نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی بیرجند اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی بیرجند نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

منبع:

مشاوره تلفنی بیرجند

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در خراسان جنوبی

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی بیرجند اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی بیرجند بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی بیرجند | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تماس با مشاور

4. مشاوره تلفنی بیرجند | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی بیرجند، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی بیرجند، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی بیرجند، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی بیرجند، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی بیرجند

مرکز مشاوره تلفنی بیرجند، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی بیرجند | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی بیرجند، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی بیرجند | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی بیرجند آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی بیرجند در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی بیرجند و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی بیرجند علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

سوالات متداول

_آیا مشاوره تلفنی بیرجند نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای مشاوره در زمینه های مختلف از بیرجند می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نومنبع:

مشاوره تلفنی بیرجند

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در خراسان جنوبی



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی بیرجند | مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در خراسان جنوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

جدا خوابیدن زن و شوهر موضوعی است که می‌تواند با دلایل مختلفی مانند مشکلات ارتباطی و عاطفی میان زوجین، اختلالات خواب به‌ویژه خروپف کردن همسر یا حتی نگه‌داری از کودکان اتفاق بیفتد. با توجه به دلایل جدا خوابیدن و مدت زمان حل آن، این مسئله می‌تواند موقت یا دائم باشد. اگرچه برخی اوقات جدا خوابیدن از همسر حتی می‌تواند به سلامت ارتباط شما کمک کند اما بااین‌حال اکثر روانشناسان معتقدند که پیامدهای منفی این موضوع بیشتر از اتفاقات مثبتی است که به دنبال آن ایجاد می‌شود. با شناسایی دلایل جدا خوابیدن و کمک گرفتن از یک فرد متخصص، می‌توانید این مساله را برطرف سازید و یا در جهت کاهش مشکلات ناشی از آن گام بردارید.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

منبع:

جدا خوابیدن زن و شوهر

 چرا مرد یا زن نباید تنها بخوابد ؟

 

جدا خوابیدن زن و شوهر و دلایل آن

اگرچه بسیاری از زوجین به بهداشت اتاق‌خواب و ارتباط جسمی و جنسی خود توجه بسیاری دارند اما بااین‌حال برخی دیگر از همسران نیز بنا به دلایلی محل خواب خود را از همسرشان جدا می‌کنند. جدا خوابیدن زن و شوهر می‌تواند با توافق و رضایت هر دو طرف اتفاق بیفتد و یا یکی از آن‌ها بدون توجه به نیازها و خواسته طرف مقابل دراین‌باره تصمیم بگیرد. درعین‌حال برخی زوجین نیز به دلیل اختلالات خواب یکی از آن‌ها همچون صحبت کردن در خواب یا خروپف و یا حتی نگهداری از فرزند بیمار خود برخلاف میلشان به این جدایی تن می‌دهند.

در شرایطی که هر دو طرف و یا یکی از آن‌ها با جدا کردن محل خواب موافق نباشد، باید به فکر راه چاره‌ای برای بازگرداندن شرایط به وضعیت نخست و یا استفاده از راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب دیدن ارتباط عاطفی و جنسی زوجین بود. کمک گرفتن از مشاورین خانواده در این شرایط می‌تواند تا حد زیادی شما را با راهکارهای لازم برای مدیریت شرایط آشنا کند.

 

تماس با مشاور

جدا خوابیدن زن و شوهر | پیامدهای مثبت و منفی

اگرچه تقریباً در تمامی فرهنگ‌ها این انتظار وجود دارد که زوجین محل خواب یکسانی داشته باشند اما بااین‌حال شاید در برخی مواقع جدا خوابیدن زن و شوهر بتواند نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته باشد. برای مثال هنگامی‌که اختلالات خواب و یا حتی تفاوت در زمان خواب‌وبیداری باعث کیفیت پایین خواب یکی از طرفین شود این موضوع می‌تواند دلیلی برای شروع اختلافات و دلخوری‌ها در روز بعد باشد. جدا کردن محل خواب در این شرایط علاوه بر اینکه کیفیت خواب آن‌ها را بهبود می‌بخشد، از بروز برخی مشاجرات و دلخوری‌ها نیز جلوگیری خواهد کرد. بااین‌حال تغییر شرایط معمول و مورد انتظار زندگی می‌تواند پیامدهای منفی را نیز به همراه داشته باشد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

1. افزایش احتمال خیانت

یکی از اولین و رایج‌ترین پیامدهایی که به دنبال جدا خوابیدن زن و شوهر ایجاد می‌شود افزایش احتمال خیانت است. بی‌توجهی به نیازهای جنسی همسر که معمولاً به دنبال جدا کردن محل خواب ایجاد خواهد شد باعث می‌شود تا هریک از زوجین به دنبال راه‌های دیگری برای رفع نیازهای جنسی خود باشد و این می‌تواند افزایش احتمال خیانت‌های زناشویی را به همراه داشته باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

2. کاهش ارتباط میان زوجین

جدا کردن محل خواب و کاهش ارتباط جنسی تا حد زیادی می‌تواند روابط عاطفی شما را نیز کاهش دهد. به‌طورکلی هم خوابی با همسر و برقراری ارتباط عاطفی در پایان روز فواید بسیاری برای سلامت جسمی و روحی زوجین به همراه دارد. در آغوش کشیدن یکدیگر و استفاده از کلمات محبت‌آمیز می‌تواند خستگی یک روز کاری را از شما و همسرتان دور کرده و انگیزه‌ای برای تلاش‌های آینده در اختیارتان بگذارد اما کاهش ارتباط شما می‌تواند این انگیزه‌ها و حتی ارتباط عاطفی شما را تحت تأثیر خود قرار دهد.

3. جدا خوابیدن زن و شوهر | تأثیر منفی بر فرزندان

کیفیت ارتباط میان شما و همسرتان تأثیر بسیاری بر رشد هیجانی فرزندان، سلامت روحی آن‌ها و همین‌طور موفقیتشان در زندگی زناشویی خواهد داشت. درصورتی‌که شما و همسرتان به هر دلیلی محل خوابتان را از یکدیگر جدا کنید و حتی در شرایطی که خودتان با این موضوع مشکلی نداشته باشید، فرزندانتان از این مسئله آسیب خواهند دید.

 

راهکارهایی برای پایان دادن به جدا خوابیدن زن و شوهر

اگر احساس می‌کنید جدا کردن محل خوابتان از همسر مشکلاتی را در ارتباط عاطفی و جنسی شما ایجاد کرده، بهتر است به دنبال راهکارهایی برای تغییر شرایط باشید. ازجمله مسائلی که در این زمینه باید به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از:

1. علت اصلی را درمان کنید

نخستین سؤالی که باید به آن پاسخ دهید این است که چرا محل خوابتان را از یکدیگر جدا کرده‌اید؟ اگر دلیل شما برای این موضوع اختلالات خواب، تفاوت در چرخه خواب یا هر موضوع دیگری به‌غیراز مشکلات ارتباطی است، باید برای رفع آن‌ها اقدام نمایید. روانشناسان می‌توانند راهکارهای مناسبی را درزمینهٔ اختلالاتی مانند کابوس دیدن، بی‌نظمی در چرخه خواب یا سایر مشکلات در اختیارتان بگذارند. اما اگر مشکلات ارتباطی باعث بروز این مسئله میان شما و همسرتان شده، بهتر است تلاش کنید تا از طریق گفت‌وگوی مناسب با یکدیگر این مشکلات را برطرف نمایید. درصورتی‌که احساس می‌کنید مشکلات میان شما و همسرتان بیش از آن است که بتوانید با یکدیگر به نتیجه مطلوب برسید بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

2. با همسرتان صحبت کنید

اگر جدا شدن محل خواب شما و همسرتان برخلاف میل شما اتفاق افتاده یا در حال حاضر از تصمیم خود پشیمان شده‌اید، بهتر است دراین‌باره با همسرتان صحبت کنید و احساسات خود را برای وی توضیح دهید. به خاطر داشته باشید که رفتارهایی مانند لج کردن یا قهر و پرخاشگری برای رسیدن به هدف، شما را به خواسته‌هایتان نخواهد رساند و باید در یک فضای مسالمت‌آمیز با همسرتان راجع به این موضوع گفت‌وگو کنید.

3. جدا خوابیدن زن و شوهر | رابطه جنسی را منتفی نکنید

در شرایطی که به هر دلیلی مجبورید از همسرتان جدا بخوابید، تا حد امکان تلاش کنید ارتباط جسمی و جنسی میانتان دچار مشکل نشود. حتی سعی کنید بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. در غیر این صورت شما زندگی زناشویی خود را در معرض خطرات بسیاری قرار خواهید داد.

4. از یک مشاور کمک بگیرید

روانشناسان خانواده تا حد زیادی می‌توانند برای برطرف کردن مشکلات درون خانواده به شما کمک کنند. برای مثال اگر میان شما و همسرتان به دلایل مختلف دلخوری‌هایی ایجادشده و یا احساس می‌کنید که نمی‌توانید در یک فضای مسالمت‌آمیز باهم راجع به دیدگاه‌هایتان صحبت کنید، می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده به این مشکلات خاتمه دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

یکی دیگر از دلایلی که باعث جدا خوابیدن زن و شوهر از یکدیگر می‌شود، بالا رفتن سن و کاهش نیازهای جنسی است که در بسیاری از زوجین باعث می‌شود تا زندگی مشترک آن‌ها بیشتر رنگ و بوی عادت به خود بگیرد و این موضوع می‌تواند حتی باعث جدا شدن محل خواب یا پایان دادن به ارتباط جنسی میان زوجین باشد. مشاورین خانواده می‌توانند به شما کمک کنند تا صرف‌نظر از بازه سنی که در آن قرار دارید، فضای زندگی مشترک خود را زنده و با‌نشاط نگه دارید.

نارضایتی‌های جنسی یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند باعث جدا خوابیدن زن و شوهر باشد و مشکلات بسیاری را در روابط عاطفی ایجاد نماید. درصورتی‌که احساس می‌کنید این موضوع یکی از دلایلی است که باعث آسیب دیدن رابطه میان شما و همسرتان شده است، می‌توانید با افزایش اطلاعات خود راجع به نیازهای جنسی طرف مقابل و همین‌طور استفاده از تکنیک‌های مختلف همچون ماساژ جنسی شرایط مطلوب را به رابطه عاطفی خود بازگردانید. روانشناسان متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی نیز می‌توانند در این شرایط به شما کمک کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل زناشویی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

جدا خوابیدن زن و شوهر چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

کاهش ارتباط عاطفی و صمیمیت میان زوجین، افزایش احتمال خیانت و همین طور آسیب دیدن روحی فرزندان از جمله پیامدهای جدا خوابیدن زن و شوهر هست.

چطور می توانم همسرم را از جدا کردم محل خواب منصرف کنم؟

بهتر است در یک شرایط مناسب با همسرتان راجع به خواست های خود صحبت کنیدو به او بفهمانید که چرا از این موضوع ناراحت هستید. در جهت رفع مسائل برآیید.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

جدا خوابیدن زن و شوهر

 چرا مرد یا زن نباید تنها بخوابد ؟



:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

از دیدگاه پزشکی، میل جنسی بسیار کم یا روند رو به کاهش آن یک اختلال جنسی به حساب می‌آید که باید تحت درمان قرار گیرد. کاهش میل جنسی زمانی درباره وضعیت یک شخص صدق می‌کند که وی نسبت به شریک زندگی دچار نوعی سردی شود و تعداد دفعات ایجاد رابطه جنسی رو به کاهش باشد. این روند رو به کاهش می‌تواند در بین مردان و زنان اتفاق بیفتد. با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی فرد، می‌توان علت‌های روانی و فیزیکی متفاوتی را دلیل این روند رو به کاهش دانست. با توجه به تاثیر منفی بسیار زیاد کاهش‌میل جنسی بر زندگی زوجین، ضروری است که چاره‌ای برای درمان آن اندیشید. همچنین شما می‌توانید با کمک گرفتن از یک فرد متخصص این مساله را برطرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره مشکلات جنسی کلیک کنید. 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

منبع:

کاهش میل جنسی زنان و مردان چه علت ها و راه های درمانی دارد؟

 

 

دلایل کاهش میل جنسی

کاهش میل‌جنسی دلایل متعددی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. احساس اضطراب شدید

اضطراب‌های ناشی از کار، مشکلات و دغدغه‌های مالی، بیماری و سایر فراز و نشیب‌های زندگی فرد را در معرض تشویش و ناآرامی قرار می‌دهد. فرد ناآرام شاید بتواند کارهای روزمره و روتین خود را انجام دهد اما به طور قطع نمی‌تواند در حین رابطه جنسی شریک خوبی برای همسر خود باشد. این نگرانی و ناآرامی کم کم به کاهش میل جنسی و شکل گیری رابطه سرد بین زن و شوهر می‌انجامد.

2. درگیری‌های بین زن و شوهر

چنانچه رابطه عاشقانه بین زن و مرد حاکم باشد آن دو میل جنسی زیادی به هم دیگر خواهند داشت. این در حالیست که اگر زندگی آن‌ها پر از درگیری و چالش باشد، به مرور زمان علاقه بین آن‌ها نیز کم شده و این کاهش علاقه قطعا کاهش تمایل جنسی را نیز در پی خواهد داشت.

تماس با مشاور

3. کاهش میل جنسی | عوارض جانبی دارو

مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، فشار خون و آنتی هیستامین‌ها می‌تواند به کاهش تمایل جنسی منجر شود.

4. بیمارهای جسمی

از جمله بیماری‌هایی که می‌توانند در کاهش تمایل جنسی به عنوان علت اولیه در نظر گرفته شوند، بیماری‌هایی چون دیابت، ام اس، و بیماری تصلب شرائین هستند. این بیماری‌ها قدرت نعوظ را کاهش داده و در نتیجه به کاهش تمایل جنسی می‌انجامد.

5. مصرف الکل

با گذشت زمان مواد ناشی از مصرف الکل در بافت‌های بدن رسوب یافته و باعث مشکلاتی در نعوظ و کاهش تمایل جنسی می‌شوند.

6. زایمان

یکی از علت‌های کاهش میل جنسی در زنان را می‌توان با تغییر ترشحات هورمونی آن‌ها پس از زایمان مرتبط دانست. شیردهی و تغییر در ترشحات هورمونی پس از زایمان معمولا زنان را با کمبود میل جنسی مواجه خواهد ساخت.

7. اختلال نعوظ

برخی بیماری‌های مرتبط به انسداد عروق خونی، جریان خون در ناحیه تناسلی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب سخت شدن رگ‌ها در این قسمت از بدن می‌شوند. مردان باید بدانند که اگر به مدت 2 ماه دچار نعوظ هستند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

 

مواد غذایی کاهش دهنده میل جنسی

به طور کلی مواد غذایی که باعث سرد مزاجی شوند در کاهش میل جنسی نقش مهم و تعین کننده‌ای دارند. از جمله مواد غذایی سرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-روغن سبزیجات
-نمک
-قند
-سیر
-گوشت قرمز
-نعناع
-استیک
-قهوه
-سویا
-روغن نباتی
-الکل

 

راهکارهای درمانی مناسب برای مقابله با کاهش میل جنسی

برای درمان بی میلی جنسی راهکارهایی وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. مراجعه به روانشناس

اگر علت کاهش تمایلات جنسی مربوط به مشکلات روانی و نقص‌های ارتباطی بین زن و شوهر باشد، بهترین راه حل درمانی مراجعه به روانشناس است. در این راستا روش درمانی شناختی رفتاری و زوج درمانی بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

2. کاهش میل جنسی | تزریق هورمونی

این درمان توسط پزشک مربوط انجام می‌گیرد و به مواقعی اختصاص می‌یابد که علت کاهش تمایلات جنسی به تغییرات هورمونی مرتبط باشد.

3. کاهش مصرف سیگار و دخانیات

به علت تاثیر مواد سمی ناشی از مصرف دخانیات بر بافت‌های بدن و کاهش میل جنسی، توصیه می‌شود مصرف این مواد را به حداقل برسانید.

 

سوالات متداول

-آیا مصرف الکل و مواد مخدر باعث تقویت میل جنسی می‌شود؟

یک باور غلط و اشتباه درباره مصرف الکل و مواد مخدر این است که مردان فکر می‌کنند با مصرف این مواد می‌توانند میل جنسی خود را تقویت نمایند. در حالی که پزشکان معتقدند مصرف این مواد سبب به تحلیل رفتن میل جنسی خواهد شد.

-آیا مصرف مواد غذایی سرد می‌تواند یکی از علل کاهش میل جنسی در مردان و زنان باشد؟

به طور قطع باید گفت اگر مواد غذایی سرد به مدت زمان زیاد تداوم داشته باشد، فرد دچار سرد مزاجی شده و میل جنسی او کاهش خواهد یافت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

شماره تماس ذهن نومنبع:

کاهش میل جنسی زنان و مردان چه علت ها و راه های درمانی دارد؟



:: برچسب‌ها: کاهش میل جنسی زنان و مردان چه علت ها و راه های درمانی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا می‌دانید اهمیت زیبایی در ازدواج چقدر است؟ ازدواج به منزله تشکیل زندگی و برعهده گرفتن نقش و مسئولیت‌های مهم در زندگی است که باید با در نظر داشتن معیارهای مهم همراه شود. تدین، اخلاق، مادیات، اصالت خانواده و سلامت جسمی و روحی از جمله معیار‌های مهم انتخاب همسر هستند. اما در کنار این معیارها، باید توجهی به معیار زیبایی نیز داشت. بنا بر اینکه هر انسانی به طور ذاتی به زیبایی گرایش دارد، پس می‌توان گفت زیبایی نیز در بین معیارهای مربوط به انتخاب همسر نقش مهمی ایفا می‌کند. در ادامه مقاله به بررسی کامل اهمیت زیبایی در ازدواج می‌پردازیم.

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

منبع:

اهمیت زیبایی در ازدواج | قیافه و ظاهر در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

اهمیت زیبایی در ازدواج

اگر همسر از زیبایی ظاهر برخوردار باشد و چهره جذاب و دلنشینی داشته باشد، تمامی توجه و افکار طرف مقابل را به خود جلب می‌کند. منظور از زیبایی داشتن چهره‌ای بی عیب و نقص نیست بلکه داشتن حدی از زیبایی است که به دل همسر بنشیند. هر چند ظاهر و زیبایی پس از گذشت مدت زمانی، اهمیت اولیه را ندارد و به تدریج تکراری می‌شود اما با این وجود در مراحل اولیه آشنایی و شروع ازدواج نقش مهمی دارد.

 

اهمیت زیبایی در ازدواج | تفاوت دیدگاه زن و مرد در مورد زیبایی

از دیدگاه مرد زیبایی زن در مواردی چون تناسب اندام، زیبایی چهره، طنین دلنواز صدا، عفت و پاکدامنی خلاصه می‌شود. در حالی که زنان زیبایی مرد را در موضوعاتی چون قدرت، غیرت، توانمندی، صدای مردانه، چشم پاکی، قد بلند، هیکل چهار شانه و پرستیژ اجتماعی تعریف می‌کنند.

تماس با مشاور

 

اهمیت به زیبایی در انتخاب همسر از دیدگاه اسلام

اسلام به نوبه خود برای داشتن یک زندگی موفق و ازدواج نتیجه بخش معیارهایی را مد نظر قرار می‌دهد و به جوانان توصیه می‌کند در انتخاب شریک زندگی خود به این معیارها توجه نمایند. معیارهایی چون اصالت خانواده، دینداری، فضیلت‌های اخلاقی، عفت و پاکدامنی از مهم‌ترین این معیارها هستند. در کنار این معیارهای اصلی به زیبایی ظاهری نیز توجه شده است اما در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

 

اهمیت زیبایی در ازدواج | اهمیت زیبایی مردان

اگر چه زیبایی مرد باعث می‌شود که خانم‌ها به همسر خود گرایش بیشتری داشته باشند و خیانت کمتری اتفاق بیفتد اما نباید تنها معیار ازدواج قرار بگیرد. برخی از دختران در انتخاب همسر تمامی توجه خود را بر زیبایی همسر متمرکز می‌سازند. اما چه بسا مردان خوش چهره‌ای که اخلاق بسیار بدی دارند و با بداخلاقی خود زندگی را به کام همسرشان تلخ می‌کنند. گاهی پیش می‌آید مردان به واسطه چهره و اندام زیبای خود دچار نوعی غرور و خود شیفتگی شوند.

مردان متکبر خود را از تمامی اطرافیان خویش حتی همسر خود برتر و بالاتر می‌بینند و در نتیجه روابط زناشویی آنچنان که باید پیش نمی‌رود و دچار فراز و نشیب‌هایی خواهد شد. برخی دیگر از مردان به دلیل زیبایی خود توسط خانم‌های دیگر مورد پذیرش قرار می‌گیرند و این موضوع زمینه میل به سمت دیگر زنان را فراهم می‌آورد. با توجه به این تفاسیر مشخص می‌شود که زیبایی زیاد مردان می‌تواند دردسرهایی به همراه داشته باشد.

 

اهمیت زیبایی زنان در ازدواج

زیبایی یک قانون و اندازه مشخص ندارد بلکه به سلیقه و علائق افراد بستگی دارد. زیبایی برای زنان یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید و باعث می‌شود برای همسرش جذاب به نظر آید. هوش و حواس همسر را به خود جلب نماید و از گرایش همسر به زنان زیبا جلوگیری کند. به ویژه وقتی این زیبایی ظاهری با زیبایی اخلاق و رفتار نیز همراه شود در نگاه همسر، ارزشمندی زیادی می‌یابند.

 

اهمیت زیبایی در ازدواج | نکات کلیدی در باره معیار زیبایی

_تاثیر زیبایی اندام و چهره در انتخاب همسر قابل انکار نیست اما با این وجود نباید به عنوان معیار اصلی ازدواج قرار بگیرد. این ویژگی باید در سایه معیارهای مهم دیگر مورد اهمیت واقع گردد.

_توجه به زیبایی نباید از حد مجاز و معمول فراتر رود و به مشکل سخت پسندی تبدیل گردد.

_ازدواج نباید مانند گذشته بدون دیدن هم دیگر اتفاق بیفتد. باید در جلسه خواستگاری فرصتی برای دختر و پسر اختصاص داده شود تا چهره یکدیگر را ببیند و ازدواجی کور کورانه نداشته باشند. مشاوره ازدواج کمک زیادی در انتخاب بهتر به زوجین می‌کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید. 

 

میزان رضایت زنان از داشتن همسرانی با چهره زیبا

آمارهای رو به افزایش طلاق و شکایت‌های ارجاع داده شده به دادگاه خانواده اگر چه نه به طور کامل اما تا حد زیادی حاکی از خیانت همسر می‌باشد. زنان معمولا از این موضوع شکایت دارند که همسرانشان به واسطه زیبایی اندام و چهره به آن‌ها خیانت می‌کنند و با خانم‌های دیگر رابطه دارند. پس اهمیت زیبایی در ازدواج می‌تواند برعکس نیز باشد. 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا توجه به معیار زیبایی می تواند باعث تداوم زندگی زناشویی شود؟

این موضوع بستگی به شخصیت زن و مرد دارد. یعنی زمانی که این معیار جزء پارامترهای اصلی در انتخاب‌شان باشد، می‌تواند در میزان علاقه و برخورد آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

 

شماره تماس ذهن نومنبع:

اهمیت زیبایی در ازدواج | قیافه و ظاهر در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟



:: برچسب‌ها: اهمیت زیبایی در ازدواج | قیافه و ظاهر در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برفک دهان نوزاد چیست و به چه علتی به وجود می‌آید؟ برفک دهان نوزاد مشکل بسیار شایعی است که تقریبا در بین تمامی نوزادان دیده می‌شود و دلیل آن می‌تواند ضعیف بودن سیستم ایمنی باشد. شکل ظاهری برفک دهان به صورت لکه‌های سفید در دهان نوزادان است و می‌تواند باعث شود که نوزاد در هنگام شیر خوردن کمی احساس ناراحتی و درد داشته باشد و بی قراری کند. این عفونت گاهی در ناحیه پوشک نوزاد نیز دیده می‌شود که به صورت جوش‌های ریز می‌باشد. برفک دهان و پوشک نوزاد می‌تواند باعث مشکلات مراقبتی برای کودک و والدین او شود اما جای نگرانی نیست و با کمک متخصص و انجام دستورالعمل‌هایی ساده نوزاد سریعا بهبودی پیدا می‌کند. در ادامه به طور جامع درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید. 

منبع : برفک دهان نوزاد

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

برفک دهان نوزاد چیست؟

برفک یک عفونت قارچی شایع در بین نوزادان است که به شکل لکه‌های سفید و زرد رنگ بر زبان، لثه، دیواره داخلی و سقف دهان نوزاد ایجاد شده و باعث بی قراری کودک هنگام شیر خوردن می‌شود. به طور کلی تعداد محدودی از قارچ‌های کاندیدا آلبیکانس در بزاق دهان همه افراد وجود دارد اما اگر رشد و تکثیر آن‌ها زیاد شود به صورت عفونت در می‌آید و نوزاد را اذیت می‌کند. اگرچه ایجاد این لکه‌های قارچی مشکل جدی به حساب نمی‌آید ولیکن باید در جهت بر طرف کردن آن اقدام کرد. به ویژه زمانی که نوزاد از شیر مادر تغذیه می‌کند، این عفونت قارچی می‌تواند به مادر منتقل شود.

تشخیص وجود برفک در دهان نوزاد

شباهت زیادی بین این لکه‌های سفید رنگ و شیر دلمه بسته در دهان کودک وجود دارد. برخی مادران به خصوص مادرانی که تجربه چندانی از فرزند پروری ندارند، ممکن است نتوانند این دو مورد را از هم تشخیص دهند. یکی از ساده‌ترین روش‌های افتراق بین برفک دهان و شیر دلمه بسته این است که برفک، به صورت لایه لایه بر روی اجزای داخلی دهان نوزادان ایجاد می‌شود و هنگام کنده شدن، لکه قرمز و گاهی خونریزی ایجاد می‌کند. از دیگر علائم وجود برفک در دهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مهم‌ترین نشانه برفک دهان نوزاد لکه‌هایی به رنگ سفید یا زرد کمرنگ روی زبان، لب‌ها، داخل گونه‌ها و حتی در انتهای دهان و نزدیک به گلو است.
  • این لکه‌ها ثابت هستند و با شستن دهان از بین نمی‌رود.
  • برفک دهان باعث می‌شود دهان نوزاد زخم شده و نوزاد نتواند سینه مادر و یا سر شیشه را میک بزند.
  • قرمز شدن اطراف لب‌ها و زبان.
  • درد ناشی از برفک دهان که نوزاد را بی تاب می‌کند.

برفک پوشک نوزاد

همانطور که گفتیم ویروسی که برفک دهان را ایجاد می‌کند در ناحیه پوشک نوزاد نیز می‌تواند ظاهر شود و به صورت جوش‌های ریز بروز نماید. از علائم مشهود برفک پوشک نوزاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بروز جوش‌های قرمز که در کناره‌های چین‌های کفل دیده می‌شود.
  • در کنار جوش‌های قرمز ممکن است جوش‌های سفید و چرکی نیز دیده شود.
  • گاهی تاول‌هایی قرمز در مجاور ناحیه تناسلی نوزاد شکل می‌گیرد.
  • جوش‌ها و تاول‌های ایجاد شده در اثر تحریک و دست زدن دردناک می‌شود و نوزاد به گریه می‌افتد.

علل ایجاد برفک در دهان نوزاد

قارچ کاندیدا البیکنس

این قارچ عامل اصلی بروز برفک دهان یا برفک پوشک نوزاد است که ممکن است از محیط آلوده یا بدن مادر به نوزاد منتقل شود. رشد بیش از حد این قارچ می‌تواند مشکل ساز شود و در صورت بروز آن در دهان یا پوشک نوزاد باید نسبت به درمان آن اقدام گردد.

عفونت مهبل در مادر

ممکن است مادر در زمان زایمان دچار عفونت مهبل باشد. وقتی نوزاد در حال خارج شدن از رحم مادر است، احتمال تماس با قارچی‌های عفونی ناحیه واژن بالا می‌رود و نوزاد با این قارچ‌های عفونی درگیر می‌شود.

لوازم آلوده

با گذشت مدت زمان کوتاهی نوزاد دوست دارد هر آنچه که در اطرافش قرار دارد، در دهان بگذارد. اشیاء و لوازم اطراف ممکن است آلوده باشند و میکروب‌های ناشی از آن‌ها با بزاق دهان ترکیب شود. در نتیجه عفونت قارچی اتفاق افتاده و لکه‌های زرد رنگ بر زبان و لثه کودک ایجاد می‌شود.

نارس بودن نوزاد

به طور تقریبی می‌توان گفت نوزادان نارس، یعنی نوزادانی که قبل از هفته 37 بارداری به دنیا می‌آیند نسبت به نوزادانی که رشد کامل داشته‌اند، بیشتر پذیرای مخمر قارچی (برفک دهان) هستند.

ایمنی ضعیف بدن

گاهی بدن نوزاد به دلیل عدم رشد کافی سیستم ایمنی ضعیف است و در نتیجه نسبت به افزایش رشد قارچ کاندیدا مقاومت لازم را ندارد.

عوارض وجود برفک دهان در نوزاد

همانطور که ذکر شد، ایجاد لایه‌های پوسته پوسته و سفید رنگ در اجزای داخلی دهان کودک چندان عوارض جدی بر جای نمی‌گذارد و خطر تهدید کننده‌ای محسوب نمی‌شود. اما اگر مراقبت‌های لازم صورت نگیرد ممکن است ریه ها، کبد، دستگاه گوارش کودک و دیگر اجزای داخلی بدن او را در گیر نماید. برای آشنایی با تمامی نکات مراقبت از نوزاد کلیک کنید.

درمان برفک دهان نوزاد

برفک عارضه‌ای است که به دلیل عفونی شدن بزاق دهان ایجاد می‌شود و ممکن است علاوه بر نوزادان در بزرگسالان نیز دیده شود. روش‌های درمانی برای این دو گروه متفاوت است. بزرگسالان حتی با درمان‌های خانگی ساده نیز می‌توانند در کمترین زمان برفک دهان را از بین ببرند در حالی که در نوزادان این کار بهتر است توسط متخصص انجام گیرد. به منظور ضدعفونی کردن دهان نوزاد می‌توان از مخمرهای قارچی و محلول پراکسید هیدروژن استفاده کرد.

در صورتی که متخصص داروی نیستامین را به منظور از بین بردن برفک دهان نوزاد تجویز نماید، باید دقت داشته باشید که نباید این دارو را به شکلی به نوزاد خوراند که یکباره بلع شود، بلکه باید دهان نوزاد به داروی نیستامین آغشته گردد. مصرف داروی نیستامین می‌بایست تا یک هفته پس از رفع برفک دهان ادامه یابد. همچنین به منظور تاثیر گذاری داروی هیستامین پس از مصرف آن به مدت 40 دقیقه نباید به نوزاد شیر داد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا عفونت قارچی دهان نوزاد به دیگر اجزای بدن سرایت می کند؟

گاهی به علت عدم رسیدگی های لازم و انجام ندادن مراقبت های بهداشتی، عفونت قارچی به روده باریک انتقال می یابد و  باعث ایجاد کهیر می شود.

چگونه می توان از انتقال قارچ کاندیدا به پستان مادر جلو گیری کرد؟

شستشوی مداوم سینه با محلول جوش شیرین و یا دارو های ضد قارچ در زمینه جلوگیری از انتقال قارچ بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

منبع : برفک دهان نوزاد



:: برچسب‌ها: برفک دهان نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا تنبیه کودکان صحیح است؟ شکل گیری شخصیت کودک بستگی به نوع برخورد پدر و مادر دارد. برای شکل‌گیری شخصیتی سالم و بهنجار اجتماعی، باید به نحوی صحیح و درست با کودک برخورد شود. بایدها و نبایدهای دوران کودکی باید به دور از افراط و تفریط به اجرا در بیاید. کودک باید یاد بگیرد همانطور که کار مثبت و پسندیده او تشویق می‌شود، در صورت انجام رفتار ناشایست نیز با برخورد جدی پدر و مادر مواجه می‌شود. والدین در برابر خطاهای رفتاری کودک خود شیو‌ه‌های مختلفی را  به کار می‌گیرند که به طور شایع “تنبیه کردن کودک” از شیوه‌های مشترک فرزند پروری تمامی پدر و مادر‌ها به حساب می‌آید. اما تنبیه کردن چه اصولی دارد و چگونه باید اعمال شود؟ با آگاهی از اصول تنبیه کودکان و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید به بهترین نحو فرزند خود را تربیت نمایید. برای اطلاع از مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع : تنبیه کودکان

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

تنبیه چیست؟

تنبیه یک روش انضباطی است که به کودک یاد می‌دهد تا رفتار نامطلوب خود را کاهش دهد. به واسطه تنبیه کردن به کودک شوک روانی وارد می‌شود و او با رفتار جدی والدین و بزرگترها رو رو می‌گردد. تنبیه به شکل‌های مختلف اعم از نگاه خشم آلود، ممنوعیت از انجام کار مورد علاقه، کاهش ساعات تفریح، بی اعتنایی و حتی تنبیه بدنی قابل انجام است.

اصول و شیوه صحیح تنبیه کودکان

تنبیه کودکان اصولی دارد که اگر مطابق با آن‌ها تنبیه را انجام دهید، می‌تواند در تربیت کودک موفقیت آمیز باشد اما در غیر این صورت تنها باعث مشکلاتی در شخصیت و تربیت کودکتان خواهد شد. اصول تنبیه به شرح زیر هستند:

1. تنبیه قابل اجرا باشد

اگر کودک رفتار خطایی انجام دهد که مستحق مجازات و تنبیه گردد، باید با عواقب کار اشتباه خود رو به رو شود. والدین باید تنبیهی برای کودک قرار دهند که قابل اجرا باشد و کودک عملا با آن رو به رو شود. به طور مثال گفتن اینکه به مدت یک ماه از خانه خارج نخواهی شد” یک تنبیه غیر قابل اجراست چرا که پس از گذشت چند ساعت حال روحی شما بهتر می‌شود و عصبانیت‌تان فروکش می‌کند. در نتیجه به محض اینکه بخواهید خانه را ترک کنید از ترس اینکه کودک در خانه تنها بماند و اتفاق ناگواری رخ دهد، او را با خود همراه خواهید ساخت.

2. تنبیه باید متناسب با اشتباه کودک باشد

اگر خطای رخ داده توسط کودک چندان با اهمیت نیست و نتیجه تلخی به همراه نداشته، نباید به صورت افراط گونه با او برخورد نمود. در قبال اشتباهات کوچک، تنبیهات کوچک لازم است. محرومیت از تماشای تلویزیون به مدت 1 ساعت و و تنبیهاتی از این قبیل می‌تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

3. تنبیه کودکان | عدم توجه به کودک و بی اعتنایی کردن به او

کودکان به شدت به والدین خود دلبستگی دارد و خواستار اینند که در مواقع مختلف نظر پدر و مادر را به خود جلب نمایند و مورد حمایت عاطفی آن‌ها قرار بگیرند. می‌توان از همین مسئله به عنوان یک شیوه تنبیه استفاده کرد و هنگامی که کودک خطایی انجام داد، به او بی اعتنایی نمایید. به این ترتیب کودک یاد می‌گیرد تا زمانی که رفتار ناخوشایند خود را ترک نکند، محبت شما را دریافت نخواهد کرد. البته در نظر داشته باشید که بی اعتنایی نباید بیش از حد طول بکشد زیرا نتایج منفی به دنبال خواهد داشت.

4. محرومیت

محروم کردن کودک از علایق و آنچه که مطابق میل اوست یک روش تنبیه خوب محسوب می‌شود‌. در برابر خطای کودک او را تا وقتی که عذر خواهی کند و از رفتار خود پشیمان شود از انجام کار های مورد علاقه‌اش محروم سازید. نقاشی کردن، تماشای کارتون و بازی کردن از کارهایی است که معمولا همه کودکان دوست دارند انجام دهند.

نکات طلایی در هنگام تنبیه کودکان

برای تربیت بهتر کودکان در هنگام تنبیه، نکاتی وجود دارد که بهتر است آن‌ها را مد نظر قرار دهید. این نکات عبارتند از:

1. پدر و مادر اتفاق نظر داشته باشند

تنبیه زمانی نتیجه بخش خواهد بود و به عدم تکرار رفتار اشتباه منجر خواهد شد که پدر و مادر در اجرای تنبیه اتفاق نظر داشته باشند. اگر کودک برای فرار از تنبیه به والد دیگر متوسل شود و او را واسطه قرار دهد، این کار برایش به شکل عادت در خواهد آمد و در آینده به محض اینکه با تنبیه رو به رو شود به سراغ والد حمایت‌گر می‌رود و اشتباه خود را مجدد انجام می‌دهد.

2. تنبیه در قبال رفتار اشتباه است

در هنگام تنبیه کودک نباید از جملات و عباراتی استفاده کنید که کودک احساس کند او را دوست ندارید و از او بیزارید. شما باید به کودک بفهمانید که تعیین تنبیه فقط بخاطر کار اشتباه اوست نه بخاطر شخصیتش. او همچنان فرزند دلبند شماست و به او علاقه دارید، فقط رفتار اشتباهش را دوست ندارید.

3. تنبیه کودکان | تمرین رفتار صحیح

شاید کودک ناخواسته دچار اشتباه می‌شود و به تصور اینکه آن رفتار صحیح است آن را انجام می‌دهد. بهتر است نحوه انجام رفتار را با کودک خود در قالب بازی و گفتگو تمرین کنید و ابهامات او را برطرف سازید.

4. تنبیه مشخص شده را اجرا نمایید

تنبیه کردن کودک نباید فقط در مرحله حرف باقی بماند. باید به گفته خود جامه عمل بپوشانید. اگر تنبیه فقط در حد حرف باشد، کودک از تکرار کردن رفتار نادرست خود هراسی ندارد و مجدد آن را انجام می‌دهد. انجام عملی تنبیه باید به شکل قانون در بیاید و کودک اطمینان داشته باشد که شما به این راحتی نظر خود را تغییر نمی‌دهید و تا زمانی که رفتار اشتباش را ترک نکند، والدین از نظر خود بر نمی‌گردند.

5. تنبیه کودکان | رفتار جایگزین

در صورتی که کودک دچار خطایی شد، به جای اینکه عصبانی شوید و لحن بدی را به کار بگیرید، بهتر است کمی صبر کنید و درباره کار اشتباهی که انجام داده صحبت کنید. به او بگویید که بجای این رفتار نادرست که باعث ناراحتی پدر و مادر می‌شود، بهتر است کار دیگری را انجام دهد تا پدر و مادر خوشحال شوند. برای آموزش رفتار جایگزین به کودک می‌تواند از خدمات مشاوره کمک بگیرید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

-آیا استفاده از روش تنبیه اتاق تنهایی در ترک رفتار نادرست موثر است؟

به منظور تنبیه کودک و کاهش عصبانیت والدین، فرستادن کودک به اتاق تنهایی روش موثری خواهد بود. کودک تا زمان مشخصی باید تنها در اتاق بماند و از بازی و تفریح محروم شود. اگر چه ممکن است در ابتدا کودکان گریه و زاری راه بیاندازند اما نباید در مقابل آن‌ها تسلیم شوید.

-آیا تهدید کردن کودک در ترک رفتار خطا، روش درستی خواهد بود؟

تهدید کردن نباید به شکلی باشد که کودک را بترساند و او را دچار اضطراب نماید. تنبیه یک رفتار جدید و منطقی است که در قبال خطا و اشتباه انجام می‌شود و قرار نیست باعث ایجاد اختلالات روانی در کودک گردد.

منبع : تنبیه کودکان



:: برچسب‌ها: تنبیه کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا مراحل دلبستگی در کودکان را می‌شناسید؟ اینکه کودک تمایل داشته باشد با مادر یا مراقب اولیه‌اش رابطه عاطفی عمیق و معناداری پیدا کند، در مراحل دلبستگی شکل می‌گیرد. کودک تمایل دارد با افراد گوناگونی در طی زندگی‌اش رابطه برقرار کند، به طوری که در حضور این افراد احساس رضایت و امنیت خواهد کرد. این ارتباط در دوران نوزادی و به صورت تدریجی شروع به شکل گیری کرده و تا پایان کودکی ادامه می‌یابد. فرایند دلبستگی در پایان کودکی اتمام می‌یابد اما تاثیرات ناشی از آن تا آخر عمر همراه فرد باقی می‌ماند. اگر این ارتباط به درستی شکل نگیرد مشکلات عاطفی و اجتماعی زیادی را در بزرگسالی برای فرزندتان به دنبال خواهد داشت. در ادامه مقاله به بررسی مراحل دلبستگی در کودکان و چگونگی شکل گرفتن آن می‌پردازیم.

منبع : مراحل دلبستگی در کودکان از نظر روانشناسان

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مراحل دلبستگی در کودکان

دیدگاه بالبی می‌گوید دلبستگی در حقیقت یک پیوند عاطفی عمیق بین انسان و افراد خاص زندگی اوست. نیاز به داشتن دلبستگی یک نیاز مهم و اولیه در زندگی می‌باشد. این نیاز با نیز دیگری مشتق نشده و یکی از مهم‌ترین نیازها برای تحول شخصیت محسوب می‌شود.

بالبی در کنار دیدگاه خود دو کنش حمایتی و اجتماعی را نیز مطرح می‌کند. او می‌گوید کنش حمایتی برای فرزند احساس ایمنی به وجود می‌آورد و کنش اجتماعی رفتار دلبستگی را از مادر به نزدیکان و سپس افراد بیگانه گسترش می‌دهد.

فروید در نظریه‌ای که در مورد دلبستگی داشته، می‌گوید که دلبستگی از نیازهای نخستین دیگر به دست آمده است. با این مفهوم و تفسیر نیز دلبستگی در دوران کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آشنایی با سبک های دلبستگی در کودکان کلیک کنید.

شکل گرفتن دلبستگی در کودکان و مراحل آن

شکل گیری دلبستگی موضوع بسیار مهمی است که نظریه‌های متفاوتی درباره آن گفته شده است. به طور کلی دلبستگی 4 مرحله دارد که در ادامه به بررسی این مراحل می‌پردازیم.

1. مراحل دلبستگی در کودکان | مرحله اول یا پیش دلبستگی

مرحله پیش دلبستگی اولین مرحله در ایجاد دلبستگی در کودکان می‌باشد. پیش دلبستگی از زمان تولد تا سه ماهگی کودک شکل می‌گیرد. در این مرحله کودک شما متوجه بعضی محرک‌ها در محیط اطراف خود می‌شود اما نمی‌تواند افراد را از یکدیگر تشخیص دهد. کودک در این مرحله قادر است که به چهره دیگران لبخند بزند. او می‌تواند صداهای کودکانه از خود در بیاورد یا با خارج شدن کسی از میدان بینایی‌اش گریه کند. این بازتاب‌ها و واکنش‌ها باعث می‌شود دیگران همراه کودک بمانند و با او ارتباط برقرار کنند. با توجه به اینکه کودک نمی‌تواند افراد را از یکدیگر تشخیص دهد، در نتیجه برای او فرقی نمی‌کند چه کسی مراقبش باشد.

2. مرحله دوم یا دلبستگی در حال شکل گیری

بین سه تا شش ماهگی مرحله دلبستگی در حال شکل گیری را تشکیل می دهد. طی این مرحله رشد ادراکی کودک نسبت به مرحله قبل بهتر شده است. شما به طور ملموسی ملاحظه می‌کنید که واکنش‌های او انتخابی‌تر شده‌اند. همچنین به محرک‌های آشناتر تمایل بیشتری نشان می‌دهند. در این مرحله کودک به مراقب اولیه‌اش بیشتر از سایر افراد واکنش نشان می‌دهد. در این مرحله کودک دوست دارد توسط مادر یا افراد نزدیک‌‌اش آرام شود.

کودک در این مرحله از  مراحل دلبستگی در کودکان می‌تواند بین افراد غریبه و آشنا تفاوت قائل شود. حافظه نقش بسیار مهمی در این مرحله دارد. با افزایش توانایی حافظه، چهره مادر بهتر در ذهن کودک ثبت می‌شود و به همین دلیل نسبت به او واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. 

3. مرحله سوم یا دلبستگی واضح

در این مرحله از شکل گیری دلبستگی، توانایی کودک در تشخیص مادر بهتر می‌شود. این مرحله در سن شش ماهگی تا 2 یا 3 سالگی ادامه پیدا می‌کند. کودک به صورت فعال به شما توجه کرده و از دیدنتان خوشحال می‌شود. کودک در این مرحله بهانه مادرش را می‌گیرد و در نبود او احساس ناراحتی می‌کند. این کودکان در این سن با نبود مادر ممکن است احساس اضطراب را تجربه کنند.

در همین راستا مفهومی به نام «اضطراب اجتماعی» شکل می‌گیرد. اضطراب جدایی به معنی این است که کودک در نبود شما به شدت احساس بی قراری می‌کند و خواهان برگشت شماست. البته بعد از برگشت مادر این اضطراب کمتر می‌شود. اضطراب جدایی در این سن هنجار به شمار می‌آید اما اگر ادامه یابد و در سنین بالاتر نیز خود را نشان دهد، ممکن است به اختلال اضطراب اجتماعی منجر شود.

 

4. مرحله چهارم یا ایجاد ارتباط متقابل

مرحله ایجاد ارتباط متقابل از سن دو یا سه سالگی تا پایان دوره کودکی است. در این مرحله از مراحل دلبستگی در کودکان قوه تفکر و فهم کودک بیشتر و تکامل یافته‌تر شده است. در این سن خردسال می‌تواند علت برخی رفتارهای مادر و اطرافیان را درک کند و به احساسات و حالت‌های مادر پی ببرد. در این سن کودک درک می‌کند که شما مجبورید گاهی او را ترک کنید. اگر اضطراب جدایی در این مرحله از زندگی کودکتان ادامه دار شد، می‌توانید از کمک متخصصان این زمینه بهره بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

-اهمیت دلبستگی در کودکان چیست؟

اگر مراحل دلبستگی به درستی اتفاق بیوفتد، شما می‌توانید رابطه صمیمانه‌تری با فرزند خود داشته باشید. از این طریق نعمت زندگی شاد و به دور از مشکلات روانی را برای کودک خود به دنبال می‌آورید. با کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید دلبستگی سالم را در فرزند خود ایجاد کنید.

منبع : مراحل دلبستگی در کودکان از نظر روانشناسان



:: برچسب‌ها: مراحل دلبستگی در کودکان از نظر روانشناسان ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مکیدن انگشت در کودکان یک واکنش طبیعی است و به طور معمول همه کودکان علاقه دارند انگشت خود را بمکند. اگر چه در اوایل میزان علاقه کودک به مکیدن انگشت بسیار زیاد است اما رفته رفته این عادت در او رو به کاهش می‌گذارد تا جایی که در 2 سالگی دیگر این عادت به طور کامل از بین می‌رود و نشانه‌ای از آن باقی نمی‌ماند. این در حالیست که برخی کودکان این عادت را بعد از 2 سالگی همچنان ادامه می‌دهند. اگر روند مکیدن انگشت بعد از 2 سالگی تداوم داشته باشد، والدین و اطرافیان کودک باید نسبت به سلامت روان فرزند خویش حساس شده و کودک خود را به روانشناس و متخصص کودک ارجاع دهند تا علل دخیل در این موضوع کشف و راهکارهای درمانی لازم به کار برده شوند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

منبع : مکیدن انگشت در کودکان

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

دلایل مکیدن انگشت در کودکان

عوامل مختلفی می‌توانند کودک را به مکیدن انگشت ترغیب نماید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-احساس ترس و اضطراب شدید
-نگرانی و بی قراری
-احساس گرسنگی
-رویش دندان
-احساس نیاز به خواب
-احساس امنیت

عوارض مکیدن انگشت در کودکان

انگشت مکیدن در کودکان عوارض و پیامدهایی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. مشکلات دندان

مکیدن مداوم انگشت در کودکان موجب آسیب رساندن بر شکل و استحکام دندان می‌گردد و مشکلاتی را در  رشد دهان و دندان آن‌ها ایجاد می‌کند.

2. عفونت ناخن

وقتی کودک برای مدت طولانی انگشت خود را می‌خورد، قارچ‎های میکروبی در اطراف ناخن رشد می‌کنند که سبب عفونی شدن ناخن گشته و آن را بسیار شکننده و حساس می‌کنند.

3. مکیدن انگشت در کودکان | برجسته شدن فک بالا

در نتیجه مکیدن دائم انگشت، فک بالا به سمت بیرون رشد می‌کند و فک پاین به سمت داخل بر می‌گردد. در این صورت تناسب لب و دندان از بین می‌رود و زیبایی کودک آسیب می‌بیند. 

4. لکنت زبان

تغییر شکل دندان‌ها و بیرون آمدن فک بالا، نحوه صحبت کردن کودک را دچار اختلال می‌کند. عدم روان بودن صحبت کردن در کودک به شکل لکنت زبان خود را نمایان می‌سازد.

5. تغییر شکل انگشت

با مرور زمان سر انگشت پهن و بزرگ می‌شود و با شکل انگشتان دیگر کاملا تفاوت پیدا می‌کند. عدم تناسب شکال انگشتان ترکیب اجزای دست را به هم ریخته و آن را به شکل غیر عادی در می‌آورد.

درمان مکیدن انگشت در کودکان

راهکارهای درمانی که متعاقباً ذکر خواهند شد، روش‌های درمانی ساده و خانگی هستند که برای کودکان بین 3 تا 4 سال کاربردی و مفید می‌باشند اما در صورتی که کودک عادت مکیدن انگشت را پس از 4 سالگی ادامه دهد، حتما باید از راهنمایی‌های یک روانشناس حرفه‌ای بهره برد.

1. پرت کردن حواس کودک

اینکه پدر و مادر بدانند کودک در چه زمان و مکان‌هایی بیشتر انگشت خود را می‌‌مکد، کمک بسیار زیادی به تسریع روند درمان می‌کند زیرا می‌توانند این موقعیت‌ها را محدود کنند و مانع از قرار گرفتن کودک در آن مکان‌ها شوند.

2. مکیدن انگشت در کودکان | تنبیه نکردن کودک

با توجه به اینکه مکیدن انگشت به یک رفتار غیر ارادی در کودک تبدیل می‌شود و کودک بدون اینکه کنترلی داشته باشد، انگشت خود را می‌خورد، تنبیه کردن هیچ فایده‌ای نخواهد داشته و بالعکس باعث تشدید این موضوع می‌شود.

3. گفتگو با کودک

آگاهی یافتن کودک نسبت به پیامدهای رفتار خود باعث می‌شود انگیزه بیشتری پیدا کند تا عادت مکیدن انگشت را ترک نماید. گفتن جملاتی مانند اینکه ” زیر ناخن‌هایت پر از میکروب است و به سلامتی تو آسیب می‌رساند” کودک را بر می‌انگیزد تا رفتار ناصحیح خود را کنار بگذارد.

4. ایجاد محیط آرام برای کودک

اگر متوجه شده اید که وقتی کودک در موقعیت های اضطراب انگیز و ترسناک قرار می گیرد، بیشتر به مکیدن انگشت خود میل پیدا می کند می توانید آن موقعیت های ترسناک و اضطراب آور را کاهش بدهید و به احساس آرامش روانی کودک خود کمک نمایید.

5. مکیدن انگشت در کودکان | نشان دادن فیلم

می‌توانید فیلمی در مورد مکیدن انگشت و عوارض بد آن تهیه کنید و به کودک نشان دهید. به دلیل الگو پذیری کودک از فیلم‌های کارتونی، استفاده از این نوع فیلم‌ها کمک زیادی به حل مساله خواهد کرد.

6. پاداش و تشویق

می‌توانید به کودک بگویید که اگر عادت مکیدن انگشت را ترک نماید به او پاداش خواهید داد و آنچه را که دوست دارد برایش می‌خرید. برای آینکه پاداشت و تشویق افراطی نشود، می‌توانید از یک فرد متخصص کمک بگیرید. 

7. استفاده از روکش‌های انگشتی

این روکش‌ها به نحوی ساخته شده‌اند که انگشتان دست را کاملا می‌پوشاند و حالت پلاستیکی دارند، معمولا کودکان میلی به خوردن این روکش ندارند و کم کم عادت خود را ترک می‌کنند.

8. کمک گرفتن از روانشناس

در بسیاری از موارد انگشت مکیدن کودکان از ترس، اضطراب و مشکلات عاطفی نشات می‌گیرد. در این شرایط می‌توانید با کمک گرفتن از روانشناس، دلیل آن را بیابید و با راهکارهای اصولی این مساله را بر طرف سازید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

-آیا مکیدن انگشت در کودکان به احساس آرامش و امنیت آن‌ها کمک می‌کند؟

کودکان وقتی انگشت خود را می‌خورند، تعارضات درونی خود را تا حد زیادی آرامش می‌بخشند و احساس راحتی بیشتری به دست می‌آورند.

-کودکان بالای 5 سال بیشتر تحت تاثیر چه عواملی اقدام به مکیدن انگشت خود می‌کنند؟

در بیشتر کودکان بالای 5 سال، علت اصلی گرایش آن‌ها به مکیدن انگشت، اختلالات عاطفی و روانی است. برای حل این مسائل می‌توانید از مشاوره کود



:: برچسب‌ها: مکیدن انگشت در کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

خصوصیات فرزند اول خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا بعد از به دنیا آمدن فرزند بعدی تمام خانواده شرایط جدیدی را تجربه می‌کنند. فرزند اول بعد از تولد فرزند دوم، جایگاه خود را به عنوان همه کاره خانواده از دست می‌دهد و دیگر در مرکز توجهات نیست و مجبور است این جایگاه را با فرد دیگری سهیم شود. به همین دلیل والدین باید رفتار صحیح و اصولی با فرزند خود داشته باشند تا با تولد فرزند دوم، فرزند اول دچار آسیب نشود. رفتار صحیح والدین علاوه بر کمک به رشد و تعالی فرزندان، به شکل گیری روابط صمیمانه و پایدار میان فرزندان نیز تاثیر می‌گذارد. در ادامه به بررسی خصوصیات فرزند اول می‌پردازیم. شما می‌توانید برای یادیگری اصول تربیت فرزند از یک فرد متخصص کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

منبع : خصوصیات فرزند اول

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

فرزندان اول خانواده

بعد از متولد شدن فرزند اول خانواده با شرایط جدیدی رو به رو می‌شود. ممکن است پدر و مادر بسیار سخت گیر باشند و بخواهند طبق قوانین پیش بروند. ممکن است پدر و مادر شوق و ذوق زیادی داشته باشند و برای کودکشان در تمام جنبه‌ها آسان بگیرند. آن‌ها اصول تربیت فرزند را نادیده می‌گیرند و در نتیجه در آینده با مشکلاتی با فرزندشان مواجه می‌شوند.

بعد از اینکه فرزند دوم خانواده به دنیا می‌آید، والدین با تجربه‌ای که از تربیت فرزند اول داشته‌اند، روش خود را برای تربیت فرزند دوم تغییر می‌دهند. پس می‌توان گفت فرزند اول باید نتیجه بی تجربگی پدر و مادرش را در زندگی خود تحمل کند. شما می‌توانید از جلسات مشاوره و روانشناسی کمک بگیرید تا از اشتباهات رایجی که در تربیت فرزند اول رخ می‌دهد دور بمانید.

خصوصیات فرزند اول | برخورد و رفتار با فرزند اول

فرزند اول خانواده، قبل از اینکه خواهر و برادر کوچک‌ترش به دنیا بیایند، تنها فرزند خانواده بوده است. این فرزندان در کانون محبت و توجه والدین قرار داشته‌اند. خواسته‌های کودکان اول معمولا به سرعت مورد پذیرش پدر و مادر واقع شده و به همین دلیل احساس ارزشمندی زیادی را تجربه می‌کنند. اگر گوش به فرمان فرزند بودن به شکل افراطی دنبال شود، فرزندان شما تبدیل به انسان‌هایی قدرت طلب، خودخواه و بی تحمل می‌شوند که هیچ گونه بی توجهی‌ای را نمی‌پذیرند.

بعد از آنکه فرزند دوم متولد شد، توجه والدین نسبت به فرزند اولشان کمرنگ‌تر می‌شود. فرزند اول این بی توجهی را بخاطر حضور فرزند دوم می‌داند؛ حسادت فرزند اول به فرزند دوم در همین نقطه شکل می‌گیرد. تمامی فرزندان این تغییر جایگاه و توجه مادر و پدرشان را احساس می‌کنند اما آن‌ها که نازپروده‌تر بوده‌اند بیشتر آسیب می‌بینند. اینکه کودک چطور با وجود فرزند دوم کنار بیاید به شخصیت و رفتار پدر و مادر و همچنین شیوه‌های فرزندپروری آن‌ها بستگی دارد.

خصوصیات فرزند اول | توجه به فرزند دوم 

اگر والدین بعد از تولد فرزند دوم تمام توجه‌شان را معطوف به او کنند یا رفتارهای اشتباه دیگری را بروز دهند، فرزند اول احساس طرد شدگی پیدا می‌کند. این احساس طرد شدگی، خود به خود به خواهر و برادر کوچک‌تر او نیز منتقل می‌شود.

پدر و مادر باید بتوانند رفتار صحیحی داشته باشند. در غیر این صورت بچه‌ها تبدیل به دوستان خوبی برای یکدیگر می‌شوند. همچنین رفتار صحیح والدین باعث می‌شود که فرزند اول نسبت به فرزند کوچک‌تر از خود احساس مسئولیت و رهبری پیدا کند. پدر و مادر باید نقاط قوت فرزندان از جمله مسئولیت پذیری آن‌ها را مدنظر داشته باشند و آنان را تشویق کنند. پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین تعداد فرزند را مطالعه نمایید.

خصوصیات منحصر به فرد فرزند اول

فرزند اول خانواده بعد از تولد خواهر و برادرهای کوچک‌ترش موظف می‌شود تا از او مراقبت نماید که در این مورد از والدین خود الگوبرداری می‌کند. با بزرگ‌تر شدن کودکان، فرزند بزرگتر به رهبری خواهر و برادر کوچک‌ترش می‌پردازد. در نتیجه کودک اول با این ویژگی بزرگ می‌شود؛ به گونه‌ای که این کودکان در سنین بزرگسالی به رهبری کردن علاقه مند می‌شوند. آن‌ها دوست دارند دیگران را تحت ساطه خود بگیرند و اتفاقا به خوبی می‌توانند از عهده انجام این کار بربیایند. برای آشنایی با روانشناسی کودک کلیک کنید.

از جمله دیگر خصوصیات فرزند اول‌، علاقه مند بودن به قدرت است. این افراد مسئولیت پذیری بالایی دارند و وظیفه شناس هستند. فرزندان اول در بزرگسالی منظم و دقیق بوده و کارهای خود را باوجدان بالا انجام می‌دهند. این افراد در انجام کارهای خود کمی محافظه کار هستند و می‌توانند به خوبی از عهده مدیریت و ساماندهی کارها بر بیایند. فرزندان اول به گذشته بیشتر از زمان آینده گرایش دارند و نسبت به آینده بدبین هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

-چرا فرزندان اول مدیران خوبی می شوند؟

فرزندان اول از پدر و مادرشان الگو برداری کرده و از کودک کوچکتر از خودشان مراقبت می‌کنند. با افزایش سن، در بازی‌ها فرزند اول رهبری اعضا را به عهده دارد. این ویژگی درون فرزندان اول تا بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند.

منبع : خصوصیات فرزند اول



:: برچسب‌ها: خصوصیات فرزند اول ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تنفس نوزاد در حالت طبیعی چگونه است؟ نوزادان پس از تولد در حالت طبیعی چیزی در حدود 30 تا 60 بار در دقیقه نفس می‌کشند با این حال گاهی ممکن است علائم تنفسی خاصی را از خود نشان ‌دهند که می‌تواند به نگرانی والدین بیانجامد. برای مثال در برخی مواقع دچار ریتم تنفس سریع می‌شوند یا ممکن است هنگام گریه کردن برای لحظاتی قطع تنفس را از خود نشان دهند. ما در ادامه این مقاله تلاش کرده‌ایم تا در مورد علائم تنفس طبیعی نوزاد و علائمی که نشان دهنده وجود خطری جدی هستند اطلاعات بیشتری را ارائه کنیم. در همین راستا بهره بردن از مشاوره کودک کمک می‌کند تا والدین بتوانند از نشانه‌های سلامت نوزاد آگاهی بیشتری بیایند و با فراگیری نکات لازم سلامت جنین را تامین نمایند. 

منبع : تنفس نوزاد 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

تنفس نوزاد | علل تفاوت ریتم تنفسی نوزادان با بزرگسالان

نوزادان معمولا ریتم و الگوی تنفسی متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارند. برای مثال آن‌ها اغلب به تندی نفس می‌کشند، در حین گریه دچار وقفه‌های تنفسی می‌شوند و ممکن است در برخی مواقع تنفس آن‌ها با صدا همراه باشد. عوامل مختلفی در بروز این تفاوت‌ها نقش دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– نوزادان به جای بینی بیشتر از دهان خود نفس می‌کشند.

– نوزادان از مسیرهای تنفسی بسیار باریک تری برخوردار هستند و در نتیجه انسداد مسیر تنفس نیز به سادگی بیشتری برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

– استخوان‌های قفسه سینه نوزادان هنوز محکم نشده و حالت غضروفی دارد.

– نوزادان هنوز تنفس صحیح را یاد نگرفته‌اند. در واقع آن‌ها به مرور زمان می‌آموزند که چگونه از ریه‌ها و عضلات تنفسی خود استفاده نمایند.

– در بسیاری از موارد نوزادان در هنگام تولد مقداری مایع آمنیوتیک در مجاری تنفسی خود دارند.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی های نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

نوزادان در حالت طبیعی در هر دقیقه چقدر نفس می‌کشند؟

نوزادان پس از تولد در حالت طبیعی چیزی در حدود 30 تا 60 بار در دقیقه نفس می‌کشند. این تعداد می‌تواند در هنگام خواب به 20 بار در دقیقه کاهش پیدا کند. با گذشت 6 ماه از تولد نوزاد ریتم تنفس او به 25 تا 40 بار در دقیقه می‌رسد. این در حالی است که بزرگسالان در حالت طبیعی چیزی در حدود 12 الی 20 بار در دقیقه نفس می‌کشند.

نکته قابل توجه اینجاست که مشکلات تنفسی در نوزادان اغلب با گذشت 6 ماه برطرف می‌شود و الگوی تنفس آن‌ها به مرور به بزرگسالان نزدیک می‌گردد. مشکلات تنفسی پس از 6 ماهگی اغلب نشان دهنده آلرژی یا مشکلاتی نظیر سرماخوردگی هستند. در این شرایط اگر احساس می‌کنید فرزندتان نمی‌تواند به راحتی نفس بکشد لازم است که از یک متخصص برای بررسی بیشتر اوضاع سلامتی او کمک بگیرید.

تنفس نوزاد | علائمی که باید جدی بگیرید

وجود برخی علائم می‌تواند به شما در مورد خطری جدی هشدار دهد. از جمله این علائم می‌توان به مواردی نظیر انقباض بدن نوزاد در حین تنفس، کبود شدن رنگ صورت، سریع تر شدن سرعت تنفس نسبت به حالت عادی و طول کشیدن وقفه تنفسی کودک بیش از 10 ثانیه اشاره کرد. در صورت مشاهده هرکدام از این علائم با اورژانس تماس گرفته و سعی کنید از راهکارهای فوری که به شما ارائه می‌شود استفاده کنید. آنچه بیش از هرچیز اهمیت دارد این است که بتوانید آرامش خود را حفظ کرده و در لحظه تصمیمات درستی برای کمک به نوزاد بگیرید.   

تنفس نوزاد | توصیه‌هایی برای والدین

برای اینکه از سلامت نوزاد خود مطمئن شوید و بتوانید در صورت بروز مشکل به او کمک کنید توجه به توصیه‌های زیر می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

– به ریتم تنفسی نوزاد خود در حالت عادی توجه کنید. آشنایی بیشتر با این ریتم به شما کمک می‌کند که در صورت بروز هرگونه تغییر و مشکل بتوانید زودتر آن را تشخیص دهید.

– همواره نوزاد را به پشت بخوابانید. این کار از بروز مشکلات تنفسی در خواب و رویدادهای ناگواری نظیر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد پیشگیری می‌کند.

– به دمای بدن و اتاق نوزاد توجه کنید. گرم کردن بیش از حد محیط و پوشاندن لباس‌های ضخیم بر تن کودک اغلب تنفس را برای او دشوار می‌کند. از پوشاندن چند لایه لباس ضخیم بر تن نوزاد و انداختن پتو روی صورت او هنگام خواب خودداری کنید.

– اگر فرزند شما سرما خورده یا دچار عفونت تنفسی خاصی شده حتما از یک متخصص برای مدیریت بهتر اوضاع کمک بگیرید.

سوالات متداول

– آیا قطع شدن تنفس نوزاد در حین گریه طبیعی است؟

بسیاری از نوزادان به خصوص تا قبل از 6 ماهگی در ابتدای گریه کردن دچار قطع تنفس می‌شوند. با این حال این قطع تنفس کوتاه مدت بوده و نباید بیش از 10 یا 15 ثانیه طول بکشد.

– آیا مرگ ناگهانی نوزاد به خاطر مشکلات تنفسی است؟

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد یک دلیل قطعی و مشخص ندارد. با این حال بسیاری از متخصصین بر این باورند که بروز مشکلاتی در مسیر تنفس از جمله علل اصلی بروز این اتفاق است.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

 

منبع : تنفس نوزاد 



:: برچسب‌ها: تنفس نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

طریقه مصرف قرص اورژانسی چگونه است؟ استفاده از قرص اورژانسی یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری برای افرادی است که رابطه جنسی محافظت نشده‌ای را تجربه کرده‌اند. این دارو با مکانیزم خاص خود در فرایند تخمک گذاری اخلال ایجاد کرده و به همین روش از بروز حاملگی جلوگیری می‌کند. این دارو حتما باید طبق دستورالعمل و در مقادیر محدود مصرف شود در غیر این صورت می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایندی را برای فرد به همراه بیاورد. ما در ادامه به طور کامل به معرفی قرص اورژانسی و طریقه مصرف آن پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : قرص اورژانسی

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

قرص اورژانسی چیست؟

قرص اورژانسی (لوونورژسترل) دارویی است که بعد از یک رابطه جنسی محافظت نشده به افراد کمک می‌کند تا از بارداری جلوگیری کنند. در واقع اگر شما در دوره تخمک گذاری خود رابطه جنسی داشته و قبل از آن از هیچ روشی برای پیشگیری از بارداری استفاده نکرده باشید قرص اورژانسی می‌تواند به شما کمک کند.

این دارو حاوی مقادیر زیادی پروژسترون است که اجازه نمی‌دهد تخمک جدیدی از تخمدان آزاد گردد. با این حال همواره باید در نظر داشته باشید که اگر از قبل تخمک آزاد شده باشد این دارو کمکی به شما نمی‌کند. در نتیجه اگر با گذشت 15 روز از مصرف این دارو خونریزی قاعدگی را تجربه نکردید باید از آزمایش بارداری برای آگاهی از وضعیت خود استفاده نمایید.

طریقه مصرف قرص اورژانسی

قرص اورژانسی یک بسته داروی تک قرصی با دوز 1.5 میلی گرم یا دو قرص با دوز 0.75 میلی گرم است. در صورتی که از داروخونه نمونه تک قرصی را دریافت کردید بهتر است در 24 ساعت اولیه بعد از رابطه جنسی محافظت نشده از آن استفاده کنید. البته این دارو می‌تواند تا 72 ساعت بعد از رابطه جنسی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین اگر دو قرص با دوز 0.75 میلی گرم در دسترس دارید می‌توانید قرص اول را درست بعد از رابطه جنسی و قرص بعدی را 12 ساعت آتی مصرف کنید. با این حال شما می‌توانید هر دوقرص را نیز به طور هم زمان مصرف کنید.

اثر قرص اورژانسی بر سیکل قاعدگی

از جمله عوارض جانبی رایجی که اکثر بانوان بعد از مصرف قرص‌های اورژانسی تجربه می‌کنند اثرگذاری این دارو برسیکل قاعدگی است. در واقع این دارو اغلب باعث به هم ریختگی چرخه قاعدگی می‌شود. به طوری که برخی از بانوان پس از مصرف قرص اورژانسی دچار تاخیر در شروع پریود و برخی دیگر در فواصل نزدیک دچار خونریزی می‌شوند. از جمله دیگر تاثیرات قرص اورژانسی بر سیکل قاعدگی می‌توان به بروز لکه بینی و نوسانات هورمونی زیاد اشاره کرد.

عوارض جانبی استفاده از قرص اورژانسی

همانند هر داروی دیگر قرص اورزانسی نیز می‌تواند برای برخی افراد به بروز عوارض جانبی خاصی بیانجامد. از جمله رایج‌ترین علائم ناخوشایندی که پس از مصرف این قرص‌ها مشاهده می‌شود می‌توان به حالت تهوع، استفراغ، احساس خستگی مفرط، سردرد، حساس شدن سینه‌ها، دردهای عضلانی، کمردرد و نوسانات خلقی اشاره کرد.

میزان اثرگذاری لوونورژسترل

هرچقدر سریع تر این دارو را پس از رابطه جنسی مصرف نمایید احتمال بارداری برای شما کمتر خواهد بود. با این حال توجه به این نکته حائز اهمیت است که قرص‌های اورژانسی به طور تضمینی و 100 درصد از بارداری جلوگیری نمی‌کنند. همچنین اگر لقاح صورت گرفته باشد این دارو منجر به سقط جنین نمی‌شود. در نتیجه با وجود استفاده از این دارو لازم است به تاریخ پریود خود توجه داشته باشید و اگر با گذشت یک هفته از تاریخ همیشگی خونریزی را تجربه نکردید از تست‌های بارداری کمک بگیرید.

نکاتی که برای مصرف قرص‌های اورژانسی باید در نظر بگیرید

– برای پیشگیری از ناراحتی‌های معده بهتر است این دارو را پس از یک وعده غذایی مصرف کنید.

– اگر در حدود 2 ساعت بعد از خوردن دارو دچار استفراغ شدید لازم است مجددا آن را مصرف نمایید.

– اگر بعد از مصرف این دارو دچار استفراغ یا اسهال می‌شوید از یک متخصص برای یافتن داروی جایگزین کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

در طول سال چند بار می‌توان از قرص‌های اورژانسی استفاده کرد؟

قرص اورژانسی باید در مقادیر بسیار محدود مصرف گردد چرا که می‌تواند اختلالات هورمونی و مشکلات مرتبط با آن را برای شما به همراه بیاورد. در طول یک سال بیش از 2 یا 3 بار از این دارو استفاده نکنید.
 

آیا مصرف قرص ال دی با قرص اورژانسی می‌تواند به پیشگیری موثرتر از بارداری کمک نماید؟

خیر، هرکدام از این داروها باید در شرایط خاص خود و طبق دستورالعمل مصرف شوند. در نتیجه مصرف هم زمان آن‌ها تنها می‌تواند منجر به تشدید عوارض جانبی شود.

منبع : قرص اورژانسی



:: برچسب‌ها: قرص اورژانسی ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

از خواب پریدن نوزاد چه دلایلی دارد؟ بیدار شدن ناگهانی نوزاد از خواب می‌تواند باعث نگرانی و دلواپسی پدر و مادر شده و آن‌ها را دستپاچه کند. در واقع آن‌ها نگران این موضوع هستند که درد یا بیماری خاصی در فرزندشان وجود داشته باشد و آن‌ها نتوانند این موضوع را تشخیص دهند. این در حالی است که از خواب پریدن نوزاد می‌تواند علل و دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شنیدن سر و صدا، نامناسب بودن هوای اتاق کودک، بالا رفتن دمای بدن و مسائل رشدی نظیر دندان در آوردن اشاره کرد. در ادامه به توضیحات جامعی درباره این موضوع خواهیم پرداخت پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع : از خواب پریدن نوزاد 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

دلایل از خواب پریدن نوزاد

از خواب پریدن نوزاد و گریه ناگهانی او می‌تواند شما را نگران یا آشفته کند. در این مواقع اکثر پدر و مادرها به دنبال یافتن علت موضوعی هستند که باعث ناراحتی فرزندشان شده است. ما در ادامه به چند مورد از مهم ترین دلایل این موضوع اشاره کرده‌ایم.

1- وجود سر و صدای محیطی

نوزادان نسبت به صدای ناگهانی و بلند بیش از بزرگسالان واکنش نشان می‌دهند. آن‌ها حتی زمانی که بیدار هستند در واکنش به این صداها ناگهان از جا می‌پرند و با گریه و بیقراری احساس ترس خود را نشان می‌دهند. از همین رو ممکن است سر و صداهایی نظیر بوق ماشین در بیرون از خانه یا هرگونه صدایی که به طور ناگهانی شنیده می‌شود فرزند شما را از خواب بیدار کرده و باعث ترسیدن و بی قراری او شود.

2- نامناسب بودن هوای اتاق از دلایل از خواب پریدن نوزاد

برخی از پدر و مادرها از ترس سرما خوردن کودک اتاق او را بیش از اندازه گرم می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که نوزاد در خواب عرق کرده و ناگهان با گریه از خواب بیدار شود. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که یک دما سنج در اتاق کودک بگذارید و هوای اتاق او را در یک بازه معتدل نگه دارید.

3- حرکات نوزاد در خواب

نوزادان بزرگتر وقتی به مهارت‌های حرکتی دست پیدا می‌کنند ممکن است حتی در خواب آن‌ها را امتحان کنند! حرکات و غلت زدن نوزاد در خواب می‌تواند باعث شود که او در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد و نتواند خود را به حالت عادی بازگرداند. در این شرایط از خواب پریدن و گریه او امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. از همین رو لازم است در طول شب چند بار به فرزند خود سر بزنید و از مناسب بودن وضعیت او در رخت خواب اطمینان حاصل کنید.

4- اضطراب جدایی

نوزادان در حدود 8 ماهگی وابستگی به مادر یا مراقبین اولیه را از خود نشان می‌دهند. در واقع آن‌ها در این زمان نمی‌خواهند از شما جدا شوند. به همین خاطر اگر در طول شب از خواب بیدار شوند و شما را در کنار خود نبینند دچار اضطراب و ترس می‌شوند، به همین خاطر با گریه زیاد واکنش نشان می‌دهند. در این شرایط لازم است که قبل از خواباندن کودک به میزان کافی در کنار او بمانید و با رفتارهایی نظیر نوازش کردن و در آغوش کشیدن فرزند به او اطمینان دهید که همواره مراقبش خواهید بود. اگر اضطراب جدایی در فرزندتان ادامه دار شد و تا بیش از یک سالگی ادامه یافت بهتر است برای مدیریت اوضاع از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

5- دندان در آوردن از دلایل از خواب پریدن نوزاد

دندان در آوردن می‌تواند درد شدیدی را برای نوزاد ایجاد کند به طوری که حتی در نیمه شب او را از خواب بیدار کرده و باعث بی‌قراریش شود. این مسئله می‌تواند از 3 ماهگی تا 1 سالگی یا حتی سنین بالاتر اتفاق بیافتد چرا که برخی از بچه‌ها دندان در آوردن را در سنین بسیار پایین و برخی دیگر در سنین بالاتر تجربه می‌کنند. اگر فرزند شما در حال دندان در آوردن است و ناراحتی زیادی از خود نشان می‌دهد می‌توانید با یک متخصص مشورت کرده و مسکن‌های مخصوص اطفال را طبق تجویز و دستورالعمل پزشک به فرزندتان بدهید تا او بتواند در طول شب خواب راحت تری داشته باشد.

6- نیاز به تغذیه در طول شب

نوزادان با گذشت 3 یا 4 ساعت از زمان شیر خوردن مجددا احساس گرسنگی کرده و در نتیجه به تغذیه بیشتر نیاز دارند. آن‌ها ممکن است نیاز خود را با گریه ناگهانی نشان دهند. در نتیجه لازم است برنامه منظمی برای شیر دادن به فرزند خود در نظر بگیرید. اگر کودک شما با تغذیه آرام نشود یا به تازگی به اندازه کافی شیر خورده باشد احتمالا باید مشکل را در جای دیگری جست و جو کنید.

7- دچار شدن نوزاد به عفونت گوش

از آنجایی که هنگام دراز کشیدن فشار درون گوش افزایش می‌یابد، اگر فرزند شما به عفونت گوش مبتلا باشد خوابیدن می‌تواند درد او را افزایش داده و در نتیجه باعث از خواب پریدن او در طول شب شود. علائمی نظیر دست زدن نوزاد به گوش خود یا کشیدن آن از جمله علائمی است که به شما در مورد این عفونت هشدار می‌دهد. برای دریافت تشخیص درست و درمان مناسب لازم است که از یک متخصص اطفال کمک بگیرید.

از خواب پریدن نوزاد | توصیه‌هایی برای والدین

برای اینکه بتوانید هنگام از خواب پریدن نوزاد بهترین واکنش را نشان دهید توجه به چند توصیه می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد.

– وضعیت محیطی اتاق خواب کودک از جمله مسائلی نظیر نور، دما و سر و صدا را چک کنید.

– دمای بدن کودک را چک کنید، اگر عرق کرده یا بالعکس سردش شده لباس مناسب تری برایش در نظر بگیرید.

– به وضعیت سلامتی او در روزهای اخیر توجه کنید. در صورت وجود هرگونه علامت از یک بیماری هرچه زودتر با یک متخصص تماس بگیرید.

– قبل از خواب برای او محیطی امن و آرامش بخش ایجاد کنید و به نوزاد نشان دهید مراقب او هستید. اگر فرزندتان هنگام جدایی از شما واکنش بسیار شدیدی نشان می‌دهد از یک روانشناس کودک کمک بگیرید.

– برنامه منظمی برای شیر دادن به نوزاد داشته باشید. بچه‌هایی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند هر دو یا سه ساعت یک بار به شیر خوردن نیاز دارند. همچنین کودکانی که از شیر خشک تغذیه می‌شوند هر سه الی چهار ساعت یک بار به شیر خوردن نیاز دارند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

آیا از خواب پریدن نوزاد می‌تواند نشان دهنده وجود یک بیماری باشد؟

از خواب پریدن نوزاد می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، برخی بیماری‌ها نظیر عفونت گوش نیز می‌تواند به این مشکل بیانجامند. اگر با وجود رعایت همه توصیه‌ها فرزندتان در طول شب خواب آرامی ندارد بهتر است از یک متخصص برای بررسی بیشتر مشکل کمک بگیرید.

منبع : از خواب پریدن نوزاد 



:: برچسب‌ها: از خواب پریدن نوزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کنجکاوی جنسی کودکان به شرایطی گفته می‌شود که کودک از اندام تناسلی خود آگاه شده و در مورد تفاوت‌های بین زن و مرد سوال می‌پرسد. این در حالیست که بسیاری از پدر و مادرها نمی‌دانند که در برابر سوال‌های جنسی کودکان چه جوابی باید بدهند. آن‌ها ممکن است هرگونه رفتار جنسی از سوی کودک را به شدت تنبیه کرده یا آن را نادیده بگیرند. این مسئله می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های روانشناختی در سنین بعدی شده و کنجکاوی کودکان را بیش از پیش تحریک کند. با آگاهی از نحوه صحیح برخورد با کنجکاوی جنسی کودکان و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید بهترین واکنش را به کنجکاوی فرزندتان نشان دهید و از بروز مشکلات احتمالی آینده پیشگیری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید. 

منبع : کنجکاوی جنسی کودکان

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

کنجکاوی جنسی چیست؟

کنجکاوی جنسی در کودکان اولین بار در سنین 3 تا 6 سالگی اتفاق می‌افتد. در این بازه زمانی کودک در مورد اندام‌های جنسی خود کنجکاو می‌شود و به تفاوت بین زن و مرد بیشتر توجه می‌کند. همچنین در این زمان بسیاری از بچه‌ها در مورد نحوه تولد فرزند از شکم مادر سوال می‌پرسند. این کنجکاوی در سنین 6 الی 10 سالگی ادامه می‌یابد اما شکل متفاوتی به خود می‌گیرد.

در واقع در این دوران کودکان کنجکاوی جنسی خود را به بازی‌هایشان منتقل می‌کنند و از همین رو مسئله ” دکتر بازی” بیش از هر زمانی در سنین 6 تا 10 سال رواج دارد. آن‌ها در جریان کشف اندام تناسلی خود ممکن است به تحریکات جنسی نیز پی ببرند اما این مسئله اغلب امری گذرا و اتفاقی است. در واقع آنچه که کودکان را به بحث و تجارب جنسی علاقه‌مند می‌کند، علاقه به کشف ندانسته‌هاست نه انگیزه جنسی برای برقراری رابطه با جنس مخالف.

 

کنجکاوی جنسی کودکان | انجام چه رفتارهایی نرمال محسوب نمی‌شود؟

با در نظر گرفتن کنجکاوی به عنوان یک امر طبیعی در فرایند رشد روانی- جنسی، بروز برخی رفتارها نظیر سوال پرسیدن در مورد مسائل جنسی یا تلاش برای لمس و کشف اندام‌های جنسی خود امری طبیعی محسوب می‌شود. اما برخی بچه‌ها ممکن است رفتارهایی از خود نشان دهند که از نظر رشدی و در مقایسه با همسالانشان بهنجار نیست و باید مورد توجه یک متخصص قرار بگیرد. از جمله این رفتار ها می‌توان به تلاش برای انجام عمل جنسی با همسالان، تلاش برای پنهان کاری این عمل و رسیدن به رضایت و لذت از طریق لمس جنسی فرد دیگر اشاره کرد.

 

نحوه برخورد با کنجکاوی جنسی کودکان

نحوه برخورد با کنجکاوی جنسی کودک می‌تواند تاثیر بسزایی در سلامت روان او داشته باشد. به طوری که تنبیه‌های شدید می‌تواند او را نسبت به مسائل جنسی شرطی کرده و حتی در آینده بر عملکرد جنسی او تاثیر بگذارد. در ادامه به توصیه‌هایی برای داشتن برخورد مناسب با کنجکاوی جنسی کودکان اشاره کرده‌ایم:

1- هیجانات خود را کنترل نمایید

ممکن است با دیدن اینکه فرزند کوچک شما به اندام تناسلی خود دست می‌زند یا در مورد آن سوال می‌پرسد بسیار شوکه شوید. در همین راستا بسیار اهمیت دارد که هیجانات منفی خود را کنترل کرده و با ترس، وحشت یا خشم و نفرت به فرزندتان پاسخ ندهید. در واقع قدم اول این است که بتوانید برای رویارویی با این مسئله آمادگی پیدا کرده و واکنش‌های شدید خود را کنترل کنید. چرا که این مسئله می‌تواند باعث تشدید هرچه بیشتر کنجکاوی فرزندتان شده و آسیب بیشتری به او وارد نماید.

2- در مورد خصوصی بودن اندام‌های جنسی به کودک توضیح دهید

برای کودک خود به زبان ساده توضیح دهید که اندام تناسلی او قسمتی شخصی است و هیچ کس به جز خود کودک و والدین در حین استحمام یا بردن کودک به دستشویی حق ندارد آن را مشاهده یا لمس کند. همچنین این موضوع را برای او توضیح دهید که خود کودک نیز نمی‌تواند اندام خصوصی افراد دیگر را لمس یا مشاهده کند.

3- کنجکاوی جنسی کودکان | میان جمع به کودک واکنش نشان ندهید

اگر رفتاری نظیر لمس آلت تناسلی در میان جمع از کودک سر زد، تلاش کنید از تکنیک حواس پرتی استفاده کنید. کمک گرفتن از اسباب بازی‌ها یا برنامه‌های کارتونی مورد علاقه کودک از جمله اقدامات موثری است که در آن زمان می‌توانید انجام دهید.

4- سوال‌های کودک را نادیده نگیرید

یکی از اشتباهات رایج والدین در برخورد با کنجکاوی جنسی کودکان و تربیت جنسی این است که فکر می‌کنند اگر سوال کودک را بی جواب بگذارند و از پاسخ دادن طفره بروند، کودک سوال خود را فراموش می‌کند. این در حالیست که اکثر کودکان وقتی جواب سوال را نمی‌گیرند دچار مشغولیت ذهنی بیشتری در مورد آن می‌شوند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که به زبان ساده به سوالات کودک پاسخ دهید.5- از دادن اطلاعات اضافی خودداری کنید

قبل از پاسخ دادن به فرزندتان سعی کنید سوال او را درک نمایید و ببینید او به چه میزانی از اطلاعات نیاز دارد. دادن اطلاعات زیاد، پیچیده و نامتناسب با سن او باعث ایجاد سوالات بیشتر و بروز مشکل برای کودک می‌شود. در نتیجه تا حد امکان سعی کنید به ادبیات کودکانه نزدیک شوید و بیش از نیاز فرزندتان اطلاعات فراهم نکنید.

 

اگر کودک تلاش کرد با همسالان خود رابطه جنسی برقرار کند چه کار کنیم؟

طبق نظر متخصصین هرگونه تلاش جدی برای انجام عمل جنسی شبیه آنچه بزرگسالان انجام می‌دهند برای کودکان امری غیر نرمال است. در این شرایط لازم است از یک روانشناس کودک برای بررسی مشکل فرزند خود کمک بگیرید. 

منبع : کنجکاوی جنسی کودکان



:: برچسب‌ها: کنجکاوی جنسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی زاهدان اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی زاهدان نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره تلفنی زاهدان

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در سیستان و بلوچستان

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی زاهدان اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی زاهدان بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی زاهدان | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تماس با مشاور

4. مشاوره تلفنی زاهدان | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی زاهدان، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی زاهدان، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی زاهدان، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی زاهدان، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی زاهدان

مرکز مشاوره تلفنی زاهدان، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی زاهدان | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی زاهدان، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی زاهدان | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی زاهدان آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی زاهدان در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی زاهدان و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی زاهدان علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

سوالات متداول

_آیا مشاوره تلفنی زاهدان نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای مشاوره در زمینه های مختلف از زاهدان می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

منبع:

مشاوره تلفنی زاهدان

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در سیستان و بلوچستان



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی زاهدان | مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در سیستان و بلوچستان ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا می‌دانید اختلال مبدل پوشی چیست؟ شاید دیده باشید که برخی از کودکان علاقه زیادی به پوشیدن لباس‌های جنس مخالف خود دارند و این مسئله تا بزرگسالی هم ممکن است ادامه پیدا کند. مبدل پوشی به عملی گفته می‌شود که فردی بدون هیچ دلیل، لباس‌های جنس مخالف را می‌­پوشد. این رفتار بر خلاف بسیاری از باورهای عموم، با رفتارهای جنسی یا تمایلات تراجنسی هیچ ارتباطی ندارد. با اینکه برخی از این رفتارها تراجنسی بوده و عمدتا مردانی هستند که لباس و آرایش زنانه دارند اما همیشه اینگونه نیست. با آگاهی کامل از اختلال مبدل‌پوشی می‌توانید این اختلال را شناسایی کرده و برای درمان آن اقدام نمایید. 

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

منبع:

مبدل پوشی

 آیا مردانی که لباس زنانه می پوشند دچار اختلال هستند؟

 

 

مبدل پوشی (درگ کوئین و درگ کینگ)

مبدل پوشی یا درک کویین و درگ کینگ یعنی فردی با دلیل یا بدون دلیل مشخص، اقدام به پوشیدن لباس‌های جنس مخالف بکند. ممکن است خیلی از والدین این رفتار را در کودکان خود دیده باشند و باعث نگرانی آن‌ها شده باشد. اما باید بدانید که مبدل پوشی همیشه نشانه تمایلات تراجنسی نبوده و تمایلات جنسی خاصی را دنبال نمی­‌کند و صرفا یک تجربه یا تفکر یا یک وضعیت موقت و کنجکاوانه است. البته اگر مبدل ‌ درمان شود. بر اساس کتاب راهنمای تشخیصی آسیب شناسی روانی، اگر رفتار مبدل پوشی به مدت 6 ماه ادامه پیدا کند و همراه با تخیلات و تفکرات شدید ناشی از مبدل‌پوشی باشد و همچنین این مسئله باعث بهم ریختن اوضاع خود و دیگران شود، به عنوان یک انحرافات جنسی تشخیص داده می­‌شود.

 

انواع مبدل پوشی

مبدل‌پوشی اشکال مختلفی دارد و هر کدام نیز با هدف مختلفی انجام می­‌شود که به طور خلاصه به آن می‌­پردازیم:

تماس با مشاور

1. مبدل پوشی بدون ارتباط با تراجنسیتی

در گذشته زنانی که می­‌خواستند در زمان جنگ از اسارت یا تجاوز فرار کنند، اقدام به مبدل‌پوشی می‌­کردند و خیلی از مردان هم برای فراری دادن خود لباس‌های زنانه می­‌پوشیدند. همچنین زمانی که فردی می‌­خواهد امکانات اختصاصی جنسیت مخالف یا برخی از منافع سیاسی را به دست آورد اقدام به مبدل پوشی می­‌کند.

2. مبدل پوش مرتبط با تراجنسیتی

افراد تراجنسیتی بدون اراده یا با اراده، اقدام به نمایش هویت درونی جنسی خود می­‌کنند. هویتی که معمولا توسط دیگران درک نشده و هویت جنسی فرد را صرفا اندام فیزیکی او می‌­دانند.

3. مبدل‌پوش یادگار خواه

برخی مواقع حتی مردانی با تمایل دگرجنس خواهانه، به عنوان بخشی از یادگار خواهی خود و برای حفظ احساس یا عاطفه‌ای شکست خورده یا از دست رفته، اقدام به استفاده از لباس زنانه می­‌کنند. حتی این افراد ممکن است در بلند مدت دچار فتیش لباس زنانه شوند و برای تحریک جنسی یا عاطفی خود، از مبدل پوشی استفاده کنند.

 

علائم و نشانه های مبدل پوشی چیست؟

برخی از نشانه‌هایی که می‌­تواند به تشخیص وجود این مشکل کمک کند، این است که فرد برای برانگیختگی جنسی نیاز دارد که لباس جنس مخالف را بپوشد. اغلب افرادی که مبدل‌پوشی می­‌کنند به جنسیت مخالف خود علاقمندند و به قولی ترانجنسیتی هستند (جنسیت روانی آن‌ها با جنسیت جسمانی‌شان متفاوت است) اما اگر مبدل‌پوشی به هر طریقی باعث برانگیختگی مداوم و شدید جنسی شود نشانه اختلال است. برخی دیگر از نشانه‌های مبدل پوشی عبارتند از:

-پوشیدن لباس جنس مخالف باعث کاهش استرس و حس خوب برای فرد شود.

-بدون پوشیدن لباس جنس مخالف، فرد تحریک جنسی نداشته باشد.

-تحریک جنسی حتی با پوشیدن یک بخش از پوشش جنس مخالف اتفاق بیفتد. مثلا صرفا پوشیدن لباس زیر زنانه، کفش پاشنه بلند، کراوات‌های رسمی مردانه و… باعث تحریک شود.

-این نشانه‌ها و رفتارها به مدت 6 ماه ادامه پیدا کرده و موجب پریشانی فرد و ناتوانی در عملکرد زندگی شغلی و اجتماعی فرد شود.

 

دلایل و پیامدهای مبدل پوشی ( مردانی که لباس زنانه می پوشند ) چیست؟

مبدل‌پوشی در کودکان می‌­تواند صرفا به دلیل کنجکاوی یا تجربه فراجنسیتی باشد و اگر والدین با این تجربه‌ها درست برخورد کنند، این مسئله برای همیشه حل خواهد شد اما دقت کنید که اگر پوشیدن لباس‌های جنس مخالف باعث ایجاد هیجان شده و ادامه پیدا کند، می‌­تواند نشانه اختلال در بزرگسالی باشد. اکثر مبدل‌پوشی‌ها حتی در بزرگسالی نیز موقتی، از روی کنجکاوی، برای کاهش اضطراب یا استرس‌های خاص یا حتی تحت تاثیر یک فقدان و بحران عاطفی شدید اتفاق می‌­افتد.

اما اگر مبدل‌پوشی تحت هر شرایطی باعث تحریک جنسی یا بروز رفتارهای ناشایست جنسی شود، یک نوع اختلال است و باید درمان شود. مبدل پوشی اگر اختلال باشد، می‌­تواند باعث بروز اختلالات دیگری مانند سادیسم جنسی (دیگر آزاری جنسی)، مازوخیسم جنسی (خودآزاری جنسی)، علاقه شدید به تجاوز و بچه بازی نیز بشود.

 

درمان اختلال در مردان و زنان

درست است که مبدل‌پوشی به عنوان یک اختلال شناخته شده اما معمولا خود به تنهایی یک اختلال مجزا نیست و همراه با اختلالات دیگری بروز می­‌کند. بنابراین برای درمان این اختلال، باید تمام ابعاد زندگی فرد توسط متخصص بررسی گردد تا ریشه این اختلالات کشف شود. در نظر داشته باشید که اگر مبدل‌پوشی همراه با آسیب‌ها و پیامدهای ناگوار نباشد و صرفا تمایل تراجنسیتی باشد، باید برای اقدامات بعدی یعنی جراحی یا درمان‌های مرتبط با آن اقدام شود.

بنابراین باید ببینید مبدل پوشی تحت تاثیر چه چیزی اتفاق افتاده است. مسائلی مانند مصرف توهم زا، افسردگی، بی قراری جنسیتی یا برخی از اختلالات شخصیتی مانند اختلال شخصیت نمایشی می­‌تواند علت این مسئله باشد و در صورتی که آن‌ها درمان و برطرف شوند، مبدل‌پوشی نیز به خودی خود برطرف خواهد شد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

آیا مبدل پوشی همواره یک اختلال است؟

خیر در بسیاری از مواقع فرد تنها به دلایلی همچون کنجکاوی یا کاهش استرس و اضطراب اقدام به این کار می‌کند. مبدل پوشی در صورتی اختلال محسوب می‌شود که تنها محرک جنسی باشد و برای مدت حداقل 6 ماه به طول بینجامد.

 

شماره تماس ذهن نومنبع:

مبدل پوشی

 آیا مردانی که لباس زنانه می پوشند دچار اختلال هستند؟



:: برچسب‌ها: مبدل پوشی | آیا مردانی که لباس زنانه می پوشند دچار اختلال هستند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید ازدواج با فرد افسرده چه پیامدهایی دارد؟ افسردگی یکی از اختلالات روان شناختی است و نباید آن را مانند غم و اندوه گذرا و موقتی در نظر گرفت. پیامدهای ناشی از افسردگی حالتی دو سویه و گاهی چند سویه دارد و می‌تواند اطرافیان را نیز درگیر کند. تشخیص افسردگی به ویژه قبل از ازدواج و تشکیل زندگی زناشویی اهمیت بسزایی دارد و نباید به سادگی از کنار آن گذشت زیرا تاثیرات آن می‌تواند موجب تباه شدن زندگی مشترک و بر باد رفتن آرزوهای زوجین گردد. با آگاهی از علائم افسردگی همسر و مشکلات ناشی از آن و همچنین راه‌های کمک به همسر افسرده، می‌توانید تصمیم بهتری برای ادامه رابطه و یا قطع آن بگیرید. 

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

منبع:

ازدواج با افسرده

 آیا ازدواج راهی برای پایان افسردگی است ؟

 

 

بیشتر بخوانید : علائم افسردگی شدید | نشانه های افسردگی چیست؟

 

در چه صورت فرد افسرده است؟

افسردگی امروزه بیشتر شبیه سرماخوردگی روانی به نظر می‌رسد و ممکن است در طول زندگی افراد به علت‌های مختلف اتفاق بیفتد. به ویژه مشکلات زندگی در جوامع امروزی میزان ابتلا به این اختلال روانشناختی را تا حد زیادی افزایش داده است. افسردگی گاهی کوتاه و گذراست و پس از گذشت مدت زمانی از بین می‌رود. در حالی که در برخی موارد ممکن است تا سال‌ها ادامه یابد و تمام جنبه‌های زندگی فرد را تحت الشعاع قرار دهد.

 

علائم اختلال افسردگی در همسر

متاسفانه برخی خانواده‌ها نسبت به رفتارها و خلق منفی مانند افسردگی در فرزند خود واقف هستند اما به امید اینکه با ازدواج این اختلال از بین می‌رود آن را پنهان کرده و رفتارهای فرزند خود را عادی نشان می‌دهند. در صورتی که شاهد نشانه‌ها و علائم زیر در فرد مقابل خو هستید، کمی صبر کنید و با کمک گرفتن از یک فرد متخصص تصمیم عاقلانه‌تری بگیرید: نشانه‌های افسردگی عبارتند از:

تماس با مشاور

-بی خوابی و یا خواب زیاد
-عدم انگیزه و علاقه به انجام فعالیت‌های روزمره
-عدم گفتگو و سکوت طولانی مدت
-ناامیدی و تکرار جملات منفی درباره اتفاقات آینده
-اشتهای کم و یا پر خوری
-عدم توجه و دقت به گفته‌های دیگران
-کاهش میل جنسی و عدم راغب بودن به ارتباطات گرم و صمیمانه زناشویی
-خشم، عصبانیت و واکنش‌های سریع به مسایل کوچک

نکته: اگر وجود این نشانه‌ها به مدت دو هفته طی یک ماه ادامه یافت می‌توان با جدیت بیشتری در رابطه با تشخیص افسردگی اظهار نظر کرد.

 

ازدواج با فرد افسرده | عوامل ایجاد کننده افسردگی در همسر

-مشکلات اقتصادی
-توهین و تحقیر
-استرس شدید
-عدم دریافت پاسخ عاطفی
-مقایسه با دیگران

 

پیامدهای افسردگی همسر

-گرایش به مصرف مواد مخدر
-اعتیاد به الکل
-نوسانات اخلاقی
-در گیری‌های لفظی و جسمی
-بی توجهی به وظایف همسری
-اقدام به خودکشی

نکته: ازدواج با فرد افسرده در برخی مواقع می‌تواند با طلاق و پایان زندگی مشترک نیز همراه باشد.

 

هشدار جدی در مورد ازدواج با فرد افسرده

اگر متوجه شدید که همسر آینده‌تان نشانه‌های افسردگی را تا حد زیادی نشان می‌دهد و حتی اقدام به خودکشی می‌کند، ناجی و قهرمان بودن را فراموش کنید و به فکر چاره‌ای اساسی باشید. زندگی کردن با یک همکسر افسرده می‌تواند سبب افسردگی طرف مقابل نیز بشود. وقتی دائما عبارت منفی و ناامید کننده بر لبان همسر جاری باشد، به طور ناخواسته ذهن و افکار شریک زندگی‌اش نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و چه بسا او نیز دچار افسردگی شود. به تدریج از اجتماع و جمع دوستان و خانواده فاصله می‌گیرد، فعالیت‌هایی که تا چند وقت پیش برایش لذت بخش بود بی معنا می‌شود و در یک جمله تاریک دنیا می‌گردد.

 

افسردگی و فرزندپروری

چه مرد دچار افسردگی باشد و چه زن تفاوت چندانی نمی‌کند. در هر حالت افسردگی بر روحیه وی تاثیر منفی می‌گذارد و باعث می‌شود پاسخ‌های روانی نامطلوبی را نشان دهد. نقش مادری و یا نقش پدری تحت تاثیر افسردگی به خوبی انجام نمی‌گردد و نیازهای عاطفی و حمایتی فرزند به درستی پاسخ داده نمی‌شود. گاهی در افسردگی‌های بسیار شدید ممکن است جان فرزند در خطر باشد و تحت تاثیر رفتارهای خطرناک والد افسرده قرار بگیرد.

 

بیشتر بخوانید : ملاک های انتخاب همسر | معیارهای انتخاب همسر چیست؟

 

تاثیر ازدواج بر افسردگی

برخی تحقیقات نشان داده که بعضی از افراد افسرده پس از ازدواج تا حدودی خلق‌شان بهتر می‌شود. اما از طرف دیگر باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که ازدواج به خودی خود با چالش‌ها و دغدغه‌های زیادی همراه است و حتی افراد نرمال نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. حال اگر یکی از طرفین دچار افسردگی بوده و آمادگی کافی برای پذیرش نقش جدید را نداشته باشد، علاوه بر خراب شدن رابطه زوجین، افسردگی فرد نیز ممکن است تشدید شود.

 

ازدواج با فرد افسرده | کمک به همسر افسرده

برای کمک به همسر افسرده خود می‌توانید راهکارهای زیر را انجام دهید:

1. گفتگو کردن

هر چند فرد افسرده به سکوت و تنهایی گرایش دارد و می‌تواند مدت‌ها به یک نقطه خیره شود، اما سعی خود را به کار گیرید و به گفتگو با او بپردازید. می‌توانید در مورد فعالیت‌هایی که قبلا مورد علاقه همسرتان بود صحبت کنید و احساسات او را برانگیزید.

2. مراجعه به درمانگر

با وجود اینکه شما در قبال همسرتان مسئول هستید و باید تمام تلاش خود را برای بهتر شدن حال وی به کار بگیرید اما در نظر داشته باشید که شما درمانگر نیستید و نمی‌توانید تمام وقت خود را صرف همسر افسرده خویش کنید. بنابراین باید همسر خود را به یک روانشناس ارجاع دهید و از راهنمایی‌های او بهره مند شوید.

3. ازدواج با فرد افسرده | تشویق کردن

استفاده از کلمات و عباراتی که بار هیجانی مثبت دارند و همسر افسرده شما را نسبت به انجام کارهای روزمره تشویق می‌کند بسیار حائز اهمیت است. تشویق کردن وی حتی برای انجام کارهای ساده نقش مهمی در روند درمان و بهبود خلق منفی وی خواهد داشت.

4.جدی گرفتن تصمیم به خودکشی

اگر همسرتان گاهی درباره پوچی و بی معنایی زندگی صحبت می‌کند و نسبت به مرگ و خود کشی تمایل نشان می‌دهد حتما نگرانی خود را جدی بگیرید و به روانپزشک مراجعه نموده و از توصیه‌های وی استفاده نمایید.

5. توجه به نیازهای خود

برای اینکه شما مقاوم بمانید و انرژی خود را برای کمک به همسر دچار افسردگی بازیابی کنید، لازم است که وقتی را صرف خود نمایید و به فعالیت‌هایی که دوست دارید بپردازید. به دیدن اقوام و دوستان بروید و ساعاتی را در کنار آن‌ها بگذرانید. بدین ترتیب روحیه و آرامش خود را حفظ کرده و مجددا توان لازم را برای کمک به همسر به دست می‌آورید.

 برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و اقسردگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا ازدواج با فرد افسرده امکان پذیر است؟ 

همانطور که گفته شد ازدواج با فرد افسرده مشکلات و چالش‌هایی را با خود به همراه دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل هر اقدامی با یک فرد متخصص مشورت نمایید و از او کمک بگیرید. شاید بتوانید اینگونه افسردگی او را درمان کرده و ازدواج موفق و خانواده سالم خود را تشکیل دهید.

 

شماره تماس ذهن نومنبع:

ازدواج با افسرده

 آیا ازدواج راهی برای پایان افسردگی است ؟



:: برچسب‌ها: ازدواج با افسرده | آیا ازدواج راهی برای پایان افسردگی است ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

v

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی بجنورد اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی بجنورد نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره تلفنی بجنورد

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در خراسان شمالی

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی بجنورد اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی بجنورد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی بجنورد | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تماس با مشاور

4. مشاوره تلفنی بجنورد | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی بجنورد، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی بجنورد، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی بجنورد، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی بجنورد، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی بجنورد

مرکز مشاوره تلفنی بجنورد، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی بجنورد | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی بجنورد، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی بجنورد | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی بجنورد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی بجنورد در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی بجنورد و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی بجنورد علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

سوالات متداول

_آیا مشاوره تلفنی بجنورد نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای مشاوره در زمینه های مختلف از بجنورد می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نومنبع:

مشاوره تلفنی بجنورد

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در خراسان شمالی



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی بجنورد | مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در خراسان شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

امروزه معتادان برای تجربه هیجان بیشتر و در دسترس پذیری مواد به مصرف همزمان چند ماده اعتیاد آور روی آورده‌اند. مصرف همزمان شیشه و الکل یکی از این ترکیب‌ها، می‌باشد. همچنین بسیاری از جوانان و نوجوانان برای رفع کنجکاوی و تجربیات جدید در زندگی این کار را انجام می‌دهند. مصرف جداگانه هر یک از این ماده‌ها برای سلامتی بدن خطرناک است و پیامدهای نامطلوبی دارد. به همین ترتیب مصرف همزمان این دو ماده می‌تواند پیامدهای جدی‌تر و آسیب‌های خطرناک‌تری به همراه داشته باشد که در این مقاله سعی شده است مورد بررسی قرار بگیرد. بهره بردن از مشاوره ترک اعتیاد به افراد کمک می‌کند که هرچه سریع‌تر بتوانند اعتیاد را کنار گذاشته و به روند عادی زندگی بازگردند.

 

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

منبع:

مصرف همزمان شیشه و الکل

 عوارض و آثار شیشه و الکل بر بدن

 

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده | خطرات و راه خلاصی از مصرف چند ماده به طور همزمان

 

مصرف همزمان شیشه و الکل

برخلاف باورهای نادرستی که برای مصرف همزمان شیشه و الکل وجود دارد، ترکیب و مصرف همزمان این دو ماده بسیار خطرناک و حتی می‌تواند کشنده باشد. آثار الکل و شیشه عکس هم است، یعنی شیشه یک ماده محرک از دسته آمفتامین‌ها است و الکل یک ماده آرامش بخش است، که با مصرف همزمان این دو احتمال وارد شدن شک و سکته مغزی است. در موارد کمی ممکن است برای برخی افراد مشکلی پیش نیاید و همین مسئله باعث می‌شود تا افراد مصرف کننده فکر کنند که مصرف این مواد خطری به همراه ندارد. اما اثرات معکوس و متضاد این دو ماده می‌توان آسیب‌های جبران ناپذیری در مغز فرد مصرف کننده ایجاد کند.

تاثیرات الکل به تنهایی در بدن

الکل یک نوشیدنی آرام بخش است که امروزه در همه جای دنیا به راحتی قابل دسترسی است. خاصیت آرامش بخشی الکل بر مغز، فکر، خلق، قضاوت و حرکات بدن تاثیر می‌گذارد. نوشیدن بیش از حد الکل می‌تواند حالتی در بدن ایجاد کند که به اصطلاح مستی نام دارد. افراد با مصرف زیاد از حد الکل ممکن است موارد زیر را تجربه کنند.

  • افزایش فشار خون
  • آسیب عضلات قلب
  • مشکلات بی‌نظمی قلبی
  • سرطان
  • التهاب کبد
  • کبد چرب
  • سکته مغزی

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد به الکل | علل و علائم ظاهری الکلیسم

 

تماس با مشاور

تاثیرات شیشه در بدن

شیشه یا کریستال یک دارو و ماده محرک بسیار قوی است. همانطور که از نام این ماده مشخص است یک پودر کریستالی مانند سفید، بدون بو و تلخ می‌باشد و به دو صورت قابل حل در آب و در مواردی با الکل و تزریقی مصرف می‌شود. مصرف شیشه بسیار اعتیاد آور است و حتی پس از یک بار مصرف امکان وابستگی وجود دارد. مصرف شیشه اثرات کوتاه مدت و بلند مدتی بر بدن فرد به جا می‌گذارد و هنگامی که با مصرف همزمان با الکل صورت می‌گیرد مشکلات دو چندان می شود.

مهمترین آثار آن هذیان، توهم، از دست رفتن ویتامین ها، گیجی، بیقراری، گشاد شدن مردمک چشم، خرابی دندان ها، مشکلات حافظه و… . برای آشنایی بیشتر با عوارض اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

عوارض مصرف توام شیشه و مشروب

الکل و شیشه باعث افزایش رفتارهای تکانشی و پرخطر شده و توانایی قضاوت و عملکرد شناختی فرد را به تا حد زیادی کاهش می‌دهد. در این شرایط رفتارهای پرخطر افزایش پیدا کرده و احتمال آسیب به خود و دیگران بیشتر می‎‌شود. حتی بعد از بین رفتن آثار مواد، احتمال به یاد داشتن حوادث بسیار پایین است. در کوتاه مدت مصرف همزمان باعث؛ 1- افزایش فشار خون 2- مشکلات تنفسی، 3- تپش قلب  و افزایش ضربان قلب؛ 4- اختلال شناختی، 5-از دست دادن عملکرد هماهنگی و حرکتی می‌شود.

در بلند مدت نیز احتمال ابتلا به افسردگی همراه با اقدام به خودکشی افزایش می‌یابد. افزایش فشار خون و کاهش اکسیژن مورد نیاز در رگ‌ها از دیگر آثار بلند مدت الکل و شیشه است که می‌تواند به کبد و کلیه‌ها آسیب زده و موجب از کار افتادن آن ها شود.

 

چه دلایلی منجر به مصرف همزمان شیشه و الکل می‌شود

معمولا حس کنجکاوی اصلی ترین دلیل مصرف این دو ماده با هم است. اما ترکیب مصرف مواد با الکل یکی از شایع‌ترین اقدامات مصرف کنندگان هست. با وجود خطراتی که این کار دارد، اغلب جوانان در جمع‌هایشان برای افزایش حس سرخوشی و کاهش آثار جانبی هر کدام از این مواد، از دیگری مصرف می کنند. برای مثال برای کاهش حس اضطراب ناشی از مصرف شیشه اقدام به خوردن مشروب می‌کنند. الکل با تاثیر بر گیرنده های گابا باعث آزاد شدن برخی انتقال دهنده های عصبی مسئول شادی می‌شود. با این حال مصرف همزمان فقط در دورهمی ها اتفاق نمی‌افته و فرد معتاد به شیشه در تنهایی هم برای رسیدن به حالات مطلوب اقدام به خوردن الکل می‌کند. غافل از آثار کوتاه مدت و بلند مدتی که بر جای می‌گذارد.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

 

ترک اعتیاد به مصرف همزمان شیشه و الکل

در ترک موادی مانند شیشه و مشروبات الکلی مهمترین موضوع این است که به هیچ وجه اقدام خودسرانه‌ای انجام نشود و این کار حتماً تحت نظارت و مشورت یک متخصص مانند متخصص ترک اعتیاد صورت بگیرد. قطع مصرف ناگهانی مشروبات الکلی و شیشه می‌تواند عوارض جبران ناپذیری بر مغز و بدن و روان بیمار بر جای بگذارد که در این صورت امکان بهبود و ترمیم این آسیب‌ها ممکن است برای همیشه از بین برود.

شیشه یک ماده محرک است و الکل یک ماده آرامش بخش، قطع مصرف ناگهانی این دو ماده می‌تواند تنظیمات انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز و هورمون‌های بدن را تحت تاثیر قرار دهد که این بی‌نظمی منجر به آسیب‌های زیادی می‌شود. از آنجا که اعتیاد همزمان این دو ماده بسیار معدود است، توصیه می‌کنیم در صورت اعتیاد به هر کدام، از استفاده دیگری پرهیز کرده و برای ترک اقدام کنید.

اقدامات مناسب هنگام مسمومیت بر اثر مصرف همزمان شیشه و الکل

اگر فردی در نزدیکی شما به دلیل مصرف همزمان الکل و شیشه، دچار مسمویت شد و علائمی مانند کاهش تنفس، رفتارهای غیرعادی، سرگیجه و پریشانی را تجربه کرد، بهتر است در اولین فرصت با اورژانس تماس بگیرید. با این حال توصیه می‌شود قبل از رسیدن اوژانس اقداماتی را انجام دهید.

  1. در چنین وضعیتی به هیچ عنوان به فرد الکل مجدد برای آرام شدن و یا شیشه برای تحریک شدن ندهید.
  2. بررسی نبض فرد مسموم شده به طور منظم
  3. تهیه فهرست تمام موادی که فرد ممکن است مصرف کرده باشد و گزارش آن به پزشک اورژانس
  4.  او را به پشت بخوابانید و مسیر تنفسی اش را باز بگذارید.
  5.  دور گردن او را باز کنید تا راه تنفس راحت تر باشد ( شال، کراوات، دکمه پیراهن و … مسیر تنفسی را سخت می کند).
  6.  اگر هشیار بود به او کمک کنید تا استفراغ کند.
  7.  حتما از متخصص کمک بخواهید، هیچ چیز از سلامت فرد بیشتر اهمیت ندارد.
  8.  در صورت کاهش علائم حیاتی اقدام به احیای قلبی یا CPR کنید (اینکار باید توسط کسی انجام شوید که در این زمینه آموزش دیده است).
  9.  به خودتان مسلط باشید و فضا را آرام کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا مصرف همزمان شیشه و الکل عوارض جانبی دارد؟

بله مصرف همزمان باعث افزایش خطرات هر دو ماده شده و آثار منفی هر دو تشدید می شود. فشار خون، تپش قلب، رفتارهای غیر منطقی، تنگی نفس، خودکشی و…. از آثار مصرف همزمان این دو ماده است.

 

شماره تماس ذهن نومنبع:

مصرف همزمان شیشه و الکل

 عوارض و آثار شیشه و الکل بر بدن

 



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان شیشه و الکل | عوارض و آثار شیشه و الکل بر بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

هرچقدر بتوانید آگاهی خود را نسبت به اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند بالاتر ببرید می‌توانید تنش و مشکلات را در رابطه‌تان کاهش دهید. در ابتدای زندگی مشترک و قرار گرفتن دختر و پسر با دو دنیای متفاوت در کنار هم، اختلاف نظر و عدم تفاهم درباره مسائل مختلف امری کاملا طبیعی است. این تفاوت فکری در ابتدای امر چندان مشکل ساز نخواهد بود اما به مرور زمان به یک تهدید جدی برای ادامه زندگی زناشویی تبدیل خواهد شد. اگر در گذشته عدم درک مشترک و تفاوت برداشت‌ها در مورد یک موضوع خاص، چندان مسئله‌ساز نبود و کمتر موجب جدایی می‌شد، امروزه به دلیل فشارهای روانی ناشی از کار، مشکلات مالی و ….آستانه تحمل زوجین بسیار پایین آمده است. در این مقاله به یکسری از اشتباهاتی پرداخته خواهد شد که در ظاهر ساده و پیش پا افتاده‌اند اما در حقیقت تهدید جدی برای پایان بخشیدن به عمر زندگی مشترک می‌باشند.

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

منبع:

اشتباهاتی که باعث طلاق می شود چیست ؟

 

انواع اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند

بسیاری از زوجین با انجام رفتارهایی باعث می‌شوند که زندگی‌شان در مسیر طلاق جریان پیدا کند. آگاهی از انواع اشتباهاتی که باعث طلاق می‌شود به زن و شوهرها کمک می‌کند تا زندگی بادوام تری داشته و رضایت زناشویی داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین رفتارهایی که می‌تواند منجر به طلاق شود اشاره می‌کنیم.

1. درگیری‌های مالی

عدم درک وضعیت اقتصادی همسر و توقعات نابجا یک تهدید بسیار جدی برای نابودی زندگی زناشویی به حساب می‌آید که به دلیل تجمل گرایی جامعه امروز، هر روزه تعداد زیادی از زوجین را به سمت جدایی و طلاق می‌کشاند و آن‌ها را به سمت دادگاه‌های خانواده روانه می‌سازد. وقتی زن و شوهر دائما بر سر خرید و عدم خرید لوازم مختلف به دلیل مسائل مالی اختلاف نظر دارند و با هم درگیر هستند، دور از انتظار نخواهد بود که یکدیگر را به خود خواهی و عدم درک متقابل متهم سازند. این اتهام‌های نابجا سبب فاصله عاطفی و به دنبال آن طلاق و جدایی خواهند شد.

2. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | فخر فروشی

دختر و پسر در ابتدای آشنایی با وضعیت خانوادگی و اجتماعی یکدیگر آشنا می‌شوند. آن‌ها می‌دانند که سطح تحصیلاتشان چقدر با هم تفاوت دارد، هر کدام به طبقه خاصی تعلق دارند و وضعیت مالی طرف مقابل چگونه خواهد بود. اما به دلیل عشق آتشین خود همه چیز را نادیده می‌گیرند و به رغم وجود تفاوت‌های زیاد تحصیلی، خانوادگی و مالی با یکدیگر ازدواج می‌کنند. پس از مدتی با فروکش کردن عشق اولیه، کم کم تفاوت‌ها خودنمایی می‌کنند و هر یک داشته‌های خود را به رخ دیگری می‌کشاند. این آغاز راه جدایی و طلاق خواهد بود.

تماس با مشاور

3. خیانت همسر

منظور از خیانت الزاما ورود شخص ثالث در یک رابطه زناشویی نیست. دروغ یک خیانت بزرگ به اعتماد همسر می‌باشد. وقت گذراندن با دوستان و عدم اختصاص دادن وقت کافی برای همسر یک خیانت بزرگ به حقوق همسر می‌باشد. زن و شوهر در زمان عقد و امضا کردن سند ازدواج خود را متعهد به انجام تعهداتی می‌دانند که در مقابل همسر خویش بر عهده گرفته‌اند. با گذر زمان و شروع فراز و نشیب‌های زندگی ممکن است این تعهدات نادیده گرفته شوند و خیانت‌ها به شکل‌های مختلف بروز کنند. این رفتارهای اشتباه شاید توجیه‌های به ظاهر منطقی داشته باشند اما به هر حال خیانت محسوب می‌شوند که زندگی زناشویی را در آستانه طلاق قرار می‌دهند.

4. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | اولویت دادن به کار و شغل

کار و پول در آوردن بخشی از زندگی است نه همه آن. بخش دیگر زندگی فرد مربوط به زندگی شخصی و خانوادگی می‌باشد. همسر حق دارد که از شریک زندگی‌اش بخواهد وقتی برای او اختصاص دهد و به او توجه نماید. اگر تمامی توجه همسر به مسائل کاری مبذول شود، سردی و جدایی عاطفی شکل می‌گیرد و در نگاه خوش بینانه زن و شوهر تنها به دو هم خانه تبدیل خواهند شد.

5. خودداری از برقراری رابطه جنسی

زن و مرد شریک احساسات همدیگر هستند و تداوم رابطه بین آن‌ها به شکلی اجتناب ناپذیر به احترام گذاشتن به خواسته‌های یکدیگر بستگی دارد. زنان و مردان دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند در حالی که زنان بیشتر به توجه نیاز دارند و خواستار این هستند که مورد نوازش قرار بگیرند، مردان دوست دارند با همسران خود رابطه جنسی برقرار نمایند. این یک خواسته طبیعی است و چنانچه از طرف همسر به درستی پاسخ داده نشود، به نوعی به خواسته آن‌ها احترام گذاشته نشده است. عدم ارضای نیاز جنسی به عنوان مهم‌ترین علت تداوم یک زندگی زناشویی عواقب تلخی را به دنبال خواهد داشت.

6. اشتباهاتی که باعث طلاق می شوند | بیان کلمات کنایه آمیز

هر انسانی به واسطه شنیدن کلمات محبت آمیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به گوینده سخن میل پیدا می‌کند. این امر به ویژه در مورد زن و شوهر بیشتر صدق می‌کند. چنانچه آن‌ها با کلمات زیبا و متین با یکدیگر صحبت کنند هر روز عشق و علاقه بیشتری را در رابطه زناشویی خود تجربه خواهند کرد. بر عکس این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که زن و مرد برای آزردگی خاطر همدیگر از کلمات نیش دار و سنگین استفاده می‌کنند و به واسطه این جملات کنایه آمیز از یکدیگر فاصله می‌گیرند.

7. مداخله بیش از حد خانواده‌ها

زن و مرد امروز اگرچه دختر و پسر دیروز هستند و هر کدام به خانواده‌ای تعلق داشته که با اعضای آن احساس صمیمت زیادی دارند اما این دلیل نمی‌شود که مسائل زندگی زناشویی را از حریم خانه خارج کنند و با اعضای خانواده خود در میان بگذارند. این اتفاق باعث می‌شود که اعضای خانواده زوجین هنگامی که مشکلی پیش بیاید به جانبداری از فرزند خود بپردازند و در نتیجه مشکلات افزایش پیدا کند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

عدم پاسخگویی به نیاز جنسی همسر برای رسیدن به خواسته‌های خود با چه مشکلاتی همراه خواهد شد؟

به طور قطع نباید مسائل زندگی زناشویی را زمینه‌ای برای جبران عدم تحقق خواسته‌های خود قرار داد. برای مثال اگر همسر نیاز به خرید وسیله‌ای دارد ولیکن از سمت شریک زندگی اش امکان پرداخت هزینه آن نیست نباید آن را بهانه‌ای برای عدم پاسخگویی جنسی قرار داد. به مرور این مسئله می‌تواند باعث روابط فرازناشویی و طلاق شود.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

اشتباهاتی که باعث طلاق می شود چیست ؟



:: برچسب‌ها: اشتباهاتی که باعث طلاق می شود چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

امروزه ازدواج برای فرار از خانواده به یکی از انگیزه‌های رایج جوانان تبدیل شده است. برخی افراد برای کسب استقلال و یا دوری از تنش‌های موجود در خانواده تحت هر شرایطی و با هر فردی تن به ازدواج می‌دهند چرا که با این کار می‌توانند به نوعی از خانه و خانواده‌ای که در آن زندگی می‌کنند جدا شوند. ازدواج تحت چنین شرایطی می‌تواند انگیزه نامناسبی باشد زیرا می‌تواند منجر به مشکلات و چالش‌های متعددی در زندگی مشترک شود. اگر به هر دلیل در خانه و خانواده خود مشکلاتی را تجربه می‌کنید و قصد ازدواج با فردی را دارید توصیه می‌کنیم برای گرفتن بهترین تصمیم از یک مشاوره ازدواج یا روانشناس متخصص کمک بگیرید.

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

منبع:

دازدواج برای فرار از خانواده 

چرا نباید برای فرار از خانواده ازدواج کرد؟

 

ازدواج برای فرار از خانواده

دلایلی که پسران و دختران برای ازدواج و فرار از خانواده در نظر می‌گیرند معمولاً متفاوت است. به طور کلی در جامعه ما این مسئله عمدتا برای دختران رخ می‌دهد. یکی از عمده‌ترین دلایلی که دختران و پسران تصمیم به فرار از خانواده می‌گیرند، نامناسب بودن محیط زندگی است. شرایط سخت و پر تنش خانواده باعث می‌شود تا اولین فکری که به سر دختر یا پسر می‌آید ازدواج کردن و رهایی از مشکلات خانواده باشد. در این بین عدم آشنایی کامل با فردی که تصمیم به ازدواج با او را دارند در کنار مشکلات حل نشده خانواده خود فرد، می‌تواند مشکلات حاضر را بیشتر کند. برای آشنایی با انگیزه های ازدواج که موجب رشد و خوشبختی می‌شوند کلیک کنید.

ازدواج برای فرار از خانواده در دختران

همانطور که بیان شد معمولا ازدواج برای فرار از خانواده، در دختران شایع تر است و به دلایلی که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم روی می‌دهد.

ناامنی و تنش در خانواده

هنگامی که فضا و محیط خانواده برای دختران سرشار از ناامنی و تنش باشد معمولاً برای رها شدن از این مشکلات تن به ازدواج با هر کسی می‌دهند. از جمله عواملی که می‌تواند زندگی را برای دختران ناامن کند شامل پرخاشگری، اعتیاد، بدرفتاری جسمی و جنسی، بی‌توجهی و طرد سایر اعضای خانواده نسبت به دختر خانواده می‌باشد.

مشکلات اقتصادی

گاهی دختران به دلیل شرایط اقتصادی و مالی و کمبودهایی که در زندگی با خانواده خود دارند تصمیم می‌گیرند برای جبران این کمبودها با هرکسی که شرایط مالی مناسب دارد ازدواج کنند و به نوعی از این مشکلات خانواده خود فرار کنند.

تماس با مشاور

تفاوت عقاید و محدودیت‌های رفتاری

برخی از دختران به دلیل تفاوت‌هایی که در عقاید خود نسبت به اعضای خانواده دارند تن به ازدواج می‌دهند تا بتوانند مستقل‌تر عمل کنند. به عنوان مثال بسیاری از خانواده‌ها محدودیت‌هایی را برای ادامه تحصیل، طرز پوشش، آزادی‌های شغلی و… برای دختر خانواده در نظر می‌گیرند، در چنین شرایطی دختران به دنبال راهی برای فرار از این مسئله هستند و یکی از رایج‌ترین راه‌ها ازدواج است. با این حال ازدواجی که بدون آگاهی و در نظر نگرفتن سایر مولفه‌ها انجام گیرد پیش‌بین زندگی مشترک خوبی نخواهد بود.

ازدواج برای فرار از خانواده در پسران

در جامعه و فرهنگ ما پسران معمولاً بعد از سن بلوغ آزادی‌ و استقلال بیشتری دارند از این جهت شاید ازدواج برای فرار از خانواده در پسران نسبت به دختران کمتر رخ دهد. اما برخی از خانواده‌ها چنین آزادی و استقلال عملی را برای پسر خود در نظر نمی‌گیرند. همچنین برخی از والدین خصوصا مادرها وابستگی زیادی به پسر خود پیدا می‌کنند و آزادی عمل را از فرزندشان می‌گیرند. این مسئله باعث می‌شود تا فشار روانی زیادی بر فرد ایجاد شود و صرفا به دنبال راهی برای رها شدن از این مسائل باشد، از این جهت یکی از راه‌هایی که ممکن است پسران برای به دست آوردن استقلال خود و رهایی از مشکلات خانواده در نظر بگیرند، تصمیم به ازدواج باشد.

سخن آخر

قبل از هر چیز فراموش نکنید که ازدواج برای فرار از خانواده راه حل مشکل نمی‌باشد و در اکثر مواقع می‌تواند منجر به افزایش مشکلات و تنش در زندگی شود. فرار از خانواده از طریق ازدواج به تنهایی تضمین کننده زندگی رضایت بخش و مطلوب نیست. برای ازدواج مسائل و مولفه‌های مختلفی باید در نظر گرفته شود. در این زمینه مراجعه به یک روانشناس و یا مشاور متخصص به شما کمک می‌کند تا راهکار مناسب‌تری با توجه به شرایط خود انتخاب کنید و برای رفع مشکل در خانواده به طور ریشه‌ای و صحیح اقدام کنید. ازدواج می‌تواند انگیزه‌های مختلفی داشته باشد بهتر است قبل از هرگونه تصمیم هیجانی با یک روانشناس در ارتباط با انگیزه خود برای ازدواج گفتگو کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا تصمیم به فرار از خانواده از طریق ازدواج می‌تواند راهکار مناسبی باشد؟

قبل از هرچیز باید مشکل و مسائل موجود در خانواده مورد بررسی قرار بگیرد. اگر انگیزه ازدواجتان صرفا برای رهایی از مشکلات خانواده است توصیه می‌شود در اولین قدم حتما به یک روانشناس متخصص مراجعه کنید تا با ارزیابی دقیق شرایط، راهکار مناسبی در اختیار شما قرار دهد. به یاد داشته باشید که فرار از خانواده از طریق ازدواج بدون در نظر گرفتن عوامل دیگر به نوعی از چاله به چاه افتادن است.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

دازدواج برای فرار از خانواده 

چرا نباید برای فرار از خانواده ازدواج کرد؟



:: برچسب‌ها: ازدواج برای فرار از خانواده | چرا نباید برای فرار از خانواده ازدواج کرد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی شهرکرد اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی شهرکرد نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

منبع:

مشاوره تلفنی شهرکرد

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در چهارمحال بختیاری

 

 

 

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی شهرکرد اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی شهرکرد بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی شهرکرد | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تماس با مشاور

4. مشاوره تلفنی شهرکرد | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی شهرکرد، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی شهرکرد، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی شهرکرد، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی شهرکرد، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی شهرکرد

مرکز مشاوره تلفنی شهرکرد، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی شهرکرد | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی شهرکرد، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی شهرکرد | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی شهرکرد آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی شهرکرد در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی شهرکرد و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی شهرکرد علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

سوالات متداول

_آیا مشاوره تلفنی شهرکرد نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای مشاوره در زمینه های مختلف از شهرکرد می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

منبع:

مشاوره تلفنی شهرکرد

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در چهارمحال بختیاری



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی شهرکرد | مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در چهارمحال بختیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

اختلال تماشاگری جنسی یکی از انواع اختلالات جنسی است. برخی این اختلال را مترادف با چشم چرانی جنسی می‌دانند اما در واقع تماشاگری جنسی نوع بیمارگونه و شدیدی از چشم چرانی است. افراد مبتلا به تماشاگری جنسی از دیدن بدن عریان دیگران و تماشای رابطه جنسی افراد دیگر با هم لذت می‌برند. این افراد معمولا علاقه دارند غریبه‌ها را در این حالت تماشا کنند و به خودارضایی بپردازند. افراد مبتلا به این اختلال معمولا آسیب جدی به دیگران نمی‌رسانند اما تماشای دیگران نیز نوعی مزاحمت و احساس ترس و ناامنی برای افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل ضروری است که چاره‌ای برای درمان آن اندیشید. با کمک گرفتن از مشاوره جنسی می‌توان این اختلال را درمان کرد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.  

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

منبع:

اختلال تماشاگری جنسی

 علل ، علائم و درمان روانشناسی چشم چرانی چیست؟

 

اختلال تماشاگری جنسی

تماشاگری جنسی نوعی بیماری جنسی، روانی و رفتاری است که فرد را به تماشای پنهانی بدن برهنه دیگران اجبار می‌کند. افراد مبتلا به این بیماری بعد از مشاهده بدن برهنه دیگران اقدام به خودارضایی در خلوت یا مکان‌های عمومی می‌کنند و از این طریق به لذتی که می‌خواهند می‌رسند.

این بیماری در دسته اختلالات پارافیلیا  قرار می‌گیرد؛ پارافیلیا یک نوع گسترده از اختلالات جنسی است که در آن افراد به خاطر ناتوانی در برقراری ارتباطات جنسی عادی از راه‌های عجیب و ناشناخته‌ای به ارضای جنسی دست پیدا می‌کنند، از انواع دیگر اختلالات پارافیلیا می‌توان به فتیش یا عورت نمایی اشاره کرد.

عورت نمایی یا نمایشگری جنسی با آن که در نقطه مقابل تماشاگری جنسی قرار می‌گیرد، اما گاها در افراد مبتلا به تماشاگری جنسی دیده می‌شود. یعنی همین افرادی که از دیدن پنهانی بدن برهنه دیگران لذت می‌برند، ممکن است اندام‌های جنسی خود را نیز در مکان‌های عمومی و خصوصی به افراد قربانی نشان دهند تا لذتشان کامل شود. برای کسب اطلاعات در زمینه انحرافات جنسی کلیک کنید. 

تماس با مشاور

 

شیوع اختلال تماشاگری جنسی 

اختلال تماشاگری جنسی معمولا قبل از پانزده سالگی در دوره کودکی و نوجوانی شروع می‌شود اما حداقل سن تشخیص آن 18 سالگی است. این اختلال در افراد معمولا تداوم پیدا می‌کند و در صورت درمان نشدن تا دوره سالمندی با آن‌ها خواهد بود. حتی افرادی که به جرم این بیماری و حین انجام خودارضایی با دید زدن دیگران در ملا عام دستگیر می‌شوند، بعد از طی کردن دوره حبس و آزاد شدن، باز به رفتار پیشین خود بر می‌گردند. احتمال ابتلا به این بیماری در مردان 12 درصد و در زنان 4 درصد است. یعنی شیوع این بیماری در مردان سه برابر زنان است.

 

نشانه‌های اختلال تماشاگری جنسی

-افراد مبتلا به این اختلال تمایل دارند لباس عوض کردن، برهنه شدن و اعمال جنسی غریبه‌ها را تماشا کنند.

-تمایل به مشاهده این نوع صحنه‌ها در افراد نوعی تمایل اجباری است که نمی‌توانند در مقابل آن ایستادگی کنند.

-این بیماری تمام جنبه‌های زندگی روزمره افراد را مختل می‌کند و به قول معروف خواب و خوراکشان را به هم می‌زند.

-افراد مبتلا به این بیماری معمولا رابطه جنسی برقرار نمی‌کنند و فقط با فکر به رابطه جنسی مشغول خودارضایی می‌شوند.

-رویا پردازی‌ها و تصورات جنسی این نوع افراد مداوم است و تمامی ندارد.

در آخر تمام این علائم اگر در اشخاص بالای 18 سال بیشتر از 6 ماه مشاهده شوند نیاز به مداخله پزشکی و درمان وجود دارد.

 

علل بروز تماشاگری جنسی

علل قطعی و اصلی این اختلال هنوز مشخص نیست اما احتمال می‌رود این اختلال نتیجه آسیب‌های دوران کودکی و برخی مشکلات روانی و جسمی باشد:

1. آسیب‌های دوران کودکی

آسیب‌هایی که فرد در دوران کودکی تجربه می‌کند اغلب پایدارند و در صورت درمان نشدن تا آخر عمر همراه انسان می‌مانند. این آسیب‌ها ممکن است خودشان را از طریق اختلالات جنسی و روانی نشان دهند. مثلا تجاوز یا تربیت نادرست جنسی در کودکان می‌تواند مقدمه‌ای بر بروز بیماری‌ها جنسی در آنان باشد.

2. اختلال تماشاگری جنسی | اختلالات روانی

افسردگی، جنون، سوء مصرف مواد و دیگر بیماری‌های روحی روانی می‌توانند باعث شوند که افراد رفتارهای جنسی نامتعادلی را از خودشان نشان دهند. از طرف دیگر برخی مشکلات عمیق روحی نیز مقدمه‌ای بر مشکلات جنسی هستند مثلا افرادی که از عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی برخوردارند به دلیل احساس بی کفایتی، سمت رابطه جنسی نمی‌روند و از راه‌های دیگر به ارضای امیال خود می‌پردازند.

3. مشکلات جسمی

برخی مشکلات جنسی مثلا عدم تعادل هورمون‌ها یا میل جنسی شدید می‌توانند سبب بروز این بیماری شوند.

 

درمان تماشاگری جنسی 

درمان‌های مختلف و عموما موفقی برای اختلال تماشاگری جنسی وجود دارند. شما می‌توانید با مراجعه به متخصصین روانشناس که در حوزه موضوعات جنسی تخصص دارند این درمان‌ها را پیش بگیرید. روش‌های درمانی که عموما برای حل مشکل تماشاگری جنسی اعمال می‌شوند عبارتند از:

1. روانکاوی

روانکاوی نوعی روان درمانی است که پایه گذار آن روانشناس بزرگی به نام فروید بوده است. این نوع درمان مبتنی بر آگاهی بخشی از فرایندهای ناهشیار است و معمولا با روش تداعی آزاد صورت می‌گیرد. فروید اعتقاد داشته که تمام تجربیات و نگرش‌های انسان نسبت به دنیا در دوره کودکی ساخته می‌شود و اگر در این دوره تربیت و تعامل نادرستی با دنیای خارج داشته باشد، اختلالات شخصیتی در روان او به وجود می‌آیند.

2. شناخت درمانی

شناخت درمانی یک نوع روش درمان است که به اصلاح الگوهای فکری، تحریف‌های فکری و و خطاهای شناختی می‌پردازد. شناخت درمانان ادعا می‌کنند که تمام مشکلات روانی و رفتاری انسان حاصل نوعی مشکل فکری است که باید درمان شود.

3. اختلال تماشاگری جنسی | رفتار درمانی

رفتار درمانی مکتبی است که بر پایه چند کلید واژه رفتار، واکنش و تقویت ساخته شده است. در این مکتب این گونه برآورد می‌شود که مشکلات روحی روانی انسان حاصل رفتار و پاسخ‌های اشتباه و در واقع یک نوع یادگیری غلط است. به همین خاطر درمان در این مکتب نوعی بازآموزی است.

4. روان درمانی عمومی

در روان درمانی عمومی از تمام مکاتب روانشناسی برای کمک به فرد بیمار استفاده می‌شود. در واقع در مکتب کلی روان درمانی از هر نظریه نکات خوبش برای درمان دستچین می‌شود.

5. دارو درمانی

دارو درمانی یک روش درمانی است که توسط روانپزشکان با ارائه نسخه‌های پزشکی صورت می‌گیرد. داروهای استفاده شده برای اختلال تماشاگری جنسی عموما داروهای کم کنده میل جنسی هستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

چرا این افراد برای تماشاگری جنسی در خود احساس اجبار می‌کنند؟

چون اختلال تماشاگری جنسی گونه ای وسواس جنسی است و در دسته وسواس‌های جبری (وسواس های فکری عملی) نیز قرار می‌گیرد.

افراد مبتلا به تماشاگری جنسی چه آسیب‌هایی به دیگران می‌زند؟

معمولا تماشاگرهای جنسی آسیب‌های شدیدی به دیگران وارد نمی‌کنند. این افراد معمولا به صورت پنهانی بدن دیگران را می‌بینند و قصد رابطه جنسی واقعی را با فرد مورد نظرشان ندارند.

آیا تماشاگری جنسی جرم محسوب می‌شود؟

تماشاگری جنسی عوارض روانی و اجتماعی زیادی دارد. این اختلال در بعضی کشورها جرم محسوب شده و مجازات دارد. همچنین افراد تماشاگر جنسی که به عکس گرفتن از بدن عریان دیگران علاقه دارند، می‌توانند برای همین جرم توسط پلیس دستگیر شوند.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

اختلال تماشاگری جنسی

 علل ، علائم و درمان روانشناسی چشم چرانی چیست؟



:: برچسب‌ها: اختلال تماشاگری جنسی | علل ، علائم و درمان روانشناسی چشم چرانی چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا می‌دانید ترک اعتیاد در بارداری چه اهمیتی دارد؟ اعتیاد مساله‌ایست که تاثیر منفی بسیار زیادی بر روی فرد مصرف کننده می‌گذارد و در صورتی که فرد باردار باشد، عوارض آن بسیار جدی‌تر خواهد شد. با توجه به عوارض تلخ و جبران ناپذیر اعتیاد به ویژه در زمان بارداری که سلامت مادر و جنین به طور همزمان در معرض خطر قرار دارد، اکیدا توصیه می‌شود مصرف مواد مخدر چندین ماه قبل از شروع بارداری و کنار گذاشته شود. با توجه به حساسیت ترک اعتیاد در دوره بارداری، ضروری است که این فرایند زیر نظر یک فرد متخصص باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

منبع:

ترک اعتیاد در بارداری

 آیا در زمان بارداری فرصتی برای ترک وجود دارد؟

 

 

پیامدهای منفی مصرف مواد مخدر در بارداری

در زمان بارداری، مصرف هر گونه ماده مخدر از سیگار گرفته تا هروئین و دیگر مواد مخدر می‌تواند منجر به اختلالات رشدی جنین شود. به همین دلیل اکیدا از مصرف این مواد باید اجتناب نمود. زایمان زودرس در نتیجه پاره شدن زود هنگام کیس آب و تولد نوزاد دچار نارسایی‌های رشدی و هوشی، مهم‌ترین پیامدی است که به زنانی که قصد باردار شدن دارند، هشدار می‌دهد تا هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده و نسبت به ترک مواد مخدر اقدام نماید. برای آشنایی بیشتر با اقدامات و عوارض سوء اعتیاد زنان کلیک کنید.

 

ترک اعتیاد در بارداری | لزوم ترک اعتیاد قبل از شروع بارداری

ترک اعتیاد در زمان بارداری به واسطه ایجاد مشکلات عضلانی و تنفسی در مادر، می‌تواند سبب اختلال در سیستم اکسیژن رسانی به جنین شود، به همین دلیل ممکن است خفگی در حم اتفاق بیفتد و سقط جنین صورت گیرد. همچنین به دلیل اینکه مواد سمی ناشی از مصرف مواد مخدر در بافت‌های بدن مادر رسوب می‌کند، لازم است چندین ماه قبل از بارداری برای ترک اعتیاد اقدام شود. زیرا پاکسازی از این مواد سمی رسوب کرده نیاز به زمان طولانی دارد و به یکباره امکان پذیر نمی‌باشد.

تماس با مشاور

 

ترک اعتیاد و شیوه جایگزین در بارداری

برخی از پزشکان به منظور کاهش عوارض منفی مصرف مواد مخدر بر سلامت نوزاد از شیوه‌های جایگزین استفاده می‌کنند. در این نوع روش‌های درمانی مادران دچار اعتیاد از داروهای جایگزین استفاده می‌نمایند تا مجبور نشوند مستقیما به سراغ مصرف مواد مخدر بروند. دوزهای نگه دارنده متادون و نالوکسان از جمله این داروهای جایگزین به حساب می‌آِید. 

 

شیوه مصرف متادون

متادون به عنوان تنها راه ترک اعتیاد در زمان بارداری شناخته شده و به شکل‌های خوراکی، مقعدی و تزریق قابل استفاده می‌باشد. بسته به عواملی چون جنس، مدت زمان مصرف و PH ادرار، مقدار مصرف آن در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. معمولا مصرف خوراکی متادون نسبت به صورت تزریقی آن 50 درصد اثر ضد درد ایجاد می‌کند. به جهت اینکه اثرات متادون بر روی پروتین‌های بدن به مرور زمان افزایش می‌یابد، در صورت قطع شدن مصرف، غلظت میزان متادون در خون مادر کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه عوارض محدودیت به شدت بروز نخواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد 

 

ترک اعتیاد در بارداری | بهترین زمان برای ترک مواد مخدر

بهترین زمان برای ترک اعتیاد به مواد مخدر قبل از شروع بارداری است اما اگر مادر بدون اطلاع از بارداری خود مصرف مواد مخدر را ادامه دهد، ممکن است با اتفاقات ناگواری روبه رو شود. به همین دلیل با مشاهده اولین علائم بارداری سریعا باید به پزشک مراجعه نماید. معمولا در ماه‌های اولیه بارداری ترک اعتیاد خطرات کمتری را در پی خواهد داشت. اما اگر مادر در ماه‌های آخر بارداری تصمیم به ترک اعتیاد بگیرد، احتمال خطر بالا خواهد رفت.

 

سم زدایی به واسطه مصرف متادون در دوران بارداری

سم ناشی از رسوب ذرات متادون در بافت‌های بدن به صورت کوتاه مدت، بلند مدت و نگهدارنده قابل پاکسازی است. انواع سم زدایی با متادون عبارتند از:

سم زدایی کوتاه مدت: شایع‌ترین نوع سم زدایی است و معمولا کمتر از 30 روز طول می‌کشد.
سم زدایی بلند مدت: در صورتی که افراد طی روش درمانی کوتاه مدت به نتیجه مناسب دست نیابند از این روش درمانی استفاده می‌گردد. سم زدایی بلند مدت بیش از 180 روز طول می‌کشد.

درمان نگهدارنده: در این نوع درمان مصرف متادون بیش از 90 روز و در برخی موارد تا یک سال ادامه می‌یابد.

 

روش های درمانی برای ترک اعتیاد در زمان بارداری

برای دریافت نتیجه مطلوب حتما باید درمان را تحت نظر متخصصین آغاز کنید. برای شروع ترک اعتیاد کلیک کنید. برخی از روش‌های ترک اعتیاد در دوران بارداری به شرح زیر هستند:

1. روش درمانی کلینیکی-پاراکلینیکی

در زمینه اقدامات پاراکلینیکی باید آزمایش‌های روتین خون، ادرار، کبد و نوار قلب انجام گیرد. به واسطه این اقدامات میزان مسمومیت قلبی ارزیابی شده و بیماری‌های عفونی تشخیص داده می‌شوند. از دیگر اقدامات مهم در زمینه درمان پاراکلینیکی، انجام سونوگرافی است که از طریق آن، نارسایی‌های رشدی جنین در شکم مادران باردار دچار اعتیاد ارزیابی می‌شود.

2. ترک اعتیاد در بارداری | روان درمانی

این روش درمانی به منظور  حفظ اراده مادر در ترک اعتیاد و تحمل سختی های ناشی از ترک بسیار مهم و الزامی است. به واسطه روان درمانی، افسردگی و سایر اختلالاتی که می توانند سوق دهنده مادر به سمت مصرف مواد مخدر باشند تشخیص داده می شوند و درمان های لازم انجام می گیرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

آیا استفاده از داروهای جایگزین مانند متادون در زمان بارداری روش درمانی مناسبی به حساب می‌آید؟

نمی‌توان عوارض منفی ناشی از مصرف متادون را در حین بارداری نادیده گرفت اما زمانی که تاثیرات آن با اثرات ناشی از مصرف هروئین مقایسه شود درصد بروز عوارض منفی کاهش بیشتری خواهد یافت.

میزان دوز داروی متادون در اواخر دوران بارداری چقدر است؟

هدف از مصرف متادون در دوران بارداری این است که وسوسه مادر به مصرف مواد مخدر کاهش یابد. معمولا در اواخر دوران بارداری میزان مصرف این دارو به دو مرتبه در روز کاهش می‌یابد.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

ترک اعتیاد در بارداری

 آیا در زمان بارداری فرصتی برای ترک وجود دارد؟



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد در بارداری | آیا در زمان بارداری فرصتی برای ترک وجود دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

علل خشکی واژن در رابطه جنسی چیست؟ خشکی واژن یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در حین رابطه جنسی به تجربه سوزش و درد برای زنان بیانجامد. این مسئله کیفیت رابطه جنسی را به طور اجتناب ناپذیر تحت تاثیر خود قرار داده و رضایتمندی زناشویی را کاهش می‌دهد. علل مختلفی می‌توانند در بروز خشکی واژن نقش داشته باشند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تغییرات هورمونی و مصرف برخی داروها نظیر ضد افسردگی‌ها اشاره کرد. ما در ادامه به بررسی بیشتر علائم و علل خشکی واژن پرداخته‌ایم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. در همین راستا بهره بردن از مشاوره جنسی به شما کمک می‌کند تا با بررسی علل این مسئله بهترین راهکار درمانی را انتخاب نمایید و رابطه لذت بخشی را تجربه کنید.

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

خشکی واژن هنگام دخول

علت و درمان خشکی واژن چیست ؟

 

خشکی واژن و علائم آن

تحریک جنسی باعث می‌شود که جداره واژن مرطوب شده و محیطی قلیایی برای دریافت اسپرم فراهم گردد. این رطوبت با ایجاد لغزندگی از اصطکاک حاصل از تماس جنسی می‌کاهد و در نتیجه فرایند رابطه جنسی را تسهیل می‌کند. در صورتی که به هر دلیل واژن به رطوبت کافی دست پیدا نکند علائمی نظیر سوزش، کمبود میل جنسی، درد در حین مقاربت، بروز خونریزی در حین دخول، خارش و عفونت می‌توانند اتفاق بیافتند.

برخی از بانوان به خاطر مشکل خشکی واژن احساس خجالت زدگی می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که در مورد آن با همسر خود صحبت نکرده و حتی مشکل را با متخصص در میان نگذارند. اگر شما هم چنین احساسی دارید لازم است بدانید خشکی واژن مسئله رایجی در میان بسیاری از بانوان است و با دریافت درمان مناسب می‌تواند بهبود یابد. با مشاوره جنسی می توانید بدون مراجعه حضوری بررسی‌های اولیه را انجام بدید و مشکل را ریشه یابی کنید.

علل بروز خشکی واژن

خشکی واژن می‌تواند به علل و دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. ما در ادامه به مهم‌ترین دلایل آن اشاره کرده‌ایم.

1- کاهش سطح هورمون استروژن

استروژن یکی از هورمون‌های زنانه است که به روان و سالم بودن بافت واژن کمک می‌کنند. اگر سطح این هورمون به هر دلیلی کاهش پیدا کند خشکی واژن در حین رابطه جنسی اتفاق می‌افتد. از جمله مهم ترین دلایل کاهش استروژن می‌توان به یائسگی، زایمان، شیردهی، استعمال دخانیات، برداشتن رحم از طریق جراحی، شیمی درمانی، استفاده از برخی صابون‌ها و لوسیون‌ها که تعادل مواد شیمیایی درون بدن را تغییر می‌دهند، تجربه استرس زیاد و دچار بودن به افسردگی اشاره کرد.

تماس با مشاور

2- استفاده از برخی داروها  

کاهش ترشحات واژن یکی از عوارضی است که در پی مصرف برخی داروها اتفاق می‌افتد. از جمله این داروها باید به ضد افسردگی‌های سه حلقه ای و داروهای ضد آلرژی یا سرماخوردگی حاوی آنتی هیستامین اشاره کرد. به همین خاطر اگر به دنبال درمان این مشکل هستید لازم است در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید به متخصص اطلاع بدهید.

3- ابتلا به سندروم شوگرن

سندروم شوگرن یک بیماری خود ایمنی است که می‌تواند باعث خشک شدن چشم، دهان و واژن شود. برای بررسی این وضعیت لازم است به یک متخصص مراجعه کرده و معاینات مورد نیاز را انجام دهید. در اکثر موارد علائم خشکی واژن در پی مشکلات هورمونی، استرس زیاد یا مصرف داروها اتفاق می‌افتند و بیماری‌های خود ایمنی نقش بسیار کمتری در بروز این مشکل دارند.

بهترین درمان خشکی واژن چیست ؟

برای درمان خشکی واژن لازم است ابتدا دلیل آن را دریابید. برای مثال اگر اخیرا تحت فشار روانی زیادی بود‌ه‌اید یا سابقه بروز افسردگی داشته‌اید لازم است از یک رواشناس کمک بگیرید. دریافت درمان مناسب برای مدیریت اضطراب و بهبود خلق می‌تواند تا حد زیادی بر عملکرد جنسی شما نیز تاثیر داشته باشد. همچنین اگر داروی ضد افسردگی مصرف می‌کنید می‌توانید در مورد عوارض آن با درمانگر خود صحبت نمایید تا داروی جایگزین و مناسبی پیدا کنید. با این حال رعایت کردن توصیه‌های زیر نیز می‌تواند به شما در رفع این مشکل یاری رساند.

  • برای رابطه جنسی از روان کننده‌های برپایه آب استفاده کنید.
  • از طریق آزمایش‌ها وضعیت هورمون‌های خود را بررسی کنید.
  • ازمحصولات عطری و حاوی رنگ مصنوعی اعم از انواع صابون‌ها و لوسیون‌ها برای ناحیه تناسلی استفاده نکنید.
  • به سلامت روان خود اهمیت داده و از طریق تکنیک‌های روانشناسی نظیر مدیتیشن و ذهن آگاهی خودتان را آرام نگه دارید.
  • از استعمال سیگار یا قلیان بپرهیزید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

آیا خشکی واژن می‌تواند دلیل روانی داشته باشد؟

بله، در برخی شرایط روانشناختی نظیر استرس مزمن و افسردگی، اختلالاتی در عملکرد جنسی نیز مشاهده می‌شود. برای مثال بسیاری از افراد افسرده از بی میلی جنسی و مشکلات دیگری نظیر خشکی واژن شکایت دارند.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

خشکی واژن هنگام دخول

علت و درمان خشکی واژن چیست ؟



:: برچسب‌ها: خشکی واژن هنگام دخول | علت و درمان خشکی واژن چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی سمنان اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی سمنان نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره تلفنی سمنان

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان سمنان

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی سمنان اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی سمنان بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی سمنان | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تماس با مشاور

4. مشاوره تلفنی سمنان | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی سمنان، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی سمنان، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی سمنان، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی سمنان، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی سمنان

مرکز مشاوره تلفنی سمنان، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر سمنان محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی سمنان | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی سمنان، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی سمنان | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی سمنان آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی سمنان در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی سمنان و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی سمنان علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

سوالات متداول

_آیا مشاوره تلفنی سمنان نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای مشاوره در زمینه های مختلف از سمنان می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

منبع:

مشاوره تلفنی سمنان

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان سمنان



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی سمنان | مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان سمنان ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

فرزندان طلاق در معرض چه آسیب‌هایی قرار دارند؟ طلاق همواره می‌تواند تاثیرات نامطلوب خود را بر تمام جنبه‌های مهم زندگی کودکان بگذارد و میزان آسیب پذیری فرزندان را افزایش دهد. نقش پدر و مادر در نحوه مدیریت شرایط و کاهش مشکلات احتمالی بسیار اهمیت دارد. در واقع لازم است که پدر و مادرها با کمک گرفتن از روانشناسان کودک و خانواده فرزندانشان را برای سازگاری با موقعیت جدید آماده کنند و نحوه برخورد با فرزندان در این شرایط را فرا بگیرند. همچنین آشنایی با مشکلات و چالش‌های رایج در بین بچه‌های طلاق به شما کمک می‌کند تا آگاهی بیشتری داشته باشید و بتوانید درک متقابلی نسبت به فرزندان خود پیدا کنید. برای آشنایی با این مشکلات تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

منبع:

فرزندان طلاق

زندگی بچه های طلاق دچار چه تحولاتی می شود؟

 

فرزندان طلاق | تاثیر طلاق بر روحیه کودکان در سنین مختلف

طلاق یکی از آسیب‌های خانوادگی است که می‌تواند همه اعضای خانواده را درگیر خود کند. در این میان کودکان به دلیل ناتوانی بیشتر در هضم هیجانات منفی و درک جدایی والدین بیش از همه در معرض آسیب قرار دارند. ما در ادامه به تاثیر طلاق بر کودکان سنین مختلف اشاره کرده‌ایم.

تاثیر طلاق بر روحیه کودکان پیش دبستانی

کودکان در سنین پیش دبستانی نمی‌توانند درک کنند که چرا باید پدر و مادرشان جدا از یکدیگر زندگی کنند. همچنین آن‌ها می‌ترسند که یک روز والدین محبتشان را نسبت به فرزند خود دریغ کنند یا او را تنها بگذارند. این مسئله می‌تواند اضطراب و ناراحتی زیادی را در کودک برانگیزد.

تاثیر طلاق بر روحیه کودکان دبستانی

کودکان در این دوره خود را در مرکز جهان می‌بینند. در نتیجه اغلب فکر می‌کنند مسبب اختلافات پدر و مادرشان هستند. این مسئله باعث می‌شود در اکثر اوقات احساس گناه کنند و یا همواره نگران این موضوع باشند که نکند خطایی از آن‌ها سر بزند. احساس گناه زیاد می‌تواند به افسردگی دوران کودکی یا اختلالات خواب نظیر کابوس‌های شبانه بیانجامد.

تاثیر طلاق بر روحیه نوجوانان

طلاق در اکثر موارد منجر به برانگیختگی خشم نوجوانان می‌شود. آن‌ها ممکن است یک یا هردوی والدین را به خاطر جدایی سرزنش کنند. همچنین در این شرایط اغلب حساسیت بالایی از خود نشان می‌دهند و مسائل مختلف زودتر از همیشه آن‌ها را آزرده می‌سازد.

تماس با مشاور

مشکلات و چالش‌های فرزندان طلاق

بررسی‌های پژوهشی نشان می‌دهد که برخی از آسیب‌ها در میان فرزندان طلاق بیش از سایر افراد رایج است. با این حال متخصصین بر این باورند که طلاق لزوما منجر به بروز مشکل برای فرزندان نمی‌شود. عواملی نظیر بی توجهی والدین، مواجهه با خشونت از جانب آن‌ها و نبود آزادی برای بیان خواسته‌ها و نیازها از جمله مواردی است که می‌تواند احتمال بروز آسیب‌ها را افزایش دهد. در نتیجه شما با کمک گرفتن از یک روانشناس کودک و خانواده می‌توانید نحوه مدیریت آسیب‌ها و چالش‌های احتمالی را فرا بگیرید و به فرزندتان کمک کنید راحت تر با شرایط جدید کنار بیاید. ما در ادامه به رایج ترین مشکلات فرزندان طلاق اشاره کرده‌ایم.

1- مشکلات مرتبط با سلامت روان

بررسی‌ها نشان می‌دهد بروز مشکلات روان شناختی در فرزندان طلاق بیش از سایر افراد است. در حقیقت یافته‌های پژوهشی بیانگر این نکته هستند که فارغ از سن، جنسیت و فرهنگ، فرزندان طلاق بیش از سایر جمعیت عمومی در معرض خطر ابتلا به مشکلات روان شناختی قرار دارند. در همین راستا آمارها از شیوع بیشتر اختلال سازگاری، افسردگی و اختلالات اضطرابی در افرادی که والدینشان از یکدیگر طلاق گرفته‌اند حکایت می‌کنند.

2- مشکلات رفتاری فرزندان طلاق

مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهند که فرزندان طلاق بیش از دیگران احتمال دارد که برون ریزی‌های رفتاری از خود نشان دهند. در واقع مشکلاتی نظیر پرخاشگری، تکانشگری، اختلال سلوک و بزهکاری در فرزندان طلاق به میزان بیشتری بروز می‌یابد. با این حال در نظر داشته باشید که این مشکلات قابل پیشگیری هستند و با دریافت مداخلات به موقع می‌توانند بهبود یابند. در نتیجه در صورت مشاهده هریک از این رفتارها در فرزند خود ترجیحا از یک روانشناس متخصص در حوزه کودک و خانواده کمک بگیرید.

3- مشکلات تحصیلی

آمارها بیانگر این هستند که فرزندان طلاق بیش از سایر افراد ممکن است دچار مشکلات تحصیلی شوند و عملکرد ضعیفی از خود نشان دهند. البته تحقیقات تکمیلی نشان می‌دهند بچه‌هایی که پدر ومادرشان به طور غیر منتظره از یکدیگر جدا شده‌اند بیش از بچه‌هایی که انتظار جدایی والدینشان را داشته‌اند این چالش را تجربه می‌کنند.

4- انجام رفتارهای پرخطر در فرزندان طلاق

براساس تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر می‌توان گفت افرادی که در سنین پایین والدینشان از یکدیگر جدا شده‌اند بیشتر احتمال دارد که در رفتارهای پرخطر درگیر شوند. از جمله این رفتارها می‌توان به مصرف الکل، مواد مخدر یا روی آوردن به روابط جنسی محافظت نشده اشاره کرد.

5- عدم سازگاری با شرایط جدید

برای بسیاری از فرزندان آنچه بیش از جدایی والدین دشوار است تغییراتی است که در پی آن رخ می‌دهد چرا که در اکثر موارد باعث می‌شود کودک از یکی از والدین خود جدا شده و به یک خانه دیگر منتقل شود. همچنین در این شرایط بسیاری از کودکان باید به مدرسه جدیدی بروند و اوضاع مالی متفاوتی را تجربه کنند. همه این عوامل در کنار زندگی با والدی که خود استرس‌های زیادی را تحمل می‌کند و ممکن است به اضطراب یا افسردگی دچار باشد می‌تواند قدرت سازگاری کودک در شرایط جدید را کاهش دهد.

 

نحوه برخورد با مشکلات فرزندان طلاق | توصیه‌هایی برای والدین

با توجه به مشکلاتی که در ارتباط با فرزندان طلاق گفته شد بسیاری از والدین از خود می‌پرسند که چگونه می‌توان با این مشکلات مقابله یا از آن‌ها پیشگیری کرد. ما در ادامه از منظر روانشناسی به ارائه چند توصیه مهم پرداخته‌ایم.

1- فرزندان خود را برای طلاق آماده کنید

مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهند فرزندانی که به طور ناگهانی با طلاق والدین خود مواجه می‌شوند، بیش از دیگران در معرض آسیب‌های روان شناختی قرار می‌گیرند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد تا در مورد تصمیم خود با فرزندتان صحبت کرده و با در نظر گرفتن سن کودک توضیحاتی را به او ارائه کنید.

2- به کودک آزادی بیان بدهید

بسیار اهمیت دارد که زمان‌هایی را برای گفت‌وگو با فرزند خود اختصاص دهید. لازم است بگذارید کودک آزادانه احساسات خود را با شما در میان بگذارد و در مورد ترس‌ها و نگرانی‌هایش صحبت کند. این کار تا حد زیادی به کنترل اضطراب و رفع ابهامات کودک کمک خواهد کرد.

3- اجازه دهید کودک با هردوی شما در ارتباط باشد

جدایی کودک از والدین به خصوص در سنین پایین تا حد زیادی به دلبستگی کودک آسیب می‌زند و می‌تواند به بروز مشکلات روان شناختی نظیر افسردگی بیانجامد. در نتیجه هرگز ارتباط کودک را با والد دیگر قطع نکنید. سعی کنید شرایطی را فراهم نمایید تا فرزندتان بتواند بعضی از روزها را با پدر یا مادری که حضانت را بر عهده ندارد بگذارند.

4- از همسرتان پیش فرزندان بدگویی نکنید

بسیار اهمیت دارد که به همسر سابق خود در جایگاه والد احترام بگذارید و پیش فرزندتان از او بدگویی نکنید چرا که این کار باعث می‌شود کودک به خاطر دوست داشتن پدر یا مادر احساس گناه کند و با هیجانات متعارضی در درون خود رو به رو شود. در نتیجه سعی کنید درگیری‌ها و دعوای خود را از رابطه والد فرزندی جدا نگه دارید.

5- به موقع از یک متخصص کمک بگیرید

به رفتارهای فرزندتان توجه کنید و واکنش او را به طلاق بسنجید. اگر احساس می‌کنید با وجود همه تلاش‌ها کودک نمی‌تواند شرایط جدید را بپذیرد یا دچار مشکلات خاصی شده است بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید. هر چقدر زودتر بتوانید تغییرات رفتاری فرزندتان را تشخیص بدهید بهتر می‌توانید به او کمک کنید.  

سخن آخر

همان طور که در طول متن گفته شد فرزندان طلاق در معرض درگیری با مشکلات و چالش‌های مختلفی قرار دارند. اما این مشکلات اجتناب ناپذیر نیستند. شما به عنوان والدین با اتخاذ سبک تربیتی مناسب و کمک گرفتن از یک روانشناس می‌توانید میزان آسیب‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید و از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. در نظر داشته باشید که کودکان نیاز دارند با آن‌ها صادق باشید و اجازه بدهید احساسات و افکار خود را با شما در میان بگذارند. در نتیجه میان بحران‌های زندگی، آسیب پذیری فرزندان خود را نادیده نگیرید. هرچقدر کودکان به شیوه سالم‌تری با طلاق مواجه شوند شما نیز از آرامش بیشتری برخوردار خواهید شد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا طلاق نگرفتن به خاطر فرزندان کار درستی است؟ 

طلاق نگرفتن تنها زمانی می‌تواند به نفع فرزندان باشد که شما بتوانید مشکلات خود را به شیوه‌ای سالم حل و فصل کنید و یا شرایطی بهتر از زمان متارکه برای او فراهم نمایید. برای بررسی بهتر این موضوع لازم است از یک مشاور کمک بگیرید.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

فرزندان طلاق

زندگی بچه های طلاق دچار چه تحولاتی می شود؟



:: برچسب‌ها: فرزندان طلاق | زندگی بچه های طلاق دچار چه تحولاتی می شود؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

مقاربت جنسی همواره از لذت بخش‌ترین لحظات زندگی زناشویی به حساب می‌آید. با این حال گاهی مشکلاتی از جمله سوزش واژن در هنگام نزدیکی می‌تواند رابطه را برای زنان به یک عذاب تبدیل کند. این احساس می‌تواند از عوامل مختلفی از جمله عدم آمادگی برای دخول و وجود میکروب و باکتری نشات بگیرد. با توجه به اینکه این مسئله می‌تواند تاثیرات نامطلوبی در روابط زوجین بگذارد و با سردی همراه گردد لازم است که راهکارهای لازم برای درمان صورت گیرد. در این مقاله در مورد شایع‌ترین علت احساس درد در هنگام نزدیکی صحبت خواهیم کرد. در همین راستا بهره بردن از مشاوره جنسی به شما کمک می‌کند تا با بررسی علل این مسئله بهترین راهکار درمانی را انتخاب نمایید و رابطه لذت بخشی را تجربه کنید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

 

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

منبع:

سوزش واژن هنگام نزدیکی و بعد از نزدیکی

 

 

 

سوزش واژن در هنگام نزدیکی

واژن مجرایی در قسمت درونی دستگاه تناسلی زنانه می‌باشد که نقش زیادی در هنگام رابطه جنسی بر عهده دارد. گاهی در هنگام مقاربت جنسی و دخول ممکن است اطراف مهبل و واژن پر از باکتری شود و حالت احساس سوزش را در هنگام نزدیکی ایجاد نماید. بیشتر خانم‌ها نسبت به این احساس سوزش بی اهمیت هستند و فکر می‌کنند که احساس سوزش واژن به طور خود به خودی از بین می‌رود. اما این یک تصور کاملا اشتباه است و در طولانی مدت ممکن است موجب بروز عفونت‌های شدید رحم گردد.

دلایل سوزش واژن در هنگام نزدیکی

کم آبی

مصرف روزانه آب به مقدار لازم سبب می‌شود که عفونت‌های مجاری ادراری از طریق ادرار کردن از بدن خارج شود. اگر مصرف روزانه آب به اندازه کافی نباشد حالت سوزش در واژن احساس می‌شود که ناشی از عفونت مجاری ادراری است.

واژینوز باکتریایی

این نوع بیماری از شایع‌ترین عفونت‌های باکتریایی است و زمانی اتفاق می‌افتد که به علت نزدیکی و مقاربت جنسی یا عوامل دیگر تعداد زیادی باکتری اطراف واژن جمع شود.

سوزش واژن در هنگام نزدیکی | یائسگی

از مهم‌ترین علل سوزش واژن می‌توان به موضوع یائسگی در زنان اشاره کرد. تغییر هورمون‌ها در زمان قبل از یائسگی به نوبه خود تاثیر زیادی بر واژن می‌گذارد و یکی از پیامدهای آن احساس سوزش در زمان مقاربت جنسی است.

تماس با مشاور

تبخال تناسلی

وقتی در حین رابطه جنسی پوست سالم با پوست مبتلا به ویروس تبخال برخورد پیدا می‌کند امکان رشد این تبخال ممکن می‌شود و با احساس سوزش در ناحیه تناسلی همراه می‌گردد.

سوزش واژن در هنگام نزدیکی | عفونت کلامیدا

کلامیدا یا عفونت خاموش ممکن است مدت‌ها در بدن یک فرد وجود داشته باشد بدون اینکه علامتی از خود نشان دهد. در اثر رابطه جنسی این عفونت به بدن دیگری منتقل می‌شود و ممکن است در بدن زن با احساس سوزش واژن خود را به آرامی نشان دهد. دیگر نشانه‌های عفونت کلامیدا شامل افزایش ترشحات واژن، خونریزی در حین رابطه جنسی و احساس درد در هنگام مدفوع است.

عفونت قارچی

عدم دوش گرفتن پس از تمرینات ورزشی و یا عدم عوض کردن لباس خیس زمینه‌های رشد باکتری‌های قارچی را ایجاد می‌کنند. احساس درد و خارش در ناحیه تناسلی می‌تواند حاکی از رشد عفونت‌های قارچی در این قسمت باشد. به منظور رفع این مشکل باید به پزشک متخصص مراجعه کرد که معمولا داروهای ضد قارچ تجویز می‌شود.

حساسیت‌های ناحیه تناسلی

واژن ممکن است در تماس با یک سری از مواد دچار حساسیت گردد. از جمله این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لاتکس (ماده سازنده کاندوم‌ها)
  • مایع منی
  • اسپری‌های زنانه
  • صابون‌های معطر
  • ژل‌های روان کننده

راهکارهای ساده برای کاهش سوزش واژن در هنگام نزدیکی

اگرچه در موارد حاد و وخیم الزاما توصیه می‌شود به پزشک متخصص مراجعه کنید اما به طور کلی اقدامات ساده زیر تا حد زیادی احساس سوزش واژن را کاهش خواهد داد.

  • تعویض روزانه لباس زیر
  • استفاده از لباس‌های زیر پنبه‌ای و نخی
  • شستشوی ناحیه تناسلی به واسطه آب و صابون
  • عدم استفاده از اسپری‌ها و صابون‌های معطر در خانم‌هایی که حساسیت پوستی دارند.
  • استفاده از روان کننده‌ها در خانم‌هایی که با خشکی واژن مواجه هستند.
  • جلوگیری از خاراندن واژن
  • قرار دادن کمپرس یخ بر ناحیه تناسلی
  • استفاده از ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

آیا دخول بدون آمادگی می‌تواند در ایجاد سوزش واژن تاثیر گذار باشد؟

بله. اگر واژن هنوز تحریک نشده باشد و آماده دخول نگردد، اقدام به دخول اشتباه است و عوارض نامطلوبی را برجای می‌گذارد که یکی از آن‌ها احساس سوزش در ناحیه تناسلی است.

آیا نوشیدن آب آلوئه ورا می‌تواند در کاهش احساس سوزش واژن مفید باشد؟

آلوئه ورا به دلیل داشتن ویتامین C و آمینو اسید اهمیت زیادی دارد. مصرف روزانه آلوئه ورا باعث تقویت ایمنی بدن می‌شود و زمینه رشد میکروب و باکتری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

سوزش واژن هنگام نزدیکی و بعد از نزدیکی



:: برچسب‌ها: سوزش واژن هنگام نزدیکی و بعد از نزدیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

همه افراد تا به حال در مورد عوارض سیگار کشیدن چیزهایی شنیده‌اند. اما بسیاری از افراد هستند که همچنان در مورد اینکه واقعا سیگار می‌تواند به سلامت بدن آسیب برساند شک و تردید دارند. از جمله عللی که در این شک و تردید نقش دارد، می‌توان به تبلیغ گسترده سیگار در صنعت سینما و نمایش الگوهای جهانی که با وجود استعمال سیگار از سلامت برخوردارند اشاره کرد. با این حال مطالعه روی عموم مردم و بررسی بیمارانی که سالانه جان خود را در پی استفاده از سیگار از دست می‌دهند چیز دیگری را نشان می‌دهد. در ادامه این مقاله تلاش کرده‌ایم از دید محققان و با استناد به پژوهش‌های علمی عوارض سیگار کشیدن را بررسی کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

منبع:

عوارض سیگار کشیدن

 عوارض سیگار بر ریه ها ، مغز و قلب

 

بیشتر بخوانید : جایگزین سیگار | به جای سیگار چه کارها یا عادتی را انجام دهیم؟

عوارض سیگار کشیدن | سیگار و انواع مشکلات مرتبط با سلامتی

نتایج مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهد افراد سیگاری بیش از دیگران در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند. از جمله شایع‌ترین آن‌ها می‌توان به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان ریه اشاره کرد. به طور دقیق‌تر باید گفت افراد سیگاری 2 تا 4 برابر بیشتر از سایر افراد به بیماری قلبی و سکته مغزی مبتلا می‌شوند. همچنین مردان سیگاری 25 برابر و زنان 7 برابر بیشتر در معرض سرطان ریه قرار دارند. در ادامه به توضیح بیشتری در مورد ارتباط هرکدام از این مشکلات با سیگار کشیدن پرداخته‌ایم.

1- ارتباط سیگار کشیدن با بیماری های قلبی عروقی

برخی افراد فکر می‌کنند تنها کسانی که در طول روز تعداد نخ زیادی سیگار مصرف می‌کنند به مشکلات قلبی مبتلا می‌شوند اما بررسی‌ها نشان می‌دهند بروز علائمی از بیماری‌های قلبی حتی در کسانی که روزانه کمتر از 5 نخ سیگار می‌کشند نیز دیده می‌شود. چرا که سیگار به عروق خونی آسیب رسانده، دیواره آن را ضخیم کرده و باعث نازک شدن رگ‌های خونی می‌شود. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا فشار خون بالا رفته و تعداد ضربان قلب شما نیز افزایش یابد. در این شرایط احتمال تشکیل لخته‌های خونی تا حد زیادی وجود دارد. اگر لخته خونی در مغز تشکیل شود و جریان خون در مغز را مسدود کند در نهایت سکته مغزی اتفاق می‌افتد.

2- عوارض سیگار کشیدن | ارتباط سیگار کشیدن با بیماری های تنفسی

سیگار کشیدن با آسیب رساندن به مجاری تنفسی و کیسه‌های هوایی موجود در ریه می‌تواند باعث بیماری‌های تنفسی شود. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به آمفیزم و برونشیت مزمن اشاره کرد. همچنین سیگار کشیدن تا حد زیادی احتمال بروز سرطان ریه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این‌ها اگر شما به مشکلاتی نظیر آسم مبتلا باشید سیگار کشیدن می‌تواند تعداد دفعات بروز حمله تنفسی را افزایش دهد.

3- ارتباط سیگار با بروز انواع سرطان

سیگار کشیدن تنها با سرطان ریه ارتباط ندارد بلکه می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن منجر به گسترش سلول‌های سرطانی شود. مطالعات آماری در کشورهایی نظیر آمریکا نشان می‌دهد که از هر 3 نفر که از سرطان فوت می‌کنند یکی از آن‌ها سیگاری است. از جمله سرطان‌هایی که ارتباط زیادی با سیگار کشیدن دارند می‌توان به سرطان دهان، حنجره، ریه، نای، کلیه، معده، دهانه رحم، روده و پانکراس اشاره کرد.

تماس با مشاور

4- ارتباط سیگار کشیدن با باروری

مطالعات بیانگر این هستند که سیگار کشیدن بر اسپرم مردان تاثیر گذاشته و در نتیجه قدرت باروری را کاهش می‌دهد. همچنین بروز مشکلاتی نظیر سقط جنین و نقایص مادرزادی نیز تحت تاثیر این عامل قرار دارند. بسیار اهمیت دارد که مادران در طول بارداری مصرف سیگار را کنار بگذارند یا تا حد امکان آن را محدود کنند. چراکه استعمال دخانیات سلامت کودک را نیز تهدید کرده و خطر زایمان زودرس، مرده زایی، حاملگی خارج از رحم و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می‌دهد.

5- سایر عوارض سیگار کشیدن

سیگار کشیدن به طور کلی تهدیدی برای سلامت عمومی بدن محسوب می‌شود و می‌تواند عملکرد هر ناحیه‌ای را با اختلال مواجه کند.از جمله دیگر عوارض سیگار کشیدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– بروز تغییراتی در ظاهر نظیر زرد شدن دندان‌ها و تیره شدن پوست

– ضعیف شدن استخوان‌ها در زنان و بالا رفتن احتمال پوکی استخوان

– افزایش خطر ابتلا به آب مروارید

– افزایش 30 تا 40 درصدی احتمال بروز دیابت نوع 2

– کاهش عملکرد سیستم ایمنی

– بروز آرتریت روماتوئید

برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

عوارض سیگار کشیدن | رابطه سیگار و مرگ

مطالعات انجام شده در ایالات متحده امریکا نشان می‌دهد در این کشور سالیانه بیش از 48 هزار نفر جان خود را در اثر استفاده از سیگار از دست می‌دهند. این آمار بیانگر این نکته است که از هر 5 نفری که جان خود را از دست می‌دهند یکی از آن‌ها به خاطر عوارض ناشی از سیگار کشیدن فوت کرده است. جالب است بدانید آمار مرگ و میر ناشی از سیگار از آمار مرگ در اثر ابتلا به ویروس HIV، مصرف الکل وتصادفات بیشتر است. همچنین داده‌های پژوهشی نشان می‌دهند که تلفات ناشی از مصرف سیگار 10 برابر از کشته‌های کل جنگ‌های آمریکا بیشتر است!

مطالعات تخصصی‌تر حاکی از این هستند که 90 درصد افرادی که سالانه در اثر سرطان ریه فوت می‌کنند سیگاری بوده‌اند. این بدان معناست که از هر 10 نفر که در اثر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند 9 نفر آن‌ها تجربه سیگار کشیدن دارند. همچنین 80 درصد افرادی که سالیانه در اثر انسداد ریوی مزمن فوت می‌کنند نیز کسانی هستند که سیگار می‌کشند.

 

بیشتر بخوانید : ترک سیگار | بهترین اقدامات برای ترک سیگار

دانستنی‌های جالب در مورد مزایای ترک سیگار

به محض اینکه شما سیگار را کنار می‌گذارید اثرات مثبت بر سلامت کلی بدنتان آغاز می‌شود. از جمله این اثرات باید به موارد زیر اشاره کرد:

– تنها با گذشت 1 سال از ترک سیگار خطر حمله قلبی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

– در بازه زمانی 2 تا 5 سال بعد از ترک سیگار احتمال بروز سکته مغزی همانند افراد غیر سیگاری خواهد شد.

– پس از ترک سیگار خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، مری و مثانه در عرض 5 سال نصف خواهد شد.

– 10 سال پس از ترک سیگار خطر مرگ ناشی از سرطان ریه به نصف می‌رسد.

برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

برای ترک سیگار باید از کجا شروع کنیم؟

شما می‌توانید در قدم اول از یک روانشناس متخصص در حیطه اعتیاد مشاوره گرفته و بر اساس نیازها و شرایط جسمانی خود یک برنامه ترک مناسب دریافت نمایید.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

عوارض سیگار کشیدن

 عوارض سیگار بر ریه ها ، مغز و قلب

 

 



:: برچسب‌ها: عوارض سیگار کشیدن | عوارض سیگار بر ریه ها ، مغز و قلب ,
:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

ایجاد تنوع در رابطه زناشویی از جمله روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند همواره شور و اشتیاق را در رابطه تان حفظ کنید و اجازه ندهید روزمرگی و یکنواختی بر رضایت زناشویی شما غلبه  پیدا کند چرا که بسیاری از زوجین با گذشت چندین سال از زندگی مشترک احساس می‌کنند رابطه آن‌ها هیچ هیجانی ندارد و حالتی کسالت بار به خود گرفته است. در این شرایط به کار بستن روش‌های جدید برای انجام رابطه جنسی تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد. ما در ادامه به ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداخته‌ایم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

 

منبع:

تنوع در رابطه زناشویی

 چگونه در رابطه تنوع ایجاد کنیم؟

 

اهمیت ایجاد تنوع در رابطه زناشویی

ایجاد تنوع در رابطه یکی از روش‌های مهم برای فراهم کردن هیجان بیشتر در رابطه و ارتقا دادن رضایت زناشویی است. در واقع با گذشت چندین ماه یا چندین سال از شروع زندگی مشترک اغلب زن و شوهرها احساس می‌کنند رابطه شان همانند روزهای اول از شور و اشتیاق برخوردار نیست و همه چیز شکل عادت به خود گرفته است. در این شرایط تجربه روش‌های جدیدی در انجام رابطه جنسی می‌تواند به شما کمک کند تا پیوند عمیق‌تری با یکدیگر برقرار کنید و آتش شوق را میان خود شعله ور نگاه دارید. 

به زوج هایی که مدت هاست در رابطه زناشویی‌شان دچار سردی شده‌اند. توصیه می شود حتما مشاوره جنسی دریافت کنند.

توصیه‌هایی برای ایجاد تنوع در رابطه زناشویی

شما به کمک راهکارهای مختلفی می‌توانید به رابطه جنسی خود تنوع بدهید اما اگر احساس می‌کنید که با انجام همه این کارها باز هم نمی‌توانید لذت کافی را از رابطه ببرید یا مشکلاتی نظیر عدم تجربه ارگاسم، دیرانزالی و سایر مشکلاتی از این قبیل شما را می‌آزارد می‌توانید از جلسات مشاوره زوجین و سکس تراپی برای حل این مشکلات کمک بگیرید.

1- رابطه جنسی فقط به معنای دخول نیست!

برخی افراد به طور کلی رابطه زناشویی را در فرایند دخول خلاصه می‌کنند. این افراد اغلب وقت زیادی برای معاشقه صرف نمی‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود که نتوانند از رابطه خود به میزان کافی لذت ببرند. در حالی که متخصصین تاکید می‌کنند داشتن معاشقه طولانی می‌تواند به برانگیختگی هرچه بیشتر زن و مرد کمک نماید و رابطه جنسی را از کسالت و یکنواختی نجات دهد.

تماس با مشاور

2- همیشه نباید یک نفر پیش قدم باشد

برخی زنان فکر می‌کنند پیش قدم شدن برای رابطه جنسی همواره باید از سمت مرد اتفاق بیافتد. این در حالی است که بسیاری از مردان علاقه دارند گاهی اوقات همسرشان برای رابطه جنسی پیش قدم شود. اگر فکر می‌کنید شوهرتان از این کار استقبال نمی‌کند می‌توانید مستقیما در این باره از او سوال بپرسید. در اکثر موارد یک شروع متفاوت از جانب زن می‌تواند شور و اشتیاق خاصی به رابطه جنسی ببخشد.

3- تنوع در رابطه زناشویی | شما قادرید زمان و مکان را تغییر دهید

اگر شما همیشه در اتاق خواب و در یک ساعت یا روز خاص از هفته به رابطه جنسی بپردازید طبیعی است که به مرور زمان دچار احساس کسالت و یکنواختی شوید. تلاش کنید کمی از این قانون‌های نانوشته فاصله بگیرید و رابطه جنسی را در موقعیت جدیدی تجربه کنید. داشتن رابطه جنسی هنگام صبح یا حتی در میانه روز یا رفتن به یک هتل هنگام سالگرد ازدواج از جمله پیشنهاداتی است که می‌تواند به رابطه جنسی شما حیات تازه‌ای ببخشد.  

4- به سبک جدیدی لباس بپوشید

افراد نسبت به لباس‌های مختلف به گونه متفاوتی واکنش نشان می‌دهند. تلاش کنید برای شروع رابطه جنسی از لباس زیرهای متفاوتی استفاده نمایید و به مرور زمان به این بینش برسید که همسرتان بیشتر به چه سبکی علاقه مند است و چه چیزهایی باعث ایجاد تحریک جنسی بیشتر در او می‌شود.

5- پوزیشن‌های جنسی متفاوت را تجربه کنید

بسیاری از زوجین همیشه از یک پوزیشن جنسی خاص برای رابطه استفاده می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود آنچه در طول رابطه اتفاق می‌افتد قابل پیش بینی باشد و در نتیجه هیجان چندانی تجربه نشود. شما می‌توانید از پوزیشن‌های جنسی متفاوت کمک بگیرید و تجربیات متنوعی را برای خود و همسرتان رقم بزنید.

6- تنوع در رابطه زناشویی | همواره پیش بینی پذیر نباشید

همان طور که در مورد قبل اشاره شد یکی از مواردی که باعث می‌شود رابطه جنسی هیجان خود را از دست بدهد مقوله پیش بینی پذیری است. در واقع اگر همیشه به یک روش خاص عمل کنید به مرور جذابیت خود را از دست می‌دهید. تلاش کنید از روش‌های مختلفی برای ابراز علاقه و نشان دادن تمایل جنسی خود به طرف مقابل استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید جملات عاشقانه متفاوتی به کار ببرید و با ایجاد تغییراتی هرچند کوچک در رفتارهای خود همسرتان را غافل گیر نمایید.

7- تظاهر کردن را کنار بگذارید

بسیاری از زوجین در مورد نیازها و خواسته‌های جنسی خود با یکدیگر صحبت نمی‌کنند. همین امر باعث می‌شود که گاهی در واکنش‌های خود اغراق کنند یا تظاهر نمایند که به لذت جنسی کافی دست یافته‌اند. این در حالی است که تظاهر کردن به مرور زمان تنها باعث سردتر شدن رابطه می‌شود. در نتیجه لازم است در یک فضای امن نیازها و خواسته‌های جنسی خود را با دیگری در میان بگذارید و اجازه دهید فرد مقابل نیز آزادانه با شما گفتگو کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

احساس می‌کنم همسرم دیگر میلی به رابطه جنسی با من ندارد چه کار کنم؟

بی میلی جنسی می‌تواند تحت تاثیر عوامل بیولوژیکی و روانشناختی متفاوتی بروز پیدا کند. لازم است در ابتدا برای کشف ریشه مشکل خود از یک روانشناس متخصص در حوزه زوج درمانی کمک بگیرید.

 

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

تنوع در رابطه زناشویی

 چگونه در رابطه تنوع ایجاد کنیم؟

 



:: برچسب‌ها: تنوع در رابطه زناشویی | چگونه در رابطه تنوع ایجاد کنیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی بوشهر اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی بوشهر نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

منبع:

مشاوره تلفنی بوشهر

مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان بوشهر

 

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی بوشهر اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی بوشهر بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی بوشهر | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تماس با مشاور

4. مشاوره تلفنی بوشهر | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی بوشهر، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی بوشهر، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی بوشهر، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی بوشهر، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی بوشهر

مرکز مشاوره تلفنی بوشهر، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر بوشهر محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی بوشهر | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی بوشهر، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی بوشهر | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی بوشهر آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی بوشهر در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی بوشهر و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی بوشهر علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

سوالات متداول

_آیا مشاوره تلفنی بوشهر نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای مشاوره در زمینه های مختلف از بوشهر می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

مشاوره تلفنی بوشهر

مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان بوشهر



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی بوشهر | مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان بوشهر ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

قرص پروپرانولول یکی از انواع داروهایی است که به دلیل خاصیت ضد اضطرابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو با جلوگیری از دریافت آدرنالین توسط سلول‌های قلب باعث کاهش فعالیت آن و همین طور رفع استرس می‌شود. با این حال پروپرانولول نیز مانند هر داروی دیگری عوارض جانبی را نیز به همراه خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش وزن، احساس خستگی، سرگیجه و تاری دید نیز اشاره کرد. علاوه براین قرص پروپرانولول اگرچه تاثیر مطلوبی در کاهش استرس دارد اما با این حال به محض قطع کردن استفاده از این دارو نشانه‌های اضطرابی مجددا بروز پیدا خواهد کرد و به همین خاطر معمولا توصیه می‌شود که اگر برای درمان اضطراب از این دارو استفاده می‌کنید، درمان‌های روانی را نیز در کنار مصرف دارو مورد توجه قرار دهید.

 

 

 

منبع:

قرص پروپرانولول چیست

موارد مصرف و جلوگیری از عوارض قرص پروپرانول

 

 

قرص پروپرانولول چیست؟

پروپرانولول که با نام‌های تجاری پرانول یا ایندرال در بازار به فروش می‌رسد یکی از انواع داروهایی است که برای درمان بیماری‌های قلبی و به ویژه پرفشاری خون و با دوزهای 10 یا 20 میلی گرم از آن استفاده می‌شود. این دارو بر روی گیرنده‌های بتای قلب اثرگذاشته و از این طریق مانع فعالیت بیش از حد قلب شده و آرامش مطلوبی را برای فرد ایجاد می‌کند. به همین خاطر معمولا برای درمان اضطراب یا بیماری‌هایی که به نوعی به اضطراب مربوط می‌شوند نیز از آن استفاده می‌شود.  

 

 قرص پروپرانولول | موارد استفاده

از قرص پروپرانولول برای موارد مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماس با مشاور

1. درمان پرفشاری خون

اصلی ترین کاربرد قرص پروپرانولول استفاده از آن برای کاهش فشار خون در بیمارانی است که دچار فشارخون بالا هستند. با توجه به اینکه این دارو گیرنده‌های بتا در اعصاب قلب را مسدود می‌کند و گیرنده‌های بتا نیز وظیفه افزایش فعالیت قلب را به عهده دارند استفاده از پروپرانولول می‌تواند باعث آرامش قلب و کاهش فعالیت آن باشد.

2. کاهش اضطراب

کاهش فعالیت قلب و انسداد گیرنده‌های بتا باعث خواهد شد تا فرد احساس آرامش کند و این موضوع دلیلی برای استفاده از قرص پروپرانولول در کاهش شدت بیماری‌های اضطرابی است. با توجه به این کاربرد پروپرانولول، متخصصین معمولا توصیه می‌کنند که حداقل 20 تا 30 دقیقه پیش از انجام فعالیت‌هایی که باعث بروز اضطراب در فرد می‌شوند از این دارو استفاده شود.

3. کاهش سردردهای میگرنی

تحقیقات نشان دهنده این است که استفاده از قرص پروپرانولول می‌تواند باعث کاهش سردردهای میگرنی نیز باشد. با توجه به اینکه دردهای میگرنی ارتباط مستقیمی با استرس دارند و همین طور تاثیر این دارو در کاهش استرس وجود چنین نتیجه‌ای بعید به نظر نمی‌رسد.

 

بیشتر بخوانید : درمان اضطراب | تکنیک های درمان اضطراب شدید

 

قرص پروپرانولول | شیوه مصرف

قرص پروپرانولول به دو شکل قرص‌های خوراکی یا شربت ممکن است برای شما تجویز شده باشد. میزان استفاده از آن با توجه به جنسیت، سن و شرایط جسمی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به همین خاطر بهتر است پیش از مصرف این دارو با یک متخصص راجع به نحوه استفاده آن مشورت کنید.

یکی از نکات مهم در ارتباط با استفاده از این دارو این است که سعی کنید زمان مشخصی برای خوردن آن در هر روز داشته باشید و در صورتی که مصرف یک وعده را فراموش کردید بلافاصله پس از یادآوری قرص را مصرف کنید. تنها در صورتی که هنگام یادآوری این موضوع زمان کوتاهی تا هنگام مصرف دوز بعدی باقی مانده است مصرف وعده قبلی را فراموش کرده و پس از این با دقت بیشتری به زمان مصرف دارو توجه داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هرگز و به هیچ دلیلی در یک وعده بیش از مقدار تجویزی پزشک را استفاده نکنید.

 

عوارض جانبی قرص پروپرانولول

همانطور که می‌دانید استفاده از تمامی داروها در کنار فواید درمانی، عوارضی را نیز به همراه خواهد داشت. اگرچه تمامی عوارض جانبی در یک فرد دیده نمی‌شود و همین طور ممکن است بسیاری از بیماران هیچ عارضه جانبی را تجربه نکنند اما با این حال از عوارض منفی قرص پروپرانولول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اضافه وزن و چاقی

چاقی یکی از عوارض جانبی ناخوشایندی است که با استفاده از بسیاری از داروهای آرام بخش و ضد اضطراب برای فرد ایجاد می‌شود. کاهش آدرنالین و احساس سستی و کرختی که فرد به دنبال استفاده از پروپرانولول تجربه می‌کند، می‌تواند باعث تمایل بیشتر به استفاده از مواد غذایی و به ویژه مواد انرژی زایی مانند کربوهیدرات‌ها یا قندها باشد.

2. سرگیجه و تاری دید

به دنبال کاهش فشار خون و تا زمانی که بدنتان خود را با شرایط جدید تطبیق دهد، احتمال دارد که احساساتی مانند سرگیجه و تاری دید یا سرد شدن دست و پا را احساس کنید. بهتر است علی رغم وجود این شرایط تا زمان تطبیق بدن خود مصرف دارو را به صورت منظم ادامه دهید اما در صورتی که احساس می‌کنید شدت علائم بیش از حد تحمل شما هستند، این موضوع را با متخصص درمیان بگذارید.

3. احساس افسردگی

کاهش آدرنالین و فشارخون در بدن می‌تواند تا حدودی میزان فعالیت فرد را نسبت به گذشته کمتر کرده و او را دچار احساس افسردگی نماید. درصورتی که مجبورید برای سلامت خود از این دارو استفاده کنید و در عین حال احساس می‌کنید مصرف آن باعث افسردگی شما شده، بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرید.

4. عوارض جدی تر

مصرف قرص پروپرانولول در برخی افراد می‌تواند عوارض جدی‌تری را به همراه داشته باشد. در صورت مشاهده هریک از این نشانه‌ها هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنید:

-بی حسی در دست و پا
-احساس خارش
-آبی یا کبود شدن انگشتان
-افزایش حجم ادرار
-احساس تشنگی
-بروز مشکلات قلبی نظیر آهسته‌تر شدن ضربان قلب

 

قرص پروپرانولول | تداخلات دارویی

پیش از اینکه استفاده از قرص پروپرانولول را شروع کنید پزشک معالج را کاملا در جریان سابقه پزشکی خود و داروهای مورد استفاده‌تان قرار دهید. برخی از داروها یا بیماری‌ها می‌توانند باعث بروز تداخلات دارویی شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_اعتیاد به الکل و سایر مواد مخدر به ویژه کند کننده‌ها: استفاده از این داروها در کنار پروپرانولول و به دلیل تاثیر آن در کاهش فعالیت دستگاه عصبی می‌تواند باعث تشدید اثر هر یک از آن‌ها باشد. علاوه بر این برخی مواد مخدر نظیر ماری جوانا که باعث گیجی و کاهش قدرت تصمیم گیری می‌شوند، نباید در کنار قرص پروپرانولول مورد استفاده قرار بگیرند.

_داروهای مربوط به نارسایی‌های قلبی

_داروهای مربوط به قندخون و انسولین

_وجود حساسیت یا آلرژی‌های شدید

_استفاده از داروهای مربوط به چربی خون

 

اهمیت استفاده از جلسات مشاوره

همانطور که گفته شد از پروپرانولول برای کاهش اضطراب نیز استفاده می‌شود. اگر برای درمان بیماری‌های اضطرابی مصرف این دارو را شروع کرده‌اید، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده از قرص پروپرانولول یا هر داروی ضد اضطراب دیگر اگرچه نشانه‌های اضطرابی را تخفیف می‌دهد اما توانایی درمان این بیماری را ندارد. همچنین پس از مدتی بدن فرد به مقدار مصرفی از دارو عادت کرده و برای تجربه آرامش باید میزان مصرف افزایش پیدا کند.

با توجه به مشکلاتی که استفاده از قرص پروپرانولول در درمان اضطراب دارد معمولا توصیه می‌شود که مصرف این قرص را به عنوان تنها شیوه درمانی در نظر نگیرید و در کنار آن درمان‌های روانی برای از بین بردن اضطراب را نیز مورد توجه قرار دهید. روان درمانی‌ها به شما کمک می‌کنند تا دلایل اصلی و زیربنایی مشکل خود را پیدا کرده و برای رفع آن‌ها اقدام کنید. همچنین روش‌هایی که در جلسات روان درمانی آموزش می‌بینید قابل استفاده در تمامی شرایط هستند و به این ترتیب شما دیگر نیازی به استفاده از داروها نخواهید داشت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی و ناراحتی های زندگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

قرص پروپرانولول برای درمان چه بیماری‌هایی تجویز می‌شود؟

این قرص به طور کلی برای درمان پرفشاری خون تجویز می‌شود اما در برخی موارد نیز برای کاهش اضراب و یا درمان سردردهای میگرنی از آن استفاده می‌گردد.

آیا قرص پروپرانولول می‌تواند اضطراب را درمان کند؟

این قرص می‌تواند نشانه‌های اضطراب را به خوبی کاهش دهد و به همین خاطر توصیه می‌شود حد‌اقل 20 دقیقه قبل از ورود به موقعیت استرس‌زا از آن استفاده کنید؛ اما قدرت درمان اضطراب را ندارد و برای درمان این بیماری باید از یک روانشناس کمک بگیرید.

عوارض جانبی استفاده از قرص پروپرانولول چیست؟

اضافه وزن، احساس کسالت و افسردگی و سرگیجه از رایج‌ترین عوارض استفاده از پروپرانولول هستند.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

قرص پروپرانولول چیست

موارد مصرف و جلوگیری از عوارض قرص پروپرانول



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

جایگزین های مناسب برای سیگار چیست و آیا در بلند مدت می‌توانند در کاهش میل به مصرف سیگار موثر باشند؟ آنچه که افراد سیگاری را به کشیدن سیگار ترغیب می‌کند وابستگی ناشی از نیکوتین است. در این شرایط فرد نوعی وسوسه برای مصرف مجدد سیگار را تجربه می‌کند و احساس اضطراب و استرس دارد. در این شرایط باید چاره‌ای اندیشید و به دنبال انجام رفتارها و جایگزین‌های سالم برای سیگار بود. در همین راستا در این مطلب اطلاعات مفید و ارزشمندی درباره جایگزین های سیگار ارائه خواهیم داد. بهره بردن از مشاوره روانشناسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به شرایط خود و در محیط‌های مختلف جایگزین‌های مناسبی بجای مصرف سیگار پیدا کنید و میل به مصرف را در خود کاهش دهید.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

منبع:

جایگزین سیگار

 به جای سیگار چه کارها یا عاداتی را انجام دهیم؟

 

چگونه می‌توان از سیگار دل کند؟

در وهله اول شاید به این فکر بیفتید که اگر قرار به ترک سیگار باشد، “چگونه می‌توانم این کار را انجام دهم؟”؛ روش‌های ترک سیگار متفاوت است و هر شخص با توجه به توانایی و اراده خود یکی از این راه‌های متعدد را بر می‌گزیند. برای مثال خود درمانی از جمله این روش‌هاست. با خواندن کتاب‌های مرتبط می‌توانید به خود کمک کنید و با کسب آگاهی بیشتر، انگیزه‌تان را برای ترک سیگار افزایش بدهید. همچنین می‌توانید از حمایت و تشویق خانواده و دوستان بهره مند گردید و یا اینکه به مصرف داروهای جایگزین روی آورده و از آن‌ها استفاده کنید. با این حال برای ترک راحت سیگار لازم است که از وجود یک روانشناس در کنار خود بهره ببرید.

جایگزین ‌های مناسب برای سیگار 

NRT

با استفاده از این دارو بدن فرد سیگاری بدون اینکه نیاز به سیگار کشیدن داشته باشد، نیکوتین مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. این دارو به شکل لثه‌ای و به صورت اسپری می‌باشد. اگرچه استفاده از آن عوارضی را به همراه دارد اما به طور معمول تا حد زیادی می‌تواند به ترک سیگار کمک کند.

وارنیکلین

یکی دیگر از داروهای جایگزین برای ترک سیگار استفاده از داروی وارنیکلین می‌باشد. درباره تاثیرات حتمی این دارو نمی‌توان نظرات قطعی ارائه داد ولیکن به نوبه خود می‌توانند موثر عمل کنند. نکته قابل توجه این است که به دلیل عوارض و پیامدهایی که دارد نباید توسط افراد سیگاری که دچار مشکلات روحی و روانی هستند استفاده گردد.

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد | بهترین و جدیدترین راه های ترک اعتیاد

جایگزین سیگار | بوپروپیون

اگرچه این دارو نیز مانند وارنیکلین چندان نتایج قطعی و حتمی را گزارش نمی‌کند اما نباید نسبت به تاثیرات آن غافل شد. درباره مصرف بوپروپیون باید گفت عوارضی چون کم خوابی را در پی دارد و به همین دلیل در افراد سیگاری که استرس و اضطراب زیادی دارند توصیه نمی‌شود.

تماس با مشاور

چای گیاهی

زمانی که بدن به سیگار نیاز پیدا کند اضطراب فرد سیگاری را در بر می‌گیرد. در این زمان سرگرم کردن خود به آماده کردن چای و صبر کردن تا خنک شدن آن کمی از استرس را کاهش می‌دهد. استفاده از خلال دندان با طعم دارچین نیز می‌تواند در این مواقع مفید باشد.

رژیم غذایی سالم

مصرف روزانه 1 میلی متر عصاره جو دوسر در کاهش میل افراد سیگاری به مصرف سیگار بسیار مفید و نتیجه بخش است. همچنین برای اینکه ترک راحت تری را تجربه کنید استفاد از غذاهای سالم در کنار مصرف مولتی ویتامین‌ها به شما توصیه می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید : سیگار الکترونیکی | معایب و مزایای سیگار الکترونیکی چیست

پیدا کردن رفتارهایی برای جایگزین سیگار

در زمان احساس نیاز به سیگار می‌توانید رفتارهایی انجام دهید که حواس شما را پرت کند و میل به مصرف سیگار را کاهش دهد. سعی کنید از هرگونه تنهایی و انزوا دوری کنید و در کنار دوستان و کسانی که می‌توانند به شما کمک کنند قرار بگیرید. این مسئله باعث می‌شود که استرس روزمره شما کاهش یافته و در راستای ترک سیگار گام بردارید. در کنار این عوامل شما می‌توانید با انجام تغییراتی در رفتارهای روزمره، بیان احساسات خود به کسانی که دوستشان دارید و انجام بازی‌هایی با کودکان در کنار سرگرم کردن خود جایگزین مناسبی برای سیگار پیدا کنید. پیاده روی، سفر رفتن و طبیعت گردی نیز بسیار موثر هستند.

 

بیشتر بخوانید : ترک سیگار | بهترین اقدامات برای ترک سیگار

جمع بندی

در نظر گرفتن جایگزین برای سیگار منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا این ذهنیت را در فرد سیگاری تقویت می‌کند که وی قادر به ترک سیگار نیست و باید به نوعی آن را مصرف کند. حالا اگر نتواند مستقیما سیگار را مورد استفاده قرار دهد ولیکن می‌تواند جایگزین‌های آن را مصرف کند. به همین دلیل نیاز به مصرف سیگار در وی ادامه خواهد داشت. به طور کلی باید گفت اگر چه تمامی موارد ذکر شده می‌توانند جایگزینی برای ترک سیگار باشند اما در مورد استفاده از داروهای جایگزین باید کمی محتاط تر باشید زیرا مصرف این داروها ترک سیگار را برای شما سخت تر می‌کنند و برای حصول نتیجه به زمان طولانی‌تری نیازمند می‌شوید.  

برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوال متداول

چه رفتارهایی می‌تواند جایگزین استعمال سیگار در خانه شود؟

می‌توانید با دیگر اعضای خانواده به صحبت بنشینید، برنامه‌های روزانه خود را مدون کنید و در صورت داشتن ماشین و باغچه به باغبانی و شستن خودرو خود بپردازید. مهم این است که شما سرگرم باشید و وسوسه مصرف سیگار به سراغ شما نیاید.

آیا ترک سیگار برای افراد مسن دیر نیست؟

خیر، سیگار کشیدن در هر سن و سالی مشکلات و عوارض منفی به همراه دارد. فرقی نمی‌کند یک نوجوان بخواهد سیگار را ترک کند یا فردی که در آستانه 50 سالگی قرار دارد. ترک سیگار باعث می‌شود که طول عمر بیشتری را نسبت به افراد غیر سیگاری تجربه نمایید.

شماره تماس ذهن نو

منبع:

جایگزین سیگار

 به جای سیگار چه کارها یا عاداتی را انجام دهیم؟



:: برچسب‌ها: جایگزین سیگار | به جای سیگار چه کارها یا عاداتی را انجام دهیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی اصفهان اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی اصفهان نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

منبع:

مشاوره تلفنی اصفهان

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان اصفهان

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی اصفهان اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی اصفهان بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی اصفهان | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تماس با مشاور

4. مشاوره تلفنی اصفهان | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی اصفهان، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی اصفهان، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی اصفهان، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی اصفهان، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی اصفهان

مرکز مشاوره تلفنی اصفهان، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر اصفهان محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی اصفهان | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی اصفهان، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی اصفهان | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی اصفهان آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی اصفهان در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی اصفهان و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی اصفهان علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

سوالات متداول

_آیا مشاوره تلفنی اصفهان نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای مشاوره در زمینه های مختلف از اصفهان می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012  تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

منبع:

مشاوره تلفنی اصفهان

 مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان اصفهان



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی اصفهان | مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی ایلام اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی ایلام نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشاوره تلفنی ایلام

مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان ایلام

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی ایلام اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی ایلام بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی ایلام | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تماس با مشاور

4. مشاوره تلفنی ایلام | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی ایلام، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی ایلام، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی ایلام، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی ایلام، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی ایلام

مرکز مشاوره تلفنی ایلام، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر ایلام محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی ایلام | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی ایلام، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی ایلام | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی ایلام آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی ایلام در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی ایلام و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی ایلام علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
مشاوره خیانت همسر تلفنی
مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
مشاوره تلفنی با موبایل
مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره آنلاین
و…

سوالات متداول

_آیا مشاوره تلفنی ایلام نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

برای مشاوره در زمینه های مختلف از ایلام می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

مشاوره تلفنی ایلام

مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان ایلام



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی ایلام | مشاوره تلفنی از بهترین روانشناسان در استان ایلام ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

 

ازدواج فامیلی یکی از انواع ازدواج است که عده بسیاری طرفدار آن هستند و عده دیگری با آن مخالفند. ازدواج فامیلی به دلیل تناسب خانواده‌ها و شناخت آنان نسبت به یکدیگر از مزایای زیادی برخوردار است اما از سوی دیگر مشکلاتی نیز با خود به همراه دارد. با آگاهی از مزایا و مشکلات ازدواج فامیلی و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و خانواده سالم خود را تشکیل دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

منبع:

ازدواج فامیلی و ارتباط آن با معلولیت

 کدام ازدواج فامیلی خطرناک است ؟

 

ازدواج فامیلی ریشه در فرهنگ جوامع دارد

ازدواج مسئله بسیار مهمی است که باید با درک و شناخت کافی انجام گیرد. بیشتر افراد به ویژه خانواده‌ها معتقد هستند که نمی‌توان نسبت به شخص غریبه شناخت کافی پیدا کرد و به همین دلیل تاکید دارند که با اقوام خود وصلت نمایند. دلیل این افراد این است که دختر و پسری که اقوام باشند دارای فرهنگ مشترکی هستند و ازدواج موفق‌تری خواهند داشت. در قدیم‌ به ازدواج دختر عمو و پسر عمو تاکید داشته و معتقد بودند ازدواج فامیلی به دلیل آداب و رسوم مشترک نتایج مثبتی در پی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات در زمینه انواع ازدواج کلیک کنید. 

 

امتیازات ازدواج فامیلی

  • تناسب آداب و رسوم خانواده‌ها
  • افزایش میزان شناخت
  • سازگاری بیشتر زن و شوهر و دوام زندگی زناشویی
  • تحکیم روابط قومی
  • کاهش هزینه‌های مربوط به عقد و عروسی
  • حفظ دارایی در درون خانواده و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر

 

تماس با مشاور

معایب ازدواج فامیلی

ازدواج فامیلی علاوه بر مزایا و امتیازات، معایبی نیز با خود به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. احتمال افزایش بیماری های ژنتیکی

در ازدواج فامیلی ریسک دچار شدن نوزاد به بیماری‌های ژنتیکی و نواقص جسمی مانند نارسایی‌های قلبی، نابینایی و غیره بالاست. خطر این نوع ازدواج وقتی بیشتر احساس می‌شود که بدانید حتی اگر نوزادان حاصل از ازدواج فامیلی سالم به دنیا بیایند خطر هنوز در کمین است و امکان دارد نسل‌های بعدی نیز دچار مشکل شوند.

2. عدم تحقیق کردن درباره طرف مقابل

با وجود اینکه اقوام نسبت به یکدیگر آشنایی دارند اما نیاز است که تحقیقات به طور کامل انجام گیرد و دختر و پسر زمانی را به آشنایی با طرز فکر و برنامه‌هایی که برای اینده دارند اختصاص دهند.

3. شرایط جدایی سخت

اگر زن و مرد با هم تفاهم نداشته باشند شاید طلاق بهترین راه حل برای آن‍‌ها باشد . در حالی که در ازدواج‌های فامیلی کنار آمدن با این مسئله به سختی ممکن خواهد بود و گاهی برای حفظ پیوندهای قومی زن و مرد مجبور می‌شوند زندگی خود را فدا کنند.

4. افزایش دخالت خانواده ها

به دلیل پیوند قومی، خانواده‌های زن و مرد به خود اجازه می‌دهند دخالت بیشتری در زندگی دختر و پسرشان داشته باشند و چنانچه مخالفتی از طرف زوج صورت بگیرد به ناراحتی خانواده‌ها منجر خواهد شد.

 

آیا ازدواج فامیلی خطرناک است؟

نتایج آزمایش‌های زیستی نشان می‌دهد که نوزادانی که حاصل ازدواج فامیلی هستند با خطر ابتلا به معلولیت و بیماری‌های ژنتیکی رو به رو می‌باشند. در ازدواج‌های فامیلی نسبت به ازدواج‌های غیر فامیلی نرخ تولد نوزدانی با عارضه نابینایی، عقب ماندگی ذهنی، بیماری‌های پوستی و جسمی بیشتر خواهد بود تا جایی که می‌توان گفت به طور تقریبی این مسائل و مشکلات در ازدواج‌های فامیلی 2 برابر ازدواج‌های غیر فامیلی دیده خواهند شد.

البته باید گفت این امر همیشه اتفاق نمی‌افتد و در صورتی احتمال تولد نوزادانی با این عارضه‌ها خواهد بود که در خانواده پدر و مادر سابقه بیماری وجود داشته باشد. به هرحال خطرات ناشی از ازدواج‌های فامیلی همیشه تهدید کننده هستند و اگر در تولد نوزادان نسل اول تاثیر نگذارند، ممکن است در نسل‌های بعدی عوارض نامطلوبی را برجای بگذارند.

1. آزمایش ژنتیک

در صورتی که دختر و پسر دارای رابطه قومی باشند و بخواهند با یکدیگر ازدواج کنند اکیدا توصیه می‌شود قبل از ازدواج به آزمایشگاه خون مراجعه کرده و آزمایش ژنتیک انجام دهند. در این نوع آزمایش خطرات ناشی از ازدواج فامیلی مشخص خواهد شد. علاوه بر آن باید از خدمات مشاوره ژنتیک نیز بهره‌مند گردند و بهتر بتوانند با عواقب و پیامدهای ازدواج فامیلی آشنا گردند.

2. تشخیص بیماری ژنتیک با استفاده از روش NGS

در این نوع تشخیص که ” نسل جدید تعیین توالی” نامیده می‌شود همه ژن‌های مرد و زن را مورد بررسی قرار می‌دهند و بیماری‌هایی را که هر کدام ناقل آن هستند مشخص می‌کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا ازدواج فامیلی مانع از طلاق و جدایی می‌شود؟

با تمام مزایایی که در مورد ازدواج فامیلی بیان گردید باز هم نمی‌توان به طور قطع گفت موفقیت و نتیجه خوشایند در این نوع ازدواج کاملا تضمین شده است، زیرا به صرف فرهنگ مشترک ممکن است اخلاقیات و رفتارهای زن و مرد با یکدیگر هم خوانی نداشته باشند و نتوانند آنچنان که شایسته است به هم عشق بورزند و همدیگر را دوست داشته باشند. در نتیجه امکان جدایی و طلاق در این نوع ازدواج وجود خواهد داشت.

چرا درصد بیشتری از ازدواج های قومی در بین طبقات مرفه جامعه دیده می شود؟

به دلیل اینکه طبقات مرفه جامعه به دنبال حفظ دارایی و اموال خود هستند، ترجیح می‌دهند به واسطه ازدواج فامیل ثروت خود را حفظ کرده و آن را نسل به نسل در خانواده خود منتقل کند.

 

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

ازدواج فامیلی و ارتباط آن با معلولیت

 کدام ازدواج فامیلی خطرناک است ؟



:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

موانع ترک سیگار چه عواملی هستند؟ بسیاری از افراد سیگاری از عوارض استفاده از نیکوتین اطلاع دارند اما با این حال نمی‌توانند به راحتی آن را کنار بگذارند. علل و عوامل مختلفی می‌توانند در این مسئله دخیل باشند که از جمله آن‌ها می توان به ناتوانی در مدیریت احساسات منفی، دچار شدن به اضطراب و بیقراری هنگام ترک اشاره کرد. با آگاهی از موانع ترک سیگار می‌توانید آن‌ها را شناسایی و مدیریت کرده و در نتیجه اعتیاد خود را کنار بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

منبع:

موانع ترک سیگار

 چرا کنار زدن موانع ترک سیگار سخت است؟

 

 

موانع ترک سیگار | چه چیزهایی مانع ترک می شوند؟

عوامل مختلفی می‌توانند مانع از این شوند که فرد سیگاری در مسیر ترک قدم بگذارد. این عوامل در برخی موارد می‌توانند از مسائل درون روانی و در برخی موارد از مسائل محیطی نشات بگیرند. در ادامه به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1- عدم برخورداری از مهارت حل مسئله

همه افراد در زندگی به طور اجتناب ناپذیر با رنج‌ها و مشکلاتی رو به رو می‌شوند. در این میان برخی افراد می‌توانند راحت‌تر بر احساسات ناخوشایند خود غلبه کرده و به فکر راه حلی برای مشکلات باشند. اما برخی دیگر در هیجانات منفی غرق می‌شوند و نمی‌توانند بر راه حل‌ها تمرکز کنند. این دسته از افراد بیش از سایرین احتمال دارد که برای کاهش ناراحتی‌های خود به راه حل‌های زود گذر و موقتی نظیر کشیدن سیگار یا خوردن مشروبات الکلی روی  بیاورند. تا زمانی که این افراد نتوانند مهارت مدیریت هیجانات و حل مسئله را بیاموزند، نمی‌توانند به طور پایدار برای ترک سیگار اقدام نمایند.

2- فشار همسالان

افراد به خصوص در دوران نوجوانی تا حد زیادی تحت تاثیر دوستان خود مصرف سیگار را آغاز کرده یا ادامه می‌دهند. در حقیقت آن‌ها برای کسب هویت دلخواه به پذیرفته شدن در گروه‌های دوستی نیاز دارند. در نتیجه تعامل با دوستانی که سیگار می‌کشند، می‌تواند به عنوان یک مانع برای ترک سیگار عمل کند. البته افرادی که اعتماد به نفس و احساس کارآمدی بالایی دارند کمتر تحت تاثیر دوستان خود قرار می‌گیرند. در واقع احساس خودکارآمدی می‌تواند در نقش یک محافظت کننده از تاثیر گروه دوستان بر رفتارهای فرد بکاهد.

تماس با مشاور

3- موانع ترک سیگار | نداشتن آگاهی کافی از فرایند ترک

امروزه روش‌های نوینی برای ترک اعتیاد ابداع شده است. ترک سیگار و حتی مواد همانند گذشته دشوار نیست. در این مسیر پزشکان و روانشناسان به کمک فرد می‌آیند و تلاش می‌کنند تا روند بهبودی به آسان‌ترین روش ممکن اتفاق بیافتد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تجویز برخی داروها و دریافت خدمات روانشناختی تا حد زیادی به فرد کمک می‌کند تا از وابستگی به نیکوتین فاصله بگیرد. با این حال برخی افراد فکر می‌کنند در صورت کنار گذاشتن سیگار ممکن است علائم ترک بسیار ناخوشایندی سراغ آن‌ها بیاید. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مهم‌ترین علامت ناشی از محرومیت از سیگار احساس اضطراب و بیقراری ذهنی است که این مورد نیز با انجام برخی تکنیک‌های روانشناسی یا استفاده از برخی داروهای ضد اضطرابی قابل کنترل خواهد بود.

4- عدم برخورداری از انگیزه کافی

بسیاری از افراد فقط به درخواست خانواده یا اطرافیان خود برای ترک اعتیاد اقدام می‌کنند. در حقیقت آن‌ها از درون به ضرورت ترک پی نبرده‌اند و همین مسئله باعث می‌شود که نتوانند تعهد جدی به برنامه‌های ترک اعتیاد داشته باشند. این در حالیست که متخصصان همواره بر این موضوع تاکید می‌کنند که برای ترک اعتیاد مهم‌ترین عامل دستیابی به انگیزه درونی است. در این شرایط کمک گرفتن از جلسات مشاوره روانشناسی با رویکرد مصاحبه انگیزشی به شما کمک می‌کند که برای ترک سیگار آمادگی بیشتری پیدا کنید.

 

بیشتر بخوانید : ترک سیگار | بهترین اقدامات برای ترک سیگار

 

5- موانع ترک سیگار | نداشتن برنامه ای برای آینده

برخی افراد بدون هیچ گونه تصوری از دنیای بعد از ترک وارد فرایند درمان می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود که برای مواجهه با چالش‌های پیش رو آمادگی نداشته باشند و نتوانند واکنش‌های مناسبی از خود نشان دهند. برای مثال شما باید هم زمان با آغاز برنامه ترک سیگار مهارت‌هایی نظیر حل مسئله و مدیریت هیجان‌ها را فرابگیرید و جایگزین‌های مناسبی را برای سیگار پیدا کنید. توجه کنید که بیشتر در چه زمان‌هایی سیگار می‌کشید؟ و اگر بخواهید یک فعالیت سالم را جایگزین سیگار نمایید چه خواهید کرد؟ برای افرادی که هنگام درگیری با استرس‌های روزمره به سیگار کشیدن پناه می‌برند، انجام تمرین‌هایی نظیر ذهن آگاهی، پرداختن به ورزش‌های هوازی و تمرینات تنفسی می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

6-نداشتن عادت های سالم

برای برخی افراد سیگار کشیدن به یک عادت تبدیل می‌شود و سبک زندگی آن‌ها را تشکیل می‌دهد. با توجه به اینکه کنار گذاشتن هر عادتی دشوار است، سیگار کشیدن هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در این شرایط لازم است تغییراتی کلی در زندگی خود به وجود بیاورید. پیروی از یک رژیم غذایی سالم، دنبال کردن تفریحات و سرگرمی‌های تازه، نظم بخشیدن به ریتم خواب و گنجاندن فعالیت‌های بدنی در برنامه روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر عادت‌های بد خود را کنار بگذارید.

7- موانع ترک سیگار | مشورت نکردن با متخصصین و تجربه شکست در ترک سیگار

برخی افراد هرگز برای ترک سیگار یا مواد از متخصصین حرفه‌ای در این زمینه کمک نمی‌گیرند. همین امر باعث می‌شود که در فرایند ترک خود بیش از دیگران با مشکل مواجه شده و شکست بخورند. این شسکت‌ها تا حد زیادی احساس کارآمدی را تضعیف کرده و باعث کاهش احساس کنترل بر مصرف سیگار می‌شود. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که از چه کسی برای درمان خود کمک می‌گیرید و از چه برنامه‌ای برای ترک استفاده می‌کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای کنار آمدن با اضطراب ناشی از ترک سیگار باید چه کار کنیم؟

مراجعه به یک روانشناس و به کار بردن تکینک‌های خود آرام سازی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون نیاز به استعمال سیگار اضطراب‌های خود را مدیریت نمایید.

 

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

موانع ترک سیگار

 چرا کنار زدن موانع ترک سیگار سخت است؟

 



:: برچسب‌ها: موانع ترک سیگار | چرا کنار زدن موانع ترک سیگار سخت است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

مصرف همزمان تریاک و کلونازپام چه عوارضی دارد؟ کلونازپام یکی از انواع داروهای آرام بخش- خواب آور است که در درمان مشکلات مختلف نظیر بی خوابی، اضطراب زیاد و افسردگی دو قطبی به کار گرفته می‌شود. این دارو با برخی داروها و مواد مخدر تداخل داشته و می‌تواند منجر به بروز عوارض جدی شود. اگر دچار اعتیاد به تریاک هستید باید قبل از مصرف هرگونه دارو از جمله کلونازپام، این موضوع را با متخصص در میان بگذارید. در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره پرداخته‌ایم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

منبع:

تریاک و کلونازپام

 تداخل کلونازپام و تریاک چه عوارض و خطراتی را به همراه دارد؟

 

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده | خطرات و راه خلاصی از مصرف چند ماده به طور همزمان

 

مصرف همزمان تریاک و کلونازپام | کلونازپام چیست؟

کلونازپام یکی از داروهای آرام بخش- خواب آور است که در طبقه بندی داروها در دسته بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. این دارو توسط روان پزشکان در شرایط مختلفی تجویز می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختلالات اضطرابی، مشکلات خواب، صرع و افسردگی دو قطبی اشاره کرد. این دارو با طیف وسیعی از داروها از جمله داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای، آنتی سایکوتیک‌ها، هیستامین‌ها، نوشیدنی‌های الکلی و داروهای مسکن تداخل دارد.

با توجه به تداخل کلونازپام با مسکن‌ها که از مشتقات مورفین محسوب می‌شوند، می‌توان گفت این دارو با مواد مخدر افیونی نظیر تریاک نیز تداخل دارد و مصرف همزمان این دارو با آن می‌تواند به بروز عوارض جدی نظیر کاهش هشیاری، مرگ و اغما بیانجامد. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

تماس با مشاور

عوارض مصرف همزمان تریاک و کلونازپام

مصرف هم زمان تریاک و قرص کلونازپام می‌تواند خطرناک باشد و منجر به عوارض برگشت ناپذیری شود. از جمله مشکلاتی که در پی تداخل کلونازپام و تریاک ایجاد می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-مصرف تریاک و کلونازپام | تشدید عوارض جانبی کلونازپام

کلونازپام و تریاک هردو می‌توانند عوارض جانبی مشابهی را ایجاد کنند. در صورت مصرف این مواد در کنار هم این عوارض دو چندان خواهند شد. از جمله رایج‌ترین علائمی که در این شرایط تجربه می‌شوند باید به حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، یبوست و خشکی دهان اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

 

2- تضعیف مضاعف دستگاه عصبی مرکزی

تریاک و کلونازپام هر دو عملکرد سیستم عصبی مرکزی انسان را کند می‌کنند. در نتیجه مصرف همزمان آن‌ها می‌توان به تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی بیانجامد. در این وضعیت کند شدن ریتم تنفس، کاهش ضربان قلب، کاهش سطح هوشیاری، اغما و مرگ ممکن است اتفاق بیافتد. در صورتی که تریاک وکلونازپام را با هم مصرف کرده‌اید و هرگونه علامتی از کاهش هوشیاری را مشاهده می‌کنید سریعا به اورژانس مراجعه نمایید.

3- دپرسیون تنفسی

مصرف همزمان تریاک و کلونازپام می‌تواند با ایجاد تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی به دپرسیون تنفسی بیانجامد. در این شرایط اکسیژن کافی در اختیار اندام‌های بدن قرار نمی‌گیرد و به همین خاطر کاهش هشیاری، اغما و مرگ در پی آن روی خواهد داد.

 

سخن آخر

با توجه به عوارض گفته شده در مورد مصرف همزمان تریاک وکلونازپام بسیار اهمیت دارد که در صورت سوء مصرف آن‌ها هرچه زودتر فرایند ترک را آغاز نمایید. البته در این مسیر لازم است حتما با یک مشاور ترک اعتیاد در ارتباط باشید. چراکه کنار گذاشتن ناگهانی دارو یا قطع ناگهانی مصرف تریاک می‌تواند به علائم محرومیت شدیدی بیانجامد.

از جمله این علائم باید به دردهای عضلانی، آبریزش بینی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ اشاره کرد. متخصص با در نظر گرفتن شرایط روانی و جسمانی شما تلاش می‌کند تا برنامه مناسبی جهت ترک اعتیاد در اختیارتان قرار دهد. خوشبختانه امروزه روش‌های نوینی برای ترک اعتیاد ابداع شده است. از جمله این روش‌ها می‌توان به درمان‌های دارویی، روان درمانی، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا کلونازپام داروی اعتیاد آوری است؟

کلونازپام یکی از داروهای ضد اضطرابی بنزودیازپینی است که قابلیت اعتیاد آوری دارد. در نتیجه هرگز به طور خودسرانه و بدون تجویز پزشک آن را مصرف نکنید.

آیا کلونازپام با نوشیدن الکل هم تداخل دارد؟

بله، الکل نیز از جمله موادی است که با کلونازپام تداخل دارد و به تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی می‌انجامد و خطر مرگ را در پی دارد.

آیا مصرف همزمان کلونازپام و تریاک می‌تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد؟

بله این دو مواد با سرکوب دستگاه عصبی می‌توانند باعث کاهش هشیاری شده و خطر اغما و مرگ را به همراه داشته باشند.

 

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

تریاک و کلونازپام

 تداخل کلونازپام و تریاک چه عوارض و خطراتی را به همراه دارد؟



:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا تا به حال نام قرص وگادول را شنیده‌اید؟ این قرص از جمله محصولاتی است که در بازار برای درمان زود انزالی به فروش می‌رسد. این دارو مورد تائید پزشکان و متخصصان نیست و عوارض بسیار زیاد و جدی برای فرد مصرف کننده به همراه دارد. همچنین بهتر است بدانید که این قرص در درمان اختلالات جنسی نیز تاثیر چندانی ندارد و روش‌های دارویی و غیردارویی بسیار موثرتری نیز در این زمینه وجود دارند. با آگاهی از عوارض و پیامدهای مصرف این قرص، می‌توانید با آگاهی بیشتری برای مصرف یا عدم مصرف آن تصمیم بگیرید. 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

منبع:

قرص وگادول

 زمان و طریقه مصرف قرص وگادول چگونه است ؟

 

 

 

قرص وگادول

قرص وگادول برای موارد مختلفی مصرف می‌شود و کاربردهای متعددی دارد. از این موارد می‌توان به دردهای شدید جسمی یا درمان مشکلات جنسی از جمله زود انزالی مردان اشاره کرد. این قرص به نحوی عمل می‌کند که حتی نصف آن می‌تواند بیشتر از چهل دقیقه انزال مرد را به تاخیر بیاندازد. قرص وگادول در کشور هند تولید می‌شود؛ پیدا کردن آن کار آسانی نیست و فروش آن به صورت غیرقانونی انجام می‌شود. این قرص معمولا به صورت اینترنتی یا به صورت غیرقانونی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. البته در صورت مشاهده شدن این موارد توسط مراجع قانونی، با آن برخورد می‌شود.

 

قرص وگادول از چه ترکیباتی ساخته شده است؟

در ظاهر این قرص به عنوان یک ماده گیاهی به فروش می‌رسد. اما در واقع قرص وگادول از دو ماده ترامادول و سیلدنافیل ساخته شده است. هر دو این مواد برای درمان مشکلات جنسی از جمله زود انزالی کاربرد دارند. در قرص وگادول 100 گرم سیلدنافیل و 50 گرم ترامادول وجود دارد. ترامادول قرص خطرناکی است که باعث اعتیاد و وابستگی جسمی فرد می‌شود. قرص‌های اعتیادآور احتمال بیش مصرفی و اوردوز را در مصرف کننده بالا می‌برند. در واقع اصلا لازم نیست برای درمان زودانزالی یا دیگر مشکلات جنسی به مصرف این قرص رو بیاورید. راه‌های ساده تری برای درمان مشکلات جنسی وجود دارد.

تماس با مشاور

 

بیشتر بخوانید : قرص تاخیری | بهترین قرص تاخیری قوی بدون عوارض

 

مصرف وگادول چه عوارضی در پی دارد؟

البته که این قرص و قرص‌های مشابه آن در درمان زودانزالی کمک کننده هستند، اما باید بدانید که این قرص اثرات جبران ناپذیری را به روی بدن فرد می‌گذارد. از جمله این عوارض می‌توان به سکته قلبی به صورت ناگهانی، افت شدید فشار خون، سردرد و سرگیجه اشاره کرد. مصرف این قرص عوارضی همچون تهوع و استفراغ را در پی دارد. ممکن است بدن برخی افراد به این قرص واکنش‌های آلرژیک نشان بدهد، به این معنی که صورت و بدن آن‌ها خارش و سوزش داشته باشد. بعد از مصرف قرص وگادول داشتن درد معده عارضه‌ای طبیعی به شمار می‌آید. قرص وگادول در عملکرد قسمت بینایی مغز تاثیر می‌گذارد. همچنین این قرص در ایجاد نارسایی‌های کلیوی، عفونت ادرار، سوءهاضمه و… نیز موثر است. باید دقت داشته باشید که با مشاهده هر یک از این علائم فورا به پزشک مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید : درمان زود انزالی | قرص ها و راه درمان زودانزالی مردان

 

مصرف قرص‌های تاخیری؛ خوب یا بد؟

درمان مشکلات جنسی از جمله زود انزالی چه در آقا و چه در خانم راه‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال مراجعه کردن به یک مشاور و کمک گرفتن درباره مسائل جنسی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها باشد. مشاوره علاوه بر اینکه عوارضی ندارد، راهکارهایی جهت بهبود رابطه جنسی‌تان نیز به شما ارائه می‌دهد. از جمله این راهکارها یاد دادن برخی تمرینات بدنی، رفتارها یا ماساژجنسی به زوجین می‌باشد. مراجعه به یک مشاور جنسی بی‌خطرترین راه‌حل برای درمان زودانزالی شمرده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

البته بسیاری از افراد به خاطر بی صبری که دارند حاضر نیستند تا یاد گرفتن تمرینات صبر و حوصله به خرج دهند. این افراد دنبال آنند که هر چه سریع‌تر به مقصود خود برسند. به همین علت است که دست به روی قرص‌های بالابردن زمان انزال می‌گذارند. متاسفانه این افراد به عوارض شدید و خطرناکی که این قرص‌ها دارند دقت نمی‌کنند.

ترکیبات تشکیل دهنده قرص وگادول باعث می‌شود که خاصیت اعتیاد آورندگی شدیدی داشته باشد. مصرف این قرص در بدن فرد مصرف کننده وابستگی بوجود می‌آورد. خاصیت وابستگی این قرص به علت وجود ماده ترامادول در آن می‌باشد. فرد با وابسته شدن به قرص، به مصرف بیشتر آن ترغیب می‌شود. مانند همه داروهای اعتیاد آور بعد از مدتی فرد مصرف کننده مجبور است دوز مصرف را بالا ببرد تا خاصیت‌های قبلی دارو خود را نشان دهد. مصرف بالای این دارو موجب افت شدید ضربان قلب، کاهش اکسیژن خون، احساس خفگی، انقباضات عضلانی، عدم تعادل در حرکت و نهایتا موجب سکته قلبی و مغزی می‌شود.

 

سخن آخر

قرص وگادول با عوارض بسیار زیاد و جدی که دارد معمولا از طرف متخصصان توصیه نمی‌شود. بهتر است که برای درمان اختلالات جنسی از سایر روش‌ها و یا داروهای تائید شده استفاده نمایید. متخصصان و روانشناسان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در هر کجا که هستید، به صورت تلفنی در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

مصرف همزمان قرص وگادول و الکل چه تاثیری بر بدن می گذارد؟

قرص وگادول از مواد ترامادول و سیلدنافیل ساخته شده است. این ترکیبات اگر در داخل بدن با الکل قاطی شوند، می‌تواند احتمال مرگ فرد مصرف کننده را بالا ببرند. افرادی که الکل و قرص وگادول را با یکدیگر مصرف کرده‌اند با عوارض جبران ناپذیری مواجه شده‌اند.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

قرص وگادول

 زمان و طریقه مصرف قرص وگادول چگونه است ؟



:: برچسب‌ها: قرص وگادول | زمان و طریقه مصرف قرص وگادول چگونه است ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا می‌دانید اختلاف سنی زیاد در ازدواج چه مشکلاتی را به همراه دارد؟ ازدواج یک اتفاق خوشایند در زندگی همه دختران و پسران به شمار می‌آید و با ایجاد آرامش عمیق روحی و روانی تاثیر مثبتی در زندگی آنان می‌گذارد. این در حالیست که در راستای رسیدن به این هدف، زن و مرد باید قدم به قدم در کنار هم گام برداشته و یکدیگر را درک نمایند. یکی از علل مهمی که در ادارک درست و صحیح همسر نقش بسزایی دارد، تناسب سنی زوجین است. اگر بنا به دلایل مختلف زن و شوهر با دامنه اختلاف سنی زیاد با یکدیگر ازدواج نمایند، ادراک و فهم همسر به درستی اتفاق نمی‌افتد و مشکلاتی را در پی خواهد داشت. با آگاهی هرچه تمام‌تر در زمینه اختلاف سنی زیاد در ازدواج می‌توانید بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید. 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

اختلاف سنی زیاد در ازدواج

 تاثیر اختلاف سنی 15 ، 20 یا 30 سال در ازدواج

 

بیشتر بخوانید : سن ازدواج | بهترین سن ازدواج از نظر روانشناسی

 

مشکلات و پیامد های منفی اختلاف سنی زیاد در ازدواج

اختلاف سنی زیاد می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. عدم درک متقابل

زن و مرد نیاز دارند که توسط همسر خود فهمیده شوند و به عبارتی همسرش او را درک نماید. این امر زمانی واقعیت پیدا می‌کند که دختر و پسر ادراک نزدیک به هم داشته باشند، یعنی نسبت به موضوعات مختلفی که در زندگی زناشویی رخ می‌دهد دیدگاه مشابهی داشته و نظرات یکدیگر را پیرامون آن موضوع بشنوند و به شکل منطقی واکنش نشان دهند. وقتی زن و مرد با دامنه اختلاف سنی کم اقدام به ازدواج می‌کنند، معمولا از لحاظ فکری، روحی و جنسی ویژگی‌های مشابهی دارند که باعث می‌شود همدیگر را درک کرده و به خواسته‌های هم احترام بگذارند. این در حالیست که اگر اختلاف سنی زیاد باشد، زن و مرد نمی‌توانند درک صحیحی از هم پیدا کنند و هر کدام افکار و ذهنیت خاصی را نسبت به موضوع پیش آمده نشان می‌دهند.

2. اختلاف سنی زیاد در ازدواج | تغییر یافتن نقش همسر به نقش والد

والدین به دلیل اینکه چند سال بیشتر از فرزندان خود زندگی کرده‌اند و تجارب مختلفی به دست آورده‌اند در مواقعی که فرزندشان دچار اشتباه می‌شود، شروع به پند و اندرز کرده و نقش یک حمایت کننده را ایفا می‌کنند. این نکته در هنگام ازدواج با اختلاف سنی زیاد هم مشاهده می‌شود چرا که وقتی زن یا مرد بزرگتر باشد، قبلا اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند که غالبا طرف مقابل که چندسن سال کوچکتر بوده، اکنون مرتکب می‌شود. بنابراین همسران بزرگتر مانند والدین عمل کرده و پند و اندرز می‌دهند.

تماس با مشاور

 

بیشتر بخوانید : ملاک انتخاب همسر | معیارهای انتخاب همسر چیست؟

 

3. عدم برقراری روابط جنسی صحیح

موضوع اختلاف سنی زیاد زمانی بسیار مسئله ساز خواهد شد و زمینه را برای خیانت‌های زن یا مرد فراهم می‌آورد که یکی از زوجین دارای سن زیاد بوده و به نوعی دچار سردی و کاهش میل به برقراری روابط جنسی شده باشد. حال همسر دارای سن کوچکتر دارای میل شدید به برقراری رابطه جنسی می‌باشد و چنانچه این نیاز توسط همسر وی برطرف نشود، ممکن است به سمت راه حل‌های مختلف برود که یکی از نتایج منفی این امر، بروز خیانت‌های بعد از ازدواج است.

4. کنترل کردن های شدید

مدتی پس از ازدواج، تاب و تب‌تای اولیه کاهش می‌یابد و زن و مرد با منطق بیشتری به نتایج و پیامدهای ازدواج فکر می‌کنند. وقتی زن و مردی با هم ازدواج نمایند که دامنه اختلاف سنی آن‌ها زیاد باشد، کم کم به این مسئله فکر می‌کنند که همسر جوان‌شان نیاز به همسر هم سن و سال خود دارد و این ذهنیت پیش می‌آید که نکند همسر من در فکر خیانت است و به دیگری گرایش دارد. به همین دلیل نسبت به کوچکترین رفتار همسر حساس شده و می‌خواهد به هر طریقی از کار او سر در بیاورد. به این ترتیب شروع به کنترل کردن همسر خود نموده و ذهنیت شکاکانه‌ای نسبت به رفتارهای همسر کوچکتر خود پیدا می‌کند.

5. از دست دادن شادابی اولیه در ظاهر

وقتی زن یا مرد چندین سال از همسر خود بزرگتر باشد یا به عبارت اختلاف سنی بین آن‌ها زیاد باشد تفاوت در ظاهر آنان قابل مشاهده می‌شود. یکی از زوجین سن بالایی داشته و به نسبت سن خود چهره‌ای فرسوده‌ای دارد و همسر کوچکتر چهره‌ای شاداب و با طراوت خواهد داشت. به این ترتیب به مرور زمان همسر کوچکتر از اینکه در اماکن عمومی با همسر خود که تقریبا سنی نزدیک به والد او را دارد، دیده شود شرمنده شده و خجالت می‌کشد.

6. اختلاف سنی زیاد در ازدواج | انعطاف پذیری کمتر

 اختلاف سنی زیاد در هنگام ازدواج باعث می‌شود دو نفر با دو حالت انعطاف پذیری متفاوت در کنار هم قرار گیرند. یکی از زوجین جوان بوده و انعطاف بیشتری برای تغییر دارد اما آن یکی سن بیشتری داشته و به عبارتی شخصیت وی در طول مدت زمان زیادی که از عمر وی سپری شده، شکل گرفته است. بنابراین نمی‌تواند انعطاف بیشتر از خود نشان دهد.

با وجود تمامی موارد ذکر شده باز هم دیده می‌شود که دو نفر با اختلاف سنی زیاد زندگی شیرین و بی دغدغه‌ای در کنار هم دارند و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد. همچنین دانستن عواقب ازدواج با اختلاف سنی زیاد می‌تواند در نحوه انتخاب در این تصمیم بزرگ زندگی بسیار موثر باشد ولی برای افرادی که انتخاب خود را کرده‌اند و با فردی بسیار بزرگتر یا بسیار کوچکتر از خود ازدواج کرده‌اند، باید دنبال راهکاری جهت حفظ زندگی بود. در این رابطه می‌توان ازمتخصصین و مشاوارن با تجربه در این زمینه کمک گرفت. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

پیامدهای اختلاف سنی زیاد در ازدواج چیست؟

اختلاف سنی زیاد می‌تواند پیامدهای منفی را به همراه داشته باشد از جمله پیامد‌های آن تغییر نقش یکی از زوجین به والد، اختلاف زیاد در خواسته‌ها و نیازهای مختلف، بروز شک و تردید بین زوجین، دلسردی و سرخوردگی از ازدواج است.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

اختلاف سنی زیاد در ازدواج

 تاثیر اختلاف سنی 15 ، 20 یا 30 سال در ازدواج



:: برچسب‌ها: اختلاف سنی زیاد در ازدواج | تاثیر اختلاف سنی 15 ، 20 یا 30 سال در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

 

آمادگی برای ازدواج اولین قدم برای ساخت یک زندگی مشترک موفق است اما متاسفانه بسیاری از افراد به آن اهمیت نمی‌دهند و یا نسبت به آن آگاهی کاملی ندارند. نداشتن آمادگی برای ازدواج باعث شده نرخ طلاق در کشور بالا برود و از طرف دیگر سن ازدواج نیز افزایش پیدا کند. برای مثال شاید جوانانی را دیده باشید که در سن کم و قبل از رسیدن به آمادگی برای ازدواج وارد زندگی مشترک می‌شوند و در نهایت شکست می‌خورند. یا عده دیگری که علی رغم رد کردن سن ازدواج هنوز آمادگی لازم برای ورود به زندگی مشترک را در خود نمی‌بینند. با آگاهی از ویژگی‌های لازم برای کسب آمادگی ازدواج، می‌توانید این آمادگی را در خود ایجاد کنید و زندگی مشترک موفقی را برای خود بسازید. 

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

منبع:

آمادگی برای ازدواج

 آمادگی برای ازدواج نیازمند چند بلوغ است؟

 

چطور می‌توان آمادگی برای ازدواج را به دست آورد؟

ویژگی‌های زیادی هستند که شما برای پیدا کردن آمادگی ازدواج باید آن‌ها را در شخصیت خود به وجود بیاورید یا ارتقا دهید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1. خودشناسی را قدم اول قرار دهید

فردی که از خود، ویژگی‌ها و خواسته‌هایش اطلاع نداشته باشد و همچنین با ابعاد فکری، روحی روانی، عاطفی، جسمانی و اخلاقی خود آشنا نباشد، هرگز نمی‌تواند دست به انتخاب درستی برای ازدواج بزند. بنابراین لازم است که شما در قدم اول برای شناختن خودتان زمان بگذارید و بعد به فکر نیمه گم شده خود باشید.

2. هدف های روشن داشته باشید

فردی که تصمیم به ازدواج دارد ابتدا باید هدف زندگی خود و سپس هدفش از ازدواج را بیابد. لازم است این فرد از خود بپرسد که چرا می‌خواهد ازدواج کند و به دنبال چه هدفی وارد زندگی مشترک می‌شود؟ در کنار تمام این‌ها هدف مندی و برنامه ریزی مشخصه افراد موفق و مناسب برای ازدواج است. پس باید این مشخصه را به شخصیت خود اضافه کنید.

تماس با مشاور

3. آمادگی برای ازدواج | قدرت حل مسئله و پذیرش خود را تقویت کنید

اگر به فکر ازدواج یا مستقل شدن هستید باید توان رویارویی با مسائل و چالش‌ها را داشته باشید. یعنی بهتر است مهارت حل مسئله را در خود پرورش دهید تا مشکلات خود را حل کنید و مهارت پذیرش را در وجودتان ارتقا دهید تا بتوانید با مسائل غیر قابل حل کنار بیایید.

4. درک خود از جنس مخالف را بالا ببرید

زنان و مردان تا حد بسیار زیادی با یکدیگر تفاوت دارند. نوع نگاه دو جنس به یک موضوع کاملا متفاوت است و شما نمی‌توانید زن و مردی را پیدا کنید که صد در صد با هم شباهت داشته باشند. وقتی قرار است وارد یک زندگی عاشقانه با جنس مخالف خود شوید باید روحیات، اخلاقیات و طرز فکر او را بهتر بشناسید. به همین خاطر توصیه می‌شود از مطالعه کتب مربوط به شناخت جنس مخالف غافل نشوید.

5. به دنبال رسیدن به شادی و خوشبختی در تنهایی باشید

اگر در دوره تجرد خود نتوانید به شادی و خوشبختی دست پیدا کنید، در دوره تاهل نیز نمی‌توانید به آن برسید. شما باید خودتان و نه طرف مقابل را برای خوشبخت کردن خود مسئول بدانید. زمانی که در تنهایی به شادی رسیدید، می‌توانید برای ازدواج اقدام نمایید. 

6. آمادگی برای ازدواج | از مسائل جنسی اطلاعات کافی پیدا کنید

قطعا رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی مشترک شما و همسرتان را تشکیل می‌دهد. بدون یک رابطه جنسی موفق نمی‌توان یک زندگی زناشویی سالم را ساخت پس از همین امروز به دنبال بالا بردن اطلاعات جنسی خود باشید. البته این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهید که باید برای کسب اطلاعات در این باره از راه‌های درست اقدام کنید. تماشای فیلم‌های پورن و سایر محتواهای نامناسب اطلاعات صحیحی به شما نمی‌دهند. 

 

بیشتر بخوانید : ازدواج موفق | عوامل و راه های ازدواج موفق چیست؟

 

7. خودتان را دوست داشته باشید

اگر خودتان را دوست نداشته باشید، نمی‌توانید دیگری را دوست بدارید. اگر به خود علاقه‌ای نداشته باشید، عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی خواهید داشت و در صورت اعتماد به نفس پایین از پس زندگی خود بر نمی‌آیید. پس خودتان را در اولیت موارد دوست داشتنی زندگیتان قرار دهید.

8. چالش های فکری خود را حل کنید

اگر در دوران مجردی گره‌های فکری خود را باز کنید و آسیب‌های روحی‌تان را با کمک مشاور درمان نمایید، می‌توانید ازدواج موفقی داشته باشید. اما اگر با یک ذهن مشوش از مشکلات خانوادگی و مشکلات مربوط به روابط قبلی و زندگی فردیتان وارد رابطه شوید،  نمی توانید مسائل روحی خود را به درستی مدیریت کنید. مشاوره ازدواج به شما کمک می‌کند تا آمادگی ازدواج را در خود ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید. 

 

نشانه‌های آمادگی برای ازدواج

-روابط گذشته خود را به طور کامل تمام کرده‌اید
-مهارت انتخاب درست و منطقی را به دست آورده‌اید
-مسئولیت‌های خود را می‌شناسید و فرد مسئولیت پذیری هستید
-صبورید و توان کوتاه آمدن در بحث‌ها و دعوا ها را دارید
-از نظر روحی روانی در سلامت کامل هستید
-برای فرار از زندگی قبلی و خانواده خود به ازدواج فکر نمی‌کنید
-خواسته‌های خود و طرف مقابلتان را از زندگی مشترک می‌دانید
-به دنبال تغییر طرف مقابل پس از ازدواج نیستید
-دنبال مرد سوار بر اسب یا ملکه زیبایی نمی‌گردید
-از استقلال عاطفی و روانی و مالی برخوردارید
-خانواده آماده ازدواج شما هستند
-توانایی برخورد اجتماعی با آشنایان و خانواده و طرف مقابل را دارید
-از توانایی پذیرش تفاوت برخوردارید
-تصور صحیحی از ازدواج پیدا کرده‌اید
-برای داشتن بچه آماده هستید
-شریک‌تان را می‌شناسید و به او اعتماد دارید
-آمادگی به اشتراک گذاشتن زندگی شخصیتان را دارید
-رسیدن به بلوغ احساسی و عاطفی، بلوغ جسمی و جنسی، بلوغ اقتصادی، بلوغ عقلی

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

در چه سنی آمادگی برای ازدواج ایجاد می‌شود؟

نمی‌توان سن مشخص و دقیقی برای همه افراد تعیین کرد اما به طور کلی خانوم‌ها بعد از 24 سالگی و آقایان بعد از 27 سالگی  آمادگی ازدواج را پیدا می‌کنند. در حالت کلی لازم است که برای ازدواج فرد به یک حالت تثبیت شد برسد و کمتر در معرض تغییر افکار و عقاید قرار داشته باشد.

چطور می‌توانم بفهم طرف مقابلم آمادگی ازدواج دارد؟

هدفمندی و جدیت در رابطه، تعهد و داشتن دغدغه زندگی مشترک از نشانه‌های آمادگی برای ازدواج است.

برای آمادگی ازدواج کدام بلوغ لازم است؟

بلوغ احساسی و عاطفی، بلوغ جسمی و جنسی، بلوغ اقتصادی، بلوغ عقلی

 

شماره تماس ذهن نومنبع:

آمادگی برای ازدواج

 آمادگی برای ازدواج نیازمند چند بلوغ است؟



:: برچسب‌ها: آمادگی برای ازدواج | آمادگی برای ازدواج نیازمند چند بلوغ است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()