نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید اختلال نعوظ چیست و چکونه درمان می‌شود؟ اختلافات جنسی از عوامل مهم بروز اختلافات زناشویی هستند که هم در مردان و هم در زنان وجود دارند و می‌­توانند باعث بروز مشکلات روانی شوند. اولین اقدام برای حل این مشکلات، شناخت آن‌ها و افزایش آگاهی در زمینه اختلالات جنسی است. اختلال نعوظ یکی از اختلالات شایع مردان است که به طور کلی باعث ناتوانی در نعوظ یا نگه داری آن می‌­شود. اختلال نعوظ هم در اثر علل جسمانی و فیزیولوژی و هم علل روحی وروانی ایجاد می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید این اختلال را بهتر بشناسید و آن را درمان کنید، لازم است تعریف آن، علل ابتلا، راه‌های پیشگیری و راه‌های درمان آن را بهتر بشناسید. در ادامه مطلب به بررسی کامل اختلال نعوظ می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : اختلالات جنسی مردان چه پیامدهایی دارد

منبع: اختلال نعوظ چیست

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ یکی از اختلالات جنسی است که زیر مجموعه اختلالات روانشناختی قرار دارد. اختلال نعوظ نوعی ناکارآمدی و ناتوانی آلت جنسی مردانه در رسیدن به حالت سفتی و انقباض و یا نگهداری این حالت است. این اختلال یک ناکارآمدی است که باعث بروز مشکلات زیادی در زمینه روابط جنسی و سلامت روان می­‌شود. البته باید بدانید که برای تشخیص این اختلال ملاک‌هایی لازم است. برخی از ملاک های تشخیص اختلال نعوظ و نشانه‌های آن به شرح زیر هستند:

1. این مشکل در 75 الی 100 درصد دفعات فعالیت جنسی تجربه شود. یعنی 3 یا 4 مرتبه از هر 4 فعالیت و رابطه جنسی، فرد در ایجاد حالت نعوظ یا نگه داشتن سفتی آلت مشکل داشته باشد.

2. مشکل در رسیدن به نعوظ، مشکل در نگه داشتن نعوظ و کاهش میزان سفتی آلت جزء نشانه‌های اختلال نعوظ محسوب می‌­شود.

3. توجه داشته باشید این ملاک‌ها باید حداقل به مدت 6 ماه ادامه داشته باشد و بخاطر مصرف یک ماده خاص یا مشکلات شدید عاطفی و جسمی نباشد. در این صورت اختلال نیست و خود به خود برطرف می‌شود.

انواع اختلال نعوظ

اختلال نعوظ زمانی به عنوان یک اختلال تشخیص داده می‌­شود که تقریبا از ابتدای آغاز فعالیت‌های جنسی بهنجار و عادی ایجاد شده باشد. به طور کلی انواع اختلالات نعوظ به 5 دسته قابل تقسیم هستند:

فراگیر: به انواع معینی از تحریک شدن، شریک جنسی، زمان و موقعیت خاصی مربوط نیست.

موقعیتی: فقط با انواع معینی از تحریک (مثلا تحریک دهانی)، موقعیت‌های خاص و فرد خاص رخ می‌­دهد.

خفیف: زمانی که شواهدی از ناراحتی‌های خفیف در ایجاد، نگهداری و سفتی نعوظ وجود داشته باشد.

متوسط: زمانی که شواهدی از ناراحتی‌های متوسط در ایجاد، نگهداری و سفتی نعوظ وجود داشته باشد.

شدید: زمانی که شواهدی از ناراحتی‌های شدید در ایجاد، نگهداری و سفتی نعوظ وجود داشته باشد. (تعیین میزان شدت ناراحتی به عهده متخصص و روانشناس است)

بیشتر بخوانید : مشکلات جنسی

علل بروز ناتوانی جنسی

تحریک جنسی و همچنین سیستم جنسی مردان، ساختار و فرآیند پیچیده‌ای دارد و ترکیبی از مسائل روانی، مسائل محیطی و فرآیندهای جسمی مغز، هورمون‌ها، احساسات، اعصاب و عضلات می­‌باشد. بروز مشکل در هر بعد روانی، جسمی و محیطی می­‌تواند باعث اختلال نعوظ شود. در ادامه اصلی‌ترین علل اختلال نعوظ را بررسی می‌­کنیم:

1. علل جسمانی اختلال نعوظ

معمولا در شرایط نرمال روانی، مشکلات جسمانی اصلی‌ترین علت بروز اختلال نعوظ هستند. مشکلاتی از قبیل اختلالات قلبی و عروقی، فشار خون بالا، کاهش هورمون جنسی، دیابت، چاقی، کلسترول بالا، بیماری پارکینسون، بیماری ام اس، استعمال دخانیات و برخی از داروهای خاص، همه و همه می‌­تواند بر ایجاد اختلال نعوظ موثر باشد. برخی از عمل‌های جراحی در قسمت لگن و مشکلات مربوط به پروستات نیز علل جسمانی اختلال نعوظ هستند. فراموش نکنید مصرف زیاد سیگار، عامل بسیار مهمی در بروز این اختلال است. همچنین با افزایش سن نیز این اختلال بسیار شایع شده و تقریبا نرمال می‌باشد. معمولا افراد بالای 65 سال به میزان 25 درصد به این اختلال مبتلا می­‌شوند.

2. علل روانی ناتوانی جنسی

مغز مسئول اصلی ایجاد تحریک و آغاز فرآیند فعالیت جنسی است و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی در سیستم فعالیت مغزی، می‌­تواند باعث بروز مشکل شود. مشکلات روانی ترکیبی از بی نظمی و بروز مشکل در فعالیت‌های الکتریکی مغز و میزان هورمون‌ها هستند. بنابراین تاثیر فشارهای محیطی می‌­تواند در ایجاد اختلال در عملکرد مغز موثر بوده و باعث بروز انواع ناتوانی‌ها، مثل ناتوانی‌های جنسی شود. فعالیت جنسی از شرایط روانی تاثیر بسیار زیادی می­پذیرد.

افسردگی، اضطراب، استرس، مشکلات در رابطه، ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی و مشکلات مربوط به فرزند اصلی‌ترین شکل بروز مشکلات روانی هستند که در عملکرد جنسی و اختلال نعوظ تاثیر می‌گذارند. پس فراموش نکنید که رعایت نکات بالا و دانستن درباره علل این اختلال، تنها راه پیشگیری از اختلال نعوظ است.

پیامدهای ناتوانی جنسی

بسیاری از افراد مبتلا به اختلال نعوظ ممکن است عزت نفس پایین، اعتماد به نفس پایین و حس مردانگی کاهش یافته را تجربه کنند و دچار افسردگی و از دست دادن عاطفه خود نیز بشوند. به مرور زمان م‌ی­تواند ترس یا اجتناب از تماس جنسی نیز اتفاق بیفتد و فرد برای اینکه بیشتر از این شرمنده نشود، فعالیت جنسی خود را محدود کند که این اتفاق اگر برای مرد متاهل رخ دهد، بسیار آسیب‌زا خواهد بود. همچنین کاهش رضایت و میل جنسی در شریک زندگی نیز اتفاق خواهد افتاد که این مسئله، یعنی نارضایتی جنسی از همسر، یکی از دلایل عمده خیانت‌های زناشویی محسوب می‌شود.

راه های درمان اختلال نعوظ

به دلیل سهم مساوی و بزرگ مسائل فیزیکی و روانی در بروز اختلال نعوظ، طبیعتا درمان آن نیز دوگانه است و هم درمان جسمی و هم درمان روانی باید مد نظر قرار بگیرد. برای آشنایی با انواع روش های درمان اختلال نعوظ کلیک کنید. برخی از روش‌های درمانی رایج عبارتند از:

1. درمان روانشناختی اختلال نعوظ

همانطور که می‌­دانید، اختلالات جنسی با تاثیر مستقیم از وضعیت روانی افراد ایجاد می‌شوند. اولین راه درمان این اختلال، کشف علت آن است و برای اینکه بدانید چرا دچار مشکل شدید، باید توسط یک روانشناس متخصص به صورت حرفه‌ای معاینه شوید. کشف علل روانی برعکس مشکلات جسمی که با آزمایش و عکس برداری قابل تشخیص است، به دلیل پنهان بودن مسائل روانی زمان بر بوده و باید صبوری کنید. پس از تشخیص، با درمان‌های مخصوص رفتار درمانی، شناخت درمانی، سکس تراپی و خانواده درمانی به درمان این اختلال می‌پردازند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

2. درمان جسمانی اختلال نعوظ

پس از تشخیص علت مشکل، درمان مخصوص آن را دریافت خواهید کرد. اگر مشکلات مربوط به ساختار اندام جنسی باشد، با جراحی و تزریقات مختلف احتمال درمان وجود دارد. در صورت عدم وجود مشکل روانی و مشکل خاص جسمانی، داروهایی مانند ویاگرا و تحریک کننده‌های جنسی می­‌توانند مفید باشند. توجه کنید که ضد افسردگی‌ها و آرامبخش‌ها، می‌­توانند اثر دوگانه داشته باشند و هم باعث تحریک شده و هم از سوی دیگر باعث بدتر شدن مشکل شما شوند. بنابراین هرگز بدون تجویز پزشک، دارو مصرف نکنید.

در نهایت باید بدانید که پیشگیری همیشه آسان‌تر و مطمئن تر از درمان است و برای پیشگیری از ابتلا به این اختلال، باید سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. هم از نظر روانی هم از نظر جسمانی بیشتر به نیازها و خواسته‌های خود توجه کنید و در این مسیر می‌­توانید با جلسات مشاوره منظم، راحت‌تر پیش بروید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

– برای درمان اختلال تعوظ می‌توان از دارو استفاده کرد؟

برای درمان بهتر است که در قدم اول به یک فرد متخصص مراجعه نمایید. دارو یکی از روش‌های درمان این اختلال است اما در صورت مصرف خودسرانه می‌تواند مشکلات جدی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است ابتدا ریشه اختلال را شناسایی کرده و متناسب با آن روش درمان را در پیش بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اختلال نعوظ چیست



:: برچسب‌ها: اختلال نعوظ چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نادیده گرفتن احتمال خودکشی در بسیاری از مواقع موجب غفلت اطرافیان از درمانجو می‌شود. برخلاف تصورات عموم مردم خودکشی پدیده‌ای قابل پیشگیری است که در صورت شناخت علائم تا حد زیادی می‌توان جلوی بروز آن را گرفت. متخصصان سلامت روان همواره تلاش می‌کنند با افزایش دانش عمومی خانواده‌ها در مورد مسائل روان شناختی به شناسایی کسانی که در معرض خودکشی قرار دارند کمک کنند و میزان بروز آن را کاهش دهند. اگر بدانید چه کسانی خودکشی می‌کنند و کدام شخصیت‌ها احتمال بالایی برای خودکشی دارند، آن وقت به راحتی می‌توانید از بروز یک فاجعه پیشگیری کنید. در ادامه نتیجه تحقیقات مختلف در مورد کسانی که اقدام به این کار کرده بودند آورده شده است. برای شناخت علائم خودکشی کلیک کنید.

منبع: احتمال خودکشی در کدام افراد بیشتر است

احتمال خودکشی

خیلی اوقات اطرافیان احتمال خودکشی را نادیده می‌گیرند، همین موضوع باعث می‌شود که فرد برای نشان دادن ناراحتی خودش هم که شده، دست به خودکشی با شانس نجات بزند. اما متاسفانه خیلی اوقات هم خودکشی باعث از دست دادن جان فرد می‌شود. رنج و غم خانواده و اطرافیان شاید تا آخر عمر با آن‌ها همراه باشد، پس برای کاهش احتمال خودکشی حتما باید اقدامات لازم و به موقع انجام گیرد.

احتمال خودکشی در چه کسانی بیشتر است ؟

برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند خودکشی پدیده‌ای غیرقابل پیش بینی است و آدم‌های خاصی تنها ممکن است دست به این کار بزنند. در حقیقت عموم جامعه خودکشی را اتفاقی غیر قابل پیشگیری می‌دانند و در نتیجه از اقدامات مراقبتی در این زمینه آگاهی ندارند. با شناخت علل خودکشی می‌توانید بهتر این فاجعه را پیش بینی کنید.

این در حالی است که بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که می‌توان بر اساس برخی ویژگی‌ها شخصیتی و ارزیابی روانی می‌توان افرادی را که با افکار مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و در معرض خودکشی هستند را تشخیص داد. در ادامه به مهم‌ترین مواردی که بیش از همه احتمال دارد دست به اقدامات خودآسیب رسان بزنند اشاره کرده‌ایم.

1- دچار بودن به اختلال افسردگی اساسی

افسردگی اساسی یکی از رایج‌ترین اختلالات روان شناختی است که به دلیل شیوع زیاد متخصصان به آن سرماخوردگی اختلالات روانی هم می‌گویند. افسردگی اساسی با غمگینی یا دلگیری ساده تفاوت دارد. کسانی که دچار این اختلال هستند حداقل به مدت دو هفته در اکثر اوقات روز خلق غمگین را تجربه می‌کنند و یا علائق خود را به مسائلی که قبلا برای‌شان جذاب بود، از دست می‌دهند. همچنین در این شرایط علائم دیگری نیز تجربه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد تغییراتی در خواب و اشتها، کاهش تمرکز، کندی روانی حرکتی، احساس گناه و درگیری با افکار مرگ و خودکشی اشاره کرد. برای آشنایی با انواع افسردگی کلیک کنید.

در حقیقت باید گفت که خودکشی یکی از علائم اصلی افسردگی است که در مبتلایان به نوع شدید این اختلال بیش از همه دیده می‌شود. در نتیجه اگر کسی دیگر انگیزه زندگی کردن ندارد، در مورد مرگ حرف می‌زند و یا سایر علائم افسردگی را از خود نشان می‌دهد باید هرچه زودتر از یک متخصص در زمینه سلامت روان نظیر روانشناس یا روان پزشک برای بهبود وضعیت خود کمک بگیرد. برای شناسایی علائم افسردگی شدید کلیک کنید.

2- احتمال خودکشی در مبتلایان به اختلال سوء مصرف مواد

در بسیاری از موارد خودکشی نتیجه اوردوز با الکل یا مواد مخدر است. مسلما این اتفاق در کسانی که دچار اختلال سوء مصرف مواد هستند بیش از دیگران ممکن است اتفاق بیافتد. چرا که افراد در شرایطی که تحت تاثیر دارو، مواد یا الکل هستند قدرت قضاوت خود را از دست می‌دهند و در نتیجه ممکن است تصمیم‌های اشتباهی بگیرند. از همین رواحتمال دارد برای افزایش تاثیرات دارو یا رهایی از رنج‌های روزمره میزان دوز مصرف خود را تا مرز خطرناکی بالا ببرند و به این ترتیب به طور جدی به خود آسیب برسانند.

3- مبتلایان به برخی اختلالات شخصیتی

اختلالات شخصیتی، اختلال‌های مزمنی هستند که از سنین نوجوانی شکل می‌گیرند و به مرور زمان تشدید می‌شوند. در برخی از انواع اختلال‌های شخصیت نظیر اختلال مرزی و نمایشی خودکشی به میزان بیشتری نسبت به جمعیت عموم دیده می‌شود. برای مثال مبتلایان به اختلال مرزی، رفتارهای تکانشگری بالایی دارند. به این معنی که نمی‌توانند عواقب کارهای خود را در نظر بگیرند و اکثرا در لحظه بر اساس هیجانات خود عمل می‌کنند.

همین مسئله باعث می‌شود که هنگام تجربه احساسات ناخوشایند نظیر غم یا اضطراب واکنش‌های شدیدی از خود نشان دهند و به راه حل‌های آسیب رسانی روی بیاورند. خودکشی یا خودزنی از جمله اقدامات رایجی هستند که این افراد برای فرار از هیجانات آزار دهنده انجام می‌دهند.

4- احتمال خودکشی با وجود سابقه خودکشی در خانواده

خودکشی همانند هر رفتار دیگری می‌تواند از طریق فرایند همانندسازی و الگوبرداری از الگوهای مهم زندگی فراگرفته شود. از همین رو بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که نزدیکان‌شان سابقه خودکشی داشته‌اند، بیش از دیگران در معرض خطر خودکشی قرار دارند و ممکن است در پاسخ به اتفاقات ناگوار زندگی دست به این کار بزنند.

5- داشتن تجربیات آسیب زا نظیر تجاوز

یکی از عوامل مهم خطر که همواره در بحث خودکشی مطرح می‌شود؛ وجود تروما یا همان تجربیات بسیار آسیب زا در زندگی فرد است. در حقیقت شواهد نشان می‌دهد کسانی که در زندگی خود موضوعاتی نظیر خشونت، قتل، تجاوز یا هرگونه سوء استفاده جسمی و جنسی را تجربه کرده‌اند، بیش از دیگران دست به خودکشی می‌زنند. در نتیجه زمانی که افراد دچار این مشکلات می‌شوند، باید تحت مراقبت قرار گرفته و زیر نظر یک متخصص در حوزه سلامت روان در جهت بهبودی خود گام بردارند.

تست احتمال خودکشی

همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین پارامترهای تشخیص احتمال خودکشی، شناسایی بیماری افسردگی است. بنابراین در بسیاری از تست های مربوط به افسردگی، میزان احتمال به خودکشی سنجیده می‌شود. شما برای انجام تست های مربوطه می‌توانید همین الان بر تست افسردگی بک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره افسردگی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

احتمال خودکشی در مردان بیشتر است یا زنان؟

تحقیقات نشان می‌دهد با وجود اینکه زنان بیش از مردان دست به خودکشی می‌زنند، مردان 4 برابر بیشتر در پی این اقدام جان خود را از دست می‌دهند. چراکه مردان اغلب روش‌های خشن‌تری را برای خودکشی انتخاب می‌کنند و احتمال نجات آن‌ها پایین است.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: احتمال خودکشی در کدام افراد بیشتر است



:: برچسب‌ها: احتمال خودکشی در کدام افراد بیشتر است ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره طلاق را می توان به عنوان آخرین راه حل برای حل مشکلات خانوادگی و زناشویی دانست. اگر زندگی مشترک خود را دوست دارید و به دنبال نجات این زندگی هستید؛ مشاوره طلاق می تواند به شما در تصمیم گیری برای زندگیتان کمک کند. اما هدف در جلسات مشاوره طلاق منصرف کردن شما از طلاق نیست، بلکه در این جلسات متخصص به شما کمک می کند تا مشکلات خود را ریشه یابی کنید. بعد از مشحص شدن ریشه مشکلات به کمک درمانگر می توانید قابل حل بودن یا غیر قابل حل بودن این مشکلات را مورد ارزیابی قرار دهید. بعد از طی نمودن این مسیر می توانید با یک نگاه درست بهترین تصمیم را برای زندگی مشترک خود بگیرید. حال این تصمیم طلاق باشد یا استحکام بخشیدن و حفظ اصولی زندگیتان، تصمیمی است که به درستی و آگاهانه انتخاب نموده اید. در صورتی که در چنین شرایطی قرار دارید توصیه می کنیم از خدمات مشاوره طلاق ذهن نو بهرمند شوید.

 

بیشتر بخوانید : زندگی بعد طلاق

منبع: مشاوره طلاق

مشاوره طلاق چیست؟

مشاوره طلاق یک راهکار برای رسیدن به آگاهی کافی برای انتخاب تصمیم طلاق است. طلاق از جمله مسائلی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد. مشاوره گرفتن برای طلاق یک امر حیاتی است، چرا که طلاق آسیب های جدی را برای هر دو نفر و به خصوص فرزندان به همراه دارد. طلاق تاثیر زیادی را بر روی حل و آینده افراد می گذارد که این تاثیر بر روی زنان بیشتر است. بیشتر افراد از احکام طلاق و حقوقشان آگاه کافی ندارند و با نگاهی نادرست وارد فرایند طلاق می شوند و تمام پل های پشت سر خود را خراب می کنند.

بیشتر بخوانید : جلوگیری از طلاق

 

علت طلاق چیست

اگر به بررسی علت طلاق در موارد مختلف بپردازیم می توانیم از جمله اصلی ترین این علت ها به موارد زیر اشاره کنیم :

  • خیانت زن به مرد و یا مرد به زن
  • مشکلات جنسی و عدم رضایت زناشویی
  • تاثیرات اینترنت و شبکه های اجتماعی
  • اختلالات شخصیتی و مواردی مانند سوءظن، بدبینی، توهم، خودشیفتگی، عدم سازگاری و …
  • تفاوت های شخصیتی، فرهنگی و آموزشی
  • مسائل مالی

طلاق به دلیل خیانت

یکی از عمده ترین دلایل طلاق بخصوص در سال های اخیر خیانت است. متاستفانه آمار خیانت در میان زوجین بالا رفته و همین موضوع موجب طلاق به دلیل خیانت نیز می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله مشاوره خیانت را مطالعه نمایید.

طلاق به دلیل مشکلات جنسی

مشکلات جنیس و همچنین عدم رضایت جنسی از همسر نیز از جمله موارد تاثیر گذار در طلاق است. مشکلات جنسی می تواند با کمک یک سکس تراپ متخصص در این حوزه مورد درمان قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله مشاوره جنسی را مطالعه نمایید.

 

طلاق به دلیل تقاوت شخصیت

اختلالات شخصیت و روانی افراد در بسیاری از مواقع زمینه ساز طلاق می شوند. از جمله مهمترین این اختلالات رفتاری و شخیصتی می توان به موارد همچون سوءظن، پرخاشگری، عدم اطمینان در رابطه، اختلال نمایشگری، خودشیفتگی و … اشاره کرد. استفاده از مشاوره متخصص در زمینه مشاوره فردی و استفاده از تست روانشناسی تا حد زیادی به شما در خودشناسی و رفع مشکلاتتان کمک می کند.

جلوگیری از طلاق

خراب کردن همیشه آسان‌تر از ساختن است؛ طلاق شاید اولین راه حل باشد اما بهترین راه حل نیست. چه بسا زندگی‌های مشترکی که تنها به علت سوتفاهم و عدم درک درست متلاشی می‌گردد و دنیایی از حسرت را برجای می‌گذارد. در یک رابطه زناشویی هر کدام از زن و مرد موظف به انجام تعهداتی هستند که در قبال همسر خود بر عهده گرفته‌اند. اگر خدشه‌ای بر این رابطه ایجاد شود قطعا انجام این تعهدات به درستی صورت نگرفته است. بنابراین خوب است که قبل از تصمیم به طلاق اندکی به رفتارها و گفتارهای خود دقت داشته باشید تا مانع از جدایی و طلاق شوید. به همین دلیل توصیه می کنیم مقاله جلوگیری از طلاق را مطالعه نمایید.

خدمات ارائه شده در مشاوره طلاق

در مشاوره طلاق روانشناس در مورد موضوعات مختلفی با شما صحبت می‌کند و تلاش می‌نماید تا تمام مشکلاتی که در این راه ممکن است گریبان گیر شما شوند را در طول جلسات بررسی نماید. از جمله خدمات مرتبط با مشاوره طلاق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدیریت هیجانات منفی در زوجین

جدایی و طلاق یکی از فرایندهای دشوار در زندگی هر انسانی است. این رویداد برای اکثر افراد تجربه تلخ و ناخوشایندی است که می‌تواند هیجانات منفی متعددی را ایجاد نماید. از جمله این هیجانات می‌توان به خشم، نفرت، احساس غم شدید و در نهایت درگیری با چرخه سوگواری اشاره کرد. علاوه بر این هیجانات می‌توانند توانایی ذهنی هردوی زوجین را کاهش داده و کیفیت تصمیم گیری آن‌ها را مختل کنند.

اولین کاری که روانشناس در مشاوره طلاق انجام می‌دهد این است که به افراد کمک می‌کند تا بفهمند چگونه باید این هیجانات را در خود مدیریت کنند. تصمیم گیری برای طلاق تا زمانی که زن و مرد از نظر هیجانی بسیار آشفته هستند بهتر است به تعویق بیافتد چرا که در این شرایط ظرفیت‌های شناختی مغز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و فرایندهایی نظیر قضاوت و تصمیم گیری تا حد زیادی مختل می‌شوند. در این موقعیت زن و شوهر هر تصمیمی بگیرند در نهایت ممکن است به پشیمانی بیانجامد.

بیشتر بخوانید : فرزندان طلاق

 

بررسی آینده بعد از طلاق

طلاق گرفتن تصمیم مهمی است که باید با دور اندیشی و تامل کافی اتفاق بیافتد. شما باید بتوانید از قبل شرایط زندگی بعد از جدایی را پیش بینی کنید و برای مشکلاتی که ممکن است شما را تهدید نمایند برنامه ریزی نمایید. برنامه ریزی در مورد نحوه گذراندن مخارج زندگی و مسائل مرتبط با حضانت فرزندان از جمله مواردی هستند که باید از قبل در مورد آن‌ها بیاندیشید.

آماده سازی فرزندان

در فرایند طلاق ممکن است فرزندان با آسیب‌های جدی مواجه شوند چرا که کودکان از نظر ذهنی دارای نوعی خودمحوری هستند. این مسئله باعث می‌شود که آن‌ها خود را در مرکز دنیا ببینند و هر اتفاقی را به خود مربوط سازند. در بسیاری از موارد بچه‌ها خود را مسئول جدایی والدین می‌پندارند و همین امر احساس گناه و اضطراب شدیدی را در آن‌ها به وجود می‌آورد که این مسئله در جلسات مشاوره طلاق برای والدین شفاف سازی می‌شود.

همچنین اگر جدایی ناگهانی و بدون اطلاع فرزندان انجام شود شدت آسیب‌ها بیشتر خواهد بود. کودکان در این شرایط احساس می‌کنند از جانب یکی از والدین طرد یا رها شده‌اند و این مسئله تا حد زیادی به سبک دلبستگی آن‌ها آسیب می‌زند. در نهایت جدا شدن ناگهانی کودک از یکی از والدین می‌تواند به احساس خشم، ترس، اضطراب یا غم بسیار شدید منجر شود. برای جلوگیری از همه این آسیب‌ها در مشاوره طلاق یاد می‌گیرید که چگونه در مورد مشکلات خود با کودک صحبت کنید و او را برای فرایند طلاق آماده سازید.

 

مشاوره طلاق ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با دارا بودن متخصصین مجرب و با تجربه در زمینه طلاق و سایر موضوعات روانشناسی آماده خدمات رسانی به تمامی مردم ایران هستند. شما می توانید از خدمات حضوری، تلفنی و آنلاین این مرکز در سریع ترین زمان بهرمند شوید.

بیشتر بخوانید : مشاوره خارج از کشور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا طلاق مسئله‌ای قابل پیش بینی است؟

طلاق پدیده‌ای چند عاملی است و عوامل بسیار مختلفی در وقوع آن تاثیر دارند. در نتیجه به طور دقیق هرگز نمی‌توان پیش بینی کرد که زندگی یک زوج لزوما به طلاق و جدایی منجر می‌شود اما فاکتورهای خاصی وجود دارد که می‌تواند آسیب پذیری زندگی مشترک را در این زمینه بالا برده و احتمال بروز جدایی را تقویت کنند. از جمله این عوامل می‌توان به رفتارهایی نظیر سرزنشگری، اجتناب از گفت‌وگو، فقدان همدلی، عدم مسئولیت پذیری و زیر پا گذاشتن احترام بین فردی اشاره کرد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره طلاق



:: برچسب‌ها: مشاوره طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

افکار خودکشی از آن دست موضوعاتی است که ممکن است به ذهن هر کسی خطور کند. اتفاقات تلخ زندگی و بیماری‌های روحی مانند افسردگی از جمله دلایل فکر کردن به خودکشی هستند. بسیاری از ما حتی ازوقتی این افکار را در خود یا اطرافیانمان می‌بینیم دچار ترس می‌شویم. این ترس تا حد زیادی درست است؛ و شما حتماً باید برای این افکار راه‌حل جدی پیدا کنید. بااین‌حال این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که افکار خودکشی در طول زندگی برای اکثر انسان‌ها پیش می‌آید؛ و فکرکردن به آن به این معنا نیست که شما یا هرکس دیگری واقعاً به خودش آسیب خواهد زد. با همه اینها خطر پایان‌دادن به زندگی موضوعی نیست که آن را جدی نگیریم. در چنین شرایطی بهترین راهکار این است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

منبع: افکار خودکشی

افکار خودکشی

افکار خودکشی مشکلی جدی است که نباید آن را نادیده گرفت. فکر کردن به خودکشی همیشه به این معنا نیست که فرد دست به چنین کاری خواهد زد. بااین‌حال روان‌شناسان معتقدند که این موضوع یکی از جدی‌ترین مسائلی است که می‌بایست مورد بررسی قرار بگیرد.

افکار خودکشی روی یک طیف بررسی می‌شود، یعنی گاهی اوقات این افکار کاملاً جدی هستند؛ و خطر آسیب‌زدن به خود حقیقتا در بیمار وجود دارد. اما بسیاری از مواقع افکار خودکشی خطر جانی ندارد و به‌زودی و با تغییر شرایط تمام می‌شوند. بااین‌حال نظر تمامی متخصصین این است که شما باید به علت خطور این افکار توجه کنید. پس حتما وقتی با افکار خودکشی مواجه می‌شوید هرچه سریع‌تر موضوع را با یک روانشناس در میان بگذارید.

برای آشنایی با علائم خودکشی کلیک کنید.

نشانه های افکار خودکشی

بعضی از کسانی که دست به خودکشی می‌زنند نشانه‌ای در رفتارشان ندارند. آن‌ها نمی‌خواهند کسی متوجه هدف آن‌ها شده و جلویشان را بگیرد. اما بسیاری از مواقع نیز فکر کردن به خودکشی نشانه‌های مشخصی دارد. حتی در کسانی که تلاش می‌کنند تا افکارشان را از دیگران مخفی کنند هم این نشانه‌ها با کمی دقت قابل شناسایی هستند. در ادامه برخی از رایج ترین نشانه‌ها را نام برده‌ایم، در صورت مشاهده آن ها هر چه سریع تر به متخصصین روانشناسی مراجعه نمایید.

ابتلا به افسردگی

بیشتر کسانی که دست به خودکشی می‌زنند درگیر بیماری‌های روحی مختلف و به‌خصوص افسردگی هستند. به همین خاطر وقتی نشانه‌های افسردگی را در یک نفر می‌بینید و مخصوصا زمانی که این نشانه‌ها شدت زیادی دارند، بهتر است احتمال خودکشی را در نظر بگیرید. نشانه‌هایی مثل به‌هم‌ریختن الگوی خواب‌وخوراک، ازدست‌دادن انگیزه، لذت نبردن از زندگی و مسائلی از این دست رفتارهایی هستند که باید آن‌ها را جدی بگیرید. برای آشنایی با علائم افسردگی کلیک کنید.

سایر بیماری‌های روحی

فقط افسردگی نیست که می‌تواند خطر خودکشی را افزایش دهد. بیماری‌های روحی مختلف مثل اضطراب یا اختلالات شخصیت نیز می‌توانند این خطر را به همراه داشته باشند. گاهی اوقات بیماری‌های روحی آن‌قدر شدت پیدا می‌کنند که فرد احساس می‌کند تحمل خود را برای مبارزه با آن‌ها از دست داده است.

برای مثال در اختلال شخصیت مرزی یا نمایشی نیز احتمال خودکشی بالاست. این افراد معمولاً برای اینکه دیگران را تحت‌تأثیر قرار بدهند یا به‌عبارت‌دیگر برای جلب‌توجه دست به چنین رفتاری می‌زنند. اما گاهی اوقات نیز رفتار آن‌ها واقعاً به این خاطر است که احساس می‌کنند دیگر تحمل شرایط را ندارند. صرف‌نظر از دلیلی که این بیماران را به سمت خودکشی می‌کشاند وجود اختلالات روانی یکی از نشانه‌هایی است که می‌بایست جدی گرفته شود. برای آشنایی بیشتر با نشانه های مربوط به احتمال خودکشی کلیک کنید.

صحبت‌های ناامیدانه

اگر به دنبال نشانه‌های افکار خودکشی هستید به صحبت‌های طرف مقابل با دقت گوش کنید. بسیاری از کسانی که درگیر این افکار هستند در صحبت‌هایشان علائمی را نشان می‌دهند. برای مثال ممکن است آنها بگویند که دیگر تحمل‌شان تمام شده است یا امیدی به ادامه زندگی ندارند.

حرف‌زدن از مرگ نشانه افکار خودکشی

صحبت‌کردن از مرگ یکی از جدی‌ترین نشانه‌های افکار خودکشی است. اگر مرگ اطرافیان یا خود فرد یکی از دغدغه‌های ذهنی او شده است باید این موضوع را جدی بگیرید. برای مثال ممکن است آنها از این صحبت کنند که مرگ یک راه نجات است و می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

وسایل خودکشی

خریدن داروهای زیاد، طناب، اسلحه یا هر چیز دیگری که می‌تواند ابزاری برای خودکشی باشد به این معنی است که افکار خودکشی در فرد به مرحله بسیار جدی رسیده است و هرچه سریع‌تر باید برای درمان آن اقدامی انجام شود.

نوشتن وصیت‌نامه یا رفتارهای مشابه

به غیر از حرف‌زدن از مرگ، رفتارهایی مثل نوشتن وصیت‌نامه، حلالیت گرفتن از دیگران یا هر رفتار مشابه دیگری نشان‌دهنده وجود افکاری برای خودکشی است.

داشتن سابقه خودکشی

اگر فرد تجربه خودکشی یا حتی آسیب‌زدن به خود را دارد یا دیگران را به این کار تهدید کرده است، این موضوع یکی دیگر از نشانه‌هایی است که باید آن را جدی بگیرید.

دلایل فکر کردن به خودکشی

خودکشی می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. اینکه یک نفر درگیر افکار خودکشی می‌شود با توجه به شخصیت، میزان آسیب‌پذیری در برابر مشکلات و همین‌طور نوع باورها و افکاری که در زندگی دارد متفاوت خواهد بود. برای مثال کسانی که مشکلات را به‌صورت چالش‌هایی در زندگی می‌بینند کمتر از کسانی که مشکلات را به‌صورت بحران می‌بینند به خودکشی روی می‌آورند. مرگ عزیزان، مشکلات اقتصادی، بیماری‌هایی که باعث ناتوانی یا مرگ می‌شوند نیز از جمله دلایل دیگری هستند که باعث افکار خودکشی می‌شوند.

علاوه بر این‌ها گاهی اوقات کسانی که به سراغ خودکشی می‌روند می‌خواهند توجه دیگران را به سمت خودشان جلب کنند. این افراد بسیاری از مواقع واقعاً قصد این را ندارند که خود را از بین ببرند. اما افکاری مثل انتقام گرفتن از یک معشوق بی‌وفا یا کسانی که در حق آن‌ها کار بدی را مرتکب شده‌اند می‌تواند یکی از دلایل فکر کردن به خودکشی باشد.

مشکلات فیزیولوژیک نیز یکی دیگر از دلایلی است که فکر کردن به خودکشی را به همراه خواهد داشت. تحقیقات نشان داده کم‌شدن سروتونین در مغز با خودکشی ارتباط مستقیمی دارد. به‌علاوه این کم‌شدن می‌تواند روش‌های انتخابی فرد برای آسیب‌زدن به خود را خشن‌تر کند. برای آشنایی بیشتر با علل خودکشی کلیک کنید.

راه های پایان دادن به افکار خودکشی

فکرهای‌تان را بست ندهید

هر فکری می‌توانند شما را در خودش غرق کند. احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که هرچه بیشتر درگیر یک فکر می‌شوید هیجان‌های مربوط به آن نیز بیشتر می‌شود. پس اولین راهکار برای مبارزه با افکار خودکشی این است که فکرهای‌تان را ادامه ندهید. وقتی افکار خودکشی در ذهن‌تان پدیدار شد، سعی کنید حواس‌تان را به کار دیگری پرت کنید و یا مسیر فکری را تغییر دهید.

با ورزش افکار خودکشی را دور کنید

ورزش‌کردن باعث آزاد شدن هورمون‌هایی می‌شود که شادی و نشاط را به شما برمی‌گرداند. به همین خاطر اگر می‌خواهید از افسردگی و خطر خودکشی دوری کنید ورزش مرتب را در برنامه روزانه خود قرار بدهید. این کار به شما کمک می‌کند تا نشاط و انگیزه بیشتری را برای زندگی‌تان تجربه کنید. شما برای شاد بودن و ترشح هورمون های دوپامین، سروتونین و اندروفین نیاز به مواد مخدر یا الکل ندارید، کافی است به طور مرتب ورزش کنید.

از بین بردن ابزار خودکشی

همان‌طور که گفتیم یکی از عوامل خطر برای خودکشی این است که فرد وسایلی را برای این کار تهیه کند. گاهی اوقات که افکار خودکشی به ذهن شما هجوم می‌آورند، در دسترس‌بودن این وسایل می‌تواند فرصت فکرکردن را از شما بگیرد. پس بهتر است محیط خانه‌تان را از این وسایل پاک کنید. این کار باعث می‌شود فرصت بیشتری برای غلبه بر هیجانات و افکار منفی داشته باشید.

حضور در گروه های حمایتی

یکی از بهترین راهکارها این است که از گروه‌های حمایتی (NGO)ها کمک بخواهید. این گروه‌ها از افرادی تشکیل شده‌اند که تجربیات و افکار مشابه شما دارند. به همین خاطر شما با صحبت‌کردن با آنها می‌توانید راهکارهای مناسبی را برای مبارزه با افکارتان پیدا کنید.

از یک دوست کمک بخواهید

احساس اینکه ما مورد حمایت یک نفر هستیم می‌تواند خطر خودکشی را تا حد زیادی کاهش دهد. پس اگر درگیر این افکار شده‌اید سعی کنید با دیگران ارتباط تان را حفظ کنید و یا حتی بیشتر کنید. افکار و احساسات خود را با یک دوست نزدیک در میان بگذارید؛ و از آن‌ها بخواهید که در این شرایط همراه شما باشند.

به دنبال راه‌حل باشید

حتی بزرگ‌ترین مشکلات نیز راهی برای حل شدن دارند. وقتی دچار مشکل می‌شوید سعی کنید برای برطرف‌کردن آن کاری انجام بدهید. این کار باعث می‌شود امید به زندگی به شما برگردد.

با اورژانس اجتماعی تماس بگیرید

وقتی افکار خودکشی در شما زیاد می‌شود یا از این می‌ترسید که دست به اقدام خطرناکی بزنید یک راه‌حل فوری این است که با اورژانس اجتماعی تماس بگیرید. کسانی که در این مرکز با شما صحبت می‌کنند تخصص کافی در مدیریت بحران دارند. و همین موضوع تا حد زیادی می‌تواند شما را از خطر نجات بدهد.

اهمیت مشاوره برای افکار خودکشی

اگرچه افکار خودکشی بسیاری از مواقع به معنای اقدام برای خودکشی نیستند بااین‌حال باید این افکار را جدی گرفت. ادامه پیدا کردن این افکار خیلی از مواقع می‌تواند خطر خودکشی را بیشتر کند. یا ممکن است نگرانی و ترس زیادی به همراه داشته باشد. مهم‌ترین اقدامی که برای کاهش خطر خودکشی می‌توانید انجام بدهید این است که از یک مشاور کمک بگیرید. وقتی شما از خودکشی با دیگران صحبت می‌کنید ممکن است حرف‌های شما را جدی نگیرند. یا شاید کاری از دست آن‌ها برای شما برنیاید. اما یک مشاور با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارد می‌تواند به شما برای کنترل شرایط کمک کند. برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

به‌علاوه بسیاری از مواقع این افکار به دلیل بیماری‌های روحی شکل گرفته است که نیاز به درمان جدی دارند. یا شاید شما درگیر مشکلاتی شده باشید که به‌تنهایی نتوانید آن‌ها را حل کنید. در این شرایط کمک‌گرفتن از تخصص یک مشاور بهترین کمکی است که می‌توانید برای خودتان انجام بدهید.

برای دریافت مشاوره تلفنی در زمینه علائم خودکشی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم به کسی که دچار افکار خودکشی شده کمک کنم؟

بهتر است به این افراد نشان بدهید که آن‌ها را درک می‌کنید. سعی کنید زمان بیشتری را در کنار آن‌ها باشید؛ محیط خانه را از وسایلی که می‌توان با آنها خودکشی کرد خالی کنید و از همه مهم‌تر فرد را برای کمک‌گرفتن از یک مشاور تشویق کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: افکار خودکشی



:: برچسب‌ها: افکار خودکشی ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخورد با پسری که دوست دختر دارد باید چطور باشد؟ با رسیدن فرزندتان به سنین نوجوانی این سؤال برای شما هم پیش خواهد آمد. فرهنگ کشور ما نگاه مثبتی به رابطه‌های پیش از ازدواج ندارد. بااین‌حال بسیاری از نوجوانان وقتی به سن بلوغ می‌رسند به سراغ ارتباط با جنس مخالف می‌روند. در این زمان نوع واکنش پدر و مادرها یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کرد. برخورد منفی شما می‌تواند باعث پنهان‌کاری فرزندتان از شما بشود؛ در مقابل برخوردهای بیش از حد سهل‌گیرانه هم می‌تواند خطراتی را برای فرزندتان به همراه داشته باشد. برای کسب اطلاعات لازم برای برخورد صحیح با فرزند پسرتان در این شرایط در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، و یا از خدمات مشاوره نوجوان استفاده نمایید.

منبع: نحوه برخورد پدر و مادر با نوجوان پسری که رابطه با جنس مخالف دارد

نشانه های پسری که دوست دختر دارد

ترس از برخورد والدین بسیاری از مواقع باعث می‌شود که فرزندتان ارتباط با جنس مخالف را از شما پنهان کند. در چنین شرایطی شما باید دقت بیشتری به رفتار فرزندتان داشته باشید. نوجوانان هرچقدر هم که در پنهان کردن این موضوع قوی باشند باز هم در رفتارشان نشانه‌هایی را به جا می‌گذارند. به همین خاطر شما می‌توانید با دقت‌کردن در رفتارهای فرزندتان تا حدودی از شرایط آگاه شوید. بعضی از مهم‌ترین این نشانه‌ها به شرح زیر است. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله تربیت نوجوان را هم بخوانید.

استفاده بیش از حد از تلفن همراه

اولین نشانه‌ای که معمولاً در رفتار پسری که دوست دختر دارد دیده می‌شود، بیشتر شدن استفاده از تلفن همراه است. آنها نسبت به گذشته زمان بیشتری را مشغول صحبت‌کردن با تلفن یا پیام دادن هستند. به‌خصوص اینکه معمولاً سعی می‌کنند تا این رفتار از چشم شما پنهان باشد.

تمایل بیشتر به تنهایی از نشانه های پسری که دوست دختر دارد

همان‌طور که گفتیم نوجوان معمولاً سعی می‌کند تا ارتباطش با جنس مخالف را از شما پنهان کند. به همین خاطر یکی از رفتارهایی که ممکن است در آنها ببینید تمایل و اصرار به تنها بودن است. آنها معمولاً سعی می‌کنند زمان بیشتری را در اتاقشان بگذرانند. یا خیلی از مواقع برای بیرون رفتن از خانه همراه شما نمی‌آیند. البته این رفتار می‌تواند دلایل بسیار دیگری هم داشته باشد. به همین خاطر بهتر است تنها با دیدن یک نشانه راجع به فرزندتان قضاوت نکنید.

توجه بیشتر به ظاهر

ممکن است ببینید فرزندتان جدیداً بیشتر از قبل به ظاهر خودش توجه می‌کند. البته این موضوع در سنین نوجوانی بسیار طبیعی است. و همان‌طور که گفتیم شما نمی‌توانید تنها با یک نشانه راجع به آن‌ها قضاوت کنید. بااین‌حال اگر احساس می‌کنید فرزندتان نسبت به گذشته در مورد ظاهرش حساس‌تر شده بهتر است کمی بیشتر به این موضوع دقت کنید.

کنجکاوی نسبت به جنس مخالف

وقتی نوجوانان وارد رابطه با جنس مخالف می‌شوند کنجکاوی‌هایشان نیز بیشتر می‌شود. آنها معمولاً با دقت بیشتری جنس مخالف را در نظر می‌گیرند؛ و ممکن است گاهی وقت‌ها سؤالاتی هم از شما بپرسند. این رفتارها در کشور ما و به دلیل شرایطی مثل تفکیک جنسیتی که در مدارس وجود دارد بیشتر نیز خواهد بود. زیرا نوجوانان شناخت چندانی از یکدیگر ندارند؛ و در این سن تفاوت‌هایی که در خود و جنس مخالف می‌بینند برای‌شان تعجب‌آور خواهد بود.

برخورد با پسری که دوست دختر دارد

از برخورد منفی خودداری کنید

بسیاری از پدر و مادرها وقتی متوجه دوستی فرزندشان با یک دختر می‌شوند رفتار تندی نشان خواهند داد. نگرانی از مشکلاتی که این رابطه می‌تواند برای فرزندمان داشته باشد و همین‌طور مخالف بودن آن با فرهنگ کلی کشور از جمله دلایل این موضوع است.

بااین‌حال مشاورین معتقدند که بسیاری از مواقع برخورد تند شما چیزی را عوض نخواهد کرد. نزدیک شدن به جنس مخالف یکی از مراحل طبیعی رشد فرزند شما است. و بدرفتاری شما نمی‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد. این کار شما تنها باعث می‌شود که فرزندتان از این به بعد مسائلش را از شما پنهان کند؛ و این می‌تواند مشکلات بیشتری را برای آنها ایجاد نماید. به همین خاطر اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که از رفتارهای تند و منفی خودداری کنید.

برخورد با پسری که دوست دختر دارد | نشان بدهید که او را درک می‌کنید

بسیاری از ما به فرزندمان می‌گوییم که رابطه داشتن با جنس مخالف برای آن‌ها زود است. یا به هر ترتیب دیگری می‌خواهیم به آنها نشان بدهیم که هنوز بچه هستند. این کار شما باعث می‌شود فرزندتان احساس کند که شما او را درک نمی‌کنید. و همین موضوع باعث فاصله‌گرفتن آن‌ها از شما می‌شود.

واقعیت این است که فرزند شما به سن بلوغ رسیده و تمایل آنها برای برقراری رابطه با جنس مخالف بسیار طبیعی است. پس سعی کنید در صحبت‌هایتان به‌جای مسخره کردن نوجوان و احساسات او، نشان بدهید که متوجه نیازها و بزرگ‌شدنش هستید. وقتی نوجوان احساس کند شما او را درک می‌کنید بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد. و این موضوع تأثیر بسیاری در رابطه شما خواهد گذاشت. به‌خصوص اینکه آنها از این به بعد بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و مشکلات‌شان را با شما در میان خواهند گذاشت.

آگاهی فرزندتان از یک رابطه سالم را بالا ببرید

نوجوانان به لحاظ جسمی و جنسی آمادگی رابطه داشتن با جنس مخالف را پیدا کرده‌اند. اما ذهن آنها هنوز توانایی لازم برای استدلال کردن و مدیریت یک رابطه را ندارد. این موضوع بسیاری از مواقع باعث آسیب‌دیدن روحی نوجوانان از یک رابطه می‌شود. یا ممکن است آنها در خطر سوءاستفاده‌های مختلف قرار بگیرند.

خیلی اوقات هم ناتوانی در کنترل یک رابطه می‌تواند مشکلات تحصیلی و اجتماعی بیشتری برای آنها ایجاد کند. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین وظایف پدر و مادر این است که آگاهی فرزندتان از یک رابطه سالم و ویژگی‌های آن را افزایش بدهید. بهتر است در جریان رابطه فرزندتان با جنس مخالف باشید؛ و زمان‌هایی که احساس می‌کنید این رابطه از حالت نرمال آن خارج شده با او صحبت کنید؛ اشتباهاتش را به او نشان بدهید و همین‌طور راه‌های اصلاح آن را نیز به وی آموزش بدهید.

برخورد با پسری که دوست دختر دارد | آموزه های جنسی لازم را بدهید

یکی دیگر از آموزش‌های لازم هنگامی که فرزندتان وارد یک رابطه می‌شود آموزش‌های جنسی هستند. تمایل نوجوانان به رابطه جنسی و درعین‌حال نداشتن دانش کافی می‌تواند مشکلات بسیاری را در این سنین برای آنها ایجاد کند. سعی کنید حد و مرزهایی که فرزندتان می‌بایست در این زمینه رعایت کند، اطلاعات مناسب راجع به بیماری‌های جنسی و همین‌طور زمان و نحوه صحیح رابطه را با او در میان بگذارید. برای آشنایی با نحوه مدیریت نیازهای جنسی نوجوان کلیک کنید.

خط‌قرمزها را مشخص کنید

اینکه شما نباید در مقابل دوستی فرزندتان با جنس مخالف برخورد تندی داشته باشید به معنای آن نیست که آن‌ها را برای این روابط کاملاً آزاد بگذارید. بلکه بهتر است حد و مرزهای کاملاً واضح و مشخصی برای این رابطه تعیین کنید. برای مثال راجع به زمان‌های بیرون رفتن یا صحبت با تلفن قوانین مشخصی در نظر بگیرید. و یا راجع به اهمیت توجه به سایر جنبه‌های زندگی مثل حضور در خانواده یا انجام تکالیف درسی با آنها صحبت کنید.

به حریم شخصی فرزندتان احترام بگذارید

یکی از اشتباهات بسیاری از والدین این است که چیزی به‌عنوان حریم شخصی برای فرزندشان قائل نیستند. چک کردن تلفن همراه، کیف و وسایل شخصی از جمله رفتارهایی هستند که خیلی از پدر و مادرها انجام می‌دهند. اما بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که این کارها صرفاً باعث بی‌اعتمادی فرزندتان به شما می‌شود.

هرچقدر شما در این مسائل سخت‌گیری بیشتری داشته باشید در واقع به فرزندتان این پیام را می‌دهید که از پنهان‌کاری‌های بیشتری استفاده کند. بهتر است به‌جای دور زدن حریم شخصی فرزندتان فضایی را در خانواده ایجاد کنید که آن‌ها بتوانند به‌راحتی راجع به مسائل مختلف با شما صحبت کنند.

نقش مشاور در برخورد با پسری که دوست دختر دارد

اینکه فرزند شما وارد رابطه با جنس مخالف شده موضوعی است که تا حد زیادی نیاز به مدیریت و کنترل دارد. همان‌طور که گفتیم اگرچه بلوغ جسمی و جنسی فرزند شما را برای داشتن رابطه با جنس مخالف آماده کرده اما آنها آگاهی لازم برای مدیریت ابعاد مختلف یک رابطه عاطفی را ندارند. به همین خاطر این شما هستید که باید از دور و به‌صورت غیرمستقیم رابطه فرزندتان را مدیریت کنید؛ و به‌تدریج آموزش‌های لازم را به آنها بدهید. اما بسیاری از پدر و مادرها خودشان نیز آگاهی کافی از این مسائل ندارند؛ و این موضوع می‌تواند شرایط را به‌مراتب بدتر کند.

به همین خاطر بهتر است در این شرایط از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند آگاهی‌های لازم را به شما و نوجوان بدهند. و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند. برای مطالعه درباره روانشناسی نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور با پسر راجع به حدومرز رابطه با دوست دختر صحبت کنم؟

اگر صحبت‌های شما شکل باید و نباید کردن داشته باشد تأثیری روی فرزندتان نخواهد داشت. زیرا آنها نیاز دارند که از دلیل این مسائل آگاه بشوند. در یک فرصت مناسب با فرزندتان صحبت کنید و دلایل خود را برای رعایت حد و مرزها با آنها در میان بگذارید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نحوه برخورد پدر و مادر با نوجوان پسری که رابطه با جنس مخالف دارد



:: برچسب‌ها: نحوه برخورد پدر و مادر با نوجوان پسری که رابطه با جنس مخالف دارد ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تست خیانت همسر یا سنجش خیانت همسر از آن دسته مسائلی است که شاید حداقل یک‌بار در طول رابطه زناشویی به ذهن هرکسی رسیده باشد. شاید به دلیل بعضی نشانه‌های عجیب و یا گاهی صرفاً به دلیل نگرانی یا بدبینی درگیر این سؤال بشویم که آیا همسرم به من خیانت می‌کند؟ برای پیدا کردن جواب این سؤال باید برخی نشانه‌های خیانت را در رفتار همسر خود در نظر بگیرید. بااین‌حال حتی اگر این نشانه‌ها را در رفتار او دیدید، بهتر است پیش از قضاوت، در مورد شرایط احتمالی بیاندیشید و به جای متهم کردنش با سنجش رفتار و گفتار او پی به علائم‌خیانت ببرید. توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز با مشاور خانواده نیز موضوع شک خود را مطرح نمایید.

بیشتر بخوانید : کشف خیانت همسر

منبع: تست خیانت سنجی همسر

تست خیانت همسر

خیانت نشانه‌هایی را در رفتار برجا می‌گذارد که قابل پیگیری هستند؛ اگر این نشانه‌ها را در رابطه خود می‌بینید به این معناست که باید مراقبت بیشتری از رابطه داشته باشید. اکثر کسانی که مرتکب خیانت می‌شوند این رفتارها را از خود نشان می‌دهند، اما به این موضوع نیز توجه داشته باشید که وجود این نشانه‌ها همیشه به معنای خیانت نیست و علاوه بر این نبودن آن‌ها نیز همیشه به این معنی نیست که همسرتان به شما وفادار است. بااین‌حال همان‌طور که گفته شد در اکثر مواقع این نشانه‌ها در رفتار فردی که مرتکب خیانت شده دیده می‌شود. این نشانه‌ها عبارتند از:

سنجش میزان ابراز علاقه

همسرتان تا چه حد به شما ابراز علاقه می‌کند؟ آیا رفتار و صحبت‌های همسرتان نشان‌دهنده محبت او به شماست یا احساس می‌کنید حداقل برای مدتی است که او نسبت به گذشته سردتر شده است؟ ابراز علاقه چه به‌صورت کلامی و چه در رفتار یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی است که پویایی رابطه شما را نشان می‌دهد. به همین خاطر اگر احساس می‌کنید جای این مسئله در زندگی شما خالیست بهتر است نسبت به آن حساس باشید. از بین رفتن علاقه و نبود ابراز محبت حتی اگر به معنای خیانت نباشد می‌تواند از دلایلی باشد که در آینده باعث بروز آن شود.

تست خیانت با بررسی مدت زمانی که به شما اختصاص می دهد

همسرتان چه مقدار از زمان خود را به شما و یا فرزندانتان اختصاص می‌دهد؟ اگر احساس می‌کنید او برای شما زمان کافی ندارد و با بهانه‌های مختلف به دنبال برنامه‌هایی به‌غیراز حضور در خانه است و یا اگر تمایلی به وقت‌گذرانی‌های دونفره ندارد، بهتر است کمی با دقت بیشتر به این موضوع توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید : روابط فرازناشویی

توجه به میزان میل به رابطه جنسی

شاید یکی از اصلی‌ترین نشانه‌هایی که از گذشته تا به امروز برای سنجش خیانت مورداستفاده قرار می‌گیرد پرسیدن این است که “آیا همسرتان به‌اندازه گذشته نسبت به شما میل جنسی دارد یا خیر؟” و “آیا کیفیت رابطه شما برای هر دو طرف رضایت‌بخش است؟” نارضایتی‌های جنسی را شاید بتوان یکی از جدی‌ترین دلایل بروز خیانت یا جدایی دانست و به همین خاطر اگر در این زمینه دچار مشکل هستید؛ بهتر است برای برطرف کردن آن اقدام کنید. علاوه بر این اگر احساس می‌کنید همسرتان اخیراً به‌اندازه گذشته تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد بهتر است راجع به این موضوع با وی صحبت کنید.

تست خیانت با توجه به تغییرات ناگهانی در رفتار

آیا اخیرا رفتار و خلق‌وخوی همسرتان به‌طور ناگهانی تغییر کرده است؟ برای مثال شیفت‌های کاری سنگین‌تر دارد که پیش‌ازاین وجود نداشته یا میل به رابطه با دوستان و یا حتی محبت بیش‌ازحدی که در گذشته نسبت به شما نداشته، نشان می‌دهد؟ این تغییرات ناگهانی می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد که یکی از آن‌ها خیانت است. اکثر مردان/زنان برای توجیه خیانت‌های خود بهانه‌هایی مثل رفتن به یک سفر کاری می‌آورند که شاید بار اول باشد آن را می‌شنوید، اما برخی دیگر نیز به دلیل احساس گناه و عذاب وجدان رفتار دوستانه‌تری پیدا می‌کنند.

دعوا و قهرهای طولانی‌مدت

دعواهای بسیار یا قهرهای طولانی‌مدت از دیگر عواملی است که می‌تواند نشانه‌ای از خیانت باشد و یا تبدیل به دلیل و انگیزه‌ای برای آن شود. به همین خاطر اگر احساس می‌کنید چنین مشکلی میان شما و همسرتان وجود دارد، بهتر است برای برطرف کردن مشکل با همسرتان صحبت کنید و یا اگر احساس می‌کنید شرایط وخیم‌تر از آنی است که به‌تنهایی بتوانید از پس آن بربیایید بهتر است در این زمینه از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

مشکلات شخصیتی

وجود بیماری‌های روحی و مشکلات شخصیتی به‌خصوص اختلالات شخصیتی نظیر شخصیت خودشیفته یا اختلال دوقطبی را بهتر است زنگ خطری برای خیانت بدانید. تحقیقات روانشناسان نشان می‌دهد افرادی که با این بیماری‌ها درگیر هستند با احتمال بیشتری به همسر خود خیانت خواهند کرد. زیرا برخی از آن‌ها مانند اختلال شخصیت خودشیفته خود را برای انجام هر کاری محق می‌دانند و برخی دیگر مانند مبتلایان به اختلال دوقطبی هنگامی‌که دچار دوره‌های شیدایی می‌شوند نمی‌توانند بر اساس تفکر و منطق تصمیم بگیرند.

بیشتر بخوانید : درمان خیانت

با شوهر / زن خیانتکار چه کنم؟

اگر با توجه به نشانه‌های بالا یا هر دلیل دیگری متوجه شده‌اید که همسرتان به شما خیانت می‌کند، باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهید. اما همان‌طور که گفته شد بهتر است در اولین قدم به‌جای متهم کردن همسرتان با او صحبت کنید و توضیحاتی که او برای رفتارش دارد را بشنوید.

در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور خانواده نیز کمک بگیرید. عزیزان و اطرافیان همه ما معمولاً به دلیل علاقه‌ای که دارند نسبت به مسائل بسیار احساسی برخورد می‌کنند و علاوه بر این آن‌ها دانش و تجربه کافی برای راهنمایی شما را ندارند. به همین خاطر بهتر است که راجع به شرایط پیش‌آمده با یک مشاور صحبت کنید و برای برطرف کردن مشکل از او کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره تلفنی خیانت کلیک کنید.

گرفتن تست خیانت برای نگرانی

اگر از این تست ها برای از بردن نگرانی های خود در مورد احتمال خیانت یا تکرارخیانت همسرتان استفاده می‌کنید، باید بدانید که به تنهایی نمی‌توانید در این باره تصمیمی منطقی بگیرید. چرا که علاوه بر درگیر بودن احساساتتان، توانایی تشخیص نشانه ها و رفع آن ها به عهده متخصصین است. پس حتما در شرایطی که در مورد تعهدات همسرتان شبهه دارید، حتما از خدمات مشاوره استفاده نمایید. برای کاهش ترس از خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور بفهمم همسرم به من خیانت می‌کند یا خیر؟

بعضی نشانه‌ها مانند تغییر رفتار ناگهانی، بی‌میلی نسبت به برقراری رابطه جنسی و همین‌طور سردی عاطفی می‌توانند نشان‌دهنده خیانت باشند. بااین‌حال بهتر است پیش از قضاوت راجع به این موضوع با همسرتان صحبت کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تست خیانت سنجی همسر



:: برچسب‌ها: تست خیانت سنجی همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

انجام تست اعتیاد به ب2 یا بوپرنورفین، خواسته بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند یا خانواده‌های آنهاست. با توجه به اینکه این دارو می‌تواند خاصیت اعتیادآوری بالایی داشته باشد استفاده از آن باعث نگرانی بسیاری از خانواده‌ها می‌شود. به ویژه اینکه مصرف کنندگان این دارو معمولاً در حال ترک اعتیاد به یک ماده مخدر دیگر هستند، ایجاد یک وابستگی جدید می‌تواند موضوع نگران کننده‌ای برای فرد و خانواده باشد. برای انجام تست اعتیاد به ب2 دو راه وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از کیت‌های تشخیصی اعتیاد به ب 2 یک جواب سریع و نسبتاً دقیق راجع به این نگرانی خود پیدا کنید. همچنین می‌توانید با انجام آزمایش خون و درخواست برای شناسایی اعتیاد به ب2، نتیجه قابل اطمینان تری به دست آورید. در ادامه مقاله به بررسی کامل راه‌های ترک تریاک می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

منبع: تست اعتیاد به ب2

قرص ب2 یا بوپرنورفین چیست؟

بوپرنورفین یا ب2 یک داروی مسکن نیمه صنعتی است که در مراکز درمانی برای کاهش دردهای متوسط تا شدید از آن استفاده می‌شود. درعین حال این دارو به دلیل خاصیت مخدرگونه ای که دارد معمولاً از جانب کلینیک‌های ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد به مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار تمامی خصایص درمانی بوپرنورفین، این دارو درصورتی که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند خاصیت اعتیادآوری داشته و مصرف کنندگان را درگیر وابستگی به یک داروی جدید نماید. برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به قرص ب 2 کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد

 

تست اعتیاد به ب2 چیست

بررسی غلظت ب2 در ادرار

یکی از روش‌های تشخیص اعتیاد به داروی بوپرنورفین استفاده از کیت‌های تشخیصی به نام rapid bup test است. این شیوه از ارزیابی، اگرچه با سرعت بالا و بدون نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی خاص قابل اجراست اما قدرت تشخیصی بالایی ندارد و احتمال اشتباه یا منفی کاذب در این تست وجود دارد. زیرا این تست صرفاً در شرایطی نتیجه اعتیاد را مثبت نشان می‌دهد که غلظت بوپرنورفین در ادرار به 10 میلی گرم یا بیشتر از آن رسیده باشد. درصورتی‌که به هر دلیلی غلظت این دارو در ادرار فرد کمتر باشد، تست قدرت تشخیص آن را ندارد. به طور کلی در این شیوه، آنتی بادی‌هایی به نام مونوکلونال مورد بررسی قرار می‌گیرند و درصورتی که غلظت بوپرنورفین در ادرار کمتر از میزان مشخص باشد محل‌های اتصال به ذرات پوشیده شده از آنتی بادی را در تست پر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به ب2

تست اعتیاد به ب2 | بررسی اعتیاد به ب2 از طریق آزمایش خون

اگرچه استفاده از داروی ب2 در آزمایش خون مشخص نمی‌شود و حتی می‌تواند پاسخ تست اعتیاد شما را به طور کلی منفی نماید اما در صورتیکه از آزمایشگاه خواسته شود تا نمونه خون را به لحاظ وجود بوپرنورفین بررسی نماید، می‌توان با بررسی مشتقات مورفین، استفاده فرد از بوپرنورفین در یک هفته گذشته را مورد بررسی قرار داد. این شیوه از تست اعتیاد به ب2 اگرچه دقت بیشتری دارد اما برخلاف بررسی نمونه ادرار به حدود یک هفته زمان احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به ب2

منفی شدن تست اعتیاد با مصرف ب2

داوری ب2 یا بوپرنورفین خاصیت سم‌زدایی بسیار قویی دارد و به طور علمی مصرف آن باعث از بین رفتن نشانه‌های اعتیاد به مواد مخدر می‌شود. به همین خاطر بسیاری از مبتلایان به سومصرف مواد مخدر از چند روز پیش از انجام آزمایش اعتیاد از داروی بوپرنورفین استفاده می‌کنند و نتیجه تست خود را خلاف واقعیت نشان می‌دهند. با این حال مصرف کنندگان این دارو باید در نظر داشته باشند که امروزه اکثر مراکز آزمایش اعتیاد از کیت های مخصوص برای تشخیص مصرف ب 2 نیز استفاده می کنند. مصرف خودسرانه بوپرنورفین می‌تواند باعث وابستگی به این دارو شود. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

مثبت شددن تست اعتیاد به ب2

اگر درپی انجام تست اعتیاد به ب2، با هریک از دو روش بالا نتیجه تست مثبت شده به این معناست که شما به این دارو اعتیاد پیدا کرده و می‌بایست برای درمان آن اقدام نمایید. با توجه به عوارض شدید جسمانی و روحی ناشی از کنارگذاشتن ناگهانی بوپرنورفین بهتر است برای درمان اعتیاد به این دارو از یک متخصص کمک بگیرید. متخصصین به شما کمک خواهند کرد که به صورت تدریجی مصرف این دارو را کاهش دهید و درعین حال با انجام جلسات مشاوره و بازپروری احتمال مصرف مجدد را کاهش دهید. با توجه به اینکه مصرف طولانی مدت مواد مخدر می‌تواند ترک اعتیاد را دشوارتر نماید بهتر است هرچه سریعتر در این زمینه اقدام نمایید. جهت شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره زمینه در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1. میزان دقت تست اعتیاد به ب2 بوپرنورفین چقدر است؟

شیوه ارزیابی از طریق نمونه ادرار درصورتی اعتیاد فرد را تأیید می‌کند که غلظت بوپرنورفین در ادرار حداقل 10 میلی گرم باشد به همین خاطر احتمال خطا وجود دارد اما در بررسی نمونه خون، مصرف بوپرنورفین در یک هفته منتهی به آزمایش قابل بررسی است.

2. چرا استفاده از قرص ب2 باعث منفی شدن تست اعتیاد می‌شود؟

این دارو خاصیت سم‌زدایی بالایی دارد و استفاده از آن تمامی نشانه‌های اعتیاد در خون و ادرار شما را پاک خواهد کرد. به همین خاطر مصرف آن از چند روز پیش از انجام آزمایش باعث منفی شدن تست اعتیاد می‌شود. البته درصورتی که از آزمایشگاه خواسته شود تا مصرف مشتقات مرفین را نیز مورد بررسی قرار دهد استفاده از بوپرنورفین مشخص خواهد شد.

3. استفاده از بوپرنورفین برای چه مدتی باعث اعتیاد می‌شود؟

پاسخ این سؤال با توجه به سن و جنس مصرف‌کننده و میزان مصرف در هر وعده متفاوت خواهد بود اما به‌طورکلی این دارو خاصیت اعتیادآوری کمتری نسبت به مرفین یا متادون دارد و باید برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار بگیرد. مشاوره به شما کمک می کند تا بهترین درمان ممکن را برگزینید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تست اعتیاد به ب2



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به ب2 ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خانواده درمانی همان‌طور که از نام آن پیداست روشی برای درمان مشکلات درون خانواده است. حداقل یک بار برای همه ما مشکلی در محیط خانواده پیش می‌آید. بااین‌حال گاهی مساله به جایی می‌رسد که با روش‌های مرسوم نمی‌توانیم آن‌ها را حل کنیم. بحران‌هایی مثل فوت یکی از اعضای خانواده، ورشکستگی و یا مشکلاتی مانند اعتیاد از جمله این مسائل هستند. در چنین شرایطی تمامی اعضای خانواده نیاز به کمک دارند. به همین خاطر بهترین راهکار برای بیرون آمدن از این بحران استفاده از خانواده درمانی است، در ادامه ابعاد مختلف این روش را بررسی کرده‌ایم. برای شروع می‌توانید همین الان برای مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع:‌ خانواده درمانی

خانواده درمانی

روان‌درمانی معمولاً به‌صورت فردی انجام می‌شود. همه ما می‌دانیم که وقتی یک نفر دچار مشکلات روحی یا تعارض می‌شود، برای درمان آن از مشاور کمک می‌گیرد. اما امروزه نوع دیگری از درمان هم اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در این روش تمامی اعضای خانواده با یک درمانگر ارتباط برقرار می‌کنند. در حقیقت در این شیوه از درمان اعتقاد بر این است که نه یک فرد بلکه کل یک خانواده یا حداقل بیشتر از یک نفر از اعضا دچار مشکل هستند؛ و تا زمانی که همه آن‌ها مورد درمان قرار نگیرند مشکل برطرف نخواهد شد. به همین خاطر مخاطبین این شکل از درمان همه اعضای خانواده یا حداقل افرادی است که با یکدیگر مشکل دارند. برای آشنایی با راه های حل اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

انواع خانواده درمانی

خانواده‌درمانی روش‌های مختلفی دارد. باتوجه‌به نوع مشکلی که برای شما پیش آمده، شدت مشکل و همین‌طور زمانی که برای درمان وجود دارد ممکن است درمانگر از روش‌های مختلفی استفاده کند. و یا حتی چند روش را در کنار هم به کار ببرد. بعضی از مهم‌ترین روش‌های خانواده‌درمانی به شرح زیر هستند.

خانواده‌درمانی ساختاری

این روش توسط یکی از درمانگران خانواده به نام سالوادور مینوچین ایجاد شده است. مینوچین معتقد بود در خانواده‌درمانی می‌بایست به‌جای مشکلات یک نفر تعامل بین اعضا مورد بررسی قرار بگیرد. درحقیقت هدف این روش درمانی این است که کنش و واکنش صحیح را میان اعضا ایجاد کند. تا از این طریق خانواده یک ساختار سالم و روبه‌رشد پیدا کند.

خانواده درمانی راهبردی یا استراتژیک

درمان استراتژیک درمانی است که با ترکیب چند روش درمانی مختلف در کنار هم به وجود آمده است. درمان‌جویان در این روش به ترتیب از پنج مرحله می‌گذرند که عبارتند از:

  1. مرحله اجتماعی ابتدایی
  2. مرحله مشکل
  3. مرحله تعامل
  4. مرحله هدف
  5. مرحله تعیین وظیفه

خانواده‌درمانی سیستمی

نام این روش را به این خاطر سیستمی گذاشته‌اند که به مجموعه‌ای از سیستم‌ها توجه دارد. برای مثال آن‌ها مشکلات اجتماعی و زبان‌شناختی را نیز از جمله دلایل کارکرد نامناسب خانواده می‌دانند. درمانگر در این روش تلاش می‌کند تا روش صحیح ارتباط برقرار کردن با یکدیگر را به اعضا آموزش دهد.

اهمیت خانواده درمانی

حالا که با تعریف خانواده‌درمانی و روش‌های آن آشنا شدیم باید به این سؤال پاسخ بدهیم که اصلاً خانواده‌درمانی چه اهمیتی دارد؟ چرا باید از این روش استفاده کنیم؟ از جمله دلایلی که برای این کار وجود دارد را ادامه شرح داده ایم.

پاسخگو نبودن درمان‌های انفرادی

تصور کنید کودکی در یک خانواده و به دلیل تربیت نامناسب والدین دچار مشکلی مثل کمبود اعتمادبه‌نفس شده باشد. این کودک پس از انجام درمان‌های انفرادی مجدداً به خانه و خانواده‌ای برمی‌گردد که سبک تربیتی اشتباهی دارند. نتیجه چنین وضعیتی چه خواهد بود؟ تحقیقات نشان می‌دهد که در این شرایط میزان تأثیرگذاری درمان کمتر می‌شود. و یا حتی ممکن است نشانه‌های بیماری مجدداً بازگردند.

یکی دیگر از مشکلاتی که معمولاً پیش می‌آید این است که خانواده یک فرد معتاد یا بیمارانی مثل مبتلایان به اسکیزوفرنی دائماً با این افراد دچار مشکل شده و با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند. همین شرایط می‌تواند تبدیل به دلیلی برای بدتر شدن وضعیت بیماری آن‌ها باشد. به همین خاطر است که بسیاری از روان‌شناسان معتقدند بهتر است درمان به‌صورت خانوادگی انجام شود. در چنین درمانی تمامی اعضای خانواده شکل صحیح ارتباط با یکدیگر را یاد می‌گیرند. و این می‌تواند به بهبود بهتر مشکل آن‌ها منجر شود.

به دست آوردن خانواده‌ای سالم

خانواده درمانی همیشه هم به دنبال تغییر شرایط بد و درمان بیماری‌ها نیست. شما می‌توانید با استفاده از این نوع مشاوره ارتباط اعضای خانواده را با یکدیگر بهتر کنید. و خانواده‌تان را به سمت یک زندگی موفق و آرام حرکت بدهید. در حقیقت خانواده درمانگر روش‌های ارتباطی بهتر و چگونگی حل کردن مشکلات درون خانواده را به شما آموزش خواهد داد. و همین موضوع می‌تواند تأثیر بسیاری در سلامت روان تک‌تک اعضا داشته باشد. برای آشنایی با ویژگی های خانواده سالم کلیک کنید.

هدف خانواده درمانی

همان‌طور که گفتیم اصلی‌ترین هدف خانواده‌درمانی بهتر کردن رابطه اعضای خانواده با یکدیگر و همین‌طور کمک به آن‌ها برای داشتن یک زندگی سالم‌تر است. در حقیقت خانواده‌درمانی به شما کمک می‌کند تا مشکلات را از بین ببرید و سپس به سمت یک زندگی شادتر و با آرامش بیشتر حرکت کنید.

تعداد جلسات خانواده درمانی و زمان هر جلسه

یکی از سؤالاتی که برای بسیاری از ما پیش می‌آید این است که چقدر باید برای خانواده‌درمانی زمان بگذاریم؟ اینکه شما به چه تعداد جلسه برای درمان نیاز داشته باشید به نوع مشکلی که دارید و همین‌طور روشی که برای درمان انتخاب شده بستگی خواهد داشت. با این حال به طور معمول خانواده‌ها به 12 جلسه درمانی نیاز دارند. و هر جلسه نیز بین 50 تا 60 دقیقه ادامه خواهد داشت.

چه زمانی از خانواده درمانی کمک بگیریم؟

شما هر زمان که احساس کردید نمی‌توانید با خانواده‌تان تعاملی مثبت داشته باشید، می‌توانید برای دریافت مشاوره اقدام نمایید. اما درمانگران تحت شرایطی مشاوره را الزامی و تنها راهکار موثر می‌دانند که در ادامه به برخی از رایج‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

بیشتر بخوانید : خانواده های ترکیبی

 

مشکلات روحی جدی

یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی که خانواده نیاز به کمک درمانی دارد بیماری روحی یکی از اعضا است. مشکلات روحی جدی مثل اسکیزوفرنی، اختلالات شخصیت و حتی افسردگی و اضطراب شدید می‌تواند تمام اعضای خانواده را درگیر کند. در این شرایط سلامت روان تمام اعضای خانواده در خطر خواهد بود. به همین خاطر بهتر است که تمامی اعضا از خدمات روان‌شناسی استفاده کنند.

اعتیاد یکی از اعضای خانواده

اعتیاد از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شخصی را درگیر کند. اما واقعیت این است که این بیماری تنها خود فرد را درگیر نمی‌کند. مشکلات رفتاری، مالی و قانونی که به دنبال اعتیاد پیش می‌آیند تمام اعضای خانواده را درگیر خود خواهند کرد. به‌علاوه ارتباط نامناسب اعضای خانواده با کسی که دچار اعتیاد شده بسیاری از مواقع باعث می‌شود که آن‌ها بیشتر و بیشتر درگیر اعتیاد شوند. به همین خاطر روان‌شناسان توصیه می‌کنند در این شرایط از مشاوری متخصص برای درمان کل خانواده استفاده شود. برای آشنایی با بهترین روش های ترک اعتیاد کلیک کنید.

مشکلات ارتباطی

ارتباط با فرزندان به‌خصوص نوجوانان یکی از چالش‌هایی است که هر خانواده ممکن است با آن روبه‌رو شود. شاید این سؤال برای شما هم پیش بیاید که بهترین روش برای اینکه بتوانید دوست خوبی برای فرزندتان باشید چیست؟ البته مشکلات ارتباطی تنها به رابطه والدین با فرزندان محدود نمی‌شود. گاهی اوقات ممکن است شما و همسرتان با یکدیگر اختلاف داشته باشید. یا شاید زندگی‌ همراه با پدربزرگ و مادربزرگ در خانواده شما مشکلاتی را به همراه آورده باشد. در تمامی این شرایط می‌توانید با کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده راه‌های صحیح ارتباط با یکدیگر را پیدا کنید.

آسیب‌های جدی

گاهی اوقات خانواده درگیر بحران‌های جدی می‌شود. برای مثال طلاق والدین، فوت یکی از اعضای خانواده و یا مشکلات مالی می‌توانند برای مدتی ساختار خانواده شما را از هم بپاشند. در چنین شرایطی بهتر است برای اینکه اعضا و به‌خصوص فرزندانتان آسیب کمتری از شرایط ببینند از یک درمانگر خانواده کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چه زمان‌هایی می‌توانیم از خانواده درمانی استفاده کنیم؟

هنگامی که ارتباط میان اعضای خانواده به مشکل خورده باشد؛ بروز بیماری‌های روحی و همین‌طور آسیب‌های جدی مثل اعتیاد برای یکی از اعضا پیش آمده باشد حتما باید از مشاور کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع:‌ خانواده درمانی



:: برچسب‌ها: خانواده درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخورد و رفتار صحیح با شخصیت اسکیزوتایپال تا زمانی که با عقاید و باورهای نامتعارف او درگیر نشوید، کار چندان سختی نیست. اما هر چه به این شخصیت نزدیک‌تر شوید، مشکلات ارتباطی بیشتری با او تجربه خواهید کرد. باورهای خرافی و عقاید سفت و سختی که با استدلال‌های منطقی قابل تغییر نیستند، شما را کلافه کرده و ممکن است در طولانی مدت نتوانید چنین شرایطی را تحمل کنید. گاهی همزیستی با این شخصیت‌ها افکار شما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. شخصیت اسکیزوتایپال نیاز به بستری ندارد، انزوا نیز حال او را بدتر می‌کند. پس با کسب آگاهی های لازم برای اتخاذ رفتاری مناسب با شخصیت اسکیزوتایپال می‌توانید به روند بهبودی او کمک کرده و ارتباطی سالم برقرار کنید. در ادامه چگونگی رفتار در جمع و عقاید این شخصیت ذکر شده است.

منبع: برخورد با شخصیت اسکیزوتایپال

برخورد با شخصیت اسکیزوتایپال

این افراد معمولا خصوصیات و ویژگی‌های به خصوصی را از خود بروز می‌دهند که باید با شناسایی درست و درک صحیح از موقعیت موجود، رفتاری مناسب در برابر آن‌ها از خود نشان دهید.

اگر می‌خواهید در برخورد با شخصیت های اسکیزوتایپال دچار مشکل نشوید و یا به نحوی به آن‌ها کمک کنید، باید قبل از هر چیز نسبت به این اختلال اطلاعات کافی به دست آورید. برای آشنایی با نشانه های اختلال شخصیت اسکیزوتایپال کلیک کنید. در ادامه نیز به رفتارهای مناسب با شخصیت اسکیزوتایپال پرداخته ایم.

رفتار با شخصیت اسکیزوتایپال در جمع ها و میهمانی ها

چنین افرادی عموما منزوی و گوشه گیر هستند و میلی به شرکت در جمع‌های دوستانه و خانوادگی یا دورهمی های مختلف ندارند. اگر در جمعی که همه در حال تعامل و گفتگو هستند، شخصیت‌اسکیزوتایپال در تنهایی خود فرو رفته است، می‌توانید پیش او رفته و به گونه ای سر صحبت را با او باز کنید. برای جلب توجه او از موضوعات مورد علاقه اش استفاده کرده و او را تشویق به صحبت و اظهار نظر در مورد آن‌ها کنید.

پس از این که کمی از حالت انزوا خارج شده و مقداری با شما گرم گرفت، او را وارد جمع دوستان صمیمی یا دورهمی خانوادگی که در آن مان حضور دارند بکنید (ترجیحا افرادی که از قبل با فرد آشنایی دارند). به یاد داشته باشید که این افراد علاقه ای به حضور در جمع ندارند پس مواظب باشید که در میانه راه او را به حال خود رها نکرده و همواره پا به پای صحبت ها و اظهار وجودهایی که در برابر جمع انجام می دهد بایستید و به نظراتش اهمیت دهید. در این صورت او احساس مهم و با ارزشمند بودن خواهد کرد و تمایل بیشتری به شرکت در مجامع عمومی و اظهار نظر نشان خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید : تست شخصیت شناسی

 

برخورد مناسب با عقاید شخصیت اسکیزوتایپال

تا جای ممکن او را از این تصمیم که در مقابل دیگران به بیان عقاید و بحث درباره آن‌ها بپردازد دلسرد نکنید، هر چند که نظرات او با باورهای شما مغایرت داشته باشد. نگذارید که صحبت های صمیمی و دوستانه جای خود را به نزاع و جبهه گیری در برابر دیگران بدهند و همواره از صحبت های مثبت و امیدوار کننده در سخنان‌تان با این شخصیت‌ها استفاده کنید.

اسکیزوتایپال‌ها عموما باورها و اعتقادات به خصوصی دارند که در جامعه رایج نبوده و تنها خاص خود فرد می‌باشند. هنگامی که در مورد این عقاید و باورهای غیرمعمول خود با شما صحبت کرد، به بحث و مجادله با او نپردازید و سعی نکنید که نظرات عقلانی و درست خود را به آن‌ها تحمیل کنید.

از تکنیک بیان شک و تردید یا Voicing Doubt استفاده کنید. بطور مثال اگر می‌گوید که “من با عالم غیب در ارتباطم و می‌توانم آینده را پیش بینی کنم ” شما باید به جای حمله کردن به وی و جدال لفظی با او از این جمله استفاده کنید: “من می دانم که خیلی از آدم ها به فال گیری علاقه دارن ولی اگر کسی بتونه آینده رو واقعا پیش بینی کنه حتما تا حالا دانشمندا اون راه رو اثبات می کردن .” ممکن است شخص همچنان به مخالفت با شما برخیزد و بگوید “ولی من از همه دانشمندا بیشتر میدونم” در این صورت دیگر بحثی با او نکنید. ممکن است او همچنان بر روی عقیده خود اصرار داشته باشد اما بعد از گذشت مدتی در تنهایی خود به این شک و تردیدی که در او ایجاد کردید فکر خواهد کرد و همین خط فکری به او کمک می‌کند.

برخورد با افکار غیر واقعی شخصیت اسکیزوتایپال

اسکیزوتایپال‌ها به طور معمول در درک درست از پدیده‌ها و بازشناخت واقعیت‌ها از اوهام و توهمات دچار مشکل هستند. در این مورد می‌توانید افکار و کارهای فرد را به سمتی غیر از تصورات غیرواقعی و خارج از منطق او سوق دهید و ذهن او را به سمت دیگری منحرف کنید.

مثلا وقتی می‌بینید شخصیت‌اسکیزوتایپال در حال صحبت در مورد اتفاقات و پدیده هایی است که در دنیای واقعی عملی نیستند و از واقعیت به دورند، تا جای ممکن به گسترش این افکار دامن نزده و با تغییر جهت فکری او به کاری دیگر، ترجیحا فعالیت‌ها و سرگرمی های مورد علاقه‌اش، او را از آن موضوع خرافی و وهمی دور کنید و فکرش را به چیز دیگری مشغول سازید.

شناسایی شخصیت‌های اسکیزوتایپال

نداشتن دوستان فراوان و محبوب نبودن در میان گروه‌های اجتماعی لزوما به معنی درگیری با این اختلال روانی نیست، بلکه باید در این مورد به رفتار فرد در محیط های کاری یا در مقاطع مختلف تحصیلی یا سایر حیطه های فعالیتی او نگاه کنید تا منشا مشکلات ارتباطی و اجتماعی موجود را بیابید. برای آشنایی با روش های درمان شخصیت اسکیزوتایپال کلیک کنید.

لازم است که تشخیص قطعی توسط یک شخص آگاه به انواع اختلالات روانی مانند یک روان درمانگر داده شود تا با برگزاری جلسات مشاوره، علائم و نشانه های بارز شناخته شده و همچنین با برنامه ریزی جهت کاهش تنش های بیماران در روابط بین فردی و کنترل صحیح عواقب آن‌ها، شخص بتواند به موفقیت های بزرگی برسد و بدون نگرانی و مشکل خاصی به درک درستی از واقعیات دست یافته و بتواند در جامعه حضوری فعال و سازنده به عمل آورد.

 

برای دریافت مشاوره تلفنی در زمینه شخصیت ها می‌توانید با برترین متخصصان در مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو در هر ساعت از روز از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چرا شخصیت‌های اسکیزوتایپال ارتباط کمی با دوستان خود دارند؟

الگوی تفکر و باورها و اعتقادات شخصیت اسکیزوتایپال به طور کلی تحت تاثیر قرار گرفته و تغییر کرده اند. از این رو فرد با قرار گرفتن در میان سایر مردم، احساس ناامنی و بی اهمیت بودن کرده و ترجیح میدهد که از شلوغی و ازدحام ها فاصله بگرد و در گوشه خلوت و امن خود قرار گیرد.

در برابر عقاید خرافی و اعتقادات غیر واقعی شخصیت اسکیزوتایپال چه رفتاری از خود نشان دهیم؟

باید از روش ایجاد شک و تردید در فرد مبتلا استفاده کنید و اعتقادات و باورهای او را به چالش بکشید تا او بتواند بعدها در مورد صحیح یا نادرست بودن اظهارات خود بیندیشد و آن ها را بازبینی کند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: برخورد با شخصیت اسکیزوتایپال



:: برچسب‌ها: برخورد با شخصیت اسکیزوتایپال ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی ساوه اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی ساوه نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی ساوه

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی ساوه اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی ساوه | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی ساوه | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی ساوه، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی ساوه، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی ساوه، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی ساوه، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی ساوه

مرکز مشاوره تلفنی ساوه، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

2. مشاوره تلفنی ساوه | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید.

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی ساوه، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی ساوه | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی ساوه در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی ساوه و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید.

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی ساوه علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
_ مشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

برای مشاوره در زمینه های مختلف از ساوه می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی ساوه نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی ساوه



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی ساوه ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب طوطی زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع: تعبیر خواب طوطی

تعبیر خواب طوطی از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از طوطی در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر طوطی را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب طوطی از نظر محمد بن سیرین

به عقیده محمد بن سیرین، دیدن خواب طوطی به معنای فرزند و یا غلام است. اگر فردی در خواب ببیند که طوطی از دست او می‌پرد، خواب او به این معنی است که فرزند خواب‌بیننده به سفر طولانی خواهد رفت.

طوطی ماده در خواب، دختری دوشیزه و طوطی نر در خواب، مردی پاکدل و یا غلامی پارسا تعبیر می‌گردد.

اگر فردی در خواب ببیند که طوطی با او صحبت می‌کند، خواب او به این معنی است که خواب‌بیننده کاری خواهد کرد که دیگران از آن حیرت می‌کنند.

معنی‌ خواب‌ طوطی از نظر ابراهیم کرمانی

اگر فردی در خواب ببیند که در حال خوردن گوشت طوطی است، خواب او به این معنی است که هرچه علم کسب نماید فایده‌ای نخواهد داشت.

تعبیرخواب طوطی از نظر یوسف نبی (ع)

یوسف نبی (ع) از معبران باستانی است که می‌گوید: دیدن طوطی در خواب به معنای مردی شایسته می‌باشد.

تعبیرخواب طوطی از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) نیز از معبران باستانی است که برای دیدن خواب طوطی سه تعبیر متفاوت را ارائه کرده است :

  • تعبیر اول : فرزند
  • تعبیری دوم : دختری دوشیزه
  • تعبیر سوم : شاگرد زرنگ و چابک

تعبیرخواب طوطی از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید : اگر فردی در خواب طوطی خوش رنگ و سخن‌گویی را ببیند، خواب او به این معنی است که در عالم بیداری همنشینی سرگرم کننده پیدا می‌کند. در تعبیری دیگر این خواب اشاره به این موضوع دارد که ممکن است خواب‌بیننده در شرایطی قرار بگیرد که نتواند ابراز عقیده کند.

اگر فردی در خواب ببیند که شخصی برای او طوطی را به عنوان هدیه می‌آورد، خواب او به این معنی است که شخصی به خانه او مهمان می‌آید. این مهمان هم می‌تواند فردی مزاحم و هم می‌تواند دوستی عزیز و گرامی باشد.

در تعابیری دیگر دریافت طوطی به عنوان هدیه در خواب، اشاره به دریافت سوغاتی از یک راه دور نیز دارد. دریافت سوغاتی از یک مسیر طولانی برای خواب‌بیننده هم موجب تعجب و حیرت‌ است و هم موجب شادی می‌گردد. به عقیده منوچهر مطیعی تهرانی دیدن طوطی در خواب خوب است و هر چه طوطی خوش‌رنگ و نگارتر باشد، خواب دارای تعبیر بهتری است.

تعبیر خواب طوطی از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب طوطی ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیرخواب طوطی به روش معبرین غربی

به عقیده معبران باستانی، خواب طوطی نشان دهنده فردی پرحرف است؛ اگر در خواب خود طوطی را مشاهده کردید، بهتر است بیشتر از گذشته مراقب کارهای خود باشید.

در تعابیری دیگر دیدن طوطی در خواب به این معنی است که در عالم واقعی فردی وجود دارد که از پشت به خواب‌بیننده خنجر می‌زند.

همینطور معبران باستانی می‌گویند : اگر طوطی را در خواب خود مشاهده کردید، سعی کنید مسائل نفرت انگیز زندگی‌تان را نادیده بگیرید و از اتفاقات هیجان انگیز زندگی خود لذت ببرید.

دیدن طوطی سبز در خواب، به این معنی است که فردی تمایل دارد پیغامی را به خواب‌بیننده برساند. طوطی سخنگو نیز اشاره به افراد نادانی دارد که در زندگی واقعی‌تان در اطراف شما هستند.

تعبیرخواب طوطی به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون می‌گوید : دیدن طوطی در خواب به معنای تنها ماندن در یک محیط اجتماعی می‌باشد. اگر فردی در خواب ببیند که یک طوطی تند و تند در حال حرف زدن و صحبت کردن است، خواب او به این معنی است که او در عالم بیداری کارهایی بیهوده و بی‌ثمر انجام می‌دهد.

اگر فردی در خواب ببیند که در حال آموزش حرف زدن به طوطی می‌باشد، خواب او به این معنی است که ممکن است در عالم بیداری در مسائل خصوصی خود دچار مشکل شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تعبیر خواب طوطی



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب طوطی ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در قم برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در قم مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان قم

معرفی خانه سالمندان قم

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان قم

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر قم را آورده‌ایم:

خانه سالمندان رضوی قم ، میدان ولیعصر، نبش خلیج فارس
آسایشگاه انوار آفتاب قم، خیابان پانزده خرداد، خیابان شهید محلاتی
مرکز توانبخشی سالمندان فاطمیه قم خیابان ۲۰متری ۱۴ معصوم ۱۵ متری سوم روبروی بهار یک

انواع خدمات در خانه سالمندان قم

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان قم می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خانه سالمندان قم



:: برچسب‌ها: خانه سالمندان قم ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید عوارض اعتیاد در دوران بارداری چیست؟ اعتیاد مساله‌ایست که تاثیر منفی بسیار زیادی بر روی فرد مصرف‌کننده می‌گذارد. حال اگر آن فرد باردار باشد، عوارض و مشکلات ناشی از اعتیاد چندین برابر خواهد شد و علاوه بر مادر، جنین را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بسیاری از مادران معتاد بر این باورند که کم کردن مصرف مواد مخدر در دوران بارداری کافیست و دیگر جنین آسیبی نمی‌بیند. اما حقیقت این است که کمترین مواد مخدر نیز وارد بدن جنین شده و مشکلات بسیار زیادی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل ضروری است که افراد از عوارض اعتیاد در دوران بارداری آگاه باشند و گامی موثر در جهت ترک آن بردارند. مشاوره ترک اعتیاد می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: عوارض اعتیاد در بارداری

داروهای مخدر زیان آور در دوران بارداری

آمارهای پزشکی نشان می‌دهند که از بین هر بیست نفر خانم‌های باردار، تقریبا یک نفر از آن‌ها به مصرف داروهای مخدر زیر گرایش دارند که می‌تواند خطرات متعددی را برای مادر به همراه داشته باشد:

-ماری جوآنا
-کوکائین
-هروئین
-آمفتامین‌ها
-ترامادول
-کدئین
-موروفین

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست

مشکلات ناشی از مصرف مواد مخدر در دوران بارداری

مصرف مواد مخدر به خودی خود مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می‌کند. این مشکلات در دوره بارداری بیشتر نیز می‌شود. زنان شاید به خاطر وظیفه‌ای که ذاتا به آن‌ها محول شده، باید در حفظ سلامت خود بیشتر توجه کنند، علارغم بارداری اعتیاد برای زنان خطرات جدی ایجاد می‌کند. برای آشنایی با مشکلات اعتیاد در زنان کلیک کنید. در ادامه برخی از این مشکلات خانم‌های دچار اعتیاد در بارداری آورده شده است.

1. عوارض اعتیاد در دوران بارداری | عدم رشد جنین

از تاثیرات منفی مصرف مواد مخدر در دوران بارداری، عدم توانایی باروری می‌باشد که در نتیجه آن رحم مادر قادر به حمل جنین نخواهد بود و قبل از لانه گزینی نطفه دفع می‌شود.

2. زایمان زودرس

از زمان آغاز بارداری تا وضع حمل و تولد نوزاد مدت زمان خاصی باید سپری شود تا نوزاد به رشد کامل برسد و زایمان در وقت مناسب انجام گیرد. عوامل مختلفی می‌تواند سبب زایمان زودرس- یعنی زایمان قبل از هفته 37 بارداری گردد. از جمله مهم‌ترین عوامل زایمان زودرس، مصرف مواد مخدر در دوران بارداری است.

3. سقط جنین

اگر جنین در رحم مادر قبل از هفته 20 بارداری بمیرد به آن سقط جنین گفته می‌شود که عوامل زیادی در این اتفاق دخیل خواهند بود. اعتیاد و مصرف مواد مخدر از جمله دلایل سقط جنین هستند.

4. عوارض اعتیاد در دوران بارداری | بروز مشکلات جفت

مادامی که جنین در رحم مادر است از راه جفت اکسیژن و غذای خود را دریافت می‌کند. اگر به هر دلیلی جفت در رحم مادر دچار مشکل شود، روند اکسیژن و غذا رسانی به جنین مختل می‌گردد و عوارض خطرناکی را بر جای خواهد گذاشت.

5. مرده‌زایی

یکی دیگر از مشکلات مصرف مواد مخدر در دوران بارداری، مرده زایی است. به دلیل اینکه جنین در هفته‌های بعد از 20 بارداری به شکل یک انسان کامل در آمده است، اگر در شکم مادر بمیرد به آن مرده زایی گفته می‌شود. مرده زایی یکی از نتایج تلخ مصرف مواد مخدر در دوران بارداری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش ترک اعتیاد کلیک کنید.

باور اشتباه مادران معتاد نسبت به دوران بارداری

برخی از مادران باردار که دچار اعتیاد به مواد مخدر هستند، نسبت به استفاده از این مواد تصور اشتباهی دارند. آن‌ها تصور می‌کنند که اگر مصرف مواد مخدر مانند سیگار، قلیان و یا دخانیات به تعداد دفعات کمتری کاهش یابد، عوارض ناشی از مصرف این مواد کاملا از بین می‌رود. این در حالیست که مصرف هیچ مقدار از مواد مخدر و اعتیادآور حتی به نسبت بسیار ناچیز در دوران بارداری مجاز نخواهد بود.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در بارداری

عوارض اعتیاد بر سلامت مادر در دوران بارداری

عوارض ناشی از اعتیاد در دوران بارداری بر روی مادر را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

-کم خونی
-سقط جنین
-احتمال دچار شدن به سرویکال دیس پلازی دوران بارداری
-احتمال پارگی زودرس پرد‌ه‌ها
-احتمال بروز هموراژی قبل از وضع حمل

عوارض اعتیاد در دوران بارداری | عوارض اعتیاد بر سلامت جنین

-افزایش زردی بدن
-وزن بسیار کم
-بروز عفونت‌های چشمی
-احتمال ابتلا به تومورهای شکمی
-آسم و مشکلات تنفسی
-مشکلات روان شناختی و رفتاری
-نابینایی و ناشنوایی
-انعقاد خون
-خونریزی داخل جمجمه
-احتمال ابتلا به سرطان‌های مختلف
-نقص مادرزادی
_ اعتیاد نوزادان

نکته: بیش فعالی، عدم تمرکز، ناتوانی در برقراری ارتباطات اجتماعی، میل به مصرف مواد مخدر و بزهکاری در نوجوانی از جمله آسیب‌های روانی هستند که در نتیجه اعتیاد مادر در دوران بارداری بر نوزاد وارد می‌شود و در آینده‌ای نه چندان دور در وجود کودک رشد کرده و آشکار می‌شوند.

تاثیرات ناشی از اعتیاد در همه زنان باردار به یک اندازه نیست

نمی‌توان به طور قطع گفت مصرف هر کدام از داروها و مواد اعتیادآور عوارض یکسانی را برجای می‌گذارد. گاهی مادر از چند نوع ماده مخدر به طور همزمان استفاده می‌کند، رژیم غذایی مناسبی را رعایت نمی‌کند و دچار بیماری‌های مقاربتی نیز می‌باشد. در نتیجه تر کیب این عوامل مختلف باعث تاثیرات متفاوتی بر سلامت جنین و مادر خواهد شد. برای آشنایی با مضرات مصرف الکل در بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

مصرف مواد اعتیادآوری چون کراک و کوکائین در دوران بارداری چه عواقبی را به دنبال دارد؟

مصرف این مواد می‌تواند در تولد زودرس نوزاد، وزن کم او و مشکلاتی همچون استفراغ، لرزش‌های شدید و گریه‌های زیاد همراه باشد.

مصرف الکل برای مادران باردار چه پیامدهایی به همراه دارد؟

سندروم الکلی یکی از شایع‌ترین اختلالاتی است که در نوزادن دارای مادر الکلی دیده می‌شود.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عوارض اعتیاد در بارداری



:: برچسب‌ها: عوارض اعتیاد در بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی کاشان اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی کاشان نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی کاشان

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی کاشان اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی کاشان | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی کاشان | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی کاشان، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی کاشان، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی کاشان، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی کاشان، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی کاشان

مرکز مشاوره تلفنی کاشان، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

2. مشاوره تلفنی کاشان | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید.

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی کاشان، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی کاشان | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی کاشان در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی کاشان و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید.

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی کاشان علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
_ مشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از کاشان می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی کاشان نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی کاشان



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

معمولا قبل از اینکه فردی بخواهد نقش مهمی را بر عهده بگیرد، سلامت او باید مورد بررسی قرار بگیرد و یکی از معیارهای سلامت، عدم وابستگی به اعتیاد است. برخی افراد قبل از ازدواج یا استخدام، تصمیم به ترک گرفته و موفق می‌شوند که بدون هیچ ترس و نگرانی، تست‌های اعتیاد خود را منفی تحویل بگیرند و مسیر جدید زندگی خود را پیدا کنند. اما برخی از افراد نیز به دلیل لغزش‌های بد موقع، فشار خانواده و یا به وجود آمدن ضرورت‌های زمانی، به دنبال منفی کردن تست اعتیاد خود به هر نحوی هستند و متاسفانه آسیب‌های زیادی نیز در این راه به آن‌ها وارد می‌شود. تست شیره نیز با اهداف مختلف گرفته شده و متخصصان ترک اعتیاد به شما در این زمینه راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

منبع: تست اعتیاد به شیره

تست شیره | اثر شیره چند روز در بدن باقی می ماند؟

شیره از خانواده تریاک و با ماده موثر مورفین است که خاصیت تسکین دهندگی داشته اما بسیار اعتیاد آور است. برای تست اعتیاد به شیره، تست مورفین انجام می‌شود. تست مورفین شایع و انجام آن آسان است. بنابراین ساده‌ترین آزمایش و پایین‌ترین سطح آزمایشگاه‌ها نیز قابلیت تشخیص مصرف شیره را دارند.

آزمایشگاه‌ها معمولا برای تست مورفین آزمایش ادرار می‌گیرند که در آن صورت، 2 تا 3 روز پس از ترک پاسخ منفی می‌شود. در صورت گرفتن آزمایش خون، این زمان به 8 روز می‌رسد.

آزمایش از مو که یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین راه‌های تست اعتیاد است که حتی تا 3 ماه پس از آخرین مصرف نیز جواب تست مثبت شود. البته در صورت شدت و مدت زیاد مصرف، همه این زمان‌ها قابلیت افزایش دارند. برای آشنایی با نشانه های اعتیاد به شیره کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد

 

چه عواملی در منفی شدن تست اعتیاد به شیره موثر است؟

ساختار بدن هر فرد و کیفیت ماده مصرفی متفاوت است و دادن یک نسخه واحد به همه اشتباه است. پس متوجه باشید که مسکن‌های حاوی کدئین به دلیل وجود ماده موثر مورفین، می‌تواند آزمایش شما را مثبت کند. اما در ادامه برخی از اصلی‌ترین عواملی که در منفی یا مثبت شدن تست اعتیاد اثر گذارند را بیان می‌کنیم:

میزان تحرک و سوخت و ساز بدن

بدن انسان به طور خودکار قابلیت سم زدایی دارد و از طریق عرق و ادرار، سم‌های موجود در بدن را دفع می‌کند. طبیعتا کسی که تحرک بیشتر و مصرف بیشتر مایعات داشته باشند، با سرعت بیشتری سم از بدن آن‌ها خارج می‌شود.

سن

چون با افزایش سن، سوخت و ساز بدن نیز کاهش می‌یابد، افراد مسن‌تر معمولا دیرتر ماده مخدر از بدن‌شان دفع می شود.

سلامت جسمانی

سلامت جسمانی باعث می‌شود که بدن عملکرد مناسب‌تری داشته باشد. دفع سموم به عنوان یکی از ملاک‌های سلامت، در بدن‌های سالم سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

وزن

مواد مخدر قابلیت ترکیب شدن در چربی را دارند و حجم بیشتر چربی، سموم بیشتری را در خود نگه می‌دارند. علاوه بر آن، چربی زیاد در بدن سرعت سوخت و ساز را پایین می‌آورد و باعث می‌شود که ماده مخدر دیرتر دفع شود.

شدت و زمان مصرف

طبیعتا هرچه میزان و مدت زمان مصرف شیره طولانی‌تر باشد، دفع آن از بدن دشوارتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه

 

راه های منفی شدن تست شیره

شیره، تریاک و هروئین از یک خانواده بوده و هم تست آن‌ها و هم راه‌های منفی شدن تست‌شان مانند همدیگر است. طبیعتا تنها راه سالم و مطمئن منفی شدن تست اعتیاد، تلاش برای خارج کردن آن از بدن است. بنابراین باید از ساختار خود بدن برای منفی کردن تست اعتیاد خود کمک بگیرید. راه‌های منفی کردن تست اعتیاد به شیره:

  • افزایش میزان ادرار بهترین راه دفع سم است. مصرف زیاد مایعات دو مزیت دارد. هم باعث افزایش ادرار شده و سموم را از این طریق از بدن خارج می‌کند و هم باعث رقیق شدن ادرار می‌شود که موجب مشکوک شدن تست اعتیاد با ادرار می‌شود.
  • ورزش کردن کمک می‌کند که هم سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و هم با تعریق، سموم را به حالت طبیعی از بدن دفع می‌کند. احتمالا متوجه شده‌اید که پس از ترک شیره، عرق شما بوی تندتری دارد و دلیل آن نیز دفع سم مخدر از بدن شماست. بنابراین نگران نباشید و به ورزش خود ادامه دهید.
  • قرص‌هایی که به عنوان داروهای نگهدارنده در ترک اعتیاد شناخته می‌شود می‌تواند به منفی شدن تست کمک کند. متادون و B2 اصلی‌ترین داروهای نگهدارنده هستند. البته فراموش نکنید که این داروها نیز خود مخدر و اعتیادآور هستند و مصرف آن‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین روش ترک شیره

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تست اعتیاد به شیره



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به شیره ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی سنندج اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی سنندج نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی سنندج

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی سنندج اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی سنندج | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی سنندج | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی سنندج، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی سنندج، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی سنندج، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی سنندج، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی سنندج

مرکز مشاوره تلفنی سنندج، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

2. مشاوره تلفنی سنندج | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید.

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی سنندج، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی سنندج | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی سنندج در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی سنندج و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید.

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی سنندج علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
_ مشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از سنندج می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی سنندج نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی سنندج



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی سنندج ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج مازندران کدام‌اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین باید ارائه شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک‌هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در مازندران پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان حاذق در پایتخت از هر جایی در کشور تنها با یک تماس به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات دریافت کنید. برای آشنایی با متدهای مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

منبع: مشاوره ازدواج در مازندران

مشاوره ازدواج مازندران

این روزها استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج در مازندران بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که دیگر زنان و مردان می‌دانند که انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم گیری بر آینده و خانواده شان بگذارد. یکی از مهم ترین پارامترها در ازدواج، استفاده از خدمات مشاوره ازدواج آن هم از کسی است که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بهترین و مجرب ترین متخصصان ازدواج در ایران مشاوره دریافت کنید.

مشاوره های جامع ازدواج این مجموعه شامل بررسی خصوصیات شخصیتی، انجام تست های سلامت روان و شخصیت، مصاحبه با طرفین، سنجش میزان موفقیت ازدواج، نیازهای جسمی و روانی، میزان استقلال، مهارت های زندگی و…. می شود. برای آن که به اهمیت این مسائل پی ببرید، حتما مقاله روانشناسی ازدواج را بخوانید.

 

آیا در شهری مثل مازندران باز هم باید مشاوره ازدواج بگیرم؟

خیلی از دختران و پسران می‌گویند که همسر آینده شان را به واسطه های مختلف می‌شناسند و به درستی این ازدواج هیچ شکی ندارند. برای اطمینان سوال‌های زیر را از خود و همسر آینده تان بپرسید.

آیا او اولین کسی است که برای ازدواج در نظر گرفته اید؟

آیا در سن پایین می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا بر عکس دیر به فکر ازدواج افتاده اید؟

آیا فکر می کنید که می توانید همسر آینده تان را آن طور که خودتان می خواهید تغییر دهید؟

آیا نسبت به گذشته او یا خودتان ابهاماتی وجود دارد؟

آیا شما و همسرتان می‌توانید در سختی های زندگی در کنار هم از پس مشکلات بر بیایید؟

آیا او تنها کسی است که می تواند شما را خوشبخت کند؟

آیا این ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه تان است؟

آیا فکر می کنید با این ازدواج همه مسائل زندگی حل شده و دیگر نیازی به سختی کشیدن ندارید؟

آیا نیازها و خواسته های همسر آینده تان را می شناسید؟

آیا شما یا همسر آینده تان ازدواج را فقط برای رفع نیازهای جنسی می خواهید؟

آیا شما و همسر آینده تان وابستگی مالی به خانواده دارد؟

آیا شما یا همسر آینده تان در تصمیم گیری یا انجام کارها نیاز به تایید خانواده دارید؟

آیا مهارت کافی برای برخورد با دخالت خانواده ها را دارید؟

آیا شما یا همسر آینده تان با خانواده خود مشکلات حل نشده ای دارید؟

اگر حداقل به 3 سوال بالا جواب مثبت داده‌اید، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره ازدواج اقدام نمایید. بی توجهی به این مسائل باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با عواقب آن روبرو بشوید. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تاثیر مشاوره های ازدواج در مازندران

برای آن که بتوانید در مورد تاثیر مشاوره های ازدواج، نتیجه گیری کنیم باید به جای تکیه بر حرف‌های اطرافیان به آمارها اطمینان نمایید. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه فردوس‌مشهد، بیش از 70 درصد کسانی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت کرده اند، توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند. به عبارتی بعد از ده سال پیگیری زوج های شرکت کننده در این تحقیق، مشخص شد که مشاوره های ازدواج می‌توانند تاثیری زیادی در کاهش احتمال طلاق و سایر مشکلات ازدواج داشته باشند.

چه کسانی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج می گیرند؟

طبق بررسی ها مشخص شد که عواملی وجود دارد که می‌تواند تاثیر جلسه های مشاوره ازدواج را بیشتر کند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

1- باور زن و مرد به اهمیت جلسات

2- زوج هایی که توانایی پذیرش عیب ها و آمادگی تغییر را دارند

3- زن و مردهایی که به حضور در جلسات مشاوره اهمیت داده و به صحبت های طی جلسه فکر می کنند.

4- زوج هایی که به هم علاقه دارند

5- زن و یا مردی که به توصیه های مشاور ازدواج عمل می کنند.

6- زن و مردی که صادقانه مسائل اش را در جلسه بیان می کند

چه کسانی نمی توانند از جلسه های مشاوره ازدواج نتیجه بگیرند؟

برای افزایش میزان اثربخشی جلسات مشاوره ازدواج، باید عواملی که مانع از نتیجه بخشی می شدند را پیدا می‌کردیم. محققان بعد از بررسی های مختلف متوجه شدند که عوامل زیر باعث کاهش نتیجه بخش بودن جلسه های مشاوره ازدواج می شوند.

_ زوج هایی که حداقل یکی از آن ها سابقه طلاق دارد

_ زوج هایی که مدت ها مشکلات شان را پشت گوش انداخته و برای حل آن ها مراجعه نکرده اند

_ زن و مرد هایی که باور به تغییر ندارند و دائما از روش های ناپخته برای حل مسائل استفاده می کنند

_ زن یا مردی که دچار بیماریهایی مثل اختلالات شخصیت یا یکی از انواع اعتیاد باشد

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج در مازندران

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در مازندران

1- مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره ازدواج در مازندران



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در مازندران ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تغییر شغل یکی از برنامه‌هایی است که شاید خیلی از ما در سر داشته باشیم. دلایلی مثل علاقه نداشتن به کاری که می‌کنیم و یا نبود امکان پیشرفت از جمله مسائلی هستند که ما را به سمت تغییر شغل سوق می‌دهند. بااین‌حال این موضوع خیلی هم ساده نیست. تغییر دادن کار می‌تواند به همان اندازه که شرایط مثبتی را در زندگی شما ایجاد می‌کند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. برای مثال ممکن است در محیط جدید نتوانید به‌راحتی با دیگران هماهنگ بشوید. یا حتی ممکن است برای مدتی بدون کار بمانید. پس بهتر است قبل از اینکه تصمیم‌تان راجع به تغییر شغل را عملی کنید به‌خوبی راجع به آن فکر کنید. کمک‌گرفتن از مشاور و به‌خصوص روان‌شناسان سازمانی نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. برای دریافت مشاوره شغلی کلیک کنید.

منبع: تغییر شغل

تغییر شغل

عوض کردن کار از آن دست تصمیماتی است که اگر به درستی انجام نشود، به راحتی می‌تواند شما و سایر اعضای خانواده تان را دچار دردسر کند. از سوی دیگر اگر در زمان درست و فرست مناسب اقدام به تغییرشغل کنید، می‌توانید وضعیت زندگی تان را به طور چشم گیری تغییر دهید. برای این کار باید بتوانید زمان و روش درستی برای ایجاد تغییرات پیدا کنید. در ادامه ابتدا دلایلی را ذکر کرده‌ایم که نشان می‌دهد باید به دنبال تغییر شغل باشید و سپس راهکارهایی برای جلوگیری از پشیمانی و به دست آوردن مزایای تغییرشغل شرح ارائه کرده‌ایم.

زمان تغییر شغل

تغییر شغل ایده‌ای است که به هر دلیلی ممکن است به سر شما بزند. هرکدام از ما در زندگی شخصی‌مان دلایل خاصی برای این کار داریم. بااین‌حال اگر دلایل زیر را در شغل فعلی خودتان احساس می‌کنید می‌توانید کمی مطمئن‌تر باشید که تصمیم‌تان اشتباه نیست. برای آشنایی با نحوه انتخاب شغل مناسب کلیک کنید.

درآمد پایین

اولین و مهم‌ترین نیاز هرکدام از ما درآمد است. در حقیقت کار می‌کنیم تا برای تأمین نیازهایمان پول کافی داشته باشیم. اما بعضی مواقع شغل‌هایی که انتخاب کرده‌ایم درآمد کافی ندارند. این موضوع می‌تواند تمامی بخش‌های دیگر زندگی شما را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد. به همین خاطر اگر شغلی که دارید و تلاشی که می‌کنید با دستمزدی که به دست می‌آورید همخوانی ندارد بهتر است به فکر تغییر محیط کاری یا تغییر شغل خود باشید.

نبود علاقه

علاقه نداشتن به کاری که انجام می‌دهیم می‌تواند آن را بسیار طاقت‌فرسا کند. شما هر روز زمان زیادی را در محل کار خود می‌گذرانید. اگر قرار باشد به این محیط و کاری که انجام می‌دهید علاقه نداشته باشید احتمالاً مشکلات بسیاری مثل فرسودگی شغلی را تجربه خواهید کرد. یا بدتر از آن شما بخشی از عمر خود را هدر داده‌اید. در نتیجه بی‌علاقگی به شغلی که دارید می‌تواند دلیل خوبی برای تغییر آن باشد.

نداشتن امکان پیشرفت

پیشرفت یکی از خواسته‌های همه انسان‌ها است. هیچ‌کس دوست ندارد در جایی که هست برای همیشه باقی بماند. داشتن شغل یکی از راه‌هایی است که شما را به پیشرفت می‌رساند. علاوه بر اینکه می‌توانید در محیط کاری‌تان به‌صورت مستقیم پیشرفت کنید، با کسب درآمد و به‌صورت غیرمستقیم نیز جنبه‌های مختلف زندگی‌تان را بهتر خواهید کرد. اما بعضی از شغل‌ها اجازه این پیشرفت را به شما نمی‌دهند. در حقیقت گاهی اوقات شما جایی گیر کرده‌اید که امکان پیشرفت وجود ندارد. این موضوع می‌تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که شما را به سمت تغییر شغل می‌کشاند.

شأن اجتماعی پایین

شأن اجتماعی پایین یکی دیگر از دلایلی است که باعث تمایل به تغییر شغل می‌شود. احترام یکی از نیازهای اساسی برای هر انسانی است. به همین خاطر اگر فردی در جایی قرار بگیرد که احساس کند دیگران احترامی که باید را برای او قائل نیستند حق دارد که به تغییر شرایط فکر کند.

نکاتی که در تغییر شغل باید به آن‌ها توجه کرد

تغییر شغل گاهی اوقات می‌تواند زندگی شما را به سمت شرایط بهتر تغییر بدهد. بااین‌حال اگر به برخی نکات دقت نداشته باشید احتمال اینکه درگیر مشکلات بسیاری بشوید نیز وجود دارد. به همین خاطر بهتر است مثل هر کار دیگری قبل از تصمیم‌گیری برای تغییر شغل هم به‌خوبی فکر کنید. پس به نکات زیر توجه کنید.

ناگهانی تصمیم نگیرید

تصمیم‌های ناگهانی بسیاری از مواقع نتیجه خوبی ندارند. به همین خاطر بهتر است از آن‌ها دوری کنید. پس عجله نکنید، اگر به ذهن‌تان رسیده که بهتر است شغلتان را تغییر بدهید، درباره آن به‌خوبی فکر کنید. جنبه‌های مختلف آن را بررسی کنید و اگر واقعاً به این نتیجه رسیدید که این کار به صلاح‌تان است آن را انجام بدهید. یادتان باشد که همیشه فرصت برای بیرون آمدن از شغل فعلی‌تان را دارید. پس بهتر است در انجام آن خیلی هم عجله نکنید.

آیا شرایط بهتری در انتظارتان است؟

آینده‌بینی یکی از مهم‌ترین نکات در تغییر شغل است. به‌خوبی شغلی که می‌خواهید برعهده بگیرید را بررسی کنید. آیا وقتی وارد آن بشوید شرایط بهتری خواهید داشت؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت است می‌توانید به تغییر شغل کمی جدی‌تر فکر کنید.

جنبه‌های مثبت و منفی را ارزیابی کنید

زمانی را با خودتان خلوت کنید. تمامی جنبه‌های مثبت و منفی تغییر شغلی که می‌خواهید بدهید را روی یک برگه کاغذ بنویسید. به هر گزینه از یک تا ده نمره‌ای بدهید. سپس نمره‌های هر طرف را جمع بزنید؛ و با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که آیا واقعاً جنبه‌های مثبت شغل جدید بیشتر از جنبه‌های منفی آن است؟

مهارت‌هایتان را در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای تغییر شغل باید در نظر داشته باشید مهارت‌هایتان هستند. اگر وارد شغلی بشوید که در آن مهارت ندارید احتمالاً موفق نخواهید شد. به‌علاوه شما شغل قبلی خود را نیز از دست داده‌اید. بعضی از مشاغل نیز هستند که شما در طول کار می‌توانید مهارت کسب کنید. در این صورت با خودتان به این سؤال جواب بدهید که آیا واقعاً توانایی و استعداد یادگیری را دارید؟ آیا زمان کافی برای یادگیری دارید؟ در طول زمان آموزش منبع درآمد شما چه خواهد بود؟

آیا به شغل جدید علاقه دارید

پیش‌تر گفتیم که علاقه یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب شغل است. پس اگر به دنبال تغییر کارتان هستید بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید. آیا به کار جدید علاقه دارید یا فقط به دنبال مسائلی مثل درآمد بیشتر هستید؟ یادتان باشد بی‌علاقگی به شغل جدید می‌تواند دلیلی برای آن باشد که دیریازود بخواهید این شغل را نیز ترک کنید.

هدف‌تان از تغییر شغل را مشخص کنید

وقتی هدف ما از کاری معلوم نباشد دیریازود احساس پوچی می‌کنیم. پس وقتی به تغییر شغل فکر می‌کنید قبل از هر چیز هدف‌تان از این کار را مشخص کنید. آیا به دنبال درآمد بیشتر هستید؟ می‌خواهید زمان استراحت بیشتری داشته باشید؟ یا اینکه به کار قبلی خود علاقه‌ای نداشته‌اید؟ وقتی هدف شما از این تغییر مشخص باشد راحت‌تر می‌توانید به دنبال شغل جدید بگردید.

به دنبال بیشتر کردن مهارت‌هایتان باشید

اگر به فکر عوض کردن کار تان هستید باید مهارت‌هایتان را هم بیشتر کنید. یادتان باشد در دنیای امروزی دانش و مهارت حرف اول را می‌زند. پس اگر می‌خواهید خودتان را به دیگران ثابت کنید باید این توانایی‌ها را در خود بالا ببرید.

اگر نمی‌دانید که در شرایط فعلی چه اقدامی باید برای تغییرات لازم انجام دهید، حتما از خدمات مشاوره تلفنی شغلی استفاده کنید.

پشیمانی از تغییر شغل و کمک‌ مشاور

تغییر دادن شغل موضوعی نیست که به‌سادگی راجع به آن تصمیم بگیرید و از کنارش عبور کنید. تغییر دادن شغل به همان اندازه که می‌تواند تغییرات مثبتی در زندگی شما ایجاد کند می‌تواند مشکلاتی را هم به دنبال داشته باشد. به همین خاطر یکی از راهکارهایی که می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند خدمات مشاوره است. مشاورین با انجام تست‌ها و بررسی‌های مختلف به شما این آگاهی را می‌دهند که در چه زمینه‌هایی مهارت دارید. و چطور می‌توانید موفق شوید. این اطلاعات می‌تواند تا حدودی از شکست خوردن شما در این تغییر جلوگیری کند. برای انجام استعدادیابی شغلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی شغلی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

تغییر شغل می‌تواند چه خطراتی داشته باشد؟

اگر به‌درستی راجع به این تغییر فکر نکنید درگیر مشکلات بسیاری می‌شوید. برای مثال ممکن است قبل از اینکه شغل جدیدی پیدا کنید مدتی بیکار بمانید؛ و یا احتمال دارد در شغل جدید درآمد پایین‌تر، بی‌علاقگی یا مشکلات دیگری را تجربه کنید. به همین خاطر بهتر است قبل از تصمیم‌گیری راجع به تمام ابعاد این موضوع فکر کنید.

تغییر شغل در چه سنی بهتر است؟

به‌طورکلی هرچقدر سن شما پایین‌تر باشد برای تغییر کردن فرصت و انعطاف بیشتری دارید. اما این به معنای آن نیست که شما در سنین بالاتر نمی‌توانید تغییری در زندگی خودتان ایجاد کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تغییر شغل



:: برچسب‌ها: تغییر شغل ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی مهاباد اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی مهاباد نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی مهاباد

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی مهاباد اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی مهاباد | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی مهاباد | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی مهاباد، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی مهاباد، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی مهاباد، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی مهاباد، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی مهاباد

مرکز مشاوره تلفنی مهاباد، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

2. مشاوره تلفنی مهاباد | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید.

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی مهاباد، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی مهاباد | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی مهاباد در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی مهاباد و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید.

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی مهاباد علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
_ مشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از مهاباد می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی مهاباد نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی مهاباد



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی مهاباد ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج هرمزگان کدام‌اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین باید ارائه شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک‌هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در هرمزگان پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان حاذق در پایتخت از هر جایی در کشور تنها با یک تماس به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات دریافت کنید. برای آشنایی با متدهای مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

منبع: مشاوره ازدواج هرمزگان

مشاوره ازدواج هرمزگان

این روزها استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج در هرمزگان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که دیگر زنان و مردان می‌دانند که انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم گیری بر آینده و خانواده شان بگذارد. یکی از مهم ترین پارامترها در ازدواج، استفاده از خدمات مشاوره ازدواج آن هم از کسی است که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بهترین و مجرب ترین متخصصان ازدواج در ایران مشاوره دریافت کنید.

مشاوره های جامع ازدواج این مجموعه شامل بررسی خصوصیات شخصیتی، انجام تست های سلامت روان و شخصیت، مصاحبه با طرفین، سنجش میزان موفقیت ازدواج، نیازهای جسمی و روانی، میزان استقلال، مهارت های زندگی و…. می شود. برای آن که به اهمیت این مسائل پی ببرید، حتما مقاله روانشناسی ازدواج را بخوانید.

 

آیا در شهری مثل هرمزگان باز هم باید مشاوره ازدواج بگیرم؟

خیلی از دختران و پسران می‌گویند که همسر آینده شان را به واسطه های مختلف می‌شناسند و به درستی این ازدواج هیچ شکی ندارند. برای اطمینان سوال‌های زیر را از خود و همسر آینده تان بپرسید.

آیا او اولین کسی است که برای ازدواج در نظر گرفته اید؟

آیا در سن پایین می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا بر عکس دیر به فکر ازدواج افتاده اید؟

آیا فکر می کنید که می توانید همسر آینده تان را آن طور که خودتان می خواهید تغییر دهید؟

آیا نسبت به گذشته او یا خودتان ابهاماتی وجود دارد؟

آیا شما و همسرتان می‌توانید در سختی های زندگی در کنار هم از پس مشکلات بر بیایید؟

آیا او تنها کسی است که می تواند شما را خوشبخت کند؟

آیا این ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه تان است؟

آیا فکر می کنید با این ازدواج همه مسائل زندگی حل شده و دیگر نیازی به سختی کشیدن ندارید؟

آیا نیازها و خواسته های همسر آینده تان را می شناسید؟

آیا شما یا همسر آینده تان ازدواج را فقط برای رفع نیازهای جنسی می خواهید؟

آیا شما و همسر آینده تان وابستگی مالی به خانواده دارد؟

آیا شما یا همسر آینده تان در تصمیم گیری یا انجام کارها نیاز به تایید خانواده دارید؟

آیا مهارت کافی برای برخورد با دخالت خانواده ها را دارید؟

آیا شما یا همسر آینده تان با خانواده خود مشکلات حل نشده ای دارید؟

اگر حداقل به 3 سوال بالا جواب مثبت داده‌اید، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره ازدواج اقدام نمایید. بی توجهی به این مسائل باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با عواقب آن روبرو بشوید. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تاثیر مشاوره های ازدواج در هرمزگان

برای آن که بتوانید در مورد تاثیر مشاوره های ازدواج، نتیجه گیری کنیم باید به جای تکیه بر حرف‌های اطرافیان به آمارها اطمینان نمایید. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه فردوس‌مشهد، بیش از 70 درصد کسانی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت کرده اند، توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند. به عبارتی بعد از ده سال پیگیری زوج های شرکت کننده در این تحقیق، مشخص شد که مشاوره های ازدواج می‌توانند تاثیری زیادی در کاهش احتمال طلاق و سایر مشکلات ازدواج داشته باشند.

چه کسانی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج می گیرند؟

طبق بررسی ها مشخص شد که عواملی وجود دارد که می‌تواند تاثیر جلسه های مشاوره ازدواج را بیشتر کند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

1- باور زن و مرد به اهمیت جلسات

2- زوج هایی که توانایی پذیرش عیب ها و آمادگی تغییر را دارند

3- زن و مردهایی که به حضور در جلسات مشاوره اهمیت داده و به صحبت های طی جلسه فکر می کنند.

4- زوج هایی که به هم علاقه دارند

5- زن و یا مردی که به توصیه های مشاور ازدواج عمل می کنند.

6- زن و مردی که صادقانه مسائل اش را در جلسه بیان می کند

چه کسانی نمی توانند از جلسه های مشاوره ازدواج نتیجه بگیرند؟

برای افزایش میزان اثربخشی جلسات مشاوره ازدواج، باید عواملی که مانع از نتیجه بخشی می شدند را پیدا می‌کردیم. محققان بعد از بررسی های مختلف متوجه شدند که عوامل زیر باعث کاهش نتیجه بخش بودن جلسه های مشاوره ازدواج می شوند.

_ زوج هایی که حداقل یکی از آن ها سابقه طلاق دارد

_ زوج هایی که مدت ها مشکلات شان را پشت گوش انداخته و برای حل آن ها مراجعه نکرده اند

_ زن و مرد هایی که باور به تغییر ندارند و دائما از روش های ناپخته برای حل مسائل استفاده می کنند

_ زن یا مردی که دچار بیماریهایی مثل اختلالات شخصیت یا یکی از انواع اعتیاد باشد

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج در هرمزگان

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در هرمزگان

1- مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره ازدواج هرمزگان



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج هرمزگان ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج لرستان کدام‌اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین باید ارائه شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک‌هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در لرستان پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان حاذق در پایتخت از هر جایی در کشور تنها با یک تماس به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات دریافت کنید. برای آشنایی با متدهای مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

منبع: مشاوره ازدواج لرستان

مشاوره ازدواج لرستان

این روزها استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج در لرستان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که دیگر زنان و مردان می‌دانند که انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم گیری بر آینده و خانواده شان بگذارد. یکی از مهم ترین پارامترها در ازدواج، استفاده از خدمات مشاوره ازدواج آن هم از کسی است که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بهترین و مجرب ترین متخصصان ازدواج در ایران مشاوره دریافت کنید.

مشاوره های جامع ازدواج این مجموعه شامل بررسی خصوصیات شخصیتی، انجام تست های سلامت روان و شخصیت، مصاحبه با طرفین، سنجش میزان موفقیت ازدواج، نیازهای جسمی و روانی، میزان استقلال، مهارت های زندگی و…. می شود. برای آن که به اهمیت این مسائل پی ببرید، حتما مقاله روانشناسی ازدواج را بخوانید.

 

آیا در شهری مثل لرستان باز هم باید مشاوره ازدواج بگیرم؟

خیلی از دختران و پسران می‌گویند که همسر آینده شان را به واسطه های مختلف می‌شناسند و به درستی این ازدواج هیچ شکی ندارند. برای اطمینان سوال‌های زیر را از خود و همسر آینده تان بپرسید.

آیا او اولین کسی است که برای ازدواج در نظر گرفته اید؟

آیا در سن پایین می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا بر عکس دیر به فکر ازدواج افتاده اید؟

آیا فکر می کنید که می توانید همسر آینده تان را آن طور که خودتان می خواهید تغییر دهید؟

آیا نسبت به گذشته او یا خودتان ابهاماتی وجود دارد؟

آیا شما و همسرتان می‌توانید در سختی های زندگی در کنار هم از پس مشکلات بر بیایید؟

آیا او تنها کسی است که می تواند شما را خوشبخت کند؟

آیا این ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه تان است؟

آیا فکر می کنید با این ازدواج همه مسائل زندگی حل شده و دیگر نیازی به سختی کشیدن ندارید؟

آیا نیازها و خواسته های همسر آینده تان را می شناسید؟

آیا شما یا همسر آینده تان ازدواج را فقط برای رفع نیازهای جنسی می خواهید؟

آیا شما و همسر آینده تان وابستگی مالی به خانواده دارد؟

آیا شما یا همسر آینده تان در تصمیم گیری یا انجام کارها نیاز به تایید خانواده دارید؟

آیا مهارت کافی برای برخورد با دخالت خانواده ها را دارید؟

آیا شما یا همسر آینده تان با خانواده خود مشکلات حل نشده ای دارید؟

اگر حداقل به 3 سوال بالا جواب مثبت داده‌اید، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره ازدواج اقدام نمایید. بی توجهی به این مسائل باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با عواقب آن روبرو بشوید. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تاثیر مشاوره های ازدواج در لرستان

برای آن که بتوانید در مورد تاثیر مشاوره های ازدواج، نتیجه گیری کنیم باید به جای تکیه بر حرف‌های اطرافیان به آمارها اطمینان نمایید. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه فردوس‌مشهد، بیش از 70 درصد کسانی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت کرده اند، توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند. به عبارتی بعد از ده سال پیگیری زوج های شرکت کننده در این تحقیق، مشخص شد که مشاوره های ازدواج می‌توانند تاثیری زیادی در کاهش احتمال طلاق و سایر مشکلات ازدواج داشته باشند.

چه کسانی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج می گیرند؟

طبق بررسی ها مشخص شد که عواملی وجود دارد که می‌تواند تاثیر جلسه های مشاوره ازدواج را بیشتر کند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

1- باور زن و مرد به اهمیت جلسات

2- زوج هایی که توانایی پذیرش عیب ها و آمادگی تغییر را دارند

3- زن و مردهایی که به حضور در جلسات مشاوره اهمیت داده و به صحبت های طی جلسه فکر می کنند.

4- زوج هایی که به هم علاقه دارند

5- زن و یا مردی که به توصیه های مشاور ازدواج عمل می کنند.

6- زن و مردی که صادقانه مسائل اش را در جلسه بیان می کند

چه کسانی نمی توانند از جلسه های مشاوره ازدواج نتیجه بگیرند؟

برای افزایش میزان اثربخشی جلسات مشاوره ازدواج، باید عواملی که مانع از نتیجه بخشی می شدند را پیدا می‌کردیم. محققان بعد از بررسی های مختلف متوجه شدند که عوامل زیر باعث کاهش نتیجه بخش بودن جلسه های مشاوره ازدواج می شوند.

_ زوج هایی که حداقل یکی از آن ها سابقه طلاق دارد

_ زوج هایی که مدت ها مشکلات شان را پشت گوش انداخته و برای حل آن ها مراجعه نکرده اند

_ زن و مرد هایی که باور به تغییر ندارند و دائما از روش های ناپخته برای حل مسائل استفاده می کنند

_ زن یا مردی که دچار بیماریهایی مثل اختلالات شخصیت یا یکی از انواع اعتیاد باشد

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج در لرستان

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در لرستان

1- مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره ازدواج لرستان



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج لرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره حضوری یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های مشاوره روان‌شناسی است. یا شاید بتوانیم بگوییم که پرطرف‌دارترین آن‌هاست. در این شکل از مشاوره شما و روانشناس در یک فضای درمانی قرار می‌گیرید. ارتباط چهره‌به‌چهره در این روش باعث می‌شود که برقراری رابطه برای شما به‌مراتب راحت‌تر باشد. و این موضوع تأثیر درمان را تا حدودی افزایش خواهد داد. روان‌شناسان توصیه می‌کنند که برای درمان اختلالات روانی به خصوص و همین‌طور زمانی که نیاز به انجام انواع آزمون‌ها باشد، بهتر است مشاوره به‌صورت حضوری باشد. اگر شما هم می‌خواهید راجع به نحوه مشاوره تصمیم بگیرید و در بین انواع مختلف مشاوره‌های حضوری، تلفنی و آنلاین سردرگم شده‌اید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: مشاوره حضوری

مشاوره حضوری

این روزها انواع خاصی از مشاوره روی کار آمده‌اند. مشاوره‌های حضوری، تلفنی و یا آنلاین گاهی اوقات باعث گیج شدن مراجع می‌شوند. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که استفاده از کدام یک از این‌ها بهتر است؟ در بین همه اینها، مشاوره حضوری قدیمی‌ترین نوع مشاوره است. در این روش شما و روان‌شناس بدون استفاده از تلفن و اینترنت و به‌صورت حضور فیزیکی، جلسه درمان را تجربه خواهید کرد.

مزایای مشاوره حضوری

اصلی‌ترین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره حضوری چه مزایایی دارد؟ یا به‌عبارت‌دیگر چرا باید این شکل از مشاوره را انتخاب کنیم. در جواب این سؤال ما تعدادی از مزایای مشاوره حضوری را بررسی خواهیم کرد. این مزایا به شرح زیر هستند.

1- احساس راحتی بیشتر

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که برقراری ارتباط چهره به چهره برای‌تان راحت‌تر از ارتباط‌های مجازی باشد. بسیاری از ما نمی‌توانیم از پشت تلفن یا اینترنت به کسی که آن طرف خط ایستاده اعتماد کنیم. یا شاید صحبت‌کردن راحت از حرف‌های دلتان در این روش تا حدودی مشکل باشد. با توجه به اینکه این موضوع می‌تواند رابطه درمانی را خراب کند. و در نهایت تأثیر درمان را کاهش بدهد بهتر است که در این شرایط از مشاوره حضوری استفاده کنید.

2- گاهی اوقات مشاوره حضوری تنها راه‌حل است

در بعضی از شرایط استفاده از مشاوره حضوری تنها راه‌حلی است که وجود دارد. برای مثال درمان بیماری‌هایی مثل اضطراب نیاز دارد که شما و درمانگر در کنار هم باشید. در این شرایط درمانگر روش‌های آرام‌سازی را به شما آموزش می‌دهد؛ و هنگامی که شما آن‌ها را انجام می‌دهید روی کارتان نظارت خواهد داشت. طبیعتاً در این شرایط امکان استفاده از انواع دیگر مشاوره وجود نخواهد داشت.

3- استفاده از آزمون‌های روان‌شناختی

انجام آزمون‌های روان‌شناسی یکی دیگر از دلایلی است که مشاوره حضوری را بهتر از سایر انواع مشاوره می‌کند. اگرچه بسیاری از تست‌ها به‌صورت آنلاین نیز قابل‌استفاده هستند اما بسیاری دیگر نیز نسخه آنلاین معتبری ندارند. به‌علاوه برخی از آزمون‌ها مثل تست‌های هوش نیاز به این دارند که شما فعالیت‌هایی را به‌صورت عملی انجام دهید. به همین خاطر در این شرایط لازم است که از جلسات حضوری استفاده کنید.

4- ارائه اطلاعات بیشتر به درمانگر

روان‌شناسان تنها از صحبت‌های شما اطلاعات به دست نمی‌آورند. شکل نشستن شما در جلسه، نوع پوشش، ارتباط چشمی که با روان‌شناس برقرار می‌کنید و بسیاری از مسائل دیگر در تصمیم‌گیری روان‌شناس برای نوع اختلال شما تأثیر دارند. در حقیقت تمامی این مسائل راجع به شما و مشکل‌تان به روان‌شناس اطلاعاتی می‌دهند. طبیعتاً وقتی شما از انواع دیگر مشاوره استفاده می‌کنید امکان به‌دست‌آوردن این اطلاعات برای روان‌شناس سخت خواهد شد.

تعداد جلسات و زمان مشاوره حضوری

اینکه شما به چند جلسه درمانی نیاز داشته باشید و هر جلسه چه مقدار طول بکشد به عوامل بسیاری مثل نوع مشکل شما و روشی که برای درمان انتخاب شده است ارتباط دارد. برای مثال جلسات زوج‌درمانی معمولاً به زمان بیشتری نسبت به درمان‌های فردی نیاز دارند. بااین‌حال به طور معمول هر جلسه روان‌شناسی بین 45 دقیقه تا یک ساعت ادامه خواهد داشت. همچنین درمان بیماری‌هایی مثل اضطراب و افسردگی به طور میانگین به 12 جلسه درمانی نیاز دارد.

کدام یک از روش‌های مشاوره را انتخاب کنیم؟

وقتی راجع به انواع روش‌های مشاوره صحبت می‌کنیم هرکدام مزایایی دارند که ممکن است توجه شما را به خود جلب کنند. به همین خاطر این سؤال پیش می‌آید که بالاخره کدام روش را برای مشاوره انتخاب کنیم؟ مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که خوب بودن یک روش مشاوره به معنای بد یا نامناسب بودن سایر روش‌ها نیست. هرکدام از روش‌های مشاوره مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برای مثال در مشاوره حضوری اگرچه شما ارتباط بهتری با درمانگر برقرار می‌کنید بااین‌حال همیشه این امکان وجود ندارد که بتوانیم خودمان را به مراکز درمانی برسانیم. یا شاید شما نیاز داشته باشید راجع به یک موضوع خیلی سریع اطلاعات به دست بیاورید و امکان صبر کردن تا جلسه بعدی مشاوره برایتان وجود نداشته باشد.

به‌علاوه تمامی روش‌های مشاوره از نظر علمی تأیید شده‌اند. این به معنای آن است که استفاده از تمامی این روش‌ها می‌تواند به رفع مشکل شما و درمان‌تان کمک کند. به همین خاطر برای انتخاب روش مشاوره بهتر است قبل از هر چیز به شرایط خود و هدفی که از درمان دارید دقت کنید. به‌علاوه شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص راجع به مشکلی که دارید و بهترین روش برای درمان آن مشورت بگیرید.

برای چه مسائلی مشاوره حضوری دریافت کنیم؟

هر کسی در ارتباط با مسائل مختلف ممکن است نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد. مشاوره حضوری در زمینه های خانواده، ازدواج، کودک، مشکلات جنسی، اعتیاد، خیانت، زناشویی، استرس و اضطراب، افسردگی، طلاق، نوجوان، تغییرات اساسی در زندگی و…. ارائه می‌شود. بنابراین اگر در هر کدام از زمینه های ذکر شده دچار سردرگمی و تعارض شده‌اید، حتما برای دریافت مشاوره حضوری به متخصصین مجرب مراجعه نمایید. برای اطلاع از روند هر کدام از مشاوره های زیر کلیک کنید.

مشاوره خانواده

مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره ازدواج

مشاوره نوجوان

مشاوره کودک

مشاوره خیانت

مشاوره افسردگی

مشاوره استرس

مشاوره وسواس

 

برای دریافت خدمات مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف می‌توانید با برترین متخصصان در مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا مشاوره حضوری بهترین روش است؟

هر کدام از روش های مشاوره دارای معایب و مزایای منحصر به خودشان هستند. بنابراین شما برای دریافت مشاوره حضوری باید به مرکزی با شرایط لازم برای ارائه خدمات مراجعه کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره حضوری



:: برچسب‌ها: مشاوره حضوری ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال یکی از انواع اختلالات‌شخصیت است که نشانه‌ های آن خیلی اوقات با بیماری های سایکوتیک مثل اسکیزوفرنی اشتباه گرفته می‌شود. برخی اختلال اسکیزوتایپال را اسکیزوفرنی نهفته می‌دانند. این اختلال جنبه ارثی بالایی دارد. در سابقه خانوادگی افرادی که به اختلال اسکیزوتایپال دچار هستند، اغلب اختلال‌اسکیزوفرنی دیده می‌شود. این افراد دارای درک متفاوتی از محیط اطراف خود هستند. حتی ممکن است دوستان خیالی داشته باشند. روان درمانی در کنار دارودرمانی موثرترین روش بر بهبودشان است. در ادامه نشانه ها، علل و درمان اختلال شخصیت اسکیزوتایپال را بررسی کرده‌ایم.

منبع: اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

شخصیت‌های اسکیزوتایپال Schizotypal personality disorder (STPD) در کلاستر الف جا می‌گیرند. افراد دچار این اختلال، قوه تفکر و توانایی برقراری ارتباطات‌شان تا حدودی مختل می‌شود. این افراد با اینکه مشکلات ذهنی مشخصی ندارند اما نحوه صحبت کردن‌شان ویژه و متمایز است. اغلب معنای حرف هایشان را فقط خودشان می‌فهمند. برای آشنایی با سایر اختلالات شخصیت کلاستر A کلیک کنید.

کسی که به اختلال شخصیت اسکیزوتایپال مبتلا باشد ممکن است از احساسات درونی خودش هم خبر نداشته باشد. اما این فرد در کشف احساسات دیگران، به ویژه خشم آن‌ها بسیار دقت می‌کند. اسکیزوتایپال‌ها معمولا ادعاهای خرافی دارند. مثل اینکه مدعی می‌شوند که غیب بین هستند یا یک سری قابلیت های فکری منحصر به فرد دارند.

علائم اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

مبتلایان به اختلال شخصیت اسکیزوتایپال به جز بستگان درجه یک دوستان صمیمی ندارند. حالات عاطفی و احساسی که این افراد تجربه می کنند محدود یا به شدت زیاد است. افراد مبتلا به این عارضه نسبت به همه چیز سوءظن دارند. رفتارها، صحبت کردن و پوشش آن‌ها عجیب یا منحصر به خودشان است.

این افراد در جمع دچار نوعی اضطراب می‌شوند که با وقت گذرانی با آن جمع هم از بین نمی‌رود. این اضطراب می‌تواند از احساس بدگمانی که نسبت به دیگر دارند نشات بگیرد. افراد با این عارضه تکلم و تفکر عجیبی دارند. و اغلب هنگام صحبت کردن تنها خودشان می‌دانند که چه می‌گویند.

اطرافیان این افراد را عجیب و خاص تعریف می‌کنند و نمی‌توانند در مورد مسائلی که نیاز به منطق و تفکر استنتاجی دارد، با آن‌ها صحبت کنند. سایر نشانه های رایج در این شخصیت به شرح زیر هستند.

  • احساس اضطراب و بی قراری در جمع
  • ناتوانی در اعتماد کردن به دیگران
  • دارا بودن تفکر و رفتار عجیب
  • تعصب و باورهایی که پشتوانه منطقی ندارند
  • جملات نامفهوم و مبهمی که کسی متوجه نمی شود
  • عواطف و احساسات سطحی و سرد
  • منزوی بودن و ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران

برای تشخیص نشانه های این اختلال می‌توانید برای تست شخصیت شناسی کلیک کنید.

عوارض اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

شخصیت اسکیزوتایپال به دلیل افکار و برداشت‌های غیرعادی اش نمی‌تواند به مانند سایرین در جامعه فعالیت داشته باشد. آن‌ها روابط محدودی دارند و در زمینه های مختلف تحصیلی، شغلی و خانوادگی از سایر هم گروهان عقب می‌افتد.

ابتلا به اختلالاتی مثل افسردگی و اضطراب نیز در این شخصیت بسیار شایع است و در ویژگی‌های اسکیزوتایپال آن‌ها مانع از تاثیر روش های درمان این اختلالات می‌شود.

خیلی اوقات اطرافیان او را با دیوانه خطاب کرده و از او دوری می‌کنند. با پیشروی خصوصیات شخصیت اسکیزوتایپال احتمال ظهور بیماری های سایکوتیک نیز بیشتر می‌شود.

دلیل شکل گیری شخصیت اسکیزوتایپال

بروز علائم شخصیت اسکیزوتایپال، به عوامل ژنتیکی و خانوادگی بستگی دارد. طبق بررسی های به عمل آمده، والدین این شخصیت ها روابط گیج کننده ای طی می‌کنند. و معمولا رابطه عاطفی نزدیکی ندارند. کودکان این خانواده ها علاوه بر زمینه ژنتیکی، شاهد روابط ناپایدار و گیج کننده والدینشان هستند.

جهانی که شخصیت اسکیزوتایپال در آن رشد می‌کند پر از ترس ها و تصورات کودکانه است. اکثر این افراد در کودکی با دوستان خیالی رابطه دارند که انگار آن‌ها را به صورت واقعی می‌بینند. ممکن است اعتراف کنند که در درک محیط پیرامون خود اختلالاتی دارند. طبق تحقیقاتی که انجام شد، این افراد به شدت از سمت والدین؛ خویشان یا گروه همسالان تحقیر شده‌اند. این افراد تصویر خیلی نامفهومی از خود دارند. همیشه از خود ناراضی‌اند و چوب انتقاد به خود می‌زنند. گویی با این رفتارها به صورت ناخودآگاه طرف مقابل را توجیه می‌کنند که فرد مناسبی برای ارتباط نیست.

طی بررسی‌ها عوامل مشترک دیگری بین شخصیت‌های اسکیزوتایپال یافت شد. که عبارتند از؛

  • مورد تعرض و سوء استفاده جنسی واقع شدن
  • عدم توجه به عواطف و نیازهای روانی این کودکان
  • طلاق عاطفی پدر و مادر
  • رشد در محیطی استرس زا
  • وجود یا زندگی با حداقل یک عضو خانواده که مبتلا به اختلالات شخصیت دسته الف و یا یکی از بیماری های سایکوتیک باشد
  • تجربه ضربه‌های عاطفی شدید

آیا اسکیزوتایپال ها خطرناک هستند؟

ممکن است به دلیل حرف‌ها و رفتارهای عجیب این شخصیت احساس امنیت نداشته باشید. زندگی و ازدواج با اسکیزوتایپال‌ها دارای چالش های مختلفی است، اما نمی‌توان این اختلال را خطرناک تلقی کرد. شما برای زندگی با این شخصیت باید نسبت به بیماری او اطلاعات لازم را کسب کنید و با دریافت مشاوره از متخصصین به او جهت بهبود نشانه ها یاری برسانید. برای آشنایی با روش های درمان شخصیت اسکیزوتایپال کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره تلفنی در زمینه شخصیت ها می‌توانید با برترین متخصصان در مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو در هر ساعت از روز از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شخصیت اسکیزوتایپال را چطور تشخیص دهیم؟

ظاهر شخصیت های اسکیزوتایپال معمولا با دیگران تمایز فاحشی دارد. باورهای خرافی و عادات رفتاری عجیب آنها کاملا مشهود است. اکثر این شخصیت ها مشاغلی مثل رمالی و کف بینی را انتخاب می کنند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اختلال شخصیت اسکیزوتایپال



:: برچسب‌ها: اختلال شخصیت اسکیزوتایپال ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی اراک اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی اراک نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی اراک

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی اراک اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی اراک | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی اراک | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی اراک، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی اراک، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی اراک، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی اراک، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی اراک

مرکز مشاوره تلفنی اراک، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

2. مشاوره تلفنی اراک | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید.

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی اراک، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی اراک | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی اراک در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی اراک و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید.

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی اراک علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
_ مشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از اراک می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی اراک نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی اراک



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی اراک ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج هرمزگان کدام‌اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین باید ارائه شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک‌هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در هرمزگان پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان حاذق در پایتخت از هر جایی در کشور تنها با یک تماس به صورت تلفنی و یا انلاین خدماتش دریافت کنید. برای آشنایی با متدهای مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

منیع: مشاوره ازدواج هرمزگان

مشاوره ازدواج هرمزگان

این روزها استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج در هرمزگان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که دیگر زنان و مردان می‌دانند که انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم گیری بر آینده و خانواده شان بگذارد. یکی از مهم ترین پارامترها در ازدواج، استفاده از خدمات مشاوره ازدواج آن هم از کسی است که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بهترین و مجرب ترین متخصصان ازدواج در ایران مشاوره دریافت کنید.

مشاوره های جامع ازدواج این مجموعه شامل بررسی خصوصیات شخصیتی، انجام تست های سلامت روان و شخصیت، مصاحبه با طرفین، سنجش میزان موفقیت ازدواج، نیازهای جسمی و روانی، میزان استقلال، مهارت های زندگی و…. می شود. برای آن که به اهمیت این مسائل پی ببرید، حتما مقاله روانشناسی ازدواج را بخوانید.

 

آیا در شهری مثل هرمزگان باز هم باید مشاوره ازدواج بگیرم؟

خیلی از دختران و پسران می‌گویند که همسر آینده شان را به واسطه های مختلف می‌شناسند و به درستی این ازدواج هیچ شکی ندارند. برای اطمینان سوال‌های زیر را از خود و همسر آینده تان بپرسید.

آیا او اولین کسی است که برای ازدواج در نظر گرفته اید؟

آیا در سن پایین می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا بر عکس دیر به فکر ازدواج افتاده اید؟

آیا فکر می کنید که می توانید همسر آینده تان را آن طور که خودتان می خواهید تغییر دهید؟

آیا نسبت به گذشته او یا خودتان ابهاماتی وجود دارد؟

آیا شما و همسرتان می‌توانید در سختی های زندگی در کنار هم از پس مشکلات بر بیایید؟

آیا او تنها کسی است که می تواند شما را خوشبخت کند؟

آیا این ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه تان است؟

آیا فکر می کنید با این ازدواج همه مسائل زندگی حل شده و دیگر نیازی به سختی کشیدن ندارید؟

آیا نیازها و خواسته های همسر آینده تان را می شناسید؟

آیا شما یا همسر آینده تان ازدواج را فقط برای رفع نیازهای جنسی می خواهید؟

آیا شما و همسر آینده تان وابستگی مالی به خانواده دارد؟

آیا شما یا همسر آینده تان در تصمیم گیری یا انجام کارها نیاز به تایید خانواده دارید؟

آیا مهارت کافی برای برخورد با دخالت خانواده ها را دارید؟

آیا شما یا همسر آینده تان با خانواده خود مشکلات حل نشده ای دارید؟

اگر حداقل به 3 سوال بالا جواب مثبت داده‌اید، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره ازدواج اقدام نمایید. بی توجهی به این مسائل باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با عواقب آن روبرو بشوید. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تاثیر مشاوره های ازدواج در هرمزگان

برای آن که بتوانید در مورد تاثیر مشاوره های ازدواج، نتیجه گیری کنیم باید به جای تکیه بر حرف‌های اطرافیان به آمارها اطمینان نمایید. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه فردوس‌مشهد، بیش از 70 درصد کسانی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت کرده اند، توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند. به عبارتی بعد از ده سال پیگیری زوج های شرکت کننده در این تحقیق، مشخص شد که مشاوره های ازدواج می‌توانند تاثیری زیادی در کاهش احتمال طلاق و سایر مشکلات ازدواج داشته باشند.

چه کسانی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج می گیرند؟

طبق بررسی ها مشخص شد که عواملی وجود دارد که می‌تواند تاثیر جلسه های مشاوره ازدواج را بیشتر کند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

1- باور زن و مرد به اهمیت جلسات

2- زوج هایی که توانایی پذیرش عیب ها و آمادگی تغییر را دارند

3- زن و مردهایی که به حضور در جلسات مشاوره اهمیت داده و به صحبت های طی جلسه فکر می کنند.

4- زوج هایی که به هم علاقه دارند

5- زن و یا مردی که به توصیه های مشاور ازدواج عمل می کنند.

6- زن و مردی که صادقانه مسائل اش را در جلسه بیان می کند

چه کسانی نمی توانند از جلسه های مشاوره ازدواج نتیجه بگیرند؟

برای افزایش میزان اثربخشی جلسات مشاوره ازدواج، باید عواملی که مانع از نتیجه بخشی می شدند را پیدا می‌کردیم. محققان بعد از بررسی های مختلف متوجه شدند که عوامل زیر باعث کاهش نتیجه بخش بودن جلسه های مشاوره ازدواج می شوند.

_ زوج هایی که حداقل یکی از آن ها سابقه طلاق دارد

_ زوج هایی که مدت ها مشکلات شان را پشت گوش انداخته و برای حل آن ها مراجعه نکرده اند

_ زن و مرد هایی که باور به تغییر ندارند و دائما از روش های ناپخته برای حل مسائل استفاده می کنند

_ زن یا مردی که دچار بیماریهایی مثل اختلالات شخصیت یا یکی از انواع اعتیاد باشد

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج در هرمزگان

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در هرمزگان

1- مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منیع: مشاوره ازدواج هرمزگان



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج هرمزگان ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

بهترین مراکز مشاوره ازدواج لرستان کدام‌اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین باید ارائه شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک‌هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در لرستان پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان حاذق در پایتخت از هر جایی در کشور تنها با یک تماس به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات دریافت کنید. برای آشنایی با متدهای مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

منبع: مشاوره ازدواج لرستان

مشاوره ازدواج لرستان

این روزها استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج در لرستان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که دیگر زنان و مردان می‌دانند که انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم گیری بر آینده و خانواده شان بگذارد. یکی از مهم ترین پارامترها در ازدواج، استفاده از خدمات مشاوره ازدواج آن هم از کسی است که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بهترین و مجرب ترین متخصصان ازدواج در ایران مشاوره دریافت کنید.

مشاوره های جامع ازدواج این مجموعه شامل بررسی خصوصیات شخصیتی، انجام تست های سلامت روان و شخصیت، مصاحبه با طرفین، سنجش میزان موفقیت ازدواج، نیازهای جسمی و روانی، میزان استقلال، مهارت های زندگی و…. می شود. برای آن که به اهمیت این مسائل پی ببرید، حتما مقاله روانشناسی ازدواج را بخوانید.

 

آیا در شهری مثل لرستان باز هم باید مشاوره ازدواج بگیرم؟

خیلی از دختران و پسران می‌گویند که همسر آینده شان را به واسطه های مختلف می‌شناسند و به درستی این ازدواج هیچ شکی ندارند. برای اطمینان سوال‌های زیر را از خود و همسر آینده تان بپرسید.

آیا او اولین کسی است که برای ازدواج در نظر گرفته اید؟

آیا در سن پایین می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا بر عکس دیر به فکر ازدواج افتاده اید؟

آیا فکر می کنید که می توانید همسر آینده تان را آن طور که خودتان می خواهید تغییر دهید؟

آیا نسبت به گذشته او یا خودتان ابهاماتی وجود دارد؟

آیا شما و همسرتان می‌توانید در سختی های زندگی در کنار هم از پس مشکلات بر بیایید؟

آیا او تنها کسی است که می تواند شما را خوشبخت کند؟

آیا این ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه تان است؟

آیا فکر می کنید با این ازدواج همه مسائل زندگی حل شده و دیگر نیازی به سختی کشیدن ندارید؟

آیا نیازها و خواسته های همسر آینده تان را می شناسید؟

آیا شما یا همسر آینده تان ازدواج را فقط برای رفع نیازهای جنسی می خواهید؟

آیا شما و همسر آینده تان وابستگی مالی به خانواده دارد؟

آیا شما یا همسر آینده تان در تصمیم گیری یا انجام کارها نیاز به تایید خانواده دارید؟

آیا مهارت کافی برای برخورد با دخالت خانواده ها را دارید؟

آیا شما یا همسر آینده تان با خانواده خود مشکلات حل نشده ای دارید؟

اگر حداقل به 3 سوال بالا جواب مثبت داده‌اید، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره ازدواج اقدام نمایید. بی توجهی به این مسائل باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با عواقب آن روبرو بشوید. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تاثیر مشاوره های ازدواج در لرستان

برای آن که بتوانید در مورد تاثیر مشاوره های ازدواج، نتیجه گیری کنیم باید به جای تکیه بر حرف‌های اطرافیان به آمارها اطمینان نمایید. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه فردوس‌مشهد، بیش از 70 درصد کسانی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت کرده اند، توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند. به عبارتی بعد از ده سال پیگیری زوج های شرکت کننده در این تحقیق، مشخص شد که مشاوره های ازدواج می‌توانند تاثیری زیادی در کاهش احتمال طلاق و سایر مشکلات ازدواج داشته باشند.

چه کسانی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج می گیرند؟

طبق بررسی ها مشخص شد که عواملی وجود دارد که می‌تواند تاثیر جلسه های مشاوره ازدواج را بیشتر کند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

1- باور زن و مرد به اهمیت جلسات

2- زوج هایی که توانایی پذیرش عیب ها و آمادگی تغییر را دارند

3- زن و مردهایی که به حضور در جلسات مشاوره اهمیت داده و به صحبت های طی جلسه فکر می کنند.

4- زوج هایی که به هم علاقه دارند

5- زن و یا مردی که به توصیه های مشاور ازدواج عمل می کنند.

6- زن و مردی که صادقانه مسائل اش را در جلسه بیان می کند

چه کسانی نمی توانند از جلسه های مشاوره ازدواج نتیجه بگیرند؟

برای افزایش میزان اثربخشی جلسات مشاوره ازدواج، باید عواملی که مانع از نتیجه بخشی می شدند را پیدا می‌کردیم. محققان بعد از بررسی های مختلف متوجه شدند که عوامل زیر باعث کاهش نتیجه بخش بودن جلسه های مشاوره ازدواج می شوند.

_ زوج هایی که حداقل یکی از آن ها سابقه طلاق دارد

_ زوج هایی که مدت ها مشکلات شان را پشت گوش انداخته و برای حل آن ها مراجعه نکرده اند

_ زن و مرد هایی که باور به تغییر ندارند و دائما از روش های ناپخته برای حل مسائل استفاده می کنند

_ زن یا مردی که دچار بیماریهایی مثل اختلالات شخصیت یا یکی از انواع اعتیاد باشد

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج در لرستان

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در لرستان

1- مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره ازدواج لرستان



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج لرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره حضوری یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های مشاوره روان‌شناسی است. یا شاید بتوانیم بگوییم که پرطرف‌دارترین آن‌هاست. در این شکل از مشاوره شما و روانشناس در یک فضای درمانی قرار می‌گیرید. ارتباط چهره‌به‌چهره در این روش باعث می‌شود که برقراری رابطه برای شما به‌مراتب راحت‌تر باشد. و این موضوع تأثیر درمان را تا حدودی افزایش خواهد داد. روان‌شناسان توصیه می‌کنند که برای درمان اختلالات روانی به خصوص و همین‌طور زمانی که نیاز به انجام انواع آزمون‌ها باشد، بهتر است مشاوره به‌صورت حضوری باشد. اگر شما هم می‌خواهید راجع به نحوه مشاوره تصمیم بگیرید و در بین انواع مختلف مشاوره‌های حضوری، تلفنی و آنلاین سردرگم شده‌اید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: مشاوره حضوری

مشاوره حضوری

این روزها انواع خاصی از مشاوره روی کار آمده‌اند. مشاوره‌های حضوری، تلفنی و یا آنلاین گاهی اوقات باعث گیج شدن مراجع می‌شوند. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که استفاده از کدام یک از این‌ها بهتر است؟ در بین همه اینها، مشاوره حضوری قدیمی‌ترین نوع مشاوره است. در این روش شما و روان‌شناس بدون استفاده از تلفن و اینترنت و به‌صورت حضور فیزیکی، جلسه درمان را تجربه خواهید کرد.

مزایای مشاوره حضوری

اصلی‌ترین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که مشاوره حضوری چه مزایایی دارد؟ یا به‌عبارت‌دیگر چرا باید این شکل از مشاوره را انتخاب کنیم. در جواب این سؤال ما تعدادی از مزایای مشاوره حضوری را بررسی خواهیم کرد. این مزایا به شرح زیر هستند.

1- احساس راحتی بیشتر

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که برقراری ارتباط چهره به چهره برای‌تان راحت‌تر از ارتباط‌های مجازی باشد. بسیاری از ما نمی‌توانیم از پشت تلفن یا اینترنت به کسی که آن طرف خط ایستاده اعتماد کنیم. یا شاید صحبت‌کردن راحت از حرف‌های دلتان در این روش تا حدودی مشکل باشد. با توجه به اینکه این موضوع می‌تواند رابطه درمانی را خراب کند. و در نهایت تأثیر درمان را کاهش بدهد بهتر است که در این شرایط از مشاوره حضوری استفاده کنید.

2- گاهی اوقات مشاوره حضوری تنها راه‌حل است

در بعضی از شرایط استفاده از مشاوره حضوری تنها راه‌حلی است که وجود دارد. برای مثال درمان بیماری‌هایی مثل اضطراب نیاز دارد که شما و درمانگر در کنار هم باشید. در این شرایط درمانگر روش‌های آرام‌سازی را به شما آموزش می‌دهد؛ و هنگامی که شما آن‌ها را انجام می‌دهید روی کارتان نظارت خواهد داشت. طبیعتاً در این شرایط امکان استفاده از انواع دیگر مشاوره وجود نخواهد داشت.

3- استفاده از آزمون‌های روان‌شناختی

انجام آزمون‌های روان‌شناسی یکی دیگر از دلایلی است که مشاوره حضوری را بهتر از سایر انواع مشاوره می‌کند. اگرچه بسیاری از تست‌ها به‌صورت آنلاین نیز قابل‌استفاده هستند اما بسیاری دیگر نیز نسخه آنلاین معتبری ندارند. به‌علاوه برخی از آزمون‌ها مثل تست‌های هوش نیاز به این دارند که شما فعالیت‌هایی را به‌صورت عملی انجام دهید. به همین خاطر در این شرایط لازم است که از جلسات حضوری استفاده کنید.

4- ارائه اطلاعات بیشتر به درمانگر

روان‌شناسان تنها از صحبت‌های شما اطلاعات به دست نمی‌آورند. شکل نشستن شما در جلسه، نوع پوشش، ارتباط چشمی که با روان‌شناس برقرار می‌کنید و بسیاری از مسائل دیگر در تصمیم‌گیری روان‌شناس برای نوع اختلال شما تأثیر دارند. در حقیقت تمامی این مسائل راجع به شما و مشکل‌تان به روان‌شناس اطلاعاتی می‌دهند. طبیعتاً وقتی شما از انواع دیگر مشاوره استفاده می‌کنید امکان به‌دست‌آوردن این اطلاعات برای روان‌شناس سخت خواهد شد.

تعداد جلسات و زمان مشاوره حضوری

اینکه شما به چند جلسه درمانی نیاز داشته باشید و هر جلسه چه مقدار طول بکشد به عوامل بسیاری مثل نوع مشکل شما و روشی که برای درمان انتخاب شده است ارتباط دارد. برای مثال جلسات زوج‌درمانی معمولاً به زمان بیشتری نسبت به درمان‌های فردی نیاز دارند. بااین‌حال به طور معمول هر جلسه روان‌شناسی بین 45 دقیقه تا یک ساعت ادامه خواهد داشت. همچنین درمان بیماری‌هایی مثل اضطراب و افسردگی به طور میانگین به 12 جلسه درمانی نیاز دارد.

کدام یک از روش‌های مشاوره را انتخاب کنیم؟

وقتی راجع به انواع روش‌های مشاوره صحبت می‌کنیم هرکدام مزایایی دارند که ممکن است توجه شما را به خود جلب کنند. به همین خاطر این سؤال پیش می‌آید که بالاخره کدام روش را برای مشاوره انتخاب کنیم؟ مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که خوب بودن یک روش مشاوره به معنای بد یا نامناسب بودن سایر روش‌ها نیست. هرکدام از روش‌های مشاوره مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برای مثال در مشاوره حضوری اگرچه شما ارتباط بهتری با درمانگر برقرار می‌کنید بااین‌حال همیشه این امکان وجود ندارد که بتوانیم خودمان را به مراکز درمانی برسانیم. یا شاید شما نیاز داشته باشید راجع به یک موضوع خیلی سریع اطلاعات به دست بیاورید و امکان صبر کردن تا جلسه بعدی مشاوره برایتان وجود نداشته باشد.

به‌علاوه تمامی روش‌های مشاوره از نظر علمی تأیید شده‌اند. این به معنای آن است که استفاده از تمامی این روش‌ها می‌تواند به رفع مشکل شما و درمان‌تان کمک کند. به همین خاطر برای انتخاب روش مشاوره بهتر است قبل از هر چیز به شرایط خود و هدفی که از درمان دارید دقت کنید. به‌علاوه شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص راجع به مشکلی که دارید و بهترین روش برای درمان آن مشورت بگیرید.

برای چه مسائلی مشاوره حضوری دریافت کنیم؟

هر کسی در ارتباط با مسائل مختلف ممکن است نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد. مشاوره حضوری در زمینه های خانواده، ازدواج، کودک، مشکلات جنسی، اعتیاد، خیانت، زناشویی، استرس و اضطراب، افسردگی، طلاق، نوجوان، تغییرات اساسی در زندگی و…. ارائه می‌شود. بنابراین اگر در هر کدام از زمینه های ذکر شده دچار سردرگمی و تعارض شده‌اید، حتما برای دریافت مشاوره حضوری به متخصصین مجرب مراجعه نمایید. برای اطلاع از روند هر کدام از مشاوره های زیر کلیک کنید.

مشاوره خانواده

مشاوره ترک اعتیاد

مشاوره ازدواج

مشاوره نوجوان

مشاوره کودک

مشاوره خیانت

مشاوره افسردگی

مشاوره استرس

مشاوره وسواس

 

برای دریافت خدمات مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف می‌توانید با برترین متخصصان در مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا مشاوره حضوری بهترین روش است؟

هر کدام از روش های مشاوره دارای معایب و مزایای منحصر به خودشان هستند. بنابراین شما برای دریافت مشاوره حضوری باید به مرکزی با شرایط لازم برای ارائه خدمات مراجعه کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره حضوری



:: برچسب‌ها: مشاوره حضوری ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال یکی از انواع اختلالات‌شخصیت است که نشانه‌ های آن خیلی اوقات با بیماری های سایکوتیک مثل اسکیزوفرنی اشتباه گرفته می‌شود. برخی اختلال اسکیزوتایپال را اسکیزوفرنی نهفته می‌دانند. این اختلال جنبه ارثی بالایی دارد. در سابقه خانوادگی افرادی که به اختلال اسکیزوتایپال دچار هستند، اغلب اختلال‌اسکیزوفرنی دیده می‌شود. این افراد دارای درک متفاوتی از محیط اطراف خود هستند. حتی ممکن است دوستان خیالی داشته باشند. روان درمانی در کنار دارودرمانی موثرترین روش بر بهبودشان است. در ادامه نشانه ها، علل و درمان اختلال شخصیت اسکیزوتایپال را بررسی کرده‌ایم.

منبع: اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

شخصیت‌های اسکیزوتایپال Schizotypal personality disorder (STPD) در کلاستر الف جا می‌گیرند. افراد دچار این اختلال، قوه تفکر و توانایی برقراری ارتباطات‌شان تا حدودی مختل می‌شود. این افراد با اینکه مشکلات ذهنی مشخصی ندارند اما نحوه صحبت کردن‌شان ویژه و متمایز است. اغلب معنای حرف هایشان را فقط خودشان می‌فهمند. برای آشنایی با سایر اختلالات شخصیت کلاستر A کلیک کنید.

کسی که به اختلال شخصیت اسکیزوتایپال مبتلا باشد ممکن است از احساسات درونی خودش هم خبر نداشته باشد. اما این فرد در کشف احساسات دیگران، به ویژه خشم آن‌ها بسیار دقت می‌کند. اسکیزوتایپال‌ها معمولا ادعاهای خرافی دارند. مثل اینکه مدعی می‌شوند که غیب بین هستند یا یک سری قابلیت های فکری منحصر به فرد دارند.

علائم اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

مبتلایان به اختلال شخصیت اسکیزوتایپال به جز بستگان درجه یک دوستان صمیمی ندارند. حالات عاطفی و احساسی که این افراد تجربه می کنند محدود یا به شدت زیاد است. افراد مبتلا به این عارضه نسبت به همه چیز سوءظن دارند. رفتارها، صحبت کردن و پوشش آن‌ها عجیب یا منحصر به خودشان است.

این افراد در جمع دچار نوعی اضطراب می‌شوند که با وقت گذرانی با آن جمع هم از بین نمی‌رود. این اضطراب می‌تواند از احساس بدگمانی که نسبت به دیگر دارند نشات بگیرد. افراد با این عارضه تکلم و تفکر عجیبی دارند. و اغلب هنگام صحبت کردن تنها خودشان می‌دانند که چه می‌گویند.

اطرافیان این افراد را عجیب و خاص تعریف می‌کنند و نمی‌توانند در مورد مسائلی که نیاز به منطق و تفکر استنتاجی دارد، با آن‌ها صحبت کنند. سایر نشانه های رایج در این شخصیت به شرح زیر هستند.

  • احساس اضطراب و بی قراری در جمع
  • ناتوانی در اعتماد کردن به دیگران
  • دارا بودن تفکر و رفتار عجیب
  • تعصب و باورهایی که پشتوانه منطقی ندارند
  • جملات نامفهوم و مبهمی که کسی متوجه نمی شود
  • عواطف و احساسات سطحی و سرد
  • منزوی بودن و ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران

برای تشخیص نشانه های این اختلال می‌توانید برای تست شخصیت شناسی کلیک کنید.

عوارض اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

شخصیت اسکیزوتایپال به دلیل افکار و برداشت‌های غیرعادی اش نمی‌تواند به مانند سایرین در جامعه فعالیت داشته باشد. آن‌ها روابط محدودی دارند و در زمینه های مختلف تحصیلی، شغلی و خانوادگی از سایر هم گروهان عقب می‌افتد.

ابتلا به اختلالاتی مثل افسردگی و اضطراب نیز در این شخصیت بسیار شایع است و در ویژگی‌های اسکیزوتایپال آن‌ها مانع از تاثیر روش های درمان این اختلالات می‌شود.

خیلی اوقات اطرافیان او را با دیوانه خطاب کرده و از او دوری می‌کنند. با پیشروی خصوصیات شخصیت اسکیزوتایپال احتمال ظهور بیماری های سایکوتیک نیز بیشتر می‌شود.

دلیل شکل گیری شخصیت اسکیزوتایپال

بروز علائم شخصیت اسکیزوتایپال، به عوامل ژنتیکی و خانوادگی بستگی دارد. طبق بررسی های به عمل آمده، والدین این شخصیت ها روابط گیج کننده ای طی می‌کنند. و معمولا رابطه عاطفی نزدیکی ندارند. کودکان این خانواده ها علاوه بر زمینه ژنتیکی، شاهد روابط ناپایدار و گیج کننده والدینشان هستند.

جهانی که شخصیت اسکیزوتایپال در آن رشد می‌کند پر از ترس ها و تصورات کودکانه است. اکثر این افراد در کودکی با دوستان خیالی رابطه دارند که انگار آن‌ها را به صورت واقعی می‌بینند. ممکن است اعتراف کنند که در درک محیط پیرامون خود اختلالاتی دارند. طبق تحقیقاتی که انجام شد، این افراد به شدت از سمت والدین؛ خویشان یا گروه همسالان تحقیر شده‌اند. این افراد تصویر خیلی نامفهومی از خود دارند. همیشه از خود ناراضی‌اند و چوب انتقاد به خود می‌زنند. گویی با این رفتارها به صورت ناخودآگاه طرف مقابل را توجیه می‌کنند که فرد مناسبی برای ارتباط نیست.

طی بررسی‌ها عوامل مشترک دیگری بین شخصیت‌های اسکیزوتایپال یافت شد. که عبارتند از؛

  • مورد تعرض و سوء استفاده جنسی واقع شدن
  • عدم توجه به عواطف و نیازهای روانی این کودکان
  • طلاق عاطفی پدر و مادر
  • رشد در محیطی استرس زا
  • وجود یا زندگی با حداقل یک عضو خانواده که مبتلا به اختلالات شخصیت دسته الف و یا یکی از بیماری های سایکوتیک باشد
  • تجربه ضربه‌های عاطفی شدید

آیا اسکیزوتایپال ها خطرناک هستند؟

ممکن است به دلیل حرف‌ها و رفتارهای عجیب این شخصیت احساس امنیت نداشته باشید. زندگی و ازدواج با اسکیزوتایپال‌ها دارای چالش های مختلفی است، اما نمی‌توان این اختلال را خطرناک تلقی کرد. شما برای زندگی با این شخصیت باید نسبت به بیماری او اطلاعات لازم را کسب کنید و با دریافت مشاوره از متخصصین به او جهت بهبود نشانه ها یاری برسانید. برای آشنایی با روش های درمان شخصیت اسکیزوتایپال کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره تلفنی در زمینه شخصیت ها می‌توانید با برترین متخصصان در مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو در هر ساعت از روز از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شخصیت اسکیزوتایپال را چطور تشخیص دهیم؟

ظاهر شخصیت های اسکیزوتایپال معمولا با دیگران تمایز فاحشی دارد. باورهای خرافی و عادات رفتاری عجیب آنها کاملا مشهود است. اکثر این شخصیت ها مشاغلی مثل رمالی و کف بینی را انتخاب می کنند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اختلال شخصیت اسکیزوتایپال



:: برچسب‌ها: اختلال شخصیت اسکیزوتایپال ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی اراک اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی اراک نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی اراک

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی اراک اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی اراک | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی اراک | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی اراک، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی اراک، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی اراک، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی اراک، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی اراک

مرکز مشاوره تلفنی اراک، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

2. مشاوره تلفنی اراک | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید.

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی اراک، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی اراک | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی اراک در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی اراک و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید.

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی اراک علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
_ مشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از اراک می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی اراک نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی اراک



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی اراک ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی بندرعباس اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی بندرعباس نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی بندرعباس

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی بندرعباس اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی بندرعباس | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی بندرعباس | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی بندرعباس، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی بندرعباس، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی بندرعباس، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی بندرعباس، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی بندرعباس

مرکز مشاوره تلفنی بندرعباس، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

2. مشاوره تلفنی بندرعباس | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید.

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی بندرعباس، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی بندرعباس | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی بندرعباس در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی بندرعباس و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید.

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی بندرعباس علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
_ مشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از بندرعباس می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی بندرعباس نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی بندرعباس



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی بندرعباس ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی خرم آباد اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی خرم آباد نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی خرم آباد

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی خرم آباد اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی خرم آباد | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی خرم آباد | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی خرم آباد، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی خرم آباد، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی خرم آباد، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی خرم آباد، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی خرم آباد

مرکز مشاوره تلفنی خرم آباد، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

2. مشاوره تلفنی خرم آباد | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید.

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی خرم آباد، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی خرم آباد | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی خرم‌آباد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی خرم آباد در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی خرم آباد و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید.

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی خرم آباد علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
_ مشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

برای مشاوره در زمینه های مختلف از خرم آباد می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی خرم آباد نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی خرم آباد



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی خرم آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رابطه قبل از ازدواج این روزها تبدیل به یک چالش جدی برای دختران و پسران شده است. درحالی‌که فرهنگ کشورمان این روابط را نمی‌پسندد باورهای جدیدی در جامعه درحال شکل گیری است. برای مثال برخی از دختران و پسران معتقدند که رابطه قبل از ازدواج موضوعی عادی است؛ و حتی به شناخت بهتر کمک می‌کند. وجود این باورها باعث شده که آمار رابطه قبل از ازدواج نسبت به گذشته بیشتر شود. اما سؤال اصلی اینجاست که آیا واقعاً این رابطه‌ها می‌توانند مفید باشند؟ حتی اگر قبول کنیم که رابطه قبل از ازدواج باعث شناخت بهتر شما از طرف مقابل می‌شود نمی‌توانیم معایب و ضررهای آن را نادیده بگیریم. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: چهارچوب های دوران نامزدی

رابطه قبل از ازدواج

اینکه قبل از ازدواج با طرف مقابل‌مان رابطه جنسی داشته باشیم یا نه سؤال بسیاری از دختران و پسران است. بالارفتن فاصله سنی بین سال‌های بلوغ و ازدواج یکی از مهم‌ترین دلایلی است که رابطه قبل از ازدواج را تبدیل به دغدغه بسیاری از جوانان کرده است. به‌علاوه ورود رسانه‌های مختلف به کشور و آشنایی با سبک زندگی مردم در کشورهای غربی باعث شده که رابطه قبل از ازدواج تا حد زیادی به موضوعی عادی تبدیل شود.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید بحث فرهنگ است. چه بخواهید و چه نخواهید حداقل تا امروز فرهنگ کشور ما در سطح کلی با روابط جنسی آزاد مخالف است. همین مسئله می‌تواند مشکلات بسیاری را به‌خصوص برای دختران به همراه داشته باشد.

شاید زیاده‌روی نباشد اگر بگوییم برقراری رابطه قبل از ازدواج می‌تواند تا سال‌ها یا حتی تا پایان عمر حداقل بخش‌هایی از زندگی شما را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد. به همین خاطر تصمیم‌گیری راجع به داشتن این رابطه‌ها موضوع بسیار مهمی است. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تا این موضوع را از ابعاد مختلف بررسی کنیم. برای آشنایی بیشتر با نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید.

دلایل برقراری رابطه قبل از ازدواج

قبل از هر چیز باید راجع به دلایل این رابطه‌ها صحبت کنیم. این دلایل در واقع علت اصلی رواج رابطه‌های قبل از ازدواج هستند. به همین خاطر بررسی هرکدام از آن‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در تصمیم‌گیری شما راجع به این موضوع داشته باشد.

تمایلات طبیعی

اولین و ساده‌ترین دلیل برای برقراری رابطه پیش از ازدواج تمایلات و غرایز طبیعی هرکدام از ما است. در گذشته با رسیدن فرزندان به سن بلوغ خانواده برای ازدواج آنها دست‌به‌کار می‌شد. اما امروزه به دلایل مختلفی سن ازدواج بالا رفته است. به همین خاطر بسیاری از جوانان درگیر این سؤال می‌شوند که تا پیش از ازدواج با تمایلات جنسی خود چه کنند؟

اولین جوابی که به ذهن بسیاری از دختران و پسران می‌رسد رابطه‌های قبل از ازدواج هستند. بااین‌حال به این موضوع دقت داشته باشید که راه‌های دیگری نیز برای مهار غریزه جنسی وجود دارد. و اینکه شما بخواهید صرفاً برای برطرف‌کردن آن چنین تصمیمی بگیرید می‌تواند پیامدهای ناخوشایند بسیاری برای‌تان داشته باشد. برای اشنایی با نشانه های عاشقی قبل از ازدواج کلیک کنید.

پایبند کردن طرف مقابل

خیلی از دختران و پسران فکر می‌کنند که با داشتن رابطه جنسی می‌توانند طرف مقابل را به خودشان پایبند کنند. علاقه و وابستگی که بین دو طرف ایجاد شده باعث می‌شود که آن‌ها ترس ازدست‌دادن یکدیگر را داشته باشند. در این شرایط رابطه قبل از ازدواج یکی از راهکارهایی است که برای متعهد کردن طرف مقابل به ذهن خیلی‌ها می‌رسد.

اما دقت داشته باشید که این کار همیشه نمی‌تواند طرف مقابل را برای شما نگه دارد. و اگر پیش‌بینی‌های شما درست از آب در نیاید مشکلات بسیاری را در آینده تجربه خواهید کرد. به‌علاوه حتی ازدواج‌هایی که صرفاً با این دلیل اتفاق می‌افتند نیز در اکثر مواقع با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

شناخت جنسی طرف مقابل

یکی از دلایلی که این روزها زیاد شنیده می‌شود شناخت بهتر طرف مقابل است. بسیاری از دختران و پسرها فکر می‌کنند که شناخت طرف مقابل از نظر جنسی یکی از جنبه‌های آشنایی با گزیده همسری است. این افراد نگران این موضوع هستند که شاید در آینده و پس از ازدواج از نظر جنسی مشکلاتی را با طرف مقابل تجربه کنند. و به همین خاطر به دنبال تجربه این رابطه پیش از ازدواج هستند. بااین‌حال این دسته از افراد نیز باید به دو نکته توجه داشته باشند.

اولاً فرض را بر این بگذارید که شما متوجه مشکلاتی در رابطه جنسی با طرف مقابل شدید. در این شرایط می‌خواهید چه کار کنید؟ آیا هزینه‌ای که برای رسیدن به این تجربه کرده‌اید ارزش آن را داشته است؟ نکته دوم این است که شما بسیاری از گرایش‌های جنسی طرف مقابل و همین‌طور مشکلات او در این زمینه را می‌توانید از روی صحبت‌ها و رفتارهایش متوجه شوید. و نیاز نیست که برای شناخت بیشتر وارد رابطه جنسی با طرف مقابل بشوید.

بیشتر بخوانید : شناخت قبل ازدواج

عادی‌سازی رابطه قبل از ازدواج

همان‌طور که گفتیم گسترش رسانه‌ها و آشنا شدن با فرهنگ غربی یکی از دلایلی است که باعث عادی شدن رابطه‌های قبل از ازدواج شده است. در چنین شرایطی خیلی از دختران و پسران به این فکر می‌کنند که بهتر است مانند جوانان کشورهای غربی رفتار کنند. در این شرایط باید یک بار دیگر به موضوع فرهنگ اشاره کنیم. و یادآوری کنیم که فرهنگ کشور ما این روابط را نمی‌پسندد. به همین خاطر اگر تصمیم گرفته‌اید رابطه قبل از ازدواج را تجربه کنید باید خودتان را برای بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز آماده کنید.

پیامدهای رابطه قبل از ازدواج

بی‌میلی پسران به ازدواج

صحبت‌کردن از اینکه پسران پس از رابطه جنسی تمایلی به جدی کردن رابطه نخواهند داشت تبدیل به یک کلیشه شده است. بااین‌حال این موضوع در بسیاری از موارد واقعیت دارد. پسران معمولاً برخلاف دختران پس از رابطه جنسی تمایل خود را برای ادامه ارتباط از دست می‌دهند. این موضوع شاید به این خاطر باشد که آنها متوجه می‌شوند نیازهایشان از راهی به غیر از ازدواج هم قابل برطرف‌شدن هستند. یا ممکن است باور یک پسر این باشد که برای ازدواج می‌بایست یک دختر باکره انتخاب کند تا از گذشته او اطلاعی نداشته باشد.

مشکلات فرهنگی برای دختران

بحث بکارت تا زمان ازدواج یکی از موضوعاتی است که نسبت به آقایان بیشتر برای خانم‌ها مطرح می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها و همین‌طور پسران در کشور ما تمایل دارند با دختری ازدواج کنند که رابطه پیش از ازدواج را تجربه نکرده باشد. به همین خاطر واردشدن به رابطه‌های قبل از ازدواج برای یک خانم به این معناست که شما گزینه‌های ازدواج آینده خود را تا حدودی محدود کرده‌اید. برای آشنایی با نحوه تعیین حدود دوستی های قبل ازدواج کلیک کنید.

احتمال بارداری در رابطه قبل از ازدواج

احتمال بارداری در هر رابطه جنسی وجود دارد. این موضوع یکی از بزرگ‌ترین ترس‌هایی است که دختران و پسران با برقراری رابطه جنسی تجربه می‌کنند. مشکلاتی مانند مجبور شدن برای ازدواج و یا راهکارهایی مثل سقط جنین از جمله نتایج این موضوع هستند. که همگی نیز می‌توانند مشکلات بسیاری را برای شما به همراه داشته باشند.

بیماری‌های مقاربتی

یکی از اصلی‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌های مقاربتی داشتن رابطه با شرکای جنسی زیاد است. به همین خاطر اگر رابطه‌های پیش از ازدواج را موضوعی عادی می‌دانید باید احتمال درگیرشدن با این بیماری‌ها را نیز بدهید.

باج‌خواهی مردان

بسیاری از خانم‌هایی که رابطه قبل از ازدواج را تجربه کرده‌اند در آینده درگیر باج‌خواهی‌های طرف مقابل می‌شوند. شاید فکر کنید که این موضوع از شریک جنسی شما بعید است. بااین‌حال یادتان باشد که درنظرگرفتن احتمالات مختلف یکی از شروط تصمیم‌گیری عاقلانه است.

بی‌اعتماد شدن نسبت به طرف مقابل

یکی از جدی‌ترین مشکلاتی که رابطه قبل از ازدواج برای شما به همراه خواهد داشت بی‌اعتماد شدن طرف مقابل خواهد بود. این موضوع به‌خصوص زمانی که ازدواج می‌کنید خود را نشان خواهد داد. طرف مقابل شما حق دارد درگیر این سؤال شود که اگر شما قبلاً رابطه‌هایی را تجربه کرده‌اید و ارتباط‌تان را قطع کرده‌اید چه تضمینی وجود دارد که مجدداً این کار را نکنید؟ یا شاید در خود رابطه این سؤال پیش بیاید که اگر شما به این راحتی وارد رابطه جنسی می‌شوید آیا می‌توان مطمئن بود که قبلاً یا در آینده این کار را تکرار نمی‌کنید؟

وسواس در همسرگزینی به دلیل رابطه قبل از ازدواج

تجربه‌های بیشتر در رابطه قبل از ازدواج به معنای وسواس بیشتر برای ازدواج خواهد بود. دختران و پسرانی که رابطه‌های جنسی بسیاری را تجربه کرده‌اند معمولاً به‌راحتی تن به ازدواج نمی‌دهند. آن‌ها دائماً در ذهن‌شان طرف مقابل را با تجربه‌های گذشته خود مقایسه می‌کنند. و همین موضوع انتخاب را برای آن‌ها سخت خواهد کرد.

نبود تعادل در رابطه جنسی

طبیعتاً بین کسی که چندین رابطه جنسی را تجربه کرده و همسری که برای اولین‌بار وارد رابطه جنسی می‌شود تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. همین تفاوت‌ها می‌تواند جذابیت رابطه جنسی با همسر را برای شما از بین ببرد. و این موضوع مشکلات بسیاری را در زندگی شما به همراه خواهد داشت.

دریافت مشاوره درباره رابطه قبل از ازدواج

همان‌طور که گفتیم تصمیم‌گیری راجع به داشتن رابطه قبل از ازدواج یکی از بزرگ‌ترین تصمیم‌هایی است که شما برای زندگی‌تان می‌گیرید. پیامدهای این تصمیم تا مدت‌ها یا شاید تا پایان عمر همراه شما خواهد بود. به همین خاطر بهتر است به‌خوبی راجع به این موضوع فکر کنید. اما ترس از قضاوت شدن بسیاری از مواقع اجازه نمی‌دهد که ما راجع به این مسئله با کسی صحبت کنیم. به همین خاطر بهترین تصمیمی که در این شرایط می‌توانید بگیرید صحبت با یک مشاور است. مشاورین بدون اینکه شما را قضاوت کنند شرایط را بررسی کرده و به شما برای گرفتن تصمیم درست کمک خواهند کرد.

رابطه قبل ازدواج از دید روانشناسان

از دید روانشناسان، رابطه پیش از ازدواج دوره‌ای است برای شناخت طرفین نسبت به یکدیگر، نه دوره‌ای که طرفین به رفع نیازهای جنسی یکدیگر بپردازند. انجام رابطه جنسی پیش از ازدواج، نامزدی یا عقد باعث می‌شود تا طرفین کمتر متوجه اختلافات و مشکلات یکدیگر شوند و تمرکزشان بیشتر به سوی لذت‌های رابطه جنسی کشیده شود.

سخن آخر

اینکه بخواهید رابطه جنسی قبل از ازدواج را تجربه کنید موضوعی است که تصمیم آن به خودتان مربوط است. هیچ‌کس نمی‌تواند به‌جای شما تصمیم بگیرد که این شکل از رابطه را تجربه کند یا خیر. بااین‌حال بهتر است پیش از تصمیم‌گیری به‌خوبی ابعاد مختلف این موضوع و همین‌طور شرایط فرهنگی محیطی که در آن هستید را بررسی کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه پیش از ازدواج می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا ازدواج با کسی که تجربه رابطه جنسی قبل ازدواج داشته اشتباه است؟

ازدواج با چنین فردی اشتباه نیست. بااین‌حال شما باید ابعاد مختلفی مثل دلیل داشتن این روابط، تعداد این روابط و همین‌طور وجود بیماری‌های مقاربتی را در فرد بررسی کنید.

تفاوت رابطه جنسی پیش از ازدواج و بعد از ازدواج چیست؟

در رابطه جنسی بعد از ازدواج تعهد، مسئولیت ‌پذیری و توام بخشیدن به زندگی وجود دارد و هدف پیش بردن زندگی مشترک است درحالی که در رابطه‌جنسی قبل از ازدواج هدف بیشتر ارضای جنسی، کنجکاوی و هوس‌بازی است. تعهد و مسئولیت ‌پذیری وجود ندارد و صرفاً این کار با جنبه سرگرمی و لذت بردن انجام می‌شود.

رابطه پیش از ازدواج چه فایده‌ای برای دختر و پسر دارد؟

اگر رابطه‌پیش از ازدواج در چارچوب خاصی باشد که باعث آسیب‌ به دختر و پسر نشود و تحت نظارت خانواده‌ها رفت و آمد کنند، بسیار مفید بوده و به شناخت هرچه بیشتر و بهتر آن‌ها کمک می‌کند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: چهارچوب های دوران نامزدی



:: برچسب‌ها: چهارچوب های دوران نامزدی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج مرکزی کدام‌اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین باید ارائه شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک‌هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در مرکزی پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان حاذق در پایتخت از هر جایی در کشور تنها با یک تماس به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات دریافت کنید. برای آشنایی با متدهای مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

منبع: مشاوره ازدواج در مرکزی

مشاوره ازدواج مرکزی

این روزها استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج در مرکزی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که دیگر زنان و مردان می‌دانند که انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم گیری بر آینده و خانواده شان بگذارد. یکی از مهم ترین پارامترها در ازدواج، استفاده از خدمات مشاوره ازدواج آن هم از کسی است که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بهترین و مجرب ترین متخصصان ازدواج در ایران مشاوره دریافت کنید.

مشاوره های جامع ازدواج این مجموعه شامل بررسی خصوصیات شخصیتی، انجام تست های سلامت روان و شخصیت، مصاحبه با طرفین، سنجش میزان موفقیت ازدواج، نیازهای جسمی و روانی، میزان استقلال، مهارت های زندگی و…. می شود. برای آن که به اهمیت این مسائل پی ببرید، حتما مقاله روانشناسی ازدواج را بخوانید.

 

آیا در شهری مثل مرکزی باز هم باید مشاوره ازدواج بگیرم؟

خیلی از دختران و پسران می‌گویند که همسر آینده شان را به واسطه های مختلف می‌شناسند و به درستی این ازدواج هیچ شکی ندارند. برای اطمینان سوال‌های زیر را از خود و همسر آینده تان بپرسید.

آیا او اولین کسی است که برای ازدواج در نظر گرفته اید؟

آیا در سن پایین می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا بر عکس دیر به فکر ازدواج افتاده اید؟

آیا فکر می کنید که می توانید همسر آینده تان را آن طور که خودتان می خواهید تغییر دهید؟

آیا نسبت به گذشته او یا خودتان ابهاماتی وجود دارد؟

آیا شما و همسرتان می‌توانید در سختی های زندگی در کنار هم از پس مشکلات بر بیایید؟

آیا او تنها کسی است که می تواند شما را خوشبخت کند؟

آیا این ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه تان است؟

آیا فکر می کنید با این ازدواج همه مسائل زندگی حل شده و دیگر نیازی به سختی کشیدن ندارید؟

آیا نیازها و خواسته های همسر آینده تان را می شناسید؟

آیا شما یا همسر آینده تان ازدواج را فقط برای رفع نیازهای جنسی می خواهید؟

آیا شما و همسر آینده تان وابستگی مالی به خانواده دارد؟

آیا شما یا همسر آینده تان در تصمیم گیری یا انجام کارها نیاز به تایید خانواده دارید؟

آیا مهارت کافی برای برخورد با دخالت خانواده ها را دارید؟

آیا شما یا همسر آینده تان با خانواده خود مشکلات حل نشده ای دارید؟

اگر حداقل به 3 سوال بالا جواب مثبت داده‌اید، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره ازدواج اقدام نمایید. بی توجهی به این مسائل باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با عواقب آن روبرو بشوید. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تاثیر مشاوره های ازدواج در مرکزی

برای آن که بتوانید در مورد تاثیر مشاوره های ازدواج، نتیجه گیری کنیم باید به جای تکیه بر حرف‌های اطرافیان به آمارها اطمینان نمایید. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه فردوس‌مشهد، بیش از 70 درصد کسانی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت کرده اند، توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند. به عبارتی بعد از ده سال پیگیری زوج های شرکت کننده در این تحقیق، مشخص شد که مشاوره های ازدواج می‌توانند تاثیری زیادی در کاهش احتمال طلاق و سایر مشکلات ازدواج داشته باشند.

چه کسانی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج می گیرند؟

طبق بررسی ها مشخص شد که عواملی وجود دارد که می‌تواند تاثیر جلسه های مشاوره ازدواج را بیشتر کند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

1- باور زن و مرد به اهمیت جلسات

2- زوج هایی که توانایی پذیرش عیب ها و آمادگی تغییر را دارند

3- زن و مردهایی که به حضور در جلسات مشاوره اهمیت داده و به صحبت های طی جلسه فکر می کنند.

4- زوج هایی که به هم علاقه دارند

5- زن و یا مردی که به توصیه های مشاور ازدواج عمل می کنند.

6- زن و مردی که صادقانه مسائل اش را در جلسه بیان می کند

چه کسانی نمی توانند از جلسه های مشاوره ازدواج نتیجه بگیرند؟

برای افزایش میزان اثربخشی جلسات مشاوره ازدواج، باید عواملی که مانع از نتیجه بخشی می شدند را پیدا می‌کردیم. محققان بعد از بررسی های مختلف متوجه شدند که عوامل زیر باعث کاهش نتیجه بخش بودن جلسه های مشاوره ازدواج می شوند.

_ زوج هایی که حداقل یکی از آن ها سابقه طلاق دارد

_ زوج هایی که مدت ها مشکلات شان را پشت گوش انداخته و برای حل آن ها مراجعه نکرده اند

_ زن و مرد هایی که باور به تغییر ندارند و دائما از روش های ناپخته برای حل مسائل استفاده می کنند

_ زن یا مردی که دچار بیماریهایی مثل اختلالات شخصیت یا یکی از انواع اعتیاد باشد

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج در مرکزی

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در مرکزی

1- مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره ازدواج در مرکزی



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در مرکزی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج قائم شهر کدام‌اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین باید ارائه شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک‌هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در قائم شهر پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان حاذق در پایتخت از هر جایی در کشور تنها با یک تماس به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات دریافت کنید. برای آشنایی با متدهای مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

منبع: مشاوره ازدواج قائم شهر

مشاوره ازدواج قائم شهر

این روزها استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج در قائم شهر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که دیگر زنان و مردان می‌دانند که انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم گیری بر آینده و خانواده شان بگذارد. یکی از مهم ترین پارامترها در ازدواج، استفاده از خدمات مشاوره ازدواج آن هم از کسی است که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بهترین و مجرب ترین متخصصان ازدواج در ایران مشاوره دریافت کنید.

مشاوره های جامع ازدواج این مجموعه شامل بررسی خصوصیات شخصیتی، انجام تست های سلامت روان و شخصیت، مصاحبه با طرفین، سنجش میزان موفقیت ازدواج، نیازهای جسمی و روانی، میزان استقلال، مهارت های زندگی و…. می شود. برای آن که به اهمیت این مسائل پی ببرید، حتما مقاله روانشناسی ازدواج را بخوانید.

 

آیا در شهری مثل قائم شهر باز هم باید مشاوره ازدواج بگیرم؟

خیلی از دختران و پسران می‌گویند که همسر آینده شان را به واسطه های مختلف می‌شناسند و به درستی این ازدواج هیچ شکی ندارند. برای اطمینان سوال‌های زیر را از خود و همسر آینده تان بپرسید.

آیا او اولین کسی است که برای ازدواج در نظر گرفته اید؟

آیا در سن پایین می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا بر عکس دیر به فکر ازدواج افتاده اید؟

آیا فکر می کنید که می توانید همسر آینده تان را آن طور که خودتان می خواهید تغییر دهید؟

آیا نسبت به گذشته او یا خودتان ابهاماتی وجود دارد؟

آیا شما و همسرتان می‌توانید در سختی های زندگی در کنار هم از پس مشکلات بر بیایید؟

آیا او تنها کسی است که می تواند شما را خوشبخت کند؟

آیا این ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه تان است؟

آیا فکر می کنید با این ازدواج همه مسائل زندگی حل شده و دیگر نیازی به سختی کشیدن ندارید؟

آیا نیازها و خواسته های همسر آینده تان را می شناسید؟

آیا شما یا همسر آینده تان ازدواج را فقط برای رفع نیازهای جنسی می خواهید؟

آیا شما و همسر آینده تان وابستگی مالی به خانواده دارد؟

آیا شما یا همسر آینده تان در تصمیم گیری یا انجام کارها نیاز به تایید خانواده دارید؟

آیا مهارت کافی برای برخورد با دخالت خانواده ها را دارید؟

آیا شما یا همسر آینده تان با خانواده خود مشکلات حل نشده ای دارید؟

اگر حداقل به 3 سوال بالا جواب مثبت داده‌اید، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره ازدواج اقدام نمایید. بی توجهی به این مسائل باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با عواقب آن روبرو بشوید. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تاثیر مشاوره های ازدواج در قائم شهر

برای آن که بتوانید در مورد تاثیر مشاوره های ازدواج، نتیجه گیری کنیم باید به جای تکیه بر حرف‌های اطرافیان به آمارها اطمینان نمایید. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه فردوس‌مشهد، بیش از 70 درصد کسانی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت کرده اند، توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند. به عبارتی بعد از ده سال پیگیری زوج های شرکت کننده در این تحقیق، مشخص شد که مشاوره های ازدواج می‌توانند تاثیری زیادی در کاهش احتمال طلاق و سایر مشکلات ازدواج داشته باشند.

چه کسانی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج می گیرند؟

طبق بررسی ها مشخص شد که عواملی وجود دارد که می‌تواند تاثیر جلسه های مشاوره ازدواج را بیشتر کند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

1- باور زن و مرد به اهمیت جلسات

2- زوج هایی که توانایی پذیرش عیب ها و آمادگی تغییر را دارند

3- زن و مردهایی که به حضور در جلسات مشاوره اهمیت داده و به صحبت های طی جلسه فکر می کنند.

4- زوج هایی که به هم علاقه دارند

5- زن و یا مردی که به توصیه های مشاور ازدواج عمل می کنند.

6- زن و مردی که صادقانه مسائل اش را در جلسه بیان می کند

چه کسانی نمی توانند از جلسه های مشاوره ازدواج نتیجه بگیرند؟

برای افزایش میزان اثربخشی جلسات مشاوره ازدواج، باید عواملی که مانع از نتیجه بخشی می شدند را پیدا می‌کردیم. محققان بعد از بررسی های مختلف متوجه شدند که عوامل زیر باعث کاهش نتیجه بخش بودن جلسه های مشاوره ازدواج می شوند.

_ زوج هایی که حداقل یکی از آن ها سابقه طلاق دارد

_ زوج هایی که مدت ها مشکلات شان را پشت گوش انداخته و برای حل آن ها مراجعه نکرده اند

_ زن و مرد هایی که باور به تغییر ندارند و دائما از روش های ناپخته برای حل مسائل استفاده می کنند

_ زن یا مردی که دچار بیماریهایی مثل اختلالات شخصیت یا یکی از انواع اعتیاد باشد

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج در قائم شهر

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در قائم شهر

1- مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره ازدواج قائم شهر



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج قائم شهر ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج آمل کدام‌اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین باید ارائه شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک‌هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در آمل پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان حاذق در پایتخت از هر جایی در کشور تنها با یک تماس به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات دریافت کنید. برای آشنایی با متدهای مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

منبع: مشاوره ازدواج آمل

مشاوره ازدواج آمل

این روزها استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج در آمل بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که دیگر زنان و مردان می‌دانند که انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم گیری بر آینده و خانواده شان بگذارد. یکی از مهم ترین پارامترها در ازدواج، استفاده از خدمات مشاوره ازدواج آن هم از کسی است که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بهترین و مجرب ترین متخصصان ازدواج در ایران مشاوره دریافت کنید.

مشاوره های جامع ازدواج این مجموعه شامل بررسی خصوصیات شخصیتی، انجام تست های سلامت روان و شخصیت، مصاحبه با طرفین، سنجش میزان موفقیت ازدواج، نیازهای جسمی و روانی، میزان استقلال، مهارت های زندگی و…. می شود. برای آن که به اهمیت این مسائل پی ببرید، حتما مقاله روانشناسی ازدواج را بخوانید.

 

آیا در شهری مثل آمل باز هم باید مشاوره ازدواج بگیرم؟

خیلی از دختران و پسران می‌گویند که همسر آینده شان را به واسطه های مختلف می‌شناسند و به درستی این ازدواج هیچ شکی ندارند. برای اطمینان سوال‌های زیر را از خود و همسر آینده تان بپرسید.

آیا او اولین کسی است که برای ازدواج در نظر گرفته اید؟

آیا در سن پایین می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا بر عکس دیر به فکر ازدواج افتاده اید؟

آیا فکر می کنید که می توانید همسر آینده تان را آن طور که خودتان می خواهید تغییر دهید؟

آیا نسبت به گذشته او یا خودتان ابهاماتی وجود دارد؟

آیا شما و همسرتان می‌توانید در سختی های زندگی در کنار هم از پس مشکلات بر بیایید؟

آیا او تنها کسی است که می تواند شما را خوشبخت کند؟

آیا این ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه تان است؟

آیا فکر می کنید با این ازدواج همه مسائل زندگی حل شده و دیگر نیازی به سختی کشیدن ندارید؟

آیا نیازها و خواسته های همسر آینده تان را می شناسید؟

آیا شما یا همسر آینده تان ازدواج را فقط برای رفع نیازهای جنسی می خواهید؟

آیا شما و همسر آینده تان وابستگی مالی به خانواده دارد؟

آیا شما یا همسر آینده تان در تصمیم گیری یا انجام کارها نیاز به تایید خانواده دارید؟

آیا مهارت کافی برای برخورد با دخالت خانواده ها را دارید؟

آیا شما یا همسر آینده تان با خانواده خود مشکلات حل نشده ای دارید؟

اگر حداقل به 3 سوال بالا جواب مثبت داده‌اید، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره ازدواج اقدام نمایید. بی توجهی به این مسائل باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با عواقب آن روبرو بشوید. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تاثیر مشاوره های ازدواج در آمل

برای آن که بتوانید در مورد تاثیر مشاوره های ازدواج، نتیجه گیری کنیم باید به جای تکیه بر حرف‌های اطرافیان به آمارها اطمینان نمایید. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه فردوس‌مشهد، بیش از 70 درصد کسانی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت کرده اند، توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند. به عبارتی بعد از ده سال پیگیری زوج های شرکت کننده در این تحقیق، مشخص شد که مشاوره های ازدواج می‌توانند تاثیری زیادی در کاهش احتمال طلاق و سایر مشکلات ازدواج داشته باشند.

چه کسانی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج می گیرند؟

طبق بررسی ها مشخص شد که عواملی وجود دارد که می‌تواند تاثیر جلسه های مشاوره ازدواج را بیشتر کند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

1- باور زن و مرد به اهمیت جلسات

2- زوج هایی که توانایی پذیرش عیب ها و آمادگی تغییر را دارند

3- زن و مردهایی که به حضور در جلسات مشاوره اهمیت داده و به صحبت های طی جلسه فکر می کنند.

4- زوج هایی که به هم علاقه دارند

5- زن و یا مردی که به توصیه های مشاور ازدواج عمل می کنند.

6- زن و مردی که صادقانه مسائل اش را در جلسه بیان می کند

چه کسانی نمی توانند از جلسه های مشاوره ازدواج نتیجه بگیرند؟

برای افزایش میزان اثربخشی جلسات مشاوره ازدواج، باید عواملی که مانع از نتیجه بخشی می شدند را پیدا می‌کردیم. محققان بعد از بررسی های مختلف متوجه شدند که عوامل زیر باعث کاهش نتیجه بخش بودن جلسه های مشاوره ازدواج می شوند.

_ زوج هایی که حداقل یکی از آن ها سابقه طلاق دارد

_ زوج هایی که مدت ها مشکلات شان را پشت گوش انداخته و برای حل آن ها مراجعه نکرده اند

_ زن و مرد هایی که باور به تغییر ندارند و دائما از روش های ناپخته برای حل مسائل استفاده می کنند

_ زن یا مردی که دچار بیماریهایی مثل اختلالات شخصیت یا یکی از انواع اعتیاد باشد

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج در آمل

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در آمل

1- مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره ازدواج آمل



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج آمل ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج کردستان کدام‌اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین باید ارائه شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک‌هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در کردستان پرداخته‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان حاذق در پایتخت از هر جایی در کشور تنها با یک تماس به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات دریافت کنید. برای آشنایی با متدهای مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج

منبع: مشاوره ازدواج کردستان

مشاوره ازدواج کردستان

این روزها استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ازدواج در کردستان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که دیگر زنان و مردان می‌دانند که انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر چشم گیری بر آینده و خانواده شان بگذارد. یکی از مهم ترین پارامترها در ازدواج، استفاده از خدمات مشاوره ازدواج آن هم از کسی است که تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشد. مجموعه مشاوره روانشناسی ذهن نو این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بهترین و مجرب ترین متخصصان ازدواج در ایران مشاوره دریافت کنید.

مشاوره های جامع ازدواج این مجموعه شامل بررسی خصوصیات شخصیتی، انجام تست های سلامت روان و شخصیت، مصاحبه با طرفین، سنجش میزان موفقیت ازدواج، نیازهای جسمی و روانی، میزان استقلال، مهارت های زندگی و…. می شود. برای آن که به اهمیت این مسائل پی ببرید، حتما مقاله روانشناسی ازدواج را بخوانید.

 

آیا در شهری مثل کردستان باز هم باید مشاوره ازدواج بگیرم؟

خیلی از دختران و پسران می‌گویند که همسر آینده شان را به واسطه های مختلف می‌شناسند و به درستی این ازدواج هیچ شکی ندارند. برای اطمینان سوال‌های زیر را از خود و همسر آینده تان بپرسید.

آیا او اولین کسی است که برای ازدواج در نظر گرفته اید؟

آیا در سن پایین می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا بر عکس دیر به فکر ازدواج افتاده اید؟

آیا فکر می کنید که می توانید همسر آینده تان را آن طور که خودتان می خواهید تغییر دهید؟

آیا نسبت به گذشته او یا خودتان ابهاماتی وجود دارد؟

آیا شما و همسرتان می‌توانید در سختی های زندگی در کنار هم از پس مشکلات بر بیایید؟

آیا او تنها کسی است که می تواند شما را خوشبخت کند؟

آیا این ازدواج راهی برای فرار از مشکلات خانه تان است؟

آیا فکر می کنید با این ازدواج همه مسائل زندگی حل شده و دیگر نیازی به سختی کشیدن ندارید؟

آیا نیازها و خواسته های همسر آینده تان را می شناسید؟

آیا شما یا همسر آینده تان ازدواج را فقط برای رفع نیازهای جنسی می خواهید؟

آیا شما و همسر آینده تان وابستگی مالی به خانواده دارد؟

آیا شما یا همسر آینده تان در تصمیم گیری یا انجام کارها نیاز به تایید خانواده دارید؟

آیا مهارت کافی برای برخورد با دخالت خانواده ها را دارید؟

آیا شما یا همسر آینده تان با خانواده خود مشکلات حل نشده ای دارید؟

اگر حداقل به 3 سوال بالا جواب مثبت داده‌اید، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره ازدواج اقدام نمایید. بی توجهی به این مسائل باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با عواقب آن روبرو بشوید. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

تاثیر مشاوره های ازدواج در کردستان

برای آن که بتوانید در مورد تاثیر مشاوره های ازدواج، نتیجه گیری کنیم باید به جای تکیه بر حرف‌های اطرافیان به آمارها اطمینان نمایید. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه فردوس‌مشهد، بیش از 70 درصد کسانی که مشاوره پیش از ازدواج دریافت کرده اند، توانسته اند ازدواج موفقی داشته باشند. به عبارتی بعد از ده سال پیگیری زوج های شرکت کننده در این تحقیق، مشخص شد که مشاوره های ازدواج می‌توانند تاثیری زیادی در کاهش احتمال طلاق و سایر مشکلات ازدواج داشته باشند.

چه کسانی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج می گیرند؟

طبق بررسی ها مشخص شد که عواملی وجود دارد که می‌تواند تاثیر جلسه های مشاوره ازدواج را بیشتر کند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند.

1- باور زن و مرد به اهمیت جلسات

2- زوج هایی که توانایی پذیرش عیب ها و آمادگی تغییر را دارند

3- زن و مردهایی که به حضور در جلسات مشاوره اهمیت داده و به صحبت های طی جلسه فکر می کنند.

4- زوج هایی که به هم علاقه دارند

5- زن و یا مردی که به توصیه های مشاور ازدواج عمل می کنند.

6- زن و مردی که صادقانه مسائل اش را در جلسه بیان می کند

چه کسانی نمی توانند از جلسه های مشاوره ازدواج نتیجه بگیرند؟

برای افزایش میزان اثربخشی جلسات مشاوره ازدواج، باید عواملی که مانع از نتیجه بخشی می شدند را پیدا می‌کردیم. محققان بعد از بررسی های مختلف متوجه شدند که عوامل زیر باعث کاهش نتیجه بخش بودن جلسه های مشاوره ازدواج می شوند.

_ زوج هایی که حداقل یکی از آن ها سابقه طلاق دارد

_ زوج هایی که مدت ها مشکلات شان را پشت گوش انداخته و برای حل آن ها مراجعه نکرده اند

_ زن و مرد هایی که باور به تغییر ندارند و دائما از روش های ناپخته برای حل مسائل استفاده می کنند

_ زن یا مردی که دچار بیماریهایی مثل اختلالات شخصیت یا یکی از انواع اعتیاد باشد

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج در کردستان

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در کردستان

1- مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره ازدواج کردستان



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج کردستان ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شناخت پیش از ازدواج تضمین کننده موفقیت شما در رابطه و ازدواج است. قطعا انتخاب همسر یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی است، چراکه باید ادامه زندگی خود را با فردی همراه شوید که تا به حال غریبه بوده اما از این پس مهم ترین عضو خانواده شماست. مسلما نمی‌توان انتظار شناختی کامل و دقیق قبل ازدواج را داشت چراکه انسان بسیار پیچیده است و تمام افراد در تلاش‌اند که بهترین خود را به دیگران نشان دهند. اما با استفاده از برخی راهکارها و کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید به شناخت نسبی از طرف مقابل خود دست یابید و با اطمینان بیشتری در این مسیر گام بردارید. خیلی از زوج ها به دلایل مختلف این مساله را نادیده گرفته اند و پس از ازدواج با مشکلات مختلفی روبرو شده اند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی حتما مشاوره ازدواج دریافت کنید.

منبع: شناخت پیش از ازدواج

شناخت پیش از ازدواج

هر کسی در ارتباط با اطرافیان روشی برای محک زدن و شناخت آن‌ها دارد. خیلی اوقات ما با روش‌های درست و غلط خودمان دوستانی را انتخاب می‌کنیم و ممکن است بعد از مدتی با آن‌ها به مشکل خورده و متوجه بشویم که قضاوت درستی نداشته‌ایم. در این حین خودمان هم دچار تحولاتی شده‌ایم که انتخاب هایمان را دست خوش تغییراتی کرده است. اما در مورد ازدواج نمی‌توانیم به مهارت‌های دوستیابی مان اتکا کنیم. چرا که ماهیت ازدواج منحصر به فرد بوده و شما وارد یک رابطه‌ای با مدت زمان نامشخص می‌شوید. بنابراین ابعاد و جنبه‌های متعددی باید در این رابطه ارزیابی شود. برای این کار بهتر است از خودتان شروع کنید.

اگر فکر می کنید که نیازی به شناخت نیست و او را می‌توانید عوض کنید حتما مقاله تغییر همسر بعد ازدواج را بخوانید.

اهمیت شناخت خود پیش از ازدواج

اولین و مهم ترین مرحله در شناخت جنس مخالف، این است که از خودتان آگاهی پیدا کرده و خود را به اندازه کافی شناخته باشید. اگر تعریف درستی از استعدادها، علاقه‌ها ، نیازها و خط قرمزهای خودتان نداشته باشید، یا اگر ندانید از زندگی مشترک چه می‌خواهید و برای چه هدفی می‌خواهید ازدواج کنید، قطعا نمی‌توانید طرف مقابلتان را آن طور که باید بشناسید.
برای شناخت مناسب از خودتان باید تست‌های شخصیت را انجام دهید. با مشاور مشورت نمایید و به درک درستی از احساسات و باورهای خود برسید. علاوه بر این تا زمانی که از دوره نوجوانی نگذرید و به بلوغ فکری مناسب دست پیدا نکنید، چنین شناختی حاصل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج

برای رسیدن به شناخت پیش از ازدواج به چه جنبه هایی توجه کنیم؟

قبل ازدواج موضوعات و مسائل بسیار مهمی هستند که باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید. این مسائل به شرح زیر هستند:

1. شناخت پیش از ازدواج | خانواده

خانواده اطلاعات بسیار زیادی را از فرد مورد نظرتان به شما می‌دهند چراکه افراد خانواده خود را الگو قرار می‌دهند. شما هیچ وقت نمی‌توانید فردی را از فرهنگ و محیط خانواده‌اش جدا بدانید و ادعا کنید خانواده بر روی شخصیت فرد تاثیری ندارد. معمولا فرزندان الگوی شخصیتی پدر یا مادرشان را دارند و گاهی هم ترکیبی از این دو هستند پس در جلسات آشنایی به رفتار پدر و مادر فرد نیز دقت کنید تا دریابید در آینده با چه شخصیتی زندگی خواهید کرد.
از طرف دیگر الگوی رابطه‌ای که کودکان می‌بینند و با آن بزرگ می‌شوند، همان الگوی ارتباطی والدینشان است پس شما اطمینان داشته باشید طرف مقابلتان به حد زیادی همانگونه با شما رفتار خواهد کرد که پدر و مادرش با هم رفتار می‌کنند .

2. شناخت تناسب ها قبل از ازدواج

هم کف بودن و داشتن تناسب از نظر تحصیلات، فرهنگ، دین داری، ثروت و… مسئله‌ای بسیار مهم است چراکه عدم اینگونه تناسب‌ها در آینده مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

3. موضوعات مهم زندگی مشترک

نظر او را درباره نقش زن و مرد در زندگی مشترک بپرسید، درباره فرزند حرف بزنید، خجالت نکشید و درباره رابطه جنسی هم به طور محترمانه در جلسات پایانی صحبت نمایید. استنباط کنید که مسائل مالی برای او چگونه خواهد بود و درباره هر مسئله دیگری که در رابطه اهمیت دارد صحبت کنید. به صرف علاقه مند شدن یا رودروایسی چیزی را ناگفته باقی نگذارید.

4. شناخت خط قرمزها پیش از ازدواج

هر انسانی با هر فرهنگی برای خودش خط قرمزهایی دارد. بدون شناختن این خط قرمزها و حد و حدودها حتی نمی‌توان یک دوستی ساده برقرار کرد چه برسد به رابطه و ازدواج.
حد و حدود طرف مقابلتان با جنس مخالف را تشخیص دهید، خط مرزهای او با خانواده و دوستاش را پیدا کنید. حتی تفریحات او نیز می‌تواند مرزهایش را برای شما آشکار کند.
علاوه بر این‌ها ببینید تحت چه شرایطی او حاضر است از این خط قرمزهایش عبور کند. آیا او در حدودش قاطع و جدی است یا منعطف و آسان گیر عمل می‌کند؟

بیشتر بخوانید : سوالات قبل از ازدواج

چطور پیش از ازدواج به شناخت دقیق‌تری برسیم؟

شناخت قبل ازدواج محدودیت‌هایی دارد و نمی‌توان در مدت زمان کوتاه به شناخت کاملا جامع رسید. اما می‌توان با فراهم کردن برخی شرایط و استفاده از راهکارها، به شناخت نسبی رسید. این راه‌ها عبارتند از:

1. رفت و آمد خانوادگی و فردی، مسافرت‌های خانوادگی

در مهمانی‌های خانگی و در محیط بیرون و فضاهایی مثل یک رستوران می‌توانید بیشتر با فرهنگ و نحوه خرج کردن و مسائل دیگر طرف مقابلتان آشنا شوید. از طرف دیگر از قدیم گفته‌اند انسان ها در سفر است که شناخته می‌شوند. پس بهتر است در چارچوب‌های خانواده خود سفری که طرف مقابلتان در آن حضور داشته باشد را تجربه کنید.

2. شناخت پیش از ازدواج | صیغه محرمیت برای مدت مشخص

خیلی از خانواده‌ها اشتباه می‌کنند و دوره نامزدی را با عقد دائم می‌گذارنند در حالی که در این دوره هنوز دختر و پسر به شناخت کامل از هم نرسیده‌اند و ادر صورت عدم تفاهم، جدایی و مشکلات برایشان ایجاد می‌شود. پس بهتر است صیغه محرمیت خوانده شود. البته توجه داشته باشید که محرمیت فقط برای شناخت و آشنایی بیشتر باشد پس از رابطه جنسی در این دوره بپرهیزید. برای کسب اطلاعات در زمینه دوستی‌های قبل ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : مدت آشنایی ازدواج

3. شناخت قبل از ازدواج با کمک گرفتن از روانشناس

روانشناس به شما کمک می‌کند تا با ابعاد پنهان شخصیت یکدیگر بهتر آشنا شوید و از تفاهم یا عدم تفاهم خود در ازدواج اطلاع یابید. به همین منظور توصیه می‌شود که تمام زوجین قبل از ازدواج از مشاوره پیش از ازدواج استفاده نمایند.

 

نقش روانشناس در شناخت پیش از ازدواج

با مراجعه به روانشناس در زمینه شناخت پیش از ازدواج، می‌توانید از موارد زیر آگاه شوید.

1. شناخت و شناسایی ویژگی‌های رفتاری

اکثر افرادی که خیانت می‌کنند افرادی خودخواه هستند و برای برآورده شدن نیازهای خودشان هر راهی را می‌روند. شناخت افراد خودخواه پیش از ازدواج به راحتی میسر نیست اما اگر به روانشناس و مشاور مراجعه کنید با انجام برخی تست‌ها برخی تا حدودی این خصوصیات را کشف می‌کند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

پرخاشگری افراد در مواجهه با مسائل سخت زندگی و واکنش آن‌ها به موقعیت‌های دشوار چیزی نیست که در قبل از ازدواج یا اوایل رابطه خود را نشان بدهد تنها زمانی پدیدار می‌شود که شرایط از آن چه همیشه بوده متفاوت باشد. پیس تشخیص این مورد هم اصلا کار ساده‌ای نیست و باید به عهده مشاوران متخصص در این زمینه گذاشته شود.

2. معرفی شیوه‌های غیر مستقیم فهم رفتار

این شیوه‌ها می‌توانند براساس تست‌های شخصیت، زبان بدن فرد، حرف و حرکات ساده‌اش باشند برای مثال در ادامه گفته می‌شود که چطور بدون پرسش مستقیم و فقط از راه مشاهده رفتارها بفهمید طرف مقابلتان خسیس است یا نه:

_افراد خسیس همه چیز را به پول ربط می دهند.

_مدام از جاهای مختلف ایراد می‌گیرند و با من نمی‌خواهم، شما را در رودروایسی قرار می‌دهند که چیزی نخورید یا نخواهید.

_اگر قرار باشد شما را به جایی ببرند ارزان‌ترین مکان را انتخاب می‌کنند.

_ با وجود توان مالی، لباس‌های کهنه و تکراری می‌پوشند و چیزهای کهنه را مدام تعمیر می‌کنند.

_اهل خرید، مهمان کردن و کادو گرفتن نیستند.

_موقع خرید دچار استرس می‌شوند و تمایل دارند هرچه زودتر خرید تمام شود.

_در تلفن زدن خسیس‌اند و با تک زنگ و پیام منتظر می‌شوند شما زنگ بزنید.

_از درآمدشان حرفی نمی‌زنند یا درباره آن دروغ می‌گویند.

_دام چیزهای ارزان یا رایگان جمع می‌کنند.

3- بررسی نیازهای هر یک

با انجام مصاحبه و تست های مختلف متخصص نیازهای هر یک را شناسایی کرده و آن ها را به زوجین اظهار می‌نماید. آگاهی از نیازهای طرف مقابل و بررسی توانایی هر یک در برآورده کردن آن نیازها، کمک بزرگی به زوج ها برای انتخاب همسر می کند.

4- ارزیابی توانایی حل مساله

یکی از مهم ترین مهارت های ضروری برای ازدواج، توانایی حل مساله است. متخصص با ارزیابی این مهارت مشخص می کند که همسر آینده شما چقدر توانایی همراهی و کمک به شما را دارد. در مقابل شما چقدر می توانید در برهه های مختلف مشکلات زندگی را رفع نمایید.

5- ارزیابی پیشینه فرهنگی و خانوادگی

خانواده، سازمانی است که در آن فرد باورهای ریشه ای خود را در آن رشد داده و به سادگی نمی‌توان آن ها را تغییر داد. هر چقدر این باورها با همسرتان همسو باشد، تنش کمتری در زندگی با او خواهید داشت. برای مثال در یک خانواده ای صحبت کردن خانم ها با آقایان باید تحت چهارچوب خاصی باشد و خارج از آن چهارچوب برای اعضای آن خانواده غیرقابل قبول است، مسلما اگر همسر آینده شما به چنین چهارچوبی باور نداشته باشد، آرامش در خانه شما به راحتی حکمفرما نخواهد بود.

6- بررسی توانایی های مدیریت هیجانات

شما در همه زمینه‌ها با همسرتان مراوده خواهید داشت، اگر همسرتان نتواند در موقعیت‌های مختلف هیجان و احساساتش را مدیریت کند، دیر یا زود به دردسر خواهید افتاد. برای مثال او در رستوران به خاطر اشتباهی که در سفارش اش رخ داده، بر سر گارسون فریاد می زند و یا به خاطر نظر مادرتان درباره لباس اش کل شب در مهمانی با کسی حرف نمی زند.

7- آیا دختر و پسر مکمل هم هستند؟

مکمل بودن زن و شوهر یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که می‌تواند موفقیت آن ازدواج را پیش بینی کند. این خصوصیات با توجه به تست هایی که اجرا می‌شود بررسی می‌شود. برای مثال خانم و آقایی که هر دو نمره بالایی در قدرت طلبی می‌گیرند، به احتمال زیادی بر سر مسائل مختلف در زندگی شان دچار تقابل می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چند جلسه مشاوره برای شناخت پیش از ازدواج لازم است؟

جلسات مشاوره ازدواج با توجه به نیاز هر زوج مشخص می شود. اما برای دریافت پاسخ از متخصص برای جلسات مشاوره ازدواج 3 الی 5 جلسه ضروری است.

آیا ویژگی های که همسر بعد از ازدواج تغییر خواهد کرد؟

حتی اگر کسی قصد تغییر شخصیتش را هم داشته باشد، مدت زمان و تمرین زیادی برای تغییر شخصیت او نیاز است. بنابراین می توان گفت که خیلی از افراد پیش از ازدواج همه آنچه که هستند را بروز نمی دهند. به همین دلیل مراجعه به روانشناس برای شناخت پیش از ازدواج ضروری است.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: شناخت پیش از ازدواج



:: برچسب‌ها: شناخت پیش از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کهن الگوهای یونگ همیشه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های روان‌شناسی بوده است. یونگ معتقد بود همه ما انسان‌ها و در همه دوره‌های تاریخی بدون اینکه شناختی از هم داشته باشیم راجع به بعضی مفاهیم نظر مشترکی داریم. کهن‌الگوها انواع مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها ممکن است در ذهن شما پررنگ‌تر از برخی دیگر باشند؛ و تأثیر بیشتری روی رفتارتان بگذارند. به همین خاطر شناخت کهن‌الگوهای یونگ می‌تواند تا حدودی به خودشناسی ما کمک کند. بااین‌حال به این موضوع دقت داشته باشید که شناخت دقیق این کهن‌الگوها و خودشناسی بر اساس آن‌ها باید زیر نظر یک مشاور متخصص صورت بگیرد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: کهن الگوهای یونگ

کهن الگو چیست ؟

قبل از اینکه راجع به انواع کهن الگوهای یونگ صحبت کنیم بهتر است به این سؤال پاسخ بدهیم که اصلاً کهن الگو چه معنایی دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که یونگ هم مانند فروید به وجود ناهشیار اعتقاد داشت. ناهشیار بخشی از ذهن است که امیال و خواسته‌های مخالف قانون از ابتدای کودکی در آن ذخیره می‌شود. اما تفاوت یونگ با فروید در بحث ناهشیار جمعی و دقیقاً بر سر کهن الگوهاست.

یونگ معتقد بود بخشی از ناهشیار میان تمامی مردم، در همه تاریخ و فرهنگ‌ها و بدون اینکه بین این فرهنگ‌ها ارتباطی وجود داشته باشد مشترک است. نام این بخش‌های مشترک را می‌توانیم کهن‌الگو بگذاریم. برای مثال اگر شما به افسانه‌های تمامی اقوام دقت کنید همیشه یک نفر بزرگ‌تر یا شخصیت فرزانه در این داستان‌ها دیده می‌شود. یا برای مثال زمین همیشه نماد رویش و تولد است. این موضوع از نظر یونگ به این معناست که یک ناهشیار جمعی میان تمام مردم وجود دارد. و مفاهیمی که به‌صورت نمادین به اشتراک رسیده است همان کهن‌الگوها هستند.

کهن الگوهای یونگ

یونگ از انواع مختلفی از کهن الگوها یا آرکتایپ‌ها صحبت کرده است. بااین‌حال بعضی از این کهن‌الگوها از انواع دیگر معروف‌تر هستند. مهم‌ترین کهن الگوهای یونگ به شرح زیر می‌باشند.

پرسونا

پرسونا یکی از معروف‌ترین کهن الگوهای یونگ است. به‌طورکلی پرسونا به معنای نقاب‌هایی است که در گذشته بازیگران تئاتر روی صورت‌شان می‌زدند تا نقشی را بازی کنند. این واژه در اصطلاح نشان‌دهنده این است که یک نفر باطن خود را از دیگران پنهان کند؛ و یک ظاهر نمایشی از خود به دیگران نشان بدهد.

منظور یونگ از پرسونا نیز بخشی از وجود است که دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. در حقیقت پرسونا تمایلات و خواسته‌های ضداجتماعی و آن‌هایی که برخلاف مقررات جامعه است را از دیگران پنهان می‌کند. و سعی می‌کند تا یک چهره قانون‌مدار از فرد به دیگران نشان بدهد.

سایه

سایه را می‌توان تاریک‌ترین بخش وجودی هر فرد دانست. این کهن الگو دقیقاً در برابر پرسونا قرار دارد. به همین خاطر می‌توان گفت که سایه بخشی از وجود ما است که تمامی خواسته‌های غیراخلاقی مثل حسادت، خشم، نفرت و سایر مسائل را در برمی‌گیرد. یونگ معتقد است سایه معمولاً در رؤیاها ظاهر می‌شود. اما خودش را به شکل مار، اژدها و…. نشان می‌دهد.

کهن الگوی آنیما و آنیموس از نظر یونگ

از نظر یونگ همه ما علاوه بر جنسیت خود، تمایلات جنس متضاد را نیز در ذهن‌مان داریم. آنیما تمایلات زنانه در مردان و آنیموس تمایلات مردانه در زنان است. بااین‌حال فشارهای اجتماعی معمولاً باعث می‌شود که ما به این بخش از وجود خودمان توجهی نداشته باشیم. یا حتی بسیاری از مواقع وقتی زن یا مردی به این جنبه از خود توجه می‌کند این موضوع را مورد تمسخر قرار می‌دهیم. اما یونگ معتقد است یک شخصیت سالم باید بتواند بین این دو بخش از ذهن خود تعادل برقرار کند.

خود یا self

در نظریه یونگ یکپارچه شدن ابعاد مختلف شخصیت اهمیت بسیاری دارد. از نظر او یک شخصیت سالم کسی است که بتواند بین بخش‌های مختلف شخصیت خود تعادل برقرار کند. کهن‌الگوی خود بخشی از شخصیت است که با ایجاد تعادل مرتبط است. این کهن الگو به سایر جنبه‌ها کمک می‌کند تا با هم یکپارچه شده و تعادل پیدا کنند.

پیر خردمند

همان‌طور که گفتیم پیر خردمند یا حکیم فرزانه کهن‌الگویی است که راجع به دانایی او بسیار صحبت می‌شود. این شخصیت‌ها تجربه و اطلاعات بالایی دارند؛ و در شرایط مختلف می‌شود روی کمک آنها حساب کرد.

کهن الگوی معصوم یونگ

نام دیگر این آرکتایپ دوشیزه است. همان‌طور که از نام آن پیداست این شخصیت‌ها خیلی به دنبال گناه یا احساساتی مثل حسادت نیستند. آنها معمولاً به دنبال آرامش و شادی هستند؛ و این آرامش و لذت را برای همه مردم و اطرافیان می‌خواهند.

مادر

مادر یا مراقب کسی است که در مورد دیگران احساس محبت و مسئولیت بسیاری دارد. در حقیقت همان‌طور که از نام آن پیداست شخصیت‌هایی که کهن‌الگوی مادر در آنها قوی‌تر است معمولاً نسبت به دیگران احساسات مادرانه‌ای دارند.

کهن‌الگوی قهرمان

شخصیت‌های قهرمان به هیچ‌چیز به جز موفقیت و افتخار فکر نمی‌کنند. آنها دوست دارند در همه‌جا بهترین باشند و در هر کاری به موفقیت دست پیدا کنند.

شناخت کهن الگوهای یونگ در کنار مشاور

یکی از جاهایی که کهن الگوهای یونگ می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد خودشناسی است. در حقیقت شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص به این سؤال جواب بدهید که کدام یک از کهن‌الگوها در شما قوی‌تر است. وقتی ما متوجه ویژگی‌های شخصیتی خودمان می‌شویم راحت‌تر می‌توانیم شرایط را مدیریت کنیم. برای آشنایی با سایر روش های خودشناسی کلیک کنید.

برای مثال شما متوجه خواهید شد که نقاط ضعف‌تان کجا هستند و چه دلیلی دارند. و سپس برای برطرف‌کردن آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنید. بااین‌حال به این موضوع دقت داشته باشید که شناسایی کهن‌الگوها موضوع ساده‌ای نیست. شما می‌بایست این کار را زیر نظر یک مشاور متخصص انجام بدهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رویکردهای روانشناسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

کهن الگو یعنی چه؟

کهن الگو یا آرکیتایپ بخش‌هایی از ذهن ناهشیار هستند که در همه تاریخ‌ها و میان مردم همه فرهنگ‌ها مشترک هستند.

شناخت کهن‌الگوها چه فایده‌ای دارد؟

یکی از فواید این کار این است که شما می‌توانید شناخت بهتری از نقاط قوت و ضعف خودتان پیدا کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کهن الگوهای یونگ



:: برچسب‌ها: کهن الگوهای یونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از گذشته یا نموفوبیا یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند هرکسی را درگیر خودش کند. تنها چیزی که برای مبتلا شدن به این بیماری لازم دارید این است که نگران بخشی از گذشته خود باشید. در بیمارانی که ترس از گذشته را تجربه می‌کنند این نگرانی به‌قدری زیاد می‌شود که همه تلاش‌شان را برای فرار از آن بخش زندگی انجام می‌دهند. یا حتی شاید ارتباطشان را با دوستان و هر چیزی که به گذشته مربوط می‌شود قطع کنند. تلاش برای صحبت نکردن راجع به گذشته یا حتی میل به خودکشی از شدت افسوس گذشته نشانه‌های دیگر این بیماری هستند. به همین خاطر می‌توان گفت که ترس از گذشته درصورتی‌که درمان نشود می‌تواند به یک بیماری فلج‌کننده تبدیل شود. پس اگر شما یا هر یک از اطرافیان درگیر نشانه‌های این بیماری شده‌اید اولین و بهترین راهکار دریافت مشاوره استرس است.

منبع: ترس از گذشته

ترس از گذشته

ترس از گذشته یک بیماری اضطرابی است. کسانی که درگیر این مشکل می‌شوند معمولاً از بخشی از گذشته خود می‌ترسند. به همین خاطر هر کاری می‌کنند تا از این گذشته فرار کنند. شاید با خودتان بگویید که خاطرات تلخ در زندگی همه ما وجود دارند. این موضوع کاملاً درست است. هرکدام از ما مشکلاتی را در زندگی تجربه کرده‌ایم که دیگر دوست نداریم به آنها برگردیم. اما این مشکل در کسانی که درگیر ترس از گذشته می‌شوند شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

این ترس در این افراد به حدی می‌رسد که حتی می‌تواند خطر خودکشی را به همراه داشته باشد. اما خبر خوب این است که نشانه‌های این بیماری قابل‌درمان هستند. به همین خاطر درصورتی‌که نشانه‌ها را در فردی مشاهده کردید برای از بین بردن و درمان آن ها حتما با متخصصین صحبت نمایید. برای آشنایی بیشتر با پیامدهای اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

نشانه های ترس از گذشته

با شناخت نشانه‌های ترس از گذشته شما متوجه خواهید شد که آیا ترس‌های‌تان به مرز بیماری رسیده است یا خیر. البته به این نکته توجه داشته باشید که همه این نشانه‌ها با هم در یک فرد دیده نمی‌شود. بلکه هر چه تعداد بیشتری از علائم در یک نفر باشد یا یک نشانه شدت بیشتری داشته باشد با احتمال بیشتری می‌توانیم از این اختلال صحبت کنیم. مهم‌ترین نشانه های ترس از گذشته عبارتند از:

  • تلاش برای فرار از گذشته یا بخشی از آن
  • ترس از بیماری‌هایی مثل آلزایمر که باعث می‌شوند فرد گذشته خود را فراموش کند
  • فرد از گذشته صحبت نمی‌کند یا زمانی که صحبت‌هایی را در این باره می‌شنود دچار اضطراب می‌شود
  • علائم اضطراب مانند عرق کردن دست‌ها، تنگی نفس یا تپش قلب با دیدن نشانه‌های مربوط به گذشته در فرد دیده می‌شوند.
  • میل به خودکشی یا آسیب‌زدن به خود از شدت افسوس برای خاطرات گذشته

دلایل ترس از گذشته

هیچ دلیل مشخصی برای ترس از گذشته وجود ندارد. در حقیقت می‌توان گفت که هرکس برای ترس‌هایش دلیل خاصی دارد. بااین‌حال نقش بعضی از مسائل در این موضوع می‌تواند بیشتر از سایرین باشد. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره کرده‌ایم، اما ممکن است شما دلیل به خصوص خودتان را داشته باشید و برای رفع آن حتما به متخصص مراجعه نمایید. برای آشنایی با انواع فوبیا کلیک کنید.

آمادگی‌های ژنتیکی

تحقیقات نشان داده که بعضی از ما نسبت به دیگران آسیب‌پذیری بیشتری در مقابل اضطراب داریم. در واقع نشانه‌هایی هستند که از رابطه بین ژنتیک و بیماری‌های اضطرابی صحبت می‌کنند. و این بیماری اضطرابی می‌تواند در هر فرد به شکل متفاوتی در بیاید. به همین خاطر ژن‌ها را می‌توانیم یکی از دلایل مشکلاتی مانند ترس از گذشته بدانیم.

اتفاقات ناگوار

گاهی اوقات در زندگی اتفاقاتی پیش می‌آید که تحمل آن برای ما بسیار سخت یا غیرممکن است. هیچ‌کدام از ما وقتی از آن روزها می‌گذریم دوست نداریم که بار دیگر این خاطرات را تکرار کنیم. این شرایط برای بعضی از افراد شدت بیشتری پیدا می‌کند. آن‌ها به حدی از مشکلاتی که تجربه کرده‌اند آسیب دیده‌اند که سعی می‌کنند در ادامه زندگی از آن فرار کنند.

فشارهای اجتماعی

یکی از دلایلی که باعث ترس از گذشته می‌شود حرف‌ها و قضاوت‌های دیگران است. زندگی در یک جامعه به این معناست که شما باید قوانین و هنجارهای آن محیط را رعایت کنید. در غیر این صورت رفتار اطرافیان با شما می‌تواند مشکلات بسیاری را برای‌تان به همراه داشته باشد. همین موضوع تبدیل به یکی از دلایلی می‌شود که فرد را از رفتار و قضاوت دیگران ترسانده و باعث می‌شود که درگیر مشکلاتی مانند ترس از گذشته شود.

درمان ترس از گذشته

ترس از گذشته مشکلی نیست که به‌خودی‌خود حل شود. باقی‌ماندن این بیماری و بی‌توجهی به درمان آن می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد به همراه داشته باشد. ساده‌ترین این مسائل این است که شما آرامش را در زندگی‌تان تجربه نمی‌کنید. به همین خاطر بهتر است به دنبال راهی برای درمان این شرایط باشید. به خاطر داشته باشید که بهترین و تقریباً تنها روش برای درمان قطعی ترس از گذشته این است که از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای آشنایی با روش های علمی درمان ترس ها کلیک کنید.

روش‌های درمان ترس از گذشته

بزرگ‌ترین مشکل کسانی که درگیر ترس از گذشته هستند این است که از نشانه‌های مربوط به گذشته فرار می‌کنند. و یا در شرایطی که مجبورند با واقعیت مواجه شوند ترس بسیاری را تجربه می‌کنند. به همین خاطر اولین کاری که مشاور برای شما انجام می‌دهد این است که راه‌های آرام‌سازی را به شما آموزش می‌دهد. وقتی این راهکارها را یاد بگیرید به‌خوبی می‌توانید اضطراب خود را در مواجهه با این شرایط مدیریت کنید. پس از اینکه بیمار روش آرام‌سازی را به‌خوبی یاد گرفت درمانگر به‌تدریج او را با خاطراتی که از آن می‌ترسد مواجه می‌کند تا زمانی که بیمار یاد بگیرد در مقابل تمامی این شرایط آرامش خود را حفظ کند.

یکی دیگر از کارهایی که مشاور برای شما انجام خواهد داد این است که به شما کمک می‌کند افکار منفی مثل سرزنش کردن دائم خود و یا ترس از قضاوت دیگران را کنار بگذارید و شجاعانه با این بخش از زندگی خودتان مواجه شوید.

کم‌کردن افسوس گذشته

اگر مشکل شما به‌اندازه ترس از گذشته جدی نیست می‌توانید از برخی راهکارها برای تغییر شرایط کمک بگیرید. تاثیر روش هایی که در ادامه شرح داده ایم بعد انجام متداول آن ها مشخص خواهد شد، اما اگر تغییری احساس نکردید حتما به متخصص مراجعه نمایید.

روی لحظه تمرکز کنید

گذشته برای همیشه تمام شده و آینده نیز برای همه ما نامعلوم است. به همین خاطر لحظه حال تنها زمانی است که می‌توانید در آن زندگی کنید. پس سعی کنید روی این لحظه از زندگی‌تان تمرکز داشته باشید. هنگامی که حواستان پرت گذشته یا آینده می‌شود سعی کنید به‌جای غرق شدن در افکارتان از آنها فاصله بگیرید. اگر این کار برایتان سخت است می‌توانید از تکنیک تمرکز روی اندام‌های بدن استفاده کنید.

تمام توجه و تمرکزتان را روی بخشی از بدن مثل دست یا پا بگذارید. سعی کنید احساساتی که این قسمت از بدن‌تان در این لحظه تجربه می‌کند را بدون دست زدن به این اندام احساس کنید. این تمرین به شما کمک می‌کند حضور در لحظه را بهتر یاد بگیرید. برای انجام هر چه بهتر این تمرینات مقاله کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی را بخوانید.

استفاده از تمرینات آرام‌سازی

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان اضطراب و نگرانی استفاده از تمرینات آرام‌سازی مثل ریلکسیشن است. اگر بتوانید روزانه ده دقیقه برای این کار وقت بگذارید با نتایج فوق‌العاده آن مواجه خواهید شد. به‌طورکلی این تمرین‌ها به شما کمک می‌کنند که قدرت تمرکز خود و رهایی از ترس‌های مربوط به گذشته و آینده را افزایش دهید برای آشنایی با تمرینات ریلکسیشن کلیک کنید.

تغییر افکار

سعی کنید ذهنیت و باورهایتان را راجع به گذشته تغییر دهید. برای این کار می‌توانید تمامی افکار منفی که دارید را روی کاغذ بنویسید. سپس با خودتان به این سؤال پاسخ بدهید که واقعاً چقدر این افکار منطقی هستند؟ اگر فکر می‌کنید جایگزین‌های مثبت‌تری هم می‌توانید برای افکارتان در نظر بگیرید حتماً در مقابل افکار منفی آن‌ها را بنویسید. و اگر فکر می‌کنید واقعاً افکارتان منطقی هستند بهتر است به دنبال یک راهکار مناسب‌تر از فرار برای آن باشید. در این زمینه می‌توانید از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس و اختلالات مرتبط می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

آیا دارویی برای درمان ترس از گذشته وجود دارد؟

دارویی که به طور اختصاصی این بیماری را درمان کند وجود ندارد. بااین‌حال ممکن است بعضی از پزشکان از داروهای ضداضطراب برای کم‌شدن علائم استفاده کنند. بااین‌حال دقت داشته باشید که استفاده از دارو نمی‌تواند درمان قطعی برای شرایط شما باشد. بهتر است برای درمان کامل از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ترس از گذشته



:: برچسب‌ها: ترس از گذشته ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دوستی دختر و پسر چه پیامدهایی دارد؟ علل و عوامل مختلفی امروزه باعث شده است که دوستی دختر و پسر گسترش پیدا کند و نسبت به گذشته رایج‌تر باشد. از جمله این دلایل می‌توان به کاهش یافتن فرصت ازدواج برای جوانان و افزایش سن ازدواج را مثال زد. این دوستی‌ها در کشور ما به دلیل مغایرت با ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی می‌تواند زمینه ساز آسیب‌های زیادی شود. برای مثال نداشتن تعهد، تزلزل رابطه و افزایش تجربه شکست‌های عاطفی برای هردو طرف از جمله این آسیب‌ها هستند. ما در ادامه این مقاله در

منبع: مضرات و مشکلات دوستی دختر و پسر

دوستی دختر و پسر

دوستی دختر و پسر در هر دوره سنی می‌تواند اتفاق بیافتد، اما با توجه به مهارت های ارتباطی و نیازهای هر گروه سنی باید برخورد و رویکرد مناسبی اتخاذ کرد. بیشتر والدین دچار نگرانی های زیادی برای ارتباط های فرزندان نوجوان و جوان شان هستند. خیلی از ما نمی‌دانیم که چطور فرزندمان را آماده رویارویی با سایر افراد جامعه بکنیم؛ به طوری که او بتواند در کنار حفظ ارتباطات اجتماعی، مرزهایی را برای خود تعیین کند. از آن جا که همه آدم ها و خانواده ها مثل هم فکر و رفتار نمی‌کنند، نمی‌توان یک روش را به عنوان بهترین معرفی کرد، بلکه با بررسی شرایط و دیدگاه های اعضای آن خانواده می‌توان تعادل را برقرار نمود. در ادامه جهت کسب آگاهی لازم درباره معایب و فواید برخورد دو جنس با یکدیگر توضیحاتی آورده‌ایم.

معایب و مضرات دوستی دختر و پسر و ارتباط آن با روابط خارج از عرف

علل و عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود که دختر و پسرهای امروزی به روابط دوستانه تمایل بیشتری داشته باشند و این مسئله نسبت به گذشته رواج بالاتری پیدا کند. ما در ادامه به به چند مورد از مهم‌ترین عللی که در این موضوع نقش دارند اشاره کرده‌ایم.

1- بالا رفتن سن ازدواج

امروزه فاکتورهایی که آمادگی فرد برای ازدواج را تعیین می‌کنند تغییر کرده است. برای مثال با اهمیت یافتن میزان تحصیلات افراد زیادی ازدواج خود را تا اتمام دوران تحصیلات دانشگاهی به تعویق می‌اندازند. این مسئله در کنار گذراندن مراحلی مثل سربازی و کاریابی نسبت به گذشته، اکثر افراد مجبور هستند که سال‌های طولانی‌تری را مجرد بمانند. با این حال به دلیل اینکه نیازهای جنسی و عاطفی هم‌چنان با شروع دوره نوجوانی در افراد وجود دارد ناتوانی در مدیریت نیازها می‌تواند باعث شود که افراد قبل از ازدواج به روابط دوستی روی بیاورند.

2- وجود محدودیت‌های زیاد برای ازدواج

با پیشرفت جوامع، بسیاری از افراد سبک‌های زندگی تجمل گرایانه‌ای را می‌پسندند و نمی‌توانند زندگی ساده‌ای را آغاز کنند. همین مسئله باعث می‌شود که ازدواج روز به روز برای آن‌ها دشوارتر شود. علاوه بر این با وجود مشکلاتی نظیر تورم و بیکاری در جامعه ما برآورده کردن اهداف بلندپروازانه یا حتی معمولی دشوارتر شده و بسیاری از جوانان نمی‌توانند حتی خواسته‌های معقول خود را برآورده کنند. همین مسئله باعث می‌شود که برخی از آن‌ها از ازدواج صرف نظر کرده و دوستی های دختر و پسری را ترجیح دهند.

3- دوستی دختر و پسر | عدم مسئولیت پذیری

افرادی که در خانواده‌هایی با سبک تربیتی نازپرورده رشد می‌کنند دیرتر می‌توانند مسئولیت‌های زندگی را بپذیرند. آن‌ها عادت کرده‌اند که همواره مسئولیت‌های زندگی را به دوش دیگران بیاندازند و سختی چندانی را تحمل نکنند. همین امر باعث می‌شود که برای تن دادن به ازدواج مقاومت بیشتری به خرج دهند و اغلب دوستی و روابط سطحی را ترجیح دهند.

4- داشتن سبک زندگی عشرت طلبانه

برخی افراد به روابط دختر و پسری به عنوان نوعی تفریح و سرگرمی نگاه می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که نتوانند دید درستی نسبت به ازدواج داشته باشند و آن را به عنوان محدودیت در نظر می‌گیرند. این افراد مسلما به جای ازدواج روابط خارج از چارچوب و چندگانه را ترجیح می‌دهند و پس از ازدواج نیز بیش از دیگران در معرض ریسک خیانت قرار دارند.

آیا دوستی دختر و پسر فوایدی هم دارد؟

بسیاری از افراد امروزه طرفدار روابط آزاد هستند و معتقدند این دوستی‌ها نه تنها ضرری ندارد بلکه می‌تواند با منافعی برای دو طرف همراه باشد. از نگاه روانشناسی این مسئله زمانی صدق می‌کند که این روابط با ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی یک جامعه در تضاد نباشد و افراد در همان روابط دوستی نیز حق و حقوقی را برای یکدیگر قائل باشند. زمانی که در جامعه‌ای روابط دختر و پسری از جانب عموم پذیرفته شده نیست و افراد مجبورند ارتباطی پنهانی داشته باشند، در صورت بروز هرگونه مشکل از حمایت کم‌تری برخوردارند و این رابطه بیش از اینکه با منفعت همراه باشد زمینه ساز بروز آسیب برای آن‌ها خواهد بود. برای آشنایی با اصول دوستی به قصد ازدواج کلیک کنید.

آسیب های دوستی دختر و پسر

بر اساس مشاهدات روانشناسان از مراجعین خود در مراکز مشاوره، روابط دختر و پسر به خصوص در کشور ما می‌تواند برای طرفین به خصوص برای دخترها پیامدهای منفی بسیاری را به بار بیاورد. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آسیب‌ها در این زمینه اشاره کرده‌ایم. در صورتی که در رابطه خود دچار مشکل شده‌اید می‎‌توانید از خدمات مشاوره رابطه دختر و پسر استفاده نمایید.

1- نبود تعهد رسمی در رابطه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در رابطه عاطفی برای هردو طرف امنیت روانی ایجاد می‌کند متعهد بودن زوجین است. در ازدواج افراد به دلیل تبعات اجتماعی و خانوادگی محدودیت‌های بیشتری برای زیر پا گذاشتن تعهدات دارند. این محدودیت‌ها همانند یک ترمزگیر برای رابطه عمل می‌کنند و کمتر اجازه می‌دهند که فرد به راحتی رابطه را کنار بگذارد یا به فریب کاری روی بیاورد. این در حالی است که در بسیاری از موارد عدم رعایت تعهد برای طرفین هیچ‌گونه پیامد جدی ندارد و فرد می‌تواند به راحتی عهد و پیمان خود را زیر پا بگذارد. بنابراین حتما باید حد و مرز در رابطه را مشخص کنید.

2- افزایش ریسک بروز شکست عاطفی

با توجه به اینکه تمام کردن روابط دختر و پسری همواره آسان‌تر از ازدواج است احتمال بروز شکست عاطفی نیز در آن بیشتر است. با توجه به اینکه شکست عاطفی می‌تواند مسئله بسیار تاثیرگذاری در سلامت روان باشد و زمینه ساز بروز اختلالاتی نظیر افسردگی و اضطراب گردد بسیار اهمیت دارد که همواره در مورد آن هشیار باشید و به هرقیمتی برای رفع نیازهای عاطفی و جنسی خود با جنس مخالف وارد رابطه نشوید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله روانشناسی عشق را بخوانید.

3- وجود باورهای منفی در مورد دوستی دختر و پسر

در جامعه و فرهنگ ما اکثر افراد نگاهی منفی به رابطه دختر و پسری دارند. در بسیاری از موارد این مسئله به ریشه‌های اعتقادی مربوط می‌شود. این نگاه منفی باعث می‌شود که خیلی از دختر و پسرها همواره در رابطه خود نوعی احساس گناه و ناراحتی پنهان را تجربه کنند. همین مسئله می‌تواند در دراز مدت به سلامت روان طرفین آسیب بزند و زمینه ساز مشکلاتی نظیر افسردگی و اضطراب شود.

4- نبود حمایت اجتماعی

از آنجایی که عموم مردم به خصوص در مورد دخترها نگاه خوبی به رابطه داشتن با جنس مخالف ندارند در نتیجه حمایتی نیز از این موضوع نمی‌کنند. به همین خاطر اکثر افراد پس از تجربه شکست عاطفی یا هرگونه مشکل در رابطه با پارتنر خود کم‌تر حمایت و پشتیبانی دریافت می‌کنند که این موضوع شدت آسیب‌های وارده را افزایش می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید : مرور رابطه با چند سوال

 

دوستی دختر و پسر | توصیه ها و راهکارهایی برای کاهش آسیب

با توجه به آسیب‌ها و پیامدهای دوستی دختر و پسر در ادامه به راهکارهایی اشاره کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند بتوانید اوضاع را بهتر مدیریت نمایید.

1- در مورد استانداردهای خود برای ازدواج تجدید نظر کنید

برخی افراد فکر می‌کنند تنها زمانی می‌توانند ازدواج کنند که تمامی فاکتورهای لازم را به طور کامل داشته باشند. به همین خاطر به دلیل احساس ناتوانی برای ازدواج به روابط دوستی روی می‌آورند. این در حالی است که اگر شما از نظر شخصیتی، فرهنگی و خانوادگی به هم نزدیک باشید می‌توانید بسیاری از مسائل را با مشارکت یکدیگر حل کنید و در کنار همسرتان با سرعت بیشتری در زندگی پیش بروید. در نظر داشته باشید که هیچ انسانی کامل نیست و شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید. برای اینکه بتوانید پیش بینی کنید ازدواج شما در سن و سالی که دارید تا چه حد می‌تواند موفقیت آمیز باشد بهتر از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرید.

2- فرزندان خود را درگیر تجملات نکنید

برخی از خانواده‌ها توقعات بسیار بالایی در مورد عروس و یا داماد خانواده خود دارند. با توجه به فشارهای اقتصادی و شرایط دشوار برای مستقل شدن جوان‌ها بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند توقعات خانواده‌ها را برآورده کنند. همین مسئله باعث می‌شود که از ازدواج بهراسند و روابط دوستی را ترجیح دهند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که بتوانید دیگاه واقع بینانه‌ای داشته باشید و علاوه بر مادیات ملاک‌های دیگری را نیز در نظر بگیرید.

3- دوستی دختر و پسر | نیازهای جنسی خود را مدیریت کنید

یک باور عمومی غلط که در میان عامه مردم رواج دارد این است که نیازهای جنسی همانند نیازهای اولیه نظیر گرسنگی و تشنگی هستند و باید هر طور که شده برآورده شوند. این در حالی است که شما می‌توانید انرژی جنسی را از طریق مجاری دیگری نظیر ورزش کردن تخلیه نمایید. در نتیجه هرگز به خاطر این مسئله خود را در روابط دوستی و آسیب زا درگیر نکنید.

4- روحیه مسئولیت پذیری را در فرزندان خود تقویت کنید

یکی از دلایل بسیار رایجی که باعث می‌شود افراد در روابط آسیب زا با جنس مخالف گرفتار شوند نبود روحیه مسئولیت پذیری و تعهد است چرا که این روابط بر خلاف ازدواج به راحتی پایان می‌یابند و افراد معمولا هزینه کمی بابت رفتارهای نادرست خود متقبل می‌شوند. برای جلوگیری از این معضل بسیار اهمیت دارد که از همان کودکی بر پرورش روحیه مسئولیت پذیری در فرزند خود تمرکز کنید و آن‌ها را افرادی پایبند و متعهد بار بیاورید. والدینی که سبک تربیتی نازپرورده‌ای دارند و اجازه نمی‌دهند بچه‌هایشان خود برای جبران اشتباهات تلاش کنند اغلب در پرورش روحیه مسئولیت پذیری فرزندان با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با جنس مخالف می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا داشتن روابط متعدد قبل از ازدواج می‌تواند ریسک خیانت را افزایش دهد؟

بله، افرادی که درگیر روابط متنوع می‌شوند به مرور این مسئله به سبک زندگی‌شان تبدیل می‌شود و یک شبه پس از ازدواج نمی‌توانند آن را کنار بگذارند. از همین‌رو ریسک خیانت در این افراد می‌تواند بیش از دیگران باشد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مضرات و مشکلات دوستی دختر و پسر



:: برچسب‌ها: مضرات و مشکلات دوستی دختر و پسر ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()