نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره جنسی تلفنی چیست و چه کمکی به افراد می‌کند؟ وجود مسائلی نظیر شرم و خجالت باعث می‌شود بسیاری از افراد سوالات یا مشکلات خود را در زمینه مسائل جنسی با کسی مطرح نکنند و در برخی موارد به خاطر این مشکلات با آسیب‌های بزرگ‌تری روبه‌رو شوند. مشاوره تلفنی جنسی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید مسائلی نظیر بی‌میلی جنسی، ناتوانی در رسیدن به نعوظ و زود انزالی را راحت‌تر با یک متخصص در میان گذاشته و در مورد روش‌های درمانی آن‌ها نیز اطلاع یابید. برای آشنایی بیشتر با مشاوره جنسی تلفنی تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی جنسی

مشاوره تلفی جنسی با موبایل

مشاوره جنسی تلفنی با موبایل

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

مشاوره جنسی

مشاوره جنسی یکی از خدمات مشاوره و رواندرمانی است که به افراد کمک می‌کند مشکلات خود را در زمینه عملکرد جنسی با یک متخصص در میان بگذارند و در مورد روش‌های درمانی آن نیز اطلاعات کسب کنند. از همین رو شما می‌توانید پیرامون موضوعاتی نظیر بی میلی جنسی، زودانزالی یا اختلال در رسیدن به ارگاسم با متخصصین گفت‌وگو کرده و به کمک درمان‌های روان شناختی کارکرد جنسی خود را بهبود ببخشید. همچنین دریافت این خدمات مشاوره می‌تواند به شما در زمینه افزایش رضایت جنسی و نحوه آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان یاری برساند. جهت دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره جنسی

در بسیاری از موارد افراد از صحبت کردن در مورد موضوعات جنسی شرم دارند و نمی‌توانند به راحتی سوالات یا مشکلات خود را در این باره با دیگران در میان بگذارند. در عین حال عملکرد جنسی تاثیر بسزایی بر سلامت روان ما می‌گذارد و بروز هرگونه اختلال در آن می‌تواند رضایتمندی کلی انسان را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال تجربه زودانزالی در رابطه زناشویی می‌تواند اعتماد به نفس مرد را خدشه دار کرده و باعث شود که در بلند مدت نسبت به مشکلات روان شناخی آسیب پذیری بیشتری پیدا کند.

همچنین این مشکلات اغلب زمینه ساز مصرف داروها یا موادی می‌شود که افراد به اشتباه برای افزایش عملکرد جنسی مصرف می‌کنند غافل از اینکه بسیاری از آن‌ها اعتیاد آور بوده و شامل ترکیباتی هستند که منجر به وابستگی جسمانی و روانی می‌شوند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که برای پیدا کردن روش درمانی مناسب ابتدا مشکل خود را با یک متخصص در زمینه سکس تراپی مطرح کرده و از او در این باره مشاوره بگیرید.

مشاوره جنسی تلفنی و مزیت‌های آن

همان طور که گفته شد مطرح کردن مسائل جنسی برای همه افراد کار آسانی نیست. بسیاری از مراجعین در جلسات مشاوره حضوری نمی‌توانند از مشکلات جنسی خود بگویند یا در این باره مشورت بگیرند. در این شرایط مشاوره تلفنی به شما این امکان را می‌دهد که راحت‌تر مسائل مد نظر خود را مطرح کرده و شرم و خجالت کمتری را تجربه کنید. روانشناسان و مشاوران حرفه‌ای با رعایت اصل رازداری و خودداری از قضاوت کردن تلاش می‌کنند که این فرایند را تسهیل کرده و به شما در این زمینه یاری برسانند.

علاوه بر این؛ مشاوره تلفنی این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید از هرجای کشور با بهترین متخصصین تماس بگیرید و به این ترتیب در وقت و هزینه‌های خود نیز صرفه جویی نمایید. شما می توانید با یک تماس تلفنی با برترین متخصصان با تجربه در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو ارتباط برقرار کنید.

موضوعات مطرح شده در مشاوره جنسی تلفنی

مشاوره جنسی تلفنی نسبت به مشاوره حضوری هیچ گونه محدودیتی در بیان موضوعات و مشکلات ندارد. در نتیجه شما می‌توانید از موضوعات ساده‌ای نظیر آموزش تفاوت‌های جنسی به کودک تا درمان اختلالات جنسی بزرگسالی از مشاوران کمک بگیرید. از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسات مشاوره جنسی تلفنی مطرح می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– آموزش مسائل مرتبط با حریم شخصی و راهکارهای خودمراقبتی جنسی به کودک

– نحوه آموزش یا مطرح کردن مسائل جنسی با کودک و نوجوان

– بررسی مشکلات مرتبط با هویت جنسی

– درمان مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی در بزرگسالی از جمله زود انزالی، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم و مقاربت دردناک

– درمان مشکلات مرتبط با اختلالات انحراف جنسی نظیر مالش دوستی، عورت نمایی و تماشگری جنسی

– نحوه بهبود رضایت جنسی و افزایش صمیمیت بدنی با همسر

– برنامه ریزی برای بچه دار شدن از موضوعات مطرح شده در مشاوره جنسی تلفنی

سوالات متداول

– آیا خود ارضایی اختلال جنسی است و نیاز به درمان دارد؟

خود ارضایی به خودی خود یک اختلال جنسی نیست و بسیاری از افراد به خصوص در دوره رسش و بلوغ جنسی این امر را تجربه می‌کنند. با این حال تکرار عمل خودارضایی می‌تواند نوعی وابستگی روانی نسبت به آن را شکل دهد. به طوری که فرد برای انجام آن در خود نوعی احساس اجبار را تجربه می‌کند که در این صورت می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های روان شناختی شود. در نتیجه اگر خودارضایی به عملی تکراری و غیر قابل کنترل درآمده و احساسات ناخوشایندی را در شما به جریان انداخته لازم است که از یک مشاور برای بهبود شرایط خود کمک بگیرید.

 

 

منبع : 

مشاوره جنسی تلفنی



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تست اعتیاد یکی از مهم‌ترین آزمایش‌هایی است که هر فرد در طول مراحل زندگی و برای اهداف مختلفی همچون استخدام، ازدواج و… انجام می‌دهد. با توجه به پایین آمدن سن اعتیاد در کشور و از آنجایی که افراد معتاد، مصرف مواد مخدر را انکار می‌کنند شناسایی انواع روش‌های تست اعتیاد می‌تواند به اطرافیان فرد کمک کند که اطلاعات بیشتری از وضعیت وی بدست آورند. به همین خاطر در این مطلب انواع تست‌های اعتیاد و اعتبار آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. در صورتی که نسبت به سلامت یکی از اطرافیانتان دچار تردید هستید می‌توانید با کمک گرفتن از روانشناسان حوزه اعتیاد به مواد مخدر، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

برای کسب اطلاعاتب یشتر کلیک کنید : 

تست اعتیاد

آزمایش اعتیاد

انواع آزمایش اعتیاد

کیت های تست اعتیاد

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

انواع تست اعتیاد

تست‌های اعتیاد بسته به نوع ماده مخدر در انواع مختلفی ارائه می‌شوند و هریک از آن‌ها شیوه مشخصی برای تشخیص مصرف مواد مخدر توسط فرد دارند. به طور کلی از مهم‌ترین تست‌های اعتیاد می‌توان به آزمایش ادرار، پلاسمای خون، بزاق و عرق اشاره کرد که در ادامه هر یک از این موارد به صورت جداگانه توضیح داده می‌شود. در صورت نگرانی درباره مثبت شدن تست اعتیاد خود می توانید با دریافت مشاوره ترک اعتیاد راهکار مناسب را دریابید.

آزمایش ادرار

متداول‌ترین راه برای تشخیص اعتیاد، آزمایش ادرار است. از این روش برای تشخیص اعتیاد به انواع مختلفی از مواد مخدر استفاده می‌شود. دقت نسبتا پایین یکی از مشکلات آزمایش ادرار است و به همین خاطر مصرف برخی از داروها می‌تواند باعث تغییر نتیجه آزمایش شود. با این این‌حال آزمایش ادرار، با توجه به سرعت پاسخگویی و مقرون به صرفه بودن، بیشترین کاربرد را در محیط‌های کاری و قانونی دارد.

آزمایش پلاسمای خون

یکی از آزمایش‌های قابل اعتماد و دقیق برای تست اعتیاد، آزمایش پلاسمای خون است اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد هزینه‌بر بودن این روش آزمایش نسبت به سایر روش‌ها می‌باشد. روش آزمایش پلاسمای خون برای انواع مختلفی از مواد مخدر مانند شیشه، کوکائین، کراک و الکل قابل استفاده است.

آزمایش موی سر و بزاق

یکی از جدیدترین روش‌های تشخیص مصرف مواد مخدر که در سال‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است آزمایش نمونه موی سر و آزمایش بزاق است. با توجه به اثری که از متابولیت مواد مخدر در موهای فرد مصرف‌کننده باقی می‌ماند، آزمایش موی سر می‌تواند با دقت بسیار بالاتری مصرف مواد مخدر در بدن فرد را نشان دهد. آزمایش بزاق به طور کلی نتیجه و عملکردی مشابه آزمایش ادرار برای تشخیص اعتیاد دارد.

غربالگری روانشناختی

از آنجایی که بر اساس راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی، مصرف مواد مخدر یک بیماری روانی محسوب می‌شود و همچنین با توجه به اینکه بسیاری از مواد مخدر باعث ایجاد وابستگی روانی در فرد می‌شوند، یکی از راه‌های تست اعتیاد استفاده از غربالگری روانشناختی است که می‌بایست توسط یک روانشناس یا روانپزشک آموزش دیده انجام شود. اگر شما نشانه‌های رفتاری یا روحی مثل پرخاشگری، بدبینی، توهم یا هر نشانه غیر متعارف دیگری را در نزدیکانتان مشاهده می‌کنید بهتر است با یک روانشناس در این باره صحبت کنید.

دقت تست اعتیاد

از آنجایی که هر یک از روش‌های تست اعتیاد دقت تشخیصی متفاوتی دارند شناسایی و آگاهی از دقیق‌ترین روش تست اعتیاد می‌تواند برای اطرافیان فرد مصرف‌کننده امری با اهمیت تلقی شود. همانطور که پیشتر هم گفته شد هیچ روش آزمایشی دقت صد در صد ندارد، اما می‌توان دقیق‌ترین آزمایش موجود برای تست اعتیاد را تست نمونه موی سر دانست. البته نکته‌ای که در ارتباط با این تست باید به آن اشاره کرد این است که تست نمونه موی سر در مقایسه با سایر تست‌های اعتیاد هزینه بالایی دارد و به همین خاطر ممکن است انتخاب بسیاری از افراد نباشد.

چه داروهایی را نباید قبل از تست اعتیاد مصرف کرد؟

مصرف برخی از داروها باعث می‌شود که جواب آزمایش فرد علی‌رغم نداشتن اعتیاد، مثبت اعلام شود. به عنوان مثال مصرف داروهایی مانند آمفتامین‌ها، متادون و کدئین با دوز مصرفی بالا می‌تواند جواب آزمایش شما را مثبت کند. با این حال در مجموع می‌توان به داروهای زیر اشاره کرد.

  • داروهای ضد افسردگی
  • آنتی هیستامین‌ها
  • انواع داروهای آنتی بیوتیک
  • آمفتامین‌ها
  • دیکلوفناک
  • متادون
  • و…

در نتیجه به یاد داشته باشید که قبل از انجام تست اعتیاد این دارو‌ها را مصرف نکنید.  در چنین شرایطی اگر تست اعتیاد شما مثبت شد، انجام دوباره تست ضروری است. اگر شما از داروهای نام برده شده استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم که حتما از یک روانشناس جهت مشاوره انجام تست اعتیاد و بهترین زمان و شیوه انجام تست، کمک بگیرید.

عوامل موثر بر منفی شدن جواب تست اعتیاد

عوامل متعددی می‌توانند بر جواب آزمایش تاثیر گذاشته و منجر به منفی شدن نتیجه شوند. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مصرف بوپرنورفین
  • استفاده از رقیق کننده‌ها
  • تغییر سطح PH خون با مصرف مواد خوراکی اسیدی یا بازی
  • نوشیدن آب بیش از حد
  • استفاده از داروهای ادرار آور

بسیاری از مواقع با وجود اعتیاد و یا برعکس عدم وجود اعتیاد جواب آزمایش با واقعیت تفاوت دارد، این موضوع موجب سردرگمی بسیاری از افراد می شود. در این زمان توصیه می کنیم حتما از مشاوره استفاده کنید، با مراجعه به مرکز مشاوره روانشاسی ذهن نو می توانید به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول درباره تست اعتیاد 

– آیا جواب آزمایش اعتیاد همیشه درست است؟

خیر، هیچ روش آزمایشی دقت صد در صد ندارد و با توجه به تاثیر عوامل مختلف بر پاسخ آزمایش اعتیاد در موارد متعددی جواب آزمایش اعتیاد درست نیست. از این رو، جهت کسب اطمینان آزمایش اعتیاد را دوباره تکرار می‌کنند.

– آیا مصرف کدئین منجر به پاسخ مثبت آزمایش اعتیاد می‌شود؟

داروهای مختلفی می‌توانند بر جواب آزمایش تاثیر بگذارند و منجر به مثبت شدن نتیجه شوند. یکی از داروهایی که مصرف بیش از حد آن می‌تواند جواب آزمایش اعتیاد شما را تحت تاثیر قرار دهد، مصرف زیاد کدئین است.

توصیه می‌کنیم در صورت مثبت شدن جواب آزمایش حتی در اثر کدئین از اقدامات خودسرانه پرهیز کرده و جهت ترک اعتیاد اقدام نمایید.

 

منبع : آزمایش اعتیاد



:: برچسب‌ها: کیت های تست اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخلاف انتظار بزرگترها کودکان نیز گاها دچار استرس می‌شوند و نشانه‌هایی از اضطراب و نگرانی را به دلایل مختلفی تجربه می‌کنند. استرس در کودکان می‌تواند با توجه به سن آن‌ها، منشأ طیف وسیعی از علائم هیجانی، رفتاری یا حتی جسمانی باشد. به همین خاطر اهمیت بسیاری دارد که والدین نشانه‌های استرس در فرزند خود را بشناسند و بدانند که چطور به این احساس در کودک خود پاسخ دهند. در واقع استرس در کودکان می‌تواند عملکرد آن‌ها در زمینه‌های مختلفی با مشکل مواجه سازد به همین خاطر والدین به عنوان مراقبان اصلی کودک لازم است تا با اتخاذ راهکارهای لازم از بروز مشکلات بیشتر پیشگیری نمایند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به طور جامع درباره استرس در کودکان صحبت خواهیم کرد. 

برای کسب اطلاعاتب ییشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

استرس در کودکان

علائم استرس در کودکان

استرس کودک

نشانه های استرس کودک

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

استرس چیست؟

استرس یا فشار روانی به حالتی گفته می‌شود که کودک تحت تأثیر یک موضوع ناخوشایند احساس ناراحتی و تنیدگی را تجربه می‌کند. یکی از تفاوت‌های استرس با بیماری‌های اضطرابی کودک، در این است که استرس در اثر یک موضوع پیچیده و مشکل‌ آفرین بیرونی ایجاد می‌شود و با پایان این مشکل نیز به‌ تدریج نشانه‌های آن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل زمانی که نشانه های استرس در کودک‌تان دیدید توصیه میکنیم هر چه زودتر برای مشاوره اقدام کنید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو به شما هم در کاهش تنش‌های محیطی و هم اختلالات مرتبط با کودک‌تان خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

نشانه‌های استرس در کودکان

ضعف توانایی‌های منطقی یا کلامی در کودکان ممکن است باعث شود که آن‌ها توانایی تشخیص درست یا صحبت کردن راجع به دلایل اضطرابشان را نداشته باشند. این موضوع گاهی باعث می‌شود که استرس کودکان به‌صورت مشکلات مختلف رفتاری یا جسمی در کودک دیده شود. به همین خاطر توجه والدین به این نشانه‌ها اهمیت بالایی دارد. درصورتی‌ که با هریک از نشانه‌های اضطراب در کودک خود مواجه شدید بهتر است با او راجع به دلیل ناراحتیش صحبت کنید. اگر احساس می‌کنید شدت این علائم بیش از حالت عادی است و یا استرس برای مدت طولانی در کودک شما باقی‌ مانده، بهتر است در این زمینه از روانشناسان کودک کمک بگیرید.

نشانه‌های رفتاری استرس در کودک

  • شروع رفتارهایی که بیانگر اضطراب هستند مثل جویدن ناخن یا تکان دادن دست و پا
  • تغییرات بی‌دلیل در خلق کودک مثل پرخاشگری یا احساس غمگینی و سکوت
  • کناره گیری از خانواده و دوستان
  • احساس ترس از مسائل مختلف مثل تاریکی یا حیوانات و …
  • بروز مشکلات تحصیلی

نشانه‌های فیزیکی استرس در کودک

  • شب‌ادراری
  • مشکلات جسمانی مثل دل‌درد و سردرد
  • دشواری در به خواب رفتن یا بیدار شدن در نیمه‌شب
  • علائم جسمانی مختلف یا تشدید بیماری‌ها

با مشاهده هریک از این نشانه‌ها در کودک خود بهتر است برای رفع استرس و درمان کودک اقدام کنید. استرس می‌تواند به‌صورت مزمن در فرزند شما باقی‌ مانده و آسیب‌های جسمی و روحی بسیاری را به همراه داشته باشد.

دلایل استرس در کودکان

ما معمولاً کودکان را مظهر نشاط و خالی از درگیری‌های ذهنی می‌دانیم و شاید برای بسیاری از ما وجود نشانه‌های اضطرابی در کودک بسیار تعجب‌آور باشد. با این‌حال دلایل بسیاری برای استرس در کودکان وجود دارد. ازجمله دلایل استرس در کودک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. کودکان استثنایی بیشتر در معرض ابتلا به این استرس ها هستند، جهت آشنایی بیشتر با کودکان استثنایی کلیک کنید.

مشکلات مربوط به مدرسه

یکی از شایع‌ترین منابع بروز استرس در کودکان، مدرسه و تکالیف مربوط به آن است. انجام تکالیف به‌صورت کامل و بی‌عیب و نقص یا ایام امتحانات از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث استرس تحصیلی در کودکان می‌شوند. این مشکل معمولاً کودکانی که رفتارهای کمالگرایانه دارند و یا از اشتباه کردن و سرزنش می‌ترسند را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. استرس معمولاً باعث می‌شود که دانش آموزان علی‌رغم تلاشی که در مسائل تحصیلی نشان می‌دهند نتایج ضعیفی بگیرند. همچنین با توجه به اینکه فرزند شما بخش قابل‌توجهی از ساعات شبانه‌روز خود را در مدرسه می‌گذراند بهتر است برای رفع استرس تحصیلی در او اقدام کنید.

تغییرات بزرگ در زندگی

ایجاد تغییرات جدی در زندگی کودک مثل تغییر محل زندگی، تولد خواهر یا برادر کوچک‌تر، طلاق و یا فوت یکی از اعضای خانواده می‌تواند باعث ایجاد استرس در کودک شود. اگر چنین تغییراتی در زندگی فرزند شما پیش آمده بهتر است از یک روانشناس برای کنار آمدن بهتر و سریع‌تر فرزندتان با این موضوع کمک بگیرید.

آزار و اذیت از دلایل استرس در کودکان

ضعف توانایی‌های کودک برای دفاع از خود گاهی باعث می‌شود که دیگران آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دهند. این آزار و اذیت‌ها می‌تواند از زورگویی‌های کودکان بزرگ‌تر تا سوءاستفاده‌های جنسی را شامل بشود. معمولاً ترس از منابع قدرت و آزارگران باعث می‌شود که کودک راجع به این مسئله با والدین صحبت نکند. شما می‌توانید با مشاهده نشانه‌هایی مثل بی‌میلی به دیدن برخی از آشنایان یا تشدید اضطراب در برخی از موقعیت‌ها متوجه دلیل ناراحتی فرزندتان شوید.

محیط نامناسب خانه

در شرایطی که محیط زندگی کودک وضعیت مناسبی نداشته باشد آن‌ها معمولاً از حضور در خانه دچار اضطراب می‌شوند. دعوا و اختلاف میان والدین، بدرفتاری با کودک یا وجود بحران‌های جدی در خانواده مثل بیماری یا مشکلات مالی می‌تواند باعث ایجاد فشار روانی در کودک شود.

فیلم‌ها یا کتاب‌های ترسناک از دلایل استرس در کودکان

توانایی کودک در تشخیص واقعیت از خیال معمولاً ضعیف‌تر از بزرگسالان است به همین خاطر با مشاهده فیلم‌های ترسناک و یا شنیدن داستان‌های وحشت‌آور ممکن است دچار استرس شوند.

راه‌های کاهش استرس در کودکان

متخصصان معتقدند که ادامه پیدا کردن استرس، مشکلات جدی برای سلامتی جسم و روان فرد به دنبال خواهد داشت. به همین خاطر کاهش فشار روانی و اقدام برای درمان آن اهمیت بسیاری دارد. اگر فرزند شما دچار استرس شده بهتر است با کمک گرفتن از یک مشاور مطمئن به او در بهبود این شرایط کمک کنید. در ادامه به برخی از راهکارهایی که برای کاهش استرس فرزندتان می‌توانید انجام دهید اشاره خواهیم کرد. در صورتی که بیش از یک هفته نشانه ها ادامه داشت، حتما برای مشاوره کودک اقدام کنید.

صحبت کردن راجع به دلایل نگرانی

اگر نشانه‌های استرس را در فرزندتان مشاهده کرده‌اید سعی کنید راجع به دلایل آن با وی صحبت کنید. احتمال دارد کودک شما از صحبت کردن مستقیم راجع به دلایل نگرانی خود طفره برود و یا حتی خودش هم به‌درستی نتواند علت مشکلات را تشخیص دهد. روانشناسان در این شرایط می‌توانند با کمک گرفتن از تکنیک‌هایی مثل بازی‌درمانی و تفسیر نقاشی اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما بدهند. در هرصورت آنچه در صحبت کردن با فرزندتان باید به آن توجه داشته باشید این است که تا حد ممکن با لحنی حمایتی و دوستانه با کودک صحبت کنید و به او نشان دهید که همواره برای کمک کردن به او آماده‌اید. تا جای ممکن سعی کنید از بی اهمیت نشان دادن دلایل نگرانی او خودداری کنید و با فرزندتان همدلی نشان دهید.

افزایش فعالیت‌های بدنی

ورزش کردن و یا هر فعالیت سازنده دیگری مثل کارهای هنری می‌تواند باعث کاهش اضطراب در کودک شما بشود. با در نظر گرفتن چنین برنامه‌هایی برای کودک می‌توانید به بهبود تدریجی شرایط کمک کنید.

کمک گرفتن از یک متخصص

روانشناسان کودک می‌توانند اقدامات مفیدی برای کاهش استرس در کودکان انجام دهند. اگر شدت استرس در فرزندتان بیش از حالت طبیعی است و یا برای مدت نسبتاً طولانی استرس در او باقی مانده بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از تکنیک‌های بازی‌درمانی یا نقاشی می‌توانند دلایل ناراحتی کودک را پیدا کرده و با همین روش‌ها نیز به درمان استرس بپردازند.

ضعف مهارت‌هایی مثل تفکر منطقی یا حل مسئله در کودکان می‌تواند باعث ایجاد استرس در آن‌ها شود. اگر روانشناسان تشخیص دهند که این مسائل در ایجاد استرس کودک نقش دارد می‌توانند از طریق آموزش این مهارت‌ها، به کودک در مدیریت بهتر مشکلات به او  کمک کنند.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در کمک گرفتن از متخصصان روانشناسی کودک این است که آن‌ها می‌توانند نکات مناسبی را در زمینه تربیت فرزندتان به شما آموزش دهند. گاهی اوقات رفتارهایی مثل داشتن انتظارات بیش از حد از کودک یا مجبور کردن او برای انجام کارهایی که دوست ندارد باعث اضطراب می‌شوند. روانشناسان می‌توانند با آگاهی دادن به والدین راجع به رفتارهای اشتباهشان در این زمینه قدم‌های مطلوبی بردارند.

سؤالات متداول

چطور به کاهش نشانه‌های استرس در کودکم کمک کنم؟

در شرایطی که نشانه‌های استرس در فرزندتان تشدید شده‌اند بهتر است از پرسیدن دلیل استرس یا کوچک شمردن نگرانی‌هایش خودداری کنید و تنها سعی کنید با گفتن جملات دلگرم کننده به او آرامش دهید. وقتی فرزندتان آرام شد می‌توانید راجع به مشکلی که دارد با او صحبت کنید و یا از یک مشاور کودک کمک بگیرید.

 

منبع : استرس در کودکان



:: برچسب‌ها: استرس در کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره جنسی از جمله خدمات مرتبط با مشاوره و روان درمانی است که به شما کمک می‌کند اختلالاتی نظیر زودانزالی، بی میلی جنسی و ناتوانی در رسیدن به ارگاسم را با یک متخصص در میان گذاشته و با روش های درمانی آن آشنا شوید. هم چنین برای افزایش آگاهی و اطلاعات فرزندتان از مسائل جنسی در دوره نوجوانی و کودکی نیز می‌توانید از خدمات مشاوره جنسی بهره مند شوید و شیوه ارائه اطلاعات به آن‌ها را بیاموزید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. جهت اطلاع از سایر خدمات مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره جنسی بر روی لینک جنسی کلیک کنید :

مشاوره جنسی

مشاوره تلفنی جنسی

مشاوره حضوری جنسی

بهترین مشاوره جنسی

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

مشاوره جنسی چیست؟

حرف زدن در مورد مسائل جنسی برای همه کار آسانی نیست. در واقع عواملی نظیر احساس شرم و خجالت باعث می‌شود افراد در مورد مشکلات جنسی با دیگران مشورت نکنند. با این حال یک مشاور حرفه‌ای با رعایت کردن اصول کاری نظیر رازداری و عدم قضاوت به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت تر در این باره صحبت کنید. دریافت مشاوره جنسی به شما در مورد روش‌های درمان اختلالات جنسی، افزایش رضایت جنسی و نحوه آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان یاری می‌رساند.

اهمیت مراجعه به مشاوره جنسی

عدم رضایت جنسی در زندگی می‌تواند مقدمه‌ای برای بروز مشکلات پیشرفته‌تری در آینده باشد. برای مثال مردانی که دچار اختلال نعوظ یا زودانزالی هستند در پی این مشکل به مرور اغلب اعتماد به نفس خود را در رابطه از دست می‌دهند و همین امر باعث تشدید مشکل آن‌ها می‌شود. همچنین اختلالات جنسی با تحت تاثیر قرار دادن کیفیت رابطه زناشویی می‌تواند باعث بروز اختلاف در حوزه‌های دیگر زندگی شود. متاسفانه بسیاری از افراد برای درمان اختلالات جنسی خود به روش‌های خطرناک و ناسالمی نظیر مصرف مواد روی می‌آورند که این مسئله مشکلات آن‌ها را دو چندان می‌کند. در این شرایط دریافت مشاوره جنسی توسط یک متخصص در حیطه سکس تراپی به شما کمک می‌کند از طریق راهکارهای سالم به درمان مشکلات خود بپردازید و از بروز آسیب‌های جدی در آینده نیز پیشگیری نمایید.

موضوعات مطرح شده در مشاوره جنسی

مشاوره جنسی می‌تواند از آموزش‌های ابتدایی در مورد تفاوت‌های جنسیتی تا ابعاد مختلف رابطه جنسی را در بر بگیرد. از جمله موضوعاتی که می‌توانید در این نوع از مشاوره مطرح کنید باید به موارد زیر اشاره کرد.

– نحوه آموزش تفاوت‌های جنسیتی به کودک

– آموزش مهارت‌های خود مراقبتی و پیشگیری از تجاوز جنسی به کودک

– ارائه اطلاعات مهم در مورد رابطه جنسی به نوجوانان

– درمان مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی نظیر بی‌میلی جنسی، زود انزالی، اختلال نعوظ و عدم تجربه ارگاسم از موضوعات مطرح شده در مشاوره جنسی

– درمان مشکلات مرتبط با اختلالات انحراف جنسی نظیر تمایل به تماشاگری، نمایشگری جنسی، مالش دوستی و …

– روش‌های بهبود کیفیت رابطه جنسی با همسر و افزایش صمیمیت بدنی

– آموزش‌های قبل از ازدواج و آشنایی با جنبه‌های مختلف رابطه جنسی موفق

انوع روش‌های دریافت مشاوره

مشاوره جنسی در بسیاری از مراکز مشاوره به دو صورت حضوری و غیر حضوری ارائه می‌شود. با توجه به وجود مسائلی مثل شرم و خجالت و ناتوانی از بیان صریح مشکلات جنسی توسط بسیاری از افراد در جلسات حضوری؛ وجود گزینه مشاوره غیر حضوری به صورت تلفنی و آنلاین به این افراد کمک می‌کند تا بتوانند آزادانه تر سوالات خود را مطرح کنند و به مشکلاتشان پایان ببخشند.

سوالات متداول

– برای دریافت مشاوره جنسی بهترین متخصصان چه کسانی هستند؟

روانشناسان یا روان پزشکان آموزش دیده در حوزه سکس تراپی بهترین گزینه‌هایی هستند که شما برای حل مشکلات یا بهبود عملکرد جنسی خود می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

– من فانتزی‌های جنسی خاصی دارم و همیشه بابت آن‌ها احساس عذاب وجدان می‌کنم. اما از گفتن آن‌ها خجالت می‌کشم. چطور می‌توانم از مشاور کمک بگیرم؟

مشاوره جنسی تلفنی می‌تواند برای شما گزینه مناسب‌تری باشد که به کمک آن می‌توانید آزادانه‌تر در مورد فانتزی‌ها و خیال پردازی‌های جنسی خود صحبت کنید و علت احساسات ناخوشایند خود را متناسب با آن‌ها شرح دهید. توجه داشته باشید که یک مشاور حرفه‌ای هرگز بابت این خیال پردازی‌ها شما را سرزنش یا قضاوت نمی‌کند و اجازه می‌دهد بدون احساس تنش و اضطراب آن‌ها را مطرح نمایید. 

– آیا مشاوره جنسی به سردمزاجی بانوان نیز کمک می‌کند؟

سرد مزاجی یا همان کمبود میل جنسی در اغلب موارد می‌تواند از مسائل روانشناختی نشات بگیرد. داشتن عقاید غلط در مورد رابطه جنسی، تجربیات ناخوشایند جنسی، عدم تحریک کافی قبل از دخول و قرار داشتن در دوره‌های مرتبط با نوسانات هورمونی نظیر بارداری یا قاعدگی همگی از عواملی هستند که در سرد مزاجی بانوان تاثیر می‌گذارند. متخصص سکس تراپی می‌تواند با شناسایی دقیق این عوامل راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل را به شما ارائه نماید.

 

منبع : مشاوره جنسی



:: برچسب‌ها: مشاوره جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

روابط فرازناشویی در سال‌های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده و این موضوع نگرانی‌های زیادی را برای زوج‌های جوان به وجود آورده است. خیانت موضوعیست که شاید هرگز نتوان با آن کنار آمد و زندگی شما را برای همیشه از بین ببرد. به همین خاطر بهتر است اطلاعات خود را راجع به این موضوع افزایش دهید و با شناخت دلایلی که برای بروز روابط فرا زناشویی وجود دارد سعی کنید تا با حذف یا جلوگیری از بروز آن‌ها از خانواده خود محافظت کنید. در این مطلب به بررسی روابط فرا زناشویی و دلایل آن خواهیم پرداخت و به این سؤال پاسخ می‌دهیم که در صورت بروز چنین مشکلاتی در زندگی زناشویی خود باید چه عکس العملی نشان دهید. با دریافت مشاوره جنسی می توانید مانع از بروز بسیاری از مشکلات آتی شوید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :‌

روابط فرازناشویی | علل و آسیب های رابطه فرا زناشویی

روابط فرازناشویی

علل روابط فرازناشویی

آسیب های روابط فرازناشویی

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

روابط فرازناشویی

روابط فرا زناشویی به معنای برقراری هرگونه ارتباط عاطفی یا جنسی با فردی به غیر از همسر است. در یک خانواده روابط فرا زناشویی ممکن است از جانب مردان یا زنان اتفاق بیفتد اما براساس آمارها احتمال بروز خیانت در مردان بیشتر از زنان است. مردان معمولاً با هدف دستیابی به توجه و رابطه جنسی بیشتر وارد ارتباط‌های فرا زناشویی می‌شوند اما پیدا کردن یک شریک عاطفی دیگر در زنان معمولاً به این خاطر است که آن‌ها احساس می‌کنند از جانب همسرشان مورد تأیید و محبت قرار نمی‌گیرند و به دنبال فردی هستند تا آن‌ها را تسلی داده و احساس دوست داشتنی بودن را به آن‌ها برگرداند.

مردان معمولاً در روابط فرا زناشویی به دنبال دستیابی به یک رابطه موازی با ازدواج خود هستند و تمایلی برای از بین بردن رابطه خانوادگی ندارند اما هدف زنان از ورود به چنین روابطی پیدا کردن یک پایگاه و رابطه عاطفی مناسب برای ترک ازدواجشان است.

اگرچه فهمیدن خیانت شریک عاطفی ضربه سختی به احساسات شما وارد می‌کند اما روانشناسان معتقدند که در صورت تمایل، امکان بهبود شرایط و ادامه زندگی مشترک برای زوجین وجود دارد. اگر شما نیز درگیر چنین مشکلاتی در زندگی زناشوییتان شده‌اید می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده راجع به کنترل احساسات و اتخاذ یک تصمیم مناسب برای ادامه زندگی یا جدایی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چه افرادی به سراغ روابط فرازناشویی می‌روند؟

افراد با سابقه خیانت یا روابط عاطفی متعدد

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که سابقه خیانت در روابط عاطفی را داشته و یا پیش از ازدواج روابط متعددی را تجربه کرده باشند با احتمال بیشتری به سراغ تجربه مجدد خیانت خواهند رفت. این افراد دیدگاه‌های سهل گیرانه‌ای در زمینه مسائل عاطفی و تعهد به دیگران داشته و صرفاً به نیازهای خود توجه دارند. اگر قرار است با فردی ازدواج کنید که چنین مسائلی را در گذشته تجربه کرده بهتر است با استفاده از جلسات مشاوره پیش از ازدواج ابعاد مختلف این موضوع را به خوبی بررسی کنید.

افراد با آسیب‌های دوران کودکی

وجود آسیب‌های حل نشده دوران کودکی مثل نادیده گرفته شدن، مورد تجاوز واقع شدن، تجربه طلاق یا فوت والدین از جمله مسائلی هستند که شخصیت فرد را آسیب‌پذیر کرده و احتمال ورود به روابط فرا زناشویی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد دختران یا پسرانی که دارای والدینی با روابط فرازناشویی هستند معمولاً در آینده با احتمال بیشتری به سراغ این روابط می‌روند. به همین خاطر شاید بهتر باشد در صورت بروز چنین آسیب‌هایی در زندگی زناشویی خود از مشاورین کودک نیز کمک بگیرید تا فرزندانتان آسیب کمتری ببینند.

افراد مبتلا به اعتیاد

استفاده از مواد مخدر به ویژه الکل باعث کاهش محدودیت‌های اخلاقی برای فرد می‌شود و جسارت انجام کارهایی را به وی می‌دهد که شاید در شرایط عادی از انجام آن‌ها امتناع کند. به همین خاطر اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند یکی از دلایل تجربه ارتباطات فرا زناشویی باشد. علاوه بر این برخی از مواد مخدر محرک مثل مت آمفتامین‌ها تمایل فرد برای برقراری رابطه جنسی را افزایش می‌دهند و از این طریق وجود روابط فرا زناشویی را تسهیل می‌کنند.

افراد مبتلا به بیماری‌های روحی

وجود اختلالات شخصیتی مثل شخصیت خودشیفته یا نمایشی و یا ابتلا به بیماری‌هایی همچون اختلال دوقطبی باعث می‌شود که فرد به دنبال جلب توجه دیگران و ایجاد روابط جنسی متعدد باشد.

دلایل ورود به روابط فرازناشویی

بعضی از نقاط ضعف یا رفتارهای اشتباه در زندگی مشترک شما می‌تواند به عنوان زنگ خطری برای ایجاد روابط فرا زناشویی باشد. اگر با این مسائل در زندگی خود مواجه هستید بهتر است برای رفع آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید. علاوه بر این مشاورین خانواده می‌توانند به شما کمک کنند که چطور از وقوع چنین مشکلاتی اجتناب کنید و کیفیت زندگی مشترک خود را بهتر از آنچه هست نمایید. بعضی از مشکلات در روابط زوجین که احتمال خیانت را افزایش می‌دهد شامل موارد زیر هستند.

ضعف در برقراری ارتباط

ناتوانی در گفت و گو با یکدیگر یا نبود ارتباط جسمی و عاطفی مناسب میان شما و همسرتان از مهمترین دلایل شکست ارتباط زناشویی و یا خیانت هستند. علی رغم تمامی مشکلات و درگیری‌های فکری که برای شما پیش آمده است سعی کنید هر روز زمانی را به صحبت کردن با همسرتان اختصاص دهید و به او نشان دهید که برایتان ارزشمند است.

تحقیر و سرزنش همسر از دلایل روابط فرازناشویی

بدرفتاری با همسر می‌تواند باعث از بین رفتن هرگونه احساس و محبتی در او باشد. بهتر است از سرزنش کردن همسر یا کوچک شمردن خواسته‌ها و اعتقادات وی خودداری کنید. در این صورت او به دنبال فرد دیگری می‌گردد تا احترام و عزت نفس آسیب دیده‌اش را در کنار او جبران نماید. تا جای ممکن از دعوا و برخوردهایی که باعث از بین رفتن حرمت میان شما و همسرتان می‌شود خودداری کنید. می‌توانید برای آشنایی با تکنیک‌های کنترل خشم و یا آداب صحیح گفت و گو با همسر از یک مشاور کمک بگیرید. این موضوع تا حد زیادی به بهبود رابطه شما با همسرتان کمک خواهد کرد.

تفاوت‌های شخصیتی بین زوجین

اگرچه هیچ زوجی به طور کامل شبیه یکدیگر نیستند اما برخی از زوجین تفاوت‌های شخصیتی آشکاری با یکدیگر دارند. این موضوع باعث می‌شود اعتقادات، تفریحات و نظرات آن‌ها از دیدگاه طرف مقابلشان غیرقابل درک بوده و به همین خاطر هرگز نمی‌توانند با درک متقابل و احساس رضایت با یکدیگر در ارتباط باشند. این مسئله می‌تواند باعث شود که یکی از آنها به دنبال پیدا کردن فرد مناسب‌تری برای برقراری ارتباط باشد. تفاوت‌های شخصیتی و نارضایتی‌هایی که به این خاطر در زندگی زوجین پیش می‌آید یکی از دلایل تاکید مشاوران برای استفاده از مشاوره پیش از ازدواج است.

اگر شما نیز با این مسئله مواجهید و نگران آینده زندگی مشترکتان هستید بهتر است با کمک گرفتن از یک مشاور خانواده راه‌هایی را برای نزدیک شدن به یکدیگر و پیدا کردن نقاط اشتراک امتحان کنید.

شیوه برخورد هنگام آگاهی از وجود روابط فرا زناشویی در زندگی مشترک

درصورتیکه متوجه خیانت همسرم شدم باید چطور واکنش نشان دهم؟ این سؤال برای بسیاری از خانم‌ها یا آقایان قربانی خیانت پیش خواهد آمد. اگرچه شما از دست همسرتان عصبانی هستید اما خاطرات مشترک و روابط عاطفی میان شما گاهی باعث می‌شود که دچار تعارض شوید و تصمیم گیری برایتان سخت باشد. استفاده از راهکارهای زیر می‌تواند به شما در داشتن عملکرد بهتر کمک خواهد کرد. متخصصان خانواده علاوه بر راهکارهای زیر با تجربه ای که در جلسات درمان زوج‌های متعدد دارند، می توانند به شما جهت رفع مسائل جنسی و زناشویی راهنمایی‌های مفیدی انجام بدهند. جهت دریافت وقت به مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو مراجعه نمایید.

احساساتتان را بپذیرید

زمانی که متوجه خیانت همسرتان می‌شوید بهتر است هیچ اقدام خاصی انجام ندهید. برای چند روز به خود فرصت بدهید تا کمی از شدت احساساتتان کاسته شود و توانایی تصمیم گیری منطقی را پیدا کنید. بهتر است در طی این مدت سعی نکنید احساساتتان را سرکوب کنید و یا خود را بی تفاوت نشان دهید. شما ممکن است هیجانات مختلفی را تجربه کنید احتمالاً گاهی از همسرتان عصبانی هستید و زمانی دیگر خودتان را مقصر می‌دانید یا حتی شاید دلتنگ همسرتان شوید. سعی کنید احساسات خود را همانگونه که هستند تجربه نمایید. سرکوب کردن احساسات یا شماتت خود به دلیل داشتن برخی از این احساسات مشکلاتی را در آینده برایتان ایجاد خواهد کرد.

با همسرتان صحبت کنید

زمانی که احساساتتان کمی کاهش پیدا کرد و می‌توانستید کمی منطقی‌تر به مسائل فکر کنید، راجع به شرایط پیش آمده با همسرتان صحبت کنید، دلایلی که برای این کار داشته را بررسی کنید، از او بپرسید چه تصمیمی برای ادامه ارتباطتان دارد و هر سؤال و نکته دیگری که برای تصمیم گیری به آن احتیاج دارید را در این جلسه بررسی نمایید.

دلایل روابط فرازناشویی را منصفانه بررسی کنید

پس از شنیدن حرف‌های همسرتان زمانی را با خود خلوت کنید. تمامی جوانب شرایط پیش آمده را به خوبی بررسی کنید و درباره ادامه دادن یا ندادن زندگی مشترک تصمیم گیری کنید. سعی کنید تا جای ممکن منصفانه قضاوت کنید و به اشتباهات خود نیز توجه داشته باشید. بهتر است برای تصمیم گیری در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند که نکات مثبت و منفی هر تصمیمی که می‌خواهید بگیرید را به خوبی در نظر داشته باشید. علاوه بر این آنها به دلیل بی طرفی می‌توانند بدون جانبداری به شما کمک کنند.

جبران اشتباهات

درصورتیکه تصمیم گرفته‌اید زندگی خود را ادامه بدهید بهتر است همراه با همسرتان در جلسات خانواده‌درمانی شرکت کنید تا بتوانید از نقاط ضعف خود و اشتباهاتی که در زندگی مشترک داشته آگاه شده و برای حل کردن آن‌ها اقدام کنید. علاوه بر این ممکن است خاطره خیانت همسرتان در آینده زندگی شما را به اشکال مختلفی تحت تأثیر قرار دهد و بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکلات از مشاورین کمک بخواهید.

سؤالات متداول

– چه زمینه‌های شخصیتی باعث وارد شدن به روابط فرا زناشویی می‌شود؟

مشکلاتی نظیر اعتیاد، بیماری‌های روحی، آسیب‌های دوره کودکی یا سابقه خیانت و تعدد روابط احتمال ورود به این روابط را افزایش می‌دهد.

– چطور از بروز روابط فرا زناشویی در زندگی مشترک جلوگیری کنیم؟

شما می‌توانید از طریق آشنایی با اصول زندگی مشترک مثل احترام به همسر، ابراز محبت و … احتمال این مشکلات را در زندگی خود کاهش دهید.

 

منبع : روابط فرازناشویی



:: برچسب‌ها: علل روابط فرازناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

روابط فرازناشویی در سال‌های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده و این موضوع نگرانی‌های زیادی را برای زوج‌های جوان به وجود آورده است. خیانت موضوعیست که شاید هرگز نتوان با آن کنار آمد و زندگی شما را برای همیشه از بین ببرد. به همین خاطر بهتر است اطلاعات خود را راجع به این موضوع افزایش دهید و با شناخت دلایلی که برای بروز روابط فرا زناشویی وجود دارد سعی کنید تا با حذف یا جلوگیری از بروز آن‌ها از خانواده خود محافظت کنید. در این مطلب به بررسی روابط فرا زناشویی و دلایل آن خواهیم پرداخت و به این سؤال پاسخ می‌دهیم که در صورت بروز چنین مشکلاتی در زندگی زناشویی خود باید چه عکس العملی نشان دهید. با دریافت مشاوره جنسی می توانید مانع از بروز بسیاری از مشکلات آتی شوید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :‌

روابط فرازناشویی | علل و آسیب های رابطه فرا زناشویی

روابط فرازناشویی

علل روابط فرازناشویی

آسیب های روابط فرازناشویی

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

روابط فرازناشویی

روابط فرا زناشویی به معنای برقراری هرگونه ارتباط عاطفی یا جنسی با فردی به غیر از همسر است. در یک خانواده روابط فرا زناشویی ممکن است از جانب مردان یا زنان اتفاق بیفتد اما براساس آمارها احتمال بروز خیانت در مردان بیشتر از زنان است. مردان معمولاً با هدف دستیابی به توجه و رابطه جنسی بیشتر وارد ارتباط‌های فرا زناشویی می‌شوند اما پیدا کردن یک شریک عاطفی دیگر در زنان معمولاً به این خاطر است که آن‌ها احساس می‌کنند از جانب همسرشان مورد تأیید و محبت قرار نمی‌گیرند و به دنبال فردی هستند تا آن‌ها را تسلی داده و احساس دوست داشتنی بودن را به آن‌ها برگرداند.

مردان معمولاً در روابط فرا زناشویی به دنبال دستیابی به یک رابطه موازی با ازدواج خود هستند و تمایلی برای از بین بردن رابطه خانوادگی ندارند اما هدف زنان از ورود به چنین روابطی پیدا کردن یک پایگاه و رابطه عاطفی مناسب برای ترک ازدواجشان است.

اگرچه فهمیدن خیانت شریک عاطفی ضربه سختی به احساسات شما وارد می‌کند اما روانشناسان معتقدند که در صورت تمایل، امکان بهبود شرایط و ادامه زندگی مشترک برای زوجین وجود دارد. اگر شما نیز درگیر چنین مشکلاتی در زندگی زناشوییتان شده‌اید می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین خانواده راجع به کنترل احساسات و اتخاذ یک تصمیم مناسب برای ادامه زندگی یا جدایی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چه افرادی به سراغ روابط فرازناشویی می‌روند؟

افراد با سابقه خیانت یا روابط عاطفی متعدد

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که سابقه خیانت در روابط عاطفی را داشته و یا پیش از ازدواج روابط متعددی را تجربه کرده باشند با احتمال بیشتری به سراغ تجربه مجدد خیانت خواهند رفت. این افراد دیدگاه‌های سهل گیرانه‌ای در زمینه مسائل عاطفی و تعهد به دیگران داشته و صرفاً به نیازهای خود توجه دارند. اگر قرار است با فردی ازدواج کنید که چنین مسائلی را در گذشته تجربه کرده بهتر است با استفاده از جلسات مشاوره پیش از ازدواج ابعاد مختلف این موضوع را به خوبی بررسی کنید.

افراد با آسیب‌های دوران کودکی

وجود آسیب‌های حل نشده دوران کودکی مثل نادیده گرفته شدن، مورد تجاوز واقع شدن، تجربه طلاق یا فوت والدین از جمله مسائلی هستند که شخصیت فرد را آسیب‌پذیر کرده و احتمال ورود به روابط فرا زناشویی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهد دختران یا پسرانی که دارای والدینی با روابط فرازناشویی هستند معمولاً در آینده با احتمال بیشتری به سراغ این روابط می‌روند. به همین خاطر شاید بهتر باشد در صورت بروز چنین آسیب‌هایی در زندگی زناشویی خود از مشاورین کودک نیز کمک بگیرید تا فرزندانتان آسیب کمتری ببینند.

افراد مبتلا به اعتیاد

استفاده از مواد مخدر به ویژه الکل باعث کاهش محدودیت‌های اخلاقی برای فرد می‌شود و جسارت انجام کارهایی را به وی می‌دهد که شاید در شرایط عادی از انجام آن‌ها امتناع کند. به همین خاطر اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند یکی از دلایل تجربه ارتباطات فرا زناشویی باشد. علاوه بر این برخی از مواد مخدر محرک مثل مت آمفتامین‌ها تمایل فرد برای برقراری رابطه جنسی را افزایش می‌دهند و از این طریق وجود روابط فرا زناشویی را تسهیل می‌کنند.

افراد مبتلا به بیماری‌های روحی

وجود اختلالات شخصیتی مثل شخصیت خودشیفته یا نمایشی و یا ابتلا به بیماری‌هایی همچون اختلال دوقطبی باعث می‌شود که فرد به دنبال جلب توجه دیگران و ایجاد روابط جنسی متعدد باشد.

دلایل ورود به روابط فرازناشویی

بعضی از نقاط ضعف یا رفتارهای اشتباه در زندگی مشترک شما می‌تواند به عنوان زنگ خطری برای ایجاد روابط فرا زناشویی باشد. اگر با این مسائل در زندگی خود مواجه هستید بهتر است برای رفع آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید. علاوه بر این مشاورین خانواده می‌توانند به شما کمک کنند که چطور از وقوع چنین مشکلاتی اجتناب کنید و کیفیت زندگی مشترک خود را بهتر از آنچه هست نمایید. بعضی از مشکلات در روابط زوجین که احتمال خیانت را افزایش می‌دهد شامل موارد زیر هستند.

ضعف در برقراری ارتباط

ناتوانی در گفت و گو با یکدیگر یا نبود ارتباط جسمی و عاطفی مناسب میان شما و همسرتان از مهمترین دلایل شکست ارتباط زناشویی و یا خیانت هستند. علی رغم تمامی مشکلات و درگیری‌های فکری که برای شما پیش آمده است سعی کنید هر روز زمانی را به صحبت کردن با همسرتان اختصاص دهید و به او نشان دهید که برایتان ارزشمند است.

تحقیر و سرزنش همسر از دلایل روابط فرازناشویی

بدرفتاری با همسر می‌تواند باعث از بین رفتن هرگونه احساس و محبتی در او باشد. بهتر است از سرزنش کردن همسر یا کوچک شمردن خواسته‌ها و اعتقادات وی خودداری کنید. در این صورت او به دنبال فرد دیگری می‌گردد تا احترام و عزت نفس آسیب دیده‌اش را در کنار او جبران نماید. تا جای ممکن از دعوا و برخوردهایی که باعث از بین رفتن حرمت میان شما و همسرتان می‌شود خودداری کنید. می‌توانید برای آشنایی با تکنیک‌های کنترل خشم و یا آداب صحیح گفت و گو با همسر از یک مشاور کمک بگیرید. این موضوع تا حد زیادی به بهبود رابطه شما با همسرتان کمک خواهد کرد.

تفاوت‌های شخصیتی بین زوجین

اگرچه هیچ زوجی به طور کامل شبیه یکدیگر نیستند اما برخی از زوجین تفاوت‌های شخصیتی آشکاری با یکدیگر دارند. این موضوع باعث می‌شود اعتقادات، تفریحات و نظرات آن‌ها از دیدگاه طرف مقابلشان غیرقابل درک بوده و به همین خاطر هرگز نمی‌توانند با درک متقابل و احساس رضایت با یکدیگر در ارتباط باشند. این مسئله می‌تواند باعث شود که یکی از آنها به دنبال پیدا کردن فرد مناسب‌تری برای برقراری ارتباط باشد. تفاوت‌های شخصیتی و نارضایتی‌هایی که به این خاطر در زندگی زوجین پیش می‌آید یکی از دلایل تاکید مشاوران برای استفاده از مشاوره پیش از ازدواج است.

اگر شما نیز با این مسئله مواجهید و نگران آینده زندگی مشترکتان هستید بهتر است با کمک گرفتن از یک مشاور خانواده راه‌هایی را برای نزدیک شدن به یکدیگر و پیدا کردن نقاط اشتراک امتحان کنید.

شیوه برخورد هنگام آگاهی از وجود روابط فرا زناشویی در زندگی مشترک

درصورتیکه متوجه خیانت همسرم شدم باید چطور واکنش نشان دهم؟ این سؤال برای بسیاری از خانم‌ها یا آقایان قربانی خیانت پیش خواهد آمد. اگرچه شما از دست همسرتان عصبانی هستید اما خاطرات مشترک و روابط عاطفی میان شما گاهی باعث می‌شود که دچار تعارض شوید و تصمیم گیری برایتان سخت باشد. استفاده از راهکارهای زیر می‌تواند به شما در داشتن عملکرد بهتر کمک خواهد کرد. متخصصان خانواده علاوه بر راهکارهای زیر با تجربه ای که در جلسات درمان زوج‌های متعدد دارند، می توانند به شما جهت رفع مسائل جنسی و زناشویی راهنمایی‌های مفیدی انجام بدهند. جهت دریافت وقت به مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو مراجعه نمایید.

احساساتتان را بپذیرید

زمانی که متوجه خیانت همسرتان می‌شوید بهتر است هیچ اقدام خاصی انجام ندهید. برای چند روز به خود فرصت بدهید تا کمی از شدت احساساتتان کاسته شود و توانایی تصمیم گیری منطقی را پیدا کنید. بهتر است در طی این مدت سعی نکنید احساساتتان را سرکوب کنید و یا خود را بی تفاوت نشان دهید. شما ممکن است هیجانات مختلفی را تجربه کنید احتمالاً گاهی از همسرتان عصبانی هستید و زمانی دیگر خودتان را مقصر می‌دانید یا حتی شاید دلتنگ همسرتان شوید. سعی کنید احساسات خود را همانگونه که هستند تجربه نمایید. سرکوب کردن احساسات یا شماتت خود به دلیل داشتن برخی از این احساسات مشکلاتی را در آینده برایتان ایجاد خواهد کرد.

با همسرتان صحبت کنید

زمانی که احساساتتان کمی کاهش پیدا کرد و می‌توانستید کمی منطقی‌تر به مسائل فکر کنید، راجع به شرایط پیش آمده با همسرتان صحبت کنید، دلایلی که برای این کار داشته را بررسی کنید، از او بپرسید چه تصمیمی برای ادامه ارتباطتان دارد و هر سؤال و نکته دیگری که برای تصمیم گیری به آن احتیاج دارید را در این جلسه بررسی نمایید.

دلایل روابط فرازناشویی را منصفانه بررسی کنید

پس از شنیدن حرف‌های همسرتان زمانی را با خود خلوت کنید. تمامی جوانب شرایط پیش آمده را به خوبی بررسی کنید و درباره ادامه دادن یا ندادن زندگی مشترک تصمیم گیری کنید. سعی کنید تا جای ممکن منصفانه قضاوت کنید و به اشتباهات خود نیز توجه داشته باشید. بهتر است برای تصمیم گیری در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند که نکات مثبت و منفی هر تصمیمی که می‌خواهید بگیرید را به خوبی در نظر داشته باشید. علاوه بر این آنها به دلیل بی طرفی می‌توانند بدون جانبداری به شما کمک کنند.

جبران اشتباهات

درصورتیکه تصمیم گرفته‌اید زندگی خود را ادامه بدهید بهتر است همراه با همسرتان در جلسات خانواده‌درمانی شرکت کنید تا بتوانید از نقاط ضعف خود و اشتباهاتی که در زندگی مشترک داشته آگاه شده و برای حل کردن آن‌ها اقدام کنید. علاوه بر این ممکن است خاطره خیانت همسرتان در آینده زندگی شما را به اشکال مختلفی تحت تأثیر قرار دهد و بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکلات از مشاورین کمک بخواهید.

سؤالات متداول

– چه زمینه‌های شخصیتی باعث وارد شدن به روابط فرا زناشویی می‌شود؟

مشکلاتی نظیر اعتیاد، بیماری‌های روحی، آسیب‌های دوره کودکی یا سابقه خیانت و تعدد روابط احتمال ورود به این روابط را افزایش می‌دهد.

– چطور از بروز روابط فرا زناشویی در زندگی مشترک جلوگیری کنیم؟

شما می‌توانید از طریق آشنایی با اصول زندگی مشترک مثل احترام به همسر، ابراز محبت و … احتمال این مشکلات را در زندگی خود کاهش دهید.

 

منبع : روابط فرازناشویی



:: برچسب‌ها: علل روابط فرازناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

انجام تست اعتیاد به ب2 یا بوپرنورفین، خواسته بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند یا خانواده‌های آنهاست. با توجه به اینکه این دارو می‌تواند خاصیت اعتیادآوری بالایی داشته باشد استفاده از آن باعث نگرانی بسیاری از خانواده‌ها می‌شود. به ویژه اینکه مصرف کنندگان این دارو معمولاً در حال ترک اعتیاد به یک ماده مخدر دیگر هستند، ایجاد یک وابستگی جدید می‌تواند موضوع نگران کننده‌ای برای فرد و خانواده باشد. برای انجام تست اعتیاد به ب2 دو راه وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از کیت‌های تشخیصی اعتیاد به ب 2 یک جواب سریع و نسبتاً دقیق راجع به این نگرانی خود پیدا کنید. همچنین می‌توانید با انجام آزمایش خون و درخواست برای شناسایی اعتیاد به ب2، نتیجه قابل اطمینان تری به دست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

تست اعتیاد به ب2

تست ب۲

تست اعتیاد به بوپرونورفین

تست بوپرونورفین

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 قرص ب2 یا بوپرنورفین چیست؟

بوپرنورفین یا ب2 یک داروی مسکن نیمه صنعتی است که در مراکز درمانی برای کاهش دردهای متوسط تا شدید از آن استفاده می‌شود. درعین حال این دارو به دلیل خاصیت مخدرگونه ای که دارد معمولاً از جانب کلینیک‌های ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد به مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار تمامی خصایص درمانی بوپرنورفین، این دارو درصورتی که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند خاصیت اعتیادآوری داشته و مصرف کنندگان را درگیر وابستگی به یک داروی جدید نماید. برای آشنایی بیشتر با قرص ب 2 کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد 

 

تست اعتیاد به ب2 چیست

بررسی غلظت ب2 در ادرار

یکی از روش‌های تشخیص اعتیاد به داروی بوپرنورفین استفاده از کیت‌های تشخیصی به نام rapid bup test است. این شیوه از ارزیابی، اگرچه با سرعت بالا و بدون نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی خاص قابل اجراست اما قدرت تشخیصی بالایی ندارد و احتمال اشتباه یا منفی کاذب در این تست وجود دارد. زیرا این تست صرفاً در شرایطی نتیجه اعتیاد را مثبت نشان می‌دهد که غلظت بوپرنورفین در ادرار به 10 میلی گرم یا بیشتر از آن رسیده باشد. درصورتی‌که به هر دلیلی غلظت این دارو در ادرار فرد کمتر باشد، تست قدرت تشخیص آن را ندارد. به طور کلی در این شیوه، آنتی بادی‌هایی به نام مونوکلونال مورد بررسی قرار می‌گیرند و درصورتی که غلظت بوپرنورفین در ادرار کمتر از میزان مشخص باشد محل‌های اتصال به ذرات پوشیده شده از آنتی بادی را در تست پر نمی‌کند.

تست اعتیاد به ب2 | بررسی اعتیاد به ب2 از طریق آزمایش خون

اگرچه استفاده از داروی ب2 در آزمایش خون مشخص نمی‌شود و حتی می‌تواند پاسخ تست اعتیاد شما را به طور کلی منفی نماید اما در صورتیکه از آزمایشگاه خواسته شود تا نمونه خون را به لحاظ وجود بوپرنورفین بررسی نماید، می‌توان با بررسی مشتقات مورفین، استفاده فرد از بوپرنورفین در یک هفته گذشته را مورد بررسی قرار داد. این شیوه از تست اعتیاد به ب2 اگرچه دقت بیشتری دارد اما برخلاف بررسی نمونه ادرار به حدود یک هفته زمان احتیاج دارد.

منفی شدن تست اعتیاد با مصرف ب2

داوری ب2 یا بوپرنورفین خاصیت سم‌زدایی بسیار قویی دارد و مصرف آن باعث از بین رفتن نشانه‌های اعتیاد به مواد مخدر می‌شود. به همین خاطر بسیاری از مبتلایان به سومصرف مواد مخدر از چند روز پیش از انجام آزمایش اعتیاد از داروی بوپرنورفین استفاده می‌کنند و نتیجه تست خود را خلاف واقعیت نشان می‌دهند. با این حال مصرف کنندگان این دارو باید در نظر داشته باشند که مصرف خودسرانه بوپرنورفین می‌تواند باعث وابستگی به این دارو شود.

مثبت شددن تست اعتیاد به ب2

اگر درپی انجام تست اعتیاد به ب2، با هریک از دو روش بالا نتیجه تست مثبت شده به این معناست که شما به این دارو اعتیاد پیدا کرده و می‌بایست برای درمان آن اقدام نمایید. با توجه به عوارض شدید جسمانی و روحی ناشی از کنارگذاشتن ناگهانی بوپرنورفین بهتر است برای درمان اعتیاد به این دارو از یک متخصص کمک بگیرید. متخصصین به شما کمک خواهند کرد که به صورت تدریجی مصرف این دارو را کاهش دهید و درعین حال با انجام جلسات مشاوره و بازپروری احتمال مصرف مجدد را کاهش دهید. با توجه به اینکه مصرف طولانی مدت مواد مخدر می‌تواند ترک اعتیاد را دشوارتر نماید بهتر است هرچه سریعتر در این زمینه اقدام نمایید. جهت شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

سؤالات متداول

1. میزان دقت تست اعتیاد به ب2 بوپرنورفین چقدر است؟

شیوه ارزیابی از طریق نمونه ادرار درصورتی اعتیاد فرد را تأیید می‌کند که غلظت بوپرنورفین در ادرار حداقل 10 میلی گرم باشد به همین خاطر احتمال خطا وجود دارد اما در بررسی نمونه خون، مصرف بوپرنورفین در یک هفته منتهی به آزمایش قابل بررسی است.

2. چرا استفاده از قرص ب2 باعث منفی شدن تست اعتیاد می‌شود؟

این دارو خاصیت سم‌زدایی بالایی دارد و استفاده از آن تمامی نشانه‌های اعتیاد در خون و ادرار شما را پاک خواهد کرد. به همین خاطر مصرف آن از چند روز پیش از انجام آزمایش باعث منفی شدن تست اعتیاد می‌شود. البته درصورتی که از آزمایشگاه خواسته شود تا مصرف مشتقات مرفین را نیز مورد بررسی قرار دهد استفاده از بوپرنورفین مشخص خواهد شد.

3. استفاده از بوپرنورفین برای چه مدتی باعث اعتیاد می‌شود؟

پاسخ این سؤال با توجه به سن و جنس مصرف‌کننده و میزان مصرف در هر وعده متفاوت خواهد بود اما به‌طورکلی این دارو خاصیت اعتیادآوری کمتری نسبت به مرفین یا متادون دارد و باید برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار بگیرد. مشاوره به شما کمک می کند تا بهترین درمان ممکن را برگزینید. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره زمینه در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

منبع : تست اعتیاد به ب2



:: برچسب‌ها: تست اعتیاد به ب2 ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بسیاری از خانم­‌ها به دنبال شناخت نشانه های خیانت در مردان هستند. مواجه شدن با خیانت از جانب همسر یا شریک عاطفی می­‌تواند یکی از دردناک­‌ترین تجربه­‌ها در زندگی هریک از ما باشد که تا مدت­‌ها آن را فراموش نخواهیم کرد. به همین خاطر شاید بهتر باشد نسبت به برخی نشانه­‌ها حساسیت و دقت بیشتری نشان دهیم. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که دلیلی برای حساسیت بیش از حد وجود ندارد. اگر نشانه یا مشکل خاصی در زندگی شما وجود ندارد ولی شما از خیانت همسر خود نگران هستید شاید بهتر باشد برای پیدا کردن علت و رفع ترس‌­های خود اقدام کنید. ما در این مطلب به بررسی شایع­‌ترین نشانه­ های خیانت در مردان خواهیم پرداخت. اگر احساس می­‌کنید همسرتان درحال خیانت به شماست بهتر است با ما همراه باشید تا در کنار شناخت نشانه‌ها راهکارهای لازم را نیز فرا بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

نشانه های خیانت مردان | حالات و رفتار مرد بعد از خیانت

نشانه های خیانت مردان

رفتار مرد بعد از خیانت

علائم خیانت مردان

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

خیانت یعنی چه؟

خیانت به این معناست که شریک عاطفی شما هرآنچه را می‌بایست صرفا در انحصار شما باشد با فرد دیگری شریک شود. این مسئله می‌تواند از جلب توجه و ابراز احساس تا رابطه جنسی را شامل شود. در نتیجه برخلاف تصور بسیاری از افراد که خیانت را صرفا محدود به رابطه جنسی می‌دانند هرگونه توجه به فردی به غیر از شریک عاطفی، خیانت محسوب می‌شود. جهت اطلاع از آثار و انواع روابط فرازناشویی کلیک کنیدو

نشانه های خیانت در مردان

بهتر است همه خانم‌ها با نشانه های خیانت در مردان آشنا باشند و نسبت به تغییرات رفتاری همسر خود توجه بیشتری نشان دهند. اما در عین حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که این نشانه‌ها می‌تواند به دلایل دیگری نیز ایجاد شود و یا ممکن است همسر شما بدون وجود هیچ‌یک از این نشانه‌ها درحال خیانت به شما باشد. آنچه در این بخش با یکدیگر بررسی خواهیم کرد صرفا نشانه‌های شایعی هستند که در بسیاری از مردان دیده شده‌اند. 

رفتارهای خارج از عادت

خارج شدن روال زندگی شما و همسرتان از حالت عادی می‌تواند نشانه‌ای برای خیانت او باشد. شاید ساده‌ترین تغییری که بتوانیم به آن اشاره کنیم تغییر در ساعت رفت و آمد همسرتان باشد. ممکن است ناگهان تصمیم بگیرد که به ظاهر خود برسد، سفر برود، حریم شخصی داشته باشد و یا هر رفتار دیگری که پیش از این در همسرتان وجود نداشته اما به ناگهان و بدون هیچ دلیل مشخصی شروع می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از خیانت باشد.

بی توجهی به همسر از نشانه های خیانت در مردان

سرد شدن رابطه عاطفی میان شما و همسرتان در بسیاری از اوقات نشاندهنده این است که پای فرد دیگری در میان است. البته این مسئله می‌تواند به دنبال هرگونه مشکل یا دلخوری در زندگی شما نیز پیش بیاید اما اگر به صورت ناگهانی و بدون دلیل خاصی همسرتان نسبت به شما سرد شده و حتی وقتی دلیلش را از او می‌پرسید جواب قانع کننده‌ای نصیبتان نمی‌شود بهتر است خیانت را به عنوان یک گزینه در ذهن داشته باشید.

بی میلی نسبت به رابطه جنسی

کمتر شدن تمایل همسرتان به برقراری رابطه جنسی و یا تغییر در رفتارها و عادات جنسی او می‌تواند نشاندهنده این باشد که همسرتان با فردی به غیر از شما در ارتباط است.

رفتارهای خودشیفته از نشانه های خیانت در مردان

یکی از نشانه‌های رفتاری مردانی که به همسرانشان خیانت می‌کنند رفتارهایی است که در اصطلاح به آن‌ها خودشیفتگی می‌گوییم. اگر همسرتان از آن دسته آدم‌هایی است که به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهد، عکس‌های زیادی را از خودش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند و یا سعی می‌کند در هر جمعی توجه دیگران را به خود جلب کند بهتر است با دقت بیشتری او را زیرنظر داشته باشید این گروه از مردان معمولا با احتمال بالاتری به سراغ روابط فرازناشویی می‌روند زیرا نسبت به جذابیت و مقبولیت خود اعتماد بالایی دارند.

دعوا و قهرهای طولانی مدت با همسر

بهانه جویی و دعوا یا قهر کردن‌های طولانی مدت بدون تلاش برای آشتی و بهبود رابطه می‌تواند یکی از نشانه های خیانت در مردان باشد.

بیان ضعف‎های همسر

اگر همسرتان اخیرا معایب شما را مرتب گوشزد می‌کند و یا از ظاهر و رفتارتان ایراد می‌گیرد، شاید بهتر باشد به حضور زنی دیگر در زندگی او شک کنید. ایراد گرفتن‌های مکرر و یا درخواست از شما برای اینکه به شکل دیگری لباس بپوشید یا رفتار کنید می‌تواند نشانه خیانت باشد.

نشانه های خیانت در مردان | با خیانت مردان چه می‌توان کرد؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از خانم‌ها پیش می‌آید این است که اگر این نشانه‌ها در همسرم وجود داشت یا متوجه ارتباط او با دیگران شدم، باید چه عکس‌العملی نشان دهم. درصورتی که صرفا به رفتار همسرتان مشکوک هستید و احتمال می‌دهید که او به شما خیانت کند بهتر است نسبت به رفتارهای وی دقت بیشتری داشته باشید و تا پیش از پیدا کردن دلایل محکم راجع به این موضوع قضاوت نکنید. اما در صورتی که یقین دارید همسرتان به شما خیانت می کند می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

توجه داشته باشید که پیش از هر اقدامی بهتره جهت مدیریت اوضاع آرامش خودتان را حفظ کنید، با دریافت مشاوره روانشناسی ذهن نو میتوانید از سختی شرایط بکاهید.

به خودتان زمان بدهید

آگاهی از این مطلب که شریک عاطفیتان به شما خیانت کرده ضربه روحی دردناکی است که برای مدتی شما را درگیر هیجانات مختلف خواهد کرد. شما مجموعه‌ای از احساسات غم، خشم و استیصال را تجربه خواهید کرد. بهتر است در این مدت هیچ تصمیمی نگیرید و به خودتان برای ناراحت بودن حق بدهید. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از خانم‌ها در این دوره مرتکب می‌شوند تصمیم‌گیری‌های احساسی و یا انکار احساسات است. به احساساتتان اجازه ابراز شدن بدهید. اگر علی رغم گذشت یک مدت زمان نسبتا مناسب همچنان احساس می‌کنید نمی‌توانید بر هیجانات خود غلبه کنید بهتر است راجع به این مسئله با یک مشاور صحبت کنید.

برای آینده تصمیم بگیرید

وقتی هیجاناتتان کمتر شد سعی کنید برای آینده ارتباط با همسرتان یک تصمیم منطقی بگیرید. این تصمیم می‌تواند بخشیدن همسر و ادامه زندگی یا پایان دادن به رابطه شما باشد. اما فراموش نکنید که تمامی ابعاد تصمیمتان را به دقت بسنجید. به ویژه اگر صاحب فرزند هستید بهتر است به سرنوشت و آسیب روحی آن‌ها نیز با دقت بیندیشید.

از یک مشاور کمک بگیرید

در جریان تصمیم گیری برای آینده رابطه و همین طور پیاده کردن تصمیماتتان بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. اعضای خانواده و یا دوستان شما معمولا به دلیل علاقه‌ای که به شما دارند نمی‌توانند در چنین شرایطی شما را به خوبی و بدون جانبداری راهنمایی کنند. مشاورین علاوه بر اینکه می‌توانند در این دعوا بی‌طرفانه قضاوت کنند از علم و تجربه کافی برای مشورت دادن به شما نیز برخوردارند. به ویژه اگر تصمیم به ادامه زندگی گرفته‌اید بهتر است از مشاور بخواهید به شما کمک کند که چطور این موضوع را فراموش کرده و زندگی بهتری برای خود و همسرتان فراهم کنید.

سوالات متداول

آیا خیانت مردان نشانه های قطعی و قابل تشخیصی دارد؟

خیر، نشانه های خیانت در مردان مجموعه‌ای از رفتارها هستند که اگر آن‌ها را در همسرتان مشاهده می‌کنید بهتر است با دقت بیشتری زندگی مشترکتان را زیر نظر داشته باشید. اما نمی‌توان آن‌ها را به عنوان نشانه‌های قطعی خیانت در نظر گرفت. ممکن است دلایل دیگری برای بروز این تغییرات در رفتار همسرتان وجود داشته باشد.

در صورت مشاهده نشانه های خیانت در همسرم باید چه عکس‌العملی نشان دهم؟

سعی کنید دلیل این رفتارها در همسرتان را پیدا کنید. ممکن است این تغییرات به دلیل دلخوری از یک موضوع یا مشغله‌های کاری ایجاد شده باشد. درصورتی که متوجه شدید چنین دلایلی وجود ندارد و همسرتان در حال خیانت به شماست بهتر است از یک مشاور خانواده برای تصمیم‌گیری صحیح کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

منبع : نشانه های خیانت مردان



:: برچسب‌ها: نشانه های خیانت مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 806
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آشنایی با اصول تربیت کودک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدینی است که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند. این گروه از والدین معمولاً به دنبال آشنایی با اصول و راهکارهایی هستند تا از طریق آن‌ها بتوانند به پرورش استعدادها و توانایی‌های کودک خود کمک کنند و یا سلامت روحی و شخصیت او را تضمین نمایند. روانشناسان معتقدند که کودکان در هر دوره سنی نیازها و توانایی‌های متفاوتی دارند و تربیت آن‌ها نیز باید به صورتی باشد که تا حد ممکن به این نیازها پاسخ داده و آن‌ها را برای ورود به مرحله بعدی رشد آماده کند. به همین خاطر ما در این موضوع راجع به ابعاد مختلف تربیت کودکان صحبت خواهیم کرد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر یا پاسخگویی به سوالاتی که در زمینه تربیت کودک دارید از یک مشاور کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :  

تربیت کودک | نکات شنیدنی در خصوص تربیت کودکان

تربیت کودک

نکات تربیت کودک

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

به چه مسائلی در تربیت کودک باید توجه کرد؟

هر خانواده ای دارای آداب و عادات رفتاری منحصر به فردی است. و هر کودکی با نگاه کردن و سرمشق گیری از والدین و نزدیکانش رفتارهای آن ها را الگو قرار داده و به مرور زمان شناخت و عادات اعضا در کودک نیز شکل می‌گیرد. والدین جوان امروزی نسبت به پدران و مادران خود در تربیت فرزندانشان محتاطانه تر رفتار کرده و در تلاش اند تا فرزندانی با کمتری آسیب روحی و روانی پرورش دهند. در ادامه به ابعاد مختلف تربیتی که والدین باید توجه داشته باشند اشاره شده است. شما با دریافت مشاوره کودک می توانید روش ها و مهارت های خود را در این زمینه ارتقا دهید. 

سن تربیت کودک

یکی از نخستین سوالاتی که در زمینه تربیت کودک باید به آن پاسخ داد این است که تربیت از چه سنی شروع می‌شود؟ متخصصین روانشناسی کودک بازه زمانی مشخصی را برای تربیت در نظر نمی‌گیرند و معتقدند که از نخستین روزهای تولد بحث تربیت شروع خواهد شد. در واقع شما با محبت یا توجهی که در روزهای اول تولد به کودک خود دارید نخستین قدم‌ها را در تربیت کودکتان برمی‌دارید و به تدریج با بزرگتر شدن وی ابعاد بیشتر و پیچیده‌تری از تربیت نیز به آن اضافه خواهد شد. بهتر است برای آشنایی با جنبه‌های مختلف تربیت و زمان ارائه هر آموزشی به فرزند خود با یک مشاور کودک صحبت کنید. متخصصین می‌توانند اطلاعات مناسبی راجع به نیازهای هر دوره سنی و سطح توانایی‌های کودک در هر دوره در اختیارتان بگذارند. برای اطلاع از بهترین اقدامات مرتبط با سن تربیت کودک کلیک کنید.

اشتباهات تربیتی والدین

یکی دیگر از نکاتی که در تربیت کودک باید به آن توجه داشت این است که برخی رفتارها باعث آسیب دیدن شخصیت کودک شده و تأثیر مثبتی در او نخواهند داشت. به این قبیل رفتارها اشتباهات تربیتی گفته می‌شود. آشنایی با این اشتباهات اهمیت بسیاری برای والدین دارد زیرا با عمل کردن به آن‌ها به صورت ناخواسته فرزندتان را در معرض آسیب‌های روحی مثل اضطراب یا افسردگی قرار می‌دهید یا ممکن است او دچار بعضی ضعف‌های شخصیتی شود که تا سنین بزرگسالی نیز همراهش باشند. برخی از رایج‌ترین اشتباهات تربیتی شامل موارد زیر هستند. برای جلوگیری و آشنایی با سایر اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

  • تنبیه‌های فیزیکی
  • بی توجهی به رفتارهای مثبت و توانایی‌های کودک
  • توجه به نتیجه و ماحصل کارها به جای توجه به فرایند
  • مسخره کردن یا بی اهمیت دانستن ترس‌ها، خیالات یا نگرانی‌های کودک
  • بیان جملاتی مثل (دیگر دوستت ندارم)، (تو دیگر فرزند ما نیستی) و …

تربیت جنسی کودک

تربیت کودک دارای ابعاد مختلف است و والدین می‌بایست به تمامی این ابعاد توجه کافی داشته باشند. یکی از جنبه‌های تربیت که باید به آن توجه داشته باشید تربیت جنسی کودک است. روانشناسان معتقدند که همانند سایر ابعاد تربیت، تربیت جنسی کودک نیز سن یا مقطع خاصی ندارد و شما می‌بایست این موضوع را به عنوان یک فرایند و در طی سال‌های تربیت کودک مدنظر داشته باشید.

تربیت جنسی به طور کلی به معنای پاسخ‌دهی صحیح به کنجکاوی‌های جنسی کودک، آموزش حریم خصوصی به او و یاددهی اصولی است که در هر فرهنگ می‌بایست راجع به مسائل جنسی رعایت شوند. یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت تربیت جنسی کودک این است که با افزایش آگاهی، احتمال بروز آسیب‌هایی مثل تجاوز کاهش پیدا می‌کند و همچنین شما می‌توانید میزان دانسته‌های فرزندتان در هر دوره سنی را تحت کنترل داشته باشید. به همین خاطر بهتر است اطلاعات خود را، راجع به اصول مهم در تربیت جنسی افزایش دهید. جهت دریافت آموزه های مربوط به تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

آموزش مهارت‌ها به کودک

بسیاری از دشواری‌هایی که بزرگسالان با آن مواجه می‌شوند به دلیل ضعف در مهارت‌هایی است که داشتن آن‌ها می‌توانست در شرایط سخت بسیار کمک کننده باشد. به همین خاطر در سال‌های اخیر روانشناسان تاکید بسیاری بر آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان دارند. متاسفانه برخلاف تصور بسیاری از والدین این مهارت‌ها در طول زندگی و به صورت خود به خودی برای کودک دست‌یافتنی نخواهد بود و یا درصورتیکه چنین احتمالی وجود داشته باشد کسب تجربه و مهارت در این زمینه‌ها می‌تواند هزینه‌های سنگینی را برای کودک به همراه داشته باشد. در نتیجه بهتر است از اولین سال‌های رشد کودک و در جریان تربیت با کمک گرفتن از یک مشاور، کودکتان را با مهارت‌های مختلف زندگی آشنا کنید. برخی از این مهارت‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • توانایی (نه) گفتن
  • توانایی دوست یابی و برقراری روابط اجتماعی
  • توانایی مدیریت احساسات
  • توانایی حل مسئله و تصمیم گیری
  • توانایی مدیریت زمان
  • و…

نکات تربیتی مهم در پرورش فرزندان

اگرچه کودکان در هر دوره سنی نیازهای متفاوتی دارند و در تربیت آن‌ها باید به مسائل مختلف توجه داشته باشید اما برخی نکات اصول کلی تربیت هستند و می‌توانند به شما در همه زمان‌ها کمک کنند. مهم‌ترین اصول تربیتی را در ادامه با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

  1. همواره به قوانین و مقرراتی که در خانه وضع کرده‌اید وفادار باشید. اگر فرزندتان احساس کند که با قشقرق درست کردن یا هر طریق دیگری می‌تواند شما را مجاب کند، کنترل رفتار وی سخت خواهد بود.
  2. هنگام تربیت کودک تنبیه را کنار بگذارید. تنبیه اطلاعات تربیتی مناسبی در اختیار فرزندتان قرار نمی‌دهد و صرفاً به او این پیام را منتقل می‌کند که نباید کاری را انجام دهد اما راجع به چرایی این مسئله یا رفتار جایگزین چیزی نمی‌گوید.
  3. رفتارهای مناسب کودک خود را پاداش دهید و آن‌ها را به خاطر هر موضوع کوچکی تشویق کنید.
  4. زمانی را برای بازی با کودک و یا هر فعالیت دیگری که برای او خوشایند است اختصاص دهید.
  5. درصورتی که همیشه انجام کارها را خودتان برعهده بگیرید باعث اختلال در رشد اعتماد به نفس کودک می‌شوید و او در بزرگسالی همواره به توانایی‌هایش با شک و تردید نگاه خواهد کرد.

سؤالات متداول

– آموزش مهارت‌های زندگی به کودک باید از چه سنی شروع شود؟

سنین پیش‌دبستانی یا اولین سال‌های دبستان زمان مناسبی برای آموزش این مهارت‌ها به کودک است.

– تربیت جنسی کودک چه اهمیتی دارد؟

درصورتی‌که شما کنجکاوی‌های جنسی کودک خود را بی‌پاسخ بگذارید یا او را تنبیه کنید آن‌ها پاسخ سوالاتشان را به شیوه دیگری پیدا خواهند کرد که ممکن است توانایی کنترل شما را کاهش دهد. علاوه بر این افزایش آگاهی‌های کودک باعث کاهش بروز آسیب‌های مثل تجاوز خواهد شد.

– کمک گرفتن از مشاورین در تربیت کودک چه اهمیتی دارد؟

متخصصین روانشناسی کودک می‌توانند اطلاعات مفیدی را در زمینه نیازهای رشدی کودک شما در هر مرحله و نحوه برخورد شما با آن‌ها در اختیارتان بگذرانند. متخصصین حاضر در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو با تجربه چندین ساله ای که در ارتباط با کودکان دارند می توانند به شما در خصوص مشکلات مرتبط با فرزندان‌تان راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

منبع : تربیت کودک



:: برچسب‌ها: تربیت کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

دلبستگی در کودکان را می‌توان پیوند عمیق عاطفی بین مادر یا مراقب اولیه و خود کودک تعریف کرد. دلبستگی بین مادر و کودک عامل موثری برای نحوه تعامل کودک با دنیای پیرامونش است به طوری که با شکل گیری صحیح این دلبستگی، کودک می‌تواند به دنیای پیرامونش اعتماد کند و این اعتماد پایه و اساس بسیاری از روابط بعدی را در زندگی او مشخص می‌کند. با این حال اگر دلبستگی او به صورت صحیح شکل نگیرد، کودک دنیای پیرامونش را به صورت ناایمن ارزیابی می‌کند که می‌تواند آثار نامطلوبی بر جنبه‌های مختلف زندگی‌اش بگذارد. با آگاهی از سبک‌های دلبستگی و چگونگی شکل‌گیری آن‌ها می‌توانید ارتباط بهتری با فرزند خود برقرار کنید. مشاوره کودک نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد کلیک کنید : 

دلبستگی در کودکان

انواع سبک های دلبستگی

دلبستگی کودکان

دلبستگی کودک

 

 

 

 

دلبستگی در کودکان

کودکان از دوره نوزادی با مراقب اولیه خود ارتباط عمیقی برقرار می‌کنند و این ارتباط که دلبستگی نامیده می‌شود، پایه و اساس شخصیت فرد و چگونگی برقراری ارتباط او با اطرافیان در بزرگسالی می‌شود. نیاز به دلبستگی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای کودکان است و ارتباط مستقیمی با رفتار والدین یا مراقبان اصلی دارد.  

 

بیشتر بخوانید : آموزش پدر و مادر

 

انواع سبک دلبستگی در کودکان

به طور کلی چهار نوع سبک دلبستگی در کودکان وجود دارد که هر یک نشان دهنده تعامل و ارتباط بین مادر و فرزند است. این سبک‌ها عبارتند از:

1. دلبستگی ایمن

بهترین سبک دلبستگی در کودکان سبک دلبستگی ایمن است به طوری که بر اساس مطالعات انجام شده کودکانی که دلبستگی ایمن دارند، در هنگام بزرگسالی رفتار‌های همدلانه بیشتری به نسبت دیگر سبک‌های دلبستگی از خود نشان می‌دهند. همچنین زودتر به پختگی و بلوغ رسیده و میزان پرخاشگری و مزاحمت برای دیگران در این دسته از کودکان بسیار کمتر است. این کودکان اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند و از روابط اجتماعی لذت می‌برند. آنان می‌توانند احساسات و هیجاناتشان را به خوبی مدیریت کنند. 

2. دلبستگی اجتنابی

در این سبک از دلبستگی، کودک تمایلی به انجام ارتباط و تعامل با مادر یا مراقب اولیه ندارد. به زبان ساده در این سبک از دلبستگی، کودک توجهی به حضور مادر یا مراقب خود نشان نمی‌دهد به طوری که نبود مادر او را آشفته یا نگران نمی‌کند. اگر مادر کودک را برای مدتی رها کند، پس از بازگشت مادر، کودک دیگر از مادر استقبال نمی‌کند به گونه‌ای که هیچ تمایلی برای ارتباط با مادرش ندارد و از تعامل با او اجتناب می‌کند. معولاً مادران یا مراقبانی که نیازهای کودک را در اولویت قرار نمی‌دهند و نسبت به نیاز‌های کودکشان بی‌توجه‌‌اند یا بیش از حد سختگیر و یا کنترل کننده‌ هستند، سبک دلبستگی اجتنابی را در کودک به وجود می‌آورند.

3. دلبستگی در کودکان | دلبستگی مقاوم

 در این سبک از دلبستگی، کودک در هنگام حضور مادر یا مراقب به او می‌چسبد و تنها در صورتی به فعالیت می‌پردازد که مادر در کنارش باشد. همچنین اگر مادر آن‌ها را ترک کند بسیار بی قرار و ناآرام می‌شوند و حتی پس از بازگشت او نیز آرامش خود را بدست نمی‌آورند. این دسته از کودکان ممکن است بسیار مقاومت کرده و حتی پرخاشگری کنند. معمولاً مادرانی که به کودکانشان اطمینان خاطر نمی‌دهند، می‌توانند این سبک دلبستگی را در فرزندان خود ایجاد کنند. کودکان با این سبک دلبستگی به طور معمول احساس غم و نگرانی کرده و این احساسات را تا هنگام بزرگسالی همراه خود دارند و همیشه نگران یک ارتباط صمیمانه با دیگران هستند.

4. دلبستگی آشفته

همانطور که از نام این سبک دلبستگی مشخص است، معمولاً به دلیل رفتار‌های نامشخص و آشفته مادر با کودک شکل می‌گیرد. مهمترین عامل ایجاد کننده سبک دلبستگی آشفته پیام‌های متضاد مادر به کودک است، به طوری که مادر در مقابل رفتارهای مشابه کودک گاهی او را تشویق و گاهی تنبیه می‌کند. این رفتارهای آشفته و متضاد مهم‌ترین دلیل ایجاد سبک دلبستگی آشفته است. کودکان با این سبک دلبستگی معمولاً در روابط بعدی خود دچار سردرگمی شده و در آینده نیز با مشکلات زیادی مواجهه می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید : روانشناسی کودک 

 

چه عواملی باعث به وجود آمدن سبک دلبستگی ایمن می‌شود؟

همه والدین تمایل دارند که کودکانی با دلبستگی ایمن پرورش دهند اما باید بدانید که همه افراد، همیشه به این امر دست پیدا نمی‌کنند. مادرانی که به فرزندان خود پیام‌های متناقض می‌دهند یعنی گاهی رفتارشان با کودک خوب و با حوصله است و گاهی بد و بی حوصله، احتمالا کودکانی را پرورش می‌دهند که مضطرب‌تر، پرخاشگر‌تر و منفعل‌تر هستند. مهمترین نکته‌ای که در ایجاد دلبستگی ایمن وجود دارد تعامل خوب مادر و فرزند است. مادر باید واکنش‌های خود را با نیازها و درخواست کودکان تنظیم کند تا دلبستگی ایمن در او ایجاد شود. 

 

پیامدهای دلبستگی ناایمن در کودکان

همانطور که گفته شد کودکان با دلبستگی ناایمن دنیا و محیط پیرامون را ناامن و استرس‌زا در نظر می‌گیرند و عملکرد مناسبی در مقابل مشکلات ندارند و از لحاظ اجتماعی، گوشه‌گیر و کم فعالیت هستند. این افراد معمولاً افکار منفی و متضادی دارد و در موقعیت‌های تنش‌زا و استرس‌زا، در مواجهه با مشکلات برانگیخته شده و در اکثر مواقع دچار ناامیدی می‌شوند. پژوهش‌های متعددی ارتباط کاهش سلامت روان را با انواع سبک‌های دلبستگی ناایمن نشان داده‌اند. کودکان با دلبستگی اجتنابی معمولاً در آینده و در سنین بزرگسالی قلدر و مغرور خواهند شد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که افراد با سبک دلبستگی اجتنابی با آن مواجهه می‌شوند کاهش همدلی و ابراز احساسات نسبت به دیگران است و همچنین به دلیل سوظن و بدگمانی نسبت به دیگران نمی‌توانند یک رابطه صمیمانه را تجربه کنند. کودکان با سبک دلبستگی مقاوم و آشفته مشکلات رفتاری زیادی از جمله پرخاشگری را از خود نشان می‌دهند. برای پیشگیری از این موضوع و یا حل چنین مساله‌ای حتما باید مشاوره کودک دریافت کنید.

 

سوالات متداول

_آیا سبک دلبستگی تحت تاثیر رابطه مادر و فرزند قرار دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، دلبستگی تحت تاثیر تعامل و ارتباط مادر و یا مراقب اولیه با کودک است. در نتیجه سبک دلبستگی تحت تاثیر رابطه مادر و فرزند قرار دارد و مادر نقش مهمی در این مسئله دارد، به طوری که مهم‌ترین مولفه موثر بر سبک دلبستگی پاسخ‌گو بودن مادر به نیاز‌های کودک است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دلبستگی در کودکان می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

 

منبع » انواع سبک های دلبستگی



:: برچسب‌ها: دلبستگی در کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()