نوشته شده توسط : ذهن نو

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در شهرکرد برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در شهرکرد مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان شهرکرد

معرفی خانه سالمندان شهرکرد

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان شهرکرد

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر شهرکرد را آورده‌ایم:

خانه سالمندان شهر آفتاب شهرکرد-منظریه محله 36 خیابان شهید استکی روبروی مسجد سلمان فارسی
خانه سالمندان شایستگان شهرکرد، فلکه معلم، بلوار توسلی، کوچه 100، پلاک 14

انواع خدمات در خانه سالمندان شهرکرد

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان شهرکرد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: خانه سالمندان شهرکرد



:: برچسب‌ها: خانه سالمندان شهرکرد ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

چه مردانی خیانت نمی کنند ؟ خصوصیات مردان وفادار چیست؟ آیا می‌توان به طور قطع گفت که چه افرادی در برابر خیانت مصون هستند؟ روانشناسان در پاسخ به این سوال می‌گویند که همه انسان‌ها در برابر مسائلی نظیر خیانت آسیب پذیر هستند و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که به طور کامل از این امر مصون است. به همین خاطر باید با عواملی که انسان را به طور ناخودآگاه به سمت روابط فرازناشویی می‌کشانند آشنا شده و از خودتان در برابر این معضل مهم مراقبت نمایید. هرچقدر عوامل خطرساز خیانت کمتر باشند، می‌توان گفت احتمال بروز آن نیز کمتر خواهد بود. بر اساس همین عوامل مردانی که ریسک خیانت در آن‌ها کمتر است را مشخص کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید و برای اطلاع از آسیب‌های خیانت همسر کلیک کنید.

منبع: مردان وفادار

چه مردانی خیانت نمی کنند | 7 ویژگی مردان وفادار

در مشاوره قبل از ازدواج بسیاری از دختران جوان این سوال را از روانشناسان خود می‌پرسند که چه مردانی خیانت نمی کنند‌؟ چگونه می‌توان به وفاداری یک مرد اعتماد کرد و زندگی مشترکی توام با احساس امنیت را آغاز نمود؟ به طور کلی بر اساس یافته‌های روانشناختی می‌توان به این سوال اینگونه پاسخ داد که هیچ کسی در برابر خیانت مصون نیست و همه افراد امکان دارد در زندگی خود مرتکب خطاهایی شوند. در نتیجه حتی باید در مورد بروز این رفتارها در خودتان نیز هشیار باشید. برای آشنایی با حالات مرد بعد از خیانت کلیک کنید.

با این حال فاکتورهای مختلفی وجود دارند که برخی افراد را در برابر این مشکل آسیب پذیرتر می‌کنند. هرچقدر این عوامل خطرساز کمتر باشند، می‌توان گفت همسرتان به شما وفادارتر خواهد بود و به احتمال کمتری در زندگی خود با خیانت مواجه خواهید شد. در ادامه به ویژگی‌های مردانی که خیانت نمی‌کنند یا به عبارت بهتر به احتمال کمتری به سمت این آسیب می‌روند، اشاره کرده‌ایم.

1- در دوران مجردی سبک زندگی متعادلی داشته اند

سبک زندگی عشرت طلبانه و همراه با تنوع طلبی در دوران مجردی اغلب به نوعی عادت در مردان تبدیل می‌شود. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند این دسته از مردان در زندگی قبل از ازدواج به دلیل تجربه‌های گوناگونی که داشته‌اند نیازهای جنسی و عاطفی شان به طور کامل ارضاء شده و دیگر پس از ازدواج به سراغ دیگران نمی‌روند. این در حالیست که تعهد و پایداری رفتاری است که یک شبه در افراد پدید نمی‌آید و نیاز به تمرین دارد. مردانی که هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌اند بعد از ازدواج نیز ممکن است به هر دلیلی درگیر روابط فرازناشویی شوند. در نتیجه داشتن سبک زندگی معتدل در دوران مجردی یکی از عوامل مهمی است که در برابر خیانت از همسرتان محافظت خواهد کرد.

2- چه مردانی خیانت نمی کنند | داشتن تفریحات سالم

نیاز به تفریح یکی از نیازهای هیجانی اصلی در همه افراد است که اگر به شیوه‌ای سالم ارضا نشود، می‌تواند به رفتارهای نا به هنجار بیانجامد. برای مثال مردانی که مشاغل بسیار پرمشغله‌ای دارند و هیچ زمانی برای تفریح و استراحت خود در نظر نمی‌گیرند در برابر خیانت کردن و روی آوردن به روابط سطحی با جنس مخالف آسیب پذیرتر می‌شوند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که ویژگی‌های شغلی همسر آینده‌تان را به خوبی بررسی کنید و در مورد زمان‌های استراحت و اولویت بین کار و زندگی از قبل با فرد مقابل خود گفت و گو نمایید.

3- داشتن دوستان متعهد و پایبند

فشار گروه دوستان یکی از عوامل بسیار مهم برای درگیری در انواع آسیب‌های اجتماعی نظیر مصرف مواد یا خیانت است. ارتباط زیاد با دوستانی که هیچ گونه تعهدی در روابط خود ندارند و دائما فرد را برای ارتباط جنسی و عاطفی با فردی غیر از همسر خود تشویق می‌کنند، باعث می‌شود که مردان بیشتر در ریسک خیانت قرار بگیرند. در مقابل برخورداری از دوستان متعهد که روابط سالمی با همسر خود دارند، می‌تواند به عنوان یک عامل محافظت کننده برای زندگی زناشویی افراد باشد. به همین خاطر لازم است پیش از ازدواج به روابط دوستانه همسرتان نیز توجه نمایید.

4- داشتن مرزهای مشخص در ارتباط با جنس مخالف

برخی از مردان در رفتار خود با جنس مخالف نمی‌توانند مرزهای مشخصی تعریف کنند. برای مثال تفاوت قائل شدن در رابطه با همسر، دوست و همکار برایشان دشوار است و نمی‌توانند میزان صمیمت خود را با زنان مدیریت نمایند. از سوی دیگر برخی مردان به خوبی این مسئله را درک کرده و مرزهای بسیار مشخصی برای خود در ارتباط با جنس مخالف تعیین می‌کنند. این مسئله به آن‌ها کمک می‌کند که زمینه خیانت کمتر برایشان فراهم گردد و راحت‌تر بتوانند به پیوندی که با همسر خود دارند وفادار بمانند.

بیشتر بخوانید : درمان خیانت

5- چه مردانی خیانت نمی کنند | برخورداری از توانایی حل مسئله

توانایی حل مسئله یکی از مهارت‌های اصلی در زندگی است که به افراد کمک می‌کند هنگام مواجهه با مشکلات و موانع در هیجانات منفی خود غرق نشوند و بتوانند گزینه‌های موجود برای برون رفت از مشکل را بررسی نمایند. مردانی که از مهارت حل مسئله خوبی برخوردار هستند اگر در زندگی زناشویی دچار مشکل شوند، سریعا به دنبال راه حل‌های موقتی نظیر خیانت برای رفع احساسات ناخوشایند خود نمی‌روند بلکه تا حد امکان به حل و فصل اختلاف‌ها و تنش‌ها می‌اندیشند.

6- تجربه عشق و علاقه کافی در رابطه با همسر

مردانی که دوران نامزدی یا عقد مناسبی نداشته‌اند و یا به طور کل روابط عاشقانه کافی با همسرشان برقرار نکرده‌اند، ممکن است همواره برای تجربه این مسئله کنجکاو بمانند و به همین خاطر به خیانت روی بیاورند. در مقابل مردانی در ابتدای مسیر وقت کافی برای همسرشان می‌گذارند و می‌توانند تجربیات رمانتیک را در کنار او داشته باشند، کمتر جذب ماجراهای عاشقانه فرازناشویی می‌شوند.

7- چه مردانی خیانت نمی کنند | داشتن صمیمت کافی با همسر

صمیمیت یکی از عناصر مهم برای تجربه یک عشق سالم است. زن و مرد برای داشتن یک رابطه رضایت بخش باید بتوانند همانند دو دوست در کنار یکدیگر قرار بگیرند و زمان‌های مشترکی را با یکدیگر سپری نمایند. عدم صمیمت کافی در رابطه با ایجاد فاصله روانی به مرور زن و مرد را از یکدیگر دور کرده و احتمال خیانت را چه برای مردان و چه برای زنان افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چرا برخی مردان با وجود اینکه مشکلی در زندگی خود ندارند باز هم تنوع طلبی جنسی را کنار نمی‌گذارند؟

خیانت کردن چه از نوع عاطفی و چه از نوع جنسی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. برای مثال ممکن است فرد رابطه با جنس مخالف را به عنوان یک تفریح در نظر بگیرد و این رفتار را خیانت نداند. همچنین تنوع طلبی به مرور زمان به نوعی سبک رفتاری و عادت در می‌آید که تغییر آن نیازمند مداخلات روانشناختی است.

منبع: مردان وفادار



:: برچسب‌ها: مردان وفادار ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کارگاه مادر و کودک غرب تهران با اهداف مختلفی برای مادر و کودک برگزار می‌گردد. شما می‌توانید متناسب با علاقه مندی کودک خود، در این کارگاه‌ها شرکت کنید تا ضمن داشتن یک روز هیجانی و شاد، مهارت‌های کودک خود را نیز افزایش دهید. کارگاه های مادر و کودک معمولا در جلسات کم و یا حتی یک روز با حضور مادر و کودک انجام می‌شود. این کارگاه‌ها با موضوعات مختلفی شامل آموزش زبان انگلیسی با تصویرسازی ذهنی، ریاضی، شطرنج، اوریگامی، سرودخوانی، شعرخوانی، هوش هیجانی، رقص ایرانی، رقص باله و استخر مادر و کودک و … برگزار می‌شود.

نوع دیگری از کارگاه های مادر کودک در غرب تهران نیز هستند که تنها مخصوص والدین بوده و مباحثی آموزش داده می‌شود که والدین باید در ارتباط با فرزندان خود بدانند و از آن‌ها پیروی کنند. در ادامه هر دو نوع کارگاه ها و مباحث مربوطه را شرح داده‌ایم. برای انتخاب بهترین کارگاه متناسب خود و کودکتان مشاوره کودک دریافت کنید.

منبع: کارگاه مادر و کودک غرب تهران

کارگاه های مادر و کودک غرب تهران مخصوص والدین

همانطور که اشاره کردیم این نوع کارگاه‌ها با هدف افزایش آگاهی مادران و آموزش مهارت‌هایی به آن‌ها جهت مراقبت و تربیت فرزندان‌شان برگزار می‌شود. به همین جهت دوره‌ها به صورت گروهی با حضور مادر و برخی از کلاس‌ها حضور پدر و مادر با توجه به سن کودک طبقه بندی می‌شود. در هر دوره سنی سرتیترهایی که در این دوره ها پرداخته می‌شود به شرح زیر می‌باشد. برای آشنایی با مطالب مربوط به آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

کارگاه مادر کودک قبل از تولد

این دوره ها مخصوص پدر و مادرهایی است که قصد فرزند آوری داشته و یا در دوران بارداری هستند. این دورها به دو زیر گروه قصد بارداری و دوره بارداری تقسیم می‌شود. به طور کلی مباحثی که در این دوره مطرح می‌شوند عبارتند از؛ نحوه شکل گیری جنین، مراقبت های لازم در دوره بارداری، آزمایشات و احتیاط های لازم، تاثیر بیماری های مادر و پدر بر نوزاد، شرایط محیطی مناسب برای مادر و جنین، اقدامات لازم در خصوص بارداری های خاص و….. . برای آشنایی بیشتر با نشانه های سلامت نوزاد و حفظ آن کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک تولد تا یک سالگی

مادران می‌توانند هم قبل و هم بعد از تولد فرزندشان در این دوره شرکت کنند. مباحث کلی در این دوره ها عبارتند از؛ روانشناسی نوزاد، تغذیه نوزاد، مراقبت ها و احتیاط های لازم، نحوه برخورد و صحبت با نوزاد، بیماری های مادر و پدر، اقدامات لازم در زمان های بحرانی و…. . برای آشنایی با مباحث مربوط به نوزاد تازه متولد شده و نیازهای اولیه کودکان کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک یک سال تا سه سال

کارگاه مادر و کودک یک تا سه سال نیز به منظور افزایش آگاهی مادران درباره رفتارها و دانش کودک ارائه می‌شود. والدین باید از میزان درک کودک و رفتار مناسب در برابر خواسته های او اطلاع کافی داشته باشند و او را برای سنینی که آموزش متمرکزتر می‌شود آماده بکنند. نحوه از پوشک گرفتن، نحوه آموزش حرف زدن، نحوه از شیر گرفتن و میزان توجه به کودک از جمله مباحث بسیار مهم در شکل گیری شخصیت کودک هستند که نیاز به این کارگاه را برای تمامی والدین ضروری می‌کند. برای آموزش بچه داری کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک 3 تا 7 سال

آموزش ها و مباحث مربوط به این سنین نیز علاوه بر آشنایی تمرکز بر نحوه ارتقای هوش و آموزش کودک و استعدادیابی، تاکید زیادی بر تربیت جنسی کودک دارد. چرا که از نظر روانشناسی بسیاری از اختلالات جنسی ریشه در سنین 3 تا 7 سالگی دارد، والدین با تربیت صحیح می‌توانند مانع از بروز بسیاری از اختلالات بزرگسالی شوند. برای آشنایی بیشتر با روند استعدادیابی کودکان و تربیت جنسی کودک کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک بالای 7 سال

آموزه های مربوط به این دوره‌ها تمرکز زیادی بر انطباق روش آموزشی با میزان هوش کودک و کودکان استثنایی دارد. کلاس‌های آموزشی و کمک آموزشی باید با توجه به خصوصیات و توانایی کودک برنامه ریزی شده تا بتواند علاوه بر پیشرفت تحصیلی، تضمینی بر سلامت روان کودک را نیز داشته باشد.

[box type=”shadow”]بیشتر بخوانید : تربیت کودک [/box]

کارگاه های عملی مادر و کودک در غرب تهران

کارگاه های مادر و کودک با عنوان بازی، شادی، خلاقیت در کلاس‌های خصوصی، نیه خصوصی و یا آنلاین در حال برگزاری است. اهداف این کارگاه به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • لحظه‌هایی شاد هم برای کودک و هم برای مادر در یک فضای امن ساخته می‌شود.
  •  مهارت اجتماعی کودک تقویت می‌شود.
  • مادران می‌توانند در یک فضای کنترل شده و زیرنظر کارشناس، تجربه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • عادت‌های غذایی درست و ماندگار در تغذیه کودک ایجاد می‌شود.
  • حواس پنجگانه کودکان به واسطه بازی‌های متناسب تقویت می‌گردد.
  • متناسب با سن کودک در این کارگاه‌ها برای او تجربه‌های فردی و گروهی ایجاد می‌شود.
  • تخیل کودکان پرورش داده شده و مهارت‌های حرکتی، کلامی، شنیداری آن‌ها تقویت می‌گردد.

کارگاه نمایشی رنگ و سفال

از دیگر کارگاه‌های مادر و کودک، کارگاه نمایشی رنگ و سفال می‌باشد. در این کارگاه‌ها، معمولا داستانی که تمامی بچه‌ها بلد هستند، تعریف می‌شود و کودکان بایستی پس از آموزش استفاده و لمس و شناخت رنگ و آموزش ساخت مجسمه‌های سفالی، سعی کنند یکی از شخصیت‌های این داستان را بسازند.

این کارگاه اصطلاحا با کثیف کاری با رنگ‌ها هم همراه است، که برای کودک می‌تواند بسیاز لذت بخش باشد. پس از درست کردن شخصیت‌ها کودکان می‌توانند با با رنگ انگشتی آن‌ها رنگ کنند. اجرای این مراحل با موسیقی است که هیجان بچه‌ها را دو چندان می‌کند.

کارگاه خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال

کارگاه خمیربازی و رنگ آمیزی سفال برای کودکان سه تا شش سال و حداکثر با ظرفیت هر کارگاه پنج مادر و کودک زیر نظر کارشناس علوم تربیتی، با مدرک مربیگری خلاقیت و بازی‌های هدفمند برگزار می‌گردد.

کارگاه مادر و کودک خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال با اهداف مختلفی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • این کارگاه‌ها برای کودک بسیار هیجان انگیز است و باعث از بین بردن وسواس در آن‌ها می‌شود.
  • هماهنگی بین چشم و دست آن‌ها تقویت می‌گردد.
  • در این کارگاه‌ها کودک می‌تواند مفاهیم نرم بودن، سفت بودن، سبکی و سنگینی را درک کند.
  • کار با خمیربازی باعث تقویت عضلات کودک و همینطور تحریک حس لامسه و تحریک سیستم عصبی مغز او نیز خواهد شد.

کارگاه آنلاین مادر و کودک بازی و موسیقی

این کارگاه‌ها معمولا برای گروه سنی کم و چهار تا دوازده ماه توسط کارشناس موسیقی و متخصص آموزش موسیقی کودک، در پلتفرم زوم برگزار می‌شود.

در این کارگاه یک فضای موسیقیایی برای کودک فراهم شده و انواع بازی‌های متنوع ریتمیک در آن انجام می‌شود. اهداف برگزاری این کارگاه‌ها را به طور خلاصه می‌توان در موارد زیر ارائه کرد :

  • حواس کودکان و تمرکز دیداری و شنیداری آن ها تقویت می‌شود.
  • کودکان می‌توانند ریتم و حس موسیق‌یایی را درک کنند.
  • در این کارگاه‌ها ارتباط چشمی کودک با مادر تقویت می‌گردد.
  • در کارگاه‌های مادر و کودک، بازی و موسیقی، به مادران نیز ایده‌های جدیدی برای بازی با کودکان داده می‌شود.

کارگاه کثیف کاری (مسی پلی)

کارگاه‌های کثیف کاری معمولا برای گروه سنی یک سال تا نه سال برگزار می‌گردد. در این کارگاه‌ها بچه‌ها می‌توانند با رنگ‌های مختلف نقاشی کنند و به عبارتی با رنگ بازی، هیجانات خود را تخلیه کنند.

انجام بازی‌های پاراشوت با آهنگ گروهی مادر و کودک، بازی‌های آوازی حرکتی
همراه با موسیقی و شادی و بازی‌های دسته جمعی از دیگر آیتم‌های برگزاری در این کارگاه‌ها می‌باشد.

کارگاه کف بازی و آب بازی

کارگاه مادر و کودک کف بازی و آب بازی در فضای باز همراه با موسیقی و تفریح و بازی انجام می‌شود. این کارگاه‌ها مختص کودکان یک سال و نیم تا هفت سال می ‌باشد.

کلاس های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک

کارگاه کلاس‌های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک برای گروه سنی یک تا سه سال برگزار می‌شود و کودک و مادر در این کلاس‎‌ها انواع بازی‌های جدید را انجام می‌دهند و یاد می‌گیرند.

کارگاه خلافیت

کارگاه مادر و کودک خلاقیت با حضور کارشناس علوم تربیتی و مربی تخصصی دوره‌های خلاقیت برای سنین ۲/۵ تا هفت سال انجام می‌شود.

کارگاه خلاقیت برای ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی برگزار می‌گردد و اهداف آن به شرح موارد زیر است :

  • حواس جمع
  • تقویت حافظه دیداری
  • کمپ آب بازی
  • انجام بازی های تمرکزی
  • تقویت حافظه دیداری بازی

کارگاه خورده های رنگی

کارگاه خرده‌های رنگی برای بازی با خمیر، کاغذهای رنگی و ساخت بادکنک، فرفره و ماکارونی‌های نرم رنگی برای سنین شش تا نه سال برگزار می‌گردد.

در حین بازی کودکان، مسابقات مختلفی برای آن‌ها برگزار می‌گردد و همینطور به مادران نیز نحوه صحیح فرزندپروری آموزش داده می‌شود.

کارگاه مادر وکودک ماکارونی و رنگ بازی

کارگاه مادر و کودک ماکارانی و رنگ بازی، برای کودکان سه تا شش سال برگزار می‌گردد و هدف از برگزاری آن‌ها به شرح موارد زیر است :

  • بازی های حسی و کثیف کاری
  • تقویت حواس حسی
  • تقویت خلاقیت
  • تفکر خلاق
  • تقویت قدرت تخیل
  • تقویت درک اشکال فضایی
  • تخلیه هیجان
  • تقویت روابط مادر و کودک
  • آموزش فعالیت گروهی
  • آموزش و آشنایی با رنگ ها

کارگاه آرد بازی و کیک پزی

کارگاه مادر و کودک آرد بازی و کیک پزی برای سنین ۲/۵ تا هشت سال برگزار می‌گردد و کودکان می‌توانند با همکاری مادرانشان آرد بازی کنند و کیک بپزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارگاه مادر و کودک غرب تهران می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در مرکز مشاوره نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: کارگاه مادر و کودک غرب تهران



:: برچسب‌ها: کارگاه مادر و کودک غرب تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بسیاری از افراد در مشاوره پیش از ازدواج از متخصصین در مورد سن ازدواج سوال می‌پرسند. در واقع اکثر افراد قبل از شروع زندگی مشترک به این فکر می‌کنند که آیا آن‌ها زمان مناسبی را برای ازدواج انتخاب کرده‌اند یا خیر. در نتیجه سن یکی از فاکتورهای اساسی برای این تصمیم گیری مهم است. اما واقعا بهترین سن برای تشکیل یک خانواده جدید چه زمانی است؟ متخصصان بر این باورند که سن تقویمی به تنهایی برای تعیین زمان ازدواج کافی نیست بلکه از آن مهم‌تر رسیدن به بلوغ روانشناختی است. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره اشاره کرده‌ایم پس تا انتها همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : معیارهای انتخاب همسر چیست؟

منبع: سن ازدواج را چطور تشخیص دهیم؟

سن ازدواج | سن تقویمی در برابر بلوغ روانشناختی

بهترین سن برای ازدواج چه زمانی است؟ متخصصان در جواب به این سوال این مسئله را مطرح می‌کنند که همه افراد بالغ توانایی ازدواج را دارند اما آنچه که بیش از سن تقویمی بر کیفیت زندگی زناشویی تاثیر می‌گذارد میزان بلوغ عاطفی و روانشناختی در فرد است. نکته حائز اهمیت این جاست که میزان بلوغ روانی همیشه با سن ارتباط مستقیم ندارد. به عبارتی دیگر ممکن است فردی با سن کم به پختگی کافی برای ازدواج برسد اما فردی دیگر با سنی بیشتر از او از بلوغ روانشناختی کافی برای تشکیل خانواده برخوردار نباشد. موارد زیر نشانه‌هایی از وجود بلوغ روانشناختی و عاطفی کافی در فرد هستند.

  • برخورداری از استقلال مالی و هیجانی
  • برخورداری از مهارت همدلی کافی
  • داشتن اعتماد به نفس کافی برای اداره یک خانواده
  • تسلط کافی روی هیجانات و توانایی کنترل خشم
  • برخورداری از انعطاف پذیری روانی و شنیدن نظرات مخالف
  • داشتن توانایی کافی برای سازگاری با شرایط مختلف
  • داشتن درک درست از جنس مخالف
  • توانایی حل مسئله و مدیریت مشکلات خانواده در زمان بحران

نکته بسیار مهم این است که ارزیابی میزان بلوغ روانشناختی برای همه افراد کار آسانی نیست. روانشناسان در جلسات مشاوره قبل از ازدواج با انجام مصاحبه‌ها یا گرفتن آزمون‌های روانشناختی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر این موضوع را بفهمید و تصمیم گیری معقولانه تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید : ازدواج در سن بالا 

سن ازدواج | عواملی که در سن ازدواج تاثیر می‌گذارند

تعیین کردن یک سن خاص به عنوان سن مناسب برای ازدواج همه افراد نمی‌تواند نظری کارشناسانه باشد. در واقع هر فرد متناسب با شرایط، ملاک‌ها و هدف‌هایی که در زندگی دارد در یک زمان خاص از زندگی می‌تواند برای ازدواج آماده شود. از جمله عواملی که بر این موضوع تاثیر می‌گذارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

1- رسیدن به رشد جسمی و جنسی

بلوغ جسمانی و رسیدن به رسش جنسی یکی از ابتدایی ترین ملاک‌ها برای ازدواج است. ازدواج کردن افرادی که هنوز به بلوغ نرسیده‌اند نمونه‌ای از کودک همسری است و می‌تواند آسیب‌های روانشناختی بسیاری را برای فرد به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید : عوامل موثر بر ازدواج زودرس در ایران

2- تولد فرزند از عوامل موثر در سن ازدواج

تولد فرزندان یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار بر سن ازدواج است. افرادی که دوست دارند فرزندانشان اختلاف سنی کمتری با آن‌ها داشته باشند اغلب در سنین پایین تر ازدواج می‌کنند. همچنین این موضوع تا حد زیادی به توانمندی‌های جسمانی بدن زن و مرد نیز ارتباط دارد. قدرت باروری زنان بعد از 40 سالگی تا حد زیادی کاهش می‌یابد و همچنین احتمال بروز خطاهای ژنتیکی برای افرادی که در سنین بالا باردار می‌شوند بیشتر است. در نتیجه همین عوامل باعث می‌شود که بازه زمانی 20 تا 35 سالگی بهترین بازه زمانی برای ازدواج و تولد فرزند شناخته شود.

3- مستقل شدن

در جامعه امروز افرادی که بخواهند زندگی مستقل و خودساخته‌ای داشته باشند به زمان بیشتری نیاز دارند چرا که به دست آوردن شغل و جایگاه اجتماعی مناسب نیازمند گذراندن تکالیف گوناگونی است که از جمله آن‌ها می‌توان به تحصیلات دانشگاهی و خدمت سربازی برای پسران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : اختلاف سنی زیاد در ازدواج 

4- مدیریت فشارهای جنسی از عوامل موثر در سن ازدواج

بدون شک تامین نیازهای جنسی یکی از انگیزه‌های مهم برای ازدواج است اما همه آن نیست. توانایی مدیریت این نیاز در دوران مجردی به شما کمک می‌کند تا بتوانید آگاهانه تر تصمیم بگیرید و از انتخاب‌های عجولانه بپرهیزید. با این حال نبود مجرایی سالم برای ابراز این انرژی درونی می‌تواند در زمان ازدواج تا حد زیادی تاثیر گذار باشد.

5- رسیدن به خودآگاهی کافی

قبل از ازدواج و آشنایی با فردی دیگر ابتدا باید به شناخت کافی در مورد خود برسید. در واقع لازم است بدانید چه کسی هستید؟ از زندگی چه می‌خواهید؟ و چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟ شاید این سوال‌ها در ظاهر ساده به نظر بیایند اما بسیاری از افراد در اواسط دوران جوانی هم نمی‌توانند به آن‌ها پاسخ دهند و در زندگی احساس سردرگمی می‌کنند. هرچقدر خودآگاهی دیرتر اتفاق بیافتد دستیابی به آمادگی روانی برای ازدواج نیز به همان اندازه به تعویق می‌افتد. برای آشنایی با معایب بالا رفتن سن ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

بهترین اختلاف سنی بین زن و مرد چند سال است؟

بزرگتر بودن مرد در حدود 3 الی 4 سال معمولا به عنوان اختلاف سنی نرمال و ایده آل در نظر گرفته می‌شود. با این حال اختلاف سنی مناسب امری نسبی است و می‌تواند متناسب با ویژگی‌های منحصر به فرد هر زوج تغییر کند.

منبع: سن ازدواج را چطور تشخیص دهیم؟



:: برچسب‌ها: سن ازدواج را چطور تشخیص دهیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مردان وابسته به مادر (یا به اصطلاح عام شوهران بچه ننه) برای همسرانشان جذاب نیستند. شاید به این خاطر که زندگی مشترک دارای حدومرزهای مخصوص به خود است. درصورتی‌که این چهارچوب بندی‌ها به دلایلی همچون وابستگی بیش از اندازه مرد به مادر خود تهدید شود، روابط عاطفی بین زوجین و درنتیجه بقای زندگی زناشویی به خطر می‌افتد. بنابراین، لازم است با ویژگی‌های این دسته از مردان بیشتر آشنا شده و با شناخت علل این‌گونه وابستگی‌ها، بهترین روش‌های ممکن برای بهبود وضعیت را فراگرفت. در صورتی که در این زمینه با همسرتان اختلاف دارید، حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

منبع: مردان وابسته به مادر

مردان با وابستگی زیاد به مادر

یکی از ویژگی‌های تعیین‌کننده کیفیت زندگی زناشویی، نحوه رابطه‌ای است که مردان با مادر خود دارند. داشتن روابط صمیمی و قوی بین مادر و پسر در ادامه روی نحوه برخورد وی با همسرش نیز تأثیرات مطلوبی بر جا می‌گذارد. اما نکته‌اینجاست که تا چه اندازه باید این روابط صمیمی وجود داشته باشد؟ مرز این رابطه عاطفی تا کجا باید کشیده شود؟

یکی از مسائل مهم در باب داشتن زندگی مشترک سالم، این است که مردان بتوانند تفاوت بین روابط خود با مادر و همسرشان را شناخته و با هر یک در چهارچوب مناسب خود رفتار کنند. قطعاً هنگامی‌که مرد تفاوتی میان خانواده خود و خانواده مادری‌اش احساس نمی‌کند، زنگ خطر به صدا درمی‌آید. در این حال ممکن است شاهد باشیم که مرد تمام مسائل شخصی و زندگی زناشویی خود و همسرش را با مادرش به اشتراک می‌گذارد. این موضوع، مسئله‌ای جدی است که باید بااحتیاط و روش‌های اصولی نسبت به آن اقدام کرد. برای رفع و حل اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

ویژگی و نشانه های مردان وابسته به مادر

یکی از بارزترین نشانه های مردان وابسته به مادر ، دخالت‌های زیاد مادر شوهر در امور زندگی زناشویی آن‌ها است. دخالتی که مرد باوجود اعتراضات همسرش، مشکلی با آن ندارد. همین امر سبب می‌شود تا زمینه برای بسیاری از مشاجرات زناشویی و بحث‌های خانوادگی به وجود بیاید. چنین مردانی، مادر خود را در اولویت زندگی قرار داده‌اند. کم پیش می‌آید که آن‌ها تصمیمی برخلاف نظر مادرشان بگیرند. در رابطه با هر اتفاقی با او مشورت می‌کنند و به‌طورکلی قدرت اختیار بالایی از خود ندارند.

ازنظر برخی از روانشناسان، این دسته از افراد توانسته‌اند به بلوغ عاطفی مطلوبی دست پیدا کنند. در نتیجه همواره بین انجام نقش یک پسر خوب و یک همسر یا پدر خوب دچار تعارض و مشکل هستند. با این‌حال اغلب، نقش پسر محبوب بودن را ترجیح داده و بر طبق همان جلو می‌روند. در بین جامعه عموماً به این مردان «بچه‌ننه» گفته می‌شود.

علت وابستگی زیاد مرد به مادر چیست؟

نکته‌ای که پیش از بیان علت این مشکل باید با آن آشنا شد، تفاوت بین دل‌بستگی و وابستگی است. بیشتر اوقات این دو مبحث به‌اشتباه یکی در نظر گرفته می‌شوند. این در حالی است که دل‌بستگی یعنی فرد در کنار تمام ویژگی‌های منفی طرف مقابل، بتواند ویژگی‌های مثبت او را نیز در نظر گرفته و همه را به‌عنوان یک «کل واحد» بپذیرد. درنتیجه افراد با دل‌بستگی شکل‌گرفته از روابط خود به دنبال سودجویی‌های فردی نیستند و زندگی و ارتباطاتشان اغلب در این زمینه مشکلی ندارد.

اما وابستگی یعنی فرد شخصی را فقط با توجه به نیازهای خود می‌خواهد. نیازهایی از قبیل ارضای احساس حقارت، ناتوانی، ضعیف بودن و ترس.

در حقیقت، اشخاص با وابستگی زیاد روابط خود را بر طبق سود و منفعتی که برایشان دارد ایجاد می‌کنند. چنین افرادی در کودکی بقای خود را درگرو وابستگی و اطاعت بی‌چون‌وچرای والدین، به‌ویژه مادر می‌دانستند. حال که به بزرگ‌سالی رسیده‌اند، این احساس نیاز به بقا به‌صورت درونی و ناهشیار درآمده است. درنتیجه فرد هنوز هم سعی می‌کند به شیوه‌های دیگری مقبولیت خود را به مادرش ثابت کند.

نحوه برخورد صحیح اطرافیان

از ارکان اساسی برای حل این روابط و وابستگی‌های مشکل‌آفرین، شیوه برخورد مناسب اطرافیان، به‌خصوص همسران این دسته از مردان است. از آنجا که این مسئله در قالب رابطه بین مادر، همسر و شوهر به وجود آمده است، بنابراین لازم است از چند زمینه اقدام صورت گیرد. این موارد به شرح زیر آمده است.

نحوه برخود با مردان وابسته به مادر

به‌عنوان همسر مردی که وابستگی زیاد به مادرش دارد، توصیه می‌شود به موارد زیر توجه کنید:

  • هنگام دعوا و بحث‌هایتان، خودتان و مادر شوهرتان را در دو سوی مختلف قرار ندهید. زیرا شوهرتان را مجبور به انتخاب بین یکی از این دو جبهه می‌کنید.
  • از روش‌ها و سیاست‌های زنانه برای جدایی انداختن بین شوهرتان و مادرش خودداری کنید.
  • باید از رفتارهای منطقی بیشتر از هر زمان دیگری در رابطه بین خود و همسرتان استفاده کنید تا راه را برای مشورت گرفتن از مادر به‌تدریج قطع کند.
  • مهارت گفتگو کردن را در خود افزایش دهید.
  • سعی کنید بهترین دوست و همدم شوهرتان شوید.
  • نباید سعی کنید خود را جایگزین مادر برای همسرتان کنید. زیرا در این حالت تنها صورت‌مسئله را پاک‌کرده‌اید.

شیوه رفتار با مادرِ مردان وابسته

  • با مادر شوهر خود با احترام مناسب رفتار کنید و ارتباط خوبی با وی داشته باشید.
  • از ابراز علاقه ساختگی نسبت به مادر شوهرتان پرهیز کنید، زیرا نتیجه معکوس خواهید گرفت.
  • در نظر داشته باشید که وابستگی زیاد بین همسر شما با مادرش دلیل بر بد بودن مادر شوهرتان نیست.
  • سعی کنید از مشورت‌های وی استفاده کنید؛ اما درعین‌حال تصمیم‌گیرنده نهایی خود و همسرتان باشید.
  • انتظارات عاطفی معقول مادر شوهرتان مبنی بر دیدن پسر و نوه‌هایش را نادیده نگیرید.
  • با صحبت‌هایی منطقی و با احترام کامل در مورد حدومرزهای زندگی زناشویی خود با او صحبت کنید.

برای آشنایی با راه های جلوگیری از دخالت مادر شوهر کلیک کنید.

درمان وابستگی مرد به مادر

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، ریشه وابستگی زیاد مرد به مادرش در زمان کودکی او قرار دارد. درنتیجه برترین روش برای درمان و بهبود کامل نشانه‌های مشکل‌ساز، استفاده از راهنمایی‌های علمی مشاوران و روانشناسان حوزه خانواده است. باید به همسرتان کمک کنید تا به‌تدریج روابط خود با مادرش را تعدیل کند. اما این موضوع به‌قدری حساس است که در صورت هرگونه تفسیر غلط شوهرتان، ممکن است نتایج عکسی را تجربه کنید. لذا بهره گرفتن از روش‌های اصولی و آزمایش‌شده روانشناسان بی‌ضررترین و کاربردی‌ترین درمان ممکن است. برای آشنایی با راه های جلوگیری از دخالت خانواده همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: مردان وابسته به مادر



:: برچسب‌ها:  مردان وابسته به مادر ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

لجبازی زنان یکی از مسائلی است که باعث به وجود آمدن مشکلات زناشویی بسیاری در خانواده می‌شود. به همین خاطر آشنایی با مشخصه‌های این دسته از زنان و آگاهی یافتن از علت این‌گونه رفتارها بسیار اهمیت دارد. این موضوع سبب می‌شود تا بتوان بهترین شیوه رفتار با آن‌ها را انتخاب کرد و از گسترده‌تر شدن و شدت یافتن تعارضات جلوگیری کرد. بله شاید فکر کنید یک زن لجباز را به هیج عنوان نمی‌توان تغییر داد، اما در ادامه به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید این خصوصیات را شناسایی کرده و رفتار مناسب در مقابل زنان لجباز در پیش بگیرید. حتما مقاله رفتار با همسر را هم بخوانید.

منبع: لجبازی زنان

چرا باید درباره زنان لجباز بدانیم؟

یکی از ویژگی‌های شخصیتی منفی عده‌ای از افراد، لجبازی است. وجود این وضعیت به‌خصوص در مورد زنان باعث آسیب‌های شدیدی در روابط اجتماعی می‌گردد. ازجمله این‌گونه تأثیرات مخرب می‌توان به زندگی زناشویی و ارتباطات با شوهر اشاره کرد.

زنانی با این مشخصه معمولاً باور دارند که حرف باید حرف خودشان باشد. آن‌ها بیش‌ازحد به خود مغرور هستند و می‌خواهند با تصمیمات خود، دیگران را کنترل کنند. برای همین، درصورتی‌که این حالت برای‌شان محقق نشود شروع به نشان دادن رفتارهایی لجبازانه از خود می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود بسیاری از گفتگوهای عادی این دسته از افراد با سایرین به دربسته خورده و تبدیل به مشکل غیرقابل‌حل شود. در صورتی که در چنین شرایطی دائم قرار می‌گیرید حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

خصوصیات و ویژگی های زن لجباز

به‌طورکلی زنانی که با خصوصیت لجباز بودن مشخص‌شده‌اند، دارای دسته‌ای از ویژگی‌های خاص و افراطی هستند. برخی از این موارد به شرح زیر آمده است. گاه این رفتارها به قدری شدت پیدا می‌کند که باعث کج خلقی آن ها نیز می‌شود در این شرایط حتما مقاله برخورد با زن بداخلاق را هم بخوانید.

انعطاف‌ناپذیری شخصیتی

زنان لجباز برای روند زندگی خود یک برنامه خاص و مشخص تنظیم کرده‌اند؛ اما مشکل اینجا است که برنامه‌ریزی آن‌ها به‌هیچ‌عنوان قابلیت انعطاف و تغییرپذیری ندارد. درنتیجه در صورت بروز هر تغییر کوچکی در آن، آن‌ها به‌شدت به هم می‌ریزند.

کنترل‌کننده بودن

این اشخاص در روابط صمیمی و نزدیک خود سعی می‌کنند همه‌چیز را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهند. این‌که اعضای خانواده و به‌ویژه همسرشان کجا می‌رود ؟ با چه کسانی صحبت می‌کند ؟ چرا با افرادی که ازنظر خودش بهتر هستند نشست‌وبرخاست ندارد ؟

درنتیجه این‌گونه زیر نظر گرفتن‌ها، زن به این نتیجه می‌رسد که از همه‌چیز مطلع است. درنتیجه، صلاح کار دیگران را نیز حتی بهتر از خودشان می‌داند. لذا درصورتی‌که اطرافیان برخلاف رأی و پیشنهاد او عمل کند، به معنی مخالفت و لجبازی خود فرد است؛ بنابراین زن هم در پاسخ به لجبازی ادراک‌شده، شروع به انجام کارهایی برای پاسخ به آن می‌کند.

نداشتن حس همدلی

مطلق‌گرایی و نداشتن قابلیت انعطاف این‌گونه افراد باعث شده است که آن‌ها فقط دیدگاه و نظر خود را در نظر بگیرند. خودمحوری این زنان سبب شده تا نتوانند اتفاقات را از زاویه چشم بقیه افراد نظاره کنند. برای همین قدرت درک کردن دیگران و همدلی با آن‌ها را به میزان بسیار زیادی ازدست‌داده‌اند.

قبول نکردن اشتباهات خود

گاهی خود این افراد هم ازنظر منطقی قبول می‌کنند که حرفشان درست نبوده است؛ اما از آنجا که توانایی مدیریت روابط خود را به‌درستی فرانگرفته‌اند، با اصرار روی همان حرف خود باقی می‌مانند و در این حالت حتی منطق خودشان هم با صحبتشان یکی نیست، برای همین به‌جای استدلال کردن و دلیل‌های صحیح آوردن برای دیگران، دست به انجام رفتارهای لجبازی می‌زنند.

آن‌ها نمی‌توانند بپذیرند چیزی که کسی غیر از خودشان گفته است می‌تواند درست باشد. به همین منظور مدام پافشاری می‌کنند که حق فقط با خودشان است.

«نه» گفتن‌های مکرر

همان‌طور که گفته شد، لجبازی بیشتر به خاطر منعطف نبودن باورهای این زنان رخ می‌دهد. بر همین اساس، آن‌ها اجازه هر فرصت یا موضوع جدید و متفاوتی را به خود نمی‌دهند. در برابر موقعیت‌های تازه گارد گرفته و با تمام توان سعی می‌کنند در منطقه امن باورهای خشک خود باقی بمانند. خیلی کم پیش می‌آید که این افراد در طول زندگی خود عقیده‌شان را تغییر دهند.

علت به وجود آمدن خصوصیات لجبازی در زنان

1- کمبود اعتمادبه‌نفس در زن لجباز

نداشتن اعتمادبه‌نفس کافی در این اشخاص، یکی از مهم‌ترین علت‌های نشان دادن حالت‌های لجبازی در آن‌ها است. البته این موضوع علاوه بر این‌که دلیل لجبازی کردن است، از ویژگی‌های مهم افراد یک‌دنده نیز به‌حساب می‌آید. آن‌ها خود را به‌صورت ناهشیارانه ضعیف می‌دانند. لذا تلاش می‌کنند تا با باقی ماندن بر آنچه مطرح می‌کنند همین مقدار کم از قدرت خود را به کسی واگذار نکنند.

2- نتیجه‌بخش بودن لجبازی‌های گذشته

زنی که درگذشته با لجبازی کردن و یک‌دندگی به خواسته‌های خود رسیده، یاد گرفته که می‌تواند با همین شیوه به سایر اهداف و مقاصد خود نیز دست پیدا کند. قهر کردن، گریه کردن و غیره ازجمله روش‌هایی است که این گروه از زنان به‌کرات از آن استفاده می‌کنند. هنگامی‌که شخص مقابل در پاسخ به این رفتارها تسلیم می‌شود، این وضعیت را تبدیل به عادتی رفتاری در شخص یک‌دنده می‌کند.

راهکارهای بهبود لجبازی زنان

اقداماتی وجود دارد که به اطرافیان، به‌خصوص خانواده این زنان کمک می‌کند تا با یک‌دندگی آن‌ها مقابله کنند. ازجمله این روش‌ها به شرح زیر است. پیشنهاد می شود مقاله خانواده سالم را هم بخوانید.

اطلاع یافتن از علت و ریشه لجبازی زنان

معمولاً ریشه به وجود آمدن لجبازی در کودکی فرد قرار دارد. با بررسی پیشینه این زنان می‌توان فهمید که آبشخور این رفتارها کجا است و سپس بهترین اقدام را برای برخورد اصولی با آن‌ها انتخاب کرد.

تحریک نکردن لجبازی فرد

هنگامی‌که خانم عصبانی است یا مسئله‌ای باعث شده تا اعتمادبه‌نفس وی زیر سؤال برود، بهتر است با صحبت و گفتگو در مورد آن باعث بالا آمدن مقابله‌های پرخاشگرانه و لجبازی در وی نشوید. صبر کنید و هنگامی‌که هر دو در شرایط آرامش قرار گرفتید بدون تحقیر یا تمسخر با او صحبت کنید. ابتدا به حرف‌های شخص گوش دهید و سپس با رعایت همدلی به او راهنمایی دهید.

نسبت به رفتار زن لجباز متقابلاً لجبازی نکنید

به یاد داشته باشید که همین حالا هم ازنظر فرد یک‌دنده، این لجبازی را شما شروع کرده‌اید؛ بنابراین فکر نکنید که با پافشاری روی حرف خود می‌توانید درنهایت او را قانع کنید. این روش تنها باعث ادامه یافتن چرخه لجبازی می‌گردد.

کمک گرفتن از روانشناسی برای رفع لجبازی زنان

توجه داشته باشید که ریشه لجبازی در اعتمادبه‌نفس ضعیف و شکننده است؛ بنابراین همان‌طور که راه رفتن روی سطح یخ باید بااحتیاط انجام شود، برخورد با همسر لجباز نیز باید با اصولی از قبل تائید شده و مطمئن صورت گیرد. در این زمینه بهترین اقدام، استفاده از راهنمایی مشاوران و روانشناسان حوزه خانواده، به‌خصوص زوج درمانگران است.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانه و خانواده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: لجبازی زنان



:: برچسب‌ها: لجبازی زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

فولیک اسید یا فولات در واقع ترکیبی ساخته‌شده از ویتامین B9 است. مصرف فولیک اسید در بارداری ضروری محسوب می‌شود زیرا در شکل‌گیری سیستم عصبی نقش مهمی دارد. خیلی اوقات به دلیل کمبود این ویتامین در بدن زنان پیش از بارداری مشکلاتی را برای آن‌ها و جنین‌شان به وجود می‌آورد. این مساله به قدری اهمیت دارد که به خانم‌هایی که قصدبارداری دارند همیشه توصیه می‌شود که برای بررسی های مختلف به متخصص زنان مراجعه کنند. در ادامه به اهمیت فولیک‌اسید برای بارداری، علت مصرف آن و منابع غذایی حاوی فولیک‌اسید می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره تلفنی زنان کلیک کنید.

منبع: فولیک اسید در بارداری

چرا مصرف فولیک اسید در بارداری ضروری است؟

همان‌طور که اشاره کردیم فولیک اسید یکی از موارد موثر در تکمیل لوله‌ها عصبی است. شکل‌گیری و تکمیل لوله عصبی در مراحل ابتدایی بارداری رخ می‌دهد.

بیماری‌های مربوط به لوله عصبی می‌تواند مغزی یا نخاعی باشد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان نقص مغزی مانند آنانسفالی و نقص نخاعی مانند اسپاینابیفیدا نام برد.

مطالعات نشان می‌دهند ریسک ایجاد بیماری‌های مربوط به لوله‌های عصبی با مصرف فولیک‌اسید در مادران باردار به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

خطر بروز بیماری‌هایی نظیر شکاف کام، شکاف لب، اختلالات قلبی و مسمومیت بارداری با مصرف فولیک‌اسید کاهش می‌یابد.

فولیک‌اسید در تولید گلبول قرمز و پیشگیری از کم‌خونی موثر است. هم‌چنین جهت عملکرد بهتر DNA و رشد جنین و جفت موثر است.

فولیک‌اسید چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم فولیک‌اسید یا فولات ترکیبی ساخته‌شده از ویتامین B9 است. برخی پزشکان مصرف کافی فولیک اسید در بارداری را ضروری و مهم می‌دانند.

ویتامین B9 محلول در آب بوده بنابراین نگران مصرف بیش از حد فولیک‌اسید نباشید. چنانچه فولیک‌اسید بیش از نیاز بدن‌تان باشد از طریق ادرار دفع خواهد شد.

البته توجه داشته باشید مصرف بیش از حد فولیک‌اسید ممکن است کمبود ویتامین B12 را پنهان کند. بنابراین حتما در دوران بارداری در مورد نحوه و میزان مصرف این ویتامین با درمانگر خود مشورت کنید. برای آشنایی با مراقبت های قبل از بارداری کلیک کنید.

علائم کمبود فولیک اسید در بارداری

کمبود اسید‌فولیک معمولا با علائم مشخصی همراه نیست. از جمله علائم کمبود فولیک‌اسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اسهال
  • بی‌اشتهایی
  • کاهش وزن
  • ضعف و بی‌حالی
  • سردرد و…

زمان شروع مصرف فولیک اسید در بارداری

بدون شک یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مکمل‌ها برای بارداری، فولیک اسید است. از آنجا که مواد‌غذایی مصرفی نمی‌تواند نیاز بدن به فولیک‌اسید را تامین کند بنابراین مصرف فولیک‌اسید در بارداری ضروری است.

پزشکان توصیه می‌کنند مصرف فولیک‌اسید از سه ماه قبل از بارداری شروع و تا پایان هفته شانزدهم بارداری ادامه یابد.

از آنجا که برخی بارداری‌ها بدون برنامه‌ریزی هستند بنابراین زنانی که در سنین باروری به سر می‌برند باید روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولیک‌اسید دریافت کنند.

زمان مصرف فولیک‌اسید برای بارداری در هر ساعتی از شبانه روز مانعی ندارد. فولیک‌اسید را همراه چای و لبنیات مصرف نکنید و حداقل دو ساعت بین آن‌ها فاصله بیندازید. برای آشنایی بیشتر با اقدامات قبل از بارداری کلیک کنید.

زنان باردار چه مقدار فولیک اسید برای بارداری استفاده کنند؟

اشاره کردیم که زنان در سنین باروری بهتر است روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولیک‌اسید مصرف کنند. میزان مصرف فولیک‌اسید در دوران بارداری تا ۶۰۰ میکروگرم در روز افزایش می‌یابد.

مواردی نیز وجود دارند که پزشک با توجه به وضعیت مادر باردار و شرایط بارداری مقدار فولیک‌اسید مصرفی را تا ۴ میلی‌گرم در روز افزایش می‌دهد. این موارد عبارتند از:

  • سابقه تولد کودک با نقص لوله عصبی
  • سابقه نقص لوله عصبی در والدین
  • چاقی مادر باردار
  • مصرف داروها ضد صرع
  • بارداری دوقلو یا چند قلویی
  • سابقه بیماری‌ها زمینه‌ای مانند دیابت، کم‌خونی، تالاسمی

برای آشنایی با بایدهای برنامه ریزی برای بچه دار شدن کلیک کنید.

منابع غذایی حاوی فولیک‌اسید کدامند؟

تحقیقات ثابت کرده‌اند که مکمل‌های فولیک‌اسید توسط بدن بهتر از منابع غذایی حاوی فولات جذب می‌شوند. منابع غذایی حاوی فولیک اسید را به صورت بخارپز و تازه مصرف کنید. برخی از منابع غذایی حاوی فولیک‌اسید به شرح زیر هستند.

عدس، آووکادو، اسفناج، مرکبات، آجیل، سبزیجاتی که برگ تیره دارند، لوبیا، نخودفرنگی، جگر گاو و غلات غنی‌شده

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

منبع: فولیک اسید در بارداری



:: برچسب‌ها: فولیک اسید در بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بسیاری از والدین در جلسات مشاوره کودک اذعان می‌کنند که فرزندشان رفتار گاز گرفتن را انجام می‌دهد و همواره به دنبال پی بردن به علل این رفتار هستند. می‌توان گفت تقریباً یک چهارم کودکان رفتار گاز گرفتن را در سنین یک تا سه سالگی نشان می‌دهند اما آنچه که اهمیت دارد این است که شما ابتدا متوجه شوید که این رفتار به چه دلیل انجام می‌گیرد و چه عواملی باعث تکرار این رفتار می‌شود؟ اگر کودکتان رفتارهای گاز گرفتن‌ را برای آگاهی از نتیجه و پیامد این رفتار انجام می‌دهد و یا به دلیل احساس درد ناشی از دندان درآوردن گاز می‌گیرد؛ جای نگرانی وجود ندارد اما اگر گاز گرفتن به دلیل احساس ناراحتی و خشم باشد نیاز به بررسی‌های بیشتر وجود دارد. با این حال شناسایی علل رفتار و راهکارهای مدیریت آن به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین اقدام را برای فرزندتان انجام دهید.

منبع: گاز گرفتن کودک

دلایل گاز گرفتن کودک

یکی از نکاتی که باعث نگرانی والدین در مورد رفتار گاز گرفتن کودکشان می‌شود این است که آن‌ها این عمل را به پای خشونت در کودک یا آسیب زدن عمدی به دیگران می‌گذارند. متخصصان معتقدند اکثر دلایلی که برای گاز گرفتن در کودک مطرح می‌شود، پرخاشگرانه نیستند و کودک تا حدودی از میزان دردی که در طرف مقابل ایجاد می‌کند، بی‌خبر است.

اگر احساس می‌کنید گاز گرفتن در کودک شما به‌قصد پرخاش یا آسیب زدن به دیگران انجام می‌شود یا به هر دلیل دیگری فکر می‌کنید این رفتار چندان عادی نیست، بهتر است با یک مشاور در این باره صحبت کنید تا با انجام بررسی‌های بیشتر نسبت به علت و راه‌های از بین بردن این رفتار در فرزندتان آگاهی پیدا کنید. برخی از دلایل گاز گرفتن کودک شامل موارد زیر می‌باشند.

دندان درآوردن

دندان درآوردن در کودکان مرحله‌ای از رشد است که با درد و ناراحتی بسیاری همراه است. گاز گرفتن در کودکان می‌تواند راهکاری برای کاهش درد ناشی از التهاب لثه‌ها و دندان درآوردن باشد.

کشف دنیای اطراف از دلایل گاز گرفتن کودک

در نخستین سال‌های زندگی، نوزادان هر چیزی که برای اولین بار می‌بینند را وارد دهانشان می‌کنند. در حقیقت آن‌ها می‌خواهند از این طریق به شناسایی دنیای پیرامونشان بپردازند. رشد منطق در این کودکان هنوز به درجه‌ای نرسیده است که متوجه باشند برای حفاظت از خود، هر چیزی را داخل دهانشان نگذارند. گاز گرفتن در این مرحله از زندگی، می‌تواند به دلیل تمایل آن‌ها برای شناسایی پدیده‌های اطرافشان باشد.

مشاهده عکس‌العمل‌ها

کودکان هر رفتاری را در موقعیت‌های متفاوت انجام می‌دهند تا به این نتیجه برسند که رفتارشان چه واکنشی در دیگران ایجاد می‌کند. آن‌ها ممکن است گاز گرفتن را با والدین یا خواهر و برادرها امتحان کنند و سپس این کار را در مورد دوستان و همبازی‌ها نیز انجام دهند. کودک در حال کشف این مسئله است که گاز گرفتن در شرایط مختلف یا گاز گرفتن افراد مختلف، چه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت. در واقع کودکان از این طریق خزانه رفتاری خود را شکل می‌دهند.

داشتن احساس ناراحتی از دلایل گاز گرفتن کودک

هیجانات ناراحت‌کننده یا عصبانیت و دفاع از خود در کودکان، به این خاطر که هنوز توانایی کلامی در آن‌ها به حد کافی رشد نکرده است و نمی‌توانند منطقی رفتار کنند، ممکن است به شکل گاز گرفتن یا کتک زدن بروز پیدا کند. آن‌ها احتمال دارد که دوست خود را گاز بگیرند تا به او بفهمانند که می‌خواهند تنها باشند یا ممکن است خواهرشان را به این خاطر که عروسک او را برداشته گاز بگیرند. این نخستین راهی است که ازنظر کودک برای رسیدن به هدف می‌بایست صورت بگیرد.

اگر کودک شما علی‌رغم اینکه سنش بالاتر رفته و می‌تواند پخته‌تر عمل کند، همچنان به گاز گرفتن برای تخلیه خشم و ناراحتی ادامه می‌دهد، بهتر است برای جلوگیری از گسترش رفتارهای پرخاشگرانه در وی با یک مشاور در زمینه کودک صحبت کنید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

 

راهکارهایی برای از بین بردن رفتار گاز گرفتن در کودکان

پیدا کردن دلیل گاز گرفتن کودک

اولین قدم برای از بین بردن رفتار گاز گرفتن در کودک این است که بفهمید چرا کودک گاز می‌گیرد؟ گاز گرفتن به دلیل دندان درآوردن یا شناسایی محیط اطراف معمولاً به‌صورت خودبه‌خود برطرف می‌شوند؛ اما گاز گرفتن به‌قصد مشاهده واکنش دیگران یا پرخاشگری، درصورتی‌که با واکنش مناسب مواجه نشود، آسیب‌رسان خواهد بود.

برای اینکه بتوانید علت را پیدا کنید، باید به‌دقت رفتار کودک را زیر نظر بگیرید و به این سؤالات پاسخ دهید.

  • کودک در چه مواقعی گاز می‌گیرد؟ (چه زمان‌هایی این رفتار در وی بیشتر یا کمتر می‌شود؟)
  • دقیقا پیش از گاز گرفتن چه اتفاقی افتاده است؟
  • پس از گاز گرفتن چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از اینکه جواب این سؤالات را پیدا کنید، بهتر می‌توانید راجع به دلایل این رفتار در کودکتان تصمیم بگیرید.

تشویق به استفاده از راهبردهای مناسب‌تر

درصورتی‌که احساس می‌کنید گاز گرفتن در فرزندتان به دلیل پرخاشگری یا ناتوانی در بیان احساسات ایجاد می‌شود سعی کنید استفاده از راهبردهای مناسب‌تر را به او آموزش دهید. این آموزش می‌تواند به این صورت باشد که او را برای بیان احساسات به‌جای گاز گرفتن یا کتک زدن تشویق کنید.

درصورتی‌که احساس می‌کنید نیاز دارید برای آموزش راهبردهای مناسب‌تر به کودکتان از یک مشاور کمک بگیرید، حتماً این کار را انجام دهید. بسیاری از انسان‌ها حتی تا سنین بزرگ‌سالی نیز تکنیک‌های مدیریت احساسات یا ابراز وجود را نمی‌دانند.

اختصاص زمان به کودک

یکی از انگیزه‌های کودکان برای گاز گرفتن، جلب‌توجه والدین است. بهتر است همواره به کودکتان توجه کافی داشته باشید تا او برای به دست آوردن توجه شما به سراغ رفتارهایی مثل گاز گرفتن نرود.

عدم پاسخ به رفتار گاز گرفتن کودک

یک اصل کلی در تربیت کودکان این است که اگر می‌خواهید رفتاری تکرار نشود نسبت به آن بی‌توجه باشید و یا پیامد منفی و جدی را برای کودک در نظر بگیرید. این پیامد می‌تواند اخم کردن، بی‌توجهی به رفتار یا هر چیز ساده دیگری باشد. نیازی نیست از تنبیه‌های جدی علیه کودک استفاده کنید.

به همین میزان که رفتار گاز گرفتن در کودک را بی‌پاسخ می‌گذارید بهتر است رفتارهای مثبت وی را تقویت کنید و پاداش دهید. برای مثال اگر کودکتان به‌جای گاز گرفتن، دلیل ناراحتی خود را بیان کرد، او را تشویق کنید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا گاز گرفتن در کودک رفتار عادی است؟

در یک بازه سنی مشخص در اکثر کودکان این رفتار قابل‌مشاهده است و پس از مدتی نیز پایان خواهد یافت اما بهتر است راجع به دلیل این رفتار در کودکتان اطلاعاتی را به دست آورید.

چطور می‌توانم عادت گاز گرفتن را در فرزندم از بین ببرم؟

دلایل گاز گرفتن را در کودکتان پیدا کنید و با توجه به دلایل برای رفع آن برنامه‌ریزی کنید. تقویت رفتارهای جایگزین مثل بیان احساسات یا بی‌توجهی به رفتار گاز گرفتن مهم‌ترین راهکارها می‌باشند.

منبع: گاز گرفتن کودک



:: برچسب‌ها: گاز گرفتن کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید اختلاف سنی زیاد در ازدواج چه مشکلاتی را به همراه دارد؟ ازدواج یک اتفاق خوشایند در زندگی همه دختران و پسران به شمار می‌آید و با ایجاد آرامش عمیق روحی و روانی تاثیر مثبتی در زندگی آنان می‌گذارد. این در حالیست که در راستای رسیدن به این هدف، زن و مرد باید قدم به قدم در کنار هم گام برداشته و یکدیگر را درک نمایند. یکی از علل مهمی که در ادارک درست و صحیح همسر نقش بسزایی دارد، تناسب سنی زوجین است. اگر بنا به دلایل مختلف زن و شوهر با دامنه اختلاف سنی زیاد با یکدیگر ازدواج نمایند، ادراک و فهم همسر به درستی اتفاق نمی‌افتد و مشکلاتی را در پی خواهد داشت. با آگاهی هرچه تمام‌تر در زمینه اختلاف سنی زیاد در ازدواج می‌توانید بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید. 

بیشتر بخوانید : بهترین سن ازدواج 

منبع: اختلاف سنی زیاد در ازدواج

مشکلات و پیامد های منفی اختلاف سنی زیاد در ازدواج

اختلاف سنی زیاد می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. عدم درک متقابل

زن و مرد نیاز دارند که توسط همسر خود فهمیده شوند و به عبارتی همسرش او را درک نماید. این امر زمانی واقعیت پیدا می‌کند که دختر و پسر ادراک نزدیک به هم داشته باشند، یعنی نسبت به موضوعات مختلفی که در زندگی زناشویی رخ می‌دهد دیدگاه مشابهی داشته و نظرات یکدیگر را پیرامون آن موضوع بشنوند و به شکل منطقی واکنش نشان دهند. وقتی زن و مرد با دامنه اختلاف سنی کم اقدام به ازدواج می‌کنند، معمولا از لحاظ فکری، روحی و جنسی ویژگی‌های مشابهی دارند که باعث می‌شود همدیگر را درک کرده و به خواسته‌های هم احترام بگذارند. این در حالیست که اگر اختلاف سنی زیاد باشد، زن و مرد نمی‌توانند درک صحیحی از هم پیدا کنند و هر کدام افکار و ذهنیت خاصی را نسبت به موضوع پیش آمده نشان می‌دهند.

2. اختلاف سنی زیاد در ازدواج | تغییر یافتن نقش همسر به نقش والد

والدین به دلیل اینکه چند سال بیشتر از فرزندان خود زندگی کرده‌اند و تجارب مختلفی به دست آورده‌اند در مواقعی که فرزندشان دچار اشتباه می‌شود، شروع به پند و اندرز کرده و نقش یک حمایت کننده را ایفا می‌کنند. این نکته در هنگام ازدواج با اختلاف سنی زیاد هم مشاهده می‌شود چرا که وقتی زن یا مرد بزرگتر باشد، قبلا اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند که غالبا طرف مقابل که چندسن سال کوچکتر بوده، اکنون مرتکب می‌شود. بنابراین همسران بزرگتر مانند والدین عمل کرده و پند و اندرز می‌دهند.

بیشتر بخوانید : ملاک انتخاب همسر 

3. عدم برقراری روابط جنسی صحیح

موضوع اختلاف سنی زیاد زمانی بسیار مسئله ساز خواهد شد و زمینه را برای خیانت‌های زن یا مرد فراهم می‌آورد که یکی از زوجین دارای سن زیاد بوده و به نوعی دچار سردی و کاهش میل به برقراری روابط جنسی شده باشد. حال همسر دارای سن کوچکتر دارای میل شدید به برقراری رابطه جنسی می‌باشد و چنانچه این نیاز توسط همسر وی برطرف نشود، ممکن است به سمت راه حل‌های مختلف برود که یکی از نتایج منفی این امر، بروز خیانت‌های بعد از ازدواج است.

4. کنترل کردن های شدید

مدتی پس از ازدواج، تاب و تب‌تای اولیه کاهش می‌یابد و زن و مرد با منطق بیشتری به نتایج و پیامدهای ازدواج فکر می‌کنند. وقتی زن و مردی با هم ازدواج نمایند که دامنه اختلاف سنی آن‌ها زیاد باشد، کم کم به این مسئله فکر می‌کنند که همسر جوان‌شان نیاز به همسر هم سن و سال خود دارد و این ذهنیت پیش می‌آید که نکند همسر من در فکر خیانت است و به دیگری گرایش دارد. به همین دلیل نسبت به کوچکترین رفتار همسر حساس شده و می‌خواهد به هر طریقی از کار او سر در بیاورد. به این ترتیب شروع به کنترل کردن همسر خود نموده و ذهنیت شکاکانه‌ای نسبت به رفتارهای همسر کوچکتر خود پیدا می‌کند.

5. از دست دادن شادابی اولیه در ظاهر

وقتی زن یا مرد چندین سال از همسر خود بزرگتر باشد یا به عبارت اختلاف سنی بین آن‌ها زیاد باشد تفاوت در ظاهر آنان قابل مشاهده می‌شود. یکی از زوجین سن بالایی داشته و به نسبت سن خود چهره‌ای فرسوده‌ای دارد و همسر کوچکتر چهره‌ای شاداب و با طراوت خواهد داشت. به این ترتیب به مرور زمان همسر کوچکتر از اینکه در اماکن عمومی با همسر خود که تقریبا سنی نزدیک به والد او را دارد، دیده شود شرمنده شده و خجالت می‌کشد.

6. اختلاف سنی زیاد در ازدواج | انعطاف پذیری کمتر

 اختلاف سنی زیاد در هنگام ازدواج باعث می‌شود دو نفر با دو حالت انعطاف پذیری متفاوت در کنار هم قرار گیرند. یکی از زوجین جوان بوده و انعطاف بیشتری برای تغییر دارد اما آن یکی سن بیشتری داشته و به عبارتی شخصیت وی در طول مدت زمان زیادی که از عمر وی سپری شده، شکل گرفته است. بنابراین نمی‌تواند انعطاف بیشتر از خود نشان دهد. در زیر مقالاتی را که مربوط به انواع اختلاف سنی هستند را می‌توانید بخوانید

ازدواج با مرد کوجکتر

 ازدواج با مرد سن بالا

ازدواج با دختر بزرگتر

با وجود تمامی موارد ذکر شده باز هم دیده می‌شود که دو نفر با اختلاف سنی زیاد زندگی شیرین و بی دغدغه‌ای در کنار هم دارند و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد. همچنین دانستن عواقب ازدواج با اختلاف سنی زیاد می‌تواند در نحوه انتخاب در این تصمیم بزرگ زندگی بسیار موثر باشد ولی برای افرادی که انتخاب خود را کرده‌اند و با فردی بسیار بزرگتر یا بسیار کوچکتر از خود ازدواج کرده‌اند، باید دنبال راهکاری جهت حفظ زندگی بود. در این رابطه می‌توان ازمتخصصین و مشاوارن با تجربه در این زمینه کمک گرفت. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید و یا از منوی سایت در قسمت درگاه پرداخت اقدام به رزرو وقت نمایید.

 

 

پیامدهای اختلاف سنی زیاد در ازدواج چیست؟

اختلاف سنی زیاد می‌تواند پیامدهای منفی را به همراه داشته باشد از جمله پیامد‌های آن تغییر نقش یکی از زوجین به والد، اختلاف زیاد در خواسته‌ها و نیازهای مختلف، بروز شک و تردید بین زوجین، دلسردی و سرخوردگی از ازدواج است.

منبع: اختلاف سنی زیاد در ازدواج



:: برچسب‌ها: اختلاف سنی زیاد در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

راست گفتن به پدر مادر از آن دسته موضوعاتی است که گاهی بسیار چالش‌برانگیز می‌شود. به‌خصوص زمانی که می‌دانیم آن‌ها با کاری که می‌کنیم مخالف هستند راست گفتن بسیار سخت خواهد بود. بااین‌حال احتمالاً شما هم متوجه این موضوع شده‌اید که وقتی راجع به هر چیزی صادقانه رفتار کنیم خودمان هم نگرانی و اضطراب کمتری را تجربه خواهیم کرد. به‌علاوه راست گفتن به پدر و مادر باعث می‌شود که بتوانید از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. اما اگر حقیقت منجر به درگیری بشود، در این شرایط شما باید یاد بگیرید که چگونه با مدیریت‌کردن فضا واقعیت را با پدر و مادرتان در میان بگذارید. اگر احساس می‌کنید در این زمینه مشکلی دارید شاید بهتر باشد از یک مشاور برای تغییر شرایط کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: راست گفتن به پدر مادر چه مزایایی دارد؟

اهمیت راست گفتن به پدر مادر

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که اصلاً چرا باید با پدر و مادر صادقانه برخورد کنیم؟ همان‌طور که گفتیم وقتی می‌دانیم که موضوعی برخلاف میل و نظر پدر و مادرمان است راست گفتن کار بسیار سختی خواهد بود، آن هم درحالی‌که در با یک دروغ به‌راحتی می‌توانیم موضوع را از آن‌ها پنهان کنیم. به همین خاطر در این قسمت به این سؤال پاسخ می‌دهیم که مهم‌ترین دلایل راست گفتن به پدر و مادر چیست؟

حفظ رابطه مناسب با پدر و مادر

اولین دلیل راست‌گفتن به پدرومادر این است که باعث می‌شود شما همواره رابطه خوبی با آن‌ها داشته باشید. یادتان باشد که پدر و مادر دیر یا زود متوجه دروغ‌های شما می‌شوند و این می‌تواند تأثیر بسیار منفی روی ارتباط شما با یکدیگر داشته باشد. درحالی‌که اگر راجع به مسائل مختلف به آن‌ها راست بگویید به‌تدریج به شما اعتماد خواهند کرد و کیفیت رابطه شما نیز خیلی بهتر خواهد شد.

آرامش روان

حتماً شما هم این موضوع را تجربه کرده‌اید که وقتی واقعیت را از پدر و مادر یا هرکس دیگری پنهان می‌کنیم نگرانی و اضطراب بسیاری را تجربه خواهیم کرد. شما همیشه باید مراقب این باشید که مبادا دروغ یا پنهان‌کاری‌هایتان فاش بشود. این موضوع آرامش روانی شما را از بین خواهد برد. درحالی‌که اگر از ابتدا واقعیت را به پدر و مادر بگویید حداقل خیال‌تان راحت است که قرار نیست چیزی را از کسی مخفی نگه دارید.

کمک‌گرفتن از پدر و مادر

یکی از فایده‌های راست‌گفتن به پدرومادر این است که شما می‌توانید راجع به مسائل مختلف نظر آن‌ها را بپرسید. پدر و مادر هرچقدر هم که در زمینه‌های مختلف با ما مخالف باشند اما حداقل از این موضوع مطمئن هستیم که آن‌ها چیزی به جز خوبی ما نمی‌خواهند. به‌علاوه آن‌ها نسبت به ما تجربه بالاتری دارند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف مشورت‌های خوبی به ما بدهند. به همین خاطر اینکه ما بتوانیم واقعیت مسائل مختلف را به آن‌ها بگوییم و از آن‌ها مشورت بگیریم بسیار مفید خواهد بود. برای برقراری چنین ارتباطی بهتر است شناخت بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید، پس حتما مقاله نیازهای نوجوانان را بخوانید.

راهکارهایی برای راست گفتن به پدر مادر

یکی دیگر از سؤالاتی که پیش می‌آید این است که چطور واقعیت را به پدر و مادر بگوییم. همان‌طور که گفتیم خیلی وقت‌ها پدرومادر با دیدگاه و خواسته ما مخالف هستند. در این شرایط گفتن واقعیت احتمالاً باعث اختلاف و درگیری در خانواده می‌شود. پس چه کار کنیم که حداقل کمتر درگیر این مشکلات بشویم؟ از جمله راهکارهایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید به شرح زیر است.

1- در یک موقعیت مناسب صحبت کنید

اولین شرط صحبت‌کردن و نتیجه گرفتن این است که زمان و مکان مناسبی را برای صحبت انتخاب کنید. یادتان باشد که به غیر از شما طرف مقابل هم باید آرامش داشته و زمان کافی برای شنیدن صحبت‌هایتان داشته باشد. به‌علاوه بهتر است حرف‌هایتان را در یک فضای آرام و هنگامی که فقط خودتان حضور دارید مطرح کنید.

2- همدلی داشته باشید

قدم دوم برای اینکه در یک صحبت موفق شوید این است که به طرف مقابل نشان بدهید متوجه احساسات او هستید. به‌خصوص وقتی با پدرومادرتان بر سر یک موضوع اختلاف دارید این تکنیک می‌تواند کمک‌کننده باشد. برای مثال بگویید “متوجه هستم شما نگران این هستید که … “؛ این کار باعث می‌شود پدر یا مادر احساس کند شما متوجه حرف‌های او هستید و این می‌تواند گفتگوی شما را با آرامش بیشتری جلو ببرد.

3- احساسات خود را بیان کنید

بعد از اینکه به پدر و مادر نشان دادید که متوجه احساسات آن‌ها هستید وقت آن است که راجع به خواسته و احساس خود صحبت کنید. شما می‌بایست در این بخش دلایل خود و آنچه راجع به این موضوع فکر می‌کنید و می‌خواهید را برای پدر و مادرتان بیان کنید.

4- شرایط صحبت را مدیریت کنید

یکی از نکاتی که در سرتاسر صحبت‌کردن با پدر و مادر باید در نظر داشته باشید، این است که احساسات خود و همین‌طور خانواده‌تان را مدیریت کنید. هر زمان که احساس کردید صحبت شما از حالت معمول خارج شده و به سمت پرخاش پیش می‌رود بهتر است شرایط را مدیریت کنید. برای مثال سعی کنید بحث را قطع کرده و ادامه صحبت را برای زمان دیگری بگذارید.

 

بیشتر بخوانید : اجازه برای بیرون رفتن

 

راست گفتن به پدر و مادر و زمان کمک گرفتن از مشاور

صحبت‌کردن با پدر و مادر برای بعضی از نوجوانان و جوانان چالش بسیار بزرگی است. این موضوع وقتی پای اختلاف عقیده وسط می‌آید و به‌خصوص هنگامی که قرار است راستش را به آن‌ها بگوییم سخت‌تر می‌شود. در این شرایط چه باید کرد؟ چطور می‌توانیم از اختلاف‌ها جلوگیری کنیم؟

این سؤالی است که بسیاری از ما نمی‌توانیم پاسخ مناسبی برای آن پیدا کنیم؛ و به همین خاطر است که بسیاری از مواقع ما و خانواده‌ها دچار اختلاف می‌شویم. یکی از راهکارهای مناسب در این شرایط این است که از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند که راه‌های صحبت‌کردن و حل مسئله در خانواده را یاد بگیرید و با استفاده از این راهکارها مشکلاتتان را برطرف کنید. برای آشنایی با روش های مناسب برای ارضای نیاز به استقلال طلبی نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوران‌ نوجوانی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید و یا از منوی سایت در قسمت درگاه پرداخت اقدام به رزرو وقت نمایید.

 

سؤالات متداول

هنگامی که خانواده با موضوعی مخالف هستند چطور می‌توانم راستش را به آن‌ها بگویم؟

بهتر است یک زمان و مکان مناسب برای صحبت در نظر بگیرید. به پدر و مادر نشان بدهید که متوجه احساسات و افکار آن‌ها هستید و سپس دلایل خودتان را برای مخالفت با آن‌ها بیان کنید.

وقتی راجع به موضوعی به خانواده دروغ گفته‌ام حالا چطور راستش را بگویم؟

با هرکدام از والدین‌تان که راحت‌تر هستید در یک شرایط مناسب صحبت کنید. دلایل خود را برای دروغی که گفته‌اید توضیح دهید و سپس واقعیت را به او بگویید. نکته مهم این است که به او بابت ناراحتی و عصبانیت حق بدهید اما باید بتوانید با پدر یا مادرتان همدلی کرده و فضا را مدیریت کنید.

منبع: راست گفتن به پدر مادر چه مزایایی دارد؟



:: برچسب‌ها: راست گفتن به پدر مادر چه مزایایی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

معده درد عصبی به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود، این نوع معده درد یکی از رایج‌ترین انواع درد معدی است که بیمار را به مراکز درمان می‌کشاند. معمولا بعد از انجام آزمایشات مختلف درمانگران هیچ علت جسمانی نمی‌توانند برای این نوع درد بیابند، از این رو استرس و اضطراب و تغییرات خلقی و هیجانی اصلی‌ترین عوامل در بروز معده‌درد عصبی شناخته شده‌اند. طبق تحقیقات وضعیت ذهنی و روانی انسان به صورت مستقیم در سلامت جسمی و بروز درد با منشا عصبی موثر است. لازم به ذکر است با وجود شکایت زیاد از معده‌درد عصبی، متخصصان آن را یک تشخیص رسمی در پزشکی نمی‌دانند و درمان توسط روانشناسان نتیجه موثرتری بر جای گذاشته است. در ادامه به علائم، علل و درمان این نوع اختلال پرداخته‌ایم. اگر مدت‌هاست با این مساله روبرو هستید، حتما برای مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: معده درد عصبی نشانه چیست؟

عوامل بروز معده درد عصبی

در شرایط نگرانی و اضطراب و در وضعیت‌ها تنش‌زا، سلول‌‌ها مغزی هورمون استرس تولید می‌کنند. پس از رسیدن هورمون استرس به سلول‌های عصبی معده، این سلول‌ها واکنش نشان داده و خون بیشتری به عضلات، ریه و قلب پمپ می‌شود.

شرایط استرس‌زا، نگرانی و اضطراب افراد موجب پیدایش معده درد عصبی در آن‌ها می‌گردد. معمولا علت دیگری برای این نوع درد ذکر نشده است.

دردها مربوط به معده با منشا عصبی بیشتر در افراد زیر ۴۰ سال رخ می‌دهد. پایدار نبوده و فقط در مواقع استرس و نگرانی بروز می‌کند. شدت معده‌درد عصبی زیاد نیست و خللی در زندگی روزمره فرد ایجاد نمی‌کند.

وضعیت‌های تنش‌زا در زندگی منجر به تضعیف سیستم ایمنی شده و در نتیجه تضعیف ایمنی بدن، درد و تشدید علائم ایجاد می‌شود.

سلامت روانی، شرایط روحی و عاطفی، وضعیت سلامت دستگاه گوارش در ایجاد معده درد‌عصبی موثرند. برای آشنایی بیشتر با انواع بیماری روان تنی کلیک کنید.

علائم و نشانه های درد معده

همواره معده درد عصبی با درد همراه نیست. از طرفی دردی که فرد تجربه می‌کند، پایدار نیست و مشکلاتی برای فرد همراه ندارد. برخی بیماری‌ها مانند سندروم روده تحریک‌پذیر، علائمی مثل معده‌درد عصبی ایجاد می‌کند. سایر علائم معده درد عصبی شامل موارد زیر است.

  • نفخ
  • دل‌درد، دل‌پیچه، اسپاسم و گرفتگی عضلات شکم
  • تهوع و استفراغ
  • اضطراب، استرس، نگرانی
  • التهاب و لرزش معده به دنبال استرس
  • دلشوره به دنبال اضطراب
  • سوزش معده
  • تخلیه معده به کندی و با تاخیر صورت می‌گیرد
  • تکرر دفعات دفع ادرار و اجابت مزاج
  • سیر شدن زودهنگام و عدم توانایی فرد در غذا خوردن
  • سوء‌هاضمه

دلایل ایجاد معده‌درد عصبی

قرار گرفتن در محیط‌های استرسی و شرایط تنش‌زا را مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل ایجاد معده درد عصبی می‌دانند.

شرایط اقتصادی، وضعیت مالی، مشکلات خانوادگی، استرس‌ها ناشی از کار و فعالیت، ابتلا به سایر بیماری‌ها مزمن، نگرانی‌ها اجتماعی، از دست دادن عزیزان از جمله مواردی است که موجب استرس و اضطراب خواهد شد.

به دنبال استرس فرد، هورمون اپی‌نفرین آزاد شده و به معده می‌رود. اپی‌نفرین در معده باعث افزایش ترشح اسید معده شده که به نوبه خود، مشکلات گوارشی و سوزش معده ایجاد می‌کند.

به طور کلی احساسات مختلف بر سلامت بدنی تاثیرگذار است. احساس استرس و اضطراب منجر به پیدایش احساس ناراحتی در معده شده که به آن معده درد عصبی می‌‌گویند. برای آشنایی با سایر عوارض استرس کلیک کنید.

درمان معده درد های بدون منشا جسمانی

تحت کنترل گرفتن استرس

عوامل استرس‌زا در زندگی به هیچ عنوان قابل کنترل در زندگی نیستند. با این حال،شما می‌توانید عوامل استرس‌آور غیرضروری را از زندگی‌تان حذف کنید. روش‌های مدیریت و کنترل استرس را فرابگیرید. سپس با به کارگیری این روش‌ها، استرس خود را در زندگی کاهش داده و از معده‌درد عصبی پیشگیری کنید. برای آشنایی با تکنیک های درمان استرس کلیک کنید.

در مواردی ممکن است فرد نیاز به مشاوره کنترل استرس داشته باشد. صحبت کردن با یک روان‌شناس ماهر به شما در شناسایی علل استرس‌زا و آموزش شیوه‌ها کنترل استرس کمک می‌کند.

استفاده از تکنیک های آرام سازی

ورزش‌ها سبک مانند یوگا و مدیتیشن به کنترل استرس کمک کرده و در کاهش معده‌درد عصبی موثرند. نفس عمیق بکشید. در واقع تنفس صحیح به تمرکز بیشتر روی بدن و آرامش ذهن کمک‌کننده است. با شرکت در جلسات درمانی و یا گروه های مربوط به کنترل استرس به راحتی می‌توانید این تکنیک ها را یاد بگیرید.

تغییر در سبک غذا خوردن

رژیم غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در بهبود معده‌درد عصبی تاثیرگذار است. میوه‌‌جات، سبزی‌جات، غلات، آب و مایعات کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سعی کنید از مصرف غذاها سرخ‌کردنی، غذاهای پرچرب، گوشت قرمز، نوشابه، نوشیدنی‌ها الکلی، شیرینی‌ها بپرهیزید.

دمنوش‌هایی مثل زنجبیل، گل گاو‌زبان، نعنا، بابونه، سنبل‌الطیب در تسکین معده‌درد عصبی و کاهش ترشح اسید معده موثر هستند.

حجم وعده‌ها غذایی خود را کاهش داده ولی تعداد وعده‌ها را افزایش دهید. هضم غذاهای کم‌حجم برای معده راحت‌تر بوده و در درمان و پیشگیری از معده‌درد عصبی تاثیرگذار می‌باشد.

ذهن تان را جهت دهید

از فعالیت‌های مورد علاقه خود، کارهای لذت‌بخش، سرگرمی‌های ساده و تمامی فعالیت‌هایی که به نحوی شما را از مسائل تنش‌زا دور می‌کنند، غافل نشوید. با اشتغال به این دست کارها به راحتی می‌توانید ذهن تان را در جهتی پیش ببرید که بدنتان هم به آرامش بیشتری دست بیابد.

پرهیز از مصرف خودسرانه داروها

استفاده از داروها مانند تامس، سیمیلاک، امترول، میلانتا و …. تحت نظر پزشک صورت گیرد. توجه داشته باشید نمی‌توانید داروها را طولانی‌مدت استفاده کنید.

فراموش نکنید هر دارو در کنار اثرات مفید خود بر بدن، عوارضی نیز به همراه دارد. بنابراین اگر برای استرس و دردهایی که منشا مشخصی ندارند به پزشک مراجعه کردید و به شما دارو داد، توجه داشته باشید که این نوع داروها تنها برای تسکین درد بوده و درمان قطعی نیستند، شما باید با تغییر سبک زندگی تان به دنبال درمان باشید.

پرهیز از عوامل تشدید کننده درد

از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه خودداری کنید. زیرا کافئین موجب افزایش استرس شده و از طرف دیگر روده را نیز تحریک می‌کند. همچنین مواد غذایی که موجب تحریک و درد معده برای شما می‌شوند را از رژیم غذایی‌تان حذف نمایید.

به علاوه برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کارها به شما در کنترل استرس کمک می‌کند. خیلی اوقات با حذف یکسری عوامل به راحتی می‌توانید منشا استرس را از زندگی تان حذف کنید. تنها کافی است لیستی از این عوامل را تهیه کرده و به مرور آن‌ها تحت کنترل خود در بیاورید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس و اختلالات مرتبط می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید و یا از منوی سایت در قسمت درگاه پرداخت اقدام به رزرو وقت نمایید.

منبع: معده درد عصبی نشانه چیست؟



:: برچسب‌ها: معده درد عصبی نشانه چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اضطراب اجتماعی کودکان در واقع از شایع‌ترین اختلالات اضطرابی است که در دوره کودکی رخ می‌دهد. این اختلال تا حد زیادی به خانواده کودک نیز مرتبط است. کودکانی که دارای اضطراب اجتماعی هستند، وقتی در موقعیت‌های اجتماعی قرار می‌گیرند، خجالتی هستند. البته لازم بدانید که کودکانی که دارای اضطراب اجتماعی هستند، نه تنها از بودن در جمع‌های مختلف خجالت می‌کشند، بلکه دچار استرس و اضطراب شدیدی نیز می‌شوند. اگر اضطراب اجتماعی کودک توسط پدر و مادر شناسایی شود، می‌تواند با راهکارهایی کنترل گردد. در ادامه علل و راه‌های جلوگیری از پیشروی اضطراب اجتماعی کودکان پرداخته‌ایم. برای شروع درمان مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: اضطراب اجتماعی کودکان را چطور تشخیص دهیم؟

اضطراب اجتماعی کودکان

اضطراب اجتماعی در کودکان با کم‌رویی و خجالتی بودن که اکثر کودکان دارند، متفاوت است. اضطراب اجتماعی در واقع می‌توان گفت نوعی ترس و یا یک فوبیای شدید است؛ که کودک از قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی ترس و واهمه دارد، چراکه دچار استرس و اضطراب می‌شود.

اگر این اختلال شناسایی و درمان نشود، ممکن است، مزمن شده و تا بزرگسالی این کودکان را درگیر کند. اضطراب اجتماعی بیشتر در موقعیت‌هایی نشان داده می‌شود که کودک احساس کند در آن موقعیت زیر نظر قرار می‌گیرد؛ مثلا وقتی می‌خواهد در کلاس درس، سوالی را جواب دهد و یا درسی را ارائه کند. یا سازی را در حضور افراد مختلف بنوازد.

لازم بدانید بسیاری از کودکان که ترس از مدرسه دارند، دچار اختلال اضطراب اجتماعی هستند که باعث می‌شود آن‌ها از قرار گرفتن در جمع دوستان و معلمان در مدرسه هراس داشته باشند. برای تشخیص سایر انواع استرس در کودکان کلیک کنید.

علائم اضطراب اجتماعی کودکان

اضطراب اجتماعی در کودکان دارای علائم و نشانه‌هایی است که در سنین مختلف به صورت متفاوت بروز می‌یابد. در ادامه به نشانه‌های اضطراب اجتماعی در سنین مختلف پیش دبستانی، مدرسه و نوجوانی اشاره کرده‌ایم. 

سنین پیش از دبستان

علائم و نشانه‌های اضطراب اجتماعی کودکانی که در سنین پیش از دبستان قرار دارند، به شرح زیر است :

  • تمایلی به رویارویی با اشخاص جدید ندارند و به عبارتی از قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی می‌ترسند.
  • این دسته از کودکان پس از قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی، سریع با هر اتفاقی گریه می‌کنند.
  • همواره به والدین خود وابسته‌اند و از کنار آن‌ها تکان نمی‌خورند.
  • صحبت کردن برای این دسته از بچه‌ها در جمع‌های مختلف سخت است. 
  • خجالتی بوده و گوشه گیرند.
  • اغلب در دوست‌یابی مشکل دارند و نمی‌توانند به گروه‌های مختلف بپیوندند.

 کودکان مدرسه‌ ای

علائم و نشانه های اضطراب اجتماعی کودکانی مدرسه‌ای، به شرح زیر است:

  • در مدرسه دوستان محدودی دارند.
  • سعی می‌کنند مرکز توجه نباشند. مثلا تلفن جواب نمی‌دهند و یا در کلاس درس حتی اگر از معلم خود سوال داشته باشند، سعی می‌کنند نپرسند.
  • در موقعیت‌های اجتماعی در نتیجه اضطراب و استرسی که به وجود می‌آید، نشانه‌های فیزیکی شامل سرگیجه، دل درد، تهوع و لرزش و … دارند.
  • از صحبت کردن با کودکان و دیگر بزرگسالان هراس دارند.
  • در مدرسه در انجام فعالیت‎‌های مختلف شامل ورزش، گروه سرود، کارهای گروهی و .. شرکت نمی‌کنند.
  • از رفتن به مهمانی گریزان هستند.
  • در موقعیت‌های اجتماعی بسیار خجالتی بوده و دائما دارای اضطراب هستند.

نوجوانان

علائم و نشانه های اضطراب اجتماعی نوجوانان، به شرح موارد زیر است:

  • نوجوانانی که دارای اضطراب اجتماعی هستند، معمولا ساکت، منزوی و منفعل هستند.
  • برای انجام کارهای خود نیز که نیازمند قرار گرفتن در جمع‌های اجتماعی است، تردید دارند.
  • همواره می‌ترسند که در جمع‌های مختلف تحقیر شوند.
  • در موقعیت های اجتماعی بسیار سر به زیر و دست به سینه می‌باشند.
  • معمولا از صحبت کردن با تلفن فرار می‌کنند.
  • دارای برخی عادت‌های عصبی مثل تکان دادن مداوم دست و یا پا هستند.
  • در درس های‌شان عملکرد ضعیفی دارند و معمولا برای انجام کاری داوطلب نمی‌شوند.
  • در جمع‌ها همواره با صدای آرام و لرزان صحبت می‌کنند.

علل ایجاد اضطراب اجتماعی کودک

به طور کلی اختلال اضطرابی باعث می‌شود کودکان در تمامی مراحل زندگی خود با مشکل مواجه شوند و از فعالیت‌های روزانه خود عقب بمانند. از مهم‌ترین موضوعاتی که مطرح است این است که این دسته از کودکان در مدرسه دارای عملکرد ضعیفی هستند و نمی‌توانند دوست پیدا کنند که احتمال ترک تحصیل نیز در این دسته از کودکان بیشتر است.

بنابراین اطلاع از علل ایجاد اضطراب اجتماعی کودک و درمان آن بسیار حائز اهمیت است. اضطراب اجتماعی کودکان می‌تواند ناشی از دلایل ژنتیکی، اجتماعی مغزی و یا محیطی باشد. در برخی موارد نیز چندین عامل باعث بروز اضطراب اجتماعی می‌گردد.

در ادامه به مهم‌ترین دلایل بروز اضطراب اجتماعی در کودکان اشاره کرده‌ایم:

دلایل ژنتیکی

طبق آخرین اطلاعاتی که روانشناسان و متخصصین بدست آورده‌اند، در کودکانی که والدین آن‌ها دارای اختلال اضطرابی هستند، احتمال بروز این اختلال بیشتر است. بنابراین بروز اضطراب اجتماعی تا حد زیادی دلایل ژنتیکی دارد.

الگوبرداری از والدین

اختلال اضطراب اجتماعی علاوه بر اینکه از طریق والدین به کودکان به ارث می‌رسد، اگر والدین به این اختلال مبتلا باشند، فرزندان از آن‌ها الگو برداری می‌کنند.

این بدین معنی می‌باشند که اگر والدینی گوشه گیر و خجالتی باشند و تمایلی به شرکت در جمع‌ها نداشته باشند و از موقعیت‌های اجتماعی نیز دوری کنند، به احتمال زیاد فرزندان نیز این گونه خواهند بود.

روش‌های تربیتی

از دیگر عامل‌های ایجاد اضطراب اجتماعی در کودکان روش‌های تربیتی است که والدین برای تربیت کودکان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اگر والدین برای تربیت کودک خود بسیار سخت گیرانه عمل کنند و بر روی رفتارهای او بسیار کنترل داشته باشند و او را مکرر مورد انتقاد و سرزنش قرار دهند، در نهایت کودک اعتماد به نفس کمی خواهد داشت.

کودکانی که بیش از حد نیز به پدر و مادر خود وابسته هستند، در نهایت دچار اضطراب اجتماعی خواهند شد.

راهکارهایی برای کاهش اضطراب اجتماعی کودکان

برای مقابله با اضطراب اجتماعی کودکان برخی راهکارها وجود دارد که در ادامه سعی کردیم این راهکارها را ارائه کنیم.

قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی

زمان‌هایی که در خانه هستید و کودک‌تان در آرامش است، سعی کنید با او در مورد حضور در موقعیت‌های اجتماعی صحبت کنید و به عبارتی او را آماده کنید.

می‌توانید برای اینکار در خانه تمرین کنید و برای کودک خود نقش بازی کنید. به او برقراری ارتباط چشمی و لبخند زدن در موقعیت‌های اجتماعی را بیاموزید تا در برابر سوالات دیگران مودبانه پاسخ دهد. برای آشنایی با فرایند اجتماعی شدن کودک کلیک کنید.

کار کردن بر روی افکار کودک

سعی کنید هر روز با کودک خود صحبت کنید و افکار او را در مورد نگرانی‌هایی که دارد تغییر دهید. برای اینکار باید از فکر و نظر کودک خود پیرامون موضوعات مختلف مطلع شوید و سپس او را به چالش بکشید که “نه اینطور که تو فکر می‌کنی نخواهد شد” تا به مرور نسبت به خودش احساس خوبی پیدا کند.

آزمایش رفتاری

برخی از کودکان مبتلا به اضطراب اجتماعی از سوال پرسیدن در کلاس درس می‌ترسند. می‌توانید به کودک خود بگویید که برای اینکه خلاف آنچه که در ذهنش می‌گذرد ثابت شود، یکبار در جلسه درس سوال خود را بپرسد و ببیند که چقدر پیش بینی او در مورد واکنش بقیه درست است.

به او نگویید خجالتی!

از سرزنش کودکانی که دارای اختلال اضطرابی هستند، بپرهیزید و سعی نکنید به او بگویید خجالتی. یعنی اگر کم رویی و استرسی نیز در وجود کودک شما هست، با اطلاع از دل نگرانی‌هایش آن‌ها را از بین ببرید.

یعنی، زمانی که در یک جمعی هستید، از کودک شما سوالی می‌شود، برای ایجاد انگیزه و کاهش اضطراب در او، کودک‌تان را تشویق کنید تا به سوال پاسخ دهد و سریعا از کلمه خجالتی استفاده نکنید.

به او توجه کنید

کودکانی که دارای اضطراب اجتماعی هستند، معمولا در پیدا کردن دوست نیز با مشکل مواجه‌اند. سعی کنید شرایطی را فراهم کنید که کود‌تان بتواند با همسالان خود ارتباط برقرار کند.

نیازی نیست همواره به کودک خود گوشزد کنید که غریبه‌ها ترسناک هستند، این موضوع اضطراب اجتماعی آن‌ها را در تمامی جمع ها تشدید می‌کند. 

همانطور که اشاره کردیم، گاها ریشه اضطراب اجتماعی کودکان، الگوبرداری از والدین‌شان است. اگر در جمع‌ها و موقعیت‌های اجتماعی مختلف بسیار گرم و بدون استرس ظاهر شوید، مطمئنا بر روی کودک شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

درمان اضطراب اجتماعی کودکان

اضطراب اجتماعی کودکان، معمولا اگر والدین به فرزند خود اهمیت بدهند و سعی داشته باشند با آن مقابله کنند، به مرور برطرف می‌شود. اما اگر اضطراب اجتماعی در حالت شدید خود قرار گیرد، بایستی که برای درمان به متخصص روانشناسی کودک مراجعه شود. برای دریافت درمان استرس در کودکان کلیک کنید.

به طور کلی درمان اضطراب اجتماعی پس از ریشه‌یابی اختلال انجام شود. از مهم‌ترین روش هایی که جهت درمان این اختلال استفاده می‌شود، عبارتند از:

  • رفتار درمانی شناختی
  • خانواده درمانی و کار بر روی روش‌های تربیتی
  • دارو درمانی در حالت های شدید با بازدارنده های انتخابی باز جذب سروتونین مثل داروهای ضداضطراب

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب اجتماعی کودکان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: اضطراب اجتماعی کودکان را چطور تشخیص دهیم؟



:: برچسب‌ها: اضطراب اجتماعی کودکان را چطور تشخیص دهیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره کودک تلفنی یکی از خدمات جدیدی است که در برخی مراکز مشاوره روانشناسی در اختیار والدین قرار می‌گیرد. در این نوع از مشاوره شما می‌توانید از هر جای کشور با بهترین متخصصان تماس گرفته و از آن‌ها در مورد مشکلات تربیتی و رفتاری فرزندتان کمک بگیرید. البته بیش از هر چیز لازم است که معتبر بودن مراکز مشاوره تلفنی را مدنظر قرار داده و برای انتخاب آن‌ها دقت لازم را به خرج دهید. ما در ادامه این مقاله تلاش کرده‌ایم تا در مورد مشاوره کودک تلفنی، ملاک‌ها، مزایا و محدودیت‌های آن اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

منبع: مشاوره کودک تلفنی

مشاوره کودک چیست؟

مشاوره کودک نوعی خدمات رواندرمانی است که توسط روانشناسان ارائه می‌شود. در این نوع از مشاوره درمانگر تلاش می‌کند تا به تعاملات میان والدین و فرزندان توجه کرده و به الگوهای رفتاری غلط خاتمه بخشد. همچنین جلسات مشاوره برای درمان مشکلات دوران کودکی نظیر اضطراب جدایی، ترس‌ها، افسردگی دوران کودکی، مشکلات مرتبط با مدرسه، اختلال یادگیری و کاهش نمرات تحصیلی نیز می‌توانند به شما و فرزندتان کمک کنند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که مشاوره کودک تنها به زمانی که کودک یا نوجوان دچار مشکل شده اختصاص ندارد بلکه شما برای مسائلی نظیر بهبود مهارت‌های زندگی و ارتباطی فرزندتان نیز می‌توانید از خدمات آن استفاده نمایید.

[box type=”shadow”]بیشتر بخوانید : تربیت کودک [/box]

 

اهمیت و لزوم مراجعه به مشاوره کودک

با توجه به اینکه دوران کودکی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل از رشد انسان است بسیار اهمیت دارد که والدین وضعیت ذهنی فرزند خود را در این دوران مورد توجه قرار داده و برای ارتقای هرچه بیشتر سلامت روان او بکوشند. در بسیاری از موارد وقتی مشکلات در دوران کودکی مورد درمان قرار بگیرند به راحتی بهبود می‌یابند اما در صورت بی‌توجهی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیر و پایداری را در زندگی فرد ایجاد کنند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که در کنار سلامت جسم به مسائلی نظیر روحیه و توانمندی‌های ذهنی فرزندتان نیز توجه کنید و در صورت لزوم به موقع از یک مشاور کودک کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود که کودک در آینده فرد توانمندتری باشد و معضلات و آسیب‌های کمتری را تجربه نماید.

بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر

مشاوره کودک تلفنی

با توجه به در دسترس نبودن مراکز معتبر در همه جای کشور و تراکم بیش از حد آن‌ها در مناطقی نظیر پایتخت یا شهرهای بزرگ، بسیاری از افراد امکان مراجعه حضوری به این مراکز را ندارند. علاوه بر این مسائلی نظیر شیوع ویروس کرونا باعث شده است که افراد تمایل کمتری به دریافت مشاوره حضوری داشته باشند و خدمات مشاوره تلفنی یا آنلاین کودک را ترجیح دهند. با توجه به اینکه مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان یکی از مسائل عمده در مشاوره روانشناسی است؛ امروزه بسیاری از مراکز مشاوره اقدام به ارائه خدمات تلفنی در این زمینه کرده‌اند که این امر کار را برای بسیاری از والدین آسان کرده است.

 

مزایا و محدودیت‌های مشاوره کودک تلفنی

از جمله محدودیت‌های مشاوره تلفنی کودک این است که در مورد بچه‌های کوچک‌تر که هنوز به توانایی کلامی بالایی دست نیافته‌اند و امکان برگزاری جلسات فردی وجود ندارد ممکن نیست. همچنین استفاده از روش‌هایی نظیر بازی درمانی به کمک درمانگر نیز از طریق تلفن امکان پذیر نمی‌باشد. در عین حال این محدودیت تنها مربوط به کودکان خردسال است و سایر کودکان بزرگ‌تر، نوجوانان و والدین آن‌ها همگی می‌توانند با استفاده از جلسات مشاوره تلفنی از مزایای آن بهره مند شوند.

از جمله مزیت‌های این روش این است که افراد از هرجای کشور می‌توانند با بهترین متخصصان تماس گرفته و در مورد مشکلات خود و فرزندشان از آن‌ها مشورت بگیرند. علاوه بر این ممکن است فرزندان در سنین نوجوانی نسبت به مراجعه نزد روانشناس مقاومت داشته باشند و تمایلی به جلسات مشاوره حضوری نشان ندهند. مشاوره تلفنی به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر با این مسئله کنار بیایند و آزادانه تر مسائل و مشکلات خود را با درمانگر در میان بگذارند.

 

ملاک‌های مهم برای کمک گرفتن از مشاوره تلفنی کودک

دوران کودکی و نوجوانی دوران بسیار مهمی از زندگی است در نتیجه شما نباید از افراد غیر متخصص برای حل مشکلات یا ارتقای توانمندی‌های فرزندتان کمک بگیرید. این کار ممکن است علاوه بر نداشتن فایده؛ آسیب‌هایی را نیز در پی داشته باشد. در نتیجه قبل از هرچیز ملاک‌های درستی را در ذهن خود تصویر نمایید و به کمک آن‌ها از افراد کارآمد و متخصص کمک بگیرید.

برای اینکه از انتخاب خود مطمئن شوید پیش از هر چیز لازم است با مراکز مشاوره‌ای تماس بگیرید که رسماً از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی مجوز رسمی برای فعالیت دارند. همچنین متخصصینی که در زمینه کودک مشاوره می‌دهند باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و یا روانشناسی کودکان استثنایی برخوردار باشند. البته شما در مورد مسائلی نظیر برنامه ریزی تحصیلی می‌توانید از افراد تحصیل کرده در گرایش مشاوره نیز کمک بگیرید. علاوه بر مسائل ذکر شده بهتر است سوابق آموزشی و تجربی مشاوران را نیز بررسی نمایید تا بتوانید به بهترین گزینه دست یابید. 

 

مسائلی که می‌توانید در جلسات مشاوره کودک تلفنی مطرح کنید

جلسات مشاوره کودک تلفنی بر مسائل مختلف دوران کودکی و نوجوانی تمرکز دارند و می‌توانند موضوعات گسترده‌ای را در بر بگیرند. از جمله مسائلی که می‌توانید در این جلسات مطرح کنید باید به موارد زیر اشاره کرد.

– ناتوانی در کنترل خشم و وجود پرخاشگری زیاد در کودک یا نوجوان

– ناتوانی فرزند در برقراری ارتباط و تمایل او به انزوا

– وجود ترس‌های مفرط و غیر منطقی در کودک

– روبه‌رو شدن با مشکلات تحصیلی و رفتارهای مخرب در مدرسه

– داشتن مشکلات ارتباطی با فرزند از مباحث مهم در جلسه مشاوره کودک تلفنی

– وجود اختلالاتی نظیر نقص توجه-بیش فعالی در کودک و سایر اختلالات دوران کودکی

بیشتر بخوانید : کودک استثنایی

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو کافی است با 02191002360 حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

پسر 5 ساله من بعد از تولد خواهرش به شدت پرخاشگر شده و دائما رفتارهای بچگانه تری را از خود نشان می‌دهد. از ما انتظار دارد مثل نوزاد از او مراقبت کنیم. چطور می‌توانم این رفتارهایش را مدیریت کنم؟

این مسئله امری طبیعی در بین فرزندان اول است که پس از تولد فرزند دوم احساس می‌کنند مورد بی‌توجهی قرارگرفته‌اند. همین امر باعث می‌شود که آن‌ها احساس اضطراب کنند اما ممکن است این اضطراب را به شکل‌های دیگری نظیر پرخاشگری نشان دهند. از همین رو لازم است که با یک روانشناس کودک در تماس باشید تا بتوانید علت رفتارهای کودک خود را بهتر بشناسید و واکنش‌های مناسب در برابر این رفتارها را نیز فرا بگیرید.

منبع: مشاوره کودک تلفنی



:: برچسب‌ها: مشاوره کودک تلفنی ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب سیل زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع: تعبیر خواب سیل

تعبیر خواب سیل از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از سیل در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر سیل را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. با این حال تعابیری که در ادامه آمده بر اساس خواب هایی است که به دانایان به علم خواب گفته شده و شما برای دانستن تعبیرخواب خود باید موضوع را با متخصصین مطرح کنید. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب سیل از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی بر این باور است که دیدن سیل در خواب به معنای دشمنی بزرگ و یا پادشاهی ظالم است. اگر فردی در خواب ببیند که در حال تلاش برای خروج از سیل است، تعبیر خواب او به معنای درافتادن با دشمنان می‌باشد. موفق شدن برای خروج از سیل نیز به معنای پیروزی بر دشمنان است.

اگر فردی در خواب ببیند که به یک منطقه سردسیر سیل می‌آید، تعبیر خواب او غم و اندوه است. در مقابل سیل آمدن به یک منطقه گرم سیر نیز به معنای منفعت و شادی می‌باشد.

تعبیر خواب سیل از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای دیدن خواب سیل چهار تعبیر متفاوت را ارائه کرده است:

  • دشمنی بزرگ
  • پادشاهی ظالم و ستمگر
  • لشکر پیروز شونده و غلبه‌کننده
  • فتنه، بلا و گرفتاری

تعبیرخواب سیل از نظر جابر مغربی

جابر مغربی می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که سیل آمده و همه جا را خراب کرده است، تعبیر این خواب سود و منفعت بردن از سوی پادشاه زمانه است.

تعبیرخواب سیل از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی از دیگر معبران باستانی است که دیدن سیل آمدن و ویرانی باغ‌های میوه و هر گونه سرسبزی را به هلاکت رسیدن پادشاه تعبیر کرده است.

تعبیرخواب سیل از نظر اشعث

اگر فردی در خواب ببیند که سیل آماده است؛ به طوری که زمین‌های کشاورزی خواب‌بیننده در زیر آب رفته‌اند، تعبیر این خواب در امان ماندن از دست پادشاه می‌باشد.

تعبیرخواب سیل از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این باور است که اگر فردی در خواب خود بیبند که سیل آمده است، در عالم بیداری اتفاقی به بزرگی و سهمگینی سیلی که آمده است، اتفاق می‌افتد؛ بنابراین خواب سیل تعبیر خوبی ندارد. اگر در خواب خود دیدید که سیل آمده است و آب با شدت زیادی به سمت شما حرکت می‌کند، به طوری که شما را فرا می‌گیرد اما شما با دست‌تان جایی را می‌گیرد و نجات می‌یابید، این خواب می‌تواند تعابیر بهتری داشته باشد.

در صورتی که در خواب خود دیدید که سیل جاری شده است اما دارای آب شفافی می‌باشد؛ به طوری که ماهی‌ها در حال شنا کردن درون آن هستند، این خواب به این معنی است که حادثه بزرگ در عالم واقعی اتفاق می‌افتد اما دارای پایان خوشی است. هر چه آب سیل در خواب گل‌آلودتر باشد، غم و اندوهی که از این اتفاق حاصل می‌شود نیز سهمگین‌تر است.

اگر فردی در خواب ببیند که سیل بدون اینکه خشم و خروشی داشته باشد آمده است و بدون اینکه صاحب خانه بترسد، وارد خانه می‌شود؛ این خواب به معنای این است که سودی در عالم واقعی نصیب خواب‌بیننده می‌گردد.

تعبیر خواب سیل از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب سیل ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب سیل به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که خواب بودن در سیل را به معنای آزاد کردن برخی تمایلات دانسته است.

سیل مواج در خواب نشان دهنده مسائل و تنش‌های احساسی در زندگی می‌باشد. در واقع خواب‌بیننده در زندگی واقعی دارای احساسات سرکوب شده‌ای است که نیاز دارد آن را رها کند.

یونگ می‌گوید : وقتی سیل می‌آید بهتر است به نشانه‌های خواب خود دقت کنید. در واقع این نشانه‌ها هستند که ممکن است استرس و تنش را در زندگی برای‌تان ایجاد کنند.

در تعابیری دیگر یونگ بر این عقیده است که دیدن خواب سیل نشان‌دهنده این است که خواب‌بیننده با نظرات و یا تقاضاهایی که از دیگران دارد، آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

یونگ می‌گوید: اگر در خواب خود دیدید که سیل ملایمی جاری شده است، خواب شما به معنای نگرانی در مورد یک موضوع خاص می‌باشد که قابل حل است.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که سیل خانه‌اش را می‌برد، خواب او به این معنی است که زیر بار احساسات سرکوب شده خود در حال له شدن است.

تعبیرخواب سیل به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از دیگر معبران غربی در رابطه با دیدن خواب سیل می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که سیل آمده است و بخشی از یک شهر را نابود کرده است، تعبیر این خواب بیماری می‌باشد. به این معنی که بیمار می‌شوید.

در تعابیر دیگری از این معبر غربی، خواب سیل به شهرت رسیدن در حرفه خواب‌بیننده نیز تعبیر می‌گردد.  همینطور اگر فرد در خواب سیل مواجی را ببیند، یعنی در زندگی واقعی برخی نگرانی‌ها و اضطراب به زندگی او سرازیر خواهند شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: تعبیر خواب سیل



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب سیل ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در زنجان برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در زنجان مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان زنجان

معرفی خانه سالمندان زنجان

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان زنجان

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر زنجان را آورده‌ایم:

خانه امید بازنشستگان کشوری زنجان، خیابان سرتیپ نامجو، کوچه علی عباسی
خانه سالمندان باغ مهربانی  زنجان، اتوبان زنجان تبریز

انواع خدمات در خانه سالمندان زنجان

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان زنجان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: خانه سالمندان زنجان



:: برچسب‌ها: خانه سالمندان زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا تا به حال نام قرص وگادول را شنیده‌اید؟ این قرص از جمله محصولاتی است که در بازار برای درمان زود انزالی به فروش می‌رسد. این دارو مورد تائید پزشکان و متخصصان نیست و عوارض بسیار زیاد و جدی برای فرد مصرف کننده به همراه دارد. همچنین بهتر است بدانید که این قرص با وجود اینکه بر روی عملکرد زود انزالی افراد موثر است اما عوارض بسیار زیادی را در بلند مدت برای فرد به همراه خواهد داشت و روش‌های دارویی و غیردارویی بسیار موثرتری نیز در این زمینه وجود دارند. با آگاهی از عوارض و پیامدهای مصرف این قرص، می‌توانید با آگاهی بیشتری برای مصرف یا عدم مصرف آن تصمیم بگیرید. 

منبع: قرص وگادول

قرص وگادول

قرص وگادول برای موارد مختلفی مصرف می‌شود و کاربردهای متعددی دارد. از این موارد می‌توان به دردهای شدید جسمی یا درمان مشکلات جنسی از جمله زود انزالی مردان اشاره کرد. این قرص به نحوی عمل می‌کند که حتی نصف آن می‌تواند بیشتر از چهل دقیقه انزال مرد را به تاخیر بیاندازد. قرص وگادول در کشور هند تولید می‌شود؛ پیدا کردن آن کار آسانی نیست و فروش آن در ایران به صورت غیرقانونی انجام می‌شود. این قرص معمولا به صورت اینترنتی یا به صورت غیرقانونی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. البته در صورت مشاهده شدن این موارد توسط مراجع قانونی، با آن برخورد می‌شود. برای آشنایی با داروهای جایگزین وگادول مقاله قرص تاخیری را بخوانید.

 

قرص وگادول از چه ترکیباتی ساخته شده است؟

در ظاهر این قرص به عنوان یک ماده گیاهی به فروش می‌رسد. اما در واقع قرص وگادول از دو ماده ترامادول و سیلدنافیل ساخته شده است. هر دو این مواد برای درمان مشکلات جنسی از جمله زود انزالی کاربرد دارند. در قرص وگادول 100 گرم سیلدنافیل و 50 گرم ترامادول وجود دارد. ترامادول را می توان یک ماده اعتیاد آور در نظر گرفت که باعث اعتیاد و وابستگی جسمی فرد می‌شود. قرص‌های اعتیادآور احتمال بیش مصرفی و اوردوز را در مصرف کننده بالا می‌برند. در واقع اصلا لازم نیست برای درمان زودانزالی یا دیگر مشکلات جنسی به مصرف این قرص رو بیاورید. راه‌های ساده تری برای درمان مشکلات جنسی وجود دارد.

 

تفاوت قرص وگادول زرد و قرمز چیست ؟ 

در پاسخ به این سوال باید گفت قرص وگادول زرد و قرمز رنگ دارای ترکیبات یکسان می باشند بنابراین از لحاظ عوارض هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و تنها تفاوت آنها در شکل ظاهری آنها می باشد.

 

عوارض قرص وگادول

البته که این قرص و قرص‌های مشابه آن در درمان زودانزالی کمک کننده هستند، اما باید بدانید که این قرص اثرات جبران ناپذیری را به روی بدن فرد می‌گذارد. از جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

سکته قلبی به صورت ناگهانی

افت شدید فشار خون

سردرد و سرگیجه

مصرف این قرص عوارضی همچون تهوع و استفراغ را در پی دارد.

ممکن است بدن برخی افراد به این قرص واکنش‌های آلرژیک نشان بدهد، به این معنی که صورت و بدن آن‌ها خارش و سوزش داشته باشد. بعد از مصرف قرص وگادول داشتن درد معده عارضه‌ای طبیعی به شمار می‌آید. قرص وگادول در عملکرد قسمت بینایی مغز تاثیر می‌گذارد. همچنین این قرص در ایجاد نارسایی‌های کلیوی، عفونت ادرار، سوءهاضمه و… نیز موثر است. باید دقت داشته باشید که با مشاهده هر یک از این علائم فورا به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : درمان زود انزالی

مصرف قرص‌های تاخیری؛ خوب یا بد است؟

درمان مشکلات جنسی از جمله زود انزالی چه در آقا و چه در خانم راه‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال مراجعه کردن به یک مشاور و کمک گرفتن درباره مسائل جنسی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها باشد. مشاوره علاوه بر اینکه عوارضی ندارد، راهکارهایی جهت بهبود رابطه جنسی‌تان نیز به شما ارائه می‌دهد. از جمله این راهکارها یاد دادن برخی تمرینات بدنی، رفتارها یا ماساژجنسی به زوجین می‌باشد. مراجعه به یک مشاور جنسی بی‌خطرترین راه‌حل برای درمان زودانزالی شمرده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

البته بسیاری از افراد به خاطر بی صبری که دارند حاضر نیستند تا یاد گرفتن تمرینات صبر و حوصله به خرج دهند. این افراد دنبال آنند که هر چه سریع‌تر به مقصود خود برسند. به همین علت است که دست به روی قرص‌های بالابردن زمان انزال می‌گذارند. متاسفانه این افراد به عوارض شدید و خطرناکی که این قرص‌ها دارند دقت نمی‌کنند.

ترکیبات تشکیل دهنده قرص وگادول باعث می‌شود که خاصیت اعتیاد آورندگی شدیدی داشته باشد. مصرف این قرص در بدن فرد مصرف کننده وابستگی بوجود می‌آورد. خاصیت وابستگی این قرص به علت وجود ماده ترامادول در آن می‌باشد. فرد با وابسته شدن به قرص، به مصرف بیشتر آن ترغیب می‌شود. مانند همه داروهای اعتیاد آور بعد از مدتی فرد مصرف کننده مجبور است دوز مصرف را بالا ببرد تا خاصیت‌های قبلی دارو خود را نشان دهد. مصرف بالای این دارو موجب افت شدید ضربان قلب، کاهش اکسیژن خون، احساس خفگی، انقباضات عضلانی، عدم تعادل در حرکت و نهایتا موجب سکته قلبی و مغزی می‌شود.

 

سخن آخر

قرص وگادول با عوارض بسیار زیاد و جدی که دارد معمولا از طرف متخصصان توصیه نمی‌شود. بهتر است که برای درمان اختلالات جنسی از سایر روش‌ها و یا داروهای تائید شده استفاده نمایید. متخصصان و روانشناسان مرکز مشاوره ذهن نو در خدمت شما هستند تا در هر کجا که هستید، به صورت تلفنی در این زمینه یاری‌تان کنند. برای آشنایی با انواع روش‌های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید و یا از منوی سایت در قسمت درگاه پرداخت اقدام به رزرو وقت نمایید.

 

مصرف همزمان قرص وگادول و الکل چه تاثیری بر بدن می گذارد؟

قرص وگادول از مواد ترامادول و سیلدنافیل ساخته شده است. این ترکیبات اگر در داخل بدن با الکل قاطی شوند، می‌تواند احتمال مرگ فرد مصرف کننده را بالا ببرند. افرادی که الکل و قرص وگادول را با یکدیگر مصرف کرده‌اند با عوارض جبران ناپذیری مواجه شده‌اند.

منبع: قرص وگادول



:: برچسب‌ها: قرص وگادول ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قنداق کردن نوزاد در واقع پیچیدن بچه در یک پارچه لطیف و نرم است. اما برخی انجام آن را درست نمی‌دانند، چون معتقد هستند به مفاصل ران کودکان آسیب می‌رساند و برخی دیگر نیز بر این باورند که اگر قنداق کردن به درستی انجام شود، ضمن اینکه فضایی مانند رحم مادر را برای نوزاد شبیه سازی می‌کند، به نوزاد کمک می‌کند تا راحت تر بخوابد و خواب عمیقی داشته باشند. به همین دلیل برای بسیاری از مادران سوال است که کودک خود را قنداق کنند یا نه. در ادامه مزایا و نحوه قنداق کردن نوزاد را شرح داده‌ایم. در صورت وجود هر گونه سوال مشاوره کودک دریافت نمایید.

منبع: قنداق کردن نوزاد چه معایب و مزایایی دارد؟

فواید و مزایای قنداق کردن نوزاد

شاید تصور مادران بر این باشد که قنداق کردن نوزاد بر اساس سنت‌ها وجود دارد، در حالی که ردپای استفاده از قنداق در تمامی فرهنگ‌ها دیده می‌شود که باعث شده برای روشن سازی مزایای قنداق، مطالعات بیشتری بر روی آن انجام شود. با اینکه بسیاری استفاده از قنداق را مناسب نمی‌دانند، اما نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که قنداق کردن برای کودک مزیت‌هایی را به همراه دارد.

کودکانی که مطابق اصول و شیوه صحیح نگهداری نوزاد، قنداق می‌شوند، نسبت به دیگر نوزادان تازه متولد شده، ساکت‌تر هستند و سریع‌تر به خواب می روند و خواب طولانی‌تری را تجربه می‌کنند. ضمن اینکه این دسته از کودکان دارای ضربان قلب کمتری نیز هستند و به عبارتی در قنداق آرام می‌گیرند. برای آشنایی با سایر روش‌های آرام کردن نوزاد کلیک کنید.

کاهش رفلکس استارتل یا مورو با قنداق کردن

قنداق کردن ضمن اینکه باعث کاهش گریه نوزاد شده و ضربان قلب او را در حالت پایداری نگه می‌دارد، با کاهش رفلکس مورو، کیفیت خواب نوزاد را نیز افزایش می‌دهد.

نوزادانی که تازه متولد می‌شوند دارای رفلکس مورو هستند که معمولا تا سه ماهگی ادامه دارد. وقتی نوزاد در برابر یک استرس ناگهانی قرار می‌گیرد، پاهای خود را باز کرده و بازوهایش را همراه با دستان باز به بالا می‌برد.

رفلکس مورو طبیعی است، اما برای برخی از نوزادان که این حالت را در خواب دارند، باعث به هم ریختن خواب‌شان می‌شود و با قنداق کردن نوزاد این رفلکس کاهش می‌یابد.

مراحل قنداق کردن نوزاد

همانطور که اشاره کردیم، قنداق کردن نوزاد در صورتی که به درستی انجام شود، دارای فواید زیادی است. بنابراین مادرانی که اولین فرزند خود را به دنیا آورده‌اند، بایستی از نحوه صحیح قنداق کردن بچه اطلاع داشته باشند. قنداق کردن کار آسانی است که بایستی در مراحل زیر انجام شود:

  • مرحله اول : ابتدا پتوی قنداق کودک را بر روی یک سطح صاف و مناسب همانند تخت به شکل لوزی پهن کنید. توجه داشته باشید که یکی از گوشه‌های لوزی بالای سر کودک قرار می گیرد که بایستی آن را تا 15 سانتی متر تا بزنید.
  • مرحله دوم : سر کودک خود را بر روی لبه تاخورده پتو قرار دهید، به طوری که بدن او در وسط قنداق به سمت گوشه پایین باشد.
  • مرحله سوم : حال بایستی که دست چپ نوزاد را صاف کرده و سمت چپ پتو را روی آن دست و سینه کودک بکشید و زیر دست سمت راست او قرار دهید. در این مرحله دست چپ کودک زیر پتوی قنداق قرار می‌گیرد.
  • مرحله چهارم : حال بایستی گوشه پتویی که در قسمت پایین قرار دارد را بر روی بدن نوزاد قرار دهید و در زیر چانه او تا بزنید.
  • مرحله پنجم : دست راست نوزاد که آزاد است را صاف کنید و حال قسمت راست پتو را بر روی بدن کودک بکشید و در قسمت چپ قرار دهید.
  • مرحله ششم : در نهایت قنداق را محکم کنید و در آخرین قسمت که پتوی قنداق را قرار داده‌اید، آن را ببیندید

توجه

باید زمانی که می‌خواهید کودک خود را قنداق کنید، به چند نکته توجه داشته باشید.

  • سعی کنید برای کودک خود سه عدد قنداق تهیه کنید و دو عدد از آن‌ها را در منزل استفاده کنید و دیگری را نیز اگر قصد داشتید کودک خود را بیرون از منزل ببرید، استفاده نمایید.
  • پارچه قنداقی که تهیه می‌کنید، بایستی نرم باشد. نرم بودن به معنای شل بودن پارچه نیست.
  • قنداق را بسیار سفت دور نوزاد نپیچید، قنداق باید به گونه‌ای پیچیده شده باشد که امکان عبور دو تا سه انگشت بین سینه کودک و پتو قنداق وجود داشته باشد و در دور باسن او نیز بایستی به گونه‌ای پیچیده شود که نوزاد به راحتی پاهایش را تکان دهد.
  • برخی نوزادان در صورتی که دست‌های‌شان در قنداق باشد، بی قراری می‌کنند. در این حالت می‌توانید دستان نوزاد را از قنداق خارج کنید.
  • در کل اگر کودک شما وقتی قنداق ندارد، آرام‌تر است و بهتر می‌خوابد و وقتی او را قنداق می‌کنید، نا آرام است، پس بهتر است او را در حالت آزاد بگذارید و قنداق نکنید.

قنداق کردن نوزادان نارس

قنداق کردن همان اندازه که می‌تواند برای یک نوزاد کامل آرام بخش باشد و خواب او را بهبود ببخشید، برای نوزاد نارس نیز دارای کارایی است. بهتر است در مراحلی که قصد دارید نوزاد خود را که نارس است، قنداق کنید، به جای قرار دادن دست‌ها در کنار پهلوها، دست‌هایش را بر روی سینه‌اش قرار دهید.

توصیه می‌شود، برای کسب اطمینان بیشتر پیرامون نحوه قنداق نوزادان نارس، مشاوره لازم را از متخصص اطفال دریافت کنید.

[box type=”shadow”]بیشتر بخوانید : نوزاد تازه متولد شده [/box]

معایب قنداق کردن نوزاد

همانطور که اشاره کردیم قنداق کردن برای تمامی نوزادان نیز مناسب نیست و ممکن است نوزادی با قرار گرفتن در قنداق به خاطر تحت فشار بودن، گریه بیشتری بکند. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به دلایلی بپردازیم که قنداق کردننوزادان را منع می‌کند.

خطر مرگ ناگهانی نوزاد

یکی از دلایل منع قنداق کردن نوزاد، خطر مرگ ناگهانی یا SIDS است. گاها مادران برای قنداق کردن نوزاد از پتوهای سنگین و یا خیلی گرم استفاده می‌کنند که خطرناک است. به طوری کلی پیچیدن نوزاد در پتو‌های سنگین، قرار دادن آن‌ها کنار بخاری و … گرمای بدن‌شان را افزایش داده و خطر مرگ ناگهانی را در پی دارد.

در رفتگی تکاملی مفصل ران

اگر قنداق کردن بچه به درستی انجام نشود (مثل محکم بستن پاها چرا که موجب تکامل نیافتن مفصل ران شده و عواقب ناخوشایندی را برای کودک به همراه دارد)، موجب در رفتگی تکاملی مفصل ران می‌شود. این موضوع در کودکانی که به طور مادرزادی مبتلا به دررفتگی مادرزادی مفصل هستند، خطر بیشتری دارد. برای جلوگیری از این مشکل به خصوص در نوزادان دختر باید یا کودک خود را قنداق نکنید و یا به گونه‌ای قنداق کنید که او بتواند آزادانه پاهای خود را حرکت دهد.

تداخل با تحرک و رشد کودک

اگر کودک خود را قنداق می‌کنید، بهتر است که پس از یک ماهگی این کار را متوقف نمایید. چراکه پس از یک ماهگی، قنداق کردن می‌تواند با تحرک و رشد کودک تداخل داشته باشد.

خفگی با غتلیدن روی شکم

زمانی که کودک شما توانایی غلتیدن دارد، بهتر است قنداق کردن بچه را متوقف نمایید. چراکه ممکن است وقتی قنداق است، با غلت زدن راه تنفسش بسته شود و باعث خفگی کودک شود. پس بهتر است همواره حواستان به نوزاد باشد، چراکه دقیقا مشخص نیست نوزادان در چه سنی شروع به غلت زدن می‌کنند.

سخن پایانی

در نهایت باید گفت که قنداق کردن علاوه بر مزایایش می‌تواند موجب آسیب به کودک نیز بشود، بنابراین در صورتی که تصمیم به قنداق کردن نوزاد خود را دارید، حتما شیوه صحیح آن را یاد بگیرید و از ایمن بودن کودک‌تان اطمینان حاصل نمایید.

بنابراین سعی کنید مطابق شرایط نوزادتان در مورد قنداق کردن یا نکردن او تصمیم بگیرید و حتما از خدمات مشاوره کودک و راهنمایی متخصصان اطفال استفاده نمایید. برای آموزش بچه داری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قنداق کردن بچه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: قنداق کردن نوزاد چه معایب و مزایایی دارد؟



:: برچسب‌ها: قنداق کردن نوزاد چه معایب و مزایایی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کارگاه مادر و کودک زنجان با اهداف مختلفی برای مادر و کودک برگزار می‌گردد. شما می‌توانید متناسب با علاقه مندی کودک خود، در این کارگاه‌ها شرکت کنید تا ضمن داشتن یک روز هیجانی و شاد، مهارت‌های کودک خود را نیز افزایش دهید. کارگاه های مادر و کودک معمولا در جلسات کم و یا حتی یک روز با حضور مادر و کودک انجام می‌شود. این کارگاه‌ها با موضوعات مختلفی شامل آموزش زبان انگلیسی با تصویرسازی ذهنی، ریاضی، شطرنج، اوریگامی، سرودخوانی، شعرخوانی، هوش هیجانی، رقص ایرانی، رقص باله و استخر مادر و کودک و … برگزار می‌شود.

نوع دیگری از کارگاه های مادر کودک در زنجان نیز هستند که تنها مخصوص والدین بوده و مباحثی آموزش داده می‌شود که والدین باید در ارتباط با فرزندان خود بدانند و از آن‌ها پیروی کنند. در ادامه هر دو نوع کارگاه ها و مباحث مربوطه را شرح داده‌ایم. برای انتخاب بهترین کارگاه متناسب خود و کودکتان مشاوره کودک دریافت کنید.

منبع: کارگاه مادر و کودک زنجان

کارگاه های مادر و کودک زنجان مخصوص والدین

همانطور که اشاره کردیم این نوع کارگاه‌ها با هدف افزایش آگاهی مادران و آموزش مهارت‌هایی به آن‌ها جهت مراقبت و تربیت فرزندان‌شان برگزار می‌شود. به همین جهت دوره‌ها به صورت گروهی با حضور مادر و برخی از کلاس‌ها حضور پدر و مادر با توجه به سن کودک طبقه بندی می‌شود. در هر دوره سنی سرتیترهایی که در این دوره ها پرداخته می‌شود به شرح زیر می‌باشد. برای آشنایی با مطالب مربوط به آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

کارگاه مادر کودک قبل از تولد

این دوره ها مخصوص پدر و مادرهایی است که قصد فرزند آوری داشته و یا در دوران بارداری هستند. این دورها به دو زیر گروه قصد بارداری و دوره بارداری تقسیم می‌شود. به طور کلی مباحثی که در این دوره مطرح می‌شوند عبارتند از؛ نحوه شکل گیری جنین، مراقبت های لازم در دوره بارداری، آزمایشات و احتیاط های لازم، تاثیر بیماری های مادر و پدر بر نوزاد، شرایط محیطی مناسب برای مادر و جنین، اقدامات لازم در خصوص بارداری های خاص و….. . برای آشنایی بیشتر با نشانه های سلامت نوزاد و حفظ آن کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک تولد تا یک سالگی

مادران می‌توانند هم قبل و هم بعد از تولد فرزندشان در این دوره شرکت کنند. مباحث کلی در این دوره ها عبارتند از؛ روانشناسی نوزاد، تغذیه نوزاد، مراقبت ها و احتیاط های لازم، نحوه برخورد و صحبت با نوزاد، بیماری های مادر و پدر، اقدامات لازم در زمان های بحرانی و…. . برای آشنایی با مباحث مربوط به نوزاد تازه متولد شده و نیازهای اولیه کودکان کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک یک سال تا سه سال

کارگاه مادر و کودک یک تا سه سال نیز به منظور افزایش آگاهی مادران درباره رفتارها و دانش کودک ارائه می‌شود. والدین باید از میزان درک کودک و رفتار مناسب در برابر خواسته های او اطلاع کافی داشته باشند و او را برای سنینی که آموزش متمرکزتر می‌شود آماده بکنند. نحوه از پوشک گرفتن، نحوه آموزش حرف زدن، نحوه از شیر گرفتن و میزان توجه به کودک از جمله مباحث بسیار مهم در شکل گیری شخصیت کودک هستند که نیاز به این کارگاه را برای تمامی والدین ضروری می‌کند. برای آموزش بچه داری کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک 3 تا 7 سال

آموزش ها و مباحث مربوط به این سنین نیز علاوه بر آشنایی تمرکز بر نحوه ارتقای هوش و آموزش کودک و استعدادیابی، تاکید زیادی بر تربیت جنسی کودک دارد. چرا که از نظر روانشناسی بسیاری از اختلالات جنسی ریشه در سنین 3 تا 7 سالگی دارد، والدین با تربیت صحیح می‌توانند مانع از بروز بسیاری از اختلالات بزرگسالی شوند. برای آشنایی بیشتر با روند استعدادیابی کودکان و تربیت جنسی کودک کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک بالای 7 سال

آموزه های مربوط به این دوره‌ها تمرکز زیادی بر انطباق روش آموزشی با میزان هوش کودک و کودکان استثنایی دارد. کلاس‌های آموزشی و کمک آموزشی باید با توجه به خصوصیات و توانایی کودک برنامه ریزی شده تا بتواند علاوه بر پیشرفت تحصیلی، تضمینی بر سلامت روان کودک را نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

کارگاه های عملی مادر و کودک در زنجان

کارگاه های مادر و کودک با عنوان بازی، شادی، خلاقیت در کلاس‌های خصوصی، نیه خصوصی و یا آنلاین در حال برگزاری است. اهداف این کارگاه به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • لحظه‌هایی شاد هم برای کودک و هم برای مادر در یک فضای امن ساخته می‌شود.
  •  مهارت اجتماعی کودک تقویت می‌شود.
  • مادران می‌توانند در یک فضای کنترل شده و زیرنظر کارشناس، تجربه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • عادت‌های غذایی درست و ماندگار در تغذیه کودک ایجاد می‌شود.
  • حواس پنجگانه کودکان به واسطه بازی‌های متناسب تقویت می‌گردد.
  • متناسب با سن کودک در این کارگاه‌ها برای او تجربه‌های فردی و گروهی ایجاد می‌شود.
  • تخیل کودکان پرورش داده شده و مهارت‌های حرکتی، کلامی، شنیداری آن‌ها تقویت می‌گردد.

کارگاه نمایشی رنگ و سفال

از دیگر کارگاه‌های مادر و کودک، کارگاه نمایشی رنگ و سفال می‌باشد. در این کارگاه‌ها، معمولا داستانی که تمامی بچه‌ها بلد هستند، تعریف می‌شود و کودکان بایستی پس از آموزش استفاده و لمس و شناخت رنگ و آموزش ساخت مجسمه‌های سفالی، سعی کنند یکی از شخصیت‌های این داستان را بسازند.

این کارگاه اصطلاحا با کثیف کاری با رنگ‌ها هم همراه است، که برای کودک می‌تواند بسیاز لذت بخش باشد. پس از درست کردن شخصیت‌ها کودکان می‌توانند با با رنگ انگشتی آن‌ها رنگ کنند. اجرای این مراحل با موسیقی است که هیجان بچه‌ها را دو چندان می‌کند.

کارگاه خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال

کارگاه خمیربازی و رنگ آمیزی سفال برای کودکان سه تا شش سال و حداکثر با ظرفیت هر کارگاه پنج مادر و کودک زیر نظر کارشناس علوم تربیتی، با مدرک مربیگری خلاقیت و بازی‌های هدفمند برگزار می‌گردد.

کارگاه مادر و کودک خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال با اهداف مختلفی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • این کارگاه‌ها برای کودک بسیار هیجان انگیز است و باعث از بین بردن وسواس در آن‌ها می‌شود.
  • هماهنگی بین چشم و دست آن‌ها تقویت می‌گردد.
  • در این کارگاه‌ها کودک می‌تواند مفاهیم نرم بودن، سفت بودن، سبکی و سنگینی را درک کند.
  • کار با خمیربازی باعث تقویت عضلات کودک و همینطور تحریک حس لامسه و تحریک سیستم عصبی مغز او نیز خواهد شد.

کارگاه آنلاین مادر و کودک بازی و موسیقی

این کارگاه‌ها معمولا برای گروه سنی کم و چهار تا دوازده ماه توسط کارشناس موسیقی و متخصص آموزش موسیقی کودک، در پلتفرم زوم برگزار می‌شود.

در این کارگاه یک فضای موسیقیایی برای کودک فراهم شده و انواع بازی‌های متنوع ریتمیک در آن انجام می‌شود. اهداف برگزاری این کارگاه‌ها را به طور خلاصه می‌توان در موارد زیر ارائه کرد :

  • حواس کودکان و تمرکز دیداری و شنیداری آن ها تقویت می‌شود.
  • کودکان می‌توانند ریتم و حس موسیق‌یایی را درک کنند.
  • در این کارگاه‌ها ارتباط چشمی کودک با مادر تقویت می‌گردد.
  • در کارگاه‌های مادر و کودک، بازی و موسیقی، به مادران نیز ایده‌های جدیدی برای بازی با کودکان داده می‌شود.

کارگاه کثیف کاری (مسی پلی)

کارگاه‌های کثیف کاری معمولا برای گروه سنی یک سال تا نه سال برگزار می‌گردد. در این کارگاه‌ها بچه‌ها می‌توانند با رنگ‌های مختلف نقاشی کنند و به عبارتی با رنگ بازی، هیجانات خود را تخلیه کنند.

انجام بازی‌های پاراشوت با آهنگ گروهی مادر و کودک، بازی‌های آوازی حرکتی
همراه با موسیقی و شادی و بازی‌های دسته جمعی از دیگر آیتم‌های برگزاری در این کارگاه‌ها می‌باشد.

کارگاه کف بازی و آب بازی

کارگاه مادر و کودک کف بازی و آب بازی در فضای باز همراه با موسیقی و تفریح و بازی انجام می‌شود. این کارگاه‌ها مختص کودکان یک سال و نیم تا هفت سال می ‌باشد.

کلاس های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک

کارگاه کلاس‌های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک برای گروه سنی یک تا سه سال برگزار می‌شود و کودک و مادر در این کلاس‎‌ها انواع بازی‌های جدید را انجام می‌دهند و یاد می‌گیرند.

کارگاه خلافیت

کارگاه مادر و کودک خلاقیت با حضور کارشناس علوم تربیتی و مربی تخصصی دوره‌های خلاقیت برای سنین ۲/۵ تا هفت سال انجام می‌شود.

کارگاه خلاقیت برای ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی برگزار می‌گردد و اهداف آن به شرح موارد زیر است :

  • حواس جمع
  • تقویت حافظه دیداری
  • کمپ آب بازی
  • انجام بازی های تمرکزی
  • تقویت حافظه دیداری بازی

کارگاه خورده های رنگی

کارگاه خرده‌های رنگی برای بازی با خمیر، کاغذهای رنگی و ساخت بادکنک، فرفره و ماکارونی‌های نرم رنگی برای سنین شش تا نه سال برگزار می‌گردد.

در حین بازی کودکان، مسابقات مختلفی برای آن‌ها برگزار می‌گردد و همینطور به مادران نیز نحوه صحیح فرزندپروری آموزش داده می‌شود.

کارگاه مادر وکودک ماکارونی و رنگ بازی

کارگاه مادر و کودک ماکارانی و رنگ بازی، برای کودکان سه تا شش سال برگزار می‌گردد و هدف از برگزاری آن‌ها به شرح موارد زیر است :

  • بازی های حسی و کثیف کاری
  • تقویت حواس حسی
  • تقویت خلاقیت
  • تفکر خلاق
  • تقویت قدرت تخیل
  • تقویت درک اشکال فضایی
  • تخلیه هیجان
  • تقویت روابط مادر و کودک
  • آموزش فعالیت گروهی
  • آموزش و آشنایی با رنگ ها

کارگاه آرد بازی و کیک پزی

کارگاه مادر و کودک آرد بازی و کیک پزی برای سنین ۲/۵ تا هشت سال برگزار می‌گردد و کودکان می‌توانند با همکاری مادرانشان آرد بازی کنند و کیک بپزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارگاه مادر و کودک زنجان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در مرکز مشاوره نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: کارگاه مادر و کودک زنجان



:: برچسب‌ها: کارگاه مادر و کودک زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی کرج اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی کرج نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی کرج

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی کرج اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی کرج بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی کرج | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی کرج | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی کرج، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی کرج، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

 

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی کرج، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی کرج، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

 

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی کرج

مرکز مشاوره تلفنی کرج، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر کرج محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی کرج | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی کرج، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی کرج | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی کرج آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی کرج در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی کرج و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی کرج علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از اردوبیل می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی کرج نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

منبع: مشاوره تلفنی کرج



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

به طور کلی مصرف آنتی بیوتیک در بارداری باید بااحتیاط و تحت کنترل و تجویز پزشک صورت گیرند. بهتر است از مصرف خودسرانه سایرداروها حتی استامینوفن ساده در این دوران خودداری کنید. زنان باردار ممکن است طی دوران بارداری به عفونت مبتلا شده و مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک بشوند. برخی آنتی بیوتیک ها در بارداری بی‌خطر و برخی دیگر زیان‌آور بوده و استفاده از آن‌ها در بارداری ممنوعیت دارد. بی‌خطر یا خطرناک بودن آنتی‌بیوتیک در بارداری به عواملی چون دوز دارو، سن بارداری، مدت زمان مصرف دارو بستگی دارد. در ادامه به محدودیت‌ها و نکات مربوط به مصرف آنتی‌بیوتیک اشاره کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از خدمات مشاوره بارداری استفاده نمایید.

منبع: آنتی بیوتیک در بارداری ممنوع است؟

مصرف آنتی بیوتیک در بارداری

عفونت‌های ویروسی نیاز به تجویز آنتی‌بیوتیک ندارند. اگر آنتی‌بیوتیک‌ها را خودسرانه و بیش از اندازه مصرف کنید، ممکن است بدن شما در برابر عفونت و درمان مقاومت کند. بیشتر عفونت‌های دوران بارداری در حقیقت عفونت‌های سیستم ادراری و عفونت‌های ناشی از استرپتوکوک‌ها دسته B است. بهترین روش درمان این عفونت‌ها استفاده از آنتی بیوتیک در بارداری می‌باشد.

عدم درمان عفونت در بارداری ممکن است با عوارضی مانند سقط جنین، زایمان زودرس، اختلالات قلبی در جنین و نقایص مادرزادی دیگر همراه باشد. در ادامه مطلب به معرفی گروه‌های بارداری پرداخته و برخی آنتی‌بیوتیک‌ها مجاز و غیرمجاز را نام می‌بریم. برای آشنایی بیشتر با نکات مربوط به نحوه مصرف دارو در بارداری کلیک کنید.

گروه‌های دارو در بارداری

معمولا داروها علاوه بر دسته فارموکودینامیکی، برای بارداری نیز در 5 دسته به شرح زیر طبقه‌بندی می‌شوند.

گروه A

مطالعات انجام‌شده روی زنان باردار نشان‌دهنده بروز اختلالات و عوارض برای جنین نیست. این داروها در دسته داروها ایمن بارداری قرار دارند.

گروه B

مطالعات حیوانی بروز عوارض بر جنین را نشان نمی‌دهند. البته مطالعات انسانی کنترل‌شده انجام نشده و اطلاعات کافی از این داروها در دسترس نیست.

بیشتر آنتی بیوتیک های در دسترس در گروه B بارداری قرار دارند. برخی پزشکان تجویز این داروها را به دلیل مشخص نبودن کامل عوارض و اثرات آن‌ها اخلاقی نمی‌دانند.

گروه C

مطالعات انسانی در دسترس نیست. از طرفی مطالعات حیوانی اثرات ناهنجار بر جنین را اثبات کرده‌اند. تجویز این داروها فقط در مواردی که سود واقعی برای جنین دارد، انجام می‌گیرد.

گروه D

شواهد نشان‌دهنده خطرات در خصوص جنین انسان هستند. البته در مواردی که عفونت تهدید‌کننده زندگی خانم باردار باشد، داروها این دسته تجویز می‌شوند.

گروه X

خطرات ناشی از دارو هم بر جنین انسان و هم بر جنین حیوانات مشاهده شده است. زیان این دسته از داروها بیشتر از فوایدشان بوده و تحت هیچ شرایطی نباید استفاده شوند.

عوارض ناشی از داروها گروه X

  • ناهنجاری‌ها مربوط به جمجمه و مغز
  • آنانسفالی
  • انسداد مجرا بینی
  • نقایص چشمی
  • ناهنجاری‌های مادرزادی قلب
  • شکاف کام

آنتی بیوتیک های مجاز در بارداری کدامند؟

دسته پنی‌سیلین‌ها مانند آنتی‌بیوتیک آموکسی‌سیلین و آمپی‌سیلین جزو آنتی بیوتیک های مجاز در بارداری هستند.

سفالوسپورین‌ها مانند سفالکسین، سفاکلور نیز از جمله آنتی‌بیوتیک‌های مجازند.

اریترومایسین، آگمنتین، کلیندامایسین در دوران بارداری ایمن هستند.

تصور می‌شد دارو مترونیدازول در گذشته موجب نقایص مادرزادی در جنین می‌شود. پژوهش‌ها و مطالعات جدید نشان می‌دهند این دارو نیز در رده آنتی‌بیوتیک‌ها مجاز در بارداری طبقه‌بندی می‌شوند.

ماکرولید‌ها مانند آنتی‌بیوتیک آزیترومایسین طبق تحقیقات انجام‌شده در بارداری بی‌خطرند.

آنتی بیوتیک های خطرناک در بارداری

استرپتومایسین که آنتی‌بیوتیک ضد سل بوده و می‌تواند نقایص شنوایی در جنین ایجاد کند.

رده دارویی تتراسایکلین‌ها مانند داکسی‌سایکلین، مینوسایکلین که جهت درمان آکنه و عفونت‌ها تنفسی تجویز می‌شوند. ایجاد لکه بر دندان‌های جنین طی سه ماهه دوم و سوم بارداری از عوارض این داروهاست. از همین رو مصرف آن‌ها در بارداری ممنوع است.

درمان عفونت‌ها ادراری و کلیوی نیتروفورانتوئین است. مصرف این دارو از هفته ۳۶ بارداری به دلیل از بین بردن گلبول‌های قرمز خون جنین ممنوع است. هم‌چنین مادرانی که ریسک زایمان زودرس دارند نباید از این آنتی بیوتیک در بارداری استفاده کنند.

یکی دیگر از آنتی‌بیوتیک‌ها سودمند در عفونت‌های ادراری “تریمتوپرین” است. به دلیل مهار کردن اثر فولیک‌اسید توسط تریمتوپرین، این دارو در بارداری مجاز نیست. اگر مجبور به استفاده از این دارو شدید، مصرف مکمل‌های دوران بارداری را در کنار استفاده از این دارو ادامه دهید.

در پایان فراموش نکنید برای استفاده از آنتی بیوتیک در بارداری به پزشک مراجعه کنید. پزشک پس از بررسی عفونت و گستردگی آن و شرایط بارداری شما بهترین تصمیم در خصوص درمان و دارودرمانی را اجرا می‌کند.

ارتباط سقط جنین و آنتی بیوتیک ها

استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در اوایل بارداری و به ویژه قبل از هفته ۲۰ بارداری در موارد بسیاری منجر به سقط جنین شده است.

آنتی‌بیوتیک‌هایی که این رخداد را رقم زدند در دسته‌ها کینولون (مانند سیپروفلوکساسین)، تتراسایکلین (مانند داکسی‌سایکلین)، مترونیدازول، سولفانامید (مانند کوتریموکسازول)، ماکرولید‌ها به جز اریترومایسین قرار داشتند. برای آشنایی با سایر خطرات بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

منبع: آنتی بیوتیک در بارداری ممنوع است؟



:: برچسب‌ها: آنتی بیوتیک در بارداری ممنوع است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره کودک چیست و چه کمکی به رشد و تعالی فرزندان می‌کند؟ مشاوره کودک یکی از انواع خدمات روانشناسی است که تنها به کودکان دچار اختلالات رفتاری اختصاص ندارد و بسیاری از والدین برای استعدادیابی و یا پرورش مهارت‌های فرزندشان نیز می‌توانند از آن کمک بگیرند. با توجه به نقش پررنگ دوران کودکی در کیفیت سایر دوره‌های زندگی، بسیار اهمیت دارد که بتوانید برای ارتقای وضعیت روانی و بهداشت جسمی فرزندتان تلاش کنید و در صورت نیاز از خدمات مشاوره کودک کمک بگیرید. ما در ادامه این مقاله تلاش کرده‌ایم تا در مورد خدمات ارائه شده در مشاوره‌کودک به توضیحات بیشتری بپردازیم پس با ما همراه باشید.

منبع: مشاوره کودک

مشاوره کودک چیست؟

مشاوره کودک نوعی خدمات روان درمانی است که بر کودکان و نوجوانان تمرکز دارد. روانشناسان در این جلسات مشاوره به گستره موضوعات مختلفی می‌پردازند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درمان اضطراب جدایی، کمک به کودک برای کنار آمدن با سوگ و رفع اختلالات رفتاری اشاره کرد. البته مشاوره کودک تنها به حل و فصل مشکلات این دوران اختصاص ندارد بلکه والدین برای استعدادیابی، گرفتن تست هوش و ارتقای مهارت‌های بین فردی فرزندان خود نیز می‌توانند از آن کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید : علائم کودکان استثنایی

 

متخصصین حرفه‌ای در زمینه مشاوره کودک

برای اینکه از خدمات مشاوره کودک استفاده کنید مهم‌ترین قدم این است که بتوانید متخصصین حرفه‌ای در این زمینه را بشناسید و از افراد درستی کمک بگیرید. روانشناسان تحصیل کرده در گرایش بالینی کودک و روانشناسان کودکان استثنایی از جمله کارشناسانی هستند که به‌طور اختصاصی در حوزه کودک و نوجوان آموزش دیده‌اند و می‌توانند به شما در حل مشکلات کودک و کشف توانمندی‌های او کمک کنند. علاوه بر این روانشناسان بالینی که در دوره‌های تخصصی کودک آموزش‌های ویژه دیده‌اند نیز می‌توانند به شما در زمینه‌های مذکور یاری برسانند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که قبل از مراجعه به روانشناس در مورد مدرک تحصیلی، سوابق آموزشی و کاری او اطلاعات لازم را به دست بیاورید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو با گرد هم آوری برترین متخصصان روانشناسی به شما خدمات روانشناسی در زمینه کودک و نوجوان ارائه می‌دهد، این خدمات در قالب تلفنی، حضوری، انلاین و همایش ارائه می‌گردد.

 

چه زمانی باید از مشاوره کودک کمک بگیریم؟

همان طور که گفته شد مشاوره کودک پیرامون موضوعات مختلفی می‌تواند به شما کمک کند. از همین رو در صورت مواجهه با هریک از موقعیت‌های زیر بهتر است از یک متخصص حرفه‌ای در زمینه کودک مشورت بگیرید.

– درگیری کودک با اضطراب‌ها و ترس های کودکی نظیر اضطراب جدایی، فوبیا یا ترس مفرط از تاریکی، غریبه‌ها و …

  • درگیری کودک با اختلالات یادگیری و مشکلات مرتبط با مدرسه
  • دچار بودن فرزند به اختلالات رفتاری و مشکلاتی نظیر اختلال بیش فعالی-نقص توجه
  • درگیری با نوجوان در مسیر هویت‌یابی و بروز تنش‌های والد فرزندی
  • مواجه شدن کودک با آسیب‌ها و سوءاستفاده‌های جسمی و جنسی
  • تمایل به افزایش و پرورش مهارت‌های زندگی در کودک یا نوجوان
  • تمایل به کشف استعدادهای کودک

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

انواع جلسات مشاوره کودک

جلسات مشاوره کودک می‌تواند به تنهایی با کودک، با والدین یا با حضور هم زمان والد و فرزند برگزار شود. معمولاً برای کودکانی که سن کمتری دارند درمانگر از روش‌هایی نظیر بازی درمانی برای کشف و بهبود مشکلات استفاده می‌کند چراکه بازی ابزار خوبی است تا بچه‌های کوچک‌تر بتوانند احساسات خود را ابراز کرده و ترس‌ها و نگرانی‌هایشان را با درمانگر در میان بگذارند. در روش‌هایی نظیر خانواده درمانی درمانگر تلاش می‌کند تا هم زمان اعضای خانواده را در جلسه مشاوره حاضر نماید و تعاملات آن‌ها را با کودک مشاهده کند. این کار کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری غلط شناسایی شده و روش‌های تربیتی مناسب در طول روند مشاوره تمرین شوند.

طول مدت جلسات مشاوره کودک

طول مدت جلسات مشاوره کودک مسئله‌ای از پیش تعیین شده نیستند بلکه متناسب با موضوعی که به خاطر آن مراجعه می‌کنید می‌توانند متفاوت باشند. برای مثال برای آموزش مهارت‌های زندگی به کودک ممکن است تنها 6 جلسه درمانی کافی باشد اما برای درمان اختلالاتی نظیر نقص توجه-بیش فعالی یا اختلالات یادگیر، تعداد جلسات بیشتری نیاز است. طول مدت هر جلسه نیز می‌تواند از 45 تا 90 دقیقه متغیر باشد.

بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر

علائم هشدار دهنده در مورد مشکلات کودک

کودکان همانند بزرگ‌سالان نمی‌توانند در مورد احساسات خود صحبت کنند و نگرانی‌هایشان را با دیگران در میان بگذارند. آن‌ها اغلب مشکلات خود را در قالب علائم دیگری نشان می‌دهند که شناخت آن‌ها به شما کمک می‌کند در مورد وضعیت روحی روانی فرزند خود آگاهی بیشتری داشته باشید و بتوانید به‌موقع از یک متخصص و مشاور کودک برای حل مشکلات او کمک بگیرید. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وجود ترس‌های بسیار مفرط و غیرمنطقی از موضوعات مختلف
  • اشکال در کنترل خشم و بروز پرخاشگری مفرط
  • ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران و تمایل به انزوا
  • از بین رفتن ناگهانی اشتهای کودک که نیاز کودک به مشاوره را دوچندان می‌کند
  • کاهش نمرات تحصیلی و بروز مشکلاتی در مدرسه
  • درگیری در فعالیت‌های پرخطر و آسیب رسان (این مسئله به خصوص در دوران نوجوانی اهمیت بسزایی پیدا می‌کند)

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

پسر 9 ساله من اصلاً تمرکز حواس ندارد و نمرات تحصیلیش خیلی پایین است. نمی‌دونم چطور باید تمرکزش رو بالا ببرم؟

ناتوانی در تمرکز می‌تواند ریشه در مشکلات گوناگونی داشته باشد که از جمله این مشکلات می‌توان به اختلال نقص توجه، دچار بودن به افسردگی و اضطراب اشاره کرد. برای کمک به فرزندتان لازم است که به یک روانشناس کودک مراجعه کرده تا او ابتدا یک ارزیابی بالینی دقیق از فرزندتان به عمل بیاورد و ریشه مشکلات را تشخیص دهد. تا زمانی که تشخیص دقیقی صورت نگیرد راهکارهای بهبود حواس‌پرتی نمی‌توانند کمک زیادی به شما بکنند. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو بهرمند شوید.

منبع: مشاوره کودک



:: برچسب‌ها: مشاوره کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا در مورد عوارض رابطه مقعدی اطلاعی دارید؟ داشتن رابطه جنسی مقعدی برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. همچنین ممکن است زوجین برای پیشگیری از مسائلی نظیر بارداری یا پاره شدن پرده بکارت به این رابطه روی بیاورند. با این حال از آنجایی که مقعد برای رابطه جنسی طراحی نشده، داشتن رابطه جنسی از این طریق می‌تواند به طور بالقوه ریسک بروز برخی مشکلات را افزایش دهد. از جمله این مشکلات می‌توان به رابطه جنسی دردناک، افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و تحریک بواسیر اشاره کرد. اگر با وجود مخالفت شما همسرتان اصرار به چنین رابطه‌ای می‌کند، می‌توانید با مشاوره جنسی بگیرید.

منبع: عوارض رابطه مقعدی

عوارض رابطه مقعدی | آنچه باید از رابطه مقعدی بدانید

اگر به هر دلیلی به رابطه مقعدی علاقه مند هستید لازم است قبل از شروع رابطه جنسی از خطرها و مشکلات آن آگاهی داشته باشید. ما در ادامه به مهم ترین اطلاعاتی که باید در این زمینه بدانید اشاره کرده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با بایدها و نبایدهای سکس مقعدی کلیک کنید.

1- مقعد از قابلیت روان کنندگی برخوردار نیست

یکی از ویژگی‌های واژن این است که همراه با تحریک شدن زن مرطوب می‌شود. در واقع واژن خاصیت روان کنندگی دارد که اجازه می‌دهد فرایند دخول با سهولت بیشتری اتفاق بیافتد. در مقابل مقعد فاقد این ویژگی است. به همین خاطر شما برای برقراری رابطه مقعدی لازم است از روان کننده‌های مصنوعی نظیر انواع لوبریکانت استفاده کنید. در غیر این صورت دخول می‌تواند به بافت نرم درون مقعد آسیب زده و منجر به درد و خونریزی در این ناحیه شود.

2- بافت درونی مقعد از واژن حساس تر است

بافت درونی مقعد برای رابطه جنسی طراحی نشده است. از همین رو این بافت نازک‌تر و ظریف‌تر است و در حین دخول به احتمال بیشتری آسیب می‌بیند. حساسیت و آسیب پذیری بالاتر باعث می‌شود که احتمال خونریزی در رابطه مقعدی بالا باشد. این اتفاق باعث می‌شود که یکی از عوارض رابطه مقعدی تسهیل انتقال عفونت، ویروس یا باکتری باشد که در نتیجه امکان بروز بیماری‌های مقاربتی را نیز افزایش می‌دهد.

3- عضلات مقعدی برای دفع راحت‌تر مدفوع طراحی شده‌اند

عضلات مقعدی به گونه‌ای طراحی شده است که در زمان فرایند دفع شل شده و به محض پایان این فرایند منقبض می‌شود. این مسئله دخول را در حالت طبیعی بسیار مشکل می‌کند چراکه در حقیقت اسفنکتر در برابر دخول مقاومت کرده و به این ترتیب زمینه بروز خونریزی و درد در حین رابطه جنسی را فراهم می‌کند.

4- باکتری‌های زیادی درون مقعد وجود دارند

حتی اگر شما و شریکتان به هیچ گونه بیماری مقاربتی مبتلا نباشید بازهم باید مراقب باکتری‌هایی که درون مقعد وجود دارند باشید. در نتیجه اگر بعد از رابطه مقعدی می‌خواهید رابطه واژینال داشته باشید حتما کاندوم را تعویض کرده و اگر از آن استفاده نمی‌کنید حتما خودتان را بشویید. توجه داشته باشید که باکتری‌هایی نظیر هپاتیت A می‌توانند به راحتی از طریق رابطه مقعدی منتقل شوند.

نمونه‌هایی از عوارض رابطه مقعدی

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا رابطه مقعدی می‌تواند ریسک ابتلا به برخی مشکلات را افزایش دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. برای جلوگیری از این عوارض حتما مقاله رابطه جنسی را مطالعه نمایید.

1- عوارض رابطه مقعدی | انواع بیماری‌های مقاربتی

عفونت‌ها و بیماری‌هایی که از طریق رابطه جنسی قابل انتقال هستند از طریق رابطه مقعدی نیز انتقال می‌یابند. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به سوزاک، کلامیدیا، تبخال و HIV اشاره کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهند زنانی که رابطه مقعدی را تجربه می‌کنند 13 برابر بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند.

2- بروز مشکلات مرتبط با کولون

در برخی موارد ممکن است رابطه مقعدی منجر به ایجاد شکاف و پارگی در کولون شود. در نتیجه اگر پس از رابطه مقعدی دچار درد شکمی یا خونریزی مقعدی شدید سریعا به یک متخصص مراجعه کنید. در این شرایط ممکن است ترمیم کولون از طریق جراحی ضرورت داشته باشد.

3- عوارض رابطه مقعدی | تحریک بواسیر

اگر بواسیر وجود داشته باشد فشارهای ناشی از رابطه مقعدی می‌تواند آن را تحریک نماید اما بعید است که رابطه مقعدی به طور خود به خود باعث کشش و اتساع عروق خونی موجود در رکتوم شود.

4- بروز مشکلات روان شناختی

از آنجایی که در رابطه مقعدی احتمال بروز آسیب و خونریزی وجود دارد بسیاری از مردان پس از رابطه احساس گناه زیادی را تجربه می‌کنند.  تجربه بیش از حد احساس گناه می‌تواند در قالب مشکلات روان شناختی دیگری نظیر افسردگی یا وسواس خود را نشان دهد. همچنین برخی از زنان از رابطه مقعدی احساس خوبی ندارند چرا که دستیابی به لذت جنسی برای آن‌ها در این شرایط دشوار است. در نتیجه کاهش رضایت جنسی و احساس صدمه دیدن از جمله مشکلات روانشناختی رایجی است که بعد از رابطه مقعدی می‌تواند برای زنان ایجاد شود.

توصیه‌هایی برای کاهش عوارض رابطه مقعدی

با توجه به آنچه تاکنون گفته شد بهترین راهکار برای پیشگیری از عوارض رابطه مقعدی خودداری از انجام آن است. با این حال اگر همچنان به رابطه مقعدی علاقه مند هستید به کار بستن توصیه‌های زیر می‌تواند از شدت آسیب‌ها بکاهد. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله رابطه جنسی پرخطر را بخوانید.

– قبل از دخول از روان کننده‌ها استفاده نمایید.

– برای پیشگیری از انتقال بیماری‌ها حتما از کاندوم استفاده کنید.

– اگر بعد از رابطه مقعدی می‌خواهید رابطه واژینال داشته باشید حتما کاندوم را تعویض کرده یا آلت تناسلی خود را بشویید.

– به آرامی پیش بروید و در طول رابطه از شریک خود در مورد احساس درد سوال بپرسید.

– در صورت بروز درد یا خونریزی حتما رابطه را متوقف کنید.

– اگر بعد از رابطه مقعدی دچار درد شکمی و خونریزی شدید حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا خونریزی در رابطه مقعدی نرمال است؟

خیر. لازم است که در صورت بروز خونریزی رابطه جنسی را متوقف کنید. اگر این خونریزی ادامه پیدا کرد ممکن است آسیب جدی وارد شده باشد. در نتیجه در اسرع وقت به یک متخصص مراجعه نمایید.

منبع: عوارض رابطه مقعدی



:: برچسب‌ها: عوارض رابطه مقعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

علائم و علت سیگار کشیدن فرزندان نوجوان از جمله مسائلی است که والدین باید به طور مستقیم به آن رسیدگی کنند. سیگار کشیدن به خصوص در سنین نوجوانی از موضوعات بسیار نگران کننده‌ای است که زمینه آسیب‌های بیشتر را در آینده به وجود می‌آورد. سیگار حاوی نیکوتین و از اعتیادآورترین مواد در دنیا شناخته می‌شود. از این ماده علاوه بر سیگار، سیگارول‌ها و حتی محصولاتی مشابه با شکلات نیز تولید می‌گردد. اعتیاد به سیگار بیش از تصادفات و آمار خودکشی در سراسر جهان قربانی دارد؛ اکثر افراد سیگاری این عادت را از نوجوانی و جوانی شروع کرده‌اند و واقف به زیان‌های آن هستند اما از روی عادت و یا به بهانه کسب آرامش و رفع خستگی اقدام به استعمال سیگار می‌کنند. در ادامه با علائم و علت سیگار کشیدن فرزندان نوجوان پرداخته‌ایم. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: سیگار کشیدن فرزندان نوجوان

علائم و نشانه های سیگار کشیدن فرزندان نوجوان

نوجوانان به دلایل مختلفی همچون اصرار دوستان و خویشاوندان، علاقه شخصی و همینطور تقلید و خودنمایی به دنبال مصرف سیگار می‌روند. از مهم‌ترین علائم نوجوانان سیگاری، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سرفه: شروع سیگار کشیدن در نوجوانان ممکن است سبب تحریک گلو شده و تبدیل به سرفه مزمن شود.
  • بوی بد دهان: بوی بد دهان از دیگر علائم سیگار کشیدن است که معمولا نوجوانان سعی می‌کنند آن را با آدامس جویدن پنهان کنند.
  • زرد شدن دندان‌ها: سیگار کشیدن دارای تاثیر منفی بر روی بهداشت دهان و دندان نیز هست که حتی رعایت بهداشت دهان و مسواک زدن نیز نمی‌تواند اثرات سوء آن را از بین ببرد. به همین دلیل زرد شدن دندان‌ها از دیگر علائم سیگار کشیدن فرزندان نوجوان می‌باشد.
  • بوی دود: بوی دود بر روی لباس و یا موهای فرد سیگاری می‌نشیند.
  • داشتن فندک یا کبریت در وسایل شخصی: پیدا کردن فندک و یا کبریت در وسایل فرزند نوجوان، اصلا خوشایند نیست چراکه احتمال دارد از آن‌ها برای استعمال دخانیات استفاده کند.

علت سیگار کشیدن فرزندان نوجوان

سیگار کشیدن در میان نوجوانان به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1.حلقه دوستان ناسالم

افراد با ورود به سنین نوجوانی تحت فشار همسالان خود قرار دارند و اگر دوستانی سیگاری داشته باشند، احتمال دارد که آن‌ها نیز سیگاری شوند، چراکه به نوعی به نوجوانان احساس استقلال می‌دهد. تقلید کردن از دوستان ناسالم نیز می‌تواند نوجوانان را به مسیر نادرست هدایت کند. برای پی بردن به میزان تاثیر دوست در نوجوانی کلیک کنید.

2.تقلید از والدین

علت سیگاری شدن برخی از نوجوانان، پیروی کردن از والدین است. معمولا افراد در سنین کودکی نسبت به اقدامات والدین خود منفعل هستند اما با ورود به سنین نوجوانی، رفتارهای آن‌ها مشابه والدین‌شان می‌گردد.

3.تصویر از خود

در سنین نوجوانی، برای هر دختر و پسری بسیار اهمیت دارد که دیگران چه تصویری از آن‌ها دارند و چگونه در موردشان فکر می‌کنند. به نظر خیلی از نوجوانان سیگار کشیدن می‌تواند آن‌ها را بزرگ‌تر و فردی مستقل نشان دهد. با توجه به نظر نوجوانان سیگاری، هر پک به سیگار نشانه‌ای از مردانگی آن‌ها است که به تدریج این باور تبدیل به بخشی از شخصیت‌شان می‌گردد.

4.مشکلات رفتاری

داشتن مشکلات رفتاری و عاطفی در فضای خانه و همینطور عدم حمایت از سوی آن‌ها می‌تواند منجر به مشکلات رفتاری و تحت تاثیر قرار گرفتن با سیگار شود.

5. سیگار کشیدن فرزندان نوجوان به خاطر استرس

برخی مشکلات همچون مشکلات مالی، نگرانی‌های بهداشتی، نداشتن عملکرد تحصیلی مناسب و … منجر به استرس و اضطراب نوجوانان می‌شود که تمایل دارند برای رسیدن به آرامش و رهایی از استرس به سیگار پناه ببرند. برای پی بردن به عوامل استرس در نوجوانان کلیک کنید.

6.فرهنگ عامه

گسترش استفاده از سیگار در میان افراد مختلف و تبلیغاتی که در رسانه‌های جمعی پیرامون سیگار می‌شود، ممکن است نوجوانان را علاقه‌مند به استفاده از سیگار کند. برای مقابله با این عامل خانواده ها باید نسبت به بالا بردن آگاهی فرزندشان تلاش کنند.

7.عوامل بیولوژیکی

نوجوانان از جنبه زیست شناختی، نسبت به نیکوتین حساس‌تر هستند و زودتر از بزرگسالان به آن وابسته می‌شوند. بنابراین تجربه های اولیه آن ها را بیشتر در معرض اعتیاد قرار می‌دهد.

8.در دسترس بودن و قیمت مناسب

معمولا سیگار از برندهای مختلفی وجود دارد و در دسترس نوجوانان است و همینطور قیمت آن نیز با بودجه آن‌ها همخوانی دارد و می‌توانند سیگار را به راحتی تهیه کرده و مصرف کنند. شاید بهتر باشد فروش سیگار را به مانند برخی کشورهای توسعه یافته منوط به شرط سنی کنیم.

9.اثر دوپامین

استفاده از نیکوتین، سبب افزایش انتقال دهنده عصبی به نام دوپامین می‌گردد. دوپامین از انتقال دهنده‌های عصبی است که در زمان پرداختن به یک فعالیت هیجان انگیز و لذت بخش در بدن ترشح می‌شود.

یکی از علت های سیگار کشیدن فرزندان نوجوان این است که با استعمال سیگار و در پی آن ترشح بیشتر دوپامین، احساس خوبی دارند که البته ماندگار هم نیست. ماندگار نبودن این احساس سبب تمایل بیشتر افراد به مصرف سیگار می‌گردد.

10.مخالفت با خانواده و رفع احساس حقارت

علت گرایش برخی از نوجوانان به سیگار کشیدن، مخالفت با خانواده و رفع احساس حقارتی است که در درون‌شان شکل گرفته است. اینکار در واقع میزان اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش می‌دهد.

نگرانی از مصرف سیگارهای جویدنی توسط نوجوان

برخی از پدر و مادرها به دلیل وجود سیگارهای جویدنی در بازار نگران هستند. این سیگارها از دیگر انواع سیگار امن‌تر می‌باشند و درجه اعتیادآوری پایینی دارند؛ اما با این حال نیز امکان اعتیاد به نیکوتین با آن‌ها وجود دارد. در ادامه به برخی از آسیب‌های سیگارهای جویدنی اشاره کرده‌ایم:

  • مشکلات تنفسی
  • مشکلات مرتبط با دندان
  • افزایش مشکلات گوش و بینی
  • سرطان حنجره
  • و …

عوارض آسیب‌زا و اثرات مخرب سیگار کشیدن فرزند نوجوان

استفاده از سیگار و مواد مخدر در نوجوانان منجر به ایجاد آسیب‌های بلند مدت و یا سریع می‌شود که تاثیرات آن در طولانی مدت سبب کاهش سلامتی می‌گردد. از جمله عوارض سیگار کشیدن که منجر به آسیب نوجوانان می‌شود، شامل موارد زیر است.

  • کاهش اندام‌های فیزیکی: یکی از عوارض سیگار کشیدن تاثیر منفی بر روی عملکرد ریه است که رشد آن را کاهش می‌دهد و عملکردش را مختلف می‌کند. به همین دلیل افراد سیگاری مشکلاتی شامل تنگی نفس، سرفه، وزوز گوش و افزایش بلغم را تجربه می‌کنند.
  • بیماری‌های قلبی: ابتلا به بیماری‌های قبلی و مشکلات مرتبط با رگ‌های خونی از دیگر عوارض سیگار کشیدن نوجوان است.
  • بهداشت دهانی ضعیف: در افراد سیگاری بهداشت دهانی با مشکل مواجه می‌شود، به همین دلیل مشکلاتی شامل دندان‌های زرد، نفس بدبو و احتمال ابتلا به سایر مشکلات دهانی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.
  • پوست ناسالم: استعمال دخانیات دارای تاثیر منفی بر روی پوست صورت است و منجر به پیری زودرس می‌شود.

روش‌های جلوگیری از سیگار کشیدن فرزندان نوجوان

برای اینکه بتوانید از سیگار کشیدن فرزند نوجوان خود جلوگیری کنید، توصیه می‌شود به نکاتی که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم توجه کنید.

  • سعی کنید برای فرزند خود الگوی خوبی باشید. والدین سیگاری خود عاملی برای سیگاری شدن فرزندان‌شان هستند. حتی اگر سیگاری هستید، سعی کنید به فرزندتان بگویید که از اینکار پشیمانید اما ترک کردن برای‌تان دشوار است.
  • از تاثیرات منفی سیگار کشیدن در بازه‌های زمانی مختلف با فرزندتان صحبت کنید. سعی کنید در عوض، انتخاب‌های خوب او در زندگی را برجسته‌تر کنید و به خاطر آن‌ها او را تشویق نمایید.
  • قاطعانه از محدودیت‌های سیگار کشیدن به فرزندتان بگویید، هر گونه محدودیت در محیط خانه می‌تواند نوجوانان را از سیگار کشیدن دور کند.
  • از مثال‌های واقعی عواقب سیگار در اطرافیان‌تان برای فرزند خود حرف بزنید.
  • از هزینه‌های زیادی که باید برای سیگار پرداخت شود، با فرزندتان صحبت کنید.
  • فرزند خود را به داشتن عادت‌های سالم در زندگی تشویق کنید و از او بخواهید به ورزش مورد علاقه‌اش بپردازد.

نقش خانواده در پیشگیری از سیگار کشیدن فرزندان نوجوان

در نظر داشته باشید که دوره نوجوانی یعنی حد فاصل دوره کودکی تا جوانی از دوره‌های حساس در زندگی هر فردی است. خانواده‌های هوشیار در سنین حساس فرزندان خود، همواره مراقب او هستند و شرایطشان را درک می‌کنند. در شرایطی که مشکلات نوجوان در محیط خانه حل شود و او ترسی از قضاوت شدن نداشته باشد، نیازی به بودن در جمع دوستان و همسالانش نخواهد داشت.

فضای خانه و خانواده، محیطی است که فرزندان بیشترین زمان خود را در آن می‌گذرانند. به عقیده روانشناسان میزان موفقیت‌ها و شکست‌های یک فرد در زندگی تا حد زیادی وابسته به شیوه تربیتی خانواده‌ها است.

پدر و مادرها باید هوشیار باشند و تمامی رفت و آمدهای فرزند خود را زیر نظر بگیرند و هر زمان که احساس کردند دوستی‌های ناسالم و … فرزندشان را در مهلکه سیگار گرفتار کرده است، باید بدون فوق وقت اقدام به حل این مشکل کنند. آموزش‌های لازم قبل از سنین 15 سالگی، کم کردن فشارهای روانی نوجوان، تشویق او برای رسیدن به موفقیت، ایجاد شرایطی برای تفریحات سالم و … همگی در پیشگیری از سیگار کشیدن در نوجوانان تاثیرگذار می‌باشد. برای درک بهتر نوجوان خود حتما مقاله مشکلات نوجوانی را بخوانید.

سخن آخر

با توجه به معیارهایی که سازمان بهداشت جهانی در نظر می‌گیرد، سیگار در ورودی به اعتیاد و مقدمه‌ای برای شروع دیگر اعتیادها می‌باشد. مصرف سیگار به خصوص از سنین نوجوانی افراد را پله پله به اعتیاد نزدیک می‌کند.

از علت‌های اصلی گرایش نوجوانان به سیگار، می‌توان به استرس، اضطراب، محرک‌های روانی، ناراحتی‌های خانوادگی و … اشاره کرد. دلیل این موضوع این است که نوجوان در پی استعمال سیگار به آرامش کاذبی دست پیدا می‌کند و سعی دارد این موضوع را از خانوداه خود نیز پنهان کنید.

در صورتی که شما نیز در شرایط مشابهی هستید، می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره ذهن نو در ارتباط باشید و از راهکارهای موثر در این زمینه مطلع گردید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم و علت سیگار کشیدن فرزندان نوجوان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: سیگار کشیدن فرزندان نوجوان



:: برچسب‌ها: سیگار کشیدن فرزندان نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

حافظه انسان یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعت بوده که اسرار مربوط به خود را دارد. حافظه انواع مختلفی داشته و طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. آلزایمر یا فراموشی آشناترین بیماری مربوط به اختلالا حافظه است. معمولا ما اختلال‌حافظه را همان فراموشی در نظر می‌گیریم. البته اختلالات حافظه انواع مختلفی دارد و تنها به آلزایمر و فراموشی ختم نمی‌گردد. اختلال‌حافظه با ایجاد مشکلات فراوان برای فرد همراه است. این مشکلات در ابعاد مختلف زندگی تاثیر خواهند گذاشت. اختلال حافظه در سه نوع افزایش حافظه، کاهش حافظه یا تحریف حافظه دیده می‌شود. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. در صورتی که در این زمینه دچار مساله ای شده‌اید، حتما از خدمات مشاوره فردی استفاده کنید.

منبع: اختلال حافظه در جوانی و پیری

علت ایجاد اختلال حافظه

با افزایش سن علائمی از مشکلات مربوط به حافظه در فرد دیده می‌شود. با این حال، این مشکلات در حد ایجاد اختلال در زندگی روزمره فرد نیست و از علائم سالمندی محسوب می‌شود. سایر علل ایجادکننده اختلال حافظه به شرح زیر است.

اثرات برخی داروها بر اختلال حافظه

عوارض جانبی ناشی از داروها می‌تواند منجر به اختلالات حافظه گردد. ممکن است مصرف این داروها در افراد جوان‌تر عارضه ایجاد نکند.

علت بروز عوارض در افراد مسن به دلیل تغییر در متابولیسم و سوخت‌و‌ساز آن‌هاست. مصرف این داروها در سالمندان با گیجی و پایین آمدن سطح هوشیاری همراه است.

داروهایی که اختلال حافظه در فرد ایجاد می‌کنند شامل داروهای کاهنده فشارخون، آرام‌بخش‌ها، داروها موثر در درمان پارکینسون، داروهای ضد زخم معده و داروهای ضدالتهاب هستند.

دلیریوم

دلیریوم وضعیتی است که سطح هوشیاری فرد به طور ناگهانی مختل می‌شود.

به دنبال کاهش سطح هوشیاری، علائمی نظیر عدم تمرکز، اختلالات شناختی نیز در فرد بروز می‌کند. در هر مقطع سنی ممکن است دلیریوم دیده شود.

تغییرات متابولیسم بدن، مشکلات و بیماری‌ها روانی، ابتلا به عفونت‌ها، کاهش اکسیژن بدن از دلایل ایجادکننده دلیریوم به شمار می‌روند.

افسردگی شدید

شرایط خلقی فرد به طور مستقیم با عملکرد شناختی وی ارتباط دارد. علائم اختلال حافظه با علائم افسردگی شباهت دارند.

نداشتن تمرکز و اختلال در توجه فرد از نشانه‌ها افسردگی و اختلال حافظه هستند. درمان افسردگی در دوران میان‌سالی به رفع نشانه‌ها مربوط به اختلال حافظه منجر خواهد شد. برای درمان افسردگی سالمندان کلیک کنید.

ابتلا به برخی بیماری‌ها

بیماری‌های مزمن، مشکلات تنفسی، بیماری‌های مربوط به غده تیروئید، مشکلات کبدی می‌توانند به اختلال حافظه منجر شوند.

انواع اختلال حافظه

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم اختلال حافظه را به سه دسته افزایش حافظه، تحریف حافظه و کاهش حافظه تقسیم‌بندی می‌کنند.

افزایش حافظه

همراه با اختلالات روانی مانند وسواس، پارانوئید نیز دیده می‌شود. در این حالت، فرد جزئیات بی‌اهمیت و اتفاقات فراموش‌شده را بدون تفکر درباره آن‌ها به یاد می‌آورد.

تحریف حافظه

آشناپنداری، ناآشناپنداری و کریپتومنزیا از انواع تحریف حافظه هستند. در این نوع از اختلال حافظه، فرد خاطرات را به خاطر آورده اما به شکلی که در گذشته اتفاق نیفتاده است.

آشناپنداری به این صورت است که فرد موقعیت جدید را تکراری در نظر می‌گیرد.

ناآشناپنداری مخالف آشناپنداری است. فرد موقعیتی که قبلا تجربه کرده را به یاد نمی‌آورد. اشکال حقیقی در شناسایی موقعیت است نه یادآوری.

شخص در کریپتومنزیا قادر به یادآوری خاطرات خود بوده اما آن‌ها را خاطرات شخصی نمی‌داند. بلکه آن را به صورت داستان یک فیلم یا محتوا یک کتاب در ذهن دارد.

آلزایمر

شایع‌ترین اختلال حافظه شناخته شده است. افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب، دیابت، وراثت و آسیب اعصاب مغزی در ایجاد آلزایمر موثرند.

آلزایمر در دسته کاهش حافظه قرار دارد. علائم ناشی از آن شامل بی‌قراری، تغییرات شخصیتی و رفتاری در فرد، کاهش قدرت قضاوت، تغییر احساسات می‌باشد.

دمانس

دمانس یا زوال عقل یک اصطلاح کلی جهت معرفی بیماری‌ها مغزی است.

دمانس یا زوال عقل به انواع دمانس عروقی، دمانس لویی‌بادی، دمانس پیشانی_گیجگاهی دسته‌بندی می‌شوند.

زوال عقل نیز در دسته کاهش حافظه طبقه‌بندی می‌گردد. نشانه‌ها آن عبارت است از فراموشی، اشکال در درک صحبت اطرافیان، ناتوانی در سخن گفتن، مختل شدن قدرت قضاوت و برنامه‌ریزی و… . برای آشنایی بیشتر با علائم و راه های درمان زوال عقل کلیک کنید.

دمانس لویی‌بادی

پروتئین لویی‌بادی که یک پروتئین غیرطبیعی بوده توسط بافت‌های مغز تولید می‌شود. توهم بینایی، توهم شنوایی، گیجی، عدم تعادل و زمین خوردن، افسردگی از نشانه‌ها ابتلا به دمانس لویی‌بادی است.

دمانس پیشانی_گیجگاهی

در دمانس پیشانی_گیجگاهی سلول‌های موجود در ناحیه پیشانی و گیجگاه از بین می‌روند. ممکن است در سنین نوجوانی علاوه بر سالمندی نیز دیده شود.

این نوع از اختلال حافظه با تغییرات شدید شخصیتی و رفتاری، استفاده از کلمات ناهنجار و رکیک، بروز رفتار‌ها پرخاشگرانه، تشنج، پیدا شدن مشکلات جنسی، اسپاسم ماهیچه‌ها همراه است.

درمان اختلال حافظه

هرچه اختلال حافظه زودتر تشخیص داده شود، روش‌ها درمانی و نتایج حاصل از درمان امیدوارکننده است.  بسته به نوع اختلال و شدت بیماری و علائم آن، روش‌ها درمانی موثر اتخاذ می‌شوند.

شیوه‌های درمان رایج شامل مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای تجویزی وی، روان‌درمانی و مشاوره با روان‌شناس می‌باشد. از آنجا که خیلی اوقات این خانواده بیمار هست که نمی‌داند با بیمار چطور و چگونه رفتار کند، نیاز به مداخله مشاوره خانواده ضرورت پیدا می‌کند. بنابراین در صورتی که با مشکل حافظه پدر یا مادر سالمندتان دشواری برای شما ایجاد کرد حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حافظه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: اختلال حافظه در جوانی و پیری



:: برچسب‌ها: اختلال حافظه در جوانی و پیری ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

یکی از سوالاتی که پدر و مادرها اغلب با آن مواجه می‌شوند مربوط به مناسب‌ترین سن تربیت کودک است. معمولا والدین می‌خواهند بدانند تربیت فرزندشان را باید از چه سنی و چگونه آغاز کنند. واقعیت این است که تربیت یک موضوع دائمی بوده و شروع یا پایان آن محدود به بازه زمانی خاصی نمی‌شود اما بهتر است نکاتی که برای آموزش به فرزند خود انتخاب می‌کنید متناسب با سن و توانایی‌های او باشد. روانشناسان کودک به شمشا کمک می‌کنند تا با ویژگی‌های تربیت در هر دوره سنی آشنا شوید. به همین خاطر بهتر است در تربیت کودک خود از نظر مشاورین کودک استفاده کنید. با توجه به اهمیت سن کودک در مسائل تربیتی، در این مطلب راجع به سن تربیت کودک و جنبه‌های مختلف آن صحبت خواهیم کرد.

منبع: سن تربیت کودک

سن تربیت کودک | تربیت به عنوان یک فرایند دائم

اگر تربیت را به معنای آموزش اصول لازم برای زندگی به کودکان در نظر بگیریم، شاید بهتر باشد بگوییم که تربیت بازه خاصی برای شروع یا پایان ندارد. کودک شما از همان آغاز زندگی در معرض رفتارها و واکنش‌های مختلفی قرار می‌گیرد و به تدریج متوجه این مسئله خواهد شد که هر رفتاری نتیجه خاصی را در پی دارد. این موضوع از رفتارهای ساده‌ای مثل درک نوزاد از خندیدن اطرافیان در صورت خندیدن وی شروع می‌شود و به مرور با بزرگتر شدن کودک مسائل پیچیده‌تری را نیز شامل خواهد شد. در نتیجه شما به عنوان والدین کودک باید همواره نسبت به آموزش کودک خود حساس باشید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در هر بازه سنی، کودک آمادگی لازم برای یادگیری برخی از اصول را دارد و آمادگی یادگیری برخی از مسائل را نیز ندارد. شما باید این توانایی را در خود ایجاد کنید که در هر سن چه نکاتی را و با چه زبانی به فرزند خود آموزش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید. 

 

ابعاد مختلف تربیت و نقش سن در هریک از آن ها

همانطور که می‌دانید تربیت شامل بخش‌ها و جنبه‌های گوناگونی است که تمامی آن‌ها نیازمند توجه هستند در غیر اینصورت کودک شما دارای شخصیتی نامتوازن خواهد شد که ابعاد مختلف آن به یک میزان رشد نکرده‌اند. ما در این بخش به ابعاد مختلف تربیت و نقش سن در آن‌ها توجه خواهیم کرد.

 

1. سن تربیت کودک | تربیت اجتماعی

شاید بتوان گفت نخستین جنبه تربیت که کودک با آن مواجه می‌شود تربیت اجتماعی است. در طی دوسال اول زندگی کودک شما مشغول رسیدن به این باور است که دنیا و انسان‌ها چگونه هستند؟ درصورتی که کودک از والدین و به خصوص مادر محبت و توجه کافی دریافت کرده باشد دنیا را جایی امن و دیگران را قابل اعتماد خواهد یافت اما اگر کودک احساس کند مادر همواره کنار او نبوده و نسبت به نیازهایش بی توجه است به این باور خواهد رسید که دنیا جایی ناامن و دیگران افرادی غیر قابل اعتماد هستند. این باور کودک که به آن سبک دلبستگی گفته می‌شود تمامی روابط اجتماعی فرد در آینده را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

 

رشد اجتماعی کودک

رشد اجتماعی کودک معمولاً تا پیش از شروع سنین مدرسه روندی آهسته دارد و دایره اطرافیان آن‌ها به اعضای خانواده و نزدیکان محدود می‌شود. از سنین مدرسه کودک شما به تدریج با گروه‌های دیگری از جامعه آشنا شده و اصول ارتباط اجتماعی را در جریان این روابط می‌آموزد اما همچنان تأثیر خانواده و نزدیکان برای کودک غالب است. با رسیدن کودک به سنین نوجوانی گروه‌های دوستی ارزش و اعتبار بسیاری پیدا کرده و در کنار دوستان بودن بسیار با ارزش‌تر از بودن در کنار خانواده می‌شود. این موضوع با رسیدن فرزندتان به سنین اواخر نوجوانی و اوایل جوانی تا حد زیادی تعدیل شده و خانواده و دوستان ارزش متعادلی پیدا می‌کنند.

معمولاً سنین پیش دبستانی و اوایل دبستان بهترین زمان برای آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان است و مرحله مهمی در سن تربیت کودک محسوب می‌شود. مهارت‌هایی نظیر دوست یابی، همکاری و تعاون و حتی توانایی رد کردن درخواست دوستان در صورت لزوم، از جمله مهارت‌هایی هستند که در تربیت اجتماعی کودک باید به آن‌ها توجه داشته باشید. شما می‌توانید راجع به نحوه آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودک خود از مشاورین کودک کمک بگیرید. با این حال همانطور که گفته شد بهتر است آموزش این مسائل را از سنین پیش دبستانی شروع کنید زیرا تا قبل از این سنین کودکان معمولاً درک چندانی از روابط اجتماعی ندارند و حتی درصورتی که با همسالان ارتباط برقرار کنند، بیشتر تابع اصول خود هستند.

 

2. تربیت توانایی‌های ذهنی

توانایی‌های ذهنی شامل انواع مختلفی از توانایی‌ها نظیر توجه و تمرکز، حافظه، توانایی حل مسئله و تصمیم گیری یا توانایی‌های حساب و ریاضی است. برای آموزش هریک از این مسائل باید به کودک خود اجازه دهید که به سطحی از درک و توانایی ذهنی دست پیدا کند. معمولاً شما می‌توانید از سنین 4 یا 5 سالگی تقویت این توانایی‌ها را در کودک خود شروع کنید. معمولاً توصیه می‌شود در سنین پایین‌تر این تربیت را با استفاده از بازی‌ها و به صورت سرگرمی برای کودک شروع کنید. به میزانی که سن کودک افزایش پیدا می‌کند قدرت ذهنی او نیز افزایش پیدا کرده و شما می‌توانید آموزش‌های پیچیده‌تری را شروع کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از آزمون‌های هوش و استعداد برای کودک خود، متوجه نقاط ضعف و قوت او شده و سپس برای بهبود توانایی‌هایش برنامه ریزی کنید. در غیر این صورت با مجموعه گسترده و پیچیده‌ای از توانایی‌های ذهنی مواجه می‌شوید که توجه به تمامی آن‌ها موضوع دشواری محسوب می‌شود.

 

3. سن تربیت کودک | تربیت جنسی

یکی دیگر از جنبه‌های تربیت که اهمیت بالایی دارد، تربیت جنسی کودک است. تربیت جنسی معمولاً از 3 یا 4 سالگی و با شروع کنجکاوی‌های کودک در زمینه مسائل جنسی شروع می‌شود. معمولا روانشناسان توصیه می‌کنند که تربیت جنسی را از زمانی که کودک توانایی صحبت کردن پیدا می‌کند، آغاز کنید. در ابتدای آموزش نام اندام‌های بدن، نام اندام تناسلی را نیز به او آموزش داده و به تدریج و با بزرگتر شدن کودک اطلاعات بیشتری به او بدهید. توجه داشته باشید که آنچه در زمینه تربیت جنسی کودک اهمیت دارد میزان اطلاعات کودک است و نه سن تقویمی آن‌ها. شما در هر مرحله با توجه به دانسته‌های کودک و سوالی که مطرح کرده به وی پاسخ می‌دهید. در نتیجه به دنبال سن خاصی برای آموزش تمامی مطالب به کودک خود نباشید. برای آشنایی با بهترین روش تربیتی متناسب با سن کودک مطالب زیر را بخوانید :

تربیت کودک زیر یک سال

تربیت کودک دو ساله

تربیت کودک سه ساله

برخورد با کودک 4 تا 5 ساله

تربیت کودک 6 تا 12 سال

 

تأثیر سن در سختگیری و یا سهل انگاری در تربیت کودکان

هنگامی که رفتار اشتباهی از یک کودک سر می‌زند معمولاً با دو شیوه واکنش نشان دادن مواجه می‌شویم. گروهی از والدین با این استدلال که فرزندشان هنوز کوچک است برخوردی با اشتباهات او نمی‌کنند، در مقابل برخی خانواده‌ها بدون توجه به این موضوع که فرزندشان هنوز سن چندانی ندارد به شدت واکنش نشان می‌دهند.

در تربیت کودک خود به این موضوع توجه داشته باشید که کودک شما همواره به تذکر و برخورد قاطع نیاز دارد اما برای یادگیری کامل اصول اخلاقی و یا آداب اجتماعی به تمرین و تکرار و صبر شما نیازمند است. پس شما باید رفتار نامناسب را همیشه گوشزد کنید اما با توجه به سن کودک این مسئله می‌تواند میزانی از قاطعیت و محبت را در کنار یکدیگر داشته باشد. مشاوره کودک به شما کمک می‌کند تا طاعیت و محبت را در تربیت فرزند خود به یک اندازه به کار گیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

مناسب‌ترین سن برای تربیت کودک چه سنی است؟

تربیت کودک محدود به بازه سنی خاصی نیست و در تمامی سال‌های کودکی و نوجوانی ادامه پیدا می‌کند؛ اما سنین مدرسه تا پیش از رسیدن کودک به نوجوانی اهمیت بالاتری دارند زیرا کودکان در این دوره هنوز به شدت تحت تأثیر والدین هستند و از طرف دیگر توانایی ذهنی آن‌ها برای درک و پذیرش مسائل مختلف نسبت به سال‌های قبل رشد بیشتری کرده است.

تربیت جنسی کودک از چه سنی شروع می‌شود؟

از سنین 3 یا 4 سالگی و با شروع کنجکاوی‌های کودک در زمینه مسائل جنسی امکان این زمینه از تربیت فراهم می‌شود؛ اما بهتر است که از قبل این سنین نیز در حین آموزش اسامی موضوعات مختلف به فرزندتان، نام اعضای بدن و اندام‌های تناسلی را نیز به آن‌ها آموزش دهید.

آیا می‌توانیم آموزش توانایی‌های خواندن و نوشتن را پیش از سن مدرسه برای کودک شروع کنیم؟

معمولاً تا پیش از این سن ذهن کودکان توانایی آموزش این مطالب را ندارد و حتی اگر این توانایی وجود داشته باشد آموزش زودهنگام باعث می‌شود آن‌ها انگیزه و توجه لازم را در مدرسه نشان ندهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سن تربیت کودک می‌توانید از خدمات مشاوره روانشناسی ذهن نو بهره‌مند شوید. 

منبع: سن تربیت کودک



:: برچسب‌ها: سن تربیت کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز و متخصصین روانشناس کودک ارومیه کدامند؟ در این مراکز چه خدماتی در اختیار والدین و فرزندان قرار می‌گیرد؟ مشاوره کودک یکی از انواع خدمات تخصصی روانشناسی است که به موضوعات گسترده‌ای می‌پردازد. از جمله این موضوعات می‌توان کمک به والدین برای حل مشکلات رفتاری کودک، تشخیص اختلالات روانشناختی دوره کودکی و انجام آزمون‌های مختلف برای بررسی عملکرد هوش را نام برد. در این مقاله به معرفی بهترین مراکز مشاوره کودک ارومیه پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودک کلیک کنید.

منبع؛ روانشناس کودک در ارومیه

کار روانشناس و مشاوره کودک چیست؟

مشاوره کودک از جمله خدمات تخصصی است که توسط روانشناسان ارائه می‌گردد. در این نوع از مشاوره درمانگران موضوعات گسترده‌ای را بررسی می‌کنند. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسات مشاوره کودک ارومیه مورد توجه قرار می‌گیرند، می‌توان به ترس‌ها و اضطراب‌های دوران کودکی نظیر اضطراب جدایی، ترس از تاریکی، حیوانات و سایر موقعیت‌های خاص اشاره کرد. در نظر داشته باشید که مشاوره کودک تنها به زمانی که فرزندتان دچار مشکل روانشناختی شده اختصاص ندارد بلکه شما برای مواردی نظیر بهبود ارتباط والد فرزندی، یادگیری سبک تربیتی موثر، استعدادیابی در کودک و ارزیابی هوش او نیز می‌توانید از این خدمات کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

ویژگی های بهترین روانشناس و مراکز مشاوره کودک ارومیه

برای اینکه بفهمید یک مرکز مشاوره از کیفیت مناسبی برخوردار است یا خیر باید چندین ملاک را در نظر بگیرید. از جمله مهم‌ترین ملاک‌های یک مرکز مشاوره خوب برای کودکان و نوجوانان باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- برخورداری از متخصص حرفه‌ای در زمینه مشاوره کودک

یک مرکز مشاوره خوب از افراد با تجربه و متخصص در حوزه کودک برای برگزاری جلسات مشاوره کمک می‌گیرد. لازم به ذکر است متخصصین برای ارائه خدمات در این حوزه باید در یکی از گرایش‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و یا روانشناسی کودکان استثنایی از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. همچنین بررسی سوابق تجربی، آموزشی و پژوهشی درمانگران می‌تواند بینش خوبی در مورد میزان صلاحیت و تخصص آن‌ها در اختیار شما قرار دهد.

2-روانشناس خوب کودک ارومیه دارای مجوز رسمی از نهادهای معتبر

نبود مجوز رسمی این امکان را فراهم می‌کند که افراد غیر متخصص به ارائه خدماتی بپردازند که مهارت چندانی در آن ندارند. در حالی که مراکز دارای مجوز رسمی تحت نظارت نهادهای معتبر هستند و فعالیت‌های آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. از همین رو مرکز مشاوره‌ای که برای بهبود وضعیت فرزندتان به آن مراجعه می‌کنید باید حتما از سازمان بهزیستی یا سازمان نظام روانشناسی کشور پروانه فعالیت داشته باشد.

3-  داشتن تجهیزات کافی

برگزاری جلسات مشاوره با کودک فضای متفاوتی را می‌طلبد. اتاق درمان باید محیط جذابی برای کودک بوده و از تجهیزات کافی برای بازی درمانی برخوردار باشد. همچنین وجود تست‌ها و آزمون‌های مختلف استعدادیابی و تعیین سطح هوش از جمله مواردی است که وجود آن برای یک مرکز مشاوره کودک ضروری است.

آدرس مراکز دارای روانشناس کودک در ارومیه

از جمله مراکزی که به صورت تخصصی در ارومیه به صورت تلفنی و آنلاین به ارائه خدمات روانشناسی کودک می‌پردازد به شرح زیر است.

مرکز مشاوره نی نی مایند تهران ، خیابان شریعتی روبروی مترو 02191002360

انواع جلسات با مشاوران‌کودک در ارومیه

جلسات مشاوره و روانشناس کودک ارومیه انعطاف پذیری بالایی دارند. این جلسات می‌توانند به صورت انفرادی با کودک، انفرادی با والدین و یا با حضور والد و کودک به طور همزمان برگزار شوند. در جلسات انفرادی با کودکان کم سن و سال، درمانگران برای تشخیص بهتر مشکلات اغلب از روش‌های مختلف بازی درمانی کمک می‌گیرند. چراکه بچه‌ها در جریان بازی راحت‌تر هیجانات خود را ابراز می‌کنند. بازی‌هایی نظیر نمایش و قرار گرفتن در نقش‌های مختلف به درمانگر کمک می‌کند تا دنیای ذهنی کودک در مورد محیط اطرافش را  بهتر بشناسد.

در مقابل در جلساتی که با حضور والدین و کودک برگزار می‌شود، روانشناس به طور مستقیم تعاملات میان اعضای خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد و الگوهای رفتاری نامناسب را شناسایی می‌کند. سپس در مورد این الگوها به والدین بازخورد داده و تمرین‌هایی جهت جایگزینی رفتار صحیح با الگوهای تعاملی قبلی به آن‌ها ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

چه زمانی باید از خدمات روانشناس کودک ارومیه کمک بگیریم؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد جلسات مشاوره با کودک می‌تواند بر موضوعات مختلفی تمرکز یابد. هنگام مواجهه با هریک از موارد زیر بهتر است از یک روانشناس متخصص در حوزه کودک یا نوجوان کمک بگیرید.

– درگیری کودک با مشکلات اضطرابی نظیر ترس از غریبه‌ها، اضطراب جدایی، ترس از تاریکی و…

– دچار بودن فرزند به اختلالات رفتاری و مشکلاتی نظیر اختلال بیش فعالی- نقص توجه

– مواجه شدن کودک با آسیب‌ها و سوءاستفاده‌های جسمی و جنسی

– تمایل به کشف استعدادهای کودک در زمینه‌های مختلف

– ناتوانی فرزند در برقراری ارتباط با همسالان

– وجود مشکلات تحصیلی و یادگیری

– وجود تاخیرهایی در مسیر رشد (برای کسب اطلاعات در زمینه کودکان استثنایی کلیک کنید.)

زمینه های کاری روانشناس کودک

والدین می‌توانند با مراجعه به مشاور و روانشناس کودک در مورد مشکلات متعدد کودک‌شان از آنان راهنمایی بگیرند. برخی از زمینه‌ها و مشکلاتی که مشاور و روانشناس خوب کودک می‌تواند به شما کمک کند عبارتند از:

_بیماری‌های ژنتیکی
_اختلالات عصبی-رشدی
_استرس در کودکان
_وسواس در کودکان
_افسردگی در کودکان
_اختلالات خوردن
_اختلالات رفتاری
_اختلالات یادگیری
_اختلالات دفعی
_آموزش تربیت کودک
_آموزش جنسی کودکان
_کشف استعداد کودک از خدمات مرکز مشاوره و روانشناس کودک ارومیه
_نشانه‌های سلامت نوزاد
_نوزاد تازه متولد شده
_بیماری‌های کودکان
_نیازهای اولیه کودکان
_مشکلات دوران مدرسه
_رفتار با کودک
_آموزش به کودک
_نقش مادر و نقش پدر در تربیت فرزندان
و…

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد، کودک و نوجوان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک در ارومیه با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع؛ روانشناس کودک در ارومیه



:: برچسب‌ها: روانشناس کودک در ارومیه ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

این روزها خیلی‌ها برای رسیدن به آرامش اعصاب شرایط خاصی را مد نظر دارد. اما زندگی‌کردن در دنیای کنونی حجم بالایی از اضطراب را به همراه دارد. این استرس‌ها علاوه بر تأثیر منفی که در سلامت جسمی و روانی ایجاد می‌کنند توانایی لذت بردن از زندگی را نیز از ما خواهند گرفت. خبر خوب این است که شما می‌توانید با استفاده از چند راهکار ساده آرامش روحی دائمی داشته باشید. برای مثال گذراندن زمان‌های کوتاهی در تنهایی، گوش‌دادن به موسیقی و به‌خصوص انجام تمرینات ریلکسیشن تا حد زیادی تنش را از شما دور می‌کند. اما دقت داشته باشید که تنها یک بار انجام‌دادن این روش‌ها کافی نیست. اگر می‌خواهید آرامش را تجربه کنید باید این فعالیت‌ها را در برنامه روزانه خود قرار دهید. به‌علاوه اگر احساس می‌کنید فشار روانی در زندگی‌تان دارد از کنترل خارج می‌شود بهتر است هرچه سریع‌تر مشاوره فردی بگیرید.

منبع: آرامش اعصاب با روش های علمی

راهکارهایی برای رسیدن به آرامش اعصاب

1- زمان‌هایی از روز را تنها باشید

ازدحام و شلوغی یکی از مهم‌ترین دلایل استرس هستند. به همین خاطر برای رسیدن به آرامش اعصاب گاهی اوقات خودتان را از شلوغی‌ها دور کنید. سعی کنید در طول روز زمان‌هایی را به بودن با خودتان اختصاص بدهید. نیازی نیست زمان طولانی را برای این کار در نظر بگیرید. حتی چند دقیقه تنهایی می‌تواند آرامش اعصاب را به شما برگرداند. سعی کنید در زمان‌هایی که با خودتان خلوت می‌کنید به هیچ‌چیز فکر نکنید. این کار باعث می‌شود که ذهن شما تا حدودی خودش را بازسازی کند و شما توانایی لازم برای ادامه فعالیت‌های‌تان را به دست بیاورید.

الگوی خواب منظم

احتمالاً به تجربه متوجه این موضوع شده‌اید که وقتی شب‌ها به مقدار کافی می‌خوابید صبح‌ها نیز با روحیه بهتری از خواب بیدار می‌شوید؛ و در طول روز بعد نیز انرژی بیشتری برای انجام کارهای‌تان دارید. اهمیت خواب کافی و باکیفیت در سلامت روان این روزها کاملاً ثابت شده است. پس اگر به دنبال آرامش اعصاب هستید یکی از اولین نکاتی که باید رعایت کنید اصلاح الگوی خواب است. سعی کنید زمان مشخصی برای خوابیدن و بیدارشدن داشته باشید؛ و این الگو را در تمام طول هفته حفظ کنید.

به‌علاوه اگر احساس می‌کنید که دچار اختلال خواب شده‌اید بهتر است هرچه سریع‌تر راجع به این موضوع از یک مشاور کمک بگیرید.

ورزش را در برنامه روزانه خود قرار بدهید

تحقیقات روان‌شناسان سلامت این موضوع را ثابت کرده است که ورزش و به‌خصوص ورزش‌های هوازی می‌توانند شدت استرس را کاهش بدهند. به همین خاطر یکی از توصیه‌های متخصصین برای جلوگیری از استرس این است که ورزش‌کردن را در برنامه روزانه خود قرار بدهید. حداقل 20 دقیقه ورزش در طول روز باعث افزایش ترشح مسکن‌های طبیعی و هورمون‌های شادی‌بخش در بدن می‌شود.

انجام تمرینات آرام‌سازی

یکی از مؤثرترین راهکارها برای کاهش استرس و بالابردن آرامش روانی استفاده از تمرینات آرام‌سازی است. تکنیک‌های ساده‌ای مثل تنفس عمیق و ریلکسیشن از جمله کارهای ساده‌ای هستند که می‌توانید به‌تنهایی و بدون نیاز به وسایل خاصی در خانه آن‌ها را انجام دهید. انجام این تمرینات به‌صورت منظم به شما کمک می‌کند که تأثیرات منفی استرس را تا حد زیادی از خودتان دور کنید.

ارتباط موسیقی و آرامش اعصاب

سال‌هاست که متخصصان از موسیقی به‌عنوان راهی برای کاهش فشارهای روانی استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید زمان‌هایی از روز را به گوش‌کردن به موسیقی اختصاص بدهید. برای این کار بهتر است حتی برای چند دقیقه دست از کار بکشید؛ در یک فضای آرام بنشینید و به موسیقی که احساس خوبی در شما زنده می‌کند گوش کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام گوش‌دادن به موسیقی نباید کار دیگری انجام بدهید.

ثبت اتفاقات منفی

یکی از روش‌هایی که مشاورین برای کاهش احساسات منفی استفاده می‌کنند این است که اتفاقات تلخ و موضوعاتی که شما را ناراحت می‌کنند را روی یک برگه بنویسید. بعضی از متخصصین معتقدند که وقتی شما آنچه ناراحت‌تان کرده را با جزئیات در ذهن‌تان مرور می‌کنید این کار باعث کم‌شدن بار روانی موضوع می‌شود. به‌علاوه بسیاری از مواقع نوشتن باعث می‌شود متوجه شوید که اتفاقات به‌اندازه‌ای که تصور می‌کنید هم بزرگ و نگران‌کننده نیستند. حتی ممکن است در حین نوشتن راهکارهای مناسبی برای حل کردن مشکل به ذهن‌تان برسد.

برنامه‌ریزی برای تفریح

ما به همان اندازه که به کارکردن و درس‌خواندن نیاز داریم به تفریح هم احتیاج داریم. متأسفانه بسیاری از ما آن‌قدر غرق در کار و برنامه‌های روزانه می‌شویم که دیگر زمانی را برای خودمان در نظر نمی‌گیریم. اما بهتر است به این موضوع توجه کنید که تفریح انرژی شما را برای ادامه فعالیت بیشتر می‌کند. به‌علاوه تفریحاتی که به آنها علاقه داشته باشید تا حد زیادی انرژی منفی را از شما دور می‌کند.

به همین خاطر بهتر است از این به بعد تفریح را در برنامه روزانه یا هفتگی خود قرار دهید. لازم نیست که تفریحات شما شامل برنامه‌های پرهزینه یا خاص باشد. بلکه هر کاری که به شما احساس خوبی می‌دهد را می‌توانید در برنامه وارد کنید. برای مثال تماشای یک فیلم یا قدم‌زدن در یک فضای سبز می‌توانند تفریحات ساده‌ای باشند که آرامش را به شما برمی‌گردانند.

روابط اجتماعی برقرار کنید

حتماً برای شما هم پیش آمده است که پس از یک دورهمی دوستانه یا صحبت‌کردن با کسی که دوستش دارید احساس آرامش و سبک شدن بکنید. درواقع متخصصین معتقدند که ارتباطات اجتماعی باعث می‌شود شما احساس کنید تنها نیستید و کسانی هستند که شما را دوست دارند و از شما حمایت می‌کنند. این شرایط باعث احساس آرامش و دلگرمی در هر کدام از ما می‌شود. پس اگر به دنبال افزایش آرامش اعصاب تان هستید به ارتباطات اجتماعی به‌عنوان یک عامل خیلی مهم توجه داشته باشید.

دلایل استرس را شناسایی کنید

همیشه شناختن دلایل یک وضعیت تأثیر خوبی روی کاهش مشکلات خواهد داشت. به همین خاطر یکی از راهکارها برای کاهش استرس این است که دلایل فشار روانی را شناسایی کنید. برای مدتی رفتار خود را زیر نظر بگیرید؛ و به این سؤال پاسخ بدهید که چه زمان‌هایی استرس بیشتری را تجربه می‌کنید؟

احتمالاً با دلایل متفاوتی مواجه می‌شوید. وجود آدم‌های سمی در زندگی، برنامه‌های کاری فشرده و یا احساس تنهایی و ناتوانی در حل کردن مشکلات از جمله این دلایل هستند. وقتی علت استرس خود را شناسایی کردید سعی کنید راهی برای برطرف‌کردن آن پیدا کنید. اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی نمی‌توانید شرایط را تغییر بدهید بهتر است از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید. برای شروع مقاله کنترل استرس را بخوانید.

برای آرامش اعصاب چی بخوریم؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مواد غذایی نیز می‌توانند تأثیر بسیاری روی آرامش اعصاب یا افزایش استرس شما داشته باشند. برای مثال تحقیقات نشان داده که مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند استرس را در شما افزایش بدهد. این در حالی است که خوراکی‌هایی مثل شکلات تلخ یا بسیاری از دم‌نوش‌ها واقعاً در ایجاد آرامش مؤثر هستند. علاوه بر این‌ها غذا خوردن در یک ساعت مشخص و همین‌طور تنوع مواد خوراکی که استفاده می‌کنید نیز می‌تواند در رسیدن به آرامش تأثیر بسیاری داشته باشد. از جمله خوراکی هایی که به شما برای رسیدن به آرامش روحی کمک می‌کنند به شرح زیر است.

  • چای سبز
  • شیر داغ
  • شکلات تلخ
  • چای بابونه
  • عسل
  • سوپ سبزیجات
  • آجیل مثل (پسته، فندق، بادام و..)

رسیدن به آرامش اعصاب و اهمیت مشاوره

گاهی اوقات رسیدن به آرامش اعصاب کار ساده‌ای نیست. وقتی مشکلات شما بزرگ‌تر از آنی هستند که به‌تنهایی بتوانید آن‌ها را حل کنید؛ هنگامی که درگیر یک سبک زندگی اشتباه شده‌اید؛ و به‌خصوص زمان‌هایی که با یک بیماری روانی (اختلالات اضطرابی، افسردگی، وسواس و..) دست‌وپنجه نرم می‌کنید آرامش روانی را می‌توانیم دور­ از ­دسترس­ترین هدف بدانیم.

در چنین شرایطی بهتر است برای بهبود شرایط از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به شما کمک می‌کنند راه‌حل مناسبی برای مشکلات خود پیدا کنید و آرامش اعصاب خود را به دست بیاورید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ذهن و روان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا داروهای اعصاب می‌توانند باعث رسیدن به آرامش روانی بشوند؟

استفاده از دارو یکی از راهکارهایی است که برای بهتر شدن شرایط روحی بیماران استفاده می‌شود. با این حال داروها تأثیر دائمی در تغییر شرایط ندارد. بلکه تنها تا زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنید آرام خواهید بود. به همین خاطر بهتر است از راهکارهایی مثل درمان های روانشناختی که تأثیر دائمی دارند استفاده کنید.

منبع: آرامش اعصاب با روش های علمی



:: برچسب‌ها: آرامش اعصاب با روش های علمی ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب خون زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع: تعبیر خواب خون

تعبیر خواب خون از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از خون در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر خون را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. با این حال تعابیری که در ادامه آمده بر اساس خواب هایی است که به دانایان به علم خواب گفته شده و شما برای دانستن تعبیرخواب خود باید موضوع را با متخصصین مطرح کنید. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب خون از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین، یکی از بزرگ‎‎‌ترین معبران باستانی می‌باشد که بر این باور است، اگر فردی در خواب ببیند بدون اینکه زخمی باشد، از بدن او خون می‌آید، تعبیر خواب او این است که اگر خواب‌بیننده در عالم بیداری عادت به رشوه گرفتن داشته باشد، مجدد این کار را می‌کند و اگر از این عادت مبرا باشد، این خواب برای او به معنای ضرر و زیان است.

اگر فردی در خواب ببیند که بر روی بدنش جراحات زیادی وجود دارد و از آن جراحت‌ها خون زیادی سرازیر شده است، تعبیر خواب او رسیدن به غم و اندوه می‌باشد.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که شخص دیگری با چاقو و یا شمشیر به او ضربه می‌زند، به طوری که خون از بدنش جاری می‌شود؛ تعبیر این خواب این است دیگران به او کنایه خواهند زد ولی بهتر است فرد سکوت کند تا ماجرا به نفعش تمام گردد.

دیدن زخمی در خواب که خونریزی می‌کند و لباس و بدن خواب‎‌بیننده را غرق در خون می‌نماید، به معنای یک مال حرام در زندگی واقعی است. گریه کردن در خواب که به جای اشک خون از چشمان آید، به معنای پشیمانی و حسرت است.

اگر فردی در خواب ببیند که شخص دیگری پیشانی او را زخم می‌کند و خون از آن جاری می‌گردد، تعبیر این خواب افزایش مقام و منزلت خواب‌بیننده است.

تعبیرخواب خون از نظر یوسف نبی (ع)

یوسف نبی (ع) دیدن خون در خواب را غم و اندوه تعبیر کرده است. اگر فردی در خواب ببیند که از بدن او خون جاری است، به طوری که احساس می‌کند خون بدنش کم شده است، این خواب به معنای تندرستی و سلامتی در زندگی واقعی است.

تعبیرخواب خون از نظر حضرت دانیال (ع)

دانیال نبی (ع) می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که در حال دوشیدن شتر هستید اما به جای شیر، از آن خون می‌آید، تعبیر این خواب این است که از جانب پادشاه زمانه به تو مال و اموالی خواهد رسید که حرام است. دیدن خونی که از بینی می‌آید به معنای به دست آوردن مال حرام است.

تعبیرخواب خون از نظر ابراهیم کرمانی

به عقیده ابراهیم کرمانی، دیدن خواب خوردن خون به معنای خوردن مال حرام و یا ریختن خون ناحق است. اگر فردی در خواب ببیند که یکی از اندام‌هایش در اثر ضربه شخص دیگری بریده می‌شود و همراه با خونریزی از بدنش جدا می‌گردد، تعبیر خواب او این است که ضارب به سفری خواهد رفت.

اگر فردی در خواب ببیند که در بدنش سوراخی وجود دارد که از آن خون جاری شده است و لباس و بدن او را آلوده کرده است، تعبیر خواب او مال حرام می‌باشد.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که جراحتی بر روی بدن او وجود دارد اما هیچ خونی از آن نمی‌آید، تعبیر خواب او ایجاد خلل در کار خواب‌بیننده است.

اگر فردی ببیند که از آلت تناسیلیش خون می‌آید، تعبیر این خواب نیز فرزندی می‌باشد که سقط می‌گردد. خون آمدن از مقعد در خواب نیز به عقیده ابراهیم کرمانی به معنای رسیدن به مال حرام است. دیدن خواب آمدن خون از دندان، به غم و اندوه از ناحیه خویشاوندان تعبیر می‌گردد. در ادامه به چند تعبیر دیگر از دیدن خواب خون به عقیده ابراهیم کرمانی اشاره کرده‌ایم:

  • افتادن در خون : آلوده شدن به یک خون ناحق
  • جاری شدن خون در کوچه و خیابان : کشته شدن شخصی در همان منطقه
  • خون آمدن از جای شلاق در خواب : رسیدن به ثروت از راه حرام
  • چهره خون آلود : ضرر مالی
  • خون آمدن از سر : نیاز داشتن به قضاوت
  • جاری شدن خون از دهان : دشمنی
  • شلوار خونی در خواب : بحث و مرافعه با یک یا چند زن
  • خون آمدن از گلو : ضرر مالی

تعبیرخواب خون از نظر جابر مغربی

جابر مغربی می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که در یک جایی در خون می‌افتد، تعبیر خواب او این است که دستش به خون ناحقی آلوده می‌شود.

تعبیرخواب خون از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این باور است که دیدن خون در خواب به معنای آزمایش، گرفتاری، گناه و یا آلوده شدن می‌باشد. این تعابیر زمانی معنای دقیق خواب را می‌رساند که فرد دست، پا و یا لباس خود را در خواب خون آلود مشاهده کند.

اگر فردی در خواب ببیند که از دهان و یا دندان او خون جاری است، تعبیر خواب او این است که در زندگی واقعی از دست همسر، فرزندان و یا دیگر اعضای خانواده ناراحت می‌شود. خون آمدن از بینی در خواب به معنای گرفتاری است که برای خواب‌بیننده ایجاد می‌شود و آبروی او را به خطر می‌اندازد.

خونریزی بدن در خواب، نشانه‌ای از یک غم و یا دلخوری است. اگر فرد در خواب ببیند که از چشمانش خون می‌آید، خواب او به این معنی است که از جانب فرزندانش ناراحت می‌شود.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که به دلیل یک دعوا و درگیری، قسمتی از بدنش زخم شده و از آن خون جاری شده است، تعبیر خواب او بدگویی دیگران می‌باشد. دیدن لباس‌های خونی در خواب نیز به معنای بدنامی و تهمت است.

منوچهر مطیعی تهرانی در تعابیر دیگری از دیدن خواب خون می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که پا در گودال خون می‌گذارد، تعبیر خواب او این است که در کاری دخالت می‌کند که برای او گرفتاری و دردسر به همراه دارد.

تعبیر خواب خون از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب خون ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب خون به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خون در خواب نمادی از زندگی، عشق، اشتیاق و همینطور ناامیدی می‌باشد.

تعبیر خواب نوشته ای از خون

اگر فردی در خواب ببیند که نوشته‌ای با خون نوشته است، تعبیر خواب او این است که ممکن است در عالم بیداری در موقعیتی از زندگی قرار داشته باشد که نتواند آن را تغییر دهد.

در تعابیری دیگر این خواب به این معنی است که خواب‌بیننده برای انجام کاری انرژی بسیاری صرف کرده است و نمی‌خواهد تسلیم شود و یا آن کار را رها کند. یونگ بر این عقیده است که اگر در خواب خود نوشته‌ای از خون را دیدید، یعنی باید با موقعیت‌های مختلف زندگی خود روبرو شوید. بودن این نوشته در دیوار دستشویی به باور یونگ اشاره به یک موقعیت احساسی دارد.

تعبیر خواب خونریزی کردن

اگر در خواب خود دیدید که بدن شما خونریزی می‌کند، خواب‌تان نشانه‌ای از خستگی شما در زندگی واقعی است. این خواب حتی می‌تواند نمادی از درگیری تلخ میان شما و دوستان‌تان نیز باشد.

دیدن خواب خونریزی برای زنان قبل از شروع دوران قاعدگی و یا در طول این دوران و همینطور در دوران بارداری شایع است. دیدن خون در خواب زنان باردار، نشانه‌ای از بار زندگی است که آن‌ها باید به دوش بکشند. در واقع این خواب این هشدار را به خواب‌بیننده می‌دهد که لازم است کمی کارها را آسان‌تر پیش برد. خونریزی کردن دیگران در خواب اشاره به احساس نیاز برای کمک است.

تعبیر خواب نوشیدن خون

اگر فردی در خواب ببیند که در حال نوشیدن خون است، خواب او نشانه‌ای از شور، ذوق و نشاط است. سرفه کردن خون نمادی از هدر رفتن انرژی‌های خواب بیننده برای فعالیت‌هایی است که هیچ گونه نتیجه‌ای ندارند.

تعبیر خواب اهدای خون

دیدن اهدای خون در خواب به این معنی است که فرد از نظر فیزیکی دچار احساس اضطراب و استرس می‌باشد.

تعبیر خواب لخته شدن خون

لخته شدن خون بر روی زخم در خواب، اشاره به شفا دارد. اگر فرد در خواب ببیند که لخته ایجاد شده بر روی زخم را می‌کند، خواب او به این معناست که در روند درمان در حال مداخله است.

تعبیر خواب تزریق خون

یونگ می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که در حال تزریق خون هستید، خواب شما به این معنی است که نیاز دارید دوباره انرژی بگیرید و احیا شوید.

تعبیرخواب خون به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از دیگر معبران غربی دیدن خون در خواب را به دوستان ناپسند تعبیر کرده است. اگر فردی در خواب ببیند که دستانش خون‌آلود است، خواب او به این معنی است که لازم است بیشتر مراقب رفتارهایش باشد چراکه یک بدشانسی بزرگ پیش رو دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: تعبیر خواب خون



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب خون ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آمادگی برای ازدواج اولین قدم برای ساخت یک زندگی مشترک موفق است اما متاسفانه بسیاری از افراد به آن اهمیت نمی‌دهند و یا نسبت به آن آگاهی کاملی ندارند. نداشتن آمادگی برای ازدواج باعث شده نرخ طلاق در کشور بالا برود و از طرف دیگر سن ازدواج نیز افزایش پیدا کند. برای مثال شاید جوانانی را دیده باشید که در سن کم و قبل از رسیدن به آمادگی برای ازدواج وارد زندگی مشترک می‌شوند و در نهایت شکست می‌خورند. یا عده دیگری که علی رغم رد کردن سن ازدواج هنوز آمادگی لازم برای ورود به زندگی مشترک را در خود نمی‌بینند. با آگاهی از ویژگی‌های لازم برای کسب آمادگی ازدواج، می‌توانید این آمادگی را در خود ایجاد کنید و زندگی مشترک موفقی را برای خود بسازید. در صورتی که با کسی قصد ازدواج دارید، حتما مقاله پیش گویی موفقیت در ازدواج را بخوانید.

منبع: آمادگی برای ازدواج

چطور می‌توان آمادگی برای ازدواج را به دست آورد؟

ویژگی‌های زیادی هستند که شما برای پیدا کردن آمادگی ازدواج باید آن‌ها را در شخصیت خود به وجود بیاورید یا ارتقا دهید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1. خودشناسی را قدم اول قرار دهید

فردی که از خود، ویژگی‌ها و خواسته‌هایش اطلاع نداشته باشد و همچنین با ابعاد فکری، روحی روانی، عاطفی، جسمانی و اخلاقی خود آشنا نباشد، هرگز نمی‌تواند دست به انتخاب درستی برای ازدواج بزند. بنابراین لازم است که شما در قدم اول برای شناختن خودتان زمان بگذارید و بعد به فکر نیمه گم شده خود باشید.

2. هدف های روشن داشته باشید

فردی که تصمیم به ازدواج دارد ابتدا باید هدف زندگی خود و سپس هدفش از ازدواج را بیابد. لازم است این فرد از خود بپرسد که چرا می‌خواهد ازدواج کند و به دنبال چه هدفی وارد زندگی مشترک می‌شود؟ در کنار تمام این‌ها هدف مندی و برنامه ریزی مشخصه افراد موفق و مناسب برای ازدواج است. پس باید این مشخصه را به شخصیت خود اضافه کنید.

3. آمادگی برای ازدواج | قدرت حل مسئله و پذیرش خود را تقویت کنید

اگر به فکر ازدواج یا مستقل شدن هستید باید توان رویارویی با مسائل و چالش‌ها را داشته باشید. یعنی بهتر است مهارت حل مسئله را در خود پرورش دهید تا مشکلات خود را حل کنید و مهارت پذیرش را در وجودتان ارتقا دهید تا بتوانید با مسائل غیر قابل حل کنار بیایید.

4. درک خود از جنس مخالف را بالا ببرید

زنان و مردان تا حد بسیار زیادی با یکدیگر تفاوت دارند. نوع نگاه دو جنس به یک موضوع کاملا متفاوت است و شما نمی‌توانید زن و مردی را پیدا کنید که صد در صد با هم شباهت داشته باشند. وقتی قرار است وارد یک زندگی عاشقانه با جنس مخالف خود شوید باید روحیات، اخلاقیات و طرز فکر او را بهتر بشناسید. به همین خاطر توصیه می‌شود از مطالعه کتب مربوط به شناخت جنس مخالف غافل نشوید.

5. به دنبال رسیدن به شادی و خوشبختی در تنهایی باشید

اگر در دوره تجرد خود نتوانید به شادی و خوشبختی دست پیدا کنید، در دوره تاهل نیز نمی‌توانید به آن برسید. شما باید خودتان و نه طرف مقابل را برای خوشبخت کردن خود مسئول بدانید. زمانی که در تنهایی به شادی رسیدید، می‌توانید برای ازدواج اقدام نمایید. 

6. آمادگی برای ازدواج | از مسائل جنسی اطلاعات کافی پیدا کنید

قطعا رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی مشترک شما و همسرتان را تشکیل می‌دهد. بدون یک رابطه جنسی موفق نمی‌توان یک زندگی زناشویی سالم را ساخت پس از همین امروز به دنبال بالا بردن اطلاعات جنسی خود باشید. البته این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهید که باید برای کسب اطلاعات در این باره از راه‌های درست اقدام کنید. تماشای فیلم‌های پورن و سایر محتواهای نامناسب اطلاعات صحیحی به شما نمی‌دهند. 

بیشتر بخوانید : ازدواج موفق

7. خودتان را دوست داشته باشید

اگر خودتان را دوست نداشته باشید، نمی‌توانید دیگری را دوست بدارید. اگر به خود علاقه‌ای نداشته باشید، عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی خواهید داشت و در صورت اعتماد به نفس پایین از پس زندگی خود بر نمی‌آیید. پس خودتان را در اولیت موارد دوست داشتنی زندگیتان قرار دهید.

8. چالش های فکری خود را حل کنید

اگر در دوران مجردی گره‌های فکری خود را باز کنید و آسیب‌های روحی‌تان را با کمک مشاور درمان نمایید، می‌توانید ازدواج موفقی داشته باشید. اما اگر با یک ذهن مشوش از مشکلات خانوادگی و مشکلات مربوط به روابط قبلی و زندگی فردیتان وارد رابطه شوید،  نمی توانید مسائل روحی خود را به درستی مدیریت کنید. مشاوره ازدواج به شما کمک می‌کند تا آمادگی ازدواج را در خود ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید. 

 

نشانه‌های آمادگی برای ازدواج

-روابط گذشته خود را به طور کامل تمام کرده‌اید
-مهارت انتخاب درست و منطقی را به دست آورده‌اید
-مسئولیت‌های خود را می‌شناسید و فرد مسئولیت پذیری هستید
-صبورید و توان کوتاه آمدن در بحث‌ها و دعوا ها را دارید
-از نظر روحی روانی در سلامت کامل هستید
-برای فرار از زندگی قبلی و خانواده خود به ازدواج فکر نمی‌کنید
-خواسته‌های خود و طرف مقابلتان را از زندگی مشترک می‌دانید
-به دنبال تغییر طرف مقابل پس از ازدواج نیستید
-دنبال مرد سوار بر اسب یا ملکه زیبایی نمی‌گردید
-از استقلال عاطفی و روانی و مالی برخوردارید
-خانواده آماده ازدواج شما هستند
-توانایی برخورد اجتماعی با آشنایان و خانواده و طرف مقابل را دارید
-از توانایی پذیرش تفاوت برخوردارید
-تصور صحیحی از ازدواج پیدا کرده‌اید
-برای داشتن بچه آماده هستید
-شریک‌تان را می‌شناسید و به او اعتماد دارید
-آمادگی به اشتراک گذاشتن زندگی شخصیتان را دارید
-رسیدن به بلوغ احساسی و عاطفی، بلوغ جسمی و جنسی، بلوغ اقتصادی، بلوغ عقلی

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

در چه سنی آمادگی برای ازدواج ایجاد می‌شود؟

نمی‌توان سن مشخص و دقیقی برای همه افراد تعیین کرد اما به طور کلی خانوم‌ها بعد از 24 سالگی و آقایان بعد از 27 سالگی  آمادگی ازدواج را پیدا می‌کنند. در حالت کلی لازم است که برای ازدواج فرد به یک حالت تثبیت شد برسد و کمتر در معرض تغییر افکار و عقاید قرار داشته باشد.

چطور می‌توانم بفهم طرف مقابلم آمادگی ازدواج دارد؟

هدفمندی و جدیت در رابطه، تعهد و داشتن دغدغه زندگی مشترک از نشانه‌های آمادگی برای ازدواج است.  

برای آمادگی ازدواج کدام بلوغ لازم است؟

بلوغ احساسی و عاطفی، بلوغ جسمی و جنسی، بلوغ اقتصادی، بلوغ عقلی

منبع: آمادگی برای ازدواج



:: برچسب‌ها: آمادگی برای ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز و متخصصین روانشناس کودک تبریز کدامند؟ در این مراکز چه خدماتی در اختیار والدین و فرزندان قرار می‌گیرد؟ مشاوره کودک یکی از انواع خدمات تخصصی روانشناسی است که به موضوعات گسترده‌ای می‌پردازد. از جمله این موضوعات می‌توان کمک به والدین برای حل مشکلات رفتاری کودک، تشخیص اختلالات روانشناختی دوره کودکی و انجام آزمون‌های مختلف برای بررسی عملکرد هوش را نام برد. در این مقاله به معرفی بهترین مراکز مشاوره کودک تبریز پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودک کلیک کنید.

منبع: روانشناس کودک تبریز

کار روانشناس و مشاوره کودک چیست؟

مشاوره کودک از جمله خدمات تخصصی است که توسط روانشناسان ارائه می‌گردد. در این نوع از مشاوره درمانگران موضوعات گسترده‌ای را بررسی می‌کنند. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسات مشاوره کودک تبریز مورد توجه قرار می‌گیرند، می‌توان به ترس‌ها و اضطراب‌های دوران کودکی نظیر اضطراب جدایی، ترس از تاریکی، حیوانات و سایر موقعیت‌های خاص اشاره کرد. در نظر داشته باشید که مشاوره کودک تنها به زمانی که فرزندتان دچار مشکل روانشناختی شده اختصاص ندارد بلکه شما برای مواردی نظیر بهبود ارتباط والد فرزندی، یادگیری سبک تربیتی موثر، استعدادیابی در کودک و ارزیابی هوش او نیز می‌توانید از این خدمات کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره کودک تبریز

برای اینکه بفهمید یک مرکز مشاوره از کیفیت مناسبی برخوردار است یا خیر باید چندین ملاک را در نظر بگیرید. از جمله مهم‌ترین ملاک‌های یک مرکز مشاوره خوب برای کودکان و نوجوانان باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- برخورداری از متخصص حرفه‌ای در زمینه مشاوره کودک

یک مرکز مشاوره خوب از افراد با تجربه و متخصص در حوزه کودک برای برگزاری جلسات مشاوره کمک می‌گیرد. لازم به ذکر است متخصصین برای ارائه خدمات در این حوزه باید در یکی از گرایش‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و یا روانشناسی کودکان استثنایی از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. همچنین بررسی سوابق تجربی، آموزشی و پژوهشی درمانگران می‌تواند بینش خوبی در مورد میزان صلاحیت و تخصص آن‌ها در اختیار شما قرار دهد.

2-روانشناس خوب کودک تبریز دارای مجوز رسمی از نهادهای معتبر

نبود مجوز رسمی این امکان را فراهم می‌کند که افراد غیر متخصص به ارائه خدماتی بپردازند که مهارت چندانی در آن ندارند. در حالی که مراکز دارای مجوز رسمی تحت نظارت نهادهای معتبر هستند و فعالیت‌های آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. از همین رو مرکز مشاوره‌ای که برای بهبود وضعیت فرزندتان به آن مراجعه می‌کنید باید حتما از سازمان بهزیستی یا سازمان نظام روانشناسی کشور پروانه فعالیت داشته باشد.

3-  داشتن تجهیزات کافی

برگزاری جلسات مشاوره با کودک فضای متفاوتی را می‌طلبد. اتاق درمان باید محیط جذابی برای کودک بوده و از تجهیزات کافی برای بازی درمانی برخوردار باشد. همچنین وجود تست‌ها و آزمون‌های مختلف استعدادیابی و تعیین سطح هوش از جمله مواردی است که وجود آن برای یک مرکز مشاوره کودک ضروری است.

آدرس مراکز دارای روانشناس کودک در تبریز

از جمله مراکزی که به صورت تخصصی در تبریز به صورت تلفنی و آنلاین به ارائه خدمات روانشناسی کودک می‌پردازد به شرح زیر است.

مرکز مشاوره نی نی مایند تهران ، خیابان شریعتی روبروی مترو 02191002360

انواع جلسات با مشاوران‌کودک در تبریز

جلسات مشاوره و روانشناس کودک تبریز انعطاف پذیری بالایی دارند. این جلسات می‌توانند به صورت انفرادی با کودک، انفرادی با والدین و یا با حضور والد و کودک به طور همزمان برگزار شوند. در جلسات انفرادی با کودکان کم سن و سال، درمانگران برای تشخیص بهتر مشکلات اغلب از روش‌های مختلف بازی درمانی کمک می‌گیرند. چراکه بچه‌ها در جریان بازی راحت‌تر هیجانات خود را ابراز می‌کنند. بازی‌هایی نظیر نمایش و قرار گرفتن در نقش‌های مختلف به درمانگر کمک می‌کند تا دنیای ذهنی کودک در مورد محیط اطرافش را  بهتر بشناسد.

در مقابل در جلساتی که با حضور والدین و کودک برگزار می‌شود، روانشناس به طور مستقیم تعاملات میان اعضای خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد و الگوهای رفتاری نامناسب را شناسایی می‌کند. سپس در مورد این الگوها به والدین بازخورد داده و تمرین‌هایی جهت جایگزینی رفتار صحیح با الگوهای تعاملی قبلی به آن‌ها ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

چه زمانی باید از خدمات روانشناس کودک تبریز کمک بگیریم؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد جلسات مشاوره با کودک می‌تواند بر موضوعات مختلفی تمرکز یابد. هنگام مواجهه با هریک از موارد زیر بهتر است از یک روانشناس متخصص در حوزه کودک یا نوجوان کمک بگیرید.

– درگیری کودک با مشکلات اضطرابی نظیر ترس از غریبه‌ها، اضطراب جدایی، ترس از تاریکی و…

– دچار بودن فرزند به اختلالات رفتاری و مشکلاتی نظیر اختلال بیش فعالی- نقص توجه

– مواجه شدن کودک با آسیب‌ها و سوءاستفاده‌های جسمی و جنسی

– تمایل به کشف استعدادهای کودک در زمینه‌های مختلف

– ناتوانی فرزند در برقراری ارتباط با همسالان

– وجود مشکلات تحصیلی و یادگیری

– وجود تاخیرهایی در مسیر رشد (برای کسب اطلاعات در زمینه کودکان استثنایی کلیک کنید.)

زمینه های کاری روانشناس کودک

والدین می‌توانند با مراجعه به مشاور و روانشناس کودک در مورد مشکلات متعدد کودک‌شان از آنان راهنمایی بگیرند. برخی از زمینه‌ها و مشکلاتی که مشاور و روانشناس خوب کودک می‌تواند به شما کمک کند عبارتند از:

_بیماری‌های ژنتیکی
_اختلالات عصبی-رشدی
_استرس در کودکان
_وسواس در کودکان
_افسردگی در کودکان
_اختلالات خوردن
_اختلالات رفتاری
_اختلالات یادگیری
_اختلالات دفعی
_آموزش تربیت کودک
_آموزش جنسی کودکان
_کشف استعداد کودک از خدمات مرکز مشاوره و روانشناس کودک تبریز
_نشانه‌های سلامت نوزاد
_نوزاد تازه متولد شده
_بیماری‌های کودکان
_نیازهای اولیه کودکان
_مشکلات دوران مدرسه
_رفتار با کودک
_آموزش به کودک
_نقش مادر و نقش پدر در تربیت فرزندان
و…

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد، کودک و نوجوان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک در تبریز با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: روانشناس کودک تبریز



:: برچسب‌ها: روانشناس کودک تبریز ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تربیت جنسی کودکان و اصولی که باید در این زمینه به آن‌ها توجه کرد از جمله مسائلی هستند که روانشناسان و متخصصین حوزه کودک تاکید بسیاری بر اهمیت آن دارند. تربیت جنسی صحیح کودکان باعث می‌شود که آن‌ها از خطراتی مثل تجاوز در امان بمانند و همچنین سطح دانسته‌های کودکان را در کنترل والدین نگه می‌دارد. در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی مثل ماهواره در صورتی که شما از تربیت جنسی صحیح کودک خود و پاسخگویی به سوالات او شانه خالی کنید یا فرزندتان را به دلیل کنجکاوی‌هایش تنبیه نمایید احتمالا او پاسخ سوالاتش را به گونه دیگری پیدا خواهد کرد و در این راه ممکن است با محتواهایی که مناسب سن او نیست آشنا شود. به همین خاطر شما می‌بایست تربیت جنسی کودک را جدی بگیرید. همچنین بهتر است با دریافت مشاوره کودک انتقال اطلاعات جنسی متناسب با سن کودکتان را آموزش ببینید.

بیشتر بخوانید : خودارضایی کودکان

منبع: تربیت جنسی کودکان

سن شروع تربیت جنسی کودکان

متخصصین معتقدند تربیت جنسی کودک موضوعی نیست که در یک سن خاص و به یکباره بخواهید آن را انجام دهید. تربیت جنسی در واقع یک فرایند مداوم در طی سال‌های رشد کودک است که باعث می‌شود او در هر مقطع سنی به اندازه نیازها و قدرت فهم خود اطلاعات دریافت کند. به همین خاطر برای تربیت جنسی کودک نمی‌توان سن خاصی را در نظر گرفت. جهت آشنایی بیشتر با اصول تربیت کودک کلیک کنید.

بهتر است از سنین 2 یا 3 سالگی که کودک شما توانایی صحبت کردن و نام بردن اشیا را پیدا می‌کند تربیت جنسی را با آموزش اسم اعضای بدن به وی شروع کنید. در جریان آموزش اسم اعضای مختلف بدن به فرزندتان نام اندام‌های خصوصی را نیز برای او بگویید. نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که کودک شما باید از ابتدا با نام واقعی و صحیح اندام خصوصی آشنا بشود. در نظر گرفتن اسامی نامعمول برای این اندام‌ها باعث می‌شود کودکتان نسبت به این مسئله کنجکاوی بیشتری نشان دهد. هرچقدر شما به حالت معمول‌تری این موضوع را به فرزندتان آموزش دهید او نیز ساده‌تر از کنار آن خواهد گذشت. برای آشنایی با نحوه برخورد با کنجکاوی جنسی کودکان کلیک کنید.

 

نکاتی که در تربیت جنسی کودکان باید به آن‌ها توجه کنید

تربیت جنسی شامل چند اصل کلی است که برای همه کودکان در سنین مختلف و در ارتباط با موضوعات و شرایط متفاوت می بایست آن‌ها را رعایت کنید. اگر مشکل خاصی در ارتباط با کنجکاوی‌های جنسی کودک خود دارید و یا نمی‌دانید چطور به سوالات او پاسخ دهید بهتر است با یک مشاور کودک در این باره صحبت کنید. در ادامه به نکاتی که در هنگام تربیت جنسی کودک باید به آن توجه داشته باشید خواهیم پرداخت.

تناسب محتوا با سن کودک

اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در هر مقطع سنی کودک، اطلاعاتی که به او می‌دهید باید متناسب با سطح رشدی و توانایی درک و فهم وی باشد. بیان مطالب نامناسب برای کودکان باعث ترس و نگرانی در آن‌ها خواهد شد. برای مثال اگر کودک شما راجع به چگونگی دنیا آمدن فرزندان از شما سوال می‌کند نیازی نیست که اطلاعاتی راجع به رابطه جنسی به او بدهید. آن‌ها صرفا می‌خواهند بدانند که خواهر و برادرهایشان چطور به این دنیا می‌آیند. یک راهکار مفید این است که پیش از پاسخ دادن سوال فرزندتان، از او بپرسید راجع به این موضوع چه فکر می‌کند و چه اطلاعاتی دارد. از این طریق شما با سطح معلومات فرزندتان آشنا می‌شوید و می‌توانید بر اساس اطلاعات او یا انگیزه‌ای که از سوال کردن دارد به او پاسخ دهید.

از پاسخ های نامعقول اجتناب کنید

پاسخ به سوالات کودک شما اگرچه باید ساده و قابل فهم باشد اما متخصصان معتقدند که باید از ارائه پاسخ‌های نامعقول و خیالی یا بی پاسخ گذاشتن سوالات کودکتان جدا اجتناب کنید. فرزند شما به خوبی متوجه خواهد شد که شما می‌خواهید از زیر بار پاسخ دادن به او شانه خالی کنید و این موضوع باعث درگیری ذهنی وی خواهد شد. بهتر است مسائل را تا حد امکان واقعی ولی ساده و بدون جزئیات برای کودک توضیح دهید.

هنگام تربیت جنسی کودکان از تنبیه استفاده نکنید

اگر کودکتان را در حال لمس اندام خصوصی خود دیدید و یا متوجه شدید که او و دوستانش راجع به این موضوع باهم صحبت کرده یا اندام خصوصیشان را به یکدیگر نشان می‌دهند، بهتر است بر خود مسلط باشید و از تنبیه فرزندتان خودداری کنید. اجتناب از تنبیه در زمینه سوال‌های جنسی کودک و کنجکاوی‌های او نیز مطرح است. روانشناسان معتقدند تنبیه صرفا این پیام را به کودک منتقل می‌کند که رفتارش اشتباه بوده اما نه دلیل اشتباه بودن رفتار را بیان می‌کند و نه رفتار درست را به کودک نشان می‌دهد. بهتر است با کنجکاوی‌های جنسی کودک خود به عنوان بخشی طبیعی از رشد وی کنار بیایید. اگر احساس می‌کنید رفتارهای کودک شما از حالت معمول در مقایسه با سایر کودکان متفاوت است می‌توانید راجع به این موضوع از یک مشاور در زمینه تربیت جنسی کودک کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: پوشش والدین در حضور فرزندان

آموزش حفظ حریم شخصی به کودک 

پس از اینکه فرزندتان به سنین 4 یا 5 سالگی رسید و کمی قدرت درک و استدلال وی بالاتر رفت بهتر است راجع به حفظ حریم شخصی با او صحبت کنید. این موضوع را به کودک آموزش دهید که اندام خصوصی شامل کدام بخش‌های بدن است و هیچکس نباید به اندام خصوصی وی دست بزند. برای آشنایی با شیوه آموزش نقاط خصوصی بدن به کودکان کلیک کنید.

علاوه بر این باید راه‌های دفاع از خود را نیز به کودک آموزش دهید. به او بگویید که اگر فردی قصد آزار او را داشت باید چه کند و این موضوع را به چه کسانی اطلاع بدهد. روانشناسان خبره مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین به شما در جهت بهبود مهارت های والدگری و ارتباطی با فرزندان‌تان خدمات ارائه می‌دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول | تربیت جنسی کودک

1. تفاوت اندام خصوصی دختران و پسران را چطور برای فرزندم بیان کنم؟

در درجه اول از او بپرسید که در این باره چه می‌داند یا چه فکر می‌کند تا با سطح دانسته‌های وی در این موضوع آشنا شوید. سپس سعی کنید این مسئله را به شکلی ساده برای کودک توضیح دهید. می‌توانید به او بگویید که این یک تفاوت ظاهری مثل سایر تفاوت‌های میان دختران و پسران است.

2. تربیت جنسی کودکان از چه سنی شروع می‌شود؟

از زمانی که کودک شما زبان باز می‌کند و توانایی صحبت کردن پیدا کرده بهتر است تربیت جنسی را با آموزش نام اندام‌های مختلف بدن و اندام خصوصی شروع کنید.

3. اگر فرزندم به دلیل معاشرت با کودکان بزرگتر از خودش مسائلی را فهمید، چطور این موضوع را مدیریت کنم؟

از دعوا کردن و تنبیه کودک یا انکار واقعیات خودداری کنید. سعی کنید دانسته‌ها و احساسات او را محک بزنید و با زبان خودش آن‌ها را برایش تعریف کنید.

منبع: تربیت جنسی کودکان



:: برچسب‌ها: تربیت جنسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

همواره شنیده‌ایم که بخشیدن خطای دیگران بیشتر از هرکسی برای خودمان بهتر است؛ اما ممکن است تابه‌حال این موضوع را ازنظر علمی بررسی نکرده باشیم. ازآنجاکه این موضوع روی سلامت روح و روان ما تأثیر به سزایی دارد، اطلاع پیدا کردن از آن بسیار ضروری است. برای این کار ابتدا باید با معنای حقیقی بخشش آشنا شد. سپس به علل اهمیت بخشیدن دیگران پی برد و درنهایت با مراحل و روش‌هایی برای گذشت کردن آشنایی پیدا کرد. اگر مدت‌هاست بر سر مسائلی نمی‌توانید از موضوعی بگذرید و بخشش به خرج بدهید، حتما برای حفظ سلامت‌روحی خودتان مشاوره فردی دریافت نمایید.

منبع: روش های بخشیدن دیگران

بخشش آدم ها به چه معنا است ؟

پیش از هر چیزی باید معنی واقعی بخشیدن را درک کرد تا به‌غلط از آن سوءبرداشت صورت نگیرد. عده‌ای فکر می‌کنند بخشیدن کسی یعنی “انکار کردن خطا و اشتباهی که آن شخص انجام داده است”؛ در چنین شرایطی باید وانمود کنیم که اتفاقی نیفتاده است. به عبارتی باید جوری رفتار کنیم که گویی فرد خطایی نکرده است.

  • اما این کاملاً غلط است. بخشیدن هرگز منافاتی با آنچه در واقعیت رخ‌داده، ندارد. این امر، نشان‌دهنده نیت پاک و صلح‌طلب انسان است که به دنبال یافتن راه‌حلی برای از سر گرفتن تعاملات عادی است. بخشش، ناشی از یک انتخاب کاملاً اختیاری و آگاهانه هر شخص است که ترجیح می‌دهد به‌جای نگه‌داشتن کینه‌ها در دل، خود را از بند ناراحتی‌های ناشی از یک مسئله ناخوشایند رها کند. درواقع این کار، بیشتر از همه با هدف بازگرداندن آرامش و صلح درون روانی خود فرد انجام می‌گیرد.

چرا بخشیدن دیگران سخت است ؟

در برخی از افراد، میزان هورمون آدرنالین که ترشح‌اش به دلیل داشتن کینه از دیگران زیاد شده، بالاتر از حد معمول است. در این حالت، می‌توان گفت که شخص نسبت به این هورمون و درنتیجه کینه‌توزی معتاد شده است. چیزی که در بین روانشناسان و حتی مردم عادی، نوعی صفت شخصیتی به‌حساب می‌آید.

این قبیل از افراد، بیشتر تمرکز خود را روی انتقام گرفتن گذاشته‌اند. ممکن است مدت‌زمان زیادی را صرف برنامه‌ریزی برای گرفتن چیزی که حق یا عدالت می‌نامند، کنند. درنتیجه بخشیدن را امری بسیار دشوار و حتی در مواردی غیرممکن قلمداد می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها نتوانسته‌اند بین احساسات، نیازها و افکار خود حدومرز دقیقی مشخص کنند.

چرا بخشیدن دیگران در روانشناسی اهمیت دارد؟

افزایش و حفظ سلامت روان و جسم

همان‌طور که گفته شد، نگه‌داشتن ناراحتی و کینه به مدت طولانی از دیگران، سبب ترشح بیش‌ازحد هورمون آدرنالین می‌گردد. این هورمون که نقش بسیار اساسی در بروز استرس دارد، اثرات منفی زیادی را در بلندمدت بر بدن و نیز روحیه افراد خواهد گذاشت. لذا توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز چنین علائمی، دست به بخشیدن دیگران بزنید.

پایین آمدن انرژی و موج منفی بدن

طبق آموزه‌های شرقی، داشتن خشم و ناراحتی‌های روانی زیاد باعث افزایش انرژی منفی انسان شده و همچون سمی با تأثیر دیرپا برای ذهن و جسم عمل می‌کند؛ در عوض بخشیدن دیگران می‌تواند سبب تصفیه روح ازاین‌گونه انرژی‌های منفی و زائد شده و سلامت روح را بالا ببرد.

بزرگ‌تر شدن ظرفیت روحی انسان

هنگامی‌که در حق ما خطا یا اشتباهی صورت می‌گیرد، طبیعی است که خشمگین شده و به دنبال باز پس گرفتن حق خود باشیم؛ اما بعدازاین موضوع هم بخشیدن دیگران و فرد خطاکار آسان نیست، چراکه به‌هرحال باعث ناراحتی و یا آسیب رسیدن به ما شده است. در این حالت، داشتن قدرت و توانایی بخشیدن نشان از ظرفیت بالای روحی و قدرت شخصیتی بسیار قوی است.

مراحل بخشیدن دیگران چیست؟

بخشیدن کسی به‌یک‌باره صورت نمی‌گیرد؛ بلکه این نوع گذشت دارای یک سری اصول و مراحل خاص و مشخص است. برای آنکه بتوانیم به طرزی صحیح فردی را ببخشیم، باید با این مراحل آشنا بوده و از آن‌ها بهره بگیریم. مراحل بخشیدن دیگران به شرح زیر می‌باشد.

اول

قبول کردن واقعیت و این حقیقت که فرد مقابل به شما آسیب رسانده و یا موجب ناراحتی شما گشته است. لازم است با احساسات و افکار خود صادق باشیم و به هر یک از آن‌ها به‌درستی و با شدت مناسب پاسخ دهیم. عدم توجه به این مرحله هرگز شما را به بخشیدن حقیقی دیگران نخواهد رساند. چرا که با هر بار یادآوری یا دیدار احساسات منفی شما فوران خواهد کرد.

دوم

در مرحله اول، پیش از هر چیز خشم و هیجانات منفی است که شمارا در برمی‌گیرد. این موضوع کاملاً عادی است و جایی برای ناراحتی نیست؛ اما نکته اینجا است که نباید اجازه دهید این احساسات کنترل کامل رفتار و واکنش‌های شمارا در دست بگیرند. در این مرحله یادآوری ارزش‌ها و عقیده‌هایی که همواره در زندگی داشته‌ایم، بسیار کمک‌کننده هستند.

سوم

در این مرحله لازم است تا به‌تدریج از میزان خشم و کینه خود نسبت به فرد خطاکار کم کنید. این امر مستلزم تمرین و تلاش زیادی است؛ بنابراین انتظار رد کردن این مرحله برای بخشیدن دیگران را در مدت‌زمان کوتاه نداشته باشید. می‌توانید با گذاشتن خودتان به‌جای شخص مقابل، سعی کنید تا او را درک کنید.

چهارم

روان خود را از خشم و کینه خالی کنید و به مسیر زندگی خود ادامه دهید. باید به یاد داشته باشید که آنچه بیشتر از هر چیز ارزش دارد، زمان حال و زندگی خود شما است. پس با بهترین هیجانات عمر خود را بگذرانید. این که بنشینید و بگویید “چون فلانی با من این کار رو کرد و یا فلان حرف رو زد و…”، فقط به خودتون بد کرده‌اید. با نشستن هم بخشیدن دیگران سخت تر می‌شود و هم حال و روز خودتان رو به افول می‌رود.

چطور بخشیدن دیگران را برای خود ساده کنیم؟

  • به خودتان برای بخشیدن، فرصت بدهید تا خشم‌تان فروبنشیند.
  • قصد و نیت بخشیدن دیگران را داشته باشید.
  • احساسات خود را بشناسید و با خود صادق باشید.
  • تصمیم‌گیری‌های خود را با منطق بگیرید، نه با احساسات.
  • برای رنج‌های خود، معنایی بیابید. برای مثال آیا این ناراحتی باعث رشد شخصیتی شما شده است یا خیر؟
  • از راهنمایی‌های مشاور و روانشناسان حوزه سلامت روان استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ذهن و روان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: روش های بخشیدن دیگران



:: برچسب‌ها: روش های بخشیدن دیگران ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

همواره شنیده‌ایم که بخشیدن خطای دیگران بیشتر از هرکسی برای خودمان بهتر است؛ اما ممکن است تابه‌حال این موضوع را ازنظر علمی بررسی نکرده باشیم. ازآنجاکه این موضوع روی سلامت روح و روان ما تأثیر به سزایی دارد، اطلاع پیدا کردن از آن بسیار ضروری است. برای این کار ابتدا باید با معنای حقیقی بخشش آشنا شد. سپس به علل اهمیت بخشیدن دیگران پی برد و درنهایت با مراحل و روش‌هایی برای گذشت کردن آشنایی پیدا کرد. اگر مدت‌هاست بر سر مسائلی نمی‌توانید از موضوعی بگذرید و بخشش به خرج بدهید، حتما برای حفظ سلامت‌روحی خودتان مشاوره فردی دریافت نمایید.

منبع: روش های بخشیدن دیگران

بخشش آدم ها به چه معنا است ؟

پیش از هر چیزی باید معنی واقعی بخشیدن را درک کرد تا به‌غلط از آن سوءبرداشت صورت نگیرد. عده‌ای فکر می‌کنند بخشیدن کسی یعنی “انکار کردن خطا و اشتباهی که آن شخص انجام داده است”؛ در چنین شرایطی باید وانمود کنیم که اتفاقی نیفتاده است. به عبارتی باید جوری رفتار کنیم که گویی فرد خطایی نکرده است.

  • اما این کاملاً غلط است. بخشیدن هرگز منافاتی با آنچه در واقعیت رخ‌داده، ندارد. این امر، نشان‌دهنده نیت پاک و صلح‌طلب انسان است که به دنبال یافتن راه‌حلی برای از سر گرفتن تعاملات عادی است. بخشش، ناشی از یک انتخاب کاملاً اختیاری و آگاهانه هر شخص است که ترجیح می‌دهد به‌جای نگه‌داشتن کینه‌ها در دل، خود را از بند ناراحتی‌های ناشی از یک مسئله ناخوشایند رها کند. درواقع این کار، بیشتر از همه با هدف بازگرداندن آرامش و صلح درون روانی خود فرد انجام می‌گیرد.

چرا بخشیدن دیگران سخت است ؟

در برخی از افراد، میزان هورمون آدرنالین که ترشح‌اش به دلیل داشتن کینه از دیگران زیاد شده، بالاتر از حد معمول است. در این حالت، می‌توان گفت که شخص نسبت به این هورمون و درنتیجه کینه‌توزی معتاد شده است. چیزی که در بین روانشناسان و حتی مردم عادی، نوعی صفت شخصیتی به‌حساب می‌آید.

این قبیل از افراد، بیشتر تمرکز خود را روی انتقام گرفتن گذاشته‌اند. ممکن است مدت‌زمان زیادی را صرف برنامه‌ریزی برای گرفتن چیزی که حق یا عدالت می‌نامند، کنند. درنتیجه بخشیدن را امری بسیار دشوار و حتی در مواردی غیرممکن قلمداد می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها نتوانسته‌اند بین احساسات، نیازها و افکار خود حدومرز دقیقی مشخص کنند.

چرا بخشیدن دیگران در روانشناسی اهمیت دارد؟

افزایش و حفظ سلامت روان و جسم

همان‌طور که گفته شد، نگه‌داشتن ناراحتی و کینه به مدت طولانی از دیگران، سبب ترشح بیش‌ازحد هورمون آدرنالین می‌گردد. این هورمون که نقش بسیار اساسی در بروز استرس دارد، اثرات منفی زیادی را در بلندمدت بر بدن و نیز روحیه افراد خواهد گذاشت. لذا توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز چنین علائمی، دست به بخشیدن دیگران بزنید.

پایین آمدن انرژی و موج منفی بدن

طبق آموزه‌های شرقی، داشتن خشم و ناراحتی‌های روانی زیاد باعث افزایش انرژی منفی انسان شده و همچون سمی با تأثیر دیرپا برای ذهن و جسم عمل می‌کند؛ در عوض بخشیدن دیگران می‌تواند سبب تصفیه روح ازاین‌گونه انرژی‌های منفی و زائد شده و سلامت روح را بالا ببرد.

بزرگ‌تر شدن ظرفیت روحی انسان

هنگامی‌که در حق ما خطا یا اشتباهی صورت می‌گیرد، طبیعی است که خشمگین شده و به دنبال باز پس گرفتن حق خود باشیم؛ اما بعدازاین موضوع هم بخشیدن دیگران و فرد خطاکار آسان نیست، چراکه به‌هرحال باعث ناراحتی و یا آسیب رسیدن به ما شده است. در این حالت، داشتن قدرت و توانایی بخشیدن نشان از ظرفیت بالای روحی و قدرت شخصیتی بسیار قوی است.

مراحل بخشیدن دیگران چیست؟

بخشیدن کسی به‌یک‌باره صورت نمی‌گیرد؛ بلکه این نوع گذشت دارای یک سری اصول و مراحل خاص و مشخص است. برای آنکه بتوانیم به طرزی صحیح فردی را ببخشیم، باید با این مراحل آشنا بوده و از آن‌ها بهره بگیریم. مراحل بخشیدن دیگران به شرح زیر می‌باشد.

اول

قبول کردن واقعیت و این حقیقت که فرد مقابل به شما آسیب رسانده و یا موجب ناراحتی شما گشته است. لازم است با احساسات و افکار خود صادق باشیم و به هر یک از آن‌ها به‌درستی و با شدت مناسب پاسخ دهیم. عدم توجه به این مرحله هرگز شما را به بخشیدن حقیقی دیگران نخواهد رساند. چرا که با هر بار یادآوری یا دیدار احساسات منفی شما فوران خواهد کرد.

دوم

در مرحله اول، پیش از هر چیز خشم و هیجانات منفی است که شمارا در برمی‌گیرد. این موضوع کاملاً عادی است و جایی برای ناراحتی نیست؛ اما نکته اینجا است که نباید اجازه دهید این احساسات کنترل کامل رفتار و واکنش‌های شمارا در دست بگیرند. در این مرحله یادآوری ارزش‌ها و عقیده‌هایی که همواره در زندگی داشته‌ایم، بسیار کمک‌کننده هستند.

سوم

در این مرحله لازم است تا به‌تدریج از میزان خشم و کینه خود نسبت به فرد خطاکار کم کنید. این امر مستلزم تمرین و تلاش زیادی است؛ بنابراین انتظار رد کردن این مرحله برای بخشیدن دیگران را در مدت‌زمان کوتاه نداشته باشید. می‌توانید با گذاشتن خودتان به‌جای شخص مقابل، سعی کنید تا او را درک کنید.

چهارم

روان خود را از خشم و کینه خالی کنید و به مسیر زندگی خود ادامه دهید. باید به یاد داشته باشید که آنچه بیشتر از هر چیز ارزش دارد، زمان حال و زندگی خود شما است. پس با بهترین هیجانات عمر خود را بگذرانید. این که بنشینید و بگویید “چون فلانی با من این کار رو کرد و یا فلان حرف رو زد و…”، فقط به خودتون بد کرده‌اید. با نشستن هم بخشیدن دیگران سخت تر می‌شود و هم حال و روز خودتان رو به افول می‌رود.

چطور بخشیدن دیگران را برای خود ساده کنیم؟

  • به خودتان برای بخشیدن، فرصت بدهید تا خشم‌تان فروبنشیند.
  • قصد و نیت بخشیدن دیگران را داشته باشید.
  • احساسات خود را بشناسید و با خود صادق باشید.
  • تصمیم‌گیری‌های خود را با منطق بگیرید، نه با احساسات.
  • برای رنج‌های خود، معنایی بیابید. برای مثال آیا این ناراحتی باعث رشد شخصیتی شما شده است یا خیر؟
  • از راهنمایی‌های مشاور و روانشناسان حوزه سلامت روان استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ذهن و روان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: روش های بخشیدن دیگران



:: برچسب‌ها: روش های بخشیدن دیگران ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی اردبیل اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی اردبیل نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی اردبیل

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی اردبیل اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی اردبیل بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی اردبیل | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی اردبیل | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی اردبیل، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی اردبیل، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

 

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی اردبیل، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی اردبیل، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

 

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی اردبیل

مرکز مشاوره تلفنی اردبیل، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر اردبیل محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی اردبیل | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی اردبیل، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی اردبیل | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی اردبیل آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی اردبیل در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی اردبیل و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی اردبیل علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از اردبیل می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی اردبیل نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

منبع: مشاوره تلفنی اردبیل



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی اردبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تاثیر اعتیاد بر خانواده یکی از مهم‌ترین آسیب‌های آن است که می‌تواند فرد و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. فرد معتاد به تدریج اهمیتی برای خانواده خود قائل نمی‌شود و فقط به فکر برطرف کردن نیاز خود است. در این زمان اکثرا اعضای خانواده در تلاش جهت نادیده گرفتن اصل موضوع و عادی جلوه دادن شرایط هستند. ولی با گذشت زمان، تغییر در قوانین و مقررات در خانه، نابسمانی و آشفتگی در محیط خانه به وجود خواهد آمد. در خانواده‌هایی که یکی از اعضا درگیر اعتیاد است بقیه اعضا به مرور زمان دچار اضطراب و افسردگی شده و روابط در آن خانواده کمرنگ‌تر از گذشته خواهد شد. به همین دلیل ضروری است که اعضای خانواده از این آسیب‌ها آگاهی باشند و برای پیشگیری از آن‌ها اقدام نمایند.

منبع: تاثیر اعتیاد بر خانواده

تاثیر اعتیاد بر از بین رفتن قوانین و مقرات در خانواده

اعتیاد روندی تدریجی دارد و با گذشت زمان درگیری فرد با مواد بیشتر و بیشتر خواهد شد. با شدت گیری اعتیاد، ارتباط فرد معتاد با اعضای دیگر خانواده کمتر خواهد شد و به همین میزان ارتباط و وقت بیشتری را با مواد خواهد گذراند. در چنین وضعی روابط عاطفی میان اعضا به تدریج کم رنگ شده و از بین خواهد رفت و فضای خانواده را یاس و ناامنی فراخواهد گرفت.

 

تاثیر اعتیاد بر خانواده | تاثیر اعتیاد بر وضع مقررات جدید در خانواده

قوانین و مقررات در یک خانواده در طول زمان و به صورت یک قانون نانوشته شکل گرفته‌اند ولی اعتیاد این قوانن را تغییر می‌دهد. رفتارهای یک فرد معتاد غیرقابل پیش بینی است و هر یک از اعضا روشی خاص در مقابله با تغییرات شخصیتی و رفتاری فرد معتاد در پیش می‌گیرند. این روش خاص به تدریج تبدیل به بخشی از خلق و خوی اعضای خانواده می‌شود. اعضای خانواده برای ادامه زندگی نقش‌های جدیدی می‌پذیرند از جمله این که در مورد مشکلات موجود حرف نمی‌زنند، احساسات خودشان را سرکوب می‌کنند و احساسات واقعی خود را بروز نمی‌دهند و بدتر از همه این که به دیگران و حتی خودشان دروغ می‌گویند. در چنین خانواده‌هایی اعضای دیگر مجبورند نقش فرد معتاد را نیز بپذیرند.

به طور مثال همسر فرد معتاد مجبور به قبول مسئولیت‌ها و وظایف همسر خود می‌شود و یا این وظیفه به فرزندان منتقل خواهد شد. اعضای خانواده درواقع درصدد کمک به بهبودی فرد معتاد هستند ولی غافل از این که این مجموعه رفتارها به استمرار اعتیاد فرد کمک خواهد کرد و درنهایت به ویرانی کانون خانواده منجر خواهد شد. برای کسب اطلاع در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

تاثیر اعتیاد بر احساسات خانواده

اعضای خانواده یک فرد معتاد تحت تاثیر رفتارها و عواقب اعتیاد وی هستند که به مرور زمان بر روان و احساسات آن‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت که موارد زیر از مهم‌ترین تاثیرهای احساسی و روانی بر اعضاست:

1. احساس گناه

اعضا خانواده فرد معتاد بر این باورند که رفتارها و برخوردهایشان در گذشته باعث اعتیاد عضو خانواده شده و از این بابت احساس گناه می‌کنند. به طور مثال والدین تصور می‌کنند که در تربیت فرزندشان کوتاهی کرده‌اند و یا محبت لازم را به او نکرده‌اند. البته ممکن است فرد معتاد از این حس گناه اعضای خانواده سواستفاده کرده و در جهت توجیه و ادامه اعتیاد خود استفاده کند. این احساس گناه و عذاب وجدان باعث حمایت نابجا و بی مورد اعضا خانواده از فرد معتاد شده که در نهایت منجر به ادامه دار شدن اعتیاد فرد خواهد شد.

2. تاثیر اعتیاد بر خانواده | خشم

روبرو شدن اعضای خانواده با مصائب و مشکلات بی پایان اعتیاد، منجر به بروز حس درماندگی و خشم در اعضا می‌شود و این خشم در واقع به این دلیل است که تلاش‌هایشان در جهت بهبودی فرد و ترک اعتیاد وی جواب نداده و فرد معتاد متوجه وضعیت خود نیست. تمامی این عوامل چیزی به جز احساس خشم، ناامیدی و ناراحتی مضاعف برای اعضای خانواده نخواهد داشت و فرد معتاد نیز بدون درک درست از موقعیت خود و خانواده‌اش به رفتارهای ناهنجار خود ادامه می‌دهد.

3. انکار و شرمندگی

در باور عموم نگاه به اعتیاد نه به عنوان یک بیماری که یک مشکل اخلاقی محسوب شده و اعتیاد یکی از اعضای خانواده نتیجه‌ای به جز شرم، سرافکندگی و از بین رفتن آبروی آن خانواده را نخواهد داشت. اعضای خانواده در این شرایط به جای پذیرش واقعیت درصدد انکار آن بر می‌آیند که به زعم خود به حفظ کانون خانواده کمک کرده و اعتیاد عزیزشان را پنهان کنند. به طور مثال تصمیم به قطع ارتباط با فامیل و آشنایان در جهت پنهان کردن اعتیاد گرفته و ارتباطات خود را محدود خواهند کرد.

4. اضطراب و تشویش

بسیاری از کارشناسان و متخصصین بر این باورند که اصلی‌ترین و مهم‌ترین تاثیر اعتیاد بر خانواده ایجاد تشویش، استرس و اضطراب در میان اعضاست. فرد معتاد رفتار مشخص و قابل پیش بینی ندارد و اعضای خانواده نمی‌دانند که وی هر لحظه چه رفتاری از خود بروز می‌دهد. در حالت نئشگی خشن و خطرناک و لحظه‌ای بعد آرام می‌شود و این رفتار باعث ایجاد سردرگمی در میان اعضای خانواده و به تبع آن اضطراب و تشویش آ‌ها خواهد شد. بیشتر معتادان ثبات اخلاقی و شخصیتی ندارند و در دنیای وهم آلود ذهن خود سیر می‌کنند. آنان متوجه رفتارهای خود نیستند و اعضای خانواده به ناچار مجبور به تحمل اضطراب و استرس زیاد و زندگی پر از رنج و دردسر هستند.

بیشتر بخوانید : پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان | راه های پیشگیری از اعتیاد

 تاثیر اعتیاد بر همسر و والدین

والدین و یا همسر فرد معتاد در مقابله با فرد معتاد اغلب واکنش‌های زیر را از خود بروز می‌دهند:

-برعهده گرفتن وظایف و مسئولیت‌های فرد معتاد

-تلاش برای پنهان کردن وجود اعتیاد در خانواده از بقیه و انکار این موضوع

-حمایت‌های بی جا از فرد معتاد و تصور این که مسئول اعتیاد عزیزشان هستند.

-از دست دادن اعتماد به نفس و احترام

-انزوا و کاهش ارتباط با دوستان، فامیل و آشنایان به دلیل احساس شرم و بی آبروی

 

تاثیر اعتیاد بر خانواده | تاثیر اعتیاد بر فرزندان

والدین معتاد اکثر وقت خود را به تهیه و مصرف مواد می‌گذرانند و نقش خود به عنوان پدر و یا مادر را فراموش می‌کنند. فرزندان آن‌ها به دلیل سردرگمی در ارتباط با والدین از محیط خانه فراری هستند و در معرض انواع مشکلات جسمانی و عاطفی قرار دارند. افسردگی، اضطراب و تمایل به خودکشی در میان فرزندان افراد معتاد دیده می‌شود و احتمال این که در آینده مورد سواستفاده‌های جسمی و جنسی قرار بگیرند بیشتر است.

1. تاثیر بر سلامت جسمانی فرزندان

کولیت، آسم و آنتریت بیمارهایی است که در اثر استشمام دود ناشی از مواد مخدر به وجود می‌آید و احتمال ابتلای فرزندان به این بیماری‌ها در خانواده معتاد بالاست. از دیگر مشکلات جسمی می‌توان به انواع مشکلات گوارشی و تنفس و مسمومیت‌ها اشاره کرد. مصرف مواد مخدر در دوران بارداری احتمال تولد فرزند با عقب ماندگی ذهنی و نقایص مادرزادی را افزایش می‌دهد.

2. تاثیر بر سلامت روانی و احساسی فرزندان

کودکان افراد معتاد اکثرا درگیر اختلالات اضطرابی و افسردگی می‌شوند. همچنین بعضی از کودکان با تقلید از والدین دچار اختلال ضداجتماعی می‌شوند و تعدادی نیز از پرخوری عصبی رنج می‌برند. بسیاری از فرزندان افراد معتاد به دلیل خشونت والدین و دمدمی مزاج بودن آن‌ها، حس اعتماد خود را نسبت به والدین و محیط خانواده از دست می‌‌دهند. برخی احساس گناه و عذاب وجدان داشته و خود را مقصر اعتیاد آن‌ها می‌دانند و گروهی نیز احساس شرم دارند و از ارتباط با دوستان و هم سالان خود پرهیز می‌کنند.

بیشتر بخوانید : تاثیر اعتیاد بر کودکان | عوارض دود و مواد مخدر بر کودکان

3. تاثیر اعتیاد بر خانواده | تاثیر بر امور تحصیلی فرزندان

فرزندانی که در خانواده‌های درگیر با اعتیاد رشد کرده‌اند به احتمال بیشتری به اختلالات یادگیری دچار می‌شوند. آن‌ها به دلیل جو متشنج و نابسامان خانواده تمرکزی برای درس خواندن ندارند و حتی امکان دارد در یک مقطع تحصیلی درجا بزنند و یا تصمیم به فرار از مدرسه بگیرند. متاسفانه به دلیل استفاده ابزاری برخی از والدین از فرزندانشان برای تهیه مواد و یا حتی تشویق آن‌ها به استفاده از مواد امکان ادامه تحصیل از آنان سلب خواهد شد.

 

سایر تاثیرات اعتیاد بر خانواده

از دیگر تاثیرات مخرب اعتیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-احساس عدم امنیت شخصی

-مشکل در برقراری رابطه جنسی

-ناامیدی و خلا معنوی

-ناتوانی در بیان خواسته‌های خود

-خیال بافی و زندگی در رویا و توهم

-انکار کردن مسائل و مشکلات

-خودداری از برقراری ارتباط و گفتگو با دیگران

 برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

بهترین راه کاهش آسیب‌های اعتیاد بر خانواده چیست؟

مشکلات خانوادگی، خشم، تنهایی و انزوا و بی اعتمادی تنها گوشه‌ای از مشکلات اعتیاد است که تاثیرات منفی و جبران نشدنی بر بنیان خانواده می‌گذارد. با مراجعه به متخصصین درمان اعتیاد و روانشناسان می‌توان در جهت بهبود این بیماری و کاهش تاثیرات آن بر خانواده اقدام کرد.

منبع: تاثیر اعتیاد بر خانواده



:: برچسب‌ها: تاثیر اعتیاد بر خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس کودک از غریبه ها در واقع بخشی از رشد روانی آن‌ها محسوب می‌شود که با افزایش سن و نزدیک شدن به دو سالگی کم کم این ترس به کمک والدین از بین می‌رود. نکته مهمی که پیرامون ترس از غریبه ها در کودکان وجود دارد، این است که والدین بتوانند به کودک خود کمک کنند تا از این مرحله عبور کند، بدون اینکه عوارض آن را از جمله اختلالات اضطرابی، با خود به بزرگسالی ببرند. در ادامه به راهکارهایی برای کاهش ترس طبیعی و جلوگیری از پیشروی آن ارائه کرده‌ایم. برای آشنایی با سایر انواع ترس و استرس در کودکان کلیک کنید.

منبع: ترس کودک از غریبه

ترس طبیعی کودک از غریبه ها و دیگران

ترس کودک از غریبه ها معمولا از هشت ماهگی شروع می‌شود و در دو سالگی به پایان می‌رسد. اگر والدین نتوانند کودک خود را در این مرحله همراهی کنند، ممکن است به بیش از دو سال نیز ادامه داشته باشد.

ترس از غریبه ها در کودکان می‌تواند مساله طبیعی باشد و کودک در مواجهه با کسانی که با آن‌ها آشنایی ندارد، گریه یا سر و صدای زیادی کند و یا با سکوت طولانی ترس خود را نشان دهد.

از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند این ترس را در کودکان از بین ببرد، نوع برخورد و ارتباط والدین با افراد دیگران است، مخصوصا کسانی که کودک از آن‌ها می‌ترسد. والدین می‌توانند بسیار صمیمانه غریبه ای را به کودک خود معرفی کنند و باعث کاهش ترس او شوند و یا برعکس با دادن هشدارهایی درباره دیگران برقراری ارتباط با دیگران را موضوعی خطرناک جلوه دهند.

دادن آرامش به کودک و قرار گرفتن او در محیط های اجتماعی مختلف، تا حد زیادی در کاهش ترس او از غریبه ها موثر است.

ترس کودک زیر دو سال از غریبه ها و دیگران

همانطور که اشاره کردیم معمولا کودکان از سن هشت ماهگی تا سن دو سالگی از غریبه‌ها هراس دارند. بنابراین ترس از غریبه ها در کودکان زیر دو سال طبیعی بوده و بخشی از رشد روانی آن‌ها را شامل می‌شود.

دلیل این امر این است که کودکان زبر دو سال یاد گرفته‌اند که فقط نسبت به کسانی که با آن‌ها آشنا هستند و از جانب آن‌ها امنیت و محبت کافی دریافت می‌کنند، دلبستگی ایجاد کنند. در نتیجه وقتی این کودکان در مواجهه با افراد غریبه قرار می‌گیرند، دچار استرس و اضطراب شده و می‌ترسند.

اغلب کودکان نهایتا در ده ماهگی اوج ترس از غریبه ها را تجربه می‌کنند و به مرور با نزدیک شدن به 18 ماهگی تا 2 سالگی این ترس برطرف می‌گردد.

راهکارهای کاهش ترس کودک زیر دو سال از غریبه ها و دیگران

پدر و مادر به واسطه ارتباطی که با این افراد غریبه دارند، می‌توانند تاثیر مستقیمی در کاهش ترس کودکان خود از دیگران و غریبه ها داشته باشند. در ادامه این مطلب به راهکارهای کاهش ترس در کودکان زیر دو سال از غریبه ها اشاره کرده‌ایم:

ایجاد آمادگی در کودک

برخی پدر و مادر‌ها که کودکشان از رویارویی با یک غریبه هراس دارند، سعی دارند او را وادار کنند که با یک غریبه تنها باشد تا ترس او از بین برود، اما این روش باعث ترس بیشتر او خواهد شد.

برای اینکه ترس کودک از غریبه ها از بین برود، در وهله اول شما باید پدر و مادری صبور باشید و فرزند خود را برای نترسیدن تحت فشار قرار ندهید.

وقتی کنار یک غریبه با کودک‌تان قرار گرفته‌اید پس از چند دقیقه او را ترک کند، تا او اطمنیان داشته باشد که مراقبش هستید.

مواجهه کردن کودک با سایر افراد

بهتر است کودک خود را در جمع‌های گوناگون ببرید. هر چه کودک شما با افراد بیشتری مواجه شود، به مرور ترس او نیز از بین خواهد رفت. در کنار غریبه ها نیز به گونه‌ای با کودک خود صحبت کنید که نشان دهید، احساس آرامش دارید.

تلاش برای ایجاد آرامش در کودک

ترس کودک از غریبه ها حتی اگر طبیعی هم باشد، نباید نادیده گرفته شود. چراکه اگر ادامه دار شود، باعث تشدید ترس های کودک شده و احساس عدم امنیت را در او ایجاد می‌کند و زمینه بروز اضطراب و ابتلا به اختلال اضطراب در بزرگ سالی می‌گردد.

زمانی که کودک در حضور افراد غریبه می‌ترسد، بهتر است او را در آغوش بگیرید و سعی کنید به او آرامش بدهید. با کسانی که کودک با آن‌ها احساس غریبی دارد، سعی کنید در محیط خانه که کودکتان در آن احساس آرامش بیشتری دارد، ارتباط بگیرید و در بازی‌ها او را هم شریک کنید.

ترس کودک بالای دو سال از غریبه ها

چندین بار تکرار شد که کودکان معمولا تا دو سالگی دارای ترس های طبیعی نسبت به غریبه ها هستند و پس از این سن کم کم این ترس از بین می‌رود. اگر پس از دو سالگی نیز این ترس ها وجود داشته باشد، در واقع نشانه‌هایی از اضطراب است که والدین بایستی تلاش کنند این اضطراب‌ها را از بین ببرند.

از جمله مهم‌ترین عواملی که در پایدار بودن ترس از غریبه ها پس از دو سالگی، نقش دارد، می‌توان به وابستگی شدید به والدین و ارتباطات محدود آن‌ها اشاره کرد. در این شرایط چون کودک با آدم‌های کمتری مواجه شده، ترس در وجود او از بین نرفته است.

راهکارهای کاهش ترس کودک بالای دو سال از غریبه ها

در کودکان بالای دو سال همانطور که اشاره کردیم، بیش از هر چیزی وابستگی به والدین، باعث ترس از غریبه‌ها می‌شود. والدین می‌توانند در این شرایط استقلال کودک خود را تقویت کنند. تا وابستگی آن‌ها کمتر شود.

والدین برای افزایش اعتماد به نفس کودکان‌شان می‌توانند به او اجازه بدهند، خودش به تنهایی غذا بخورد و یا هر زمان که بخواهد خودش اسباب بازی‌هایش را بردارد و بازی کند.

همینطور اگر والدین اجازه دهند کودک‌شان جدا از آن‌ها بخوابد، تا حد زیادی به تقویت استقلال او کمک خواهد کرد. جدا خوابیدن کودک به تنهایی در اتاقش نیازمند این است که شما راهکارهای لازم را به او آموزش دهید.

سخن آخر

بنابراین طبق متن مقاله فوق یک کودک از زمانی که توانایی تشخیص آشنا از غریبه را دارد، نسبت به غریبه‌ها احساس ترس می‌کند. یک کودک می‌تواند ترس های خود را تا دو سالگی به کمک والدین کنترل کند و این مرحله را پشت سر بگذارد. 

چنانچه کودک پس از دو سالگی همچنان نسبت به غرببه ها واکنش نشان می‌دهد و با راهکارهایی که والدین دارند، این حس برطرف نشده، بایستی که به روانشناس کودک مراجعه کنند تا با برطرف شدن این حس در بزرگسالی برای او مشکلی ایجاد نشود. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از غریبه ها در کودکان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید

منبع: ترس کودک از غریبه



:: برچسب‌ها: ترس کودک از غریبه ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخلاف انتظار بزرگترها کودکان نیز گاها دچار استرس می‌شوند و نشانه‌هایی از اضطراب و نگرانی را به دلایل مختلفی تجربه می‌کنند. استرس در کودکان می‌تواند با توجه به سن آن‌ها، منشأ طیف وسیعی از علائم هیجانی، رفتاری یا حتی جسمانی باشد. به همین خاطر اهمیت بسیاری دارد که والدین نشانه‌های استرس در فرزند خود را بشناسند و بدانند که چطور به این احساس در کودک خود پاسخ دهند. در واقع استرس در کودکان می‌تواند عملکرد آن‌ها در زمینه‌های مختلفی با مشکل مواجه سازد به همین خاطر والدین به عنوان مراقبان اصلی کودک لازم است تا با اتخاذ راهکارهای لازم از بروز مشکلات بیشتر پیشگیری نمایند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به طور جامع درباره استرس در کودکان صحبت خواهیم کرد. 

منبع: استرس در کودکان

استرس چیست؟

استرس یا فشار روانی به حالتی گفته می‌شود که کودک تحت تأثیر یک موضوع ناخوشایند احساس ناراحتی و تنیدگی را تجربه می‌کند. یکی از تفاوت‌های استرس با بیماری‌های اضطرابی کودک، در این است که استرس در اثر یک موضوع پیچیده و مشکل‌ آفرین بیرونی ایجاد می‌شود و با پایان این مشکل نیز به‌ تدریج نشانه‌های آن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل زمانی که نشانه های استرس در کودک‌تان دیدید توصیه میکنیم هر چه زودتر برای مشاوره اقدام کنید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو به شما هم در کاهش تنش‌های محیطی و هم اختلالات مرتبط با کودک‌تان خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

نشانه‌های استرس در کودکان

ضعف توانایی‌های منطقی یا کلامی در کودکان ممکن است باعث شود که آن‌ها توانایی تشخیص درست یا صحبت کردن راجع به دلایل اضطرابشان را نداشته باشند. این موضوع گاهی باعث می‌شود که استرس کودکان به‌صورت مشکلات مختلف رفتاری یا جسمی در کودک دیده شود. به همین خاطر توجه والدین به این نشانه‌ها اهمیت بالایی دارد. درصورتی‌ که با هریک از نشانه‌های اضطراب در کودک خود مواجه شدید بهتر است با او راجع به دلیل ناراحتیش صحبت کنید. اگر احساس می‌کنید شدت این علائم بیش از حالت عادی است و یا استرس برای مدت طولانی در کودک شما باقی‌ مانده، بهتر است در این زمینه از روانشناسان کودک کمک بگیرید.

نشانه‌های رفتاری استرس در کودک

  • شروع رفتارهایی که بیانگر اضطراب هستند مثل جویدن ناخن یا تکان دادن دست و پا
  • تغییرات بی‌دلیل در خلق کودک مثل پرخاشگری یا احساس غمگینی و سکوت
  • کناره گیری از خانواده و دوستان
  • احساس ترس از مسائل مختلف مثل تاریکی یا حیوانات و …
  • بروز مشکلات تحصیلی

نشانه‌های فیزیکی استرس در کودک

  • شب‌ادراری
  • مشکلات جسمانی مثل دل‌درد و سردرد
  • دشواری در به خواب رفتن یا بیدار شدن در نیمه‌شب
  • علائم جسمانی مختلف یا تشدید بیماری‌ها

با مشاهده هریک از این نشانه‌ها در کودک خود بهتر است برای رفع استرس و درمان کودک اقدام کنید. استرس می‌تواند به‌صورت مزمن در فرزند شما باقی‌ مانده و آسیب‌های جسمی و روحی بسیاری را به همراه داشته باشد.

دلایل استرس در کودکان

ما معمولاً کودکان را مظهر نشاط و خالی از درگیری‌های ذهنی می‌دانیم و شاید برای بسیاری از ما وجود نشانه‌های اضطرابی در کودک بسیار تعجب‌آور باشد. با این‌حال دلایل بسیاری برای استرس در کودکان وجود دارد. ازجمله دلایل استرس در کودک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. کودکان استثنایی بیشتر در معرض ابتلا به این استرس ها هستند، جهت آشنایی بیشتر با کودکان استثنایی کلیک کنید.

مشکلات مربوط به مدرسه

یکی از شایع‌ترین منابع بروز استرس در کودکان، مدرسه و تکالیف مربوط به آن است. انجام تکالیف به‌صورت کامل و بی‌عیب و نقص یا ایام امتحانات از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث استرس تحصیلی در کودکان می‌شوند. این مشکل معمولاً کودکانی که رفتارهای کمالگرایانه دارند و یا از اشتباه کردن و سرزنش می‌ترسند را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. استرس معمولاً باعث می‌شود که دانش آموزان علی‌رغم تلاشی که در مسائل تحصیلی نشان می‌دهند نتایج ضعیفی بگیرند. همچنین با توجه به اینکه فرزند شما بخش قابل‌توجهی از ساعات شبانه‌روز خود را در مدرسه می‌گذراند بهتر است برای رفع استرس تحصیلی در او اقدام کنید.

تغییرات بزرگ در زندگی

ایجاد تغییرات جدی در زندگی کودک مثل تغییر محل زندگی، تولد خواهر یا برادر کوچک‌تر، طلاق و یا فوت یکی از اعضای خانواده می‌تواند باعث ایجاد استرس در کودک شود. اگر چنین تغییراتی در زندگی فرزند شما پیش آمده بهتر است از یک روانشناس برای کنار آمدن بهتر و سریع‌تر فرزندتان با این موضوع کمک بگیرید.

آزار و اذیت از دلایل استرس در کودکان

ضعف توانایی‌های کودک برای دفاع از خود گاهی باعث می‌شود که دیگران آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دهند. این آزار و اذیت‌ها می‌تواند از زورگویی‌های کودکان بزرگ‌تر تا سوءاستفاده‌های جنسی را شامل بشود. معمولاً ترس از منابع قدرت و آزارگران باعث می‌شود که کودک راجع به این مسئله با والدین صحبت نکند. شما می‌توانید با مشاهده نشانه‌هایی مثل بی‌میلی به دیدن برخی از آشنایان یا تشدید اضطراب در برخی از موقعیت‌ها متوجه دلیل ناراحتی فرزندتان شوید.

محیط نامناسب خانه

در شرایطی که محیط زندگی کودک وضعیت مناسبی نداشته باشد آن‌ها معمولاً از حضور در خانه دچار اضطراب می‌شوند. دعوا و اختلاف میان والدین، بدرفتاری با کودک یا وجود بحران‌های جدی در خانواده مثل بیماری یا مشکلات مالی می‌تواند باعث ایجاد فشار روانی در کودک شود.

فیلم‌ها یا کتاب‌های ترسناک از دلایل استرس در کودکان

توانایی کودک در تشخیص واقعیت از خیال معمولاً ضعیف‌تر از بزرگسالان است به همین خاطر با مشاهده فیلم‌های ترسناک و یا شنیدن داستان‌های وحشت‌آور ممکن است دچار استرس شوند.

راه‌های کاهش استرس در کودکان

متخصصان معتقدند که ادامه پیدا کردن استرس، مشکلات جدی برای سلامتی جسم و روان فرد به دنبال خواهد داشت. به همین خاطر کاهش فشار روانی و اقدام برای درمان آن اهمیت بسیاری دارد. اگر فرزند شما دچار استرس شده بهتر است با کمک گرفتن از یک مشاور مطمئن به او در بهبود این شرایط کمک کنید. در ادامه به برخی از راهکارهایی که برای کاهش استرس فرزندتان می‌توانید انجام دهید اشاره خواهیم کرد. در صورتی که بیش از یک هفته نشانه ها ادامه داشت، حتما برای مشاوره کودک اقدام کنید.

صحبت کردن راجع به دلایل نگرانی

اگر نشانه‌های استرس را در فرزندتان مشاهده کرده‌اید سعی کنید راجع به دلایل آن با وی صحبت کنید. احتمال دارد کودک شما از صحبت کردن مستقیم راجع به دلایل نگرانی خود طفره برود و یا حتی خودش هم به‌درستی نتواند علت مشکلات را تشخیص دهد. روانشناسان در این شرایط می‌توانند با کمک گرفتن از تکنیک‌هایی مثل بازی‌درمانی و تفسیر نقاشی اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما بدهند. در هرصورت آنچه در صحبت کردن با فرزندتان باید به آن توجه داشته باشید این است که تا حد ممکن با لحنی حمایتی و دوستانه با کودک صحبت کنید و به او نشان دهید که همواره برای کمک کردن به او آماده‌اید. تا جای ممکن سعی کنید از بی اهمیت نشان دادن دلایل نگرانی او خودداری کنید و با فرزندتان همدلی نشان دهید.

افزایش فعالیت‌های بدنی

ورزش کردن و یا هر فعالیت سازنده دیگری مثل کارهای هنری می‌تواند باعث کاهش اضطراب در کودک شما بشود. با در نظر گرفتن چنین برنامه‌هایی برای کودک می‌توانید به بهبود تدریجی شرایط کمک کنید.

کمک گرفتن از یک متخصص

روانشناسان کودک می‌توانند اقدامات مفیدی برای کاهش استرس در کودکان انجام دهند. اگر شدت استرس در فرزندتان بیش از حالت طبیعی است و یا برای مدت نسبتاً طولانی استرس در او باقی مانده بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از تکنیک‌های بازی‌درمانی یا نقاشی می‌توانند دلایل ناراحتی کودک را پیدا کرده و با همین روش‌ها نیز به درمان استرس بپردازند.

ضعف مهارت‌هایی مثل تفکر منطقی یا حل مسئله در کودکان می‌تواند باعث ایجاد استرس در آن‌ها شود. اگر روانشناسان تشخیص دهند که این مسائل در ایجاد استرس کودک نقش دارد می‌توانند از طریق آموزش این مهارت‌ها، به کودک در مدیریت بهتر مشکلات به او  کمک کنند.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در کمک گرفتن از متخصصان روانشناسی کودک این است که آن‌ها می‌توانند نکات مناسبی را در زمینه تربیت فرزندتان به شما آموزش دهند. گاهی اوقات رفتارهایی مثل داشتن انتظارات بیش از حد از کودک یا مجبور کردن او برای انجام کارهایی که دوست ندارد باعث اضطراب می‌شوند. روانشناسان می‌توانند با آگاهی دادن به والدین راجع به رفتارهای اشتباهشان در این زمینه قدم‌های مطلوبی بردارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

چطور به کاهش نشانه‌های استرس در کودکم کمک کنم؟

در شرایطی که نشانه‌های استرس در فرزندتان تشدید شده‌اند بهتر است از پرسیدن دلیل استرس یا کوچک شمردن نگرانی‌هایش خودداری کنید و تنها سعی کنید با گفتن جملات دلگرم کننده به او آرامش دهید. وقتی فرزندتان آرام شد می‌توانید راجع به مشکلی که دارد با او صحبت کنید و یا از یک مشاور کودک کمک بگیرید.

منبع: استرس در کودکان



:: برچسب‌ها: استرس در کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

احساس پوچی از آن دست احساساتی است که هر فردی در طول زندگی خود به نوعی آن را تجربه می‌کند. احساس پوچی و یا نوعی خلاء در زندگی، می‌تواند در هر سنی و تحت تاثیر عوامل درونی و بیرونی مختلف ایجاد شود. برای مثال مرگ یا جدایی از یک عزیز و یا باخت در یک مسابقه برای برخی منجر به ایجاد احساس تهی بودن می‌شوند. البته جالب است بدانید که برخی افراد نیز در مواقع موفقیت نیز دچار این احساس می‌شوند. طبق تحقیقات متعدد مشخص شد که احساس پوچی به شدت وابسته به افکار و باورهای ما آدم‌ها دارد. بنابراین دریافت مشاوره روانشناسی خط اول درمان محسوب می‌شود. باید متوجه باشید که پشت گوش انداختن این مساله وضعیت را بهتر نخواهد کرد، پس برای رفع این مساله حتما از خدمات مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: احساس پوچی و حس تهی بودن ناشی از چیست ؟

شناخت علت احساس پوچی با کنکاش احساسات درونی

به عقیده روانشناسان، افراد برای شناسایی منشاء احساس پوچی باید بتوانند احساسات درونی خود را بشناسند و برای اینکار نیاز دارند تا مهارت شناخت احساسات را فرابگیرند. این مهارت به آن‌ها کمک می‌کند تا به خودشناسی برسند و به واسطه آن بتوانند در شرایط مختلف زندگی، احساسات خود را کنترل نمایند.

بنابراین افراد برای اینکه بتوانند احساس‌پوچی را درک کنند و آن را بشناسند، نیاز دارند تا از نشانه‌های آن مطلع باشند. در ادامه به شایع‌ترین نشانه‌های احساس‌پوچی اشاره کرده‌ایم:

  • زمانی که فرد از خود سوال می‌کند که من کیستم و در این زندگی چه می‌خواهم.

  • وقتی که فرد هیچ‌گونه درکی از علایقش و نیازهای درونی خودش ندارد.

  • فرد هدفش در زندگی را نمی‌داند و اصلا متوجه نیست برای چه زنده است.

  • با افکار منفی زیادی در ذهنش دست و پنجه نرم می‌کند که بسیار برایش آزار دهنده هستند.

  • او در بیان احساسات خود بسیار ناتوان است و نمی‌داند چگونه باید از آن‌ها صحبتی به میان آورد.

کمبود عشق از دلایل احساس پوچی

بسیاری از افراد احساس‌پوچی را با احساس غم اشتباه می‌گیرند. احساس پوچی در بیشتر مواقع ناشی از کمبود عشق است. در واقع کسی که احساس پوچی می‌کند به خودش علاقه‌ای ندارد و دائما در حال نادیده گرفتن احساساتش می‌باشد. این دسته از افراد دائما در زندگی خود به دنبال دریافت تائید از دیگران هستند و هیچ وقت به نتیجه مورد انتظارشان نمی‌رسند؛ به همین دلیل دچار احساس پوچی می‌شوند.

هر کسی در درون خود، استعدادها و خلاقیت‌های نهفته‌ای دارد اما ممکن است برخی از ما آدم‌ها از این استعدادهای نهفته خود استفاده نکنیم، در نتیجه زمان خود را هدر می‌دهیم. منظور از هدر دادن زمان به این معنی است که وقت خود را با غذاخوردن، کار و دیگر روابط پر کنید و به خود و احساسات درونی‌تان هیچ توجهی نکنید.

احساس پوچی ناشی از فقدان 

روانکاوان احساس‌پوچی را ناشی از فقدان می‌دانند. چراکه بر اساس آمار بیشتر کسانی که دچار احساس پوچی هستند، در کودکی در خانواده‌ای بزرگ شده‌اند که چندان با والدین خود صمیمی نبوده‌اند.

از نظر روانکاوی کودکی نقطه مهمی در زندگی هر فرد است که نقش بسیاری در ساختار عاطفی او دارد. در واقع کسانی که در دوران کودکی به اندازه کافی عشق و توجه دریافت نکرده‌اند، کم کم به این باور درونی می‌رسند که به اندازه‌ای که باید خوب نیستند و کسی در زندگی برای آن‌ها ارزشی قائل نیست و همین موضوع سبب می‌شود که آن‌ها نیز برای خود ارزشی قائل نباشند.

بنابراین حرف اصلی این دیدگاه این است که احساس پوچی ناشی از کمبود ارتباط احساسی و عشق می‌باشد. به همین دلیل است که ابزار عشق در خانواده، می‌تواند در درمان احساس پوچی موثر واقع شود.

اختلالات روانی ناشی از احساس پوچی

افراد مختلف در زندگی خود بر اساس توان ذهنی‌شان، به طریقی با احساس پوچی کنار می‌آیند. عدم رسیدگی به این احساس، سبب می‌شود که در طولانی مدت مکانیسم‌های دفاعی بدن کارایی خود را از دست بدهند و فرد دچار اختلال‌های مزمن شامل افسردگی و یا حتی اختلال دوقطبی شود. برای آشنایی با نشانه های افسردگی کلیک کنید.

در چنین حالتی عده‌ای روی به مصرف الکل و یا مواد مخدر می‌آورند و سعی دارند به این واسطه از احساسات منفی خود فرار کنند.

علت احساس پوچی چیست؟

احساس پوچی از احساسات درونی افراد سرچشمه می‌گیرد که می‌تواند برای هر فردی در هر شرایطی اتفاق بیافتد، اما به طور کلی احساس پوچی به چندین دلیل ایجاد می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • از دست دادن یکی از نزدیکان
  • جدایی عاطفی و طلاق
  • نداشتن یک سیستم پشتیبانی عاطفی در گذشته
  • شکست تحصیلی یا شغلی
  • سوء مصرف مواد مخدر یا دارو
  • وابستگی به الکل
  • قرار گرفتن در شرایط تنش‌زا و استرس‌آور
  • اضطراب و افسردگی
  • قرار گرفتن در معرض خبرهای بد
  • ابتلا به بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج جسمی
  • و …

رهایی از حس پوچی

متخصصان در زمینه رهایی از احساس پوچی توصیه‌هایی دارند که می‌تواند به شما عزیزان کمک کند تا بتوانید سریع‌تر احساس خود را شناسایی کرده و با آن مبارزه کنید. در ادامه به راهکارهای رهایی از احساس پوچی اشاره کرده‌ایم.

1. به دست آوردن تمرکز و تعادل 

برای مبارزه با احساس پوچی بیشتر از گذشته بر روی خودتان تمرکز داشته باشید. تمرکز بر روی خود به این معناست که سعی کنید برای فکر کردن به خود و علایقی که دارید، زمان بیشتری را اختصاص دهید.

برای رسیدن به وضعیت فکری مثبت و پایدار، سعی کنید ورزش و مدیتیشن کنید و همینطور از مشاوره‌های روانشناسی بهره ببرید. بد نیست بدانید کارهای ساده مثل حمام کردن و یا حتی چرت زدن در میانه روز نیز در رسیدن به تعادل فیزیکی و روانی موثر است.

2. کمک گرفتن از دیگران

هر فردی در طول زندگی خود دارای نیازهایی است، اما زمانی موضوع دردناک می‌شود که او احساس کند نمی‌تواند به خواسته‌هایی که دارد، دست پیدا کند.

بهتر است در چنین شرایطی افراد به خودشان یادآوری کنند که قرار نیست به تنهایی برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاش کنند. در چنین شرایطی برقراری ارتباط با دیگر افراد منجر به پی‌بردن به نقاط قوت و همینطور پرورش استعدادهای درونی می‌شود. کمک خواستن از دیگران از راه‌حل‌های موثر و کارآمد در حل مشکلات است.

3. قدر دانستن داشته ها

کسانی که برای زندگی و داشته‌های‌شان قدردان هستند، همواره احساسات مثبتی را در زندگی تجربه می‌کنند؛ به همین دلیل از رابطه خود با دوستان، خانواده و اطرافیان‌شان رضایت بیشتری دارند و کم‌تر دچار استرس و اضطراب می‌شوند.

4. یادگیری

از موضوعات جالبی که متخصصان مغز و اعصاب به آن رسیده‌اند، این است که “یادگیری منجر به برانگیختگی احساسات می‌گردد”. در واقع هر بار که فرد اطلاعات قبلی خود را مرور می‌کند، ممکن است به حقایقی پی ببرد که قبلا از دید او پنهان بوده است.

5. شناسایی محرک‌ها

کسانی که دارای احساس پوچی و فقدان هستند، باید در قدم اول بتوانند محرک‌ها را شناسایی کنند. به این معنی که قرار گرفتن در چه شرایطی حال آن‌ها را بدتر می‌کند.

در برخی موارد برخورد کردن با افرادی خاص در زندگی و یا شرایط خاصی منجر به بروز احساس پوچی می‌گردد. شناسایی و دوری کردن از آن‌ها می‌تواند از بروز این احساسات منفی جلوگیری کند. برای تشخیص انواع احساسات کلیک کنید

6.ورزش کردن و داشتن سبک زندگی سالم

بهتر است ورزش کردن و فعالیت روزانه را در برنامه خود قرار دهید. ورزش کردن خلق و خو را بهبود می‌بخشد و تا حد زیادی از احساس پوچی می‌کاهد.

سعی کنید برای داشتن یک سبک زندگی سالم، غذاهای سالم بخورید و از مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر نیز اجتناب نمایید.

7. نور خورشید

نور خورشید در داشتن احساس شادمانی بسیار تاثیرگذار است. سعی کنید شب‌ها قبل از خواب پرده اتاق خود را کنار بزنید تا هنگام صبح با نور خورشیدی که در اتاق‌تان تابیده، از خواب بیدار شوید. همین موضوع کوچک منجر به احساس شادمانی شما در طول روز خواهد شد.

8. ارتباط با دیگران

عدم ارتباط با دیگران و تنهایی، منجر به بروز افسردگی و همینطور احساس پوچی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود حتی اگر برای‌تان سخت و دشوار است اما سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار کنید و حتی از گروه‌های خانوادگی خود شروع کنید تا بتوانید بر احساس پوچی تان غلبه کنید.

9. کمک از متخصصان

شاید پیدا کردن دلیل احساس پوچی کار چندان آسانی نباشد و افراد حتی با اختصاص زمان طولانی، نتوانند به علت احساس پوچی در خودشان پی ببرند.

به همین دلیل توصیه می‌شود به جای وقت تلف کردن، به یک متخصص مراجعه کنید تا بتوانید ابتدا دلیل اصلی احساس پوچی خود را شناسایی کنید و سپس در جلسات بعدی از راهکارهای موثر در این زمینه استفاده کنید تا مجدد به احساس شادی در زندگی برسید.

لازم است در نظر داشته باشید که داشتن احساس‌پوچی ناشی از هر موقعیتی در زندگی می‌تواند منجر به احساس ناامیدی، افسردگی، افکار خودکشی و … شود که بسیار خطرناک می‌باشد. برای حل مشکل خود به یک متخصص کاربلد مراجعه کنید. دوستانی که به دریافت خدمات مشاوره حضوری دسترسی ندارند، می‌توانند از مشاوره آنلاین مرکز مشاوره ذهن نو استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس پوچی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: احساس پوچی و حس تهی بودن ناشی از چیست ؟



:: برچسب‌ها: احساس پوچی و حس تهی بودن ناشی از چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

یکی از اثرگذارترین روش‌هایی که برای درمان زودانزالی مورد استفاده قرار می‌گیرد تکنیک مسترز و جانسون است. در این روش بدون استفاده از داروها و با افزایش توانایی‌های جسمی و جنسی با زود انزالی مبارزه می‌شود. با توجه به اینکه زودانزالی می‌تواند مشکلات بسیاری را در کیفیت رابطه جنسی و همین‌طور اعتمادبه‌نفس آقایان باقی بگذارد، درمان آن یکی از مسائل مهمی است که می‌بایست به آن توجه کرد. استفاده از تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی روشی است که اگرچه ایجاد مهارت در آن نیاز به صبر و تلاش بسیاری دارد بااین‌حال موفقیت در استفاده از این تکنیک می‌تواند شما را در طول عمر در مقابل این مشکل بیمه کند. با توجه به آنچه گفته شد ما نیز در این مطلب روش‌های استفاده از این تکنیک را بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید : نشانه ها و علت زود انزالی

منبع: تکنیک مسترز و جانسون

تکنیک مسترز و جانسون

تکنیک مسترز و جانسون به فرد کمک می‌کند تا توانایی ایجاد هماهنگی میان شرایط جسمی و ذهنی خود را به دست آورده و از این طریق بتواند در موقعیت‌های مختلف وضعیت انزال خود را کنترل کند. در این روش فرد در شرایطی که احساس می‌کند در حال رسیدن به اوج لذت جنسی است می‌بایست رابطه را متوقف کرده و با استفاده از تکنیک‌های مختلفی نظیر تنفس عمیق، انگیختگی جنسی را کاهش داده تا توانایی ادامه فعالیت برای وی ایجاد شود.

زودانزالی چیست؟

انزال زودرس یکی از مشکلات جنسی رایج در میان آقایان است و به این معناست که فرد مدت کوتاهی پس از شروع رابطه جنسی یا حتی پیش از شروع آن دچار انزال می‌شود. با توجه به اهمیتی که توانایی‌های جنسی در خود پنداره و اعتمادبه‌نفس آقایان دارد این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات روحی بسیاری نیز برای فرد شده و به همین خاطر می‌بایست برای درمان آن اقداماتی صورت بگیرد.

بر اساس منابع علمی، زمان مناسب برای برقراری رابطه جنسی تا رسیدن به انزال می‌تواند بین 2 تا 6 دقیقه متغیر باشد. بااین‌حال این زمان با توجه به شرایط جسمی، تجربیات پیشین فرد و به‌خصوص میزان رضایت شریک عاطفی می‌تواند در هر فرد متفاوت از دیگران باشد. به همین خاطر شاید استفاده از بازه زمانی در این زمینه جایگاه چندانی نداشته باشد و آنچه بیشتر اهمیت دارد این است که شما و همسرتان بتوانید رابطه جنسی مطلوبی را با یکدیگر برقرار کنید. درنتیجه اگر احساس می‌کنید کیفیت رابطه شما چندان که باید مورد رضایتتان نیست بهتر است از یک متخصص روانشناسی جنسی در این زمینه کمک بگیرید. برای آشنایی با انواع روش‌های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

روش انجام تکنیک مسترز و جانسون

همان‌طور که گفته شد تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی به این موضوع توجه دارد که فرد می‌بایست در هنگام نزدیک شدن به زمان ارگاسم، آلت تناسلی را از واژن خارج کرده و فعالیت جنسی را متوقف کند و پس از کاهش برانگیختگی مجدداً رابطه جنسی را ادامه دهد. این روش اگرچه تا حد زیادی می‌تواند توانایی ایجاد هماهنگی میان جسم و ذهن شما را افزایش دهد بااین‌حال اجرای آن به استفاده از تکنیک‌هایی وابسته است که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

افزایش تدریجی توانایی

به کار بردن تکنیک مسترز و جانسون مانند هر مهارت دیگری به‌تدریج به دست خواهد آمد. درنتیجه بسیار طبیعی ست که شما در ابتدای شروع کار توانایی کمتری برای کنترل شرایط جسمی خود داشته باشید. به همین خاطر بهتر است در روزهای ابتدایی شروع تمرین سعی کنید تنها یک‌مرتبه از انزال جلوگیری کنید و به‌تدریج و با پیشرفت در این تمرین تعداد دفعات جلوگیری از انزال را افزایش دهید.

تکنیک مسترز و جانسون | تنفس عمیق

تنفس عمیق به دلیل افزایش اکسیژن‌رسانی به مغز یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌هایی است که برای کاهش برانگیختگی از آن استفاده می‌شود. در شرایطی که از انزال جلوگیری می‌کنید برای کاهش هیجانات جنسی می‌توانید از روش تنفس عمیق استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بر خود مسلط شده و توانایی ادامه فعالیت را به دست آورید.

تکنیک فشار

علاوه بر خارج کردن آلت تناسلی از واژن در شرایطی که فرد در مرحله ارگاسم قرارگرفته، تکنیک فشار نیز می‌تواند تا حد زیادی مفید واقع شود. در این روش فرد با استفاده از انگشت شست و اشاره سر آلت تناسلی را گرفته و با فشار دادن آن مانع خون‌رسانی به این منطقه می‌شود. درنتیجه شدت تمایل فرد برای انزال کاهش‌یافته و امکان افزایش مدت‌زمان رابطه جنسی ایجاد خواهد شد.

تکنیک مسترز و جانسون یا استفاده از داروها

با توجه به اینکه زودانزالی مشکلات بسیاری را برای شرایط روحی فرد به همراه خواهد داشت بسیاری از آقایان به دنبال راهکارهای ساده و سریعی برای درمان این مشکل هستند. ازجمله راهکارهایی که ممکن است فرد به دنبال آن‌ها باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده از داروهای زودانزالی

یکی از اقدامات اساسی برای درمان زودانزالی استفاده از داروهایی مانند بی‌حسی‌های موضعی برای افزایش طول مدت رابطه جنسی است بااین‌حال به این نکته توجه داشته باشید که این داروها در کنار عوارض جانبی منفی که دارند تنها برای مدت کوتاهی می‌توانند به شما کمک کنند و راهکاری درمان محسوب نمی‌شوند.

اعتیاد به مواد مخدر

استفاده از مواد مخدر به‌ویژه شیشه به دلیل افزایش سطح فعالیت بدن می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود شرایط رابطه جنسی و کاهش مشکلات مربوط به انزال باشد. به همین خاطر ممکن است برخی افراد برای کاهش مشکلات خود در زمینه مسائل جنسی به سراغ استفاده از این مواد بروند. بدیهی است که برخلاف تصور، بسیاری افراد که فکر می‌کنند مواد محرک نظیر ماری‌جوانا اعتیاد به همراه ندارند استفاده از این داروها می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد.

تکنیک مسترز و جانسون | نکاتی که باید بدانید

همکاری شریک جنسی

با توجه به اینکه شما در طول استفاده از این تکنیک نیاز دارید که برای مدتی در طول رابطه وقفه ایجاد کنید این موضوع ممکن است باعث ناراحتی شریک جنسی شما شده و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند. به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که شما پیش از شروع دوره استفاده از این تکنیک با همسرتان صحبت کرده و توافق او را برای شروع این فرایند جلب کنید.

شریک جنسیتان را سرد نکنید

یکی از راهکارهایی که برای کاهش نارضایتی شریک جنسیتان می‌توانید انجام دهید این است که در طی مراحل وقفه سعی کنید با کمک گرفتن از معاشقه او را همچنان در شرایط برانگیختگی نگه دارید. به عبارتی اگرچه شما در زمان‌هایی که احساس می‌کنید نزدیک به مرحله انزال هستید می‌بایست از تماس آلت تناسلی با واژن دوری‌کنید اما نباید به‌طورکلی ارتباط جنسی را نادیده بگیرید.

تقویت صبر و حوصله

استفاده از تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی درست مانند این است که بخواهید با استفاده از ورزش عضلات بدن خود را تقویت کرده و یا توانایی حافظه خود را افزایش دهید. شما در نخستین تلاش‌ها توانایی کمتری دارید و احتمالاً در بسیاری از مواقع شکست خواهید خورد. سعی کنید بدون از دست دادن اعتمادبه‌نفستان این روند را ادامه بدهید و به خاطر داشته باشید که موفقیت در استفاده از این تکنیک موضوعی تدریجی خواهد بود.

مزایای استفاده از تکنیک مسترز و جانسون

افزایش لذت و توانایی جنسی

استفاده از این تکنیک باعث می‌شود که لذت بدن از رابطه جنسی و اعتمادبه‌نفس شما در این زمینه تا حد زیادی بهبود پیدا کند. علاوه بر این، تکنیک مسترز و جانسون به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به استفاده از داروهای دیرانزالی توانایی جنسی خود را افزایش دهید.

افزایش توانایی ارضا شریک جنسی

با افزایش طول مدت رابطه جنسی شما توانایی بیشتری برای لذت بخشیدن به شریک جنسی خود و رساندن وی به اوج لذت جنسی خواهید داشت. این موضوع علاوه بر اینکه مجدداً بر اعتمادبه‌نفس جنسی شما اثر دارد باعث خواهد شد تا علاقه طرف مقابلتان به برقراری رابطه جنسی نیز افزایش پیداکرده و به‌طورکلی تأثیر بسیاری در کیفیت ارتباط شما خواهد داشت. برای آشنایی با سایر روش های درمان زود انزالی کلیک کنید.

تکنیک مسترز و جانسون | استفاده از مشاوره‌های جنسی

یکی از نکاتی که در ارتباط با زودانزالی یا هر مشکل جنسی دیگر می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که احساس شرم و خجالت را کنار گذاشته و به‌راحتی در ارتباط با مشکلاتتان از مشاورین روانشناسی جنسی یا سایر متخصصین کمک بگیرید. اگرچه معمولاً صحبت کردن از مسائل جنسی برای اکثریت افراد دشوار بوده و موانعی مانند احساس شرم بر سر راهتان وجود دارد بااین‌حال از این موضوع مطمئن باشید که مشکلات جنسی مسائل بسیار رایجی هستند و این تنها شما نیستید که به دنبال راه‌حلی برای این مشکلات می‌گردید. علاوه بر این بسیاری از مشکلات جنسی در صورت بی‌توجهی به حالت مزمن درآمده و در فرد باقی می‌مانند. درنتیجه بهتر است برای رفع مشکلاتتان به دور از خجالت از یک متخصص کمک بگیرید. برای شروع و دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

چطور در طول استفاده از تکنیک مسترز و جانسون مانع سرد شدن همسرم شوم؟

استفاده از تکنیک‌های ماساژ جنسی یا معاشقه می‌تواند در این شرایط کمک‌کننده باشد.

آیا می‌توان تکنیک مسترز و جانسون را به همراه استفاده از دارو به کار برد؟

خیر؛ داروها زمان رسیدن شما به ارگاسم را به تأخیر می‌اندازند؛ درحالی‌که برای استفاده از این تکنیک می‌بایست چندین بار به تجربه ارگاسم نزدیک شده و آن را با استفاده از اراده خود به تأخیر بیاندازید.

منبع: تکنیک مسترز و جانسون



:: برچسب‌ها: تکنیک مسترز و جانسون ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

وسواس شستشو یکی از انواع وسواس فکری عملی است که در آن فرد با موضوعات مرتبط با آلودگی، مشغولیت ذهنی زیادی پیدا می‌کند و برای رهایی از این افکار استرس زا دست به شستشوی افراطی می‌زند. افرادی که به این نوع وسواس دچار هستند در عملکرد روزانه خود با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند چرا که مجبورند وقت و انرژی زیادی را به فرایند شستن و پاک سازی وسایل اختصاص دهند. ما در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در مورد وسواس شستشو، روش تشخیص و درمان آن پرداخته‌ایم. بهره بردن از مشاوره روانشناسی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند به درمان این نوع از وسواس در کمترین زمان ممکن اقدام نمایند. برای دریافت مشاوره وسواس کلیک کنید.

منبع: وسواس شستشو

وسواس شستشو چیست؟

وسواس شستشو یکی از انواع اختلال وسواس فکری عملی است. در این اختلال فرد دچار افکار مزاحم و آزاردهنده‌ای در مورد آلودگی می‌شود و برای آرام ساختن خود به اعمالی افراطی در زمینه شستشو و پاک سازی می‌پردازد. در واقع فرد از طریق فرایند شسشتو می‌خواهد در مورد پاکیزگی یا عدم نجاست خود و وسیله‌ها اطمینان پیدا کرده و از این طریق از اضطراب خود بکاهد. با این حال این مسئله منجر به صرف زمان و انرژی زیادی می‌شود و در نتیجه به اختلال در جنبه‌های مختلف عملکرد روزانه فرد می‌انجامد. برای آشنایی بیشتر با علائم و نشانه های وسواس کلیک کنید.

نشانه ها و مشخصه‌های وسواس شستشو

افراد مبتلا به وسواس شستشو معمولا رفتارهای مرتبط با پاکیزگی را با آداب و تشریفات مخصوصی انجام می‌دهند که برای دیگران کمتر قابل درک است. برای مثال ممکن است آن‌ها برای خود دفعات مشخصی را تعیین کنند و تا زمانی که دست‌هایشان را به آن اندازه مورد شست و شو قرار ندهند احساس آرامش نکنند. وسواس شستشو اغلب باعث بروز ناراحتی‌های پوستی به خصوصی در افراد مبتلا می‌شود. برای مثال این افراد اغلب دست‌های قرمز و حساسی دارند که از شستشوی بسیار حکایت می‌کنند. در افرادی که به وسواس شدید مبتلا هستند این ناراحتی‌های پوستی می‌تواند شکل اگزما، خشکی بیش از حد پوست یا حتی زخم و جراحت را به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید : انواع وسواس فکری عملی 

انواع مختلف وسواس شستشو

وسواس شستشو فقط به شستن دست‌ها محدود نمی‌شود و به شکل رفتارهای گوناگونی خود را نشان می‌دهد. از جمله این رفتارها می‌توان به تعداد دفعات زیاد حمام رفتن در طول روز یا هفته، صرف زمان زیاد برای شستشو هنگام رفتن به دستشویی و به طور کل اختصاص دادن وقت یا انرژی زیاد برای تمیزکاری اشاره کرد.

همچنین افراد مبتلا به وسواس شستشو اقدامات افراطی برای پیشگیری از آلوده شدن یا نجاست انجام می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان استفاده بیش از حد از مواد ضد عفونی کننده و پوشیدن دستکش برای لمس اشیا را نام برد. 

نحوه تشخیص وسواس شستشو

تشخیص وسواس شستشو زمانی مطرح می‌شود که فرد افکار آزاردهنده زیادی در مورد موضوعات مرتبط با آلودگی، کثیفی یا نجاست داشته باشد و برای رهایی از اضطراب ناشی از این افکار به طور افراطی به شستشوی خود یا وسایل پیرامون بپردازد. همچنین آسیب دیدن عملکرد فرد در حوزه‌های مختلف شغلی، خانوادگی یا تحصیلی به خاطر رفتارهای وسواسی از جمله ملاک‌های اصلی برای تشخیص وسواس شستشو محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید : انواع اختلالات اضطرابی

روش‌های درمان وسواس شستشو

برای درمان وسواس شستشو از روان درمانی، دارو درمانی یا هردوی این روش‌ها در کنارهم استفاده می‌شود. در واقع پژوهش‌ها نشان می‌دهند اگر داروهای ضداضطرابی که در درمان وسواس به کار برده می‌شوند همزمان با روان درمانی مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانند به شکل مضاعفی اثرات درمانی خود را اعمال نمایند. برای آشنایی با جدیدترین روش های درمان وسواس کلیک کنید.

روان درمانی

روان درمانی یا همان درمان مبتنی بر گفت و گو توسط روانشناسان ارائه می‌گردد. در این نوع درمان، درمانگر می‌تواند از رویکردهای مختلفی استفاده نماید که از جمله مفید ترین آن‌ها برای وسواس می‌توان به رویکرد شناختی رفتاری اشاره کرد. در این رویکرد روانشناس تلاش می‌کند تا افکار زیربنایی و بنیادی مراجع را شناسایی نماید، تحریف‌های آن را مشخص کند و به او آموزش دهد که چگونه افکار کارآمد و سالم را جایگزین شناخت‌های بیمارگون کند. همچنین درمانگر به مراجع کمک می‌کند تا بتواند بر اساس یک برنامه دقیق به طور منظم و تدریجی با موضوعات اضطراب انگیز روبه‌رو شود.

درمان دارویی

اگر شدت وسواس شستشو در فرد بسیار زیاد باشد در حدی که او نتواند به خوبی از جلسات روان درمانی بهره ببرد، استفاده از داروهای ضداضطرابی در کنار درمان روانشناختی  در دستور کار قرار می‌گیرد. با این حال توجه داشته باشید که داروهای ضداضطرابی برای درمان وسواس کافی نیستند و برای رویارویی موثر با این مشکل لازم است جلسات روان درمانی را هم زمان پیگیری نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وسواس ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

آیا وسواس شستشو ارثی است؟

تحقیقات زیادی در مورد علل بروز وسواس فکری عملی انجام شده است که در اکثر آن‌ها به تعامل ویژگی‌های زیستی و محیطی اشاره می‌شود. در واقع برخی فاکتورهای ژنتیکی در تعامل با برخی استرس‌های محیطی می‌توانند در بروز این اختلال سهیم باشند.

منبع: وسواس شستشو



:: برچسب‌ها: وسواس شستشو ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 | نظرات ()