نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا در مورد روش‌های ترک حشیش و آنچه افراد در فرایند درمان به آن‌ها نیاز دارند اطلاعی دارید؟ حشیش به عنوان رایج‌ترین ماده مخدر در جهان امروزه بسیاری از افراد را درگیر خود ساخته و جوانان زیادی را در دام اعتیاد گرفتار کرده است. از آنجایی که اثرات این ماده بیشتر بر ذهن و روان تاثیر می‌گذارد، روش‌های ترک آن نسبت به موادی که جسم را هدف قرار می‌دهند تا حدودی متفاوت است. در واقع روش‌های ترک حشیش بیش از سم زدایی و پرداختن به علائم جسمانی بر علائم روانی ناشی از مصرف و قطع این ماده تمرکز دارند. از جمله این روش‌ها می‌توان به مصاحبه انگیزشی، درمان شناختی رفتاری و خانواده درمانی اشاره کرد که ما در ادامه به توضیح بیشتر آن‌ها پرداخته‌ایم. جهت آشنایی با سایر روش های ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

ترک حشیش

بهترین روش ترک اعتیاد به حشیش

ترک اعتیاد به حشیش

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

حشیش چیست؟

حشیش یا همان کانابیس ماده مخدری است که از گیاه شاهدانه به دست می‌آید. وجود ماده‌ای به نام THC در این گیاه باعث می‌شود که فرد در پی مصرف استعمال آن علائمی نظیر توهم و تغییرات ادراکی را تجربه نماید. توجه داشته باشید که گل یا ماریجوانا نیز نوعی کانابیس است چرا که از گیاه شاهدانه به دست می‌آید و دارای همان ماده موثره است و تنها مقادیر آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. با این حال حشیش در حدود 7 تا 10 برابر خطرناک‌تر است و می‌تواند آثار جسمی و روان شناختی زیان بارتری را برجای بگذارد. 

اهمیت ترک به موقع اعتیاد به حشیش

اعتیاد به حشیش بیش از هر چیز بر ذهن و روان فرد تاثیر می‌گذارد و اثرات ظاهری آن نسبت به مواد مخدر افیونی نظیر هروئین دیرتر بروز می‌یابد. همین امر باعث می‌شود که بسیاری از افراد فکر کنند حشیش اعتیاد آور نیست و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند. این در حالی است که مصرف حشیش می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات روانی نظیر اختلالات روان پریشی و دو قطبی شده و به مرور فرایندهای فکری نظیر تصمیم گیری و قضاوت را تحت تاثیر قرار دهد.

از آنجایی که افراد در طی تجربه توهمات ناشی از مصرف حشیش ادراک درستی از واقعیت ندارند و در واقع فرق بین واقعیت و خیال را تشخیص نمی‌دهند ممکن است اقدامات خطرناکی را انجام دهند و سلامت خود یا اطرافیان را به خطر بیاندازند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که به موقع برای ترک این ماده اقدام شود تا اثرات روانی آن پیشرفت نکنند. برای اطلاع از بهترین اقدام ممکن حتما مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

بهترین روش های ترک حشیش

امروزه برای ترک حشیش روش‌های درمانی گوناگونی به کار می‌رود که ما  در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

مصاحبه انگیزشی

بسیاری از افراد مصرف کننده حشیش به خصوص کسانی که به تازگی درگیر اعتیاد به این ماده شده‌اند انگیزه چندانی برای ترک ندارند. آن‌ها ممکن است به اصرار خانواده و اطرافیان برای درمان مشکل خود مراجعه کنند اما در نهایت بر این باورند که مصرف حشیش مشکل چندانی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند. در این شرایط شروع ترک می‌تواند در ظاهر موفقیت آمیز باشد اما اغلب در دراز مدت به شکست می‌انجامد چرا که فرد از درون برای ترک حشیش به آمادگی نرسیده است.

برای ایجاد این آمادگی درمانگران از روش مصاحبه انگیزشی استفاده می‌کنند. در مصاحبه انگیزشی درمانگر تلاش می‌کند تا به فرد نشان دهد جنبه‌های متعارضی در درون او وجود دارند که همزمان برای ترک و ادامه مصرف تمایل دارند. آگاهی از این تعارض‌ها و حل آن‌ها به بیمار کمک می‌کند تا بتواند با دید وسیع‌تری به مشکل خود نگاه کند و با انگیزه بیشتری برای شرکت در فرایند ترک آماده شود.

درمان شناختی رفتاری برای ترک حشیش

در درمان شناختی رفتاری درمانگر تلاش می‌کند تا عقاید و باورهای غلط مرتبط با مصرف مواد را شناسایی کرده و آن‌ها را به چالش بکشد. در نهایت جایگزین شدن افکار سالم با باورهای نادرست به فرد کمک می‌کنند که احساسات مثبت بیشتری را در خود شکل بدهد و از رفتارهای آسیب رسانی نظیر مصرف مواد خودداری کند. درمان شناختی رفتاری امروزه به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان انواع آسیب‌های روان شناختی به کار می‌رود و در کمک به افراد در مسیر ترک اعتیاد نیز تا حد بسیاری موثر است. 

گروه درمانی

گروه درمانی یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای ترک انواع مواد محسوب می‌شود. در این روش افراد با تجربیاتی مشابه در کنار هم و در یک گروه قرار می‌گیرند. درمانگر با مطرح کردن یک موضوع بحث خاص نظیر “چگونگی غلبه بر وسوسه” تلاش می‌کند تا ارتباط میان اعضای گروه را در جهت مناسب هدایت نماید و فرایند به اشتراک گذاشتن تجربیات مثبت و موثر را تسهیل کند.

خانواده درمانی برای ترک حشیش

نگاه اعضای خانواده به اعتیاد و واکنش آن‌ها به این مسئله یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین موفقیت آمیز بودن فرایند ترک است. از همین رو در بسیاری از مواقع درمانگران تلاش می‌کنند تا جلسات مشاوره را به صورت خانوادگی برگزار کرده و سایر اعضا را نیز در فرایند ترک درگیر نمایند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا در مورد مفهوم اعتیاد به عنوان یک بیماری عودکننده مغزی به والدین یا همسر آموزش‌هایی را ارائه کرده و شیوه‌های صحیح برخورد با فرد درگیر مصرف مواد را نیز به آن‌ها بیاموزند. خانواده درمانی با ایجاد یک شبکه حمایت اجتماعی امن پیرامون فردی که درگیر آسیب اعتیاد شده اغلب نتایج قابل قبولی در درمان انواع مواد از جمله حشیش به جای می‌گذارد.

سوالات متداول

– آیا حشیش باعث افزایش خلاقیت می‌شود؟

متاسفانه یک باور غلط در بین جوانان وجود دارد که فکر می‌کنند حشیش خلاقیت ذهن را بالا می‌برد. این در حالی است که حشیش یک ماده توهم زا است و باعث تجربه ادراکات غیر طبیعی و غیر واقعی می‌شود و می‌تواند شما را به سمت بیماری‌های روان پریشی حاد سوق دهد.

– حشیش چه فرقی با گل دارد؟

گل و حشیش در طبقه بندی مواد مخدر در یک گروه قرار دارند چراکه هر دو از گیاهی به نام شاهدانه به دست می‌آیند. با این تفاوت که حشیش از صمغ این گیاه گرفته می‌شود و دارای ماده موثره بیشتری است اما گل از شاخ و برگ‌های این گیاه گرفته می‌شود و مقدار THC کمتری دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید از طریق تلفن _ با برترین و مجرب ترین متخصصان اعتیاد و خانواده در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو ارتباط برقرار کنید.

 

منبع : ترک حشیش



:: برچسب‌ها: ترک حشیش ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از علائم افسردگی اطلاع دارید؟ افسردگی یکی از شایع‌‌ترین اختلالات خلقی و عاطفی است که باعث به هم خوردن ریتم طبیعی زندگی و عدم لذت بردن از علائق گذشته می‌گردد. در واقع فرد افسرده دچار یک نوع عذاب روحی می‌شود که روی روابط اجتماعی و شخصی وی اثر منفی می‌گذارد. افسردگی انواع مختلفی دارد که در تمام انواع آن بر احساس، تفکر و رفتار فرد تأثیر گذاشته و باعث بروز مشکلات جسمی و روانی می‌شود. نشانه‌‌ها‌ و علائم افسردگی شامل اختلال در عملکرد روزانه و حتی احساس بی‌ ارزشی و افکار خودکشی می‌شود. این که گاهی احساس ناراحتی کنید کاملا طبیعی است اما افسرده بودن یک چیز کاملا متفاوت می‌باشد که باید درمان شود. آگاهی از علائم افسردگی به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر آن را تشخیص داده و برای درمان اقدام نمایید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

علائم افسردگی شدید

نشانه های افسردگی شدید

علائم افسردگی

نشانه های افسردگی

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

چرا افسردگی اتفاق می ‌افتد؟

بروز افسردگی در افراد فقط به یک علت خاص محدود نمی‌شود. از دلایل این اختلال می‌توان به مشکلات زندگی، بیماری‌های جسمی یا عوامل دیگر اشاره کرد. بعضی از افراد در پی حوادث و رویدادهای ناگوار و ناخوشایند به افسردگی مبتلا می‌شوند و عده‌ای هم ناگهانی و بدون هیچ اتفاق خاصی دچار افسردگی می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سایر اختلالات روانی کلیک کنید.

علائم افسردگی | چه افرادی بیشتر به افسردگی مبتلا می‌شوند؟

افسردگی مختص گروه خاصی نیست و در تمامی سنین، نژاد، اقوام و طبقات اجتماعی چه در زنان و چه در مردان به وجود می‌آید. همه‌ی افراد در هر سنی ممکن است به افسردگی مبتلا شوند اما افسردگی در دسته‌ای از افراد بیشتر اتفاق می‌افتد. آمارها نشان داده که زنان بیشتر از مردان مبتلا به افسردگی می‌شوند. 

علائم و نشانه های افسردگی

ویژگی مشترک همه‌ی انواع اختلالات افسردگی این است که فرد از نظر خلق و خو و وضعیت روانی احساس تهی بودن یا زودرنجی می‌کند. همچنین تغییرات جسمی و ذهنی هم با این حال خلقی همراه میشوند، به طوری که بر رفتارهای فرد تأثیر منفی میگذارند. ریشه‌ی به وجود آمدن این اختلال هم می‌تواند متفاوت باشد. کسانی که افسردگی دارند، احساس اندوه، ناامیدی و تنهایی کرده و معمولا علاقه و تمایل خودشان را به چیز‌هایی که زمانی برایشان لذت بخش بوده از دست می‌دهند. تمام این احساسات می‌توانند در توانایی فرد برای عملکرد مناسب تاثیر گذاشته و اثری وحشتناک بر زندگی فرد داشته باشند.

شایع ترین علائم افسردگی

 

افسردگی علائم متعددی دارد که از نشانه‌های شایع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بی‌علاقگی نسبت به فعالیت‌های روزمره

برای افراد افسرده سرگرمی‌ها، تفریحات، فعالیت‌های اجتماعی یا روابط جنسی مانند گذشته اهمیتی ندارد و دیگر نمی‌توانند مثل سابق از کارهای مورد علاقه‌شان لذت ببرند. در واقع هیچ کاری شور و هیجان را در آن‌ها ایجاد نمی‌کند. 

2. اختلالات خلقی

احساس غم و اندوه فروان، بی‌حوصلگی، بی‌انگیزگی و ناامیدی احساساتی هستند که اگر بدون دلیل خاصی به مدت طولانی‌ و شدید وجود داشته باشند، می‌توانند نشانه افسردگی باشند. افراد مبتلا به افسردگی بیشترین هیجانی که تجربه می‌کنند غم و اندوه فراوان است.

3. آشفتگی روان و بی‌ قراری

دربسیاری از مبتلایان به بیماری افسردگی قوای جسمانی کم شده و یا به بی قراری حرکتی دچار می‌شوند. به این صورت که حتی برای برخواستن از رخت‌خواب نیز دچار سختی و مشقت می‌شوند.

4. تغییرات اشتها

خوردن بیش از حد یا خیلی کم می‌تواند نشانه افسردگی باشد. افراد افسرده اشتهای خود را از دست می‌دهند و یا کمتر از قبل غذا می‌خورند. این تغییرات در مصرف غذا باعث افزایش یا از دست دادن وزن می‌شود.

5. افزایش یا کاهش وزن

افسردگی روی هورمون‌های تنظیم کننده‌ی اشتها اثر گذاشته و باعث می‌شود که فرد میل بیش‌تر یا کم‌تری به مصرف غذا داشته باشد. همچنین مشکلات خواب مربوط به افسردگی هم می‌تواند مشکل اشتها را بیشتر کند چراکه کمبود خواب نیز هورمون‌های گرسنگی و سیری را مختل می‌کند.

6. علائم افسردگی | ناتوانی در لذت بردن از زندگی

شخص افسرده تقریبا از انجام هیچ کاری لذت نمی‌برد و هیچ میلی برای انجام فعالیت‌‌های سرگرم کننده و لذت بخش در خودش نمی‌بیند. حتی اگر کاری را انجام دهد که در گذشته از تجربه کردن آن لذت می‌برده، اکنون دیگر آن احساس را نمی‌کند.

7. کندی روانی و حرکتی

کندی روانی _ حرکتی نشانه‌ای از ابتلای فرد به افسردگی شدید است. علامتی که در بیماران افسرده شدید، بیشتر دیده می‌شود. کندی روانی و حرکتی با تنبلی فرق دارد، تنبلی می‌تواند نشانه افسردگی یا ویژگی شخصیتی فرد باشد یعنی فرد یا افسرده و یا به لحاظ شخصیتی تنبل است. در حالی که کندی روانی و حرکتی از علائم شایع ابتلا به افسردگی شدید محسوب می‌شود.

8. علائم افسردگی | عدم تمرکز

کاهش قدرت تصمیم گیری و کاهش توانایی تفکر و تمرکز از مشکلات افراد مبتلا به افسردگی می‌باشد. یک شخص افسرده ممکن است توجه خود را در مکالمات از دست بدهد. مشکلات حافظه از بزرگ‌ترین مشکلات افراد افسرده است.

9. تغییرات خواب

کمبود خواب و افسردگی تاثیر مستقیمی با یکدیگر دارند. به این صورت که کمبود خواب افسردگی را شدیدتر کرده و افسردگی نیز اختلالات خواب‌را بیشتر‎ می‌کند. احتمال افسردگی در افراد مبتلا به بی خوابی چند برابر بیشتر از افراد عادی است. خواب بیش از حد نیز می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد. مشکل خواب معمولا با داروی تجویز شده از سوی پزشک برطرف می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای ضد افسردگی کلیک کنید.

10. کمبود اعتماد به‌ نفس

یکی از علائم افسردگی،‌ کمبود اعتماد به نفس است. مبتلایان به افسردگی همیشه به فکر کمبودها و شکست‌هایشان هستند و احساس گناه شدیدی را تجربه می‌کنند. بازنده بودن در زندگی از افکار مداوم آنان است و به نوعی انرژی منفی در ذهنشان نقش می‌بندد.

11. ناامیدی

افسردگی این احساس را در فرد ایجاد می‌کند که گویی دیگر هیچ اتفاق خوبی رخ نخواهد داد. معمولا به دنبال این منفی نگری، افکاری مانند خودکشی به ذهنشان می‌رسد که باید بسیار جدی گرفته شده و درمان شوند. برای کسب اطلاعات در زمینه درمان افسردگی کلیک کنید. 

12. ژنتیک

در برخی موارد، اختلالات خلقی و افکار خودکشی زمینه‌ی ژنتیکی دارند اما ژنتیک فقط یکی از عوامل افزایش‌ دهنده‌ی خطر ابتلا به افسردگی است. بروز علائم افسردگی در افرادی که زمینه‌‌ی ژنتیکی دارند، معمولا در سنین پایین‌تر بروز پیدا می‌کند. علاوه بر عامل ژنتیک، عوامل دیگری مثل شرایط و اتفاقات زندگی در مبتلا شدن این افراد به افسردگی مؤثر هستند.

تفاوت علائم افسردگی در زنان و مردان

مردان معمولا به دلایل فرهنگی از افسردگی خودشان خجالت‌زده می‌شوند و به همین دلیل سعی در تحمل بیماری دارند یا با مصرف مواد مخدر، خود درمانی می‌کنند. درمان نشدن افسردگی در مردان می‌تواند پیامدهای فاجعه‌ باری داشته باشد زیرا آمار خودکشی‌ در مردان بیشتر از زنان است.
خانم‌‌ها روحیه حساسی دارند و ممکن است بیشتر به افسردگی دچار شوند. به همین دلیل است که معمولا خطر ابتلا به افسردگی در خانم‌‌ها معمولا دو برابر آقایان می‌باشد. عوامل بسیاری در بروز افسردگی زنان موثر هستند که از آن‌ها می‌توان به عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی، هورمونی، محیطی و مشکلات روانی اشاره کرد.

چگونه می توان افسردگی را درمان کرد؟

برای درمان افسردگی باید به یک روانشناس مراجعه کرد تا علت ابتلا و شدت افسردگی مشخص شود. روانشناس بر اساس درجه افسردگی، تشخیص می‌دهد که فرد به چه نوع درمانی نیاز دارد. همچنین آگاهی‌های لازم درباره روا‌ن ‌درمانی و انواع رویکردهای آن را به فرد و خانواده او ارائه می‌کند. برای دریافت خدمات مشاوره و درمان افسردگی می‌توانید از جلسات مشاوره روانشناسی ذهن نو استفاده نمایید. 

 

منبع : نشانه های افسردگی

 


:: برچسب‌ها: علائم افسردگی شدید ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

معمولاً اصلی‌ترین نشانه بارداری برای خانم‌ها عقب افتادن تاریخ عادت ماهیانه است و تا پیش از این تاریخ آن‌ها توجه چندانی نسبت به احتمال بارداری خود ندارند. با این حال پیش از عقب افتادن تاریخ قاعدگی نیز نشانه‌هایی وجود دارند که خبر از بارداری می‌دهند. البته باید گفت دقیق‌ترین راه تشخیص بارداری آزمایش خون است و سایر روش‌ها ممکن است دارای خطا باشند یا به دلایل دیگری ایجاد شده باشند. با این حال از نشانه‌های اولیه بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

علائم بارداری 

نشانه های بارداری

علائم اولیه بارداری

نشانه های اولیه بارداری

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

کرامپ‌های شکمی یا انقباضات رحم

یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های اولیه بارداری که در اکثریت خانم‌های باردار اتفاق می‌افتد و به معنای شروع بارداریست، انقباضات رحمی هستند که به صورت درد در ناحیه زیر شکم مشخص می‌شوند. شما احتمالاً این دردها را در زمان قاعدگی تجربه کرده‌اید اما در این ایام انقباضات شدیدتر بوده و برای مدت طولانی‌تری نیز باقی می‌مانند.

احساس درد در سینه‌ها

احساس درد یا حساسیت سینه‌ها نیز یکی دیگر از نشانه‌های بارداریست. برخی از خانم‌ها نیز ممکن است متوجه تیرگی در اطراف سینه خود شوند. اگرچه این تغییرات می‌تواند نشانه شروع عادت ماهانه نیز باشد و نمی‌توانیم با قطعیت وجود آن‌ها را دلیلی برای بارداری بدانیم با این حال حساسیت و درد در سینه‌ها یکی از شایع‌ترین نشانه‌های اولیه بارداری می‌باشد.

حالت تهوع از علائم بارداری

حالت تهوع که به آن بیماری صبحگاهی نیز گفته می‌شود یکی دیگر از نشانه‌های رایج بارداری است که به ویژه در اوایل صبح و هنگام بیداری از خواب مشاهده می‌شود. این تهوع‌ها می‌تواند همراه با استفراغ و یا بدون استفراغ باشد. حساسیت قوه بویایی در خانم‌ها که در دوران بارداری دیده می‌شود نیز، معمولاً این حالت تهوع را تحریک کرده و باعث تشدید آن می‌شود.

احساس خستگی و بی حالی

احساس خستگی و میل به خوابیدن بیشتر یکی از نشانه‌های بارداری است که در برخی از خانم‌ها دیده می‌شود. ممکن است به دلیل کاهش میزان قند خون یا تغییرات هورمونی که در این ایام در بدن شما اتفاق می‌افتد احساس خستگی یا کم شدن انرژی را به ویژه در سه ماهه اول بارداری تجربه کنید.

تغییرات خلق و خو

یکی از نشانه‌های اولیه بارداری که برخی از خانم‌ها آن را تجربه می‌کنند تغییر در خلق و خو است که به دلیل تغییرات هورمونی درون بدن اتفاق می‌افتد. این تغییرات می‌تواند به صورت احساس غم، پرخاشگری و یا تحریک پذیری دیده شود.

افزایش دمای بدن

اگرچه افزایش دمای بدن تقریباً در تمامی خانم‌ها اتفاق می‌افتد اما معمولاً نسبت به آن بی توجهی می‌شود؛ زیرا این تغییر به حدی محسوس نیست که بدون اندازه گیری قابل فهم باشد. با این حال یکی از نشانه‌های بارداری این است که دمای بدن شما صبح‌ها و پیش از خوردن صبحانه بالاتر از حالت معمول است و این حالت برای مدت دو هفته یا 20 روز ادامه پیدا خواهد کرد.

سردرد و سرگیجه از علائم بارداری

تغییرات هورمونی که در بدن شما در حال اتفاق افتادن است معمولاً باعث می‌شود نشانه‌هایی همچون سردرد را تجربه کنید علاوه بر این به دلیل انبساط عروق خونی و افت فشار خون یا کاهش میزان قند خون ممکن است دچار حالت‌هایی همچون سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم‌هایتان شوید.

گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات و ماهیچه‌ها در اندام‌های مختلف بدن به خصوص دل درد، کمر درد و یا گرفتگی عضلات پا از نشانه‌های بارداری هستند که در برخی از خانم‌ها دیده می‌شود.

تکرر ادرار

تکرر ادرار یکی دیگر از نشانه‌های بارداری است که برخی از مادران در حدود هفته‌های ششم تا هشتم بارداری آن را تجربه می‌کنند.

لکه‌بینی از علائم بارداری

ممکن است در اوایل بارداری گاهی اوقات دچار لکه‌بینی شوید اما دقت داشته باشید که لکه‌بینی مربوط به بارداری معمولاً دارای رنگی متفاوت از لکه‌بینی مربوط به عادت ماهیانه است. لکه‌بینی در دوران بارداری به دلیل تلاش توده سلولی برای چسبیدن به دیواره رحم یا لانه گزینی اتفاق می‌افتد و خونریزی که به این خاطر رخ می‌دهد معمولاً دارای رنگ روشن است.

یبوست

افزایش هورمون پروژسترون در دوران بارداری باعث تغییر در حرکات روده شده و به همین خاطر بعضی از خانم‌ها با مشکلاتی در دفع مانند یبوست مواجه می‌شوند.

علائم و نشانه‌های بارداری پسر

علاوه بر علائمی که نشان‌دهنده بارداری هستند، برخی از نشانه‌ها در دوران بارداری خبر از جنسیت پسر یا دختر فرزند شما می‌دهند. موارد زیر از مهم‌ترین نشانه‌هایی هستند که به عنوان علائم بارداری پسر درنظر گرفته می‌شوند.

  • افزایش وزن مادرانی که جنینشان پسر است بیشتر در قسمت شکم می‌باشد
  • فقدان حالت تهوع‌های صبحگاهی یا شدت کم این شرایط
  • وجود جوش و آکنه در پوست صورت
  • خشک شدن و ترک خوردن پوست دست
  • احساس سرما در پاها
  • درخشان شدن موها و بالا رفتن سرعت رشد مو

علائم و نشانه‌های بارداری دختر

درصورتی که جنین شما دختر باشد، نشانه‌های متفاوتی را تجربه می‌کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • وجود حالت تهوع‌های صبحگاهی
  • ضربان قلب کودک بین 140 تا 160 خواهد بود
  • چرب شدن پوست
  • چاقی صورت
  • تغییرات خلقی
  • نازک شدن تارهای مو

روش‌های تشخیص بارداری

درصورتیکه هریک از علائم بارداری را در خود احساس می‌کنید، می‌توانید با استفاده از روش‌های تشخیصی دقیق‌تر راجع به وضعیت بارداری خود اطلاع پیدا کنید. به طور معمول برای تشخیص بارداری از دو روش تست‌های خانگی یا بیبی چک و آزمایش خون استفاده می‌شود.

بیبی چک

بیبی چک میزان هورمون بارداری (HCG) را در ادرار اندازه‌گیری می‌کند. به همین خاطر برای دریافت نتیجه صحیح از این تست، باید چند روز پس از عقب افتادن تاریخ عادت ماهانه مورد استفاده قرار گیرد. بهترین زمان استفاده از بیبی چک اول صبح است زیرا ادرار صبحگاهی دارای غلظت بیشتری از هورمون بارداری است و احتمال نتیجه منفی کاذب را کاهش می‌دهد.

ظاهر شدن دو خط بر روی بیبی چک به معنای بارداری و ظاهر شدن یک خط به معنای عدم بارداری است. با این حال روش فوق علی رغم سرعتی که درپاسخگویی دارد چندان دقیق نیست و برای مشخص شدن نتیجه قطعی بهتر است از آزمایش خون بارداری استفاده کنید.

آزمایش خون بارداری

این روش دقیق‌ترین شیوه برای تشخیص بارداری است و میزان هورمون بارداری یا (HCG) را در خون مادر اندازه‌گیری می‌کند. اگرچه ممکن است در اولین روزهای بارداری به دلیل کافی نبودن غلظت هورمون HCG، نتیجه تست خون منفی باشد با این‌حال احتمال چنین خطایی بسیار اندک است و شما می‌توانید نسبت به نتیجه تست خون بارداری مطمئن باشید.

سؤالات متداول

– آیا عقب افتادن عادت ماهانه نشانه بارداری است؟

عقب افتادن عادت ماهانه اصلی‌ترین نشانه بارداری است بااین‌حال تأخیر در تاریخ قاعدگی ممکن است به دلیل اضطراب، تغییرات وزن و یا دلایل دیگری اتفاق افتاده باشد به همین خاطر بهتر است در صورت عقب افتادن تاریخ عادت ماهانه برای انجام آزمایش خون بارداری اقدام کنید. در صورت منفی بودن حتما مشاوره جنسی دریافت کنید.

برای دریاقت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق تلفن _ با برترین و مجرب ترین متخصصان کودک و نوجوان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو ارتباط برقرار کنید.

 

 

منبع  : علائم بارداری



:: برچسب‌ها: علائم بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 1162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

روانشناسی کودک یکی از حیطه‌های پرکاربرد علم روانشناسی است که در ارتباط با نیازهای روحی و تربیتی کودکان صحبت می‌کند. روانشناسان کودک معمولاً به دنبال فهم این موضوع هستند که چطور می‌توانیم به کودکان کمک کنیم تا سلامت روحی خود را حفظ کرده و در عین حال بتوانند حداکثر توانایی‌های خود را به حالت بالفعل درآورند. در سال‌های اخیر و به دنبال آشنایی والدین با اهمیت روانشناسی کودک، بسیاری از آن‌ها سعی می‌کنند تا در تربیت کودک خود از نظرات روانشناسان استفاده کنند. ما نیز در این مطلب به معرفی حوزه روانشناسی کودک و زمینه‌های مختلف آن خواهیم پرداخت. جهت آگاهی بیشتر مشاوره کودک دریافت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

 

روانشناسی کودک 

اهمیت روانشناسی کودک

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

روانشناسی کودک چیست؟

روانشناسی کودک به شاخه‌ای از روانشناسی گفته می‌شود که به طور خاص در ارتباط با کودکان و نیازهای رشدی آن‌ها صحبت می‌کند. در حقیقت روانشناسان کودک معتقدند که نیازهای روحی و توانایی‌های ذهنی کودکان کاملاً متفاوت از بزرگسالان است و به همین خاطر آن‌ها به متخصصینی نیاز دارند که با توانایی‌ها و نیازهایشان آشنایی کامل داشته باشند. با این حال روانشناسی کودک صرفاً راجع به مشکلات و نیازهای روحی کودکان صحبت نمی‌کند. بخش مهمی از این حیطه روانشناسی به چگونگی پرورش هرچه بهتر توانایی‌های کودکان و تبدیل آن‌ها به بزرگسالانی توانمند می‌پردازد.

ابعاد مختلف روانشناسی کودک

روانشناسی کودک راجع به جنبه‌ها و حیطه‌های مختلفی از توانایی‌های کودکان صحبت می‌کند. به عبارتی روانشناسان می‌بایست راجع به تمامی این ابعاد در سنین مختلف آگاهی داشته باشند و بتوانند کودک را در تمامی این جنبه‌ها مورد بررسی قرار دهند.

رشد جسمی کودک

رشد جسمی شاخص‌ترین و واضح‌ترین جنبه در رشد کودکان است. کودکان می‌بایست در هر سن توانایی‌های مشخصی را به دست آورده باشند. برای مثال آنها باید بتوانند در حدود یک سالگی راه بروند و یا در 6 سالگی به قد و وزن مشخصی دست پیدا کرده باشند. تأخیر در رسیدن به این توانایی‌ها می‌تواند نشان دهنده مشکلات زیر بنایی خاصی باشد و یا در آینده مشکلاتی را برای کودک ایجاد کند. به همین خاطر روانشناسان کودک می‌بایست با توانایی‌های فیریزیولوژیک در هر گروه سنی و مشکلات مربوط به آن آشنایی داشته باشند.

رشد ذهنی کودک

توانایی‌های ذهنی کودک یکی از قدیمی‌ترین مباحثی هستند که در روانشناسی کودک مطرح شده‌اند. روانشناسان می‌بایست به خوبی با توانایی‌های ذهنی هر گروه سنی از کودکان آشنا باشند و درصورتی که کودکی دچار مشکل در هریک از این زمینه‌ها مثل افت تمرکز و یا ضعف در یادگیری مطالب باشد بتوانند به او برای بهبود کمک کنند. علاوه بر این ارزیابی هوش و سایر توانایی‌های ذهنی کودکان نیز در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رشد اجتماعی کودک

آموزش مهارت‌های ارتباط اجتماعی به کودک نظیر مهارت دوست یابی یا صحبت کردن در میان جمع از مسائلی هستند که در این بعد بررسی می‌شوند. علاوه بر این محیط اجتماعی کودک یکی از مسائلی است که می‌تواند باعث آسیب دیدن کودک و یا رشد بهتر او باشد. به همین خاطر بررسی محیط اجتماعی و میزان توانایی کودکان در زمینه مسائل اجتماعی اهمیت بالایی دارد.

رشد هیجانی کودک

هیجان در نوزادان تازه متولد شده معمولاً بسیار ساده و محدود به شادی، ترس، غم و یا خشم است. به مرور و با بزرگتر شدن کودکان این هیجانات پیچیده‌تر شده و احساساتی همچون شرم و احساس گناه یا احساس غرور را نیز شامل می‌شود. مشکلات هیجانی می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی همچون افسردگی یا اضطراب در کودکان شود. به همین خاطر روانشناسی کودک به سلامت هیجانات در کودکان توجه ویژه‌ای دارد. رشد هیجانی علاوه بر تاثیری که در بروز بیماری‌های مختلف دارد، سایر توانایی‌های کودک از جمله روابط اجتماعی و توانایی‌های ذهنی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. یک کودک افسرده تمایلی به برقراری ارتباط با دیگران ندارد و یا یک کودک مضطرب نمی‌تواند به خوبی بر انجام کارها تمرکز داشته باشد.

متخصصان روانشناسی کودک چه کارهایی انجام می‌دهند؟

برای بسیاری از والدین این سؤال ایجاد می‌شود که کمک گرفتن از روانشناسان کودک چه اهمیتی دارد؟ برخی دیگر نیز تصور می‌کنند که پیش از به وجود آمدن مشکل جدی نیازی به کمک گرفتن از مشاورین وجود ندارد. به همین خاطر در این بخش راجع به اهمیت مشاوره با روانشناسان کودک و کمک گرفتن از آنها صحبت خواهیم کرد.

آموزش نکات تربیتی مهم

کمک گرفتن از مشاورین کودک این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با اصول تربیت فرزند و مسائلی که در این زمینه باید به آنها توجه داشته باشید به درستی آشنا شوید. بسیاری از نقاط ضعف و مشکلاتی که بزرگسالان با آنها درگیر می‌شوند ریشه در ناآگاهی والدین از اصول تربیتی و بی توجهی آن‌ها به پرورش شخصیت کودکانشان دارد. شما می‌توانید با کمک گرفتن از روانشناسان کودک در ارتباط با شیوه‌های برخورد با کودک و اصول مهم در تربیت او اطلاعات مفیدی به دست آورید.

آشنایی با نیازها و توانایی‌های کودک در هر مرحله از رشد

روانشاسان معتقدند که در هر دوره سنی نیازهای روحی کودکان و توانایی آن‌ها برای انجام امور مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود. برای مثال کودکان در دوسال اول زندگی و براساس رفتاری که از اطرافیان به ویژه مادر می‌بینند یک دیدگاه کلی را راجع به میزان امنیت دنیا و قابل اعتماد بودن اطرافیان در ذهنشان ایجاد می‌کنند و این دیدگاه در تمامی سال‌های زندگی بر ارتباطات آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

علاوه بر احساس امنیت، سنین دبستان زمانی است که کودکان تلاش می‌کنند تا توانایی‌های خود را به دیگران ثابت کنند و اگر از جانب والدین مورد بی توجهی قرار بگیرند احساسی از ناتوانی و ضعیف بودن را در خود شکل داده و در آینده نیز تبدیل به بزرگسالانی می‌شوند که اعتماد به نفس کافی برای انجام امور مختلف را ندارند. با توجه به تاثیری که تجربیات دوران کودکی در شخصیت بزرگسالی فرد به جا می‌گذارد بهتر است والدین اطلاعات خود را راجع به نیازهای کودکان و راه‌های پاسخگویی به آن‌ها افزایش دهند.

شناسایی استعدادها و توانایی‌های کودک

یکی از اقدامات مهم در زمینه روانشناسی کودک شناسایی استعدادها و توانایی کودکان است. روانشناسان با استفاده از آزمون‌ها و ابزارهای مختلف می‌توانند زمینه‌های توانایی کودک و همین طور نقاط ضعف او را مشخص کرده و با برنامه ریزی مناسب برای پرورش آن‌ها به شما کمک کنند تا توانمندی فرزندتان را افزایش دهید. این مسئله باعث خواهد شد که کودکان در بزرگسالی کمتر با مشکلاتی مثل پیدا کردن رشته تحصیلی یا حرفه مورد علاقه مواجه شوند و آمادگی کافی برای شروع فعالیت به عنوان یک بزرگسال داشته باشند.

پرورش توانایی‌های ذهنی کودکان

افزایش توانایی‌های ذهنی نظیر توجه و تمرکز، حافظه، خلاقیت یا مهارت‌هایی همچون حل مسئله و تصمیم گیری از جمله سایر اقدامات روانشناسان کودک است که باعث قوی‌تر شدن کودک شما در هریک از این زمینه‌ها می‌شود.

درمان بیماری‌های روحی و مشکلات رفتاری

یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های روانشناسی کودک تلاش برای بهبود بیماری‌های روحی و مشکلات رفتاری در کودکان است. اگرچه کودکان نیز مانند بزرگسالان می‌توانند به بیماری‌هایی همچون افسردگی و اضطراب مبتلا شوند با این حال نشانه‌های این بیماری‌ها در کودکان متفاوت از بزرگسالان است و به همین خاطر نیاز است تا به شیوه متفاوتی مورد ارزیابی و درمان قرار بگیرند. روانشناسان کودک با کمک گرفتن از تکنیک‌هایی همچون بازی درمانی، نقاشی و یا استفاده از پرسشنامه‌های مخصوص کودکان به ارزیابی و درمان مشکلات در آن‌ها می‌پردازند.

سؤالات متداول درباره روانشناسی کودک

1. در چه زمینه‌هایی می‌توان از روانشناس کودک کمک گرفت؟

علاوه بر درمان اختلالات روحی و رفتاری، شما می‌توانید برای آشنایی با نیازهای کودک، شیوه‌های تربیتی و یا مشخص شدن توانایی‌های ذهنی و استعدادهای کودکتان از روانشناسان کودک کمک بگیرید.

2. روانشناسان کودک چه گروه سنی از کودکان را بررسی می‌کنند؟

روانشناسی کودک به بررسی نیازهای روحی در کودکان و نوجوانان تا پیش از رسیدن به سن 18 سالگی می‌پردازد.

برای دریاقت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق تلفن _ با برترین و مجرب ترین متخصصان کودک و نوجوان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو ارتباط برقرار کنید.

منبع : روانشناسی کودک 



:: برچسب‌ها: روانشناسی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا در مورد روش‌های نوین و علمی در درمان اعتیاد به مواد مخدر اطلاعاتی دارید؟ با وجود اینکه امروزه همه متخصصین اعتیاد را به عنوان یک بیماری عود کننده مغزی می‌شناسند اما بسیاری از افراد آن را تحت عنوان یک “بیماری” در نظر نمی‌گیرند و از همین رو با روش‌های درمانی که برای آن ابداع شده است نیز آشنایی ندارند. همین امر باعث می‌شود که برای ترک اعتیاد خود یا عزیزانشان از روش‌های سنتی و منسوخ شده استفاده کنند که در اکثر موارد به شکست منتهی می‌شوند. این در حالی است که امروزه روش‌های موثری برای ترک اعتیاد وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درمان‌های دارویی و روانشناختی اشاره کرد. جهت آشنایی با جدیدترین و بهترین روش های ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات ییشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

درمان اعتیاد به مواد مخدر

سریع ترین روش درمان اعتیاد به مواد مخدر

ترک اعتیاد به مواد مخدر

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

اهمیت درمان اعتیاد به مواد مخدر از طریق روش‌های علمی

در گذشته اعتیاد تنها به عنوان یک آسیب اجتماعی در نظر گرفته می‌شد و برای ترک دادن تنها روش‌های اجباری و دشوار نظیر قطع ناگهانی مصرف یا بستن فرد به تخت وجود داشت چرا که باور عمومی این بود که با قطع وابستگی جسمانی؛ اعتیاد از بین می‌رود. اما با پیشرفت علم و افزایش تحقیقات در این حوزه مشخص شد که اعتیاد تنها یک وابستگی جسمانی ساده به مواد نیست بلکه نوعی وابستگی روانی نیز هست که می‌تواند مشکلات طولانی مدتی را برای فرد به بار بیاورد.

از همین رو بسیاری از افراد با وجود سم زدایی اغلب وسوسه و ولع شدیدی را نسبت به مواد در خود حس می‌کنند و پس از سپری کردن دوران بسیار سخت پرهیز بازهم دچار لغزش می‌شوند. امروزه روش‌های روان شناختی مختلفی ابداع شده‌اند که به افراد کمک می‌کنند تا بتوانند علاوه بر وابستگی جسمانی بر وابستگی روانی خود غلبه کنند و در نتیجه بتوانند درمان موفقیت آمیزی را تجربه نمایند. همچنین درمان‌های دارویی جدیدی که برای ترک اعتیاد به کار گرفته می‌شوند کمک می‌کنند تا پس از قطع مواد افراد علائم جسمانی ناخوشایند کمتری را تحمل کنند و از فشارهای بدنی موجود بکاهند. 

روش های نوین در درمان اعتیاد به مواد مخدر

همان طور که گفته شد امروزه درمان‌های متنوع و گوناگونی برای ترک اعتیاد ابداع شده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. جهت یافتن بهترین روش درمان مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

1- دارو درمانی

یکی از موانع بسیار مهم برای ترک اعتیاد علائم ناخوشایندی است که پس از قطع مصرف بروز می‌یابند. این علائم که تحت عنوان سندروم محرومیت از مواد شناخته می‌شوند می‌توانند آنقدر شدید باشند که باعث شوند فرد احساس کند هیچ راهی به جز اعتیاد برایش باقی نمانده و برای فرار از این حالات آزاردهنده مجبور است که دوباره به مواد پناه بیاورد. این مشکل در اعتیاد به مخدرهای افیونی نظیر هروئین، کراک و تریاک بیشتر اتفاق می‌افتد و علائمی نظیر دردهای عضلانی، دل درد، حالت تهوع و استفراغ را شامل می‌شود.

خوشبختانه امروزه متخصصین توانسته‌اند به کمک درمان‌های دارویی نظیر ترک اعتیاد با متادون یا داروهای دیگری نظیر بوپرنورفین این مشکل را از میان بردارند. با این حال توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش‌ها حتما باید تحت نظر یک متخصص باشید چراکه به دلیل شباهت این داروها به مواد مخدر؛ مصرف نا به جای آن‌ها یا بی توجهی به دستورات پزشک می‌تواند به اعتیاد جدیدی در شما منجر شود و مشکلات دو چندانی را ایجاد نماید.

2- درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری امروزه به عنوان یکی از موثرترین رویکردهای روان شناختی برای درمان اعتیاد و سایر وضعیت‌های روان پزشکی محسوب می‌شود. در این رویکرد متخصصین سلامت روان تلاش می‌کنند تا عقاید و باورهای غلطی که در گرایش به مواد تاثیر دارند را شناسایی کرده و باورهای سالم و مناسبی را جایگزین آن‌ها نمایند. همچنین آن‌ها با آموزش مهارت‌هایی نظیر جرات مندی به بیماران کمک می‌کنند تا بتوانند الگوهای رفتاری سالمی را در پیش گرفته و از این پس کمتر خود را در معرض موقعیت‌های تحریک کننده اعتیاد قرار دهند.

3- بیزاری درمانی از روش‌های درمان اعتیاد به مواد مخدر

در بیزاری درمانی در حقیقت از اصول شرطی سازی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود. به این صورت که درمانگر تلاش می‌کند تا همواره یک محرک ناخوشایند را با مصرف مواد همایند کند. برای مثال مصرف همزمان داروهای تهوع آور با نوشیدن الکل باعث می‌شود که فرد به مرور نسبت به آن بیزار شده و دیگر تمایلی به ادامه دادن مصرف نداشته باشد.

4- گروه درمانی

گروه درمانی یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای ترک اعتیاد است چرا که در این روش افراد با تجربیات مشابه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا با بازگو کردن روش‌های شخصی خود برای غلبه بر مشکلاتی که در مسیر ترک با آن مواجه شده‌اند به یکدیگر کمک کنند. درمانگران در گروه درمانی تلاش می‌کنند تا موضوعات بحث را هدایت کرده و تنش‌ها یا تعارض‌های احتمالی را مدیریت کنند.

5- خانواده درمانی از روش‌های درمان اعتیاد به مواد مخدر

امروزه رویکردهای سیستمی در درمان مشکلات روانشناختی از اهمیت بسزایی برخوردارند. در واقع بسیاری از متخصصین بر این باورند که الگوهای رفتاری غلط اغلب در اثر وجود مشکلاتی در کل یک سیستم به وجود می‌آیند. در نتیجه کل اعضای خانواده، نوع واکنش‌ها و تعاملات آن‌ها می‌توانند در پیدایی، تداوم و درمان اعتیاد فرد نقش بسزایی را ایفا کنند. روانشناسان با برگزاری جلسات خانواده درمانی تلاش می‌کنند که کل اعضای خانواده را در فرایند اعتیاد یک فرد درگیر کنند و به این ترتیب به طور عمیق‌تری به عوامل موثر در بروز این مشکل بپردازند. جهت آشنایی با درمان تخصصی هر یک از مواد مخدرزیر بر روی آن کلیک کنید.

ترک هروئین

ترک اعتیاد به تریاک

ترک اعتیاد به مرفین

ترک اعتیاد به متادون

ترک اعتیاد به شیره 

سوالات متداول

– آیا ترک اعتیاد به صورت سرپایی ممکن است؟

بله، امروزه در بسیاری از موارد ترک اعتیاد به صورت سرپایی و در منزل صورت می‌گیرد و نیازی به بستری یا قرنطینه وجود ندارد. با این حال همه چیز به شرایط جسمانی و روانی بیمار بستگی دارد. افرادی که مواد را در دوزهای بسیار سنگین مصرف می‌کرده‌اند یا افرادی که خانواده حمایتگری ندارند ممکن است برای ترک نیاز به بستری در مراکز درمانی داشته باشند.

 

منبع : ترک اعتیاد به مواد مخدر



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به مواد مخدر ,
:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تربیت جنسی کودکان و اصولی که باید در این زمینه به آن‌ها توجه کرد از جمله مسائلی هستند که روانشناسان و متخصصین حوزه کودک تاکید بسیاری بر اهمیت آن دارند. تربیت جنسی صحیح کودکان باعث می‌شود که آن‌ها از خطراتی مثل تجاوز در امان بمانند و همچنین سطح دانسته‌های کودکان را در کنترل والدین نگه می‌دارد. در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی مثل ماهواره در صورتی که شما از تربیت جنسی صحیح کودک خود و پاسخگویی به سوالات او شانه خالی کنید یا فرزندتان را به دلیل کنجکاوی‌هایش تنبیه نمایید احتمالا او پاسخ سوالاتش را به گونه دیگری پیدا خواهد کرد و در این راه ممکن است با محتواهایی که مناسب سن او نیست آشنا شود. به همین خاطر شما می‌بایست تربیت جنسی کودک را جدی بگیرید. همچنین بهتر است با دریافت مشاوره کودک انتقال اطلاعات جنسی متناسب با سن کودکتان را آموزش ببینید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

اصول تربیت جنسی کودک

تربیت جنسی کودکان

اهمیت تربیت جنسی کودکان

اصول تربیت جنسی کودک

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

سن شروع تربیت جنسی کودکان

متخصصین معتقدند تربیت جنسی کودک موضوعی نیست که در یک سن خاص و به یکباره بخواهید آن را انجام دهید. تربیت جنسی در واقع یک فرایند مداوم در طی سال‌های رشد کودک است که باعث می‌شود او در هر مقطع سنی به اندازه نیازها و قدرت فهم خود اطلاعات دریافت کند. به همین خاطر برای تربیت جنسی کودک نمی‌توان سن خاصی را در نظر گرفت. جهت آشنایی بیشتر با اصول تربیت کودک کلیک کنید.

بهتر است از سنین 2 یا 3 سالگی که کودک شما توانایی صحبت کردن و نام بردن اشیا را پیدا می‌کند تربیت جنسی را با آموزش اسم اعضای بدن به وی شروع کنید. در جریان آموزش اسم اعضای مختلف بدن به فرزندتان نام اندام‌های خصوصی را نیز برای او بگویید. نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که کودک شما باید از ابتدا با نام واقعی و صحیح اندام خصوصی آشنا بشود. در نظر گرفتن اسامی نامعمول برای این اندام‌ها باعث می‌شود کودکتان نسبت به این مسئله کنجکاوی بیشتری نشان دهد. هرچقدر شما به حالت معمول‌تری این موضوع را به فرزندتان آموزش دهید او نیز ساده تر از کنار آن خواهد گذشت.

نکاتی که در تربیت جنسی کودکان باید به آن‌ها توجه کنید

تربیت جنسی شامل چند اصل کلی است که برای همه کودکان در سنین مختلف و در ارتباط با موضوعات و شرایط متفاوت می بایست آن‌ها را رعایت کنید. اگر مشکل خاصی در ارتباط با کنجکاوی‌های جنسی کودک خود دارید و یا نمی‌دانید چطور به سوالات او پاسخ دهید بهتر است با یک مشاور کودک در این باره صحبت کنید. در ادامه به نکاتی که در هنگام تربیت جنسی کودک باید به آن توجه داشته باشید خواهیم پرداخت.

تناسب محتوا با سن کودک

اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در هر مقطع سنی کودک، اطلاعاتی که به او می‌دهید باید متناسب با سطح رشدی و توانایی درک و فهم وی باشد. بیان مطالب نامناسب برای کودکان باعث ترس و نگرانی در آن‌ها خواهد شد. برای مثال اگر کودک شما راجع به چگونگی دنیا آمدن فرزندان از شما سوال می‌کند نیازی نیست که اطلاعاتی راجع به رابطه جنسی به او بدهید. آن‌ها صرفا می‌خواهند بدانند که خواهر و برادرهایشان چطور به این دنیا می‌آیند. یک راهکار مفید این است که پیش از پاسخ دادن سوال فرزندتان، از او بپرسید راجع به این موضوع چه فکر می‌کند و چه اطلاعاتی دارد. از این طریق شما با سطح معلومات فرزندتان آشنا می‌شوید و می‌توانید بر اساس اطلاعات او یا انگیزه‌ای که از سوال کردن دارد به او پاسخ دهید.

از پاسخ های نامعقول اجتناب کنید

پاسخ به سوالات کودک شما اگرچه باید ساده و قابل فهم باشد اما متخصصان معتقدند که باید از ارائه پاسخ‌های نامعقول و خیالی یا بی پاسخ گذاشتن سوالات کودکتان جدا اجتناب کنید. فرزند شما به خوبی متوجه خواهد شد که شما می‌خواهید از زیر بار پاسخ دادن به او شانه خالی کنید و این موضوع باعث درگیری ذهنی وی خواهد شد. بهتر است مسائل را تا حد امکان واقعی ولی ساده و بدون جزئیات برای کودک توضیح دهید.

هنگام تربیت جنسی کودکان از تنبیه استفاده نکنید

اگر کودکتان را در حال لمس اندام خصوصی خود دیدید و یا متوجه شدید که او و دوستانش راجع به این موضوع باهم صحبت کرده یا اندام خصوصیشان را به یکدیگر نشان می‌دهند، بهتر است بر خود مسلط باشید و از تنبیه فرزندتان خودداری کنید. اجتناب از تنبیه در زمینه سوال‌های جنسی کودک و کنجکاوی‌های او نیز مطرح است. روانشناسان معتقدند تنبیه صرفا این پیام را به کودک منتقل می‌کند که رفتارش اشتباه بوده اما نه دلیل اشتباه بودن رفتار را بیان می‌کند و نه رفتار درست را به کودک نشان می‌دهد. بهتر است با کنجکاوی‌های جنسی کودک خود به عنوان بخشی طبیعی از رشد وی کنار بیایید. اگر احساس می‌کنید رفتارهای کودک شما از حالت معمول در مقایسه با سایر کودکان متفاوت است می‌توانید راجع به این موضوع از یک مشاور در زمینه تربیت جنسی کودک کمک بگیرید.

آموزش حفظ حریم شخصی به کودک

پس از اینکه فرزندتان به سنین 4 یا 5 سالگی رسید و کمی قدرت درک و استدلال وی بالاتر رفت بهتر است راجع به حفظ حریم شخصی با او صحبت کنید. این موضوع را به کودک آموزش دهید که اندام خصوصی شامل کدام بخش‌های بدن است و هیچکس نباید به اندام خصوصی وی دست بزند. علاوه بر این باید راه‌های دفاع از خود را نیز به کودک آموزش دهید. به او بگویید که اگر فردی قصد آزار او را داشت باید چه کند و این موضوع را به چه کسانی اطلاع بدهد. روانشناسان خبره مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین به شما در جهت بهبود مهارت های والدگری و ارتباطی با فرزندان‌تان خدمات ارائه می‌دهند.

سوالات متداول

1. تفاوت اندام خصوصی دختران و پسران را چطور برای فرزندم بیان کنم؟

در درجه اول از او بپرسید که در این باره چه می‌داند یا چه فکر می‌کند تا با سطح دانسته‌های وی در این موضوع آشنا شوید. سپس سعی کنید این مسئله را به شکلی ساده برای کودک توضیح دهید. می‌توانید به او بگویید که این یک تفاوت ظاهری مثل سایر تفاوت‌های میان دختران و پسران است.

2. تربیت جنسی کودکان از چه سنی شروع می‌شود؟

از زمانی که کودک شما زبان باز می‌کند و توانایی صحبت کردن پیدا کرده بهتر است تربیت جنسی را با آموزش نام اندام‌های مختلف بدن و اندام خصوصی شروع کنید.

3. اگر فرزندم به دلیل معاشرت با کودکان بزرگتر از خودش مسائلی را فهمید، چطور این موضوع را مدیریت کنم؟

از دعوا کردن و تنبیه کودک یا انکار واقعیات خودداری کنید. سعی کنید دانسته‌ها و احساسات او را محک بزنید و با زبان خودش آن‌ها را برایش تعریف کنید.

 

 

منبع : تربیت جنسی کودکان



:: برچسب‌ها: اصول تربیت جنسی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ملاک های انتخاب همسر از جمله مسائلی هستند که همه دختران و پسران در سنین ازدواج به آن فکر می‌کنند. هر یک از ما با توجه به فرهنگ و دیدگاه‌هایی که در زندگی داریم اولویت‌های مشخصی را برای همسر آینده‌مان در نظر می‌گیریم. با این‌ حال برای برخی از افراد پیدا کردن این ملاک‌ها و یا اولویت‌بندی آن‌ها تا حدودی دشوار است. همواره بهترین انتخاب برای این افراد بهره بردن از مشاوره قبل از ازدواج است. در واقع شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوره پیش از ازدواج تصویر واضح­‌تری نسبت به معیارهای خود به دست بیاورید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ما نیز در این موضوع راجع به معیارهای انتخاب همسر و نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

ملاک انتخاب همسر 

معیارهای انتخاب همسر

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

ملاک انتخاب همسر

اگرچه بسیاری از جوانان ملاک‌های مشخصی برای ازدواج دارند و به خوبی می‌دانند همسر مناسب برای آن‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، اما برخی دیگر در انتخاب این معیارها سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند بر اساس چه ارزش‌هایی معیارهای خود را در نظر بگیرند. یکی از دلایل این مسئله می‌تواند ضعف در خودشناسی و نبود هویت ثابت در فرد باشد. افرادی که دیدگاه درستی راجع به خود و خواسته‌هایشان در زندگی ندارند طبیعتاً در زمینه انتخاب همسر نیز نمی‌توانند اصول مشخصی را طرح‌ریزی کنند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در زمینه معیارهای انتخاب همسر باید به آن توجه داشته باشید این است که معیارها کاملاً فردی و خصوصی هستند. هریک از ما براساس فرهنگ و انتظاراتی که از زندگی داریم ملاک‌های مشخصی برایمان اهمیت بیشتری داشته و برخی دیگر برای ما بی‌ارزش هستند. در نتیجه سعی کنید در این زمینه صرفاً به خواسته‌ها و اولویت‌های خودتان توجه داشته باشید. اگرچه مشورت کردن با دیگران در تمامی موضوعات مفید خواهد بود اما ضبط معیارهای دیگران بدون تفکر راجع به آن‌ها نمی‌تواند به شما کمک کند. برای رسیدن به یک نظر منسجم و تصمیم مناسب حتما مشاوره ازدواج دریافت کنید.

ملاک انتخاب همسر | نکاتی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید

اگرچه معیارهای انتخاب همسر برای همه ما یک موضوع شخصی است و ممکن است آنچه برای یک نفر در اولین اولویت است برای دیگری هیچ اهمیتی نداشته باشد اما بهتر است به‌طور کلی این ویژگی‌ها را در نظر داشته باشید و در هریک از این موارد تصمیم مشخصی بگیرید.

ویژگی‌های ظاهری

نخستین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید ظاهر همسرتان است. برای انتخاب ملاک‌های ظاهری به این سؤالات پاسخ دهید که راجع به قد، وزن و زیبایی صورت طرف مقابلتان چه دیدگاهی دارید؟ درمیان این ویژگی‌ها کدام یک برایتان با ارزش‌تر است و به‌طور کلی ملاک‌های ظاهری تا چه حد در تصمیم شما برای ازدواج کردن یا نکردن اهمیت دارند.

ملاک انتخاب همسر | سن

شما ترجیح می‌دهید طرف مقابلتان تا چه حد با شما از نظر سنی اختلاف داشته باشد؟ برای توجه به معیار سن بهتر است نکاتی مثل تفاوت فکری و تولد فرزند را در نظر داشته باشید. به‌علاوه افرادی که مربوط به یک دوره هستند و اختلاف سنی بالایی با هم ندارند معمولاً به دلیل وجود اشتراکاتی همچون برنامه‌های تلویزیونی در زمان کودکی، احساس نزدیکی بیشتری را میانشان تجربه خواهند کرد. درحالی که متولدین نسل‌های متفاوت معمولاً درک چندانی از این مسائل نسبت به یکدیگر ندارند.

توانایی مالی

یکی از جنبه‌های اساسی هر زندگی قدرت مالی است. اگرچه دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد اما شما به حداقل‌هایی برای گذران زندگی نیاز دارید. در زمینه توانایی مالی همسرتان به این موضوع توجه داشته باشید که چه میزان از این توانایی برای شما اهمیت دارد. به لحاظ مالی چه انتظاراتی از همسرتان دارید و مسائل مالی اولویت چندم زندگی شما هستند. توجه داشته باشید که مسائل مالی علاوه بر میزان درآمد، ابعاد دیگری نظیر برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و درایت اقتصادی، دست و دلبازی یا خساست و اتفاق‌نظر در زمینه نحوه خرج کردن را نیز شامل می‌شود.

سلامت جسمی و روانی

یک از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید وضعیت سلامت جسمی و به‌خصوص روحی همسر آینده‌تان است. بهتر است برای اطمینان خاطر در این زمینه حتماً از جلسات مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید و نسبت به انجام تست‌های سلامت روان و تناسب شخصیت حساس باشید. این موضوع به‌ویژه در شرایطی که طرف مقابل شما آسیب‌هایی را در زندگی تجربه کرده باشد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا اصول صحیح رفتار با هر شخصیت را بیاموزید و بدانید زندگی با هر سبک شخصیتی چه نتایجی خواهد داشت.

اشتباهات رایج در ملاک های انتخاب همسر

توجه به حرف و قضاوت دیگران

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در انتخاب معیارها و ازدواج توجه به حرف و نظر دیگران بیش از نظر خود فرد است. بسیاری از ما ویژگی‌هایی را برای همسر آینده‌مان در نظر می‌گیریم که اطرافیان، برای مثال پدر و مادر یا دوستان آن‌ها را مهم می‌دانند و یا بعضی معیارها را به این خاطر در نظر می‌گیریم که قضاوت دیگران راجع به همسر ما، برایمان اهمیت بالایی دارد. این موضوع گاها باعث می‌شود که شما با فردی ازدواج کنید که مطابق سلیقه شما نیست و در آینده دچار نارضایتی و دلزدگی خواهید شد. در نتیجه سعی کنید در کنار توجه به نظرات دیگران خودتان تصمیم گیرنده اصلی باشید.

نداشتن معیار مشخص

اینکه ما معیارهای مشخصی نداشته باشیم و ندانیم به دنبال پیدا کردن چگونه شریکی برای زندگی آینده هستیم؛ می‌تواند آسیب‌های بسیاری را در آینده متوجه زندگی ما کند. این افراد معمولاً به دنبال احساساتی که دچارش می‌شوند و یا شرایط زمانی با یک نفر ازدواج می‌کنند و ممکن است در آینده از انتخابشان پشیمان شوند.

کنار گذاشتن بی دلیل معیارها

برخی از جوانان علی‌رغم اینکه معیارهای مشخصی برای انتخاب همسر آینده دارند اما در زمان ازدواج به دلیل مسائلی همچون علاقمندی به یک فرد یا شرایط زمانی از معیارهای خود صرف‌نظر می‌کنند. به این موضوع توجه داشته باشید که انعطاف، یکی از شروط اصلی برای زندگی مشترک است و چشم‌پوشی از برخی مسائل شرط لازم برای شروع و ادامه زندگی است اما میان انعطاف و کنار گذاشتن معیارها تفاوت وجود دارد. همچنین شما از ملاک‌های اصلی و اصول مهم خود نمی‌توانید عقب‌نشینی کنید و این مسئله در آینده شما را دچار مشکل خواهد کرد.

امید به تغییر از اشتباهات رایج در ملاک انتخاب همسر

یکی از دلایل کنار گذاشتن معیارها و یا تغییر در دیدگاه‌ها راجع به همسر آینده می‌تواند به دلیل امید به تغییر کردن فرد در آینده باشد. بسیاری از دختران و پسران به این موضوع فکر می‌کنند که فرد مورد علاقشان را در آینده و به مرور زمان بر اساس ملاک‌ها و خواسته‌های خود تغییر خواهند داد. این نکته را همواره در نظر داشته باشید که شما قادر به تغییر دادن شخصیت هیچکس نخواهید بود و این موضوع حتی اگر ممکن باشد دشواری‌های بسیاری خواهد داشت. بهتر است به جای انتخاب فردی که با معیارهای شما تفاوت دارد و تلاش برای تغییر او، از ابتدا با فردی ازدواج کنید که مطابق معیارهای شما باشد.

تمریناتی برای تصمیم گیری مناسب در انتخاب همسر

برای اینکه بدانید چه موضوعاتی برای شما در انتخاب همسر اهمیت بیشتری دارند می‌توانید از تمرین زیر استفاده کنید. جهت نتیجه‌گیری بهتر به مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو مراجعه کندی.

سعی کنید زندگی مشترک با همسرتان در آینده را تصور کنید. چشمانتان را ببندید و تا جای ممکن به تصوراتتان اجازه دهید جزئیات بیشتری را ترسیم کنند. توجه داشته باشید که در این تمرین صرفاً بر خواسته‌ها و آرزوهایتان تمرکز کنید و مسائل منطقی یا ممکن بودن و نبودن خواسته‌هایتان را درنظر نگیرید. اکنون همه آنچه را در همسر آینده‌تان تصور کردید روی کاغذ بیاورید. به موارد نوشته شده با دقت نگاه کنید و هرچه می‌خواهید به آن اضافه یا کم کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که احساس کنید چیزی را در همسر آینده‌تان از قلم نینداخته‌اید. در مرحله بعد سعی کنید این ویژگی‌ها را اولویت‌بندی کنید و رتبه هریک را براساس ارزشی که دارند مشخص نمایید. برای مثال اگر ظاهر و وضعیت مالی دو اولویت شما هستند از خود بپرسید که حاضرید کدام یک را به خاطر دیگری کنار بگذارید.

یک تمرین دیگر که ممکن است از تمرین قبلی برایتان آسان‌تر باشد این است که سعی کنید به این سؤال پاسخ دهید (دلتان می‌خواهد همسر آینده شما چه ویژگی‌هایی را نداشته باشد؟) سعی کنید این موارد را فهرست کنید و از این طریق دیدگاه روشن‌تری نسبت به معیارهایتان به دست آورید.

با استفاده از این تمرینات می‌توانید اولویت‌های خود در انتخاب همسر را مشخص نمایید. اگر احساس می‌کنید علی‌رغم انجام این تمرین‌ها موضوع خاصی به ذهنتان نمی‌رسد می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده با نکات مهمی که باید در زمینه انتخاب همسر به آن توجه داشته باشید آشنا شوید.

سؤالات متداول

1. چرا داشتن ملاک برای انتخاب همسر اهمیت دارد؟

درصورتی‌که معیار مشخصی برای انتخاب همسر نداشته باشید به این معناست که نمی‌دانید به دنبال چه هستید. این افراد معمولاً در آینده دچار این شک می‌شوند که شاید درصورت انتخاب کردن فرد دیگری زندگی بهتری داشتند و یا در آینده متوجه شوند فردی که انتخاب کرده‌اند مطابق میل و علاقه آن‌ها نیست.

2. تا چه حد می‌توانم برای ازدواج با فرد موردعلاقه‌ام از معیارهایم صرف‌نظر کنم؟

شما نمی‌توانید معیارهایتان را به طور کلی کنار بگذارید اما می‌توانید از برخی آن‌ها به خاطر طرف مقابلتان چشم‌پوشی کنید. البته این درصورتی است که طرف مقابل شما حداقل نیمی از معیارهای مدنظر شما را برآورده کرده باشد. به‌علاوه صرف‌نظر کردن از معیارهایی که نخستین اولویت‌ها را برای شما داشته‌اند معمولاً باعث پشیمانی شما در آینده خواهد شد.

 

منبع : معیارهای انتخاب همسر



:: برچسب‌ها: ملاک انتخاب همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

یکی از انواع مواد مخدر که از زمان‌های قدیم توجه بشر را به خود جلب کرده مواد توهم زا هستند. مهم‌ترین ویژگی انواع مختلف مواد توهم زا تاثیر آن‌ها بر ادراک فرد است که منجر به تحریف واقعیت می‌‌شود. به این دسته از مواد مخدر، مواد روان پریشی زا هم می‌گویند زیرا علاوه بر تحریف واقعیت، منجر به ایجاد توهم، قطع ارتباط فرد با واقعیت و تغییر سطح هشیاری نیز می‌شوند. با این حال آشنایی با این مواد و اثراتی که دارند به افراد کمک خواهد کرد تا تمایل و علاقه‌ای به مصرف مواد توهم زا نداشته باشند. اگر می‌خواهید با انواع مواد توهم زا آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید ؛ 

انواع مواد توهم زا 

مواد توهم زا

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

انواع مواد توهم زا

به طور کلی مواد توهم زا به دو دسته طبیعی و آزمایشگاهی تقسیم می‌شوند، که در ادامه هر یک از این موارد را برای شما توضیح خواهیم داد. در صورت ابتلا به هر کدام از مواد زیر حتما برای ترک از مشاوره ترک اعتیاد استفاده کنید.

قارچ

قدیمی‌ترین ماده خوراکی توهم ‌زا که همواره در طبیعت وجود داشته قارچ است. در طول تاریخ، انسان‌ها در قبایل و با آداب و رسوم‌ مختلفی از این ماده توهم زا به نام قارچ جادویی یا سحر‌آمیز استفاده می‌کردند. نام علمی این قارچ پسیلوسیبین می‌باشد. طریقه مصرف آن به صورت خوراکی است و از طریق دستگاه گوارش در بدن جذب می‌شود. بسته به اندازه و میزان مصرف پسیلوسیبین، میزان توهم زایی آن متفاوت خواهد بود. خوشایند بودن یا عذاب‌آور بودن توهم ایجاد شده تحت تاثیر خلق غالب فرد و عوامل محیطی و بیرونی قرار دارد. همچنین اثرات توهم زایی و تحریف واقعیت قارچ مشابه به مواد توهم زا LSD می‌باشد، با اینحال شدت توهم زا بودن قارچ از LSD کمتر است.

ال اس دی (LSD) از انواع مواد توهم زا

ال اس دی یا اسید لیزرژیک دی اتیل آمید یک ماده توهم زا آزمایشگاهی است که اولین بار توسط یک شیمیدان سوئیسی جهت تولید داروی پزشکی ایجاد شد. بعدها وی متوجه شد که داروی مورد نظرش اثرات توهم زایی دارد. LSD یک ماده ترکیبی بی رنگ، بدون بو و مزه، شفاف و قابل حل شدن در آب است. از LSD به طور گسترده برای مصارف تفریحی و درمانی استفاده می‌شود. روش مصرف آن نیز معمولا به صورت خوراکی است، یا اینکه این ماده را بر روی زبان نگه می‌دارند تا به تدریج جذب شود. علاوه بر این برخی از مصرف کنندگان، LSD را بر روی حبه قند قرار می‌دهند و سپس استفاده می‌کنند

این دارو به طور معمول در قالب قرص‌های رنگی شکل به بازار عرضه می‌شود. تجربه مصرف LSD در اغلب افراد به صورت مشابه است و حدود 30 دقیقه پس از مصرف معمولاً اختلالاتی در حواس پنجگانه فرد به وجود می‌آید به صورتی که تمام تجربیات عادی وی به شکل اغراق آمیز درک می‌شود و این مسئله یک تجربه خوشایند و لذت بخش برای مصرف کنندگان است که باعث تمایل به تکرار مصرف می‌شود. با اینحال بسیاری از افراد به دلیل توهمات ناشی از مصرف LSD  دچار مرگ می‌شوند.

کتامین

کتامین یک داروی بیهوشی است که در ابتدا برای موارد دامپزشکی و سپس برای موارد انسانی تولید شد. مهم‌ترین ویژگی داروی کتامین این است که به دلیل ایجاد سرخوشی و توهم زا بودن در جوامع جوانان و نوجوانان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این ماده یک داروی بی بو و بی مزه است که می‌توان آن را با هر ماده خوراکی یا نوشیدنی دیگر ترکیب و مصرف کرد. در عین حال این داروی توهم زا به نسبت سایر داروهای مشابه و مواد دیگر خطرات کمتری دارد زیرا گردش خون و تنفس را کند نمی‌کند.

روش مصرف کتامین بسته به هدف استفاده از آن، متفاوت می‌باشد. درصورتیکه برای تسکین درد و ایجاد آرامش مورد استفاده قرار بگیرد معمولاً به صورت تزریق وریدی یا عضلانی استفاده می‌شود و در صورت اعتیاد و برای کسب لذت معمولاً به صورت استنشاقی یا به شکل خوراکی مصرف می‌گردد. در دوزهای مصرفی بالا کتامین قبل از ایجاد بیهوشی احساس جدا شدن شدید از دنیای اطراف را برای فرد به وجود می‌آورد که می‌تواند یک تجربه ناخوشایند باشد.

فن سیکلیدین از انواع مواد توهم زا

فن سیکلیدین یا PCP در ابتدا یک داروی بی‌حس کننده بود که برای جراحی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما پس از مدتی مشخص شد که مصرف PCP منجر به تغییرات و تحریفاتی در ادراک مصرف کنندگان می‌شود. به طوری که این افراد در طول جراحی با اینکه بیدار بودند اما خودشان را از محیط واقعی جدا می‌پنداشتند و به طور کلی علاوه بر احساس جدا شدن از محیط، منجر به ایجاد توهم و احساس تجزیه هشیاری می‌شدند. به همین خاطر دیگر از این دارو در علوم پزشکی و جهت بی‌حسی در بیماران استفاده نمی‌شود.

فن سیکلیدین یک ماده کریستالی و سفید رنگ است که قابلیت حل شدن در آب را دارد. همچنین این ماده به صورت قرص، پودر کریستال و یا به صورت مخلوط شده با توتون سیگار مصرف می‌شود. نحوه تاثیر گذاری فن سیکلیدین بسیار سریع است و در عرض چندثانیه اثر خود را می‎‌گذارد. در دوزهای بالا PCP می‌تواند اضطراب و گیجی شدید و حالت ناخوشایندی در فرد ایجاد کند. یکی از جدی‌ترین اثرات جانبی مصرف PCP ایجاد خشونت رفتاری شدید است که می‌تواند منجر به مرگ خود فرد یا دیگری شود.

ماده گل

یکی از پرطرفدارترین مواد توهم زا، ماده گل می‌باشد که در چند سال اخیر در بین نوجوانان و جوانان توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. ماده مخدر گل از مشتقات گیاه شاهدانه تهیه می‌شود و به دلیل تاثیر بر عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی حالتی از آرامش را در فرد به وجود می‌آورد. مدت زمان تاثیر ماده مخدر گل پس از مصرف به نسبت سایر موارد مخدر دیگر کمی طولانی‌تر است اما زمانی که به صورت کشیدنی مصرف می‌شود سریعاً اثرگذار می‌شود.

مهم‌ترین و بارزترین ویژگی ماده مخدر گل تغییر رفتار فرد می‌باشد. همچنین یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در فرد پس از مصرف ایجاد می‌شود احساس کندی زمان است به طوری که پس از مصرف این دارو فرد احساس می‌کند که زمان با سرعت کمتری در حال سپری شدن است. نکته‌ای که در ارتباط با ماده مخدر گل باید در نظر داشت این است که این ماده وابستگی جسمانی بالایی ندارد، در عوض وابستگی ذهنی و روانی این ماده به نسبت سایر داروهای توهم زا بسیار بیشتر است. جهت دریافت خدمات درمان و راهکارهای مقابله ای با بیمار مبتلا به اعتیاد می توانید به مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو مراجعه نمایید.

سوالات متداول درباره مواد توهم زا

آیا مصرف داروهای توهم زا اعتیاد آور است؟

به طور کلی هر ماده طبیعی یا آزمایشگاهی که بر عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی و سیستم عصبی مرکزی مغز انسان اثر بگذارد می‌تواند منجر به اعتیاد شود. داروهای توهم زا به دلیل وابستگی روانی زیادی که ایجاد می‌کنند به راحتی می‌توانند باعث اعتیاد شوند. 

برای ترک داروهای توهم زا چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای ترک اعتیاد به مواد مخدر به ویژه مواد توهم زا که تاثیرات منفی بسیاری بر ذهن بیمار می‌گذارند بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. متاسفانه بسیاری از افراد، اعتیاد به مواد توهم زا را یک بیماری جسمی می‌دانند در حالیکه اثرات این مواد بر روان و خلق فرد به مراتب بیشتر است به همین خاطر توصیه می‌شود برای ترک این مواد حتما از جلسات روانشناسی نیز استفاده نمایید. برای دریافت خدمات درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

منبع ‌: مواد توهم زا



:: برچسب‌ها: مواد توهم زا ,
:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

یکی از سوالاتی که پدر و مادرها اغلب با آن مواجه می‌شوند مربوط به مناسب‌ترین سن تربیت کودک است. معمولا والدین می‌خواهند بدانند تربیت فرزندشان را باید از چه سنی و چگونه آغاز کنند. واقعیت این است که تربیت یک موضوع دائمی بوده و شروع یا پایان آن محدود به بازه زمانی خاصی نمی‌شود اما بهتر است نکاتی که برای آموزش به فرزند خود انتخاب می‌کنید متناسب با سن و توانایی‌های او باشد. روانشناسان کودک به شما کمک می‌کنند تا با ویژگی‌های تربیت در هر دوره سنی آشنا شوید. به همین خاطر بهتر است در تربیت کودک خود از نظر مشاورین کودک استفاده کنید. با توجه به اهمیت سن کودک در مسائل تربیتی، در این مطلب راجع به سن تربیت کودک و جنبه‌های مختلف آن صحبت خواهیم کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

سن تربیت کودک

سن تربیت کودک چند سالگی است

بهترین سن تربیت کودک

سن طلایی تربیت کودک 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

سن تربیت کودک | تربیت به عنوان یک فرایند دائم

اگر تربیت را به معنای آموزش اصول لازم برای زندگی به کودکان در نظر بگیریم، شاید بهتر باشد بگوییم که تربیت بازه خاصی برای شروع یا پایان ندارد. کودک شما از همان آغاز زندگی در معرض رفتارها و واکنش‌های مختلفی قرار می‌گیرد و به تدریج متوجه این مسئله خواهد شد که هر رفتاری نتیجه خاصی را در پی دارد. این موضوع از رفتارهای ساده‌ای مثل درک نوزاد از خندیدن اطرافیان در صورت خندیدن وی شروع می‌شود و به مرور با بزرگتر شدن کودک مسائل پیچیده‌تری را نیز شامل خواهد شد. در نتیجه شما به عنوان والدین کودک باید همواره نسبت به آموزش کودک خود حساس باشید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در هر بازه سنی، کودک آمادگی لازم برای یادگیری برخی از اصول را دارد و آمادگی یادگیری برخی از مسائل را نیز ندارد. شما باید این توانایی را در خود ایجاد کنید که در هر سن چه نکاتی را و با چه زبانی به فرزند خود آموزش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید. 

ابعاد مختلف تربیت و نقش سن در هریک از آن ها

همانطور که می‌دانید تربیت شامل بخش‌ها و جنبه‌های گوناگونی است که تمامی آن‌ها نیازمند توجه هستند در غیر اینصورت کودک شما دارای شخصیتی نامتوازن خواهد شد که ابعاد مختلف آن به یک میزان رشد نکرده‌اند. ما در این بخش به ابعاد مختلف تربیت و نقش سن در آن‌ها توجه خواهیم کرد.

1. سن تربیت کودک | تربیت اجتماعی

شاید بتوان گفت نخستین جنبه تربیت که کودک با آن مواجه می‌شود تربیت اجتماعی است. در طی دوسال اول زندگی کودک شما مشغول رسیدن به این باور است که دنیا و انسان‌ها چگونه هستند؟ درصورتی که کودک از والدین و به خصوص مادر محبت و توجه کافی دریافت کرده باشد دنیا را جایی امن و دیگران را قابل اعتماد خواهد یافت اما اگر کودک احساس کند مادر همواره کنار او نبوده و نسبت به نیازهایش بی توجه است به این باور خواهد رسید که دنیا جایی ناامن و دیگران افرادی غیر قابل اعتماد هستند. این باور کودک که به آن سبک دلبستگی گفته می‌شود تمامی روابط اجتماعی فرد در آینده را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رشد اجتماعی کودک

رشد اجتماعی کودک معمولاً تا پیش از شروع سنین مدرسه روندی آهسته دارد و دایره اطرافیان آن‌ها به اعضای خانواده و نزدیکان محدود می‌شود. از سنین مدرسه کودک شما به تدریج با گروه‌های دیگری از جامعه آشنا شده و اصول ارتباط اجتماعی را در جریان این روابط می‌آموزد اما همچنان تأثیر خانواده و نزدیکان برای کودک غالب است. با رسیدن کودک به سنین نوجوانی گروه‌های دوستی ارزش و اعتبار بسیاری پیدا کرده و در کنار دوستان بودن بسیار با ارزش‌تر از بودن در کنار خانواده می‌شود. این موضوع با رسیدن فرزندتان به سنین اواخر نوجوانی و اوایل جوانی تا حد زیادی تعدیل شده و خانواده و دوستان ارزش متعادلی پیدا می‌کنند.

معمولاً سنین پیش دبستانی و اوایل دبستان بهترین زمان برای آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان است و مرحله مهمی در سن تربیت کودک محسوب می‌شود. مهارت‌هایی نظیر دوست یابی، همکاری و تعاون و حتی توانایی رد کردن درخواست دوستان در صورت لزوم، از جمله مهارت‌هایی هستند که در تربیت اجتماعی کودک باید به آن‌ها توجه داشته باشید. شما می‌توانید راجع به نحوه آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودک خود از مشاورین کودک کمک بگیرید. با این حال همانطور که گفته شد بهتر است آموزش این مسائل را از سنین پیش دبستانی شروع کنید زیرا تا قبل از این سنین کودکان معمولاً درک چندانی از روابط اجتماعی ندارند و حتی درصورتی که با همسالان ارتباط برقرار کنند، بیشتر تابع اصول خود هستند.

2. تربیت توانایی‌های ذهنی

توانایی‌های ذهنی شامل انواع مختلفی از توانایی‌ها نظیر توجه و تمرکز، حافظه، توانایی حل مسئله و تصمیم گیری یا توانایی‌های حساب و ریاضی است. برای آموزش هریک از این مسائل باید به کودک خود اجازه دهید که به سطحی از درک و توانایی ذهنی دست پیدا کند. معمولاً شما می‌توانید از سنین 4 یا 5 سالگی تقویت این توانایی‌ها را در کودک خود شروع کنید. معمولاً توصیه می‌شود در سنین پایین‌تر این تربیت را با استفاده از بازی‌ها و به صورت سرگرمی برای کودک شروع کنید. به میزانی که سن کودک افزایش پیدا می‌کند قدرت ذهنی او نیز افزایش پیدا کرده و شما می‌توانید آموزش‌های پیچیده‌تری را شروع کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از آزمون‌های هوش و استعداد برای کودک خود، متوجه نقاط ضعف و قوت او شده و سپس برای بهبود توانایی‌هایش برنامه ریزی کنید. در غیر این صورت با مجموعه گسترده و پیچیده‌ای از توانایی‌های ذهنی مواجه می‌شوید که توجه به تمامی آن‌ها موضوع دشواری محسوب می‌شود.

3. سن تربیت کودک | تربیت جنسی

یکی دیگر از جنبه‌های تربیت که اهمیت بالایی دارد، تربیت جنسی کودک است. تربیت جنسی معمولاً از 3 یا 4 سالگی و با شروع کنجکاوی‌های کودک در زمینه مسائل جنسی شروع می‌شود. معمولا روانشناسان توصیه می‌کنند که تربیت جنسی را از زمانی که کودک توانایی صحبت کردن پیدا می‌کند، آغاز کنید. در ابتدای آموزش نام اندام‌های بدن، نام اندام تناسلی را نیز به او آموزش داده و به تدریج و با بزرگتر شدن کودک اطلاعات بیشتری به او بدهید. توجه داشته باشید که آنچه در زمینه تربیت جنسی کودک اهمیت دارد میزان اطلاعات کودک است و نه سن تقویمی آن‌ها. شما در هر مرحله با توجه به دانسته‌های کودک و سوالی که مطرح کرده به وی پاسخ می‌دهید. در نتیجه به دنبال سن خاصی برای آموزش تمامی مطالب به کودک خود نباشید.

تأثیر سن در سختگیری و یا سهل انگاری در تربیت کودکان

هنگامی که رفتار اشتباهی از یک کودک سر می‌زند معمولاً با دو شیوه واکنش نشان دادن مواجه می‌شویم. گروهی از والدین با این استدلال که فرزندشان هنوز کوچک است برخوردی با اشتباهات او نمی‌کنند، در مقابل برخی خانواده‌ها بدون توجه به این موضوع که فرزندشان هنوز سن چندانی ندارد به شدت واکنش نشان می‌دهند.

در تربیت کودک خود به این موضوع توجه داشته باشید که کودک شما همواره به تذکر و برخورد قاطع نیاز دارد اما برای یادگیری کامل اصول اخلاقی و یا آداب اجتماعی به تمرین و تکرار و صبر شما نیازمند است. پس شما باید رفتار نامناسب را همیشه گوشزد کنید اما با توجه به سن کودک این مسئله می‌تواند میزانی از قاطعیت و محبت را در کنار یکدیگر داشته باشد. مشاوره کودک به شما کمک می‌کند تا طاعیت و محبت را در تربیت فرزند خود به یک اندازه به کار گیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

سؤالات متداول

1. مناسب‌ترین سن برای تربیت کودک چه سنی است؟

تربیت کودک محدود به بازه سنی خاصی نیست و در تمامی سال‌های کودکی و نوجوانی ادامه پیدا می‌کند؛ اما سنین مدرسه تا پیش از رسیدن کودک به نوجوانی اهمیت بالاتری دارند زیرا کودکان در این دوره هنوز به شدت تحت تأثیر والدین هستند و از طرف دیگر توانایی ذهنی آن‌ها برای درک و پذیرش مسائل مختلف نسبت به سال‌های قبل رشد بیشتری کرده است.

2. تربیت جنسی کودک از چه سنی شروع می‌شود؟

از سنین 3 یا 4 سالگی و با شروع کنجکاوی‌های کودک در زمینه مسائل جنسی امکان این زمینه از تربیت فراهم می‌شود؛ اما بهتر است که از قبل این سنین نیز در حین آموزش اسامی موضوعات مختلف به فرزندتان، نام اعضای بدن و اندام‌های تناسلی را نیز به آن‌ها آموزش دهید.

3. آیا می‌توانیم آموزش توانایی‌های خواندن و نوشتن را پیش از سن مدرسه برای کودک شروع کنیم؟

معمولاً تا پیش از این سن ذهن کودکان توانایی آموزش این مطالب را ندارد و حتی اگر این توانایی وجود داشته باشد آموزش زودهنگام باعث می‌شود آن‌ها انگیزه و توجه لازم را در مدرسه نشان ندهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سن تربیت کودک می‌توانید از خدمات مشاوره روانشناسی ذهن نو بهره‌مند شوید. 

منبع : سن تربیت کودک



:: برچسب‌ها: سن تربیت کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 736
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مصرف همزمان تریاک و شیشه در سال‌های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده و تبدیل به یکی از رایج‌ترین حالت‌های اعتیاد به چند ماده مخدر شده است. مصرف همزمان این دو ماده در کنار یکدیگر می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی در سلامت جسم و روان فرد شود و فرایند درمان را نیز تا حد زیادی مختل کند. با این حال دلایلی مثل تمایل به تجربه مواد مخدر جدید یا دستیابی به لذت بیشتر باعث می‌شود که افراد به مصرف همزمان تریاک و شیشه روی آورند. در این شرایط بهره بردن از مشاوره ترک اعتیاد به افراد و خانواده‌ها در بهبود وضعیت فرد و شرایط کمک کننده خواهد بود. در ادامه به بررسی بیشتر مصرف همزمان تریاک و شیشه و دلایل و پیامدهای آن خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

مصرف تریاک و شیشه

تریاک و شیشه

مصرف همزمان تریاک و شیشه

عوراض مصرف همزمان تریاک و شیشه

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

تریاک چیست؟

تریاک یا اوپیوم یکی از قدیمی‌ترین مواد مخدر شناخته شده در جهان است. این ماده با تحریک مغز برای ترشح بیشتر مسکن‌های طبیعی در بدن، باعث می‌شود که مصرف کنندگان لذت و آرامش مطبوعی را تجربه کنند. علاوه بر تجربه آرامش، مصرف تریاک و سایر مشتقات آن باعث کاهش مهارهای رفتاری می‌شود. به همین خاطر افرادی که در حالت عادی از انجام کاری خجالت می‌کشند احتمالاً با مصرف تریاک می‌توانند رفتار مورد نظر را بدون احساس شرم انجام دهند.

شیشه چیست؟

مت آمفتامین که با نام‌های شیشه، کریستال، گلس یا مت نیز شناخته شده است یکی از مواد اعتیادآوری است که قدمت آن بسیار کمتر از تریاک است. با این حال به دلیل قدرت اعتیادآوری بالایی که دارد با چند بار مصرف باعث وابستگی فرد می‌شود. این دارو از خانواده مواد محرک است و پس از مصرف فرد احساس سرخوشی و نشاط مطلوبی را تجربه می‌کند. از دیگر نشانه‌های مصرف شیشه می‌توان به احساس پرانرژی بودن و بی‌نیازی به خواب نیز اشاره کرد.

دلایل مصرف همزمان تریاک و شیشه

اعتیاد همزمان به چند ماده یکی از پدیده‌های رایج در میان افرادی است که به مواد مخدر اعتیاد دارند. اعتیاد همزمان به این معناست که فرد در یک زمان دو یا چند نوع ماده مخدر را با یکدیگر استعمال می‌کند و یا در زمان‌های مختلف انواع متفاوتی از این مواد را استفاده می‌نماید. مصرف همزمان تریاک و شیشه یکی از انواع این اعتیاد همزمان است که در سال‌های اخیر نیز رواج بسیاری پیدا کرده است. در این بخش دلایل گرایش به مصرف همزمان این دو ماده را بررسی خواهیم کرد. با دریافت مشاوره ترک اعتیاد می توانید هم عوامل ایجاد کننده اعتیاد را درمان کنید و هم روش مناسبی برای ترک پیش بگیرید.

علاقه به تجربه انواع مواد مخدر

تمایل به تجربه انواع مواد مخدر یکی از وسوسه‌هایی است که در اکثر معتادین وجود دارد. آن‌ها معمولاً به دنبال فهم این موضوع هستند که انواع مواد مخدر چه احساساتی را در مصرف کننده ایجاد می‌کنند. به همین خاطر اکثریت آن‌ها تجربه استفاده بیش از یک ماده مخدر را دارند. این در حالیست که اکثر مواد مخدر به ویژه آمفتامین‌ها (شیشه)، خاصیت اعتیادآوری بالایی دارند و به دنبال چند تجربه مصرف وابستگی در فرد ایجاد می‌شود.

از بین رفتن خاصیت مرفین با شیشه

یک باور اشتباه در میان بسیاری از معتادان این است که شیشه آثار اعتیاد به مرفین را از بین می‌برد. با توجه به اینکه مرفین یکی از اجزای تریاک و شاید اصلی‌ترین بخش آن است، بسیاری از افرادی که به تریاک اعتیاد دارند برای آزمودن میزان صحت این باور مصرف شیشه را شروع می‌کنند اما نه تنها اعتیاد آن‌ها نسبت به تریاک از بین نمی‌رود بلکه اعتیاد به شیشه نیز به آن اضافه خواهد شد.

افزایش لذت بیشتر از دلایل مصرف همزمان تریاک و شیشه

مصرف تریاک و شیشه در کنار هم باعث تجربه لذتی می‌شود که در مصرف جدا از هم این دو ماده ایجاد نمی‌شود. به همین خاطر بسیاری از افرادی که این دو ماده را در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند به دنبال دست یابی به یک لذت بالاتر هستند.

از بین بردن احساسات ناخوشایند ناشی از مصرف یک ماده

تریاک به عنوان یک اپیوئید از خانواده آرام بخش‌ها و کند کننده فعالیت دستگاه عصبی مرکزی است. در حالیکه شیشه از خانواده آمفتامین و محرک است که میزان انرژی و سرعت فعالیت را افزایش می‌دهد. معمولاً این تصور وجود دارد که استفاده از دو دارو که در دسته‌های جداگانه قرار دارند و کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند باعث می‌شود هریک از آن‌ها مانع بروز ویژگی‌های ناخوشایند داروی دیگر شود. برای مثال مصرف تریاک یا هر داروی دیگری در این خانواده، اگرچه احساس آرامش را در فرد به همراه دارد اما یکی از پیامدهای ناخوشایند آن خواب آلودگی است که با مصرف شیشه می‌توان آن را از بین برد.

مصرف شیشه در کنار تریاک نه تنها باعث کاهش خواب آلودگی می‌شود بلکه شدت آرامش و احساس خوشایندی که با مصرف تریاک تجربه می‌شود را نیز افزایش می‌دهد. علاوه بر این مصرف همزمان تریاک و شیشه در کنار هم باعث کاهش میزان مهار رفتاری می‌شود و فرد بدون احساس خجالت کارهایی که به انجام آن‌ها تمایل دارد را انجام خواهد داد.

پیامدهای مصرف همزمان تریاک و شیشه

تریاک و شیشه هر دو می توانند به تنهایی آثار مخربی بر بدن بگذارند، مصرف همزمان آن ها می تواند باعث بروز مشکلات جسمی و رفتاری شدیدی شود. بنابراین ترک هر دو بسیار اهمیت دارد، اما روش درمان نیز بسیار مهم است. با خواندن پیامدهای زیر جدیت موضوع برای شما نیز روشن خواهد شد. برای دریافت خدمات درمانی و ترک اعتیاد کلیک کنید.

افزایش احتمال خطرات جسمی

سوءمصرف مواد مخدر همواره تغییراتی را در حالت طبیعی بدن ایجاد می‌کند و آسیب‌هایی را برای سلامت جسمی و روانی فرد به همراه خواهد داشت. مصرف همزمان دو ماده مخدر در کنار یکدیگر باعث می‌شود که احتمال ابتلا به مشکلات جسمی افزایش پیدا کند. به ویژه در شرایطی که مواد مصرفی به لحاظ ساختار و دسته دارویی با یکدیگر مغایر باشند میزان تأثیرگذاری این دو ماده به اوج می‌رسد و احتمال آسیب رسانی نیز افزایش پیدا می‌کند.

افزایش خطر اوردوز از پیامدهای مصرف همزمان تریاک و شیشه

احتمال بروز مسمومیت و اوردوز با مواد مخدر در شرایطی که فرد بیش از یک ماده را مورد استفاده قرار می‌دهد بیشتر خواهد بود؛ زیرا در این شرایط ممکن است به دلیل ضعف در قوه تصمیم گیری و تشخیص و یا به این خاطر که بدن تحت تأثیر یکی از دو ماده قرار دارد، فرد مقدار بیشتری از سایر مواد مخدر را استفاده کند. در نتیجه احتمال مسمومیت افزایش پیدا می‌کند. فردی که تحت تأثیر مصرف شیشه قرار دارد احتمالاً مقداری بیش از میزان مصرف همیشگی تریاک استفاده خواهد کرد.

بروز مشکلات مختلف در فرایند درمانی از پیامدهای مصرف همزمان تریاک و شیشه

اعتیاد به چند نوع ماده مخدر باعث پیچیده و طولانی شدن فرایند درمان خواهد شد و همچنین بر اساس آمار افرادی که در صورت اعتیاد به تریاک از شیشه نیز استفاده می‌کنند با احتمال بیشتری درمان را نیمه کاره رها می‌کنند.

سؤالات متداول

– مصرف همزمان تریاک و شیشه چه دلایلی دارد؟

مصرف همزمان این دو دارو باعث تجربه شدیدتر لذت می‌شود. علاوه بر این با مصرف شیشه در کنار تریاک، عوارض ناخوشایند تریاک مثل احساس خواب آلودگی کاهش پیدا می‌کند. با دریافت خدمات درمانی از مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید برای خود و یا عزیزانتان که دچار این بیماری شده‌اند اقدام مفید و موثر انجام دهید.

 

منبع : مصرف همزمان تریاک و شیشه چه عوارضی دارد؟



:: برچسب‌ها: مصرف تریاک و شیشه ,
:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()