نوشته شده توسط : ذهن نو

انگیزه زنان برای ازدواج مسئله‌ای بسیار مهم و حساسی است. این مهم نه تنها برای زنان بلکه برای مردان هم حائز اهمیت است. از این رو قبل از اینکه ازدواجی انجام شود باید انگیزه‌های زوجین مورد بررسی قرار گرفته و بعد اقدامات لازم برای ازدواج صورت بگیرد. در این بین بیشترین قشری که معمولاً انگیزه‌ آن‌ها آنطور که باید مورد توجه و بررسی قرار نگرفته است، زنان هستند. باید به این موضوع توجه داشت که اگر یک زندگی بدون توجه به انگیزه‌های واقعی آغاز شود، نمی‌تواند دوام زیادی داشته باشد. در نتیجه شناخت انگیزه‌های درست و غلط از اهمیت بسزایی برخوردار است. برای آگاهی بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد کلیک کنید :

انگیزه زنان برای ازدواج

دلایل ازدواج زنان

علت ازدواج زنان

 

 

 

 

انگیزه زنان برای ازدواج

انتخاب همسر یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخاب‌هایی است که فرد باید در زندگی خود انجام دهد. از این رو یک انتخاب دقیق و حساب شده که با آگاهی بالا صورت بگیرد، می‌تواند زوجین را در شرایط خوبی قرار دهد. از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که باید قبل از ازدواج به آن پرداخته شود، انگیزه است. شاید زنان و مردان در بیشتر موارد انگیزه‌های یکسانی برای ازدواج داشته باشند، اما برخی از انگیزه‌ها برای زنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی انگیزه زنان برای ازدواج خواهیم پرداخت.

1. رشد ابعاد شخصیتی از انگیزه زنان برای ازدواج

یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های زنان برای ازدواج، رشد ابعاد شخصیتی است. رشد شخصیت مجموعه‌ای سازمان یافته از خصوصیات و جنبه‌های مختلف وجودی انسان است که زنان با ازدواج به دنبال تکامل ابعاد مختلف آن هستند. در واقع ازدواج محیط و بستر تعامل دو طرفه را برای زنان فراهم می‌کند. در این تعامل دو طرف امکان گفت‌وگو و هم اندیشی در زمینه‌های مختلف را ایجاد می‌کنند. از این رو رشد ابعاد شخصیتی زنان با ازدواج نیز رشد خوبی را خواهد داشت.

2. تأمین نیازهای عاطفی و روانی 

همه می‌دانیم که ازدواج می‌تواند نیازهای جنسی هر دو طرف را برطرف کند اما یکی از مهم‌ترین نیازهای زنان تأمین عاطفی و روانی است. در واقع نیاز به همدردی، همراهی، شنیده شدن و دیده شدن از جمله مهم‌ترین نیازهای روانی در زنان است که باید به صورت اصولی و درست پاسخ داده شود. زنان دوست دارند طرف مقابلشان آنان را درک کند و با عمق وجود شنونده صحبت‌هایشان باشد. از این رو از انگیزه‌های مهم زنان برای ازدواج تأمین نیازهای عاطفی توسط همسر است. البته این موضوع باید دو طرف باشد، اما زنان با توجه به روحیات لطیف‌تری که دارند، بیشتر به دنبال تأمین نیازهای عاطفی و روانی هستند.

3. دوستی و صمیمیت با همسر از انگیزه زنان برای ازدواج

زنان دوست دارند که فقط همسر، شوهرشان نباشند، آن‌ها نیازمند به داشتن یک دوست هستند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند که همسرشان بهترین دوستشان باشد. در واقع این طور در ذهن جامعه هضم شده که فقط زن باید نیازهای مرد را برطرف کند و در جهت آرامشش تلاش کند اما بهتر است آن طرف داستان را هم نیم نگاهی بیندازیم. زنان دوست دارند با ازدواج، همسرشان به عنوان بهترین دوستشان باشد و به همان اندازه که با دوستان همسال خود راحت هستند، با او هم راحت باشند. همانطور که می‌دانید دوستی بین زوجین از دلایل اصلی بقای یک زندگی مشترک است که هر دو باید برای حفظ آن تلاش کنند. به همین دلیلی دوستی صمیمی با همسر از جمله انگیزه‌های مهم و اولویت‌دار زنان برای ازدواج است.

4. رسیدن به منبع آرامش

از جمله انگیزه‌های دیگر زنان برای ازدواج رسیدن به منبع آرامش است. نقش آرامش دادن به یکدیگر باید دو طرفه باشد، از این رو زنان دوست دارند همانطوری که به همسرشان آرامش می‌دهند او هم در این زمینه کوتاهی نکند. هر چقدر زوجین بتوانند آرامش بیشتری برای زندگی مشترکشان فراهم کنند، پایه‌های زندگی خود را محکم‌تر خواهند کرد.

5. برطرف کردن نیاز جنسی از انگیزه زنان برای ازدواج

یکی از انگیزه‌های افراد برای ازدواج برطرف کردن نیاز جنسی در کنار سایر نیازها است. از این رو باید به این نیاز در زمان درستی پاسخ داده شود. به همین دلیل از جمله مهم‌ترین انگیزه زنان برای ازدواج رفع اصولی و درست نیاز جنسی است. فراموش نکنید که اگر بتوانید این نیاز را به خوبی برطرف کنید به پایداری زندگی مشترکتان کمک کرده‌اید.

6. مادر شدن

مادر شدن از جمله زیباترین و بهترین حسی است که زنان می‌توانند آن را تجربه کنند. حس در آغوش گرفتن فرزند دلبند و تشکیل یک خانواده با فرزندانی زیبا و دوست داشتی یکی از انگیزه‌های زنان برای ازدواج است.

برای تصمیم گیری و انتخاب مناسب حتما توصیه می‌کنیم مشاوره ازدواج دریافت کنید.

 

انگیزه‌های اشتباه برای ازدواج

در این بین انگیزه‌های اشتباهی هم برای ازدواج وجود دارد که افراد و به خصوص زنان باید در مورد آن تجدید نظر کنند. در ادامه به بررسی این انگیزه‌های غلط خواهیم پرداخت.

1. ازدواج دوستان

برخی از زنان یکی از انگیزه‌های خود برای ازدواج را متأهل شدن دوستانشان قلمداد می‌کنند. شرایط هیچ کس شبیه دیگری نیست. شاید آن‌ها با توجه به شرایطشان و در نظر گرفتن انگیزه‌های خود در زمان درستی ازدواج کرده‌اند. در حالی که شما باید زمان بهتر و دیگری را برای ازدواج خود در نظر بگیرید و هنوز نیاز دارید که بیشتر خودتان را بشناسید. به همین دلیل چشم و هم چشمی از اینکه چون دوستم ازدواج کرده و من هم باید ازدواج کنم، نمی‌تواند انگیزه درستی برای شروع زندگی مشترک باشد.

2. ممکن است شرایط بهتر ایجاد نشود

برخی فکر می‌کنند اولین فردی که سر راهشان قرار گرفت، همان مرد رویاهایشان است. از این رو به این باور اعتقاد دارند که باید با اولین خواستگار ازدواج کرد چون مورد بهتری هرگز پیدا نخواهد شد. از این رو بدون تفکر، بررسی شرایط و شناخت نسبت به فرد مورد نظر ازدواج می‌کنند و حاصل آن طبیعتاً تنش و در نهایت طلاق خواهد بود. به همین دلیل باور به این افکار نمی‌تواند انگیزه مناسبی برای ازدواج باشد.

3. تأمین نیازهای مالی از انگیزه اشتباه زنان برای ازدواج

برخی دیگر فقط به این عقیده ایمان دارند که ازدواج باید برای برطرف کردن تأمین مالی از طرف فرد مقابل باشد. از طرفی با این تفکر نیازهای دیگر خود را نادیده می‌گیرند و وقتی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند می‌فهمند که پول نتوانسته آن‌ها را خوشبخت کند. طبیعتاً پول و تأمین مالی در زندگی مهم است اما اگر انگیزه کسی از ازدواج فقط مسئله مالی باشد، این ازدواج نمی‌تواند به جای خوبی ختم شود. وقتی بتوانید قبل از ازدواج خودتان درآمد کسب کنید، آن وقت متوجه خواهید شد که پول در کنار سایر عوامل می‌تواند انگیزه مناسبی برای ازدواج باشد و نباید به عنوان تنها انگیزه مطرح شود.

 

سخن پایانی…

ازدواجی که سالم و با انگیزه‌های اصولی آغاز شود می‌تواند از ما فردی مسئولیت‌پذیر، متعهد و وفادار بسازد. با ازدواج می‌توانیم خوشبخت شویم به شرطی که دلایلی که برای آن در نظر می‌گیریم در جهت رشد و تعالی ما باشد. بنابراین از همین حالا روی انگیزه‌های خود برای ازدواج بیشتر تأمل فرمایید.

 

سؤالات متداول

چگونه بفهمیم که انگیزه‌هایی که داریم برای ازدواج مناسب هستند؟

می‌توانید با کمک یک روانشناس به این موضوع پی ببرید که انگیزه‌هایی که در ذهن دارید برای ازدواج مناسب است یا خیر.

آیا پر کردن خلاء تنهایی می‌تواند انگیزه مناسبی برای ازدواج باشد؟

اگر این موضوع دلیل اصلی شما برای ازدواج است، نشان می‌دهد که شما دچار کمبود اعتماد به نفس هستید. در واقع شاید شما فکر می‌کنید به تنهایی نمی‌توانید از پس کارهایتان برآیید و احساس بی کفایتی می‌کنید، به همین دلیل ازدواج را به عنوان راه چاره انتخاب می‌کنید. بهتر است با مراجعه به مشاوره روی سطح اعتماد به نفس خود کار کنید و بعد دوباره در مورد انگیزه‌های ازدواج خود تصمیم گیری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انگیزه زنان برای ازدواج می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

 

منبع » انگیزه زنان برای ازدواج



:: برچسب‌ها: علت ازدواج زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ارگاسم زنان یا تجربه اوج لذت جنسی توسط آن‌ها از جمله مسائلی است که عموم مردم اغلب اطلاعات دقیقی در مورد آن ندارند. همین مسئله می‌تواند رضایت جنسی افراد را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش عملکرد جنسی شود. در حالی که افزایش آگاهی در مورد تجربه ارگاسم در زنان و چگونگی ایجاد آن، به زوجین کمک می‌کند تا بتوانند رابطه جنسی خود را در مسیر بهتری هدایت کرده و لذت بیشتری را برای هر دو طرف رقم بزنند. ما در این مقاله به توضیحات بیشتری در مورد علائم ارگاسم در زنان پرداخته‌ایم و راهکارهایی ارائه کرده‌ایم که می تواند رسیدن به ارگاسم را برای زنان تسهیل نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ارگاسم زنان 

نشانه های ارگاسم زنان

علائم ارگاسم زنان

 

 

انواع ارگاسم در زنان چگونه است؟

ارگاسم به تجربه بالاترین حالت از لذت جنسی و رهایی از همه تنش‌های ناشی ازآن گفته می‌شود. این تجربه معمولا در مردان و زنان متفاوت است به طوری که ارگاسم در مردان اغلب با تجربه اجتناب ناپذیر انزال همراه می‌شود. اما در بانوان نوعی انقباض در عضلات واژن اتفاق می‌افتد که می‌تواند با علائم جسمانی دیگری نظیر افزایش ضربان قلب و فشار خون نیز همراه باشد. ارگاسم زنان بر اساس اینکه تحت تاثیر تحریک چه ناحیه‌ای ایجاد شده است به دو دسته کلی واژینال و کلیتورال تقسیم می‌شود.

ارگاسم واژینال به وضعیتی گفته می‌شود که زن از طریق فرایند دخول و با تحریک داخلی واژن به اوج لذت جنسی می‌رسد. اما ارگاسم کلیتورال زمانی اتفاق می‌افتد که زن از طریق تحریک نواحی بیرونی و به خصوص ناحیه کلیتوریس بیشترین لذت جنسی را تجربه نماید. البته ممکن است علاوه بر این دو حالت ارگاسم زنان در شرایط دیگری نیز تجربه شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تحریک و لمس نوک سینه‌ها، تجربه ارگاسم در خواب یا در حین انجام فعالیت‌های ورزشی خاص اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید : ارتباط صحیح با همسر 

 

ارگاسم زنان و جایگاه آن در مراحل برانگیختگی جنسی

از نظر فیزیولوژیکی، برانگیختگی جنسی در انسان چند مرحله دارد که موارد زیر را در بر می‌گیرد:

– تحریک: زمانی که برانگیختگی جنسی در بدن آغاز می‌شود.

– نقطه اوج: زمانی که تحریکات ادراک شده به بالاترین سطح خود می‌رسند.

– ارگاسم: که باعث تجربه احساس شدید لذت می‌شود.

– فروکش: که در آن تحریکات جنسی کاهش پیدا می‌کنند.

در نتیجه رسیدن به ارگاسم یکی از 4 مرحله اصلی برانگیختگی جنسی در مردان و زنان است. با این حال این تجربه برای زنان تا حد زیادی به کیفیت مراحل قبل بستگی دارد. در واقع زنان اغلب بدون دریافت تحریکات کافی یا پیش نوازی‌های مناسب، نمی‌توانند ارگاسم را تجربه کنند. در مقابل جالب است بدانید زنان درست پس از مرحله فروکش می‌توانند ارگاسم دیگری را تجربه کنند اما مردان برای دست یابی به این امر به مدت زمان خاصی پس از فروکش نیاز دارند. برای آشنایی بیشتر با راه های شناخت بدن همسر خود کلیک کنید.

 

علائم تجربه ارگاسم در زنان

بسیاری از مردان تمایل دارند که علائم رسیدن به ارگاسم را بشناسند تا به این ترتیب از تجربه اوج لذت جنسی از جانب همسرشان در طول سکس اطمینان خاطر کسب کنند. از جمله این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. علائم جسمی

زنان در حین رسیدن به ارگاسم در یک بازه زمانی کوتاه از نظر فیزیولوژیکی دست خوش تغییرات مختلفی می‌شوند که به شما نشان می‌دهند اوج لذت جنسی را تجربه می‌کنند. از جمله مهم‌ترین علائم جسمانی که در طول ارگاسم بروز می‌یابند، باید به موارد زیر اشاره کرد:

– تند شدن سرعت تنفس

– بالارفتن ضربان قلب

– افزایش دمای بدن

– سفت شدن نوک سینه‌ها

2. علائم هیجانی

در حین رسیدن به ارگاسم اغلب زنان دست خوش هیجانات شدیدی می‌شوند که می‌تواند در قالب احساسات گوناگونی خود را نشان دهد. برای مثال این هیجان زدگی می‌تواند موجب گریه کردن بی دلیل همسرتان شود. در این شرایط بسیار اهمیت دارد که بتوانید آرامش خود را حفظ نمایید و به همسرتان نشان دهید او را درک می‌کنید. قضاوت کردن، سرزنش یا تمسخر زن بابت احساساتی که در حین تجربه ارگاسم از خود نشان می‌دهد، کیفیت روابط جنسی را کاهش داده و در نهایت موجب کاهش عملکرد او در این زمینه شود.

3. علائم رفتاری

علائم رفتاری به الگوهای رفتاری خاص و منحصر به فردی گفته می‌شود که هرکس پس از رسیدن به ارگاسم تمایل به انجام آن دارد. برای شناختن این علائم لازم است که بیشتر در واکنش‌های همسرتان دقیق شوید و ببینید معمولا پس از رسیدن به اوج اذت جنسی چه واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهد. برای مثال برخی زنان بعد از تجربه ارگاسم به خواب می‌روند یا برخی دیگر تمایل دارند همسر خود را در آغوش بگیرند.

 

بیشتر بخوانید : آشنایی با بدن زنان

 

کمک به تجربه ارگاسم در زنان

برای اینکه زنان بتوانند بیشترین لذت را از رابطه جنسی ببرند و همراه با همسرشان ارگاسم را تجربه نمایند، کمک گرفتن از برخی راهکارها می‌تواند موثر باشد. ما در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

1. طولانی کردن مدت رابطه جنسی

بررسی‌ها نشان می‌دهند زنان برای رسیدن به اوج لذت جنسی نسبت به مردان به زمان بیشتری نیاز دارند. در نتیجه لازم است کمی به همسرتان فرصت دهید و به رابطه جنسی به عنوان یک فرایند مکانیکی کوتاه مدت نگاه نکنید. کمی طولانی‌تر کردن رابطه جنسی از طریق معاشقه و پیش نوازی بیشتر می‌تواند فرصت کافی را برای تجربه ارگاسم در اختیار زن قرار دهد و او را به لذت بیشتری برساند.

2. صحبت کردن در مورد خواسته ها و نیازهای جنسی

بسیار اهمیت دارد که بتوانید در مورد خواسته‌ها و نیازهای جنسی خود به طور واضح و شفاف با یکدیگر صحبت کنید. زمان‌هایی را برای بیان احساسات و نیازهای جنسی خود اختصاص دهید و بگذارید همسرتان نیز در این باره آزادانه صحبت کند. توجه داشته باشید که هرگز دیگری را به خاطر خواسته‌هایش سرزنش نکنید و هم چنین برای رفع نیازهای خود او را تحت فشار نگذارید. هرچقدر بتوانید آزادانه تر در برابر یکدیگر رفتار کنید احتمال تجربه لذت بیشتر می‌شود. در نتیجه رسیدن به ارگاسم نیز برای زن محتمل‌تر خواهد بود.

3. ابراز کلام های محبت آمیز در طول رابطه جنسی

بررسی‌ها نشان می‌دهند بسیاری از زنان از شنیدن کلام‌های محبت آمیز در طول رابطه جنسی لذت می‌برند و در این شرایط راحت‌تر به ارگاسم می‌رسند. در نتیجه بهتر است در طول رابطه جنسی این نیاز را در همسرتان بررسی کنید و در ابراز کلام‌های محبت آمیز خساست به خرج ندهید.

4. امتحان کردن پوزیشن های متنوع

بسیار اهمیت دارد که در رابطه جنسی خود همواره به صورت یک نواخت و قابل پیش بینی عمل نکنید. امتحان کردن پوزیشن‌های جنسی جدید و متنوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید واکنش‌های همسرتان را بیشتر کشف کنید و ببینید در چه وضعیتی تحریک بیشتری را احساس می‌کند.

5. کار کردن بر بهبود رابطه عاطفی

عملکرد جنسی بسیاری از بانوان تحت تاثیر کیفیت رابطه عاطفی آنان قرار دارد. در نتیجه برای اینکه به تجربه اوج لذت جنسی در همسرتان کمک کنید، بهتر است به رابطه خود بیرون از بستر نیز دقت داشته باشید و تلاش کنید کیفیت ارتباط عاطفی‌تان را نیز بالا ببرید.

 

سوالات متداول

– آیا ناتوانی در رسیدن به ارگاسم اختلال است؟

بله، عدم تجربه ارگاسم یکی از اختلالات جنسی شایع در بین بانوان است که عملکرد آن‌ها را در رابطه زناشویی تحت تاثیر قرار می‌دهد. امروزه روان شناسان متخصص در حیطه سکس تراپی به کمک روش‌های مختلفی از جمله درمان شناختی رفتاری می‌توانند به افراد کمک کنند تا این مشکل را برطرف نمایند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

– آیا ممکن است ناتوانی در رسیدن به ارگاسم ناگهانی ایجاد شود؟

اختلال ارگاسمی به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود. در نوع اولیه فرد هرگز ارگاسم را تجربه نکرده است اما در نوع ثانویه فرد پس از تجربه یک دوره عملکرد طبیعی دیگر نمی‌تواند ارگاسم را تجربه کند. این شرایط می‌تواند به طور ناگهانی و به دلیل تجربه مسائلی نظیر تنش زیاد در رابطه ایجاد شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارگاسم زنان می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

 

منبع : ارگاسم زنان 



:: برچسب‌ها: ارگاسم زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 816
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره تلفنی با موبایل از جمله خدمات روانشناسی فوری محسوب می‌شود که به شما کمک می‌کند در مواجهه با بحران‌ها و مشکلات مختلف در هرجا که هستید با یک متخصص تماس گرفته و از او در مورد حل مسائل خود مشورت بگیرید. برخی از خطوط تلفنی تنها برای شماره‌های ثابت طراحی شده‌اند اما مشاوره تلفنی با موبایل محدودیت‌ها را از میان برداشته و شما می‌توانید در هر زمان و مکانی با مشاورین مکالمه داشته باشید. همچنین مشاوره تلفنی با گوشی همراه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در زمینه‌های مختلفی اعم از خانواده، اعتیاد، جنسی و… سوالات خود را مطرح نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خدمات تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید : 

مشاوره تلفنی با موبایل

مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی موبایل

مشاور تلفنی 

 

 

 

 

مشاوره تلفنی با موبایل

برخی از مراکز مشاوره تنها دارای خطوطی هستند که تماس گرفتن با آن‌ها تنها از طریق تلفن ثابت امکان پذیر است. این امر بسیاری از مراجعان را محدود کرده و باعث می‌شود آن‌ها در مواقع بحرانی یا زمانی که شرایط صحبت کردن در خانه وجود ندارد از دریافت خدمات مشاوره محروم بمانند. در مقابل، مشاوره تلفنی با گوشی همراه به شما این امکان را می‌دهد که از هرجایی از طریق خط موبایل خود با مشاورین تماس گرفته و در مورد مشکلات خود از آن‌ها کمک بگیرید. جهت آشنایی بیشتر با مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

مزایای مشاوره تلفنی با موبایل

مشاوره تلفنی با گوشی همراه مزایای مختلفی دارد که می‌تواند نسبت به مراجعه حضوری برای بسیاری از افراد ارجحیت داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

صرفه جویی در وقت

بسیاری از افراد در برخی مناطق کشور به مراکز مشاوره معتبر دسترسی ندارند و یا حتی در صورت دسترسی به دلیل مشغله‌های روزمره وقت این را ندارند که به صورت حضوری به درمانگران مراجعه کنند. مشاوره تلفنی با موبایل با برداشتن این مانع به شما کمک می‌کند از هرجای کشور با بهترین و معتبرترین مراکز تماس بگیرید و در مورد مشکلات خود با روانشناسان یا مشاوران متخصص گفت‌وگو کنید. 

صرفه جویی در هزینه‌ها

رفت‌وآمدهای حضوری، هزینه‌های اضافه‌ای را به مراجعین تحمیل می‌کند که همین امر می‌تواند شما را از مراجعه منصرف کند یا باعث شود دائماً این مسئله را پشت گوش بیاندازد؛ اما در مراجعه تلفنی می‌توانید در این زمینه نیز صرفه جویی کرده و نگرانی‌های مالی خود را کاهش دهید.

دسترسی همیشگی

در مراجعه حضوری شما همواره با محدودیت‌های زمانی خاصی روبه‌رو هستید. درمانگران همیشه در دفتر کار خود حضور ندارند و در نتیجه نمی‌توانید هر زمان به آن‌ها مراجعه نمایید؛ اما در مشاوره تلفنی با موبایل، قادر هستید در هر زمان با خطوط در نظر گرفته شده تماس بگیرید و در مورد مشکلات خود یا بحران‌های پیش رو با روانشناسان و مشاوران صحبت نمایید.

آزادی بیشتر در بیان مسائل

مراجعه به روانشناس و مشاور برای بسیاری از افراد آسان نیست. برای مثال برخی افراد در حضور روانشناس احساس معذب بودن می‌کنند و نمی‌توانند آزادانه مسائل خود را مطرح کنند. هرچقدر مشکلات شخصی‌تر و خصوصی‌تر باشند چالش‌ها بر سر مراجعه به روانشناس بیشتر خواهد شد. در این شرایط مشاوره تلفنی به شما کمک می‌کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید و برای صحبت کردن با یک درمانگر مقاومت کمتری را نشان دهید. 

موضوعات جلسات مشاوره تلفنی با موبایل

جلسات مشاوره تلفنی با موبایل نسبت به جلسات مشاوره حضوری هیچ گونه محدودیتی در مورد موضوعات مطرح شده ندارند. از جمله این موضوعات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– مشاوره در حوزه کودک و نوجوان

– مشاوره پیش از ازدواج، مشکلات مرتبط با همسر و مسائل زناشویی 

– درگیری با اختلالات جنسی نظیر زودانزالی، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم یا بی‌میلی جنسی

– وجود تنش و تعارض در خانواده و ناتوانی در برقراری ارتباط درست با اعضا 

– درمان انواع اختلالات روانشناسی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و … 

– مشاوره گرفتن در زمینه‌هایی نظیر تحصیل یا شغل 

نحوه کمک گرفتن از مشاوره تلفنی با موبایل

برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی با موبایل تنها کافی است با شماره‌های ثبت شده در سایت تماس بگیرید و درخواست ارائه خدمات خارج از سامانه را بدهید. پس از این با مشخص کردن حوزه مشکل خود و پرداخت هزینه در طی کوتاه‌ترین زمان می‌توانید با مشاورین متخصص در حوزه مد نظر خود تماس حاصل کرده و از آن‌ها در این باره کمک بگیرید.

سؤالات متداول

– آیا می‌توان پس از جلسات تلفنی از خدمات مراجعه حضوری نیز استفاده کنیم؟

بله در صورتی که احساس کنید در جلسات مشاوره حضوری می‌توانید از مزایای بیشتری برخوردار شوید می‌توانید روند جلسات را تغییر داده و از مرکز نوبت جلسات حضوری دریافت نمایید.

منبع : مشاوره تلفنی با موبایل



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی با موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره ترک اعتیاد تلفنی از جمله خدمات درمانی بسیار مفیدی است که می‌تواند به افراد درگیر سوءمصرف مواد و خانواده آن‌ها کمک کند چرا که بسیاری از افراد به دلیل ترس از آبرو و دلایلی مشابه برای مدت‌های طولانی اعتیاد خود یا عزیزانشان را پنهان می‌کنند. همین امر باعث می‌شود زمانی برای ترک مراجعه کنند که اعتیاد شدت یافته و آسیب‌های زیادی پدید آمده است. مشاوره ترک اعتیاد تلفنی به شما این امکان را می‌دهد که موانع گفته شده را از پیش روی خود بردارید و آزادانه‌تر مشکل خود را مطرح کنید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد مشاوره ترک اعتیاد تلفنی پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات کامل‌تر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید :

مشاوره ترک اعتیاد تلفنی

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد

مشاوره اعتیاد تلفنی

مشاوره تلفنی اعتیاد

 

 

 

 

 

مشاوره ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره اعتیاد نوعی از خدمات روانشناسی است که در مورد مسائلی نظیر علائم اعتیاد، علائم محرومیت از مواد، انواع روش‌های درمانی نوین در زمینه ترک و راهکارهای ناکارآمد در این زمینه به شما اطلاعات می‌دهد. همچنین شما به کمک جلسات مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید علل و ریشه‌های روانی درگیری با اعتیاد را بشناسید و روشی را برای درمان انتخاب نمایید که بیشترین تناسب را با مشکلاتتان دارد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

لزوم کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد

بسیاری از افراد به دلیل استفاده از روش‌های منسوخ شده در ترک اعتیاد مکررا در کنار گذاشتن مواد مخدر شکست می‌خورند و همین امر با تخریب اعتماد به نفس آن‌ها به مرور باعث می‌شود اعتیادشان شدت بگیرد و هرچه بیشتر در این مشکل فرو بروند. این در حالی است که امروزه روش‌های نوینی برای ترک اعتیاد ابداع شده‌اند که به افراد کمک می‌کنند به طور بنیادی ریشه‌های گرایش به مصرف مواد را در خود بشناسند و بتوانند به طور موثر فرایند درمان را طی کنند.

از جمله این روش‌ها می‌توان به درمان‌های دارویی نظیر متادون درمانی و انواع درمان‌های روانشناختی نظیر رواندرمانی فردی، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. اگر شما بتوانید از ابتدا راه درستی را برای ترک انتخاب کنید می‌توانید از آسیب‌های شدیدتر اعتیاد پیشگیری کرده و راحت تر وابستگی خود را از بین ببرید. جهت شروع درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

مشاوره ترک اعتیاد تلفنی

مطرح کردن مشکل اعتیاد با یک متخصص برای همه افراد کار آسانی نیست. برخی افراد از ترس آبرو یا به خاطر ترس از قضاوت شدن مدت‌های طولانی مشکل خود را پنهان کرده و همین باعث می‌شود که اعتیادشان به مرور زمان شدت بسیاری پیدا کند. گزینه مشاوره اعتیاد تلفنی این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد که راحت تر بر این مشکل غلبه کنند و به موقع برای دریافت مشاوره تخصصی اقدام نمایند. این جلسات از نظر ساختار و محتوا فرقی با جلسات حضوری ندارند و می‌توانند تا حد زیادی فرایند درمان اعتیاد را تسهیل بخشند.

مزیت‌ها و محدودیت‌های مشاوره ترک اعتیاد تلفنی

مشاوره ترک اعتیاد در حالت عادی می‌تواند با حضور سایر افراد درگیر اعتیاد یا با حضور اعضای خانواده برگزار شود. در حالی که در جلسات مشاوره تلفنی این امکان وجود ندارد با این حال مزیت‌های این روش نسبت به محدودیت‌های آن بسیار بیشتر است. برای مثال شما از هرجای کشور می‌توانید با بهترین متخصصان تماس بگیرید و از جدیدترین متودهای ترک اعتیاد مطلع شوید. این امر باعث می‌شود که در اموری نظیر وقت و هزینه نیز صرفه جویی کنید و از پرداختن به روش‌های محکوم به شکست اجتناب نمایید.

ملاک‌های انتخاب مراکز مشاوره ترک اعتیاد تلفنی

اعتیاد یکی از شدیدترین آسیب‌های روانی و اجتماعی است که می‌تواند پیامدهای بسیار زیادی را برای فرد و اطرافیان او به همراه بیاورد. اگر افراد نتوانند راهنمای درستی در مسیر ترک برای خود انتخاب کنند ممکن است درگیر شکست‌های مکرر شوند و همین امر با تضعیف اعتماد به نفس، اعتیاد آن‌ها را شدت ببخشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که بتوانید از افراد متخصص و مطلعی کمک بگیرید و از مشورت گرفتن با افراد غیرکارشناس خودداری نمایید. بسیاری از افراد ممکن است به بهانه ترک اعتیاد شما را به مصرف موادی ترغیب نمایند که باعث وابستگی هرچه بیشتر شما شده و اوضاع را وخیم تر کند. در نتیجه لازم است حتما در این زمینه هوشیار باشید.

برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد از متخصصین حرفه‌ای لازم است با مراکز مشاوره‌ای تماس بگیرید که از نهادهایی نظیر بهزیستی یا سازمان نظام روانشناسی مجوز رسمی برای فعالیت داشته باشند. روانشناسان، مشاوران و مددکاران دوره دیده در زمینه اعتیاد از جمله متخصصینی هستند که در این مراکز می‌توانند به شما خدمات رسانی کنند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو با دارا بودن کادری مجرب و تایید شده به شما خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

– آیا برای ترک اعتیاد حتما باید از روش‌های بستری و قرنطینه استفاده کرد؟

امروزه در اکثر موارد متخصصان روش‌های سرپایی برای ترک اعتیاد را پیشنهاد می‌دهند. در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از مشاوره تلفنی و در منزل نیز ترک اعتیاد را شروع کنید. با این حال در برخی شرایط نظیر وقتی که فرد در خانه از حمایت چندانی برخوردار نسیت یا مشکلات پزشکی خاصی وجود دارد ممکن است روش‌های بستری ارجحیت پیدا کنند. برای تصمیم گیری در این زمینه لازم است با یک متخصص در این زمینه مشورت کرده و مسائلی نظیر نوع ماده مصرفی، میزان، مدت مصرف و مشکلات جسمانی خود را با او در میان بگذارید.

– من فکر می‌کنم پسر نوجوانم درگیر مواد شده اما نمی‌دانم چگونه این موضوع را با او در میان بگذارم ؟

دوران نوجوانی برهه حساسی است. اگر نتوانید در این دوران تعاملات مناسبی با فرزندتان برقرار کنید ممکن است بحران‌ها و تنش‌های متعددی در خانواده تان پدید آید. به همین خاطر اگر احساس می‌کنید فرزندتان درگیر اعتیاد شده ابتدا باید با یک متخصص مشورت کنید و علائمی که باعث شده شما به اعتیاد مشکوک شوید را با او در میان بگذارید. توجه داشته باشید که هرگز نباید بی گدار به آب بزنید و ناگهان فرزندتان را به اعتیاد متهم نکنید.

منبع :  

مشاوره اعتیاد تلفنی



:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ب 2 یا بوپرنورفین یکی از داروهای مخدر است که معمولاً برای کاهش دردهای شدید تجویز می‌شود. همچنین از این دارو در مراکز ترک اعتیاد نیز استفاده می‌شود. بوپرنورفین می‌تواند عوارض و دردهای ناشی از ترک داروهای افیونی مثل تریاک یا هروئین را کاهش دهد و تا حدودی میل به مصرف مجدد این مواد را نیز مهار می‌کند و از این طریق زمان بیشتری را در اختیار فرد قرار می‌دهد که آگاهانه با اعتیاد و وسوسه خود، مبارزه کرده و سبک زندگی مناسب‌تری را انتخاب نماید. با این حال مصرف طولانی مدت این دارو باعث بروز نشانه‌های اعتیاد در فرد خواهد شد. از آن جا که تداخل دارویی ب2 بسیار خطرناک است باید پیش از شروع مصرف در ارتباط با شیوه و مدت مصرف آن از یک پزشک و متخصص ترک اعتیاد کمک بگیرید تا در آینده دچار مشکلات نشوید. در ادامه به طور کامل درباره بوپرنورفین صحبت خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

ب 2 یا بوپرنورفین

داروی ب 2 یا بوپرنورفین

اعتیاد ب 2 یا بوپرنورفین

نشانه های اعتیاد به ب 2 یا بوپرنورفین

علاپم اعتیاد به ب 2 یا بوپرنورفین

عوارض اعتیاد به ب 2 یا بوپرنورفین

 

 

 

 

داروی ب 2 یا بوپرنورفین

داوری بوپرنورفین (buprenorphine) یا ب 2 که با نام تجاری سوبوتکس (subutex) نیز در بازار موجود است یکی از انواع داروهای مخدر و از خانواده اپیوئیدها یا داروهای افیونی مثل تریاک و هروئین می‌باشد. در مراکز درمانی از این دارو در مقدار و دوز کنترل شده برای کاهش دردهای متوسط تا شدید استفاده می شود. 

در سال 2002 میلادی اداره غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که می‌توان از این دارو در مراکز ترک اعتیاد استفاده کرد؛ زیرا همانطور که گقته شد بوپرنورفین به خوبی می‌تواند علائم ترک در بیماران دارای سوءمصرف مواد افیونی را کاهش دهد. با این حال بنا به نظر اداره غذا و دارو آمریکا، ترک اعتیاد نیازمند یک کار تیمی از جانب متخصصان پزشکی، روانپزشکی، روانشناسی و مددکاران است و دارو صرفاً جزئی از این فعالیت گروهی به حساب می‌آید. در نتیجه اگر شما یا اطرافیان قصد استفاده از این دارو برای ترک مواد مخدر را دارید بهتر است این موضوع را زیر نظر یک تیم درمانی قابل اعتماد به انجام برسانید تا در آینده دچار مشکلات بیشتری مثل اعتیاد به بوپرنورفین نباشید.

اعتیاد به بوپرنورفین ( ب 2 )

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از بیماران درگیر با اعتیاد به بوپرنورفین از این دارو برای کاهش نشانه‌های ترک سایر مواد مخدر استفاده نکرده‌اند و از ابتدا به همین دارو، اعتیاد پیدا می‌کنند. برای مثال ممکن است در طی یک بیماری شدید و برای کاهش درد بوپرنورفین استفاده شده باشد و به تدریج وابستگی به این دارو در فرد ایجاد شود. بوپرنورفین بیشترین تأثیر اعتیادآوری را در افرادی که پیش‌ازاین سابقه مصرف مواد افیونی را نداشته‌اند، ایجاد خواهد کرد. 

تقریباً تمامی داروهای افیونی این ویژگی را دارند که مصرف آن‌ها باعث ایجاد تغییراتی در مغز فرد می‌شود و بدون استفاده از دارو، مغز توانایی فعالیت مناسب خود را از دست می‌دهد. در نتیجه این موضوع، فرد برای رسیدن به شرایط نرمال مجبور به استفاده دائم از این دارو و به عبارتی اعتیاد به آن است. از این رو به جای اقدامات خودسرانه حتما برای ترک اعتیاد به مراکز مربوطه مراجعه نمایید.

علائم اعتیاد به بوپرنورفین ( ب 2 )

بر اساس یافته‌های روانشناسان، سه ویژگی که به آن‌ها مثلث اعتیاد نیز گفته می‌شود در اکثر بیماران درگیر با سوءمصرف مواد مخدر دیده می‌شود. در صورتیکه هریک از این علائم را در خود یا اطرافیانتان مشاهده می‌کنید بهتر است هرچه سریع‌تر با یک متخصص در زمینه اعتیاد به مواد مخدر صحبت کنید. جهت اطلاع از اقدامات لازم از مشاوره روانشناسی ذهن نو بهره مند شوید.

بالا رفتن تدریجی میزان مصرف

به‌تدریج و با استفاده از یک ماده مخدر، بدن و مغز فرد نسبت به دارو مقاومت پیدا می‌کند. زمانی که این مقاومت در فرد ایجاد می‌شود وی احساس خواهد کرد که با مصرف میزان قبلی دارو به اندازه سابق احساس لذت نخواهد کرد. در نتیجه میزان مصرف را افزایش می‌دهد. بالابردن دوز مصرفی ماده اعتیادآور، اصلی‌ترین نشانه بروز تحمل در فرد است.

مشکلات جسمی یا روحی در صورت عدم مصرف

دومین نشانه بروز اعتیاد به یک ماده در بیمار این است که فرد در صورت مصرف کمتر از دوز همیشگی یا طولانی شدن فاصله زمانی بین دو مصرف، احساس ناخوشایندی را چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ جسمی تجربه می‌کند. با توجه به نوع ماده مصرفی، وجود علائم جسمی یا روانی و نشانه‌های هریک می‌تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به یک ماده مخدر خاص، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

تلاش برای جست و جو و مصرف مواد مخدر

آخرین نشانه‌ای که در فرد بروز پیدا می‌کند و بیش از همه به چشم اطرافیان نیز می‌آید این است که بیمار تلاش بسیاری را برای پیدا کردن و مصرف ماده مورد نظرش انجام می‌دهد. آن‌ها ممکن است بسیاری از وظایف و فعالیت‌های خود را کنار بگذارند و به جای آن به دنبال ماده مورد نظرشان باشند.

نشانه‌های اعتیاد به بوپرنورفین ( ب 2 )

بوپرنورفین همانند سایر داروهای افیونی علاوه بر روان و مغز بیمار جسم را نیز درگیر می‌کند. به همین خاطر نشانه‌های اعتیاد به این دارو به دو دسته نشانه‌های جسمی و روانی تقسیم می‌شود که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم در خود یا اطرافیانتان برای اطلاع از وضعیت سلامت یا اعتیاد با یک متخصص مشورت نمایید، مشاوره تلفنی به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان با متخصصان مربوطه صحبت نمایید. در ادامه توجه داشته باشید که تمامی این علائم باهم در یک فرد بروز پیدا نمی‌کند و ممکن است تنها برخی از آن‌ها دیده شود. 

نشانه‌های جسمی اعتیاد به بوپرنورفین

  • سرگیجه
  • تاری دید
  • از دست دادن اشتها
  • احساس درد یا سوزش در معده
  • حالت تهوع و استفراغ
  • مشکلات تنفسی
  • احساس خستگی و بی حالی

نشانه‌های روانی اعتیاد به بوپرنورفین

  • مشکلات مربوط به خواب به‌ویژه بی‌خوابی
  • احساس افسردگی
  • ضعف در تمرکز
  • مشکلات حافظه

نشانه‌های ترک بوپرنورفین

درصورتی که فرد به این دارو اعتیاد پیدا کرده باشد با کاهش دوز مصرفی یا کنار گذاشتن مصرف دارو نشانه‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که به معنای تمایل بدن برای مصرف مجدد می‌باشد. علیرغم اینکه بوپرنورفین نسبت به سایر داروهای افیونی ضعیف‌تر است با این حال اعتیاد به این ماده برای مدت بیشتری فرد را درگیر می‌کند و نشانه‌های ترک برای مدت طولانی‌تری نسبت به سایر مواد افیونی در بدن باقی خواهد ماند. برخی از این نشانه‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • حالت تهوع و استفراغ
  • احساس درد و کوفتگی عضلانی
  • بی‌خوابی
  • مشکلات مربوط به تمرکز
  • سردرد
  • اسهال
  • تب
  • لرزش
  • اضطراب
  • افسردگی
  • تغییرات خلقی
  • تحریک‌پذیری
  • وسوسه بیش‌ازحد برای مصرف

نشانه‌های مسمومیت با بوپرنورفین

در صورت مصرف بیش از حد این دارو، علائم مسمویت در فرد ظاهر می‌شود که با توجه به میزان مصرف می‌تواند نشانه‌های مختلفی را شامل شود. با توجه به خطرناک بودن بروز این نشانه‌ها بهتر است هرچه سریع‌تر بیمار را به یک مرکز درمانی انتقال دهید. نشانه‌های مسمومیت با این دارو می‌تواند شامل علائم زیر باشد.

  • سرد شدن پوست بدن
  • آهسته شدن ریتم تنفسی
  • کاهش سطح هوشیاری
  • غش
  • کما و یا مرگ

درمان اعتیاد به بوپرنورفین ( ب 2 )

یک اشتباه رایج برای رهایی از اعتیاد به بوپرنورفین این است که بیماران به یک باره میزان مصرف خود را به صفر می‌رسانند. این کار علاوه بر خطرات جسمی که می‌تواند به همراه داشته باشد، معمولاً نتیجه موفقیت آمیزی نیز به همراه نخواهد داشت؛ زیرا علائم جسمی با شدت ظاهر شده و دیر یا زود فرد را به مصرف مجدد برای رهایی از علائم سوق می‌دهند. بهتر است در این زمینه با یک متخصص مشورت کنید و درمان را زیرنظر وی شروع کنید. به طور غالب رهایی از اعتیاد به بوپرنورفین دو مرحله دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

مرحله سم زدایی

در این مرحله بیمار زیر نظر پزشک، میزان مصرف دارو را به تدریج کاهش می‌دهد تا جایی که به صفر برسد. معمولا در شدیدترین حالت‌های اعتیاد به این دارو این مرحله برای حدود یک ماه طول خواهد کشید. با پایان مرحله سم زدایی نشانه‌های جسمی مربوط به ترک نیز در فرد از بین خواهد رفت.

مرحله بازپروری

اگرچه علائم جسمی ترک بوپرنورفین با پایان سم زدایی تمام می‌شود اما نشانه‌های روانی برای مدت طولانی تری باقی مانده و نیاز به توجه جدی دارند. بروز دوره‌های افسردگی می‌تواند یکی از این مشکلات باشد که ممکن است برای چندین ماه نیز به طول بیانجامد. با شدت پیدا کردن این بیماری ممکن است فرد اقدام به خودکشی یا آسیب زدن به خود کند. به همین خاطر پیگیری جلسات بازپروری و دریافت مشاوره از متخصصین روانشناسی اهمیت بسیاری دارد. در طی این جلسات آگاهی بیمار نسبت به مواد مخدر و دلایل اعتیاد افزایش پیدا می‌کند و درنتیجه احتمال روی آوردن مجدد به مواد مخدر کاهش می‌یابد.

علاوه بر این استفاده از جلسات گروه درمانی و آشنایی با افرادی که در شرایط مشابه به سر می‌برند باعث وجود این باور در بیمار می‌شود که تنها او با این مشکل دست و پنجه نرم نمی‌کند. آموزش تکنیک‌های مدیریت هیجانات، یادگیری فعالیت‌های سازنده و بهبود مشکلات خلقی از سایر مزایای این جلسات هست.

سؤالات متداول

آیا مصرف بوپرنورفین بهتر از متادون است؟

به طور کلی بوپرنورفین نسبت به متادون ضعیف‌تر است و احتمال بروز نشانه‌های ناخوشایند در مصرف آن کمتر از متادون است اما تجویز هریک از این داروها می‌بایست با نظر متخصصین انجام بگیرد. جهت آشنایی با قرص و اعتیاد به متادون کلیک کنید.

 

منبع : ب ۲ یا بونورفین



:: برچسب‌ها: علائم اعتیاد به ب 2 یا بوپرنورفین ,
:: بازدید از این مطلب : 728
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره ترک اعتیاد چیست و چه کمکی به افراد درگیر مصرف مواد می‌کند؟ امروزه روش‌های سنتی در ترک اعتیاد نظیر استفاده از راهکارهای اجباری و زوری منسوخ شده‌اند. در ازای این‌ها روش‌های نوینی توسط متخصصین ابداع شده‌اند که به بیماران کمک می‌کنند در مسیر ترک رنج کمتری را تحمل کرده و پرهیز طولانی‌تری را تجربه نمایند. از جمله این روش‌ها می‌توان به انواع درمان‌های دارویی و روانشناختی اشاره کرد. با این حال استفاده سر خود از روش‌های ترک هرگز توصیه نمی‌شود. لازم است قبل از تصمیم گیری و انتخاب روش درمان از یک متخصص کمک بگیرید و مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید 

مشاوره ترک اعتیاد

دریافت مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد

مشاور ترک اعتیاد

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

مشاوره ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره ترک اعتیاد یکی از انواع خدمات مرتبط با سلامت روان است که به افراد کمک می‌کند بتوانند بهترین روش برای درمان اعتیاد را برگزینند و از محدودیت‌ها و توانمندی‌های خود در این مسیر آگاه شوند. مشاوران به شما کمک می‌کنند تا در مورد روش‌های نوین ترک اعتیاد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و متناسب با نیازهای خود روشی را برگزینید که بیش از همه می‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که روشی که برای دیگران بهترین گزینه است ممکن است برای شما کارآیی چندانی نداشته باشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که خود را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در نظر بگیرید و بتوانید راهی را برگزینید که پاسخگوی نیازها و مشکلات خاص شما باشد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد

متاسفانه با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان اعتیاد صورت گرفته بسیاری از افراد از روش‌های نوین ترک اطلاعی ندارند و از روش‌های منسوخ شده و قدیمی برای این کار استفاده می‌کنند. بستن فرد به تخت، قطع کردن ناگهانی مواد و یا بردن بیمار به کمپ‌های غیر استاندارد از جمله راهکارهایی است که معمولا در بلندمدت جواب نمی‌دهند و باعث گرایش مجدد فرد به سمت اعتیاد می‌شوند.

در واقع در همه این روش‌ها ریشه‌های اعتیاد که اغلب مسائل روانی است نادیده گرفته شده و فرد در دوران ترک تحت فشارهای روحی بسیاری قرار می‌گیرد. این فشارها در نهایت آسیب پذیری او را در برابر سوءمصرف مواد افزایش می‌دهند و منجر به عود مشکل می‌شوند. از همین رو چه برای ترک خود چه برای درمان اعتیاد عزیزانتان بسیار اهمیت دارد که ابتدا از یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت بگیرید و از انجام راهکارهای غیرمنطقی و آسیب رسان خودداری نمایید.

انواع خدمات ارائه شده در مشاوره ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد درمانگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدماتی با بالاترین سطح کیفیت به شما ارائه می دهد. در ادامه برخی از خدمات این مرکز شرح داده شده است.

آشنایی با عوامل زمینه ساز اعتیاد

برای اینکه بتوانید در مسیر ترک قدم بردارید پیش از هر چیز لازم است که ببینید چه عواملی منجر به گرایش شما به مواد شده‌اند. تا زمانی که این عوامل را نشناسید نمی‌توانید از تاثیر آن‌ها در زندگی خود بکاهید. در نتیجه با انجام کارهایی نظیر سم زدایی بازهم ممکن است به سمت اعتیاد کشیده شوید.

مشاوران ترک اعتیاد به شما کمک می‌کنند تا این عوامل را شناسایی کرده و ببینید چه فاکتورهایی در شروع اعتیاد شما تاثیر می‌گذارند. به طور کل می‌توان گفت عوامل شروع کننده اعتیاد به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند. عوامل بیرونی می‌توانند مسائلی نظیر فقر، همنشینی با دوستان مصرف کننده یا دسترسی زیاد به مواد مخدر باشند. در مقابل عوامل درونی مسائلی نظیر افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، فوران خشم و سایر موضوعات این چنینی هستند که در واقع باعث می‌شوند برای کاهش احساسات ناخوشایند خود به مواد پناه ببرید.  

ارائه مصاحبه انگیزشی از خدمات ارائه شده در جلسه مشاوره ترک اعتیاد

در بسیاری از موارد ممکن است افراد اصلا انگیزه‌ای برای ترک نداشته باشند و تنها به زور خانواده یا اطرافیان اقدام به ترک کنند. این مسئله معمولا بزرگ ترین علتی است که می‌تواند به شکست درمان بیانجامد. در این شرایط مشاوران انگیزشی به بیمار کمک می‌کنند تا بتواند آزادانه شرایط موجود را بنگرد و با جنبه‌های متعارض وجود خود آشنا شود.

در مصاحبه انگیزشی درمانگران معتقدند بیماران از نظر روانی دچار ناهم خوانی‌های ذهنی هستند که باعث می‌شود بخشی از آن‌ها میل به تغییر داشته باشد اما بخشی دیگر بخواهد همچنان به مصرف ادامه دهند. آشکارسازی این نا هم خوانی‌ها و تلاش برای حل تعارض‌ها باعث می‌شود که فرد خود برای ترک تصمیم بگیرد و از درون برای بهبودی احساس نیاز کند. این امر کمک می‌کند تا در صورت دریافت درمان بهبودی موفقیت آمیزتری نیزحاصل شود.

آشنایی با انواع روش‌های ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید با انواع روش‌هایی که امروزه برای درمان اعتیاد به کار می‌رود آشنا شوید و مزایا و محدودیت‌های هریک از آن‌ها را بشناسید. برای مثال بسیاری از افراد از ترس دردهای جسمانی ناشی از قطع مواد برای ترک اقدام نمی‌کنند و در واقع از آن می‌هراسند. در این شرایط مشاوران ترک اعتیاد می‌توانند شما را با روش‌های دارو درمانی که علائم ترک را کاهش می‌دهند آشنا کنند و به شما در مورد نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات بدهند.

همچنین ممکن است با وجود سم زدایی بازهم احساس وسوسه شدیدی را در خود احساس کنید که در این شرایط مشاور شما را با گروه‌های خودیاری و روش‌های روان درمانی و فردی نظیر درمان شناختی رفتاری آشنا می‌کند. در این روش‌ها اصول خود مراقبتی را می‌آموزید و می‌توانید از عود مجدد مشکلتان پیشگیری نمایید.

سؤالات متداول

– آیا روشی برای ترک بدون درد هروئین وجود دارد؟

هروئین یکی از قوی‌ترین مواد مخدر است که در صورت قطع مصرف اغلب دردهای جسمانی زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد. البته میزان درد فرد می‌تواند متناسب با دوز مصرفی این ماده متفاوت باشد. با این حال امروزه درمان‌های دارویی نظیر ترک اعتیاد با متادون به این افراد کمک می‌کند تا دردهای خود را تا حد زیادی کاهش داده و در این مسیر رنج کمتری را متحمل شوند. البته درمان‌های دارویی حتما باید در مراکز اعتیاد و با تجویز پزشک انجام شوند چراکه مصرف این داروها در دوزهای غیر معمول و نادرست می‌تواند به شکل گیری اعتیاد جدیدی بیانجامد و مشکلات بیمار را پیچیده‌تر کند. 

 

منبع : مشاوره ترک اعتیاد



:: برچسب‌ها: مشاوره ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 758
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره ترک اعتیاد چیست و چه کمکی به افراد درگیر مصرف مواد می‌کند؟ امروزه روش‌های سنتی در ترک اعتیاد نظیر استفاده از راهکارهای اجباری و زوری منسوخ شده‌اند. در ازای این‌ها روش‌های نوینی توسط متخصصین ابداع شده‌اند که به بیماران کمک می‌کنند در مسیر ترک رنج کمتری را تحمل کرده و پرهیز طولانی‌تری را تجربه نمایند. از جمله این روش‌ها می‌توان به انواع درمان‌های دارویی و روانشناختی اشاره کرد. با این حال استفاده سر خود از روش‌های ترک هرگز توصیه نمی‌شود. لازم است قبل از تصمیم گیری و انتخاب روش درمان از یک متخصص کمک بگیرید و مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید 

مشاوره ترک اعتیاد

دریافت مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد

مشاور ترک اعتیاد

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

مشاوره ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره ترک اعتیاد یکی از انواع خدمات مرتبط با سلامت روان است که به افراد کمک می‌کند بتوانند بهترین روش برای درمان اعتیاد را برگزینند و از محدودیت‌ها و توانمندی‌های خود در این مسیر آگاه شوند. مشاوران به شما کمک می‌کنند تا در مورد روش‌های نوین ترک اعتیاد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و متناسب با نیازهای خود روشی را برگزینید که بیش از همه می‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که روشی که برای دیگران بهترین گزینه است ممکن است برای شما کارآیی چندانی نداشته باشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که خود را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در نظر بگیرید و بتوانید راهی را برگزینید که پاسخگوی نیازها و مشکلات خاص شما باشد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد

متاسفانه با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان اعتیاد صورت گرفته بسیاری از افراد از روش‌های نوین ترک اطلاعی ندارند و از روش‌های منسوخ شده و قدیمی برای این کار استفاده می‌کنند. بستن فرد به تخت، قطع کردن ناگهانی مواد و یا بردن بیمار به کمپ‌های غیر استاندارد از جمله راهکارهایی است که معمولا در بلندمدت جواب نمی‌دهند و باعث گرایش مجدد فرد به سمت اعتیاد می‌شوند.

در واقع در همه این روش‌ها ریشه‌های اعتیاد که اغلب مسائل روانی است نادیده گرفته شده و فرد در دوران ترک تحت فشارهای روحی بسیاری قرار می‌گیرد. این فشارها در نهایت آسیب پذیری او را در برابر سوءمصرف مواد افزایش می‌دهند و منجر به عود مشکل می‌شوند. از همین رو چه برای ترک خود چه برای درمان اعتیاد عزیزانتان بسیار اهمیت دارد که ابتدا از یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت بگیرید و از انجام راهکارهای غیرمنطقی و آسیب رسان خودداری نمایید.

انواع خدمات ارائه شده در مشاوره ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد درمانگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدماتی با بالاترین سطح کیفیت به شما ارائه می دهد. در ادامه برخی از خدمات این مرکز شرح داده شده است.

آشنایی با عوامل زمینه ساز اعتیاد

برای اینکه بتوانید در مسیر ترک قدم بردارید پیش از هر چیز لازم است که ببینید چه عواملی منجر به گرایش شما به مواد شده‌اند. تا زمانی که این عوامل را نشناسید نمی‌توانید از تاثیر آن‌ها در زندگی خود بکاهید. در نتیجه با انجام کارهایی نظیر سم زدایی بازهم ممکن است به سمت اعتیاد کشیده شوید.

مشاوران ترک اعتیاد به شما کمک می‌کنند تا این عوامل را شناسایی کرده و ببینید چه فاکتورهایی در شروع اعتیاد شما تاثیر می‌گذارند. به طور کل می‌توان گفت عوامل شروع کننده اعتیاد به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند. عوامل بیرونی می‌توانند مسائلی نظیر فقر، همنشینی با دوستان مصرف کننده یا دسترسی زیاد به مواد مخدر باشند. در مقابل عوامل درونی مسائلی نظیر افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، فوران خشم و سایر موضوعات این چنینی هستند که در واقع باعث می‌شوند برای کاهش احساسات ناخوشایند خود به مواد پناه ببرید.  

ارائه مصاحبه انگیزشی از خدمات ارائه شده در جلسه مشاوره ترک اعتیاد

در بسیاری از موارد ممکن است افراد اصلا انگیزه‌ای برای ترک نداشته باشند و تنها به زور خانواده یا اطرافیان اقدام به ترک کنند. این مسئله معمولا بزرگ ترین علتی است که می‌تواند به شکست درمان بیانجامد. در این شرایط مشاوران انگیزشی به بیمار کمک می‌کنند تا بتواند آزادانه شرایط موجود را بنگرد و با جنبه‌های متعارض وجود خود آشنا شود.

در مصاحبه انگیزشی درمانگران معتقدند بیماران از نظر روانی دچار ناهم خوانی‌های ذهنی هستند که باعث می‌شود بخشی از آن‌ها میل به تغییر داشته باشد اما بخشی دیگر بخواهد همچنان به مصرف ادامه دهند. آشکارسازی این نا هم خوانی‌ها و تلاش برای حل تعارض‌ها باعث می‌شود که فرد خود برای ترک تصمیم بگیرد و از درون برای بهبودی احساس نیاز کند. این امر کمک می‌کند تا در صورت دریافت درمان بهبودی موفقیت آمیزتری نیزحاصل شود.

آشنایی با انواع روش‌های ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید با انواع روش‌هایی که امروزه برای درمان اعتیاد به کار می‌رود آشنا شوید و مزایا و محدودیت‌های هریک از آن‌ها را بشناسید. برای مثال بسیاری از افراد از ترس دردهای جسمانی ناشی از قطع مواد برای ترک اقدام نمی‌کنند و در واقع از آن می‌هراسند. در این شرایط مشاوران ترک اعتیاد می‌توانند شما را با روش‌های دارو درمانی که علائم ترک را کاهش می‌دهند آشنا کنند و به شما در مورد نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات بدهند.

همچنین ممکن است با وجود سم زدایی بازهم احساس وسوسه شدیدی را در خود احساس کنید که در این شرایط مشاور شما را با گروه‌های خودیاری و روش‌های روان درمانی و فردی نظیر درمان شناختی رفتاری آشنا می‌کند. در این روش‌ها اصول خود مراقبتی را می‌آموزید و می‌توانید از عود مجدد مشکلتان پیشگیری نمایید.

سؤالات متداول

– آیا روشی برای ترک بدون درد هروئین وجود دارد؟

هروئین یکی از قوی‌ترین مواد مخدر است که در صورت قطع مصرف اغلب دردهای جسمانی زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد. البته میزان درد فرد می‌تواند متناسب با دوز مصرفی این ماده متفاوت باشد. با این حال امروزه درمان‌های دارویی نظیر ترک اعتیاد با متادون به این افراد کمک می‌کند تا دردهای خود را تا حد زیادی کاهش داده و در این مسیر رنج کمتری را متحمل شوند. البته درمان‌های دارویی حتما باید در مراکز اعتیاد و با تجویز پزشک انجام شوند چراکه مصرف این داروها در دوزهای غیر معمول و نادرست می‌تواند به شکل گیری اعتیاد جدیدی بیانجامد و مشکلات بیمار را پیچیده‌تر کند. 

 

منبع : مشاوره ترک اعتیاد



:: برچسب‌ها: مشاوره ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 1592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره ترک اعتیاد چیست و چه کمکی به افراد درگیر مصرف مواد می‌کند؟ امروزه روش‌های سنتی در ترک اعتیاد نظیر استفاده از راهکارهای اجباری و زوری منسوخ شده‌اند. در ازای این‌ها روش‌های نوینی توسط متخصصین ابداع شده‌اند که به بیماران کمک می‌کنند در مسیر ترک رنج کمتری را تحمل کرده و پرهیز طولانی‌تری را تجربه نمایند. از جمله این روش‌ها می‌توان به انواع درمان‌های دارویی و روانشناختی اشاره کرد. با این حال استفاده سر خود از روش‌های ترک هرگز توصیه نمی‌شود. لازم است قبل از تصمیم گیری و انتخاب روش درمان از یک متخصص کمک بگیرید و مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید 

مشاوره ترک اعتیاد

دریافت مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد

مشاور ترک اعتیاد

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

مشاوره ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره ترک اعتیاد یکی از انواع خدمات مرتبط با سلامت روان است که به افراد کمک می‌کند بتوانند بهترین روش برای درمان اعتیاد را برگزینند و از محدودیت‌ها و توانمندی‌های خود در این مسیر آگاه شوند. مشاوران به شما کمک می‌کنند تا در مورد روش‌های نوین ترک اعتیاد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و متناسب با نیازهای خود روشی را برگزینید که بیش از همه می‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که روشی که برای دیگران بهترین گزینه است ممکن است برای شما کارآیی چندانی نداشته باشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که خود را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در نظر بگیرید و بتوانید راهی را برگزینید که پاسخگوی نیازها و مشکلات خاص شما باشد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد

متاسفانه با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان اعتیاد صورت گرفته بسیاری از افراد از روش‌های نوین ترک اطلاعی ندارند و از روش‌های منسوخ شده و قدیمی برای این کار استفاده می‌کنند. بستن فرد به تخت، قطع کردن ناگهانی مواد و یا بردن بیمار به کمپ‌های غیر استاندارد از جمله راهکارهایی است که معمولا در بلندمدت جواب نمی‌دهند و باعث گرایش مجدد فرد به سمت اعتیاد می‌شوند.

در واقع در همه این روش‌ها ریشه‌های اعتیاد که اغلب مسائل روانی است نادیده گرفته شده و فرد در دوران ترک تحت فشارهای روحی بسیاری قرار می‌گیرد. این فشارها در نهایت آسیب پذیری او را در برابر سوءمصرف مواد افزایش می‌دهند و منجر به عود مشکل می‌شوند. از همین رو چه برای ترک خود چه برای درمان اعتیاد عزیزانتان بسیار اهمیت دارد که ابتدا از یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت بگیرید و از انجام راهکارهای غیرمنطقی و آسیب رسان خودداری نمایید.

انواع خدمات ارائه شده در مشاوره ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد درمانگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدماتی با بالاترین سطح کیفیت به شما ارائه می دهد. در ادامه برخی از خدمات این مرکز شرح داده شده است.

آشنایی با عوامل زمینه ساز اعتیاد

برای اینکه بتوانید در مسیر ترک قدم بردارید پیش از هر چیز لازم است که ببینید چه عواملی منجر به گرایش شما به مواد شده‌اند. تا زمانی که این عوامل را نشناسید نمی‌توانید از تاثیر آن‌ها در زندگی خود بکاهید. در نتیجه با انجام کارهایی نظیر سم زدایی بازهم ممکن است به سمت اعتیاد کشیده شوید.

مشاوران ترک اعتیاد به شما کمک می‌کنند تا این عوامل را شناسایی کرده و ببینید چه فاکتورهایی در شروع اعتیاد شما تاثیر می‌گذارند. به طور کل می‌توان گفت عوامل شروع کننده اعتیاد به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند. عوامل بیرونی می‌توانند مسائلی نظیر فقر، همنشینی با دوستان مصرف کننده یا دسترسی زیاد به مواد مخدر باشند. در مقابل عوامل درونی مسائلی نظیر افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، فوران خشم و سایر موضوعات این چنینی هستند که در واقع باعث می‌شوند برای کاهش احساسات ناخوشایند خود به مواد پناه ببرید.  

ارائه مصاحبه انگیزشی از خدمات ارائه شده در جلسه مشاوره ترک اعتیاد

در بسیاری از موارد ممکن است افراد اصلا انگیزه‌ای برای ترک نداشته باشند و تنها به زور خانواده یا اطرافیان اقدام به ترک کنند. این مسئله معمولا بزرگ ترین علتی است که می‌تواند به شکست درمان بیانجامد. در این شرایط مشاوران انگیزشی به بیمار کمک می‌کنند تا بتواند آزادانه شرایط موجود را بنگرد و با جنبه‌های متعارض وجود خود آشنا شود.

در مصاحبه انگیزشی درمانگران معتقدند بیماران از نظر روانی دچار ناهم خوانی‌های ذهنی هستند که باعث می‌شود بخشی از آن‌ها میل به تغییر داشته باشد اما بخشی دیگر بخواهد همچنان به مصرف ادامه دهند. آشکارسازی این نا هم خوانی‌ها و تلاش برای حل تعارض‌ها باعث می‌شود که فرد خود برای ترک تصمیم بگیرد و از درون برای بهبودی احساس نیاز کند. این امر کمک می‌کند تا در صورت دریافت درمان بهبودی موفقیت آمیزتری نیزحاصل شود.

آشنایی با انواع روش‌های ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید با انواع روش‌هایی که امروزه برای درمان اعتیاد به کار می‌رود آشنا شوید و مزایا و محدودیت‌های هریک از آن‌ها را بشناسید. برای مثال بسیاری از افراد از ترس دردهای جسمانی ناشی از قطع مواد برای ترک اقدام نمی‌کنند و در واقع از آن می‌هراسند. در این شرایط مشاوران ترک اعتیاد می‌توانند شما را با روش‌های دارو درمانی که علائم ترک را کاهش می‌دهند آشنا کنند و به شما در مورد نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات بدهند.

همچنین ممکن است با وجود سم زدایی بازهم احساس وسوسه شدیدی را در خود احساس کنید که در این شرایط مشاور شما را با گروه‌های خودیاری و روش‌های روان درمانی و فردی نظیر درمان شناختی رفتاری آشنا می‌کند. در این روش‌ها اصول خود مراقبتی را می‌آموزید و می‌توانید از عود مجدد مشکلتان پیشگیری نمایید.

سؤالات متداول

– آیا روشی برای ترک بدون درد هروئین وجود دارد؟

هروئین یکی از قوی‌ترین مواد مخدر است که در صورت قطع مصرف اغلب دردهای جسمانی زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد. البته میزان درد فرد می‌تواند متناسب با دوز مصرفی این ماده متفاوت باشد. با این حال امروزه درمان‌های دارویی نظیر ترک اعتیاد با متادون به این افراد کمک می‌کند تا دردهای خود را تا حد زیادی کاهش داده و در این مسیر رنج کمتری را متحمل شوند. البته درمان‌های دارویی حتما باید در مراکز اعتیاد و با تجویز پزشک انجام شوند چراکه مصرف این داروها در دوزهای غیر معمول و نادرست می‌تواند به شکل گیری اعتیاد جدیدی بیانجامد و مشکلات بیمار را پیچیده‌تر کند. 

 

منبع : مشاوره ترک اعتیاد



:: برچسب‌ها: مشاوره ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره ترک اعتیاد چیست و چه کمکی به افراد درگیر مصرف مواد می‌کند؟ امروزه روش‌های سنتی در ترک اعتیاد نظیر استفاده از راهکارهای اجباری و زوری منسوخ شده‌اند. در ازای این‌ها روش‌های نوینی توسط متخصصین ابداع شده‌اند که به بیماران کمک می‌کنند در مسیر ترک رنج کمتری را تحمل کرده و پرهیز طولانی‌تری را تجربه نمایند. از جمله این روش‌ها می‌توان به انواع درمان‌های دارویی و روانشناختی اشاره کرد. با این حال استفاده سر خود از روش‌های ترک هرگز توصیه نمی‌شود. لازم است قبل از تصمیم گیری و انتخاب روش درمان از یک متخصص کمک بگیرید و مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید 

مشاوره ترک اعتیاد

دریافت مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد

مشاور ترک اعتیاد

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

مشاوره ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره ترک اعتیاد یکی از انواع خدمات مرتبط با سلامت روان است که به افراد کمک می‌کند بتوانند بهترین روش برای درمان اعتیاد را برگزینند و از محدودیت‌ها و توانمندی‌های خود در این مسیر آگاه شوند. مشاوران به شما کمک می‌کنند تا در مورد روش‌های نوین ترک اعتیاد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و متناسب با نیازهای خود روشی را برگزینید که بیش از همه می‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که روشی که برای دیگران بهترین گزینه است ممکن است برای شما کارآیی چندانی نداشته باشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که خود را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در نظر بگیرید و بتوانید راهی را برگزینید که پاسخگوی نیازها و مشکلات خاص شما باشد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد

متاسفانه با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان اعتیاد صورت گرفته بسیاری از افراد از روش‌های نوین ترک اطلاعی ندارند و از روش‌های منسوخ شده و قدیمی برای این کار استفاده می‌کنند. بستن فرد به تخت، قطع کردن ناگهانی مواد و یا بردن بیمار به کمپ‌های غیر استاندارد از جمله راهکارهایی است که معمولا در بلندمدت جواب نمی‌دهند و باعث گرایش مجدد فرد به سمت اعتیاد می‌شوند.

در واقع در همه این روش‌ها ریشه‌های اعتیاد که اغلب مسائل روانی است نادیده گرفته شده و فرد در دوران ترک تحت فشارهای روحی بسیاری قرار می‌گیرد. این فشارها در نهایت آسیب پذیری او را در برابر سوءمصرف مواد افزایش می‌دهند و منجر به عود مشکل می‌شوند. از همین رو چه برای ترک خود چه برای درمان اعتیاد عزیزانتان بسیار اهمیت دارد که ابتدا از یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت بگیرید و از انجام راهکارهای غیرمنطقی و آسیب رسان خودداری نمایید.

انواع خدمات ارائه شده در مشاوره ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد درمانگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدماتی با بالاترین سطح کیفیت به شما ارائه می دهد. در ادامه برخی از خدمات این مرکز شرح داده شده است.

آشنایی با عوامل زمینه ساز اعتیاد

برای اینکه بتوانید در مسیر ترک قدم بردارید پیش از هر چیز لازم است که ببینید چه عواملی منجر به گرایش شما به مواد شده‌اند. تا زمانی که این عوامل را نشناسید نمی‌توانید از تاثیر آن‌ها در زندگی خود بکاهید. در نتیجه با انجام کارهایی نظیر سم زدایی بازهم ممکن است به سمت اعتیاد کشیده شوید.

مشاوران ترک اعتیاد به شما کمک می‌کنند تا این عوامل را شناسایی کرده و ببینید چه فاکتورهایی در شروع اعتیاد شما تاثیر می‌گذارند. به طور کل می‌توان گفت عوامل شروع کننده اعتیاد به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند. عوامل بیرونی می‌توانند مسائلی نظیر فقر، همنشینی با دوستان مصرف کننده یا دسترسی زیاد به مواد مخدر باشند. در مقابل عوامل درونی مسائلی نظیر افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، فوران خشم و سایر موضوعات این چنینی هستند که در واقع باعث می‌شوند برای کاهش احساسات ناخوشایند خود به مواد پناه ببرید.  

ارائه مصاحبه انگیزشی از خدمات ارائه شده در جلسه مشاوره ترک اعتیاد

در بسیاری از موارد ممکن است افراد اصلا انگیزه‌ای برای ترک نداشته باشند و تنها به زور خانواده یا اطرافیان اقدام به ترک کنند. این مسئله معمولا بزرگ ترین علتی است که می‌تواند به شکست درمان بیانجامد. در این شرایط مشاوران انگیزشی به بیمار کمک می‌کنند تا بتواند آزادانه شرایط موجود را بنگرد و با جنبه‌های متعارض وجود خود آشنا شود.

در مصاحبه انگیزشی درمانگران معتقدند بیماران از نظر روانی دچار ناهم خوانی‌های ذهنی هستند که باعث می‌شود بخشی از آن‌ها میل به تغییر داشته باشد اما بخشی دیگر بخواهد همچنان به مصرف ادامه دهند. آشکارسازی این نا هم خوانی‌ها و تلاش برای حل تعارض‌ها باعث می‌شود که فرد خود برای ترک تصمیم بگیرد و از درون برای بهبودی احساس نیاز کند. این امر کمک می‌کند تا در صورت دریافت درمان بهبودی موفقیت آمیزتری نیزحاصل شود.

آشنایی با انواع روش‌های ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید با انواع روش‌هایی که امروزه برای درمان اعتیاد به کار می‌رود آشنا شوید و مزایا و محدودیت‌های هریک از آن‌ها را بشناسید. برای مثال بسیاری از افراد از ترس دردهای جسمانی ناشی از قطع مواد برای ترک اقدام نمی‌کنند و در واقع از آن می‌هراسند. در این شرایط مشاوران ترک اعتیاد می‌توانند شما را با روش‌های دارو درمانی که علائم ترک را کاهش می‌دهند آشنا کنند و به شما در مورد نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات بدهند.

همچنین ممکن است با وجود سم زدایی بازهم احساس وسوسه شدیدی را در خود احساس کنید که در این شرایط مشاور شما را با گروه‌های خودیاری و روش‌های روان درمانی و فردی نظیر درمان شناختی رفتاری آشنا می‌کند. در این روش‌ها اصول خود مراقبتی را می‌آموزید و می‌توانید از عود مجدد مشکلتان پیشگیری نمایید.

سؤالات متداول

– آیا روشی برای ترک بدون درد هروئین وجود دارد؟

هروئین یکی از قوی‌ترین مواد مخدر است که در صورت قطع مصرف اغلب دردهای جسمانی زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد. البته میزان درد فرد می‌تواند متناسب با دوز مصرفی این ماده متفاوت باشد. با این حال امروزه درمان‌های دارویی نظیر ترک اعتیاد با متادون به این افراد کمک می‌کند تا دردهای خود را تا حد زیادی کاهش داده و در این مسیر رنج کمتری را متحمل شوند. البته درمان‌های دارویی حتما باید در مراکز اعتیاد و با تجویز پزشک انجام شوند چراکه مصرف این داروها در دوزهای غیر معمول و نادرست می‌تواند به شکل گیری اعتیاد جدیدی بیانجامد و مشکلات بیمار را پیچیده‌تر کند. 

 

منبع : مشاوره ترک اعتیاد



:: برچسب‌ها: مشاوره ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره ترک اعتیاد چیست و چه کمکی به افراد درگیر مصرف مواد می‌کند؟ امروزه روش‌های سنتی در ترک اعتیاد نظیر استفاده از راهکارهای اجباری و زوری منسوخ شده‌اند. در ازای این‌ها روش‌های نوینی توسط متخصصین ابداع شده‌اند که به بیماران کمک می‌کنند در مسیر ترک رنج کمتری را تحمل کرده و پرهیز طولانی‌تری را تجربه نمایند. از جمله این روش‌ها می‌توان به انواع درمان‌های دارویی و روانشناختی اشاره کرد. با این حال استفاده سر خود از روش‌های ترک هرگز توصیه نمی‌شود. لازم است قبل از تصمیم گیری و انتخاب روش درمان از یک متخصص کمک بگیرید و مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید. ما در ادامه به توضیحات بیشتری در این زمینه پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید 

مشاوره ترک اعتیاد

دریافت مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مشاوره ترک اعتیاد

بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد

مشاور ترک اعتیاد

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

مشاوره ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره ترک اعتیاد یکی از انواع خدمات مرتبط با سلامت روان است که به افراد کمک می‌کند بتوانند بهترین روش برای درمان اعتیاد را برگزینند و از محدودیت‌ها و توانمندی‌های خود در این مسیر آگاه شوند. مشاوران به شما کمک می‌کنند تا در مورد روش‌های نوین ترک اعتیاد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و متناسب با نیازهای خود روشی را برگزینید که بیش از همه می‌تواند به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که روشی که برای دیگران بهترین گزینه است ممکن است برای شما کارآیی چندانی نداشته باشد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که خود را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در نظر بگیرید و بتوانید راهی را برگزینید که پاسخگوی نیازها و مشکلات خاص شما باشد. جهت دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد

متاسفانه با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان اعتیاد صورت گرفته بسیاری از افراد از روش‌های نوین ترک اطلاعی ندارند و از روش‌های منسوخ شده و قدیمی برای این کار استفاده می‌کنند. بستن فرد به تخت، قطع کردن ناگهانی مواد و یا بردن بیمار به کمپ‌های غیر استاندارد از جمله راهکارهایی است که معمولا در بلندمدت جواب نمی‌دهند و باعث گرایش مجدد فرد به سمت اعتیاد می‌شوند.

در واقع در همه این روش‌ها ریشه‌های اعتیاد که اغلب مسائل روانی است نادیده گرفته شده و فرد در دوران ترک تحت فشارهای روحی بسیاری قرار می‌گیرد. این فشارها در نهایت آسیب پذیری او را در برابر سوءمصرف مواد افزایش می‌دهند و منجر به عود مشکل می‌شوند. از همین رو چه برای ترک خود چه برای درمان اعتیاد عزیزانتان بسیار اهمیت دارد که ابتدا از یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت بگیرید و از انجام راهکارهای غیرمنطقی و آسیب رسان خودداری نمایید.

انواع خدمات ارائه شده در مشاوره ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد درمانگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید. مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدماتی با بالاترین سطح کیفیت به شما ارائه می دهد. در ادامه برخی از خدمات این مرکز شرح داده شده است.

آشنایی با عوامل زمینه ساز اعتیاد

برای اینکه بتوانید در مسیر ترک قدم بردارید پیش از هر چیز لازم است که ببینید چه عواملی منجر به گرایش شما به مواد شده‌اند. تا زمانی که این عوامل را نشناسید نمی‌توانید از تاثیر آن‌ها در زندگی خود بکاهید. در نتیجه با انجام کارهایی نظیر سم زدایی بازهم ممکن است به سمت اعتیاد کشیده شوید.

مشاوران ترک اعتیاد به شما کمک می‌کنند تا این عوامل را شناسایی کرده و ببینید چه فاکتورهایی در شروع اعتیاد شما تاثیر می‌گذارند. به طور کل می‌توان گفت عوامل شروع کننده اعتیاد به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند. عوامل بیرونی می‌توانند مسائلی نظیر فقر، همنشینی با دوستان مصرف کننده یا دسترسی زیاد به مواد مخدر باشند. در مقابل عوامل درونی مسائلی نظیر افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، فوران خشم و سایر موضوعات این چنینی هستند که در واقع باعث می‌شوند برای کاهش احساسات ناخوشایند خود به مواد پناه ببرید.  

ارائه مصاحبه انگیزشی از خدمات ارائه شده در جلسه مشاوره ترک اعتیاد

در بسیاری از موارد ممکن است افراد اصلا انگیزه‌ای برای ترک نداشته باشند و تنها به زور خانواده یا اطرافیان اقدام به ترک کنند. این مسئله معمولا بزرگ ترین علتی است که می‌تواند به شکست درمان بیانجامد. در این شرایط مشاوران انگیزشی به بیمار کمک می‌کنند تا بتواند آزادانه شرایط موجود را بنگرد و با جنبه‌های متعارض وجود خود آشنا شود.

در مصاحبه انگیزشی درمانگران معتقدند بیماران از نظر روانی دچار ناهم خوانی‌های ذهنی هستند که باعث می‌شود بخشی از آن‌ها میل به تغییر داشته باشد اما بخشی دیگر بخواهد همچنان به مصرف ادامه دهند. آشکارسازی این نا هم خوانی‌ها و تلاش برای حل تعارض‌ها باعث می‌شود که فرد خود برای ترک تصمیم بگیرد و از درون برای بهبودی احساس نیاز کند. این امر کمک می‌کند تا در صورت دریافت درمان بهبودی موفقیت آمیزتری نیزحاصل شود.

آشنایی با انواع روش‌های ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد می‌توانید با انواع روش‌هایی که امروزه برای درمان اعتیاد به کار می‌رود آشنا شوید و مزایا و محدودیت‌های هریک از آن‌ها را بشناسید. برای مثال بسیاری از افراد از ترس دردهای جسمانی ناشی از قطع مواد برای ترک اقدام نمی‌کنند و در واقع از آن می‌هراسند. در این شرایط مشاوران ترک اعتیاد می‌توانند شما را با روش‌های دارو درمانی که علائم ترک را کاهش می‌دهند آشنا کنند و به شما در مورد نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات بدهند.

همچنین ممکن است با وجود سم زدایی بازهم احساس وسوسه شدیدی را در خود احساس کنید که در این شرایط مشاور شما را با گروه‌های خودیاری و روش‌های روان درمانی و فردی نظیر درمان شناختی رفتاری آشنا می‌کند. در این روش‌ها اصول خود مراقبتی را می‌آموزید و می‌توانید از عود مجدد مشکلتان پیشگیری نمایید.

سؤالات متداول

– آیا روشی برای ترک بدون درد هروئین وجود دارد؟

هروئین یکی از قوی‌ترین مواد مخدر است که در صورت قطع مصرف اغلب دردهای جسمانی زیادی را برای فرد به همراه می‌آورد. البته میزان درد فرد می‌تواند متناسب با دوز مصرفی این ماده متفاوت باشد. با این حال امروزه درمان‌های دارویی نظیر ترک اعتیاد با متادون به این افراد کمک می‌کند تا دردهای خود را تا حد زیادی کاهش داده و در این مسیر رنج کمتری را متحمل شوند. البته درمان‌های دارویی حتما باید در مراکز اعتیاد و با تجویز پزشک انجام شوند چراکه مصرف این داروها در دوزهای غیر معمول و نادرست می‌تواند به شکل گیری اعتیاد جدیدی بیانجامد و مشکلات بیمار را پیچیده‌تر کند. 

 

منبع : مشاوره ترک اعتیاد



:: برچسب‌ها: مشاوره ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 784
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()