل هستند، مورد توجه قرار گرفتن از سوی مردان متاهل را فریبنده‌تر می‌دانند. دلیل این موضوع این است که این دسته از زنان احساس می‌کنند مردی که با او در ارتباط هستند، بیشتر از یک مرد مجرد برای داشتن آن‌ها خطر کرده است.

در واقع زنی که عاشق مرد زن‌دار است، احساس می‌کند مرد متاهل برای برقراری رابطه با او پا بر روی خط قرمزهای زندگی‌اش گذاشته است و همین در نظرش جذاب جلوه می‌دهد.

تعریف های مرد متاهل واقعی تر است

زنانی که مردان متاهل را برای برقراری رابطه عاشقانه به مردان مجرد ترجیح می‌دهند، بر این باور هستند که تعریف و توجه مردان مجرد از آن‌ها، فقط به یک دلیل است؛ یعنی مردان مجرد قصد دارند با تعریف و تمجید و به کارگیری تکنیک‌هایی آن‌ها را برای بردن به رختخواب متقاعد کنند.

در مقابل نظر آن‌ها پیرامون مردان متاهل این است که نیازهای جنسی مردان متاهل در حال حاضر هم رفع می‌شود و انگیزه آن‌ها فقط بودن در کنارشان است. به همین دلیل این دسته از زنان توجه مردان متاهل را واقعی‌تر می‌دانند.

کنترل مردان متاهل بر زندگی بیشتر است

مردان متاهل معمولا در زندگی خود، از جهات مختلفی به یک ثباتی رسیده‌اند و به عبارتی کنترل زندگی در دستشان است. در اغلب موارد نیز زنان به دلیل دریافت حمایت‌های مالی با مردان متاهل وارد رابطه عاشقانه و عاطفی می‌شوند.

بها دادن به دروغ‌های مردان

زنانی که با مردان متاهل وارد رابطه می‌شوند، برای توجیه کاری که در حال انجام آن هستند، سعی می‌کنند به دروغ‌هایی که مردان در مورد زندگی زناشویی خود می‌گویند بها دهند. دروغ‌هایی از قبیل راضی نبودن از زندگی زناشویی، عدم علاقه به همسر، درک نشدن از سوی همسر و … مواردی است که برای شروع این نوع از روابط به کار گرفته می شود.

در واقع این دروغ‌ها بخشی از فریبی است که مردان متاهل دست به دامن آن می‌شوند تا با زن دیگری وارد رابطه شوند. چه بسا که واقعیت بر خلاف این دروغ‌ها است و حتی آن‌ها ترجیح می‌دهند تعطیلات را در کنار همسر و فرزندانشان باشند.

میوه ممنوعه بودن مردان متاهل

برای بسیاری از زنان این قسمت از ارتباط با مردان متاهل جذاب است، که در عین حال هیجان انگیز می‌باشد. عاشق مرد متاهل شدن می‌تواند احساساتی همچون خطر لو رفتن و گرفتار شدن، احساس لذت از مخفی کردن رابطه، عدم آگاهی والدین و … را به همراه داشته باشد.

ازدواج نامناسب والدین

زنانی که از بچه‌های طلاق هستند، ممکن است اعتقادی به نهاد خانواده نداشته باشند. برای این دسته از زنان وارد شدن در زندگی دیگری کار سختی نخواهد بود؛ چراکه اساسا هدف ازدواج را درک نکرده‌اند و احساس می‌کنند حتی ازدواج نیز می‌تواند دستخوش بازی شود.

بیشتر بخوانید : درمان خیانت

تمام کردن و فراموش کردن عشق به مرد متاهل

در این مقاله سعی کردیم به دلایل اصلی و مهم عاشق مرد متاهل شدن بپردازیم. اما واقعیت این است که این نوع روابط در فرهنگ ما پسندیده نیست و از طرفی چند همسری نیز از سوی زنان و خانواده‌ها پذیرفته نشده است.

بنابراین توصیه می‌کنیم که پیرامون تصمیم خود فکر کنید تا در نهایت به نتیجه عاقلانه‌ای برسید. اگر به هر دلیلی تصمیم به فراموشی مرد متاهل گرفته‌اید، به موارد زیر توجه کنید:

  • با تغییر دیدگاه خود، زندگی جدیدی را آغاز کنید. بی‌شک فراموش کردن مرد متاهل به دلیل غلبه بر وسوسه، شما را به فرد بهتری در زندگی‌تان تبدیل می‌‌کند.
  • اگر مرد متاهلی که با او در ارتباط بوده‌اید، از آشنایان و دوستان شماست، سعی کنید در جمع‌های خانوادگی و یا دوستانه‌ای که او حضور دارد، شرکت نکنید.
  • بهتر است برای فراموش کردن عشق یک مرد متاهل تمامی راه‌های ارتباطی از جمله شبکه‌های اجتماعی را با او محدود کنید.
  • سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید؛ بی شک در این دنیا فرد مناسب‌تری برای شما وجود دارد.

باید در نظر داشته باشید که فراموش کردن عشق به یک مرد متاهل و پشت سر گذاشتن احساسات منفی ناشی از آن همچون استرس و اضطراب، نیازمند دریافت مشاوره‌های تخصصی و راهکارهای درمانی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشق مرد متاهل شدن می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عاشق مرد متاهل شدن



:: برچسب‌ها: عاشق مرد متاهل شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 | نظرات ()