نوشته شده توسط : ذهن نو

 

مصرف همزمان تریاک و کلونازپام چه عوارضی دارد؟ کلونازپام یکی از انواع داروهای آرام بخش- خواب آور است که در درمان مشکلات مختلف نظیر بی خوابی، اضطراب زیاد و افسردگی دو قطبی به کار گرفته می‌شود. این دارو با برخی داروها و مواد مخدر تداخل داشته و می‌تواند منجر به بروز عوارض جدی شود. اگر دچار اعتیاد به تریاک هستید باید قبل از مصرف هرگونه دارو از جمله کلونازپام، این موضوع را با متخصص در میان بگذارید. در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره پرداخته‌ایم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

منبع:

تریاک و کلونازپام

 تداخل کلونازپام و تریاک چه عوارض و خطراتی را به همراه دارد؟

 

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده | خطرات و راه خلاصی از مصرف چند ماده به طور همزمان

 

مصرف همزمان تریاک و کلونازپام | کلونازپام چیست؟

کلونازپام یکی از داروهای آرام بخش- خواب آور است که در طبقه بندی داروها در دسته بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. این دارو توسط روان پزشکان در شرایط مختلفی تجویز می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختلالات اضطرابی، مشکلات خواب، صرع و افسردگی دو قطبی اشاره کرد. این دارو با طیف وسیعی از داروها از جمله داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای، آنتی سایکوتیک‌ها، هیستامین‌ها، نوشیدنی‌های الکلی و داروهای مسکن تداخل دارد.

با توجه به تداخل کلونازپام با مسکن‌ها که از مشتقات مورفین محسوب می‌شوند، می‌توان گفت این دارو با مواد مخدر افیونی نظیر تریاک نیز تداخل دارد و مصرف همزمان این دارو با آن می‌تواند به بروز عوارض جدی نظیر کاهش هشیاری، مرگ و اغما بیانجامد. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

تماس با مشاور

عوارض مصرف همزمان تریاک و کلونازپام

مصرف هم زمان تریاک و قرص کلونازپام می‌تواند خطرناک باشد و منجر به عوارض برگشت ناپذیری شود. از جمله مشکلاتی که در پی تداخل کلونازپام و تریاک ایجاد می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-مصرف تریاک و کلونازپام | تشدید عوارض جانبی کلونازپام

کلونازپام و تریاک هردو می‌توانند عوارض جانبی مشابهی را ایجاد کنند. در صورت مصرف این مواد در کنار هم این عوارض دو چندان خواهند شد. از جمله رایج‌ترین علائمی که در این شرایط تجربه می‌شوند باید به حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، یبوست و خشکی دهان اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

 

2- تضعیف مضاعف دستگاه عصبی مرکزی

تریاک و کلونازپام هر دو عملکرد سیستم عصبی مرکزی انسان را کند می‌کنند. در نتیجه مصرف همزمان آن‌ها می‌توان به تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی بیانجامد. در این وضعیت کند شدن ریتم تنفس، کاهش ضربان قلب، کاهش سطح هوشیاری، اغما و مرگ ممکن است اتفاق بیافتد. در صورتی که تریاک وکلونازپام را با هم مصرف کرده‌اید و هرگونه علامتی از کاهش هوشیاری را مشاهده می‌کنید سریعا به اورژانس مراجعه نمایید.

3- دپرسیون تنفسی

مصرف همزمان تریاک و کلونازپام می‌تواند با ایجاد تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی به دپرسیون تنفسی بیانجامد. در این شرایط اکسیژن کافی در اختیار اندام‌های بدن قرار نمی‌گیرد و به همین خاطر کاهش هشیاری، اغما و مرگ در پی آن روی خواهد داد.

 

سخن آخر

با توجه به عوارض گفته شده در مورد مصرف همزمان تریاک وکلونازپام بسیار اهمیت دارد که در صورت سوء مصرف آن‌ها هرچه زودتر فرایند ترک را آغاز نمایید. البته در این مسیر لازم است حتما با یک مشاور ترک اعتیاد در ارتباط باشید. چراکه کنار گذاشتن ناگهانی دارو یا قطع ناگهانی مصرف تریاک می‌تواند به علائم محرومیت شدیدی بیانجامد.

از جمله این علائم باید به دردهای عضلانی، آبریزش بینی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ اشاره کرد. متخصص با در نظر گرفتن شرایط روانی و جسمانی شما تلاش می‌کند تا برنامه مناسبی جهت ترک اعتیاد در اختیارتان قرار دهد. خوشبختانه امروزه روش‌های نوینی برای ترک اعتیاد ابداع شده است. از جمله این روش‌ها می‌توان به درمان‌های دارویی، روان درمانی، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

آیا کلونازپام داروی اعتیاد آوری است؟

کلونازپام یکی از داروهای ضد اضطرابی بنزودیازپینی است که قابلیت اعتیاد آوری دارد. در نتیجه هرگز به طور خودسرانه و بدون تجویز پزشک آن را مصرف نکنید.

آیا کلونازپام با نوشیدن الکل هم تداخل دارد؟

بله، الکل نیز از جمله موادی است که با کلونازپام تداخل دارد و به تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی می‌انجامد و خطر مرگ را در پی دارد.

آیا مصرف همزمان کلونازپام و تریاک می‌تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد؟

بله این دو مواد با سرکوب دستگاه عصبی می‌توانند باعث کاهش هشیاری شده و خطر اغما و مرگ را به همراه داشته باشند.

 

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

تریاک و کلونازپام

 تداخل کلونازپام و تریاک چه عوارض و خطراتی را به همراه دارد؟





:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: