نوشته شده توسط : ذهن نو

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در بیرجند برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در بیرجند مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان بیرجند

خانه سالمندان بیرجند

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان بیرجند

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر بیرجند را آورده‌ایم:

خانه سالمندان مهر امام رضا بیرجند بین غفاری 5 و 7
آسایشگاه سالمندان امید بیرجند – شهرک شهید مفتح – انتهای خیابان فنی و حرفه اس
خانه سالمندان شفیق طبس – شهرک امیر المومنین – فضیلت 5 شرقی

انواع خدمات در خانه سالمندان بیرجند

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان بیرجند می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خانه سالمندان بیرجند



:: برچسب‌ها: خانه سالمندان بیرجند ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب چاقو زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع: تعبیر خواب چاقو

تعبیر خواب چاقو

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از چاقو در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر چاقو را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب چاقو از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی است که می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که چاقویی در دست دارید و همینطور می‌دانستید که چاقو متعلق به شماست، تعبیر خوابتان یک نوزاد پسر است.

در صورتی که همراه با چاقو دیگر سلاح ها را نیز در خواب به همراه داشته باشید، تعبیر خواب‌تان این است که به زودی به جایگاه بزرگ، عظمت و احترام خواهید رسید و در جایگاهی بهتر از قبل خواهید بود.

بریدن دست با چاقو در خواب و زخمی شدن نیز به عشق تعبیر می‌شود. به این معنی که خواب‌بیننده یا عاشق است و یا به زودی عاشق می‌گردد.

تعبیرخواب چاقو از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید : دیدن چاقو در خواب دارای شش تعبیر متفاوت است که در ادامه آن‌ها را آورده‌ایم:

  • مهر و محبت به کسی
  • نوزاد و فرزند
  • موفقیت و پیروزی
  • پناه و امنیت
  • توانایی و قدرت برای انجام کارها
  • ریاست و رسیدن به حکومت

تعبیرخواب چاقو از نظر جابر مغربی

جابر مغربی از دیگر معبران باستانی است که دیدن چاقو در خواب را به فرزند پسر تعبیر می‌کند. اگر فردی در عالم رویا چاقویی را مشاهده کند، در صورتی که خانم باشد باردار می‌شود و اگر آقا باشد به زودی صاحب یک فرزند پسر خواهد شد.

اگر فردی در خواب ببیند که چاقویی که به همراه دارد، در داخل غلاف شکسته است، خواب او تعبیر خوبی ندارد؛ به طوری که یا یکی از اعضای خانواده‌اش و یا یکی از بستگانش از فامیل را از دست می‌دهد.

زنگ زدن چاقو در خواب نیز اشاره به ضرر و زیان در زندگی واقعی دارد که به تدریج کم می‌شود و جبران می‌گردد. اگر فردی در عالم خواب خود ببیند که در حال تراشیدن چیزی است، این خواب به معنای این است که دیگران از خواب‌بیننده در عالم بیداری، بیگاری می‌کشند.

تعبیرخواب چاقو از نظر  علی بن محد العنبری

علی بن محد العنبری دیدن خواب چاقو را به خدمت رساندن به مردم و یا درگیر شدن با دیگران از برای کمک به دوستان و خویشاوندان تعبیر کرده است. از نظر این معبر باستانی، تیزی چاقو در خواب اشاره به نفوذ سخن خواب‌بیننده به منظور اجرای فرمان‌هایش را دارد.

اگر شخصی در خواب ببیند که چاقویی در دست دارد، به این معنی است که در زندگی واقعی اگر درگیر کشمکشی است در آن پیروز می‌گردد. در صورتی که فرد خودش را در خواب بدون هیچ سلاحی مشاهده کند اما دیگران به او چاقویی بدهند، تعبیر خواب او رزق و روزی است.

تعبیرخواب چاقو از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی از معبران باستانی بزرگ است که خواب چاقو را به زبان بدگویان تعبیر کرده است. هر چه چاقویی که در خواب مشاهده می‌کنید، تیز و برنده و براق باشد به این معنی است که بدگویان در مورد شما زبان تند و تیزتری خواهند داشت.

اگر در خواب خود دیدید که یک چاقو را از فرد دیگری به دست می‌گیرید یا او یک چاقو را به شما هدیه می‌دهد، تعبیر خواب‌تان این است که کسی به شما کمک می‌کند یا شما از فرد دیگری درخواست کمک دارید.

در صورتی که در خواب ببیند که یک عدد چاقو را در داخل کشو میز خود قرار می‌دهید و تمایل دارید از آن برای دفاع از خودتان استفاده کنید، تعبیر خواب‌تان این است که شخصی از نزدیکان‌تان در مورد شما بدگویی می‌کند. هر گونه تهدید شدن در خواب به وسیله چاقو، به معنای امنیت در عالم بیداری است.

این معبر بر این باور می‌باشد که چاقوی غلاف شده، به معنای نعمت و چاقوی آشپزخانه به معنای خدمتکار و کدبانوی خانه است. در صورتی که چاقوی نو را در آشپزخانه خود مشاهده کنید، به این معنی است که به زودی صاحب زنی خانه‌دار می‌شوید.

تعبیر خواب چاقو از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب چاقو ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب چاقو به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده که دیدن حمل چاقو در خواب نمادی از خشم، جدایی و یا تهاجم است. در واقع کسی که خواب چاقو می‌بیند شاید نیاز دارد در زندگی واقعی از دست روابط دست و پا گیر رها شود.

به عقیده یونگ دیدن چاقوی کند در خواب به این معنی است که سخت کوشی‌های خواب‌بیننده نتیجه‌ای در پی ندارد. زخمی شدن با چاقو در خواب نیز اشاره به بعد مردانگی و یا وحشی‌گری حیوانی خواب‌بیننده دارد.

اگر در خواب خود کسی را ببیند که چاقویی در دست دارد، این خواب نشان دهنده یک موقعیت و یا رابطه‌ای می باشد که خواب‌بیننده کنترلی بر روی آن ندارد.

تعبیرخواب چاقو به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون دیدن چاقو در خواب را به دعوا و جدایی در عالم بیداری تعبیر می‌کند. او بر این عقیده است که این خواب نمادی از زیان‌های مالی نیز می‌تواند باشد. در ادامه به چند تعبیر خواب چاقو از آنلی بیتون اشاره کرده‌ایم :

  • چاقوهای زنگ زده : اختلاف میان اعضای خانواده و جدایی
  • تعبیر خواب چاقوی تیز و براق : دشمنان در کمین
  • چاقوی شکسته : شکست در امور عاطفی و شغلی
  • زخمی شدن با چاقو : درگیر شدن در مشکلات خانوادگی
  • معنی خواب زخمی کردن فردی دیگر با چاقو : شخصیتی ناپسند

تعبیرخواب چاقو به روش کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها برای دیدن حالت‌های مختلفی از چاقو در خواب، تعابیر متفاوتی ارائه شده است که در ادامه برخی از آنان را آورده‌ایم :

  • چاقوی نوک تیز : دچار شدن به یک مصیبت و گرفتاری بزرگ
  • معنی خواب چاقوی زنگ زده : رنج کشیدن از دلتنگی و نارضایتی
  • چاقوی شکسته : شکست عشقی
  • تعبیر خواب چاقوی آشپزخانه : مشاجره با دوستان
  • چاقوی قصابی : شروع دوران سخت زندگی
  • معنی خواب چاقوی غذاخوری : مشاجره بزرگ
  • چاقوی جیبی : جدایی عاشق و معشوق
  • پیدا کردن یک چاقو : شکست در کار
  • بریدن چیزی با چاقو : غلبه بر هیجانات
  • زخمی شدن با چاقو : خیانت
  • دو چاقو به شکل ضربدر روی هم : مرگ
  • حمله کردن با چاقو به یکنفر : عملی شدن نقشه‌ها

تعبیرخواب چاقو به روش لیلا برایت

لیلا برایت می‌گوید : اگر خود را در عالم خواب مشغول تمیز کردن یک چاقو مشاهده کنید، در عالم بیداری موضوعی منجر به برانگیخته شدن خشم شما می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تعبیر خواب چاقو



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب چاقو ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره خانواده به شما در داشتن زندگی شاد کمک می کند. خانواده یکی از مهمترین نهاد های است که در جوامع وجود دارد که بر اساس ازدواج دو فرد با یکدیگر تشکل می شود و حفظ تداوم خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. خانواده به عنوان یک کانون برای رشد و تکامل فرزندان و والدین ، التیام و شفا دهی آسیب ها ناشی از محیط اطراف شناخته می شود. اما خانواده همواره با مشکلاتی برخورد می کند که سلامت این کانون را بر هم می زند. در چنین شرایطی مراجعه به یک فرد متخصص در زمینه مشاوره خانواده برای حل مشکلات خانواده بسیار ضروری است. 

در شرایطی که خانواده دچار بحران می شود، تاثیر مخربی را بر روی تک تک اعضا می گذارد و به همین دلیل حل این مشکلات از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین راه برای حل مشکلات خانوادگی مراجعه به مشاوره خانواده است. 

منبع: مشاوره خانواده

مشاوره خانواده

 

مشاوره خانواده که در روانشناسی تحت عنوان درمان سیستمی شناخته می‌شود رویکردی است که در آن درمانگر اعضای خانواده را تشویق می‌نماید تا در طول جلسات با یکدیگر حرف زده و ارتباط برقرار کردن به شیوه سالم را بیاموزند. در جریان این گفتگوها خانواده درمانگر به افراد کمک می‌کند تا راه حل مشکلات خود را با دید بازتری ببینند و بتوانند الگوهای رفتاری جدید را به مرور تمرین نمایند. جهت دریافت مشاوره از برترین متخصصان می توانید به مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو مراجعه نمایید.

 

چه زمانی باید از مشاوره خانواده استفاده کرد ؟

برخی از مشکلات خانوادگی بسیار پیچیده است که تنها راه حل آن مشاوره خانواده و خانواده درمانی است. چرا که ممکن است این مشکلات هر روز در خانواده بزرگتر شود و در نهایت به فروپاشی بنیان خانواده منتهی گردد. البته باید بدانید که به وجود آمدن تنش و بخث در هر خانواده ای طبیعی است به عبارتی هر کسی در زندگی خود با مشکلات خانوادگی روبرو می شود. این اختلالافات ممکن است بین زوجین یا در ارتباط با والدین باشد. حل این مشکلات نیازمند آشنایی با مهارت هایی خاص است. مشاوره خانواده می تواند برای بسیاری از مسائل از جمله مرگ یکی از عزیزان، خیانت، طلاق عاطفی، مشکلات فرزندان و … مفید باشد. 

مرکز مشاوره روانشناسی خانواده ذهن نو با دارا بودن متخصصین با تجربه در زمینه مشاوره خانواده می تواند به شما در بهبود روابط میان اعضای خانواده کمک کند که در ادامه به معرفی برخی از خدمات این مرکز می پردازیم :

خانواده درمانی

خانواده درمانی در زمان مواجه شدن با مشکلات بزرگ در خانواده نقش بزرگی را در درمان مشکلات رفتاری و روانی اعضای خانواده ایفا می کند. حتی به حل مشاجرات خانوادگی کمک می کند. 

مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج به شما در داشتن رابطه ای سالم کمک می کند. ازدواج و انتخاب همسر یک نقطه عطف و مهمترین تصمیمی است که هر هر فرد در زندگی خود انتخاذ می کند. چرا که بعد از ازدواج اهداف زندگی، روابط اجتماعی، خانوادگی، شغل و … شما دستخوش تغییر خواهد شد. به همین دلیل تصمیم برای ازدواج نیاز به پختگی کافی دارد. اما متاستفانه بیشتر مردم، زمان و هزینه زیادی را برای برگزاری مراسم عروسی عالی خرج می کنند تا یک ازدواج عالی ! اگر قصد ازدواج دارید توصیه می کنیم مقاله مشاوره ازدواج را بخوانید.

زوج درمانی

زوج درمانی شاخه‌ای از روانشناسی است که به دنبال اصلاح رابطه میان دو نفر است. درنتیجه برخلاف باور عموم زوج درمانی راهکاری نیست که تنها برای زن و شوهرها مناسب باشد و تمامی افرادی که در رابطه خود مشکلاتی را احساس می‌کنند می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند. برای مثال اگر شما با دوست یا هم‌اتاقی خود دچار مشکل شده‌اید نیز می‌توانید از زوج درمانی استفاده کنید.

سکس تراپی 

حرف زدن در مورد مسائل جنسی برای همه کار آسانی نیست. در واقع عواملی نظیر احساس شرم و خجالت باعث می‌شود افراد در مورد مشکلات جنسی با دیگران مشورت نکنند. با این حال یک مشاور حرفه‌ای با رعایت کردن اصول کاری نظیر رازداری و عدم قضاوت به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت تر در این باره صحبت کنید. دریافت مشاوره جنسی به شما در مورد روش‌های درمان اختلالات جنسی، افزایش رضایت جنسی و نحوه آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان یاری می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره جنسی را مطالعه نمایید. 

روانشناسی کودک

روانشناسی کودک به شاخه‌ای از روانشناسی گفته می‌شود که به طور خاص در ارتباط با کودکان و نیازهای رشدی آن‌ها صحبت می‌کند. در حقیقت روانشناسان کودک معتقدند که نیازهای روحی و توانایی‌های ذهنی کودکان کاملاً متفاوت از بزرگسالان است و به همین خاطر آن‌ها به متخصصینی نیاز دارند که با توانایی‌ها و نیازهایشان آشنایی کامل داشته باشند. با این حال روانشناسی کودک صرفاً راجع به مشکلات و نیازهای روحی کودکان صحبت نمی‌کند. بخش مهمی از این حیطه روانشناسی به چگونگی پرورش هرچه بهتر توانایی‌های کودکان و تبدیل آن‌ها به بزرگسالانی توانمند می‌پردازد.

مشاوره نوجوان

مشاوره نوجوان طیف وسیعی از مشکلات را در برمی‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مدیریت خشم، مشکلات تحصیلی، اختلالات اضطرابی، مشکلات رفتاری، موضوعات مرتبط با خودانگاره نوجوان در مورد بدن، مواجه شدن با قلدری همسالان، افسردگی، پرداختن به رفتارهای پرخطر نظیر مصرف مواد یا الکل، اختلالات خوردن، تعارضات خانوادگی، مشکلات ارتباطی، نحوه برخورد با جنس مخالف، مسائل مرتبط با عزت نفس، درگیری با استرس، انزوای اجتماعی، کنار آمدن با هویت جنسی و … اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشاوره نوجوان را مطالعه نمایید. 

خیانت همسر

مشکل بسیاری از آنهایی که در شرایط خیانت همسر از مشاوره کمک نمی‌گیرند این است که با این خدمات آشنایی ندارند. به همین خاطر بهتر است در ابتدا کمی بیشتر راجع به مشاوره‌خیانت صحبت کنیم. مشاوره خیانت یکی از انواع مشاوره‌های تخصصی است که توسط یک زوج درمانگر یا مشاور متخصص در زمینه خانواده انجام می‌شود. شما در شرایط زیر می‌توانید از این مشاوره استفاده کنید. توصیه می کنیم مقاله مشاوره خیانت را مطالعه نمایید. 

مشاوره طلاق 

مشاوره طلاق نوعی از خدمات روانشناسی است که توسط متخصصان آموزش دیده در حوزه‌های زوج و خانواده ارائه می‌شود. برخلاف باور عمومی مشاوره طلاق نوعی روش اقناع سازی زوجین برای بازگشت بی چون و چرا به زندگی مشترک نیست بلکه روانشناس به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیش از هرچیز هیجانات منفی خود نظیر خشم را مدیریت کنید و با دید وسیع‌تری به نقاط قوت و ضعف زندگیتان نگاهی بیاندازید. در واقع یک مشاور حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید هزینه‌های طلاق گرفتن و در مقابل برگشتن به زندگی مشترک را در دو کفه ترازو قرار دهید. او در نهایت به شما اجازه می‌دهد که خود انتخاب کنید کدام کفه سنگین‌تر است و رفتن در کدام مسیر می‌تواند برای هردوی شما هموارتر باشد.

 

اهمیت مراجعه به مشاوره خانواده

خانواده یکی از مهم‌ترین منابع دریافت حمایت، عشق و امنیت است. با این حال در بسیاری از مواقع اعضای خانواده به دلایل مختلف می‌توانند تحت فشار قرار بگیرند. برای مثال درگیری با مشکلات مالی، عدم تفاهم بر سر تربیت فرزند یا ناتوانی در برآورده کردن نیازهای عاطفی از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانند یک خانواده را درگیر اختلاف و تعارض کنند. در این شرایط مشاوره خانواده یکی از ابزارهایی است که به شما کمک می‌کند بتوانید از این مشکلات عبور کرده و روابط سالم‌تری را با یکدیگر تجربه کنید. البته همواره این مسئله مهم را به خاطر بسپارید که درمانگر یا مشاور قرار نیست معجزه کرده و همه مشکلاتتان را حل کند بلکه در بسیاری از مواقع به شما می‌آموزد چگونه بتوانید با شرایط خود سازگار شوید و به درستی با آن‌ها کنار بیایید.

انواع مسائلی که در مشاوره خانواده مطرح می‌شوند

مشاوره خانواده سبکی از خدمات روان درمانی است که بسیار انعطاف پذیر بوده و می‌تواند به گستره گوناگونی از مشکلات بپردازد. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در مشاوره خانواده مطرح می‌شوند می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد.

1- تصمیم‌گیری برای طلاق و جدایی

تصمیم‌گیری برای طلاق همیشه کار آسانی نیست به خصوص اگر پای بچه‌ها وسط باشد. برای مثال کودکان کوچک‌تر کمتر می‌توانند جدایی پدر و مادر خود را درک کنند و ممکن است از این موضوع آسیب زیادی ببینند. در این شرایط مشاوره خانواده به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیم خود را به درستی بررسی کرده و در صورت رسیدن به گزینه طلاق، سایر اعضا یعنی فرزندان را نیز برای این رویداد آماده کنید.

2- اختلافات و مشکلات مالی از مسائل مطرح شده در مشاوره خانواده

اختلاف بر سر موضوعات مالی یکی از مشکلاتی است که برای بسیاری از خانواده‌ها اتفاق می‌افتد. برای مثال ممکن است زن و مرد بر سر مخارج خانواده با یکدیگر تفاهم نداشته باشند و همین مسئله به مرور به اختلافات آن‌ها دامن بزند. مشاور خانواده با استفاده از رویکردهایی نظیر رویکرد حل مسئله به شما کمک می‌کند تا به گزینه‌های مشترکی برای رفع مشکلات خود دست یابید و با تنش کمتری این موضوعات را پشت سر بگذارید.

3- بروز تغییراتی در ساختار خانواده

مسائلی نظیر مرگ، جدایی یا بیمار شدن یکی از اعضای خانواده می‌تواند ساختار کلی را به هم ریخته و باعث شود زندگی افراد از حالت روتین خارج گردد. در این شرایط اغلب مسئولیت‌ها جا به جا شده و ممکن است افراد تحت فشار بسیار زیادی قرار بگیرند. مشاور خانواده برای حل این مشکل به اعضا کمک می‌کند تا راهکارهای مقابله‌ای مناسب در برابر مشکلات را تمرین نمایند و مجدداً تعادل زندگی را به حالت نرمال برگردانند.

4- درگیری با نوجوان

داشتن برخورد مناسب با نوجوان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از خانواده‌هاست. چراکه در دوران نوجوانی کودکان دیروز به یک باره از حالت اطاعت و تسلیم خارج شده و دائماً تلاش می‌کنند هویت مستقل خود را به رخ خانواده بکشند. آن‌ها ممکن است تلاش کنند سبک زندگی متفاوتی را در پیش بگیرند و همین کار آن‌ها باعث نگرانی پدر و مادر شود. در این شرایط احتمال دارد کنترل اوضاع از دست پدر و مادر خارج شده و همین باعث شود آن‌ها از راه‌حل‌های ناسالمی نظیر محدود کردن، انتقادگری بیش از حد و بالعکس آزادی بخشی بی حد و حصر استفاده کنند. در جلسات مشاوره خانواده درمانگر تلاش می‌کند تعامل‌های موجود بین والدین و فرزند نوجوان را مشاهده کرده و به آن‌ها کمک کنند تا الگوهای غلط میان خود را اصلاح نمایند.

5- حل مشکلات بین خواهر و برادرها

بروز اختلاف و تنش بین فرزندان یکی از مسائل طبیعی و اجتناب ناپذیر در همه خانواده‌هاست. با این حال برخی مواقع ممکن است این اختلاف‌ها آن‌قدر جدی شده که سلامت روان همه اعضا را تحت تأثیر قرار دهد. این مسئله به خصوص بین فرزندان نوجوان یا پس از به دنیا آمدن فرزند دوم بین بچه‌های کوچک‌تر بیشتر دیده می‌شود. مشاوره خانواده در این موقعیت‌ها می‌تواند نگرانی‌های موجود را کاوش کرده و به اصلاح روابط کمک بسیاری نماید.

6- کنار آمدن با مسئله آشیانه خالی

آشیانه خالی یکی از مسائلی است که اغلب پدر و مادرها در سنین میانسالی و با رفتن فرزندان از خانه آن را تجربه می‌کنند. در واقع با ازدواج بچه‌ها یا رفتن برای ادامه تحصیل، زن و مرد احساس تنهایی و انزوا می‌کنند و ممکن است نتوانند به سادگی با این مسئله کنار بیایند. در این شرایط حتی ممکن است اختلافات کهنه سر باز کنند و کیفیت زندگی مشترک را پایین بیاورند. مراجعه به یک روانشناس به شما کمک می‌کند تا بتوانید این مرحله از زندگی خود را با تنش کمتری پشت سر بگذارید و این زمان را به فرصتی برای غنی‌تر کردن ارتباطات زناشویی خود تبدیل کنید.

7- درگیری یکی از اعضا با مشکلات روانشناختی

درگیر شدن یکی از اعضای خانواده با مشکلاتی نظیر اضطراب، افسردگی، اعتیاد و… می‌تواند ریشه در تعاملات ناسازگار خانوادگی داشته باشد. همچنین درمان این مشکلات در صورت آموزش دیدن و درگیر شدن سایر اعضای خانواده با سهولت بیشتری انجام می‌شود. در نتیجه در بسیاری از مواقع هنگام بروز این مشکلات درمانگر تلاش می‌کند به جای برگزاری جلسات با فرد اصلی که درگیر مشکلات روانشناختی شده؛ جلسات درمانی را با حضور کل خانواده برگزار کند.

 

سؤالات متداول

برای دریافت مشاوره خانواده باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟

مشاوران و روانشناسانی که در حوزه زوج و خانواده آموزش‌های حرفه‌ای دیده‌اند بهترین گزینه‌ها برای دریافت مشاوره خانواده هستند. البته توجه داشته باشید که مشاوران درمانگر اختلالات روان‌شناختی نیستند. در نتیجه اگر یکی از اعضای خانواده‌تان با مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب و اعتیاد درگیر شده و می‌خواهید خانواده درمانی را شروع کنید لازم است حتماً از یک روانشناس بالینی کمک بگیرید؛ اما برای سایر مشکلات می‌توانید نزد مشاوران نیز مراجعه نمایید. با دریافت مشاوره تلفنی خانواده آسان و سریع می‌توانید با متخصصان ارتباط برقرار کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره خانواده



:: برچسب‌ها: مشاوره خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره کودک تلفنی از جمله خدمات مشاوره روانشناسی است. بدون شک رشد و تربیت درست کودک و نوجوان مسئولیت سنگینی است که به دوش والدین گذاشته شده است. بخصوص کودکان امروز که دائما در حال یادگیری و کسب اطلاعات هستند و همه چیز را می فهمند. طبیعی است که پدر و مادر ها در زمان مواجه شدن با خیلی از مشکلات و مسائل مربوط به کودکان نیازمند راهنمایی از یک فرد متخصص در زمینه کودک شوند. مشاوره تلفنی کودک در این مواقع یکی از بهترین راه حل ها برای والدین می باشد. 

منبع: مشاوره کودک تلفنی

مشاوره کودک تلفنی

با توجه به در دسترس نبودن مراکز معتبر در همه جای کشور و تراکم بیش از حد آن‌ها در مناطقی نظیر پایتخت یا شهرهای بزرگ، بسیاری از افراد امکان مراجعه حضوری به این مراکز را ندارند. علاوه بر این مسائلی نظیر شیوع ویروس کرونا باعث شده است که افراد تمایل کمتری به دریافت مشاوره حضوری داشته باشند و خدمات مشاوره تلفنی یا آنلاین کودک را ترجیح دهند. با توجه به اینکه مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان یکی از مسائل عمده در مشاوره روانشناسی است؛ امروزه بسیاری از مراکز مشاوره اقدام به ارائه خدمات تلفنی در این زمینه کرده‌اند که این امر کار را برای بسیاری از والدین آسان کرده است.

 

مشاوره کودک تلفنی در چه زمینه هایی انجام می شود

در جلسات مشاوره تلفنی کودک معمولا موضوعات و مسائل متفاوتی در مورد کودکان مطرح می شود. که در برخی موارد ریشه اصیلی مشکل از نظر پدر و مادر پنهان است و نیاز به ریشه یابی توسط متخصص کودک دارد. ولی به طور کلی از جمله پر تکرار ترین مسائل در جلسات مشاوره کودک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • اصرار کودک بر خواسته اش
  • بیش فعالی کودک
  • پرخاشگری کودک
  • مسائل و سوالات جنسی کودکان
  • دروغ گویی
  • زورگویی کودک در محیط خانه یا مدرسه
  • ترس و فوبیا در کودکان
  • گریه و لجبازی کودک
  • عدم تمرکز کودک
  • مشکلات خواب کودک
  • استرس و اضطراب در کودکان
  • مشکلات ارتباطی کودک با سایرین
  • استعدادیابی کودک
  • پرورش و رشد صحیح کودک
  • و سایر موارد 

سوالات متداول مشاوره کودک تلفنی

از جمله سوالات متداول در جلسات مشاوره تلفنی کودک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • علت پرخاشگری و بی قراری در کودکان چیست ؟
  • با دروغ گویی کودکان چگونه برخورد کنم ؟
  • پاسخ صحیح به سوالات جنسی کودکان چیست ؟
  • چگونه برای فرزندم الگوی مناسبی باشم ؟
  • چگونه در مقابل اصرار و گریه کودک رفتار کنم ؟ 
  • آیا شیطنت های زیاد فرزندم نشانه بیش فعالی اوست ؟
  • نحوه برخورد صحیح با رفتار نامناسب کودک چیست ؟
  • چگونه فرزند خود نسبت به رفتن به مهدکودک علاقه مند کنم ؟
  • طلاق والدین چه تاثیری بر کودک دارد ؟
  • چگونه فرزندم را استعدادیابی کنم ؟
  • شیوه تربیتی متفاوت ( پدر و مادر، مادربزرگ و پدربزرگ، مربیان مهد کودک، معلمان مدرسه و … ) و عدم هماهنگی بین آنها چه تاثیر بر روی کودک دارد ؟
  • چگونه اعتماد به نفس کودکم را بالا ببرم
  • نحوه برخورد صحیح با لجبازی کودک چیست ؟

بعضی ازموضوعاتی که یک مشاور تلفنی کودک می تواند کمک کند :

اوتیسم کودک

اوتیسم کودک معمولا توسط والدین توسط مشاهده نشانه هایی در رفتار کودک تشخیص داده می شود. این کودکان در انجام کارهای عادی مانند دیگر همسن و سالان خود عمل نمی کنند و رفتار های متفاوتی دارند. با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند. تمایلی به بازی با هم سنانشان ندارند و اغلب اوقات به طور مداوم یک کلمه را تکرار می کنند. مشاوره کودک به والدین این کودکان کمک می کند تا بتوانند مهارت های رفتاری و کلامی لازم را به این کودکان آموزش بدهند و  کمک فراوانی در درمان این کودکان می کنند.  

بیش فعالی کودک

بیش فعالی کودک نوعی اختلال روانی است که موجب رفتار های خاصی در کودک می شود. این کودکان معمولا پر جنب و جوش هستند و نشانه ای از آرامش در آنها دیده نمی شود. نکته مهم در تشخیص بیش فعال کودک عدم تمرکز در این کودکان است. مشاوره کودک ذهن نو به شما در درمان این بیماری کمک می کند.

سوالات جنسی کودکان

اغلب والدین در زمان مواجه شدن با سوالات جنسی کودکان شان شکه می شوند و نمی دانند باید چه رفتار و واکنشی نسبت به این سوالات داشته باشند. عدم پاسخ گویی صحیح به این سوالات کودک سبب می شود تا کودک از راه های اشتباهی جواب خود را بیابد. در چنین شرایط مشاوره کودک به شما کمک می کند تا بتوانید یک رفتار اصول و صحیح نسبت به سوالات و مسائل جنسی کودک تان داشته باشید. 

کمرویی و خجالت کودک

کمرویی و خجالت کودک موجب انزوا و تنهایی در کودک می شود و زمینه ساز شخصیت منزوی فرد در بزرگسالی است. این مسئله باید توسط والدین جدی گرفته شود. مشاوره تلفنی کودک به والدین کمک می کند تا با تشخیص علت کمرویی کودک، آن را درمان نمایند.

پرخاشگری کودک

پرخاشگری کودک می تواند دلایل متخلفی داشته باشد. اختلالات روانی، محیط، رفتار والدین و حتی بیش فعالی از جلمه علت های پرخاشگری کودک می باشد. نحوه برخورد صحیح و اصولی با کودکان پرخاشگر از مشاوره کودک حضوری و تلفنی ذهن نو میسر است. 

شب ادراری کودک

شب ادراری کودک یکی از مشکلات شایع در کودکان است. برای درمان این مشکل کودکان ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید تا لحاظ جسمی وضعیت کودک را مورد بررسی قرار دهد. مشاوره کودک به شما کمک می کند تا بتوانید شب ادراری کودک را درمان کنید. 

استعدادیابی کودک

استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌هایی است که با گسترش دانش پدر و مادران بیشتری را به خود جلب کرده است. پدر و مادرها به دنبال این هستند که توانمندی‌های خاص فرزند خود را کشف کرده و از این طریق بتوانند او را در مسیر درستی هدایت کنند. استعدادیابی به موقع و با روش‌های درست کمک می‌کند تا شانس بیشتری برای موفقیت تحصیلی و شغلی داشته باشند. روانشناسان بالینی از جمله متخصصینی هستند که با استفاده از تست‌های هوش می‌توانند در این زمینه کمک کنند. کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند با تجربه چندین ساله در زمینه استعدادیابی، با روش‌های مختلف شما پدر و مادرهای عزیز را در این زمینه راهنمایی می‌کند.

 

مشاوره کودک چیست؟

مشاوره کودک نوعی خدمات رواندرمانی است که توسط روانشناسان ارائه می‌شود. در این نوع از مشاوره درمانگر تلاش می‌کند تا به تعاملات میان والدین و فرزندان توجه کرده و به الگوهای رفتاری غلط خاتمه بخشد. همچنین جلسات مشاوره برای درمان مشکلات دوران کودکی نظیر اضطراب جدایی، ترس‌ها، افسردگی دوران کودکی، مشکلات مرتبط با مدرسه، اختلال یادگیری و کاهش نمرات تحصیلی نیز می‌توانند به شما و فرزندتان کمک کنند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که مشاوره کودک تنها به زمانی که کودک یا نوجوان دچار مشکل شده اختصاص ندارد بلکه شما برای مسائلی نظیر بهبود مهارت‌های زندگی و ارتباطی فرزندتان نیز می‌توانید از خدمات آن استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

اهمیت و لزوم مراجعه به مشاوره کودک

با توجه به اینکه دوران کودکی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل از رشد انسان است بسیار اهمیت دارد که والدین وضعیت ذهنی فرزند خود را در این دوران مورد توجه قرار داده و برای ارتقای هرچه بیشتر سلامت روان او بکوشند. در بسیاری از موارد وقتی مشکلات در دوران کودکی مورد درمان قرار بگیرند به راحتی بهبود می‌یابند اما در صورت بی‌توجهی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیر و پایداری را در زندگی فرد ایجاد کنند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که در کنار سلامت جسم به مسائلی نظیر روحیه و توانمندی‌های ذهنی فرزندتان نیز توجه کنید و در صورت لزوم به موقع از یک مشاور کودک کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود که کودک در آینده فرد توانمندتری باشد و معضلات و آسیب‌های کمتری را تجربه نماید.

بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر

مزایا و محدودیت‌های مشاوره کودک تلفنی

از جمله محدودیت‌های مشاوره تلفنی کودک این است که در مورد بچه‌های کوچک‌تر که هنوز به توانایی کلامی بالایی دست نیافته‌اند و امکان برگزاری جلسات فردی وجود ندارد ممکن نیست. همچنین استفاده از روش‌هایی نظیر بازی درمانی به کمک درمانگر نیز از طریق تلفن امکان پذیر نمی‌باشد. در عین حال این محدودیت تنها مربوط به کودکان خردسال است و سایر کودکان بزرگ‌تر، نوجوانان و والدین آن‌ها همگی می‌توانند با استفاده از جلسات مشاوره تلفنی از مزایای آن بهره مند شوند.

از جمله مزیت‌های این روش این است که افراد از هرجای کشور می‌توانند با بهترین متخصصان تماس گرفته و در مورد مشکلات خود و فرزندشان از آن‌ها مشورت بگیرند. علاوه بر این ممکن است فرزندان در سنین نوجوانی نسبت به مراجعه نزد روانشناس مقاومت داشته باشند و تمایلی به جلسات مشاوره حضوری نشان ندهند. مشاوره تلفنی به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر با این مسئله کنار بیایند و آزادانه تر مسائل و مشکلات خود را با درمانگر در میان بگذارند.

 

ملاک‌های مهم برای کمک گرفتن از مشاوره تلفنی کودک

دوران کودکی و نوجوانی دوران بسیار مهمی از زندگی است در نتیجه شما نباید از افراد غیر متخصص برای حل مشکلات یا ارتقای توانمندی‌های فرزندتان کمک بگیرید. این کار ممکن است علاوه بر نداشتن فایده؛ آسیب‌هایی را نیز در پی داشته باشد. در نتیجه قبل از هرچیز ملاک‌های درستی را در ذهن خود تصویر نمایید و به کمک آن‌ها از افراد کارآمد و متخصص کمک بگیرید.

برای اینکه از انتخاب خود مطمئن شوید پیش از هر چیز لازم است با مراکز مشاوره‌ای تماس بگیرید که رسماً از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی مجوز رسمی برای فعالیت دارند. همچنین متخصصینی که در زمینه کودک مشاوره می‌دهند باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و یا روانشناسی کودکان استثنایی برخوردار باشند. البته شما در مورد مسائلی نظیر برنامه ریزی تحصیلی می‌توانید از افراد تحصیل کرده در گرایش مشاوره نیز کمک بگیرید. علاوه بر مسائل ذکر شده بهتر است سوابق آموزشی و تجربی مشاوران را نیز بررسی نمایید تا بتوانید به بهترین گزینه دست یابید. 

بیشتر بخوانید : کودک استثنایی

مشاوره تلفنی کودک نی نی مایند

متخصصین کودک نی نی مایند آماده خدمت رسانی با ارائه خدمات مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی کودک به شما هستند. اگر قصد دریافت مشاوره کودک را دارید می توانید به راحتی از خدمات مشاوره تلفنی کودک این مرکز بهرمند شوید. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین این مرکز بهرمند شوید. 

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی نی نی مایند کافی است با 02191002360 حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

پسر 5 ساله من بعد از تولد خواهرش به شدت پرخاشگر شده و دائما رفتارهای بچگانه تری را از خود نشان می‌دهد. از ما انتظار دارد مثل نوزاد از او مراقبت کنیم. چطور می‌توانم این رفتارهایش را مدیریت کنم؟

این مسئله امری طبیعی در بین فرزندان اول است که پس از تولد فرزند دوم احساس می‌کنند مورد بی‌توجهی قرارگرفته‌اند. همین امر باعث می‌شود که آن‌ها احساس اضطراب کنند اما ممکن است این اضطراب را به شکل‌های دیگری نظیر پرخاشگری نشان دهند. از همین رو لازم است که با یک روانشناس کودک در تماس باشید تا بتوانید علت رفتارهای کودک خود را بهتر بشناسید و واکنش‌های مناسب در برابر این رفتارها را نیز فرا بگیرید.

منبع: مشاوره کودک تلفنی



:: برچسب‌ها: مشاوره کودک تلفنی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

معاینه چشم کودک باید در زمان مناسب انجام شود. والدین باید با توجه به زمان و نیاز فرزندشان اقدامات لازم درمانی را انجام دهند. اگر فرزند شما در برخی زمینه ها عملکرد پایینی دارد، باید به سرعت علت و درمان آن را پیدا کنید. خیلی از مشکلات بینایی قبل از سنین مدرسه قابل رفع هستند و با اقدام به موقع می‌توانید از پیشروی آن جلوگیری کنید. در ادامه به بررسی روند تکاملی چشم‌ها، سن شروع معاینات چشم، علائم و نشانه‌ها مشکلات چشمی در کودکان و …. می‌پردازیم. در صورتی که رفتارهای فرزندتان برای تان قابل درک نیست، حتما از مشاوره کودک استفاده کنید.

منبع: معاینه چشم کودک

معاینه چشم کودک

امروزه معاینات مربوط به چشم های کودک نیز در دستور کار مراکز درمانی قرار گرفته و به والدین آموزش های لازم درباره زمان مراجعه به متخصصین داده می شود. اما این پروتکل در همه اجرا نشده و والدین باید نسبت به سلامت فرزندشان توجه کافی داشته باشند. علاوه بر توصیه های زیر، نسبت به رفتارها و عملکرد فرزندتان هشیار بوده و در صورتی که مورد غیر عادی دیدید حتما به متخصص مراجعه نمایید.

روند تکامل بینایی

روند تکاملی بینایی بین ۶ تا ۸ ماهگی صورت می‌گیرد. نوزاد تازه متولد شده دید واضحی ندارد. در واقع نوزاد تازه متولد شده اجسام را تار می‌بیند.

به تدریج و با گذشت زمان دید کودک پیشرفت می‌کند. طبق نظر متخصصان هماهنگی چشم‌ها از حدود ۲ ماهگی شروع می‌شود.

بهتر است بدانید که تا قبل از ۱۶ هفتگی چشم‌های کودک به صورت مستقل از یکدیگر حرکت می‌کنند. پس از آن و به مرور زمان هماهنگی بین چشم‌ها اتفاق می‌افتد.

واکنش کودک به رنگ‌ها، اسباب‌بازی‌ها و پدیده‌های اطراف از ۲۴ هفتگی آغاز می‌گردد. با افزایش سن کودک هماهنگی بین چشم‌ها نیز پیشرفت می‌کند.

کودک ۶ ماهه توانایی کنترل حرکات چشم‌ها را به دست می‌آورد. هم‌چنین هماهنگی بین چشم و حرکات دست در این سن رو به افزایش است.

پیشرفت و توسعه بیشتر هماهنگی بین چشم و دست و هم‌چنین درک عمق توسط کودک بین ۱ تا ۳ سالگی رخ می‌دهد.

پس از ۳ سالگی و تا حدود ۵ سالگی، چشمان کودک تمامی مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای خواندن و نوشتن و ورود به مدرسه را به دست می‌آورد.

اگر هیچ مشکل بینایی در کودک پیدا نشد، ریشه رفتارهای غیر عادی او می‌تواند ریشه در اختلالات دیگری داشته باشد. برای آشنایی با این احتمالات مقاله کودکان استثنایی را بخوانید.

اولین معاینه چشم کودک از چند سالگی است ؟

پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند بهترین سن انجام معاینات چشمی ۶ تا ۹ ماهگی است. اولین مراجعه کودک جهت معاینات چشمی بهتر است در این سن صورت پذیرد.

مشکلاتی از قبیل آستیگماتیسم، دوربینی، نزدیک‌بینی در کودک بررسی شده و حرکات چشمی نیز بررسی می‌شود.

در این بازه زمانی حرکات صحیح چشم‌ها، فوکوس هم‌زمان هر دو چشم بر اشیا، رشد عضلات چشمی توسط پزشک یا بینایی‌سنج بررسی می‌شود.

کودک را هنگامی که آرام و سرحال است برای معاینه ببرید. اهمیت این امر از این لحاظ است که معاینه کودک آرام و بدون گریه کیفیت ارزیابی را بالا می‌برد.

دومین مرحله معاینه چشم کودک در چه سنی انجام می‌شود؟

سه سالگی بهترین سن مراجعه دوم برای بررسی چشم‌ها و تشخیص زودهنگام مشکلات چشمی است.

بینایی‌سنج یا پزشک به کمک تکنیک‌های خاص و استفاده از اسباب‌بازی و سایر وسایل مخصوص به بررسی درک عمق، بینایی چشم‌ها و هماهنگی دو چشم با یکدیگر می‌پردازد.

بنابراین در مراجعه دوم نیز ارزیابی دید هر دو چشم، عضلات چشم، درک عمق انجام می‌شود.

بررسی‌ها و معاینات در سه سالگی ممکن است به تشخیص تنبلی چشم در کودک منجر گردد. هرچه تشخیص و درمان تنبلی چشم در سن پایین‌تر انجام شود، نتایج موفقیت‌آمیزتری را به دنبال دارد. برای آشنایی با اقدامات لازم برای تنبلی چشم در کودکان کلیک کنید.

زمان سایر مراجعات کودک به چشم‌پزشکی

بررسی مهارت‌های بینایی قبل از ورود کودک به پیش‌دبستانی و مدرسه امری ضروری است. بنابراین توصیه می‌شود بین ۳ تا ۵ سالگی و قبل از ورود کودک به مدرسه معاینات چشمی انجام شود.

پس از ورود کودک به مدرسه و پس از ۵ سالگی بهتر است معاینات چشمی سالانه انجام شود. اگر کودک با مشکلات کاهش بینایی مواجه شود به راحتی و با کمک عینک قابل اصلاح خواهد بود.

آیا تست بینایی در منزل نیز قابل استناد است؟

پاسخ این سوال مثبت است. شما والدین عزیز می‌توانید با انجام این تست برای نوزادان بالا ۴ هفته، بینایی دلبندتان را ارزیابی کنید.

در این نوع تست لازم است یکی از انگشتان خود را در فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متری از چشم کودک قرار دهید. سپس انگشت خود را در محوری ۳۰ سانتی‌متری حرکت دهید.

کودکی که در بینایی خود مشکلی ندارد، انگشت والد خود را به راحتی دنبال می‌کند. اگر متوجه شدید که کودک در دنبال کردن انگشت شما با مشکل مواجه است، از یک پزشک کمک بگیرید.

علائم نیاز به چشم پزشکی در کودکان

در صورت مشاهده علائم زیر توصیه می‌کنیم جهت بررسی‌ها و ارزیابی‌ها بیشتر از یک متخصص کمک بگیرید. این علائم شامل موارد زیر هستند:
حساسیت به نور
انحراف چشم‌ها به سمت خارج یا داخل
پلک زدن بیش از اندازه
قرمزی و خارش چشم‌ها
اشک‌ریزش دائم یا متناوب
کودک سر خود را کج نگه‌می‌دارد
نزدیک کردن اشیا به صورت توسط کودک
نزدیک تلویزیون نشستن

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

منبع: معاینه چشم کودک



:: برچسب‌ها: معاینه چشم کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره ازدواج به شما در داشتن رابطه ای سالم کمک می کند. ازدواج و انتخاب همسر یک نقطه عطف و مهمترین تصمیمی است که هر هر فرد در زندگی خود انتخاذ می کند. چرا که بعد از ازدواج اهداف زندگی، روابط اجتماعی، خانوادگی، شغل و … شما دستخوش تغییر خواهد شد. به همین دلیل تصمیم برای ازدواج نیاز به پختگی کافی دارد. اما متاستفانه بیشتر مردم، زمان و هزینه زیادی را برای برگزاری مراسم عروسی عالی خرج می کنند تا یک ازدواج عالی ! اگر قصد ازدواج دارید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید و یا از خدمات مشاوره ازدواج ذهن نو بهرمند شوید. 

منبع: مشاوره ازدواج

 

آیا فکر می کنید برای ازدواج آماده اید ؟

لطفا قبل از مطالعه ادامه مقاله به سوالات زیر پاسخ دهید :

  • آیا هم اکنون نسبت به مشکلات آینده ازدواج تان نگران هستید و احساس اضطراب می کنید ؟
  • آیا شما یا شریک آینده زندگیتان قبلا روابط نافرجامی را تجربه نموده اید؟ آیا نگران اتفاق افتادن دوباره مسائل قبلی هستید ؟
  • آیا شما یا همسرتان نگران پی بردن دیگری به مسائل و روابط مربوط به گذشته هستید ؟
  • آیا شما و شریک زندگیتان از صحبت کردن در مورد مسائل جدی زندگی مشترک طفره می روید ؟ ( مانند بچه دار شدن، رفت و آمد با خانواده ها، استقلال مالی از خانواده ها و …)
  • آیا نگران خیانت شریک اینده زندگی تان هستید ؟
  • آیا در شرایط سخت شما و همسر آینده تان در کنار هم می مانید ؟ ( بی پولی، بیماری، دخالت خانواده ها، مرگ فرزندان و … )
  • آیا روابط شما و همسرتان تحت تاثیر دخالت خانواده ها است ؟
  • آیا هنگام دعوا شما یا همسرتان رفتار پرخاشگرانه یا دست به بزن دارید ؟

هر یک از شما در زندگی دارای دغدغه ها و ابهامات شخصی خود هستید که هیچ وقت به آن توجه نکرده اید. این مسئله حل نشده به طور ناخودآگاه تاثیرش را بر روی رابطه و ازدواج شما خواهد گذاشت.  که باید این مسائل را قبل ازدواج حل نمایید تا بتوانید یک ازدواج موفق داشته باشید. دریافت مشاوره ازدواج تا حد زیادی به شما در حل این مسائل کمک خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید : مشاوره خانواده

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می‌پردازد؟

مشاوره ازدواج با روانشناسان به ما کمک می کند تا انتخاب صحیح داشته باشیم. تسلط مشاوران و روانشناسان بر روی مسائل مختلف و مشکلات زندگی مشترک و همچنین دانش آنها بر روی ویژگی های شخصیتی، اختلالات روان شناختی به شما کمک می کند تا بتوانید مسائل پنهای را ببنید؛ که به طور عادی بر همگان پوشیده است. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی طلاق تنها چیزی که می توانید تا 50 درصد احتمال طلاق را کاهش دهد. استفاده از مشاوره ازدواج است. زمانی که با یک نفر آشنا می شوید حتما از جانب خانواده، دوستان، اطرافیان نظر های مختلفی راجب وی به شما انتقال داده می شود؛ اما باید توجه توجه داشته باشید بهترین فردی که می تواند در این شرایط شما را راهنمایی کند یک روانشناس متخصص در حوزه ازدواج می باشد. یک روانشناس در جلسات درمان سوالات و مسائلی را مطرح می کند که شما قبل از آن جسازت بیان کردن این مسائل را نداشته اید. مشاوره ازدواج خوب مشاوره ای است که با کمک آن بتوانید احساسی ترین مسائل زندگی تان را آگاهانه بگیرید. 

بیشتر بخوانید :  مشاوره ازدواج تلفنی 

 

مسائلی که در مشاوره ازدواج مطرح می شوند 

از جمله مسائلی که در مشاوره ازدواج مطرح می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد : آرزها، تمایلات، توقعات فرد، خط قرمز ها، مسائل مالی، ارتباط با همسر و خانواده او، خانواده خود فرد، ارزش هاف عقاید، نقش ها، مسئولیت ها، تربیت فرزند، مسائل جنسی، تصمیم گیری ها، نحوه کنترل خشم، اختلالات روانی، اوقات فراغت، اهداف شغلی و شخصی و … در جلسات مشاوره قبل از ازدواج مورد بررسی قرار می گیرد. 

مشاوره ازدواج نه تنها در تصمیم گیری های قبل از ازدواج مفید است بلکه می تواند در مدیریت مسائل و چالش های بعد از ازدواج نیز راه گشا باشد. 

 

بیشتر بخوانید : روانشناسی ازدواج  

 

نحوه برگزاری مشاوره ازدواج به چه شکل است ؟

در مشاوره قبل از ازدواج مشاور روانشناس ازدواج جلساتی را به صورت انفرادی و زوجی به هر دو نفر ارائه می دهد. در مشاوره ازدواج از تست های روانشناسی معتبر استفاده می شود. روانشانس با استفاده از تحلیل دقیق نتایج آزمون و جلسات مشاوره احتمال موفق بودن ازدواج را مورد بررسی قرار می دهد. هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج این است که هر گونه تعارض، اختلاف احتمالی بین زوجین را که سبب به وجود آمدن مشکلات و چالش های بزرگی در آینده رابطه آنان می شود را شناسایی و قبل از این که تبدیل به یک مسئله اساسی در زندگیشان شود رفع نماید. 

با تبادل نظر و بحث کردن در مورد تفاوت ها و انتظاراتتان به همراه یک روانشناس مشاور ازدواج ، شما و شریک زندگیتان می توانید یکدیگر را بهتر درک و حمایت کنید.

 

فواید مشاوره قبل از ازدواج

از جمله مهمترین فواید مشاوره ازدواج می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • تشخیص نقاط قوت و ضعف زوجین
  • بررسی ویژگی ها و اختلالات شخیصیتی 
  • تقویت مهارت های ارتباطی و زندگی 
  • حل مشکلات و تعارضات در زوجین
  • کاهش استرس و اضطراب افراد در رابطه
  • بررسی گذشته و حل مشکلات پنهان زوجین
  • بررسی مسائل مالی
  • بیان اهداف شخصی، زوجی و خانوادگی

دلایل مهم برای مشاوره قبل از ازدواج

از جمله دلایل مهم برای دریافت مشاوره ازدواج می توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- آگاهی پیدا کردن به مسائلی که به تنهایی قادر به مشاهده آن نیستید 

یک روانشناس متخصص در زمینه ازدواج به شما کمک می کند تا بتوانید متوجه نیاز ها و احساسات همسر آینده خود شوید. هر یک از ما در دورن خود گره ها و مسائل حل نشده ای داریم که مانع توجه کافی به همسرآینده تان می شود. یک روانشناس خوب به شما در حل این مشکلات کمک می کند تا بتوانید نسبت به احساسات و نیاز های شریک زندگیتان حساس باشید. 

2- به شما در انتخاب همسر مناسب کمک می کند

بارها در جلسات مشاوره شاهد شک و تردید افراد نسبت به ازدواجشان بودیم. دریافت مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا در تصمیم گیری برای ازدواج هیچ شکی نداشته باشید.

3- عبور از گذشته 

بسیاری از طلاق ها ریشه در اتفاقات گذشته افراد دارد. مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا بتوانید با مسائلی که مربوط به گذشته شماست روبرو شوید و آن را حل نمایید. گذشته ها  گذشته و اکنون نیست اما همین گذشته افکار شما را درگیر می کند و می تواند مشکلات ریشه ای در زدگی شما ایجاد نماید.

 

آیا به مشاوره ازدواج نیاز دارم ؟ لزوم و اهمیت آن چیست ؟

سوالات زیر را از خود و همسرتان ( کسی که قصد ازدواج با او را دارید. ) بپرسید :

آیا در سن پایین ازدواج کرده اید ؟

آیا  اختلاف سنی شما و هسمرتان بیشتر از پنج سال می باشد ؟

آیا شخص شما از لحاظ مالی به استقلال کامل رسیده اید ؟

آیا والدینتان از یکدیگر طاق گرفته اند ؟

آیا شما و همسرتان از لحاظ عقیدتی و فرهنگ خانوادگی با هم متفاوت هستید ؟

آیا با همسرتان در مورد مسائل مختلف بحث و جدل دارید ؟

آیا به شخص دیگری به غیر از همسرتان فکر می کنید ؟

آیا حس عصبانیت و خشم نسبت به همسرتان برخی اوقات پیدا می کنید ؟

آیا باور دارید که رابطه شما با همسرتان یک رابطه عیق نیست ؟

اگر به سه سوال از سوالات بالا جواب بله داده اید، شما دارای احتمال طلاق بالا می باشید. این به این معنا نیست که شما به طور حتمی طلاق می گیرید ولی ادامه زندگی مشترک برای شما پیچیده و دشوارتر خواهد بود. درمانگر ازدواج در جلسات مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا رابطه و زندگی مشترک بهتریی را تجربه نمایید.

 

نتیجه بخشی مشاوره ازدواج

در اکثر مطالعات انجام شده در مورد نحوه نتیجه بخشی و تاثیر مشاوره ازدواج بر زندگی مشترک می بینید که در طولانی مدت در 90 درصد موارد نتیجه بخش می باشد. اگر این تحقیقات انجام شده را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که المان هایی وجود دارد که نشان می دهد مشاوره قبل از ازدواج بر روی یک زوج تاثیر پذیری بیشتری دارد و یا تاثیر گذار نخواهد بود. در ادامه به طور مختصر باین موارد اشاره شده است

چه زوج هایی نتیجه بهتری از مشاوره ازدواج گرفته اند ؟

بر اساس تحقیقات انجام شده المان های زیر به شما کمک می کند تا متوجه شوید مشاوره ازدواج برای شما نتیجه بخش خواهد یا خیر . اگر المان های زیر را دارید، احتمال نتیجه بخشی مشاوره قبل از ازدواج بر روی شما بیشتر است :

– زوج های جوان

-زوج هایی که هنوز عاشق همدیگر هستند

-زوج هایی که پذیرش درمان و تغییر را دارند

-زوج هایی که عیب های خود را می بینند

مشاوره ازدواج بر چه زوج هایی تاثیر کمتری را خواهد داشت ؟

اگر المان های زیر را بیشتر در خود می بینید؛ احتمال تاثیر گذاری مشاوره ازدواج بر روی شما کمتر است. این جمله به این معنا نمی باشد که باید از زندگی مشترک خود دست بکشید اما باید انتظارهای واقع بینانه ای داشته باشید.

-زوج هایی که زمان خیلی طولانی از مشکلشان می گذرد.

-زوج هایی که طلاق گرفته اند.

-زوج هایی که رابطه خود را از دست رفته می دانند

-ازدواج با کسانی که معتاد به مواد مخدر، الکل و پورنوگرافی و … می باشند.

توصیه درمانگران ما

اگر فکر می کنید که در زندگی مشترک یا با شخصی که قصد ازدواج با وی را دارید، دچار مشکل شده اید. بهترین کار ارجاع هرچه سریعتر به متخصص مشاوره ازدواج می باشد. پرداخت هزینه مالی و زمانی برای حل کردن این موضوع در آینده بیشتر از آنکه فکرش را هم بکنید برای شما به صرفه خواهد بود. چرا که حل این مشکل در آینده علاوه بر پیچیده تر شدن موضوع نیازمند صرف هزینه مالی و زمانی چندین برابر خواهد بود. با مراجعه به درمانگران متخصص در زمینه ازدواج می توانید نتیجه را هر چه سریعتر در زندگی شخصی خود مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید : ملاک انتخاب همسر

 

پیدا کردن درمانگر مناسب برای مشاوره ازدواج

تصمیم‌گیری برای ازدواج مسئله‌ای بسیار حساس و مهم است و مشاوره گرفتن در مورد آن حساسیت و دقت بیشتری می‌طلبد. برای اینکه بتوانید روانشناس مناسبی را برای ازدواج انتخاب نمایید به وجود فاکتورهای زیر دقت کنید.

داشتن تحصیلات کافی | مشاوره ازدواج

قبل از اینکه برای مشاوره ازدواج نزد یک متخصص مراجعه کنید به تحصیلات او دقت نمایید. روان شناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای دریافت مشاوره ازدواج نزد آن‌ها مراجعه کنید.

سابقه فعالیت در زمینه زوج و خانواده

در جلسات مشاوره ازدواج روانشناسان و مشاوران به مرور زمان تلاش می‌کنند حوزه‌های فعالیت خود را محدودتر کرده و در زمینه‌های خاصی خدمات مشاوره و درمان را ارائه دهند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به‌طور حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر روی موضوعات تمرکز کنند و در نهایت موفق‌تر عمل نمایند. از همین رو تلاش کنید حوزه فعالیت متخصص موردنظر خود را بررسی نمایید و ببینید آیا در زمینه ازدواج فعالیتی داشته است یا خیر. توجه داشته باشید که صرفاً داشتن تحصیلات نمی‌تواند از نظر تجربی به افراد کمک کند.

بیشتر بخوانید : انگیزه ازدواج 

 

انواع خدمات مشاوره ازدواج

روانشناسان برای ارائه مشاوره ازدواج علاوه بر برگزاری جلسات فردی یا زوجی و صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف از روش‌های مختلفی کمک می‌گیرند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد.

استفاده از تست‌های روان‌شناختی و آزمون‌های شخصیت

برخی روان شناسان برای کسب شناخت بهتر از دو طرف و دادن پیش آگهی در مورد میزان سازگاری آن‌ها با یکدیگر از تست‌های روان‌شناختی نظیر آزمون‌های شخصیت استفاده می‌کنند. این آزمون‌ها می‌توانند ویژگی‌های باثبات فردی هریک از شما را آشکار کرده و به شما نشان دهد تا چه حد می‌توانید با یکدیگر تعامل مثبت داشته باشید.

کمک گرفتن از جلسات گروهی | مشاوره ازدواج

برخی از روانشناسان به زوجین پیشنهاد می‌دهند در جلسات گروهی شرکت کنند که زوج‌های جوان دیگری نیز در آن حضور دارند. در این جلسات افراد از معیارها و ملاک‌های خود صحبت می‌کنند و درمانگر نیز تلاش می‌کند جلسات مشاوره قبل از ازدواج را به سمت اهداف معینی هدایت نماید. تبادل اندیشه‌ها کمک می‌کند افراد ذهنیت بازتری نسبت به ازدواج پیدا کنند و ارزش‌های شخصی خود را بیشتر بشناسند.

 

چالش‌ها بر سر راه استفاده از خدمات مشاوره ازدواج

استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج برای همه زوجین کار آسانی نیست. برخی افراد وقتی به مراجعه نزد روانشناس فکر می‌کنند دچار ترس و اضطراب می‌شوند. آن‌ها ممکن است فکر کنند مسائلی در جلسات فاش می‌شود که آن‌ها برای آن آماده نیستند. در این شرایط بهترین راه‌حل این است که ابتدا نظرات فرد مقابل را در مورد جلسات جویا شده و سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه خدماتی که دراین‌باره ارائه می‌شود بالا ببرید. هم‌چنین می‌توانید در مورد این نگرانی‌ها نیز با روانشناس صحبت کنید و در مورد نحوه آماده کردن فرد مقابل از او کمک بگیرید. اگر یکی از طرفین برای مراجعه رضایت ندارد به‌جای صرف نظر کردن از این کار می‌توانید از جلسات مشاوره فردی استفاده نمایید. 

شما میتوانید تنها با یک تلفن از خدمات تخصصی مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو بهره مند شوید. جهت رزرو و شروع درمان با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره تلفنی با موبایل کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

مشاوره قبل از ازدواج خدماتی است که به زوجین کمک می کند تا بتوانند بهترین ازدواج موفق و بهترین انتخاب همسر را داشته باشند. البته باید توجه داشته باشید برای حل مشکلات بعد از ازدواج نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مشاوره ازدواج تا چه حد می تواند به ما کمک کند ؟

مشاوره قبل از ازدواج از یک روانشناس متخصص در زمینه ازدواج طبق نتایج تحقیقات می تواند 62 درصد احتمال طلاق را کاهش دهد.

چرا وجود مشاور ازدواج و مشورت با وی الزامی است ؟

یک روانشناس متخصص در زمینه ازدواج علاوه بر داشتن تجربه کافی در زمینه ازدواج، تسلط کاملی بر روی اختلالات روانی، شخصیت و … دارد که می تواند مسائلی پنهانی را در مورد زوجین مطرح نماید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره ازدواج



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تنفر بعد خیانت یکی از احساسات طبیعی است که به احتمال زیاد آن را تجربه خواهید کرد. خیانت یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند در زندگی مشترک شما به وجود بیاید. به همین خاطر احساس تنفر از همسر به خاطر خیانتی که مرتکب شده موضوع غیرعادی نیست. اما اگر قرار باشد این تنفر ادامه پیدا کند رنج‌های بسیاری را تجربه خواهید کرد. به‌هم‌ریختن زندگی مشترک و ازبین‌رفتن آرامش روحی خودتان از جمله پیامدهایی هستند که حتماً با آن‌ها مواجه می‌شوید. به همین خاطر لازم است تا کمی بیشتر راجع به این احساس و راه‌های ازبین‌بردن آن صحبت کنیم. به‌علاوه توصیه می‌کنیم درصورتی‌که درگیر خیانت همسر شده‌اید حتما برای مشاوره خیانت همسر اقدام کنید.

منبع: تنفر بعد خیانت

تنفر بعد خیانت

ازدواج یکی از عمیق‌ترین پیوندهایی است که میان شما و یک نفر دیگر برقرار می‌شود. شما و همسرتان با ازدواج متعهد می‌شوید که در تمامی شرایط کنار هم باشید؛ و برای ساختن یک زندگی ایده‌آل تلاش کنید. اما وقتی متوجه می‌شوید که همسرتان به شما خیانت کرده تمامی احساسات خوبی که به او داشته‌اید از بین خواهند رفت. در این شرایط مجموعه‌ای از احساسات منفی را تجربه خواهید کرد. اما احتمالاً بیش از هر چیز از همسرتان عصبانی و متنفر خواهید شد. همان‌طور که گفتیم این احساس برای مدتی طبیعی است. اما اگر نتوانید با آن کنار بیایید گره‌های بیشتری در رابطه‌تان ایجاد خواهد شد.

در صورتی که نگران تکرار این مساله هستید، مقاله نشانه های خیانت همسر را بخوانید.

تجربه احساسات متضاد بعد خیانت

پس از خیانت همسر شما احساسات متضادی را تجربه خواهید کرد. ممکن است درعین‌حال که از همسرتان عصبانی و متنفر هستید، دلتان برای زندگی مشترک‌تان تنگ شود. یا شاید گاهی اوقات احساس کنید شما هم در این موضوع بی‌تقصیر نبوده‌اید. این احساسات شما را آشفته‌تر می‌کنند. و باعث می‌شوند نتوانید به‌درستی تصمیم بگیرید. گاهی اوقات هم ممکن است از دست خودتان برای چنین احساساتی عصبانی باشید.

اما بهتر است بدانید شما تنها کسی نیستید که این شرایط را تجربه می‌کند. و نکته مهم‌تر اینکه هرگز احساسات خود را سرکوب نکنید. اجازه بدهید تمامی این احساسات در شما جریان داشته باشند. تنها چیزی که باید بدانید این است که در این شرایط هیچ تصمیم جدی برای زندگی‌تان نگیرید. برای اطلاع از عوارض جواب خیانت با خیانت کلیک کنید.

با تنفر بعد خیانت چه کنیم؟

همان‌طور که گفتیم تنفر بعد خیانت می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. این شرایط به‌ویژه وقتی به شما آسیب می‌زنند که تصمیم می‌گیرید زندگی مشترک خود را ادامه بدهید. به همین خاطر شما می‌بایست راهی برای حل این تنفر پیدا کنید. از جمله راهکارهایی که می‌توانیم از آن‌ها صحبت کنیم به شرح زیر هستند.

به خودتان حق بدهید

فکر نکنید چون تصمیم گرفته‌اید زندگی خود را ادامه بدهید باید بلافاصله همه چیز را فراموش کنید. یادتان باشد که خیانت درست مانند یک زخم عمیق است. در نتیجه شما باید به خودتان برای بهبود شرایط زمان بدهید. پس سعی کنید تا جای ممکن از سرکوب احساسات‌تان خودداری کنید.

با همسرتان صحبت کنید

یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات صحبت‌کردن است. راجع به احساسی که دارید با همسرتان صحبت کنید. سعی کنید دلیل مشکلی که پیش آمده را پیدا کنید و برای برطرف‌کردن آن با کمک یکدیگر راهی پیدا کنید.

در نفرت تصمیم نگیرید

تا وقتی که درگیر احساسات منفی مثل نفرت هستید هیچ تصمیمی نگیرید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایان هنگامی که در شرایط خشم و نفرت از همسرشان هستند تصمیم می‌گیرند که به زندگی مشترک‌شان پایان بدهند. اما بسیاری از مواقع وقتی این احساسات فروکش می‌کند شما نکاتی را می‌بینید که شاید قبل از این به آن‌ها توجه نداشته‌اید. به همین خاطر مشاورین توصیه می‌کنند که تا قبل از  آرام شدن شرایط روحی‌تان هیچ تصمیمی برای ادامه زندگی نگیرید.

جلوی افکار منفی را بگیرید

احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که وقتی به احساسات منفی پروبال می‌دهید آن‌ها شما را همراه خود می‌کشند. این شرایط باعث می‌شود که زمان زیادی را درگیر احساسات منفی باشید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم وقتی درگیر افکار و احساسات منفی می‌شوید بدون بها دادن بیش از حد به آن‌ها از کنارشان عبور کنید.

توجه بیشتر به احساس نفرتی که از همسرتان دارید باعث می‌شود که دائماً راجع به این موضوع نشخوار فکری داشته باشید. و این می‌تواند فراموش‌کردن اتفاقی که افتاده را برایتان غیرممکن کند. اگر این کار سخت هست، حتما برای درمان خیانت کلیک کنید.

خوبی‌های همسرتان را ببینید

شروع مجدد زندگی مشترک به این معناست که شما به همسرتان یک فرصت مجدد داده‌اید. در این شرایط بهتر است خوبی‌های او و تلاشش برای تغییر شرایط را ببینید. یادتان باشد که بی‌توجهی شما به این موضوع می‌تواند باعث دلسردی همسرتان بشود و زندگی شما را مجدداً به سمت همان خطرها حرکت بدهد. به همین خاطر سعی کنید زندگی جدیدی را در کنار همسرتان شروع کنید. اگرچه شما نمی‌توانید خیلی سریع و ساده همسرتان را ببخشید اما توجه به تلاش‌هایی که او برای تغییر می‌کند نیز در بهترشدن جریان زندگی بی‌تأثیر نخواهد بود.

تنفر بعد خیانت و اهمیت مشاوره

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که پس از خیانت همسر باید به آن دقت داشته باشید کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده است. احساس تنفر بعد از خیانت مشکلی است که شما باید آن را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌هایی مثل درمان مبتنی بر بخشش یا شفقت به شما کمک می‌کنند که راحت‌تر بتوانید شرایط پیش‌آمده را هضم کنید. به‌علاوه درگیرشدن با احساس نفرت تصمیم‌گیری راجع به ادامه زندگی را برای شما سخت خواهد کرد. در این شرایط بهتر است برای پیداکردن تعادل روحی و همین‌طور تصمیم‌گیری صحیح از مشاورین کمک بخواهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا احساس تنفر بعد از خیانت همسر برطرف خواهد شد؟

اگر برای برطرف‌شدن این احساس کاری انجام ندهید برطرف نخواهد شد. اما شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از مشاور خانواده و همین‌طور صبوری برای گذشت زمان این احساس را برطرف کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تنفر بعد خیانت



:: برچسب‌ها: تنفر بعد خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پیدا کردن آدرس خانه سالمندان در مشهد برای بسیاری از افراد دشوار است، چرا که مستقر کردن پدر، مادر یا یا عزیزی در این مکان‌ها به خودی خود کار دشواری است، بنابراین پیدا کردن مکانی با شرایط مناسب بسیار خیلی از ما اهمیت دارد. سنین سالمندی به دلیل همراه بودن با برخی بیماری‌های جسمی و روحی، از دوره‌های حساس و در عین حال سختی می‌باشد. به همین دلایل گاه نگهداری از سالمند برای اطرافیان کار آسانی نیست. اگر با تمامی چالش‌ها و قضاوت‌هایی که در موردتان صورت گرفته؛ تصمیم گرفته‌اید از پدر و یا مادرتان در خانه سالمندان در مشهد مراقبت کنید؛ بهتر است علاوه بر موقعیت مکانی به دیگر فاکتورها همچون امکانات مرکز، نحوه برخورد پرسنل، برنامه‌های روزانه و … نیز توجه داشته باشید.

منبع: خانه سالمندان مشهد

خانه سالمندان مشهد

گاهی شرایط جسمی و روحی سالمند، به گونه‌ای است که نگهداری از او در منزل برای فرزندان سخت می‌باشد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرند آن‌ها را به خانه سالمندان بسپارند. در مراکز نگهداری از سالمندان خدمات ویژه 24 ساعته توسط افراد مختصص به سالخوردگان ارائه می‌شود که بتوانند سلامت جسمی و روحی خود را به دست آورند و به زندگی‌شان ادامه دهند.

در واقع هدف از تاسیس خانه‌های سالمندان نیز افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

خانه سالمندان از زیرمجموعه های سازمان بهزیستی است که امکانات لازم را برای زندگی افراد سالخورده در بهترین شرایط فراهم می‌آورند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای سالخوردگان حتما مقاله روانشناسی سالمندان را بخوانید.

دوره سالمندی و اهمیت مراقبت در آن

در سنین سالمندی توانمندی افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است آن‌ها به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی نیز مبتلا شوند. همین موضوع علت اصلی نیاز آن‌ها به مراقبت و نگهداری بیشتر است.

گاهی سالمندان به دلیل کهولت سن و زوال عقل، دچار بیماری آلزایمز نیز می‌شوند و همین موضوع نگهداری آن‌ها را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند.

یکی از موضوعات مهمی که در سنین سالمندی باید به آن توجه بیشتری شود؛ برقراری ارتباط عاطفی با سالمند می‌باشد که مانع از بروز افسردگی در او می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که سالمند در محیطی زندگی کند که از آن رضایت دارد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت از سالمندان کلیک کنید.

آدرس خانه سالمندان مشهد

در جدول زیر آدرس خانه سالمندان شهر مشهد را آورده‌ایم:

خانه سالمندان آشیان مهر مشهد – خیابان فکوری – نسترن 9
آسایشگاه سالمندان عماد مشهد – منطقه هشت – هاشمیه 8
خانه سالمندان پروین مشهد – خیابان وکیل آباد – بعد از خیابان بنفشه
خانه سالمندان ایران مشهد – وکیل آباد- کوچه غدیر

انواع خدمات در خانه سالمندان مشهد

در اغلب مراکز و خانه‌های سالمندان در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم جهت زندگی کردن سالمندان فراهم است. پرستاران و پزشکان متخصص در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان می‌باشند. در ادامه به برخی از خدمات مهمی که در خانه سالمندان ارائه می‌شود؛ اشاره کرده‌‍‌ایم. برای آشنایی با معایب و مزایای خانه سالمندان کلیک کنید.

  • ایجاد امکان اقامت دائم و موقت برای سالمند
  • رسیدگی به تغذیه صحیح و مناسب متناسب با سطح سلامت فرد
  • ارائه خدمات پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات توان‌بخشی و فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات تفریحی
  • کار درمانی و گفتاردرمانی
  • و ….

مزایای خانه سالمندان

در خانه سالمندان پرسنل و کادر آموزش دیده و متخصص مشغول به فعالیت هستند که ضمن رسیدگی به فعالیت‌های روزانه سالمند، از نظر پزشکی نیز او را زیر نظر دارند.

رسیدگی‌های پزشکی و مراقبت‌های روزانه از سالمند مانع از بروز بیماری جدید در او می‌شود و همینطور سبب بهبودی سریع او نیز خواهد شد.

از سویی دیگر افراد با اقامت در خانه سالمندان، با هم سن و سالان خود ارتباط برقرار می‌کنند و این گونه می‌توانند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران حفظ نمایند. برای آشنایی با رسیدگی های لازم در دوران سالمندی کلیک کنید.

معایب خانه سالمندان

افراد مسن با قرار گرفتن در خانه سالمندان، به دلیل کاهش استقلال و همینطور داشتن مشکلات جسمی و روحی، دچار افسردگی می‌شوند.

افراد با افزایش سن تمایل دارند باقی عمر خود را در کنار فرزندان و خانواده‌شان باشند و زندگی عادی و یکنواخت خانه سالمندان روحیه آن‌ها را تصعیف می‌کند.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید پدر و یا مادر خود را به خانه سالمندان ببرید، حتما در زمان‌های مناسب به دیدارشان بروید؛ چراکه دوری از فرزندان می‌تواند شرایط سالمندان را بدتر کند. در صورتی که آن‌ها احساس کنند از سوی فرزندان طرد شده‌اند امید خود را به زندگی از دست می‌دهند. برای جلوگیری از افسردگی سالمندان کلیک کنید.

استانداردهای لازم برای خانه سالمندان

خانه‌های سالمندان به چندین طریق اداره می‌شوند؛ برخی از مراکز خصوصی هستند و نسبت به مراکز دولتی و خیریه‌ها، دارای امکانات رفاهی بالاتری می‌باشند و به عبارتی استانداردهای بیشتری در آن‌ها رعایت شده است. برای اطلاع از بهترین رفتار با سالمند کلیک کنید.

باید اشاره کنیم که استانداردهای کلی خانه سالمندان در تبریز توسط اداره بهزیستی مشخص می‌گردد و حتما همه مراکز باید آن را رعایت کنند. از مهم‌ترین استانداردهای لازم در آسایشگاه سالمندان موارد زیر می‌باشد:

  • برخورداری از کادر پزشکی و پرستاری
  • ارائه خدمات روان‌درمانی به سالمندان
  • برخورداری از برنامه‌های تفریحی در تمامی مراکز
  • داشتن محیطی تمیز و مناسب جهت اقامت افراد سالخورده
  • داشتن آسانسور جهت جابجایی سالمندان
  • و …

سخن آخر

اغلب افراد با مستقر شدن در خانه سالمندان شرایط سختی را تجربه می‌کنند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. حتی اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که پدر و یا مادرتان را به خانه سالمندان ببرید، سعی کنید برای این کار او را راضی کنید و حتما رفتن به این مراکز را با رضایت او انجام دهید.

به پدر و یا مادر خود بگویید که خانه سالمندان را برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی او انتخاب کرده‌اید و حتی با رفتن او به خانه سالمندان بیش از گذشته در کنارش هستید و پس از مدتی او را نزد خود باز می‌گردانید. اینگونه پدر و یا مادرتان متوجه می‌شود که دلیل تصمیم شما بی‌علاقگی به آن‌ها نیست؛ بلکه قصدتان این است که شرایط مصاعدی را برایشان فراهم کنید.

بردن پدر و مادر به اجبار و یا با فریب به خانه سالمندان، باعث می‌شود که شما شرایط زندگی کردن را برای او سخت کنید و او احساس کند که فرزند ناسپاسی دارد. در صورتی که در مورد نگهداری از والدین یا سالمندتان دچار سردرگمی هستید، می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آدرس خانه سالمندان مشهد می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خانه سالمندان مشهد



:: برچسب‌ها: خانه سالمندان مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عفونت ادراری کودکان یک بیماری باکتریایی است که سیستم ادراری او را درگیر می‌کند. سیستم ادراری کودک شامل بخش‌ها مختلفی است. از جمله این قسمت‌ها می‌توان به کلیه، حالب (میزنای)، مثانه، پیشابراه (میزراه) اشاره کرد. ادرار پس از تولید در کلیه‌ها از طریق حالب به مثانه می‌رود. ذخیره ادرار در مثانه ادامه یافته تا زمانی که بدن آماده تخلیه ادرار شود. سپس ادرار از طریق پیشابراه از بدن خارج می‌گردد. عفونت ادراری کودکان یکی از مشکلات دوران کودکی است. این عفونت در قسمت‌ها مختلف سیستم ادراری تاثیر می‌گذارد. دختران، پسران زیر یک سال و پسران ختنه نشده بیشتر از سایر کودکان در معرض ابتلا به عفونت ادراری هستند. در ادامه به بررسی علائم، درمان و راه‌های پیشگیری از عفونت ادراری کودکان می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: عفونت ادراری کودکان

عفونت ادراری کودکان

همان‌طور که گفته شد ادرار مسیر طبیعی خود را طی کرده و به طور طبیعی با میکروبی مواجه نمی‌گردد.

ممکن است باکتری از طریق جریان خون، مقعد، آلت تناسلی وارد سیستم ادراری شده و در هر نقطه‌ای از سیستم ادراری منجر به عفونت و التهاب شود.

درمان به موقع عفونت ادراری آسان‌تر و موثرتر خواهد بود. اگر درمان به موقع صورت نگیرد، ممکن است موجب آسیب‌دیدگی دائمی کلیه‌ها و در مواردی نارسایی کلیه را به دنبال دارد.

علائم عفونت ادراری کودکان

تب بدون علت یکی از علائم عفونت ادراری کودکان است. ممکن است علائم دیگری همراه با تب ظاهر شوند یا نشوند. سایر علائم عبارتند از:

گریه کودک هنگام ادرار کردن
درد هنگام تخلیه ادرار
سوزش ادرار
بو نامطبوع ادرار
خون در ادرار
کدر بودن رنگ ادرار
عدم وزن‌گیری مناسب
اسهال و استفراغ
خودداری از غذا خوردن
تب بالا
کاهش سطح انرژی بدن
خستگی و بی‌حالی
زرد شدن رنگ پوست کودک
تغییر رنگ سفیدی چشم به زرد

علل ابتلا به عفونت ادراری در کودکان

یکی از راه های پیشگیری از عفونت ادراری پی بردن به دلیل آن است. برای این منظور در ادامه علل ابتلا به عفونت ادراری در کودکان را بررسی کرده ایم.

وراثت و ژنتیک

سابقه ابتلا به عفونت ادراری در بستگان درجه یک می‌تواند موجب عفونت ادراری درکودکان شود. البته خیلی اوقات این موضوع بیش از وراثت به عادات رفتاری خانواده ها ارتباط دارد که به دلیل همزیستی آن ها به وجود می‌آید.

نگه داشتن ادرار به مدت طولانی

نگه داشتن ادرار در کودکان همراه با اختلال بیش فعالی بیشتر دیده می‌شود. یکی از علل عفونت ادرار ممکن است نگه داشتن ادرار و عدم تخلیه آن باشد. برای آشنایی با نشانه های بیش فعالی کودکان کلیک کنید.

یبوست

در خلال یبوست، روده متورم شده و به مثانه فشار وارد می‌کند. وارد شدن فشار به مثانه از تخلیه آن جلوگیری کرده و عفونت ادراری ایجاد می‌کند.

عفونت‌ها

عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها و قارچ‌ها ممکن است موجب عفونت ادراری گردد. این پدیده به ندرت موجب عفونت خواهد شد.

معمولا کودکانی که نقص یا ضعف سیستم ایمنی دارند، بیشتر از سایر کودکان در معرض ابتلا به عفونت هستند.

عفونت واژن در دختران باعث انتقال میکروارگانیسم‌ها به مثانه و ناحیه تناسلی و ایجاد عفونت ادراری می‌گردد.

رفلاکس مثانه به حالب

این اتفاق خطرناک است و می‌تواند منجر به انتقال عفونت به کلیه‌ها نیز شود.

انتقال عفونت به کلیه‌ها یک اختلال بسیار جدی است که کودک زیر نظر پزشک قرار گرفته و دارودرمانی یا جراحی برای وی اجرا می‌شود.

درمان عفونت ادراری در کودکان

ساده‌ترین راه درمان این بیماری، تجویز آنتی‌بیوتیک‌هاست. توجه کنید در رابطه با مصرف صحیح دارو، دوز تجویزی مناسب را به والدین آموزش دهید.

دوره مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باید کامل باشد تا عفونت ادراری کودکان برطرف گردد.

درمان جراحی در مورد کودکانی صورت می‌گیرد که مشکل عفونت آن‌ها با دارو رفع نشده است.

چگونه از عفونت ادراری کودکان پیشگیری کنیم؟

انجام اقدامات زیر در پایین آوردن ریسک بروز عفونت ادراری در کودکان موثر است.

نوشیدن مایعات فراوان

مصرف زیاد مایعات می‌تواند دفعات دفع ادرار را بالا برده و تخلیه مثانه را به دنبال دارد.

هم‌چنین مایعات از یبوست که یکی از علل ابتلا به عفونت است، پیشگیری می‌کند.

شیردهی

به طور کلی شیر مادر از نوزاد در برابر کلیه عفونت‌ها به ویژه عفونت ادراری محافظت می‌کند.

شستشوی صحیح ناحیه تناسلی

شستشوی صحیح ناحیه تناسلی از اهمیت بالایی به ویژه در میان دختران برخوردار است.

بهترین روش شستشو مخصوصا پس از دفع مدفوع، شستشو با آب و صابون‌ها غیر عطری است. این نوع شستشو از قسمت جلو به سمت عقب می‌رود.

به دختران خود آموزش دهید تا این مدل شستشو را در سنین بالاتر نیز ادامه دهند. علاوه بر این، از لباس زیرهای تنگ و غیر نخی استفاده نکنند. برای آموزش دستشویی به کودک کلیک کنید.

تعویض پوشک کودکان

تعویض صحیح و به موقع پوشک از رشد عوامل بیماری‌زا جلوگیری کرده و می‌تواند عفونت ادراری را به حداقل برساند. برای آشنایی با نحوه و زمان مناسب برای تعویض پوشک نوزاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

منبع: عفونت ادراری کودکان



:: برچسب‌ها: عفونت ادراری کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره کودک به والدین کمک می کند تا بتوانند در رویارویی با مسائل مختلف فرزندانشان بهترین تصمیم را بگیرند. کودکی دوران شکل گیری شخصیت انسان است. آگاهی والدین از روش های صحیح تربیت و آموزش کودک در شکل گیری شخصیت، رفتار کودکشان تاثیر بسزایی دارد. والدین در این دوران علاوه بر رفع نیاز های شرایط رفاهی مناسب، مالی و … ؛ وظیفه تربیت صحیح، تنبیه، تشویق و پرورش استعداد های کودک را برعهده دارند. از آنجایی که روانشناسی کودک امری پیچیده و حساس است؛ دریافت مشاوره در این زمینه ضرورت دارد. مشاوره کودک نی نی مایند افتخار دارد که در طی این سالیان فعالیت خود توانسته به دو شیوه مشاوره حضوری و تلفنی خدمت رسان هموطنان عزیز باشد. 

منبع: مشاوره کودک

مشاوره کودک | ضرورت مشاوره با مشاور کودک

کودکان آسیب پذیر ترین قشر هر جامعه ای هستند. در این دوران کوچکترین اتفاقات تاثیر بسیار زیادی را بر روی شخصیت کودکان در آینده و بخصوص بر روی ضمیر ناخودآگاه آن ها خواهد داشت. از آنجایی که کودکان بیشتر زمان خود را با والدینشان می گذرانند؛ طبیعی است که پدر و مادر بیشتر تاثیر رو بر روی کودک و آینده وی داشته باشد. از همین رو دریافت مشاوره کودک برای والدین لازم است. کودکان توانایی بیان و انتقال افکار و مشکلات درونی خود را به راحتی ندارند و باید مسائل آنها با روش های ویژه مورد بررسی قرار بگیرید. 

بیشتر بخوانید : علائم کودکان استثنایی

مشاوره کودک در چه زمینه هایی انجام می شود

در جلسات مشاوره کودک معمولا موضوعات و مسائل متفاوتی در مورد کودکان مطرح می شود. که در برخی موارد ریشه اصیلی مشکل از نظر پدر و مادر پنهان است و نیاز به ریشه یابی توسط متخصص کودک دارد. ولی به طور کلی از جمله پر تکرار ترین مسائل در جلسات مشاوره کودک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • اصرار کودک بر خواسته اش
  • بیش فعالی کودک
  • پرخاشگری کودک
  • مسائل و سوالات جنسی کودکان
  • دروغ گویی
  • زورگویی کودک در محیط خانه یا مدرسه
  • ترس و فوبیا در کودکان
  • گریه و لجبازی کودک
  • عدم تمرکز کودک
  • مشکلات خواب کودک
  • استرس و اضطراب در کودکان
  • مشکلات ارتباطی کودک با سایرین
  • استعدادیابی کودک
  • پرورش و رشد صحیح کودک
  • و سایر موارد 

سوالات متداول مشاوره کودک 

از جمله سوالات متداول در جلسات مشاوره کودک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • علت پرخاشگری و بی قراری در کودکان چیست ؟
  • با دروغ گویی کودکان چگونه برخورد کنم ؟
  • پاسخ صحیح به سوالات جنسی کودکان چیست ؟
  • چگونه برای فرزندم الگوی مناسبی باشم ؟
  • چگونه در مقابل اصرار و گریه کودک رفتار کنم ؟ 
  • آیا شیطنت های زیاد فرزندم نشانه بیش فعالی اوست ؟
  • نحوه برخورد صحیح با رفتار نامناسب کودک چیست ؟
  • چگونه فرزند خود نسبت به رفتن به مهدکودک علاقه مند کنم ؟
  • طلاق والدین چه تاثیری بر کودک دارد ؟
  • چگونه فرزندم را استعدادیابی کنم ؟
  • شیوه تربیتی متفاوت ( پدر و مادر، مادربزرگ و پدربزرگ، مربیان مهد کودک، معلمان مدرسه و … ) و عدم هماهنگی بین آنها چه تاثیر بر روی کودک دارد ؟
  • چگونه اعتماد به نفس کودکم را بالا ببرم
  • نحوه برخورد صحیح با لجبازی کودک چیست ؟

بعضی ازموضوعاتی که یک مشاور کودک می تواند کمک کند :

اوتیسم کودک

اوتیسم کودک معمولا توسط والدین توسط مشاهده نشانه هایی در رفتار کودک تشخیص داده می شود. این کودکان در انجام کارهای عادی مانند دیگر همسن و سالان خود عمل نمی کنند و رفتار های متفاوتی دارند. با دیگران ارتباط برقرار نمی کنند. تمایلی به بازی با هم سنانشان ندارند و اغلب اوقات به طور مداوم یک کلمه را تکرار می کنند. مشاوره کودک به والدین این کودکان کمک می کند تا بتوانند مهارت های رفتاری و کلامی لازم را به این کودکان آموزش بدهند و  کمک فراوانی در درمان این کودکان می کنند.  

بیش فعالی کودک

بیش فعالی کودک نوعی اختلال روانی است که موجب رفتار های خاصی در کودک می شود. این کودکان معمولا پر جنب و جوش هستند و نشانه ای از آرامش در آنها دیده نمی شود. نکته مهم در تشخیص بیش فعال کودک عدم تمرکز در این کودکان است. مشاوره کودک ذهن نو به شما در درمان این بیماری کمک می کند.

سوالات جنسی کودکان

اغلب والدین در زمان مواجه شدن با سوالات جنسی کودکان شان شکه می شوند و نمی دانند باید چه رفتار و واکنشی نسبت به این سوالات داشته باشند. عدم پاسخ گویی صحیح به این سوالات کودک سبب می شود تا کودک از راه های اشتباهی جواب خود را بیابد. در چنین شرایط مشاوره کودک به شما کمک می کند تا بتوانید یک رفتار اصول و صحیح نسبت به سوالات و مسائل جنسی کودک تان داشته باشید. 

کمرویی و خجالت کودک

کمرویی و خجالت کودک موجب انزوا و تنهایی در کودک می شود و زمینه ساز شخصیت منزوی فرد در بزرگسالی است. این مسئله باید توسط والدین جدی گرفته شود. مشاوره تلفنی کودک به والدین کمک می کند تا با تشخیص علت کمرویی کودک، آن را درمان نمایند.

پرخاشگری کودک

پرخاشگری کودک می تواند دلایل متخلفی داشته باشد. اختلالات روانی، محیط، رفتار والدین و حتی بیش فعالی از جلمه علت های پرخاشگری کودک می باشد. نحوه برخورد صحیح و اصولی با کودکان پرخاشگر از مشاوره کودک حضوری و تلفنی ذهن نو میسر است. 

شب ادراری کودک

شب ادراری کودک یکی از مشکلات شایع در کودکان است. برای درمان این مشکل کودکان ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید تا لحاظ جسمی وضعیت کودک را مورد بررسی قرار دهد. مشاوره کودک به شما کمک می کند تا بتوانید شب ادراری کودک را درمان کنید. 

استعدادیابی کودک

استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌هایی است که با گسترش دانش پدر و مادران بیشتری را به خود جلب کرده است. پدر و مادرها به دنبال این هستند که توانمندی‌های خاص فرزند خود را کشف کرده و از این طریق بتوانند او را در مسیر درستی هدایت کنند. استعدادیابی به موقع و با روش‌های درست کمک می‌کند تا شانس بیشتری برای موفقیت تحصیلی و شغلی داشته باشند. روانشناسان بالینی از جمله متخصصینی هستند که با استفاده از تست‌های هوش می‌توانند در این زمینه کمک کنند. کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند با تجربه چندین ساله در زمینه استعدادیابی، با روش‌های مختلف شما پدر و مادرهای عزیز را در این زمینه راهنمایی می‌کند.

متخصصین حرفه‌ای در زمینه مشاوره کودک

برای اینکه از خدمات مشاوره کودک استفاده کنید مهم‌ترین قدم این است که بتوانید متخصصین حرفه‌ای در این زمینه را بشناسید و از افراد درستی کمک بگیرید. روانشناسان تحصیل کرده در گرایش بالینی کودک و روانشناسان کودکان استثنایی از جمله کارشناسانی هستند که به‌طور اختصاصی در حوزه کودک و نوجوان آموزش دیده‌اند و می‌توانند به شما در حل مشکلات کودک و کشف توانمندی‌های او کمک کنند. علاوه بر این روانشناسان بالینی که در دوره‌های تخصصی کودک آموزش‌های ویژه دیده‌اند نیز می‌توانند به شما در زمینه‌های مذکور یاری برسانند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که قبل از مراجعه به روانشناس در مورد مدرک تحصیلی، سوابق آموزشی و کاری او اطلاعات لازم را به دست بیاورید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو با گرد هم آوری برترین متخصصان روانشناسی به شما خدمات روانشناسی در زمینه کودک و نوجوان ارائه می‌دهد، این خدمات در قالب تلفنی، حضوری، انلاین و همایش ارائه می‌گردد.

 

چه زمانی باید از مشاوره کودک کمک بگیریم؟

همان طور که گفته شد مشاوره کودک پیرامون موضوعات مختلفی می‌تواند به شما کمک کند. از همین رو در صورت مواجهه با هریک از موقعیت‌های زیر بهتر است از یک متخصص حرفه‌ای در زمینه کودک مشورت بگیرید.

– درگیری کودک با اضطراب‌ها و ترس های کودکی نظیر اضطراب جدایی، فوبیا یا ترس مفرط از تاریکی، غریبه‌ها و …

  • درگیری کودک با اختلالات یادگیری و مشکلات مرتبط با مدرسه
  • دچار بودن فرزند به اختلالات رفتاری و مشکلاتی نظیر اختلال بیش فعالی-نقص توجه
  • درگیری با نوجوان در مسیر هویت‌یابی و بروز تنش‌های والد فرزندی
  • مواجه شدن کودک با آسیب‌ها و سوءاستفاده‌های جسمی و جنسی
  • تمایل به افزایش و پرورش مهارت‌های زندگی در کودک یا نوجوان
  • تمایل به کشف استعدادهای کودک

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

انواع جلسات مشاوره کودک

جلسات مشاوره کودک می‌تواند به تنهایی با کودک، با والدین یا با حضور هم زمان والد و فرزند برگزار شود. معمولاً برای کودکانی که سن کمتری دارند درمانگر از روش‌هایی نظیر بازی درمانی برای کشف و بهبود مشکلات استفاده می‌کند چراکه بازی ابزار خوبی است تا بچه‌های کوچک‌تر بتوانند احساسات خود را ابراز کرده و ترس‌ها و نگرانی‌هایشان را با درمانگر در میان بگذارند. در روش‌هایی نظیر خانواده درمانی درمانگر تلاش می‌کند تا هم زمان اعضای خانواده را در جلسه مشاوره حاضر نماید و تعاملات آن‌ها را با کودک مشاهده کند. این کار کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری غلط شناسایی شده و روش‌های تربیتی مناسب در طول روند مشاوره تمرین شوند.

طول مدت جلسات مشاوره کودک

طول مدت جلسات مشاوره کودک مسئله‌ای از پیش تعیین شده نیستند بلکه متناسب با موضوعی که به خاطر آن مراجعه می‌کنید می‌توانند متفاوت باشند. برای مثال برای آموزش مهارت‌های زندگی به کودک ممکن است تنها 6 جلسه درمانی کافی باشد اما برای درمان اختلالاتی نظیر نقص توجه-بیش فعالی یا اختلالات یادگیر، تعداد جلسات بیشتری نیاز است. طول مدت هر جلسه نیز می‌تواند از 45 تا 90 دقیقه متغیر باشد.

بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر

علائم هشدار دهنده در مورد مشکلات کودک

کودکان همانند بزرگ‌سالان نمی‌توانند در مورد احساسات خود صحبت کنند و نگرانی‌هایشان را با دیگران در میان بگذارند. آن‌ها اغلب مشکلات خود را در قالب علائم دیگری نشان می‌دهند که شناخت آن‌ها به شما کمک می‌کند در مورد وضعیت روحی روانی فرزند خود آگاهی بیشتری داشته باشید و بتوانید به‌موقع از یک متخصص و مشاور کودک برای حل مشکلات او کمک بگیرید. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وجود ترس‌های بسیار مفرط و غیرمنطقی از موضوعات مختلف
  • اشکال در کنترل خشم و بروز پرخاشگری مفرط
  • ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران و تمایل به انزوا
  • از بین رفتن ناگهانی اشتهای کودک که نیاز کودک به مشاوره را دوچندان می‌کند
  • کاهش نمرات تحصیلی و بروز مشکلاتی در مدرسه
  • درگیری در فعالیت‌های پرخطر و آسیب رسان (این مسئله به خصوص در دوران نوجوانی اهمیت بسزایی پیدا می‌کند)

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

پسر 9 ساله من اصلاً تمرکز حواس ندارد و نمرات تحصیلیش خیلی پایین است. نمی‌دونم چطور باید تمرکزش رو بالا ببرم؟

ناتوانی در تمرکز می‌تواند ریشه در مشکلات گوناگونی داشته باشد که از جمله این مشکلات می‌توان به اختلال نقص توجه، دچار بودن به افسردگی و اضطراب اشاره کرد. برای کمک به فرزندتان لازم است که به یک روانشناس کودک مراجعه کرده تا او ابتدا یک ارزیابی بالینی دقیق از فرزندتان به عمل بیاورد و ریشه مشکلات را تشخیص دهد. تا زمانی که تشخیص دقیقی صورت نگیرد راهکارهای بهبود حواس‌پرتی نمی‌توانند کمک زیادی به شما بکنند. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو بهرمند شوید.

منبع: مشاوره کودک



:: برچسب‌ها: مشاوره کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

جلوگیری از بارداری می‌تواند با توجه به میزان سلامت و شرایط جسمی طرفین با استفاده از روش‌های مختلفی صورت بگیرد. شاید بتوان استفاده از داروهای ضدبارداری را به‌عنوان یکی از رایج‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های جلوگیری از بارداری معرفی کرد. بااین‌حال روش‌های دیگری نیز برای رسیدن به این هدف وجود دارد. این روش‌ها ازنظر میزان قدرت و عوارضی که می‌توانند به همراه داشته باشند با یکدیگر تفاوت دارند. بهتر است پیش از انتخاب هریک از این روش‌ها با یک متخصص در ارتباط با وضعیت خود و مناسب‌ترین راهکاری که می‌توانید در این زمینه از آن استفاده کنید مشورت نمایید. ما در این مطلب راجع به انواع روش‌های پیشگیری از بارداری و مزایا و معایب هریک از آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

منبع: جلوگیری از بارداری

چرا جلوگیری از بارداری؟

در ارتباط با روش‌های جلوگیری از بارداری و عوارض استفاده طولانی‌مدت از این روش‌ها مسائل بسیاری گفته شده است بااین‌حال همچنان بسیاری از زوجین به دلیل عدم آمادگی برای تولد فرزند از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

اگرچه پیشگیری از بارداری می‌تواند عوارض جسمانی را به‌ویژه برای خانم‌ها به همراه داشته باشد بااین‌حال تولد ناخواسته فرزند نیز موضوع ساده‌ای نیست و می‌تواند مشکلات جسمی و روحی بسیاری را برای مادر و فرزند به همراه بیاورد. به همین خاطر بهتر است در کنار مشاوره با متخصصین زنان از یک مشاور کودک نیز در ارتباط با آمادگی‌های لازم پیش از تولد فرزند و هر آنچه می‌بایست راجع به نیازهای فرزندتان بدانید مشورت بگیرید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر فرزند آوری نحوه تربیت فرزند نیز ازجمله موضوعاتی است که می‌بایست به آن توجه داشته باشید.

روش‌های جلوگیری از بارداری

همان‌طور که گفته شد روش‌های مختلفی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد که بعضی از آن‌ها برای خانم‌ها و برخی دیگر برای آقایان مورداستفاده قرار می‌گیرند. هریک از این روش‌ها ضریب مشخصی از اطمینان خواهند داشت و با توجه به وضعیت سلامت جسمی فرد می‌توان از برخی از آن‌ها استفاده کرد. به‌طورکلی این روش‌ها را می‌توان در چند دسته مختلف قرار داد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

روش‌های هورمونی برای جلوگیری از بارداری

شاید شناخته‌شده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از بارداری استفاده از داروهای هورمونی است. استفاده از روش‌های هورمونی اگرچه توانایی بالایی در جلوگیری از بارداری دارند اما در کنار آن می‌توانند تنظیم هورمون‌های بدن را نیز تحت تأثیر خود قرار دهند. همچنین دقت در استفاده صحیح و به‌موقع از این داروها اهمیت بسیاری دارد.

قرص‌های 21 روزه

این گروه از داروها با نام‌های مختلفی در بازار موجود است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به قرص ال دی اشاره کرد. این داروها می‌بایست هر شب و رأس ساعت مشخصی مورداستفاده قرار بگیرند. هر دوره استفاده از دارو 21 روز طول کشیده و سپس مصرف دارو برای مدت یک هفته قطع می‌شود تا در این بازه زمانی عادت ماهانه اتفاق بیفتد. برای آشنایی با سایر داروهای و قرص های ضد بارداری کلیک کنید.

قرص‌های اورژانسی

یکی دیگر از انواع قرص‌هایی که در پیشگیری از بارداری از آن‌ها استفاده می‌شود داروهای جلوگیری اورژانسی هستند. درصورتی‌که شما رابطه جنسی مراقبت نشده داشته‌اید و یا به هر دلیلی ایرادی در شیوه جلوگیری شما وجود داشته است می‌توانید از این دارو استفاده کنید. اگرچه شما می‌توانید تا 72 ساعت پس از پایان رابطه جنسی از این دارو استفاده کنید بااین‌حال بهتر است هرچه سریع‌تر این قرص را تهیه کنید.

به میزانی که زمان استفاده از این دارو با رابطه جنسی شما فاصله کمتری داشته باشد احتمال موفقیت‌آمیز بودن جلوگیری با استفاده از این روش نیز بالاتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که در هر سیکل از عادت ماهانه شما تنها یک‌بار مجاز به استفاده از این قرص هستید و با توجه به عوارض آن معمولاً توصیه می‌شود که به‌طورکلی در طی یک سال نهایتاً یک یا دو بار از این روش استفاده نمایید.

پچ پوستی

پچ های پوستی برچسب‌هایی هستند که در قسمت‌های مشخصی از بدن قرار می‌گیرند و می‌بایست برای مدت سه هفته در محل موردنظر باقی بمانند. درست مشابه آنچه در ارتباط با قرص‌های 21 روزه گفته شد در پایان سه هفته پچ ها برداشته شده و در این بازه زمانی عادت ماهانه اتفاق خواهد افتاد. درصورتی‌که از این روش به‌درستی استفاده شود توانایی آن برای جلوگیری از بارداری تا 99 درصد خواهد بود.

ایمپلنت‌ها

ایمپلنت‌ها وسایل فلزی کوچکی هستند که داخل بدن فرد قرار داده می‌شوند و با افزایش میزان ترشح هورمون پروژستین مانع از تخمک‌گذاری در رحم می‌شوند. ایمپلنت‌ها می‌توانند برای مدت 3 سال در بدن فرد باقی مانده و تا حدود 99 درصد توانایی پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته را دارند.

روش‌های داخل رحمی برای جلوگیری از بارداری

در روش‌های داخل رحمی، دستگاهی داخل رحم قرار داده می‌شود و از این طریق می‌توان از بروز بارداری ناخواسته پیشگیری کرد.

آی‌یودی (IUD)

آی‌یودی نام وسیله کوچکی است که داخل رحم قرار داده می‌شود. آی‌یودی‌های مسی و هورمونی دو نوع این وسیله هستند. آی‌یودی‌های مسی می‌توانند برای 10 سال داخل رحم بمانند و با آسیب زدن به اسپرم‌ها از بارداری جلوگیری کنند؛ اما آی‌یودی‌های هورمونی برای جلوگیری از بارداری از روش دیگری استفاده می‌کنند. این دستگاه با ضخیم کردن دیواره دهانه رحم مانع ورود اسپرم به داخل آن می‌شود و تا 5 سال نیز قابل‌استفاده هستند. قرار دادن دستگاه آی‌یودی در داخل رحم می‌بایست زیر نظر متخصص صورت گرفته و در فواصل منظمی نیز سلامت محیط داخل رحم موردبررسی قرار بگیرد. برای آشنایی بیشتر با عوارض آی یو دی کلیک کنید.

حلقه‌های واژنی

حلقه واژنی نام حلقه پلاستیکی کوچکی است که در داخل رحم قرار داده می‌شود. با توجه به اینکه رحم نمی‌تواند بین جنین و حلقه پلاستیکی تفاوت قائل شود، اجازه لقاح مجدد و شکل‌گیری جنین را نخواهد داد. پس از سه هفته می‌بایست حلقه پلاستیکی برای مدت یک هفته از بدن خارج شود و در طی این مدت قاعدگی رخ خواهد داد.

روش‌های انسدادی برای جلوگیری از بارداری

روش‌های انسدادی به کلیه روش‌هایی گفته می‌شود که در مسیر رسیدن اسپرم به تخمک مانعی ایجاد می‌کنند. این مانع می‌تواند در هر بخشی از مسیر قرار گرفته باشد و درنتیجه برخلاف روش‌های قبلی آقایان نیز می‌توانند از این روش برای جلوگیری از بارداری استفاده کنند.

کاندوم مردانه و زنانه

کاندوم پوششی است که معمولاً از جنس لاتکس ساخته شده و مانع رسیدن اسپرم و تخمک به یکدیگر خواهد بود. کاندوم‌های مردانه بر روی آلت تناسلی قرار گرفته و از این طریق مانع ورود اسپرم به بدن زن می‌شوند. کاندوم‌های زنانه نیز داخل واژن قرار گرفته و از این طریق مسیر رسیدن اسپرم به تخمک‌ها را مسدود می‌کنند. کاندوم علاوه بر توانایی بالایی که در جلوگیری از بارداری دارد می‌تواند از انتقال بیماری‌های عفونی نیز ممانعت کند بااین‌حال مشکلاتی همچون حساسیت به لاتکس و یا از بین رفتن میل جنسی ازجمله مشکلاتی هستند که این روش به همراه دارد.

اسفنج ضدبارداری

اسفنج ضدبارداری وسیله‌ای کوچک و به شکل بالشت است که در انتهای مسیر اتصال واژن به رحم قرار می‌گیرد و مانع ورود اسپرم به داخل رحم خواهد شد. این اسفنج‌ها در کنار مسدودیت فیزیکی که ایجاد می‌کنند حاوی مواد اسپرم کش هستند که این موضوع باعث می‌شود تا در صورت رها شدن اسپرم در بدن زن، شانسی برای زنده ماندن و ایجاد لقاح نداشته باشند. بااین‌حال اسفنج ضدبارداری در حدود 70 تا 80 درصد می‌تواند از احتمال لقاح جلوگیری کند و به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که از این روش در کنار سایر روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده شود.

کلاهک رحم

این وسیله شبیه به یک فنجان یا کلاهک است که از سیلیکون ساخته شده و می‌بایست در انتهای واژن قرار بگیرد. درصورتی‌که کلاهک رحم به‌درستی در جای خود قرار داده شود باعث بسته شدن گردن رحم شده و احتمال ورود اسپرم را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

دیافراگم

دیافراگم نیز مانند کلاهک رحم وسیله‌ای است که در انتهای واژن قرار گرفته و مانع ورود اسپرم به داخل رحم می‌شود با این تفاوت که حتماً باید برای مؤثر بودن این روش همراه با آن از اسپرم کش استفاده شود.

سؤالات متداول درباره جلوگیری از بارداری

1. مطمئن‌ترین روش برای جلوگیری از بارداری چیست؟

معمولاً شناخته‌شده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از بارداری استفاده از قرص‌های ضدبارداری و یا کاندوم‌های مردانه هستند. این روش‌ها با احتمالی بالاتر از 95 درصد مانع بارداری می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مشاوره جنسی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

منبع: جلوگیری از بارداری



:: برچسب‌ها: جلوگیری از بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

استرس در زنان چه نشانه هایی دارد؟ طبق تحقیقات استرس در خانم ها بیشتر دیده می‌شود، شاید به این خاطر که آسیب پذیرتر هستند و تغییرات هورمونی ریسک ابتلا به اختلالات‌‌اضطرابی را افزایش می‌دهد. از آنجا که خانم‌ها نقش مهمی در خانواده دارند، آشفتگی آن‌ها به راحتی می‌تواند روی سایر اعضا به خصوص فرزندان تاثیر بگذارد. سایر خطراتی که استرس در زنان ایجاد می‌کنند عبارتند از اختلالات قاعدگی، کم شدن احتمال بارداری و مشکلات پوستی و… . بنابراین شما باید به نشانه های خطر استرس در زن ها توجه داشته و به دنبال راهی برای کاهش آن ها باشید. در ادامه به نشانه ها و درمان استرس در زنان پرداخته ایم. برای دریافت مشاوره استرس کلیک کنید.

منبع: استرس در زنان

نشانه های استرس در زنان

استرس در هر فرد نشانه‌های خاصی دارد. این نشانه‌ها باتوجه‌به میزان استرس، شرایط زندگی و ویژگی‌های شخصیتی هرکدام از ما متفاوت خواهد بود. بااین‌حال بعضی از نشانه‌ها با احتمال بیشتری در همه ما اتفاق می‌افتند. در ادامه نشانه‌های اختصاصی زنان را شرح داده‌ایم.

اضطراب و نگرانی

طبیعتاً اولین نشانه استرس، نگرانی دائم یا احساس دل‌شوره است. اگر دائماً راجع به یک موضوع یا حتی مسائل مختلف زندگی‌تان دل‌شوره می‌گیرید، باید بدانید که این یکی از نشانه‌های استرس است. در چنین شرایطی بهتر است راجع به آنچه شما را نگران کرده کمی بیشتر فکر کنید و راهکار مناسبی برای آن پیدا کنید.

استرس در زنان | به‌هم‌ریختن الگوی خواب

بی‌خوابی یا حتی پرخوابی یکی از نشانه‌های استرس است. بسیاری از ما وقتی فکرمان درگیر باشد نمی‌توانیم بخوابیم. بااین‌حال گروه دیگری هم هستند که در شرایط استرس بیشتر از روزهای عادی می‌خوابند. در زمان استرس هورمون‌هایی مانند کورتیزول در بدن ترشح می‌شود. ترشح بیش از حد این هورمون‌ها یا ترشح آن‌ها برای طولانی‌مدت می‌تواند باعث احساس خستگی و نیاز به خواب بیشتر بشود.

تغییر عادات‌ غذایی

احتمالاً افرادی را دیده‌اید که در شرایط استرس‌زا چاق می‌شوند. بسیاری از خانم‌های دیگر نیز می‌گویند که وقتی استرس دارند هیچ‌چیز از گلویشان پایین نمی‌رود. به همین خاطر اگر این روزها عادت‌های غذایی‌تان تغییر کرده بهتر است کمی بیشتر به این موضوع توجه داشته باشید. پرخوری و اضافه‌وزن یا کاهش اشتها، هر دو می‌تواند نشانه‌ای از اضطراب باشد.

بی‌توجه شدن به موضوعات مختلف

گاهی اوقات استرس زیاد شما را نسبت به همه چیز بی‌خیال می‌کند. شاید برای‌تان تعجب‌آور باشد وقتی می‌بینید کارهای زیادی برای انجام‌دادن دارید؛ یا درگیر یک مشکل جدی شده‌اید اما به آن توجهی ندارید. اما بهتر است بدانید که این یکی از نشانه‌های استرس است. در واقع کسانی که در زمان بحران نسبت به موضوعات مختلف بی‌توجه می‌شوند استرس بسیاری را تجربه می‌کنند. اما یک دفاع روانی باعث می‌شود که به جای روبه‌رو شدن با شرایط، از آن فرار کنند.

برای آشنایی با سایر علائم استرس کلیک کنید.

عوارض استرس در زنان

قاعدگی‌های نامنظم

حتماً این جمله را شنیده‌اید که استرس و نگرانی می‌تواند زمان عادت ماهانه را عقب بیندازد. این موضوع از  نظر علمی نیز ثابت شده است. تغییرات هورمونی که با استرس برای فرد ایجاد می‌شوند تأثیر مستقیمی روی نظم عادت ماهانه خواهند داشت. در این شرایط ممکن است دوره قاعدگی کاملاً قطع شود؛ تأخیر بیشتری داشته باشد؛ یا حتی کمی جلو بیفتد.

کاهش احتمال بارداری

در کنار قاعدگی‌های نامنظم استرس می‌تواند کاهش باروری را هم به همراه داشته باشد. اگرچه همه خانم‌ها درگیر این نشانه نمی‌شوند اما طبق تحقیقات بی‌نظمی‌های قاعدگی و همین‌طور کاهش هورمون‌های مرتبط با بارداری در زنانی که دچار استرس هستند می‌تواند احتمال بارداری آن‌ها را کاهش دهد.

بی‌میلی به رابطه جنسی

رابطه جنسی در زنان ارتباط مستقیمی با شرایط روحی و احساسات عاطفی آن‌ها دارد. به همین خاطر زمانی که زنان درگیر استرس می‌شوند تمایل آن‌ها به برقراری رابطه جنسی کاهش پیدا می‌کند. اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه جنسی می‌تواند تبدیل به راهی برای تخلیه استرس بشود. به همین خاطر تعدادی از خانم‌ها نیز هستند که در شرایط پرتنش میل جنسی بیشتری پیدا می‌کنند.

مشکلات پوستی

مشکلات پوستی به‌خصوص حساسیت‌های مختلف یا آکنه از جمله بیماری‌های روان‌تنی هستند. بیماری روان‌تنی به این معناست که فرد در  هنگام مواجهه با استرس نشانه‌های جسمی مختلفی را نشان می‌دهد. درگیرشدن با مشکلات پوستی و به‌خصوص آکنه یکی از پیامدهای منفی استرس و از جمله بیماری‌های روان‌تنی در زنان است.

ریزش مو بدلیل استرس در زنان

شاید به تجربه متوجه این موضوع شده باشید که استرس رابطه مستقیمی با ریزش مو دارد. این موضوع به‌خصوص در ریزش‌های سکه‌ای دیده می‌شود. دانشمندان معتقدند شرایط پراسترس می‌تواند احتمال ریزش یا حتی طاسی سکه‌ای را بیشتر کند.

بیماری‌های گوارشی

همان‌طور که گفتیم در برخی خانم‌ها استرس خود را به‌صورت بیماری‌های جسمانی نشان می‌دهد. یکی دیگر از مشکلات جسمانی شایع در خانم‌های پراسترس مشکلات گوارشی هستند. دیر هضم شدن غذا، معده درد یا مشکلاتی مانند حالت تهوع و استفراغ از جمله نشانه‌هایی هستند که با استرس ارتباط دارند.

درمان استرس در زنان

برنامه‌ریزی داشته باشید

یکی از اصلی‌ترین دلایل استرس در زنان کارهای بسیاری است که باید انجام بدهند. رسیدگی به کارهای منزل در کنار تربیت فرزندان و همین‌طور اشتغال در خارج از خانه فشار بسیاری را روی خانم‌ها خواهد گذاشت. به همین خاطر اولین راه برای مبارزه با استرس این است که برنامه‌ریزی دقیقی برای کارهای‌تان داشته باشید. اگر احساس می‌کنید مسئولیت‌های شما بیش‌تر از توانایی‌تان است باید کمی از کارهایتان را کم کنید. کمک‌گرفتن از دیگران در این شرایط می‌تواند بسیار مفید باشد.

افکار منفی را کنار بگذارید

افکار منفی از آن دسته مشکلاتی هستند که می‌توانند استرس شما را بیشتر کنند. ترس از اینکه قرار است اتفاق بدی بیافتد؛ نگرانی از قضاوت دیگران؛ و همین‌طور تصور اینکه ما به‌اندازه کافی خوب نیستیم همگی باعث استرس می‌شوند. اگر شما هم جزء این افراد هستید باید بتوانید افکارتان را کنترل کنید. در چنین شرایطی به خودتان بگویید که هرچه در ذهن‌تان می‌گذرد فقط افکار شما هستند و قرار نیست حتماً اتفاق بیفتند. به‌علاوه سعی کنید احتمالات مثبت‌تری را هم در نظر بگیرید.

تلاش خودتان را بکنید

دلیل اصلی استرس و اضطراب را می‌توان نگرانی از بابت نتیجه دانست. خیلی از ما وقتی نمی‌توانیم نتیجه را پیش‌بینی کنیم یا کنترلی روی شرایط داشته باشیم دچار اضطراب می‌شویم. در چنین شرایطی مشاورین توصیه می‌کنند تا جایی که برای‌تان ممکن است تلاش کنید؛ اما فکرکردن راجع به نتیجه را رها کنید. این کار این فایده را خواهد داشت که مطمئن هستید همه تلاش‌تان را برای رسیدن به هدف انجام داده‌اید.

از تمرینات آرام‌سازی کمک بگیرید

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش استرس و به‌خصوص استرس هایی که برای مدت طولانی همراه شما هستند تمرینات آرام‌سازی هستند. این تمرینات به شما کمک می‌کنند تأثیرات منفی جسمی و روحی اضطراب را از خودتان دور کنید. فلسفه تمرینات آرام‌سازی این است که به شما کمک می‌کنند در لحظه حضور داشته باشید. با این تمرین‌ها شما یاد خواهید گرفت که افکارتان را کنترل کنید؛ و از اینکه فکرتان به سمت گذشته یا آینده بچرخد جلوگیری کنید.

سبک زندگی خود را تغییر بدهید

سبک زندگی ما تأثیر بسیاری روی استرسی که تجربه می‌کنیم خواهد داشت. استفاده بیش از حد از کربوهیدرات‌ها یا کافئین، الگوی خواب نامنظم و همین‌طور فشار کاری بیش از حد می‌تواند آسیب‌های بسیاری را برای جسم و روح شما به همراه داشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است کمی بیشتر به الگوی زندگی خود دقت داشته باشید و عادت‌های مخرب را کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید : درمان استرس

اهمیت مشاوره برای استرس در زنان

کنترل استرس در زنان همیشه هم کار راحتی نیست. گاهی اوقات افکار منفی، تربیت‌های کودکی و همین‌طور سبک زندگی آن‌چنان در فرد رسوخ کرده‌اند که به‌راحتی نمی‌توانید آن‌ها را تغییر بدهید. باتوجه به پیامدهای منفی که استرس می‌تواند به همراه داشته باشد در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین دلایل استرس و نگرانی‌تان را به شما نشان خواهند داد؛ و همین‌طور کمک می‌کنند تا برای برطرف‌کردن آن‌ها راهکار مناسبی پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استرس و اختلالات مرتبط می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

آیا بیماری‌هایی مثل طاسی سکه‌ای که به دلیل استرس ایجاد می‌شوند قابل‌درمان هستند؟

بله؛ درصورتی‌که شما دلیل اصلی یا همان استرس را درمان کنید این مشکلات نیز به‌مرورزمان برطرف می‌شوند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: استرس در زنان



:: برچسب‌ها: استرس در زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی یکی از موضوعاتی است که برای بسیاری از نوجوانان و جوانان تبدیل به یک دغدغه جدی شده است. در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و یا ادامه تحصیل فاصله زمانی نسبتاً زیادی میان رسیدن فرد به بلوغ جنسی و ازدواج ایجاد شده است؛ این در حالیست که در تمامی سال‌های دوران مجردی نیازهای جنسی فرد همراه او هستند و ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی یکی از موضوعاتی است که شاید بتوان گفت راه‌حل مناسبی برای آن پیدا نشده است. استفاده از فیلم‌های پورن، خود ارضایی یا برقراری رابطه جنسی با فردی دیگر ازجمله راهکارهایی هستند که هر یک می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری را به همراه داشته باشد. به همین خاطر بهتر است راه‌های دیگری که در ادامه بیشتر درباره آنان صحبت خواهیم کرد را برای سازگاری با این شرایط امتحان کنید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: نکات مهمی که مجرد ها باید بدانند

ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی

خود ارضایی یا برقراری روابط آزاد با دیگران ازجمله رایج‌ترین راهکارهایی هستند که برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بااین‌حال این راهکارها مشکلاتی را برای فرد ایجاد خواهند کرد که لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید. این مشکلات می‌تواند تا آینده درازمدت برای شما ادامه پیدا کرده و حتی پس از ازدواج نیز مانع لذت بردن شما از زندگی مشترکتان شود. به همین خاطر در این قسمت آنچه را نباید در این دوران به‌عنوان راهکار مدنظر قرار دهید با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با عوارض خودارضایی کلیک کنید.

اثر منفی محتواهای مستهجن

متاسفانه تماشای فیلم‌های پورن یکی از راهکارهایی است که برای ارضای نیاز جنسی یا کسب لذت در دوران مجردی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگرچه این موضوع در بسیاری از فرهنگ‌ها و میان اکثریت جوانان رواج دارد بااین‌حال تماشای تصاویر یا فیلم‌های پورنو گرافی، مشکلاتی را برای شما به همراه خواهد داشت. ازجمله مشکلات تماشای این فیلم‌ها این است که ذهنیت شما از رابطه جنسی توسط این فیلم‌ها تحریف خواهد شد و هنگامی‌که پس از ازدواج خود یا شریک جنسیتان را با هنرپیشه‌های فیلم‌های پورن مقایسه می‌کنید ممکن است نتوانید از برقراری رابطه جنسی طبیعی لذت ببرید. علاوه بر این تماشای پورنوگرافی به‌تدریج در برخی افراد تبدیل به یک اعتیاد رفتاری یا وسواس ذهنی می‌شود به این صورت که فرد برای رسیدن به تحریک جنسی یا لذت بردن از رابطه می‌بایست به تماشای فیلم‌های پورن بپردازد و این می‌تواند مشکلاتی را در ارتباط با همسرتان ایجاد نماید.

دلیل بروز چنین مشکلاتی این است که ذهن شما از ابتدا به محرک‌هایی با شدت هیجانی بالا عادت کرده و این موضوع باعث می‌شود تا پس از مدتی به محرک‌هایی با شدت هیجانی پایین‌تر یا حتی همان سطح از محرک‌ها واکنشی نداشته باشید. به همین خاطر شاید بتوان تماشای پورنو گرافی را بدترین راهکار برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی دانست. اگر دچار هریک از مشکلات گفته شده هستید و یا در شرایطی که نمی‌توانید میل خود به تماشای فیلم‌های پورن را کنترل کنید بهتر است در این زمینه از یک مشاور روانشناسی کمک بگیرید. اگر به هر دلیلی از صحبت کردن راجع به این مسائل احساس خجالت می‌کنید بهتر است از مشاوره‌های تلفنی استفاده نمایید.

دوری از روابط آزاد

یکی از راهکارها برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده برقراری روابط آزاد است. در این روش دختران و پسران بسته به شرایط فرهنگی و اقتصادی از طریق روش‌هایی مانند هم‌خانگی، روابط سطحی کوتاه‌مدت و یا بدون اطلاع اطرافیان و خانواده‌ها با یکدیگر وارد رابطه می‌شوند.

اگرچه این راهکار طرفداران بسیاری پیدا کرده بااین‌حال رابطه جنسی پیش از ازدواج مشکلاتی را در آینده و به‌ویژه برای دختران ایجاد نماید. باج‌خواهی‌های مالی یا احساسی، ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، بارداری ناخواسته و سقط‌جنین و همین‌طور ناتوانی در پیدا کردن همسر مناسب در آینده ازجمله مشکلاتی هستند که به دنبال این روابط ممکن است برای فرد پیش بیاید. برای آشنایی با روش های مدیریت نیازهای جنسی نوجوان کلیک کنید.

نگاهی به خود ارضایی به‌عنوان راهکاری برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی

یکی دیگر از راهکارهایی که معمولاً در کنار تماشای فیلم‌های پورن استفاده می‌شود خود ارضایی است. اگرچه خود ارضایی می‌تواند برای مدت کوتاهی میل جنسی شما را کاهش دهد بااین‌حال توجه داشته باشید که مغز شما متوجه تفاوت این شرایط با برقراری رابطه جنسی طبیعی می‌شود زیرا مغز در این شرایط هیچ محرک عاطفی یا تماس پوستی را ادراک نمی‌کند و این می‌تواند در طولانی‌مدت باعث بروز مشکلاتی ازجمله احساس افسردگی در فرد شود.

علاوه بر این خود ارضایی در برخی افراد تبدیل به یک اعتیاد رفتاری و اجبار می‌شود به این صورت که فرد پس از مدتی توانایی کنترل زمان‌هایی که به خود ارضایی دست می‌زند را از دست خواهد داد و در بعضی از ساعات روز میل شدید و غیرقابل مقاومتی را نسبت به انجام این کار در خود احساس می‌کند. این موضوع می‌تواند تا جایی پیش برود که عملکرد فرد در زمینه‌های کاری یا تحصیلی و یا حتی ارتباط با اطرافیان را تحت تأثیر خود قرار دهد. به همین خاطر است که معمولاً توصیه می‌شود از این راهکار برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی استفاده نکنید.

راهکارهای ارضا ی نیاز جنسی در دوران مجردی

اکنون می‌بایست به این سؤال پاسخ داد که چه راهکاری برای ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی وجود دارد؟ نیاز به برقراری ارتباط جنسی یک حقیقت فطری و غریزی در هر فرد است و نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد. درنتیجه اگر قرار باشد برای ارضا آن به روابط آزاد یا خود ارضایی روی نیاوریم چطور می‌توان این نیاز را برطرف کرد؟ در ادامه به برخی راهکارها در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

تصمیم بگیرید

یک‌بار با خودتان راجع به این موضوع به‌خوبی فکر کنید و برای آن تصمیم بگیرید. شما می‌توانید انجام هریک از رفتارهای بالا را در زندگی خود تجربه کنید اما اگر برای چنین موضوعی تصمیم می‌گیرید می‌بایست پیامدهای منفی آن را نیز بپذیرید.

اگرچه تمامی این پیامدهای منفی باهم و در یک فرد اتفاق نخواهد افتاد، بااین‌حال به این موضوع توجه داشته باشید که احتمال بروز آن‌ها همواره وجود دارد. اما اگر به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اید این راهکارها را امتحان نکنید باید به این واقعیت توجه داشته باشید که میل جنسی قرار نیست از زندگی شما حذف شود، درنتیجه انتظار از بین رفتن آن را نداشته باشید اما شما می‌توانید با استفاده از برخی راهکارها این میل را در خود کنترل کنید.

برای خود یک فعالیت ذهنی در بلند مدت ایجاد کنید

سعی کنید برای ساعات مختلف روز خود برنامه‌ریزی داشته باشید. مشغول کردن ذهن با موضوعاتی مانند درس خواندن، یادگیری زبان جدید یا آموختن یک مهارت تازه ازجمله موضوعاتی هستند که می‌تواند شما را از فکر کردن به رابطه جنسی منحرف کند. برای آشنایی با اساسی ترین نیازهای نوجوان کلیک کنید.

ورزش کنید و در آن هدف تعیین کنید

متخصصین معتقدند یکجانشینی و عدم تحرک ازجمله موضوعاتی است که در بلوغ زودرس و میل به رابطه جنسی تأثیر دارد. به همین خاطر بهتر است یک برنامه ورزشی منظم برای خود تنظیم کنید. فعالیت بدنی تا حد زیادی باعث تخلیه انرژی و احساس نشاط در شما خواهد شد و ذهن و جسم شما را از فکر کردن به روابط جنسی و ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی دور می‌کند. اگر می خواهید با ورزش نیاز جنسی تان را کنترل کنید بهتر است برای این کار به طور جدی به ورزش بپردازید. برای مثال حضور در تیم های ورزشی و هدف گذاری برای دستیابی به مقام های ورزشی بسیار موثر خواهد بود.

نظارت و کنترل اطلاعاتی که از محیط به شما وارد می شود

محرک‌هایی که شما از محیط خود دریافت می‌کنید تأثیر بسیاری در افزایش یا کاهش نیاز جنسی دارند. هنگامی‌که در محیط اطراف شما دائماً محرک‌های جنسی ارائه شوند این موضوع باعث می‌شود شما نیز بیشتر درگیر این نیاز شوید. درنتیجه اگر احساس می‌کنید محیط اطراف شما شرایط مناسبی ندارد بهتر است آن را تغییر دهید.

برای ازدواج برنامه‌ریزی داشته باشید و در این باره با خانواده مشورت نمایید

اصلی‌ترین راه برای تأمین نیاز جنسی ازدواج است. درنتیجه در کنار تمامی راهکارهایی که به آن‌ها توجه دارید سعی کنید شرایط خود را برای ازدواج آماده کنید و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. در این باره با خانواده تان صحبت کنید شاید آن ها فراموش کرده باشند که شما جوان هستیدو نیاز به برقراری ارتباط دارید. پس حتما با خانواده خود موضوع را مطرح کنید تا در صورتی که فرصتی برای ازدواج فراهم شد پشتیبان شما باشند.

نقش خانواده ها در کنترل ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی

با سخت‌تر شدن ازدواج یکی از دغدغه‌هایی که برای خانواده‌ها ایجاد می‌شود این است که چطور فرزندانشان را از انحراف دور نگه دارند. شاید اصلی‌ترین پاسخی که بتوان به این سؤال داد این است که سعی کنید شرایط را برای ازدواج فرزندانتان آماده کنید و از زمانی که آن‌ها مراحل نوجوانی و بلوغ را پشت سر می‌گذارند به لحاظ مالی برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشید اما در کنار این موضوع توجه داشته باشید که هرگز فرزندتان را به ازدواج اجبار نکنید. این مسئله که به‌ویژه در ارتباط با دختران مصداق پیدا می‌کند گاهی باعث انتخاب‌های اشتباه و شتاب‌زده‌ای می‌شود که می‌تواند آینده فرد را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

سعی کنید با فرزندتان رابطه دوستانه‌ای داشته باشید و به او اجازه دهید تا مشکلاتش را با شما در میان بگذارد. این کار باعث خواهد شد تا او بتواند از تجربیات شما استفاده کرده و از برخی خطرات در امان بماند. کمک گرفتن از مشاورین خانواده نیز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. برای درک بهتر درباره این دوره خود؛ حتما مقاله دوران نوجوانی را بخوانید.

نقش مشاوران در ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی

اگر احساس می‌کنید تامین نیاز جنسی پیش از ازدواج برای شما تبدیل به یک دغدغه مهم شده و یا حتی در شرایطی که احساس تنهایی یا رفتار و گفتار اطرافیان شما را آزار می‌دهد بهتر است با یک روانشناس در این زمینه مشورت کنید. روانشناسان به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید فکر خود را از این موضوع آزاد کرده و انرژی روانیتان را صرف فعالیت‌های مفیدتری نمایید. همچنین در‌صورتی‌که درگیر مشکلاتی مثل اعتیاد به فیلم‌های پورن یا خود‌ارضایی شده‌اید بهتر است در این زمینه از مشاورین کمک بگیرید. گاهی اوقات نیاز جنسی تبدیل به دلیلی برای وسوسه فرد به برقراری روابط جنسی نامشروع می‌شود؛ اگر احساس می‌کنید در این شرایط توانایی مخالفت با درخواست‌های اطرافیانتان را ندارید بهتر است راجع‌به آموزش مهارت نه گفتن از یک روانشناس کمک بگیرید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور می‌توان نیازهای جنسی را در دوران مجردی ارضا کرد؟

به این خاطر که در این شرایط امکان برقراری رابطه جنسی برای شما وجود ندارد بهتر است راهکارهایی را در جهت آزاد کردن فکرتان از این موضوع به کار ببرید. کنترل محیطی که در آن قرار دارید، ایجاد برنامه‌های متنوع و همین‌طور ورزش روزانه ازجمله موضوعاتی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند.

خود ارضایی برای تأمین نیاز جنسی در دوران مجردی چه ایرادی دارد؟

خود ارضایی می‌تواند مشکلاتی نظیر سردمزاجی را در زندگی جنسی آینده شما ایجاد کند و همین‌طور در برخی افراد تبدیل به یک اعتیاد رفتاری و اجبار می‌شود که بخش زیادی از زمان فعالیت شما در محیط را خواهد گرفت.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نکات مهمی که مجرد ها باید بدانند



:: برچسب‌ها: نکات مهمی که مجرد ها باید بدانند ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی ساوه کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی ساوه و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع: مشاوره روانشناسی ساوه

مشاوره روانشناسی ساوره

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی ساوه دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی ساوه

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی ساوه | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی ساوه | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره تلفنی خیانت

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی ساوه

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو – 02191002360

2- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

سوالات متداول 

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره روانشناسی ساوه



:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی ساوه ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کارگاه مادر و کودک یاسوج با اهداف مختلفی برای مادر و کودک برگزار می‌گردد. شما می‌توانید متناسب با علاقه مندی کودک خود، در این کارگاه‌ها شرکت کنید تا ضمن داشتن یک روز هیجانی و شاد، مهارت‌های کودک خود را نیز افزایش دهید. کارگاه های مادر و کودک معمولا در جلسات کم و یا حتی یک روز با حضور مادر و کودک انجام می‌شود. این کارگاه‌ها با موضوعات مختلفی شامل آموزش زبان انگلیسی با تصویرسازی ذهنی، ریاضی، شطرنج، اوریگامی، سرودخوانی، شعرخوانی، هوش هیجانی، رقص ایرانی، رقص باله و استخر مادر و کودک و … برگزار می‌شود.

نوع دیگری از کارگاه های مادر کودک در یاسوج نیز هستند که تنها مخصوص والدین بوده و مباحثی آموزش داده می‌شود که والدین باید در ارتباط با فرزندان خود بدانند و از آن‌ها پیروی کنند. در ادامه هر دو نوع کارگاه ها و مباحث مربوطه را شرح داده‌ایم. برای انتخاب بهترین کارگاه متناسب خود و کودکتان مشاوره کودک دریافت کنید.

منبع: کارگاه مادر و کودک یاسوج

کارگاه های مادر و کودک یاسوج مخصوص والدین

همانطور که اشاره کردیم این نوع کارگاه‌ها با هدف افزایش آگاهی مادران و آموزش مهارت‌هایی به آن‌ها جهت مراقبت و تربیت فرزندان‌شان برگزار می‌شود. به همین جهت دوره‌ها به صورت گروهی با حضور مادر و برخی از کلاس‌ها حضور پدر و مادر با توجه به سن کودک طبقه بندی می‌شود. در هر دوره سنی سرتیترهایی که در این دوره ها پرداخته می‌شود به شرح زیر می‌باشد. برای آشنایی با مطالب مربوط به آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

کارگاه مادر کودک قبل از تولد

این دوره ها مخصوص پدر و مادرهایی است که قصد فرزند آوری داشته و یا در دوران بارداری هستند. این دورها به دو زیر گروه قصد بارداری و دوره بارداری تقسیم می‌شود. به طور کلی مباحثی که در این دوره مطرح می‌شوند عبارتند از؛ نحوه شکل گیری جنین، مراقبت های لازم در دوره بارداری، آزمایشات و احتیاط های لازم، تاثیر بیماری های مادر و پدر بر نوزاد، شرایط محیطی مناسب برای مادر و جنین، اقدامات لازم در خصوص بارداری های خاص و….. . برای آشنایی بیشتر با نشانه های سلامت نوزاد و حفظ آن کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک تولد تا یک سالگی

مادران می‌توانند هم قبل و هم بعد از تولد فرزندشان در این دوره شرکت کنند. مباحث کلی در این دوره ها عبارتند از؛ روانشناسی نوزاد، تغذیه نوزاد، مراقبت ها و احتیاط های لازم، نحوه برخورد و صحبت با نوزاد، بیماری های مادر و پدر، اقدامات لازم در زمان های بحرانی و…. . برای آشنایی با مباحث مربوط به نوزاد تازه متولد شده و نیازهای اولیه کودکان کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک یک سال تا سه سال

کارگاه مادر و کودک یک تا سه سال نیز به منظور افزایش آگاهی مادران درباره رفتارها و دانش کودک ارائه می‌شود. والدین باید از میزان درک کودک و رفتار مناسب در برابر خواسته های او اطلاع کافی داشته باشند و او را برای سنینی که آموزش متمرکزتر می‌شود آماده بکنند. نحوه از پوشک گرفتن، نحوه آموزش حرف زدن، نحوه از شیر گرفتن و میزان توجه به کودک از جمله مباحث بسیار مهم در شکل گیری شخصیت کودک هستند که نیاز به این کارگاه را برای تمامی والدین ضروری می‌کند.

کارگاه مادر و کودک 3 تا 7 سال

آموزش ها و مباحث مربوط به این سنین نیز علاوه بر آشنایی تمرکز بر نحوه ارتقای هوش و آموزش کودک و استعدادیابی، تاکید زیادی بر تربیت جنسی کودک دارد. چرا که از نظر روانشناسی بسیاری از اختلالات جنسی ریشه در سنین 3 تا 7 سالگی دارد، والدین با تربیت صحیح می‌توانند مانع از بروز بسیاری از اختلالات بزرگسالی شوند. برای آشنایی بیشتر با روند استعدادیابی کودکان و تربیت جنسی کودک کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک بالای 7 سال

آموزه های مربوط به این دوره‌ها تمرکز زیادی بر انطباق روش آموزشی با میزان هوش کودک و کودکان استثنایی دارد. کلاس‌های آموزشی و کمک آموزشی باید با توجه به خصوصیات و توانایی کودک برنامه ریزی شده تا بتواند علاوه بر پیشرفت تحصیلی، تضمینی بر سلامت روان کودک را نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید : تربیت کودک

کارگاه های عملی مادر و کودک در یاسوج

کارگاه های مادر و کودک با عنوان بازی، شادی، خلاقیت در کلاس‌های خصوصی، نیه خصوصی و یا آنلاین در حال برگزاری است. اهداف این کارگاه به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • لحظه‌هایی شاد هم برای کودک و هم برای مادر در یک فضای امن ساخته می‌شود.
  •  مهارت اجتماعی کودک تقویت می‌شود.
  • مادران می‌توانند در یک فضای کنترل شده و زیرنظر کارشناس، تجربه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • عادت‌های غذایی درست و ماندگار در تغذیه کودک ایجاد می‌شود.
  • حواس پنجگانه کودکان به واسطه بازی‌های متناسب تقویت می‌گردد.
  • متناسب با سن کودک در این کارگاه‌ها برای او تجربه‌های فردی و گروهی ایجاد می‌شود.
  • تخیل کودکان پرورش داده شده و مهارت‌های حرکتی، کلامی، شنیداری آن‌ها تقویت می‌گردد.

کارگاه نمایشی رنگ و سفال

از دیگر کارگاه‌های مادر و کودک، کارگاه نمایشی رنگ و سفال می‌باشد. در این کارگاه‌ها، معمولا داستانی که تمامی بچه‌ها بلد هستند، تعریف می‌شود و کودکان بایستی پس از آموزش استفاده و لمس و شناخت رنگ و آموزش ساخت مجسمه‌های سفالی، سعی کنند یکی از شخصیت‌های این داستان را بسازند.

این کارگاه اصطلاحا با کثیف کاری با رنگ‌ها هم همراه است، که برای کودک می‌تواند بسیاز لذت بخش باشد. پس از درست کردن شخصیت‌ها کودکان می‌توانند با با رنگ انگشتی آن‌ها رنگ کنند. اجرای این مراحل با موسیقی است که هیجان بچه‌ها را دو چندان می‌کند.

کارگاه خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال

کارگاه خمیربازی و رنگ آمیزی سفال برای کودکان سه تا شش سال و حداکثر با ظرفیت هر کارگاه پنج مادر و کودک زیر نظر کارشناس علوم تربیتی، با مدرک مربیگری خلاقیت و بازی‌های هدفمند برگزار می‌گردد.

کارگاه مادر و کودک خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال با اهداف مختلفی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • این کارگاه‌ها برای کودک بسیار هیجان انگیز است و باعث از بین بردن وسواس در آن‌ها می‌شود.
  • هماهنگی بین چشم و دست آن‌ها تقویت می‌گردد.
  • در این کارگاه‌ها کودک می‌تواند مفاهیم نرم بودن، سفت بودن، سبکی و سنگینی را درک کند.
  • کار با خمیربازی باعث تقویت عضلات کودک و همینطور تحریک حس لامسه و تحریک سیستم عصبی مغز او نیز خواهد شد.

کارگاه آنلاین مادر و کودک بازی و موسیقی

این کارگاه‌ها معمولا برای گروه سنی کم و چهار تا دوازده ماه توسط کارشناس موسیقی و متخصص آموزش موسیقی کودک، در پلتفرم زوم برگزار می‌شود.

در این کارگاه یک فضای موسیقیایی برای کودک فراهم شده و انواع بازی‌های متنوع ریتمیک در آن انجام می‌شود. اهداف برگزاری این کارگاه‌ها را به طور خلاصه می‌توان در موارد زیر ارائه کرد :

  • حواس کودکان و تمرکز دیداری و شنیداری آن ها تقویت می‌شود.
  • کودکان می‌توانند ریتم و حس موسیق‌یایی را درک کنند.
  • در این کارگاه‌ها ارتباط چشمی کودک با مادر تقویت می‌گردد.
  • در کارگاه‌های مادر و کودک، بازی و موسیقی، به مادران نیز ایده‌های جدیدی برای بازی با کودکان داده می‌شود.

کارگاه کثیف کاری (مسی پلی)

کارگاه‌های کثیف کاری معمولا برای گروه سنی یک سال تا نه سال برگزار می‌گردد. در این کارگاه‌ها بچه‌ها می‌توانند با رنگ‌های مختلف نقاشی کنند و به عبارتی با رنگ بازی، هیجانات خود را تخلیه کنند.

انجام بازی‌های پاراشوت با آهنگ گروهی مادر و کودک، بازی‌های آوازی حرکتی
همراه با موسیقی و شادی و بازی‌های دسته جمعی از دیگر آیتم‌های برگزاری در این کارگاه‌ها می‌باشد.

کارگاه کف بازی و آب بازی

کارگاه مادر و کودک کف بازی و آب بازی در فضای باز همراه با موسیقی و تفریح و بازی انجام می‌شود. این کارگاه‌ها مختص کودکان یک سال و نیم تا هفت سال می ‌باشد.

کلاس های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک

کارگاه کلاس‌های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک برای گروه سنی یک تا سه سال برگزار می‌شود و کودک و مادر در این کلاس‎‌ها انواع بازی‌های جدید را انجام می‌دهند و یاد می‌گیرند.

کارگاه خلافیت

کارگاه مادر و کودک خلاقیت با حضور کارشناس علوم تربیتی و مربی تخصصی دوره‌های خلاقیت برای سنین ۲/۵ تا هفت سال انجام می‌شود.

کارگاه خلاقیت برای ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی برگزار می‌گردد و اهداف آن به شرح موارد زیر است :

  • حواس جمع
  • تقویت حافظه دیداری
  • کمپ آب بازی
  • انجام بازی های تمرکزی
  • تقویت حافظه دیداری بازی

کارگاه خورده های رنگی

کارگاه خرده‌های رنگی برای بازی با خمیر، کاغذهای رنگی و ساخت بادکنک، فرفره و ماکارونی‌های نرم رنگی برای سنین شش تا نه سال برگزار می‌گردد.

در حین بازی کودکان، مسابقات مختلفی برای آن‌ها برگزار می‌گردد و همینطور به مادران نیز نحوه صحیح فرزندپروری آموزش داده می‌شود.

کارگاه مادر وکودک ماکارونی و رنگ بازی

کارگاه مادر و کودک ماکارانی و رنگ بازی، برای کودکان سه تا شش سال برگزار می‌گردد و هدف از برگزاری آن‌ها به شرح موارد زیر است :

  • بازی های حسی و کثیف کاری
  • تقویت حواس حسی
  • تقویت خلاقیت
  • تفکر خلاق
  • تقویت قدرت تخیل
  • تقویت درک اشکال فضایی
  • تخلیه هیجان
  • تقویت روابط مادر و کودک
  • آموزش فعالیت گروهی
  • آموزش و آشنایی با رنگ ها

کارگاه آرد بازی و کیک پزی

کارگاه مادر و کودک آرد بازی و کیک پزی برای سنین ۲/۵ تا هشت سال برگزار می‌گردد و کودکان می‌توانند با همکاری مادرانشان آرد بازی کنند و کیک بپزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارگاه مادر و کودک یاسوج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در مرکز مشاوره نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: کارگاه مادر و کودک یاسوج



:: برچسب‌ها: کارگاه مادر و کودک یاسوج ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره و روانشناس کودک زنجان کدامند؟ در این مراکز چه خدماتی در اختیار والدین و فرزندان قرار می‌گیرد؟ مشاوره کودک یکی از انواع خدمات تخصصی روانشناسی است که به موضوعات گسترده‌ای می‌پردازد. از جمله این موضوعات می‌توان کمک به والدین برای حل مشکلات رفتاری کودک، تشخیص اختلالات روانشناختی دوره کودکی و انجام آزمون‌های مختلف برای بررسی عملکرد هوش را نام برد. در این مقاله به معرفی بهترین مراکز مشاوره کودک زنجان پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودک کلیک کنید.

منبع: مشاوره کودک زنجان

مشاوره کودک زنجان

دریافت خدمات مشاوره کودک در زنجان توسط مراکز و متخصصان مختلفی ارائه می‌شود. اما والدین باید نسبت به انتخاب درمانگر و مشاور برای فرزندشان دقت کافی به خرج دهند. چرا که در صورت نابلد بودن و بی تجربگی درمانگر آسیب ها به مراتب جدی تر خواهد بود. بنابراین مراجعه به بهترین مراکز مشاوره کودک در زنجان ضرورت بیشتری پیدا می کند.

روانشناس کودک زنجان

مشاوره کودک از جمله خدمات تخصصی است که توسط روانشناسان ارائه می‌گردد. در این نوع از مشاوره درمانگران موضوعات گسترده‌ای را بررسی می‌کنند. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسات مشاوره کودک زنجان مورد توجه قرار می‌گیرند، می‌توان به ترس‌ها و اضطراب‌های دوران کودکی نظیر اضطراب جدایی، ترس از تاریکی، حیوانات و سایر موقعیت‌های خاص اشاره کرد. در نظر داشته باشید که مشاوره کودک تنها به زمانی که فرزندتان دچار مشکل روانشناختی شده اختصاص ندارد بلکه شما برای مواردی نظیر بهبود ارتباط والد فرزندی، یادگیری سبک تربیتی موثر، استعدادیابی در کودک و ارزیابی هوش او نیز می‌توانید از این خدمات کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره کودک زنجان

برای اینکه بفهمید یک مرکز مشاوره از کیفیت مناسبی برخوردار است یا خیر باید چندین ملاک را در نظر بگیرید. از جمله مهم‌ترین ملاک‌های یک مرکز مشاوره خوب برای کودکان و نوجوانان باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- برخورداری از متخصص حرفه‌ای در زمینه مشاوره کودک

یک مرکز مشاوره خوب از افراد با تجربه و متخصص در حوزه کودک برای برگزاری جلسات مشاوره کمک می‌گیرد. لازم به ذکر است متخصصین برای ارائه خدمات در این حوزه باید در یکی از گرایش‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و یا روانشناسی کودکان استثنایی از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. همچنین بررسی سوابق تجربی، آموزشی و پژوهشی درمانگران می‌تواند بینش خوبی در مورد میزان صلاحیت و تخصص آن‌ها در اختیار شما قرار دهد.

2-روانشناس خوب کودک دارای مجوز رسمی از نهادهای معتبر

نبود مجوز رسمی این امکان را فراهم می‌کند که افراد غیر متخصص به ارائه خدماتی بپردازند که مهارت چندانی در آن ندارند. در حالی که مراکز دارای مجوز رسمی تحت نظارت نهادهای معتبر هستند و فعالیت‌های آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. از همین رو مرکز مشاوره‌ای که برای بهبود وضعیت فرزندتان به آن مراجعه می‌کنید باید حتما از سازمان بهزیستی یا سازمان نظام روانشناسی کشور پروانه فعالیت داشته باشد.

3-  داشتن تجهیزات کافی

برگزاری جلسات مشاوره با کودک فضای متفاوتی را می‌طلبد. اتاق درمان باید محیط جذابی برای کودک بوده و از تجهیزات کافی برای بازی درمانی برخوردار باشد. همچنین وجود تست‌ها و آزمون‌های مختلف استعدادیابی و تعیین سطح هوش از جمله مواردی است که وجود آن برای یک مرکز مشاوره کودک ضروری است.

آدرس مراکز دارای روانشناس کودک در زنجان

از جمله مراکزی که به صورت تخصصی در زنجان (به صورت آنلاین) به ارائه خدمات روانشناسی کودک می‌پردازد به شرح زیر است.

مرکز مشاوره نی نی مایند تهران ، خیابان شریعتی روبروی مترو 02191002360
مرکز مشاوره نینی مایند تهران، خیابان فاطمی، روبروی وزارت کشور خیابان یکم طباطبایی، پ8 02191002360

انواع جلسات مشاوره با کودک

جلسات مشاوره و روانشناس کودک زنجان انعطاف پذیری بالایی دارند. این جلسات می‌توانند به صورت انفرادی با کودک، انفرادی با والدین و یا با حضور والد و کودک به طور همزمان برگزار شوند. در جلسات انفرادی با کودکان کم سن و سال، درمانگران برای تشخیص بهتر مشکلات اغلب از روش‌های مختلف بازی درمانی کمک می‌گیرند. چراکه بچه‌ها در جریان بازی راحت‌تر هیجانات خود را ابراز می‌کنند. بازی‌هایی نظیر نمایش و قرار گرفتن در نقش‌های مختلف به درمانگر کمک می‌کند تا دنیای ذهنی کودک در مورد محیط اطرافش را  بهتر بشناسد.

در مقابل در جلساتی که با حضور والدین و کودک برگزار می‌شود، روانشناس به طور مستقیم تعاملات میان اعضای خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد و الگوهای رفتاری نامناسب را شناسایی می‌کند. سپس در مورد این الگوها به والدین بازخورد داده و تمرین‌هایی جهت جایگزینی رفتار صحیح با الگوهای تعاملی قبلی به آن‌ها ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

چه زمانی باید از خدمات روانشناس کودک زنجان کمک بگیریم؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد جلسات مشاوره با کودک می‌تواند بر موضوعات مختلفی تمرکز یابد. هنگام مواجهه با هریک از موارد زیر بهتر است از یک روانشناس متخصص در حوزه کودک یا نوجوان کمک بگیرید.

– درگیری کودک با مشکلات اضطرابی نظیر ترس از غریبه‌ها، اضطراب جدایی، ترس از تاریکی و…

– دچار بودن فرزند به اختلالات رفتاری و مشکلاتی نظیر اختلال بیش فعالی- نقص توجه

– مواجه شدن کودک با آسیب‌ها و سوءاستفاده‌های جسمی و جنسی

– تمایل به کشف استعدادهای کودک در زمینه‌های مختلف

– ناتوانی فرزند در برقراری ارتباط با همسالان

– وجود مشکلات تحصیلی و یادگیری

– وجود تاخیرهایی در مسیر رشد (برای کسب اطلاعات در زمینه کودکان استثنایی کلیک کنید.)

زمینه های کاری روانشناس کودک

والدین می‌توانند با مراجعه به مشاور و روانشناس کودک در مورد مشکلات متعدد کودک‌شان از آنان راهنمایی بگیرند. برخی از زمینه‌ها و مشکلاتی که مشاور و روانشناس خوب کودک می‌تواند به شما کمک کند به شرح زیر می باشد. برای خواندن مقاله تربیت کودک کلیک کنید.

_بیماری‌های ژنتیکی
_اختلالات عصبی-رشدی
_استرس در کودکان
_وسواس در کودکان
_افسردگی در کودکان
_اختلالات خوردن
_اختلالات رفتاری
_اختلالات یادگیری
_اختلالات دفعی
_آموزش تربیت کودک
_آموزش جنسی کودکان
_کشف استعداد کودک از خدمات مرکز مشاوره و روانشناس کودک زنجان
_نشانه‌های سلامت نوزاد
_نوزاد تازه متولد شده
_بیماری‌های کودکان
_نیازهای اولیه کودکان
_مشکلات دوران مدرسه
_رفتار با کودک
_آموزش به کودک
_نقش مادر و نقش پدر در تربیت فرزندان
و…

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد، کودک و نوجوان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک و حضوری در زنجان با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

روانشناسکودکمشاوره

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: مشاوره کودک زنجان



:: برچسب‌ها: مشاوره کودک زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تاخیر در پریود یکی از چالش‌هایی است که تقریباً تمام خانم‌ها در طول زندگی به دلایل جسمانی و روانی مختلفی با آن مواجه می‌شوند. چرخش عادت ماهیانه در بانوان به طور طبیعی هر 4 هفته یک بار یا 28 روز انجام می‌شود و تاخیر در قاعدگی معمولا نشان دهنده یک مشکل و یا علامتی از بارداری می‌باشد. در برخی از خانم‌ها این مسئله می‌تواند به نگرانی‌ گسترده‌ای برای آن‌ها تبدیل شود با این حال در مواردی این مسئله یک اتفاق رایج در زندگی محسوب می‌‌گردد. در ادامه این مقاله به بررسی عوامل متعدد تاخیر در پریود پرداخته خواهد شد. بهره بردن از مشاوره روانشناسی کمک می‌کند تا با شناسایی و کاهش عوامل موثر بر تاخیر افتادن پریود سلامت روانی بیشتری را تجربه کنید و مدام دغدغه باردار شدن را نداشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر مشاوره جنسی دریافت کنید.

منبع: عقب افتادن قاعدگی

تاخیر در پریود یا عقب افتادن پریود

همه خانم‌ها مگر آن‌هایی که تصمیم به باردار شدن داشته باشند از عقب افتادن عادت ماهانه یا پریود خود دچار استرس و اضطراب می‌شوند. اولین چیزی که به ذهن خانم‌ها در هنگام تاخیر در پریود شدن خطور می‌کند این است که باردار هستند اما باردار بودن فقط یک احتمال و عامل برای تاخیر در عادت ماهانه محسوب می‌شود. برای آشنایی با بدن زن کلیک کنید.

تاخیر در پریود همیشه نشان دهنده یک مشکل نیست

به طور طبیعی هر خانمی هر 4 هفته یک بار یا در 28 روز این چرخه عادت ماهانه را تجربه می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که بدن انسان مانند یک ساعت دقیق و منظم عمل نمی‌کند در نتیجه بسیاری از زنان همیشه دیرتر یا زودتر از موعد خود دچار عادت ماهانه می‌شوند. عوامل متعددی در عملکرد این مسئله نقش دارند که می‌توان به سیستم ایمنی بدن فرد، سیستم سوخت و ساز، گرش خون، وضعیت هورمون‌ها و غدد درون ریز اشاره کرد. هر یک از این موارد به تنهایی یا در کنار یکدیگر می‌تواند در بهم خوردن تنظیم و زمان دقیق چرخه عادت ماهانه موثر واقع شود.

علت و عوامل موثر بر تاخیر افتادن پریود

1. استرس و اضطراب

تاثیرات منفی و آسیب‌زننده استرس و اضطراب بر سلامت جسم و روان بر هیچ‌کس پوشیده نیست، همه افراد کم و بیش با آن آشنا هستند. از این نظر یکی از مسائلی که ممکن است به دنبال استرس و اضطراب برای خانم‌ها پیش بیاید تاخیر در زمان پریود است. فشار‌های روانی، فشارهای اجتماعی در محیط کار و تنش‌های خانوادگی و… می‌توانند بر سلامت جسم بانوان و چرخه عادت ماهانه آن‌ها تاثیر گذار باشند.

به طور کلی شایع‌ترین عواملی که می‌تواند منجر به تاخیر در پریود شود شامل اضطراب قبل از مراسم عروسی، امتحانات دانشگاهی، مسافرت، استرس‌های شغلی و… باشد. به یاد داشته باشید که تاخیر در پریود به دلیل اضطراب نشان دهنده یک مشکل جدی نیست و نیازی به مراجعه به پزشک ندارد اما توجه کنید که این مسئله در آینده برایتان زیاد تکرار نشود.

 

بیشتر بخوانید : سیکل قاعدگی

 

2. مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری

از جمله رایج‌ترین علل‌ موثر بر تاخیر در پریود مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری است. مصرف این دسته از قرص‌ها چرخه منظم عادت ماهانه را برهم می‌زند. ممکن است فرد با مصرف قرص جلوگیری از بارداری، یک دوره از چرخه عادت ماهانه را از دست بدهد. اما اگر این تاخیر به دوماه یا بیشتر طول کشید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

3. عفونت‌ها و بیماری

همانطور که عوامل روانی مانند استرس و اضطراب در بهم خوردن زمان پریود نقش دارند، عوامل دیگری مانند بیماری‌های جسمی و عفونت‌های مختلف هم می‌توانند این چرخه را تحت تاثیر قرار دهد. بیماری‌ها و عفونت‌هایی مانند آنفولانزا، تورم لوزه و سینوزیت می‌توانند چرخه منظم قاعدگی را مختل کنند. همچنین مشکلاتی نظیر تیروئید، سندرم تخمدان پلی کیستیک از جمله شایع‌ترین عوامل جسمانی هستند که بر تاخیر پریود نقش دارند.

4. تغییر در وزن

بدن خانم‌ها با چاق و لاغر شدن ممکن است باعث تاخیر پریود شدن شود زیرا با چاق و لاغر شدن میزان هورمون‌های بدن فرد تغییر می‌کند و میزان هورمون‌ها با چرخه قاعدگی ارتباط مستقیم دارد. به عنوان مثال سلول‌های چربی در تولید هورمون‌‌هایی مانند استروژن نقش دارند، در نتیجه خانم‌های چاق به نسبت خانم‌های لاغر و یا عادی استروژن بیشتری تولید می‌کنند.

درمان‌های خانگی تاخیر در پریود

اگر به هر دلیلی غیر از بارداری دچار تاخیر در پریود شدید بهتر است به متخصص مراجعه کنید اما برخی ترجیح می‌دهند که از درمان‌های خانگی و سنتی استفاده کنند. به طور کلی مصرف زنجبیل، دارچین، کنجد و زردچوبه می‌تواند موارد خوراکی مناسبی برای رفع مشکل تاخیر در پریود در نظر گرفته شوند. اما با این حال توصیه ما به شما این است که به متخصص مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

تاخیر در پریود تا چند روز طبیعی است؟

در حالت طبیعی هر خانمی هر 4 هفته یک بار یا هر 28 روز یک بار چرخه عادت ماهانه را تجربه می‌کند. اما برخی افراد از ابتدا چرخه عادت ماهانه طولانی تری دارند و فاصله بین پریودشان 30 تا 35 روز متغیر است. این مسئله نشان دهنده آن است که تاخیر در پریود در حالت عادی تا 4 یا 5 روز طبیعی است. اگر این زمان بیش از این طول بکشد بهتر است به متخصص مراجعه کنید و با انجام‌ آزمایشهای دقیق علت این مسئله را متوجه شوید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عقب افتادن قاعدگی



:: برچسب‌ها: عقب افتادن قاعدگی ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟ چرا باید بدن همسر خود را بشناسیم؟ همانطورکه می‌دانید رابطه عاطفی و رابطه جنسی در زندگی مشترک زوجین اهمیت بسیار زیادی دارد. در اکثر مواقع مشکلاتی که در روابط جنسی زوجین پیش می‌آید ناشی از همین عدم شناخت بدن همسر است و بسیاری از زوجین خجالت می‌کشند که در ارتباط با این مسئله با همسر خود گفتگو کنند. بدن مردان و زنان تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارد و شناخت بدن همسر می‌تواند تضمین کننده یک رابطه خوب و گرم میان زوجین شود. برای آشنایی با بایدها ونبایدهای رابطه جنسی کلیک کنید.

منبع: جسم همسرتان را بشناسید

اهمیت

شناخت بدن همسر

همانطور که در مقدمه مقاله گفته شد، شناخت بدن همسر نقش تاثیرگذاری در روابط جنسی و زندگی زناشویی دارد. مسئله حائز اهمیت این است که زوجین باید به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارند و هر یک برای رضایت طرف مقابل تلاش کنند. آگاهی از تفاوت‌های بدن زن و مرد به زوجین کمک می‌کند تا ارتباط موثرتری با یکدیگر برقرار کنند. در ادامه توضیحاتی در ارتباط با شناخت بدن زن و مرد ارائه می‌شود. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

شناخت بدن زنان

مهم‌ترین نکته‌ای که مردان در شناخت بدن همسرشان باید در نظر بگیرند این است که زنان به مدت زمان بیشتری برای رسیدن به سطح برانگیختی نیاز دارند به همین جهت نقش عواملی مانند پیش‌نوازی و معاشقه در شروع رابطه جنسی برای زنان بسیار اهمیت دارد و همین پیش‌نوازی است که به همسر کمک می‌کند تا به یک رابطه جنسی رضایت بخش دست یابد. این عامل می‌تواند برای زوجین بسیار مفید باشد.

شناخت بدن همسر | نقاط حساس بدن زنان 

نکات‌ دیگر در ارتباط با شناخت بدن همسر (زن) این است که آشنایی و رعایت این نکات می‌تواند منجر به یک رابطه جنسی رضایت بخش در زوجین شود. به عنوان مثال می‌توان به شناخت نقاط حساس بدن، نحوه تحریک و چرخه پاسخ جنسی اشاره کرد. نکته‌ای که مردان باید آن را در نظر بگیرند این است که آشنایی و رعایت این نکات در روابط جنسی می‌تواند برای خود و همسرشان مفید و لذت بخش باشد.

به طور کلی نقاط حساس بدن زنان شامل، سر و گردن، لاله گوش، لب، سینه و اندام جنسی می‌باشد. همچنین دست‌ها، شکم، کمر، و پاها نقاط مهم حساسی هستند که در درجه بعدی اهمیت زیادی در برانگیختگی جنسی بانوان دارند.

 

شناخت بدن مردان

یک باور اشتباه که در بسیاری از زوجین وجود دارد این است که فکر می‌کنند مردان به معاشقه و پیش‌نوازی نیازی ندارند یا اینکه این عمل حتماً باید توسط مردان انجام شود. اما همانطور که گفته شد این یک باور اشتباه است؛ هم مردان و هم زنان در روابط جنسی و زناشویی به پیش‌نوازی و معاشقه نیاز دارند. عدم رعایت این مسئله می‌تواند منجر به زودانزالی در مردان شود که یک مسئله رایج در نارضایتی روابط جنسی میان زوجین است.

شناخت بدن همسر | نقش معاشقه در عملکرد جنسی مردان

معاشقه و پیش‌نوازی همانطور که می‌تواند عامل موثری برای برانگیختگی زنان محسوب شود، فرصت کافی برای مردانی که زودانزالی دارند را نیز فراهم می‌کند تا به آمادگی کافی برای برقراری رابطه جنسی برسند و طول رابطه جنسی افزایش پیدا کند. از جمله نقاط حساس بدن مردان می‌توان به گردن، لب‌، لاله گوش، بیضه‌ها، نوک سینه، ران پا و آلت تناسلی اشاره کرد.

 

تغییرات جسمی بعد از ارگاسم در بدن زنان

یکی از مهمترین مسائل در شناخت بدن همسر، تغییرات فیزیولوژیکی بعد از ارگاسم است که این فرایند در زنان و مردان به طور متفاوتی رخ می‌دهد. زنان بعد از تجربه رسیدن به ارگاسم هورمون پرولاکتین ترشح می‌کنند، ترشح این هورمون باعث می‌شود که انرژی و حالت سرخوشی زیادی در زنان به وجود آید.  یکی از مسائل بسیار مهم برای زنان، این است که تمایل دارند بعد از تجربه ارگاسم درباره رابطه جنسی صحبت کنند یا در آغوش گرفته شوند.

 

تغییرات فیزیکی بعد از ارگاسم در بدن مردان

مردان بعد از تجربه ارگاسم به دلیل ترشح هورمون‌های خاص، خواب آلود شده و تمایل زیادی به خوابیدن پیدا می‌کنند. این مسئله می‌تواند با رفتار زنان بعد از ارگاسم در تضاد باشد. زوجین باید بدانند که این تغییرات به صورت فیزیولوژیکی رخ می‌دهد ولازم است که نسبت به این مسائل شناخت داشته باشند. در نتیجه باید به شناخت بدن همسر پرداخته و با درک یکدیگر به تفاوت‌های هم احترام بگذارند.

 

آیا مردان و زنان همیشه برای رابطه جنسی آمادگی دارند؟

هم مردان و هم مانند زنان طی دوره‌هایی در ماه تغییرات هورمونی را تجربه می‌کنند. زنان دچار قاعدگی یا پریود می‌شوند که خلق‌ و میلشان نسبت به رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرف دیگر مردان هم دچار این تغییرات می‌شوند؛ درست است که آنان همچون زنان دوره و علائم مشخصی ندارند اما تستوسترون در بدن‌شان کاهش پیدا می‌کند که این تغییرات می‌تواند روان و وضعیت رابطه جنسی مردان را تحت تاثیر قرار دهد. در این شرایط بهتر است هیچ یک از زوجین برای رابطه جنسی به دیگری فشار نیاورد چراکه در این صورت در زندگی زناشویی مشکلات متعددی به وجود می‌آید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

شناخت بدن همسر چه تاثیری در زندگی زناشویی دارد؟

با شناخت بدن همسر و اگاهی از تفاوت‌های بدن زنان و مردان، می‌توانید همسرتان را بهتر درک کرده و در رابطه جنسی بهتر عمل کنید. رابطه جنسی نقش بسیار زیادی در کیفیت رابطه عاطفی زوجین دارد. با کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید این شناخت و آگاهی را در خود ایجاد کنید. 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: جسم همسرتان را بشناسید



:: برچسب‌ها: جسم همسرتان را بشناسید ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آموزش سکس از مهم ترین مسائلی است که زوجین باید پیش از ازدواج به آن توجه نمایند چراکه یکی از مهم‌ترین اصول در تجربه رابطه جنسی سالم و با کیفیت است. سکس تنها به کسب لذت محدود نمی‌شود و باید راهی برای نزدیکی عاطفی بیشتر زوجین و بهبود رابطه آنان باشد. بروز برخی اشتباهات در حین سکس ممکن است به دلخوری و حتی جدایی منجر شود، بنابراین از تاثیر آن در زندگی شخصی و عاطفی خود غافل نشوید. طبق آمار، بیشتر زوجینی که از هم طلاق می‌گیرند مشکل خود را در رابطه جنسی‌شان عنوان کرده‌اند که این مشکل به علل مختلفی بروز پیدا می‌کند. با توجه به آموزش سکس و کمک گرفتن از یک روانشناس متخصص می‌توانید رابطه جنسی عالی را با همسر خود تجربه کنید. در صورت وجود مساله ای در زمینه زناشویی از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید.

منبع: زن و شوهرها بخوانند

سکس چیست؟

سکس به معاشقه میان زن و مرد گفته می شود که با انجام فعالیت‌های مختلفی قصد رسیدن به ارگاسم را دارند. این فعالیت‌های جنسی تنها به مفهوم عمل دخول نمی‌باشد و شامل فعالیت‌های آمیزشی دیگری نظیر آمیزش مقعدی و دهانی هم است و به بیانی ارگاسم بدون دخول هم امکان پذیر است. بنابراین هر نوع کنشی که به لذت جنسی ختم شود به مفهوم آمیزش جنسی یا همان سکس تلقی می‌شود.

 

آموزش سکس چه تاثیری بر روابط زوجین دارد؟

داشتن آمیزش جنسی موفق، موجبات یک رابطه سالم را فراهم می کند. منظور از آمیزش جنسی موفق این است که هر دو طرف رابطه به لذت جنسی و ارگاسم برسند و در حین رابطه احساس خوبی داشته باشند. اینکه بتوانید زوج خوبی برای همسر خود در سکس باشید را باید از طریق آموزش ها و مهارت های زناشویی بیاموزید. این آموزش ها پیچیده نیستند و فقط کافی است که آمیزش جنسی را یاد بگیرید و شتاب زده برخورد نکنید. یادگیری این مسائل تاثیر مثبتی بر روابط زوجین خواهد داشت و موجب شادابی جسمی و روحی آن ها می شود. برای آشنایی با بایدها و نبایدها رابطه جنسی کلیک کنید.

قبل از سکس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

– از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید.

– زنان بهتر است قبل از سکس مثانه خود را تخلیه کنند.

– نسبت به افکار منفی و ایرادگیر بی توجه باشید.

– مشروب و مواد مخدر مصرف نکنید.

– موهای زائد را از اندام جنسی خود بزدایید.

– قبل از شروع سکس مسواک بزنید.

– پیش از سکس سیگار نکشید.

 

آموزش سکس | مراحل رابطه جنسی صحیح

برای داشتن یا رابطه جنسی باید به مراحل و تربیت آن‌ها توجه داشته باشید که به شرح زیر هستند:

1.مرحله اول

سکس صحیح تنها به معنی دخول نیست و برای انجام آن باید به چند ویژگی و سه مرحله مهم دقت کرد. اولین مرحله تحریک جنسی است. در ابتدا باید شروع به نوازش و بوسیدن همسر خود کنید تا از لحاظ جسمی و ذهنی برای سکس آماده شود. هر چقدر این مرحله بیشتر طول بکشد از سکس خود بیشتر لذت خواهید برد چرا که اندام‌های جنسی زنان و مردان برای شروع سکس آماده می‌شود. بنابراین از ویژگی‌های مهم یک رابطه جنسی سالم نوازش پیش از شروع می‌باشد.

2. مرحله دوم

در مرحله دوم که با آمیزش‌های مختلف جنسی و دخول همراه است ارضا شدن زن و مرد اتفاق می‌افتد. رسیدن به اوج لذت جنسی در مردان با خارج شدن منی همراه است و در زنان با منقبض شدن مهبل و مجاری ادرار بروز پیدا می‌کند و این لذت چندین ثانیه ادامه دارد.

3. مرحله سوم

مرحله آخر هم پس از ارگاسم‌ است که فرد حس بسیار خوب و مسرت بخشی دارد. برخی از زوجین به محض ارگاسم همدیگر را رها کرده و به انجام کار دیگری مشغول می‌شوند که این کار بسیار اشتباه است. بعد از ارگاسم باید مدتی نزد همسر خود بمانید و شروع به نوازش و بوسیدن او کنید تا احساس خوبی به او منتقل شده و محبت میانتان چندین برابر شود.

 

آموزش سکس | انواع پوزیشن های رابطه جنسی

پوزیشن‌های بسیار زیادی برای سکس وجود دارد که عبارتند از ؛  پوزیشن زانوهای خم شده، پوزیشن زانو زدن، پوزیشن دراز کشیدن به پهلو، پوزیشن متقاطع، پوزیشن نشسته، پوزیشن ایستاده، پوزیشن ایستاده و نشسته، پوزیشن نیمه نشسته و… . زوجین می تواننند برای خرید پکیج های آموزشی با شماره های درج شده تماس بگیرند.

 

آموزش سکس | از چه سنی می توان رابطه جنسی برقرار کرد؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی تحت تاثیر فرهنگ هر جامعه است اما به طور کلی بهتر است افراد برای مقاربت جنسی حداقل بیش از ۱۵ سال سن داشته باشند و به عبارتی کودک نباشند. در کل محدودیت سنی برای افراد بالغ وجود ندارد چرا که شرایط جسمانی و ذهنی هر فردی متفاوت از دیگری است و زمان رسیدن سن بلوغ و تکامل در همه یکسان نیست.

برای انجام سکس، رسیدن به بلوغ فکری و جنسی واجب است تا بتوان در انتخاب همسر و شریک جنسی خود بهترین تصمیم را گرفت و در واقع شتاب زده و هیجانی عمل نکرد. متاسفانه برخی از افراد تنها به خاطر کنجکاوی و انجام سکس تن به ازدواج می‌دهند که معمولا شکست خورده و از ازدواج خود پشیمان می‌شوند.

 

آیا زنان باردار می توانند سکس داشته باشند؟

بله منعی برای مقاربت جنسی خانم‌ها در دوران بارداری وجود ندارد فقط اینکه دو ماه پایانی باید از انجام سکس اجتناب کرد تا از هر گونه آسیب و صدمه احتمالی به جنین پیشگیری نمود. در کل بهتر است درباره سکس در زمان بارداری از پزشک خود سوال کنید چرا که شرایط جسمی هر فردی نسبت به دیگری فرق دارد. به عنوان مثال خانم‌هایی که قبلا سقط را تجربه کرده‌اند یا بیماری‌های خاصی دارند، باید با احتیاط بیشتر و با راهنمایی‌های پزشک متخصص درباره انجام سکس در بارداری تصمیم بگیرند.

 

آموزش سکس | مشکل در برقراری سکس از کجا نشات می گیرد؟

مشکلات مختلف جسمانی و روانی بر روی سکس تاثیر می‌گذارد. بیماری‌هایی مثل مشکلات قلبی، دیابت طولانی مدت، بیماری‌های خاص و… ممکن است اثرات منفی بر روی سکس بگذارند. از طرفی بروز ناراحتی‌های روانی نظیر افسردگی، استرس و… نیز کیفیت سکس را تحت شعاع قرار می‌دهد.

ضمن اینکه بروز مسائل مختلفی مانند اعتیاد، فقر، خیانت، اخلاق تند و عصبی، کمبود اعتماد به نفس و انجام سکس به شیوه‌ای که مورد پسند طرف مقابل نیست، همگی زمینه ساز ایجاد مشکل در انجام آمیزش جنسی هستند. در واقع اینکه دقیقا مشکل از کجاست و با چه راهکارهایی می‌توان آن را ریشه کن کرد را باید با کمک یک روانشناس تشخیص دهید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

سوالات متداول

هنگام سکس از چه رفتارهایی باید اجتناب کرد؟

از رفتارهایی مانند دروغ به همسر خود در مورد رسیدن به ارگاسم و رفتارهای آسیب زننده نظیر چنگ زدن، کشیدن افراطی موی سر و… باید اجتناب کرد.

انجام چند بار سکس در طول هفته صحیح است؟

تعداد سکس در طول هفته به شرایط زوجین نظیر بارداری، آمادگی روحی و جسمی و… بستگی دارد ولی در شرایط عادی انجام سه مرتبه سکس در هفته ایده آل محسوب می‌شود. 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: زن و شوهرها بخوانند



:: برچسب‌ها: زن و شوهرها بخوانند ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تاثیر دعوای والدین در دوران بارداری نیز وجود دارد، بنابراین باور به اینکه کودک متوجه حرف‌های ما نمی‌شود به طور کل اشتباه هست. چرا که کودک تنش و ناامنی را به طور کامل درک می‌کند. متاسفانه بحث و مشاجره بین پدر و مادردر تعداد زیادی از خانه‌ها مشاهده می‌شود، اما اگر این منازعه به اندازه‌ای شدت بگیرد که جو منزل را متشنج کرده و رفتار و احساسات کودکان را هم تحت تاثیر قرار دهد، در این صورت اثرات پایداری بر شخصیت و رفتارهای کودک در آینده، بالاخص کودکی که در سنین رشد و نمو قرار داشته و می‌بایست که از محیط اطراف خود درس و الگو بگیرد، بر جای بگذارد. چنین دعواهایی کودک را به شخصیتی مشوش، نگران، مضطرب، آزرده و پرخاشگر تبدیل می‌کند و در مواردی آن‌ها را منزوی کند. برای آشنایی بیشتر با آثار پرخاشگری والدین کلیک کنید.

منبع: تاثیر دعوای والدین بر فرزندان

مهمترین تاثیر دعوای والدین بر کودکان 

تاثیر دعوای والدین بر کودکان را نباید نادیده گرفت. گاهی والدین نمی‌دانند دعوای آن‌ها چه بلایی بر سر احساسات و رفتار و شخصیت کودک خواهد گذاشت و چه آینده نابهنجاری را برا ی او رقم خواهد زد؛ پس بی محابا به بحث و دعواهای خود ادامه می‌دهند. در ادامه به مهم‌ترین تاثیر دعوای پدر و مادر بر کودکان اشاره کرده‌ایم.

1- کاهش اعتماد به نفس و منزوی شدن

 کودکانی که دائم در محیط‌های پر تنش و فضاهای آکنده از تنفر و ناسزا قرار دارند، رفته رفته به گوشه‌گیری و دوری از جمعیت روی آورده و از اعتماد به نفس کافی برای خود اظهاری و ابراز وجود برخوردار نخواهند بود. از آن جایی که این بچه‌ها روش صحیح محبت و عشق ورزیدن و دوست داشتن و دوست داشته شدن را به عینه ندیده‌اند و فرصتی برای بیان احساسات و حالات درونی خود نداشته‌اند، در نتیجه با گذشت زمان و رشد و پا گذاشتن به سنین نوجوانی و جوانی، درک درستی از مفهوم عشق و دوست داشتن نخواهند داشت و ممکن است به اشتباه دچار لغزش شده و به بیراهه‌های اخلاقی کشانده شوند.

2- تاثیر دعوای والدین بر شخصیت کودک در آینده

تاثیر دعوای والدین بر جنبه‌های مختلف ذهن کودک و درک او از محیط اطراف متغیر بوده و بستگی به سن کودک و میزان درک او از اتفاقات پیرامون و همچنین نحوه برخورد پدر و مادر با مسائل متفاوت خواهد بود.

گاه والدین می‌پندارند که چون کودک سنش پایین است و هنوز به طور کامل رشد و تکامل نیافته؛ بنابراین از این دعواها چیزی متوجه نخواهد شد. در صورتی که بچه با شنیدن جدل‌ها و قرار گرفتن در محیط تنش‌زا، رفتار او هم تحت تاثیر این مجادلات شکل گرفته و او را به فردی نامتعادل، آسیب پذیر، عصبی، خود رای و بی اعتماد تبدیل خواهد کرد. در این زمان والدین باید به مشورت با یک مشاور و راهنما بپردازند تا به ریشه یابی و پیدا کردن علت اصلی این دعواها پرداخته و کارهای لازم جهت جبران اثرات سو اعمال شده بر کودک را انجام دهند و دیگر آن اعمال را انجام ندهند.

3- کمرنگ شدن اعتماد به والدین

کودک وقتی در محیطی قرار می‌گیرد که در آن دو نفر از نزدیک‌ترین و مهم‌ترین افراد زندگی خود را در حال جنگ و نزاع با یکدیگر می‌یابد، در ذهن خودشروع به مسئله سازی و تحلیل کرده و سرانجام یکی از والدین را به عنوان مسئول ایجاد این آشفتگی و ناآرامی‌ها برمی‌گزیند. در چنین حالتی، کودک به آن والدی که او را مقصر شناخته بی اعتماد شده و سعی می‌کند از او دوری کند و بیشتر طرفدار و حامی والد دیگر خود باشد. این جدایی افتادن بین کودک و والد باعث بی‌اعتمادی کودک نسبت به او و سرپیچی کردن از دستورات او می‌شود که اگر ادامه یابد می‌تواند به رفتار مشابهی از طرف کودک در سنین بزرگسالی هم بیانجامد.

4- اختلالات جسمی و فکری

کودکی که مدام در معرض تنش و استرس قرار داشته باشد، مشکلاتی در سیستم‌های داخلی بدن او ایجاد می‌شود که منجر به بی خوابی، سردرد، درد شکم، دلپیچه، معده درد و بی اشتهایی او می‌شود. وجود استرس و تنیدگی در بدن افراد می‌تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و ضعیف کند. در نتیجه این کودکان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های واگیردار، آلرژیک و حساسیتی، عفونت‌های مختلف و … خواهند بود.

5- الگوبرداری‌های نا به جا

پدر و مادر هر کس به عنوان اولین و بهترین الگوهای دوران کودکی هستند و ما بسیاری از رفتارهای تکاملی و تطابقی خود در دوران کودکی را از آن‌ها فرا گرفته‌ایم. چنانچه الگوی کودکان حاضر در خانواده‌هایی با جو پر تنش و ستیز والدین‌شان باشند، آنان هم سعی می‌کنند رفتارهای مشابهی، همچون پرخاشگری و کینه توزی را فرا گرفته و در زندگی خود پیاده کنند که امری کاملا اشتباه و روش تربیتی غیراستاندارد و زیانباری برای پرورش کودک در خانواده می‌باشد. این کودکان در آینده اگر به مشکلی بر بخورند به جای تفکر و یافتن راه حلی برای از میان بردن آن مشکل، با پرخاشگری تمام از وضع موجود شکایت داشته و در عین حال حرکتی برای بهبود اوضاع خود هم انجام نخواهد داد.

6- بروز احساس گناه در کودک

از آن جا که کودک هنوز در حال رشد و تکامل بوده و به رابطه علت و معلولی بین پدیده‌ها آگاهی ندارد، ممکن است حین دعوا خود را مقصر آن بحث دانسته و احساس گناهی معصومانه وجودش را فرا بگیرد. در این حالت هم کودک گوشه گیر می‌شود و کمتر در جمع خانواده حاضر خواهد شد که مبادا دعوای دیگری را سبب شود و همین انزوا خود زمینه ساز مشکلات اخلاقی و رفتاری بعدی در کودک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: والدین سمی

راهکارهای مقابله با دعوای والدین

  • احترام متقابل زوجین به یکدیگر در مقابل فرزندان
  • دقت در استفاده از کلام و به کارگیری لحن مناسب
  • حفظ حریم‌ها و ندادن اجازه سواستفاده به کودکان
  • صحبت با کودک در مورد اختلافات و بحث‌های پیش آمده
  • هرگز کودک را واسطه‌ای برای آشتی قرار ندهید
  • در حین بحث کودکان‌تان را وارد آن نکنید.
  • اگر دعوا با حضور کودک شروع شده، سعی کنید با حضور او هم آن را به پایان ببرید
  • بیان احساسات بر روی کاغذ
  • نشان دادن عشق و علاقه به همسر در موقعیت‌های مختلف و حتی هنگام بحث
  • حتما از جلسات مشاوره برای اصلاح رفتارهای خود و همسر خود استفاده کنید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

توجه نمایید دعواهای مداوم نه تنها بر کیفیت زندگی شما و بروز انواع اختلالات روانی در شما تاثیرگذار است؛ بلکه تاثیر بسیار مخربی بر کودکان‌تان خواهد گذاشت و زندگی حال و آینده او را تحت الشعاع قرار می‌دهد. می توانید برای حل این اختلافات با یک مشاور خانواده در ارتباط باشید و حتی کودک‌تان را نیز تحت نظر یک روانشناس متخصص در زمینه کودکان قرار دهید تا تاثیرات حاصل از دعواهای شما را به حداقل ممکن برساند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

استرس حاصل از دعوای والدین چه تاثیراتی بر کودکان می گذارد؟

کودکی که مدام در معرض تنش و استرس و دعوای والدین  قرار داشته باشد، مشکلاتی در سیستم های داخلی بدن او ایجاد می‌شوند که منجر به بی خوابی، سردرد، درد شکم، دل پیچه، معده درد و بی‌اشتهایی او شود. وجود استرس و تنیدگی در بدن آن‌ها می‌تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و تضعیف کند.

اگر کودکی احساس گناه داشته باشد، چه نشانه هایی در او دیده می شود؟

در این حالت کودک گوشه گیر می‌شود و کمتر در جمع خانواده حاضر خواهد شد. همین انزوا خود می‌تواند زمینه ساز مشکلات اخلاقی و رفتاری بعدی در کودک باشد.

والدین

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: تاثیر دعوای والدین بر فرزندان



:: برچسب‌ها: تاثیر دعوای والدین بر فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خواباندن کودک یکی از چالش‌های اساسی است که هر خانواده‌ای با آن مواجه می‌شود. در مواردی والدین روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند اما باز هم در خواباندن کودک خود دچار مشکلاتی می‌شوند. معمولاً کودکان برای خوابیدن مقاومت می‌کنند و این مقاومت را به صورت لجبازی، گریه کردن، پرخاشگری و بازیگوشی نشان می‌دهند. نداشتن خواب خوب شبانه می‌تواند بر وضعیت سلامت روان والدین و کودک تاثیر منفی بگذارد. در چنین شرایطی معمولاً اولین واکنش والدین این است که از کوره در می‌روند و کودک را تنبیه می‌کنند. در صورتی که راهکارها و روش‎های مختلفی برای رفع این مشکلات وجود دارد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند منجر به افزایش صمیمت و ارتباط بین والد و فرزند شود که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

منبع: خواباندن کودک

خواب مورد نیاز کودک

هر کودکی زمان خواب خودش را دارد، به عبارتی مقایسه کردن کودکان با یکدیگر عمل درستی نیست چراکه با توجه به شرایط بدنی، میزان خستگی در طول روز و ویژگی‌های ارثی این موضوع متفاوت است. زمانی که نوزاد به دنیا می‌آید در طول شبانه روز تقریبا 16 تا 20 ساعت می‌خوابد که به مرور این زمان کاهش یافته و کودک الگویی شبیه بزرگسالان پیدا می‌کند. با این حال می‌توان گفت به طور میانگین هر کودک نیاز دارد تا 8 ساعت در طول شبانه روز بخوابد تا به بهداشت جسمی و روانی کودک آسیبی وارد نگردد.

برای آشنایی بیشتر درباره میزان خواب کودکان کلیک کنید.

خواباندن کودک | علل بی‌خوابی در کودکان

ترس و اضطراب

یکی از علت‌های رایجی که باعث می‌شود کودکان تمایلی به خوابیدن نداشته باشند ترس و اضطراب است. عواملی مانند ترس از تاریکی یا ترس از تنهایی و حتی ترس از سکوت می‌تواند باعث شود تا کودک برای خوابیدن مقاومت کند. اگر این ترس به مرور زمان درمان نشود ممکن است به یک اضطراب فراگیر در زندگی کودک منجر شود و تمام جنبه‌های زندگی فرد را درگیر کند.

عوارض مصرف داروهای مختلف

خوردن برخی از داروها مانند داروهای محرک برای درمان بیش‌فعالی، کورتیکواستروئیدها و یا داروهای انعقاد خون می‌تواند بر بی‌خوابی کودکان تاثیر بگذارد. لازم است در صورتی که با بی خوابی کودک مواجه شدید موضوع را با متخصص در میان بگذارید تا داروی دیگری جایگزین داروی فعلی شود.

عوامل محیطی

عوامل محیطی مختلف مانند نامناسب بودن فضای اتاق از جمله نور، دما و دکور نامناسب می‌تواند باعث شود که کودک تمایلی برای رفتن به اتاق برای خوابیدن نداشته باشد. همچنین استفاده از دستگاه‌ها و لوازم الکترونیک قبل از خواب می‌تواند باعث بی‌خوابی کودک شود.

برنامه نامناسب خوابیدن

در برخی موارد علت بی‌خوابی کودکان می‌تواند نداشتن برنامه مناسب برای خوابیدن باشد، بهتر است خوابیدن کودک بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده انجام شود. از آنجایی که خوابیدن یکی از نیازهای اولیه و اساسی کودکان است و کودکان بسیاری از اطلاعات را از طریق مشاهده یاد می‌گیرند، اگر وضعیت خواب والدین هم نامناسب باشد، کودک نیز این وضعیت را یاد می‌گیرد و تمایلی به خوابیدن در زمان مناسب ندارد. برای اطلاع بیشتر درباره نیازهای اولیه و اساسی کودکان کلیک کنید.

اختلال خواب

گاهی ممکن است کودکان به اختلال خواب دچار شده باشد. این مسئله می‌تواند به دلایل مختلفی بروز پیدا کند و لازم است که بررسی‌های بیشتر توسط روانشناس صورت گیرد. اختلالات خواب طیف گسترده‌ای دارند که با توجه به نوع آن، درمان متفاوتی برای کودک در نظر گرفته می‌شود.

راهکار‌های خواباندن کودک

سیر کردن کودک

برخی از کودکان در هنگام شب گرسنه شده و از شدت گرسنگی از خواب بیدار می‎شوند. اگر کودکتان چنین شرایطی دارد بهتر است قبل از خواب به او غذا بدهید تا در حین خواب، بیدار نشود. با این حال این وعده غذایی بهتر است سبک باشد زیرا خوردن غذای سنگین قبل از خواب می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

خواباندن کودک | مناسب کردن فضای اتاق

جذاب و مناسب کردن محیط اتاق کودک می‌تواند باعث شود تا فرزندتان برای خوابیدن تمایل داشته باشد. استفاده از نورهای تزئینی مناسب برای خوابیدن یا دمای مناسب اتاق، سکوت و… می‌تواند باعث افزایش علاقه کودک به خوابیدن باشد. با این حال اطمینان حاصل کنید که اسباب‌بازی‌های بزرگ و عروسک‌های مختلف داخل اتاق وجود نداشته باشد زیرا وجود این اسباب‌بازی‌ها می‌تواند در مواردی باعث ترس کودک شود.

انتخاب زمان مناسب برای خوابیدن

انتخاب زمان مناسب و داشتن برنامه منظم برای خوابیدن بسیار اهمیت دارد. خواباندن کودکی که از وقت خوابش گذشته باشد کمی سخت می‌شود. بهتر است یک زمان برای خوابیدن تعیین کنید و همان را رعایت نمایید. همچنین مهم است که خود والدین هم الگوی خواب مناسبی داشته باشند چراکه کودک بسیاری از اعمالش را از طریق مشاهده والدینش یاد می‌گیرد.

خواباندن کودک | قصه‌گویی قبل از خواب

قصه گویی می‌تواند یکی از راه‌های موثر برای خواباندن کودک باشد. برخی کودکان برایشان اهمیتی ندارد که شما چه داستانی تعریف می‌کنید، فقط می‌خواهند که صدای شما را بشوند و آرام شوند. با این حال قصه گویی دارای اهمیتی بیشتر از این مسئله است چراکه در هنگام تعریف قصه می‌توان مسائل زیادی را به طور غیر مستقیم به کودک آموخت. همچنین آواز و لالایی خواندن می‌تواند بر کاهش استرس کودک موثر واقع شود.

کاهش استرس و برطرف کردن ترس کودک

وجود هر گونه استرس و ترس می‌تواند وضعیت خواب کودک را مختل کند چراکه استرس باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول می‌شود. افزایش سطح هورمون کورتیزول منجر به بی خوابی و ناآرامی کودک می‌گردد. در نتیجه آرام کردن کودک و رفع استرس و ترس‌هایش می‌تواند باعث شود تا کودک بهتر بخوابد. اگر در رفع و کاهش استرس و ترس کودکتان دچار مشکل شدید بهتر است از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

عدم مصرف چای و کافئین قبل از خواب

مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف می‌تواند بر وضعیت خوابیدن تاثیر بگذارد. برخی از نوشیدنی‌ها مانند چای و قهوه می‌تواند منجر به بی‌خوابی شود. بهتر است چندساعت قبل از خوابیدن مصرف این دسته از نوشیدنی‌ها محدود شود.

خواباندن کودک | نوازش کودک

نوازش کودک و در آغوش گرفتن او می‌تواند باعث آرامش و احساس امنیت و عشق در کودک شود. بهتر است قبل از خواب همیشه کودک خود را نوازش کنید و به او احساس امنیت و عشق دهید. در بلند مدت این کار می‌تواند تاثیرات مطلوبی داشته باشد.

عدم استفاده از وسایل الکترونیک قبل از خواب

استفاده از دستگاه‌ها و لوازم الکترونیک مانند تلویزیون، موبایل، تبلت و یا کامپیوتر می‌تواند بر وضعیت خواب کودکان تاثیر بگذارد. به طوریکه نوری که از این دستگاه‌ها منتشر می‌شود در ترشح هورمون ملاتونین که نقش مهمی در چرخه خواب و بیداری دارد تاثیر می‌گذارد. به طور کلی بهتر است این دستگاه‌ها در اتاق کودک وجود نداشته باشد با این حال اگر این دستگاه‌ها در اتاق کودک وجود دارد بهتر است حداقل 2 ساعت قبل از خواب استفاده از این ابزارها را محدود کنید.

با این حال در صورتی که همه راهکارهای فوق را امتحان کردید اما بازهم در خواباندن کودک با مشکلاتی مواجه شده‌اید بهتر است با بهره بردن از مشاوره کودک بتوانید پی به علت مشکل ببرید و با کمک روانشناس راهکار جدیدی را بسته به شرایط و ویژگی‌های فردی و محیطی کودک اتخاذ نمایید. برای آگاهی بیشتر درباره روند دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول درباره خواباندن کودک

آیا خوابیدن در کنار کودک خوب است؟

در ارتباط با این مسئله بهتر است سن کودک، شرایط و ویژگی‌های روانی و جسمانی کودک در نظر گرفته شود. اما به طور کلی خواباندن کودک بر روی تخت والدین توصیه نمی‌شود. اگر کودکتان عادت دارد که روی تختتان بخوابد بهتر است برای ترک این عادت از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

خواب

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: خواباندن کودک



:: برچسب‌ها: خواباندن کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ناباروری در زنان در خیلی از موارد ناراحتی زیادی ایجاد می‌کند. داشتن فرزند برای زوج‌های جوان از آرزوها و اهداف آن‌ها در زندگی است. اگر زوجین نتوانند طعم بچه‌دار شدن را بچشند، قطعا در روحیه آن‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت. در صورتی که رابطه جنسی محافظت‌ نشده‌ به بارداری منجر نگردد، ناباروری نامیده می‌شود. علت ناباروری می‌تواند به مرد یا زن مربوط باشد. بررسی‌ها بیشتر جهت یافتن علت اصلی ناباروری تحت نظر پزشک انجام می‌گیرد. مرد و زن در بروز ناباروری تقریبا به یک اندازه نقش دارند. خوشبختانه بسیاری از موارد ناباروری قابل درمان هستند. در ادامه به علل و روش های درمان ناباروری در زنان پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر از خدمات مشاوره تلفنی زنان استفاده کنید.

منبع: ناباروری در زنان

ناباروری در زنان

در صورتی که زوجین حداقل به مدت یک سال، رابطه جنسی محافظت‌ نشده و بدون استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری انجام بدهند و بارداری رخ ندهد، ناباروری نام دارد.

هم‌چنین خانمی چندین بار سابقه سقط مکرر و یا خانمی که در گذشته توانایی باروری داشته و اکنون باردار نمی‌شود را نابارور می‌گویند.

به علاوه مردانی که سابقه سقط حداقل سه جنین از همسر قبلی خود دارد، ممکن است نابارور در نظر گرفته شوند.

توجه کنید برای درمان ناباروری هم زنان و هم مردان باید تحت معاینه و آزمایشات قرار بگیرند.

عدم بارداری با وجود رابطه جنسی حفافظت نشده در مورد زنان ۳۵ سال به بالا اگر طی ۶ ماه رخ ندهد، ناباروری است.

علت ناباروری در زنان

اختلالات هورمونی، بیماری‌ها مربوط به سیستم تناسلی، سبک زندگی ناسالم، مصرف سیگار و سایر دخانیات از جمله دلایل موثر در بروز ناباروری هستند. دانستن و آگاهی از علائم و علل ناباروری در زنان و اقدام به موقع نسبت به درمان آن در اکثر موارد موجب بهبود و تجربه بارداری برای خانم و فرزند داشتن برای زوجین خواهد شد. عوامل متفاوتی در بروز ناباروری در زنان موثرند. رایج‌ترین علل موثر در ناباروری زنان به شرح زیر هستند.

سن

برای اینکه بارداری رخ بدهد، ابتدا اسپرم مرد و تخمک زن باید با هم ترکیب شده و سلول تخم را به وجود بیاورند.

اسپرم‌سازی در مردان تا پایان عمر آن‌ها ادامه دارد، در حالی که تخمک‌های زنان از دوران جنینی درون تخمدان‌ها وجود دارد و پس از رسیدن به سن بلوغ، هر ماه یک تخمک آزاد می‌کنند.

کیفیت و تعداد تخمک‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابد. کاهش توانایی باروری زنان بعد از ۳۰ سالگی شدیدتر است.

هم‌چنین افزایش سن زنان می‌تواند ریسک بروز ناهنجاری‌ها کروموزومی مانند سندروم داون را بالا ببرد. برای آشنایی با مراقبت های قبل از بارداری کلیک کنید.

آندومتریوز از علل ناباروری در زنان

بافت اندومتر به طور طبیعی لایه داخلی رحم است. اگر این بافت در محلی غیر از رحم مثلا درون تخمدان رشد کند، آندومتریوز نامیده می‌شود.

آندومتریوز با ایجاد اختلال در فرایند لانه‌گزینی سلول تخم، شانش باروری در زنان را کاهش می‌دهد.

مشکلات ساختمانی و بیماری‌های مربوط به لوله‌ها رحمی

لوله‌های رحمی یا فالوپ متصل‌کننده تخمدان به رحم هستند. لقاح یا ترکیب اسپرم و تخمک در این محل انجام شده و سپس سلول تخم به رحم می‌رود.

تغییر شکل لوله‌های فالوپ به دنبال صدمه، ناهنجاری‌های ناشی از جراحی، ابتلا به بیماری‌هایی مانند عفونت‌ها منتقل شده از طریق رابطه جنسی از عوامل مرتبط با اختلال لوله‌های رحمی در بروز ناباروری زنان هستند.

اختلال رحمی

اشکال غیر طبیعی رحم مانند رحم دو شاخ، رحم دارا سپتوم یا دیواره، پولیپ رحمی و دیگر ناهنجاری‌ها رحمی از علل ناباروری در زنان به شمار می‌روند.

تخمک‌گذاری غیر طبیعی

تخمک گذاری غیر طبیعی یکی از شایع‌ترین علل ناباروری در زنان است. تخمک‌گذاری غیر طبیعی به این معناست که فرد یا تخمک‌گذاری نمی‌کند و یا کمتر از حالت عادی تخمک‌گذاری می‌کند.

وقتی تخمکی نباشد، لقاح اتفاق نمی‌افتد و در نتیجه خانم باروری ندارد.

تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی‌کیستیک از جمله اختلالات تخمک‌گذاری شایع بین زنان است که موجب ناباروری آنان می‌شود.

نامنظمی دوره‌های قاعدگی از شایع‌ترین علائم تنبلی تخمدان است. سایر علائم آن شامل چاقی و افزایش وزن، آکنه و جوش، رویش مو زائد در نواحی مختلف بدن، مقاومت نسبت به انسولین است.

تغییر سطح هورمون‌ها

به دنبال اختلال در فعالیت هیپوتالاموس و هیپوفیز، تغییر در سطح هورمون‌ها به وجود می‌آید.

تغییر مقدار هورمون‌ها می‌تواند بر چرخه قاعدگی و تخمک‌گذاری و در نهایت قدرت باروری در زنان تاثیر بگذارد.

سبک زندگی

رژیم غذایی بدون مواد مغذی، تماس بیش از حد با مواد شیمیایی و سموم، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و مصرف دخانیات که مربوط به سبک زندگی افراد هستند، در بروز ناباروری موثرند.

درمان ناباروری در زنان

دارودرمانی با تحریک تخمک‌گذاری و تنظیم چرخه قاعدگی فرد به عنوان یکی از روش‌های درمان ناباروری محسوب می‌شود.

بارداری به کمک روش‌ها آزمایشگاهی و شیوه‌های لقاح مصنوعی مانند IVF، IUI

بر اساس چرخه تخمک‌گذاری، سعی کنید بیشتر در روز‌ها تخمک‌گذاری رابطه برقرار کنید.

کمک گرفتن از جراحی برای از بین بردن برخی ناهنجاری و بیماری‌های جسمانی

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره بارداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

ناباروری

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: ناباروری در زنان



:: برچسب‌ها: ناباروری در زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

لکنت زبان کودکان یکی از اختلالاتی است که می‌تواند توانایی صحبت کردن آن‌ها را تا حد زیادی تحت تأثیر خود قرار داده و حتی باعث بروز مشکلات روحی مانند انزوا، افسردگی و اضطراب در کودک شود. لکنت زبان معمولاً خود را به شکل تکرار یک حرف یا صدا، کشیدن طولانی‌تر یک حرف، ناتوانی از تلفظ برخی حروف و همین‌طور ادای پرفشار برخی کلمات نشان می‌دهد. این عارضه می‌تواند در هر سنی شروع شود اما در بیشتر مواقع سن شروع لکنت زبان کودکان میان 2 تا 5 سالگی است. اگرچه بسیاری از مواقع لکنت‌ها به‌خودی‌خود و در جریان رشد برطرف می‌شوند بااین‌حال برخی اوقات نیز ممکن است این ناتوانی همراه کودک باقی بماند. به همین خاطر بهتر است درصورتی‌که فرزند شما یا هر یک از نزدیکانتان دارای لکنت است این موضوع را با یک متخصص روانشناسی کودک در میان بگذارید. 

منبع: لکنت زبان کودکان

لکنت زبان کودکان                    

لکنت زبان کودکان اختلالی است که توانایی صحبت کردن کودک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اختلال که یکی از انواع اختلالات گفتاری می‌باشد ممکن است در هر سنی شروع شود اما بیشتر موارد مبتلابه لکنت در سنین 2 تا 5 سالگی اتفاق می‌افتد و متأسفانه با رسیدن کودک به سن مدرسه شدت بیشتری پیدا می‌کند. کودکانی که دچار لکنت هستند معمولاً بعضی صداها را در یک کلمه تکرار می‌کنند و یا برای مدتی طولانی‌تر از معمول می‌کشند. ناتوانی از تلفظ برخی حروف و همین‌طور بیان پرفشار برخی اصوات ازجمله نشانه‌های لکنت زبان کودکان هستند.

یکی از مشکلاتی که معمولاً به همراه لکنت بروز پیدا می‌کند این است که کودک در حین صحبت کردن حرکاتی مانند چشمک زدن، تکان دادن دست یا حرکت دادن فک و لب‌ها را انجام می‌دهد. این موضوع ممکن است به این خاطر ایجاد شود که آن‌ها به‌طور تصادفی در یکی از دفعاتی که دچار لکنت شده‌اند با انجام این حرکت توانسته‌اند مشکل خود را حل کنند و ازاین‌پس این تصور اشتباه برای کودک ایجاد خواهد شد که انجام این حرکات به رفع لکنت وی کمک می‌کند. با توجه به اینکه لکنت باعث بروز مشکلات روحی بسیاری ازجمله از دست دادن اعتمادبه‌نفس یا افسردگی و گوشه‌گیری در کودک می‌شود بهتر است برای درمان این مشکل از یک روانشناس کودک کمک بگیرید. برای اطلاع از دیگر انواع اختلال گفتاری کلیک کنید.

 

نشانه‌های لکنت زبان کودکان

لکنت زبان اختلالی است که در بسیاری از مواقع خود را به‌وضوح نشان خواهد داد و تشخیص وجود این مشکل نیاز به دقت چندانی ندارد. برخی از نشانه‌های لکنت زبان کودکان موارد زیر را دربرمی‌گیرد.

  • کودک به‌راحتی و روان صحبت نمی‌کند و این باعث خواهد شد تا شما برای فهمیدن منظور وی دچار مشکل شوید.
  • کودک برای فرار از بیان برخی کلمات دشوار منظور خود را با کلمات و جملات بیشتری بیان می‌کند و این باعث طولانی‌تر شدن صحبت وی می‌شود.
  • ناتوانی در صحبت کردن روان باعث می‌شود که کودک میل کمتری به برقراری ارتباط داشته باشد و رفتارهای انزوا گزینی در وی دیده می‌شود.
  • کودک در حین صحبت کردن دچار وقفه می‌شود و این وقفه همراه با انقباض عضلاتی خواهد بود که در صحبت کردن دخالت دارند.
  • واردکردن اصوات اضافی به کلمه
  • تکرار یا کشیدن یک حرف از کلمه

دلایل ایجاد لکنت زبان کودکان

متخصصین تاکنون نتوانسته‌اند دلایل قطعی بروز لکنت زبان را مشخص کنند بااین‌حال فرضیات نشان می‌دهد که اختلال در بخش‌هایی از مغز می‌تواند باعث لکنت زبان کودکان باشد به همین خاطر لکنت زبان یکی از اختلالات عصبی رشدی محسوب می‌شود. همچنین پژوهش‌ها نشان‌دهنده این موضوع است که زمینه ژنتیکی می‌تواند تا 5 برابر احتمال لکنت را افزایش دهد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، تحقیقات تا امروز به این نتیجه نرسیده که اضطراب می‌تواند دلیلی برای لکنت باشد اما یکی از مسائلی است که تأثیر بسیاری در شدت لکنت دارد به این صورت که کودکان در شرایط اضطرابی لکنت بیشتری پیدا می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات عصبی رشدی کلیک کنید. 

 

پیامدهای لکنت زبان کودکان

لکنت زبان کودکان علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای تفهیم منظور کودک به دیگران ایجاد می‌کند باعث خواهد شد تا کودک و همین‌طور والدین او مشکلات روحی بسیاری را نیز تجربه کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکلات درصورتی‌که فرزند یا هریک از نزدیکان شما دچار لکنت شده برای درمان از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

افسردگی کودک

لکنت زبان می‌تواند باعث شود اطرافیان و به‌خصوص گروه همسالان کودک تمایلی به صحبت کردن با وی نداشته باشند. این موضوع به‌تدریج باعث کناره‌گیری کودک از جمع شده و این موضوع می‌تواند موجب انزوا، احساس تنهایی و همین‌طور افسردگی در کودک باشد. همه ما نیاز داریم تا با دیگران ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها دادوستد عاطفی داشته باشیم؛ هنگامی‌که این شرایط برای کودک شما مهیا نباشد احتمال بروز آسیب‌های روانی افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر بهتر است نسبت به برقراری ارتباط صحیح با کودکتان حساسیت داشته باشید. برای اطلاع بیشتر درباره افسردگی در کودکان کلیک کنید.

اضطراب کودک

لکنت زبان در کودکان باعث خواهد شد تا آن‌ها در شرایطی که می‌بایست با دیگران و به‌ویژه افراد جدید صحبت کنند میزانی از اضطراب را تجربه نمایند. اضطراب می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند بی‌میلی به برقراری روابط اجتماعی در فرد شود و تأثیرات نامطلوبی را در شرایط روحی کودک باقی بگذارد.

فشار روانی والدین

تحقیقات نشان‌دهنده این است که بروز هرگونه ناتوانی و بیماری در کودکان سلامت روان و کیفیت زندگی والدین آن‌ها را نیز تا حد زیادی تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. این موضوع حتی می‌تواند باعث بروز درگیری و اختلاف میان والدین نیز باشد. در شرایطی که چنین مشکلاتی برای شما نیز ایجاد شده بهتر است از یک مشاور خانواده برای حل مشکلات خود کمک بگیرید. برای اطلاع از روند و نحوه دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

 

نحوه برخورد با لکنت زبان کودکان

نحوه برخورد والدین با لکنت زبان فرزند خود یکی از موضوعاتی است که می‌تواند باعث بهبود یا تشدید مشکلات کودک شود. به‌عنوان والدین کودک به این موضوع توجه داشته باشید که پیشرفت کودک شما در صحبت کردن موضوعی بسیار تدریجی است و نبود پیشرفت‌های چشمگیر و ناگهانی نباید شما را از تلاش برای بهبود شرایط کودک دلسرد کند. در کنار مراجعه به متخصصین روانشناسی کودک و گفتاردرمانی برای درمان لکنت زبان فرزندتان بهتر است به نکات زیر نیز توجه داشته باشید.

  • با آرامش به حرف‌های کودک گوش کنید و به او اجازه دهید صحبت کند. هرگز از کودک نخواهید سریع‌تر صحبت کند و یا برای روان حرف زدن تلاش کند.
  • هرگز پایان جملات کودک را بیان نکنید؛ کلماتی را که در بیانشان دچار لکنت می‌شود به‌جای او بیان نکنید یا به کودک نگویید منظورت این بود که……! اجازه بدهید فرزندتان خودش منظورش را بیان کند.
  • به خاطر لکنت زبان با فرزندتان بدرفتاری نکنید. از تحقیر و سرزنش او خودداری کنید و هرگز در حین صحبت لکنت یا تفاوت با دیگران را به روی او نیاورید.
  • مشتاقانه به صحبت‌های کودک گوش کنید. فرزند شما تصور می‌کند به دلیل لکنت اطرافیان تمایلی به صحبت با او ندارند و این موضوع می‌تواند اعتمادبه‌نفس و سلامت روان وی را تحت تأثیر قرار دهد. سعی کنید با گوش دادن به حرف‌های فرزندتان این تصور را در وی از بین ببرید.
  • کودکانی که دچار لکنت زبان هستند معمولاً از ترس قضاوت شدن یا مورد تمسخر قرار گرفتن از اجتماع دوری می‌کنند. بهتر است ملزومات روابط اجتماعی را برای فرزندتان فراهم کنید و او را برای صحبت کردن و برقراری ارتباط تشویق نمایید.

برای آگاهی بیشتر درباره درمان لکنت زبان کودکان کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

1. لکنت کودکان در چه سنینی ایجاد می‌شود؟

لکنت ممکن است در هر سنی شروع شود بااین‌حال به‌طور میانگین شروع این اختلال در فاصله سنین 2 تا 5 سالگی خواهد بود.

2. آیا لکنت کودک قابل‌درمان است؟

بله؛ با کمک گرفتن از گفتاردرمانی می‌توان تا حد زیادی مشکل لکنت کودک را برطرف کرد.

3. لکنت چه مشکلاتی را برای کودک ایجاد خواهد کرد؟

اضطراب از برقراری ارتباط به‌ویژه با افراد غریبه، میل به‌ تنهایی و انزوا گزینی و همین طور افسردگی کودک ازجمله مشکلاتی هستند که به دنبال لکنت ایجاد می‌شوند.

کودکلکنت

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: لکنت زبان کودکان



:: برچسب‌ها: لکنت زبان کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

یائسگی یکی از مراحل طبیعی و عادی در دوران زندگی زنان محسوب می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که قدرت باروری و قاعدگی از بین رفته و فرد دیگر توانایی باردار شدن نداشته باشد. در چنین شرایطی تخمک‌گذاری رخ نمی‌دهد و عادات ماهیانه رفته رفته نامنظم و در نهایت قطع می‌شود. زنان معمولاً با ورود به میانسالی، یائسگی را تجربه می‌کنند اما سن دقیق آن برای هر فرد می‌تواند متفاوت است. با ورود به دوران یائسگی زنان علائم و تغییراتی را در بدن خود تجربه می‌کنند که دانستن این موارد می‌تواند به کاهش آشفتگی روانی و جسمانی زنان کمک کند. در ادامه به طور کامل درباره دوران یائسگی صحبت خواهیم کرد، همچنین متخصصان جنسی مرکز ذهن نو آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند، برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: یائسگی زنان

منظور از یائسگی چیست؟

یائسگی دورانی از زندگی زنان را تشکیل می‌دهد که دیگر قابلیت تخمک‌گذاری و قاعدگی را ندارند. دوره سنی آن معمولا در میانسالی بین 45 تا 55 سالگی متغیر است و معمولا زمانی رخ می‌دهد که فرد بیش از یک سال خون‌ریزی و قاعدگی را تجربه نکند. عوامل ژنتیکی در سن یائسگی بسیار موثر هستند. در واقع معمولا سن یائسگی زن شبیه به سن یائسگی خواهر یا مادرش است. برخی عوامل محیطی مانند خوردن دارو‌های مختلف، سبک زندگی و عوامل روانشناختی نیز بر این مسئله تاثیرگذار هستند.

نشانه‌های جسمانی و روانی یائسگی

عادت ماهانه نامنظم

معمولاً قبل از اینکه یائسگی به طور کامل رخ دهد، ریتم و نظم عادت ماهانه برهم می‌خورد. بهم خوردن نظم عادت ماهانه می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، اما در سنین میانسالی این نامنظمی نشان دهنده نزدیک شدن به سن یائسگی است.

 

بیشتر بخوانید : آشنایی با بدن زن

 

گرگرفتگی

علاوه‌بر برهم خوردن نظم عادت ماهانه می‌توان گفت شایع‌ترین نشانه، گرگرفتگی است. گرگرفتگی اصطلاحی است که به علت افزایش جریان فشار خون در مناطق خاصی از بدن با شدت و میزان مختلف رخ می‌دهد. در این حالت اندام‌های بدن مانند سر، صورت، گردن، و قفسه سینه به شدت گرم می‌شود و فرد احساس گرمای زیاد و تعریق می‌کند. این وضعیت می‌تواند در کل بدن پخش شود. گرگرفتگی عمدتا در شب رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به اختلال در خواب شبانه شود.

تغییر بافت واژن

از جمله مسائل دیگری که در دوران یائسگی رخ می‌دهد تغییر و تحلیل رفتن بافت واژن است. علت این مسئله کاهش هورمون استروژن در بدن می‌باشد. در واقع کاهش استروژن در بدن منجر به خشکی واژن و تحلیل بافت و انقباض واژن می‌شود. در این وضعیت انجام رابطه جنسی نیز برای زنان به سختی صورت می‌گیرد. برای برقراری رابطه جنسی با کیفیت کلیک کنید.

تغییرات در پوست و مو

از آنجایی که یائسگی منجر به تغییرات هورمونی در زنان می‌شود ممکن است بر پوست و موی زنان هم تاثیربگذارد. به طوریکه موی برخی زنان نازک، شکننده و خشک می‌شود، همچنین برخی دیگر ممکن است تغییراتی نظیر موی نرم و پف کرده را تجربه کنند.

سایر تغییرات جسمی

در کنار تمامی علائم گفته شده ممکن است برخی زنان با نشانه‌ها و تغییرات جسمانی دیگری نیز مواجه شوند که شامل موارد زیر است.

_افزایش سر درد

_سرگیجه و ضعف

_احساس عطش و گرمای شدید

_تپش قلب

_درد در ناحیه کمر و پشت

_بی اختیاری ادرار

_خونریزی‌های غیر طبیعی

تغییرات روانی

علاوه بر مسائل و تغییرات جسمانی می‌توان به تغییرات روانی اشاره کرد. تغییرات روانی معمولا به علت برهم خوردن سطح هورمون‌ها و همچنین استرس و اضطراب ناشی از تغییر وضعیت زنان رخ می‌دهد. علائم روانی که زنان در دوران یائسگی تجربه می‌کنند عمدتا شامل ضعف در حافظه، کاهش قدرت تمرکز، خلق پایین و افسرده، اضطراب و افسردگی، زودرنجی و تحریک پذیری و نوسان‌های خلقی، کاهش میل جنسی و خستگی است.

 

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر

 

وضعیت رابطه جنسی در دوران یائسگی

یکی از پیامدهای ناشی از یائسگی کاهش میل جنسی است. در چنین شرایطی مرد باید آگاهی و اطلاعات کافی در ارتباط با وضعیت جسمانی و روانی همسرش داشته باشد تا با رفتارها و اعمال ناخواسته منجر به ناراحتی و اذیت همسرش نشود. همانطور که مردان با افزایش سن دچار کاهش میل جنسی می‌شوند زنان هم با رسیدن به دوران یائسگی کاهش میل جنسی را تجربه می‌کنند. این مسئله عمدتا به علت تغییر در سطح هورمون‌های بدن و تغییرات فیزیولوژیک و خشک شدن واژن رخ می‌دهد.

رابطه جنسی در چنین شرایطی برای زنان چندان لذت بخش نیست و با درد دخول همراه است. شناخت و آگاهی از دیگر نقاط تحریک پذیر زن باعث می‌شود تا زوجین همچنان بتوانند از نظر تجربه لذت جنسی به یکدگیر کمک کنند. جهت دریافت راهنمایی و آموزش بیشتر در ارتباط با این مسئله می‌توانید به مشاوره جنسی دریافت نمایید.

روش‌هایی برای بهبود علائم ناشی از یائسگی

گاهی علائم ناشی از یائسگی آنقدر شدید است که زندگی زوجین را با اخلال مواجه می‌کند. در این شرایط لازم است که با انجام یکسری از کارها به کاهش مشکلات کمک کرد. 

  • با پزشک خود مشورت کنید زیرا گاهی ممکن است فرد به علت شدت علائم نیاز به هورمون درمانی داشته باشد.
  • اجتناب از خوردن غذاهای تند و محرک
  • عدم مصرف زیاد کافئین
  • خنک نگه داشتن منزل
  • کاهش استرس و مسائل روانشناختی
  • رژیم درمانی مناسب برای جلوگیری از افزایش وزن
  • در صورت داشتن رابطه جنسی از مواد روان کننده مانند لوبریکانت استفاده کنید
  • ورزش و سبک زندگی سالم

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا می‌توان از یائسگی جلوگیری کرد؟

یائسگی یک بیماری یا اختلال نیست بلکه یکی از فرایند‌های طبیعی و رشد انسان است. معمولاً همه زن‌ها در دهه 50 زندگی یائسگی را تجربه می‌کنند و به طور کلی راهی برای جلوگیری از نرسیدن به این دوران وجود ندارد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: یائسگی زنان



:: برچسب‌ها: یائسگی زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از علت سرد شدن رابطه زناشویی آگاهی دارید؟ آیا از بی میلی میان خود و همسرتان غمگین و ناراضی هستید؟ باید بدانید یکی از فراوان‌ترین مشکلات در زندگی زناشویی، سرد شدن زن و شوهر نسبت به همدیگر و نسبت به رابطه عاشقانه و رابطه جنسی است. مشکلی که اگر چه بسیار بزرگ است، اما هرگز ناگهانی به وجود نمی‌­آید و قطعا ماه‌ها و حتی سال‌ها مشکل و تعارض، به مرور زمان باعث شکل گیری این مشکل و سرد شدن رابطه زناشویی شده است. با آگاهی از علت سرد شدن رابطه می‌توانید از بروز آن پیشگیری نمایید و حتی برای درمان آن گام بردارید.

منبع: علت سرد شدن رابطه با همسر

علت سرد شدن رابطه زناشویی | سه ضلع رابطه سالم

یک رابطه و عشق سالم ملاک‌هایی دارد. تعهد، صمیمیت و دوست داشتن و شهوت سه ضلع یک عشق سالم و معمولی است. تعهد یعنی وفاداری به رابطه و اینکه خود را متعلق به همسرتان بدانید و برای آسایش او تلاش کنید. صمیمیت همان دوس داشتن و حس خوبی است که همه با آن آشنایی دارند و معمولا در اوایل رابطه خود را بیشتر نشان می‌­دهد. شهوت هم میل و کشش جنسی و جسمانی به شریک زندگی است. بدون هر کدام از این سه بخش، رابطه شما به مشکل برخواهد خورد. در چنین موارد حتما برای دریافت زوج درمانی اقدام نمایید.

نشانه های سرد شدن رابطه زناشویی

-هیچ کشش جنسی نسبت به همسر خود ندارید و یا به اجبار رابطه برقرار می‌­کنید. ممکن است مدت‌ها بدون هیچ ناراحتی، رابطه جنسی نداشته باشید.

-حس می‌کنید همسرتان دیگر به شما علاقه ندارد و ابراز محبت نمی­‌کند یا بالعکس شما این حس را نسبت به همسرتان داشته باشید.

-نسبت به رفتارها و عادت‌های همسرتان حساس شده­‌اید و درک و تحمل ویژگی‌های خاص او برای شما سخت شده است.

-وظایف زندگی متاهلی شما را خسته کرده و دیگر میلی برای تعهد به بودن در خدمت همسر ندارید.

-از بودن کنار همسرتان لذت نمی‌­برید و دوست دارید خود را از طریق راه‌های مختلف سرگرم کنید.

-نمی‌توانید مدت طولانی باهم گفتگو کنید و صحبت درباره مشکلات عموما به دعوا ختم می­‌شود.

-تفریحات مشترک ندارید و معمولا هر کس با کارهای خود وقت می‌گذراند.

علت سرد شدن رابطه زناشویی | راه‌های پیشگیری از سرد شدن رابطه

یک رابطه مانند تمام ابعاد زندگی بشر نیاز به مراقبت دارد. رابطه مانند گلدانی است که از بازار خریداری می‌کنید. در ابتدا سالم و سرحال است، به مرور زمان هر کدام از عوامل آب، نور یا خاک را از گل دریغ کنید و یا به میزان کافی به آن نرسید، گیاه کم کم پژمرده می‌شود و زمانی که کار از کار گذشت، هرچه به آن آب و نور و خاک خوب برسانید هیچ اتفاقی نمی‌­افتد.

نه تنها گیاه شما دیگر زنده نخواهد شد، بلکه منابع و انرژی خود را نیز صرف یک کار پوچ کرده‌اید و احساس خستگی و ناامیدی شما می­‌تواند پیامدهای بدتری برای سلامت روانتان داشته باشد. بنابراین برای پیشگیری از سرد شدن رابطه، لازم است سه بعد تعهد، صمیمیت و میل جنسی را به طور متعادل (نه زیاد و نه کم) به رابطه تزریق کنید و مشکلات کوچکی که فکر می­‌کنید بی اهمیت است را حتما به موقع حل نمایید.

علت سرد شدن رابطه زناشویی

مهم‌ترین علت سرد شدن رابطه زناشویی، نارضایتی از رابطه جنسی و عدم ابراز محبت به همسر است. رابطه فرمول مشخص و از پیش تعیین شده‌ای ندارد که همه اگر به این راه بروند، رابطه خوبی خواهند داشت اما یک سری شرایط تقریبا برای اکثریت مشترک است. برخی دیگر از علل سردی رابطه زناشویی عبارتند از:

1. کاهش کیفیت رابطه جنسی

دلایلی مثل تغییرات جسمانی، تکراری شدن و عادت‌های نادرست جنسی ممکن است به مرور زمان باعث نارضایتی جنسی و سپس سرد شدن رابطه ­شود.

2. مراقبت نکردن از رابطه

زمانی که برای حل اختلافات کاری نمی­‌کنید و آن را به روز بعد می‌اندازید، اختلاف رسوب کرده و حل کردن آن‌ها سخت می­‌شود. بنابراین اگر به مشکلی برخوردید، سریعا آن را برطرف سازید.

3. علت سرد شدن رابطه زناشویی | مشکلات روحی و روانی

وجود برخی از مشکلات روحی و روانی بین زوجین، می­‌تواند باعث سردی رابطه شود. مسائلی مانند افسردگی، اضطراب، وسواس و غیره به مرور زمان باعث خستگی زوجین، کاهش میل جنسی و سرد شدن رابطه می­‌شود.

4. تولد فرزند و نبود فضای خصوصی و دو نفره

وجود فرزند و عدم توانایی سازگاری با ورود یک عضو جدید به خانواده نیز از دلایل شایع برای سردی رابطه است. ممکن است در دوران بارداری به اشتباه رابطه جنسی خود را قطع کرده باشید، پس از زایمان مادر جز به فرزند به کسی فکر نمی‌­کند و زن و شوهر دیگر نمی‌توانند حریم شخصی دونفره داشته باشند. این مسئله به مرور زمان به سردی رابطه منجر می­‌شود.

راه های برطرف کردن سردی رابطه

اولین و مهم‌ترین راه برطرف کردن هر آسیبی، یافتن مشکل و ریشه یابی علت بروز آن است. شما نیز در اولین اقدام، باید اقدام به ریشه یابی و کشف علت سردی رابطه کنید. فراموش نکنید که همیشه هر دوطرف رابطه مقصرند، پس از همان اول خود را مبرا از اشتباه ندانید و یعی کنید بدون خودخواهی، اشکالات خود و همسرتان را منصفانه ارزیابی کنید. در این راه، یک روانشناس می­‌تواند راهگشا باشد. برخی از عمده‌ترین راه‌های بهبود رابطه زناشویی عبارتند از:

1. احیا رابطه جنسی

همانطور که می‌­دانید یک رابطه جنسی با کیفیت می‌­تواند به بهبود زندگی کمک بسیاری کند. برای این کار سعی کنید قضاوت‌های اشتباه خود از رابطه و ارضا شدن را کنار گذاشته و ذهنیت خود نسبت به رابطه را تغییر دهید. همچنین ایجاد تنوع در حالت رابطه، مکان و زمان رابطه جنسی می­‌تواند بسیار کمک کننده باشد. این مسئله کمی دشوار می‌باشد و ممکن است به تنهایی از پس آن برنیایید، پس با یک روانشناس در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

2. علت سرد شدن رابطه زناشویی | ابراز محبت کنید

به گذشته و اوایل رابطه فکر کنید. ممکن است یادآوری نحوه ابراز احساسات به همسرتان در آن دوران، برای شما عجیب و حتی خنده دار باشد. درست است که عادت و روزمرگی، کمی از انرژی عاطفی انسان را کاهش می­‌دهد اما باید به همسر خود نشان دهید که در وجودتان هنوز احساسی هست. مخصوصا در حین رابطه جنسی، قبل و بعد از آن، حتما از کلمات محبت آمیز استفاده کنید و از همسرتان تعریف نمایید.

3. داشتن فضای دو نفره

لازم است دوباره با همسرتان تنها باشید. فرزندان را به کسی بسپارید و حتی ماهی یک یا دو روز را برای تنها بودن با همسرتان انتخاب کنید. نباید فراموش کنید که هیچ چیز به اندازه صحبت آرام و مرور خاطرات و برنامه ریزی آینده نمی‌­تواند شما را دوباره به هم نزدیک کند.

4. سازگار نشدن با گذر زمان

باید بدانید که شما در حال پیر شدن هستید و ظاهر و اندام و قوای جنسی و جسمی همسرتان نیز مانند خودتان در حال تغییر حالت هستند. این مسئله برای زنان با توجه به بارداری‌های احتمالی، سریع‌تر رخ می‌­دهد و مردان باید این شرایط را درک کنند و هرگز اجازه ندهند این تغییرات جنسی در همسرشان، آن‌ها را افسرده و پریشان کند.

 

بیشتر بخوانید : علت تنفر مرد از همسرش

 

آیا سردی رابطه به جدایی منجر می­‌شود؟

در اکثر موارد بله، مخصوصا زمانی که زوجین از مسیر اشتباه برای اصلاح رابطه خود وارد شده و یا نهایت تلاش را برای بهبود شرایط نمی­‌کنند. باید بدانید که اگر راهکارها کارگشا نبود، ماندن به هر قیمتی در کنار هم، جز آسیب به شما و فرزندان‌تان چیزی به همراه ندارد و می‌توان به گزینه‌های دیگر نیز فکر کرد. فراموش نکنید فقط در صورتی که همه تلاش خود را برای بهبود رابطه کردید و فایده نداشت، آن وقت به جدایی فکر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: علت سرد شدن رابطه با همسر



:: برچسب‌ها: علت سرد شدن رابطه با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

چگونه می‌توان دلزدگی زناشویی را درمان کرد؟ در اوایل ازدواج و شروع زندگی مشترک همه چیز زیبا و رمانتیک به نظر می‌رسد اما در صورت عدم مراقبت از رابطه، به تدریج سطح روابط عاشقانه بین زن و شوهر کاهش می‌یابد. این روند کاهش روابط صمیمانه تا جایی ادامه می‌یابد که اگر تا چند وقت پیش برای لحظه‌ای نبودن همسر در خانه، دلتنگی به جان شریک زندگی می‌افتاد، اکنون بود و نبود او تفاوتی ندارد و چه بسا از نبود وی خوشحال شود. این روند فاصله گرفتن زن و شوهر که به شکل تدریجی اتفاق می‌افتد و تمام جوانب زندگی را فرا می‌گیرد، دلزدگی زناشویی نام دارد. با شناخت دلایل دلزدگی زناشویی و راه‌های مقابله با آن و همچنین کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید کیفیت روابط خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

منبع: دلزدگی زناشویی

نشانه های دلزدگی زناشویی

نشانه‌های دلزدگی زناشویی می‌تواند به شکل‌های مختلف خود را نشان دهند که به شرح زیر هستند:

1. نشانه‌های جسمی

سردرد، دردهای ناحیه شکم، بی‌اشتهایی یا اشتهای زیاد از نشانه‌های جسمی دلزدگی زناشویی هستند. نشانه‌های جسمی بیشتر به صورت خستگی و حالت کسالت بروز می‌کنند.

2. نشانه‌های عاطفی دلزدگی زناشویی

از نشانه‌های عاطفی می‌توان به احساس پوچی و بی ارزشی، فقدان حامی، ناامیدی و بی انگیزگی اشاره کرد. دلزده‌ها احساس می‌کنند که در زندگی مشترک مورد حمایت واقع نمی‌شوند. آن‌ها نه خودشان و نه همسرشان را را دوست ندارند. به عبارتی می‌توان گفت که دلزده‌ها میل و رغبتی به همسر خویش ندارند و با دیدن وی احساس ناخوشایندی به آن‌ها دست می‌دهد. عدم امیدواری به اینکه مشکلاتی که گریبان‌گیر آنها شده قابل حل می‌باشد، دلزده‌ها را به سمت افسردگی سوق می‌دهد و در نهایت احساس پوچی و بی ارزشی بر آن‌ها غالب می‌گردد.

 

دلایل ایجاد دلزدگی زناشویی

عوامل متعددی می‌تواند باعث ایجاد دلزندگی زناشویی شود که در ادامه به مهم‌ترین این عوامل اشاره می‌کنیم.

1. توقعات نابجا از همسر

وقتی درخواست‌های غیر معمول و توقعات نابجا بین زن و شوهر وجود داشته باشد، عدم تحقق خواسته‌ها از زوج درخواست کننده او را به سمت دلزدگی از همسر می‌کشاند. این در حالیست که همسر وی نیز با خود فکر می‌کند” کاش همسرم وضعیت مرا درک می‌کرد و چنین درخواست‌ها و توقعات نابجایی از من نمی‌کرد” در نتیجه نسبت به همسر خود احساس ناخوشایندی را تجربه می‌کند که باعث می‌شود به تدریج از همسر دلزده شده و ترجیح بدهد که از او فاصله بگیرد.

2. ازدواج توام با استرس و نارضایتی

 گاهی به اجبار خانواده یا دلایل مختلف دختر و پسر مجبور می‌شوند با همدیگر ازدواج کنند. به علت اینکه این دو نفر صرفا بخاطر وجود برخی اجبارها اقدام به ازدواج نموده‌اند نسبت به هم گرایشی ندارند و روابط عاشقانه و رمانتیک بین آن‌ها شکل نمی‌گیرد. عدم تجربه یک زندگی عاشقانه این زن و شوهر را به جایی می‌رساند که از هم دلزده می‌شوند و یک خستگی جسمی و عاطفی را در سراسر زندگی مشترک تجربه می‌کنند.

 

چگونه می‌توان با دلزدگی زناشویی مقابله کرد؟

راهکارهای زیر می‌تواند مانع از ایجاد دلزدگی در زندگی زناشویی شود و تا حد معقولی از دلزدگی به وجود آمده بکاهد. 

1. توقعات منطقی

زن و شوهر باید نسبت به همدیگر شناخت کافی داشته باشند تا خواسته‌های خود را متناسب با وضعیت همسر بیان کنند و توقعات بی جا نداشته باشند. وقتی درخواست‌ها و توقعات منطقی باشند با پاسخ‌های منطقی نیز روبه رو می‌شوند. یکی از توقعات نابجا در زندگی زناشویی این است که همسر دوست دارد توسط شریک زندگی‌اش، ذهن خوانی شود. یعنی اینکه بدون گفتن خواسته خویش همسرش متوجه خواسته وی گردد. این یک خواسته کاملا غیر منطقی می‌باشد. بهتر است زن و مرد خواسته‌های خود رابا گفتار صحیح به همسر خود بگویند.

2. عدم کمال گرایی جنسی

 یکی از مهم‌ترین علل دلزدگی زن و شوهر از همدیگر این است که از همسر خود توقع  دارند در هر مکان و هر لحظه‌ای، برقراری رابطه جنسی به طور تمام و کمال انجام شود. اگر این کمال گرایی جنسی از جانب همسر با پاسخ منفی مواجه شود، سبب فاصله گرفتن وی از همسر و دلزدگی او خواهد شد. برای کسب اطلاعات در زمینه علت سرد شدن رابطه زناشویی کلیک کنید. 

3. دلزدگی زناشویی | حفظ آراستگی ظاهری

 گرایش به زیبایی و آراستگی یک امر ذاتی مشترک بین انسان‌هاست. انسان خواسته یا ناخواسته به سمت آراستگی میل دارد. اگر در زندگی زناشویی، زن یا مرد به طور مرتب لباس نپوشد و آراستگی ظاهری خود را رعایت نکند، دور از انتظار نیست که همسرش از وی فاصله بگیرد و نخواهد با او وقت بگذراند. اگر همسر شیک پوش و خوش بو باشد، قطعا توجه زیادی از جانب شریک زندگی‌اش دریافت می‌کند.

4. عدم مقایسه کردن همسر

همسرانی که عادت دارند دائما شریک زندگی خود را با دیگران مقایسه نمایند، با مرور زمان متوجه می‌شوند که بین آن‌ها و شریک زندگی‌شان فاصله‌ای ایجاد شده که آن‌ها را به سمت دلزدگی از هم کشانده است. بهتر است شریک زندگی خود را با تمام ویژگی‌هایی که دارد، بپذیرید و دست از مقایسه کردن بردارید زیرا آسیب‌های زیادی به زندگی زناشویی‌تان وارد می‌کنید.

5. مراجعه به روانشناس

دلزدگی زناشویی به دلایل متعددی می‌تواند اتفاق بیافتد که پیدا کردن دلیل اصلی آن کمک بسزایی در حل این مشکل خواهد کرد. گاهی مراجعه به یک روانشناس متخصص در زمینه مسائل زناشویی راهکار مناسبی برای رفع این مشکل است.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

دلایل بروز دلزدگی زناشویی چیست؟

این مشکل می‌تواند به دلایل متعددی مانند توقع نابجا از همسر، نارضایتی از ازدواج و یا مشکلاتی که در طول زندگی و یا بعد از بچه دار شدن پیش می‌آید، اتفاق بیافتد. کشف دلیل این مشکل کمک بسزایی در حل آن خواهد کرد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: دلزدگی زناشویی



:: برچسب‌ها: دلزدگی زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج با دختر بزرگتر این روزها بیشتر از قبل مورد پذیرش آقایان و حتی خانواده های آن ها می‌باشد. ممکن است وقتی از این آقایان دلیل این انتخابشان را بپرسید، پاسخ‌های متقاعد کننده‌ای به شما بدهند که مضمون جواب‌های آنان معمولا شامل محدود نبودن سن ازدواج به بازه زمانی خاص، مهم‌تر بودن علاقه و تشابهات فکری نسبت به اختلافات سنی و عددی و همچنین مختار بودن آنان در انتخاب شریک آینده می‌شود. غافل از این که ممکن است با گذشت زمان مشکلات جدی بر سر راهشان قرار گیرد که انتظار هیچ کدام از آن‌ها را ندارند. البته نمی‌توان شکست این نوع ازدواج را به همه تعمیم داد اما به طور کلی توصیه می‌شود که قبل از هر اقدامی با یک روانشناس متخصص در حوزه ازدواج مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : ملاک انتخاب همسر 

منبع: ازدواج با دختر بزرگتر

ازدواج با دختر بزرگتر

به این چنین ازدواج‌هایی که در آن‌ها پسران، خانمی با سن بالاتر از خود را به عنوان همسر آینده‌شان انتخاب می‌کنند، ازدواج‌های معکوس گفته می‌شود. آن چه روانشناسان از آن تحت عنوان ریشه اصلی وقوع ازدواج‌های معکوس یاد می‌کنند، عزت نفس پایین در پسران جوان به دنبال شرایط و تصویر ذهنی آن‌ها از خودشان است که منشا این کاهش عزت نفس به دوران کودکی و رفتارهای نادرست انجام گرفته در مقابل کودک از جانب والدین برمی‌گردد. این پسران توانایی به دست گرفتن کنترل یک زندگی آرام و آسوده در کنار یک دختر هم سن و سال خود یا کوچک تر را به عنوان عضوی دائمی در زندگی‌شان نمی‌بینند و همواره خود را محتاج کمک و دستگیری دیگران برای نجات از وضع زندگی کنونی‌شان می‌دانند، بدون اینکه بخواهند دست به کاری بزنند و به اصلاح شرایط موجود بپردازند.

بیشتر بخوانید : اختلاف سنی زیاد در ازدواج 

علت گرایش ازدواج با دختر بزرگتر

گرایش جوانان به ازدواج با دختر بزرگتر دلایلی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. مشکلات مالی

یکی از تفکراتی که ممکن است پسران جوان را به سمت ازدواج با دختر بزرگتر از خود سوق دهد، سهیم شدن و برخورداری از منافع و جایگاه خوب اقتصادی و اجتماعی این خانم‌هاست. از آنجایی که در این دوره زمانی اغلب زوج‌هایی که تصمیم به زندگی با یکدیگر را می‌گیرند، از مشکلات گوناگون و متعددی در اوایل زندگی، بالاخص مشکلات مالی رنج می‌برند که گاها دیده شده حتی منجر به جدایی و طلاق آن زوج می‌گردد، به همین دلیل پسران نیز جهت یافتن احساس امنیت مالی و تضمین یک زندگی بی دغدغه در زمینه تامین درآمدها و مخارج ماهانه و سالانه تصمیم به ازدواج با دخترانی می‌گیرند که از این نظر در تنگنا نبوده و توانایی مالی خوبی داشته باشند. 

2. ازدواج با دختر بزرگتر | نیاز به حمایت و محبت

از سایر دلایلی که زمینه ساز ازدواج پسران با دختر بزرگتر از خودشان می‌شود، نیاز آن‌ها به یک حامی عاطفی و توجه به آنان به عنوان فردی که مورد قبول و مهم واقع شده است، می‌باشد. امروزه با پیشرفت و گسترش علم و فناوری و پیدایش شیوه‌های نوین و کارامد در زمینه ارتباطات، تکنولوژی چنان پیشرفتی حاصل کرده که عملا باعث بروز شکافی عظیم در روابط میان اعضای خانواده گردیده است و همین بی بهره بودن و عدم مشارکت و تعامل فعال یک فرد در محیط خانواده به صورت یک حس نیاز و کمبود در ذهن این شخص رسوخ می‌کند و به همین دلیل است که اغلب به دنبال جلب نظر اطرافیان و دریافت محبت از جانب آن‌ها می‌گردند.

چنین پسرانی که در این این گونه محیط‌ها رشد یافته‌اند غالبا مجذوب زنانی می‌شوند که بیشتر به آن‌ها محبت ورزیده، برایشان اهمیت زیادی قائل بوده و اغلب آنان را مرکز توجه و محوریت اصلی تفکر و صحبت‌های خود قرار می‌دهند. اگر این کمبود محبت و توجه بیش از اندازه باشد، ممکن است باعث در نظر گرفتن نقش مادری برای این خانم‌ها شده و از آنان طلب محبت ورزیدن و اختصاص دادن حمایت‌های مادرانه به خود را بکنند.

3. تجربه زنان بزرگتر

آن چه که پسران درباره زنان بزرگتر از خود به خوبی می‌دانند و به نوعی همین عامل بوده که نظرشان را به خانم‌های سن بالا جذب کرده، این است که چنین زنانی از تجربه و مهارت لازم جهت اداره و مدیریت یک زندگی به نحو درست و شایسته برخوردارند و می‌توانند مشکلات را به راحتی از سر راه خود و زندگیشان برداشته و آن را به شکلی هدفمند سازماندهی کنند. این‌ها زنانی هستند که از قبل، عاشقی کردن‌ها و شکست عشقی خوردن‌ها را پشت سر گذاشته و هم اکنون به مرحله ثبات و پایایی رسیده‌اند. عواطف و هیجانات رفتاری ناگهانی بر طرز فکرشان تاثیر نگذاشته و تحت نفوذ آن‌ها نیز قرار نمی‌گیرند در نتیجه به سرعت احساساتی نشده و قادرند به سادگی شرایط را کنترل کنند و با دست گرفتن زمام امور، آن‌ها را به مرحله انجام می‌رسانند.

بیشتر بخوانید : بهترین سن ازدواج 

پیامد های ازدواج با دختر بزرگتر

همانطور که می‌دانید، رشد فکری و جسمی پسران در سال‌های دیرتری از عمرشان نسبت به دختران تکامل می‌یابد؛ بنابراین لازم است که فرد پیش از گرفتن چنین تصمیم مهم و سرنوشت سازی که زندگی مشترک یک عمر او را پایه ریزی می‌کند، شرط عقل را فراموش نکرده و تا رسیدن خود به سن بلوغ از دست زدن به چنین انتخابی پرهیز کرده و شتاب زده عمل نکند. بهترین حالت این است که هنگام ازدواج، پسران چند سال از دختران بزرگتر باشند و تا جای ممکن هر دو در یک سطح از درک، شعور و تحصیلات قرار داشته باشند. تحقیقات و بررسی‌ها نشان داده‌اند که اگر میزان اختلاف سنی بین دختر و پسر هنگام ازدواج متعادل باشد، احتمال طلاق و جدایی در آن‌ها هم افزایش خواهد یافت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ازدواج با دختر بزرگتر صحیح است؟

اگر چه امروزه ازدواج پسران با دختران بزرگتر از خودشان بسیار زیاد شده اس ولی این موضوع دلیل بر صحیح بودن این انتخاب نیست. در کنار این موضوع گاهی دو نفر هر چند با وجود بزرگتر بودن خانم از لحاظ فکری در سطح مشابهی قرار دارند و می‌توانند سال‌ها در کنار هم خوشبخت باشند، ولی به طور کلی چنین ازدواجی پیشنهاد نمی‌شود و در صورت اصرار به آن مراجعه به مشاوران ازدواج برای ارائه راهکارهای مناسب جهت داشتن یک زندگی موفق ضروری است. 

ازدواج با دختر بزرگتر چه پیامدهایی دارد؟

ازدواج با دختر بزرگتر بعد از چندسال می‌تواند هم برای دختر و هم برای پسر سرخوردگی ایجاد کند چرا که اغلب این ازدواج‌ها توسط پسرانی که به دنبال حامی هستند نه همسر انجام می‌شود.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج با دختر بزرگتر



:: برچسب‌ها: ازدواج با دختر بزرگتر ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

چرخه یا سیکل قاعدگی یک تغییر فیزیولوژیکی در بدن زنان است که از سن بلوغ تا زمان یائسگی در زنان برای تولید مثل و بارداری رخ می‌دهد. در این فرآیند هر ماه یک تخمک بالغ می شود که آماده شکل گیری جنین است. کسانی که قصد بارداری دارند، می‌توانند با اطلاع از چرخه قاعدگی در بهترین زمان اقدام نمایند و در صورتی که هنوز قصد بارداری ندارید، با اطلاع از سیکل و نحوه بارور شدن تخمک از بارداری ناخواسته جلوگیری نمایید. در ادامه اطلاعات کاملی از سیکل قاعدگی و بارداری ارائه کرده‌ایم. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: سیکل قاعدگی

سیکل قاعدگی

رحم به طور میانگین ماهی یکبار یک لایه بافت جدید با نام اندومتریوم، آندومتر ایجاد می‌کند. هدف از ایجاد این لایه پذیرش تخمکی است که تشکیل لقاح داده است، چنانچه لقاح ایجاد نگردد، لایه ایجاد شده فرو می‌ریزد و چرخه قاعدگی آغاز می‌شود.

به طور کلی سیکل و چرخه قاعدگی در سه فاز (فولیکولر، فاز اوولاسیون یا تخمک‌گذاری و  فاز لوتِئال یا جسم زرد) طی می‌شود. هر چرخه از اولین روز خونریزی شروع می‌گردد.

علائم چرخه و سیکل قاعدگی

زنان در طی سیکل قاعدگی علائمی شامل آکنه، نگرانی و اضطراب، احساس افسردگی و نا‌اميدی، از دست دادن علاقه به انجام كار و فعاليت معمول، كمبود انرژی و خستگی و  عدم تمركز كافی، تغيير در اشتها و پرخوری، اختلال در خواب شامل سردرد، دل درد، نفخ شكم، حساسيت پستان‌ها، ورم و افزايش وزن را تجربه می‌کنند.

برای آشنایی با سندرم ملال پیش از قاعدگی کلیک کنید.

اندام های مربوط به سیکل قاعدگی

همانطور که اشاره کردیم چرخه قاعدگی در کل با چرخه سه ارگان همراه است:

  1. چرخه‌ تخمک‌گذاری : در این مرحله تخمک بالغ شده و آزاد می‌شود.
  2. چرخه‌ی رحم : در این مرحله از سیکل قاعدگی، محیط رحم مناسب تخمک لقاح یافته شده و زمینه ایجاد ساختار بلاستوسیست (برای نگهداشتن تخمک بارور) فراهم می‌گردد.
  3. چرخه‌ی دهانه‌ی رحم : در این مرحله دهانه‌ رحم به اسپرم اجازه‌ی عبور می‌دهد تا پس از لقاح با تخمک، زیگوت تشکیل شود. در صورتی که لقاحی شکل نگیرد، خونریزی از مهبل رخ خواهد داد.

سیکل قاعدگی و باروری

همانطور که می‌دانید به طور کلی چرخه قاعدگی با هدف حفظ باروری در زنان انجام می‌شود. این فرآیند تحت کنترل دستگاه هورمونی بدن و غدد اندوکرین است. در این میان هورمون‌های پروژسترون و استروژن نقش اصلی در چرخه قاعدگی را دارند، چراکه استروژن در ساخت لایه‌ی داخلی رحم فعال است و پروژسترون نیز پس از تخمک گذاری، در ضخیم کردن لایه داخلی رحم به استروژن کمک می‌کند تا محیط مناسبی جهت تخمک لقاح یافته ایجاد شود.

اگر سطح استروژن و پروژسترون کاهش یابد، لایه ایجاد شده از بین می‌رود و با شروع خونریزی اولین روز از چرخه و سیکل قاعدگی آغاز می‌گردد.

سیکل قاعدگی چند روز است؟

معمولا سیکل قاعدگی در افراد مختلف یک بازه زمانی 28 روزه است. این بازه زمانی یک میانگین بوده و ممکن است کمتر و یا بیشتر شود.

ریزش لایه داخلی رحم که همان قاعدگی (پریود) است، ممکن است بین ۳ تا ۷ روز زمان ببرد که با توجه به بدن‌های مختلف این بازه زمانی نیز قابل تغییر خواهد بود، چنانچه این بازه زمانی کمتر و یا بیشتر شود، نیازمند مراجعه به پزشک می‌باشد.

هر فرد در هر دوره از قاعدگی میزان 20 تا 80 میلی لیتر خون از طریق دهانه رحم و سپس واژن از دست می‌دهد.

تخمکی که در فرآیند قاعدگی ایجاد می‌شود، تنها 24 ساعت زنده است. در صورتی که در این زمان عمل لقاح صورت نگیرد، تخمک ایجاد شده 14 روز بعد با خون قاعدگی دوره بعدی، دفع می‌گردد.

بهترین زمان بارداری در سیکل قاعدگی

در ابتدای مقاله اشاره کردیم کسانی که قصد بارداری دارند، می‌توانند با اطلاع از چرخه قاعدگی ، بهترین زمان را برای بارداری انتخاب کنند.

بهترین زمان برای بارداری، اقدام در پنجره‌ باروری سیکل و چرخه‌ قاعدگی است. پنجره باروری در چرخه قاعدگی شش روز است این شش روز شامل پنج روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری می‌شود.

پنجره باروری چرخه قاعدگی در واقع نشان دهنده طول عمر اسپرم (حدود پنج روز) و طول عمر تخمک (24 ساعت) است.

باید در نظر داشته باشید که احتمال بارداری در این پنجره باروری نیز دو روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بیشتر از روزهای دیگر خواهد بود. همینطور پس از گذشت 12 تا 24ساعت بعد از تخمک‌گذاری، زن با احتمال پایین قادر به بارداری در آن چرخه قاعدگی خواهد بود.

زمان تخمک گذاری در چرخه قاعدگی

اگر به طور متوسط فرض کنیم که چرخه قاعدگی ۲۸ روز باشد، تخمک گذاری در روز چهاردهم انجام می‌شود، بنابراین سه روزی که عمل باروری انجام می‌شود، در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ است.

در برخی از زنان چرخه قاعدگی طولانی و مثلا ۳۵روز می‌باشد، در این صورت تخمک گذاری در روز ۲۱ام انجام می‌شود و فرد در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ شانس باروری زیادی دارد.

در برخی دیگر از زنان نیز چرخه و سیکل قاعدگی کوتاه و مثلا ۲۱روز است، تخمک گذاری در این چرخه در روز هفتم شروع می‌شود و احتمال باروری در روزهای ۵، ۶ و ۷ در بیشترین شانس خود قرار دارد.

توجه

چرخه‌های قاعدگی در زنان متفاوت می‌باشد. شما بایستی متناسب با سیکل قاعدگی خود روزهای باروری‌تان را مشخص کنید. برای مثال اگر خانمی دارای سیکل قاعدگی ۲۴ روزه باشد (یعنی اگر روز اول همان روز شروع خون ریزی باشد؛ روز 24 آخرین روز از سیکل قاعدگی خواهد بود)، پس از هفت روز خونریزی، رابطه جنسی برقرار کند، اسپرم وارد رحم او می‌شود و سه تا پنج روز نیز زنده می‌ماند. در مورد این خانم از روز 10ام تا 14ام زمان تخمک گذاری است و احتمال بارداری در روز 12 ام در بیشتر حد قرار دارد، در این صورت با تشکیل لقاح، حتما باردار خواهد شد. برای برخی زنان تخمک گذاری همراه با لکه بینی نیز همراه است.

 

بیشتر بخوانید : علت پریود نشدن

 

مراحل چرخه قاعدگی

در این قسمت برای درک بهتر و نتیجه گیری از مطالبی که ارائه کردیم، به طور خلاصه، سه مرحله اصلی در یک چرخه قاعدگی 28 روزه را توضیح می‌دهیم.

مرحله اول

مرحله اول، مرحله‌ فولیکولی، مرحله‌ی تکثیری یا مرحله‌ی استروژنی است که شامل روزهای اول تا سیزدهم است. در این مرحله فولیکول‌های تخمدان به سرعت رشد می‌کنند.

از روز اول خونریزی قاعدگی تا روز پنجم لایه داخلی رحم ریزش می‌کند و فرد دچار خونریزی می‌شود. فاز تکثیری از روز اول تا روز تخمک گذاری ادامه دارد، در این فرآیند فولیکول‌های داخل رحم بالغ می‌گردد.

هورمون‌های مربوط به آزاد کردن فولیکول‌ها از تخمدان ترشح می‌شود. یکی از فولیکول‌ها با سرعت رشد زیاد تبدیل به تخمک می‌شود.

مرحله دوم

مرحله دوم مرحله‌ تخمک‌گذاری است که در روز چهاردهم یک سیکل قاعدگی ۲۸ روزه اتفاق می افتد. پس از اینکه تخمک وارد لوله‌ فالوپ شود، ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد تا با اسپرم تشکیل لقاح دهد.

همانطور که اشاره کردیم در این مرحله چرخه دهانه رحم، با افزایش مخاط دهانه رحم باعث می‌شود که اسپرم راحت‌تر وارد رحم شده و به تخمک برسد. چنانچه فرآیند لقاح انجام نشود، لایه داخلی از بین می‌رود.

مرحله سوم

مرحله سوم مرحله‌ لوتئال، مرحله‌ی جسم زرد یا مرحله‌ی ﭘﺮوژﺳﺘﺮونی است که در روزهای ۱۵ تا ۲۸ انجام می‌شود. در این مرحله یا جسم زرد ایجاد می‌شود و یا بارداری رخ می‌دهد.

در این مرحله نیز بدن آماده بارداری و تشکیل لقاح است. در این مرحله وظیفه اصلی بر عهده هورمون پروژسترون می‌باشد که به میزان زیادی ترشح می‌گردد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سیکل قاعدگی و بارداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: سیکل قاعدگی



:: برچسب‌ها: سیکل قاعدگی ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آزمایش ژنتیک برای ازدواج چه زمانی ضروری است؟ کسانی که قصد ازدواج دارند به ویژه در نوع ازدواج فامیلی، توصیه می‌کنیم پیش از ازدواج آزمایش ژنتیک بدهند. آزمایش ژنتیک می‌تواند ریسک بروز بیماری در نسل بعدی را مشخص کند. متاسفانه آمار و شواهد نشان‌دهنده افزایش تولد نوزادان مبتلا به بیماری‌ها ژنتیکی و معلولیت‌هاست. حتی اگر پیش از ازدواج، مشاوره و آزمایش ژنتیک نداده‌اید، بهتر است قبل از بارداری نسبت به انجام آن اقدام کنید. انجام این آزمایش در کسانی که قصد ازدواج فامیلی دارند یا بین اقوام‌شان، افراد مبتلا به بیماری ژنتیکی دارند از اهمیت بالاتری برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با معاینات عمومی پیش از بارداری کلیک کنید.

منبع: آزمایش ژنتیک برای ازدواج

آزمایش ژنتیک برای ازدواج

DNA منبع اطلاعات اساسی و مورد نیاز بدن برای عملکردها ضروری بدن می‌باشد. ژن‌های تعیین‌کننده جنسیت، مشخص‌کننده رنگ چشم و مو و پوست و ژن های ایجادکننده بیماری در DNA قرار گرفته‌اند.

بررسی DNA جهت شناسایی نقص‌ها و آسیب‌ها و ژن‌های مرتبط با بیماری طی آزمایش ژنتیک انجام می‌گردد. آزمایش ژنتیک برای تشخیص جهش‌ها ژنی و علل ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند.

انواع مختلفی از کاربرد‌های آزمایش ژنتیک وجود دارد. می‌توان به کاربرد آن در آزمایش ژنتیک قبل ازدواج، آزمایش ژنتیک بارداری، آزمایش ژنتیک مشخص‌کننده نقص‌ها جنینی و تعیین هویت اشاره کرد.

تالاسمی و هموفیلی از جمله بیماری‌هایی هستند که به صورت وراثتی و از پدر و مادر به فرزند منتقل می‌شود. حتی ابتلا یکی از اعضا فامیل نزدیک به این بیماری‌ها می‌تواند منجر به انتقال آن از طریق ژنتیک والدین به فرزند شود.

با استفاده از آزمایش ژنتیک می‌توان احتمال انتقال بیماری‌ها را تعیین کرد.

آزمایش ژنتیک در چه کسانی انجام می‌شود؟

توصیه می‌کنیم همه افراد پیش از ازدواج یا قبل از اقدام برای بارداری مشاوره ژنتیک و غربالگری‌ها لازم را انجام دهید. برخی از موارد انجام آزمایش به شرح زیر است.

  • ازدواج فامیلی
  • ابتلا هر دو زوج یا یکی از آن‌ها به بیماری‌ها ژنتیکی
  • سنجش ناهنجاری‌ها و اختلالات ژنتیکی در جنین طی دوران بارداری
  • زنانی که سابقه سقط مکرر دارند
  • تعیین هویت و پیدا کردن ارتباط خویشاوندی بین افراد
  • مشخص نمودن جنسیت جنین در پایان هفته هشتم بارداری
  • مرده‌زایی
  • نازایی
  • سابقه سرطان ارثی در خانواده
  • بارداری‌ها پرخطر مانند سن بالاتر از ۳۵ هنگام بارداری در مادر

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای بچه دار شدن

آزمایش ژنتیک برای ازدواج

همان‌طور که اشاره شد متاسفانه تعداد مبتلایان به بیماری‌ها ژنتیکی روند رو به افزایشی دارد. در بروز این بیماری‌ها علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی نیز موثر هستند.

عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در برابر اشعه مضر، آلودگی‌ها و … را می‌توان تا حدودی کنترل کرد. اما کنترل عوامل ژنتیکی امکان‌پذیر نیست.

به همین دلیل از افرادی که قصد ازدواج دارند، ابتدا نمونه خونی گرفته می شود و کم‌خونی آن‌ها بررسی می‌گردد.

پس از تایید کم‌خونی یکی از افراد، به کمک سایر آزمایشات، DNA آن‌ها را از نظر وجود یا عدم وجود ژن‌ها بیماری‌زا ارزیابی می‌‌کنند.

سایر کاربردهای آزمایش ژنتیک

علاوه بر تعیین ریسک بروز بیماری و انتقال آن از والدین به فرزند در موارد زیر نیز می‌توان از آزمایش ژنتیک بهره برد.

تشخیص بیماری

جهت تشخیص بیماری‌ها خاصی که به دنبال تغییرات ژنتیک ایجاد می‌شوند مانند بیماری هانتینگتون، فیبروز کیستیک و … می‌توان از آزمایش ژنتیک کمک گرفت.

تعیین ناقل بودن افراد

اگر سابقه ابتلا والدین به بیماری‌ها ژنتیکی مانند تالاسمی وجود دارد یا یکی از بستگان به این بیماری مبتلاست، آزمایش ژنتیک جهت جلوگیری از تولد نوزاد بیمار انجام خواهد شد.

پیش‌بینی بروز بیماری

سرطان روده بزرگ را می‌توان به کمک این آزمایش و پیش از پیدایش علائم شناسایی و تا حد ممکن از بروز آن پیشگیری کرد.

تجویز دارو

تعیین این که چه دارویی با چه دوز برای درمان بیماری خاص شما موثر است با کمک آزمایش ژنتیک امکان‌پذیر می‌باشد.

غربالگری نوزاد

رایج‌ترین کاربرد آزمایش ژنتیک در غربالگری نوزادان است. می‌توان ابتلا نوزاد به اختلالات و ناهنجاری‌هایی مانند کم‌کاری تیروئید بدو تولد، فنیل کتونوریا، گلبول‌ها قرمز داسی‌ شکل را با غربالگری بدو تولد تشخیص داد. تشخیص زود هنگام به درمان و بهبود سریع‌تر بیماری منجر می‌گردد. برای آشنایی با غربالگری جنین کلیک کنید.

تعیین هویت

در حقیقت DNA هیچ دو نفری کاملا شبیه هم نیست. DNA هر فرد مانند اثر انگشت مختص همان فرد است.

در بررسی رابطه خویشاوندی دو نفر از شباهت‌ها جزئی ژن‌ها و DNA افراد کمک می‌گیرند.

هزینه آزمایش ژنتیک چقدر است؟

هزینه انجام این آزمایش به دلیل استفاده از دستگاه‌ها و مواد آزمایشگاهی پیشرفته بالاست. اما با توجه به مزایا و تشخیص انتقال بیماری‌ها ژنتیکی، انجام آن به صرفه و تا حدودی لازم و ضروری است.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد و کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره بارداری از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

بارداری

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: آزمایش ژنتیک برای ازدواج



:: برچسب‌ها: آزمایش ژنتیک برای ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

داد زدن سر کودک یکی از اشتباهاتی است که والدین گمان می‌کنند با این کار می‌توانند فرزندشان را از انجام کار غلط بازدارند. بله گاه برای تربیت درست باید از تنبیه استفاده کرد، اما استفاده از روش‌های تنبیه در مواردی خاص و در صورت شکست سایر روش‌ها مورد استفاده باید قرار بگیرد. متاسفانه در بسیاری از موارد داد و فریادهای والدین نه به خاطر رفتار کودک، بلکه به دلیل مشکلات و نابه سامانی‌های زندگی خود والدین رخ می‌دهد. یعنی کودک قربانی ناکامی‌های پدر و مادر می‌شود. از این رو مشاوره کودک به والدینی که بیش از دو یا سه بار در هفته بر سر فرزندشان داد می‌زنند، پیشنهاد می‌شود. لازم به ذکر است که تهدید و فحاشی هم به اندازه فریاد زدن آسیب زننده خواهد بود.

منبع: داد زدن سر کودک

داد زدن سر کودک 

داد زدن سر کودک یکی از رفتار هایی است که بسیاری از والدین در زمان مواجه شدن یک خطا از سمت فرزندشان آن را انجام می دهند. تنبیه برای تربیت کودکان لازم است ولی باید بدانید که باید اصولی انجام شود. در طی این سالها با والدینی مواجه بودیم که با داد و فریاد زدن سر کودک سعی در تربیت او و جلوگیری از انجام کار غلط توسط فرزندشان بودند. در اکثر موارد دلیل این داد زدن ها ناکامی های پدر و مادر می باشد. 

 

پیامد های داد زدن سر کودک

والدینی که از روش داد زدن بر سر فرزندان خود جهت آموزش و تربیت آن‌ها استفاده می‌کنند باید بدانند که این کار ممکن است برای مدت زمان محدودی بعد از بلند کردن صدای خود بر روی آن‌ها، کودکان را آرام و ساکت کند و باعث شود که از روی ترس به دستورات امر شده توسط والدین خود عمل کنند، اما با این حال هنوز متوجه قسمت اشتباه کار خود نشده‌اند؛ بنابراین امکان تکرار دوباره رفتار قبلی وجود دارند.

والدین نه تنها با داد زدن بر سر کودکان خود چیزی به آن‌ها نمی‌آموزند، بلکه کودکان خود را بیشتر بر آشفته و مشوش می‌کنند. چون از طرفی آن‌ها را بابت انجام کار به خصوصی تنبیه کرده و بازداشته‌اند و از طرفی دیگر به آن‌ها نگفته‌اند که رفتار صحیح جایگزین چه چیزهایی می‌تواند باشد. چنین کودکی در آینده شخصی منزوی، شکاک، بدون اعتماد به نفس و ترسو به بار خواهد آمد که با قرار گرفتن در یک محیط اجتماعی یا در میان دوستان یا سایر افراد، احساس ناهماهنگی با محیط پیرامون و اتفاقات اطراف خود خواهد کرد. این کودکان به دلیل سرکوب‌های دوران بچگی، احساسات و نظرات خود را بیان نمی‌کنند. عواقب زیر از مهم‌ترین تاثیرات داد زدن بر سر کودک است. برای آشنایی با جدیدترین روش‌های تربیت کودکان کلیک کنید.

کاهش حرف شنوی و پیروی از خواسته‌ها

بعضی‌ها فکر می‌کنند که فریاد زدن بر سر کودکان یک راهکار تربیتی مناسب جهت به بار آوردن فرزندانی منضبط و مسئولیت پذیر است و این تربیت تنها از طریق انتقال جدیت و نظم پذیری به کودکان با فریاد کشیدن بر سر آن‌ها میسر خواهد بود. اما مشاهدات و بررسی‌های انجام شده نتیجه‌ای بر خلاف این ادعا را نشان می‌دهند.

دیده شده هر چه قدر والدین رفتار مستبدانه و خشونت آمیز بیشتری با کودک خود داشته باشند، او هم متقابلا به این رفتار پاسخ داده و از پیروی از دستورات و خواسته‌های مادر و پدر خود امتناع خواهد ورزید. در واقع والدین با بلند کردن تن صدای‌شان، حالتی از ترس را در کودک ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود کودک در آینده کمتر سخنان شما را بپذیرد. این طرز برخورد با کودک، اعتماد او نسبت به خانواده‌اش را کاهش داده و از آن جایی که والدین به دنبال عدم توانایی در کنترل شرایط به فریاد زدن روی آورده‌اند، نوعی ضعف عملکردی والدین در ذهن کودکان نقش خواهد بست که همین عامل باعث نپذیرفتن خواست‌ها و دستورات مطرح شده توسط والدین است.

سرکوب حس اعتماد به نفس در کودکان

وقتی پدر و مادر سر موضوع به خصوصی بر سرکودک خود فریاد زده و او را از اتفاقی مشخص یا نتیجه‌ای نامعلوم می‌ترسانند، در چنین حالتی احساس ترس و عدم کارامدی در درون کودک ایجاد خواهد شد که منجر به کاهش اعتماد به نفس و پایین آمدن استعدادها و توانایی‌های او از سطح حقیقی آن می‌شود. چنین کودکی خود را برای انجام کارهای بزرگ و مهم به اندازه کافی توانمند و شایسته نمی‌بیند و به اندازه‌ای که قبلا در رابطه با انجام امور نسبت به خود اطمینان خاطر داشت، این حس دیگر به دنبال ترساندن‌های بی مورد و دعوا کردن آن‌ها توسط والدین‌شان از بین رفته و جای خود را به احساس ناامنی و انزوا طلبی خواهد داد.

داد زدن بر سر کودک مانعی برای رشد و تکامل صحیح مغز

فریاد کشیدن در مقابل رفتارهای نادرست کودکان یا هر گونه اقدام تنبیهی دیگر باعث بروز مشکلاتی در رشد و نمو صحیح اندام‌های بدن کودک، به خصوص مغز او خواهد شد. تحقیقات نشان داده‌اند که الگوی رشد و تکامل صحیح مغزی در کودکانی که در معرض آسیب‌های روحی روانی همچون درگیری با خانواده و بودن در معرض فریادهای آن‌ها بوده‌اند، متفاوت از الگوی رشد مغزی کودکانی است که در زندگی خود در حضور این عوامل تنش‌زا و مخرب قرار نگرفته‌اند. برای آشنایی با سایر اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

روش های جایگزین داد زدن سر کودک

  • استفاده از تکنیک‌های آرام سازی خود همچون نفس عمیق کشیدن یا ترک کردن محل دعوا
  • بیان احساس و افکار خود و صحبت کردن در مورد آن‌ها
  • آموزش به کودک در مورد کار اشتباه او و تشویق او به بیان احساساتی که در حال حاضر تجربه می‌کند.
  • برخوردی خونسردانه اما مصمم و قاطع با اشتباهات و خطاهای کودک
  • دانستن این نکته که کارهای اشتباه از هر کودکی سر می‌زند
  • صحبت با کودکان با قاطعیت و بدون فریاد زدن جهت پیشگیری از لطمه به غرور او
  • هرگز کودک خود را تهدید نکنید؛ چون باعث تشدید عصبانیت و پرخاشگری او شده و در فواصل طولانی شکل‌گیری نظم درونی در خود کودک را با مشکل مواجه خواهد کرد
  • بررسی نیازهای اولیه کودک همچون گرسنگی و تشنگی
  • مشاوره با یک روانشناس کودک برای بررسی وضعیت کودک و ارائه راهکارهای تربیتی مناسب شما

سخن پایانی

استفاده از راهکارهای فوق می‌تواند جایگزین داد زدن سر کودک باشد، گاهی والدین ازاثرات سو داد زدن سر کودک نا‌آگاه هستند، آن‌ها روش صحیح رفتار با کودک و تربیت او را نمی‌دانند در این شرایط استفاده از کمک‌های یک مشاور می‌تواند بهترین روش‌های تربیتی را با انواع کودکان در اختیار شما قرار دهد.

ممکن است بگویید کودک من فقط از طریق داد زد حرف شنوی دارد، این مسئله کاملا نا درست است. اگر در چنین وضعیتی قرار دارید، بهتر است خود و کودک‌تان حتما تحت مشاوره با یک روانشناس متخصص قرار بگیرید این گونه هم شما روش‌های صحیح رفتاربا کودک را می‌آموزید و هم کودک‌تان تحت ارزیابی روانشناختی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود اختلالاتی مانند بیش فعالی و موارد دیگر درمان شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

چرا هرگز نباید کودک را تهدید کرد؟

چون باعث تشدید عصبانیت و پرخاشگری او شده و در دراز مدت یافتن نظم درونی در خود کودک را با مشکل مواجه خواهد کرد

آیا داد زدن بر سر کودکان باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود؟ چگونه؟

وقتی والدین در مورد موضوعی بر سر کودک خود فریاد می‌دهند، احساس ترس و عدم کارآمدی در درون کودک ایجاد خواهد شد که منجر به کاهش اعتماد به نفس و پایین آوردن استعداد ها و توانایی‌های او می‌گردد.

تربیت

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: داد زدن سر کودک



:: برچسب‌ها: داد زدن سر کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص مدافینیل برای افزایش تمرکز و هوشیاری افراد است. این ماده معمولاً برای بهبود مشکلات ناشی از اختلالات خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله رایج‌ترین مورد برای تجویز این دارو، در درمان حمله خواب گزارش شده است. بااین‌حال عوارض جانبی و موارد منع مصرف آن، از مهم‌ترین نکاتی است که مصرف‌کنندگان این ماده لازم است با آن آشنا شوند. برای آشنایی با انواع اختلالات خواب کلیک کنید.

منبع: قرص مدافینیل

قرص مدافینیل

داروی مدافینیل یک ماده محرک برای افزایش برانگیختگی انسان و هوشیار ماندن وی است. این دارو معمولاً برای کاهش خواب‌آلودگی و بالا بردن تمرکز و دقت مغز مورد مصرف قرار می‌گیرد. لذا درمان پیشنهادی اغلب روان‌پزشکان برای بیماران مبتلا به حملات خواب به شمار می‌رود.

این قرص روی سیستم‌های عصبی ترشح‌کننده دوپامین، نوراپی نفرین، سرتونین، گلوتامات و گابا تأثیر می‌گذارد. این مواد، از جمله ترشحات هورمونی و عصبی بدن هستند که بسیاری از اعمال جسمی، از جمله خواب و بیداری را تنظیم می‌کنند. مدافینیل با اثرگذاری روی این مواد باعث کاهش خواب‌آلودگی فرد و بهبود علائم ناشی از اختلالات خواب می‌گردد. در صورتی که مشکلات خواب‌تان به دلیل بی خوابی شبانه هست، مقاله قرص های خواب آور را هم بخوانید.

موارد تجویز قرص مدافینیل

این قرص در کنترل کردن علائم ناشی از اختلال نارکولپسی، مشکلات خواب ایجاد شده به علت شب‌کاری و شیفت‌های متغیر و نیز آپنه خواب مفید گزارش شده است. همچنین گاهی برای افزایش سطح دقت افراد، کاهش بی‌توجهی در بیماری بیش فعالی «ADHD» و نیز کاستن از خستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر تجویز این دارو برای درمان برخی مسائل ناشی از اختلالاتی همچون افسردگی، طیف دوقطبی، ام‌اس و پارکینسون ارائه شده است. برای آشنایی بیشتر با علت بی خوابی کلیک کنید.

نحوه مصرف مدافینیل

به‌طورمعمول توصیه بر آن است که این دارو هنگام صبح مصرف شود. درصورتی‌که استفاده از آن تا زمان عصر به تأخیر بیافتد، بهتر است دیگر تا پایان آن روز خورده نشود. البته لازم به ذکر است که در این زمینه دستور پزشک اولویت دارد.

باید توجه داشت که این قرص در دمای معمولی اتاق و دور از تابش نور، رطوبت و نیز گرما نگه داشته شود.

نکات مربوط به مصرف مدافینیل

  • ممکن است در ابتدای شروع به مصرف، فرد دچار گیج بودن و منگی شود.
  • باید توجه داشت که دقیقاً همان دوز مورد تجویز پزشک استفاده شود.
  • بهتر است در اوایل شروع دارو، از رانندگی کردن صرف‌نظر کرد.
  • توصیه می‌شود در هنگام استفاده از این قرص، فشارخون موردبررسی قرار گیرد و در صورت لزوم با پزشک مشورت شود.

آیا مدافینیل اعتیادآور است ؟

مدافینیل برخلاف سایر دارو خای گروه محرک، باعث ایجاد اعتیاد در افراد نمی‌شود. همچنین نشانه‌های نشئگی در هنگام مصرف آن دیده نشده است. با این حال قطع کردن مصرف آن باعث بازگشت علائم بیماری می‌شود.

عوارض قرص مدافینیل

برخی از عارضه‌های جانبی گزارش شده در مصرف این دارو به شرح زیر است:

  • سردرد و سرگیجه
  • حالت تهوع
  • افزایش حالت‌های هیجانی مانند اضطراب، خشم و تحریک‌پذیری
  • اسهال
  • فلج عضلانی
  • اختلالات شخصیت
  • مشکلات پوستی مثل کهیر، زخم و تاول
  • تورم بدن از جمله صورت، دست‌ها و پاها
  • تنگی نفس

لازم به ذکر است که در عده‌ای از مصرف‌کنندگان، واکنش‌های آلرژیک نیز مشاهده شده است از جمله آنافیلاکسی، سندرم استیوز- جانسون و توهم. همچنین توصیه شده کسانی که مشکلات کلیه یا کبد دارند، این موضوع را به اطلاع پزشک خود برسانند تا در دوز مصرفی آن‌ها دقت لازم را به عمل آورد.

موارد منع مصرف مدافینیل

  • استفاده بدون تجویز پزشک
  • مصرف الکل
  • داشتن پیشینه ابتلا به اختلالات دوقطبی
  • وجود علائمی مبنی بر اختلالات سایکوز
  • مستعد اعتیاد به دارو شدن
  • مشکلات قلبی و عروقی
  • داشتن افکار یا سابقه خودکشی
  • سابقه سقط‌جنین (در دوران بارداری)

تداخل‌های دارویی با مدافینیل

این دارو خاصیت خنثی‌کنندگی برای داروهای ضدبارداری، دارد. همچنین مصرف همزمان موادی همچون کاربامازپین و فنوباربیتال باعث کاهش اثر این قرص می‌شود. لازم به ذکر است که استفاده از برخی داروها همچون اریترومایسین می‌تواند احتمال یا شدت عوارض جانبی این قرص را بالا ببرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات مربوط به خواب می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 0219102360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: قرص مدافینیل



:: برچسب‌ها: قرص مدافینیل ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بی علاقگی به درس خواندن به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌طور طبیعی کودک انسان کنجکاو و تمایل به یادگیری دارد. همین موضوع است که سبب سازگاری بشر با هر نوع تغییرات محیطی و شرایط طبیعت شده است. درنتیجه، می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین دلایل بقای بشر در گذشته و موفقیت وی در آینده، افزودن بر آموخته‌ها است. در این راستا، بسیاری از والدین نگران وضعیت تحصیلی فرزندان خود هستند. امروزه به دلیل سرگرمی های مختلف، عده زیادی از کودکان و نوجوانان دیگر تمایلی به گذراندن وقت خود با کتاب‌خوانی و مطالعه ندارند. در نتیجه هرسال بر تعداد دانش‌آموزان با مشکل تحصیلی اضافه می‌شود؛ برای جلوگیری از این مساله باید علت بی علاقگی کودکان به درس خواندن را پیدا و رفع کنید. برای حل ریشه ای این موضوع از خدمات مشاوره نوجوان استفاده نمایید.

منبع: بی علاقگی به درس خواندن

بی علاقگی به درس خواندن

بی علاقه بودن و بی‌انگیزگی دانش آموزان نسبت به مطالعه، امروزه تبدیل به موضوعی رایج و نقل زبان‌ها در بین خانواده‌ها گردیده است. هر شخص با توجه به سن، جنسیت، فرهنگ، ارزش‌های خانوادگی، ویژگی‌های شخصیتی و… می‌تواند تمایل متفاوتی با هم‌سالان خود داشته باشد. گاهی حتی مشاهده می‌شود که فرزندان یک خانواده نیز سطح مختلفی از علاقه را دارند. همین موضوع نشان‌دهنده وجود علل متنوعی برای بی‌انگیزه بودن کودکان نسبت به درس و تحصیل است.

ازجمله رایج‌ترین دلایل بی علاقگی دانش آموزان به درس خواندن به شرح زیر آمده است.

بی علاقگی به درس خواندن به دلیل نبود تشویق

برای تشویق دانش آموز در سنین تحصیلات ابتدایی، همراه بودن جوایز مادی در کنار تحسین کلامی بسیار اهمیت دارد. بر طبق نظریه رشد پیاژه، کودک در این سنین در مرحله عملیات عینی قرار دارد. لذا معمولاً زمانی احساس می‌کند برای کارش تشویق شده که هدیه‌ای مادی واقعی گرفته باشد. این قبیل تشویق‌ها نباید خیلی بزرگ یا بسیار کوچک باشد؛ بلکه ارزش هر جایزه باید متناسب با موفقیت فرزند تان باشد.

لازم به ذکر است که نباید از تحسین کلامی چشم‌پوشی کرد. باید توجه داشت که در ابتدای امر، توأم کردن این دو نوع تشویق اثر بهتری نسبت به هرکدام از آن‌ها به‌تنهایی دارد. به‌علاوه، با افزایش سن فرزند باید از تعداد دفعات تشویق‌های مادی کاسته شود. این موضوع تا جایی ادامه خواهد داشت که در سنین بلوغ و جوانی، تنها تشویق بامحبت یا گفتار برای انگیزه گرفتن فرزند کافی گردد. این موضوع کاملاً روشن است که رعایت این روند، به کودکان برای ورود به دنیای بزرگ‌سالی که نیازمند تشویق‌ها و انگیزه دهی‌های درون فردی است، کمک‌رسانی می‌کند. برای آشنایی با نحوه تشویق نوجوان به درس خواندن کلیک کنید.

ضعیف بودن پایه تحصیلی اولیه کودک

درصورتی‌که کودک در سال‌های تحصیلی گذشته دچار ضعف‌هایی در برخی دروس شده باشد، طبیعی است که در سال‌های آتی دچار مشکلات درسی شود. معمولاً دروس هر پایه بر اساس رشد هوشی اکثریت مردم و آنچه به‌طور هنجار از افراد انتظار می‌رود، فراهم‌شده است. بااین‌حال از یک نکته قابل‌توجه در این خصوص چشم‌پوشی شده و آن تفاوت کودکان در هوش‌های اختصاصی است. بر اساس دیدگاه‌های روان‌شناختی، هر فرد درجات متفاوتی از هوش را در ابعاد مختلف عقلی خود شکوفا می‌کند. درنتیجه میزان پیشرفت همه دانش‌آموزان در یک درس، یکسان نخواهد بود.

این مسئله کاملاً طبیعی است اما درصورتی‌که کودک در یکی از دروس خود نیاز به زمان و تمرین بیشتری داشته باشد، نحوه آموزشی مدارس نمی‌تواند وی را به میزان لازم مورد حمایت قرار دهد. همین امر می‌تواند یکی از دلایل اصلی بی علاقگی و دل‌زده شدن دانش‌آموز نسبت به برخی دروس ازجمله ریاضی باشد.

بی علاقگی به درس خواندن بدلیل پیوسته خوانی دروس بدون استراحت

امروزه به دلیل وجود آزمون‌های ورودی مختلف در مقاطع متفاوت، فشار روانی زیادی بر دوش دانش‌آموزان و حتی خانواده آن‌ها است. کودکان سعی می‌کنند به هر نحوی که شده خود را برای این امتحانات آماده کنند. درنتیجه عده بسیار زیادی از آن‌ها حتی از زمان تفریح، تغذیه و استراحت خود می‌زنند تا بیشتر و بیشتر مطالعه کنند؛ اما باید توجه کرد که نپرداختن به نیازهای اساسی و انسانی هر فرد، تنها باعث به وجود آمدن مشکلاتی درزمینهٔ سلامت جسمی و روحی آن‌ها می‌گردد. همچنین، به‌مرور و بعد از گذشت چند سال، از علاقه و میل اولیه افراد برای تحصیل به‌شدت کاسته می‌شود.

راهکارهایی برای علاقه مند شدن دانش آموز به درس خواندن

بر همان اساس که بی علاقگی کودک به درس خواندن می‌تواند علل متفاوتی در هر دانش آموز داشته باشد، روش‌های متمایل کردن آن‌ها به تحصیل نیز متنوع است. در اینجا به شرح بخشی از رایج‌ترین راهکارهای علاقه مند کردن دانش آموزان می‌پردازیم.

کسب مهارت‌های لازم برای مطالعه

ازجمله دلایلی که کودک را از درس خواندن بازمی‌دارد، نداشتن آشنایی با مهارت‌های لازم برای مطالعه صحیح و اصولی است. همین موضوع باعث می‌شود فرزند هر کاری را به مطالعه کردن ترجیح دهد؛ اما آموزش مهارت‌هایی مانند تندخوانی، نکته نویسی، خلاصه‌سازی و… می‌تواند روش درست درس خواندن و نتیجه گرفتن را به وی نشان دهد.

کلاس‌های تقویتی و تابستانه

همان‌طور که قبلاً گفته شد، عده‌ای از کودکان نیازمند صرف وقت و انرژی بیشتری برای یادگرفتن برخی دروس هستند. این امکان را می‌توان در تابستان و با کلاس‌های تقویتی مرتفع کرد. درنتیجه، مشکلات تحصیلی قبلی فرزند که باعث بی‌تمایلی او شده است، حل می‌شود.

ایجاد حس هدفمندی در کودک

مهم‌ترین بخش برای حفظ انگیزه، داشتن هدف و رؤیا است. درصورتی‌که اهداف مورد انتخاب شخص اصولی و بر اساس مسیر و سبکی خاص تعیین گردند، اشتیاق او برای طی مسیر و رسیدن به موفقیت بالا می‌رود.

برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل و دانش آموزان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تحصیلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: بی علاقگی به درس خواندن



:: برچسب‌ها: بی علاقگی به درس خواندن ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی یزد اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی یزد نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

منبع: مشاوره تلفنی یزد

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی یزد اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی یزد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی یزد | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی یزد | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی یزد، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی یزد، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی یزد، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی یزد، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی یزد

مرکز مشاوره تلفنی یزد، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی یزد | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی یزد، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی یزد | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی یزد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی یزد در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی یزد و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی یزد علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

 

برای مشاوره در زمینه های مختلف از یزد می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی یزد نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشاوره تلفنی یزد



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بیش فعالی کودکان (ADHD) چیست؟ بیش فعالی کودکان نوعی اختلال عصبی-رشدی است که باعث می‌شود آن‌ها بیش‌ازحد معمول فعالیت کنند و در برخی موارد نیز می‌تواند با ضعف در توجه و تمرکز همراه باشد. این اختلال پیامدهای منفی بسیاری را برای فرد و خانواده به همراه خواهد داشت و به همین خاطر لازم است خانواده‌هایی که فرزندی با این اختلال دارند و یا به وجود نشانه‌های اختلال بیش فعالی در فرزندشان مشکوکند از یک متخصص روانشناسی کودک کمک بگیرند. علاوه بر نیاز فرزندتان به دریافت خدمات تخصصی، خانواده شما با بحرانی جدی روبه‌رو شده که حتی می‌تواند سلامت روان سایر فرزندان و همین‌طور کیفیت ارتباط میان شما و همسرتان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. به همین خاطر بهتر است با کمک گرفتن از مشاورین خانواده راهکارهایی را برای مدیریت هرچه بهتر این شرایط پیدا کنید.

منبع: بیش فعالی کودکان (ADHD)

بیش فعالی کودکان چیست؟

بیش فعالی در کودکان یکی از انواع اختلالات عصبی رشدی است و به این معناست که مغز آن‌ها دچار اختلالاتی می‌شود که باعث می‌گردد تا حد زیادی توانایی کنترل رفتارشان را از دست بدهند. به همین خاطر در کنار فعالیت بیش‌ازحد شما شاهد رفتارهای بدون فکر و هیجانی از این کودکان خواهید بود زیرا آن‌ها نمی‌توانند فعالیت خود را برای تفکر منطقی و بررسی سود و زیان رفتارهایشان متوقف کنند. بیش‌فعالی باعث بروز دشواری‌هایی در ارتباط با کودک خواهد شد. برای مثال بسیاری از همسالان کودک تمایلی به بازی با وی ندارند زیرا او قواعدی مانند رعایت نوبت را در بازی‌ها رعایت نمی‌کند.

کنار گذاشته شدن از جمع همسالان و همین‌طور شکست‌هایی که این افراد معمولاً در حفظ تمرکز و به پایان رساندن موفقیت‌آمیز یک فعالیت با آن درگیر می‌شوند می‌تواند باعث بروز مشکلاتی نظیر اعتیاد یا افسردگی در فرد باشد. همچنین خواهران و برادران کودک بیش‌فعال نیز معمولاً مشکلاتی را در محیط خانواده تجربه خواهند کرد. برای مثال آن‌ها همواره شاهد توجه بیش‌ازحد شما به خواهر یا برادر دیگرشان هستند و این موضوع می‌تواند باعث ناراحتی آن‌ها باشد. به همین خاطر درصورتی‌که فرزند شما یا کودکی در اطرافیانتان دچار این اختلال شده بهتر است نسبت به درمان کودک و همین‌طور سلامت روان سایر اعضا حساسیت داشته باشید. برای آشنایی با بهترین روش‌های تربیت کودکان بیش فعال کلیک کنید.

 

انواع بیش‌فعالی

کودکان بیش فعال کودکانی استثنایی هستند که به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند. کودکانی که تنها بیش فعال بوده، کودکانی که تنها نقص توجه دارند و کودکانی که هم بیش فعال بوده و هم نقص توجه دارند. در ادامه به طور کامل درباره این سه دسته توضیح خواهیم داد. برای آگاهی بیشتر درباره کودکان استثنایی کلیک کنید.

اختلال بیش‌فعالی

در این اختلال تنها مشکل کودک فعالیت بیش‌ازحد است. این کودکان معمولاً به‌سختی می‌توانند روی یک صندلی آرام بنشینند و مرتباً در حال حرکت در محیط هستند. آن‌ها معمولاً بدون فکر کردن عمل می‌کنند و به همین خاطر ممکن است مشکلاتی را برای خود ایجاد کنند.

اختلال نقص توجه

کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه نشانه‌های بیش‌فعالی را از خود نشان نمی‌دهند اما اصلی‌ترین مشکل این کودکان ضعف در توجه و تمرکز است. این گروه از کودکان معمولاً نمی‌توانند برای مدت طولانی روی موضوعی تمرکز کنند، توجه آن‌ها به‌سرعت از موضوع پرت می‌شود و معمولاً وسایلشان را گم می‌کنند.

بیش‌فعالی همراه با اختلال نقص توجه

اختلال این کودکان ترکیبی از دو حالت دیگر است. آن‌ها علاوه بر اینکه بیش‌ازحد فعالیت می‌کنند در تمرکز حواس و توجه به یک موضوع نیز ناتوان هستند.

 

نشانه‌های بیش فعالی کودکان

نشانه‌های بیش‌فعالی کودک می‌بایست حداقل در دو محیط از سه محیط (خانه، مدرسه، جمع دوستان) و برای مدت حداقل 6 ماه ادامه داشته باشد. همچنین شروع نشانه‌ها می‌بایست تا قبل از رسیدن کودک به 12 سالگی اتفاق افتاده باشد. ازجمله شایع‌ترین نشانه‌های بیش‌فعالی در کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فعالیت بی‌وقفه و بدون نیاز به استراحت
  • کودکان بیش‌فعال معمولاً نمی‌توانند بیش از چند دقیقه روی یک صندلی بنشینند.
  • آن‌ها قواعد بازی مانند رعایت نوبت را در نظر نمی‌گیرند و به همین خاطر معمولاً از بازی‌ها کنار گذاشته می‌شوند.
  • رفتارهای تکانه‌ای یا هیجانی
  • بی‌دقتی در انجام تکالیف
  • گم کردن وسایل
  • صحبت کردن بیش‌ازحد
  • فراموش‌کاری

دلایل بروز بیش فعالی کودکان

اگرچه تاکنون دلیل مشخصی برای اختلال بیش‌فعالی پیدا نشده بااین‌حال تحقیقات نشان‌دهنده این موضوع است که بیش‌فعالی در کودکان تحت تأثیر دلایل فیزیولوژیکی-روانی-اجتماعی قرار دارد. به‌طورقطع اختلال بیش‌فعالی به معنای آسیب در برخی نقاط مغز است اما بروز این آسیب علاوه بر اینکه نیازمند زمینه ژنتیکی و خانوادگی است به موارد دیگری ازجمله مصرف الکل در دوران بارداری و همین‌طور میزان سرب موجود در هوا نیز بستگی دارد.

 

بیش فعالی کودکان | آینده کودکان بیش‌فعال

متأسفانه بیش‌فعالی اختلالی قابل‌درمان نیست و نشانه‌های آن همواره با فرد باقی خواهد ماند. به همین خاطر یادگیری مدیریت این نشانه‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که والدین کودکان بیش‌فعال باید به آن توجه داشته باشند. درصورتی‌که نشانه‌های اختلال بیش‌فعالی مدیریت نشوند کودکان با مشکلات بسیاری در طول زندگی خود مواجه خواهند شد. آن‌ها معمولاً در تحصیل و حتی یادگیری حرفه‌های مختلف ناتوان هستند و این می‌تواند تا حد زیادی باعث سرخوردگی و ضعف اعتمادبه‌نفس در این کودکان باشد. علاوه بر این ناتوانی این کودکان در رعایت مقررات اجتماعی باعث خواهد شد تا آن‌ها معمولاً در هیچ جمعی پذیرفته‌شده نباشند و این می‌تواند باعث مشکلات روحی بیشتری ازجمله افسردگی برای آن‌ها باشد.

افسردگی، از دست دادن اعتمادبه‌نفس و تنهایی ازجمله مشکلاتی هستند که می‌تواند باعث سوق پیدا کردن این افراد به سمت اعتیاد باشد. به همین خاطر بهتر است در کنار استفاده از درمان‌های دارویی برای کاهش نشانه‌های بیش‌فعالی از درمان‌های روان‌شناختی که برای این کودکان وجود دارد نیز استفاده کنید. به میزانی که شما مهارت‌های کودک درگیر با بیش‌فعالی را افزایش دهید وی می‌تواند زندگی سازگارانه تری را در آینده تجربه نماید. برای اطلاع بیشتر درباره درمان بیش فعالی کلیک کنید.

 

بیش فعالی کودکان | نقش والدین

مواجه‌شدن با این واقعیت که فرزند شما دچار اختلال بیش‌فعالی است می‌تواند شرایط روحی شما را تا حد زیادی به هم بریزد. بااین‌حال روانشناسان خانواده و کودک معتقدند رفتار والدین در این شرایط می‌تواند تا حد زیادی شدت این اختلال را در کودک مشخص کند. به میزانی که شما تلاش بیشتری برای آموزش مهارت‌های مختلف به کودک داشته باشید فرزند شما رفتارهای سازگارانه تری را یاد خواهد گرفت و به‌تدریج توانایی مدیریت خود را به دست خواهد آورد. ازجمله موضوعاتی که شما می‌بایست به آن‌ها توجه داشته باشید موارد زیر را دربرمی‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با نکات مربوط به رفتار با کودک بیش فعال کلیک کنید.

با آرامش با کودک برخورد کنید

ارتباط با کودکانی که دارای اختلال بیش‌فعالی هستند در برخی مواقع طاقت‌فرسا خواهد بود. شما احتمالاً تنها برای چند دقیقه می‌توانید رفتار آن‌ها را کنترل کنید و این موضوع به‌تدریج باعث دلسرد شدن شما یا بدرفتاری با کودک خواهد شد. در چنین شرایطی به خود یادآوری کنید که پیشرفت در آموزش به کودکان بیش‌فعال نیاز به صبر و آرامش دارد و شما می‌بایست به پیشرفت‌های بسیار کوچک آن‌ها نیز امیدوار باشید. همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که فرزند شما عمداً از حرف‌هایتان سرپیچی نمی‌کند و یا به‌قصد لجبازی تکالیف را رها نمی‌کند. بلکه توانایی او به میزانی است که مشاهده می‌کنید.

کمک گرفتن از همسر، والدین یا دوستانتان برای آموزش کودکان بیش‌فعال که در واقع کودک استثنایی محسوب می‌شوند می‌تواند تا حد زیادی مفید باشد. شما احتیاج خواهید داشت زمان‌هایی را به استراحت و تمدد اعصابتان اختصاص بدهید و به همین خاطر بهتر است از اطرافیان بخواهید در برخی مواقع برای نگهداری از فرزندتان به شما کمک کنند.

محیط خانواده را با شرایط جدید منطبق کنید

یکی از مهم‌ترین نکات درزمینهٔ بهبود بیش فعالی کودکان این است که تمامی اعضای خانواده به آن‌ها کمک کنند. سعی کنید تا جای ممکن اطلاعات خود و سایر اعضا را از این اختلال و نحوه برخورد با آن افزایش دهید. از همسرتان بخواهید در شرایط موجود بیش از گذشته همراه شما باشد و همین‌طور از سایر فرزندانتان نیز بخواهید با شما همکاری داشته باشند. شما می‌توانید برای مدیریت خانواده خود در شرایط پیش‌آمده از یک مشاور خانواده نیز کمک بگیرید.

مراقبت از سایر اعضای خانواده

وجود کودک بیش‌فعال در خانواده حجم عظیمی از زمان و انرژی شما را درگیر خود خواهد کرد و این موضوع ممکن است باعث شود تا شما زمان کمتری را به سایر فرزندان، همسر یا والدین خود اختصاص دهید. با توجه به اینکه این موضوع خود می‌تواند مشکلات ثانویه بسیاری را برایتان ایجاد کند بهتر است همواره تلاش کنید تا محبت و توجه خود را به سایر اعضای خانواده نیز نشان دهید.

درمان بیش فعالی کودکان

نخستین قدم برای درمان اختلال بیش‌فعالی، تشخیص گذاری درست است. تشخیص اختلال بیش‌فعالی صرفاً بر عهده متخصصین روانشناسی کودک است و به همین خاطر بهتر است تا پیش از مشورت با یک متخصص راجع به نوع مشکل فرزندتان قضاوت نکنید. متخصصین نخست بررسی‌هایی را راجع به سلامت گوش، چشم و سایر اندام‌ها انجام می‌دهند تا از سلامت آن‌ها و نبود سایر اختلالاتی که نشانه‌هایی مشابه با بیش‌فعالی ایجاد می‌کنند مطمئن شوند. درصورتی‌که متخصص به تشخیص اختلال بیش‌فعالی در کودک برسد درمان برای وی شروع خواهد شد. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان بیش فعالی کودک کلیک کنید.

نتایج پژوهش‌ها بیانگر این موضوع است که درمان‌های دارویی و رفتاری از تأثیرگذارترین روش‌ها در درمان بیش فعالی کودکان است. اگرچه استفاده از درمان‌های دارویی شرط اصلی برای درمان کودکان بیش‌فعال است و بدون آن‌ها شما نخواهید توانست آموزش دیگری به کودک ارائه کنید بااین‌حال آن‌ها نیاز دارند که آموزش‌هایی را درزمینهٔ چگونگی مدیریت رفتارها و احساسات خود دریافت کنند تا بتوانند با غنی‌تر کردن خزانه رفتاری خود در محیط‌های مختلف سازگارانه تر رفتار کنند. به همین خاطر بهتر است علاوه بر دارودرمانی سایر درمان‌های روان‌شناختی نظیر آموزش‌های رفتاری و همین‌طور گفتاردرمانی را نیز جدی بگیرید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

1. نشانه‌های بیش‌فعالی کودک چیست؟

فعالیت مداوم و بدون نیاز به استراحت، رفتارهای تکانه‌ای، ناتوانی در صبر کردن و انتظار برای رسیدن به خواسته‌ها، ناتوانی در تمرکز بر مسائل مختلف و همین‌طور فراموش کردن موضوعات مختلف یا گم کردن وسایل ازجمله نشانه‌های بیش‌فعالی هستند.

2. آیا بیش‌فعالی قابل‌درمان است؟

خیر؛ بیش‌فعالی اختلالی نیست که قابل‌درمان باشد اما استفاده از درمان‌های دارویی و روان‌شناختی در کنار تغییر در سبک زندگی مانند انجام ورزش‌های روزانه و تخلیه انرژی می‌تواند باعث کاهش نشانه‌های اختلال باشد.

3. بیش‌فعالی در بزرگ‌سالی چه مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند؟

کودکان بیش‌فعال معمولاً به دلیل ناتوانی در تحصیل یا یادگیری سایر مهارت‌ها دچار ضعف اعتمادبه‌نفس و احساس سرخوردگی می‌شوند. علاوه بر این ناتوانی آن‌ها در رعایت قواعد اجتماعی باعث می‌شود تا آن‌ها تبدیل به افرادی منزوی شوند که تمامی این مشکلات آن‌ها را دچار بیماری‌هایی نظیر افسردگی یا اعتیاد خواهد کرد.

بیش فعالی

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: بیش فعالی کودکان (ADHD)



:: برچسب‌ها: بیش فعالی کودکان (ADHD) ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخورد با اشتباهات کودک گاه برای والدینی که مهارت کافی ندارند و یا خودشان با مشکلاتی درگیرند، تبدیل به یک چالش می‌شود. کودکان در هر سنی ممکن است اشتباهات و کارهای نادرستی بکنند که باید با آن‌ها برخورد کرد تا از انجام مجدد آن رفتارها جلوگیری شود. اما نحوه پاسخ و واکنش به این رفتارهای غلط و اشتباه کودک بسیار بیشتر از علت انجام آن رفتار حائز اهمیت است. چه بسا ممکن است به دنبال رفتار نامناسب و خطای والدین در پاسخ به اشتباهات کودک ، تاثیر کلام آن‌ها از بین برود. گاهی اوقات هم پدر و مادر بلافاصله از رفتار کودک ناراحت و خشمگین می‌شوند و حتی اجازه ارائه توضیحات توسط کودک را نمی‌دهند. چنین رفتارهای سرکوب گرانه‌ای در مقابل کودکان باعث تخریب شخصیت و انزوای وی خواهد شد و در اغلب موارد هم به یک برداشت نادرست و درکی نابجا از رفتار کودک خواهد انجامید.

منبع: نحوه برخورد با اشتباهات کودک چگونه باید باشد؟

تاثیر نحوه برخورد با اشتباهات کودک

شاید والدین از این موضوع غافل باشند که واکنش‌ها و پاسخ‌های آنان به انتخاب‌ها و اشتباهات فرزندانشان می‌تواند تاثیر پایدار و بنیادین و گاها غیرقابل تغییری بر روی رفتارها و تصمیم گیری‌های آینده او بگذارد و شخصیت او را شکل خواهد دهد. این عکس العمل‌ها باعث می‌شوند کودک در آینده وقتی در موقعیت مشابهی قرار گرفت، از آن جایی که در گذشته تجربه ناخوشایندی از آن اتفاق در ذهن او حک شده، توانایی مواجهه با مشکلات را نداشته و از ابراز وجود خود امتناع کند.

به عبارتی این برخوردها در نخستین سال‌های زندگانی کودکان، سنگ بنای شکل گیری اعتماد به نفس و عزت نفس او در آینده هستند که باید محتاطانه و با آگاهی کامل و دانش کافی در این زمینه اقدام به اتخاذ رفتاری خاص در مقابل اعمال کودک نمود. با دادن تذکرها و آموزش‌ها به روش صحیح و تنبیه و هشدار به کودک با شیوه اصولی و کاربردی می‌توان به ارتقا سطح خود مدیریتی و ضریب هوشی کودک در آینده کمک فراوانی کرد. هر چه ما به کودکان درک و نگرش درستی از کارهای خوب و پسندیده و امور ناپسند و نکوهش شده بدهیم، برخورد او با واقعیات و مسائل زندگی هم به میزان زیادی در آینده بهبود خواهد یافت و کودک به فردی مستقل و خود ساخته بدل خواهد شد. برای آشنایی با بهترین روش‌های تربیت کودک کلیک کنید.

نحوه برخورد با اشتباهات و رفتار بد کودک

حال اگر به یک رفتار اشتباه در کودک خود پی بردیم، چگونه باید عکس العمل نشان دهیم؟ در ادامه شما را با مهارت‌های لازم جهت انتخاب رفتاری مناسب در مواجهه با موقعیت‌های گوناگون آشنا خواهیم کرد که با تمرین و تداوم در انجام آن‌­ها، اثرات آن را در رفتار و عمل کودک خود شاهد خواهید بود.

به احساسات کودکتان توجه کنید

پیش از هر کار دیگری، باید ابتدا ببینید که کودک‌تان در مقابل کار اشتباهی که انجام داده چه عکس العملی دارد. آیا از رفتار اشتباهی که انجام داده پشیمان و نادم است یا احساس رضایت و غرور می‌کند و یا این که هیچ حس خاصی نسبت به آن نداشته و اشتباهی که مرتکب شده برایش امری عادی و معمول به حساب می‌آید.

چنانچه کودک‌تان را ناراحت و پشیمان یافتید، در کنار یادآوری عواقب ناپسند و ناخوشایند رفتار او، با لحنی آرام به او بگویید که می‌دانید این رفتار بد دیگر از او سر نخواهد زد. کاری کنید کودک‌تان احساس کند که همچنان برای شما مهم بوده و رفتار او باعث قطع رابطه شما با او نشده است. حال اگر هیچ احساس ندامتی در کودک ندیده و بالعکس او را خشنود و راضی یافتید، به کودک بگویید که چطور انتظار چنین رفتاری را از او نداشته‌اید و چطور او را به عنوان بچه‌ای دانا و مسئولیت پذیر می‌شناختید و آن رفتار نادرست را به انسان‌های بد که کودک تا به آن سن شناخته است نسبت دهید.

هرگز صدای خود را برای کودک بالا نبرید

بسیاری از والدین نمی‌دانند که فریاد زد به عنوان عامل تشدید کننده‌ای برای ایجاد میل کودک به تکرار مجدد یک رفتار نادرست عمل می‌کند. لحن و تن صدای انتخابی توسط والدین نقش موثری در توجه کودک به موضوع و پی بردن به اهمیت و جدیت مسئله مطرح شده دارد. والدینی که در برخورد با اشتباهات کودک اولین رفتاری که از خود نشان می‌دهند داد و فریاد زدن سر کودک و سرزنش کردن رفتار زشت او با صدایی بلند است، شخصیت کودک خود را به میزان زیادی تخریب کرده و همانند تنبیه فیزیکی، آثار زیان بار و مخربی بر روان و حالات درونی کودک بر جای می گذارند.

تقریبا در تمامی والدینی که این روش را بر می‌گزینند، مشاهده شده که این کار نتیجه‌ای معکوس داشته و نه تنها کودک را از تکرار مجدد اشتباه باز نمی‌دارد، بلکه منجر به تلاش کودک برای مقابله به مثل و پاسخ دادن به این طرز برخورد والدین با رفتاری مشابه خواهد شد.

تذکر دادن به کودک در مورد رفتار اشتباه او

والدین باید بعد از این که از انجام یک کار نادرست از جانب کودکشان مطلع شدند، با لحنی آرام اما محکم به او در مورد خطرات و پیامدهای ناخواسته هشدار داده و او را از اتفاقات ناخوشایند احتمالی مطلع کنند. مثلا پدر و مادر وقتی می‌بینند کودک‌شان می خواهد یک چاقوی تیز را در دست بگیرد، به او هشدار می‌دهند که ممکن است دستش را با چاقو ببرد و اگر نمی‌خواهد که آسیبی به او برسد باید به چاقو دست نزند.

در صورت گوش دادن و عمل کردن کودک به درخواست شما، از او قدردانی کنید

با تشکر کردن، کودک به میزان اهمیت و ارزش کاری که با اطاعت از والدین خود انجام داده پی می‌برد و در آینده نیز بیشتر به دنبال کسب رضایت و انجام دستورات پدر و مادر خود خواهد بود. اما در صورتی که کودک‌تان همچنان به آن رفتار نادرست پیشین ادامه داد، سعی کنید مدام اشتباهش را به او یادآوری نکنید و تذکرهای متعدد ندهید، چون این کار هم می تواند نتیجه معکوس بدهد. تنها به یک بار هشدار دادن کفایت کنید و سپس با زیر نظر گرفتن رفتارهای کودک، منتظر تغییر رفتار او باشید.

روش برخورد با اشتباهات کودک را بیاموزید

نمی‌توان از والدین توقع داشت که تمام روش‌های برخورد با اشتباهات کودک را بلد باشند؛ والدین برای بهترین عکس العمل در مقابل انواع اشتباهات کودک خود باید روش‌های موثر را بیاموزند، ارائه بهترین روش‌های برخورد با اشتباهات کودک توسط یک روانشناس و مشاور متخصص در زمینه کودکان می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

اگر با بکارگیری انواع روش‌ها همچنان کودک‌تان به تکرار اشتباهات خود می‌پردازد، به طور قطع نیاز به مراجعه به یک مشاور ضروری است . شما با استفاده از راهکارهای ارائه شده توسط مشاور علاوه بر کاهش رفتارهای اشتباه در کودکتان از تاثیرات منفی برخوردهای قبلی که با کودک‌تان داشتید نیز با خبر شده و با کمک روانشناس این اثرات را از بین خواهید برد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چرا نباید در برابر اشتباه کودک خود دچار عصبانیت شویم؟

زیرا انجام چنین رفتارهای مخربی در پاسخ به اشتباهات کودکان باعث تخریب شخصیت و انزوای او شده و به کودک فرصت ارائه توضیحات و دلالیل انجام کار نادرست خود را نخواهد داد که در بیشتر موارد هم به یک برداشت نادرست و درکی نا به جا از رفتار کودک خواهد انجامید.

اگر کودک از انجام یک رفتار نادرست خشنود بود، چگونه باید با او مواجه شویم؟

به کودک بگویید که انتظار چنین رفتاری را از او نداشته اید و او را به عنوان انسانی دانا و مسئولیت پذیر می‌شناختید و آن رفتار نادرست را به شخصیت‌های بدی که کودک تا به آن سن شناخته است نسبت دهید.

آیا هنگام تذکر دادن به کودک در مورد رفتار اشتباهش می توان از تن صدای بالا استفاده کرد؟

برای تذکر دادن به کودک ابتدا با تن آرام و ملایم به او در مورد کار نادرستی که انجام داده است هشدار دهید، اگر به شما گوش نداد و توجهی به صحبتتان نکرد، تن صدای خود را تغییر داده و با صلابت و جدیت بیشتری به او تذکر دهید. اما اگر باز هم کودک به کار ناپسند خود ادامه داد، دیگر چیزی به او نگفته و سکوت کنید تا با گذشت زمان، کودک، خود به اشتباهش پی ببرد و از تکرار آن کار غلط دست بکشد.

تربیت

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: نحوه برخورد با اشتباهات کودک چگونه باید باشد؟



:: برچسب‌ها: نحوه برخورد با اشتباهات کودک چگونه باید باشد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان ترس ها با استفاده از روش های غیردارویی برای‌تان بیشترین بازدهی را خواهد داشت. غلبه بر ترس به دلیل طبیعی بودن این احساس اصطلاح مناسب‌تری است. اگر ترس‌ها در حدی هستند که زندگی شما را فلج کرده‌اند و یا مانع از رشدتان شده‌اند، هر چه زودتر به دنبال راهی برای درمانش باشید. شاید خودتان راهی به خصوص برای مقابله با ترس ها داشته باشید، اما اگر این روزها دچار بی قراری، آشفتگی، ماهش عملکرد، احساس پوچی و… شده‌اید؛ حتما به متخصص روانشناسی برای دریافت مشاوره استرس مراجعه نمایید.

منبع: درمان ترس

احساس ترس چیست؟

قبل از هر چیز باید به این سؤال پاسخ بدهیم که ترس چیست؟ تحقیقات نشان می‌دهد شناخت هیجان‌ها می‌تواند ما را در کنترل آن‌ها تا حد زیادی جلو بیندازد. ترس یکی از هیجانات ساده انسان است که از ابتدا با او بوده است. در واقع ترس احساسی است که به شما می‌گوید خطری در راه می‌باشد. پس می‌توان گفت که وجود این هیجان بسیار هم مفید است. بااین‌حال گاهی اوقات ما به دلایل نامعلوم از چیزهایی می‌ترسیم که واقعاً خطرناک نیستند. در چنین شرایطی است که می‌گوییم ترس از کارکرد طبیعی آن خارج شده؛ و شما می‌بایست راهی برای مبارزه با آن پیدا کنید. برای آشنایی با اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

اهمیت درمان و غلبه بر ترس ها

ترس احساسی است که همه ما کم‌وبیش تجربه می‌کنیم. به همین خاطر خیلی‌ها اهمیتی به حل این مشکل نمی‌دهند. این گروه معتقدند هرکدام از ما در زندگی از چیزی می‌ترسیم. درواقع کسی نیست که ترسی نداشته باشد و به همین خاطر ترسیدن یک موضوع بسیار عادی است. این گفته در بسیاری از مواقع درست است. اما همان‌طور که گفتیم گاهی اوقات ما چاره‌ای غیر از روبه‌رو شدن با چیزی که از آن می‌ترسیم نداریم.

برای مثال اگر شما از صحبت‌کردن در جمع بترسید دیریازود باید ترستان را کنار بگذارید. گاهی اوقات نیز ترس‌ها محدودیت‌هایی را برای زندگی‌مان ایجاد کرده‌اند. برای مثال کسانی که درگیر ترس از مکان‌های شلوغ هستند ممکن است سال‌ها از خانه خود خارج نشوند. در چنین شرایطی می‌گوییم که ترس فرد حالت مرضی یا بیماری پیدا کرده و واجب است که برای درمان ترس اقدام شود.

درمان ترس ها

علت ترس را پیدا کنید

اولین و مهم‌ترین راهکار برای غلبه بر ترس این است که دلیل ترس‌های‌تان را پیدا کنید. در یک شرایط مناسب کمی با خودتان فکر کنید. به این سؤال پاسخ بدهید که شما دقیقاً از چه چیزی می‌ترسید؟ ابعاد مختلف این موضوع را برای خودتان مشخص کنید. سپس سعی کنید دلیل ترستان را مشخص کنید. برای مثال آیا یک خاطره بد در گذشته شما را ترسانده است؟ آیا از یک نتیجه خیلی وحشتناک می‌ترسید؟ وقتی شما بتوانید دلایل ترس خود را پیدا کنید راحت‌تر می‌توانید راهکاری برای آن در نظر بگیرید. اگر شدت ترس ها زیاد است، حتما به متخصص برای درمان فوبیا مراجعه کنید.

آرام‌آرام با ترس خود روبه‌رو شوید

به اعتقاد بسیاری از روان‌شناسان روبه‌رو شدن با چیزی که از آن می‌ترسید یک راه‌حل کارآمد برای غلبه بر ترس است. وقتی ما از چیزی می‌ترسیم بیشتر از آن فاصله خواهیم گرفت. به همین خاطر فرصت روبه‌رو شدن با آن و رسیدن به این باور که آن موضوع واقعاً ترسناک نیست را از خودمان می‌گیریم. اما نکته‌ای که در این شرایط باید رعایت کنید این است که آرام‌آرام به موضوعی که از آن می‌ترسید نزدیک شوید. برای مثال اگر شما درگیر فوبیای یک حیوان خاص هستید ابتدا با عکس یا فیلمی از آن شروع کنید.

درمان ترس ها با کنترل پیشامدها و پیامدها

در این روش شما می‌بایست برای مدتی ترس‌هایتان را زیر نظر بگیرید. با دقت مشخص کنید که درست قبل از احساس ترس شما چه اتفاقی افتاد؟ شما چه افکاری داشتید؟ چه رفتاری انجام دادید؟ و پس از ترس چه اتفاقاتی برای شما افتاد؟ تمامی این موارد را با دقت ثبت کنید. این کار به شما کمک می کند متوجه شوید که دقیقاً چه چیزهایی باعث ترستان می‌شود. سپس وقتی در شرایط مشابه قرار می‌گیرید می‌توانید کنترل بیشتری روی اوضاع داشته باشید.

استفاده از روش‌های آرام‌سازی

یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش ترس و اضطراب تکنیک‌های آرام‌سازی هستند. استفاده از این روش‌ها به‌خصوص زمانی که با موضوع ترستان روبه‌رو می‌شوید می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. استفاده از این تکنیک‌ها باعث می‌شود که شما بتوانید خونسردی خودتان را حفظ کنید و این می‌تواند در غلبه بر ترس بسیار کمک‌کننده باشد. برای انجام ریلکسیشن کلیک کنید.

حواستان را پرت کنید

وقتی از چیزی می‌ترسیم تمام ذهن ما درگیر آن می‌شود. به همین خاطر وجود هیچ‌چیز دیگر را متوجه نمی‌شویم. این کار می‌تواند تا حد زیادی تمرکز شما را از بین ببرد و باعث شود که نتوانید عملکرد خوبی داشته باشید. به همین خاطر یکی از راه‌هایی که می‌توان برای غلبه بر ترس از آن استفاده کرد این است که حواستان را به مسائل دیگر پرت کنید.

نهایت ماجرا را در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین دلایل ترس این است که ما فکر می‌کنیم قرار است اتفاق بسیار بدی بیافتد. به همین خاطر یک راهکار مهم برای غلبه بر ترس این است که بدترین احتمال را در نظر بگیرید. اگر شما با موضوعی که از آن می‌ترسید روبه‌رو شوید و حتی بدترین پیامدی که تصور می‌کنید برای‌تان اتفاق بیفتد آیا باز هم زنده خواهید ماند؟ آیا کارهایی هستند که از دستتان بربیاید و بتوانید برای خودتان انجام بدهید؟ فکرکردن منطقی به این مسائل می‌تواند نشان دهد که بخش زیادی از  ترس‌های شما واقعی نیستند.

درمان ترس ها با کمک مشاور

اگر از چیزی می‌ترسید و راهکارهای بالا نتوانسته به شما کمک کند بهتر است از یک مشاور برای غلبه و درمان ترس تان کمک بخواهید. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند به شما کمک خواهند کرد دلایل ترستان را پیدا کنید. سپس با درنظرگرفتن شرایط شما کمک خواهند کرد تا یک راهکار مناسب برای حل کردن مشکلات پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره تلفنی در زمینه ترس ها می‌توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

بهترین راه برای درمان ترس ها چیست؟

ترس ها یا فویی یکی از بیماری‌های اضطرابی است که شما به‌تنهایی نمی‌توانید آن را درمان کنید. به همین خاطر بهترین راهکار  این است که از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: درمان ترس



:: برچسب‌ها: درمان ترس ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

استرس سخنرانی یکی از اضطراب‌های شایع است. بسیاری از ما از اینکه بخواهیم در مقابل یک جمع صحبت کنیم نگران می‌شویم. اما هستند کسانی که این نگرانی، سخنرانی را برایشان غیرممکن می‌سازد. ترس از قضاوت دیگران یا خاطره یک سخنرانی بد می‌تواند از جمله دلایلی باشد که باعث استرس سخنرانی می‌شود. بااین‌حال شما نمی‌توانید برای همیشه از صحبت‌کردن در جمع فرار کنید. به همین خاطر بهتر است شروع کنید و برای رفع این مشکل کاری انجام بدهید. ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا استرس سخنرانی، علائم، دلایل و همین‌طور راه‌های درمان آن را بررسی کنیم. برای درمان فوبیا کلیک کنید.

منبع: استرس سخنرانی را کاهش دهید

استرس سخنرانی

استرس سخنرانی به شرایطی گفته می‌شود که فرد از صحبت‌کردن در جمع می‌ترسد. متخصصان به این شرایط اضطراب وضعیتی می‌گویند. همان‌طور که از نام این عبارت پیداست اضطراب وضعیتی در “یک وضعیت خاص” برای فرد پیش می‌آید.

برای مثال ممکن است شما با صحبت‌کردن در جمع دوستان مشکلی نداشته باشید اما از اینکه بخواهید یک ارائه کلاسی را پیش ببرید بترسید. شاید با خودتان بگویید که استرس برای صحبت‌کردن در جمع بسیار طبیعی است؛ کاملاً همین‌طور است. تقریباً همه ما وقتی قرار است در یک جمع صحبت کنیم درجه‌ای از اضطراب را تجربه خواهیم کرد. اما این شرایط زمانی تبدیل به یک مشکل می‌شود که استرس سخنرانی توانایی فرد برای یک عملکرد مناسب را تحت‌تأثیر قرار بدهد. در این شرایط حتما برای مشاوره استرس کلیک کنید.

نشانه های استرس سخنرانی

بسیاری از کسانی که استرس سخنرانی دارند نام مشکل خود را نمی‌دانند. به همین خاطر در این قسمت نشانه‌های این اضطراب را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. با توجه به اینکه استرس سخنرانی می‌تواند فعالیت‌های شما در کلاس درس یا محل کار را تحت‌تأثیر قرار بدهد، اگر  این نشانه‌ها را در خود یا هر یک از اطرافیان می‌بینید بهتر است برای درمان آن از یک متخصص کمک بگیرید. مهم‌ترین نشانه‌های استرس سخنرانی به شرح زیر هستند. برای آشنایی با سایر اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

  • نگرانی بیش از حد بابت قضاوت دیگران
  • تصور اینکه به‌اندازه کافی خوب نیستم
  • مشکلات جسمانی مثل سردرد، دل‌درد، گرفتگی عضلات، تنگی نفس و …
  • لکنت زبان
  • فراموش‌کردن مطالبی که آماده کرده بودید
  • عرق کردن
  • داغ شدن یا سرد شدن بدن

علت استرس سخنرانی

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استرس سخنرانی چیست؟ چرا بعضی‌ها به‌راحتی می‌توانند در جمع صحبت کنند اما بعضی‌های دیگر این توانایی را ندارند؟ در این قسمت سعی می‌کنیم تا به این سؤال پاسخ بدهیم

اعتمادبه‌نفس پایین

شاید بتوانیم اعتمادبه‌نفس را دلیل اصلی ترس از سخنرانی بدانیم. وقتی شما به توانایی خودتان برای انجام‌دادن یک کار اعتماد نداشته باشید استرس بسیار طبیعی خواهد بود. در این شرایط فکر می‌کنید که نمی‌توانید از پس این کار بربیایید و همه چیز خراب خواهد شد. چنین افکار منفی باعث اضطراب بیشتر شما می‌شود. و این چرخه معیوب برای همیشه ادامه پیدا می‌کند. برای آشنایی با راه های افزایش اعتماد به نفس کلیک کنید.

استرس سخنرانی بدلیل تجربه‌های ناخوشایند

گذشته هرکدام از ما تأثیر بسیاری در رفتارهای امروزمان دارد. به همان اندازه که یک سخنرانی موفق می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را برای سخنرانی‌های بعدی بیشتر کند، یک سخنرانی ناموفق آن را از بین خواهد برد. به همین خاطر گفته می‌شود که خاطره یک شکست در سخنرانی می‌تواند شما را برای همیشه دچار استرس سخنرانی کند.

سبک تربیتی اشتباه والدین

بعضی از والدین اعتمادبه‌نفس و توانایی اظهارنظر را در فرزندشان از بین می‌برند. وقتی والدین همیشه از فرزندشان می‌خواهند که به حرف آنها گوش کند و هیچ ایده‌ای از خودش نداشته باشد؛ طبیعتاً این کودک توانایی صحبت‌کردن مستقل آن هم برای یک جمع را از دست خواهد داد.

استرس سخنرانی بدلیل نداشتن آمادگی

این که برای یک کار آماده نباشیم می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد. به همین خاطر می‌توان گفت تمرین نکردن یا ندانستن اینکه دقیقاً باید از چه موضوعی صحبت کنید می‌تواند استرس سخنرانی را به همراه داشته باشد.

مقایسه خود با دیگران

مقایسه کار خود با دیگران و به‌خصوص آنهایی که توانایی بالایی در صحبت‌کردن دارد هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت. بلکه باعث می‌شود باورتان به خودتان را نیز از دست بدهید. بسیاری از کسانی که دچار استرس سخنرانی می‌شوند درگیر این فکر هستند که توانایی آن‌ها در مقابل دیگران بسیار ناچیز است.

اهمیت موضوع

یکی از دلایلی که می‌تواند استرس سخنرانی را به همراه داشته باشد اهمیت موضوعی است که از آن صحبت می‌کنیم. برای مثال اهمیت جلسه دفاع از پایان‌نامه بسیار بیشتر از یک ارائه کلاسی است. همین موضوع می‌تواند تبدیل به دلیلی برای استرس و نگرانی شما بشود. فکرکردن به پیامد این که اگر در این کار موفق نشویم چه اتفاقاتی می‌افتد طبیعتاً هرکسی را نگران خواهد کرد.

کاهش استرس سخنرانی

برای غلبه بر استرس سخنرانی باید در نظر داشته باشید که نیاز به تمرین و زمان دارید. پس در این کار به خودتان فرصت دهید و حتی از گروه های کوچک شروع کنید. برای اشنایی با راه های کاهش ترس از صحبت در جمع کلیک کنید. در ادامه نیز راهکارهایی برای از بین بردن استرس سخنرانی آورده‌ایم.

برنامه‌ریزی کنید

همان‌طور که گفتیم یکی از دلایل اصلی استرس سخنرانی آماده نبودن است. به همین خاطر برنامه‌ریزی اولین نکته‌ای است که برای یک سخنرانی خوب باید به آن توجه کنید. شما باید مدتی قبل از تاریخ سخنرانی‌تان به‌خوبی منابع مختلف را بررسی کنید؛ یا راجع به شنوندگان صحبت‌های‌تان اطلاعاتی به دست بیاورید. به خاطر داشته باشید که هرچقدر آماده‌تر وارد جلسه سخنرانی بشوید اعتمادبه‌نفس بیشتری نیز خواهید داشت.

غلبه بر استرس سخنرانی با تمرین

برنامه‌ریزی بدون اجرا نمی‌تواند فایده‌ای داشته باشد. پس دومین اصلی که باید به آن توجه کنید تمرین است. متن سخنرانی را آماده کنید و هرچقدر که می‌توانید از روی آن بخوانید؛ برای مخاطبین خیالی یا چند نفر از دوستان‌تان صحبت کنید؛ و هر بار سعی کنید تا اشکالات‌تان را از دفعه قبل کمتر کنید.

افکار منفی را کنار بگذارید

اضطراب همیشه با افکار منفی همراه است. کسانی که استرس سخنرانی دارند دائماً از این می‌ترسند که نتوانند همه چیز را به‌خوبی کنترل کنند؛ دیگران آن‌ها را مسخره کنند و یا هزاران فکر منفی دیگر! اگر می‌خواهید سخنرانی خوبی داشته باشید یک شرط مهم این است که افکار منفی را دور بریزید. به خودتان بگویید این افکار تنها در ذهن شما وجود دارند؛ به دلیل استرس ایجاد شده‌اند؛ و هیچ دلیلی ندارد که واقعاً اتفاق بیفتند.

جایگزینی افکار منفی

پس از  اینکه افکار منفی را متوقف کردید باید جای آنها را به فکرهای مثبت‌تری بدهید. سعی کنید برای هر فکر منفی که به سراغتان می‌آید یک جایگزین مثبت پیدا کنید؛ و آن‌قدر به این جایگزین مثبت فکر کنید تا تمام وجود شما را در بر بگیرد. برای آشنایی با راه های کنترل افکار منفی کلیک کنید.

استفاده از تمرین‌های آرام‌سازی

استفاده از روش‌های آرام‌سازی از چند روز قبل از جلسه سخنرانی و به‌خصوص ساعاتی قبل از آن می‌تواند بسیار مفید باشد. این کار به شما کمک خواهد کرد که افکار منفی و اثرات مخرب استرس را از جسم و روان‌تان پاک کنید.

روی کارتان تمرکز داشته باشید

از زمانی که سخنرانی را شروع می‌کنید تا پایان آن تنها روی کاری که انجام می‌دهید تمرکز کنید. تا جای ممکن فکر خودتان را از افکار منفی، اینکه یک نفر در انتهای سالن به شما گوش نمی‌کند، شرایط جوی مثل گرمای سالن رها کنید. سعی کنید متمرکز بر کارتان باشید و همه آنچه را تمرین کرده بودید انجام بدهید.

خودتان را با شرایط آشنا کنید

همه ما وقتی در یک شرایط ناشناخته قرار می‌گیریم استرس بیشتری را تجربه خواهیم کرد. به همین خاطر یکی از راه‌های کنترل استرس سخنرانی این است که شرایط را برای خودتان آشناتر کنید. برای مثال قبل از شروع سخنرانی به سالنی بروید که قرار است در آن صحبت کنید؛ یا سعی کنید اطلاعات خود را راجع به مخاطبین‌‎تان بیشتر کنید. این کار باعث می‌شود که در جلسه سخنرانی احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

خدمات مشاور برای استرس سخنرانی

گاهی اوقات استرس سخنرانی با استفاده از راهکارهای بالا از بین نمی‌رود. مشکلاتی مثل اضطراب اجتماعی یا باورهایی که از سال‌های کودکی در ذهن ما ایجاد شده مسائلی نیستند که به‌راحتی بتوانید آنها را کنار بگذارید. به‌علاوه استرس می‌تواند تمرکز و توانایی شما برای یک ارائه مطلوب را از بین ببرد. و این می‌تواند پیامدهای منفی بسیاری به همراه داشته باشد. به همین خاطر اگر نشانه‌های استرس و ترس از صحبت‌کردن در جمع را در خودتان می‌بینید بهتر است از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای دریافت درمان استرس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره تلفنی در زمینه فوبیا می‌توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا استفاده از داروهای ضداضطراب می‌تواند استرس سخنرانی را کمتر کند؟

استفاده از این داروها کمی قبل از سخنرانی می‌تواند اضطراب شما را کاهش بدهد. اما به خاطر داشته باشید که این روش هرگز نمی‌تواند استرس شما را درمان کند؛ و تنها باعث مخفی شدن نشانه‌ها خواهد شد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: استرس سخنرانی را کاهش دهید



:: برچسب‌ها: استرس سخنرانی را کاهش دهید ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مواد توهم زای مختلفی در دنیا وجود دارند که متأسفانه توسط برخی از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. فن سیکلیدین یکی از این مواد توهم زا به حساب می‌آید. در ابتدا پزشکان از این دارو برای بیهوشی استفاده می‌کردند ولی بعد از مدتی متوجه شدند که این ماده باعث عوارض خطرناکی در افراد می‌شود و مصرف آن را ممنوع کردند. با این که عوارض خطرناک این دارو برای همه مشخص است، اما افرادی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. فن سیکلیدین علاوه بر اینکه باعث اعتیاد شدید در افراد می‌شود، با خاصیت توهم‌زایی‌ که دارد زمینه آسیب رساندن فرد به دیگران را نیز فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید : داروهای اعتیاد آور

منبع: فن سیکلیدین یا قرص pc

فن سیکلیدین

فن سیکلیدین از جمله مواد توهم زای غیر طبیعی است که نام‌های مختلفی دارد. مهم‌ترین و معروف‌ترین اسامی آن شامل گرد فرشته، قرص صلح، اوزون، کریستال، اسب آرام و سوخت راکت است. در گذشته پزشکان از فن سیکلیدین به عنوان یک داروی بیهوشی استفاده می‌کردند. بعد از مدتی متوجه شدند که این دارو باعث توهم و آشفتگی روانی و ذهنی در افراد می‌شود. مصرف آن به عنوان داروی بیهوشی ممنوع شد اما به مرور زمان متأسفانه سوء مصرف آن توسط مردم آغاز گردید. اعتیاد روانی فن سیکلیدین باعث شده تا افراد نتوانند آن را به راحتی کنار بگذارند و وقتی خودشان شروع به ترک فن سیکلیدین می‌کنند به دلیل فشار زیادی که به آن‌ها وارد می‌شود ممکن است به سراغ مصرف داروهای مشابه آن بروند.

روش مصرف فن سیکلیدین

این دارو از طریق تزریق، استنشاق و یا بلعیده شدن مصرف می‌شود. پودر آن به نعناع، جعفری، پونه کوهی یا ماری جوانا اضافه می‌شود و فرد آن را مورد استفاده قرار می‌دهد. رنگ فن سیکلیدین به صورت یک پودر سفید رنگ است که در آب حل می‌شود. البته افراد ممکن است آن را با سایر داروهای توهم زای دیگر مخلوط کرده و مورد استفاده قرار دهند. وقتی که این ماده را با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌کنند رنگ آن آجری و قهوه‌ای می‌شود. فن سیکلیدین را به شکل قرص، پودر، مایع و کریستال در بازار به فروش می‌رسد.

اثرات مخرب فن سیکلیدین

توهم زایی فن سیکلیدین باعث شده که این دارو مستقیماً بر روی مغز فرد تأثیر بگذارد و کارکردهای ادراکی فرد را دچار اختلال می‌کند. متأسفانه همه مواد توهم زا اثرات مخربی را روی سیستم مغزی و جسمی فرد می‌گذارد که در ادامه به مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عوارض آن اشاره می‌کنیم.

_ اعمال خشونت آمیز و احساس بی قراری شدید

_ توهمات مختلف و هذیان گفتن

_ بروز رفتارهای نامتعارف از اثرات فن سیکلیدین

_ کاهش و یا افزایش ضربان قلب و فشار خون

_ برهم خوردن تعادل فرد

_ احساس قدرتمند بودن

_ بی حسی و بی خیالی

_ تته پته کردن و بریده حرف زدن

_ تغییرات ذهنی و ایجاد اضطراب

_ خیره شدن بدون هدف، تند تند نگاه کردن، توهم در شنوایی، اختلال در رفتار و فراموشی

عوارض مصرف در شرایط مختلف

مصرف در دوزهای پایین و بالا

دوزهای مصرفی پایین یک احساس آرامش کاذب و موقتی را در فرد ایجاد کرده و بعد از مدتی باعث می‌شود که مصرف کننده نسبت به محیط و انسان‌های اطرافش احساس بیگانگی می‌کند. اگر فردی دوزهای زیادی را مورد استفاده قرار دهد علائم افسردگی‌اش تا 24 ساعت به طول خواهد کشید.

اگر فردی بیش از حد فن سیکلیدین را مصرف کند دچار مسمومیت شده و اندازه مردمک چشمش تغییر می‌کند. البته تأثیرات اولیه این ماده توهم زا فقط در نهایت تا 24 ساعت به طول می‌انجامد اما وقتی فرد بخواهد آن را ترک کند، مدت زمان زیادی طول خواهد کشید.

مصرف در دوران افسردگی

اگر فردی در دوران افسردگی فن سیکلیدین را مصرف کند احتمال اینکه افکار خطرناکی چون افسردگی در سرش شکل بگیرد زیاد است. اگر هم افراد این ماده خطرناک را با الکل و یا سایر مواد و داروهای مشابه مورد استفاده قرار دهند، باعث تشدید اثرات آن در بدن می‌شوند که عوارض ذهنی و جسمی آن را دو چندان می‌کند.

بیشتر بخوانید : انواع مواد اعتیاد آور  

عوارض جانبی فن سیکلیدین

متأسفانه بدترین عوارض جانبی این ماده در بدن افراد، مربوط به عملکردهای مغزی و کلیوی است. البته این عوارض بسته به مقدار مصرف از فردی به فرد دیگر فرق می‌کند. ممکن است این عوارض از تشنج آغاز شود و در حالت خطرناکش فرد را در اغما فرو ببرد. این ماده روی فشار خود افراد تأثیر می‌‎گذارد و آنقدر آن را بالا می‌برد که باعث خونریزی‌های مغزی در افراد می‎شود. همچنین این دارو در بدن رها می‌شود و به کلیه‌ها فشار زیادی را وارد می‌سازد که این مهم باعث نارسایی‌های شدید کلیوی‌ می‎شود.

خطر وابستگی شدید فن سیکلیدین

این ماده مخدر با سایر داروها و یا مواد اعتیاد آور متفاوت است. شاید بیشتر مخدرها چه طبیعی و چه غیر طبیعی باعث وابستگی شدید جسمی در فرد شوند، اما این دارو وابستگی شدید روانی را ایجاد می‌کند. فرد به شدت به این ماده مخدر وابسته می‌شود و در صورتی که به آن احتیاج پیدا کند و در دسترسش نباشد به شدت عصبانی و پرخاشگر شده و حتی می‌تواند به دیگران آسیب بزند. همین مهم ترک این ماده را برای فرد سخت می‌کند.

تشخیص اعتیاد فرد به فن سیکلیدین

حتماً برای شما هم جای سؤال است که چگونه می‌توان فهمید که فردی به این ماده اعتیاد دارد. در ایران شرایط و امکانات تشخیص اعتیاد فرد به این ماده مخدر وجود ندارد از این رو تنها راه آن تشخیص از روی ظاهر و رفتارهای فرد است.

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست  

تداخل دارویی فن سیکلیدین

تداخل دارویی گسترده‌ای شامل این دارو نمی‌شود اما اگر فردی از داروهایی مانند آنتی کولینرژیک (مثل داروهای پارکینسون)، داروهای مسدود کننده بتا (مثل داروهای قلبی) و داروهای ضد فشار خون استفاده کند مانع از اثر بخشی داروهای یاد شده خواهد شد و تأثیر آن را به شدت کاهش می‌دهد.

برخورد با مصرف کننده فن سیکلیدین

بی قراری و پرخاشگری بخش مهمی از رفتارهای فرد مصرف کننده را تشکیل می‌دهد، از این رو بهتر است در برخورد با این افراد آرامش خود را حفظ کرده تا بتوانید او را نیز آرام کنید. به دلیل دریافت نکردن فن سیکلیدین فرد از خودش خشونت نشان می‌دهد و می‌تواند به دیگران نیز آسیب وارد کند، از این رو نباید او را محدود کنید چون وضعیتش را بدتر خواهید کرد و ممکن است حالت تدافعی از خودش نشان دهد. برای دریافت وقت مشاوره ترک اعتیاد  برای خود یا عزیزانتان کلیک کنید.

ترک فن سیکلیدین

همانطور که گفتیم عوارض روانی و ذهنی این ماده زیاد است و اگر فردی می‌خواهد آن را ترک کند باید حتماً زیر نظر پزشک متخصص و بهره‌گیری از مشاوران ترک اعتیاد این کار را انجام دهد. از این رو اگر قرار است به فردی در خانواده خود که این ماده را مصرف می‌کنید کمک کنید، هرگز او را تحت فشار شدید قرار ندهید چون ممکن است به خودش و دیگران آسیب بزند.

این افراد بیشتر از همه به درمان‌های حمایتی نیاز دارند یعنی باید کسی پشتیبان آن‌ها باشد و به آن‌ها بگوید که با قطع مصرف مواد علائم آن از بین خواهد رفت. قطعاً افراد به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند و با مراجعه به مراکز سلامت روان و با گرفتن خدمات روانکاوی و درمان خدمات شناختی رفتاری می‌توانند از وابستگی ذهنی و جسمی به مواد توهم زا رهایی یابند. برای شروع ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: فن سیکلیدین یا قرص pc



:: برچسب‌ها: فن سیکلیدین یا قرص pc ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دوست خیالی کودکان برای بسیاری از والدین تبدیل به موضوعی چالش‌برانگیز می‌شود. آیا داشتن دوست خیالی برای کودک طبیعی است؟ نسبت به دوست خیالی فرزندمان چطور واکنش نشان بدهیم؟ این‌ها مهم‌ترین سؤالاتی هستند که والدین با آن مواجه می‌شوند. متخصصین روانشناسی کودک معتقدند بسیاری از کودکان تا پیش از 8 سالگی برای خود دوستانی خیالی انتخاب می‌کنند. این دوستان بسته به تخیلات و علایق کودک می‌توانند ظاهر و توانایی‌های متفاوتی داشته باشند. دوست تخیلی کودک شما باعث خواهد شد تا او توجه به مسائل از زاویه‌ای دیگر را تمرین کند و همین‌طور در بسیاری از دشواری‌های روحی برای او آرامش به همراه خواهد آورد.

منبع: دوست خیالی کودکان

دوست خیالی کودک

در حدود سنین 3 یا 4 سالگی که توانایی‌های ذهنی کودک رشد بیشتری پیدا می‌کنند آن‌ها معمولاً دوستانی خیالی را برای خود انتخاب خواهند کرد. این دوست خیالی می‌تواند بدون هیچ مرز و محدودیتی ظاهر و توانایی‌های مختلفی داشته باشد. دوست خیالی فرزند شما معمولاً برای مدتی تبدیل به یکی از اعضای خانواده شده و در کنار فرزند شما غذا می‌خورد یا تلویزیون تماشا می‌کند. حتی ممکن است گاهی فرزند خود را در حال مراقبت از وی و تذکر دادن برخی مسائل به او بیابید. این رفتارها نشان می‌دهد که فرزند شما در حال آزمایش مطالبی است که از شما یا محیط اطراف آموزش دیده است.

داشتن دوست خیالی به‌خودی‌خود موضوع نگران‌کننده‌ای نیست و حتی می‌تواند باعث رشد قوه تخیل و فراشناخت در کودک شود. دوست خیالی معمولاً در شرایط پراضطراب نیز همراه او خواهد بود و این می‌تواند تحمل برخی موقعیت‌ها را برای فرزندتان راحت‌تر کند.

مزایای داشتن دوست خیالی برای کودکان

داشتن دوست خیالی یک ‌روند طبیعی در جریان رشد کودک است و به‌ویژه در سنین پیش از دبستان که روابط اجتماعی کودک محدودتر است بیشتر دیده می‌شود. داشتن دوست خیالی می‌تواند باعث بروز نقاط مثبتی در رشد کودک نیز باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. توجه به نظرات دیگران

دوست خیالی فرزند شما درست مانند یک شخصیت واقعی نیاز به غذا، استراحت و تفریح دارد. آن‌ها حتی احساسات مختلف را نیز تجربه می‌کنند و گاهی نیاز دارند تا مورد مراقبت قرار بگیرند. این موضوع باعث می‌شود کودک شما به‌تدریج توانایی در نظر گرفتن دنیا از دید دیگران را به دست آورد. برای مثال در شرایطی که دوست خیالی فرزندتان بیمار شده و او در حال عیادت یا مراقبت از اوست، در حقیقت در حال تمرین این قاعده اجتماعیست که در شرایط بیماری دیگران باید به آن‌ها کمک کند. درنتیجه او در آینده و در جریان زندگی واقعی نیز خواهد توانست احساسات و خواسته‌های دیگران را در نظر گرفته و رفتار خود را متناسب با شرایط تغییر دهد. این موضوع باعث رشد هوش هیجانی در فرزند شما خواهد شد.

2. احساس امنیت

همراهی دوست خیالی باعث خواهد شد تا آن‌ها در شرایط مختلف شجاعت بیشتری از خود نشان دهند و به‌نوعی احساس کنند که تنها نیستند. برای مثال کودکی که در مطب پزشک دوست خیالی را نیز همراه خود می‌آورد یا برای فرار از ترس تاریکی شب‌ها در کنار دوست خیالی می‌خوابد، به‌نوعی اضطراب خود از شرایط موجود را کاهش می‌دهد. در برخی مواقع کودک ناراحتی‌ها و خواسته‌های خود را نیز با دوست خیالی در میان می‌گذارد و این باعث تخلیه هیجانات منفی وی خواهد شد.

3. دوست خیالی کودکان | رشد خلاقیت

تخیل کردن دوست خیالی تا حد زیادی باعث قوی‌تر شدن خلاقیت کودک می‌شود. آن‌ها می‌توانند هر توانایی یا ظاهری را برای دوست خود در نظر بگیرند و این موضوع می‌تواند رشد خلاقیت در آن‌ها را شکوفا کند. شما می‌توانید با پرسیدن سؤالاتی راجع به ‌ظاهر، علایق یا رفتارها و توانایی‌های دوست خیالی فرزندتان او را متوجه ابعاد مختلف کرده و ذهن وی را درگیر افزایش جزئیات دوست خیالی یا به عبارتی خلاقیت وی نمایید.

واکنش به دوست خیالی

یکی از سؤالات والدین هنگامی‌که متوجه دوستان خیالی فرزندشان می‌شوند این است که نسبت به این موضوع چطور واکنش نشان دهیم؟ در اولین قدم توجه داشته باشید که نیازی نیست به این موضوع واکنش خاصی نشان دهید. تا پیش از اینکه فرزندتان با شما راجع به دوست خیالی خود صحبت کند نیازی به اینکه شما دراین‌باره با او صحبت کنید نیست.

در حقیقت شما صرفاً زمانی باید به این موضوع واکنش نشان دهید که فرزندتان دوستش را به شما معرفی کرده باشد یا ارتباط آن‌ها به‌نوعی قوانین شما را نقض کرده باشد. برای مثال هنگامی‌که کودک اتاقش را به هم ریخته و می‌گوید دوست خیالی این کار را کرده. در چنین شرایطی شما باید نسبت به دوست خیالی واکنش نشان دهید اما بهتر است در واکنش خود به برخی نکات توجه داشته باشید.

1. انکار نکنید

برخی از والدین هنگامی‌که با دوست خیالی فرزندشان آشنا می‌شوند، سعی می‌کنند کودک را وادار به‌واقع بینی کنند و به همین خاطر به وی گوشزد می‌کنند که دوستش وجود ندارد. حتی ممکن است کودک را به سبب داشتن دوست خیالی مسخره یا تحقیر کنند. توجه داشته باشید که کودکان به‌صورت عادی قادر به تشخیص جهان واقعی و خیالی از یکدیگر هستند و به‌خوبی می‌دانند که دوست خیالی در ذهن آن‌ها زندگی می‌کند. بااین‌حال به هر دلیلی آن‌ها تمایل دارند که این دوستی را برای خود ایجاد کنند و انکار این موضوع توسط شما می‌تواند باعث ناراحتی کودک شود. درنتیجه سعی کنید تا جای ممکن برخوردتان به این شکل باشد که گویی فرزندتان از یک دوست واقعی صحبت می‌کند.

2. سؤال کنید

همان‌طور که گفته شد صحبت کردن شما با کودک راجع به دوست خیالی باعث تقویت خلاقیت وی می‌شود. به همین خاطر بهتر است تا جای ممکن و به فراخور صحبت‌هایی که کودک مطرح می‌کند از او راجع به دوست خیالی سؤال کنید. این کار علاوه بر تمرین خلاقیت، مهارت‌هایی نظیر صحبت کردن را نیز در کودک شما بهبود می‌بخشد.

3. شخصیت‌ها را به‌جای هم قرار ندهید

گاهی کودکان به دنبال اینند که با انداختن تقصیرات به گردن دوست خیالی از تنبیه یا هر موضوع ناخوشایند دیگری شانه خالی کنند. به همین خاطر ممکن است آن‌ها دوست خیالی را مسئول بسیاری از رفتارهای نامناسب خود بیان کنند. سعی کنید در چنین شرایطی به کودک گوشزد کنید که او و دوستش هیچ‌یک اجازه انجام این رفتار را نداشته و باید آن را جبران کنند. برای مثال اگر کودک معتقد است دوست خیالی بوده که اتاق را به‌هم ‌ریخته به او بگویید دوست خیالی نیز مانند خود کودک موظف است اتاق را مرتب نگه دارد و سپس از او بخواهید به دوستش برای جمع‌آوری کمک کند.

4. دوست خیالی کودکان | برنامه‌ریزی کنید

با برنامه‌ریزی‌های مناسب برای اوقات فراغت کودک باعث خواهید شد که او زمان بیشتری را در دنیای واقعی و در کنار دوستان حقیقی بگذراند. این کار باعث خواهد شد تا فرزندتان کمتر در دنیای خیالی خود غرق شود و آنچه را یاد گرفته در محیطی واقعی مورد ارزیابی قرار دهد.

محتوای بیمارگونه دوست خیالی

اگرچه داشتن دوست خیالی موضوعی طبیعی و بسیار رایج میان کودکان است اما بااین‌حال گاهی اوقات نیز بهتر است این موضوع را با یک مشاور کودک در میان بگذارید. در ادامه برخی از زنگ خطرهایی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید را بیان خواهیم کرد.

1. دوستی طولانی‌مدت

دوستان خیالی معمولاً با آغاز سنین مدرسه فراموش می‌شوند و فرزند شما در اولین تجربه اجتماعی دوستان جدیدی پیدا خواهد کرد. به همین خاطر اگر پس از 8 یا حداکثر 9 سالگی متوجه شدید که فرزند شما همچنان با دوست خیالی خود در ارتباط است، راجع به این موضوع با یک متخصص مشورت کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

2. دوست خیالی کودکان | میل به انزوا

بسیاری از کودکانی که دوست خیالی دارند در شرایطی که وارد یک جمع می‌شوند به‌راحتی می‌توانند با سایرین ارتباط برقرار کنند؛ اما اگر احساس می‌کنید فرزندتان ترجیح می‌دهد اوقات خود را به‌تنهایی و با دوستان خیالی بگذراند بهتر است به این موضوع کمی جدی‌تر توجه داشته باشید. این موضوع می‌تواند نشانه برخی مشکلات نظیر ناتوانی در برقراری روابط اجتماعی و احساس معذب بودن در جمع باشد.

3. زمان شروع دوستی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در ارتباط با دوست خیالی باید به آن توجه داشته باشید این است که دوستی میان فرزند شما و دوست خیالی‌اش از چه زمانی شروع شده است؟ اگر این رابطه به دنبال یک اتفاق ناراحت‌کننده افتاده، این موضوع می‌تواند به این معنا باشد که کودک نیاز به دریافت توجه و مراقبت روحی دارد.

4. ناراحتی کودک

درصورتی‌که فرزند شما از دوست خیالی خود ناراحت است، از او می‌ترسد و یا بیان می‌کند که دوست خیالی از وی می‌خواهد کارهایی را انجام دهد، بهتر است دراین‌باره حتماً با یک روانشناس کودک صحبت کنید. توجه داشته باشید که اگر کودک صرفاً برای فرار از تنبیه و شانه خالی کردن از بار مسئولیت دوست خیالی را مقصر جلوه می‌دهد دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و صرفاً باید قاطعانه برخور‌د کنید.

5. کیفیت رابطه

ماهیت ارتباط میان دوست خیالی و کودک اطلاعات بسیاری را در اختیار شما خواهد گذاشت. برای مثال اگر کودک همواره خود را برتر از دوست خیالی نشان می‌دهد، دوستش را تحقیر می‌کند یا نگاهی از بالا به پایین نسبت به وی دارد این‌ها می‌توانند نشانه‌ای برای ناراحتی کودک از برخی رفتارهایی باشند که در محیط خانواده با آن‌ها مواجه بوده است. به‌طورکلی هنگامی‌که احساس می‌کنید ارتباط کودک و دوست خیالی یک الگوی تکرارشونده پیداکرده (برای مثال پرخاشگری‌های دائم نسبت به دوست خیالی) بهتر است با یک متخصص دراین‌باره صحبت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

1.داشتن دوست خیالی برای کودک از چه زمانی نگران‌کننده است؟

دوستان خیالی معمولاً با شروع سن مدرسه فراموش می‌شوند. اگر فرزندتان پس از 7 یا 8 سالگی نیز با دوست خیالی ارتباط دارد بهتر است با یک روانشناس کودک مشورت کنید.

2.در مقابل دوست خیالی فرزندم باید چه واکنشی نشان بدهم؟

بهتر است فرزندتان را به دلیل داشتن این دوستی‌ها مسخره نکنید و با او به شیوه‌ای برخورد کنید که انگار از یک دوست حقیقی صحبت می‌کند. اما در شرایطی که او برای فرار از پذیرفتن مسئولیت کاری آن را به گردن دوست خیالی می‌اندازد، بهتر است قاطعانه به او بگویید که حتی دوست خیالی نیز باید قوانین را رعایت کند و رفتار نامناسب خود را جبران نماید.

3.در چه صورت داشتن دوست خیالی نگران‌کننده است؟

اگر دوست خیالی باعث شده تا فرزندتان تمایلی به برقراری روابط حقیقی نداشته باشد و یا در شرایطی که کودک می‌گوید دوست خیالی او را به کارهای نامناسبی وادار می‌کند، بهتر است از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

دوستکودک

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: دوست خیالی کودکان



:: برچسب‌ها: دوست خیالی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره و روانشناس کودک سمنان کدامند؟ در این مراکز چه خدماتی در اختیار والدین و فرزندان قرار می‌گیرد؟ مشاوره کودک یکی از انواع خدمات تخصصی روانشناسی است که به موضوعات گسترده‌ای می‌پردازد. از جمله این موضوعات می‌توان کمک به والدین برای حل مشکلات رفتاری کودک، تشخیص اختلالات روانشناختی دوره کودکی و انجام آزمون‌های مختلف برای بررسی عملکرد هوش را نام برد. در این مقاله به معرفی بهترین مراکز مشاوره کودک سمنان پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودک کلیک کنید.

منبع: مشاوره کودک سمنان

مشاوره کودک سمنان

دریافت خدمات مشاوره کودک در سمنان توسط مراکز و متخصصان مختلفی ارائه می‌شود. اما والدین باید نسبت به انتخاب درمانگر و مشاور برای فرزندشان دقت کافی به خرج دهند. چرا که در صورت نابلد بودن و بی تجربگی درمانگر آسیب ها به مراتب جدی تر خواهد بود. بنابراین مراجعه به بهترین مراکز مشاوره کودک در سمنان ضرورت بیشتری پیدا می کند.

روانشناس کودک سمنان

مشاوره کودک از جمله خدمات تخصصی است که توسط روانشناسان ارائه می‌گردد. در این نوع از مشاوره درمانگران موضوعات گسترده‌ای را بررسی می‌کنند. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسات مشاوره کودک سمنان مورد توجه قرار می‌گیرند، می‌توان به ترس‌ها و اضطراب‌های دوران کودکی نظیر اضطراب جدایی، ترس از تاریکی، حیوانات و سایر موقعیت‌های خاص اشاره کرد. در نظر داشته باشید که مشاوره کودک تنها به زمانی که فرزندتان دچار مشکل روانشناختی شده اختصاص ندارد بلکه شما برای مواردی نظیر بهبود ارتباط والد فرزندی، یادگیری سبک تربیتی موثر، استعدادیابی در کودک و ارزیابی هوش او نیز می‌توانید از این خدمات کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

ویژگی های بهترین مراکز مشاوره کودک سمنان

برای اینکه بفهمید یک مرکز مشاوره از کیفیت مناسبی برخوردار است یا خیر باید چندین ملاک را در نظر بگیرید. از جمله مهم‌ترین ملاک‌های یک مرکز مشاوره خوب برای کودکان و نوجوانان باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- برخورداری از متخصص حرفه‌ای در زمینه مشاوره کودک

یک مرکز مشاوره خوب از افراد با تجربه و متخصص در حوزه کودک برای برگزاری جلسات مشاوره کمک می‌گیرد. لازم به ذکر است متخصصین برای ارائه خدمات در این حوزه باید در یکی از گرایش‌های روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و یا روانشناسی کودکان استثنایی از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. همچنین بررسی سوابق تجربی، آموزشی و پژوهشی درمانگران می‌تواند بینش خوبی در مورد میزان صلاحیت و تخصص آن‌ها در اختیار شما قرار دهد.

2-روانشناس خوب کودک دارای مجوز رسمی از نهادهای معتبر

نبود مجوز رسمی این امکان را فراهم می‌کند که افراد غیر متخصص به ارائه خدماتی بپردازند که مهارت چندانی در آن ندارند. در حالی که مراکز دارای مجوز رسمی تحت نظارت نهادهای معتبر هستند و فعالیت‌های آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. از همین رو مرکز مشاوره‌ای که برای بهبود وضعیت فرزندتان به آن مراجعه می‌کنید باید حتما از سازمان بهزیستی یا سازمان نظام روانشناسی کشور پروانه فعالیت داشته باشد.

3-  داشتن تجهیزات کافی

برگزاری جلسات مشاوره با کودک فضای متفاوتی را می‌طلبد. اتاق درمان باید محیط جذابی برای کودک بوده و از تجهیزات کافی برای بازی درمانی برخوردار باشد. همچنین وجود تست‌ها و آزمون‌های مختلف استعدادیابی و تعیین سطح هوش از جمله مواردی است که وجود آن برای یک مرکز مشاوره کودک ضروری است.

آدرس مراکز دارای روانشناس کودک در سمنان

از جمله مراکزی که به صورت تخصصی در سمنان (به صورت آنلاین) به ارائه خدمات روانشناسی کودک می‌پردازد به شرح زیر است.

مرکز مشاوره نی نی مایند تهران ، خیابان شریعتی روبروی مترو 02191002360
مرکز مشاوره نینی مایند تهران، خیابان فاطمی، روبروی وزارت کشور خیابان یکم طباطبایی، پ8 02191002360

انواع جلسات مشاوره با کودک

جلسات مشاوره و روانشناس کودک سمنان انعطاف پذیری بالایی دارند. این جلسات می‌توانند به صورت انفرادی با کودک، انفرادی با والدین و یا با حضور والد و کودک به طور همزمان برگزار شوند. در جلسات انفرادی با کودکان کم سن و سال، درمانگران برای تشخیص بهتر مشکلات اغلب از روش‌های مختلف بازی درمانی کمک می‌گیرند. چراکه بچه‌ها در جریان بازی راحت‌تر هیجانات خود را ابراز می‌کنند. بازی‌هایی نظیر نمایش و قرار گرفتن در نقش‌های مختلف به درمانگر کمک می‌کند تا دنیای ذهنی کودک در مورد محیط اطرافش را  بهتر بشناسد.

در مقابل در جلساتی که با حضور والدین و کودک برگزار می‌شود، روانشناس به طور مستقیم تعاملات میان اعضای خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد و الگوهای رفتاری نامناسب را شناسایی می‌کند. سپس در مورد این الگوها به والدین بازخورد داده و تمرین‌هایی جهت جایگزینی رفتار صحیح با الگوهای تعاملی قبلی به آن‌ها ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

چه زمانی باید از خدمات روانشناس کودک سمنان کمک بگیریم؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد جلسات مشاوره با کودک می‌تواند بر موضوعات مختلفی تمرکز یابد. هنگام مواجهه با هریک از موارد زیر بهتر است از یک روانشناس متخصص در حوزه کودک یا نوجوان کمک بگیرید.

– درگیری کودک با مشکلات اضطرابی نظیر ترس از غریبه‌ها، اضطراب جدایی، ترس از تاریکی و…

– دچار بودن فرزند به اختلالات رفتاری و مشکلاتی نظیر اختلال بیش فعالی- نقص توجه

– مواجه شدن کودک با آسیب‌ها و سوءاستفاده‌های جسمی و جنسی

– تمایل به کشف استعدادهای کودک در زمینه‌های مختلف

– ناتوانی فرزند در برقراری ارتباط با همسالان

– وجود مشکلات تحصیلی و یادگیری

– وجود تاخیرهایی در مسیر رشد (برای کسب اطلاعات در زمینه کودکان استثنایی کلیک کنید.)

زمینه های کاری روانشناس کودک

والدین می‌توانند با مراجعه به مشاور و روانشناس کودک در مورد مشکلات متعدد کودک‌شان از آنان راهنمایی بگیرند. برخی از زمینه‌ها و مشکلاتی که مشاور و روانشناس خوب کودک می‌تواند به شما کمک کند به شرح زیر می باشد. برای خواندن مقاله تربیت کودک کلیک کنید.

_بیماری‌های ژنتیکی
_اختلالات عصبی-رشدی
_استرس در کودکان
_وسواس در کودکان
_افسردگی در کودکان
_اختلالات خوردن
_اختلالات رفتاری
_اختلالات یادگیری
_اختلالات دفعی
_آموزش تربیت کودک
_آموزش جنسی کودکان
_کشف استعداد کودک از خدمات مرکز مشاوره و روانشناس کودک سمنان
_نشانه‌های سلامت نوزاد
_نوزاد تازه متولد شده
_بیماری‌های کودکان
_نیازهای اولیه کودکان
_مشکلات دوران مدرسه
_رفتار با کودک
_آموزش به کودک
_نقش مادر و نقش پدر در تربیت فرزندان
و…

برای دریافت مشاوره در زمینه نوزاد، کودک و نوجوان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک و حضوری در سمنان با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

روانشناسکودکمشاور

 به اشتراک گذاریFacebookTwitterReddItPinterest

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 91002360-021

منبع: مشاوره کودک سمنان



:: برچسب‌ها: مشاوره کودک سمنان ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()