نوشته شده توسط : ذهن نو

دخالت والدین در ازدواج فرزندان در اکثر ازدواج‌ها دیده می‌شود. معمولا این دخالت‌ها چالش‌هایی را برای زوجینی که قصد ازدواج دارند به وجود می‌آورد. عدم درک متقابل میان والدین و فرزندان بر اختلافات میان آن‌ها دامن می‌زند. والدین به نیت خیرخواهی و برای کمک به فرزندشان در تصمیم آن‌ها دخالت می‌کنند اما گاهی اوقات این دخالت‌ها بر سر ازدواج جوانان مانع ایجاد می‌کند. با آگاهی از دلایل دخالت والدین در ازدواج و نحوه برخورد با آن‌ها و راضی کردنشان می‌توانید این مساله را به راحتی برطرف سازید و ازدواج موفقی داشته باشید. کمک گرفتن از روانشناس نیز می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

 

 

منبع :  دخالت والدین در ازدواج

 

 

دخالت والدین در ازدواج به چه دلیل ایجاد می شود؟

والدین با تصور اینکه صلاح فرزندانشان را بهتر از خود آن‌ها می‌دانند در ازدواج فرزندان دخالت می‌کنند. در واقع آن‌ها می‌خواهند تمام تلاششان را در جهت انتخاب صحیح فرزندشان به کار گیرند. یکی از دلایل این کار، احساس مسئولیتی است که آنان نسبت به خوشبختی فرزندانشان دارند. آن‌ها می‌خواهند بهترین آینده برای فرزندانشان رقم بخورد. اما فرزندان باید دقت داشته باشند که مسئولیت انتخاب آن‌ها به عهده خودشان است. چند عاملی که باعث می‌شود والدین در تصمیم ازدواج فرزندان دخالت کنند را در ادامه بررسی می‌کنیم.

1. سن پایین فرزندان امکان دخالت را بیشتر می‌کند

والدین به دلیل سن بیشتری که دارند و سن پایین فرزندان تصور می‌کنند که آن‌ها نمی‌توانند تصمیم درستی برای خود بگیرند. این مسئله در بعضی جهات درست است اما باید دقت داشته باشید که تفاوت سنی و اختلافات فرهنگی بین دو نسل تفاوت زیادی در طرز فکر والدین و فرزند ایجاد می‌کند. گاه دخالت پدر و مادر تا بعد از ازدواج فرزند ادامه می‌یابد و مشکلات زیادی را به بار می‌آورد.

2. دخالت والدین در ازدواج | عدم استقلال فرزندان

بسیاری از افراد قصد ازدواج دارند اما استقلال کافی برای این امر را ندارند. همین عدم استقلال سبب می‌شود پدر و مادر حق انتخاب را برای فرزندشان نادیده بگیرند و به تصمیم او اعتماد نکنند. بهتر است فرزندان در سنین بالاتر استقلال پیدا کنند تا بتوانند اعتماد پدر و مادرشان را جلب نمایند. آن‌ها از این طریق می‌توانند نشان دهند که وارد دنیای بزرگسالی شده‌اند.

تماس با مشاور

 

بیشتر بخوانید : نقش خانواده در ازدواج | نقش والدین در ازدواج فرزندان چیست ؟

 

3. وابستگی مالی و اقتصادی به والدین

امروزه تمام جوانان برای تامین هزینه‌های ازدواج مانند خانه، ماشین، مراسم عقد و ازدواج، لوازم خانه و غیره به کمک پدر و مادر وابسته هستند. در واقع بدون این کمک‌ها نمی‌توانند زندگی مشترکشان را آغاز کنند. از همین جهت پدر و مادر به خود حق دخالت کردن و تصمیم گیری به جای فرزندشان را می‌دهند. در درجه اول ممکن است این امر کاملا منطقی به نظر برسد، اما باید توجه کنید که انتخاب همسر مسئله بسیار مهمی است که آینده فرزندان را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. والدین باید سعی کنند از مسائل اقتصادی به عنوان اهرم فشار استفاده نکنند و وضعیت اقتصادی جامعه را مدنظر قرار دهند.

4. دخالت والدین در ازدواج | تصمیم نهایی با خود فرزندان باشد

دخالتی که والدین در ازدواج فرزندانشان می‌کنند به قصد خیرخواهی انجام می‌شود اما تنها کار را برای فرزندان سخت‌تر می‌کند. سوال اساسی این است که تا چه حدی دخالت والدین بر ازدواج درست است؟ در بعضی مواقع پدر و مادر اراده و قدرت تصمیم گیری را از فرزند خود سلب می‌کنند. باید توجه داشته باشید که نظر نهایی با خود فرزند باشد. این تصمیم گیری مسئولیت بزرگی است که تمام زندگی و آینده آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهتر است خودشان این تصمیم را بگیرند چون تنها خود آنان هستند که باید عواقب تصمیم‌شان را بر عهده گیرند. بهتر است پدر و مادر نظر موافق یا مخالف خود را اعلام کنند و جنبه‌های مختلف هر تصمیمی را برای فرزندشان شرح دهند اما تصمیم گیری نهایی را به عهده خود او بگذارند.

دخالت والدین در ازدواج

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل از ازدواج چگونه باید باشد؟

 

چه زمانی می‌توان بدون رضایت والدین ازدواج کرد؟

ازدواج بدون رضایت پدر و مادر، تبعات زیادی را در پی دارد. همواره به همه توصیه می‌شود که بدون رضایت پدر و مادر ازدواج نکنند. مگر اینکه پدر و مادر شما از سلامت روانی و قدرت تصمیم گیری درست برخوردار نباشند یا مخالفت آن‌ها غیرمنطقی باشد. به عنوان مثال اگر یکی از والدین به اختلال شخصیت پارانوئید دچار باشد، نسبت به همه چیز و همه کس شکاک است. طبیعتا مخالفت‌ها و دخالت‌های این شخص نمی‌تواند منطقی باشد. توصیه می‌شود در چنین شرایطی حتما از کمک روانشناس بهره بگیرید.

دخالت والدین در ازدواج | مخالفت و دخالت خانواده دختر

دخترانی که بدون رضایت خانواده وارد زندگی مشترک می‌شوند در آینده مشکلاتی را در زندگی تجربه می‌کنند. اغلب مردان اینکه خانواده دختر در ازدواج او دخالت کند را نوعی توهین می‌شمارند و معمولا سعی می‌کنند از راه اصرار، پافشاری و مخالفت به خواسته خود برسند. برای اینکه بهتر بتوانید رضایت خانواده دختر را جلب کنید دلایل مخالفت آن‌ها را بررسی نمایید. می‌توانید از افراد مطمئن برای واسطه گری کمک بگیرید. سعی کنید دلایل منطقی آن‌ها را بپذیرید و صبور باشید. در این زمینه می‌توانید از کمک های مشاور و روانشناس بهره مند شوید. توصیه می کنیم مقاله مخالفت پدر با ازدواج دختر را بخوانید.

مخالفت و دخالت خانواده پسر

گاه مخالفت‌هایی که از سوی خانواده پسر صورت می‌گیرد به دلیل علاقه نداشتن به دختری که پسرشان به همسری انتخاب کرده است. همچنین ترس جدا شدن از فرزند برای مادران نیز امر قابل توجهی در مخالفت‌ها را در بر می‌گیرد. مخالفت‌ها عمدتا به علت عدم اعتماد به انتخاب همسر فرزندشان می‌باشد. در این حالت بهتر است دوباره ملاک‌های انتخاب همسرتان را بررسی کنید تا از تصمیمتان مطمئن شوید. در این راستا می‌توانید از کمک افراد متخصص بهره‌مند شوید. برای آشنایی با مشکلات و راه حل های مرسوم در زمان مخالفت خانواده پسر با ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چطور تشخیص دهیم تصمیمان برای ازدواج درست است؟

لازم است در تمام مراحل قبل از ازدواج تمام ویژگی‌های مثبت و منفی را بررسی نمایید و به عنوان یک شخص ثالث به تصمیم خود و آینده‌ای که می‌سازید نگاه کنید. در این راستا کمک گرفتن از مشاوره ازدواج نیز توصیه می‌شود.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع :  دخالت والدین در ازدواج



:: برچسب‌ها: دخالت والدین در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در سمنان کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در سمنان پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در سمنان

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در سمنان | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در سمنان

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در سمنان



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در سمنان ,
:: بازدید از این مطلب : 744
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مخالفت پدر با ازدواج دختر موضوعی است که برای دختران و پسران جوان مشکلاتی را به وجود آورده و ازدواج را برای آن‌ها سخت کرده است. البته ممکن است با وجود مخالفت پدر دختر، ازدواج صورت بگیرد اما همین موضوع روی کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. پدر دختر با رفتارهایی چون طرد کردن داماد و یا رفتارهای تحقیرآمیز، زندگی مشترک زوجین را دچار اختلافات زیادی می‌کند که باید هرچه سریع‌تر ریشه هر یک از اختلافات بررسی و رفع گردد. همچنین برای کسب رضایت پدر دختر می‌توان با استفاده از راهکارهایی به نتایج دلخواه رسید که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل از ازدواج چگونه باید باشد؟

 

منبع : مخالفت پدر با ازدواج دختر

 

 

مخالفت پدر با ازدواج دختر

البته مخالفت‌ پدر دختر همیشه هم اشتباه نیست، برخی مواقع آن‌ها بر اساس تجربه می‌خواهند که دخترشان در رابطه‌ای آسیب نبیند، از این رو با ازدواج مخالفت می‌کنند. اما گاهی مخالفت‌ها از عوامل مختلفی نشأت می‌گیرد که نتیجه آن فقط سخت‌تر کردن اوضاع برای دختر و پسر است. دشوارترین موضوعات با گفت‌وگو و شناخت علت‌های آن قابل رفع هستند که ازدواج دختر نیز یکی از این موضوعات است.

 

بیشتر بخوانید : نقش خانواده در ازدواج | نقش والدین در ازدواج فرزندان چیست ؟

 

اهمیت گرفتن رضایت از پدر دختر

جمع‌گرایی، از جمله مهم‌ترین ارزش‌ها در خانواده‌های ایرانی محسوب می‌گردد که افراد قبل از ازدواج باید به آن توجه کنند. در فرهنگ غربی رضایت والدین و از جمله پدر چندان مهم نیست اما در ایران اگر دختری بخواهد ازدواج کند، به غیر از رضایت و نظر خودش، خانواده و مخصوصا پدر مهم‌ترین نقش را در این موضوع ایفا می‌کنند.

تماس با مشاور

در این بین برخی بدون رضایت پدر تصمیم به ازدواجی می‌گیرند که در این صورت از مهم‌ترین منبع حمایتی خود را محروم می‌سازند. در این شرایط اگر زوجین با مشکلات اقتصادی و یا عاطفی روبه‌رو شوند، نمی‌توانند به خانواده مراجعه کنند و باید خودشان به تنهایی از پس همه مشکلات برآیند. این مهم رضایت آن‌ها را از زندگی زناشویی تحت تأثیر قرار داده و کیفیت آن را پایین می‌آورد.

 

واکنش مردان به مخالفت پدر با ازدواج دختر

مردان نسبت به این موضوع واکنش تندتری را از خود نشان می‌دهند و علت مخالفت را برای خودشان به یک مسئله شخصی تبدیل می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که این مهم توهینی به شخصیتشان است. از این روی برای اینکه به خواسته خود برسند به سراغ روش‌هایی چون قهر، اصرار و مخالفت با خانواده خود متوسل می‌شوند.

اما این روش‌ها تأثیر معکوسی را می‌گذارد و باعث افزایش مشکلات می‌شود. بهترین کار این است که از برخوردهای هیجانی دوری کنید. وقتی در رابطه با مخالفت‌ها، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید با خونسردی و آرامش شما، معمولاً سد مخالفت‌ها شکسته خواهد شد.

 

مخالفت پدر با ازدواج دختر | راهکارهای جلب رضایت پدر دختر

برخی فکر می‌کنند که هر مخالفتی نشان دهنده پایان همه چیز است، اما نباید اینطور فکر کنید. همیشه می‌گویند که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. وقتی بتوانید راه حل درست آن را پیدا کنید، در این صورت همه مخالفت‌ها برداشته خواهند شد.

1- شناسایی علل مخالفت

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است به دنبال دلایل مخالفت پدر دختر باشید. پدرها تا حدی می‌توانند در این زمینه مخالفت کنند، اما اگر نتوانید علت واقعی آن را کشف کنید، این دست از مخالفت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

متأسفانه برخی در مواجهه با مخالفت‌ها خشمگین می‌شوند که کار را خراب‌تر می‌کند. باید صبور باشید و با بالا بردن مهارت‌های ارتباطی خود، از در گفت‌وگو وارد شوید تا ریشه مشکلات را شناسایی و رفع کنید.

در طول جریان گفت‌وگو باید به پدر دختر این اطمینان را دهید که نگرانی‌های آن‌ها برای شما قابل درک است و برای شما ارزش زیادی دارد. با این روش پدر دختر به جای بهانه آوردن، علت اصلی مخالفت را بازگو می‌کند و حالا شما می‌دانید که باید برای رفع آن چه کاری انجام دهید.

2- یافتن واسطه‌های قابل اطمینان

اگر واسطه‌های قابل اطمینانی داشته باشید، جلب نظر پدر دختر می‌تواند مسیری ساده‌تر را طی کند. البته واسطه شما باید مهارت ارتباطی بسیار خوبی را داشته باشد تا بتواند به خوبی سخن بگوید. این فرد باید امین و مطمئن باشد، البته اگر این فرد را از میان فامیل‌های خود انتخاب کند، بهتر است تا اینکه دوستش باشد. در صورتی که شخص مورد نظر برای خانواده دختر قابل اعتماد باشد، این مهم می‌تواند نقش مؤثری را در جلب نظر پدر دختر ایفا کند.

3- بعد از جلب رضایت پدر دختر ازدواج کنید

هرگز با وجود مخالفت‌های شدید اقدام به ازدواج نکنید. این مهم شرایط را به خصوص برای دختر، سخت می‌کند و زندگی زناشویی شما را با اشکال مواجه خواهد کرد. در جلب رضایت می‌توانید از بزرگان خانواده دختر مانند پدربزرگ، مادربزرگ و یا خاله و… کمک بخواهید. استفاده از روش‌هایی چون دعوا، کتک کاری، قهر و تحت فشار قرار دادن، هیچ گاه جواب نخواهد داد. در این صورت مجرد ماندن شما بهتر است چون اگر زندگی مشترک را آغاز کنید، احتمال زیادی وجود دارد که تحت تأثیر شرایط سخت، به سمت طلاق بروید.

4- پذیرفتن دلایل منطقی مخالفت پدر با ازدواج دختر

همانطور که گفتیم، همیشه مخالفت‌ها بی دلیل نیستند. حتی اگر پسر و دختر به هم علاقه زیادی داشته باشند، سر گرفتن یک ازدواج می‌تواند برای آن‌ها دردسرساز شود. از این رو اگر دلایل منطقی وجود دارد، سعی کنید آن را بپذیرید و روی این ازدواج پافشاری نکنید.

5- صبور باشید

صبور بودن در امر ازدواج بسیار ضروری است. شتاب شما ممکن است باعث شود که پدر دختر اطمینان لازم را نداشته باشند. فراموش نکنید که ازدواج کردن نیاز به زمان دارد و باید مدتی را صبر کنید تا به خواسته خود برسید. اگر در این راه صبوری کنید، به پدر دختر نشان می‌دهید که برای رسیدن به خواسته خود حاضر هستید سختی‌های زیادی را تحمل کنید.

 

بیشتر بخوانید : دخالت والدین در ازدواج | حدود وظیفه و علت دخالت پدر و مادر در ازدواج

 

کمک گرفتن از مشاوران

در برخی مواقع مشکلات و مخالفت‌های ازدواج از سمت خانواده دختر و مخصوصا پدر خانواده، دلایل عجیب و غریبی دارد که راهکارهای عمومی نمی‌تواند آن را برطرف کند. از این رو افراد باید از روانشناسان کمک بگیرند. آن‌ها با برگزاری جلسات و مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌توانند مشکلات را شناسایی کرده و برای رفع آن بهترین راهکارها را ارائه دهند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مهم‌ترین دلایل مخالفت پدر با ازدواج دختر چیست؟

عدم تأیید شخصیت فرد، سن بالا و یا پایین پسر، وجود برادر و یا خواهر ازدواج نکرده در خانواده، بالا و یا پایین بود سطح اقتصادی خانواده پسر از جمله مهم‌ترین دلایل مخالفت پدر دختر است.

آیا همیشه ازدواج با مخالفت پدر دختر مواجه خواهد شد؟

اکثر والدین وقتی بدانند که خوشبختی دخترشان در اولویت است و این مهم توسط پسر و خانواده او به دقت مورد توجه قرار گرفته باشد، دلیلی برای مخالفت نمی‌بینند. بهتر است با اولین مخالفت موضوع را با یک مشاوره در میان بگذارید تا بهترین واکنش را نسبت به این موضوع از خود نشان دهید.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مخالفت پدر با ازدواج دختر



:: برچسب‌ها: مخالفت پدر با ازدواج دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

صمیمیت زناشویی باعث می‌شود زوجین از زندگی خود رضایت کامل داشته باشند. صمیمیت علاوه بر استحکام روابط زن و شوهر، افزایش شادی و امید را در سال‌های آخر عمر برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در واقع برقراری روابط صمیمانه، نیاز اساسی هر انسانی محسوب می‌شود و نبود یا کمبود آن باعث آشفتگی در روابط مختلف به خصوص رابطه زناشویی می‌گردد. هر چه میزان صمیمیت بین زوجین بیشتر باشد به دنبال آن، روابط میان آن‌ها نیز افزایش یافته و نسبت به یکدیگر متعهدتر می‌شوند. زن و شوهرهایی که با هم رابطه صمیمانه دارند، معمولاً از زندگی مشترک خود رضایت کافی داشته و کمتر از یکدیگر دلخور و ناراحت می‌شوند. دلیل اصلی آن نیز تزریق عشق و صمیمیت در زندگی زناشویی آن‌هاست چرا که صمیمیت، حال کلی یک رابطه را تقویت بخشیده و آن را مستحکم‌تر می‌کند.

 

منبع : صمیمیت زناشویی

 

 

صمیمیت زناشویی چیست؟

صمیمیت زناشویی مواردی همچون در آغوش گرفتن، دراز کشیدن کنار یکدیگر، خندیدن و لذت بردن از مسایل و رویدادهای روزمره را شامل می‌شود. در واقع این نوع رابطه، از عوامل اصلی و تاثیرگذار عشق شهوتی و یا رمانتیک شناخته می‌شود. عدم صمیمیت در رابطه زناشویی، باعث می‌شود زندگی زن و شوهر بسیار سرد و خشک و بدون هیچ گونه احساس و هیجانی باشد. رکن اصلی صمیمیت زناشویی صادقانه بودن با شریک زندگی است.

از آنجایی که فرد به همسر خود اعتماد و اطمینان دارد و می‌داند که از طریق وی آزاری نمی‌بیند، تمایل دارد خود را به طور کامل در اختیار او بگذارد. هنگام ورود به چارچوب ازدواج، باید تکنیک‌ها و درس‌های زیادی را در رابطه با افزایش صمیمیت جسمی فرا بگیرید. برای برقراری رابطه صمیمانه زناشویی، شما در وهله اول باید فرمول خاص شریک زندگی‌تان را کشف کرده و بدانید که با چه روش‌هایی می‌توانید به او لذت هدیه کنید.

 

بیشتر بخوانید : خجالت زنان از رابطه جنسی با همسر | راه های از بین بردن خجالت در رابطه چیست؟

 

تماس با مشاور

تاثیر صمیمیت زناشویی بر روی سلامت بدن

صمیمیت زناشویی می‌تواند در زندگی مشترک افراد معجزه ایجاد کرده و سلامت جسمی و روانی را برای هر دو نفر به دنبال داشته باشد. از جمله مزیت‌ها و فواید صمیمیت در رابطه زناشویی بر روی سلامت بدن می‌توان به مواردی همچون کنترل فشار خون، پیشگیری از افسردگی، کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس و… اشاره نمود. برقراری یک رابطه صمیمانه قبل از نزدیکی، باعث شکل گیری یک رابطه جنسی لذت بخش برای طرفین شده و در نتیجه ترشح هورمون اکسی توسین و به دنبال آن هورمون اندورفین به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. به همین دلیل افراد در طی برقراری رابطه جنسی دردهای جسمانی کمتری را تجربه می‌کنند.

 

انواع صمیمیت زناشویی

صمیمیت زناشویی اشکال و مدل های متنوعی دارد که به شرح زیر هستند:

1.صمیمیت عاطفی

منظور از صمیمیت عاطفی، شریک بودن زوجین در شادی، ترس، ناامیدی، غم و اندوه یکدیگر می‌باشد. به طوری که زن و شوهر احساسات و هیجانات سخت خود را نیز با یکدیگر تقسیم می‌نمایند که این امر تنها با احترام متقابل حاصل می‌شود. از خود گذشتگی و به عبارتی دیگر کنار آمدن با احساسات خود باعث می‌شود اعتماد شریک زندگی‌تان نسبت به شما افزایش یابد. روانشناسان صمیمیت عاطفی را از عوامل مهم استحکام پیوندها در ازدواج برشمرده‌اند.

2. صمیمیت فکری

به توافق رسیدن از لحاظ فکری را صمیمیت فکری می‌نامند و مواردی همچون توافق بر سر خواندن کتاب، تماشای فیلم و یا داشتن یک هدف مشترک را شامل می‌شود. در نتیجه به دست آمدن صمیمیت فکری، زن و شوهر از علایق اجتماعی، سیاسی و مذهبی طرف مقابل آگاهی پیدا کرده و با آن‌ها آشنایی کامل پیدا می‌کنند. از راه‌های مهم صمیمیت فکری می‌توان به مشورت کردن و مکالمات رو در رو اشاره نمود. لازم نیست که حتما در مورد مسائل مهم گفتگو کنید، حتی صحبت کردن درباره مسائل روزمره و جزیی زندگی می‌تواند باعث افزایش صمیمیت فکری گردد. در بسیاری از موارد نیز صمیمیت زناشویی فکری بدون گفتگو و تنها با نگاه کردن، در آغوش کشیدن و صحبت کردن در مورد یک منظره قشنگ، در افراد شکل می‌گیرد.

3. صمیمیت معنوی

بعضی از افراد صمیمیت معنوی را تنها به افراد مقدس ربط می‌دهند. اما در واقع دعا کردن و شکر گزاری زوجین با یکدیگر می‌تواند باعث افزایش صمیمیت معنوی در آن‌ها شود و به رابطه زوجین کمک بسیاری می‌کند.

4. صمیمیت جنسی

صمیمیت جنسی باعث دور شدن و بی تحرکی افراد شده و عشق و علاقه را برای زندگی آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در واقع رابطه زن و شوهر بدون داشتن عشق و علاقه، بیشتر شبیه به یک رابطه دوستی است. صمیمیت جنسی از مهم ترین اصول صمیمیت زناشویی به شمار می‌رود که متاسفانه به دلیل ناآگاهی زوجین به فراموشی سپرده شده است. امروزه یکی از دلایل مهم مشکلات زوجین، عدم صمیمیت جنسی و زناشویی در زندگی است.

 

نکات مهم در رابطه با صمیمیت جنسی زناشویی

تمرکز مردان بر نحوه لذت بردن همسرانشان، از ساده‌ترین راه‌های برقراری صمیمیت زناشویی به شمار می‌رود. در واقع مردان باید به شیوه‌های مختلف از نحوه لذت بردن همسر خود آگاهی یابند و این نکته را به خوبی درک کنند که چه روشی می‌تواند باعث ارگاسم زنان شود. همانطور که می‌دانید که تحریک کلیتروال، ارگاسم را به دنبال دارد. اما در واقع همه افراد با یکدیگر فرق می‌کنند و بسیاری از زنان برای رسیدن به ارگاسم و کسب لذت جنسی به تحریکات بیشتری احتیاج دارند. همچنین آگاهی یافتن از نقش کلیدی آناتومی‌های گوناگون دستگاه تناسلی نیز از عوامل مهم صمیمیت زناشویی محسوب می‌شود. مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند به زوجین کمک بسزایی جهت ارتقای سطح کیفی رابطه‌شان نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

صمیمت زناشویی چه ابعادی را شامل می‌شود؟

صمیمیت زناشویی ابعاد مختلف زندگی را شامل می‌شود  که می‌توان به صمیمیت عاطفی، فکری، معنوی و جنسی اشاره کرد. داشتن صمیمیت در تمام زمینه‌های ذکر شده در گرو درک ابعاد مختلف زندگی زناشویی و شناخت نیازهای همسر در این زمینه‌ها می‌باشد.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : صمیمیت زناشویی

 



:: برچسب‌ها: صمیمیت زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 751
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در زنجان کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در زنجان پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع : مشاوره ازدواج در زنجان

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در زنجان | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در زنجان

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در زنجان



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رفتار با کودک طلاق چگونه باید باشد؟ طلاق به هر دلیلی که انجام گیرد، آسیب‌های زیادی را برای فرزندان به همراه می‌آورد. کودکان پس از طلاق والدین بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند اما والدین می‌توانند با برخورد صحیح، این آسیب‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. با توجه به اینکه طلاق برای والدین نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند، توصیه می‌شود که حتما با یک روانشناس صحبت کنید تا در مرحله اول خود بتوانید از این مشکلات رها شوید و سپس گامی برای تربیت صحیح فرزندان شاد وسالم خود بردارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید.  

 

بیشتر بخوانید : فرزندان طلاق | زندگی بچه های طلاق دچار چه تحولاتی می شود؟

 

 

منبع :  رفتار با کودک طلاق

 

تربیت فرزندان سالم پس از طلاق

طلاق والدین معمولا برای فرزندان بسیار سخت و آسیب‌زاست. آنان معمولا از لزوم طلاق اطلاعی ندارند و اکثرا خودشان را مقصر طلاق والدین می‌دانند. این تفکر می‌تواند نگرش آنان را نسبت به خود تغییر دهد و مشکلات جدی در بزگسالی ایجاد کند. طلاق مسلما بهترین راه و مخصوصا برای فرزندان نیست اما گاهی مواقع اجتناب ناپذیر است پس والدین باید تلاش خود را بکنند تا فرزندشان کمترین آسیب را از این اتفاق متحمل شود. برخورد صحیح والدین می‌تواند این آسیب را به حداقل برساند به طوری که فرزندان به طور سالم رشد یابند و شاد زندگی کنند.

 

چگونگی رفتار صحیح با کودک طلاق

در تربیت فرزندان پس از طلاق، برخورد والدین اهمیت بسیار زیادی دارد. راهکارهای زیر به شما کمک می‌کند تا بهترین برخورد را با فرزند خود داشته باشید:

تماس با مشاور

1. توجه به نیازهای کودک

همه فرزندان در مرحله اول به محبت و توجه از سوی والدین خود نیاز دارند. در صورتی که پس از طلاق از فرزندان جدا شده‌اید، باید همچنان به این نیاز او توجه کنید. به فرزند خود نشان دهید که جدایی شما از یکدیگر تاثیری بر عشق و علاقه‌تان به او نگذاشته و همچنان محبت و توجه شما را در اختیار دارد. به او ثابت کنید که با وجود تمام مشکلاتی که با والد دیگرش داشته‌اید، او را به شدت دوست دارید و برایش ارزش قائل هستید.  

2. رفتار با کودک طلاق | احساس اعتماد و امنیت

فرزندان طلاق معمولا ترس ترک شدن را همواره در وجود خود دارند و نگرانند که مبادا والدین روزی آنان را نیز ترک کنند. شما باید با رفتار و محبت خود به او نشان دهید که همواره در کنارش هستید و هیچ گاه او را ترک نمی‌کنید.

3. رفتار درست با همسر سابق

توجه داشته باشید که همسر سابق‌تان همچنان یک والد برای فرزندتان است پس نباید در مورد او جلوی فرزندتان به بدی یاد کنید. اگر همسرتان اشتباهاتی در زندگی مشترک داشته، آن‌ها را به فرزند خود منتقل نکنید و بگذارید که رابطه والد و فرزندی آنان به بهترین نحو پیش برود. مانع دیدار فرزند خود با همسر سابق‌تان نشوید چراکه کودکان برای رشد و پرورش بهتر به هر دوی والدین خود و محبت آنان نیاز دارند.

4. رفتار با کودک طلاق | به دیگران اجازه دخالت ندهید

به طور معمول پس از طلاق یک زن و شوهر، اطرافیان در این مساله دخالت کرده و روابط آنان را قضاوت می‌کنند. فرزند خود را از این قضاوت‌ها و صحبت‌های اطرافیان دور نگه دارید. کودک شما در این شرایط تا حد بسیار زیادی آسیب‌پذیر است و حرف‌های دیگران می‌تواند مشکلات و ناراحتی‌های زیادی را برای او ایجاد کند. پس به دیگران اجازه ندهید که در حریم خصوصی روابط شما دخالت کنند.

 

بیشتر بخوانید : خصوصیات بچه های طلاق | کودک طلاق چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟

 

5. کودک را از بحث‌ها دور نگه دارید

روابط شما هرقدر هم که با همسر سابق‌تان بد بوده باشد، فرزندتان نباید از آن‌ها مطلع شود. پدر و مادر با وجود تمام اشتباهاتشان برای فرزندان عزیز هستند. آگاهی کودک از اشتباهات پدر یا مادر تنها باعث آسیب دیدن او می‌شود. پس دعواهای خود را از کودک‌تان دور نگه دارید و بگذارید که تصویر خوبی از هر دوی شما در ذهنش داشته باشد.

6. باج ندهید

توجه داشته باشید که فراهم کردن افراطی امکانات رفاهی برای فرزندان تاثیر چندانی در کاهش آسیب‌های طلاق ندارد. خرید کردن بیش از حد یا خدمات بدون حد و مرز معمولا نتیجه عکس دارند. شما باید با محبت و توجه عاطفی خود آسیب‌هایی که به دلیل طلاق ایجاد شده را کاهش دهید؛ باج دادن تنها روند تربیت کودک را با مشکل مواجه می‌کند.

7. رفتار با کودک طلاق | از یک روانشناس کمک بگیرید

و درنهایت این را بدانید که طلاق در هر حال تاثیرات منفی به همراه دارد و ممکن است او را در آینده با مشکلات جدی مواجه سازد. معمولا خود والدین نیز در طول فرایند طلاق متحمل فشارهای روانی بسیار جدی می‌شوند؛ پس طبیعی است که نتوانند پس از طلاق به طور کامل توجه خود را معطوف تربیت فرزندشان کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما از یک روانشناس کمک بگیرید؛ روانشناس با ارائه راهکارهای اصولی به شما کمک می‌کند تا از فشارهای روانی ناشی از طلاق رهایی یابید و فرزند خود را به خوبی تربیت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آسیب‌های طلاق برای فرزندان چیست؟

دوران کودکی و وقایع آن ارتباط مستقیمی با سلامت روان فرد در طول زندگی دارد. به همین دلیل مسائلی همچون طلاق والدین می‌تواند کودکان را با مشکلاتی همچون استرس و اضطراب، وسواس، پرخاشگری، افسردگی و… مواجه سازد.

چگونه می‌توان آسیب‌های ناشی از طلاق را برای فرزندان به حداقل رساند؟

برخورد صحیح والدین و حمایت عاطفی آنان نقش بسیار زیادی در کاهش چشمگیر آسیب‌های طلاق دارد. توجه به کودک و محبت به او، برخورد درست با همسر سابق و کمک گرفتن از روانشناس راهکارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا این آسیب‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع :  رفتار با کودک طلاق

 



:: برچسب‌ها: رفتار با کودک طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در بوشهر کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در بوشهر پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع :  مشاوره ازدواج در بوشهر

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در بوشهر | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در بوشهر

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در بوشهر

 



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در بوشهر ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نحوه برخورد با شخصیت مرزی چگونه باید باشد؟ زندگی با فردی که از اختلال شخصیت مرزی رنج می‌برند چالش‌های خاص خود را دارد. این افراد ممکن است گاهی شما را تا سر حد مرگ بپرستند اما با دیدن کوچک‌ترین ضعفی در درونتان احساس تنفر وکینه بکنند. این امر تا حد زیادی کیفیت تعاملات بین فردی را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلات متعددی می‌شود. ما در این مقاله به بیان راهکارهایی برای داشتن تعاملات بهتر در برخورد با شخصیت مرزی پرداخته‌ایم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. در همین راستا بهره بردن از مشاوره روانشناسی کمک می‌کند تا بتوانید آگاهی خود را نسبت به این اختلال و روش‌های درمانی افزایش دهید. 

 

منبع :  برخورد با شخصیت مرزی

 

 

شخصیت مرزی چه اختلالی است؟

شخصیت مرزی نوعی اختلال در سلامت روان است که بر نحوه تفکر و احساسات فرد مبتلا تاثیر می‌گذارد. از همین رو دچار شدن به اختلال مرزی منجر به بروز مشکلاتی در زندگی روزمره می‌شود. از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که افراد با شخصیت مرزی به آن دچار هستند باید به ناتوانی در تنظیم هیجانات، حساسیت به طرد، نداشتن تصویری با ثبات از خود و نشان دادن الگویی از روابط ناپایدار اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با علل و نشانه های اختلال شخصیت مرزی کلیک کنید.

نحوه تعامل و برخورد با شخصیت مرزی

شاید شما نتوانید بدون کمک گرفتن از یک درمانگر حرفه‌ای شخصیت مرزی را درمان کنید اما با نوع رفتارهای خود می‌توانید مشکلات ارتباطی را تا حد زیادی تعدیل نمایید. ما در ادامه از منظر روانشناسی به چند توصیه مهم در این باره اشاره کرده‌ایم.

1- اطلاعات خود را در مورد شخصیت مرزی بالا ببرید

اولین قدم برای اینکه بتوانید با مبتلایان به شخصیت مرزی تعاملات سالم‌تری داشته باشید این است که درک دقیقی از مشکل آن‌ها به دست بیاورید. تا زمانی که ندانید فرد مقابلتان با چه مشکلی دست و پنجه نرم می‌کند و چه رنج‌هایی را متحمل می‌شود هرگز نمی‌توانید درک متقابلی را در رابطه شکل دهید. از همین رو لازم است از منابعی نظیر کتاب‌ها و روانشناسان کمک بگیرید و اطلاعات خود را در مورد اختلال شخصیت مرزی به روز نگاه دارید.

 

بیشتر بخوانید : درمان شخصیت مرزی | بهترین روش درمان شخصیت مرزی

 

تماس با مشاور

2- هنگام برخورد با شخصیت مرزی برای احساسات آن‌ها ارزش قائل شوید

در بسیاری از موارد افراد مبتلا به شخصیت مرزی احساسات خود را شدیدتر از آنچه متناسب با موقعیت در نظر گرفته می‌شود درک می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که اغلب اطرافیان آن‌ها احساساتشان را اغراق آمیز تلقی کرده و در نتیجه با بی توجهی و نادیده گیری به آن‌ها پاسخ بدهند. این وضعیت معمولا باعث می‌شود که حساسیت‌های فرد تشدید شود. در مقابل اگر شما بخواهید بیش از حد به این احساسات بال و پر بدهید مسلما بدتر از قبل خواهند شد. در این شرایط لازم است در برخورد با شخصیت مرزی از تکنیک بازتاب استفاده کنید.

یعنی اگر فرد می‌گوید رنج زیادی می‌کشم شما می‌توانید با همدردی جمله مشابهی را به زبان بیاورید. برای مثال می‌توانید بگویید “درک می‌کنم که در رنج بسیاری هستی”. پاسخ دادن به این شیوه باعث می‌شود که برای عواطف فرد مقابل ارزش قائل شوید و در عین حال او را نادیده نگیرید. این وضعیت به شخصیت مبتلا به اختلال مرزی کمک می‌کند تا درک کند افرادی هستند که به وضعیت او اهمیت می‌دهند.

3- افراد با اختلال شخصیت مرزی را برای مسئولیت پذیری تشویق کنید

وقتی عاشق فردی می‌شوید که به شخصیت مرزی مبتلاست بسیار احتمال دارد که مسئولیت‌های او را هم بپذیرید و بخواهید همه کارهایش را انجام دهید اما از نظر روانشناختی بسیار اهمیت دارد که در این تله گرفتار نشوید. البته منظور ما این نیست که فرد را برای انجام مسئولیت‌هایش تنها بگذارید بلکه کافی است در کنارش باشید و ابتدا اجازه دهید او خودش کارها را رفع و رجوع کند.

برای مثال از آنجایی که کنترل هیجانات در افراد مرزی با مشکلات زیادی رو به روست امکان دارد که در مواقع عصبانیت کارهایی انجام دهند که فورا از آن پشیمان شوند. پرت کردن ظروف شکستنی یا سایر وسایل از جمله اقداماتی است که ممکن است در این شرایط اتفاق بیافتد. در این زمان سریعا به دنبال این نروید که اشتباه فرد مقابل را پاک کنید. به او فرصت دهید تا هیجاناتش فروکش کند و سپس همراه خود او کمک کنید تا پیش آمدهای رو به رو را حل و فصل نمایید. این کار به فرد کمک می‌کند تا مسئولیت پذیرتر باشد، عواقب کارهایش را به درستی ببیند و سعی بیشتری در جهت تنظیم هیجاناتش انجام دهد.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات شخصیت دسته b (کلاستر B) چه ویژگی هایی دارند؟

 

4- هنگام برخورد با شخصیت مرزی حرف‌های خود را با زبان ساده بیان کنید

افراد مبتلا به شخصیت مرزی بیش از دیگران احتمال دارد که صحبت‌های دیگران را تحریف کنند و برداشت بدی از آن‌ها داشته باشند. در واقع حساسیت بالای آن‌ها نسبت به طرد باعث می‌شود که هر حرف مبهمی را به معنای توهین یا کنار گذاشتن خود تلقی کنند. از همین رو هنگام حرف زدن با کسی که می‌دانید به شخصیت مرزی مبتلاست بهتر است ساده‌تر و روشن‌تر صحبت کنید و در بیانات خود کمتر از ابهامات کلامی استفاده نمایید.

5- تهدیدهای فرد برای خودکشی یا خودزنی را نادیده نگیرید

پدیده خودزنی و خودکشی در میان مبتلایان به اختلال مرزی تا حد بسیاری رایج است. متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها خطر خودکشی را جدی نمی‌گیرند. آن ها احساس می‌کنند که فرد تنها به خاطر تهدید کردن یا جلب توجه مسئله خودزنی یا خودکشی را مطرح می‌کند. این در حالی است که آمارها نشان می‌دهند 10 درصد مبتلایان به اختلال شخصیت مرزی سالانه در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند. همچنین چیزی در حدود 80 درصد آن‌ها در مورد احتمال این کار با نزدیکان و آشنایان خود صحبت می‌کنند. 

در نتیجه بسیار اهمیت دارد که در برخورد با افراد دارای شخصیت مرزی این خطر را جدی بگیرید و در اسرع وقت با یک روانشناس در خصوص وضعیت فرد مشورت نمایید. در اکثر موارد مبتلایان به شخصیت مرزی به روان درمانی‌های طولانی مدت نیاز دارند اما در عین حال برای فروکش کردن خطر خودکشی لازم است برخی داروها نیز مصرف شوند که در این صورت روانشناس شما را به یک روانپزشک ارجاع خواهد داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

درمان اختلال شخصیت مرزی تا چه حد می‌تواند موفقیت آمیز باشد؟

در بسیاری از مواقع مبتلایان به شخصیت مرزی به دلایل برخورداری از عقاید خاص به درمان‌های روان شناختی باور ندارند. همین مسئله باعث می‌شود که آن‌ها نتوانند بهره لازم را از این درمان‌ها بگیرند. با این همه شدت بیماری در افرادی که برای درمان مراجعه می‌کنند نسبت به کسانی که هرگز درمان نگرفته‌اند تا حد بسیار زیادی کمتر خواهد بود.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

 

منبع :  برخورد با شخصیت مرزی

 



:: برچسب‌ها: برخورد با شخصیت مرزی ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید بیماری وسواس چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟ وسواس یک ویژگی و صفت رفتاری است که برخلاف میل فرد، باعث وجود برخی افکار آزاردهنده و تکراری در ذهن می‌شود. وسواس ممکن است در زندگی روزمره فرد اختلالات زیادی ایجاد کند و باعث کاهش عملکرد او شود. معمولا از واژه وسواسی برای کسی استفاده می‌­شود که کارهای خود را دقیق انجام می­‌دهد اما رفتار وسواسی، رفتاری افراطی است که نه تنها باعث بهبود عملکرد نمی‌­شود، بلکه به عملکرد عادی فرد نیز آسیب می‌رساند. با آگاهی از علل، علائم و انواع وسواس می‌توانید هرچه سریع‌تر آن را شناسایی کرده و برای درمان اقدام نمایید. 

 

بیشتر بخوانید : اختلالات اضطرابی | معرفی انواع و درمان اختلالات اضطرابی در DSM5

 

 

منبع :  بیماری وسواس

 

 

وسواس چیست؟

وسواس به خودی خود معنی خاصی ندارد و آن تعریفی که از وسواس در گفتگوهای روزمره وجود دارد، وسواس فکری-عملی یا اختلال وسواس اجباری است که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم. در مکالمات روزمره، معمولا از واژه وسواسی زیاد استفاده می‌شود و به کسی می‌گویند که در انجام کارهایش سخت گیر است، بسیار دقت می‌­کند و به کامل انجام دادن یک کار اهمیت می‌­دهد. این تعریف تا حدودی درست است و نشانه کمالگرایی می‌باشد که یکی از ویژگی‌های اختلال وسواس است. اما در حالت عادی افراد دقیقی که بر کار خود تمرکز دارند، وسواسی نیستند. زمانی تشخیص وسواس وطرح می‌شود که این حالت افراطی بوده و باعث اختلال در عملکرد فرد شود.

 

انواع بیماری وسواس

وسواس انواع مختلفی دارد که هر کدام بخشی از زندگی فرد را مختل کرده و رفتارهای خاصی را شامل می‌شوند. وسواس خود را به شکل‌های بسیاری نشان می‌­دهد؛ رفتارهایی مثل تردید در کارهای انجام شده مانند قفل کردن درب، شک در هنگام عبادت و نماز، نگرانی بیش از حد در مورد مسائل دینی، دقت و نظم افراطی در فعالیت‌ها که باعث اختلال در عملکرد می‌­شود، احساس مجبور بودن برای انجام برخی از فعالیت‌ها، توقع بسیار زیاد از خود و… همه می‌­توانند بخشی از افکار وسواسی باشند. برخی از عمده‌ترین انواع وسواس را در ادامه بیان می‌کنیم.

تماس با مشاور

1. وسواس تقارن

این نواع وسواس باعث ناراحتی فرد از عدم تقارن شده و باعث اضطراب او می­‌شود. مثلا اگر در دو جیب فرد به یک اندازه وسایل نباشد، ممکن است اذیت شود. نظم بیش از حد در دسته بندی کردن وسایل یا فایل‌ها، سختگیری در چیدمان وسایل منزل و اصرار بر قرینه بودن و صاف بودن آن‌ها، منظم بودن و صاف بودن جای خواب و این گونه رفتارها جزء وسواس تقارن هستند.

2. وسواس چک کردن

چک کردن مدام شیرهای گاز، شیر آب، قفل کردن در، چک کردن گوشی و هر چیزی که ممکن است عدم چک کردن آن در ذهن فرد باعث بروز اتفاق بدی بشود. فرد حتی پس از چک کردن چندین باره نیز همچنان نگرانی‌هایی در مورد بروز اتفاقات ناگوار دارد. برای آشنایی با انواع روش های درمان وسواس وارسی کردن کلیک کنید.

3. وسواس شستشو

همانطور که از نام این وسواس مشخص است، به معنی عدم اطمینان از تمیز بودن اشیا و بدن فرد وسواسی می‌باشد که منجر به شستشوی مداوم دست و بدن، لباس‌­ها، میوه، ظرف‌های منزل، اتومبیل و هر وسیله شخصی می‌‌شود. برای آشنایی بیشتر با نشانه های وسواس شستشو کلیک کنید.

4. بیماری وسواس | وسواس صدمه و آسیب

در این وسواس فرد به طور دائم نگران آسیب رساندن به خود و دیگران است و از ترس اینکه نکند رفتار اشتباه و آسیب زننده‌ای بکند، بسیار محتاط می­‌شود و نگرانی‌هایی بسیار زیادی دارد. 

5. وسواس بیماری

ترس از مریض بودن یا مریض شدن یا ابتلا به یک بیماری خاص و لاعلاج که باعث بروز رفتارهای وسواسی مثل دکتر رفتن زیاد، مصرف زیاد دارو یا انجام آزمایش‌های پزشکی فراوان می‌­شود.

6. وسواس افکار ممنوعه

این نوع وسواس بیشتر فکری است و باعث بروز تصورات معمولا جنسی ممنوعه و تابو می‌­شود. فعالیت جنسی با نزدیکان درجه یک و کودکان یا تصورات خشن و فانتزی‌های آزاردهنده جنسی، برخی از افکار مربوط به این نوع وسواس هستند.

 

وسواس فکری عملی چیست؟

وسواس فکری-عملی نشانه و علامت اختلال وسواس اجباری است. اختلال فکری شامل افکار، تمایلات یا تصورات مکرر و پایداری هستند که به صورت مزاحم یا ناخواسته تجربه می‌­شوند، در حالی که وسواس‌های عملی یا اجبارها، رفتارهای تکراری یا فعالیت‌های ذهنی پر تکراری هستند که فرد احساس می‌­کند باید آن‌ها را در پاسخ به یک رفتار فکری انجام دهد. این رفتار بر طبق قوانین ذهنی فرد هستند و باید با دقت اجرا شوند.

به تعریف ساده‌تر، وسواس فکری یعنی یک فکر تکرار شونده و آزار دهنده مثل فکر درباره اینکه دست‌هایش کثیف است، شیر گاز را نبسته، نباید به چیزی دست بزند و ویروس‌ها در حال نفوذ هستند. به آن عملی که برای ارضای فکرهای وسواسی و آرام کردن خود انجام می‌­شود، وسواس عملی می‌گویند. مانند شستن فراوان دست‌ها برای تمیز شدن، چک کردن مجدد شیر گاز، دست نزدن به اشیا یا دستکش دست کردن، مراقبت بیش از حد در مقابل ویروس مانند ضدعفونی کردن مرتب دست و محیط  و… که همه جزء وسواس رفتاری هستند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره وسواس کلیک کنید. 

 

اختلال وسواس جبری (OCD)

بر خلاف باور عموم، وسواس فکری_عملی یک اختلال یا بیماری مجزا و مشخص نیست، بلکه نشانه‌های اصلی یک اختلال دیگر به نام اختلال وسواسی جبری می­‌باشد. اختلال وسواس اجباری، اختلالی است که با وجود وسواس‌های فکری یا وسواس‌های عملی یا هردو تشخیص داده می‌­شود. یعنی ممکن است فردی وسواس فکری داشته باشد ولی وسواس عملی نداشته باشد اما با این حال باز هم می‌­تواند مبتلا به اختلال OCD باشد. برخی از علائم یا نشانه‌های تشخیص اختلال وسواس اجباری عبارتند از:

1. وجود افکار تکراری که دائم به ذهن برمی‌­گردد و به شکل ناخواسته و غیرارادی در ذهن فرد ایجاد شده و باعث اضطراب و ناراحتی او می‌­شود.

2. فرد تلاش می­‌کند که این افکار را سرکوب کرده و یا حتما فعالیتی بکند که افکار آزاردهنده‌اش را خنثی نماید.

3. وجود رفتارهای تکراری (مانند شستن مرتب دست‌ها) یا فعالیت‌های ذهنی تکراری (مثل دعاکردن و ذکر گفتن دائم یا تکرار آهسته کلمات در سکوت) به طوری که فرد احساس می‌‌کند باید حتما آن‌ها را به شکلی خاص اجرا نماید.

4. این اعمال اجباری با هدف پیشگیری یا کم کردن اضطراب و ناراحتی و یا جلوگیری از وقوع یک اتفاق ترسناک صورت می­‌گیرد. البته این رفتارها افراطی است و اصلا با میزان خطر آن فکر یا رفتار تناسب ندارد.

5. رفتارهای وسواسی بسیار وقت گیرند و چند مرتبه در روز اتفاق می­افتند و باعث اختلال در روند زندگی شغلی و اجتماعی فرد می‌­شود.

6. وجود باورهای ناکارآمد مانند احساس مسئولیت بیش از حد، حتی در رابطه با مسائلی که به او مربوط نیست.

7. کمال­گرایی بیش از حد که باعث احساس نارضایتی دائمی فرد از خود می‌شود.

8. حواس پرتی، عدم تمرکز و ناتوانی در انجام کارهای اصلی زندگی (خصوصا در درس و انجام شغل)

 

برخی از دیگر اختلالات وسواس اجباری

اختلالات وسواسی جبری انواع مختلفی دارند. در ادامه سه نوع اصلی اختلالات وسواسی جبری را بررسی می‌کنیم:

1. بیماری وسواس | اختلال بدشکل انگاری بدن

افراد مبتلا به این اختلال، دائم ذهنشان مشغول این است که عیب و نقصی در بدنشان وجود دارد که دیگران نمی‌­بینند یا متوجه آن نمی‌­شوند. همچنین فرد برای جبران این عیب، مدام خود را جلوی آینه وارسی می‌­کند، آرایش افراطی دارد و مدام از دیگران درباره ظاهر و عیب‌های خود سوال می‌­پرسد.برای آشنایی کامل با اختلال بد ریخت انگاری بدن کلیک کنید.

2. اختلال احتکار یا ذخیره سازی

ناتوانی فرد در دور ریختن یا جداشدن از وسایل و متعلقات خود که فراتر از ارزش مالی و واقعی آن‌هاست. این ناتوانی باعث جمع کردن وسایل زیادی می­‌شود که باعث شلوغی و تراکم بیش از حد این وسایل در محل زندگی شده و برای فرد اختلال ایجاد می‌­کند. این مسئله می‌­تواند در فایل‌های کامپیوتری و مجازی نیز اتفاق بیفتد. برای آشنایی با علائم اختلال احتکار کلیک کنید.

3. اختلال کندن مو و پوست

کندن مکرر موها و خراشیدن پوست که باعث ریزش مو بروز التهابات پوستی می­‌شود. فرد کنترلی در این رفتار خود ندارد و در توقف آن با شکست مواجه می‌شود. کندن مو و پوست از اضطراب و استرس فرد می‌کاهد. برای اشنایی با اختلال وسواس پوست کنی کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : درمان اضطراب | تکنیک های درمان اضطراب شدید

 

دلایل ابتلا به اختلال وسواس

اختلال وسواس اجباری مانند اکثر اختلالات روانی ریشه های زیستی، روانی و اجتماعی دارد. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

1. ژنتیک و فیزیولوژی

یکی از دلایل عمده ابتلا به این اختلال، وجود ژن بیماری وسواس در خانواده درجه یک فرد است. میزان شیوع این اختلال در کسانی که یکی از نزدیکان درجه یکشان مبتلا بوده، دوبرابر کسانی است که ژن بیماری در وابستگان درجه یک خود ندارند. البته برخی از آسیب‌های مغزی و نارسایی‌های هورمونی نیز باعث بروز رفتارهای شبه وسواسی در فرد می‌­شوند.

2. بیماری وسواس | نوع تربیت والدین

والدینی که مبتلا به اختلال وسواس هستند، طبیعتا رفتارهای وسواسی از خود نشان داده و کودک با الگوبرداری از آن‌ها، به مرور زمان دچار وسواس میشود. همچنین والدین سختگیر و کنترل‌گری که از کودک خود توقعات بیش از اندازه دارند، انتقاد و سرزنش می‌کنند و هیچوقت از او راضی نیستند، باعث می‌­شوند که کودک با دقت و وسواس زیاد کارهای خود را انجام دهد. به مرور زمان این مسئله هم باعث کمال‌گرایی افراطی و هم نارضایتی کودک از خود و بروز رفتارهای وسواسی در وی می‌شود.

 

اختلال شخصیت وسواس جبری (OCPD)

یک اختلال دیگر که ممکن است با وسواس اشتباه گرفته شود، اختلال شخصیت وسواسی اجباری می‌باشد که با اختلال وسواسی جبری متفاوت بوده و حتی برخی از علائم آن نیز متفاوت است. زمانی که علائم اختلال وسواسی جبری، تبدیل به شخصیت شده و فرد بدون این نشانه‌ها قابل تصور نباشد، اختلال شخصیت وسواسی-جبری مطرح می‌گردد. طبیعتا درمان اختلال شخصیت از یک اختلال عادی سخت‌تر است، پس می‌توان گفت اختلال شخصیت وسواسی-جبری حادتر از اختلال وسواس است.

البته امکان دارد که اختلال شخصیت وسواسی جبری مانند اختلال وسواس، دوره‌های حاد و آزاردهنده شدید نداشته باشد و صرفا یک سری از ویژگی‌های شخصیتی باشد. برخی از نشانه‌های اختلال شخصیت وسواسی جبری عبارتند از:

1. سعی می­‌کند با توجه دقیق به قوانین و جزئیات بی‌اهمیت احساس کنترل به دست بیاورد، تا حدی که از مسیر اصلی منحرف می‌شود.
2. به طور افراطی خود را وقف کار کرده، تا حدی که ابعاد دیگر زندگی را فراموش می‌کنند.
3. به شدت کمالگرا هستند اما این کمالگرایی منجر به اتفاقات مثبت و پیشرفت نمی­‌شود. به دلیل توقع بالا، هیچوقت از خود راضی نیستند و همیشه درجا می‌زنند.
4. احساس گناه شدید دارند و معمولا این احساس گناه باعث رفتارهای خلاف میل می‌­شود.

 

درمان بیماری وسواس

روش‌های متعددی برای درمان وسواس وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دارو درمانی، رفتار درمانی و درمان شناختی اشاره کرد. در رفتار درمانی تلاش بر این است که استرس و اضطراب کاهش یابد و افکار وسواسی متوقف شود به طوری که منجر به تغییر رفتار گردد. در شناخت درمانی نیز با تغییر بینش و نگرش فرد، افکار وسواسی اصلاح شده و درمان صورت می‌گیرد. در صورت لزوم، پزشک از دارو درمانی نیز در کنار روان درمانی استفاده می‌کند.  برای درمان وسواس ضروری است که از یک فرد متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه درمان وسواس کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وسواس ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع :  بیماری وسواس

 



:: برچسب‌ها: بیماری وسواس ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خجالت زنان از رابطه جنسی با همسر یکی از مسائل شایع اما بسیار آسیب‌زاست. این زنان از رابطه جنسی شرم دارند، از بیان خواسته‌های زناشویی خود می‌هراسند و به خاطر ترس و خجالتی که در وجودشان هست، هم خود و هم طرف مقابلشان را بی میل می‌کنند. این موضوع در شرایطی اتفاق می‌افتد که امروزه دلیل بیشتر طلاق‌ها و خیانت‌ها نارضایتی جنسی اعلام شده است. برای همه و مخصوصا خانم‌ها لازم است که اطلاعات خود را در زمینه مشکلات جنسی بالا ببرند تا زندگی زناشویی‌شان ارتقا پیدا کند و از آسیب‌ها در امان باشند. با کمک گرفتن از مشاوره جنسی می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

 

 

منبع :  خجالت زنان از رابطه جنسی با همسر

 

 

نشانه‌های رفتاری زنانی که از رابطه جنسی با همسر خجالت می‌کشند

-تمایل به داشتن رابطه جنسی در تاریکی یا در نور کم

-فرار کردن از رابطه جنسی

-امتناع از صحبت کردن و بیان خواسته‌های خود درباره رابطه جنسی

تماس با مشاور

-به تعویق انداختن و زود تمام کردن رابطه جنسی

-ترس از اندام‌های جنسی مردانه

-ترس از حامله شدن و زایمان

-ترس از قضاوت شدن در زمان رابطه

-ترس کلی از رابطه جنسی

-بی میلی جنسی

 

خجالت زنان از رابطه جنسی | آیا خجالت از رابطه جنسی در زنان طبیعی است؟

معمولا زنان ایرانی به دلیل پیش زمینه‌های فرهنگی‌ای که دارند از رابطه جنسی خجالت می‌کشند. به طور کلی شرم از رابطه جنسی در دوران تجرد برای اکثر دختران وجود دارد. در دوره نامزدی نیز شرم از رابطه جنسی طبیعی است؛ این شرم می‌تواند آمیخته با هیجان و ترس باشد چون معمولا افراد در این دوره هیچ تجربه جنسی جدی ندارند.

اما پس از ازدواج و گذشتن ماه‌های اولیه زندگی زناشویی نه تنها خجالت از رابطه جنسی امری طبیعی نیست بلکه می‌تواند بسیار آسیب زا باشد. زنان متاهل باید فکری به حال خجالت جنسی خود بکنند چون این مشکل به تدریج همسر آنان را نسبت به رابطه جنسی سرد خواهد کرد.

انواع خجالت از رابطه جنسی

به طور کلی خجالت از رابطه جنسی ممکن است درونی یا بیرونی باشد. یعنی افراد ممکن است درون خود احساس خجالت کنند و از رابطه جنسی بترستند یا این که در افکار خود تصورات جنسی پرباری داشته باشند و تنها از ابراز رفتارها و کلام‌های جنسی خجالت بکشند و اجتناب کنند.

 

بیشتر بخوانید : صمیمیت زناشویی | تعریف و نحوه افزایش صمیمیت زناشویی در روزهای اول

 

علل خجالت زنان از رابطه جنسی

زنان به دلایل مختلفی دچار شرم از رباطه جنسی می‌شوند. شناخت این دلایل به شما کمک می‌کند بینش بهتری نسبت به مشکل خود داشته باشید. این ئلایل عبارتند از:

1. بی میلی جنسی

بی میلی جنسی یک نوع اختلال عملکردی جنسی است که انواع مختلفی مثل مادام العمر، موقعیتی یا اکتسابی دارد. اگر شما به دلیل بی میلی جنسی از موضوعات پیرامون رابطه جنسی خجالت می‌کشید، باید ابتدا به حل بی میلی خود بپردازید.

2. افکار منفی

افکار منفی نسبت به بدن خود، رابطه جنسی و طرف مقابل می‌تواند سبب خجالت و فرار کردن از رابطه زناشویی شود.

3. خجالت زنان از رابطه جنسی | رو به رو نشدن

اکثر افرادی که تا به حال رابطه جنسی نداشته‌اند و دچار ترس از اولین رابطه‌اند، صرفا به دلیل رو به رو نشدن با رابطه جنسی با مشکل خجالت و شرم درگیر می‌شوند. این افراد اگر اولین رابطه جنسی خود را در شرایط خوبی تجربه کنند، از رابطه لذت خواهند برد و خجالتشان به مرور از بین می‌رود. 

4. تاثیر تربیت و فرهنگ

در تربیت خانواده‌های ایرانی اغلب دختران به حجاب و حیا و صحبت نکردن با نامحرم تشویق می‌شوند. همچنین حتی بعد از ازدواج زنان با این باور وارد رابطه جنسی می‌شوند که لذت برای مردان است نه آن‌ها و اگر درباره رابطه جنسی صحبت کنند یا خواستار رابطه زناشویی شوند، شرم و حیا را زیر پا گذاشته‌اند و شوهرانشان این عمل را دوست ندارند. در حالی که در دنیای واقعی امروزه اکثر این نسخه اکثر این باورهای قدیمی منسوخ شده‌اند. مردان از زنان بی پروا و شجاع که نیازهای خود را در اولویت قرار می‌دهند خوششان می‌آید.

5. مشکلات روحی

برخی مشکلات روحی مثل عدم اعتماد به نفس، افسردگی، اضطراب و استرس، وسواس، بد ریخت انگاری بدنی و ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن سبب خجالت از رابطه جنسی می‌شود و حتی ممکن است تاثیر منفی روی میل جنسی داشته باشند.

6. خجالت زنان از رابطه جنسی | خاطرات منفی

خاطره از تجاوز جنسی یا مورد آزار قرار گرفتن می‌تواند افراد را برای همیشه از رابطه جنسی متنفر کند. افرادی که درگیر این اتفاقات می‌شوند اکثرا رابطه جنسی را کاری شیطانی و پلید می‌دانند و به همین دلیل حتی با همسرشان نیز نمی‌توانند راحت نزدیکی کنند. علاوه بر این اگر تجربه اولین رابطه همراه با درد و خشونت و نرسیدن به ارگاسم باشد زنان را دچار شرم از رابطه جنسی می‌کند.

7. رابطه عاطفی مشکل دار

اگر شوهر شما فردی قضاوت‌گر، ایرادگیر و بدبین باش،د به احتمال زیاد از رابطه جنسی با او خجالت می‌کشید و نمی‌توانید آن طور که باید از این نوع رابطه لذت ببرید.

 

چطور می‌توان خجالت از رابطه جنسی را درمان کرد؟

-خودتان و بدنتان را بپذیرد و به سمت زیباتر شدن قدم بردارید.

-اگر دچار نقص‌های ظاهری هستید تا جایی که می‌توانید به درمان بپردازید و در صورت عدم امکان خودتان را بپذیرید.

-درباره رابطه جنسی اطلاعات کسب کنید.

-با همسر خود درباره رابطه جنسی صحبت کنید.

-مشکلات روحی خود را درمان کنید.

-اتاق دو نفره‌تان را روشن کنید و یک لباس زیبا بپوشید تا همسرتان از لحاظ بصری تحریک شود.

-با موقعیتی که از آن خجالت می‌کشید یا می‌ترسید رو به رو شوید.

-مشکلات رابطه عاطفی خود را حل کنید.

-معاشقه را فراموش نکنید.

-با بدن و نیازهای خود و همسرتان آشنا شوید.

-به تدریج خجالت خود را کنار بگذارید هر بار یک قدم به جلو حرکت کنید.

با زبان بدن و یا نوشتن نامه و پیام خواسته‌های خود را از رابطه جنسی انتقال دهید.

-باور خود را درباره رابطه جنسی عوض کنید.

-از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

خجالت زنان از رابطه جنسی چه آسیب‌هایی به همراه دارد؟

خجالت شما از رابطه جنسی می‌تواند باعث بی میلی شوهرتان، سرد شدن روابط عاطفی و در نهایت خیانت و طلاق بیانجامد.

چطور از بدن خود در رابطه خجالت نکشم؟

بدن هرکس زیبایی‌های خاص خود را داری و این را بدانید که هیچ کس مطلقا بدون ایراد نیست. زیبایی‌های بدن خود را کشف کنید و به خودتان حس خوبی داشته باشید.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع :  خجالت زنان از رابطه جنسی با همسر

 



:: برچسب‌ها: خجالت زنان از رابطه جنسی با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در اصفهان کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در اصفهان پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در اصفهان

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در اصفهان | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در اصفهان

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در اصفهان

 



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

درمان شکست عشقی چگونه ممکن است؟ وحشت از احساسات منفی که به دنبال شکست عشقی تجربه می‌کنیم گاهی اوقات تبدیل به دلیلی می‌شوند برای اینکه یک رابطه را هرچقدر هم بد، ادامه دهیم و به تمام شدن آن فکر نکنیم. اگرچه پایان دادن به یک رابطه عاطفی می‌تواند تا حد زیادی ناراحت‌کننده باشد اما شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای مختلفی این شرایط سخت را برای خودتان آسان‌تر کنید. شما در هر زمانی پس از تجربه یک شکست عشقی می‌توانید از یک مشاور برای بهبود حال خود کمک بگیرید اما این نکته را به خاطر داشته باشید که درمان شکست عشقی و بیرون آمدن از احساسات منفی که به دنبال آن ایجاد می‌شود صرفاً در شرایطی امکان‌پذیر است که شما پایان یافتن رابطه را باور کنید. با توجه به آسیب‌های جسمی و روانی که در پی شکست عشقی به وجود می‌آید لازم است که درمان هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

 

منبع : درمان شکست عشقی

 

 

پس از شکست عشقی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

میل به برقراری رابطه عاطفی و دوست داشته شدن در کنار دوست داشتن یکی از احساسات غریزی است که همه انسان‌ها آن را تجربه می‌کنند. اما در کنار این موضوع پایان دادن به روابط عاطفی به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد، چه شما فردی باشید که رابطه را به هم زده و چه فردی باشید که مورد بی‌مهری قرارگرفته باعث تجربه احساسات منفی بسیاری خواهد شد. به میزانی که یک رابطه عمیق‌تر باشد این احساسات منفی بیشتر خواهد شد. بااین‌حال اولین چیزی که برای درمان شکست عشقی باید بدانید این است که با پایان یافتن یک رابطه چه احساساتی را تجربه خواهید کرد؟ هنگامی‌که فرد بداند چه اتفاقاتی در انتظار او هستند و چرا این احساسات را تجربه می‌کند کنترل آن‌ها به‌مراتب راحت‌تر خواهد بود. پس از شکست عشقی این احساسات در فرد بروز پیدا خواهند کرد. برای آگاهی بیشتر درباره مراحل شکست عشقی کلیک کنید.

شوک و انکار واقعیت

در اولین قدمی که با پایان رابطه خود مواجه می‌شوید به لحاظ روحی دچار یک شوک خواهید شد که به دنبال آن ممکن است واقعیت را انکار کنید. پایان یافتن یک رابطه عاطفی می‌تواند به‌صورت مطرح‌شدن این درخواست توسط طرف مقابل باشد و یا ممکن است شما متوجه خیانت او شده باشید. به هر دلیلی که ارتباط شما پایان پیدا کرده باشد در اولین قدم باور این موضوع و تصمیم‌گیری برای بهترین عکس‌العملی که می‌توانید نشان دهید دشوار خواهد بود. انکار می‌تواند به این صورت خود را نشان بدهد که فرد دائماً احساس می‌کند طرف مقابل پس از مدتی بازخواهد گشت هرچقدر این مرحله طولانی‌تر باشد درمان شکست عشقی نیز برای مدت بیشتری طول خواهد کشید.

خشم

هنگامی‌که میل و علاقه شما نسبت به طرف‌مقابل به در بسته می‌خورد احساس خشم را تجربه خواهید کرد. این خشم می‌تواند نسبت به شریک عاطفی، رقیب عشقی یا حتی خودتان بازگردد. خشم در کنار اینکه می‌تواند تبدیل به زورگویی و دعوا برای بازگشت به رابطه عاطفی باشد ممکن است به‌صورت لجبازی، بدرفتاری یا حتی تهدید خود را نشان دهد.

چانه‌زنی

هنگامی‌که فرد رابطه عاطفی خود را در حال از دست رفتن می‌بیند احتمالاً شروع به مذاکره و چانه‌زنی برای بازگرداندن شرایط به حالت قبل می‌کند. در این مرحله شما شاهد قول‌هایی هستید که طرف مقابل برای جبران اشتباهاتش می‌دهد و یا حتی ممکن است این شما باشید که به دنبال راهی برای بازگرداندن شریک احساسی‌تان هستید. بااین‌حال اگر به دنبال راهی برای درمان شکست عشقی و پایان دادن به ارتباط خود هستید بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که شخصیت آدم‌ها هرگز به‌یک‌باره تغییر نمی‌کند و آنچه می‌شنوید یا می‌گویید صرفاً تلاشی موقت برای از دست ندادن یک رابطه عاطفی است. درنتیجه بهتر است بدون توجه به این مرحله سعی کنید از آن بگذرید. چانه‌زنی در برخی افراد خود را حتی به‌صورت دعا کردن یا استفاده از راه‌های دیگر برای برگرداندن طرف مقابل به رابطه نشان می‌دهد.

تماس با مشاور

افسردگی

هنگامی‌که فرد باور می‌کند رابطه خود را از دست داده احساس غم و افسردگی را تجربه می‌کند. تجربه نشان داده که افسردگی یکی از طولانی‌ترین مراحل در شکست عشقی است و آنچه بسیاری از افراد از آن می‌ترسند دقیقاً همین مرحله است زیرا وقتی شما به این مرحله می‌رسید به این معناست که امید خود را برای ترمیم رابطه از دست داده‌اید و با این واقعیت مواجه شده‌اید که ارتباطتان تمام شده است. اگر احساس می‌کنید تحمل این احساسات برای شما دشوار است و یا برای مدت طولانی پس از پایان رابطه همچنان احساس افسردگی می‌کنید بهتر است از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

استقلال یا پذیرش

پذیرش مهم‌ترین مرحله ایست که برای درمان شکست عشقی باید آن را تجربه کنید و هرچقدر زودتر بتوانید خود را به این مرحله برسانید درمان شکست عشقی نیز راحت‌تر خواهد بود. در این مرحله فرد خواهد پذیرفت که اگرچه تلخ اما رابطه وی تمام شده و او می‌بایست ادامه مسیر زندگی را بدون شریک عاطفی‌اش بگذراند. در این مرحله فرد تلاش خواهد کرد تا خود را با شرایط موجود سازگار کند و برای زندگی پس از ارتباط عاطفی‌اش برنامه‌ریزی خواهد کرد.

درمان شکست عشقی | پذیرش سخت یا آسان

گاهی این سؤال برای فرد مطرح می‌شود که چرا برخی افراد راحت‌تر با شکست‌های عاطفی کنار می‌آیند اما برخی دیگر زمان طولانی را درگیر فراموش کردن یک رابطه می‌شوند؟ به‌طورکلی خارج شدن از مراحل سوگ عشقی به عوامل مختلفی بستگی دارد که وضعیت شما در هر یک از این ابعاد نشان‌دهنده این است که چه مدت پس از پایان رابطه به روال عادی زندگی خود بازمی‌گردید. روانشناسان معتقدند درمان شکست عشقی و بازگشت فرد به زندگی عادی بین 6 ماه تا یک سال طول می‌کشد. اگر شما یا هریک از اطرافیانتان برای مدتی بیشتر از یک سال درگیر پایان یافتن یک رابطه عاطفی هستید بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرید. برای اطلاع بیشتر درباره شیوه های فراموش کردن عشق از دست رفته کلیک کنید.

عمق رابطه

بدیهیست که اولین موضوع تأثیرگذار در درمان شکست عشقی و بازگشت فرد به حالت طبیعی عمق رابطه و مدت‌زمانی است که دو نفر با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند. به میزانی که عمق یک رابطه عاطفی بیشتر باشد شما لحظات سخت‌تری را خواهید گذراند. توجه داشته باشید که در ارتباط با عمق رابطه، حتی در شرایطی که ارتباط به‌واقع چندان عمیق نبوده باشد اما تصور فرد این‌گونه باشد نیز درمان شکست عشقی سخت‌تر خواهد بود.

نحوه پایان یافتن رابطه

اینکه رابطه به‌صورت ناگهانی یا به‌مرورزمان به پایان رسیده باشد نیز می‌تواند در عبور از احساسات منفی شکست عشقی اثرگذار باشد. افرادی که در یک رابطه دعوا و کدورت‌های بیشتری را تجربه می‌کنند معمولاً سریع‌تر با پایان رابطه کنار می‌آیند و حتی شاید از تمام شدن رابطه خوشحال باشند. اما اگر به هم خوردن رابطه به‌صورت ناگهانی اتفاق افتاده باشد شما زمان بیشتری را در مرحله شوک یا انکار خواهید گذراند.

میزان کنترل

اگر با میل خودتان رابطه را ترک کنید تحمل این وضعیت برای شما بسیار آسان‌تر از شرایطی خواهد بود که به‌اجبار ارتباط خود را پایان می‌دهید. این اجبار می‌تواند به درخواست طرف مقابل باشد و یا حتی به دلیل مخالفت خانواده‌ها یا شرایط اجتماعی و اقتصادی اتفاق افتاده باشد.

سلامت روان، سبک‌های تربیتی و شخصیتی

افرادی که دچار بیماری‌های روحی مثل افسردگی یا اختلالات شخصیتی به‌خصوص اختلال شخصیت وابسته هستند معمولاً زمان بیشتری را درگیر احساسات منفی از قطع یک رابطه عاطفی می‌شوند. همچنین افراد عاطفی معمولاً دیرتر از آدم‌های منطقی با جدایی کنار می‌آیند. در این میان سبک تربیتی والدین نیز می‌تواند در درمان شکست عشقی اثرگذار باشد. والدینی که فرزندان خود را بسیار وابسته بار آورده و به آن‌ها اجازه تجربه ناکامی را نمی‌دهند باعث خواهند شد تا فرزندشان در آینده مشکلات بیشتری را تجربه کند. برای آگاهی بیشتر درباره شکست عشقی کلیک کنید.

دایره ارتباطی

به میزانی که شما و شریک عاطفی‌تان دایره ارتباطی گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشید کنار آمدن با تمام شدن رابطه سخت‌تر خواهد بود. افرادی که پس از پایان یک رابطه به‌کل از زندگی یکدیگر حذف می‌شوند سریع‌تر یکدیگر را فراموش خواهند کرد. اما اگر قرار باشد در محل کار، تحصیل یا میان دوستانتان دائماً طرف مقابلتان را ببینید یا خبری از او بشنوید این موضوع می‌تواند درمان شکست عشقی را برایتان سخت کند. اگر پس از پایان رابطه به هر نوعی با طرف مقابل در ارتباط هستید و نمی‌دانید در مقابل رفتارهای یا صحبت‌های وی چطور واکنش نشان دهید بهتر است از یک زوج درمانگر در این زمینه کمک بگیرید.

درمان شکست عشقی | آنچه باید انجام دهید

پایان دادن به یک رابطه عاطفی همیشه مقداری از احساسات منفی را به همراه خواهد داشت. شما هرگز نمی‌توانید این احساسات را زودتر از موعد به صفر برسانید یا کاری کنید که اصلاً آن‌ها را تجربه نکنید؛ اما می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر به خودتان برای درمان موفق‌تر و جلوگیری از آسیب دیدن سلامت روانتان کمک کنید.

1- احساسات خود را بپذیرید

همان‌طور که گفته شد شکست عشقی باعث بروز افسردگی در شما می‌شود. شما برای مدتی توانایی و همین‌طور انگیزه خود را برای بسیاری از کارها از دست خواهید داد. در این شرایط بهتر است با خودتان با محبت بیشتری رفتار کنید. احساسات خود را بپذیرید و هرگز سعی نکنید آن‌ها را انکار کنید. گاهی ممکن است از اینکه می‌بینید طرف مقابلتان به‌راحتی به زندگی خود ادامه می‌دهد و این شمایید که نمی‌توانید با شرایط جدید سازگار شوید از خودتان عصبانی شده یا خود را تحقیر کنید. در این روزها بهتر است گوش و چشمتان را به روی رفتار دیگران و حتی شریک عاطفی گذشته خود ببندید و صرفاً برای آرام شدن خودتان تلاش کنید.

2- پایان دادن به رابطه برای درمان شکست عشقی

یک اشتباه بسیار خطرناک اما رایج این است که طرفین پس از پایان دادن به رابطه عاطفی تصمیم می‌گیرند ارتباط خود را به‌عنوان دو دوست اجتماعی یا همکار ادامه دهند. این موضوع تا حد زیادی مانع از درمان موفق شکست عشقی خواهد شد. زیرا شما نمی‌توانید به این سرعت فردی که با او رابطه عمیقی داشته‌اید را تبدیل به یکی از دوستان معمول خود کنید. به‌هم‌ریختگی‌هایی که در عمق رابطه جدید یا میزان انتظاراتی که از یکدیگر دارید تجربه خواهید کرد تبدیل به یک دغدغه ذهنی برای شما خواهد شد. اگر می‌خواهید هرچه سریع‌تر با شرایط جدید زندگی خود کنار بیایید شریک عاطفی‌تان و همین‌طور تمام مسائل، اشیا و خاطراتی که شما را به یاد او می‌اندازد به‌طور کامل از زندگی خود بیرون کنید.

3- شروع رابطه عاطفی جدید برای درمان شکست عشقی

برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که ورود به یک رابطه عاطفی جدید می‌تواند باعث فراموش کردن طرف مقابل باشد. به خاطر داشته باشید که وارد شدن به یک رابطه برای فراموش کردن دیگری یا تلافی رفتار وی صرفاً باعث آسیب دیدن روحی خودتان و فردی می‌شود که وارد رابطه با شما شده. تا زمانی که نتوانسته باشید ارتباط عاطفی پیشین خود را در ذهنتان حل‌وفصل کنید هرگز نمی‌توانید تجربه عاطفی جدیدی داشته باشید و بهتر است از این موضوع فاصله بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره شروع رابطه بعد از شکست عشقی کلیک کنید.

4- برنامه‌ریزی برای آینده

هنگامی‌که شرایط روحی‌تان کمی بهتر شده با خود به این سؤال پاسخ دهید که چه برنامه‌ای برای ادامه زندگی‌تان دارید؟ سعی کنید برای ادامه زندگی خود برنامه‌ریزی کنید و تا جای ممکن با ایجاد برنامه‌های متنوع ذهن خود را از حالت رکود خارج کنید. هنگامی‌که کاری برای انجام دادن نداشته باشید ذهن شما ناخواسته درگیر رابطه گذشته خواهد شد. اگر می‌خواهید در افکار منفی مربوط به گذشته غرق نشوید بهتر است خوراک ذهنی جدیدی برای ذهنتان ایجاد کنید.

5- درمان شکست عشقی | نقش روانشناس

تجربه شکست عشقی در بعضی افراد تبدیل به موضوعی غیرقابل‌حل می‌شود. احساس افسردگی طولانی‌مدت یا شدید پس از پایان یافتن یک رابطه، بی‌اعتمادی و ناتوانی از شروع یک رابطه عاطفی عمیق، تلاش برای جلب‌توجه مجدد یا تلافی رفتار شریک عاطفی سابق ازجمله جدی‌ترین مشکلاتی هستند که هر فرد ممکن است با آن‌ها مواجه شود. درصورتی‌که هر یک از این مشکلات را تجربه می‌کنید می‌توانید از یک روانشناس برای گذر موفقیت‌آمیز از این بحران کمک بگیرید. علاوه بر این روانشناسان می‌توانند به شما برای شناخت بهتر خود و نقاط ضعفتان کمک کنند تا از بروز مجدد اشتباهات در روابط آینده‌تان جلوگیری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

در چه صورت برای درمان شکست عشقی باید به روانشناس مراجعه کرد؟

اگر شدت افسردگی فرد بیش‌ازحد معمول است و یا علی‌رغم گذشت زمان طولانی فرد همچنان درگیر احساسات منفی است بهتر است از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرید. ناتوانی در اعتماد کردن مجدد به دیگران یا فراموش کردن خاطرات گذشته نیز از مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید.

درمان شکست عشقی چه مدت طول خواهد کشید؟

این موضوع با توجه به عمق هر رابطه و همین‌طور شخصیت طرفین متفاوت خواهد بود اما به‌طورمعمول بین 6 ماه تا 1 سال پس از جدایی فرد می‌بایست رابطه سابق را فراموش کرده باشد و توانایی ورود به یک رابطه عاطفی جدید را خواهد داشت.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : درمان شکست عشقی



:: برچسب‌ها: درمان شکست عشقی ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره رابطه دختر و پسر یکی از انواع خدماتی است که روانشناسان متخصص در حیطه زوج درمانی می‌توانند به مراجعین خود ارائه دهند. در این سبک از مشاوره درمانگر به شما کمک می‌کند تا شناخت و درک بهتری از شریک خود به دست بیاورید و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید. در صورتی که الگوی رفتاری غلطی میان دختر و پسر وجود داشته باشد درمانگر می‌تواند آن‌ها را شناسایی کرده و در مورد مزایا و معایب ادامه رابطه بینش کامل‌تری را فراهم کند. با توجه به اهمیت موضوع در ادامه بیشتر درباره مشاوره روابط دختر و پسر صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

منبع : مشاوره رابطه دختر و پسر

 

مشاوره رابطه دختر و پسر چیست؟

مشاوره رابطه دختر و پسر یکی از انواع خدمات روانشناسی است که متخصصان در حیطه زوج درمانی به مراجعین خود ارائه می‌دهند. در این سبک از مشاوره شما می‌توانید در مورد کیفیت رابطه خود بینش بیشتری کسب کنید و با دیدگاهی عقلانی مزایا و معایب ادامه دادن ارتباط را بسنجید.

همچنین درمانگر به شما کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری غلط میان خود را شناسایی کنید و با یادگیری مهارت‌های ارتباطی رضایت‌مندی بیشتری را میان خود تجربه نمایید. در صورتی که در ارتباط قبل از ازدواج با تعارض خاصی مواجه شدید یا می‌خواهید از مشاوره پیش از ازدواج بهره ببرید می‌توانید از این خدمات روانشناسی کمک بگیرید. برای آگاهی بیشتر درباره روند دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

موارد کاربرد مشاوره رابطه دختر و پسر

در ارتباط میان دختر و پسر تعارضات مختلفی می‌تواند اتفاق بیافتد که با دریافت مشاوره قابل حل می‌باشد. از جمله مشکلاتی که می‌توانید در مورد آن‌ها از یک روانشناس کمک بگیرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– نبود درک متقابل در رابطه و ناتوانی در ابراز احساسات و عواطف

تماس با مشاور

– احساس طرد شدن در رابطه و نگرانی در مورد تداوم آن

– مواجه شدن با برخی بدرفتاری‌ها در رابطه نظیر سرزنش گری، قضاوت زودهنگام و خشونت

– درگیری با موضوعاتی نظیر بی‌اعتمادی و خیانت

– شک و تردید در مورد ادامه دادن به رابطه و ازدواج کردن

– نداشتن شناخت کافی از یکدیگر

مسائلی که در مشاوره رابطه دختر و پسر بررسی می‌شوند

در مشاوره روابط دختر و پسر درمانگر می‌تواند موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سابقه روابط قبلی، کیفیت ارتباطات خانوادگی، ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی، سابقه مشکلات روانشناختی، ارزیابی الگوی رفتاری زوجین با یکدیگر و بررسی انتظارات طرفین از یکدیگر و شناسایی تعارضات اصلی را نام برد. برای آشنایی بیشتر درباره روابط دختر و پسر کلیک کنید.

مشاوره رابطه دختر و پسر | نحوه برگزاری جلسات

جلسات مشاوره رابطه دختر و پسر می‌تواند به دو صورت انفرادی و یا مشترک برگزار شود. این مسئله تا حد زیادی به رویکرد خود درمانگر مربوط می‌شود. مدت جلسات انفرادی معمولا 45 دقیقه و زمان جلسات مشترک 90 دقیقه خواهد بود. همچنین تعداد جلسات مورد نیاز بستگی به ارزیابی روانشناس از مشکلات موجود دارد. برخی افراد که برای موضوعاتی ساده مراجعه می‌کنند ممکن است دریافت 2 یا 3 جلسه مهارت آموزی برای آن‌ها کافی باشد اما برخی دیگر به تعداد جلسات بیشتری برای حل مشکلات و اختلافات نیاز دارند.

سخن آخر

با توجه به مسائل گفته شده باید به این مسئله تاکید کرد که مشاوره زوج درمانی تنها به افرادی که ازدواج کرده‌اند اختصاص ندارد بلکه شما برای مدیریت روابط پیش از ازدواج نیز می‌توانید از این خدمات مشاوره بهره‌مند شوید. روانشناسان بالینی و روانشناسان خانواده از جمله درمانگرانی هستند که در این حوزه تخصصی قادرند به شما یاری برسانند.

علاوه بر دقت کردن به سابقه تحصیلی در نظر گرفتن اعتبار مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید و تجربیات بالینی روانشناس نیز از جمله فاکتورهایی است که باید قبل از دریافت مشاوره در مورد رابطه دختر و پسر به آن‌ها دقت کنید چرا که امروزه بسیاری از افراد و منابع ناموثق اقدام به ارائه مشاوره‌های غلط در این زمینه می‌کنند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که با آگاهی گام بردارید. برای اطلاع بیشتر درباره روند دریافت مشاوره زوج درمانی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر به چه متخصصی مراجعه کنم؟

روانشناسان بالینی و متخصص در حیطه زوج درمانی از جمله درمانگرانی هستند که می‌توانند در این حوزه به شما یاری برسانند.

آیا در مشاوره روابط دختر و پسری می‌توان در مورد آینده رابطه نیز تصمیم گیری کرد؟

بله همانند مشاوره قبل از ازدواج در این نوع از مشاوره نیز درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا مزایا و معایب ادامه دادن به این ارتباط را بسنجید و از جنبه‌های مختلف آینده آن را ارزیابی نمایید. البته این مسئله را به خاطر بسپارید که یک درمانگر حرفه‌ای هرگز به جای شما تصمیم نمی‌گیرد و در نهایت این مسئله را به خودتان واگذار می‌کند تا تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مشاوره رابطه دختر و پسر



:: برچسب‌ها: مشاوره رابطه دختر و پسر ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در ایلام کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در ایلام پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع : مشاوره ازدواج در ایلام

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در ایلام | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در ایلام

1- مشاوره ازدواج در ذهن نو _ 02166419012

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در ایلام

 

 



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در ایلام ,
:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج زودهنگام موضوعی است که همواره در هر جامعه‌ای شاهد بروز آن هستیم و معمولا با پیامدهای منفی برای زوجین به همراه است. در واقع ازدواج یک اتفاق شیرین و تجربه‌ای لذت بخش است و برای اینکه به نتایج موفقیت آمیزی دست یابد و زن و شوهر احساس خوشایندی از بودن در کنار هم داشته باشند باید بر پایه یک سری از اصول انجام شود. یکی از این اصول، داشتن سن مناسب هنگام ازدواج است. موضوع مهمی که متاسفانه این روزها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. ازدواج‌هایی که بنابر دلایل مختلف در سنین پایین رخ می‌دهند و چه بسا مشکلاتی را در پی داشته باشد. در ادامه به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت. بهره بردن از مشاوره قبل از ازدواج کمک خواهد کرد که افراد بتوانند تصمیمات منطقی و درستی اتخاذ نمایند.

منبع : ازدواج زودهنگام

 

 

سن قانونی ازدواج

در ایران سن قانونی برای ازدواج دختر 13 سال و برای پسر 15 سال تمام و تحت رضایت ولی در نظر گرفته شده است. اما با این وجود بلوغ جسمی و روانی دختر و پسر شرط مهم ازدواج است. به گونه‌ای که سن 13 و 15 سالگی اگر چه از لحاظ قانون برای ازدواج بلامانع است اما در واقعیت ازدواج در این سنین ازدواج زود هنگام می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید : سن ازدواج | بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی


بهترین و بدترین سن برای ازدواج

سالن‌های شلوغ دادگاه و صف دختر و پسرهای قد و نیم قدی که بیشتر به آن‌ها می‌آید در بازار همراه مادرشان به مغازه عروسک فروشی بروند و از پشت ویترین برای عروسک‌های رنگارنگ دست تکان دهند، بیانگر این است که ازدواج زودهنگام چقدر می‌تواند سلب کننده دنیای کودکانه باشد. روانشناسان بالینی معتقدند بهترین سن ازدواج برای دختران و پسران زمانی است که آن‌ها به رشد جسمی و روانی رسیده‌اند و می‌توانند تصمیمات عاقلانه‌ای بگیرند. این موضوع باعث می‌شود که بتوانند مسئولیت زندگی مشترک را به دوش بکشند.

در این میان پدیده‌ای به اسم کودک همسری نیز ممکن است رخ دهد. در واقع کودک همسری اصطلاحی است برای ازدواج‌هایی که در زیر سن 18 سالگی رخ می‌دهند. کودک دیروز که تا چند وقت پیش عروسک به دست بود و در خاله بازی‌هایش نقش همسر و مادر را ایفا می‌کرد اکنون در دنیای واقعی و بدور از هر گونه بازی قرار است نقش همسر را داشته باشد. این موضوع در دراز مدت با آسیب‌های جسمی و روانی نیز همراه خواهد بود.  

تماس با مشاور

دلایل ازدواج زودهنگام

ازدواج زودهنگام به دلایل مختلف فردی، خانوادگی، اجتماعی و غیره بستگی دارد که در ادامه به تفصیل بیان خواهد شد.

علل فردی

امروزه به دلیل استفاده راحت و آسان از فضای مجازی و افزایش ارتباطات در این فضا، مشاهده فیلم‌های مبتذل و بی پایه و اساس ماهواره، سن بلوغ جنسی در دختر و پسر تا حد زیادی پایین آمده است و نشانه‌های بلوغ جنسی در سنین کم آشکار می‌شوند.

علل خانوادگی

خانواده‌های سنتی معمولا از اینکه دختر مجرد در خانه داشته باشند معذب هستند و آن را درست نمی‌دانند. به ویژه وقتی که خواهر یا برادر بزرگترشان نیز در سن پایین ازدواج کرده باشد، این روند به صورت یک آیین خانوادگی در می‌آید.

علل مذهبی

گاهی دختر و پسر به این دلیل به سمت ازواج زودهنگام می‌روند چون می‌خواهند از دام بلا و گناه نجات یابند. ازدواج در سن پایین از دیدگاه این افراد به منزله حفظ ایمان است و سبب دور شدن از گناه می‌گردد.

علت‌های اجتماعی ازدواج زودهنگام

به دلیل اینکه هر روزه آمار بزهکاری‌ها، فرار از خانه، خودکشی، گرایش به مصرف مواد مخدر، روابط دوستانه دختر و پسر و روابط نامشروع در بین نوجوان‌ها افزایش می‌یابد خانواده‌ها راه حل را در ازدواج زودهنگام فرزند خویش می‌بینند.

مشکلات اقتصادی

مشکلات اقتصادی دنیای امروز، بالا رفتن قیمت اجناس و گرانی آنقدر می‌تواند خطرناک باشد و به تهدید کننده جدی سلامت روان تبدیل شود که خانواده فرزند کوچک خود را به منزله یک نانخور اضافی می‌بیند و با اولین خواستگاری که در خانه را بکوبد موافقت کرده و دختر یا پسر خود را راهی خانه بخت می‌کند. به اعتقاد این افراد یک نفر از اعضای خانواده کمتر شود مشکلات اقتصادی نیز کمتر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : ملاک های انتخاب همسر | معیارهای انتخاب همسر چیست؟

 

پیامدهای ناگوار ازدواج زودهنگام

افت تحصیلی یا ترک تحصیل

وارد شدن در روابط عاشقانه، هوش از سر دختر و پسر می‌برد و قادر نخواهند بود بر روی درس و مشق‌های خود تمرکز کنند. همچنین به دلیل سپری کردن چند ساعت در مدرسه و رسیدگی به تکالیف آن باعث می‌شود از زندگی زناشویی باز بماند و این مسئله ممکن است سبب ترک تحصیل گردد. علاوه بر این مسئولیت‌های خانه و فرزند پروری دیگر وقتی برای رسیدگی به درس و تحصیل باقی نمی‌گذارد.

دل زدگی دختر و پسر

شاید در ابتدا همه چیز شبیه یک بازی پر هیجان به نظر برسد و دختر و پسر تصور کنند هنوز دارند ادامه خاله بازی‌های شان را انجام می‌دهند اما به مرور زمان با این واقعیت امر روبه‌رو می‌شوند و چه بسا از همسر خود و ویژگی فکری و رفتاری وی بدشان بیایید.

افزایش خیانت در ازدواج های زودهنگام

دختر و پسری که در سن کم ازدواج می‌کنند به خصوص زمانی که ازدواج‌شان تحت فشار خانواده باشد وقتی بزرگتر می‌شوند قدرت انتخاب پیدا می‌کنند و ممکن است بخواهند کمبود‌های عاطفی زندگی خود را با شخص ثالثی جبران کنند.

افزایش طلاق

عدم تفاهم، درگیری‌های لفظی و جسمی، عدم درک یکدیگر، بی‌مسئولیتی و مشکلات اقتصادی ناشی از ازدواج زودهنگام باعث می‌شود آمار طلاق افزایش یابد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا تبعات و آسیب‌های ازدواج زودهنگام برای دختران و پسران به یک اندازه است؟

قطعا مشکلات و آسیب‌های ناشی از ازدواج زودهنگام برای هر دو جنس مذکر و مونث غیر قابل کتمان است ولیکن دختران به دلیل فرزند پروری دچار مشکلات بیشتری خواهند شد.

عواقب ازدواج زود هنگام چیست؟

ازدواج زودهنگام به دلیل اینکه دختر و پسر هنوز از بلوغ فکری مناسبی در زمان ازدواج برخوردار نیستند می‌تواند عواقبی مانند طلاق، خیانت، تنفراز همسر و عدم تفاهم و مشکلات متعدد دیگری به همراه داشته باشد.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

 

منبع : ازدواج زودهنگام



:: برچسب‌ها: ازدواج زودهنگام ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا تصمیم گرفتن برای طلاق به خاطر خساست همسر کار درستی است؟ خساست یکی از ویژگی‌های شخصیتی است که برای برخی افراد غیر قابل تحمل است چرا که این ویژگی در همه جنبه‌های زندگی خود را نشان می‌دهد و باعث بروز تعارضات پایدار و غیر قابل حل می‌گردد. در واقع وقتی همسر شما فرد خسیسی باشد ممکن است از خریدن کوچک ترین خوراکی‌ها گرفته تا بزرگ ترین وسایل مرتبط با خانه و زندگی با او مشکل پیدا کنید. این شرایط می‌تواند عرصه را برای شما تنگ کرده و باعث شود به طلاق فکر کنید. با این حال همچنان راه‌هایی برای تعامل بهتر وجود دارد. ما در ادامه از دیدگاه روانشناسی خساست همسر، نحوه تعامل با آن و طلاق گرفتن به این دلیل را مورد بررسی قرار داده‌ایم پس با ما همراه باشید.

 

منبع :  طلاق به خاطر خساست

 

طلاق به خاطر خساست | چرا همسرم خسیس است؟  

افرادی که همسر خسیسی دارند همواره با این سوال روبه‌رو می‌شوند که چرا فرد مقابل نمی‌تواند از سخت گیری‌های مالی خود کم کند و لذت بیشتری از زندگی ببرد. این در حالی است که از نظر روانشناسان خساست می‌تواند نوعی ویژگی شخصیتی باشد و از عوامل درون روانی عمیق نشات بگیرد. از جمله علل و عواملی که می‌توانند در بروز این ویژگی تاثیرگذار باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. برای آشنایی با علت اصلی و عوامل طلاق کلیک کنید.

1- تجربیات دوران کودکی

در بسیاری از موارد علت خساست فرد از تجربیات ناخوشایند او در دوران کودکی نشات می‌گیرد. برای مثال افرادی که در خانواده‌ای فقیر پرورش یافته‌اند و همواره شاهد نگرانی‌های والدین خود در مورد موضوعاتی مرتبط با پول بوده‌اند نوعی عدم امنیت روانی را در ارتباط با موضوعات اقتصادی شکل می‌دهند. همین مسئله می‌تواند باعث شود که با وجود داشتن پول دائما نگران از دست دادن اموال خود باشند و به گونه‌ای رفتار کنند که دیگران به آن‌ها برچسب خساست بزنند.

2- تربیت خانوادگی

باورهایی که والدین در دوران کودکی به ما القا می‌کنند نقش بسزایی در شکل گیری صفات اخلاقی و شخصیتی ما دارند. برخی از پدر و مادرها در تربیت فرزند خود دائما بر این نکته تاکید می‌کنند که دنیا جای امنی نیست و باید در برابر تهدیدها مراقب و ایمن بود. تاکید بیش از حد بر این مفهوم باعث شکل گیری احساس ناامنی و عدم کنترل می‌شود و می‌تواند با رفتارهایی نظیر مراقبت بیش از حد از سلامت جسمانی، وسواس و خساست همراه گردد.

3- یادگیری مشاهده‌ای

افراد در دوران کودکی از طریق مشاهده و تقلید رفتارهای والدین خود بسیاری از مسائل را یاد می‌گیرند. از همین رو افرادی که والدین خسیسی دارند نسبت به کسانی که در یک خانواده معمولی به دنیا آمده‌اند بیشتر احتمال دارد که رفتار خساست را از همان دوران کودکی از خود نشان دهند. این عامل باعث می‌شود که طلاق به خاطر خساست در بزرگسالی شکل بگیرد.

تماس با مشاور

4- نیاز به کنترل و خودگردانی

جمع کردن مال یکی از روش‌هایی است که افراد به کمک آن می‌توانند احساس کنترل و خودگردانی شان را حفظ کرده و به این ترتیب اضطراب کمتری را تجربه کنند. در واقع خساست می‌تواند راه حلی باشد که افراد برای محاظت از خود در برابر تهدیدهای بیرونی از آن استفاده می‌کنند. به همین خاطر اضطراب‌های نهفته از جمله علل بسیار تاثیرگذار بر رفتار خساست به شمار می‌روند.

5- کسب جایگاه اجتماعی

پول یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به جایگاه اجتماعی است. در واقع پول می‌تواند پوششی برای نیازهای درونی ما برای کسب قدرت، احترام و جایگاه اجتماعی باشد. هر چقدر فرد احساس نیاز بیشتری را در مورد این عوامل در در درون خود حس کند بیشتر احتمال دارد که از خرج کردن پول‌هایش واهمه داشته باشد و به طور غیرمنطقی به پس انداز پول بپردازد.

 

بیشتر بخوانید : جلوگیری از طلاق | راه های پیشگیری و نجات زندگی از طلاق

 

طلاق به خاطر خساست | چگونه با همسر خسیس تعامل کنم؟

شاید اگر نحوه درست تعامل با همسر خسیس را بدانید راحت تر بتوانید با مشکلات سازگار شده و در نتیجه بتوانید زندگی مشترک خود را حفظ نمایید. ما در ادامه به چند توصیه مهم در این زمینه اشاره کرده‌ایم.

1- طلاق به خاطر خساست | علت را دریابید

همان طور که در بخش قبلی گفته شد رفتار خساست می‌تواند از عوامل و علل مختلفی نشات بگیرد. برخی افراد که تعدادشان بسیار کم است ذاتا خسیس هستند و رفتارشان چندان قابل تغییر نیست. در واقع خساست آن‌ها از عوامل درون روانی گوناگونی نشات می‌گیرد که اجازه نمی‌دهد به گونه دیگری رفتار کنند. برخی دیگر هم ممکن است به دلایل بیرونی نظیر حقوق پایین، داشتن شغل دشوار و کشیدن زحمت زیاد برای به دست آوردن پول رفتار خساست را از خود نشان دهند. در هر صورت تلاش برای درک علت رفتار به شما کمک می‌کند تا همسر خود را راحت تر درک کنید و نسبت به او با همدلی بیشتری رفتار نمایید. در واقع لازم است کمی با کفش‌های راه بروید و ببینید که دنیا از زاویه دید او چگونه است.

2- بر سر مسائل مالی به یک جمع بندی و توافق برسید

شما می‌توانید بر اساس درآمدی که به طور ماهیانه دارید با یکدیگر به یک توافق برسید. از قبل با همسرتان در مورد این که هر ماه چه مقدار باید پس انداز کنید، چقدر باید برای امور ضروری بپردازید و چقدر می‌خواهید برای تفریح یا امور غیر ضروری خرج کنید به یک جمع بندی کلی برسید. اگر شما از قبل یک راهنمای کلی داشته باشید کمتر در مورد جزئیات با یکدیگر تعارض پیدا می‌کنید.

3- طلاق به خاطر خساست | استقلال مالی خود را افزایش بدهید

شاید شما نتوانید خساست همسر خود را تغییر دهید اما می‌توانید میزان وابستگی مالی خود را به او کاهش دهید. در نتیجه اگر همسرتان با خرج‌هایی که شما می‌خواهید در طول ماه داشته باشید موافقت نمی‌کند یا همواره در مورد آن‌ها با شما بحث می‌کند می‌توانید تلاش کنید تا از طریق یاد گرفتن یک حرفه یا تحصیل در یک رشته روی توانمندی خود کار کنید و استقلال بیشتری کسب نمایید.

4- حرف زدن در مورد مسائل مالی را محدود کنید

نباید اجازه دهید مسائل مالی در تمامی لحظات شما رخنه کرده و باعث تلخ شدن همه تجربه‌های مشترکتان شود. از همین رو بهتر است زمان مشخصی را به حرف زدن در مورد هزینه‌ها اختصاص دهید و تلاش کنید در سایر مواقع روی رابطه عاطفی خود کار کنید. برای مثال شما می‌توانید آخر هر هفته در یک ساعت خاص از شب در مورد مخارجتان با هم حرف بزنید و از گفت‌وگو در مورد مسائل مالی در سایر زمان‌ها تا حد امکان خودداری کنید.

5- از یک درمانگر کمک بگیرید

همان طور که گفته شد خساست می‌تواند ریشه‌های عمیقی داشته باشد. در این شرایط بهتر است از یک درمانگر برای بهبود رفتارهای همسرتان کمک بگیرید. همچنین شما می‌توانید برای اصلاح الگوهای رفتاری مخربی که به هردوی شما در رابطه آسیب می‌زند به یک روانشناس متخصص در حیطه زوج درمانی مراجعه کرده و از جلسات روان درمانی مشترک استفاده نمایید.

سخن آخر | به خاطر خساست همسر طلاق بگیرم یا نه؟

جواب دادن به این سوال برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. برای یافتن بهترین پاسخ لازم است بیشتر زندگی خود را ارزیابی کنید. از خود بپرسید اگر زندگی مشترکتان را خاتمه بدهید چه چیزهایی به دست می‌آورید و چه چیزهایی از دست می‌دهید.

همچنین در نظر بگیرد که اگر این زندگی را ادامه دهید چه چیزهایی عایدتان می‌شود و چه چیزهای خوشایندی را از کف می‌دهید. آیا چیز ارزشمندی وجود دارد که بتواند خساست همسرتان را جبران کند و به شما انگیزه ماندن بدهد؟ اگر در این زمینه احساس سردرگمی می‌کنید، مراجعه به یک روانشناس می‌تواند به شما در گرفتن یک تصمیم قاطع تر کمک نماید. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرطلاقکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای مشاوره طلاق باید به چه متخصی مراجعه کنیم؟

روانشناسان خانواده و روانشناسیان بالینی که در دوره های زوج درمانی آموزش دیده اند با حداقل مدرک کارشناسی ارشد از جمله متخصصینی هستند که می توانند در زمینه مشاوره طلاق به شما کمک کنند.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع :  طلاق به خاطر خساست



:: برچسب‌ها: طلاق به خاطر خساست ,
:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در ارومیه کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در ارومیه پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع :  مشاوره ازدواج در ارومیه

 

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در ارومیه | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در ارومیه

1- مشاوره ازدواج ذهن نو در ارومیه _ شماره 02166419012

2- آدرس مرکز مشاوره جمشیدی _ ارومیه،خیابان خیام شمالی، جنب داروخانه دکتر فتاح پور ، پلاک ۳۶ ، طبقه فوقانی مبل شیرزاد

3- آدرس کلینیک روانشناسی حال خوب _ ارومیه – خیابان کاشانی – خیابان کشتگر (دانش) – نرسیده به چهارراه خیام دانش – روبروی اداره بیمه سلامت – ساختمان پارلا – طبقه 1 – واحد 5 –

4- آدرس مرکز مشاوره ازدواج ندا_ ارومیه ، خیابان سرداران ، کوچه خان باباخان ، ساختمان آریا ، طبقه اول

5- آدرس مرکز مشاوره عرفان – ارومیه ، خیابان سرداران کوچه خانباباخان، مجتمع پزشکی سرداران ، پلاک ۱۶ ، طبقه سوم

6- آدرس مرکز مشاوره آیینه رهگشا – میاندوآب ، خیابان خالصه ، ساختمان خالصی ، طبقه سوم

آدرس مرکز مشاوره عرفان – ارومیه ، خیابان سرداران کوچه خانباباخان، مجتمع پزشکی سرداران ، پلاک ۱۶ ، طبقه سوم

6- آدرس مرکز مشاوره آیینه رهگشا – میاندوآب ، خیابان خالصه ، ساختمان خالصی ، طبقه سوم

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در ارومیه

 


:: برچسب‌ها: انواع ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

عوارض ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی چیست؟ ارضا شدن و رسیدن به اوج لذت جنسی مهم‌ترین نیاز در حین رابطه است. در صورت ارضا نشدن مردان ممکن است عوارض جسمانی و فشارهای روانی مختلفی برای آنان ایجاد شود. همچنین این مسئله می‌تواند بر میزان رضایت و کیفیت زندگی زناشویی تاثیر منفی بگذارد. انتظار می‌رود که رابطه جنسی بین زوجین به ارضا شدن هر دو طرف ختم شود تا کیفیت و رضایت از رابطه زناشویی به اوج خود برسد. عوامل و دلایلی مختلفی در عدم ارضا شدن مردان نقش دارند که دانستن آن‌ها به زوجین کمک می‌کند تا ریشه این مساله را شناسایی کرده و با کمک گرفتن از یک فرد متخصص گامی در جهت درمان بردارند. 

 

 

منبع : عوارض ارضا نشدن مردان در رابطه

 

 

علت‌ ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی

مردان به دلایل مختلفی در رابطه ارضا نمی‌شوند که برخی از شایع‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. خودارضایی

خودارضایی یا استمنا در مردان یکی از عوامل رایج ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی با همسر است. خودارضایی می‌تواند قبل از رابطه جنسی باشد و یا حتی بعد از رابطه جنسی رخ دهد. خودارضایی باعث می‌شود تا فرد به همان وضعیت عادت کند و دیگر با برقراری رابطه جنسی با همسر تحریک و ارضا نشود. بسیاری از خانم‌ها به اندازه کافی با بدن و نقاط تحریک‌پذیر همسرشان آشنایی ندارند , بر همین اساس برخی از مردان پس ارضا کردن همسرشان، خودارضایی انجام می‌دهند تا ارضا شوند.

2. عوارض ارضا نشدن مردان | پریشانی‌های روانی

شایع‌ترین مسئله‌ای که باعث ارضا نشدن و تحریک‌پذیری کم مردان می‌شودT پریشانی‌های روانی نظیر افسردگی، اضطراب و استرس است. مسائل روانشناختی هم می‌توانند بر میزان میل جنسی و نعوظ و هم بر ارضا نشدن مردان تاثیر منفی داشته باشند. اگر علت ارضا نشدن خود را از مسائل روانشناختی می‌دانیدT بهتر است حتما با یک روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی صحبت کنید تا هرچه سریع‌تر این مسئله را حل و فصل کنید.

تماس با مشاور

3. مصرف مواد مخدر

مصرف مواد مخدر و محرک مختلف می‌تواند بر میزان میل جنسی، نعوظ و ارضا نشدن مردان تاثیرگذار باشد. برخی مردان به دلیل تحریک بیشتر و تاخیر در انزال به مصرف مواد مخدر و داروهای مختلف روی می‌آورند. این داروها و مواد ممکن است در کوتاه مدت موثر واقع شوند اما در بلندمدت چیزی جز نتیجه منفی به همراه خود ندارند.

 

بیشتر بخوانید : دلزدگی زناشویی | تعریف و اثربخشی انواع روش های درمان دلزدگی زناشویی

 

4. افزایش سن

با افزایش سن میل جنسی و میزان تحریک‌پذیری هم در آقایان و هم در خانم‌ها کمتر می‌شود و این یک مسئله طبیعی و زیستی است. نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر این مسئله باعث ایجاد نگرانی و اضطراب بیشتر در فرد شودT می‌تواند تاثیر منفی و مخرب بیشتری بر وضعیت میل جنسی و توان جنسی آقایان داشته باشد.

5. عوارض ارضا نشدن مردان | عدم علاقه به همسر

برخی از آقایان علاقه‌ای به همسر خود ندارند و از روی اجبار رابطه جنسی انجام می‌دهند. در چنین شرایطی طبیعی است که فرد در رابطه جنسی ارضا نشود.

6. عدم آشنایی با نقاط تحریک پذیر مرد

در برخی موارد خانم‌ها با نقاط تحریک‌پذیر همسرشان آشنایی ندارند و نمی‌توانند به اندازه کافی مرد را تحریک کنند تا به ارضا برسد. همچنین باور غلطی وجود دارد که فقط مردان باید با نقاط تحریک‌پذیر همسرشان آشنایی داشته باشند و آن نقاط را لمس و یا تحریک کنند. از این جهت آشنایی با نکات و مسائل زناشویی می‌تواند برای زوجین بسیار حائز اهمیت باشد.

 

بیشتر بخوانید : علت سرد شدن رابطه زناشویی | نشانه ها ، علل و راه های جلوگیری [/box

 

عوارض و پیامد‌های ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی

ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی عوارض و پیامدهایی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. آسیب به غده پروستات

عدم ارضا و یا عدم تخلیه کامل مایع منی می‌تواند باعث آسیب رساندن به غده پروستات و ورم بیضه شود. این مسئله به این دلیل اتفاق می‌افتد که در هنگام تحریک و نعوظ در مجاری ادرار و بیضه، تراکم خون ایجاد شده و عدم تخلیه منی و ارضا باعث آسیب رسانی به بدن می‌شود. همچنین برخی از متخصصین باور دارند که بین سلامت پروستات و انزال ارتباط وجود دارد. رابطه جنسی و ارضا شدن می‌تواند از تراکم عوامل و مواد سرطان‌زا در داخل غده پروستات پیشگیری کند.

2. عوارض ارضا نشدن مردان | آسیب روانی مرد

تخلیه منی و ارضا شدن می‌تواند باعث کاهش تنش و استرس و به نوعی تخلیه روانی باشد. در صورتی که ارضا در پایان رابطه جنسی رخ ندهد، این تخلیه روانی و کاهش تنش و آرامش ایجاد نمی‌شود و در صورت تکرار بیش از حد این مسئله، ممکن است فرد به ناتوانی جنسی، افسردگی، اضطراب، پرخاشگری و روابط بین فردی بد با همسرش دچار شود. شایع‌ترین مسئله‌ای که در این شرایط برای مردان پیش می‌آید پرخاشگری است.

3. کاهش صمیمیت و رابطه بین زوجین

علاوه بر آسیب‌های روانی که مرد در صورت ارضا نشدن تجربه می‌کند، روابط بین فردی زوجین هم ضعیف می‌شود. زیرا این مسئله مستقیما بر روی نارضایتی از رابطه جنسی تاثیر دارد و به مراتب تاثیر منفی در زندگی مشترک و صمیمت زوجین می‌گذارد. پیشنهاد می‌شود که در چنین شرایطی زوجین پیش‌نوازی و معاشقه را در حین رابطه جنسی بیشتر کنند.

4. عوارض ارضا نشدن مردان | افزایش احتمال خود ارضایی

در صورتی که زن برای مرد جذابیتی نداشته باشد و یا به هر دلیلی مرد علاقه‌ای به رابطه جنسی با همسرش نداشته باشد و در حین رابطه ارضا نشود، ممکن است برای ارضا شدن به سمت خودارضایی برود. در واقع می‌توان گفت که خودارضایی هم می‌تواند علت ارضا نشدن و هم پیامد ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی باشد.

5. افزایش احتمال اختلال نعوظ

رابطه جنسی کم و ارضا نشدن به مرور زمان باعث می‌شود که مرد کمتر تحریک شده و دچار مشکلاتی نظیر اختلال نعوظ گردد. آلت تناسلی یک ماهیچه است و در صورت عدم فعالیت و ارضا نشدن، تقویت نمی‌شود و دچار ناتوانی جنسی خواهد شد.

 

روش‌هایی برای بهبود و درمان ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی

برای موثر واقع شدن روش‌های درمانی، ابتدا باید علت مشکل پیدا شود. در صورت تشخیص صحیح علت، می‌توان از روش‌های درمانی استفاده کرد:

1. تمرینات تنفسی و درمان‌های روانشناختی

از آنجایی که در موارد متعددی علت ارضا نشدن مردان مشکلات و پریشانی‌های روان‌شناختی است، تمرینات تنفسی می‌تواند کمک کننده باشد. برای انجام این کار می‌توانید به صورت آرام بر روی یک صندلی بنشینید و دستتان را روی شکم قرار دهید. چندین نفس عمیق شکمی بکشید، به طوری که وقتی عمل دم یا بازدم را انجام می‌دهید دستتان بالا و پایین شود. بهتر است این کار را به طور روزانه بین 10 تا 20 بار انجام دهید. با این‌حال اگر علت مشکلتان به دلیل مسائل روان‌شناختی است، به یک روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی مراجه کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

2. عوارض ارضا نشدن مردان | تمرینات کگل

تمرینات کگل منجر به تقویت ماهیچه و عضلات کف لگن شده و باعث می‌شود تا بتوانید کنترل انزال را در به دست بگیرید. علاوه بر این انجام تمرینات کگل بر عملکرد جنسی آقایان هم تاثیر مثبت می‌گذارد.

3. دارودرمانی

در برخی مواقع دارودرمانی تنها راه درمان است. بسیاری از افراد به علت تحریک‌پذیری پایین ممکن است در طول رابطه جنسی ارضا نشوند. با مصرف دارو‌های مختلف و به تعادل رساندن هورمون‌های بدن می‌توان این مساله را برطرف کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

آیا مصرف مواد مخدر در ارضا شدن مردان موثر است؟

امروزه برخی از افراد برایاینکه بتوانند انزال دیرتری را تجربه کنند به سراغ مصرف مواد مخدر مختلفی می‌روند. ممکن است در کوتاه مدت مصرف این مواد موثر واقع شود اما در بلندمدت باعث عوارض مختلفی مانند ارضا نشدن و کم‌تحریکی در طول رابطه جنسی می‌شود. به عبارتی فرد پس از مدتی دیگر توانایی ارضا شدن در حین رابطه را از دست خواهد داد.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : عوارض ارضا نشدن مردان در رابطه



:: برچسب‌ها: عوارض ارضا نشدن مردان در رابطه ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

امروزه کاهش سن ازدواج یکی از مسائل جدی و قابل توجه در جامعه است و می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به افراد وارد کند. طلاق در سن کم یکی از مشکلاتی است که به دنبال ازدواج زودهنگام و دست زدن به انتخاب ناآگاهانه‌ اتفاق می‌افتد و می‌تواند موجب اثرات سو فراوانی در هر یک از زن و مرد شود. آمار و ارقام به دست آمده نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، نرخ طلاق در زوج‌های با سن پایین‌تر رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته که این امر نگرانی مسئولان و جامعه شناسان را در مورد تاثیرات جمعیتی و اجتماعی این معضل بر انگیخته است. با آگاهی از دلایل و پیامدهای طلاق در سن کم می‌توانید از این مساله پیشگیری نمایید. 

 

منبع : طلاق در سن کم

 

 

کاهش سن طلاق و افزایش زنان مطلقه

با روندی که سن طلاق و نرخ بروز آن در پیش گرفته است، سالانه با افزایش تعداد زنان بیوه که در سنین کم طلاق گرفته‌اند، مواجه هستیم. آمارها نشان می‌دهند بازه سنی که طلاق در آن بیشتر اتفاق می‌افتد از 20 تا 24 سالگی در زنان و 25 تا 29 سالگی در مردان است که این میانگین سنی طلاق حتی در دهه‌های پیشین که آمار طلاق بسیار پایین تر از میزان فعلی بوده است، نیز ثابت بوده و همین بازه‌های سنی را شامل می‌شد که خود نشان دهنده گسترش جمعیت زنان مطلقه کم سن در جامعه امروزی است.

 

صدمات اجتماعی – فردی طلاق در سنین کم

طلاق به تنهایی می‌تواند اثرات ناخوشایند بسیاری را بر زندگی فرد و جامعه بر جای بگذارد، حال اگر این طلاق در گروه سنی پایین‌تری اتفاق بیفتد، این صدمات به طرز ناگواری چند برابر خواهند شد و در این میان دختران آسیب بیشتری می‌بینند. اقدام برای طلاق جنبه‌های گوناگونی از زندگی وی از جمله فردی، جسمی، شخصیتی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده و دگرگون می‌کند و عواقب زیر را نیز به همراه دارد.

تماس با مشاور

1. کاهش محبوبیت در خانواده

یکی از این آسیب‌ها، نپذیرفتن و نادیده گرفتن و بها ندادن به کارها و رفتارهای دختر بیوه در محیط خانواده است. اگر دختر بعد از طلاق گرفتن به خانواده خود روی آورده و اقدام به زندگی با آن‌ها کند، ممکن است جوی سنگین و نسبتا پر خفقان بر فضای خانه و روابط بین اعضا حاکم شود و دیگر این دختر به عنوان فرزند پذیرفته شده‌ای که انواع حمایت‌های عاطفی، مادی و روانی را پیش از طلاق از جانب خانواده‌ها دریافت می‌کرد، شناخته نشود و به هر عملی که دست بزند از دید اعضای خانواده نادرست و کاملا خطا خواهد بود. تمامی این افکار که در جامعه ما در برابر یک خانم مطلقه در اذهان عمومی جای گرفته است ناشی از تفکرات، عقاید و ذهنیت‌های عمیق و قدیمی است که نسبت به زنان طلاق گرفته در طرز تفکر افراد رسوخ کرده و مخالفت با آن‌ها همواره تقبیح و تنبیه گردیده است.

2. طلاق در سن کم | کاهش حس اعتماد به نفس

یکی دیگر از صدمات بیوه شدن دختران در سنین پایین، کاهش حس اعتماد به نفس است. به دنبال رفتارهای نامناسب و آزار دهنده‌ای که افراد خانواده، بستگان یا نزدیکان فرد ممکن است از خود نشان دهند، فرد خود را به عنوان یک تهدید برای خانواده تلقی کرده و اعتماد به نفسش را از دست می‌دهد.

خانواده‌هایی که بر مبنای ارزش‌های فرهنگی و هنجارهای رایج در آداب خانوادگی این دختران را قبول نکرده و از پذیرش آن‌ها در جمع خود امتناع می‌ورزند، اصولا زمینه را برای کاهش اعتماد به نفس این دختران و احساس بی ارزش بودن و پوچی در آنان هموار ساخته و می‌توانند اثرات روانی مخربی را بر شخصیت و روابط این زنان با سایر افراد در جامعه داشته باشند. چنین شخصی با هر ثانیه از زمان که با نزدیکان یا دوستان خود سپری می‌کند، مدام خود را سرزنش کرده و به عنوان یک شی اضافه و فاقد اهمیت می‌پندارد.

3. طلاق در سن کم | شکست های مجدد

چنین زنانی وقتی می‌بینند که در محیط خانواده از مقبولیت سابق خود و اهمیت کافی برای کسی برخوردار نیستند، ممکن است دست به یک انتخاب تازه زده و بخواهند که شخص جدیدی را وارد زندگی خود کنند. این افراد با توجه به این که قبلا تجربه ناگواری را پشت سر گذاشته و توانایی لازم جهت به ثمر رساندن رابطه خود در ازدواج پیشین‌شان را به طور کامل کسب نکرده بودند، ممکن است در ازدواج دوم نیز از تفاهم کافی با شریک خود برخوردار نبوده و دچار شکست شوند.

4. افزایش فشار های روانی و عاطفی رفتارهای خطرناک

در شرایطی که فشار روانی و عاطفی وارده بر فرد مضاعف شده و از پشتیبانی کافی نیز در این زمینه بهره‌مند نمی‌باشد، ممکن است مشکلات متعدد روانی از جمله افسردگی، اجتناب از جمع‌های دوستانه یا خانوادگی، تمایل به گوشه گیری و فرو رفتن در افکار به طور مداوم بروز کند که گاه در موارد شدید و وخیم، فرد دست به آسیب رساندن به خود و خود کشی هم می‌زند. در چنین مواردی ضروری است که با شناسایی هر چه سریع‌تر افراد در معرض خطر و معرفی آنان به مراکز مشاوره و پشتیبانی، از هر گونه اتفاق غیر منتظره و پر خطر توسط آنان جلوگیری کنید. برای اطلاع از راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق کلیک کنید.

 

راهکارهای کاهش پیامدهای طلاق در سن کم

از نظر متخصصان این حوزه، تمامی افکار و اندیشه‌های غلط در رابطه با طلاق در نتیجه عدم وجود قوانین کارآمد در این حوزه حاصل شده است. در جوامعی که از زنان طلاق گرفته به شیوه هدفمند حمایت شده و امکانات لازم جهت در پیش گرفتن حرفه‌ای به خصوص ادامه دادن به تحصیل، حمایت اقتصادی و فرهنگی و همچنین مهیا کردن لوازم مورد نیاز جهت شروع به کار در شغلی معین در اختیارشان قرار داده می‌شود، کمتر در معرض ضعف و ناکارآمدی در این مرحله قرار گرفته و می‌توانند به طرز موثری به شکوفایی استعدادها و توانایی‌های خود بپردازند.

در چنین مواردی می‌توانید با کمک گرفتن از یک مشاور مجرب و مشورت کردن با وی، اقدام به طرح ریزی برنامه‌ای مشخص برای آینده‌تان کنید تا با سمت و سو بخشیدن به فعالیت‌ها و از سرگیری شیوه جدید زندگی، خود را با تغییرات حاصله تطابق داده و از آن‌ها در جهت منفعت و رشد روزافزون خود بهره ببرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول 

آیا طلاق در سن کم صحیح است؟

بهترین راهکار پیشگیری از وقوع طلاق است اما گاهی طلاق می‌تواند نجات بخش زندگی فرد باشد و با وجود عواقب متعددی که برای فرد به همراه دارد تنها راه چاره باشد. صدمات ناشی از طلاق در سن کم را می‌توان با استفاده از راهکارهای تایید شده توسط جامعه روانشناسان تقلیل بخشید و به مرور فرد را به شرایط طبیعی بازگرداند.

طلاق در سن کم چه عواقبی دارد؟

طلاق در سن کم می‌تواند عواقبی از قبیل افسردگی، تحمل قضاوت‌های خانواده و جامعه، دلتنگی برای همسر، ازدواج اشتباه برای بار دوم ، کاهش اعتماد به نفس و… را همراه داشته باشد. داشتن علم و آگاهی کافی در زمان بروز چنین شرایطی برای تصمیم گیری صحیح می‌تواند راه گشای مشکلات زندگی فرد باشد.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : طلاق در سن کم

 



:: برچسب‌ها: طلاق در سن کم ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در اردبیل کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در اردبیل پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

 

منبع :  مشاوره ازدواج در اردبیل

 

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در اردبیل | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در اردبیل

نام مرکز مشاوره ازدواج کرج آدرس
ذهن نو 02166419012
وصال بلوار طالقانی شمالی – کوچه شهید میرزایی – ساختمان سینا – طبقه ۳
نیک منش آدرس مرکز مشاوره ازدواج کرج – نیک منش : چهارراه طالقانی – ساختمان پزشکان ایرانیان – بلوک ۲ – طبقه اول
مشاوره آرامش برتر طالقانی ، بلوار هفت تیر ، ساختمان بورس ، طبقه چهارم ، واحد ۲۴
مرکز مشاوره الفبای زندگی جهانشهر ، بلوار ماهان ، نبش کوچه ی غزل ، ساختمان ماهان ، پلاک ٦٥ ، واحد ۳ ، طبقه ی دوم
مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج طراوت خیابان شهید بهشتی ، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، نرسیده بِه بازار ملاصدرا ، جنب داروخانه فیروزبخت
نگاه نو چهارراه هفت تیر ، مرکز تجاری اداری کیش ، طبقه سوم شمالی ، واحد ۴۰۲
دکتر امیر آرامی بین میدان شهدا و چهارراه طالقانی ، نرسیده به اداره پست ، ابتدای کنار گذر ، ساختمان پزشکان ارم ، طبقه ۹ ، واحد ۳۵
گروه زندگی برتر خیابان درختی ، روبروی میدان عطار ، ساختمان الماس ، واحد ۷
دفتر مشاوره منیژه جاسبی بین چهارراه هفت تیر و کارخانه قند ، ساختمان برلیان
کلینیک مشاوره و روان شناسی رام فر طالقانی جنوبی ، نبش خیابان شهید عابدینی ، جنب فست فود هایدا ، ساختمان آسمان ، طبقه ۱ ، واحد ۲
راه مهربانی مهرشهر ، فاز ۴ ، چهارراه مسجد جامع ، نبش خیابان۵۰۴ ، پلاک۲
دفتر مشاوره حیدری سه راه گوهردشت ، خیابان ولیعصر ۵ ، ساختمان سجادیان ، طبقه ۱ ، واحد ۲
موسسه ازدواج کلید آفرینش خیابان بهشتی ، بین پمپ بنزین حصارک و نمایندگی ایران خودرو ، ساختمان آفرینش
مرکز مشاوره و خدمات روانشناسى گلشن میدان شهدا ، ضلع غربى میدان ، بعد از آموزشگاه رحمانى ، ساختمان زرندى
مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی رازی خیابان طالقانی شمالی ، ابتدای بلوار ماهان
دکتر حسین روحانی چهار راه طالقانی ، جنب داروخانه دکتر چلنگر ، ساختمان هستی
مرکز مشاوره نظام سلامت محور خیابان شهید بهشتی ، بین میدان سپاه و بازار ملاصدرا ، روبروی باشگاه فرهنگی ورزشی سپاه ، جنب موسسه اعتباری ثامن – طبقه ۶، واحد ۶۰۲
مرکز مشاوره دکتر معین متری گلشهر ، بین خیابان پونه و بنفشه ، مجتمع جاوید ، طبقه سوم ، واحد ۵
مرکز مشاوره فراز اندیشان هفت تیر ، بلوار استقلال میدان بهارستان
مرکز مشاوره انگیزه حصارک ، بعد از خیابان المهدی ، ساختمان فرش آریانا ، طبقه ۲
مرکز مشاوره نیک منش چهار راه طالقانی ، ساختمان پزشکان ایرانیان ، بلوک ۲ ، طبقه اول
مرکز مشاوره جاهدی شاهین ویلا ، بین ۳ و ۴ شرقی ، طبقه ی فوقانی فروشگاه عبدی

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع :  مشاوره ازدواج در اردبیل

 

 



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در اردبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در ساری کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در ساری پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع : مشاوره ازدواج در ساری | بهترین مشاوران در شهرستان ساری

 

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در ساری | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در ساری

1- مرکز مشاوره مرهم، ابتدای خیابان 15 خرداد، کوچه دوم سمت راست، مجتمع مازیار

2- مرکز مشاوره رهنمود، خیابان معلم، رو به روی استاندارد، ساختمان تاج

3- مرکز مشاوره بامداد، خیابان فرهنگ، خیابان پیوندی، نبش پیوند 2

4- مرکز مشاوره طلوع، خیابان فرهنگ، ساختمان شهریار 3

5- مرکز مشاوره یاس سپید، خیابان خاقانی، رو به روی کانون زبان ایران، ساختمان احمد

6- مرکز مشاوره رهیافت، بلوار امیر مازندرانی، طبقه فوقانی بانک توسعه و تعاون، نبش کوچه اتحاد، ساختمان سینا،

7- مرکز مشاوره ذهن پویا، میدان معلم، بلوار پرستار شرقی، پلاک 122

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در ساری | بهترین مشاوران در شهرستان ساری



:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج در ساری | بهترین مشاوران در شهرستان ساری ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

امروزه تنوع طلبی جنسی یه یک مشکل جدی برای جوانان و افراد متاهل تبدیل شده است. میل به برقراری رابطه با جنس مخالف و تامین نیازهای جنسی یکی از اصلی‌ترین نیازهای ذاتی یک انسان به شمار می‌رود. اما در طی چند سال اخیر و با پیشرفت و شکوفایی رسانه‌های تصویری، بسیاری از افراد و به خصوص قشر جوان جامعه برای تامین نیاز خود به تنوع طلبی جنسی روی آورده‎اند. برخی از پزشکان تنوع طلبی جنسی را یک نوع اختلال می‌دانند که در ادامه ارضای جنسی نامطلوب و کم رنگ شدن روابط عاطفی شروع به شکل گیری می‌کند.  البته تمایل افراد به تنوع طلبی جنسی علاوه بر موارد ذکر شده، می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تماشای پورنوگرافی، صحنه‌های مستهجن و هیجان انگیز، سایت‌های مبلغ جنسی و… اشاره نمود. 

 

 

منبع : تنوع طلبی جنسی مردان در روانشناسی

 

 

تنوع طلبی جنسی چیست؟

تنوع جنسی به عنوان یک اختلال است که در همه افراد دیده می‌شود اما درجه بندی متفاوتی دارد. میزان شیوع این پدیده در مردان بسیار بیشتر از زنان می‌باشد. با توجه به نظر روانشناسان، اگر زن و مرد رابطه جنسی خوب و رضایتمندی داشته باشند، به هیچ عنوان سراغ تنوع طلبی نمی‌روند. یک فرد تنوع طلب علاقه مند به برقراری رابطه با زنان متعدد چه از لحاظ عاطفی و چه از لحاظ جنسی است و همواره سعی می‌کند به دنبال ایجاد تنوع در رابطه جنسی خود با دیگران باشد.

در واقع فرد تنوع طلب به کسی اتلاق می‌شود که از رابطه فعلی با همسر خود رضایت کافی ندارد و می‌خواهد روابط جنسی متفاوت را تجربه کند. بسیاری از روانشناسان و صاحب نظران، شخصی را که در زندگی شخصی خود نمی‌تواند لذت جنسی و ارضا شدن را تجربه کند، به فردی گرسنه تشبیه می‌کنند که فقط به دنبال غذاست و می‌خواهد طعم انواع و اقسام مختلف غذاها را بچشد.

 

بیشتر بخوانید : رابطه جنسی پرخطر | بعد از نزدیکی پر خطر چه کنیم؟

     

 

تماس با مشاور

دلایل ایجاد حس تنوع طلبی در افراد

ریشه اصلی شکل گیری این پدیده جنسی را می‌توان عدم رضایتمندی از رابطه جنسی فعلی و ارضای نامناسب جنسی برشمرد. همچنین تماشای صحنه‌ها و فیلم‌های نامتعارف جنسی و سایت‌های غیر مجاز، در بروز هیجانات کاذب افراد نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کنند و از محرک‌های اصلی و عوامل تکمیل کننده این پدیده جنسی محسوب می‌شوند. نرسیدن به ارضای کامل جنسی و کم رنگ شدن عشق و محبت در رابطه زناشویی و همچنین عدم رضایتمندی کافی از شریک جنسی، فرد را وادار می‌کند جهت تامین نیاز جنسی و عاطفی خود روابط متعدد با اشخاص مختلف را تجربه نماید.

 

آیا تنوع طلبی جنسی در زنان نیز وجود دارد؟

در واقع امروزه پدیده تنوع طلبی با وجود محرک‌های ذکر شده، در زنان نیز مشاهده می‌شود اما میزان شیوع بسیار پایینی دارد. در بسیاری از موارد مشاهده شده که زنان با پسران مجرد یا متاهل وارد رابطه شده‌اند. تنوع طلبی در زنان بر خلاف مردان با هدف تامین کمبودهای جنسی صورت نمی‌گیرد و دلیل متفاوتی دارد. معمولا زنان به دلیل کمبود محبت و خلاء عاطفی، به برقراری رابطه با جنس مخالف گرایش پیدا کرده که به دنبال آن، رابطه نامشروع جنسی شکل می‌گیرد.

 

عوارض منفی تنوع طلبی در زندگی افراد

عوارض منفی و آسیب‌های ناشی از تنوع طلبی در همه افراد یکسان است اما در واقع افرادی که تعهد خانوادگی دارند و متاهل هستند آسیب‌های شدیدتری را متحمل می‌شوند. به طور مثال امکان دارد فردی که دچار تنوع طلبی جنسی است، وارد رابطه جدیدی شده و به شریک زندگی خود خیانت کند که این امر می‌تواند مشکلات متعددی را رقم بزند. آسیب‌های ناشی از تنوع طلبی، در وهله اول دامن‌گیر زندگی فرد شده و مشکلاتی نظیر طلاق و از هم پاشیدن یک زندگی خانوادگی را به دنبال دارد. در چنین شرایطی مسلما فرزندان نمی‌توانند از این مهلکه جان سالم به در ببرند و به طور حتم مشکلاتی همچون طلاق و کشمش بین پدر و مادر، آینده آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

زنی که با یک مرد تنوع طلب ازدواج می‌کند، ممکن است آزارهای روحی و عاطفی شدیدی را تجربه کند و در نتیجه آن به بیماری‌های مختلفی دچار شود. بنابراین نباید عوارض و آسیب‌های تنوع طلبی را نادیده گرفت. در این بین علاوه بر از هم پاشیدن خانواده، خود فرد تنوع طلب نیز بسیار آسیب می‌بیند. چنین افرادی به طور معمول در ذهن خود میان انتخاب لذت و وفاداری در جدال هستند و در نهایت با خاموش کردن ندای وجدان خود، لذت را انتخاب می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از مردان تنوع طلب همیشه سعی در توجیه کردن رفتارهایشان دارند و در این مورد از موضوعاتی همچون شرعی بودن چند همسری و ذاتی بودن حس تنوع طلبی بهره می‌برند.

 

راهکارهای مناسب جهت بهبود تنوع طلبی‌جنسی

اگر در شریک زندگی‌تان علائم تنوع طلبی را مشاهده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم راهکارهای زیر را جهت رفع این مشکل به کار ببرید:

1. در وهله اول سعی کنید با آرامش و متانت با او گفتگو کرده و به هیچ عنوان او را چشم چران یا خیانت کار خطاب نکنید. به او بفهمانید که دوستش دارید و نمی‌توانید حضور افراد دیگر را در زندگی‌تان تحمل کنید.

2. ریشه تنوع طلبی در بسیاری از مردان جامعه، ناامنی‌های روحی و خلاهای روانی عنوان شده است. بنابراین شما باید کاری کنید که او خودش را باور داشته باشد و سعی کنید تا حد امکان کنارش باشید تا تنها نماند.

3. اگر شریک زندگیتان به تنوع طلبی جنسی عادت کرده، تغییر دادن آن بسیار سخت و دشوار است. اما سعی کنید به هیچ عنوان بهانه‌ها و انکارهای او را باور نکنید. شما باید بدانید که هیچ تقصیری در نوع شخصیت و رفتار همسرتان ندارید.

4. اگر با به کارگیری راهکارهای ذکر شده، احساس کردید هیچ تغییری در همسرتان مشاهده نشده، بهتر است برای ادامه درمان از یک مشاور روانشناس کمک بگیرید. اغلب روانشناسان بر این باورند که تنوع طلبی یک نوع اختلال روانی و اعتیاد رفتاری محسوب می‌شود که باید درمان شود. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط صحیح با همسر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

_آیا تنوع طلبی قابل درمان است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در واقع تنوع طلبی جنسی یک اختلال روانی است که به واسطه عوامل متعددی که در زندگی فرد رخ داده به وجود می‌آید و مانند دیگر اختلالات روانی قابل درمان بوده و نیاز به مراجعه به یک مشاور یا روانشناس دارد.

_دلیل تنوع طلبی جنسی چیست؟

تنوع طلبی جنسی دلایل متعددی داشته دارد مانند مشاهده بیش از حد فیلم‌های مستهجن و یا کمبودهای عاطفی و جنسی از جانب همسر که باید توسط روانشناس ریشه یابی شده و دلیل اصلی آن مشخص شود.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : تنوع طلبی جنسی مردان در روانشناسی

 



:: برچسب‌ها: تنوع طلبی جنسی مردان در روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

زوج درمانی یکی از شاخه‌های روانشناسی است که با هدف اصلاح مشکلات و بهبود کیفیت رابطه میان دو نفر ایجاد شده است. اگرچه زن و شوهرها اکثریت افرادی هستند که برای زوج درمانی مراجعه می‌کنند بااین‌حال اصطلاح زوج، به هرگونه رابطه دونفره گفته می‌شود به همین خاطر حتی حل اختلافات میان دو دوست نیز می‌تواند بخشی از اهداف زوج درمانی باشد. در جلسات زوج درمانی درمانگران تلاش می‌کنند تا کیفیت ارتباط میان طرفین بهبود یابد و دلایلی که باعث کاهش کیفیت رابطه می‌شود را شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. درعین‌حال شما می‌توانید در شرایطی که با طرف مقابل خود هیچ مشکلی ندارید نیز برای بهبود کیفیت ارتباط خود از زوج درمانی استفاده کنید. با توجه به نوع مشکل و دلایلی که برای آن وجود دارد از روش‌های مختلفی برای زوج درمانی استفاده می‌شود که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

 

منبع : زوج درمانی

 

 

زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی شاخه‌ای از روانشناسی است که به دنبال اصلاح رابطه میان دو نفر است. درنتیجه برخلاف باور عموم زوج درمانی راهکاری نیست که تنها برای زن و شوهرها مناسب باشد و تمامی افرادی که در رابطه خود مشکلاتی را احساس می‌کنند می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند. برای مثال اگر شما با دوست یا هم‌اتاقی خود دچار مشکل شده‌اید نیز می‌توانید از زوج درمانی استفاده کنید.

زوج‌درمانگران ابتدا توضیح شما از مشکل پیش‌آمده را می‌شنوند و سپس بدون جانب‌داری از فردی خاص یا گوشزد کردن اشتباهات دیگری سعی می‌کنند تا با آموزش برخی اصول به طرفین، به آن‌ها در بهبود وضعیت ارتباط خود کمک کنند.

خدمات زوج‌درمانگران

شما می‌توانید برای درمان هرگونه مشکلی که در ارتباط میان شما و طرف مقابل ایجاد شده از زوج درمانی استفاده کنید و حتی در شرایطی که مشکل خاصی نیز میانتان وجود ندارد برای پیشگیری از بروز اختلاف یا بالا بردن کیفیت رابطه از یک زوج‌درمانگر کمک بگیرید. بااین‌حال برای برخی از خدماتی که در زوج درمانی ارائه می‌شود تقاضای بیشتری وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشاوره پیش از ازدواج

انتخاب شریک زندگی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که هریک از ما در طول زندگی با آن مواجه می‌شویم. با توجه به اهمیتی که این تصمیم‌گیری در زندگی آینده و شرایط روحی فرد خواهد داشت بهتر است پیش از هرگونه اقدامی از مناسب بودن طرف مقابل برای شروع زندگی اطمینان پیدا کنید. مشاوره پیش از ازدواج میزان تناسب شخصیت شما با طرف مقابل را مشخص کرده و همین‌طور راهکارهایی را برای نحوه تعامل با یکدیگر در اختیارتان خواهد گذاشت. آموزش‌هایی که در طی جلسات مشاوره پیش از ازدواج به طرفین داده می‌شود باعث خواهد شد تا احتمال بروز تنش و اختلاف در زندگی آن‌ها کاهش پیدا کند. این موضوع با توجه به اینکه معمولاً بیشتر اختلافات در اوایل زندگی و به دلیل آشنایی کمتر طرفین با یکدیگر بروز پیدا می‌کند می‌تواند تأثیر بالایی در داشتن یک زندگی موفق داشته باشد.

تماس با مشاور

برای اطلاع از روند دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

کمک به حل اختلافات

در طول رابطه مشکلات و چالش‌های بسیاری میان شما و همسرتان ایجاد خواهد شد. نحوه مدیریت این مشکلات تأثیر بسیاری در کیفیت رابطه و احساس قلبی شما نسبت به یکدیگر خواهد داشت. این مشکلات می‌تواند به دلیل دخالت و بدرفتاری خانواده‌ها، تفاوت‌های فرهنگی و یا بحران‌هایی مانند خیانت روی بدهد. در این شرایط زوج درمانی به شما کمک خواهد کرد تا دلایل مشکلات پیش‌آمده را شناسایی کرده و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

روانشناسان معتقدند بی‌توجهی به حل اختلافاتی که در طول یک رابطه ایجاد می‌شود باعث خواهد شد تا آن‌ها در ذهن فرد باقی مانده و با بروز هر مشکل جدیدی تمامی خاطرات تلخ مربوط به آن مجددا در ذهن فرد روشن شود. این موضوع به‌مرورزمان باعث خواهد شد تا کیفیت رابطه کاهش پیداکرده و حتی حجم دلخوری‌ها به میزانی افزایش پیدا کند که شما دیگر نتوانید دلیل اصلی مشکلات را پیدا کنید. به همین خاطر بهتر است پیش از مزمن شدن مشکلات در یک رابطه برای حل آن‌ها اقدام کنید.

افزایش کیفیت رابطه

حتی در شرایطی که مشکل خاصی میان زوجین وجود ندارند آن‌ها می‌توانند برای بالا بردن کیفیت رابطه از زوج درمانی استفاده کنند. نیاز به دوست داشتن طرف مقابل و همین‌طور دریافت محبت از جانب آن‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازها در زندگی هر فرد است و زوج‌درمانگران خدماتی را برای رسیدن به این خواسته به شما ارائه خواهند کرد.

درمان مشکلات جنسی

مشکلات جنسی یکی از جدی‌تری دلایلی هستند که باعث آسیب دیدن رابطه زوجین خواهند شد و بسیاری از افراد به دلیل شرمی که از بیان آن‌ها دارند معمولاً به دنبال پیدا کردن راهی برای درمان نخواهند بود. کمک به حل این مشکلات یکی از اقداماتی است که زوج‌درمانگران برای شما انجام خواهند داد. درصورتی‌که درمانگر به این نتیجه برسد که مشکلات جنسی در رابطه شما به دلیل سردی عاطفی ایجاد شده برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی خواهد کرد و در غیر این صورت به زوجین در پیدا کردن روانشناس متخصص درزمینهٔ مشکلات جنسی کمک خواهد کرد. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

آیا شما به زوج درمانی نیاز دارید؟

برخی نشانه‌ها در رابطه میان شما و همسرتان نشان‌دهنده این است که نیاز به استفاده از خدمات زوج درمانی دارید. علاوه بر این دلایل درصورتی‌که شما احساس می‌کنید درزمینهٔ خاصی نیاز به دریافت آموزش و کمک دارید نیز می‌توانید از روانشناسان کمک بگیرید. توجه داشته باشید همان‌طور که گفته شد این مشکلات می‌تواند در هر رابطه دیگری به‌غیراز ازدواج نیز وجود داشته باشد.

عادی شدن زندگی

اگر احساس می‌کنید رابطه شما حالت سرزندگی و نشاط سابق را ازدست‌داده و دیگر به‌اندازه گذشته از کنار هم بودن لذت نمی‌برید بهتر است این موضوع را جدی بگیرید. عادی و یکنواخت شدن زوجین برای یکدیگر یکی از مشکلاتی است که بی‌توجهی به آن می‌تواند باعث بروز بحران‌هایی مانند خیانت و یا ایجاد طلاق عاطفی در یک رابطه شود. علاوه بر این نتایج تحقیقات نشان می‌دهد میزان رضایت از زندگی و احساس نشاط در افرادی که رابطه عاطفی گرمی دارند به‌مراتب بالاتر از سایرین است درنتیجه اگر احساس می‌کنید ارتباط عاطفی شما به‌اندازه گذشته صمیمی نیست بهتر است برای رسیدن به شرایط مطلوب تلاش کنید.

زیاد شدن مشاجره‌ها

اگر دعوا و ناراحتی میان شما و همسرتان بیشتر شده این می‌تواند زنگ خطری برای مشکلاتی در رابطه شما باشد که بهتر است برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید. افزایش مشاجرات به این معناست که شما و همسرتان توانایی صحبت کردن صحیح با یکدیگر را ندارید و یا موضوعی میان شما حل‌نشده باقی مانده است. علاوه بر این با توجه به پیامدهای منفی که مشاجرات خانوادگی در سلامت روان شما و سایر اعضای خانواده به‌ویژه فرزندان می‌گذارد بهتر است برای برطرف کردن این شرایط تصمیم بگیرید.

بروز بحران

ارتباط شما و همسرتان می‌تواند دستخوش مشکلات جدی مانند اعتیاد یا خیانت شود. در چنین شرایطی اگر تصمیم دارید رابطه با همسرتان را حفظ کنید بهتر است با کمک گرفتن از زوج درمانی راهکارهایی را برای حل کردن مشکل پیش‌آمده و ترمیم آسیب‌هایی که ارتباط شما از این مشکل دیده آموزش ببینید. بسیاری از افرادی که پس از خیانت یا سایر مشکلات جدی مثل ضرب و شتم به زندگی مشترک بازمی‌گردند پس از مدتی متوجه خواهند شد که نمی‌توانند اختلافات پیش‌آمده را فراموش کنند و این موضوع زندگی آن‌ها را مجدداً با بحران مواجه خواهد کرد. درنتیجه بهتر است در چنین شرایطی استفاده از زوج درمانی را جدی بگیرید.

نبود تفاهم

اگر احساس می‌کنید صحبت‌های شما و همسرتان به نتیجه مفیدی نمی‌رسد و نمی‌توانید خواسته‌هایتان را به‌درستی به یکدیگر منتقل کنید و یا در شرایطی که احساس می‌کنید تفریح‌ها و دیدگاه‌های شما در زندگی یکسان نیست می‌توانید با کمک گرفتن از زوج ‌درمانی و بهره بردن از روانشناسی ازدواج پیش از جدی‌تر شدن عدم تفاهم‌هایتان برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. برای کسب اطلاع بیشتر از روانشناسی ازدواج کلیک کنید. 

زوج درمانی | مخالفت همسر با مراجعه به درمانگر

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زوجین با آن مواجه می‌شوند این است که علی‌رغم وجود مشکلات، طرف مقابل تمایلی به شرکت در جلسات زوج درمانی ندارد. با توجه به اینکه عدم همکاری طرف مقابل می‌تواند اثربخشی زوج درمانی را تا حدودی تحت تأثیر قرار دهد شما می‌بایست برای این موضوع راه‌حلی پیدا کنید.

با همسرتان صحبت کنید

اگر فکر می‌کنید رابطه شما نیاز به دریافت خدمات تخصصی دارد دلایل خود را برای همسرتان بیان کنید و با توضیح احساسات خود به او نشان دهید تا چه حد استفاده از جلسات زوج درمانی برای شما اهمیت دارد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مهارت گفت و گوی موثر زوجین کلیک کنید.

از مشاور بخواهید با همسرتان صحبت کند

شما می‌توانید از مشاور بخواهید با همسرتان صحبت کرده و او را برای یک جلسه ملاقات حضوری دعوت کند. با توجه به اینکه مخالفت با زوج درمانی در بسیاری از مواقع معمولاً پس از شروع جلسه اول و با تغییر ذهنیت فرد از بین می‌رود درنتیجه دعوت درمانگر و حضور فرد در مرکز مشاوره می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد.

روان‌درمانی فردی

اگر علی‌رغم تمامی تلاش‌های شما همسرتان حاضر به شرکت در جلسات مشاوره نیست بهتر است درمان را به‌صورت انفرادی ادامه دهید. حضور شما در جلسات درمان اگرچه به‌اندازه حضور هر دو نفر اثربخش نیست بااین‌حال نتایج آن بهتر از رها کردن درمان است. زوج‌درمانگر در چنین شرایطی آموزش‌هایی را راجع به نحوه مدیریت رابطه و تعامل با طرف مقابل به شما آموزش خواهد داد که می‌تواند تا حدودی به کاهش تنش‌ها کمک کند.

ساختار جلسات زوج درمانی

با توجه به اینکه هدف در زوج درمانی بهبود شرایط رابطه است جلسات معمولاً برخلاف درمان فردی به‌صورت سه‌نفره و با حضور زوجین و درمانگر صورت می‌گیرد. البته درصورتی‌که درمانگر احساس کند نیاز دارد با طرفین به‌صورت خصوصی صحبت کند ممکن است در طول درمان برخی جلسات نیز به‌صورت فردی برگزار شود. جلسات مشترک معمولاً برای مدتی در حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول کشیده و طبیعتاً هزینه این شیوه از درمان نیز بیشتر از درمان فردی است.

رویکردهای مختلف زوج درمانی

زوج درمانی شناختی-رفتاری

در این شیوه از زوج درمانی درمانگر تلاش خواهد کرد تا رفتارهای اشتباه زوجین را پیداکرده و شیوه‌های صحیح‌تری از تعامل را به آن‌ها آموزش بدهد. برای مثال ممکن است برخی از زوجین چگونگی صحبت یا انتقاد کردن از یکدیگر را بلد نباشند و این باعث بروز مشکل در میان آن‌ها باشد. درمانگران شناختی-رفتاری شیوه صحیح این قبیل رفتارها را به زوجین یاد می‌دهند. همچنین در طول این جلسات درمانگر تصورات و باورهای اشتباه زوجین را نیز شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی خواهد کرد. برای مثال این باور که طرف مقابل می‌بایست خود متوجه خواسته‌ها یا انتظارات شما باشد و یا این تصور که پس از ازدواج دیگر دلیلی برای رسیدگی به‌ظاهر وجود ندارد ازجمله مسائلی هستند که می‌تواند مشکلاتی را در رابطه ایجاد نماید و درمانگر می‌بایست آن‌ها را با افکار سازنده‌تری جایگزین نماید. برای شناخت بیشتر درباره رویکرد شناختی-رفتاری کلیک کنید.

ایماگوتراپی

ایماگوتراپی شیوه‌ای از زوج درمانی است که معتقد است زوجین در تمامی لحظات زندگی و حتی شرایطی که در ظاهر به‌شدت با یکدیگر اختلاف دارند مشتاقانه به دنبال یافتن راه‌حلی برای سامان دادن به اوضاع زندگی مشترک خود هستند و همین‌طور نحوه تعامل میان زوجین را به دیدگاه‌هایی که فرد راجع به والدین خود دارد نسبت می‌دهد. مهم‌ترین نکته در ارتباط با ایماگوتراپی این است که این شیوه از درمان تنها در شرایطی که هر دو نفر در جلسه درمانی حضور داشته باشند قابل انجام است.

زوج درمانی پویشی

درمانگران پویشی معتقدند رابطه میان زوجین به‌صورت ناهشیار تحت تأثیر ارتباط آن‌ها با والدین یا سایر افراد مهم زندگی است. به همین خاطر در طی جلسات تلاش می‌شود تا این تمایلات ناهشیار موردبررسی قرارگرفته و پس از آگاهی فرد از این موضوع رفتارها و باورهای جدید به وی آموزش داده می‌شود.

زوج درمانی هیجان مدار

در این شیوه از درمان بیشتر بر سبک دل‌بستگی زوجین و هیجانات منفی و نامناسبی که در زندگی آن‌ها وجود دارد تمرکز می‌شود. درمانگران سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک‌های تخلیه هیجانی یا آرام‌سازی به زوجین کمک کنند تا با مدیریت شرایط هیجانی ارتباط میان زوجین را بهبود ببخشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. چه زمانی باید به زوج درمانگر مراجعه کرد؟

اگر احساس می‌کنید رابطه شما به حد گذشته خوشایند نیست و یا تعداد مشاجرات در ارتباط شما افزایش پیدا کرده بهتر است از یک زوج‌درمانگر کمک بگیرید. همچنین اگر در رابطه شما بحران خاصی مانند خیانت پیش‌آمده و یا صرفاً به دنبال بالاتر بردن کیفیت رابطه هستید نیز می‌توانید از این درمان استفاده کنید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : زوج درمانی



:: برچسب‌ها: زوج درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید که چگونه می‌توان به جبران آسیب خود ارضایی پرداخت؟ خود ارضایی به عنوان عادتی غلط و آسیب‌زا معمولا در نوجوانی آغاز شده و گاهی اوقات ممکن است برای همیشه همراه فرد باقی بماند. عادتی که جدای از آسیب‌های جسمانی، آسیب‌های روانی زیادی نیز به همراه دارد. برخی معتقدند که آسیب‌های خودارضایی جبران ناپذیر و همیشگی است اما عده‌ای از متخصصان نظرشان بر خلاف این مسئله می‌باشد. خودارضایی هم در پسران و هم در دختران وجود دارد اما در پسران به دلیل اینکه اندام تناسلی آن‌ها بیرونی است، انجام عمل خود ارضایی آسان‌تر بوده و می‌­توانند در هر شرایطی به سادگی این کار را انجام دهند. با آگاهی از راه‌های جبران آسیب خود ارضایی و کمک گرفتن از یک فرد متخصصف می‌توانید مشکلات ناشی از آن را برطرف سازید. 

 

منبع : جبران آسیب خود ارضایی

 

 

آسیب های خود ارضایی

درباره خودارضایی مطالب ترسناک زیادی وجود دارد که باید گفت کمی از آن‌ها اغراق است. البته شکی در این نیست که خودارضایی به جسم و روان آسیب می‌­زند اما اکثر آسیب‌های آن جبران پذیر است.

آسیب‌های جسمی خود ارضایی

-ضعف عضلانی و جسمانی

-ضعف حافظه و حواس پرتی

-بی حالی و کمبود انرژی

-آسیب به اندام‌های حسی آلت تناسلی که باعث حساسیت بیش از حد آن شده و ممکن است حتی به بی اختیاری ادرار و انزال نیز بیانجامد.

-کمبود آب بدن (یکی از آسیب‌های خودارضایی، ضعف بینایی است و دلیل آن نه اثر مستقیم خودارضایی، بلکه کاهش آب بدن و به تبع آن کاهش آب چشم است که می‌­تواند در بلند مدت به بینایی آسیب بزند.)

[box type="shadow"]
بیشتر بخوانید : خودارضایی در زنان | رفع عوارض خودارضایی در زنان [/box] 

آسیب‌های روانی خود ارضایی

-اعتیاد به پورنوگرافی و خودارضایی

-اضطراب

-افسردگی

-احساس گناه و کاهش اعتماد به نفس

-ناتوانی در برقراری رابطه جنسی سالم

[box type="shadow"]
بیشتر بخوانید : خودارضایی در مردان | علت شروع خودارضایی در مردان [/box] 

جبران آسیب خود ارضایی | چرا خود ارضایی باعث آسیب می‌شود؟

ارضای جنسی یا به عبارت دیگر ارگاسم، یک فرایند چند بعدی است که در آن هم روان و هم جسم فرد درگیر است. ارضای سالم باید در رابطه جنسی سالم و با همراهی شریک جنسی اتفاق بیفتد و زمانی که این اتفاق نمی‌­افتد، آسیب زا خواهد بود. در خودارضایی، حتی از نظر جسمی نیز بدن نیاز جنسی خود را رفع شده نمی‌­بیند. زمانی که شما رابطه جنسی برقرار می­‌کنید، تمام اندام جنسی و جسمی شما در حال تکاپو و فعالیت هستند و ارضا، واقعی است. اما زمان خودارضایی، فرد خود و اندام جسمی خود را مجبور به قرار گرفتن در موقعیت رابطه جنسی می­‌کند. این مسئله در بلند مدت باعث آسیب به اندام‌های حسی آلت تناسلی شده و باعث می‌­شود فرد نتواند یک رابطه جنسی سالم را تجربه کند.

از نظر روانی نیز زمانی که شما در حال معاشقه و برقراری رابطه عاشقانه هستید، هورمون‌های مغز در حال ترشح هستند و فعل و انفعالات بسیاری در حال رخ دادن در مغز و روان آدمی است. بنابراین زمان خودارضایی به دلیل عدم وجود این محرک‌های سالم جنسی، مغز دچار تعارض شده و ممکن است حتی هورمون‌های آسیب زایی ترشح کند که به مرور به میل جنسی و تحریک جنسی فرد آسیب می‌­زند.

 

جبران آسیب خود ارضایی

اکثر آسیب های خودارضایی به مرور زمان از بین خواهد رفت اما باید بدانید که این فرایند زمان بر است. برای جبران آسیب خود ارضایی باید به مدت زمان اعتیاد و میزان تاثیر آن بر زندگی روزمره و روابط‌ میان فردی‌تان توجه کنید. برای آشنایی با انواع روش‌های ترک خودارضایی کلیک کنید. در ادامه برخی از راه‌های جبران آسیب های خودارضایی عبارتند از:

1. داشتن یک رابطه جنسی سالم

یکی از اصلی‌ترین راه‌های ترک خود ارضایی و جبران آسیب‌های آن، داشتن یک رابطه عاشقانه و جنسی سالم است که می‌­تواند فرد را نسبت به خودارضایی بی نیاز کند. البته در این راه همراهی شریک زندگی شما برای جبران آسیب خود ارضایی ضروری است.

2. تغذیه مناسب

مایع منی مردان شامل حجم زیادی از مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، فسفر، پتاسیوم و غیره می‌باشد که اسپرم نیز، بخشی از این مایع منی است که 2 الی 5  درصد مایع منی را شامل می­‌شود. بنابراین با هر بار ارضا، حجم زیادی از این مواد خارج می‌­شود و نیاز به جبران دارد. خوراکی‌هایی با طبع گرم مانند زنجبیل، موز، عسل، مواد حاوی کلسیم مانند لبنیات، تخم شربتی، پروتئین، سبزیجاتی مانند پیاز، سیر و پیازچه و تمام موادی که طبع گرم دارند برای جبران آنی آسیب های خودارضایی مناسب هستند.

3. ورزش منظم

همانطور که می‌­دانید بهترین، کم هزینه‌ترین و قطعی‌ترین راه پیشگیری و درمان اکثر بیماری‌ها، ورزش سالم و منظم است. ورزش روزانه نه تنها ضعف عضلانی و جسمانی ناشی از خود ارضایی را جبران می‌­کند، بلکه اثر زیادی در جبران آسیب‌های روانی ناشی از خود ارضایی دارد. اگر یک معجزه برای سلامتی خود می­‌خواهید، ورزش منظم را در نظر بگیرید. روزانه ده دقیقه پیاده روی و ورزش هوازی کافی است.

4. جبران آسیب خود ارضایی | اصلاح سبک زندگی

مهم‌ترین بعد سبک زندگی، ساعات کافی و سالم خواب است. دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن، به خودی خود آسیب زاست و زمانی که با آسیبی مثل خود ارضایی همراه شده باشد، تاثیر منفی زیادی بر بدن می‌گذارد. بنابراین بهبود ساعت خواب، تغذیه سالم، توجه به آرامش روانی، ارتباط سالم، شغل مناسب و... تمام ابعاد سبک زندگی سالم است.

5. کمک گرفتن از روانشناس

خودارضایی یک مسئله بسیار پیچیده است و بسیاری از بخش‌های روان و جسم آدمی را درگیر خود می­‌کند. دلیل شروع، ادامه و ناتوانی در ترک کردن خود ارضایی، همه و همه پر از ابعاد پنهان است که تنها یک متخصص می‌­تواند آن‌ها را کشف کرده و به فرد بیمار برای کاهش یا ترک این عادت کمک کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

منبع : جبران آسیب خود ارضایی

 



:: برچسب‌ها: جبران آسیب خود ارضایی ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در تبریز کدام اند؟ در این مراکز چه خدماتی به زوجین ارائه می شود؟ مشاوره ازدواج یکی از خدماتی است که توسط روانشناسان حرفه‌ای در حیطه زوج و خانواده ارائه می‌شود. در این سبک از مشاوره، روانشناس به طرفین کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری در مورد خود و دیگری دست پیدا کنند و با بررسی ملاک هایی که در مورد ازدواج دارند، واقع بینانه‌تر در مورد آینده خود تصمیم بگیرند. ما در ادامه این مقاله برای رفاه حال شما به معرفی بهترین مراکز مشاوره در تبریز پرداخته ایم. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره از هر جایی تنها با یک تماس از متخصصان در پایتخت به صورت تلفنی و یا انلاین خدمات بگیرید، فقط کافی است برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در تبریز

 

 

مشاوره ازدواج چیست و به چه مسائلی می پردازد؟

مشاوره ازدواج یکی از انواع خدماتی است که توسط روانشناسان متخصص در حیطه زوج و خانواده به عموم مردم ارائه می شود. استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا ملاک های خود برای شروع زندگی مشترک را بیشتر بشناسید و در حقیقت به نوعی خودآگاهی دست پیدا کنید.

هم چنین در این جلسات از طریق مصاحبه و تست های روانشناسی می توانید در مورد صفات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل خود نیز به شناخت بیشتری دست یابید. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج موضوعات بسیار متنوعی می توانند مورد بحث و بررسی قرار بگیرند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مسائل مالی، اعتقادی، نیازهای عاطفی، مهارت های ارتباطی، میزان تمایل برای بچه دار شدن، نوع نگاه طرفین  به رابطه جنسی، قدرت تصمیم گیری و توانایی کنترل خشم در هر دو نفر اشاره کرد. این حیطه را روانشناسی ازدواج می نامند.

 

تماس با مشاور

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ازدواج

در مشاوره ازدواج شما علاوه بر شناخت خود و شریک آینده تان می توانید به کمک درمانگر مهارت های لازم برای زندگی را ارتقا داده و در نتیجه با آمادگی بیشتری مسیر جدید را آغاز نمایید. همین مسئله به شما کمک می کند تا دیدگاه واقع بینانه تری در مورد ازدواج داشته باشید و در برخورد با مشکلات راحت تر از رویکرد حل مسئله استفاده نمایید. مسلما زوجینی که علاوه بر جذابیت‌های اولیه از نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر نیز آگاهی دارند و مشکلات زندگی را بیشتر می‌شناسند،  در سازگاری با یکدیگر موفق‌تر از سایر زوجین عمل خواهند کرد. برای آشنایی با مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

 

مشاوره ازدواج در تبریز | ویژگی های بهترین مراکز مشاوره ازدواج

برای اینکه بتوانید مرکز مشاوره قابل اعتمادی را برای مشاوره ازدواج انتخاب نمایید، در نظر گرفتن چند ملاک مهم می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ملاک‌ها اشاره کرده ایم. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

1- برخورداری از متخصصین حرفه ای  

یک مرکز مشاوره معتبر تلاش می‌کند از متخصصین حرفه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج کمک بگیرد. روانشناسان بالینی در گرایش خانواده و سایر روانشناسانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد هستند و در حوزه زوج درمانی فعالیت می‌کنند، از جمله متخصصینی هستند که می‌توانند به ارائه خدمات مشاوره ازدواج بپردازند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید توسط این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد، انگیزه ازدواج طرفین است.

2- داشتن مجوز رسمی برای فعالیت

مراکز مشاوره معتبر و قابل اعتماد مراکزی هستند که از نهادهای رسمی دارای مجوز فعالیت هستند. در کشور ما دو نهاد سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام روانشناسی نهادهایی هستند که مجوز فعالیت را برای مراکز مشاوره عمومی و تخصصی صادر می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل ازدواج چگونه باید باشد؟

 

3- انعطاف پذیری در ارائه خدمات

امروزه مراکز مشاوره تلاش می کنند تا برای رفاه حال مراجعان انعطاف پذیری بیشتری در ارائه خدمات خود به خرج دهند. از همین رو بسیاری از آن ها علاوه بر مشاوره حضوری، امکان برگزاری جلسات به صورت تلفنی و آنلاین را هم فراهم می کنند. این مسئله به افراد کمک می کند تا از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرند و به این ترتیب در وقت و هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است | آشنایی با مشکلات ازدواج دوم

 

آدرس مراکز مشاوره ازدواج در تبریز

1- مشاوره ازدواج رشد در تبریز _ آدرس مرکز مشاوره ازدواج تبریز – رشد تبریز: تبریز ، خیابان ۱۷ شهریور جدید ، روبروی ناحیه ۲ آموزش و پرورش

2- مشاوره ازدواج صدرا در تبریز _ تبریز ، خیابان ۱۷ شهریور ، روبروی بستنی وحید ، برج امپراتور ، طبقه اول ، واحد B

3- مشاوره ازدواج شمس _ آدرس مرکز مشاوره ازدواج تبریز – شمس: تبریز ، خیابان آبرسان ، درمانگاه خصوصی بیمارستان شمس

4- مشاوره ازدواج الهام _ تبریز ، تقاطع خیابان ۱۷ شهریور جدید و طالقانی، روبروی بانک مسکن ، ساختمان امروز ـ طبقه دوم

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

– آیا می توانیم به صورت انفرادی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بله، جلسات مشاوره ازدواج می توانند به صورت انفرادی یا هم زمان با حضور هر دو نفر برگزار شوند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مشاوره ازدواج در تبریز

 

 



:: برچسب‌ها: انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مخالفت خانواده پسر با ازدواج برای بسیاری از دختران و پسران جوان تبدیل به چالش مهمی برای شروع زندگی مشترک می‌شود و باعث می‌گردد تا آن‌ها همواره به دنبال راهکاری برای حل این موضوع و رسیدن به عشق خود باشند. برای مخالفت خانواده پسر با ازدواج دلایل بسیاری وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به نامناسب دانستن انتخاب فرزندشان برای ازدواج و اختلافات فرهنگی و مالی اشاره کرد. فارغ از اینکه دلیل مخالفت خانواده با ازدواج چیست این موضوع می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری را در زندگی شما ایجاد کند و حتی در بسیاری از مواقع می‌تواند باعث پایان یافتن رابطه و جدایی باشد. به همین خاطر بهتر است راهکاری برای از بین بردن مخالفت آن‌ها پیدا کنید. در همین راستا کمک گرفتن از مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند تا حد زیادی برای خروج از این چالش به شما کمک کند.

 

منبع : مخالفت خانواده پسر با ازدواج

 

 

 

مخالفت خانواده پسر با ازدواج

مخالفت خانواده پسر با ازدواج می‌تواند یکی از مشکلات جدی باشد که در یک رابطه ایجاد می‌شود و به میزانی که این مخالفت شدت بیشتری داشته یا پسر به خانواده خود وابسته‌تر باشد مخالفت می‌تواند اثرات منفی جدی‌تری در زندگی فرد ایجاد نماید. این موضوع آقایان را از روز اول در دوراهی میان همسر و خانواده قرار می‌دهد و به‌ویژه زمانی که طرف مقابل دائماً به شما گوشزد کند که به‌عنوان یک مرد می‌بایست توانایی تصمیم‌گیری مستقل را داشته باشید باعث دشوارتر شدن شرایط برای شما خواهد شد.

مخالفت خانواده پسر با ازدواج فرزندشان می‌تواند حتی تا سال‌ها پس از ازدواج نیز ادامه پیدا کند. ممکن است خانواده هرگز عضو تازه‌وارد را به‌عنوان عروس خود نپذیرند و این موضوع را دائماً در رفتار و صحبت‌های خود به وی گوشزد کنند. همچنین روانشناسان معتقدند با توجه به فرهنگ خانواده‌ها در کشور ما، مخالفت خانواده پسر یا حتی دختر با ازدواج می‌تواند شانس موفقیت ازدواج را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. به همین خاطر بهتر است پیش از ازدواج موافقت اعضای خانواده خود را به دست آورید.

 

بیشتر بخوانید : نقش خانواده در ازدواج | نقش والدین در ازدواج فرزندان چیست ؟

 

دلایل مخالفت خانواده پسر با ازدواج

اختلافات فرهنگی و مالی

تفاوت طبقاتی میان دو خانواده می‌تواند یکی از دلایل مخالفت خانواده پسر با ازدواج باشد. این تفاوت می‌تواند در شرایط مالی یا فرهنگی دو خانواده وجود داشته باشد. با توجه به اهمیتی که میزان این تفاوت در زندگی مشترک شما خواهد داشت بهتر است راجع به این موضوع به‌دقت بیاندیشید. توجه داشته باشید که شما علاوه بر همسرتان می‌بایست با خانواده وی نیز در ارتباط باشید و درنتیجه تناسب می‌بایست میان خانواده‌ها نیز وجود داشته باشد.

تماس با مشاور

در نظر داشتن فردی دیگر

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث مخالفت خانواده پسر با ازدواج باشد این است که آن‌ها فرد دیگری را به‌عنوان عروس خود در نظر گرفته باشند. در چنین شرایطی بهتر است با خانواده خود صحبت کنید و دلایل بهتر بودن انتخاب خود نسبت به نظر آن‌ها را برایشان بیان کنید.

نامناسب بودن زمان ازدواج از دلایل مخالفت خانواده پسر با ازدواج

دلیل مخالفت برخی از خانواده‌ها با ازدواج پسرشان نامناسب دانستن فرد موردنظر او نیست. بلکه خانواده‌ها احساس می‌کنند فرزندشان آمادگی کافی برای ازدواج و مدیریت یک زندگی را ندارد. اگر شما احساس می‌کنید علی‌رغم تصور خانواده توانایی کافی برای شروع زندگی مستقل را دارید بهتر است توانایی‌های خود را به آن‌ها نشان دهید تا نگرانی‌هایشان برطرف شود.

مخالفت با نحوه آشنایی

دوستی‌های پیش از ازدواج ازجمله موضوعاتی است که برخی خانواده‌ها با آن مخالفت دارند و درنتیجه نمی‌خواهند فرزندشان همسر آینده خود را از این طریق انتخاب نماید. در چنین شرایطی بهتر است از خانواده خود بخواهید مدتی را برای شناخت بیشتر فرد موردنظر شما و خانواده او اختصاص دهند و تصمیم‌گیری را به پایان این دوره واگذار نمایید. 

 

بیشتر بخوانید : دوستی های قبل از ازدواج چه فوائد و آسیب هایی دارد؟

 

تمایل به وابستگی فرزندان

بعضی از والدین تمایل دارند فرزندانشان هرگز مستقل نشده و برای همیشه در کنار آن‌ها زندگی کنند. به همین خاطر با ازدواج آن‌ها به‌عنوان تهدیدی که قرار است باعث جدایی فرزندشان شود مخالفت خواهند کرد. این موضوع به‌ویژه در مادرانی که ارتباط عاطفی قوی با همسر خود ندارند بیشتر دیده می‌شود. با توجه به اینکه وابستگی می‌تواند در طول زندگی مشترک شما نیز مشکلاتی را به همراه داشته باشد بهتر است در شرایطی که احساس می‌کنید دلیل مخالفت‌ها چنین چیزی است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

مسائل مالی از دلایل مخالفت خانواده پسر با ازدواج

مخالفت خانواده پسر با ازدواج گاهی نیز می‌تواند به دلیل اختلاف مالی بر سر مسائلی نظیر مهریه ایجاد شده باشد. در چنین شرایطی بهتر است با همسرتان صحبت کرده و توافق خود را به هر دو خانواده اعلام کنید. سعی کنید در ارتباط با مسائل مختلف خود و همسرتان تصمیم گرفته و از ایجاد حاشیه‌ها جلوگیری کنید.

 

بیشتر بخوانید : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل از ازدواج چگونه باید باشد؟

 

اهمیت مخالفت خانواده پسر با ازدواج

برای بعضی از افرادی که علی‌رغم مخالفت خانواده‌ها تصمیم دارند با یکدیگر ازدواج کنند این سؤال پیش خواهد آمد که مخالفت خانواده‌ها با ازدواج می‌تواند چه مشکلاتی را برای زندگی مشترک آن‌ها ایجاد کند؟ مخالفت خانواده پسر با ازدواج باعث بروز مشکلاتی می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اختلافات ادامه‌دار

در بسیاری از موارد اختلاف خانواده با عروس جدید برای مدت طولانی یا حتی تا همیشه باقی خواهد ماند و این موضوع به این معناست که شما از ابتدا زندگی پرحاشیه‌ای را شروع خواهید کرد. این حاشیه‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در زندگی مشترک شما شود که ممکن است توانایی مدیریت آن‌ها را نداشته باشید.

ایجاد دوراهی عاطفی

مردانی که علی‌رغم مخالفت خانواده با همسر دلخواه خود ازدواج می‌کنند خود را در تعارض میان خانواده و همسر قرار می‌دهند و مدیریت این موضوع انرژی روانی بسیاری را از آن‌ها خواهد گرفت. این موضوع می‌تواند تا جایی پیش برود که شما مجبور به کنار گذاشتن خانواده یا همسرتان شوید. همچنین فرزندان شما نیز در آینده درگیر این تعارضات می‌شوند و از داشتن یک خانواده و فامیل منسجم محروم خواهند بود.

طلاق یا سردی عاطفی

تجربه نشان می‌دهد با توجه به فرهنگ کشور ما که خانواده نخست هر فرد جایگاه بالایی برای وی دارد مخالفت خانواده‌ها با ازدواج باعث بروز مشکلات و حاشیه‌های بسیاری در زندگی مشترک شما می‌شود که گاهی مدیریت کردن آن‌ها غیرممکن خواهد بود و این موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن کیفیت رابطه عاطفی یا حتی طلاق باشد.

برای آگاهی بیشتر درباره دخالت والدین در ازدواج کلیک کنید.

راهکارهایی برای رفع مخالفت خانواده پسر با ازدواج

با توجه به پیامدهایی که مخالفت خانواده پسر با ازدواج می‌تواند در زندگی شما ایجاد کند بهتر است تلاش کنید تا پیش از ازدواج موافقت همه اعضا را به دست آورده و شروع زندگی خود را با خاطرات شیرینی رقم بزنید. ازجمله راهکارهایی که برای جلب رضایت خانواده می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید موارد زیر را دربر می‌گیرد.

با خانواده صحبت کنید

سعی کنید در یک شرایط مناسب ازنظر زمان و مکان با اعضای خانواده خود صحبت کرده و خواسته‌تان را مطرح نمایید. اگر احساس می‌کنید صحبت کردن هم‌زمان با تمامی اعضای خانواده احتمال موفقیت صحبت‌ها را کاهش می‌دهد با هریک از آن‌ها به‌طور خصوصی صحبت کنید. بهتر است این کار را با عضوی از خانواده شروع کنید که جلب رضایت وی آسان‌تر است و سپس با کمک همین فرد سایرین را نیز راضی کنید. در طی گفت‌وگو با اعضای خانواده خود به این مسائل توجه داشته باشید:

  • به صحبت‌های دیگران با دقت گوش دهید و به آن‌ها نشان دهید نگرانی‌هایشان را می‌فهمید. به خاطر داشته باشید مخالفت یکسره و جانب‌داری بیش‌ازحد باعث شکست خوردن بحث می‌شود.
  • دلایل خود برای مناسب دانستن فرد موردنظرتان را برای خانواده بیان کنید و سعی کنید سؤالات آن‌ها را جواب دهید تا ابهامی باقی نماند.
  • از خانواده خود بخواهید مدتی را به شما برای ارتباط با فرد موردنظرتان زمان بدهند و تصمیم‌گیری را به ایجاد شناخت بیشتر از یکدیگر موکول کنید.

روبه‌رو کردن خانواده با فرد موردعلاقه‌تان

در شرایطی که دلیل مخالفت خانواده نامناسب دانستن فردی است که برای ازدواج انتخاب کرده‌اید شاید بهتر باشد این فرد را با خانواده خود روبه‌رو کنید و فرصت صحبت با یکدیگر را برای آن‌ها ایجاد نمایید. به عبارتی خانواده شما می‌بایست زمانی را برای دفاع از خود به شخص موردعلاقه شما بدهند و پس از شنیدن صحبت‌های او قضاوت کنند.

مشاوره پیش از ازدواج

یکی از اقداماتی که روانشناسان خانواده در جلسات مشاوره پیش از ازدواج انجام می‌دهند بررسی دلایل مخالفت خانواده‌ها و تلاش برای جلب موافقت آن‌هاست. درنتیجه استفاده از مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند یکی از راهکارهای مفید برای برطرف کردن مخالفت خانواده پسر باشد. روانشناسان در طی جلسات مشاوره میزان تناسب شما و طرف مقابل را بررسی کرده و درصورتی‌که مخالفت خانواده‌ها بی‌دلیل باشد از طریق برگزاری جلسات گروهی به شما برای به دست آوردن موافقت آن‌ها کمک خواهند کرد. همچنین در شرایطی که شما و طرف مقابلتان علی‌رغم تمامی مخالفت‌ها تصمیم دارید با یکدیگر ازدواج کنید مشاورین راهکارهایی را برای مدیریت زندگی مشترک با وجود حواشی که در آن ایجاد خواهد شد به شما آموزش می‌دهند. برای اطلاع از روند دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. مخالفت خانواده پسر با ازدواج چه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد؟

این مخالفت می‌تواند باعث پایان یافتن رابطه باشد اما در شرایطی که علی‌رغم مخالفت خانواده شما تصمیم به ازدواج گرفته‌اید باید به این موضوع توجه داشته باشید که حداقل برای مدتی خود را در یک دوراهی عاطفی میان همسر و خانواده خود قرار می‌دهید و این موضوع انرژی روانی بسیاری را از شما خواهد گرفت.

2. چطور می‌توان خانواده پسر را برای ازدواج راضی کرد؟

سعی کنید با خانواده صحبت کنید و دلایل مخالفتشان را بشنوید. اگر برای دلایل آن‌ها پاسخی دارید مطرح کنید و یا از آن‌ها بخواهید اجازه دهند مدتی را برای آشنایی با طرف مقابل اختصاص دهید و تصمیم‌گیری را به پایان این دوره موکول کنید. استفاده از مشاوره پیش از ازدواج نیز می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مخالفت خانواده پسر با ازدواج

 



:: برچسب‌ها: مخالفت خانواده پسر با ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

افسردگی مزمن که در اصطلاح تخصصی بیشتر با نام‌های دیس تایمی، افسرده خویی و اختلال افسردگی پایدار شناخته می‌شود، نوعی افسردگی است که در آن علائم اختلال به شدت افسردگی اساسی وجود ندارند اما این علائم به مدت بسیار طولانی‌تری در فرد باقی می‌مانند و در نتیجه چالش‌های زیادی را در زندگی او ایجاد می‌کنند. در ادامه این مقاله در مورد علائم افسردگی مزمن، علل بروز و روش‌های درمان آن اطلاعات بیشتری را ارائه کرده‌ایم. برای کسب آگاهی در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات خلقی کلیک کنید. 

 

 

منبع : افسردگی مزمن چه نشانه هایی دارد

 

 

 

 

افسردگی مزمن چیست و چه علائمی دارد؟

افسردگی مزمن یکی از انواع اختلالات افسردگی است که در اصطلاح تخصصی روان پزشکی بیشتر با نام های دیس تایمی، افسرده خویی و افسردگی پایدار شناخته می‌شود. در این شرایط فرد نسبت به افسردگی اساسی علائم کمتری از از اختلال خلقی را بروز می‌دهد. با این حال این علائم به مدت طولانی‌تری (دست کم به صورت دو ماه کامل) همراه او خواهند بود و در نتیجه به بروز چالش‌های مزمن در زندگی می‌انجامند. از جمله مهم‌ترین نشانه‌های ابتلا به افسردگی مزمن باید به موارد زیر اشاره کرد:

-نداشتن علاقه و انگیزه کافی برای انجام فعالیت‌های روزمره
-احساس غمگینی و پوچی مفرط در زندگی
-ناامیدی نسبت به خود، دیگران و آینده
-احساس خستگی مفرط و نداشتن انرژی کافی برای انجام فعالیت‌ها
-اعتماد به نفس پایین، خودانتقادگری مفرط یا دچار بودن به احساس بی کفایتی
-تحریک پذیری مفرط یا تجربه خشم مفرط
-تجربه ناتوانی‌هایی در تمرکز و تصمیم گیری
-کاهش میزان فعالیت و ثمربخشی در زندگی
-درگیری با احساس گناه شدید
-داشتن اشتهای بسیار کم یا بالعکس اشتهای زیاد و پرخوری
-دچار بودن به اختلالات خواب نظیر بی خوابی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم افسردگی کلیک کنید. 

تماس با مشاور

 

علل بروز افسردگی مزمن

افسردگی مزمن همانند اختلال افسردگی اساسی یک علت واحد ندارد. بلکه متخصصان بر این باورند که این مشکل از تعامل علل و فاکتورهای گوناگون پدید می‌آید. از جمله مهم‌ترین عواملی که در بروز افسردگی مزمن نقش دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تفاوت های زیستی  

عوامل زیستی نظیر ژنتیک یا تفاوت‌هایی در ساختارهای مغزی می‌توانند در بروز اختلالات روانشناختی از جمله افسردگی مزمن تاثیر گذار باشند. در واقع افرادی که زمینه ژنتیکی ابتلا به این مشکلات را دارند، بیش از دیگران احتمال دارد که هنگام قرار گرفتن در شرایط سخت و ناکام کننده علائمی از از اختلالات افسردگی را از خود نشان دهند.

2- میزان انتقال دهنده های عصبی

امروزه پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که اختلالات افسردگی با کاهش برخی انتقال دهنده‌های عصبی در مغز همراه هستند. از جمله مهم‌ترین این انتقال دهنده‌ها می‌توان به سروتونین و نوراپی نفرین اشاره کرد. از همین روست که بسیاری از متخصصین در درمان افسردگی از داروهای ضد افسردگی و افزایش دهنده سروتونین استفاده می‌کنند.

با این حال برخی مطالعات بیانگر آنند که افت سطوح انتقال دهنده‌های عصبی و شیمیایی مغز علت افسردگی نیستند بلکه پیامد آن هستند. علل افسردگی بیش از هرچیز به عوامل روانشناختی برمی‌گردد و به درمان‌های غیر دارویی نظیر روان‌درمانی فردی و خانواده درمانی نیاز دارد. اگر ریشه‌های روان شناختی افسردگی برطرف شود، سطوح انتقال دهنده‌ها نیز به طور خودکار به حالت اولیه باز خواهند گشت.

3- رویدادهای زندگی

رویدادهای استرس‌زای زندگی یکی از دلایل عمده بروز انواع اختلالات افسردگی از جمله افسرده خویی هستند. از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی که می‌توانند منجر به بروز دیس تایمی شوند باید به از دست دادن والدین در سال‌های اولیه زندگی، از دست دادن عزیزان، درگیری با مشکلات مزمن در زندگی نظیر فشارهای کاری و مالی و سایر مواردی از این قبیل اشاره کرد.

 

پیامدهای ابتلا به افسردگی مزمن

از آنجایی که افسرده خویی مدت زمان زیادی در زندگی فرد باقی می‌ماند، می‌تواند چالش‌های زیادی را به همراه داشته باشد. از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که در این شرایط اتفاق می‌افتند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-کاهش کیفیت زندگی در ابعاد مختلف
-مبتلا شدن همزمان به سایر اختلالات روانشناختی نظیر افسردگی اساسی و اضطراب
-پناه بردن به به مواد و الکل برای کاهش رنج‌های روانی
-بروز تعارضات بین فردی و مشکلات خانوادگی به دلیل کج خلقی دائمی
-دچار شدن به افکار مرگ و افزایش ریسک خودکشی

 

درمان افسردگی مزمن

برای درمان افسردگی مزمن روش‌های متفاوتی وجود دارد. برای مثال کمک گرفتن از جلسات روان درمانی با رویکردهای روان تحلیلی نظیر رویکرد روانپویشی و تحلیل روابط ابژه می‌توانند تا حد بسیاری کمک کننده باشند. همچنین رویکردهای شناختی رفتاری نیز امروزه در اکثر تحقیقات پژوهشی توانسته‌اند تاثیرگذاری خود را در درمان انواع اختلالات روانی از جمله اختلالات افسردگی نشان دهند. برای ارزیابی دقیق‌تر مشکل خود و دریافت درمان‌های مناسب لازم است که به یک روان شناس بالینی مراجعه نمایید. در صورتی که روانشناس تشخیص دهد در کنار جلسات روان درمانی به دریافت داروهای ضد افسردگی نیز نیاز دارید، شما را به یک روان پزشک ارجاع خواهد داد. برای کسب اطلاعات در زمینه درمان افسردگی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

– آیا افسردگی مزمن با داروهای ضد افسردگی درمان می‌شود؟

درمان‌های دارویی ممکن است برای بهبود افسردگی مزمن لازم باشند اما به تنهایی کافی نیستند. افراد باید حتما به کمک یک روانشناس از جلسات روان درمانی نیز برای بهبود مشکل خود کمک بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره افسردگی کلیک کنید. 

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : افسردگی مزمن چه نشانه هایی دارد

 



:: برچسب‌ها: افسردگی مزمن چه نشانه هایی دارد ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی آمل کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی آمل و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی آمل

 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی آمل دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی آمل

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی آمل | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی آمل | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی آمل

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02166419012


سوالات متداول 

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی آمل



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی آمل ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج از جمله عواملی است که باعث نارضایتی زوجین شده و می‌تواند به طلاق منجر گردد. با این حال این موضوع نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد چراکه گاهی علل نداشتن رابطه جنسی از عواملی نظیر اختلالات روانی و یا مصرف برخی داروها نشات می‌گیرد که این مسئله در کوتاه مدت بوده و فرد می‌تواند بعد از مدتی رابطه لذت بخشی را تجربه نماید اما اگر این رفتار مداوم باشد لازم است که برای درمان اقداماتی صورت گیرد. در ادامه به دلایل نداشتن رابطه و پیامدهای آن در کنار راهکارهایی برای بهبود رابطه زوجین بعد از ازدواج اشاره خواهیم کرد. بهره بردن از مشاوره جنسی به زوجین کمک می‌کند تا رابطه لذت بخشی را تجربه نمایند. 

 

منبع : نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

 

 

 

اهمیت داشتن رابطه جنسی چقدر است؟

داشتن رابطه جنسی با همسر از ارکان‌های مهم زندگی زناشویی و حفظ ارتباط صمیمانه بین آن‌هاست. رابطه جنسی در واقع دارای تاثیرات مثبتی بر سلامت جسم و روح زوجین بوده و ترک آن پیامدهای ناگواری از جمله طلاق و بیماری‌های روحی و روانی را در پی خواهد داشت. همچنین رابطه جنسی نشانگر میزان تعلق زوجین به همدیگر است که می‌تواند در آینده در سبک فرزندپروری آنان نیز اثرگذار باشد. معمولا زوجینی که به دلایل مختلفی رابطه جنسی ندارند و یا رابطه آنان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست سطح رضایت از زندگی پایین تری را تجربه می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید : عدم تفاهم جنسی با همسر | فقط آنطور که من می خواهم باید بخواهی

 

علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

افسردگی و اختلالات روانی

افرادی که از اختلال افسردگی رنج می‌برند معمولا غمگین و بی حوصله به نظر می‌رسند و احساس لذت و شادی ندارد. این افراد میل به تنهایی داشته و از اجتماع گریزان است. همه این عوامل تهدید کننده سلامت روان هستند و به نوبه خود تاثیرات منفی بر رابطه جنسی بین زن و شوهر می‌گذارند. همچنین دیگر اختلالات روانی نیز از جمله وسواس می‌تواند باعث شود که حساسیت یکی از زوجین در رابطه با تمیزی و کثیفی شرایط را سخت کند. 

تجربه تجاوز جنسی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

یکی از علل نداشتن رابطه جنسی را می‌توان در تجربه تجاوز جنسی جست و جو کرد. وقتی فرد مورد تجاوز قرار می‌گیرد روح و روان او بهم می‌‌ریزد و از هر اتفاقی که به یاد آورنده آن تجاوز باشد و خاطره آن اتفاق تلخ را در وی زنده کند، فرار می‌کند. در این شرایط لازم است که ابتدا با همسر خود گفت‌وگو کنید تا بدانید چه شرایطی یادآور خاطرات تلخ است و از آن دوری کنید.

تماس با مشاور

عوارض جانبی داروها

مصرف داروهایی چون داروی ضد افسردگی و داروی فشار خون دارای عوارض جانبی مختلفی است که از جمله آن سردی در روابط میان زوجین می‌باشد. این مسئله در نتیجه باعث می‌شود تمایل به رابطه کاهش یابد.

مشکلات هورمونی از علل نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

اختلال‌های تیروئید، تومورهای غده هیپوفیز و در نتیجه کاهش تولید هورمون تستوسترون از جمله عواملی هستند که می‌توانند در نداشتن رابطه جنسی در هر زمان و یا بعد از ازدواج نقش داشته باشند.

مشکلات عاطفی و ارتباطی

وجود درگیری‌های لفظی و رفتاری بین زن و شوهر امری طبیعی خواهد بود اما در صورتی که این رفتار باعث نشود که از یکدیگر فاصله بگیرند و نسبت به هم بی میل شوند. در واقع وقتی مدام درگیری و دعوا بر سر موضوعات مختلف وجود داشته باشد، زن و شوهر از هم دوری می‌کنند و روابط سردی بین آن‌ها حاکم می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : دلزدگی زناشویی | تعریف و اثربخشی انواع روش های درمان دلزدگی زناشویی

 

پیامدهای نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

افزایش استرس

ایجاد رابطه جنسی موجب افزایش فعالیت مغز، افزایش قدرت جسمی و کاهش تولید هورمون‌های اضطراب و استرس می‌شود. زن و شوهر به واسطه رابطه عشقی خود از شر استرس‌ها نجات می‌یابند. در طول مدت برقراری رابطه جنسی هورمون‌هایی مانند استروژن، پرولاکتین و تستوسترون ترشح می‌شود که موجب می‌گردد بدن در حال آرامش قرار بگیرد. در حالی که نداشتن این رابطه سبب افزایش استرس و اضطراب می‌شود.

کاهش اعتماد به نفس

عدم برقراری رابطه جنسی باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود. تصور اینکه زوج قادر به کسب رضایت جنسی همسرش نیست و نمی‌تواند آنطور که همسرش می‌خواهد رابطه جنسی برقرار کند سبب کاهش اعتماد به نفس وی می‌شود. عدم داشتن اعتماد به نفس باعث بی میل شدن به رابطه جنسی می‌شود و زن و شوهر را نسبت به همدیگر سرد و بی میل می‌کند.

بیماری‌های قلبی از پیامدهای نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

به دلیل اینکه رابطه جنسی نیاز به توانایی زیاد داشته و قلب در حین برقراری رابطه جنسی به نوعی ورزش می‌کند، شما از سلامت بیشتری برخوردار خواهید بود. در صورتی که رابطه جنسی صورت نگیرد احتمال افزایش بیماری‌های قلبی بالا می‌رود.

عفونت‌های ادراری

با انجام رابطه جنسی، عفونت‌های دستگاه ادرار از مجرای ادراری خارج می‌شود. در صورتی که رابطه جنسی صورت نپذیرد، عفونت‌های ادراری از بدن خارج نشده و تشدید می‌یابند. 

راهکارهایی برای بهبود رابطه زوجین و داشتن رابطه جنسی

نداشتن رابطه جنسی مسئله ساده و کم اهمیتی نیست. چه بسا تداوم یک زندگی مشترک بر پایه ایجاد آن استوار باشد. بنابراین می‌بایست اقدامات لازم برای شکل گیری زمینه ایجاد رابطه جنسی انجام گیرد.

  • ابراز محبت به همسر و در آغوش کشیدن وی
  • مصرف غذاهای گرم
  • گفتگو کردن با یکدیگر
  • افزایش مهارت‌های زندگی
  • عدم مقایسه کردن همسرتان با دیگران
  • اهمیت به آراستگی ظاهر
  • درمان بیماری‌های روحی و روانی

در صورتی که با وجود راهکارهای گفته شده بازهم از نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج رنج می‌برید و نتوانستید رابطه خود را با همسرتان بهبود بخشید می‌توانید با مراجعه به روانشناس و سکس تراپیست در بهبود وضعیت خود و همسرتان گام بردارید. در واقع روانشناس با توجه به تجربه و علمی که دارد با ارائه راهکارهای مختلف باعث بهبود رابطه‌تان خواهد شد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

نقش کیفیت رابطه عاطفی زوجین بر رابطه جنسی چگونه است؟

زن و شوهرهایی که عاشقانه همدیگر را دوست دارند و به عواطف هم اهمیت می‌دهند میل بیشتری به سمت لمس کردن یکدیگر و ایجاد رابطه جنسی دارند. در مقایسه با این حالت می‌توان به رابطه‌هایی اشاره کرد که پر از چالش و درگیری هستند. عدم دوست داشتن همسر و وجود اختلافات بین آن‌ها باعث می‌شود روز به روز از همدیگر فاصله بگیرند و به ایجاد رابطه جنسی بی میل گردند.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج

 

 



:: برچسب‌ها: نداشتن رابطه جنسي بعد از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص زولپیدم که با نام تجاری آمبین شناخته می‌شود، خاصیت ضدتشنج، ضد اضطراب و آرامبخشی دارد. امروزه با توجه به مشغله‌ها و استرس‌های زندگی روزمره بسیاری از افراد از بی‌خوابی و مشکلات خواب رنج می‌برند و برای حل مشکل خود به دنبال راهی آسان و سریع می‌گردند. به همین دلیل اغلب به سراغ قرص‌های خواب‌آور می‌آورند؛ زولپیدم یکی از انواع این داروهاست که در مدت زمانی کوتاه اثر بخشی آن مشخص می‌شود. هر چند این دارو می‌تواند مشکلات خواب شما را جبران کند اما عوارضی را به همراه دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از روش‌های غیر دارویی و کمک مشاوره روانشناسی بهره بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کنترل استرس کلیک کنید. 

 

منبع : قرص زولپیدم 

 

 

 

قرص زولپیدم چیست؟

زولپیدم که با نام آمبین هم شناخته می‌شود، اغلب جهت درمان اختلالات خواب تجویز می‌شود و همچنین از بیدار شدن فرد در نیمه شب جلوگیری می‌کند. دو نوع از این قرص در دسترس است؛ نوع اول که در آن انتشار به سرعت و تقریبا بعد از پانزده الی بیست دقیقه بعد از مصرف اتفاق می‌افتد و برای افرادی که نمی‌توانند به راحتی به خواب بروند مورد استفاده قرار می‌گیرد و خواص آن بلافاصله بعد از مصرف هویدا می‌شود.

نوع دوم آن که انتشار طولانی است، برای افرادی که مشکلات خواب عمیق دارند و در اواسط خواب بیدار می‌شوند، تجویز می‌گردد. خواص این نوع از زولپیدم در فاصله‌های زمانی مشخص در بدن فرد آزاد می‌شود. زولپیدم به صورت کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نیمه عمر این دارو دو تا سه ساعت است و به طور کلی نباید بیشتر از یک هفته مورد مصرف قرار گیرد چرا که ترکیبات موجود در آن عوارض منفی را برای فرد به همراه دارد. در نوع اول آن دارو به سرعت عمل می‌کند و فرد ممکن است هنگام انجام کار دچار خواب‌آلودگی و چرت زدن شود. خطر زمین خوردن در سالمندان بعد از مصرف این دارو زیاد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قرص‌های ضد اضطراب کلیک کنید. 

 

تماس با مشاور

خطرات و عوارض مصرف قرص زولپیدم

این دارو هم به لحاظ جسمانی و هم روانی عوارضی را برای فرد مصرف کننده به همراه دارد. ممکن است بدن فرد در اثر مصرف زولپیدم دچار واکنش‌های آلرژیک شود حتی اگر قبلا یک یا چند دوره از آن مصرف کرده باشد.

از جمله عوارض جانبی این دارو می‌توان به تهوع، خواب‌آلودگی، دوبینی، سردرد و در برخی موارد احساس سرخوشی اشاره کرد. مصرف زولپیدم در دوز بالا، افزایش دمای بدن، احساس آشفتگی و پرخاشگری را به دنبال دارد و در برخی موراد منجر به بروز کارهای خطرناک، افزایش فشار خون، لکنت و هذیان‌گویی می‌شود.

برخی عوارض از جدیت کمتری برخوردار هستند و به ندرت بروز پیدا می‌کنند؛ مانند خشکی دهان،سکسکه، توهم دیداری و واکنش‌های روانی دیگر که کمتر مشاهده شده‌اند. راه رفتن در خواب عارضه‌ی دیگری است که به صورت انگشت شمار گزارش شده. همچنین زولپیدم گاه با احساس سرخوشی و مستی برای فرد همراه است.

 

بیشتر بخوانید : اختلالات اضطرابی | معرفی انواع و درمان اختلالات اضطرابی در DSM5

 

موارد منع مصرف

مصرف آمبین برای افرادی که به افسردگی مبتلا هستند توصیه نمی‌شود و لازم است با احتیاط و تنها با اجازه‌ی پزشک آن را مصرف کنند؛ چرا که مصرف آن باعث افزایش و تعمیق دلسردی شده و افکار خودکشی را در این بیماران افزایش می‌دهد. عمده‌ترین عوارض مصرف این دارو بر مادران باردار است. مصرف خودسرانه‌ی آن در بارداری سلامت مادر و جنین را به خطر می‌اندازد و خطر سقط جنین را تا حد زیادی بالا می‌برد. پس در چنین شرایطی استفاده از روش‌های غیر دارویی خط اول درمان هستند، برای آشنایی با سایر روش‌های درمان اضطراب کلیک کنید.

 

خطر اعتیاد به قرص زولپیدم

مصرف خودسرانه و افزایش دوز مصرف بدون اطلاع پزشک، خطر اعتیاد را به همراه دارد. حتی اگر یک قرص بیشتر از میزان مورد نیاز مصرف کنید، وابستگی ایجاد می‌شود. زولپیدم پس از مدتی حالت تحمل در فرد ایجاد می‌کند؛ به این صورت که بعد از مدتی دوز مصرفی کافی نبوده و فرد برای به خواب رفتن مقدار بیشتری قرص مصرف می‌کند و کم کم به آن وابسته می‌شود.

در صورت لزوم، بالارفتن دوز مصرفی حتما تحت نظر پزشک باشد. زولپیدم دارویی است که باید آن را قبل از خواب مصرف کرد و سریعا به رخت خواب رفت اما افرادی که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند ساعت‌ها قبل از خواب آن را استفاده می‌کنند و دچار حالات سرخوشی می‌شوند. در این حالت رفتار ناامنی و کم‌رویی در آن‌ها از بین می‌رود.

 

بیشتر بخوانید : علائم اضطراب | نشانه های اضطراب شدید چیست؟

 

علائم اعتیاد به قرص زولپیدم

_مصرف همزمان زولپیدم با داروهای دیگر و یا الکل برای افزایش حس سرخوشی و نئشگی
_دروغ‌گویی و افراط در مورد علائم برای اینکه داروی بیشتری به دست بیاورد
_بعد از مدتی از مصرف دچار افسردگی و تحریک‌پذیری می‌شود
_مراجعه به چند پزشک مختلف برای به دست آوردن داروی بیشتر
_اجتناب از موقعیت‌هایی که در آن‌ها نمی‌تواند دارو مصرف کند
_فرد برای لذت بردن از اثرات سرخوشی دارو نمی‌خوابد
_مصرف دارو در ساعاتی غیر از ساعات خواب
_فراموشی در زمینه‌ی مکالمات و برخی اتفاقات
_مختل شدن توانایی فرد در انجام مسئولیت‌ها
_مصرف با دوز بالاتر از دستور پزشک
_انزوا طلبی و تمایل به تنها بودن
_میل شدید به استفاده از دارو
_تغییر روش مصرف

 

ترک اعتیاد به قرص زولپیدم

ترک ناگهانی و قطع خودسرانه‌ی دارو، عوارض و پیامدهای ناخوشایندی را به همراه دارد. بهترین روش ترک، کاهش تدریجی دوز مصرفی در بلند مدت و آن هم زیر نظر پزشک است. در این روش فرد حالات خماری کمتری را نیز تجربه می‌کند. روش درمان و ترک برای افراد مختلف با توجه به شدت اعتیاد و شرایط بدنی آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد به همین دلیل لازم است قبل از اقدام برای ترک حتما با مشاور اعتیاد و پزشک متخصص مشورت کنید.

ترک اعتیاد به هر ماده‌ای ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد و فرد در این فرآیند ممکن است خسته و ناامید شده، وسوسه شود و به مصرف دوباره باز گردد. در واقع آنچه که درمان را سخت‌تر می‌کند، وابستگی عاطفی و روانی به دارو است. برای جلوگیری از بروز این وضعیت بهره‌مندی از درمان‌های شناختی رفتاری نزد مشاور روانشناس و استفاده از برنامه‌ی تغذیه‌ای مناسب می‌تواند راهگشا باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

-زولپیدم چقدر در بدن ماندگار است؟

این داروی خواب‌آور به سرعت اثر گذاری خود را نشان می‌دهد و ممکن است تا هشت ساعت در بدن باقی بماند. در برخی افراد اثرات آن پس از چهارده ساعت از بدن خارج می‌شود.

-تاثیر زولپیدم بر حافظه چگونه است؟

این دارو پس از مصرف بلافاصله بر قسمت‌های مشخصی از مغز تأثیر می‌گذارد و آن را در ثبت وقایع با مشکل مواجه می‌کند، به همین دلیل ممکن است فرد اتفاقات پس از مصرف زولپیدم را به خوبی به یاد نیاورد.

 

 

 

منبع : قرص زولپیدم 

 



:: برچسب‌ها: قرص زولپیدم ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج مجدد ازجمله موضوعاتی است که می‌تواند برای هر فرد استرس‌آور باشد. بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که از همسرشان جدا شده‌اند معمولاً به دلیل نگرانی‌هایی که از شکست دوباره دارند به‌سختی می‌توانند برای ازدواج مجدد تصمیم بگیرند. علاوه بر بی‌میلی به تجربه یک شکست جدید، موضوعاتی مانند داشتن فرزند از ازدواج قبلی می‌تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد نماید. همچنین بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که همسرشان را از دست داده‌اند ازدواج مجدد را خیانتی به همسر سابق خود می‌دانند و به همین خاطر تصمیم می‌گیرند هرگز مجدداً ازدواج نکنند. اگرچه ازدواج و برقراری روابط عاطفی در هر سن و شرایطی یکی از حقوق طبیعی هر انسانی است بااین‌حال بی‌توجهی به مناسب بودن ازدواج دوم می‌تواند پیامدهای بسیاری را برای فرد به همراه داشته باشد. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید : انواع ازدواج | آشنایی با انواع اشکال ازدواج

 

منبع : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است

 

ازدواج مجدد

ازدواج مجدد یکی از انواع ازدواج است و برای بسیاری از افرادی که از همسر خود جدا شده‌اند و یا او را از دست داده‌اند یک چالش بزرگ و نگران‌کننده می‌باشد. تجربه یک شکست یا تلخی مجدد می‌تواند از قدرت تحمل بسیاری از ما بیرون باشد و آسیب‌های بسیاری را برایمان به همراه داشته باشد. به همین خاطر گاهی اوقات فرد به این نتیجه می‌رسد که بهتر است به‌طورکلی این موضوع را فراموش کند اما نیاز به داشتن شریک عاطفی یکی از نیازهای اصلی هر انسانی است و بی‌توجهی به آن می‌تواند شما را دچار مشکلات روحی بسیاری کند. به همین خاطر بهتر است درصورتی‌که شریک مناسبی برای ادامه زندگی پیدا کرده‌اید به خودتان برای ازدواج مجدد فرصت دهید. 

زمان مناسب برای ازدواج مجدد

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که درزمینهٔ ازدواج مجدد مطرح می‌شود این است که تا چه مدت پس از جدایی از همسر نباید وارد رابطه جدید شد؟ پاسخ به این سؤال به مسائل مختلفی ازجمله کیفیت رابطه عاطفی میان شما و طرف مقابل بستگی دارد و نمی‌توان برای آن زمان مشخصی را در نظر گرفت. بااین‌حال هنگامی‌که شما احساس می‌کنید ذهن و احساستان دیگر درگیر همسر یا زندگی سابق نیست و توانسته‌اید با پایان این رابطه کنار بیایید می‌توانید به ازدواج مجدد بیاندیشید. توجه داشته باشید که درگیری ذهنی و احساسی با زندگی پیشین صرفاً به معنای علاقه و تعلق‌خاطر به همسر یا زندگی سابق نیست. حتی در شرایطی که شما نسبت به همسرتان احساس خشم یا نفرت دارید و یا با مرور خاطرات گذشته دچار ناراحتی می‌شوید نیز به این معناست که زمان مناسب برای ازدواج شما فرا نرسیده است.

ازدواج مجدد | موفقیت در ازدواج

برای اینکه در ازدواج مجدد خود موفق باشید می‌بایست به برخی نکات توجه داشته باشید. سعی کنید تا حد ممکن از تصمیم‌گیری‌های احساسی در این موضوع خودداری کنید و پس از سنجیدن تمامی جوانب تصمیم بگیرید. در ادامه برخی از موضوعاتی که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

تماس با مشاور

شناخت خود

اولین قدم برای برقراری یک ارتباط موفق این است که خودتان را با تمامی نقاط ضعف و قوتتان بشناسید. شما تجربه یک ازدواج را در زندگی خود دارید و قطعاً این تجربه می‌تواند به شما در داشتن شناختی دقیق‌تر از خودتان کمک کند. اگر از همسرتان جدا شده‌اید یک‌بار دلایل جدایی خود را منصفانه بررسی کنید و نقاط ضعف خودتان را مشخص کنید. همین‌طور اگر همسرتان را از دست داده‌اید با مرور اختلافاتی که میان شما پیش می‌آمد یا موضوعاتی که می‌توانست در زندگی شما شکل بهتری داشته باشد به این سؤال پاسخ بدهید. سعی کنید پیش از اقدام برای ازدواج مجدد ابتدا شناختتان از خود و همین‌طور آنچه می‌بایست در شما تغییر کند را افزایش داده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. 

برای آگاهی بیشتر درباره ازدواج بعد فوت همسر کلیک کنید.

گذشته را فراموش کنید

مقایسه زندگی سابق با تمامی موقعیت‌هایی که برای ازدواج مجدد دارید یا تلاش برای فرار از شرایطی مشابه با وضعیت پیشین ازجمله موضوعاتی است که نشان می‌دهد شما آمادگی لازم برای شروع یک زندگی جدید را ندارید. علاوه بر این برخی از افرادی که مشکلاتی مانند خیانت را در زندگی سابق خود تجربه کرده‌اند دائماً نگران این موضوع خواهند بود که این مسئله در زندگی مجدد آن‌ها تکرار شود. درصورتی‌که با این مسائل مواجه شده‌اید بهتر است از یک روانشناس برای رهایی از تجربیات و احساسات گذشته کمک بگیرید و تا پیش از حل شدن این موضوع به دنبال ازدواج مجدد نباشید.

مشاوره پیش از ازدواج

هنگامی‌که برای ازدواج مجدد تصمیم می‌گیرید بهتر است به مشاوره پیش از ازدواج توجه جدی داشته باشید. مشاوره پیش از ازدواج برای افرادی که تصمیم به ازدواج مجدد دارند علاوه بر اینکه میزان تناسب شما و طرف مقابل را بررسی می‌کند آگاهی‌های لازم درزمینهٔ چالش‌هایی که در زندگی با آن‌ها مواجه خواهید شد را نیز در اختیارتان گذاشته و راهکارهایی را برای برطرف کردن این وضعیت مطرح می‌کند. برای مثال ممکن است طرف مقابل شما دائماً نگران این موضوع باشد که شما به ارتباط با او نیز مانند رابطه پیشینتان پایان دهید. تمامی این مسائل و شیوه برخورد با آن‌ها ازجمله موضوعاتی هستند که در جلسات مشاوره موردبررسی قرار می‌گیرند.

برای آگاهی بیشتر درباره روند دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

خانواده طرف مقابل

به‌عنوان فردی که تجربه زندگی مشترک را داشته احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که علاوه بر همسرتان خانواده وی نیز نقش مهمی در موفقیت زندگی مشترک شما خواهند داشت. به همین خاطر اگر به دنبال تجربه موفقیت در ازدواج مجدد هستید بهتر است به خانواده همسرتان نیز توجه کافی داشته باشید. اگر خانواده وی به هر دلیلی از ازدواج شما با فرزندشان راضی نیستند تا پیش از به دست آوردن رضایت آن‌ها برای ازدواج اقدام نکنید.

مهارت‌های زندگی مشترک

موفقیت در زندگی مشترک نیازمند یادگیری اصول مختلفی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به توانایی صحبت کردن با همسر، ابراز محبت یا حتی برقراری رابطه جنسی اشاره کرد. بهتر است برای موفقیت در زندگی مشترکتان تلاش کنید تا این مهارت‌ها را در خود تقویت نمایید.

ازدواج مجدد | یک تصور اشتباه

بعضی از خانم‌ها یا آقایان به‌قصد تحت تأثیر قرار دادن طرف مقابل تصمیم می‌گیرند بلافاصله پس از جدایی ازدواج کنند. همچنین انگیزه بسیاری از خانم‌هایی که پس از جدایی یا فوت همسر به ازدواج مجدد فکر می‌کنند دریافت حمایت مالی یا رها شدن از خانه پدری به هر دلیلی است. گاهی نیز ممکن است پس از طلاق برای رهایی از مشکلات پیش بینی نشده و بدون بررسی علت افراد به ازدواج با مرد مطلقه یا زن مطلقه روی بیاورند.

تمامی این تصورات می‌توانند زندگی مشترک شما را مجدداً به شکست برسانند. پیش از تصمیم برای ازدواج مجدد با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که چرا می‌خواهید با شخص موردنظرتان ازدواج کنید؟ اگر در پاسخ به این سؤال هر انگیزه دیگری غیر از علاقه به طرف مقابل و میل به زندگی با وی وجود دارد بهتر است در تصمیمتان تجدیدنظر کرده و برای مشکلاتی مثل حمایت مالی یا به دست آوردن استقلال از روش‌های دیگری استفاده کنید. 

برای اطلاعات بیشتر درباره ازدواج با زن مطلقه و ازدواج با مرد مطلقه کلیک کنید.

تکلیف فرزندان در ازدواج مجدد

اگر از ازدواج سابق خود صاحب فرزند هستید بهتر است برای ازدواج مجدد به این موضوع نیز توجه کافی داشته باشید. درصورتی‌که فرزندتان با شما زندگی می‌کند بهتر است شرایط روحی او را برای زندگی با همسرتان آماده کنید و موافقت او را در این زمینه به دست آورید. در غیر این صورت در جریان زندگی مشترک با دشواری‌هایی مواجه خواهید شد که می‌تواند کیفیت ارتباط میان شما و همسرتان را نیز تحت تأثیر قرار بدهد. معمولاً توصیه می‌شود در چنین شرایطی که قرار است یک تغییر جدی در زندگی کودک اتفاق بیفتد برای جلوگیری از آسیب دیدن سلامت روحی فرزندتان از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

در شرایطی که فرزندتان با شما زندگی نمی‌کند و شما روزهایی از هفته اجازه دارید فرزندتان را ببینید و یا متقابلاً همسرتان در برخی از روزهای هفته برای بردن فرزندتان مراجعه می‌کند بهتر است راجع به این موضوع نیز با طرف مقابل صحبت کنید. در برخی مواقع دیده شده رفت‌وآمد همسر سابق برای دیدن فرزندان می‌تواند مشکلاتی را در ازدواج مجدد طرفین ایجاد نماید.

 

بیشتر بخوانید : ازدواج با همسر سابق و دادن فرصت دوباره

 

ازدواج مجدد | بازگشت به زندگی سابق

ازدواج مجدد پس از جدایی گاهی نیز می‌تواند به‌صورت بازگشت به زندگی پیشین باشد. در بسیاری از مواقع به‌ویژه در شرایطی که طرفین از ازدواج نخست خود فرزندی دارند پس از مدتی تصمیم می‌گیرند که مجدداً با یکدیگر زندگی کنند. در چنین شرایطی برای جلوگیری از بازگشت به اختلافات سابق بهتر است شرایط گذشته را با خود مرور کنید و به این سؤال پاسخ دهید که چه دلایلی برای شکست زندگی شما وجود داشته؟ آیا اکنون این مشکلات برطرف شده‌اند؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است می‌توانید به شروع مجدد زندگی خود فکر کنید.

بااین‌حال توصیه می‌شود از روانشناسان خانواده نیز در این زمینه کمک بگیرید. یکی از مشکلاتی که معمولاً در این شرایط برای طرفین ایجاد می‌شود این است که برخی رفتارهای زوجین باعث زنده شدن خاطرات گذشته در آن‌ها شده و مانعی در مقابل احساس رضایت از زندگی آن‌ها می‌شود. علاوه بر این در شرایطی که مشکلاتی مانند درگیری یا ضرب و شتم میان طرفین اتفاق افتاده باشد ترمیم مجدد حرمت‌ها و از بین رفتن دلخوری‌ها نیاز به دریافت کمک از سوی متخصصین خواهد داشت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. چه مدت پس از جدایی فرد می‌تواند مجدداً ازدواج کند؟

برای این موضوع نمی‌توان زمان مشخصی را عنوان کرد. هنگامی‌که احساس می‌کنید به لحاظ شرایط روحی و ذهنی وابستگی به زندگی گذشته خود ندارید و یا از تکرار تجربیات گذشته در زندگی نگران نیستید می‌توانید به ازدواج مجدد فکر کنید.

2. برای ازدواج مجدد باید به چه نکاتی توجه داشت؟

در درجه اول با خودتان صادق باشید و از تجربیات زندگی گذشته برای شناخت نقاط ضعف و قوتتان استفاده کنید. همچنین بهتر است پیش از تصمیم برای ازدواج از مشاوره‌های پیش از ازدواج کمک بگیرید. تناسب خانواده فرد با شما و شرایط خانوادگی‌تان و همین‌طور یادگیری مهارت‌های مؤثر در زندگی مشترک از مسائلی است که باید به آن توجه کنید.

 

 

منبع : ازدواج مجدد چه زمانی خوب است

 



:: برچسب‌ها: ازدواج مجدد چه زمانی خوب است ,
:: بازدید از این مطلب : 888
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی قائم شهر کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی قائم شهر و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی قائم شهر

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی قائم شهر دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی قائم شهر

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی قائم شهر | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی قائم شهر | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی قائم شهر

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02166419012


سوالات متداول 

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی قائم شهر

 

 



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی قائم شهر ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قرص آسنترا یا سرترالین یکی از داروهای شایع برای درمان افسردگی است. افسردگی یکی از رایج‌ترین اختلالات روانی است که با افزایش درگیری‌های روانی امروزی انسان‌ها، بروز آن گسترده‌تر هم خواهد شد. بنابراین باید بدانید که چگونه می‌توان به صورت درست با این بیماری برخورد کرد. درمان دارویی یکی از راه‌های کنترل افسردگی است اما متاسفانه بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل عدم آگاهی کافی، خودسرانه این داروها را مصرف می‌کنند و با وابستگی و مشکلات حاد مواجه می‌شوند. بنابراین قبل از شناخت کامل یک دارو و تجویز یک متخصص، هرگز آن‌ها را مصرف نکنید. در ادامه این مطلب به بررسی کامل قرص آسنترا می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه داروهای ضد افسردگی کلیک کنید. 

منبع : قرص آسنترا چیست

 

قرص آسنترا و موارد مصرف آن

سرترالین که با نام‌های زُلفت یا آسنترا نیز موجود است، یک داروی ضد افسردگی و از خانواده مهارکننده‌های بازجذب سروتونین می‌باشد. این دارو عموما برای درمان افسردگی، وسواس، فوبیاها و اختلال ملال پیش از قاعدگی استفاده می‌شود. گروهی نیز این دارو را به عنوان داروی تاخیری استفاده می‌کنند که هرگز پیشنهاد نمی شود چراکه ممکن است اثر عکس بگذارد. البته ممکن است برخی از متخصصان، برای درمان مشکلات کاملا جسمانی و بدون ربط به افسردگی این دارو را تجویز کنند. بنابراین باید بدانید که اثرات این دارو چیست و در صورت وجود جایگزین، از پزشک خود بخواهید جایگزین آن را به شما معرفی کند.

 

عوارض مصرف آسنترا

تمام داروها، مخصوصا داروهای روانشناختی دارای عوارضی هستند که باید آن‌ها را بشناسید تا نگرانی کمتری در مورد مصرف آن‌ها داشته باشید. اگر واکنش‌های حساسیتی مانند خارش، سوزش، تنگی نفس و تورم داشتید حتما به اورژانس مراجعه نمایید.

تماس با مشاور

1. عوارض شایع و جانبی آسنترا

-احساس خواب آلودگی و خستگی
-بی خوابی یا آشفتگی
-احساس تهوع، اسهال و کاهش اشتها
-عرق کردن بدن و دست‌ها
-احساس لرز
-بروز مشکلات جنسی مانند کاهش تحریک و ناتوانی در رسیدن به ارگاسم
-کاهش وزن

2. سایر عوارض مصرف آسنترا که در صورت بروز باید فورا به پزشک مراجعه کنید

-تشنج
-تاری دید، درد یا تورم چشم
-سردرد، سرگیجه احساس ضعف شدید و تب
-بروز مشکلات حافظه و افزایش بیش از حد انرژی
-ناتوانی در حفظ تعادل، گرفتگی یا پرش عضلانی
-بزرگی یا احساس کشیدگی در پستان‌ها یا ترشح شیر در خانم‌ها
-خونریزی‌های غیرطبیعی یا نقاط قرمز در پوست
-وجود افکار هیجانی و رقابتی که باعث انجام ریسک ها غیرمعمول و پرانرژی بودن افراطی می شود.
 

برای کسب اطلاعات در زمینه علائم افسردگی کلیک کنید. 

 

تداخلات دارویی آسنترا

داروهای خانواده بازدارنده‌های بازجذب سروتونین مانند قرص آسنترا، نباید با داروهای گروه بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز مصرف شود، چرا که باعث تداخل دارویی و مسمومیت می‌شود. مسمومیتی که حتی ممکن است منجر به مرگ نیز بشود. مصرف همزمان آسنترا با داروهای افزایش دهنده سروتونین مانند داروهای محرک (اسکتازی و…) باعث مسمومیت سروتونینی و مرگ می‎شود. همچنین مصرف همزمان آن با داروهای ضد افسردگی دیگر مانند فلوکستین، تریپتوفان و… می‌تواند منجر به مسمومیت گردد.

مصرف سرترالین با هر نوع ماده آرامبخش، خواب آور یا انرژی زا ممنوع است. الکل، ماری جوانا، آنتی هیستامین‌ها، سیتریزین، داروهای ضداضطراب و آرامبخش مانند آلپرازولام، دیازپام و زولپیدوم نیز با آسنترا تداخل دارند. حتی آرامبخش‌های عضلانی مانند استامینوفن کدئین نیز ممکن است باعث بروز مسمومیت شود. همچنین مصرف آسپیرین می‌تواند باعث تشدید خطر خونریزی ناشی از سرترالین گردد.

 

موارد منع مصرف

هرگز از این دارو برای چاقی یا لاغری استفاده نکنید. مصرف آسنترا در دوران بارداری هنوز مجاز نیست و ممکن است باعث خطر خونریزی و کاهش وزن نوزاد شود. بنابراین از مصرف آسنترا در دوران بارداری اجتناب نمایید و یا در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید. در صورتی که فرد علائم و افکار خودکشی را از خود نشان می‌دهد، سریعا مصرف دارو را قطع کنید و با پزشک تماس بگیرید. همچنین مصرف این دارو برای کودکان ممنوع است.

 

بیشتر بخوانید : درمان افسردگی شدید | بهترین راه درمان افسردگی چیست؟

 

سخن آخر

توجه داشته باشید که درمان دارویی برای اختلالات روانشناختی، راه میانبر و آسان‌ترین راه است، اما لزوما بهترین راه نیست. بنابراین قبل از درگیر شدن و مصرف ماده‌ای اعتیاد آور، به روانشناس مراجعه کرده و سعی کنید از طریق روان درمانی مشکل خود را برطرف کنید؛ راهی که هم کم خطرتر و هم بلندمدت‌تر است. شاید هزینه مالی و زمانی بیشتری برای روان درمانی بگذارید اما اولین قدم در درمان افسردگی و اختلالات روانشناختی، مراجعه به روانشناس است. در صورت تشخیص روانشناس و حاد بودن مشکل، دارو درمانی نیز در کنار روان درمانی اضافه می‌شود اما مصرف دارو به تنهایی راهکاری موثر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره افسردگی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

-قرص آسنترا برای چه مدت باید مصرف شود؟ 

مدت زمان مشخص و دقیقی برای مصرف این دارو وجود ندارد و با توجه به شرایط هر فرد و توسط پزشک تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که برای نتیجه بخش بودن دارو، باید از روان درمانی نیز استفاده نمایید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : قرص آسنترا چیست

 



:: برچسب‌ها: قرص آسنترا چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا از نشانه‌های ارضا شدن زنان آگاهی دارید؟ ارضا شدن یا رسیدن به ارگاسم یکی از موضوعات اساسی در رابطه جنسی و زناشویی محسوب می‌شود. عوامل متعددی بر ارضا شدن و یا رسیدن به ارگاسم در زنان وجود دارد که می‌تواند تاثیر منفی یا مثبت بر این فرایند داشته باشد. بعد از ارضا شدن تغییراتی فیزیکی مختلفی در بدن زن رخ می‌دهد که دانستن آن‌ها می‌تواند برای شریک جنسی مفید باشد. با آگاهی از نشانه‌ها و عوامل موثر بر ارگاسم زنان و همچنین کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید گامی اساسی در جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی خود بردارید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

 

منبع : ارضا شدن زنان

 

بیشتر بخوانید : ارتباط صحیح با همسر | عوامل و موانع ارتباط خوب با همسر

 

 

 

نشانه‌های رسیدن به ارگاسم زنان

آشنایی با نشانه‌های رسیدن به ارگاسم و ارضا شدن در زنان برای شریک جنسی اهمیت زیادی دارد. ارضا شدن در زنان با نشانه‌های روانی و جسمانی همراه است که با شناختن این ویژگی‌ها می‌توان متوجه ارضا شدن زنان شد. از جمله نشانه‌های جسمانی می‌توان در درجه اول به انقباض واژن و افزایش شدت نبض واژن اشاره کرد. همچنین سفت شدن نوک پستان و تغییر رنگ لبه‌های واژن و افزایش سطح پرولاکتین نیز از دیگر نشانه‌های ارگاسم زنان هستند.

نشانه‌های روانی می‌تواند تجربه‌ای از احساسات پیچیده باشد، به طوری که برخی زنان خلق شاد و بالایی را تجربه می‌کنند و برخی دیگر دچار احساساتی مانند غم و حتی گریه کردن می‌شوند. همانند آقایان برخی خانم‌ها ممکن است بعد از رابطه جنسی و ارضا شدن تمایل به خوابیدن داشته باشند.

 

تماس با مشاور

عوامل روانی موثر بر ارضا شدن زنان

عوامل روانی و اجتماعی مختلفی می‌تواند بر ارگاسم زنان موثر باشد که از آن‌ها می‌توان به سن، تحصیل، سطح استرس و اضطراب و ارتباط بین فردی خوب با شریک جنسی اشاره کرد. یکی از شایع‌ترین عواملی که مانع ارضا شدن خانم‌ها می‌شود افکار منفی و اضطراب در حین رابطه است. نگرانی در حین رابطه جنسی علاوه بر اینکه مانع ارگاسم زنان می‌شود باعث کاهش لذت جنسی هم خواهد شد. علاوه بر این عواملی مانند عزت نفس پایین، تجارب منفی قبلی، خصومت‌ و پرخاشگری بین زوجین، فقدان صمیمیت میان زن و شوهر و عدم رضایت زن برای رابطه جنسی می‌تواند از عوامل دیگر تاثیرگذار در ارضا نشدن زنان باشد.

 

بیشتر بخوانید : به اوج لذت لذت رساندن زنان با 9 راهکار تضمینی

 

چگونگی ارضا شدن زنان

ارضا شدن در زنان می‌تواند به طور مستقیم در حین دخول و به طور غیر مستقیم از طریق مالش، خود ارضایی و استفاده از ابزار‌های جنسی رخ دهد. ارضا شدن در زنان به نسبت مردان فرایند پیچیده‌تری دارد؛ به طور کلی زنان به مدت زمان بیشتری برای رابطه جنسی نیاز دارند تا به ارگاسم برسند. این زمان برای هر شخصی متفاوت است اما به طور میانگین 10 الی 15 دقیقه طول می‌کشد تا زنان اوج لذت رابطه جنسی را تجربه کنند.

 یکی دیگر از تفاوت‌های میان مردان و زنان این است که لزوما قانون خاصی برای ارگاسم زنان وجود ندارد. به طوری که برخی  زنان در هر بار رابطه جنسی ارگاسم را تجربه نمی‌کنند اما برخی دیگر ممکن است در طول یک رابطه چندبار ارضا شوند. یکی از مسائلی که بسیار اهمیت دارد تحرک عضلات قسمت پایین لگن و انجام تمرینات کگل است که می‌تواند زنان را برای ارضا شدن آماده کند.  با این‌حال اگر در دفعات متعدد ارگاسم را تجربه نمی‌کنید، بهتر است با یک روانشناس یا مشاور متخصص در زمینه امور جنسی مشورت نمایید تا موانع احتمالی ارضا نشدنتان مورد بررسی قرار بگیرد. 

 

نقش نقاط محرک در ارضا شدن زنان

زنان ارگاسم پیچیده‌تری را نسبت به مردان تجربه می‌کنند. برای مردان صرف داشتن رابطه جنسی برای رسیدن به ارگاسم کفایت می‌کند اما زنان معمولاً به چیزی بیش از این مسئله نیاز دارند. مردان باید با نقاط تحریک آمیز بدن زن به اندازه کافی آشنایی داشته باشند تا بتوانند با تحریک همه این نقاط، رسیدن به ارگاسم را برای همسرشان راحت‌تر کنند. ازجمله مهم‌ترین این نقاط می‌توان به کلیتوریس اشاره کرد که در بخش بالایی و بیرونی واژن قرار دارد. تحریک این قسمت توسط کلاهک آلت تناسلی، مالش و یا تحریک با زبان می‌تواند لذت زیادی برای زن به وجود بیاورد.

ناحیه‌ تحریک پذیر دیگر بدن زنان نقطه جی است که در دیواره بالایی و داخلی واژن قرار دارد. تحریک کردن این ناحیه با دست و یا آلت تناسلی در حین دخول امکان پذیر است. برای پیدا کردن مکان دقیق این ناحیه توصیه می‌شود که حتما با همسر خود گفتگو کنید. برای آشنایی با نقاط حساس بدن زنان کلیک کنید.

 

نقش پوزیشن‌های رابطه جنسی در ارضا شدن زنان

به طور کلی در حین دخول، بیشترین ناحیه تحریک پذیر که لذت جنسی بالایی برای زن دارد، ناحیه جی است. موقعیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند بیشترین میزان تحریک را برای نقطه جی و رسیدن به ارگاسم به وجود بیاورد. بهترین موقعیت برای تحریک نقطه جی، قرار گرفتن زن در بالاست؛ در این حالت زاویه آلت تناسلی طوری قرار دارد که بیشترین میزان تحریک را به وجود می‌آورد. به طور کلی مناسب‌ترین موقعیت‌ها برای ارضا شدن، موقعیت‌هایی هستند که مرد بتواند به تمام نقاط تحریک پذیر همسرش دسترسی داشته باشد و در حین رابطه آن نواحی را لمس کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

-چرا برخی زنان در حین رابطه جنسی ارضا نمی‌شوند؟

دلایل مختلفی برای ارضا نشدن زنان در حین رابطه جنسی وجود دارد. از جمله شایع‌ترین این موارد می‌توان به فقدان صمیمت بین زوجین و عوامل روانشناختی نظیر استرس، اضطراب و افسردگی اشاره کرد.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : ارضا شدن زنان

 



:: برچسب‌ها: ارضا شدن زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی ساوه کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی ساوه و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی ساوه

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی ساوه دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی ساوه

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی ساوه | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی ساوه | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی ساوه

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02166419012


سوالات متداول 

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی ساوه

 



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی ساوه ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی مهاباد کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی مهاباد و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی مهاباد

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی مهاباد دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی مهاباد

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی مهاباد | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی مهاباد | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی مهاباد

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02166419012


سوالات متداول 

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی مهاباد

 



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی مهاباد ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

داروهای ضد اضطراب همانطور که از اسمشان پیداست جهت کنترل و کاهش اضطراب و استرس تجویز می‌شوند اما به درمان کامل نمی‌انجامند. این داروها بیشتر به کاهش و کنترل علائم کمک می‌کنند و باعث می‌شوند فرد بتواند در موقعیت درمان حاضر شود. در واقع فرد با مصرف داروها به حدی از کنترل استرس دست می‌یابد و می‌تواند آمادگی لازم برای ادامه‌ی روند درمان با روش‌های مختلف را کسب کند. مصرف طولانی‌مدت داروهای ضد  اضطراب عوارض ناخواسته‌ای را برای فرد به دنبال دارند. بنابراین لازم است در صورتی که قصد مصرف آن‌ها را دارید، بدون تجویز پزشک دست به مصرف خودسرانه نزنید و همچنین از موارد مصرف و عوارض آن‌ها آگاهی کامل به دست آورید.

منبع : داروهای ضد اضطراب

 

داروهای ضد اضطراب و استرس

داروهای ضد استرس با اثر گذاری بر قسمت‌های مشخصی از مغز و بدن، به کاهش علائم استرس،‌ ترس، نگرانی، انواع اختلالات اضطرابی و حملات پانیک می‌انجامند. این داروها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و هر کدام اثر بخشی و عوارض متفاوتی دارند. نوع قرصی که لازم است هر فرد مصرف کند به شدت و نوع مشخص اختلالی که به آن مبتلاست بستگی دارد که تشخیص آن کار پزشک متخصص می‌باشد. قبل از مصرف داروهای ضد اضطرابی، وضعیت عمومی بیمار و داروهای مصرفی او باید مورد بررسی قرار بگیرد.

بنزودیازپین‌ها از انواع داروهای ضد اضطراب

بنزودیازپین‌ها از جمله داروهای ضد اضطرابی هستند که به عنوان خط مقدم درمان طیف وسیعی از علائم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنزودیازپین‌ها در کوتاه مدت جهت ناتوان کردن مکانیزم اضطراب نتیجه می‌دهند. این عضو از خانواده‌ی داروهای ضد اضطرابی در کنترل دوره‌های پنهان که توسط داروهای دیگر به وجود آمده‌اند نیز می‌تواند مؤثر باشد. مصرف بیش از دو هفته به صورت روزانه، فرد را دچار نوعی وابستگی می‌کند.

در برخی موارد با مصرف طولانی مدت برای فرد نسبت به دارو تحمل ایجاد می‌شود و نیاز به افزایش دوز دارو دارد چرا که کارایی دارو مانند روز اول نیست. البته ریسک سوءمصرف بزودیازپین‌ها نسبت به باربیتورات‌ها کمتر است؛ آلپرازولام از معروف‌ترین داروهای این دسته است. از داروهای دیگر این دسته می‌توان به کلرودیازپوکساید، برومازپین، کلونازپام، کلروزپات، دیازپام، لورازپام، فلورازپام، تمازپام، اگزازپام، و تریازولام اشاره کرد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه بنزودیازپین‌ها کلیک کنید. 

تماس با مشاور

مسدودکننده‌های بِتا

داروهای مسدود کننده بتا بیشتر جهت کنترل بیماری‌های قلبی تجویز می‌شوند و با کاهش ضربان قلب و فشار خون از اثر گذاری اپی نفرین در بدن جلوگیری می‌کنند. اپی نفرین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن ترشح می‌شود و بر ضربان قلب اثر می‌گذارد. مسدود کننده‌های بتا، جهت کاهش نشانه‌هایی مانند لرزش، تعریق و دیگر علائمی که از استرس نشأت می‌گیرند، تجویز می‌شوند. این داروها نیز در کوتاه مدت اثرگذاری دارند. از جمله مسدود کننده‌های بتا می‌توان به سکترال (آسبوتولول)، تنورمین (آتنولول) و ایندرال (پروپرانولول) اشاره کرد. افزایش وزن، خستگی و سردشدن دستان و پاها از عوارض مصرف این داروها در طولانی مدت به شمار می‌روند. همچنین در صورت ابتلا به آسم و دیابت از مصرف این گروه از داروهای ضد اضطرابی اجتناب کنید.

باربیتورات‌ها

باربیتورات‌ها مستقیما باعث مهار اضطراب و نشانه‌های آن می‌شوند و مصرف آن‌ها باعث ایجاد نوعی آرامش در فرد می‌شود. این داروها جهت درمان بی‌خوابی نیز مفید هستند اما تنها در صورتی که داروهای خانواده بنزودیازپین‌ها مؤثر واقع نشوند، مورد استفاده در درمان اضطراب قرار می‌گیرند چرا که احتمال وابستگی به این گروه از داروها و مورد سوء مصرف قرار گرفتنشان بسیار بالاست. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه باربیتورات‌ها کلیک کنید. 

آنتی هیستامین‌ها

یکی از انواع آنتی هیستامین‌ها، هیدروکسیزن است که به صورت کلی کاربرد کلینیکی دارد. همچنین به عنوان داروی ضد اضطراب تجویز می‌شود و برای کاهش تنش و فشار عصبی مؤثر است. هیدروکسیزن در مقابل بنزودیازپین‌ها با عوارض جانبی کمتری برای فرد مصرف کننده همراه است و می‌تواند در درمان نشانه‌های اضطراب فراگیر مؤثر واقع شود. یکی دیگر از داروهای این دسته کلروپنیرامین دفین هیدرامین است که عوارضی همچون خواب‌آلودگی و توهم را به همراه دارد به همین دلیل کمتر تجویز می‌شود. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه آنتی هیستامین‌ها کلیک کنید. 

داروهای اپیوییدی

خاصیت اصلی داروهای اپیوییدی، تسکین درد است اما تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد این داروها علاوه بر مهار درد در کاهش علائم بیماری‌هایی همچون افسردگی، وسواس و دیگر اختلالات اضطرابی مؤثرند. البته احتمال ابتلا به اعتیاد و سوءمصرف در آن‌ها بالاست. بسیاری از افرادی که این داروها را مصرف می‌کنند، طی سال‌ها به آن وابسته می‌شوند چرا که این داروها قدرت بالایی در مهار دردهای جسمانی و دیگر نشانه‌های اضطراب دارند.

افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی بیشتر از دیگران احتمال دارد به این داروها معتاد شوند. اکثرا هم داروهای ضد استرس را به شیوه‌ی غیر قانونی به دست می‌آورند. این داروها را به دلیل اینکه توان زیادی در بالا بردن خلق و افزایش سرخوشی دارند، اغلب به صورت دستکاری شده و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

 

داروهای ضد افسردگی‌ سه‌حلقه‌ای در درمان اضطراب

داروهای ضد افسردگی علاوه بر خاصیت اولیه‌ی خود که کاهش علائم افسردگی است، به درمان و کاهش علائم استرس و اضطراب نیز کمک می‌کنند. از جمله انواع داروهای این خانواده که ضد استرس هستند می‌توان توفرانیل (ایمی پرامین)، اِلاویل (آمی‌تریپتیلین)، پامِلور (نورتریپتیلین) و آنافرانیل (کلومی‌پرانیل) را نام برد. مصرف داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای بسیار رواج دارد چرا که علائم افسردگی و اضطراب را همزمان کاهش می‌دهد و اغلب این دو بیماری در افراد با هم روی می‌دهد. این داروها عوارضی همچون یبوست، خشکی دهان، تاری دید، کاهش فشار خون هنگام سرپا ایستادن و کاهش توان در ادرار را به دنبال دارند. برای کسب اطلاعات در زمینه آرام بخش‌ها کلیک کنید. 

 

استفاده از داروهای ضد استرس چه تأثیری دارد؟

همانطور که گفته شد مصرف داروهای اعصاب و روان به درمان کامل نمی‌انجامند و علاوه بر این تأثیر کوتاه مدت و عوارض بلند مدت دارند که خود منجر به بروز مشکلات جدید می‌شود. این داروها روی ضربان قلب، فشار خون و سطح هوشیاری تأثیر می‌گذارند. همچنین با قطع اغلب این داروها علائم دوباره بر می‌گردند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از روش‌های غیر دارویی مانند روان درمانی و مشاوره کنترل استرس بهره‌مند شوید. این روش‌ها در بلند مدت تأثیرات خود را اعمال می‌کنند اما فرد را بیشتر در درمان نگه می‌دارند و عوارض داروها را ندارند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره کنترل استرس کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

-آیا داروهای ضد اضطراب، استرس و اضطراب را درمان می‌کنند؟

این داروها تا حد زیادی جهت کنترل و کاهش علائم اختلالات اضطرابی مفید و بنا به تشخیص پزشک ضروری هستند اما به درمان کامل و قطعی نمی‌انجامند و عوارض زیادی به همراه دارند. بهتر است در کنار مصرف دارو از روش‌های روان درمانی بهره‌ببرید و کم کم با مشورت پزشک مصرف داروها را  به حداقل و یا صفر برسانید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : داروهای ضد اضطراب

 



:: برچسب‌ها: داروهای ضد اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

داروهای ضد اضطراب همانطور که از اسمشان پیداست جهت کنترل و کاهش اضطراب و استرس تجویز می‌شوند اما به درمان کامل نمی‌انجامند. این داروها بیشتر به کاهش و کنترل علائم کمک می‌کنند و باعث می‌شوند فرد بتواند در موقعیت درمان حاضر شود. در واقع فرد با مصرف داروها به حدی از کنترل استرس دست می‌یابد و می‌تواند آمادگی لازم برای ادامه‌ی روند درمان با روش‌های مختلف را کسب کند. مصرف طولانی‌مدت داروهای ضد  اضطراب عوارض ناخواسته‌ای را برای فرد به دنبال دارند. بنابراین لازم است در صورتی که قصد مصرف آن‌ها را دارید، بدون تجویز پزشک دست به مصرف خودسرانه نزنید و همچنین از موارد مصرف و عوارض آن‌ها آگاهی کامل به دست آورید.

منبع : داروهای ضد اضطراب

 

داروهای ضد اضطراب و استرس

داروهای ضد استرس با اثر گذاری بر قسمت‌های مشخصی از مغز و بدن، به کاهش علائم استرس،‌ ترس، نگرانی، انواع اختلالات اضطرابی و حملات پانیک می‌انجامند. این داروها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و هر کدام اثر بخشی و عوارض متفاوتی دارند. نوع قرصی که لازم است هر فرد مصرف کند به شدت و نوع مشخص اختلالی که به آن مبتلاست بستگی دارد که تشخیص آن کار پزشک متخصص می‌باشد. قبل از مصرف داروهای ضد اضطرابی، وضعیت عمومی بیمار و داروهای مصرفی او باید مورد بررسی قرار بگیرد.

بنزودیازپین‌ها از انواع داروهای ضد اضطراب

بنزودیازپین‌ها از جمله داروهای ضد اضطرابی هستند که به عنوان خط مقدم درمان طیف وسیعی از علائم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنزودیازپین‌ها در کوتاه مدت جهت ناتوان کردن مکانیزم اضطراب نتیجه می‌دهند. این عضو از خانواده‌ی داروهای ضد اضطرابی در کنترل دوره‌های پنهان که توسط داروهای دیگر به وجود آمده‌اند نیز می‌تواند مؤثر باشد. مصرف بیش از دو هفته به صورت روزانه، فرد را دچار نوعی وابستگی می‌کند.

در برخی موارد با مصرف طولانی مدت برای فرد نسبت به دارو تحمل ایجاد می‌شود و نیاز به افزایش دوز دارو دارد چرا که کارایی دارو مانند روز اول نیست. البته ریسک سوءمصرف بزودیازپین‌ها نسبت به باربیتورات‌ها کمتر است؛ آلپرازولام از معروف‌ترین داروهای این دسته است. از داروهای دیگر این دسته می‌توان به کلرودیازپوکساید، برومازپین، کلونازپام، کلروزپات، دیازپام، لورازپام، فلورازپام، تمازپام، اگزازپام، و تریازولام اشاره کرد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه بنزودیازپین‌ها کلیک کنید. 

تماس با مشاور

مسدودکننده‌های بِتا

داروهای مسدود کننده بتا بیشتر جهت کنترل بیماری‌های قلبی تجویز می‌شوند و با کاهش ضربان قلب و فشار خون از اثر گذاری اپی نفرین در بدن جلوگیری می‌کنند. اپی نفرین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن ترشح می‌شود و بر ضربان قلب اثر می‌گذارد. مسدود کننده‌های بتا، جهت کاهش نشانه‌هایی مانند لرزش، تعریق و دیگر علائمی که از استرس نشأت می‌گیرند، تجویز می‌شوند. این داروها نیز در کوتاه مدت اثرگذاری دارند. از جمله مسدود کننده‌های بتا می‌توان به سکترال (آسبوتولول)، تنورمین (آتنولول) و ایندرال (پروپرانولول) اشاره کرد. افزایش وزن، خستگی و سردشدن دستان و پاها از عوارض مصرف این داروها در طولانی مدت به شمار می‌روند. همچنین در صورت ابتلا به آسم و دیابت از مصرف این گروه از داروهای ضد اضطرابی اجتناب کنید.

باربیتورات‌ها

باربیتورات‌ها مستقیما باعث مهار اضطراب و نشانه‌های آن می‌شوند و مصرف آن‌ها باعث ایجاد نوعی آرامش در فرد می‌شود. این داروها جهت درمان بی‌خوابی نیز مفید هستند اما تنها در صورتی که داروهای خانواده بنزودیازپین‌ها مؤثر واقع نشوند، مورد استفاده در درمان اضطراب قرار می‌گیرند چرا که احتمال وابستگی به این گروه از داروها و مورد سوء مصرف قرار گرفتنشان بسیار بالاست. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه باربیتورات‌ها کلیک کنید. 

آنتی هیستامین‌ها

یکی از انواع آنتی هیستامین‌ها، هیدروکسیزن است که به صورت کلی کاربرد کلینیکی دارد. همچنین به عنوان داروی ضد اضطراب تجویز می‌شود و برای کاهش تنش و فشار عصبی مؤثر است. هیدروکسیزن در مقابل بنزودیازپین‌ها با عوارض جانبی کمتری برای فرد مصرف کننده همراه است و می‌تواند در درمان نشانه‌های اضطراب فراگیر مؤثر واقع شود. یکی دیگر از داروهای این دسته کلروپنیرامین دفین هیدرامین است که عوارضی همچون خواب‌آلودگی و توهم را به همراه دارد به همین دلیل کمتر تجویز می‌شود. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه آنتی هیستامین‌ها کلیک کنید. 

داروهای اپیوییدی

خاصیت اصلی داروهای اپیوییدی، تسکین درد است اما تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد این داروها علاوه بر مهار درد در کاهش علائم بیماری‌هایی همچون افسردگی، وسواس و دیگر اختلالات اضطرابی مؤثرند. البته احتمال ابتلا به اعتیاد و سوءمصرف در آن‌ها بالاست. بسیاری از افرادی که این داروها را مصرف می‌کنند، طی سال‌ها به آن وابسته می‌شوند چرا که این داروها قدرت بالایی در مهار دردهای جسمانی و دیگر نشانه‌های اضطراب دارند.

افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی بیشتر از دیگران احتمال دارد به این داروها معتاد شوند. اکثرا هم داروهای ضد استرس را به شیوه‌ی غیر قانونی به دست می‌آورند. این داروها را به دلیل اینکه توان زیادی در بالا بردن خلق و افزایش سرخوشی دارند، اغلب به صورت دستکاری شده و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

 

داروهای ضد افسردگی‌ سه‌حلقه‌ای در درمان اضطراب

داروهای ضد افسردگی علاوه بر خاصیت اولیه‌ی خود که کاهش علائم افسردگی است، به درمان و کاهش علائم استرس و اضطراب نیز کمک می‌کنند. از جمله انواع داروهای این خانواده که ضد استرس هستند می‌توان توفرانیل (ایمی پرامین)، اِلاویل (آمی‌تریپتیلین)، پامِلور (نورتریپتیلین) و آنافرانیل (کلومی‌پرانیل) را نام برد. مصرف داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای بسیار رواج دارد چرا که علائم افسردگی و اضطراب را همزمان کاهش می‌دهد و اغلب این دو بیماری در افراد با هم روی می‌دهد. این داروها عوارضی همچون یبوست، خشکی دهان، تاری دید، کاهش فشار خون هنگام سرپا ایستادن و کاهش توان در ادرار را به دنبال دارند. برای کسب اطلاعات در زمینه آرام بخش‌ها کلیک کنید. 

 

استفاده از داروهای ضد استرس چه تأثیری دارد؟

همانطور که گفته شد مصرف داروهای اعصاب و روان به درمان کامل نمی‌انجامند و علاوه بر این تأثیر کوتاه مدت و عوارض بلند مدت دارند که خود منجر به بروز مشکلات جدید می‌شود. این داروها روی ضربان قلب، فشار خون و سطح هوشیاری تأثیر می‌گذارند. همچنین با قطع اغلب این داروها علائم دوباره بر می‌گردند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از روش‌های غیر دارویی مانند روان درمانی و مشاوره کنترل استرس بهره‌مند شوید. این روش‌ها در بلند مدت تأثیرات خود را اعمال می‌کنند اما فرد را بیشتر در درمان نگه می‌دارند و عوارض داروها را ندارند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره کنترل استرس کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب و افسردگی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سؤالات متداول

-آیا داروهای ضد اضطراب، استرس و اضطراب را درمان می‌کنند؟

این داروها تا حد زیادی جهت کنترل و کاهش علائم اختلالات اضطرابی مفید و بنا به تشخیص پزشک ضروری هستند اما به درمان کامل و قطعی نمی‌انجامند و عوارض زیادی به همراه دارند. بهتر است در کنار مصرف دارو از روش‌های روان درمانی بهره‌ببرید و کم کم با مشورت پزشک مصرف داروها را  به حداقل و یا صفر برسانید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : داروهای ضد اضطراب

 



:: برچسب‌ها: داروهای ضد اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی کاشان کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی کاشان و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی کاشان

 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی کاشان دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی کاشان

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی کاشان | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی کاشان | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی کاشان

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02166419012


سوالات متداول 

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی کاشان

 



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی کاشان کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی مختلف ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره روانشناسی یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز مشاوره روانشناسی کاشان و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی کاشان

 

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی و انواع متخصصین آن

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند. زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

 

انواع خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره روانشناسی

شاید برای شما جای سوال باشد که در مرکز مشاوره روانشناسی کاشان دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبود مشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

 

خصوصیات بهترین مرکز مشاوره روانشناسی کاشان

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- مرکز مشاوره روانشناسی کاشان | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- مرکز مشاوره روانشناسی کاشان | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

 

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی کاشان

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو _ 02166419012


سوالات متداول 

– آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

 

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع : مرکز مشاوره روانشناسی کاشان

 



:: برچسب‌ها: مرکز مشاوره روانشناسی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()